
Wat nou gure rechtse wind? Nederland is nog steeds een topland. Nooit te beroerd te helpen waar nodig. Altijd opkomen voor de zwakkeren in de samenleving. Met open armen klaar staan voor de verschoppelingen. Als Ghandi, Moeder Theresa en Florence Nightingale een nieuw land zouden stichten, zouden ze er Nederland van maken. Echt waar. Zo hebben we tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië (
sorry nog, he) tegen zielige Bosniërs gezegd dat ze best bij ons mogen slapen. Maar nu blijkt dat niet elke Bosniër compatible is met de Nederlandse cultuur. En er een aantal weer naar huis willen. Geen zorgen, in Nederland weten we als geen ander hoe we belastinggeld moeten overschrijven naar buitenlandse rekeningen. Voor iedere Bosniër van 45 jaar of ouder die terug gaat, ligt er een
maandelijkse toelage van 450 euro te wachten. Gratis en voor niks! O ja, en ze kunnen ook allemaal 1500 euro aan verhuiskosten declareren. Schande? Is niks nieuws hoor, staat gewoon in de
Nederlandse wet. Al decennia lang kost elke oprottende buitenlander de Nederlandse belastingbetaler geld.
Check. Want zo regelen we dat in dit land. Lief zijn mag wat kosten. Toch? Nederland Catch-22land: allochtonen die terug gaan naar hun eigen land, maar dan wel geld kosten. FUUUU!
Reaguursels
Inloggen@ROnh | 07-01-11 | 15:19
Ga eens deaud ouwehoer. Heb jij geen Shift-toetsen?
ik vind dit te triest voor woorden en kan begrijpen dat menigeen verbitterd raakt door zulke wetgeving. zelf ben ik door een ongeval buiten mijn schuld in 1996 uiteindelijk in de wao terrecht gekomen wiplash en paar wervels naar de haaien... nu is zon fijne regering geweest die besloten heeft tot een eenmalige herkeuring waarbij in mijn geval mijn wao 35% gekort werd gezien de nieuwe wetgeving. of ik kon werken in de praktijk boeit ze niet eens regels zijn regels. ik heb 20 jaar lang zowat 110 uur in de week gewerkt en zo word je bedankt. dit licht welliswaar nu al 2 jaar bij de rechtbank tot die tijd mag ik het doen met een bedrag ver onder het minimale bijstandsnorm geen ww aanvullend niets... daarbij is mijn invaliditeitspensioen gekoppeld aan de uwv maw ook zo word je nog eens genaaid. maandelijks komt het erop neer dat ik 1200e bruto minder te besteden heb. En weer word je bedankt... zou ik met mijn deel wao ook aanspraak kunnen maken op die 450e oprotpremie? ga graag richting de middelandse zee, beter voor mijn gezondheid ook misschien erger ik me zelfs minder aan zulke maatregelen.
hoe bizar is het dat iemand die hier niet kan aarden en terug gaat naar bosnie zomaar levenslang geld in zn schoot geworpen krijgt. was het niet zo dat ze hier als gast waren in barre tijden? moeten wij gasten blijven verwennen zelfs als ze terug gaan naar hun geboortegrond? ik hoor in gedachte al menige bosnier lachen hoe dom wij nederlanders wel niet zijn.... ik zou graa die zakkenvullende politicus die waarschijnlijk een hoop nevenfuncties en adviesfuncties in dit land onder zich heeft een advies mee geven...... koop wat land in bosnie ze zullen u daar met gejuich ontvangen wellicht dat ik dan deze ene keer geen bezwaar maak tegen die 450e die u zich voor mijn part in uw reet mag steken....
van de andere kant voel ik mijzelf niet meer verplicht aan enig goede doel nog een rooie cent te spenderen lijkt me vanzelfsprekend dat ik 2 bosniers sponsor aangezien ik 1200e minder krijg en mag barsten uit pure naasteliefde......
het spijt me te zeggen maar ik walg onderhand van die calvinistische kruikezeikers in den haag mijn excuus hiervoor maar je mag weten dat ik dit niet begrijp laat staan accepteren kan als chronisch zieke word je gekort van alle kanten mag zelfs jaarlijks 900e meer gaan betalen die je niet eens kunt bekostigen!..... maar godzijdank leven daar weer 2 bosniers van als god in bosnie.... en ik? ik mag niet agressief worden en schelden. fuck it.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd bijna de gehele bevolking van Roermond geëvacueerd naar Friesland wegens acute oorlogsdreiging.
Nadat de Duitsersch zich teruggetrokken hadden keerden ze allen vrijwillig terug naar hun geboorteplaats.
Heb nog nooit gehoord dat de Roermondenaren sindsdien elke maand een uitkering ontvangen uit Friesland.
Om het in mijn eigen taal te zeggen:
Ihr Holländer seit völlig verrückt.
Diejenigen die für diesen Wahnsinn verantwortlich sind gehören in die Klapsmühle.
doesitblend? | 06-01-11 | 10:23
Tja dan had je vader maar Arabisch moeten leren.
Dusssssssss, ik ga me een allochtoon zoeken, met uitkering, vertrek naar de zon, ga scheiden ... dan krijg ik ook nog wat geld vanuit nl, en als ik wil ... kan ik gewoon weer terug naar nl > zou de terugreis ook worden betaald, uit humanitaire overweging?
ok mensen, dit is gebeurd. een vergissing kan altijd gebeuren in een vlaag van verstandsverbijstering. maar het is toch niet te laat, we kunnen deze belachelijke regeling toch afschaffen? Toch, hoop ik? moet toch een kamermeerderheid voor te vinden zijn.
Echt treurig om te horen. Ik wens de mensen die dit soort verachtelijke wetgevingen hebben bedacht en nog bedenken een hoop verderfelijke dingen toe. Onze bejaarden worden nog slechter behandelt in een ouderen opvang van een gevangene in de gevangenis. Ze worden in een hok gestopt om weg te rotten. Het onderwijs word kapot bezuinigt. Nederlandse bedrijven worden steeds meer uit handen gegeven. En wat doet al dat "linksche gepeupel" aan alle zielige mede aardbewoners geld geven. PVV kom er maar bij.
Ach, het kan heus allemaal nog veel gekker hoor. Voorbeeldje? Je komt als illegale Braziliaan naar Nederland, werkt wat jaartjes als werkster (kennen we niet allemaal iemand met een Brazilaanse werkster?) Vind het op een gegeven moment wel mooi geweest want je hebt genoeg euries verdient, ga je naar het IOM (non-goevermentele soepsidie klup) en vertelt daar dat je zielig bent en terug naar huis wil. Zij betalen vervolgens je ticket en als je mazzel hebt krijg je nog een leuk bonusbedragje om "je leven weer op te bouwen". En het leuke is, je mag iedere vijf jaar opnieuw bij het IOM aankloppen! Hahaha en wie betaalt dat allemaal? Wij natuurlijk!!! (Hadden jullie ook maar een witte werkster moeten nemen...) Het IOM houdt ook keurige overzichtjes bij van het mooie werk dat ze verrichten: bijv in november 35 Brazilianen "geholpen". Chapeau!!!
@ Ella | 06-01-11 | 21:30 : Ja, het vertrouwen neemt af, het wachten is op een charismatisch leider, gezien de kiezers op wijlen Pim Fortuyn en Geert Wilders.
Ook al denk ik dat nu weer van die ontevredenen aan het afhaken zijn bij Geert Wilders, omdat hij toch niet bracht wat zij wilden.
Bisschop Gijsen | 06-01-11 | 20:53
IK heb nog een lunchlezing opgezocht bij het Studium Generale van de Universiteit Utrecht.
Titel: Het vertrouwen in de politiek neemt af Prof. dr. Mark Bovens (USBO, UU)
131.211.194.110/site1/Viewer/?peid=454...
Dit soort wetten wordt gemaakt door ivoren toren politici en ambtenaren. Ze leven op een totaal andere planeet. En de Nederlander maar gegijzeld houden met forse belastingen.
Bisschop Gijsen | 06-01-11 | 20:53
Al een aantal jaar ben ik aan het tobben en vraag me af wat is er toch met de NL-politici aan de hand?
Hoe kan het toch zo zijn dat de politici hier, NL zo aan de immigranten uitleveren?
Hoogleraar Bestuurskunde Mark Bovens legt dat behoorlijk goed uit in onderstaand radioprogramma.
Het voelt al iets beter als je het beetje kunt begrijpen
www.radio1.nl/contents/23848-nederland...
Nederland in handen van hoogopgeleide elite
Dinsdag 4 januari - Onze ministers, Tweede-Kamerleden en ambtenaren zijn tegenwoordig bijna allemaal hoogopgeleid.
En dat terwijl de bedoeling van een democratie is, dat iederéén het land mag besturen.
Hoogleraar Bestuurskunde Mark Bovens schreef samen met Anchrit Wille het boek Diplomademocratie.
@ Ella | 06-01-11 | 18:34 : bedankt voor de reactie. Ik was lang bezig met herinstalleren van een PC met kuren, vandaar late reactie op een bijna dood topic, maar goed.
Van mij mogen ze dit topic weer bovenaan zetten, want ik vind het zo GVD onrechtvaardig wat hier gebeurt.
Er is trouwens een psychologisch wet, die luidt als volgt: "Waarom haat je me, ik heb je toch niet geholpen? ".
D.w.z. iemand die wordt geholpen met een groot bedrag of dienst, zal zich ( uit schaamte, onmacht, frustratie, vernedering, etc) juist vijandig gaan opstellen tegen de weldoener.
Dit verschijnsel heb ik meerdere malen ervaren.
Simpel gezegd: Je kan geen vrienden kopen.
Maar Nederland heeft òf blijkbaar een schuldgevoel (over de 2e W.O. en de joden), of is politiek te correct, òf voelt zich vanwege christelijke charitas/naastenliefde genoodzaakt om iedere keer maar te helpen.
In clanmaatschappijen denkt men echter alleen maar aan de eigen clan.
als ze maar onder bewaking van dutchbat terug gaan
WTF!!!
Ik huil.
Pensionado's van 45... Uitkering veel hoger als het gemiddeld inkomen in betreffend land!
Zijn we gek? Vluchtelingen gewoon retour afzender als het daar veilig genoeg is.
