Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Advocaat met slagroom. Bejaardenpartij gelanceerd!

jannageladvocaat.jpgHoera, we hebben er een nieuwe partij bij! Opgericht door politieke alimentatie-betaler Jan Nagel (ex-PvdA, ex-Leefbaar Hilversum, ex-Leefbaar Nederland, ex-PRDV, ex-OokU). De man die hoogstpersoonlijk Pim Fortuyn zijn partij uitjoeg, waarna Leefbaar Nederland rustig insliep. Dit keer heeft de hobby-politicus met het strategisch inzicht van een geranium 50Plus opgericht. Een partij die opkomt voor de belangen van, jawel, 50-plussers. Lijsttrekker voor de Eerste Kamer is Jan Nagel himself. In alle provinciën kunt u gaan stemmen op dit herintredingsproject voor uitgerangeerde personen in de categorie 'goh leeft die nog?'. En daar zitten klinkende namen bij. Noemen we een Klaas Wilting, een Jacques D'Ancona en een Koos Postema. Klinkt als een vrij kansloos samenraapsel met als bindende factor prostaatklachten. Maar de eerste endorsement van het politieke KoffieMax is al binnen. De Babyboombode, geheel toevallig de krant van hartsvriend Marcel van Dam, omhelst het sympathieke initiatief. Uit het hoofdredactioneel: "Ook ditmaal (?, red.) kan niet worden uitgesloten dat hij een gat in de markt heeft ontdekt". Ook hoofdredacteur Henk Krol van het respectabele opinieblad Gaykrant doet mee. Het eerste campagnemateriaal (NSFWPLUS) is al uitgelekt. Tip aan de actieve senioren; dit keer geen ruzie maken na de partijbingo.

Reaguursels

Inloggen

De 50 plussende babyboomer zakkenvullers zijn al extreem ruim vertegenwoordigd in het kabinet. Ik heb zeker geen behoefte aan meer.

cabbit | 11-01-11 | 02:02

@Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 16:21
Ik vind het onzin om die babyboomerts weg te zetten als graaiende profiteurs. Ik heb nog wat respect voor al die eeltige kolenschoppen die hun reet er af gewerkt hebben en nu, na vijftig slopende jaren, genieten van een pensioentje. En of ze nu tussen de asbest sliepen of hun stoflongen stuk kuchten ze klaagden niet zoveel als maagzuurreaguurder en statistiekemert Seven in een enkele plempsel pleegt te doen.
De problemen van de toekomst moeten in alle redelijkheid worden opgelost en daar is nog veel werk te verzetten, maar dat eeuwige respectloos geklaag door die anonieme bijballen mag wel wat minder. En hey, in de middeleeuwen waren de biefstukken groter daar hoor je niemand meer over.

ojédiaré | 10-01-11 | 23:52

Denkt die Jan Nagel nou nog steeds dat de wereld echt op zijn kunsten staat te wachten/ Rot toch op vent. Overigens is onlangs aangeroond dat niet de babyboomers het meest profiteren van de welvaart, maar de 40-ers. Even voor de goede orde..................

Big Swinging Dick | 10-01-11 | 21:46

GATVERDAMME
Zulke voorzieningen als de Babyboomers zullen wij ze nooit meer krijgen... en dan het gore lef hebben om te janken over wat koopkrachtsverlies?
Zelfs Ceauşescu zal zich nog schamen...

Pauvre Con | 10-01-11 | 21:38

Mooi. Nog minder CDA.

Henk Houthakker | 10-01-11 | 20:50

Hold a Mo!!!!!
Boomers die gaan klagen dat 50+ers koopkrachtverlies gaan leiden.
Lieve BOOMERS, hoe leuk jullie jezelf ook vinden, de hele naoorlogs welvaart zit bij jullie. Dat geld is niet VAN juliie, dat geld zit BIJ jullie. Je gaat ons iet wijsmaken dat je met een dikke buik de pensioenen opsoupeert an daarna het land opgebrand achterlaat.
That is NOT going to happen.
EvdD zegt: BELASTEN die lui!

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 16:09

Ja inderdaad, dat 50+ kuttuig mag niet klagen, heeft der hele leven kunnen profiteren, is nog niet tevreden en laat ons met de shit achter!!

odizuis | 10-01-11 | 19:04

Jan Nagel, gruwel, van nieuw links (PVDA), verrader van Professor Pim, lastpost eerste klas. Wegjorissen die loser. Eens te meer blijkt dat het echt waar is dat de bijaarden nog egoistischer zijn dan de jugend!

Michael Vail | 10-01-11 | 18:53

De 50 en 60 plussers hebben goed genoeg voor zichzelf gezorgd.

Heiner | 10-01-11 | 18:37

Eindelijk een reservaat, een intellectueel Jurassic Parc vol dinosaurussen en mastodonten. Uitgetelde carnivoren die net voor de inslag hun ondergang al ruiken en angstig bij elkaar kruipen. Aardig wat verspilde politieke jaren bij elkaar op z'n best. Medeverantwoordelijk voor de puinhopen van Christelijk-Paars op z'n slechts. En die vragen na 30 jaar achter de feiten aanlopen nogmaals een kans om de problemen deze keer wel op te lossen. Jaja

idopane | 10-01-11 | 18:35

Jan Nagel, de Heintje Davids van de politieke mislukkingen. Eerlijk is eerlijk, hij blijft het hardnekkig proberen, ondanks tig mislukkingen in het verleden.

brutus68 | 10-01-11 | 18:14

@Marcus Porcius Cato
Je ziet toch dat het steeds (tijdelijk) kan werken? Ik noem een LPF, PvdD, Centrum partij, PVV. Het is maar wat je ideologie noemt. De meeste partijen hebben meerdere ideologieën. Als ze dat niet hadden, was er geen behoefte aan de partij.

