
ING Direct USA is een succesverhaal. Jan Peter Balkenende zou er trots op zijn, toonbeeld van VOC mentaliteit. Hoe 'postbankblauw' als 'oranje leeuw' de wereld veroverde. In de VS is ING Direct met 8 miljoen klanten uitgegroeid tot de grootste spaarbank van het land. Dit deed ING met eenvoudige spaarproducten, zeer kostenbewust en een onconventionele 'kantoren-aanpak'. ING Direct opende
koffieshops en dan hebben we het over
echte koffieshops. Allemaal erg leuk en trendy hoor, die cafés met hip interieur, de
Harley van CEO Kuhlmann staat in de Los Angeles branch, maar ook Amerikanen stappen pas over als de bank een
lekker hoge spaarrente biedt. En dat deed ING Direct. Gevolg: een enorm overschot aan geld dat meer moest opleveren dan de spaarrente. En dus ging ING Direct in hypotheken. Eerst kocht men 'ALT-A' hypotheken (dat zijn hypotheken waarbij niet wordt gekeken naar het salarisstrookje, ook wel 'liars-loans' genoemd). Later ging men zelf hypotheken verkopen. Dat had ik even niet goed begrepen. Voorlichter ING helemaal over de rooie vanwege
dit topic op GeenStijl.
Gaat hartstikke goed met de eigen hypotheken en we zorgen heel goed voor de mensen die hun hypotheek niet kunnen betalen, echt waar hoor. Ja, die ALT-A, dat ging even mis. Maar dat is nu risico Nederlandse belastingbetaler, dat is iets anders. Maar we houden die ALT-A wel goed in de gaten hoor en we zullen zeker niet de Nederlandse overheid benadelen.
Geloven we, maar topman Arkadi Kuhlmann heeft zo z'n eigen visie op bankieren en heeft een eigen koninkrijk gecreëerd. Hij is een 'celebrity' en geeft veel
interviews, maar geen enkel excuus over het feit dat ING Direct USA de ING aan de
rand van de afgrond bracht. Het is ook allemaal zijn idee geweest, succes heeft vele vaders, maar het was toch echt de Nederlander
Hans Verkoren met het Postbank concept.
In 2007 schreef Kuhlmann nog een mail dat er
niets aan de hand was met de ING Direct. Maar ja, wat wil je als je jezelf een 'rebel with a cause' noemt en een boek schrijft onder de naam "
The Orange Code", een soort Bijbel voor online bankieren met de 12 geboden.
Gebod 7: 'we will listen, we will invent, we will simplify'. Ja, ja, te simpel kan ook, ING Direct
overtrad de 'Truth in Lending Act', door niet klip en klaar te vermelden dat een zogenaamde vaste rente hypotheek, na een tijdje variabel bleek te worden. Hé? Waar kennen we dit trucje van? Oh ja, van de
'Postbank' Toprekening. ING Direct vindt de kritiek maar lastig (
hier reactie ING Direct USA).
Ik heb genoten van Gebod 9: 'we will tell the truth'. Die vraag aan bankiers stellen is de goden verzoeken. Maar deze 'eed' is wel
veel korter dan wat de NVB heeft verzonnen.
De baas van ING, Hommen, heeft een
einde gemaakt aan het koninkrijk ING Direct. Kuhlmann's club wordt verkocht. ING Direct gaat door in Europa en Azië. Is dat dramatisch? Nee, De toekomst is voorlopig aan kleinere banken. We verliezen wel een
kleurrijk figuur, niet iedereen wordt nou eenmaal de "
CEO of Savings" genoemd.
Peter Verhaar
--
lees mijn blogs over banken, brokers en beurzen
www.bank.blog.nl
www.pfverhaar.nl
Reaguursels
InloggenEn nu allemaal van ING overstappen naar een andere bank! ABN zijn ook vreselijke boeven en zijn bijvoorbeeld de (mede)uitvinder van de sub-prime hypotheken die aan oorsprong van de kredietcrisis liggen... Dus zet je geld lekker bij Triodos, ASN of de Rabobank!
Sinds de"kruidenier"weg is,wordt er niet meer zo gelet op de snelle jongens en is het een rad van avontuur geworden.
Het gaat de belastingbetaler nog een hoop geld kosten.
Denkt Na | 09-01-11 | 09:35
Nu snappen we ook wat beter waarom wij, hollandse lammetjes, overal de jackpot voor mogen betalen. De poet moet toch ergens vandaan komen.
Wat heel effectief kan zijn om meer rente te krijgen of minder rente te betalen is als iedereen zijn bank vraagt hoeveel zij verdienen op jouw spaargeld of hoeveel zij verdienen aan jouw hypotheek. Transparancy is een kreet die hoogtij viert bij alle grootbanken; het wordt tijd dat ze de daad bij het woord voegen. Maar het zal wel bij windowdressing blijven.
Bank owned is een oversupplied market betekend gewoon: verkopen met verlies.
Probleem is dat banken (en zeker ING Direct) geen sales organisatie voor huizen hebben.
Inzake ING Direct betekend bank owned dus: local property taxes betalen en zelf de property moeten verzekeren en onderhouden.
Local Property taxes betalen lukt wel (80% daarvan moet NL Staat doen), maar veel zal te laat gebeuren met daar aan verbonden hoge extra kosten.
Local Property verzekeren lukt ook wel.
Local Property onderhouden natuurlijk niet.
Dat vervalt dus binnen 6 maanden tot zero value (US houses are mainly made out of wood).
Tel daarbij maar de forced maintenance legislation die veel municipals hebben aangenomen om verpaupering tegen te gaan, op straffe van onteigening.
Kortom: alles wat geforeclosed of gejingled is, is na 1 jaar door de gemeente (al dan niet in overleg met ING Direct) afgebroken.
So much for globalization of capital.
Risk and distance zijn omgekeerd evenredige factoren.
Maar ja, leg dat die groei smurfen maar eens uit (snappen ze nu nog niet).
En nu ING Direct haar payment handler dus bewust richting foreclosures werkt wordt Jingle Mail de reden dat de NL Staat miljarden op deze 'asset' gaat verliezen:
What Does Jingle Mail Mean?
A situation where a homeowner mails his or her house keys to a mortgage lender due to an inability to meet mortgage payment obligations and a lack of equity in the property. If a homeowner is upside-down in a mortgage and feels the entire loan is a lost cause, he or she may choose to walk away from the property altogether and relinquish it to the original lender instead of going though the foreclosure process.
Investopedia explains Jingle Mail as:
If a homeowner has difficulty making mortgage payments and is limited in his or her ability to refinance the mortgage - especially if there is no equity in the home or the value of the home has fallen in the market to less than the value of the outstanding loan - there is often little an owner can do but foreclose. This usually occurs when a weak housing market occurs during economic weakness in which job losses increase and salaries stagnate or fall.
This term was first used to describe the surprise mailings that mortgage lenders received following the savings and loan debacle of 1990-1991. This term resurfaced during the housing and subprime mortgage collapse, which began in 2006.
In de States kan je gewoon 'walk away from a property'. Over en sluiten als je netjes de sleutels inlevert bij de bank. Wist geen enkele NL bank CEO. Ik heb het enkele van hen persoonlijk uit moeten leggen, ze wilde het eerst gewoonweg niet geloven.