We zijn nog erger als de Grieken!
Aan het werk schoppen die uitkerings trekkers!
Werk kampen... of iets dergelijks...
Regelingen voor buitenlanders zwaar versoberen; Net als dat met ons Nederlanders gebeurt! 6 maanden een uitkering genieten hier en dan als een vorst kunnen leven in land van herkomst is van de gekke voor mensen die nooit of heel kort bijgedragen hebben aan onze economie.
Een autochtone Nederlander moet zich na enkele jaren in het buitenland gewerkt te hebben alnog weer inkopen voor een AOW...
Allochtonen krijgen een speciale bijstand i.p.v. AOW na enkele jaren hier geprofiteerd te hebben van een uitkering...
Niks eerst opvreten eigen kapitaal!
Grote rechts ongelijkheid... Wij worden gediscrimineerd!
Reorganisatie... anders REVOLUTIE!
Even een oer-Hollandse vraag, wat levert dit nu ons op? Met ons bedoel ik de belastingbetaler? Wat levert ons de EU en Brussel op? Wat levert dit alles het werkzame gedeelte van dit land op? Wat we vooral zien is wat het ons kost, we zien het inleveren, het langer moeten doorwerken, het duurder worden van levenonderhoud, het onstaan van voedselbanken. Wat krijgen wij terug van onze investeringen? Ik heb een sprankje hoop op een lichte verbetering, zolang we die uitvreters van de PvdA c.s. maar buiten iedere regeringsverantwoordelijkheid houden en ze worden geminimaliseerd in de Eerste Kamer en dat we eindelijk eens ophouden met die godvergeten bodemloze vrijgevigheid naar iedereen die zelf geen kloot bijdraagt. Het wordt tijd dat de nuchterheid weer gaat regeren.
Die wet MOET door de PVDA gemaakt zijn, waar "eigen volk laatst" het levensmotto is. METEEN die wet veranderen ! Laat het geld weer eens bij onze zieken, gehandicapten en ouderen terechtkomen. Mag dat ?
Leuk voor de Nederlanders die nu van AOW'tje leven maar hun hele leven vanaf hun zestiende belasting hebben betaald. AOW is zo'n 800 Euro of zeau Deze vluchtelingen krijgen dus een halve AOW. Te gek voor woorden!!
@ ella 06-01-11 : Ja, het is werkelijk ongelofelijk.
aanvullende bijstand om toch weer aan juiste AOW bedrag te komen, ook al hebben ze er niet voor "gespaard "zoals iemand die hier is geboren.
Want vaak zijn zij Nederland dus op oudere leeftijd binnengekomen.
Vind ik ook ronduit oneerlijk.
Het ergste vind ik nog wel dat de AOW leeftijd wordt verhoogd, en waarschijnlijk ook verlaagd.
Een regering moet toch eerst aan zijn eigen "volk "denken, zou je zeggen, en opkomen voor de eigen belangen.
I.p.v. i sNederland Sinterklaas voor iedereen, en mag het eigen volk werken en in de file staan.
En in opstand komen, geveurt niet, waarschijnlijk door het klimaat, degene die beslissingen nemen luisteren daar toch niet naar, of wat is het, dat in Nederland al deze zelfkasteiding altijd maar weer gelsikt wordt.
Alle buitenlanders vinden ons in hun hart gekke Gerritje, i.p.v. dankbaar te zijn, geloof mij maar.
@ecologiste | 06-01-11 | 15:48
-
Teveel eer, o ecologiste. Een edel mens ben ik niet. Ik probeer me zo goed en kwaad als het gaat te gedragen zoals een Heer betaamt, en schiet daarin maar al te vaak tekort. Als ik RK was (ben ik niet), dan zou ik roepen: Peccavi, peccavi! Mea maxima culpa!
(Als Marten Toonder me bedacht had, zou mijn huis vol staan met borstbeelden van mezelf.)
-
Als mijn door de boot genomen nogal cultuurpessimistische tegels U een optimistische kijk op de toekomst kunnen verschaffen, dan ben ik daar weliswaar erg verbaasd over, maar het is wel verheugend. Ja, daar word ik bijna blij van.
-
Mijn levensmoraal: Men kan beter zijn eigen stoepje sneeuwvrij maken en hopen dat goed voorbeeld goed doet volgen, dan eindeloos zeuren ("zagen" zeggen de Belgen) over het feit dat niemand tegenwoordig potverdorie zijn stoep nog veegt. Tja, als ik me daar nou altijd aan hield, dan zou ik misschien een goed mens zijn....
Als iedereen zich daaraan hield, zouden we een machtig mooie samenleving hebben...
-
Een prettige avond nog; ik moet voorlopig weg.
Salve, ecologista.
Bisschop Gijsen | 06-01-11 | 18:06
NL kennende, krijgen ze dan AOW.
En als ze een AOW-gat hebben dan zullen de LinkseKerk politici wel weer in de bres springen en de rekening bij ons leggen.
De voorbereidingen zijn al een poos aan de gang.
www.anbo.nl/article.asp?ArticleID=2535...
''Om een volledige AOW-uitkering te krijgen, moet je vanaf je 15e jaar continu in Nederland gewoond hebben.
Voor elk jaar dat iemand in het buitenland verblijft, wordt een korting op de uitkering van 2 procent toegepast.
Vooral voor Nederlanders van Surinaamse, Turkse en Marokkaanse komaf hakt dat er soms stevig in.
Sommigen worden er zelfs door aan de bedelstaf gebracht.''
Nu, zoals we weten, bedelen is hun core-business.
.
''De verwachting is dat dit aantal in 2020 is opgelopen tot 930.000.
Vorig jaar moesten ruim 27.000 huishoudens aankloppen voor aanvullende bijstand.''
Als ze een huis in Turkije, Irak of Marokko hebben hoeven ze dat huis niet eerst ';op te eten''.
Jij en ik moeten dat wel.
Lang leve de rechtstaat.
*Typefouten zijn van ergernis en vanwege doodmoe uit werk gekomen*
Ik heb dit vorig jaar al aangekaart in één van mijn reaguursels, en ik vind dit één van de grootste schandalen die in Nederland bestaan.
Punt één. men krijgt het alleen als je al in een uitkering zit, en allochtoon bent.
Punt twee: 45 jaar! Dan "moet "je in Nederland nog 20/22 jaar werken!.
In feite in de kracht van je leven kun je als allochtoon, die nooit iets heeft bijgedragen, want in uitkering, lekker in je eigen land met pensioen.
En als je spijt hebt, mag je nog terugkeren ook!
On-ge-lo-fe-lijk.
Ze zijn echt gek geworden.
Maar dankzij dit topiv op geen stijl zal het aantal aanvragen wel drastisch toenemen.
Want als er ergens geld te halen valt, versreidt zich dat in allochtone kring als een lopend vuurtje.
Aan de andere kant, als ze in Nederland blijven kost het nog meer, maar blijft het geld wel in Nederland circuleren.
(huur/uitgaven voeding/etc)
Er resten mij nog 2 vragen?
Wat gebeurt er als ze de pensioengerechtigde leeftijd bereiken? Blijft het dan 450 p/m?
Of krijgt men een AOW?
En wie controleert er dat er niet gefraudeerd wordt?
Moeten ze een werkbriefje (haha) inleveren elke maand, als teken van leven?
Is er sollicitatieplicht, zoals bij Nederlanders, die achter de broek worden gezeten op 55 jarige leeftijd om te solliciteren op whatever baantje?
Mijn broek zakt ervan af.
meneer Q | 06-01-11 | 17:31
Ja, de Autochtoon in NL is echt GekkeHenkie.
Maar ze doen het toch steeds weer.
Mensen... geen enkel probleem, we werken gewoon met z'n allen door tot 72... dan is dat karweitje ook weer netjes betaald.
Bosniërs!? Ze zijn er of niet, of onzichtbaar.
caudillo | 06-01-11 | 14:57
U bent een edel mens. Ik heb met veel interesse kennis genomen van deze en uw vorige reacties en daarom zie ik toch ergens hoop gloren voor een oplossing. Of deze oplossing er komt weet ik niet, maar wel dat het zou kunnen wanneer de politiek nu eindelijk eens de problemen echt wil gaan aanpakken. Misschien heb ik JPB wel verkeerd ingeschat vanwege mijn vooringenomenheid t.o.v. het CDA en vanwege zijn inderdaad zeer braaf uiterlijk. Dom is hij geenszins.
Enfin laten we hopen dat de redelijkheid zijn intrede gaat doen bij zowel links als rechts. Mocht dat niet het geval zijn dan zal de pressie alleen maar toenemen.
En zoals u terecht zei revoluties lossen het problem zeker niet op.
Dus praten maar dan wel -met Coen Moulijn in gedachten- geen woorden alleen maar ook daden! (zouden de leiders van de particratie meelezen?)
Weet je wat het gemiddelde maandsalaris is in Bosnie? Minder dan 300 euro.
Die lui krijgen dus 470 euro per maand en daar hoeven ze helemaal niks voor te doen.
-weggejorist-
@ecologiste | 06-01-11 | 14:27
-
Het is niet speciaal RK, protestant, of burgerlijk - die schizofrene toestand. Ook de kattelieken, de prottestanten en de Kleinbürger hebben allemaal een tik meegekregen van wat met reden de Linkse Kerk mag heten (hier al eerder besproken), en daardoor kunnen zulke prioriteiten, zulke vergelijkingen (Ingrid vs Fatima) niet gemaakt worden zonder poltiek incorrect te worden genoemd. En die scheefgroei is natuurlijk langzaam steeds erger geworden.
-
Balkenende was nou juist een wat minder linkse CDA-er (zie ook zijn bereidheid destijds om met de LPF te regeren), maar, netzomin als de huidige coaltie veel zal kunnen veranderen, je kunt in de loop der jaren opgebouwde regelingen nou eenmaal niet zomaar opheffen. (Ja, ik weet dat U weinig ophebt met CDA-ers, maar die JPB was nou juist zo'n braverik.)
-
Van Agt-Wiegel destijds moest toezien hoe de kosten van de open-eind-regelingen die hun voorganger Den Uyl had gemaakt, de pan uitrezen, maar terwijl zij formeel aan de macht waren, konden ze er weinig tegen doen. Uyliaanse "leuke dingen voor de mensen" afpakken is een moeizaam proces.