Net als 'Jezus' een ideologie is voor CDA, CU en SGP, zijn 'solidarteit' en 'socialisme' dat voor GL, SP en de PvdA, 'islam' voor de PVV, 'hebzucht' voor de VVD, 'liberalisme' voor D'66 en nu 'verveling en gezeik' van deze geriatrische partij.

Met een alleen 'Jezus' houding red je het niet, daarom de het CDA ook een stuk groter dan de CU en SGP. Bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen zal dat weer iets rechtgetrokken worden. Teleurgestelde christenen zijn (tijdelijk) weggetrokken, maar komen wel weer terug.

Als het goed is stem je op een partij die het meeste voor jou doet. En zo is er door de vergrijzing een reële kans dat een geriatrische partij groot wordt, al hoop ik dat de meeste mensen rationeel denken, in plaats van uit onvrede en angst. Geënsceneerde onvrede en geregisseerde angst hebben WIlders I gemaakt.

k3 | 10-01-11 | 17:15

uit de categorie 'goh leeft die nog', +1 de vliegende panters

Eldent | 10-01-11 | 17:03

Nog één keer voor alle mensen hier in het algemeen en voor Jan Nagel in het bijzonder: een politieke partij zonder ideologie werkt niet. Je kunt hooguit een D66 bijzettafeltje worden.

Marcus Porcius Cato | 10-01-11 | 16:29

ojédiaré | 10-01-11 | 16:09
Grappige tegel, dat moet gezegd, maar daarmee kom je nog niet zo makkelijk weg. Want seven, ik en vele anderen hier hebben wel degelijk een paar punten waar je inhoudelijk niet op in gaat. En er is overigens nog wel veel meer mis met de babyboomgeneratie waar ik het nu maar even niet over zal hebben.

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 16:21

Stel; je bent een jaar of pak em ff beet; dertig tot veertig, je hebt een kudt kantoorbaantje, een lease station-Laguna, een coole rijtjeswoning 60 filekilometers verderop, een Ikea klipAn bank en een boedhabeeldje boven de gelhaard en getrouwd met je inmiddels veel te dikke jeugdvriendin met vaginisme. Je bent vroeg kalend en kleiner dan de gemiddelde Marrokaanse oma, maar kan ondanks dat niemand met jou wil dubbelen, verdienstelijk badmintonnen. Je draagt de Pearle Fokmaster II met +8 variofocus lenzen en je schoonvader wenst jou nooit meer te zien omdat ie je een "lul van het zuiverste water" vindt. MAAR/EN, je bent goed met cijfertjes en statistiekjes, (want what else?). Zou je dan al het mogelijke doen om de schuld van jouw zinloze leventje op een ander te schuiven? #get a live, 7

ojédiaré | 10-01-11 | 16:09

Hold a Mo!!!!!
Boomers die gaan klagen dat 50+ers koopkrachtverlies gaan leiden.
Lieve BOOMERS, hoe leuk jullie jezelf ook vinden, de hele naoorlogs welvaart zit bij jullie. Dat geld is niet VAN juliie, dat geld zit BIJ jullie. Je gaat ons iet wijsmaken dat je met een dikke buik de pensioenen opsoupeert an daarna het land opgebrand achterlaat.
That is NOT going to happen.
EvdD zegt: BELASTEN die lui!

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 16:09

Dr Lambiek | 10-01-11 | 15:56
Babyboomers waren toen de wederopbouw begon 0 jaar en max 10 toen dat klaar was. Hoezo bb het land opgebouwd?

seven | 10-01-11 | 16:04

*onderbroek wassen gaat*

Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 16:02

@Dr Lambiek | 10-01-11 | 15:56
Genieten is zo 1996...

@Überbottehork | 10-01-11 | 15:57
Altijd fijn :)

An die ARBEIT | 10-01-11 | 16:02

@ojédiaré | 10-01-11 | 15:16
*schrikt*

O jéé, ...!

Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 16:01

@Dr Lambiek | 10-01-11 | 15:56
En die iedereen die na hen komt ook weer in armoede proberen te storten.

Überbottehork | 10-01-11 | 15:58

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:55
Goede zaken toegewenst in ieder geval ;)

Überbottehork | 10-01-11 | 15:57

Het is raadzaam om wat meer respect te hebben voor de generatie die het land in armoede hebben opgebouwd. Mogen die eindelijk ook eens genieten?

Dr Lambiek | 10-01-11 | 15:56

@Überbottehork | 10-01-11 | 15:52
Evenementenverhuur; dieselkachels, verlichting, vloeren. En hopelijk vanaf ergens in 2011 ook geluid en toiletwagens. We zullen zien wat het jaar ons brengt.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:55

@Überbottehork | 10-01-11 | 15:43
1024 kan ook nog. We hebben tenslotte een digitale overheid: overheid.nl/

rara | 10-01-11 | 15:53

Quearo | 10-01-11 | 15:19
In dat geval excuus. Neemt niet weg dat mijn statement blijft staan.

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 15:53

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:46
Welke bedrijfstak moet ik me jou trouwens in voorstellen?

Überbottehork | 10-01-11 | 15:52

@seven | 10-01-11 | 15:40
Amen!