@ DerWaarheid4 | 08-01-11 | 20:16
Staat heeft (onder Wouter Bos) 80% van het eigendom (en dus de risico's) van de Alt-A hypo's van ING Direct USA overgenomen. Ik was tegen elke staatshulp aan banken, maar inzake ING was die slim: als ING was omgevallen, dan was NL kapot geweest. Maar ze hadden net zo slim moet zijn als de Rabo en de FED leeg moeten trekken (niet dat de FED leeg kan). Maar ja: change of leadership in times of crisis is nooit een smart move. Snapte politici dat maar: maar ja, die willen instant gerechtigheid, en ja, Tilmant met zijn zetel verplaatsings verhaal jaartje ervoor was niet erg tactisch, c.q. hij had dus geen inzicht in de toekomst op dat moment (later wel, weet ik uit eerste hand).
ING was door Amerikaanse wetgeving VERPLICHT in deze risico-hypotheken te investeren:
rothbard.be/blog/134-de-oorzaken-van-d...
complimenten voor deze,, vakwerk!!
Wat een gelul, de amerikanen hebben eerst hun verpakte hypotheekproblemen ge-exporteerd naar met name Europa. Nu proberen ze ING in het pak te naaien. ING stelt zich korrekt op en zeker niet slechter dan de andere banken. Er wordt geprobeerd een verhaal te creeren vergelijkbaar met de zogenaamde op hol slaande toyota prius (die helemaal niet op hol sloeg). Het grote publiek en de media moeten hierin trappen? Peter Verhaal in elk geval wel! Hij mist helaas de Big Picture...
Het zijn allemaal rattten in die wereld. De grote laat men lopen, de kleine schieten ze op als een kanon op een mug.
PP de Vries ook zon rakker.
Cynisch stuk over deze pik
www.marktgevoel.nl/peter-paul-de-vries...
Bolle Wim | 08-01-11 | 18:23
Handel in bankgaranties, mtn's. korte leningen.
voorbeeld, UBS, skoda fabriek (VW)in Polen, een korte lening met een rente van200%.
een mtn of een bankgarantie van pak een beet 650 M door verkopen pakken ze 10%.
de mercatcal in London, 24/7 handel in bank instrumenten.
Nogmaals ze hebben echt niet ons geld nodig.
Die staats steun hebben ze echt niet nodig gehad, is maar een masker.
@Anjin Mohammed | 08-01-11 | 20:50 : Hoe uw geld rendeert en wat u betaalt voor krediet is een kwestie van goed rondkijken. Er zijn prima alternatieven voor banken, verzekeraars, telco's, pensioenfondsen en nutsbedrijven. We kunnen prima zonder alleen weten we niet meer hoe. De afhankelijkheid die u suggereert bestaat niet maar wordt slechts in stand gehouden door diezelfde instellingen en de goedgelovigheid van hun klanten. Het is een kwestie van durven. De enige conclusie die ik persoonlijk trek is dat niemand nog de moed heeft om met iets anders op de proppen te komen.
Banken willen maar 1 ding: UW GELD !!!
en het geld van al die andere sukkels die geloven in het systeem van banken zoals wij dat kennen. Vraag jezelf eens af hoe het nu komt dat banken zo goed gescoord hebben, het afgelopen jaar. NIET omdat ze een eerlijke rente geven over uw spaartegoed en ook NIET omdat ze een schappelijke rente vragen voor uw hypotheek. Neee, banken horen in het rijtje samen met telco's, kabelboeren, verzekeringsmaatschappijen, en nutsbedrijven die zich allemaal verschuilen achter callcenters die op hun beurt verkeerde of foute informatie verstrekken en zelfs ronduit liegen. Helaas kunnen we niet meer zonder ........... hoe hebben we het zover laten komen ????
'Informeer je goed voordat je je trompettertje trekt.'
@idopane | 08-01-11 | 19:19 : Dat is precies wat u moet doen.
Deze zin snap ik niet helemaal:
"Maar dat is nu risico Nederlandse belastingbetaler, dat is iets anders. "
Master Beer | 08-01-11 | 19:12 Ik ken de discussie wel maar er wordt hier gedaan alsof men niet in de bank kan kijken hoeveel goud er echt ligt en dat is niet het geval. Banken zijn aan allerlei regels gebonden en kunnen niet zomaar niet bestaand geld uitdelen. Een bankrun kan ook door ingrijpen van de staat voorkomen worden dmv garanties en andere ondersteuningsmaatregelen die met rente gewoon moeten worden terug betaald. Alleen maar geld als reserve parkeren om een eventuele bankrun te voorkomen die slechts sporadisch voorkomt is geld wegsmijterij. Geld moet stromen dan kunnen zoveel mogelijk mensen er een overwaarde op zetten. Terug naar het goud mag het Westen morgen al doen maar daar hebben ze hun eigen economie mee en de banken in het Midden en Verre Oosten staan klaar om het financiële zwaartepunt over te nemen. De infrastructuur staat al klaar en terwijl wij netdoen alsof de hele wereld in een crisis zit is het Westen de sigaar en uitgepoept terug verlangend naar de goudstandaard. En gaan die Oosterlingen gewoon door met een systeem dat bij hun nog steeds goed werkt. Wij zitten in een crisis. Zij niet
poker | 08-01-11 | 18:36
Ik zit behoorlijk lekker in mijn vel. Irriteer mij net als bij Locusta hierboven aan mensen die verhalen uit hun duim zuigen en dan nog dom gaan lullen wanneer ze door de mand vallen. Informeer je goed voordat je je trompettertje trekt.
idopane | 08-01-11 | 18:24
Een bankier die papieren verkoopt terwijl er te weinig goud aanwezig is, kan eenvoudig niet.... Helaas, dat principe heet fractional reserve banking en wordt tot de dag van vandaag toegepast. Vandaag de dag is het zelf nog lachwekkender, Men hoeft er geen fysieke waardehoudende substanties(goud b.v.) aan te koppelen, 2 handtekeningen zijn genoeg om iets waarde te geven. ergo fiat betaalmiddelen!
Ik Raad u aan toch de hele (zij het niet kindelijke) presentatie te bekijken.
Ik zou dan graag nogmaals uw reactie hierover horen!
@Atlantis-95 | 08-01-11 | 17:10
Correct, in de VS geldt dat van het opgehaalde spaargeld minimaal 50 procent moet worden belegd in aan de Amerikaanse huizenmarkt gerelateerde beleggingen.
Die wetgeving bestond overigens al voordat de ING daar met zijn ING direct bank begon, je krijgt af en toe de indruk dat de ING er pas gaandeweg achter kwam.
@ idopane
Zat er een paar jaartjes naast. afrondingsverschillen.
Voor de rest zit je wel lekker in je velletje jongen?
-weggejorist-
Master Beer | 08-01-11 | 17:03 Sorry na 5 minuten uitgezet in kindertaal iets complex uitleggen tot daaraantoe maar dan zelfs nog flauwekul verkopen. Een bankier die papieren verkoopt terwijl er te weinig goud aanwezig is, kan eenvoudig niet, tenminste zoals het daar verteld wordt. misschien vroeger wel maar sinds de afgelopen 30 jaar zeker niet meer.