-
Iedereen vindt dat bejaarden beter verzorgd moeten, maar niemand wil zijn eigen uitkerinkje, subsidietje of clubhuisje daarvoor inleveren.
En dan krijg je ook nog dat de linkserikken de allochtonen in de armen hebben gesloten als "onze mensen" en die anderen, dat zijn "hun mensen" niet meer (want racisten, tokkies, dom, whatever).
-
degene die deze wet bedacht heeft is een mongoool
03 jan 2011 23:05 - 00:05 - Nederland 1
NoMinister | 06-01-11 | 13:45
Neem onderstaande nieuwe groep GeneraalPardonners ook even mee in je berekeningen.
www.nps.nl/page/programma/4126/5-jaar-...
Maandag 3 januari Gerd Leers
Gerd Leers bekokstooft een nieuw Generaal Pardon.
Voor asielzoekers zoals het 14 jarige Afghaanse meisje Sahar Hbrahimgel.
Er zijn misschien wel 200 of 2.000 van dit soort meisjes in NL, volgens Gerd Leers.
En omdat het zielig is om alleen het meisje te laten blijven mag haar hele familie ook blijven in NL.
Gerd Leers: ''Vele duizenden zullen dan ook een verzoek indienen.''
en dit vindt hij ook:
Gerd Leers: ''En moslimfundamentalisten moet je niet beknotten maar de kans geven om zich te ontplooien.''
Luister zelf en huiver.
Gemiddeld maandsalaris in Marokko ligt op zo'n 200 euro.
Kan je dus vanaf je 45e riant van rentenieren. Lekker hoor.
@caudillo
Lees:
... niet te weten dat...
psycho_3 | 06-01-11 | 12:59
Als ik een twee-euro munt vind, steek ik hem in mijn zak. En geef hem aan de volgende straatkantverkoper die ik tegenkom.
-
Ook denk ik niet weten dt u een profiteur bent.
Mijn bezwaar geldt voornamelijk het: "maar dat doen we toch allemaal"=argument.
Ik ben niet op mijn teentjes getrapt. Maar ik wil dat "zo doen we toch allemaal" niet onweersproken laten passeren. Dat was alles.
Hier nog maar wat meer voedselbanken oprichten voor de autochtonen,we willen toch niet dat die arme asiel zoekers iets te kort komen?
Laat die nederlanders maar verreken .
Kan er iemand mij een reden geven waarom die buitenlanders meer recht hebben op een oprot premie als echte NL-ers?
Het wordt godverdomme onderhand echt tijd voor revolutie.
@ seven en NoMinister,
NL is een land van zelfmutilatie. Op zich vind ik het prima dat we zoveel mogelijk mensen helpen. Maar waarom moeten wij in godsnaam onze AOW 2 jaar opgeven, onze WAO vrijwel volledig weggooien en alle andere sociale voorzieningen (dus ook onderwijs, ziektekosten, woningbouw, etc) zo duur maken dat gewone Nederlanders, die ZONDER HUN EIGEN SCHULD werkeloos, oud, arbeidsongeschikt, ziek etc zijn geworden, de rekeningen niet meer kunnen betalen en een levenskwaliteit hebben die waarschijnlijk ver beneden die van de eerste de beste immigrant ligt die wel tzt terug kan gaan naar een ecologisch en sociaal minder geschonden land dan het onze. Waarom is de autochtone onderlaag in NL die niet crimineel is de aangewezen groep die die immigranten moet opvangen en die zich de overlast moet laten welgevallen zonder werkelijk in deze maatschappij mee te mogen doen? Waarom is deze schizofrene gevestigde politiek zo ontzettend slecht voor deze groep mensen die gedemoniseerd worden als PVV stemmers, nazis, tokkies, asocialen etc.? Waarom? Is dat iets typisch gereformeerds, katholiek, burgerlijk? Mensen als JPB is imo de verpersoonlijking van deze schizofrenie, maar Wouter Bos kan er ook wat van.
Precies een week geleden trachtte ik een Cyprioot op z'n eigen prachtige eiland uit te leggen dat Nederlanders zelfs geld krijgen als ze niet werken. Een ww-uitkering, daar kon hij zich iets bij voorstellen, maar bijstand.... bijstand?! Gratis geld?! Neeheeeee!
Maar goed, het bovenstaande zou hij helemaal niet begrijpen.
NoMinister | 06-01-11 | 13:45
Stop dan direct met pizza eten en andere aanverwante gerechten uit de Italiaanse keuken! Want ja dat is niet van hier....
ecologiste | 06-01-11 | 11:51
Yep, iszo.
Maarrr, onze linkse (ik haat dat woord, maar het geeft zo prima aan wie ik bedoel) medemensen en Balkie hebben bijvoorbeel deen generaal pardon bedacht en in het verleden zijn vele andere verdragen ondertekend waar we niet meer vanaf komen of waarvan het voorstellen er vanaf te willen al bijkans direct tot excommunicatie leidt uit de maatschappij (men acht zich gerechtigd je niet meer serieus te nemen, waarmee je serieus wordt genomen).
Feit is dus dat je wel gelijk hebt, maar de beste oplossing toch is om een zak geld mee te geven. En rigoreus geen mensen meer beinnen te laten alsof ze hier structureel komen wonen. Gewoon tentenkampen en elke 10 jaar kijken of ze terug kunnen. Niemand de Nederlandse nationaliteit geven en geen enkel recht op welke uitkering dan ook. Kortom: we houden je netjes uit de wind en verzorgen je au natura en veder niets.
Maar ook daarvoor zal je in 0031 wel voor van alles en nogwat worden uitgemaakt. Alsof ik blij moet worden van vreemd volk. Een soort zelfhaat, blij worden van dingen die anders zijn. Vind u het lekker? Nou, liever wat anders! Dat begrijpen we niet. Maar verder is alles wat anders is prima en beter. NOT.
Dusss.
Nederland is een echte export-economie, we zijn an ook no.1 in het exporteren van uitkeringen. ;)
Schandelijk. Hoe de Nederlandse overheid omspringt met geld is krankzinnig.
En wanneer worden de Molukkers dan gecompenseerd ? Dat zal helemaal een leuk prijskaartje geven.
De overheid is ziek...
-weggejorist-
Tja. Het principe van die uitkering deugt natuurlijk niet, ook al krijg je hem alleen als je ouder dan 45 jaar bent of arbeidsongeschikt.
Maar: er is een grote groep niet-productieve uitkeringstrekkers waar we niet zo veel mee kunnen, en die waarschijnlijk ook nooit meer productief gaan worden. Als we de immigranten onder hen terug naar huis sturen en daar een uitkering op lokaal niveau geven, dan scheelt dat gewoon geld. Als we een beetje ons best doen al snel 0.5 mld. Plus er komt weer wat woonruimte beschikbaar hier, de ouderen- en gezondheidszorg worden ontlast, etc. Kortom, dit is zo'n maatregel die niet om ethische of ideele overwegingen is ingevoerd, maar om praktische redenen.
Ik ben het overigens eens met de opmerkingen dat we, om dit soort flauwekul in de toekomst te voorkomen, veel strenger moeten gaan worden aan de grens. Een vooraf vastgesteld maximum, een puntensysteem en dan wel op basis van merites, veel zwaardere eisen gaan stellen aan huwelijksmigranten, etc. Mag niet van Europa, hoor ik? Dan moeten we maar gaan lobbyen in Brussel om de wetten daar aangepast te krijgen. Er zijn wel een aantal lidstaten die we daar wel in mee krijgen.
seven | 06-01-11 | 11:57
De site waar jij naar verwijst zijn eenmalige bedragen, voor de maandelijkse bedragen moet je zijn op:
www.svb.nl/int/nl/remigratie/bedragen_...
caudillo | 06-01-11 | 12:44
Aah gosie, meneertje of mevrouwtje is danig op zijn/haar teentjes getrapt, omdat ik een vergelijking maakte. Dat je dan gelijk voor profiteur wordt uitgemaakt vind tot daar aan toe.
Ik heb laatst nog een 2 euro-munt stuk gevonden, ben daarmee naar de politie gegaan om het aan de rechtmatige eigenaar te kunnen terug geven, maar daar keken ze me toch vreemd aan en stuurde ze me weg. Gek he, maar u zult wel hetzelfde gedaan hebben. Toch, enorme lutser, die u bent.
Kan iemand mij uitleggen waarom het redelijk is dat een Autochtone AOW-er in NL arm moet leven?
Waarom een Marokkaanse AOW-er in Marokko rijk kan leven?
caudillo | 06-01-11 | 12:44
Dude goed lezen en de PG erbij pakken. Janmaat was niet tegen de Remigratiewet an sich. Lees die stemverklaring eens! Nee hij was vooral tegen het amendement nr. 13 waardoor althans in zijn ogen de Remigratiewet een vakantieregeling werd.
Te idioot voor woorden!
Was Janmaat destijds echt de enige die tegen was?
Je mag zeker niet zeggen dat Janmaat de enige was die er iets van begreep toen?
-
Misschien kun je Janmaat ook hiervan de schuld geven:
door het gepolariseer van deze succesvol gedemoniseerde neofascist wilden alle andere partijen (allemaal!!!) laten zien dat zíj het omgekeerde wilden. Zonder nadenken! Het is weer zo'n echte open-eind-regeling die op termijn steeds duurder wordt. Maar ik heb al vaker opgemerkt dat veel politici van de afgelopen 40 jaar een na-ons-de-zondvloed-mentaliteit hebben.
--------------------------------
@psycho_3 | 06-01-11 | 12:23 schreef:
"""Zeg nu eerlijk, als jij weet dat er ergens in jouw stad een bankautomaat defect is, dan ga je er toch ook heen om extra te vangen."""
-
NEE!! Dan bel ik die bank op om ze te waarschuwen. En de politie dat ze daar moeten posten tot het gemaakt is. (Zullen ze wel geen mensen voor hebben, maar toch.)
En dat zou jij ook moeten doen.
-
Profiteurs is erg. Er trots op zijn dat je profiteur bent, is erger. Veronderstellen dat iedereen een profiteur (of een dief) is omdat je er zelf eentje bent, daar heb ik geen woorden voor.