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 15:51

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:46
Hhahaha, die laatste zin is wel goud. En waar ;)
Ik zie het zelf vooral als leerschool, beetje winkeltje speulen, intussen zoveel mogelijk vakopleidingen blijven volgen en over een jaar of 5 á 10 (even conjunctuur afwachten ook) voor mezelf en dan KEIHARD 20 jaar mijn zakken vullen. Dan ben ik 55 en klaar.

Überbottehork | 10-01-11 | 15:51

@Quearo | 10-01-11 | 15:44
Ik krijg zere poten van het staan.
Bouwvakker kan niet meer tillen.
Timmermannen slaan vaak op de vingers.
Ambtenaren krijgen doorzitwonden.
Leraren raken overspannen.
Wat ik al zei, we vinden onszelf allemaal het allerzieligst.
Wat dan wel een goede oplossing is? Al sla je me deaud.

Überbottehork | 10-01-11 | 15:48

@Quearo | 10-01-11 | 15:38
Aha, je bent er zeau eentje....

* Voorspelt een zwaar leven op GS voor Quearo ( zwitsalhoofd ) *

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:48

@Überbottehork | 10-01-11 | 15:36
Niks voor mij, klinkt een beetje als een placebo-oplossing. Daarbij kunnen we lullen wat we willen, niet iedereen kan of wil een eigen bedrijf runnen. Daarbij moet je daar ook nog eens de kans toe krijgen, mocht je willen en capabel zijn... I got lucky dat ik het hier heb kunnen overnemen. En dat besef ik me ook zeer zeker.

Een zetbaas...:

" Ja ik ben de baas, maar dat is mijn bedrijf niet, vriend! "

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:46

Überbottehork | 10-01-11 | 15:40

Kijken naar welke beroepen relatief het meest en snelst arbeidsongeschikt zijn?

Quearo | 10-01-11 | 15:44

@loki84nl | 10-01-11 | 15:40
1k=1.000, dat wist u he?

Überbottehork | 10-01-11 | 15:43

Wat mij betreft worden alle "one issue" partijen de sloot in gemikt, het liefst een in Moerdijk.
Als ik een onoverzichtelijke bende wil, boek ik wel een vakantie naar de schuur van de buurman.

Jackanders | 10-01-11 | 15:42

Kansloos ik voorspel 0 1k zetels

loki84nl | 10-01-11 | 15:40

@Quearo | 10-01-11 | 15:29
Die lijst is niet te maken. Iedereen vindt zijn eigen werk toch het keizwaarst je weettog. Ik sta de hele dag mijn benen te verslijten, de bouwvakker zijn rug, de ambtenaar zijn ogen (zittend, dat wel) etc etc.

Überbottehork | 10-01-11 | 15:40

De babyboom is meester om luxe royale regelingen te bedenken en door andere generaties te laten betalen, en deze weer af te schaffen, te versoberen als ze uit die leeftijdsfase zijn. Stufi, wao, vut, eindloon(pre)pensioen. Laatste truc zal zijn dat alle pensioenstortingen van huidige generaties gebruikt wordt om de royale pensioenen te blijven betalen en dus niks te sparen voor daarna waardoor het pensioen ook een exclusief babyboomdingetje was betaalt door jongeren. Hoor de babyboom roepen voor hun graaimentaliteit.
*Intergenerationele solidariteit*

seven | 10-01-11 | 15:40

Lol@Überbottehork | 10-01-11 | 15:33

De Kampsjeng | 10-01-11 | 15:39

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:32

Ja?

Quearo | 10-01-11 | 15:38

Quearo | 10-01-11 | 15:29
Het was meer een algemeen oordeel tegen alle klagers? Die hoor ik niet. Was ook niet het punt van BBB. Blijf werken aan begrijpend lezen. Denk ff na voordat je gaat brallen.

Detlev Tarnowitz | 10-01-11 | 15:37

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:31
Wat dat betreft heb ik een zalige tussenvorm gevonden in de functie van zetbaas. Zelfstandig, vrij, weinig financieel risico, echter wel veel werken (met een leuke baan is dat ook niet eens zo'n ramp)

Überbottehork | 10-01-11 | 15:36

Quearo | 10-01-11 | 15:10
Luister meneer de babyboomert, ik bestrijd de maatregel an sich niet maar wel waarom deze niet nu meteen in gaat ipv over 20 jaar, maw waarom die hele tyfusgeneratie van jullie buiten schot blijft. D'at is de issue.
Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 15:16
Ik weet het ik weet het antwoord.
Omdat er geld te halen valt bij die generatie met hun hypotheek vrije huis.

winterpeen | 10-01-11 | 15:32

@Quearo | 10-01-11 | 15:16
Je fadurrr?

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:32

@Überbottehork | 10-01-11 | 15:14
Je leven wordt er stuk minder frustrerend door... Alleen het belasting betalen wordt vervelender :S

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:31

Überbottehork | 10-01-11 | 15:23

Het was meer een oordeel in het algemeen, tegen bijna alle klagers tegen de verhoging. Stratenmakers etcetera inderdaad uitgezonderd, is het niet mogelijk om gewoon een lijst te maken van mensen die buiten de verhoging maken? Gewoon een lijst, door mensen uit verschillende bedrijven, de overheid en vakbonden, en maak die lijst bindend, zonder mogelijkheid tot bezwaar, beroep of wat dan ook.
Of is dat weer te kort door de bocht? Tsja, wie heeft de wijsheid in pacht?

Quearo | 10-01-11 | 15:29

Gristiaan | 10-01-11 | 15:26

Je bedoelt het campagnemateriaal zeker... Moest er bijna van kokhalzen!

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 15:29

Best sneu trouwens, als je als partij afhankelijk bent van het weer. Gladheid = geen stemmen.

