Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant fotosoept Moerdijk nog kankerder

bordeauxvsroze477.jpgZoek de verschillen. De voorpagina van de Volkskrant van vandaag. En dit is de foto van de chemiebrand in Moerdijk zoals aangeboden door ANP Photo. Wat ziet u? Wat valt u op? Nog een keer. De Volkskrant en ANP Photo. Heel goed mensen! De milieuramp bij de Volkskrant is veel erger, giftiger, knallender, chemieser en oncologischer dan bij ANP Photo. Dat noemen we geen nieuws brengen. Maar PANIEK zaaien, manipuleren en het volk voorliegen. Kortom: de Code van Bordeauxrood aan de laars lappen. Ombudsman, zeg er eens wat van!

Reaguursels

Inloggen

Wat een slecht artikel. Contrast wat omhoog geschroeft omdat originele foto erg donker is. Kom op dit kan beter.

Niekler | 11-01-11 | 13:14

dit is niet mijn foto vriend

of wel | 11-01-11 | 11:53

So what. De vlek is nog steeds even groot, alleen de kleur iets anders. pffffff

Ret Kid | 11-01-11 | 00:25

Wat een gezeik, alleen de kleur is ietsje anders. Oppassen GS, of we haken af!

Boudt | 10-01-11 | 23:30

Het ligt vast aan de linksdraaiende biologische inkt die de VK gebruikt?

K. Lootviool | 10-01-11 | 23:08

VK = VeranderKrant

nix nieuws onder de zon


* 'nix nieuws' dubbele woordwaarde *

Guy Fawkes | 10-01-11 | 22:46

Of ANP probeert de zaak minder erg te laten lijken dan het is.

Henk Houthakker | 10-01-11 | 20:52

wat een pauper artikel. Zijn er geen politiebusjes meer die te hard rijden, dat jullie hier mee komen?

artijn | 10-01-11 | 20:39

Ygnir 19:55: Juist!

zwarte slang | 10-01-11 | 19:56

Err mis de rest van m'n post. En geen zin het nog een keer te typen. Eindconclusie, jullie vergelijken appels en peren.

Ygnir | 10-01-11 | 19:56

'n foto in de krant heeft slechts 2/3 van de resolutie tot zijn beschikking als een foto in een maandblad, laat staan als je 'm vergelijkt met een beeld-scherm plaatje.
Je maakt een kranten beeld veel contrastrijker & scherper dan een gewoon beeld terwijl je tegelijkertijd van een inktdekking van 320 (offset) naar een inktdekking van 220 (krant) gaat. (C+M+Y+K <=220/240) je hebt dus minder inkt tot je beschikking. En omdat je minder inkt tot je beschikking hebt, ga je alle kleuren dus zo schoon mogenlijk houden, dus die semi-donkere magenta blob word een schone felle magenta blob. (en aan het eind van de oplage is íe ook weer donker :P)

Oftwel, een krantenbeeld ziet er nimmer te nooit uit als een beeld-bank plaatje, tenzij het beeldbank plaatje van dusdanige crapkwaliteit is dat het al binnen de krantennorm valt. Komt ook nog bij dat de drukpers tolerantie van een krant + de afwijking in de hele oplage 1000 en 1 verschillen veoorzaakt.

En de heren meppen meestal een semi-kranten pdf online.

Jullie vergelijken dus appels en peren.

Ygnir | 10-01-11 | 19:55

Dat roze spul is volgens mij gewoon een blusmiddel wat ook wereldwijd gebruikt wordt bij bosbranden...

vimes | 10-01-11 | 19:14

tikkie teveel magenta.

GeertT | 10-01-11 | 16:36

Hart van Nederbrand had gelukkig geen winterstop

Hans Otjens | 10-01-11 | 14:58

Ben benieuwd hoe ze bij DWDD en P&W deze brand gaan uitmelken. De hele week deskundigen aan tafel ben ik bang.

Hans Otjens | 10-01-11 | 14:55

-weggejorist-

joopwil | 10-01-11 | 14:51

GeenStijl doet dit bijna met elk nieuws wat er binnen komt.
Gewoon doorlopen niets aan de hand.

Wynardtage | 10-01-11 | 14:28

Gewoon het werk van een slechte dtp-er die bij het aanpassen van het witpunt om de foto wat contrastrijker te maken iets te ver is doorgeschoten. Vermoed geen opzet, gewoon amateurisme.

SilvioD | 10-01-11 | 14:28

zie geen verschil, zal wel aan mijn monochroom monitor liggen.

Bertus Brulbroek | 10-01-11 | 14:18

Vroeger in zwart-wit was alles beter....

Aart Z. | 10-01-11 | 13:51

Lardeerik | 10-01-11 | 13:30
Larikoek?