Dat is een redelijk boven modaal inkomen ter plekke, wie wil dat nu niet zo'n gratis inkomen
Als mijn spouse en ik van deze regeling gebruik willen maken, dan kan dat, echter, dan moeten we wel eerst uitkeringstrekker worden. Dat is namelijk de voorwaarde om voor de regeling in aanmerking te komen.
Het is zo gek nog niet: Hoe meer mensen er gebruik van maken, hoe meer Nederland bespaart op uitkeringen. Dat scheelt de helft of meer! 'n Heleboel vliegen in één klap.
@seven | 06-01-11 | 11:49:
ook redelijk onbekend in Nederland is het medische toerisme: elke asielaanvrager in Nederland met een ernstig gezondheidsprobleem móet zich (uit humanitaire overwegingen) meteen kunnen laten behandelen hier. Ook als vanaf minuut 1 duidelijk is dat zijn/haar asielaanvraag geen schijn van kans heeft.
Een kennis van me, werkzaam in een groot academisch ziekenhuis, vertelde me dat ze dagelijks te maken heeft met verse asielzoekers uit vooral het Oostblok & met een bonte variatie aan ernstige kwalen onder de leden.
Men wordt primadeluxe opgelapt en krijgt voor, tijdens en na de operatie(s) kost en inwoning. Na een geslaagde behandeling trekt men opgelapt weer huiswaarts.
Men geeft desgevraagd vaak meteen toe enkel en alleen naar Nederland te zijn gekomen om gratis & goed te worden behandeld (in het thuisland onbetaalbaar en primitief) en (meestal) geen enkele intentie te hebben om hier langer te blijven dan strikt noodzakelijk.
Haar vermoeden (en dat van collega's op andere locaties) is dat het inmiddels om duizenden gevallen per jaar gaat.
En dan moeten de Bulgaren cum suis nog komen.
Ik vind het zo erg dat mijn belasting aan deze dingen opgaat. Ik werk me te pletter en betaal me blauw. Meneer Jihnny Quid, kunt u niet een oplossing geven dat we minder belasting hoeven te betalen en netto meer over houden? Het was toch vroeger zo dat die mensen het werk deden en wij lekker leefden. Waarom is dat niet meer zo? Onze grootouders hadden toch allemaal een of twee dienstbodes? Dat is nu allemaal wegbelast.
blinde kip | 06-01-11 | 12:07
Nee ik bedoel hoog ten opzichte van de regeling in de remigratiewet. Nochtans ben ik bij mijn vorige post vergeten te vermelden dat het niet alleen om uitkeringskosten gaat, maar ook om integratiekosten (onderwijs, politie, criminaliteit). Reken maar dat dat bedrag een hoger is dan de kosten voortvloeiend uit de Remigratiewet.
Ik heb bij de weg even de Parlementaire Geschiedenis van de wet erbij gepakt. Alle partijen hebben voor de wet gestemd in 1998. Behalve de Centrum Democraten (Janmaat). De CD had voornamelijk bezwaren tegen amendement nr. 13 die is aangenomen (ondertekend door de VVD!)( parlis.nl/pdf/kamerstukken/KST29277.pd... ). De CD noemde dat amendement de doodsteek voor de remigratiwet, omdat het meer op een vakantieregeling begon te lijken. Zie hier de stemmingen: parlis.nl/pdf/handelingen/HAN6576A21.p...
WAO en AOW deel hoger dan remigratiebedrag blijft ook gewoon doorbetalen. www.svb.nl/int/nl/remigratie/bedragen_...
LijstG | 06-01-11 | 11:34
"Je moet je voorstellen wat het kost om iemand te laten integreren in dit land en te onderhouden. De kans dat een allochtoon een baan vindt is namelijk veel lager dan bij een autochtoon."
Kijk daar ligt nu juist de fout. Waarom komen ze dan hier als er toch geen baan of werk voor hun is? Precies, die hebben natuurlijk ook gehoord van deze regeling en willen hiervan gebruik maken. Zeg nu eerlijk, als jij weet dat er ergens in jouw stad een bankautomaat defect is, dan ga je er toch ook heen om extra te vangen.
Waarom spellen jullie Gandhi toch altijd verkeerd? Het is 'Gandhi', niet 'Ghandi'. Let op de juiste plaatsing van de 'h'! En anders! Zeg ik mijn lidmaatschap op!
Alle bedragen. www.svb.nl/int/nl/remigratie/bedragen_...
(bv Marokko 612 + 108 ziekenfonds = 720,- euro per maand.
Cynische Ambtenaar | 06-01-11 | 12:02
Bij erge ziekte komen remigranten gewoon terug blijkt uit studies.
Daarbij ze blijven verzekerd in NL "Bepaal of u verzekerd bent voor de Nederlandse zorgverzekering. Als u verzekerd bent krijgt u een ander maandbedrag. Als u niet bent verzekerd krijgt u naast een maandbedrag een bijdrage in de ziektekosten."
Cynische Ambtenaar | 06-01-11 | 12:02
Eensch. Het is ook alleen bedoeld voor mensen die een uitkering hebben... en die kun je beter kwijt dan rijk zijn.
seven | 06-01-11 | 12:12
Daarom moet er aan de poort geselecteerd worden. Als je geen opleiding hebt waar wij behoefte aan hebben dan kom je het land niet in.
ecologiste | 06-01-11 | 11:57
Het is economisch idd met gemak 4 x zo kostbaar om geld in het buitenland uit te geven. Binnenlandse uitkeringen komen nog deels terug als werkgelegenheid en belasting over gekochte goederen (winstbelasting, loonheffingen personeel en btw + accijns) en komt deels terug in de eigen economie. Vreemd dat bv Zwitserland geïmmigreerde mensen zonder toekomst/werk gratis kan uitzetten en NL niet. Geen werk kunnen vinden is in NL ook nogal arbitrair, half Polen komt met busjes hierheen omdat personeel wel schaars is. Gewoon het uitkeringsstelsel aanpassen (werkverplichting) is slimmer. Daarnaast gaat van zo'n supervroeg 45+ pre-pensioen een aanzuigende werking uit. Al die pensionado's is reclame voor kanslozen om ook naar NL te komen om een pensioen af te halen.
LijstG | 06-01-11 | 11:34
Je zegt zelf al dat de maandelijkse uitkering hoog is. Die kan dus omlaag. Wel zo eerlijk naar minimumloners, die zich elke ochtend afvragen waar ze het voor doen als ze naar het werk gaan.
Simpele rekensom. 450 euro per maand + 1500 euro verhuiskosten is goedkoper wanneer die mensen in Nederland blijven, ouder worden en nog meer een beroep doen op alle voorzieningen. Als de Nederlandse staat geen geld biedt, dan blijven ze, en kost het op termijn nog meer. Ik noem het geld verdienen met je ongewenste aanwezigheid.
LijstG | 06-01-11 | 11:34
En dan komen daar ook nog de moslims bij waarmee de TBS-klinieken en gevangenissen vol zitten.
Dat kost ook een lieve cent.
En denk aan de meervoudige-probleem-moslim-gezinnen.
Deze moslim-gezinnen worden overeind gehouden door een batterij aan hulpverleners per gezin.
Excuus ik citeer de bijdrage in vliegticket.
seven | 06-01-11 | 11:16
Inderdaad het is complete waanzin. Ik zie trouwens ook vele autochtone NL-ers naar het buitenland vertrekken alwaar ze hun AOW en pensioen vet uitgeven. Dat zekere geld (je behoudt altijd je AOW en pensioen terwijl je je baan altijd kunt verliezen!) wordt uit de NL economie gehaald waardoor deze extra krimpt.
Ga je terug naar Burundi dan krijg je 1600pm www.st-ab.nl/normremi.htm (lijst met bedragen.
Goh, of ik even 3K aan "btw privé gebruik auto" deze maand wil aftikken.
(25% bijtelling over 73k is blijkbaar nóg niet voldoende) Maar gelukkig laat dit topic mij inzien dat de centjes goed besteed worden, zodat ik met plezier en trots mijn geld over ga maken.
ik wou dat ik buitenlander was en 20 jaar ouder
gdvr
-weggejorist-
NoMinister | 06-01-11 | 11:31
Zo geredeneerd hebt u gelijk.
Maar het had nooit zover moeten komen.
Je kunt ook redeneren dat we deze mensen als gasten hebben ontvangen en jarenlang goed voor ze zijn geweest en ondersteund hebben waar we maar konden. Dat alleen al heeft ons een vermogen gekost van in de miljarden euro's, want ga maar na er zijn naar schatting zeker zo'n 30.000 Bosniers in NL. Stel de meesten zouden een bijstandsuitkering krijgen en dat al tientallen jarenlang dan zit je toch al opgemakkelijk in de vele miljarden. In feite was dat een geschenk van het Nederlandse aan het Bosnisch volk. Mag het dan een keer genoeg zijn?
Zo geredeneerd moet Bosnie nu zelf voor deze mensen gaan zorgen en omdat het land onafhankelijk is hoeven wij ze niet als vluchtelingen te beschouwen en kunnen ze gewoon terug. Zij die hier zelfstandig zijn -lees werken- zijn gewoon medeburgers die geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Maart vorig jaar kwam ik het al tegen, idd redelijk onbekend voor NL, toch nu circa 12.000 remigranten met circa 700pm uitkering www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/... (zie ook meer reaguursels daar crtl seven )
@BeunDeHaas
Om nog even terug te komen op Hitler. Ja hij had veel kunnen leren van Napoleon. Die heeft Rusland ook op de knieën gekregen( in ieder geval dat dacht hij net als Hitler) Maar dit koste zoveel levens door de Russische winters en de landschroei tactiek van de Russen dat de Grand Armeé nagenoeg vernietigd was. Het zelfde lot is (gelukkig) ook toe bedeeld aan Hitler. Hoogmoed komt ten val.
bedrag per maand in euro
Leefsituatie 65 jaar en ouder jonger dan 65
U woont samen 607,20 602,35
U woont alleen 420,72 415,80
U woont samen met uw kind 537,83 532,34
U krijgt tevens een tegemoetkoming in de ziektekosten per maand:
tegemoetkoming ziektekosten per maand in euro
Leefsituatie 65 jaar en ouder jonger dan 65
U woont samen 108,73 108,73
U woont alleen 64,11 64,11
U woont samen met uw kind 73,86 73,86
www.svb.nl/int/nl/remigratie/bedragen_...