Überbottehork | 10-01-11 | 15:29

@Quearo | 10-01-11 | 15:21
dat dacht ik al, dat je niet gehinderd door enige praktijkervaring de meest komische meninkjes neerplempt. nog aan de studie, maar wel denken dat je iets kunt zeggen over de grote-mensen-wereld, en bijbehorende (zware) banen.
ook ik heb een eigen zaak, en werk me met meneer ingalls een slag in de rondte, en meer dan die 48 uur in de week. mag ik dan even lachen als ik lees dat jan nagel de vakantietoeslag voor gepensioneerden wil verhogen? baantjesjager die niets weet van zelfstandig ondernemerschap... ik gruw er van!

Laura Ingalls | 10-01-11 | 15:28

@rara | 10-01-11 | 15:01:
Zoals in EO-visie?

Ome Gijs | 10-01-11 | 15:28

De Kampsjeng | 10-01-11 | 15:24

Precies, heaumeaus zijn haram, ies vies...

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 15:28

Babyboomers kunnen niet verliezen.
Wat ze ook doen.
Neem nou Syp Wynia...

Einde van de Domheid | 10-01-11 | 15:27

Partijen die alleen de belangen van een bepaalde groep van de bevolking behartigen (in dit geval ouderen) zouden verboden moeten worden. Dat is egoïstisch! Het zou van de zotte zijn als een vergrijsde niet-werkende meerderheid middels verkiezingen gaat bepalen wat er met het geld van de werkende jongere generatie moet gaan gebeuren. De 50 plus generatie heeft zich bovendien al genoeg zelf-verrijkt. SCHANDE!

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 15:26

Goedverdoeme @ die site

Gristiaan | 10-01-11 | 15:26

sodeju, is dat humberto tan op die foto?
verhoging aow leeftijd is onzin, maar daar hoef je toch geen partij voor op te richten. bovendien het komt voor alsof deze mensen bijzonder zijn dat zij een partij oprichten omdat ze van een zekere leeftijd zijn. als je nog gewoon aan het werk bent, dan is er toch geen relatie tussen die partij en je leeftijd. m.a.w. much ado about nothing. maar wel lekker allemaal kans op wachtgeld regeling. of geldt die niet boven de 65 omdat er geen reden is om een baan te zoeken?

minimá-armezusvan.. | 10-01-11 | 15:25

Quote: "Het onverstandigste wat de gevestigde partijen met Jan Nagel kunnen doen, is hem onderschatten".
Whoehahaaaa..... Die dweil wordt al jaren overschat ja! Kansloos persoon dat ie is...

kiwivogelbeest | 10-01-11 | 15:25

ojédiaré | 10-01-11 | 15:03
Eerdere reactie van mij op die canard vd pers @ seven | 21-12-10 | 22:43http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/12/gs_financieel_jaaroverzicht_20.html#c120570081 (automatische scrollende deeplink)

seven | 10-01-11 | 15:25

@F. von Zeikhoven | 10-01-11 | 15:16
Zover ik weet nog altijd zakken vullen. Rechter én linker zak

Che_cuevara | 10-01-11 | 15:25

Er heerst hier overigens een gereformeerde sfeer, als het om homo's gaat.

De Kampsjeng | 10-01-11 | 15:24

@rara | 10-01-11 | 15:21
Had hij maar een paal :)

Che_cuevara | 10-01-11 | 15:24

@Quearo | 10-01-11 | 15:18
Nee absoluut niet. Het is zelfs hard nodig, zo hard dat het maar onmiddelijk ingevoerd moet worden. Maar u oordeelt, niet gehinderd door enige kennis over wie u oordeelt.
En over dat niet zwaar werken: vertel dat even tegen de stratenmaker en de mensen die het pand voor uw wereldzaak gaan neerzetten?

Überbottehork | 10-01-11 | 15:23

@Quearo | 10-01-11 | 15:10
48-urige werkweek van zes dagen is al héél lang geleden.
Nog voor de tijd van pensioen opbouw.
En als je het wil weten, ik werk meer dan 48 uur per week, maar dat is dan wel voor mezelf

Che_cuevara | 10-01-11 | 15:23

@ojédiaré | 10-01-11 | 15:16
Lullig, hoor. Nu staat hij voor paal.

rara | 10-01-11 | 15:21

Überbottehork | 10-01-11 | 15:18
Ik had het over mijn vader zelf, sorry. Mijn vader is er erg goed in zijn vak, en hem is het gelukt. Ik volg een studie en ben niet van plan om voor mezelf te beginnen.

Quearo | 10-01-11 | 15:21

gewoon weer slim en gewetenloos,ff een ouwelullen gevecht op touw zetten ,als ze gekozen worden door heel heupbrekend nederland( die zijn toch partijtjesloos nadat ze de de rat verhagen,eindelijk door hadden),je wordt uit de partij gezet,en je zakgeld huh je wachtgeld is binnen.en je heb weer een Nagel bij,die nog flinker aan ze kont kan krabben.

boterlief | 10-01-11 | 15:21

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 15:16

Een babyboomer van 18? No way.

Quearo | 10-01-11 | 15:19

@Quearo | 10-01-11 | 15:16
Krijg je dan geen BV'tje van je vadurrr? Heb je er al aan gedacht dat je ook ergens goed in moet zijn om een succesvolle zaak op te zetten? En er niet altijd sprake is van "geen zin nu, dus niet werken".