Writhen | 10-01-11 | 13:45

Toont het belang van kleurcalibratie weer eens aan. Dat doet een goede fotograaf, iemand die de foto bekijkt op zijn beeldscherm en de drukker van de krant als het goed is. Hier is toch wel sprake van een Photoshop denk ik. Ik gebruik mijn ColorVision Spyder nog een keer :-)

Lardeerik | 10-01-11 | 13:30

Oh dus het valt allemaal wel mee. Prachtig dan wens ik u een prettige dag en gaat u vanavond weer rustig slapen. Niets aan de hand.

numaarffnie | 10-01-11 | 13:28

Ehh,ja, echt heel erg allemaal,next..

K.Zwellever | 10-01-11 | 13:16

O is dat zo? | 10-01-11 | 12:08

Ja dat en gedrukt ziet er natuurlijk precies zo uit als op het scherm, he?

Writhen | 10-01-11 | 13:14

Ja en bij geenstijl rolt alles de printer uit precies zoals het op het scherm staat. Kom op zeg man, sjonge jonge jonge... wat een stierenschijt.

Writhen | 10-01-11 | 13:10

Goh ze hebben de levels van een nogal donkere plaat opgetrokken, wat een schande!

80 | 10-01-11 | 12:57

Holy moly! Lees ik nu goed dat GeenStijl de Volkkrant verwijt paniek te zaaien, het volk voor te liegen en de feiten te verdraaien. Hahahaha! Geniaal! #pot #ketel #zwart

Greet Makkers | 10-01-11 | 12:46

Volgens mij zijn ze bij GS langzaam gek aan 't worden.
Gebruikt de VK wel de juiste bomen voor hun papier bv???
Komt de inkt niet uit een "links" land ofzo???
Stemmen de bezorgers soms niet op de verkeerde partij???
Jezus zeg!

janbril | 10-01-11 | 12:39

Wat zijn de overeenkomsten tussen De Televaag en De Volkverlakkerskrant? Inderdaad, alletwee overdrijven en verdraaien het nieuws bij het leven. De een naar onverdraagzaam rechts en de ander naar onverdraagzaam links. Moraal van het verhaal? Laat je door geen van de twee opnaaien en ga op je eigen mening af...

blaster | 10-01-11 | 12:37

t is zeker komkommertijd voor geenstijl, jullie doen de laatste tijd steeds meer de ongefundeerd claim eer aan. Geenstijl wordt oud. Waar de dode bomen media slecht ter been zijn wordt geenstijl een vroegtijdig demente knar zonder relevantie. Verhalend over vroeger, toen het nog wat voorstelde.... och arme, vroeger was alles beter...

dododood | 10-01-11 | 12:11

Een beetje editor doet in ieder geval even de 'Autolevels' eroverheen. Dat is toch echt wel geaccepteerd bij onderbelichte slechte foto's zoals hier van het ANP. Verder als je foto's vergelijkt dan wel even grote foto's tenminste als je iets over afmeting wilt zeggen.
.
Kortom niets aan de hand, normale procedures...

O is dat zo? | 10-01-11 | 12:08

zet maar eens een rgb om naar kleurprofiel isonewspaper en trek die maar zonder kleurmanagement weer in rgb open... Dan lijkt hij al lichter, paars is sowieso lastig goed te krijgen op krantenpapier. Dat de volkskrant nog wel aan lithografie/prepress doet om hun foto's goed te krijgen verdient eerder een pluim. Aan de andere kant zal t me jeuken, lees die zeiksnorrenkrant toch niet. (No pun intended maar wel leuk)

dododood | 10-01-11 | 12:05

WERELDOVERHEERSING!!!
Of is dat roze spul niet van jullie?

Joens | 10-01-11 | 11:53

Welke sul leest er nou de volkskrant?

Fukjoe | 10-01-11 | 11:40

Mompelt iets met zoeken, spijkers en laag gifwater...

de Meelman | 10-01-11 | 11:38

kankerder = Tokkie tekst

Beg | 10-01-11 | 11:36

Die Volkskrant-wolk lijkt groter doordat jullie met de uitsnede hebben zitten kloten. Dat is niet netjes.

18konijn | 10-01-11 | 11:27

Schandalig, weg met die achterlijke krant. liegen, liegen en liegen is het enigste wat ze kunnen. Massaal het abonnement opzeggen.
O ja, en de volkskrant heeft de solarise knop ingedrukt. Boeien....

wcrol | 10-01-11 | 11:27

watnouwatnouwatnou | 10-01-11 | 10:11
Wat heeft kleurenblindheid met bejaarden te maken? Jij hebt zeker ook het blauw garen uitgevonden hè?

Hölzenbein | 10-01-11 | 11:26

En Pritt gaat weer verder met zijn vendetta tegen de Volkskrant.
Daarbij vergeleken was Don Quichotte zeer realistisch bezig met zijn strijd tegen windmolens.

bintang | 10-01-11 | 11:19

goh, de brightness is wat opgeschroefd... bel de politie! Sla alarm! het is een schande! Beetje jammer dit Pritt.

soundwave070 | 10-01-11 | 11:19

Hoe dan ook, er bestond nooit gevaar voor de bevolking, want het is immers zo pigs can fly and sky is purple. O ging het over die fotoos? De een is wat donkerder dan de ander, heeft niets met fotosoep te maken, maar je kan er natuurlijk wel een brekend punt van maken. Godsamme zeg.