Ergo we betalen nu al ruim 700 euro (goud daar) voor elke 45+ Marokkaan die ooit vertrokken is uit NL
Sinds wanneer zijn Canadezen, Australiërs en Amerikanen ook 'vluchtelingen'?
(zie downloads laatste link)?
Makkelijk cashen; remigreren, levenslange uitkering van 'het braafste jongetje uit de klas' trekken en in land van terugkomst gewoon weer een baan zoeken. Controle vanuit Nederland daarop zal toch falen.
Mooie constructie ook voor de Turken en Marokkanen; aangeven dat je gaat remigreren, uitkering opstrijken van zo'n 600 euri p/m (toch een mooi salaris in die landen), terugkomen naar Nederland en zwart werken bij je neef of broer. Want ook deze controle zal uiteraard hopeloos falen.
Wat krijgen autochtonen als ze vertrekken?
Oh nee, dat moeten we zelf maar uitzoeken.
@BeunDeHaas
We moeten voor iedereen kunnen openstaan, ongeacht religie, etniciteit of wat dan ook. Mensen moet beoordeeld worden op hun mogelijkheden en daden. Zo weer je mensen die het slecht bedoelen en er op uit zijn te parasiteren. Uit eindelijk moet links( PvdA, GL en SP) ook gaan toegeven aan deze vorm van immigratie. De rechtse partijen( VVD en CDA) zullen er sowieso geen moeite mee hebben. Het komt alleen niet op de agenda. Ik vind het ook raar dat D66 niet dit alternatief bied tegenover hete linkse tranen en Geerts anti islam immigratie bedoelingen. Het staat in het verkiezingsprogamma van D66. Dus al die mensen die in de fabeltjes geloven dat D66 de deuren zal open zetten heeft het mis.
LijstG | 06-01-11 | 11:34
Bedrag vrijwel gelijk aan bijstandsniveau, daarnaast blijven kinderen achter e stopt de aanwas niet. En dat allochtonen niet werken is goedkoper op te lossen door een beter stelsel met prikkels (lees arbeidstoewijzing in openbare werken in ruil voor uitkering)
als ik hier vertrek? komt er dan ook een leuke oprotpremie?
Domme post Quid. Je moet je voorstellen wat het kost om iemand te laten integreren in dit land en te onderhouden. De kans dat een allochtoon een baan vindt is namelijk veel lager dan bij een autochtoon. Die gaat dus wellicht gebruik maken van sociale voorzieningen. Het maandelijkse bedrag voor een uitkering ligt vrij hoog. Dat kost dus enorm veel geld.
Dan is het bedrag dat ingevolge de Remigratiewet uitgekeerd wordt (wat in feite een oprotpremie is) daarmee een schijntje. Maar goed de reaguurder moet maar eens leren rekenen.
Ik hoop dat Greet een paar vragen hierover gaat stellen? Komt op het juiste moment dit bericht zo vlak voor de Prov. verkiezingen.
*Zucht*. Werkelijk iedere keer sta ik weer versteld waar ons belastinggeld toch allemaal aan kapot wordt gegooid. Waarom wordt elke immigrant/emigrant geld gegund, terwijl de rest (de Nederlander) ervoor moet betalen? Dat kan toch niet? Ik snap werkelijk niet dat bezuinigen nog moeilijk is met dit soort kostenposten. Afschaffen die handel.
Het DaanMannetje | 06-01-11 | 10:05
Mijn idee. Als ze niet terugkomen is het een koopje. Lijkt mij een prima wet. Opgeruimd staat netjes, want naar verwachting kost het hier veel meer geld.
Ook alle gezinsleden migreren mee neem ik aan en ze komen nooit meer terug neem ik dan aan. De Nederlandse Nationaliteit wordt in geleverd.
Nee, ik zie geen nadelen. Als je denkt dat deze mensen hier houden goedkoper of beter is, voor hen en voor ons, ben je denk ik abuis of paternalistisch. Ze zijn vrij hiervoor te kiezen en wij zijn financieel en cultureel blij denk ik alsmede blij dat - gokje - de misdaadstatistieken wellicht op een gunstige manier beinvloed worden.
win-win-win-win.
Het rare zit hem erin dat in 0031 de voorzieningen zo riant zijn dat het daarom gunstig is deze mensen op deze manier te bewegen te remigreren. Hier geven we meer weg dan dat ze met deze regeling vertrekken.
Als het anders is, graag een comment.
Nou ben ik (vergeleken met de gemiddelde reaguurder) links maar dit slaat echt nergens op.
Remigratiewet lost voor NL op termijn niks op. 45 is immers vaak na de vruchtbare leeftijd, dus kanslozeaanwas gaat door. Daarnaast stimuleert het anderen juist weer om naar NL te komen en in uitkeringssituatie te geraken om ook ooit na 45 met pensioen in thuisland te kunnen.
welk links klote kabinet had dat ook al weer voorgesteld en besloten?
Als je dit leest Geert en de rest van de regering : DOE ER WAT AAN!
brouwmaster | 06-01-11 | 10:54
Netto jaarinkomsten remigrant 12 x 450 = 5400 euro, exclusief 'bijklussen'. Gemiddeld jaarinkomen per hoofd van de bevolking in Bosnie is 6500 dollar bruto = 4935 euro bruto (CIA World fact book).
Volgens ministerie was in 2006 het gemiddelde bruto maandsalaris 443 euro
www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bs...
Als onze overheid niet wil discrimineren dan zouden ze een NL-er die om wat voor reden dan ook -behalve misschien wanneer hij een crimineel is- in NL niet meer mee kan of mag doen een bedrag betalen van minimaal 7 x 450 = 2450 euro per maand, zie ook mijn tegel @ecologiste | 06-01-11 | 11:15 voor verklaring van die 7 x.
Che_cuevara | 06-01-11 | 11:05
Doe er maar twee...
@ Jaimy Fox | 06-01-11 | 11:16
In mijn ogen maakte Hitler een aantal fouten:
1. RUsland aanvallen. Die etter had dus nog geen geschiedenisboek gelezen. Die Russen lachen zich nog de ballen uit de broek. Ze trekken zich terug, wachten op de winter, en hop, ze knallen die gasten terug naar de schepper.
2. Zwitserland laten liggen. Tussen al die bergen, zou het in mijn ogen, makkelijker overleven zijn. Hij had een vreselijk groot militair apparaat klaarstaan.
3. Gaskamers. Hoe wilde hij dáár nou goodwill mee kweken bij landen als de VS?
Maar nee, een greencard zie ik er echt niet van komen in Nederland.
Het idee om kansloze te weren is leuk en aardig, maar zo gaat dat niet. Wij moeten altijd maar open staan, altijd maar iedereen erbij laten horen. Daar zal Rutte I niks aan gaan veranderen vrees ik.
huppeltrutje | 06-01-11 | 11:15
Dat bedoel ik toch! 1 pot nat.
@BeunDeHaas
Het geldt ook voor de niet EU-burgers waar vaak de kansloze ook tussen zitten. Polen bijvoorbeeld werken wel altijd hard en 70% vertrekt alweer na 10 jaar naar Polen. Daar kan de EU niks op tegen hebben omdat het conform is aan de Europese wet. Oja Nederland was ook van plan om zich neutraal op te stellen tegen de moffen net als Zwitserland maar wij lagen strategisch te belangrijk voor de Duitsers. Atlantische muur vandaar. Maar in WO 1 waren we ook neutraal dus zo veel verschilt het niet met Zwitserland.
Ik ben tegen de remigratiewet die zit alleen 45+ (en op termijn door recente aanpassing 55+ ) uit. Dus de jongeren blijven gewoon en iedereen in de vruchtbare leeftijd. Daarmee los je dus op termijn niets op. Er wordt geen kind minder door geboren in een achtertandssituatie. Sterker het is promotie om naar nl te komen om daarna even een vroegpensioen te scoren. De bedragen opgebracht in NL worden nooit meer in NL economie uitgegeven. Ook tax op eventueel pensioen en AOW kan je niet innen want wordt betaald aan land waar je woont. Kan nooit houdbaar zijn. Nu 10.000 mensen die van de remigratiewet zo leven.. straks?
Als je in NL arbeidsongeschikt bent wordt je tegenwoordig maar voor een klein percentage echt arbeidsongeschikt verklaard. Dit bedrag wordt na verloop van tijd verlaagd en in veel gevallen is zo'n bedrag lager dan die 450 euro per maand levenslang terwijl het levensonderhoud in NL veel duurder is.
Kijk ik even naar het gemiddelde jaarinkomen in NL dan is dat 7 x hoger dan in Bosnie en Herzegowina (CIA factbook). Dit zou dus neerkomen op een premie voor elke NL-er van 3150 euro per maand en dat levenslang!
Het spijt me maar als deze mensen geen werk kunnen vinden dan hebben ze pech gehad maar dienen toch terug te gaan naar waar ze vandaan komen en dan moet Bosnie gewoon voor hun zorgen. Ze mogen sowieso dankbaar zijn dat ze hier vele jaren met subsidie hebben mogen verblijven. Voor hen die het wel gelukt is te integreren zeg ik welkom en van harte gefeliciteerd.
Ik weet niet wie deze voorstellen doen maar die lieden moeten meteen worden ontslagen en op bijstand niveau gezet worden heteen ze niet krijgen want eerst moeten ze hun eigen vermogen verdiend met dit sort slechte grappen opmaken. Over onrendabelen gesproken.
-weggejorist-
@gozahtje | 06-01-11 | 11:11
Het was een servier .Niet dat het veel uitmaakt en ik gun hem dat wel,want hij was niet onaardig maar dan gun ik het al de hardwerkende nederlanders ook wel want anders voelt het toch als discriminatie.
@CoffeePatch | 06-01-11 | 10:51
Als je geen portefeuille hebt is het lastig om je geld bij te houden
Bestaat dus decennia, sinds 1985 . Is nu alleen Bosnische media opgevallen dat wij zulke rare wetten hebben waarbij remigranten gratis de pensionado vanaf 45 (!) kunnen uithangen. Tienduizenden remigranten leven er al van. De remigratiewet.