7eleven | 08-01-11 | 17:39
Vertel!
poker | 08-01-11 | 14:25 Weer zo'n flapdrol die bij alles wat slecht is George W Bush erbij haalt zo ook bij het afschaffen van de dollar/goud koppeling. De kneus weet schijnbaar niet dat die koppeling in 1971 is afgeschaft en toen zat Bush nog coke te snuiven. Zeker weer op zo'n school iets geleerd maar geen rekenen en jaartallen. Had je het kunnen weten. Voor de verder rest behoorlijk veel uit de grote duim gezogen.
Ik huur wel en zal nooit een hypotheek bij een bank afsluiten!
Doc Damage | 08-01-11 | 16:56
Dat sowieso.
Misschien moet meneer Verhaar eens zijn eigen gaan verdiepen waar de bank werkelijk zijn geld mee verdient. dat is echt niet met hypotheeken en spaargeld.
Doc Damage | 08-01-11 | 17:25
De gedachte shijnt te zijn dat als je slimmer bent dan een arbeider en weet hoe je straffeloos kan frauderen dan heb je ook recht op je "hard verdiende" geld.
Mijn/Ons geld terug, en wel direct.
,
www.onzestem.eu/2010/11/mijnons-geld-t...
oplichter | 08-01-11 | 17:18
Dat het niet middels hard werken gebeurd, maar middels het bestelen van de gemiddelde arbeider, die er echt hard voor werkt.
Wacht es effe Pritts, bankiers zijn gewoon rasechte VVD hufters die iets van hun leven willen maken. Wat is daar mis mee?
Hmmm, was het verhaal niet da ING veel geld cashte, maar deze moest investeren in hypotheken????? Althans, van dergelijks vaags staat mij iets van bij.
@rvg: Als 1% marge je genoeg lijkt, dan heb je nog nooit een bedrijf van binnen gezien.
Crowd sourcing is mooi en krachtig.
De schrik van elke aan het pluche geplakte.
Over verplichte kost gesproken: video.google.com/videoplay?docid=-2550...
Money as debt.
Master Beer | 08-01-11 | 17:03
Ja had ik al eens gezien idd. Verbijsterend!
-weggejorist-
Doc Damage | 08-01-11 | 16:59
Over verplichte kost gesproken: video.google.com/videoplay?docid=-2550...
Money as debt.
Over verplichte kost gesproken: www.youtube.com/watch?v=x-CrNlilZho
Ik ben echt met stomheid geslagen over het feit dat dit soort criminele organisaties worden gesteund door de overheid. Overheden zijn er niet voor de bevolking, maar voor de rijksten der aarde. Zodra ik een weg zie om een leven te leiden zonder banken zal ik die met beide handen, waar ik me zuur verdiende geld maak, aangrijpen. Ik huur wel en zal nooit een hypotheek bij een bank afsluiten!
-weggejorist-
-weggejorist-
Wat ik nog een beetje mis in de posts van Peter is 'hoor en wederhoor' met de reaguurders. Kennelijk zit het CMS van Geenstijl ook aan het maximum aantal gebruikers, want meneer Verhaar krijgt niet eens een eigen account...
Verder wel amusant om te lezen, maar helaas toch vooral bevestiging dat het huidige stelsel door niemand meer helemaal doorzien wordt en er dus allerlei cowboys op harleys makkelijk voordeel halen.
Is de stafbaarheid van het oproepen tot een bankrun al opgenomen in het Wsr?
Nou hier gaat ie dan; rennen naar de bank jongens en meisjes.. wacht niet tot het te laat is, voor wie er bij gebaat is !
guppert | 08-01-11 | 15:21
Ik kende mensen die aan de NMB deaud zijn gegaan.
-weggejorist-
banken :P ik snap ze niet..
hypotheek rente maak je 3,5 procent. spaarrente 2,5 procent. 1% winst marge. is dat niet genoeg ofzo :O?
@Mijzelf
Het velkeelde topic vellekte mongool!
necrosis | 08-01-11 | 16:02
*mondkapje opzet en moord & brand schreeuwt*
Het orakel van Delphi was duidelijker (#Asterix en de Olympische Spelen)
Laat onze Chinezen met rust!
@necrosis | 08-01-11 | 16:02
lol, toastje Stilton erbij?
Nou maar je hebt toch nog je pensioen?
Miep eens wat over Generali en hun innige band met ING.
De ombudsman die Generali op de vingers tikte (door compensatie bedrag voor collectieve pensioenen) ivm hogere kosten dan 1,5% v/h belegd vermogen en 9,5% v/d premie.
Geen knuppel die doorhad dat beleggingsverzekeringen doorgaan tot 0/bodem/leeg/op
uk.reuters.com/article/idUKLD661546200...
@rara | 08-01-11 | 15:05 (en anderen): Misschien even een toelichting: de overheid buitenspel zetten wil niet zeggen dat ik een crimineel ben of mensen op een andere manier probeer te benadelen. Het betekent ook niet dat ik niets geef om de medemens of mezelf uitsluit van de samenleving. Ik doe gewoon mijn ding en ben er voor mijn naasten en buren. Ik oordeel niet te snel over anderen, maar heb wel mijn mening. Het komt er in het kort op neer dat ik de overheid niets op een presenteerblaadje aanlever, vriendendiensten lever en consumeer, mijn geld zo weinig mogelijk naar de bank breng (doe wel wat met metalen) en redelijk zelfvoorzienend ben. Helemaal los kom je nooit. Dat geef ik ronduit toe. Velen zullen mij een hippie noemen en dat is prima zo, ieder doet wat hij wil wat mij betreft. Heb in mijn carrière al vele tonnen naar de belastingdienst gedragen en vond het wel genoeg zo. ;-)
Oh, en een bankrun is overbodig (tenzij je goud in bankkluisje hebt), dat europapier is straks net zo veel waard als schijtpapier. Minder nog, het absorbeert voor geen meter.
Verhaar kakken ze bij Geenstijl nu ook al oud nieuws uit, was al bekend sinds 2008, ga werken of zoiets. copy/paste kan elke idioot.
Bekijk de Hayek VS Keynes rap !
Aardig recent, en hiervan kunnen jullie allemaal leren.
www.youtube.com/watch?v=fifDL3Shbi0
Ik stem voor Hayek. Oostenrijkse School FTW !
Het ING bankje is peanuts. Het is algeheel, wereldwijd, GAME OVER. Einde oefening, het is gedaan, gebeurd, ga niet langs start, u ontvangt geen 20000.
www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/home/%29...
De wereldwijde schuld is zo hoog opgelopen en blijft exponentieel toenemen, het is mathematisch onmogelijk dat te betalen. Het is gedaan mensen. Het spel is uit.
(Maar maakt u zich verder niet ongerust.)
@De Almachtige | 08-01-11 | 15:58
Is guppert (15:41) besmettelijk ofzo?
*mondkapje opzet en moord & brand schreeuwt*
@joopwil | 08-01-11 | 15:55
Euh, contant? De Grieken werken met doorschuifbare IOU's. Wat ongeveer inhoudt, dat jij wordt betaalt met een IOU van een aannemer, die deze weer heeft gekregen van de loodgieter, die op zijn beurt weer een stapeltje IOU's heeft van zijn klanten, die op hullie beurt weer hun maandelijkse gage onderpanden. Het is een soort pyramidespel, maar dan andersom. Zo ongeveer de reden dat de Grieken zo failliet zijn als Hans Breukie over 2 jaar.
necrosis | 08-01-11 | 15:56
Het is stil hier.