Hölzenbein | 10-01-11 | 11:18

En jullie noemen de Volkskrant de azijnbode? Langzaam verzuipt GeenStijl in zijn eigen zuur.

Super Vaagstra | 10-01-11 | 11:08

De Volkskrant gaf mij hedenochtend, extra kleur

plicieman | 10-01-11 | 11:04

Gaat nergens over als de wolk de andere kant opwoei was het nieuws geweest maar dit mag. ombudsman hoeft hiervoor niet wakker geschud te worden.

dolffie | 10-01-11 | 11:00

@ Zware Majesteit | 10-01-11 | 10:49 : Per saldo heeft het niet eens te maken met de RGB naar CMYK conversie an sich. De inktopname van krantenpapier is zo enorm dat zo'n beetje alle kleur onder grijs/zwart moet worden weggetrokken (UCR; Under Color Removal) anders krijg je papier maché en een gebroken baan in je pers. Daarnaast vervangt men uit CMY opgebouwde grijstinten naar een harde Key (GCR; Gray Component Replacement) om de totale hoeveelheid inkt nog verder terug te brengen. 't Gevolg is relatief harde overgangen van zwart/grijs naar kleur. Niks aan te doen, in een geval als dit: één van de standaard eigenschappen van kleurendruk in een krant. Hetzelfde fenomeen heeft in het verleden ook al een gezeik opgeleverd met een gevallen wielrennen in de Tour De France: het bloed op de weg knalde letterlijk van de pagina af. Dat kostte links en rechts wat abonnee's omdat met het 'onsmakelijk' vond.

Jerry Nick | 10-01-11 | 10:57

Nog meer kleuren van de regenboog worden er gescheten!
.
ma 10 jan 2011, 10:03 België snel gestegen op 'bankroetlijst' BRUSSEL (AFN) - België is de laatste maanden snel gestegen op een lijst van landen die het risico lopen bankroet te gaan. Kort voor de parlementsverkiezingen van juni 2010 nam het land nog een 53e plaats in, maar inmiddels is het opgerukt naar de zestiende plek, aldus de Vlaamse krant De Morgen maandag.

De zogenoemde 'bankroetlijst' wordt elk kwartaal opgesteld door het internationale onderzoeksbureau Credit Market Analysis (CMA). Dat baseert zich vooral op de verzekeringspremies die grote beleggers kwijt zijn om zich tegen wanbetaling te verzekeren.

Voor België is die premie opgelopen tot zo'n 250.000 euro per jaar bij een lening van 10 miljoen euro. Nog geen half jaar geleden bedroeg de verzekeringspremie voor België minder dan de helft.

Hoge staatsschuld

Onze zuiderburen staan op de bankroetlijst nu vlak achter landen als Libanon en Roemenië. De verslechterde positie van België heeft te maken met zijn hoge staatsschuld en met zijn onvermogen om een nieuwe regering te vormen, aldus CMA.


Bolle Wim | 10-01-11 | 10:51

Wat een topic toch weer jongens. Iemand ooit gehoord van conversiefouten tussen twee verschillende kleurmodellen? Niet? Nou, kranten worden gedrukt in vier kleuren inkt: cyaan, magenta, geel en zwart. Dat is heel wat anders dan de drie kleurtjes rood, groen en blauw die je op je beeldscherm ziet. Wat de VK nu doet, is opgemaakte pagina's voor de papieren editie door een scriptje trekken dat blijkbaar geen weet heeft van kleurprofielen. Gevolg: magenta uit de print-editie (CMYK) wordt compleet uit verhouding getrokken in de digitale editie (RGB). Slordig van de VK, dat wel, maar manipulatief is het alleen wanneer ook de papieren editie zo'n Geenstijlroze chemieprut laat zien. Dat kan alleen niet, want CMYK op newsprint kan helemaal niet van die felle kleuren weergeven.

Zware Majesteit | 10-01-11 | 10:49

-weggejorist-

SvDelta | 10-01-11 | 10:48

Nou , nou, als de overheid zegt dat er niks aan de hand is dan is dat niet goed. Laat de Volkskrant een beetje extra zien dat er wél wat aan de hand zou zijn, dan is het ook niet goed.
Dit noem ik spijkers op laag, vergiftigd water zoeken.