Sinds 1985 bestaan er remigratiefaciliteiten. De wet biedt een uitweg voor mensen met een dringende wens tot terugkeer naar het land van herkomst doordat zij hier een uitkering hebben zonder zicht op verbetering en zelf geen geld hebben de remigratie te betalen. Inmiddels hebben 10.542 mensen gebruik gemaakt van de regeling. In het jaar 2008 zijn in totaal 1.011 personen met gebruik van de wet vertrokken waarvan 672 met een maandelijkse uitkering rechtennieuws.nl/26233/akkoord-aanpass...
levenslang 600, 700, 800 euro (goud daar) voor vele 45+ Marokkanen Turken die ooit vertrokken zijn uit NL. Iedere remigrant uit NL boven de 45 ontvangt een levenslange uitkering als hij daarvoor in NL 6 maanden een uitkering ontving..
“De remigratievoorziening is er alleen voor personen van 45 jaar of ouder die al minstens zes maanden een van de volgende uitkeringen ontvangen:
een werkloosheidsuitkering; een arbeidsongeschiktheidsuitkering; een bijstandsuitkering; een AOW-uitkering.
De remigratievoorziening bestaat uit twee delen:
De 45+ uitkering. Dit is een vergoeding voor de kosten van uw levensonderhoud in het remigratieland. Deze uitkering krijgt u maandelijks op uw buitenlandse bankrekening gestort.
Een vergoeding voor een ziektekostenverzekering, die u zelf dient af te sluiten.
www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub...
(Daarnaast kijgen alle remigranten verhuiskosten vergoed )
"Sinds 1985 bestaan er remigratiefaciliteiten. De wet biedt een uitweg voor mensen met een dringende wens tot terugkeer naar het land van herkomst doordat zij hier een uitkering hebben zonder zicht op verbetering en zelf geen geld hebben de remigratie te betalen. Inmiddels hebben 10.542 mensen gebruik gemaakt van de regeling. In het jaar 2008 zijn in totaal 1.011 personen met gebruik van de wet vertrokken waarvan 672 met een maandelijkse uitkering." (fnv)
Puur onderscheid naar afkomst, art. 1 Grondwet natuurlijk Een Nederlander, Brit of Noor of Belg krijgt niets bij (r)emigratie.
Economisch nooit eeuwig vol te houden, een internationaal afhaalloket voor een pre pensioen va 45
huppeltrutje | 06-01-11 | 11:05
Ja, zo werken wij in Nederland inmiddels niet alleen voor een gezin van finnen, maar ook voor Bosniers, Grieken, Ieren en vast nog een stel andere!!
Dit wilde we toch? Dwingen kon niet dus moest er een lokkertje komen zodat mensen vertrokken en we alleen nog die generatie moesten bekostigen?
Nou dat wordt dus werken tot minimaal 70-72-74.
Maar je mag zelf kiezen dat dus wel.
Eigenlijk nog onbegrijpelijk dat wij als land nog steeds niet falliet zijn.
@Hadt-je-me-maar | 06-01-11 | 10:45
Das een lastige inderdaad
"Neet meer bijkomt"
@BeunDeHaas | 06-01-11 | 10:30 : Moeilijk inderdaad, maar als je afscheid neemt van het systeem (kon even geen ander woord bedenken) moet je het goed doen. Leven naar de geest van de wet en niet naar de letter van de wet, zo ziet het er voor mij nu ongeveer uit. Wat een rechter daarvan vindt zal me worst wezen, we leven niet meer in de middeleeuwen.
@Kimi@Senna | 06-01-11 | 10:44
"Goudeerlijke Nederlander"
Bestaan die?
Oei, het betreft een levenslange toelage... De burger mag de rekening van het falen van haar overheid maar weer eens betalen.
Iedereen telt mee?
En opeens had ik m.
De betekenis van de slogun van de PVDA.
Ik heb er een gekend ja die van deze regeling gebruik gemaakt heeft.In het laatste jaar liet hij zich voor 35% afkeuren want dat was nodig voor de remigratie zei hij en zowaar kon deze man op zijn 45ste in zijn thuisland met pensioen.Van dat geld kon hij in het thuisland heel goed leven zei hij nog .Mooi voor hem maar het steekt me wel dat de nederlander toch doormoet tot 67 inmiddels.
@eerstneukendanpraten | 06-01-11 | 10:42
Hier betaal jij dus belasting voor.
"Kalmeerpillteje richting eerstneukendanpraten schuift"
@rara
Er zit helemaal niets achter. Het was kiezen: óf werken in een pluimveeslachterij óf uit de bijstand. Heb dus uit eigen beweging Nederland verlaten. Waarom krijgen mensen zoals ik geen levenslange oprotpremie? Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een terugkerende buitenlander of een vertrekkende Nederlander. Leg mij dat eens uit !
Tja, het 'veilige' Srebrenica theater mag best een centje kosten. Vraag het maar aan 1 van de 'veroorzakers' Mient Jan Faber of zijn partij, de PvdA www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/ma...
Ik stuur mijn Surinaamse vrouw direct terug. Een klassieke win-win situatie.
verschrikkelijk wat een mongolenland is nederland, het moet toch niet gekker worden,en op de bejaardenzorg moet bezuinigd worden.en ajaan hirs alie komt ook nog even kijken of er wat te stelen valt.
@Pebby | 06-01-11 | 10:36
Het is niet waar
@Wim-Lex | 06-01-11 | 10:36
Maar jij weet toch alles van watermanagement?
Dan moet dat met die kraan een makkie zijn
@ Bergamo | 06-01-11 | 10:49
Onderaan de pagina staan PDF linkjes.
www.nmigratie.nl/kp_userfiles/file/upl... (PDF-alert)
Overigens, 'Wie spijt heeft mag terugkomen'. Moet je 'es proberen als Nederlander terug te komen in NL vanuit het buitenland. Heb je gewoon 'geen rechten' meer...
Niks mis mee, als ze maar vooral wegblijven en het een eenmalige bijdrage betreft. Zouden we met al die Mocro's, turken en Anti's moeten doen die alleen maar lopen te kankeren op ons land. Enkeltje terug naar waar je vandaan komt (of je grootouders) en NOOIT meer terug komen!!
@San Paulo | 06-01-11 | 10:33
Is niet jouw geld, is van de PvdA
Lekker met pensioen... als je 45 bent....
@tjeumpie | 06-01-11 | 10:33
Ik niet, ik wil ze daar houden zonder dat ik er voor betaal
Die 1500,- verhuisgeld lijkt me niet meer dan redelijk.
Maar een uitkering voor het leven...
@r-kwadraat | 06-01-11 | 10:46
Moet je moslim worden, die mogen dat wel
Dit is gewoon een verkapte maatregel om de criminaliteit in Nederland omlaag te krijgen.
Che_cuevara | 06-01-11 | 10:53
LOL dat klinkt als Cup a soup! #zoudenmeermensenmoetendoen
@BeunDeHaas | 06-01-11 | 10:30
Welten mag dat wel
@ Jaimy Fox | 06-01-11 | 10:52
Hahahaha! Kijk ik leg het uit.
Wij leven in een land waar alles mogelijk is. En nu wil het geval, geheel toevallig natuurlijk, dat wij aangesloten zijn bij de EU. De EU ziet Nederland al jaren als melkkoe. Wij betalen per hoofd van de bevolking het meest voor de EU, en krijgen er, buiten handel gerekend om, geen zak meer voor terug. Niet meer inspraak, niet meer zware posten, niks. We mogen betalen en verder heel stilletjes in de hoek zitten.
Zwitserland, is een land met ballen. Het land dat zowel in WO I als WO II gewoon geen zin had in oorlogje spelen, en dus ook lekker tussen die bergen bleef. In Zwitserland kennen (of kende inmiddels) men ook het bankgeheim. Je stort er geld, en niemand kon zien wat. Gewoon een dikke middelvinger naar controlerende idioten.
Nederland heeft geen ballen. En buigt bij een beetje blaffen van de EU al heel diep door. Zouden wij al een greencard in willen voeren, ligt dat volgens mij nogal problematisch binnen de EU. Die gaan blaffen, en Nederland bukt diep. De PvdA staat al klaar met de broek op de enkels en de pot vaseline.
Waar Zwitserland zich geen enkele jota aantrekt van de EU, maar baas in eigen land blijft, bukt Nederland iedere keer weer verder om de enorme lul van de EU maar weer dieper te mogen ontvangen.
En daar, beste Jaimy, is uw idee goed, en dus gedoemd te mislukken in Nederland.
Man ik had leraar moeten worden!
Hadt-je-me-maar | 06-01-11 | 10:45
Nou dan valt 5% al af.
Als ze nou eens een kusje van Maxima in de plaats zouden krijgen. Kost helemaal niks en is toch heel schattig.
Even realistisch bekeken: 450 is ongeveer de helft van een bijstandsuitkering.
450 Is in Bosnië een gemiddeld maandsalaris. Al met al een goede oplossing dus.
www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bs...
@zovoklets | 06-01-11 | 10:21
Ja, maar wel exclusief bonus
Hadt-je-me-maar | 06-01-11 | 10:45
Dat lijkt me inderdaad een uitdaging #proest
Dus iemand uit Bosnié kost 1500 om terug te verhuizen...... durf het bijna niet te vragen, maar wat kost een Marokkaan ??
@benutzat | 06-01-11 | 10:17
Vreemd, als je uit de bijstand wordt geflikkerd vindt je ineens wel een baan
In de jaren '50 besteedde Nederland miljarden guldens aan een actief emigratiebeleid, want met 10 miljoen mensen was dit land natuurlijk OVERVOL. Waarom is dit anno 2011 ineens politiek incorrect? Het levert de belastingbetaler netto enorm veel op als die mensen vertrekken naar land van herkomst. Dit effect is nog vele malen groter als het niet-westerse allochtonen betreft. Die 450 E is een schijntje, laat staan als alle maatschappelijke kosten door criminaliteit en overlast van allochtonen ook nog mee worden gerekend.