Überbottehork | 10-01-11 | 15:18

Überbottehork | 10-01-11 | 15:13

Mijn punt was dat bij de invoering van de pensioenleeftijd, de werktijden en omstandigheden anders waren dan nu. Is het dan zo gek, nu er minder en minder zwaar wordt gewerkt, dat de pensioenleeftijd dan omhoog gaat?

Quearo | 10-01-11 | 15:18

Hahaha... "een vrij kansloos samenraapsel met als bindende factor prostaatklachten"

De Stramme Kabouter | 10-01-11 | 15:18

Quearo | 10-01-11 | 15:10
Luister meneer de babyboomert, ik bestrijd de maatregel an sich niet maar wel waarom deze niet nu meteen in gaat ipv over 20 jaar, maw waarom die hele tyfusgeneratie van jullie buiten schot blijft. D'at is de issue.

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 15:16

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:13

Juist! Heeft mijn vader vandaag geen zin om te werken? Best, dan gaat hij lekker een dagje shoppen met mijn ma en heeft hij een werkdag van acht uur 's avond tot drie uur 's nachts.
Pensioen opbouwen? Ben je gek, ik bouw een zaak op die ik voor een hoop geld kan verkopen, plus een eigen huis.

Quearo | 10-01-11 | 15:16

Wat doet Jet Nijpels eigenlijk, tegenwoordig?

F. von Zeikhoven | 10-01-11 | 15:16

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 14:55
U dient zich te onthouden van verdere banale analiteiten. Uw Freudiaanse verspikkingen worden door de Gaygemeenschap niet op pik gesteld.

ojédiaré | 10-01-11 | 15:16

Jan Nagel denkt zeker dat 50+ ers dement zijn.
Er si toch niemand die op zo'n schertsfiguur zit te wachten, behalve echte dementen.

Boomschade | 10-01-11 | 15:16

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:13
Dan werk je gemiddeld maar tot 14-18 uur. Oh wacht..

Überbottehork | 10-01-11 | 15:14

@Quearo | 10-01-11 | 15:10
U hebt wel een scherp oordeel over iemand die u niet kent. (32uurs-contractje? Oh? Geen goede baan? Oh?)

Überbottehork | 10-01-11 | 15:13

Nu ja, als er zetels worden veroverd in de 1e kamer, heeft het huidige babyboomerskabinet gelijk haar meerderheid met gedoogsteun van deze partij.

Sir EnemA | 10-01-11 | 15:13

@Quearo | 10-01-11 | 15:10
Of ga lekker voor jezelf werken, zou iedereen moeten doen....

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:13

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 15:03

De pensioenleeftijd van 65 is gebaseerd op een 48-urige werkweek van zes dagen. Jank niet zo stom met je contractje van 32 uur per week, of zorg dat je een betere baan krijgt zodat je op de 50e kunt gaan rentenieren.

Quearo | 10-01-11 | 15:10

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:04
lol, ik zal 't hem vragen

Überbottehork | 10-01-11 | 15:05

@Überbottehork | 10-01-11 | 15:03
Is dat de nieuwe site van BertB?

An die ARBEIT | 10-01-11 | 15:04

Detlev Tarnowitz | 10-01-11 | 14:55
En precies met die wetenschap is de pensioenleeftijd verhoging ingevoerd. Omdat ze donders weten dat jongeren daar toch niet mee bezig zijn. En door het pas geleidelijk over twintig in te laten gaan schakel je handig het maatschappelijk verzet van de uit babyboomers bestaande vakbonden uit. Typisch Nederlandse lafhartigheid ten voeten uit. En weer worden we genaaid door de babyboomers want wij mogen langer doorwerken om dat tuig fijn vervroegd met pensioen te laten gaan. Grieken van eigen bodem zeg maar.

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 15:03

@seven | 10-01-11 | 14:41
Jouw sfeerartikeltjes over babyboomerts zijn toch allang ontkracht? Ik ben best benieuwd naar de kostenpost die het geslacht Seven de staat heeft gekost. Of klinkt dat niet vriendelijk?

ojédiaré | 10-01-11 | 15:03

Als ik merk dat Koos P. in zijn column in Plus Magazine verwijst naar het initiatief van dit warhoofd zeg ik mijn abo op.

Coppertje | 10-01-11 | 15:02

joopwil | 10-01-11 | 14:55

Het is JOB. Engels voor baan, iets wat hij zijn leven lang nog niet in het echt heeft uitgeoefend...

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 15:02

@Ome Gijs | 10-01-11 | 14:56
Ook jij kent het verschil tussen 'onderwerp' en 'visie' niet. Geeft niet, maar zeg dan niet van die domme dingen.

rara | 10-01-11 | 15:01

@KeurMeester | 10-01-11 | 14:48
Tegen die tijd zal de hogeropgeleide jeugd massaal kiezen voor emigratie, als deze generatie van babyboomers zo doorgaat met het leven op andermans kosten.

rara | 10-01-11 | 14:59

Weer een Anti-Wilders partij uit de trukendoos gehaald.
"Ga vooral niet op de PVV stemmen"

Kamervraag | 10-01-11 | 14:58

Omroep MAX werd ook eerst weggehoond. Zou me niks verbazen als deze partij een grote schare volgers krijgt.

Borrelende Boris | 10-01-11 | 14:57

@rara | 10-01-11 | 14:49:
One issuepartijen leven niet lang? De PvdA bestaat toch ook al een flinke tijd nadat de arbeider het juk van zich af heeft geschud?

Ome Gijs | 10-01-11 | 14:56

neemjemoederindemali | 10-01-11 | 14:15

Jazeker, als hij een complete frisdrankfabriek naar de kloten kan helpen dan moet dit een peuleschilletje zijn...