Zwitsals die tegen zichzelf praten.
Zwitzals die stemmetjes horen.
Fles port open trekt.
Ik ben out.
De betekenis van uw tegel ontgaat me een beetje.
joopwil | 08-01-11 | 15:28
Ik word oud. lol
Ergens diep binnen in mij zegt een stemmetje dat dit niet kosjer is
@1%biker | 08-01-11 | 15:53
U heeft vanaf geboorte een gat in de hand?
deafhaalchinees | 08-01-11 | 15:50
Er is maar 1 goed systeem.
Net als in Griekenland.
Alles contant.
Alles zonder bon.
Alles zwart.
Nederland in de problemen.
Nederland ontvangt 100 miljard van de EU als hulp.
Laat maar lekker klappen,ik staat daar nog een beetje veel in de min.
@deafhaalchinees | 08-01-11 | 15:50
Je kan je geld gerust bij mij parkeren!
Ik beloof je, ik ben géén bank!
*grijns*
Ik ben bang dat we van de regen in de drup komen, ben er nog niet uit wie harder oplicht, de overheid of de banken. Uiteindelijk zal er een eerlijk systeem moeten komen, de vraag is alleen hoe we dat wereldwijd gaan regelen, op nationaal niveau kunnen we iig helemaal niets en ijn we voorlopig afhankelijk van de oplichterij vh monetaire stelsel.
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 15:10
----------------------------------------------------------------------
is dan niet iets in het leven te roepen dat je geld/loon ergens geparkeerd wordt voor bijv. maandelijkse ¨abonnementskosten¨? Dan maar geen rente rente dus geen gekloot me je geld.
@guppert | 08-01-11 | 15:41
Klets jij vaker in/ tegen jezelf?
Daar bestaan pilletjes voor, weet je.....
guppert | 08-01-11 | 15:41
Praat u vaak tegen uzelf, of alleen digitaal?
@Denkt Na | 08-01-11 | 15:06
Dank, die ken ik niet. Bookmarked.
@Denkt Na | 08-01-11 | 15:00
Dat is wel een extreem gesimplificeerde voorstelling van zaken.
guppert | 08-01-11 | 15:21
"Volgens mij is het echt: 'commerciëel', guppert, 2 fouten 2x hetzelfde woord fout, guppert. Schrijf je zo'n mooie tegel en uitgerekend het sleutelwoord van je betoog verpest je... wat ben jij eigenlijk voor een eykel, guppert?"
"Nu ja, ik schijn af en toe een foutje te maken, so what? Mafkees."
Denkt Na | 08-01-11 | 15:34
Ja misschien wel.
Het grote voordeel is wel dat Jan Kees De Jager bij mij niet meer hoeft te komen.
Van mij geen ene cent meer.
Geeft ook wel een goed gevoel ja.
Ha!
Toepasselijk muzakje (mét tekst):
www.youtube.com/watch?v=RgLw2fYMYKU
@ joopwil | 08-01-11 | 15:22
Slim toch?
guppert | 08-01-11 | 15:21
De betekenis van uw tegel ontgaat me een beetje.
Maar ik begrijp dat u net als ik ook uit het stenen tijdperk komt.
Die Smit Kroes zag ik nog als grietje met een map onder haar arm lopen op de werf van haar vader van het transport bedrijf Zwatra.
Wat een arrogant mormel zeg.
Denkt Na | 08-01-11 | 15:15
Ja als eenmans zaak wel.
Maar heb vroegghu ook 30 man in loondienst gehad + charters in transport.
Dan kom je er op een gegeven moment achter dat je door iedereen bestolen wordt.
Door personeel, belasting en banken.
Vandaar dak alles afgestoten heb en nu alleen lekker aan kan rommelen.
De NMB denkt met u mee... weet u nog wel? Van Kooten&de Bie adverteerden in de Sjors of de Eppo, populaire jongenslectuur toen ik een jochie was in de jaren zeventig. Met als attentie, jawel, een kado, waarin ik werd gevraagd om een deel van mijn wekelijkse zakgeld te besteden aan, daar kooomt die bââl: giroblauw past bij jou! U heeft er vast wel eens van gehoord. Van mijn vader, ook lid van de NMB club, kréég ik toen niet eens zakgeld! En dat terwijl dezelfde vK&dB een programma op de teeleeviesie hadden waarin zij me als klein jongetje, toen al, duidelijk probeerden te maken dat 'commercïeel' eigenlijk een heel vies woord is. Althans dat dacht ik toen.. Ze schenen daarbij een beroep te doen op mijn betrouwbaarheid. Later realiseerde ik me dat vooral de (zich her en der verrijkende) linkschmensen 'commerieel' zo'n vies woord vonden. Een vreemd contrast.. Na die reklame trapte dit jongetje er al niet meer in. Mijn vader wilde niet aan de discussie en er kwam slechts een: "'t is allemaal maar wat de gek d'r voor geeft, jonguh."
Hij vertelde me wel dat één der kwaliteiten van Neelie Smit (toen nog: Kroes) op NMB recepties was, dat geen man haar ooit onder tafel kon zuipen. En daar waren we danig van onder de indruk. De guppert hep een geheugen van een olifant. Check alles maar.
Bovendien wil ik als laatste toevoegen dat de heer van Kooten ook één van de eerste coryfeeën was die lutslevenswijsheden begon te verspreiden waarna een hele stoet van linkschmensen ook boekjes begonnen te schrijven met als gevolg dat je tegenwoordig wel een superlutser moet zijn als er geen blad verschijnt met jou naam erop. Maar dit terzijde. Gekken en dwazen schrijven hun namen op ramen en volkomen overbodige onzin voor totaal verdwaasden, stresskippen met de daarbij behorende verwijfde hysterio's en/of alles-maar-goedpraters-zolang-het-persoonlijk-maar-niet-te-dichtbij-komt.
@ joopwil | 08-01-11 | 15:13
"Maar of ondernemer zijn een felicitatie waard is?"
100% zeker weten wel.
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 15:06
Heb die filmpjes gezien en volg ook meningen van expers.
Vandaar mijn overtuiging over het financieele systeem momenteel.
.
Maar of ondernemer zijn een felicitatie waard is?
@deafhaalchinees | 08-01-11 | 15:07
Ik ben bang dat we van de regen in de drup komen, ben er nog niet uit wie harder oplicht, de overheid of de banken. Uiteindelijk zal er een eerlijk systeem moeten komen, de vraag is alleen hoe we dat wereldwijd gaan regelen, op nationaal niveau kunnen we iig helemaal niets en ijn we voorlopig afhankelijk van de oplichterij vh monetaire stelsel.
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:52
www.nytimes.com/2009/04/12/opinion/12k...
neptunemaritimesecurity.posterous.com/...
kottke.org/10/10/somali-piracy-and-ana...
@Denkt Na | 08-01-11 | 15:06
Ik ben ff een paar uur weg, moet nog wat centjes voor de onrendabelen bij elkaar sprokkelen, cu all.