Treurig varken | 10-01-11 | 10:47

Wat een gelul, de hele foto is lichter gemaakt. Als je met een digitale camera een foto maakt kiest de camera ook maar een belichting, het aanpassen van de initieel door de camera gekozen belichting is dan ook helemaal geen photoshoppen in de slechte zin van het woord. het zou pas naaierij zijn als alleen het rood/roze bewerkt was en niet de heel foto. Ik zeg niet dat niet zo is, maar gezien het feit dat de foto duidelijk helemaal lichter is dan de ANP-foto is het voor mij vooralsnog gewoon goed vakmansschap. Verder is algemeen bekend dat kleuren er in het echt heel anders uitzien dan op een foto, en al helemaal op een foto weergegeven op krantenpapier of een beeldscherm. Laat staan als je met lusteer_ik_van_geestijl_en_ik_ben _geweldig_al_heb_ik_nooit_een_vak_geleerd_en_was_)de_kleuterschool_voor_mij_het_hhogst_haalbare_maar_mijn_pappie_en_mammie)vinden_me_toch_welLief_LUTSERS een foto maakt van een in een krant afgedrukte foto en deze op je website voor weergave op een beeldscherm gaat zetten met als boodschap dat ze verschillen!!!! Amateurs

henk janssen3714 | 10-01-11 | 10:47

Wat een flauwekul. Foto is op krantenpapier gedrukt, dan heb je met een totaal andere (CMYK) kleurmenging te maken dan op een (RGB) beeldscherm. Voor krantenpapier zijn UCR en GCR zo drastisch, dat dit het resultaat is. Niks Photoshop, dus. Wel je huiswerk goed blijven doen, Pritt.

Jerry Nick | 10-01-11 | 10:41

meh, het zoveelste totale onzin berichtje. Geenstijl wordt jammer genoeg steeds slechter...

Lurf | 10-01-11 | 10:35

Kijk mijnheer de minister Jan Kees de Jager. Het spel is op de wagen!
Opdat u alvast alle giftige kleuren van de regenboog mag gaan schijten.
.
Beleggers in Bangladesh boos na beursval DHAKA - In Bangladesh raakten maandag boze beleggers slaags met de oproerpolitie nadat de aandelenbeurs binnen een uur met 9,25 procent kelderde.

Vlak na de opening van de beurs in de hoofdstad Dhaka werd de handel alweer stilgelegd. Radeloze beleggers gingen de straat op, verbrandden meubels en zochten de confrontatie met de politie.

„Ik heb op aanraden van de minister van Financiën al m'n geld in de Beurs van Dhaka gestopt. Nu is alles weg”, aldus een van de getroffen beleggers.

Bolle Wim | 10-01-11 | 10:34

Saturation en contrast licht aangepast voor (goedkoop) drukwerk. Wat een boeven zeg!

ic3y | 10-01-11 | 10:33

Ik ben zo benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek door de commissie schotel-oor.

Sliptong | 10-01-11 | 10:32

Valt wel mee toch? Een kniesoor die daar op let...

Sliptong | 10-01-11 | 10:28

ze hebben de foto gewoon een beetje duidelijker gemaakt, whats the problem?
als t over paniekzaaien door de media gaat, dan ken ik nog wel een aantal betere voorbeelden...

lptjah | 10-01-11 | 10:21

ANP heeft onder druk van de autoriteiten de kleur ietwat afgezwakt. Bij de Volkskrant ook geprobeerd, maar die hielden natuurlijk de poot stijf. Gewoon de echte kleuren!

stijveharc | 10-01-11 | 10:19

*zingt* de volkskrant, de volkskrant, de volkskrant is een K*Tkrant!

KingSizeBob | 10-01-11 | 10:19

Che_cuevara | 10-01-11 | 10:14 Het is een milieuprobleempje. Meer niet.

zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:18

-weggejorist-

handjes vol | 10-01-11 | 10:17

Altijd alle nieuws, alle media, wantrouwen. Altijd gekleurd, rooier, groener, paarser........ objectiviteit is zo'n beetje verboden in dit land. (Voor)liegen en (voor)bedriegen........

Iwmac | 10-01-11 | 10:16

De ene foto is hetzelfde als de andere foto. Schande!

Alezes | 10-01-11 | 10:15

Noemen we doorgaans gewoon retoucheren. Lijkt hier geen sprake van beeldmanipulatie. Pritt -veel

XelaGBS | 10-01-11 | 10:14

@zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:12
Oke, jij wint

Che_cuevara | 10-01-11 | 10:14

Che_cuevara | 10-01-11 | 10:11 Ja, die dat verbiedt vanwege de gordijnen. Duh.

zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:12

VK lezer is wat bejaarder, meer kleurenblind. VK compenseert daarvoor. Zie geen probleem. NEXT

watnouwatnouwatnou | 10-01-11 | 10:11

@zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:10
Niet alleen vanwege de gordijnen.
Het mag niet van zijn vrouw

Che_cuevara | 10-01-11 | 10:11

Che_cuevara | 10-01-11 | 10:08 Oh ja? Dan rookt ie alleen maar buiten. Vanwege het verbod en thuis vanwege de gordijnen.

zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:10

BraterEnWood | 10-01-11 | 10:07 Nee, de komkommers van eigen tuin zijn niet meer eetbaar. Het is dus allesbehalve komkommertijd.

zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:09

@zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:07
Die hoed draagt hij binnen ook

Che_cuevara | 10-01-11 | 10:08

Volks Krant VK = Veel Kleur

nokkenaskettingklem | 10-01-11 | 10:07

Pritt's profiel: VK-abonnement, Volvo 240, half-vrijstaand huis. Ik denk dat ie een pijp rookt en een hoed draagt als ie naar buiten gaat.

zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:07

't Is weer komkommertijd.