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 14:56

seven | 10-01-11 | 14:38
Jongeren hebben moeite met lange termijn denken. Gaat niet lukken.

Detlev Tarnowitz | 10-01-11 | 14:55

-weggejorist-

joopwil | 10-01-11 | 14:55

Je zou toch denken dat die Jan Nagel inmiddels in een afgelegen rusthuis (met gewatteerd kamertje) op zijn eigen tenen ligt te sabbelen. Kom op Jan, stop er eens mee. (enne: JA op Alles)
i26.tinypic.com/2z8w50w.jpg

ojédiaré | 10-01-11 | 14:55

Henk Krol: "Zwarte pi... ehh kip, lekker langzaam"

Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 14:55

Lardeerik | 10-01-11 | 14:50

Het is nog geen vrijdag, dus dit kon je verwachten viespeuk...

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 14:54

Een verdere versplintering van de politieke arena. Ik zie er zomaar 5 zetels naar toe gaan.
Ik zie ook de volgende gedoogcoalitie van 6 partijen voor me die bij elkaar 34 zetels halen.

Ome Gijs | 10-01-11 | 14:54

Slogan " Goed bestuurlijk vlees moet eerst besterven."
Of. " Jan Nagel aan je doodskist!".

De Kampsjeng | 10-01-11 | 14:53

WTF? Henkie Krol, dat is toch de peoproerder van dienst? Is die partij er speciaal voor oudere, wellicht nog latente, heaumeaus of zeau..?

eerstneukendanpraten | 10-01-11 | 14:53

@Lardeerik | 10-01-11 | 14:50
Ja, daar schrik je van hé

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:51

Shit, waarom druk ik toch op die NSFW link :-O

Lardeerik | 10-01-11 | 14:50

@kattenmepper | 10-01-11 | 14:33
One issue partijen leven niet lang, omdat ze maar 1 probleem hebben om aan te pakken. Zodra dat probleem verholpen is verdwijnt de partij.

Geert heeft meerdere doelen: kleinere overheid/minder regeltjes, veiligheid, immigratie, islamisatie. Hoezo 1-issuepartij?

rara | 10-01-11 | 14:49

-weggejorist-

joopwil | 10-01-11 | 14:48

Nu lachen we erom, straks is de meerderheid hier bejaard en allochtoon.
Dan hebben wij ( lees: arbeiders) helemaal niks meer te vertellen over ons en ons geld.

KeurMeester | 10-01-11 | 14:48

Je moet als 50-er wel knettergek zijn om deze partij te steunen.
Het maximale dat ze kunnen bereiken is uitstel van de noodzakelijke hervormingen, zodat die dubbel zo hard aankomen wanneer de 50-er van nu 65 is.

bintang | 10-01-11 | 14:47

Ik begrijp dat deze partij het licht gaat uitdoen in NL?

Ome Gijs | 10-01-11 | 14:46

Aangespoeld,weggespoeld, bestuurlijk wrakhout.Tis de moeite van het verbranden niet waard, uit/opgebrand.
Lekker Jutte met Rutte !

Ratzing. | 10-01-11 | 14:46

Oh god, ik ben bang dat ie misschien wel heeeel wat hang bejaarden mee gaat krijgen. Mark my words, bij de volgende kamer verkiezingen zijn ze erbij en met grote zege!!!

5UCK MY D1CK | 10-01-11 | 14:46

@Überbottehork | 10-01-11 | 14:23
"Jenever walk alone" WHOAHAHAA!!

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 14:45

Notu*kuch*liste: Kim Holland.

Biff Eagleburger | 10-01-11 | 14:43

@seven | 10-01-11 | 14:41
Bedank liever Woutertje, al hebben die oudjes er natuurlijk wel voor gezorgd dat Woutertje dat kon doen.

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:43

@seven | 10-01-11 | 14:41
Bedankt Wouter Bos, voor de eindsprint.

Art Vandelay Ultor | 10-01-11 | 14:43

Gaap..
Stap op mn looprek
in galop naar de afstandsbediening

pechponum | 10-01-11 | 14:42

voorzitter: Jan Lenferink

Criticoaster | 10-01-11 | 14:41

Of alle oudjes even rechts willen blijven rijden, ik moet even op en neer naar de haatstad. #laters

Parsons | 10-01-11 | 14:41

@joopwil | 10-01-11 | 14:39
En ook de prostaat operaties

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:41

Alle strijd is in wezen generatiestrijd. Niks arm vs rijk of blank tegen zwart, maar jong tegen oud. Ja dus niet oud tegen jong.

Detlev Tarnowitz | 10-01-11 | 14:40

@Überbottehork | 10-01-11 | 14:32
Dat doe ik al, maar misschien is "je bent oud en wil alles" wel beter

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:39

-weggejorist-

joopwil | 10-01-11 | 14:39

Ik zie dat geenstijl er direct op inspeelt. Advertentie.. seniorengeluk.

dandaan | 10-01-11 | 14:39

50plussers. Dat is de groep die er voor gezorgd heeft dat het kabinet, bang voor de voornamelijk uit 50plussers bestaande vakbonden, de verhoging van de pensioenleeftijd pas over twintig jaar volledig laat in gaan. Exact het moment dat de eersten van de generaties onder ze zo'n beetje met pensioen zou willen gaan. Dat is de generatie die dan ook durft te stellen dat hun belangen niet verdedigd worden.