Indien je die ABNINGRABO-mannetjes echt in een schuimbekkende epilepsieaanval wilt zien wegtrekken, moet je beginnen over hoofdelijke aansprakelijkheid.
@deafhaalchinees | 08-01-11 | 14:23
Op zich geen raar idee maar het betekend wel dat de overheid nog meer van u weet en of u dat zou moeten willen?
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:47
excuus voor de latere reactie, maar geloof mij nou maar, de overheid weet al alles van je, dus wat is het verschil?
Het enigste verschil is dat jij bij de banken nog opgelicht kunt worden, d.m.v. dubieuze financiële constructies...
in dat geval kies ik toch voor uitschakeling van de banken d.m.v rechtstreeks loon ( minus alle loonbeslagen ) te ontvangen van de overheid d.m.v. een overheidsrekening of iets dergelijks.
Banken blijken niet een betrouwbare instelling te zijn inzake geldbeheer.
@ Parsons | 08-01-11 | 15:04
Zekers niet. Bill Still is een held. Zeker weten.
Een ander mooie video serie is:
www.chrismartenson.com/crashcourse
The Crash Course van Chris Martenson.
Chapters are between 3 and 20 minutes in length.
All 20 sections take 3 hours and 23 minutes to watch in full.
@joopwil | 08-01-11 | 14:59
Is niet erg, u is ondernemer, dat is al heel wat en een felicitatie waard.
Doe mij ook maar een berehap met pindasaus graag, bier over 2 uur.
Btw, dat filmpje money als debt helpt al een beetje om het systeem beter te begrijpen al moet ik zeggen dat in dat filmpje ook wat kulverhaaltjes zitten cq wat dingen worden weggelaten maar om te beginnen is het een goed filmpje.
@Che_cuevara | 08-01-11 | 14:52
Als er genoeg mensen zoals Beerpoes zijn die dat willen dan kunnen we er weinig aan doen. Maar ik zie het op korte termijn niet gebeuren.
@ Bolle Wim | 08-01-11 | 15:02
Geloof me: Hommen is ok. Hij doet wat die moet doen.
@Denkt Na | 08-01-11 | 14:56
Dat doet aan zijn verhaal niks af toch?
Denkt Na | 08-01-11 | 14:50
Hommen???
Hommen is net zo'n graaier en woekerende oplichter als de rest van het criminele leden van het vaderlandse bankenkartel. Wellicht weet hij zijn egoïstische en misdadige inborst net iets beter te verbergen of leuker te verpakken.
Les 1 (gratis) van Bolle Wim;
Een eerlijk, fatsoenlijk en beschaafd mens zal NOOIT EN TE NIMMER tot de top van het vaderlandse bankenkartel kunnen doordringen.
@joopwil | 08-01-11 | 14:54
Ik wacht nog even, rond 17.00 uur ga ik ff een biertjuh met mijn mensen drinken.
Bancaire sector van 1% GDP: bijdragend aan economie.
Bancaire sector van 10% GDP: parasitair op economie.
Mooie analyse van RSA: www.youtube.com/watch?v=qOP2V_np2c0
Dat de man een marxist is vergeven we hem dit keer maar.
Marxisten zijn mega goede analisten, maar hebben 0,0 solutions.
(zeggen ze zelf tegenwoordig gelukkig ook)
Sliptong | 08-01-11 | 14:56
Oke jij een berehap met mayo, nog iemand?
Ik ben als ondernemer al zo vaak door het stof gemoeten dat dit ook nog wel kan.
@Sliptong | 08-01-11 | 14:56
Wat ben jij hard
:)
Alleen Still is geen boeiende verteller. Door low budget issue doet hij alles zelf. Ik ken hem. Hij had de films alleen moeten produceren, niet presenteren.
@Sliptong | 08-01-11 | 14:53
Graag gedaan. Dat is een prima verhaal om de basis van de problemen te duiden.
Voor degenen die niet weten waar we het over hebben (kan me niet voorstellen, maar toch: video.google.nl/videoplay?docid=343541... )
@joopwil | 08-01-11 | 14:54
Da's een beetje te makkelijk. Eigenlijk moet je nog even verder door het stof. Ik lust wel een berehap.
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:52
Ik zou het CIA factbook er even op naslaan: www.cia.gov/library/publications/the-...
Yanken en lijstjes. Tis net pvda en pluche.
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:51
Is prima.
Gaan we toch nog als vrienden uit elkaar.
Biertje?
@Che_cuevara | 08-01-11 | 14:49
Sterker nog, dat weet ik wel zeker.
@Parsons | 08-01-11 | 14:52
Nog bedankt voor die link naar Money as Debt! Vond het erg leerzaam!
Ik berijp er gelukkig geen reedt van. Wat ik gelukkig wel begrijp is dat de top van de bancaire wereld koste het kost zichzelf met miljarden wil verrijken ten koste van de burger. Neuq het gepeupel, wij rollen de dobbelstenen.
@Denkt Na | 08-01-11 | 14:47
Dat klopt, die film zou verplicht kijkvoer moeten zijn voor onze jeugd. Samen met Money as Debt trouwens.
@rara | 08-01-11 | 14:49
Heb weinig weet hoe een en ander in Somalie is gegaan maar u kunt me vast wijzer maken.
@rara | 08-01-11 | 14:49
En dat zie jij in NL ook gebeuren?
@de gouden gulden | 08-01-11 | 14:47
Middelkoop? Maar die had je al gezien toch?
Ken je deze ook?
www.youtube.com/watch?v=PTUY16CkS-k&am...
@joopwil | 08-01-11 | 14:46
Ik ga er niet meer op in, u heeft ergens een klok horen luiden maar u hebt geen idee waarom dat ding luid, laat staan dat u weet heeft van een klepel.
@ Bolle Wim | 08-01-11 | 14:48
Be careful what you wish for.
Ik vind Hommen een held.
Netjes, maar consequent US exposure afbouwen.
@joopwil | 08-01-11 | 14:22
uit het ambacht van de goudsmeden en geldwisselaars ontstaan ,aan het eind van de middeleeuwen, de eerste financiële banken in Italië.
Bron: financieel.infonu.nl/diversen/34632-de...
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:46
Niburu? Is dat ver weg?
Mag ik dan wel 2 paspoorten houden?
.
Of, als ik niet meer over geld praat, mag ik dan blijven?
Moet ik nog zeggen; zie de documentaires op YouTube:
Money as Debt
en Zeitgeist, en andere, en alles zal duidelijk worden.
@Parsons | 08-01-11 | 14:38
Dat zal het zijn, dat laatste bedoel ik
@ de gouden gulden | 08-01-11 | 14:47
Ron Paul is sinds kort Chairman of the House Subcommittee for Domestic Monetary Policy and Technology. En dus de vleesgeworden nightmare for Bernanke in change of controlling him geworden.
@joopwil | 08-01-11 | 14:38
Zijn dat toevallig financiele experts van Niburu?
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:44
In Somalie is het anders aardig gelukt om de overheid buitenspel te zetten. Met de bekende gevolgen.
@poker | 08-01-11 | 14:25
Weet u ook wat de gemiddelde schuld per Nederlander is?
Denkt Na | 08-01-11 | 14:42
ING gaat niet down omdat jij en ik hen van onbeperkte liquiditeiten mogen voorzien.