Ik wordt onderhand Nederland-moe... *diepe, diepe zucht*
Kunnen we gewoon niet een voorbeeld nemen aan Zwitserland. Gewoon Green/Blue card invoeren. Kansloze weer je daarmee en de gene die wat willen en kunnen bijdragen aan onze economie er in. Het is toch geen gek idee? En al dit geld smijt over de balk werk is dan ook zo opgelost. Met Green card zit Nederland niet aan hun vast en andersom ook niet dus als ze geen werk meer hebben kunnen ze weer verder zoeken.
Als minister zonder portefeuille heeft die van Boxtel toch nog kans gezien om veel geld uit te geven.
Kimi@Senna | 06-01-11 | 10:44
Natuurlijk zouden wij hetzelfde doen.
Maar welke wereldburger denkt u is bereid meer belasting te gaan betalen voor een blanke,hetro man met [echt] Nederlands paspoort?
Laat ik het anders zeggen.
Welke regering [waar ook ter wereld]zou zijn iegen loonslaven meer belasting laten betalen voor een blanke,hetro man met N.l. paspoort?
Destijds in werking gesteld met de VVD in de regering, kijken of ze het nu weer af schaffen of dat ze het negeren tot het overwaait.
@ 00:00:01 | 06-01-11 | 10:43
Ja, en? Zie niet dat er bedragen worden genoemd. En als dat wel zo is dan is dat goed. Jammer van die laatste zin: Wie spijt heeft mag terugkomen. Staat niets over terugbetalen!
Ik snap niet hoe die mensen rondkomen van 450 E
Hu Jintao | 06-01-11 | 10:46
Daar hoeven ze niet van rond te komen, dat KRIJGEN ze door niets te doen. Geen problemen met die eerste 2 maanden overigens, maar dat levenslang is belachelijk. Bovendien moet je het wel in het perspectief van de plaatselijke koopkracht zien.
@Hu Jintao | 06-01-11 | 10:46
Je hoeft er niet van rond te komen (450E), maar t is een leuk basis 'inkomen' in een aantal van de genoemde landen in de remigratiewet....
Mensen word wakker!!!
Dit heeft niks met Bosniërs te maken. Deze regeling bestaat al 10 jaar en geldt ook voor andere allochtone bevolkingsgroepen.
Wel wil men in Den Haag leeftijdgrens verhogen van 45 naar 55 jaar.
-weggejorist-
Maar nu even serieus, dit is toch niet echt serieus te nemen? Toch wel? Waar betaal ik godverdomme nu belasting voor?
eerstneukendanpraten | 06-01-11 | 10:42
nou, deel dat bedrag anders door 450.... beetje ruwe schatting natuurlijk (geef ik toe) maar zoveel hou jij er dan in leven als "god in thuisland".
@ eerstneukendanpraten | 06-01-11 | 10:42
Voor de beantwoording van uw vraag verwijs ik u - onder meer - naar de kop van dit topic. Geen dank.
Ik heb nog valiums over. You want?
@doesitblend? | 06-01-11 | 10:30
Ben al getrouwd met Hollandse.
Hoho, zo eenvoudig is dat allemaal nog niet. Kijk maar eens naar de laatste voorwaarde op www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remi..., dat maakt het best wel lastig om in aanmerking te komen. "U heeft voordat u de aanvraag indient minstens 6 maanden een Nederlandse uitkering gekregen".
Daarom, PVV!
Alles heeft z'n prijs....... en helaas betalen wij die als goudeerlijke Nederlander..... Gelukkig kunnen we dat geld niet meer in ons miljarden-tekort stoppen, die door onze politieke-asdarmen is veroorzaakt...... Nu maar wachten tot de BTW weer omhoog gaat en we extra accijns op brandstof krijgen...... Maargoed, geef die uitnemers eens ongelijk....... misschien zouden wij wel hetzelfde doen..... ;-))
Volstrekte waanzin die ik onder de huidige regering niet meer had verwacht.
Laat die Bosniers blij zijn dat we zo dom zijn geweest te helpen om van hun land een islamitsche staat te maken en snel optyfen.
ik voorspel dat er een heleboel van deze mensen 100 of nog ouder worden.
@ Bergamo | 06-01-11 | 10:40
Check even het linkje 'check'. Geen geloel.
@benutzat | 06-01-11 | 10:17
Je wordt niet zomaar uit de bijstand geflikkerd, daar zit een verhaal achter. Misschien is dat de reden dat je geen extra vergoedingen meer mag aanvragen?
De oorlog is klaar in Bosnië, dus wegwezen zonder geld, zijn ook graties hierheen gekomen.
BTW: In marokanië is ook geen oorlog, dus ook wegwezen zonder geld.
Maar nu even serieus, dit is toch niet echt serieus te nemen? Toch wel? Waar betaal ik godverdomme nu belasting voor?
Wetten zijn er om te omzeilen. Of om te cancellen bij gebleken ongeschiktheid.
Dit lijkt mij zo'n wet.
*valiums als waren het M&M's munchen gaat*
en maar hun tijd in nl uitmoeten zitten tot 45 jaar?
zielug!
de vraag is wat kost meer: de bijstand of oprotpremie ...
Bron een Kroatische tv-zender. Kom op, hoax first class!
@Dr.Phlox | 06-01-11 | 10:16
Daar wil ik niet meer voor betalen dan 666 euro.
-weggejorist-
Yitsan | 06-01-11 | 10:37
Ik kan u Pattaya aanbevelen.
Ze kunnen beter eenmalig een bedrag overmaken bovenop de verhuiskosten als ze een contract tekenen niet meer terug te keren naar Nederland. Want dit kan nogal in de papieren lopen als je dat levenslang doet. En dan ... wie gaat controleren of de betreffende persoon nog leeft (na bijvoorbeeld 10 jaar)?
Ik vind het een prima idee, alleen mag er wel wat bij !
Aardig gevonden willen worden, en dus oliedom weekdier spelen, heeft een prijs. De zakken van regenten moeten worden gevuld, en kanslozen moeten worden gepamperd, en een God moet tevreden worden gesteld door het rondstrooien van barmhartigheidsgiften. Dan pas is de linkse 'sociale' of 'gristendemocratische' goedmens tevreden.
Maar zolang ze nog bestaan: Henk en Ingrid betalen deze onzin wel weer.
Maar het geldt kennelijk ook voor Nederlanders, quote: "als u alleen de Nederlandse nationaliteit heeft, doet u er in uw nieuwe land alles aan om de nationaliteit van uw nieuwe land te krijgen."
Ik ben even overwegen om naar Thailand te remigreren...
Zeg dat het niet waar is...
Misschien moeten we eerst iets doen aan het verminderen van immigranten, voor we (ingeburgerde?) emigranten een oprotpremie geven. Nu is het dweilen met de kraan open.
1%biker | 06-01-11 | 10:09
Een misplaatste grap, maar ik moest er wel om laggen.
@ eerstneukendanpraten | 06-01-11 | 10:33
Ze praten er raar, ze hebben een eigen volkslied, lijken op niks op de normale Nederlander... maar ja. Afsteken en weg laten drijven doen we niet.
Laat staan een muur eromheen bouwen...
maraboe | 06-01-11 | 10:28
Dat ben ik helemaal met je eens. Hopelijk is de slagvaardigheid van de huidige regering groter na de komende verkiezingen. Daarnaast ben ik toch ook bang, gezien de snelheid #kuch# van de papiermolen/ambtenarij we jaren moeten gaan wachten op zichtbare resultaten.
Kotsende lama | 06-01-11 | 10:12
Precies, er moeten nog een paar gekken zijn dit dit opknappen...
ach ach ach, ik word hier zo moe van. En ik maar werken voor mijn geld.
Ik ben wellicht van plan om naar Friesland te verhuizen, de mensen daar zijn onverstaanbaar, dan heb ik toch ook recht op 450 euri per maandT?
-weggejorist-
De linksche hobbies waar de Blonde Leider niet goed van wordt?
En ze komen de week daarna weer terug en gaan illegaal in de kassen werken.
En met en mooi maandelijks extra zakcentje daar op de spaarrekening met de complimenten van de PvdA.
lijkt mij een uitgelezen item voor de PVV... Geert kom d'r maar in!
Hrvat | 06-01-11 | 10:27
Omdat de rest in de volgende topics nog aan bod komt.
@r-kwadraat | 06-01-11 | 10:27
als je met mij trouwt heb je de Italiaanse nationaliteit.
@ beerpoes | 06-01-11 | 10:26
En leg aan zo'n geytenwollensokken rechter maar eens uit dat u het niet eens bent met sommige wetten die de burger verplicht mee te betalen aan het wegjorissen en oprotten van aan heimwee lijdende Bosniërs.
Paars II. VVD+PvdA... weten we precies wat we aan die 2 linkse partijen hebben.
ik emigreer elke zomer 2 maanden naar zuid Frankrijk, waar kan ik mijn opgeven?
datzouzomaarkunnen | 06-01-11 | 10:26
De PVV heeft natuurlijk wel veel invloed. Het zou alleen jammer zijn dat we aan het eind de kabinetsperiode moeten concluderen dat we alleen 10km harder mogen rijden op de snelweg en dat verder alles bij het oude is gebrleven...
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de nationaliteit kom van "Griekenland, Italië, Portugal of Spanje"? Volgens de remigratiewet geldt deze ook voor andere nationaliteiten, maar dit zijn wel de meest aantrekkelijke landen.
Voor een maandelijkse uitkering van 450 euro kan ik in die landen best wel een aardig bestaan opbouwen (als voormalig Nederlander).
of één van uw ouders de nationaliteit heeft of heeft gehad van: Bosnië-Herzegovina, China (inclusief Hongkong en Macau), Griekenland, Italië, Kaapverdië, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, Servië (Federale Republiek Joegoslavië), Portugal, Slovenië, Spanje, Suriname, Tunesië of Turkije.
Waarom pakken jullie alleen de bosniers eruit?
maraboe | 06-01-11 | 10:21
Nou heb ik een zwitsal, maar de PVV regeert helemaal niet. Ergo..
Bovendien zou het wel utopisch-snel zijn als we nu al resultaten van de huidige combi-regering zouden zien.
Boeien. Een paar drukken op de knop er rollen tientallen miljarden euro in de computer.
Een ritje van de NS kost meer energie om moslims terug te sturen.
Je kunt wel tegen de wet schoppen maar dit heeft geen enkele zin. Stop gewoon met het betalen van belastingen, dan maak je pas een punt.