BraterEnWood | 10-01-11 | 10:07

Niet aan de hand mensen, foto is gewoon wat lichter gemaakt. Gs is weer paniek aan het zaaien.

Blafkonijn | 10-01-11 | 10:06

euh..?

de ene foto is groter dan de andere..

in het sop | 10-01-11 | 10:06

Iets met pot, ketel en zwart...

copal | 10-01-11 | 10:05

Tussen de regels door lees ik dat Pritt een Volkskrant-abonnement heeft.

zeg maar jansen | 10-01-11 | 10:05

@Che_cuevara | 10-01-11 | 09:54

Tentamens in januari? Dat fenomeen ken ik wel hoor. Maandagmorgen 4 januari om 09:00 uur en dat is voor een rechtbesnaarde student natuurlijk vrijwel niet te doen, vandaar dat ik het me ook nog kan herinneren als de dag van gisteren.

Zelfs de bijbehorende docent was niet bij de les en gunde ons keurig een uurtje meer om ons ding te doen. En ja, dat was toch echt vroegâh hoor. Long time ago.

Reinaert | 10-01-11 | 10:04

oh, dus de volkskrant doet met foto's wat GS al jaren doet in de geschreven berichtgeving?
dan zullen jullie nu weer vriendjes zijn, neem ik aan?

Ballenman | 10-01-11 | 09:59

Wat een hufters bij de VK.. Die ANP foto ziet er stukken minder erg en stukken gezonder uit. Waar halen ze het lef vandaan om hun lezers zo te bedriegen..
Ik hoop dat iemand aangifte gaat doen van oplichterij, haatzaaierij, paniekzaaierij etc.
Goed bezig GS. En nu graag een onderwerp waar wel langer dan 30 seconden over nagedacht is.

Tsaar Guus | 10-01-11 | 09:58

Typisch de Volkskrant: Liegen en bedriegen.
Maakt voor de lezers niets uit want dat is wat de Linkse schapenkoppen gewend zijn.

Haarkopje | 10-01-11 | 09:56

@Bolle Wim | 10-01-11 | 09:51
Joop.nl is één grote klucht.
Dus lachen zal wel lukken

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:55

zit hem gewoon in het verschil kwa papier en gebruikte inktsoort. Non-topic

doesitblend? | 10-01-11 | 09:55

@idopane | 10-01-11 | 09:49
Hier heb je wel gelijk in, heb niet heel het gevecht meegemaakt, maar wat ik mee gemaakt heb was al leuk genoeg.
Zou best wel eens kunnen dat het een babyboomer was.
Ik bedoel maar, als ik vroeger een tentamen had zat ik toch niet tot 's ochtends in de kroeg of zo.
En weet niet hoe het nu is maar ik heb eigenlijk nooit een tentamen gehad in januari
*** zich achter oor krabt***

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:54

De VK & GS, zo verschillend maar toch ook weer zoveel overeenkomsten.

KeurMeester | 10-01-11 | 09:54

VK wilde er een positief tintje aan geven;
ANP: truck stationair op bah diesel
VK: truck op stoom

28 | 10-01-11 | 09:54

Spijkers. Laag water.

ome louis | 10-01-11 | 09:51

Echt een onzin item, Pritt. Als ik als vormgever bij een krant zou werken zou ik m'n foto's ook wat oplichten. Door het soort papier dat voor kranten gebruikt wordt komt je beeld namelijk automatisch weer wat doffer uit. Ik vermoed dat de gedrukte versie dus meer op de originele versie zal lijken dan wanneer er niks aan gedaan was.

Stefizzle | 10-01-11 | 09:51

rooimachine | 10-01-11 | 09:44
De slappe fitties tussen Geenstijl en de papieren media beginnen me ondertussen te vervelen. Wat kan mij dat nu allemaal schelen? Nieuws en sensatie wil ik hier zien! Geroer in beerputten en doofpotten, ontmanteling en ontmaskering van corrupte politici, woekerende banken en verzekeraars.
Ga maar even bij Joop.nl kijken of daar nog wat valt te lachen.

Bolle Wim | 10-01-11 | 09:51


Che_cuevara | 10-01-11 | 09:30
Vannacht was leuk en amusant. Onze anarchistische Luke Skywalker in gevecht met al die 'rechtse' ballen van zijn Evil Empire. Met zijn lasersaber tegen 4 strijders tegelijk vechten en het nog zolang volhouden op vijandig terrein. Chapeau. Zo onnozel ben ik ooit eens geweest. l'histoire se repete. Ik hoop voor hem dat hij snel volwassen wordt zonder daarbij z'n idealen te verliezen. Maar wie ben ik. Misschien was het wel een ordinaire babyboomer met vervroegd pensioen omdat hij bij de gemeente overbodig was geworden en dankzij zijn lidmaatschap van de PvdA............... Who knows. Ik hoop voor hem dat ik toch gelijk heb.

idopane | 10-01-11 | 09:49

Nou nou, wat een gezeur. Het is heel normaal dat media foto's bewerken om het wat mooier eruit te laten zien en aan de kleurtjes kan je niet zeggen dat het veel kankerder is of niet. Niks te zien mensen, doorlopen maar.