En als je niet meewerkt smijten ze je in het gevang en verkopen ze je bezittingen.
joopwil | 08-01-11 | 14:22
Wellicht enkele procenten aan het allerprilste begin, dat is snel genoeg uit de klauw gelopen in ieder geval.
Wat een Kant+Klaar+Kudtverhaal zeg,
The Orange Code
kullekoek,We Will Why,rimram
die.rekt.zeg dat wel.
@deafhaalchinees | 08-01-11 | 14:23
Op zich geen raar idee maar het betekend wel dat de overheid nog meer van u weet en of u dat zou moeten willen?
@ Parsons | 08-01-11 | 14:43
"Kijk de Secret of Oz eens zou ik zeggen."
Bill Still en Esther Brown zijn super. Zij hebben een deel van het antwoord.
Monetair economische is er wat op aan te vullen, maar de grondlijn van hen twee is super.
Mooi om deze man op de voet te volgen, doe ik al een jaar of 2 nu.
De beste heeft altijd gelijk gehad.
www.youtube.com/watch?v=YDCi2kkbQl8&am...
1 van de weinige die ECHT durft op te staan.
Jammer dat we er niet zo een hebben in NL , komt vast nog wel, duurt niet lang meer.
@Einde van de Domheid | 08-01-11 | 13:58
Ah, een nieuwe overheidsinstelling.
Goed plan!
Hoe meer ambtenaren hoe beter, dat leert de geschiedenis ons wel.
Oh wacht.
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:42
Volgens mij heb ik het zelfde verteld als u.
Lees vorige tegels.
Inmiddels is dit legaal dankzij de regering die net zo hard mee doet.
Dus zijn we het gewoon eens.
@joopwil | 08-01-11 | 14:22
Alweer een kulverhaal, kunt u niet beter richting niburu vertrekken, daar zitten meer gelijkgestemde geesten.
@beerpoes | 08-01-11 | 14:16
Leg eens uit hoe ik de overheid buiten spel zet, dat spel ken ik nog niet.
@Einde van de Domheid | 08-01-11 | 13:58
PvdA-er? creëren van baantjes ligt de PvdA wel hé
@joopwil | 08-01-11 | 14:16
Alweer een kulverhaal van u, ik ga er niet meer op in, u snapt helemaal niets van economie, gelukkig voor u bent u niet de enige.
New International Accounting Rules Opens Door to Fraud
Al Rosen: Over a hundred 'dirty tricks' possible under new IFRS accounting regulations.
therealnews.com/t2/index.php?option=co...
@joopwil | 08-01-11 | 14:38
Leuke truc, maar ik laat me niet verleiden om op al je onzin te reageren. Kijk de Secret of Oz eens zou ik zeggen, daar wordt de geschiedenis van fractional reserve lending toegelicht. En het verhaal gaat ietsjes langer terug dan jouw WO2.
Als ING down gaat, gaat NL mee.
We zijn dan (Iceland)2.
@joopwil | 08-01-11 | 14:10
Weer helemaal fout mijn vriend, tenzij je het hebt over het hele oude bancaire stelsel, al heel snel kwam de bankier er achter dat hij geld kon uitlenen dat hij niet had. Toen het bedrog werd ontdekt en is het met de mantel der liefde bedekt omdat overheden er lekker van meeprofiteerden, op dat moment is de zwendel gelegaliseerd en ontstond de geldscheppende bank, tegenwoordig ook aangeduid als systeembank.
Dirk Scheringa is/was een heilig boontje vergeleken met de rest van de verrotte en criminele vaderlandse bankiers. Maar onze arme Dirk heeft onvoldoende corrupte politici en toezichthouders om zich heen weten te verzamelen. Daarom was hij het haasje en werd hij door het bankenkartel en hun bereidwillige politieke kontenlikkertjes vakkundig een kopje kleiner gemaakt. Na het overlijden van luis in de pels DSB kon het grote verdienen (stelen) weer van start en verdubbelden al snel de marges op kredieten en hypotheken. Dat moest ook wel nadat de moddervette inkomsten uit de woekerpolissen waren opgedroogd. Er moest razendsnel wat anders worden bedacht om hun hemelse bonussystemen van brandstof te kunnen blijven voorzien.
Het wordt weer een prachtig jaar voor de Banksters.
@Che_cuevara | 08-01-11 | 14:09
In die tijd werd er ook al geld geleend, alleen deden particulieren dat bij een familielid en ondernemers gingen naar de bank. Ook toen moest er al rente betaald worden. In de jaren 70 moest iedereen een bankrekening want kontant betalen ging uit de mode, uiteraard ter meerdere eer en glorie vd banken.
Verhaar lijkt de ING dingen kwalijk te nemen waar de ING weinig tot niks aan kan doen.
Jammer en een gemiste kans, me dunkt.
Of zou het komen omdat Verhaar niet objectief is?
Parsons | 08-01-11 | 14:36
Wat u wilt.
Mijn plemsels zijn hetzelfde wat vele financieele experts ook zeggen, dus als die onzin lullen doe ik het met permissie.
@joopwil | 08-01-11 | 14:33
Mooi, dan hoef ik op de rest van je onzin niet te reageren. Scheelt een hoop geneuzel en ergernis.
boeglul | 08-01-11 | 14:30
Gadverdamme Peertjes.
@loser | 08-01-11 | 14:28
Helaas, meer dan je denkt
Parsons | 08-01-11 | 14:28
Zeg dan gewoon "ik begrijp er geen reedt van",
Oke wat u wilt. "ik begrijp er geen reedt van",
deafhaalchinees | 08-01-11 | 14:23
Uitproberen is de beste optie.
joopwil | 08-01-11 | 14:10
Dus woon ik onder een niet bestaand dak en eet ik straks virtuele peertjes?
poker | 08-01-11 | 14:25
Dit is wat ik ook in een paar tegels al heb geschreven.
De ellende van de hypotheken is ook begonnen met Bush.
Die heeft banken opdracht gegeven dat elke amerikaan een huis moest kunnen kopen.
Goed voor de economie, alleen kunnen ze nu de schuld niet meer betalen.
@joopwil | 08-01-11 | 14:10
Zeg dan gewoon "ik begrijp er geen reedt van", want zoveel is wel duidelijk. Ook dat kluisgeld waar jij het over hebt bestond voor het grootste gedeelte niet.
Sommige mensen moet je ook echt alles uitleggen.
Wat heb ik met die Yanks te maken ?
@joopwil | 08-01-11 | 14:18 Nee zeg, weet je hoe saai?
@deafhaalchinees | 08-01-11 | 14:23
De afhaalchinees moet BTW afdragen, maar over je loon betaal je geen BTW. Wel belasting en premies.
Ik zou willen dat het alleen BTW was. Het hoogste BTW tarief is 19%.
Over je loon betaal je wel iets meer
Alles stopt dan.
joopwil | 08-01-11 | 14:25
---------------------
leg uw standpunt nader uit a.u.b.
@Russ Meyer | 08-01-11 | 13:38
Ja, Verhaar vertelt maar het halve verhaal. Een beetje jammer.