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 14:38

Dat er geen (jongeren)partij is die de belangen van jongeren / jongere generaties echt goed vertegenwoordigd (en dan heb ik niet over leuke dingen als stufi, dat betaal je indirect zelf) wordt nog eens hun ondergang. Vooralsnog loopt de staatsschuld op, loopt de gasbel leeg en worden de pensioenen aan babyboomende vutters* verbrast.
(Zelfs de niet vutters krijgen in ruil een pensioenbonus)

seven | 10-01-11 | 14:38

Nee Henk, geen gat in de Mark, in de markt.

Überbottehork | 10-01-11 | 14:37

@neemjemoederindemali | 10-01-11 | 14:28: Dat ook weer niet. Gewoon, omdat het kan.
-
Het is overigens nog maar de vraag of de oudjes wel stemmen op grond van leeftijd. Zo zie ik bijvoorbeeld Jan Marijnissen niet snel van SP naar de Incontinentiepartij stappen. Of Hans Wiegel van de VVD, of Gretta Duisenberg van Hamas. Enz enz..

De Kampsjeng | 10-01-11 | 14:36

en waarom de grens bij 50 gelegd? 50 jarigen zijn over het algemeen nog gewoon aan het werk, en piesen naast de pot van en door degenen die nu tegen de 60 lopen ( de babyboomers). 50 jarigen zijn nog niet met hun (pré-)pensioen bezig; gewoon doorwerken is het motto.
60 plus was beter geweest, maar dat bekt niet zo lekker; het lijkt dan net een oude-lullen-partij (wat ze ook zijn maar niet willen erkennen).
nu ik er over nadenk; 70 plus is misschien wel een gat in de markt...

Laura Ingalls | 10-01-11 | 14:34

Het eerste woorden die mij te binnen schieten als ik aan 50 plussers denk dan zijn dat nu niet bepaald de woorden achtergesteld, genegeerd, vergeten en verwaarloosd.

Bigi Bana Boy | 10-01-11 | 14:34

rara | 10-01-11 | 14:17
OHHH gelukkig. One issue partijen leven niet lang.Kattenmepper twittert bericht door naar Blonde Geert
BTW prostaatgrappen zijn altijd -1

kattenmepper | 10-01-11 | 14:33

GEWELDIGE tekst, van Koetsveld!!

propper1000 | 10-01-11 | 14:33

@Che_cuevara | 10-01-11 | 14:31
Je bent wild en je jongt wat.

Überbottehork | 10-01-11 | 14:32

En hun slogan?

Iets als

"je bent jong en je wil wat"

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:31

@VanKoetsveld | 10-01-11 | 14:11

Volkskrantlinkje vraagt om een login.

Biff Eagleburger | 10-01-11 | 14:30

@neemjemoederindemali | 10-01-11 | 14:28
Die is hij nu kwijt

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:30

Jan Nagel presenteert een nieuwe partij: goed nieuws. Als het alweer die tijd van het jaar is, dan komen straks de zwaluwen. Bijna lente dus!

agnes kantnochwal | 10-01-11 | 14:29

jan nagel is een notoire ruziemaker, die het iedere keer weer probeert met splinterpartijtjes ( OokU enzo) met ietwat typische standpunten en dito aanhangers. sommige mensen wens je een vroegtijdige alzheimer toe; hier is er zo eentje.

Laura Ingalls | 10-01-11 | 14:28

"Klinkt als een vrij kansloos samenraapsel met als bindende factor prostaatklachten."

*gniffel*

Ik klikte wel op de NSFWPLUS foto, krijg ik een vreselijke stijve pik te zien...
Waarom klikte ik dan toch.... waarom!
*zielig in een hoekje zitten gaat*

BeunDeHaas | 10-01-11 | 14:28

@De Kampsjeng | 10-01-11 | 14:27

Je hebt een naam hoog te houden op je werk?

neemjemoederindemali | 10-01-11 | 14:28

Gelukkig maar, dit is precies wat we nodig! De mastodonten die nu ons land in een wurggreep houden, moeten als het even kan tot ver na dat overduidelijk dementie is ingetreden nog invloed blijven uitoefenen. Jonge mensen met jonge ideeën, nee dank u. Daar komt alleen maar revolutie van. En dat moeten we niet willen met z'n allen!

Nog een ouderpartij, wel ja. Vergrijzing, jeej.

An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:28

De babyboomers stemmen al sinds hun 18e alleen maar voor hun eigen generatie, dus ze vinden dit vast een prachtig idee.

John Muts | 10-01-11 | 14:27

@Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 14:18
Zodra Marianne Thieme weg is stort de PVVD in elkaar.

En de SGP of Christenunie zij niet bepaald one-issuepartijen, toch? Ze willen juist dat hun christelijke visie in elk politiek issue naar voren komt.

rara | 10-01-11 | 14:27

@bezemkast 1919 | 10-01-11 | 14:24 Neuj. Dat verwachten ze wel.

De Kampsjeng | 10-01-11 | 14:27

@bezemkast 1919 | 10-01-11 | 14:26
Dat is ook weer waar

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:27

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:25
What has been seen, cannot be unseen!

bezemkast 1919 | 10-01-11 | 14:26

@bezemkast 1919 | 10-01-11 | 14:24
Die zijn waarschijnlijk beter gewend

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:26

@Bes Nedenpeil | 10-01-11 | 14:24
Ontslagen?

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:25

Opportunist. De man die NL verraden heeft met zijn Nieuw Links. Grootgraaier en bedrieger en inspeler op de makkelijk te paaien NL-ers.

ecologiste | 10-01-11 | 14:24

De Kampsjeng | 10-01-11 | 14:23
Kijken jouw collega's dan niet op van een enorme klabanus op je scherm?

bezemkast 1919 | 10-01-11 | 14:24

Gayporn is ten alle tijde NSFW. Ik vind het eigenlijk sowieso NS. Aufgetyft.