Qwink-27 | 10-01-11 | 09:49

Zitten ze een beetje jouw werk over te nemen, Pritt? Ik zou dat ook niet pikken!

Bascii | 10-01-11 | 09:49

Ik krijg het gevoel alsof heel geenstijl gewoon gedaan woord door Jensen... wat een poep artikelen de laatste tijd....

mitflow | 10-01-11 | 09:48

tenenkrommend | 10-01-11 | 09:06

Volgens mij zijn beide foto's in de soep gemaakt als je het mij vraagt...

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 09:47

Nul soep, nul topic dit. Er is alleen een licht kleurverschil, kan zelfs per krant optreden.

maraboe | 10-01-11 | 09:46

Als er eindelijk bekend wordt dat er wel gevaar voor de volksgezondheid was zijn de verantwoordelijken allang gevlogen...

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 09:46

Waarom krijgen wij de andere giftige kleuren van de regenboog eigenlijk niet te zien? Ik mis gifgroen, zwavelgeel, het blauw van blauwzuur, zilver van het kwik en ga zo nog maar even door.
We worden nog steeds in de maling genomen en voorgelogen!
"gasmasker gewoon ophoudt"

Bolle Wim | 10-01-11 | 09:46

@Denkt Na | 10-01-11 | 09:45
Dat was die brand ook niet echt

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:45

lol ik ben het hier helemaal mee eens maar het is wel iets met een pot en een ketel. Gs doet niets anders dan onrust en paniek zaaien. Lees dit topic vol onwaarheden, insinuaties en overdreven gedoe: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/...

Hunter S. Thompson | 10-01-11 | 09:45

@macflipper | 10-01-11 | 09:43
Maar dat is in Eindhoven, niet in Moerdijk

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:45

Ik vind een papieren krant uitgeven eigenlijk niet zo milieu vriendelijk.....

Denkt Na | 10-01-11 | 09:45

Wat een hetze-artikel van GeenStijl. Maar goed, ik begin er inmiddels aan gewend te raken. Waarom komt er maar niks over Wikileaks?

rooimachine | 10-01-11 | 09:44

@Superior Bastard | 10-01-11 | 09:40
Ja, dat zie je aan de foto's

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:42

ikweetgeennicknaam | 10-01-11 | 09:34

Je nick, gewoon geniaal!

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 09:40

Wanneer krijgen we het eerste topic van vandaag? Dit was natuurlijk slechts een vingeroefening.

Superior Bastard | 10-01-11 | 09:40

Erger maken dan het is ?
Het is toch al erg genoeg ?

50jarige huismoeder | 10-01-11 | 09:40

@BadHouse | 10-01-11 | 09:38
Ik dacht al wat die limonade tent in Moerdijk stond te doen dit weekend.
Nu weet ik het, bedankt.
'"kuch, kuch, hoest"

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:39

Beetje roze, kan ook een lekke limonadesiroop tank geweest zijn. Niks aan de hand.

BadHouse | 10-01-11 | 09:38

@ikweetgeennicknaam | 10-01-11 | 09:34
De burgemeester heeft het toch gezegd.
Geen gevaar voor de volksgezondheid geen schadelijke stoffen.

En zo'n man geloof je toch meteen op zijn woord :D

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:37

Wat een onzin. Er is trouwens niks giftigs in de lucht, de burgemeester heeft het zelf gezegd #Pikmeerarrest

vraagstaart | 10-01-11 | 09:37

@ Pritt Stift
Wat is het verschil dan ? Behalve dan dat die ene foto iets donkerder is afgedrukt dan die andere ? Is dat het ? Ik vind het lastig een andere verschil te vinden.

Marcus Porcius Cato | 10-01-11 | 09:36

Jeetje. Erg man.

SODEP | 10-01-11 | 09:36

Ach ja, een schepje jus over de aardappels maakt het allemaal wat lekkerder. Lijstje met ingredienten van de jus is groter nieuws. Ik ben benieuwd of ze er alles op hebben gezet en niet een beetje hebben zitten schrappen.