@ joopwil | 08-01-11 | 14:10
Vroeger was geld (dollar bijvoorbeeld) gekoppeld aan goud. Met andere woorden voor elke dollar stond een stukje goud tegenover. Deze koppeling is tentijde van George W. Bush - ja daar hebben we die malloot weer - losgelaten. Niemand weet dus eigenlijk meer de reeele waard evan geld. Sterker nog, om de financiele ineestorting te voorkomen wordt er alleen nog maar meer geld in het systeem gepompt.
Nog een aardig linkje. Totale schuld van de VS: www.brillig.com/debt_clock/
Komt neer op een schuld van meer dan $45.000 per amerikaan.
deafhaalchinees | 08-01-11 | 14:23
Uw idee is als een bout in een versnellingbak.
Alles stopt dan.
They are not too big to jail.
volgens mij zou er een bank op moeten staan die niets anders doet dan zorgen dat ( voor een maandelijkse vergoeding ) jou loon toegankelijk wordt voor jou, zonder enige poespas. ( dan maar geen ...% rente over je negatieve saldo )
TENZIJ: dat de werkgevers & regering die rol zouden kunnen gaan vervullen; Ik bedoel de huidige banksysteem als zodanig in zijn geheel uitschakelen.
Stel: je werkt voor een werkgever, je krijgt je loon rechtstreeks op een rekening vanuit de overheid, waar de BTW er al vanaf is gehaald.
Zo hou je de verziekte bankenwereld buiten de deur en iedereen is blij.
p.s. : ik sta open voor betere ideeën
Willem Hollander | 08-01-11 | 14:18
Dat klopt maar dat is begonnen na WO2 met enkele procenten over het gestortte geld.
Later werd dat steeds hoger om de economie te laten groeien.
Inmiddels is dit helemaal losgelaten, dus banken kunnen onbeperkt geld maken door te lenen.
Ik ben geen expert maar ook geen complete noob. Ik heb moeite om hier een kop, staart, conclusie, doel, en relevante info uit op te maken. Wat is het punt? ING heeft fouten gemaakt en verzwegen? No shit Sherlock. Een bankier schijnt een lul met vingers te zijn? Idem.
copy/past van spits.nl reageersel:
"van CNN: "The order asks for subscriber names, user names, screen names, mailing addresses, residential addresses, along with other information" Kortom: iedereen die deze tweets volgde is nu ook verdacht en wordt in kaart gebracht."
Lang leve de open discussie over onderwerpen zoals banken.
Che_cuevara | 08-01-11 | 14:17
Ik wacht het wel af he.
Heb niets te verliezen.
joopwil | 08-01-11 | 14:10
Klopt wel, maar dat vroeger waar jij op doelt zijn de middeleeuwen, volgens mij wordt ongeveer sinds begin van de vroeg-moderne tijd gebankierd met fractionele reserves (geld wat er niet is, leverage)in deze contreien.
De Kampsjeng | 08-01-11 | 14:12
Goud was de tegenwaarde van de gulden.
Misschien eerst even iets lezen van vroegghu
@joopwil | 08-01-11 | 14:16
Zouden ze dat bedoelen met 2012?
Ing was verplicht groot deel van opbrengsten in amerikaanse puinhoop hypotheken te stoppen. So, who's fooling who?
Je kunt boos zijn op banken en overheden, je kunt ook ervoor kiezen geen zaken met ze te doen. Het is even wennen maar in de praktijk werkt dit prima.
Che_cuevara | 08-01-11 | 14:09
Het gaat niet mis. Het is allang mis gegaan.
BV. Nederland heeft een schuld van 130 miljard.
Elk jaar lenen we geld om alleen de rente af te betalen.
Verminderen zal die schuld nooit meer.
Het systeem zal instorten en Landen en Banken moeten dan al hun schulden wegschrappen. Dan pas kunnen ze een nieuw systeem opzetten.
Jede Sekunde 10.000.000.000. Schilling !!!
Tilmant snapte in zijn laatste jaar de problemen van ING Direct heel goed.
Hij zocht a way out en had die gevonden in het faciliteren van de tech voor/aan derden.
Maar zijn team (deel verantwoordelijken) zag de onweer/wolken niet.
En hij wilde het ook niet benadrukken (om het niet af te roepen).
Jammer dat bank board members geen grote denkers, maar treinen op een spoor zijn.
Een gulden voor goud omwisselen? En wat is daarvan heg praktisch nut?
Fooi voor de lantaarnaanstekers of zo?
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 14:06
Tuurlijk.
Het verschil is dat vroeger het geld uitgeleend werd wat in de kluis lag. (spaargeld enzo)
Daar werd (rente, winst) op gemaakt, niks mis mee.
Nu maakt men winst op geld wat niet bestaat.
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:58
Ja, hoe is dat nu in godsnaam mogelijk, geld dat niet bestaat.
Maar het klopt wel.
Van alle facturen die ik verstuur zie ik eigenlijk nooit een cent.
Ik krijg een afschriftje van de bank, wat zeg ik, ik moet het zelf ff checken via internet (waar ik ook voor moet betalen). Als ik een acceptgiro naar de bank durf te brengen (het lef alleen al), extra betalen. Zakenrekening, betalen. Pinpas, betalen. en ga zo maar door.
Ik begreep van mijn vader dat hij vroeger zijn loon kreeg in een bruin enveloppe en daar moest hij het mee doen, op was op. Lenen, no way.
En nu leent iedereen zich het apelazarus en maar rente betalen.
Dat moet en zal een keertje echt goed fout gaan.
En wie is dan de pineut, juist, jij en ik an al die anderen die geen bankier zijn.
joopwil | 08-01-11 | 14:04
Wou ook al zeggen, u is eeuwenoud?
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:40
Nee joh, echte systeemkritiek is veel te lastig voor de meeste financïele mannetjes.
@joopwil | 08-01-11 | 14:04
Dan ben je verdomd oud want geldscheppende banken bestaan al honderden jaren.
joopwil | 08-01-11 | 14:04
Verdomme, heb ik het toch gedaan.
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:58
.
He neem je moeder in de maling.
Dat hoef ik jou niet uit te leggen.
Ik kom nog uit de tijd dat je elke gulden ook voor goud kon omruilen bij de bank.
Dat was echt geld.
ING was nu eenmaal bij wet verplicht hypotheken te kopen / verkopen als het in de US of A spaargeld wilde ophalen (in het NRC artikel staat 50% maar was dit niet 75% van de totale hoeveelheid spaargeld?). Zo kreeg de huizenbubble nog wat extra lucht.
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:56
Ik zie het verschil nu. Je hebt het duidelijk uitgelegd
@K. Westergaard | 08-01-11 | 13:43
Je MOET er niet op klikken hoor
Che_cuevara | 08-01-11 | 13:46
Had dat eerder verteld.
@joopwil | 08-01-11 | 13:57
Je meent het, geld dat niet bestaat? Nooit eerder van gehoord, hoe kan dat dan?
De NL overheid zou naast de Ombudsman een 'entiteit' moeten aanstellen die onderzoekt waar het ene overheidsbeleid het andere tegenwerkt.
Waar de ene regeling (of wet) de andere tegenwerkt.
Er zou dan in ieder geval een beslissing over genomen kunnen worden.
@Soy yo | 08-01-11 | 13:55
Ben bang dat Scheringa de minst grote oplichter is.
Alle geld is op dit moment digitaal. Het bestaat gewoon niet.
Ja een jan lul zoals ik die naar de bank gaat en 100,- opneemt is geen probleem.