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 14:24

Was het nog maar 10 minuten geleden toen ik die link nog niet had aangeklikt

Bes Nedenpeil | 10-01-11 | 14:24

Waarom is gayporn ineens NSFW? Dat terzijde.
-
Op zich niet dom om een seniorenpartij op te richten, juist wanneer de vergrijzing inzet. Maar of een type als Jan Nagel de boel weet te binden. Mhoa, dat lijkt me zeer twijfelachtig. Waarmee ook weer eens is bewezen, dat Klaas Wilting de grootste aandachtshoer van heel Nederland is. Waar die man wel allemaal niet aan heeft meegedaan. Van Waku-Waku tot nu dit initiatief wat toch nergens toe gaat leiden.
-
*onderwijl ' take your pants of'. In digitaal winkelmandje legt*

De Kampsjeng | 10-01-11 | 14:23

Verkiezingsslogan 50PLUS: Jenever walk alone.

Überbottehork | 10-01-11 | 14:23

@An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:21
Ze wilden eigenlijk Den Uyl

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:23

@Che_cuevara | 10-01-11 | 14:19
Ja, eigenlijk wel. Alhoewel, laat ook maar.

Parsons | 10-01-11 | 14:22

En Voldemort? Is die niet uitgenodigd?

An die ARBEIT | 10-01-11 | 14:21

een bejaardenpartij betekent ruzie in de tent.
Een partij met Jan Nagel betekent ruzie in de tent.
Een bejaardenpartij met Jan Nagel betekent een schuilkelder graven

jan-lul-de-behanger | 10-01-11 | 14:21

We hebben toch al een bejaardenpartij (CDA) en een babyboomerpartij (PvdA)? Wat is hier in vredesnaam het nut van?

koerbagh | 10-01-11 | 14:21

Maar zo'n beetje alle andere partijen houden toch ook rekening met de groter wordende electorale groep 50+ers.
Iedereen eronder gaat gegarandeerd nog harder genaaid worden door overheid en volksvertegenwoordiging omdat ze een steeds kleiner deel van de totale populatie stemvee uitmaken.

Luitenant Zeikerd | 10-01-11 | 14:20

@wakkere_nederlander | 10-01-11 | 14:18
Dus wordt het een gegarandeerd succes

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:20

Misschien wat voor Cohen? Kunnen ze niet fuseren met de PvdA?

Sloothapper | 10-01-11 | 14:19

@Parsons | 10-01-11 | 14:18
Vindt je het echt erg als ik niet ga kijken?

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:19

nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_Neder...

'Kort na de oprichting van de Vereniging Nederland-DDR bracht een delegatie van de (PvdA) een bezoek aan de communistische partij Sozialistische Einheitspartei Deutschlands (SED). Van deze delegatie onder Ien van den Heuvel maakten ook Jan Nagel en het bestuurslid van de Vereniging Nederland-DDR, Frans Uijen deel uit. Jan Nagel verdedigde bij terugkeer de bouw van de Muur als een historische noodzaak, uitspraken waar Joop den Uyl en Ed van Thijn absoluut niet blij mee waren.'

Hallow!

Art Vandelay Ultor | 10-01-11 | 14:19

rara | 10-01-11 | 14:17
Bullshit. Ik noem een Partij voor de Dieren, en in mindere mate de SGP/Christenunie. Ik kan in mindere mate ook PVV zeggen, maar ja, dan krijg ik iedereen weer over me heen hier.

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 14:18

Belangen van 50 plussers?
De hele Nederlandse samenleving draait toch al om de belangen van 50 plussers? #babyboomers

wakkere_nederlander | 10-01-11 | 14:18

Ik zag net een 'endorsement' van Imca Marina in KoffieMAX.

*ook zo zijn guilty-pleasures heeft*

Prof. D.A.H. Vintik | 10-01-11 | 14:18

One-issuepartijen bestaan nooit lang, zo leert de geschiedenis. Deze partij is al palliatief voordat ze in de kamer zitten. Best wel toepasselijk.

rara | 10-01-11 | 14:17

"Jacques D'Ancona". Ja dan ben je echt diep gezonken

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:17

Puur die nieuwsgierigheid weten te onderdrukken is ook wel een hele prestatie: gk.nl en NSFWPLUS

kapotte_stofzuiger | 10-01-11 | 14:17

Daar heeft hij gisteren ruim 20 minuten over geouwedeurd in Buitenhof. Ik heb het overgeslagen.

Parsons | 10-01-11 | 14:15

Als Untermensch van Dam erbij betrokken is gaat het gegarandeerd fout.

neemjemoederindemali | 10-01-11 | 14:15

Lijkt me leuk als juist deze partij wilt bezuinigen op ouderenzorg...

Sloothapper | 10-01-11 | 14:14

En straks dus ex-50plus

Che_cuevara | 10-01-11 | 14:14

'z'n,' moet ', z'n' zijn.*
Alleen intellectuelen zullen dit verschil zien, maar goed. Die zitten er klaarblijkelijk genoeg in dit hoogopgeleide, anti-VMBO (terecht) reaguurders-milieu!

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 14:14

Haha, m´n opa had het gister al over Jan Nagel en een nieuwe partij z´n, 3e al. Ik dacht laat maar lekker lullen, maar ziehier GeenStijl.
Volgende zondag toch maar eens goed opletten voor andere scoops.

Kan Jees de Jager? | 10-01-11 | 14:13

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com