Real Opperprutser | 10-01-11 | 09:36

@weesgegroet | 10-01-11 | 09:33
Klopt niks schokkends, snap het topic dan ook niet helemaal

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:35

Dat beetje mangaan waardoor alles zo paars is, kan relatief weinig kwaad.
Toegegeven, mangaanwalmen moet je niet in ademen.
Ik gok ook dat de grond daar wel even flink gereinigd mag gaan worden de komende jaren.
Interessanter is nog steeds wat er nu daadwerkelijk in de lucht is terecht gekomen. Zelfs als de gemeten waarden weinig schade kunnen doen, is het wel handig om te weten wat voor rommel we nu in de lucht hebben gehad.
(Ow, dat konijn dat buiten stond in de regio Dordrecht, doet het nog steeds)

ikweetgeennicknaam | 10-01-11 | 09:34

@ongegeneerd | 10-01-11 | 09:33
Anders valt het niemand op
:)

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:34

't Was ook inderdaad niet zo ernstig, Fritz Stift.

Drank Orgelt | 10-01-11 | 09:34

Dit lijkt me spijkers op laag water zoeken.
Ik vind beide foto's zeer verontrustend.

Meester Kees | 10-01-11 | 09:34

@necrosis | 10-01-11 | 09:31
Mij meer aan "Towering inferno"

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:33

@Che_cuevara | 10-01-11 | 09:32
Dank, ik zie een stuk beter. Maarre, de vk foto is wat lichterderder, that's all.

weesgegroet | 10-01-11 | 09:33

Duh, de Volkskrant is ALTIJD rood gekleurd!

ZDEV | 10-01-11 | 09:33

@Multiflauwekulti | 10-01-11 | 09:07
alleen jammer dat je t elke keer weer zelf moet zeggen ??

ongegeneerd | 10-01-11 | 09:33

kankerder? Ik zal maar niet zeggen waar Pritt op lijkt door zulke woorden te gebruiken.

deja | 10-01-11 | 09:32

Gesoept of niet, beide foto's doen me denken aan de film "the blob".

necrosis | 10-01-11 | 09:31

@idopane | 10-01-11 | 09:25
Onzin was er vannacht al genoeg.
*** aan @Enragé denken doet***

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:30

Dat heet gamma correctie.

Ik wil best een heel verhaal schrijven over druktechnieken en de eeuwige worsteling met magenta en zo maar neem van mij aan dat ze geen pixels hebben toegevoegd die er niet zijn.

Mike Oxlong | 10-01-11 | 09:30

Hahaha wat een falers daar bij de VK!

Ik was het toch al niet van plan, maar nu zal ik zéker nooit meer een VK kopen/lezen.

Reckneya | 10-01-11 | 09:29

Ik zie weinig verschil, maar ik ben dan ook zo scheel als een otter.

weesgegroet | 10-01-11 | 09:29

Niets aan de hand jongens. Voor je kijken en doorlopen.

metworst | 10-01-11 | 09:28

@Zegna
Helemaal mee eens

Henk003 | 10-01-11 | 09:28

vk goes gs?

Satria | 10-01-11 | 09:28

Ik vraag me af wie hier achter is gekomen,
er MOET iemand op de redactie die krant hebben gelezen..

iNederlander | 10-01-11 | 09:27

Als nou alleen het roze lichter was had je een punt, Pritt. Nu is het gewoon een lui maandagochtendtopic geworden. Iets teveel gezopen in het weekend. Dan pis je azijn op maandagochtend.

niet voor de hond | 10-01-11 | 09:26

Meer van het soort 'voor en na de facelift' oftewel weggegooid geld. Nee gauw doorstappen. Gaat strakjes de Volkskrant nog die arme stagiaires ontslaan om maar niet beschuldigd te worden van fotocontrastmanipulatie. Als dit de opening wordt van deze dag dan staat ons nog een hoop onzin te wachten

idopane | 10-01-11 | 09:25

@Nietvoordekat | 10-01-11 | 09:08
Foto is hetzelfde, alleen wat opgelicht of zo

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:25

Ligt het aan mij of is de rook uit de fabriek ook net even wat dikker?

The Faith | 10-01-11 | 09:24

Dat ligt allemaal aan de calibratie van je beeldscherm. En de soort inkt waar de VK mee gedrukt is. En de densiteit. En de CMOS van de camera waar de foto mee is gemaakt. Maar niet aan de Vlokskrant natuurlijk.

met vreselijke groet | 10-01-11 | 09:24

En wanneer de ontstopper voor hun verstopte gootsteentje op is bij de super schreeuwen ze ook moord en brand...

070 | 10-01-11 | 09:23

Wereldheerschappij!!

Claude Jacque | 10-01-11 | 09:22

Even op "verbeter" klikken in iPhoto of dergelijke geeft hetzelfde resultaat. Is niets aan de hand.

Gegenhall | 10-01-11 | 09:22

Nijntje the toxic adventure...

Kipkleppert | 10-01-11 | 09:21

... zeg de site die is overgenomen door een krant die wel van een plasje bloed en wat los liggende lichaamsdelen op de voorpagina houdt.

Ik weet het beter | 10-01-11 | 09:21

@Rainbowwarrior | 10-01-11 | 09:14
Was, inderdaad

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:19

Verschil zit hem alleen in de wat andere bewerking maar Foto downloaden van ANP of inscannen en dan ff wat opfrissen of zo doet iedereen toch?
Voor de rest, weinig schokkends

Che_cuevara | 10-01-11 | 09:19

vodkadip | 10-01-11 | 09:16
Eens. GeenStijl, rot 'es op daarmee.