Behalve als er 10 miljoen jan lullen naar de bank gaan. Dan is het er gewoon niet.
Banken mogen onbeperkt geld uitlenen wat niet bestaat.
De rente over dat geld (wat niet bestaat) is winst en wordt door direkteuren en aandeelhouders verdeeld.
U belasting betaler staat garant voor al dat geld wat niet bestaat, want als dat geld niet terug betaald wordt mag u de bank redden.
En inmiddels ook nog eens alle manken in heel de EU.
Want het financieele systeem moet overleven.
Het point of no return zijn we allang voorbij.
Nu maar wachten tot het systeem instort binnen nu en 4 jaar.
De handtekening op uw papieren geld is nu alleen nog simbolisch.
www.wijveilen.nl/VEILINGEN--Gratis-bie...
Ik zet al mijn geld om in goederen.
@Che_cuevara | 08-01-11 | 13:50
De maffia beschermt je als je netjes betaald, de overheid doet helemaal niets voor je maar je moet wel betalen. Vul de rest zelf maar in.
Alle grote banken naaien je BIGTIME als het op spaarrente aankomt. Net zoals in het artikeltje hierboven wordt beschreven. Je wordt binnengelokt met een toprente, maar een jaar later is daar niks meer van over. Noemen ze ook wel de 'dakpanmethode'.
check daarom eens:
www.vanspaarbankveranderen.nl
neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:46
Het zou inderdaad een verademing zijn om eens een keer iemand uit "het bankwereldje" te zien die géén oplichter is. Het ironische is dat dit zo onwaarschijnlijk is dat we dit dan toch niet zouden geloven.
Lees voor het eerst dat er Amerika zoiets bestond als lenen zonder loonstrook. Als je zoiets bedenkt. Dan wíl je toch dat het in elkaar stort!?
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:47 Kok vond dat PvdA'ers hun ideologische veren moesten afschudden. Welnu, dat is gelukt. ;
Geweldig stukje Peter;
Misschien dat je ons de volgende keer ook wat inzicht kan geven in de hypotheek venster tariefjes van de ING. Voor een laag variabel rentetarief je klanten binnen lokken en vervolgens als je de rente voor een langere tijd wilt vastleggen:
Hatsa, nog even enkele tienden van procenten erbij want u bankiert toch al bij de ING, kunt u gelijk wat meer betalen...
hfakker | 08-01-11 | 13:32
Nee, dat is mijn stiefbroertje. Ik ben Kan Jees, niet Jan Kees.
Kan Jees de Jager? | 08-01-11 | 13:36
-
Oh dat is grappig, net alsof de eerste twee letters zijn omgedraaid.
Of Kan Jees de Kager, ook een goeie hahahaha, ja leuk, zo op de zaterdagmiddag, zo'n Witz, zo'n guitig spitsvondige pseudoniem, losbol jij.
Nou kan die, Jees? Huhuhuhuhuh hoe hoe, even niet meer bijkomen dit.
Jees Kan je Dager Mwooooeeeehoehoehoehoe, hou op, ik pies in mijn broek, te erg, hou op, ik ga dood van het lachen, uhuh uhuh gie gie, poepoeh, even bijkomen hoor, nou, schavuit.
Wat te denken bij die topic hieronder ergens Barend An Joekestein, Hiiiiiiiiihahahaha, ohnee ohnee ohnee
Rark Mutte Muuuuhahahhaha Mu mu Mu Mutte mwoehahahaha Rark...
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:48
Maar, is de overheid niet de maffia. Of zijn die nog erger?
@JanRap | 08-01-11 | 13:48
Meer een bank-burn
@neemjemoederindemali | 08-01-11 | 13:47
Die komt aan als hij het leest
Postbank servert rookt... is er een bankrun aan de gang?
@Che_cuevara | 08-01-11 | 13:47
Als je je pizzu netjes betaald past de maffia er wel op, is een stuk veiliger dan welke bank ook.
@K. Westergaard | 08-01-11 | 13:43
Is zoiets als "de mijn zouten"
@De Kampsjeng | 08-01-11 | 13:46
We mochten willen dat hij ergens zou hangen, de hypocriet.
@Bisschop Gijsen | 08-01-11 | 13:45
Jij kan dat toch op de bank van het Vaticaan zetten?
@K. Westergaard | 08-01-11 | 13:43
Een oplichter strooit graag met non info, sterker, anders kunnen ze je niet oplichten. Ons petertje is niets beter, doet alleen of hij integer is, in werkelijkheid is peter ook een oplichter.
@K. Westergaard | 08-01-11 | 13:43
Je MOET er niet op klikken hoor
Hangt Wim Kok daar ook niet ergens rond, bij ING?
Moet ik mijn geld (43,56) nu al veiligstellen op mijn Postbankrekening.
Dus dat ik nèt dat beetje slimmer dan de rest den grote bankrun voor ben.
*Is stiekem blij dat dankzij GS hij over voorkennis beschikt*
Misschien dat het verhaal duidelijker wordt zonder de 17 hyperlinks.
Al grote geld komt er niet rechtmatig aan; oplichting en misleiding zijn de gewoonste zaak van de wereld. Net als met het natural gas project van Halliburton en co. in Amerika waarbij het land de verdoemenis in wordt geleid voor het grote geld. Een paar mannen worden stinkend rijk. De rest zit in de stank. Dode vogels en vissen zijn nog maar het begin.
Leg nog een keer uit over dat monetaire stelsel Peter, de vorige keer heb ik dat ook al gemist. Je zit alleen maar te zeiken over de problemen die dat monetaire oplichtingstelsel geeft, eerlijk gezegd boeit me dat voor geen meter. Kort gezegd, de problemen van een oplichter zullen mij aan mijn anus oxideren maar leg de goegemeente eens uit hoe zo'n oplichtingssysteem in elkaar steekt en waarom banken veel geld genereren bij groei en onmiddellijk op de fles gaan als er een half procent krimp is.
Doe ook eens uitleggen waarom de belastingbetaler het gelag mag betalen maar waarom de belastinbetaler niet mag profiteren van dat geld uit niet genereren.
Die miljoenen bonussen, hoe zit het daar eigenlijk mee? Is dat geld wat wel bestaat of wordt de top ook afgescheept met virtueel geld?
Is het niet zo dat buitenlandse banken die in de US hypothekenmarkt wilden opereren, verplicht werden gesteld door de US overheid om ook die ALt-A rommel af te nemen?
Goed verhaal Peter. Voor iedereen die nog wat weel leren over de val van de huizenmarkt en alles wat er aan vast zat: www.khanacademy.org/video/the-housing-...
"we will tell the truth"
Uit de mond van een bankier klinkt dat echt wel "kosher"
hfakker | 08-01-11 | 13:32
Nee, dat is mijn stiefbroertje. Ik ben Kan Jees, niet Jan Kees.
Banken. Of hoe je liegen en hypocrisie tot kunst kunt verheffen.
He Jan Kees jij bent zo meteen in de pelgrimskerk in Delfshaven 010 voor de Nieuwjaarborrel, toch?
ING Direct Spanje is de volgende.
Oké, Peter Verhaar. Hoe staat het met joúw projecten dan? Ik bewonderde u altijd al. Hihi.
REAGEER OOK