@Che_cuevara | 06-01-11 | 10:12,
het is spelling. Leer een typen.
@ BraterEnWood | 06-01-11 | 10:23
Ga dan naar Bosnië als het je niet bevalt.
maraboe | 06-01-11 | 10:21
Wat [s]links in jaren wanbeleid kapot maakt,is door rechts niet in maanden te repareren.
Ja haha! 1 april.
Mijn vader is geremigreerd naar Italië, maar van deze regeling wist hij niet... Mogelijk kunnen we de toelage met terugwerkende kracht nog aanvragen
GIGANTISCH links failliet socialistisch strontkudland, dat is het.
't Is in feite een soort "oprotpremie". Natuurlijk, 1500 euro verhuiskosten en de rest van je leven 450 euro per maand is een hoop geld, maar als ze in Nederland een uitkering ontvangen kost het minstens het dubbele. Reken het verschil eens uit over 30 jaar.... Between a rock and a hard place.
De principiële discussie die de politiek eens zou moeten voeren is of mensen die hier op enig moment politiek asiel komen vragen dan hun leven lang op kosten van de Nederlandse belastingbetaler kost en inwoning moeten krijgen. Politiek asyl is, eenmaal verleend, een garantie voor verblijf de rest van je leven. Inmiddels is er in Bosnië echt geen levensgevaar meer, politiek asiel zou je wat mij betreft in tijd moeten inperken: alleen geldig voor de duur dat de betreffende persoon in zijn land van herkomst in gevaar is. Daarna kunnen ze terug, toch?
1%biker | 06-01-11 | 10:18
Graag gedaan, alleen heb ik Che_cuevara er blijkbaar een ochtendhumeurtje mee bezorgd.
kungvoest | 06-01-11 | 10:21
Je vergat [sarcasme modus] er bij te zetten.
Zal wel een businesscase van te maken zijn om dit te verkopen: 450 pm versus ( uitkering+ huursubsidie+tolkenkosten+overheidsbijdrage ZFW+AWBZ+Welzijn+ ). Kromme logica en verdere ondermijning van de status en het draagvlak voor opvang van vluchtelingen, maar ergens zal iemand deze som maken.
Discriminatie! Alleen omdat ik uit Nederland kom heb ik geen recht op die toelage? Ik ben verhuisd naar het buitenland dus ik zou ook een oprot premie moeten ontvangen.
*brief schrijven doet naar de EU wegens ongelijke behandeling*
Vluchteling? Oke! Oorlog afgelopen? Oke! Meteen terug? Oke!
Sorry hoor, maar dit is toch werkelijk waar om te kotsen!!!
Wat hebben remigrerende Bosniërs en vervangen wethouders 2010 gemeen.
Che_cuevara | 06-01-11 | 10:11
U denkt aan de laatste [laten we bidden] stuiptrekkingen van de PVDA?
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden,edoCH wist ik het niet zeker vandaar dat ik het nog niet plemte.
Met welke moslimgroep kunnen niet-moslims nou wel overweg. moslims zijn heel lastig.
Het is grappig dat veel mensen dachten dat met de PVV alles anders zou worden, tot nu toe zit 'rechts' ook lekker aan de thee in Nederland
Is die 670 ,- per echtpaar per maand inclusief vakantiegeld en 13e maand?
@ Tommygunner | 06-01-11 | 10:14
Waarom he, waarom, verbaas ik mij niet dat destijds de PvdA in de regering zat, en er nu zo'n wet bestaat...
Jullie begrijpen dat natuurlijk allemaal verkeerd. Die mensen die terugkeren voelen een hechte band met Nl. Zij zijn als het ware ambassadeurs voor ons. Die gaan ongelooflijk veel handel met ons doen. Wij verdienen aan die lui, echt. Net als de gastarbeiders ervoor moesten zorgen dat er een redelijk deel belastingbetalers bij kwamen om de AOW's van de babyboomers te betalen.
Hmmm...'s kijken of deze regeling ook geldt voor Nederlanders die elders in Europa wonen. Als ik 't over een paar jaar zo kan regelen dat ik terug ga naar NL op kosten van het VK én maandelijks een bijdrage van +/- £400 mag ontvangen zien jullie me wel weer.
Beetje weinig. Het leven in Bosnie is er ook niet goedkoper op geworden.
Tot de doelgroepen van de Remigratiewet behoren:personen die zelf (of waarvan hun ouders) afkomstig zijn uit:
WTF? Waarom zou een tweede generatie turk of griek wel recht hebben op dit geld en een autochtoon die emigreert niet? En volgens de eu-wetgeving mag je iemand zonder de Nederlandse nationaliteit die hier wel rechtmatig verblijft geen recht op uitkering weigeren omdat dat rechtongelijkheid inhoudt...
Grapje zeker is die rook naar hun hoofd gestegen....
watsinneneem | 06-01-11 | 10:10
Sterker nog, dat staat al in diezelfde wet....
gemenerT | 06-01-11 | 10:11
thanks.
Ook voor uw compliment omtrent mijn deftige woorden gebruik.
niks nieuws mensen, heb familieleden die jaren geleden zijn teruggekeerd. komen daar prima rond met de 450eu naast het pensioen wat ze daar ontvangen.
Het is toch niet te geloven !! Ben de bijstand uitgeflikkerd en heb een baantje genomen aan een strandbar in Spanje. Waarom heeft men mij niet beloond met die 700 euro per maand omdat ik uit mezelf ben opgerot ??
@sjaakdeslinksesul | 06-01-11 | 10:15
Tel de babyboomers in benidorm er ook maar bij
Mijn familie komt oorspronkelijk uit Zeeland, is dus ook 'buiten'land in vergelijking met 'Nederland', want een ander 'land'. Wil best 450 euro/maand voor nop. Waar kan ik me melden. Wil eventueel ook wel naar Nieuw-Zeeland, maar dan red ik het niet met 1500 euro verhuiskosten.
Nu alle islamaanhangers nog. daar mag best 750 euro tegenoverstaan.
Che_cuevara | 06-01-11 | 10:12
Het is een zwitsal, dan mag het. Voor de rest: ook een goedemorgen.
Op zich vind ik het niet zo gek dat allochtonen die jarenlang belasting en premies hebben betaald recht hebben op een deel van dat geld als ze terugkeren naar hun thuisland. Maar waarom geldt dat alleen voor allochtonen?
Ben het met de eerste poster eens. Wel vreemd dat in het wets artikel 2 maanden staat en in het krantenartikel "levenslang".
Lijkt wel of het is verwisseld met een bepaalde gevangenisstraf.
@weesgegroet | 06-01-11 | 10:13
Welnee, zo klaar alseen klontje
@1%biker | 06-01-11 | 10:09
Deze wet komt uit 2000, oftewel, dat was niet mijn regering, vriend. Die bigspenders van PvdA zaten toen in de regering namelijk.
Ik denk dat een dergelijke wet momenteel niet meer door de kamer zou komen of verschraalt zou worden tot een oprotpremie van 450 euro en verhuiskosten. En ik denk dat als het kabinet dit stukje van JohnnyQ leest dat het weleens heel hard kan gaan...
waar is de PVV als je die nodig hebt? Dit is toch ongelofelijke flauwekul! Als de oorlog voorbij is, moeten ze gewoon terug. Wie kan daar nou bezwaar tegen hebben. Dat is toch inherent aan de status van vluchteling? Of hebben wij alleen maar zogenaamde vluchtelingen hier? Het is niet meer te bevatten. Hoe dom is NL?
Onbegrijpelijk.
Wat een schande!! Maar een beetje betaalbare zorg voor onze ouderen regelen ho maar! Nee, werkende Nederlander... uw geld wordt weer goed verspild!!
@gemenerT | 06-01-11 | 10:11
Flikker toch eens op met je speeeeling
Voor 450 Euro per maand + 1500 verhuiskosten ben ik morgen pleite; kan ik in verschillende Aziatische landen met mooie stranden, goed weer en bloedmooie vrouwen prima van rond komen. Oh fuck... ik mag niet weg want ze hebben mij hier nodig om de 450 Euro voor de geluksvogels die wel weg mogen te betalen...
Bij de remigratiewet is de tegemoetkoming in de kosten 'redelijk' beperkt:
Er is een tegemoetkoming voor:
- de reis van Nederland naar de plaats waar men gaat wonen;
- het vervoer van bagage;
- het levensonderhoud tijdens de eerste twee maanden (de hervestigingskosten);
- de opslag van spullen in het land waar men gaat wonen;
- vervoer van hulpmiddelen voor een gehandicapte;
- vervoer van de inboedel van een bedrijf.
Dat is wel wat anders dan max. 1500 euro verhuiskosten + 450/670 (persoon/echtpaar)/maand levenslang, zoals dat nu wordt aangeboden.
GS goed gevonden complimenten hiervoor, wel interessant om dit te vervolgen. Dat zou een welkome aanvulling zijn bij GS. Ik lees jullie topics bijna dagelijks en zie af en toe verhaallijnen terug keren. Zou bij dit soort onderwerpen erg interessant zijn.
-weggejorist en opgerot-
@1%biker | 06-01-11 | 10:09
De wet stamt van 1 april 2000.
En wie vormde toen de regering? Juist
En het was niet eens een 1 aprilgrap
1%biker | 06-01-11 | 10:09
Deftige woorden gebruiken? Eerst spelling checken: *edoch.
Wat kost deze onzin ons jaarlijks? Wat een regeling zeg......
en dan komen ze volgend jaar weer terug via een andere wet
ik zal er aan denken als ik morgen met het brood onder de snelbinder richting baas fiets
Dit is toch zeker een misplaatste grap?
Ik snap de logica van onze regering al een tijdje niet meer,edog hebben ze me weer kunnen verbazen.
Bizar. Zo vernietig je alle steun aan vluchtelingen die hier wel echt iets te zoeken hebben.
Mooie wet, ga er ook gebruik van maken.
Mijn ouders komen uit Amsterdam, maar ik ben toevallig in België geboren.
Dus als ik de grens overwip krijg ik zomaar 450 per maand.
Ik zeg "doen"
ik kan wel een aantal mensen bedenken waarbij 450 euro remigratie-kosten een koopje vergeleken met de duizenden euro's integratiekosten die we nu maken...
REAGEER OOK