Nietvoordekat | 10-01-11 | 09:18

Moet die titel nou, kk als bijwoord. -.- Stukje is prima, maar dat vind ik toch echt vervelend...

vodkadip | 10-01-11 | 09:16

@ Pritt Stift
Wat een onzin! De foto is alleen lichter gemaakt, verder niets. Wel laat jij hun foto iets ingezoomd zien (zie bus), zodat het een optische illusie geeft dat de ramp veel erger lijkt. Voor Nederlandse normen ben ik vrij rechts, maar wat jij doet is gewoon hetzelfde als de Republikeinse Karl Rove Praktijken! Create doubt, create fear, and LIE!

zegna | 10-01-11 | 09:16

Dat is niet nijn fotosjop Vriend !

Kipkleppert | 10-01-11 | 09:15

VK was toch een zwart-wit krant?

Rainbowwarrior | 10-01-11 | 09:14

BeunDeHaas | 10-01-11 | 09:10
Niet doorhebben dat er weldegelijk een verschil zit tussen GeenStijl en de Volkskrant, namelijk dat de laatste echt heel graag serieus genomen wil worden als kwaliteitsmedium en de eerste bepaald niet... Jammer.

Heel. Erg. Jammer.

Echt heel erg.

Nietvoordekat | 10-01-11 | 09:12

Die kop in de VK had moeten zijn "chemicaliën kleuren krant"

taxhond | 10-01-11 | 09:12

Wanneer komt er een revolutie binnen de Volkskrant?
Een revolutie van de echte journalisten tegen het pluche?

Denkt Na | 10-01-11 | 09:12

Ik vind het wel meevallen. Het meeste beeld wordt bewerkt met basic stuff als belichtingswaarden, kleurtoon en verzadiging en wordt vaak opnieuw gecropped voordat het in een krant gezet wordt. Kan net zo goed een wat enthousiast Grafisch Lyceum stagiairtje aan de knoppen zijn.

Dikr | 10-01-11 | 09:12

Op print ziet de foto er 'normaal' uit. Wellicht dat ze de contrasten wat hebben bijgesteld zodat de foto er op print hetzelfde uitpakt als de werkelijke foto?

Heibeltje | 10-01-11 | 09:12

Nounou, schokkend hoor. Het zou pas echt interessant zijn om de foto's zoals we die op het scherm zien met de werkelijkheid te vergelijken. Dan pas weten we wat de 'eerlijkste' foto is. Zoals iedere (amateur)fotograaf je kan vertellen. Over paniekzaaien gesproken...

provinciaaltje | 10-01-11 | 09:12

Dat krijg je als je er azijn overheen pist.

Schoorsteenveger | 10-01-11 | 09:11

En waar zit precies het verschil?

Koosnaampje | 10-01-11 | 09:11

De foto is gewoon wat lichter. Nou woepie, wat erg.

Ik verwacht vandaag wel een heel goed topic als compensatie.

gtrNL | 10-01-11 | 09:11

Lul niet Pritt, zelf op GS doemdenken, en dan nu de Azijnbode aanvallen om hun gefotosoepte ANP pica.
Jammer. Erg jammer.

BeunDeHaas | 10-01-11 | 09:10

Hmm? Is er een Slush Puppy fabriek geknald?

Fristajlo | 10-01-11 | 09:10

Ik zie menuoptie 'Auto Tone' en 'Auto Contrast' in Fotosoep en een vleugje Saturation.

drekzooi | 10-01-11 | 09:09

Dat roze zegt niets, ik gebruik ook 2-componenten epoxy hars ed, de kleurstof is er alleen naar om de zien of je goed mengt.

Strange Glue | 10-01-11 | 09:09

iets ander kleurenfiltertje bij de VK, bijna dezelfde kleur als de achtergrondkleur van de GS inlogpagina.

ik ken nog wel een pers voorlichter uit Irak die kan daar mooi aan de slag

batavia | 10-01-11 | 09:09

enhance colors is niet zo'n schokkende bewerking... Omvang is niet meer geworden...

bvdbos2004 | 10-01-11 | 09:08

Volkskrant leugenaars. Is het ooit anders geweest?

Nietvoordekat | 10-01-11 | 09:08

oh wow de foto is opgelicht

Mischa-San | 10-01-11 | 09:08

Meer Geenstijlroze bij VK! Heeft Pritt een nieuwe linkse hobby?

Sunnygirl | 10-01-11 | 09:07

Fotosoep is a bitch

Toontje Larger | 10-01-11 | 09:07

Ik zie er in het echt ook veel spannender uit dan op een foto.

Multiflauwekulti | 10-01-11 | 09:07

De Azijnbode gaat steeds meer op de televaag lijken...

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 09:06

HA
niets aan de hand, doorlopen mensen!

tenenkrommend | 10-01-11 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken