Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Antibezuinigingsfeestje in Arnhem

champagnearnhem.jpgTerwijl een hoop gemeenten in Nederland dure nieuwjaarsborrels afschaffen, houdt Arnhem gewoon stug vol. 50.000 euro wordt er neergelegd voor een feestje waar dezelfde subsidieslurpers elk jaar weer mogen paaien bij de regenten van het stadsbestuur. Dat vindt de gemeente belangrijk, dus hun autofellatioparty gaat door. Nu horen we u denken: "GeenStijl, kom op, 50k, waar hebben we het over? Feestje, is leuk." Zeker, maar het zou alleen al een symbolische daad van medeleven zijn naar de 150 ambtenaren die de komende jaren hun baan gaan verliezen in Arnhem. Maar er is meer. Arnhem heeft onlangs een lijst met bezuinigingsvoorstellen de deur uit gedaan. Totaal 35 miljoen, maar in een mooie lijst opgesplitst in deelvoorstellen. Leuk om eens te kijken wat de waarde van het feestje is als je het omrekent naar faciliteiten voor de burgers. 50.000 in de knip houden betekent bijvoorbeeld toch geld voor criminaliteitspreventie (17k) of voorlichting over Loverboys (50k). Of diverse wijk- (34k) en anti-discriminatieprojecten (54k). Als het feestje niet gegeven wordt, hoeven de tarieven voor de parkeervergunningen (50k) niet omhoog. Iets wat de inwoners van Arnhem direct voelen. En zo kunnen we nog wel even door gaan. Van de 119 bezuinigingsvoorstellen zijn er 51 van 50.000 euro of minder. Ruim vijftig zaken waar de gemeente uit kan kiezen als ze besluiten het feestje niet door te laten gaan. Juist, 50.000 euro klinkt niet als een exorbitant bedrag, maar ook in Arnhem kan elke euro maar één keer uitgegeven worden. En blijkbaar hebben regentenfeestjes daarbij voorrang op de belastingbetalende burger. Elitair schijt hebben, noemen we dat. Champagne!

Reaguursels

Inloggen

Prachtig artikel en zo waar. Gemeentelijke feestjes, je trekt daar een beerput open. In gemeente Losser en Oldenzaal zijn de afgelopen tijd diverse feestjes gehouden bij de oplevering van infrastructurele projecten (bijvoorbeeld, een heel klein viaduct in Losser en een electriciteitshokje(!) in Oldenzaal) Uiteraard alleen toegankelijk voor ambtenaren en navraag leert ons dat de feestjes werden bekostigd door het betreffende bouwbedrijf dus "niets aan de hand - doorlopen..." dat de gemeemte het uuiteindelijk zelf betaalt via de bouwsom en dus een korting had kunnen bedingen kom niet in de heren ambtenaren op. Ambtenaren, bah!

free_spirit | 31-12-10 | 03:58

ook de rechtbank in 026 loopt een half jaartje achter. @commenters, ja, ik weet dat. moest 8 dec voorkomen voor iets dat in jan al gebeurd is. bedankt, westerhuis uit rheden. in 020 moet je binnen 3 mnd al bij de rechter op visite komen.

beetjestijl | 31-12-10 | 02:51

iets soortgelijks zag je in nijmegen. Waar er 850 arbeidsplaatsen worden geschrapt omdat ze het bedrag wat die shit kost liever in nieuwe plekken om je auto te parkeren steekt o0

ook actie tegen gevoerd
www.indymedia.nl/nl/2010/10/70720.shtm...

Enragé | 31-12-10 | 00:29

Sinds wanneer springt GS op de bres voor voorlichtingsprojecten, antidiscriminatiedingessen en loverboysbegeleidingstrajecten?

Boer in 020 | 30-12-10 | 22:35

folkert is seau weer vrij man

basberger | 30-12-10 | 20:56

Goed stuk.
Reputatieschade... ik schat een dikke 100.000.

komt dat schot | 30-12-10 | 20:09

Reinaert | 30-12-10 | 17:05

Wachtgeld op bijstand niveau zetten en klaar. Krijgen ze niet want eerst eigen huis opeten. Dus wellicht toch beter wat inspanning voor den burger dus niet voor de baas want die is voor zijn carriere dus niet voor de burger.

ecologiste | 30-12-10 | 19:54

kudtartikel, wat een gezeik om niks

DikBen(het)Zat | 30-12-10 | 19:28

geld moet rollen!!

denoorman | 30-12-10 | 19:21

Hulde voor Jay-Q en de crew voor het opgraven van het zoveelste schandaal. Ik heb het punt inmiddels wel bereikt; ik neem helemaal niets van de roverheid en zijn graaiambtenaren nog serieus. Helemaal niets. Het is duidelijk; dat volk is er niet voor ons.

BraterEnWood | 30-12-10 | 19:06

Dat heb je met politici en ambtenaren die dmv roof (=belasting) aan hun geld komen om het vervolgens weer te spenderen.
Het libertarisme (het liberalisme zoals het ooit bedoeld is) heeft hier oplossingen voor.

De Teun | 30-12-10 | 19:06

Beste Geenstijl, jullie vergaten er nog aan toe te voegen dat Arnhem bijna de hoogste OZB van Nederland hanteert: zegge 235 euro www.cijfernieuws.nl/ozbh.html

vrijheid-van-spreken | 30-12-10 | 18:23

@BeunDeHaas | 30-12-10 | 18:13

Ik weet 't al. Ik maak er een festival van! Met ranja & rietjes na afloop!

*** Tijdelijk buiten dienst is, slijterij plunderen ***

Reinaert | 30-12-10 | 18:18

BeunDeHaas | 30-12-10 | 18:11
Nogmaals: hoe ? Hoe zou u bijvoorbeeld een disfunctioneel gezin in Eindhoven er toe willen bewegen om dat te doen, en denkt u dat die mensen dat dan aan gaan nemen ?
Ik vind u een beetje zweverig in uw oplossing. Naïef zelfs.

Rammstein | 30-12-10 | 18:15

@ Reinaert | 30-12-10 | 18:03
Ultimate is natuurlijk een band als Cradle of Filth, of andere zooi die men snel linkt aan hel en verdoemenis.
Laat Cradle of Filth het nummer Suicide and other comforts eens spelen op uw crematie. Een dikkere middelvinger, met knallende gitaren, en gruntende zangers, kun je niet krijgen.
*to-do-lijst aanpassen doet*

BeunDeHaas | 30-12-10 | 18:13

@Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 18:01
Ach, contract is contract.

Hopelijk hangen ze de volgend vrucht van deze kunstige geest gewoon op het toilet. Waar het hoort.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 18:11

@ Rammstein | 30-12-10 | 18:04
De oplossing ligt in het probleem.
(Ghandi)

"Ergens klopt het gewoon niet, en moet men ouders eens gaan stimuleren naar hun kinderen te luisteren, aanwezig te zijn voor de kinderen, en op latere leeftijd eens met ze praten. heb het eens over school, vrienden, vriendinnen, mocro's, pipa's, pod etc etc. De periode van 'wat gaat jou dat aan?' trekt vanzelf voorbij. En ze zullen er wat aan hebben."

Volgens mij ligt dáár de oplossing. Ouders stimuleren, en niet alleen van overheidswege, maar ook via het sociale netwerk. Wat doet de buurvrouw? Wat doet de papa van dat vriendinnetje op school in bepaalde situaties? Praat eens met elkaar. Praat eens met de leraren, gewoon, wat doet een kind in de klas, en hoe gaan ze ermee om.

BeunDeHaas | 30-12-10 | 18:11

@MiXxMunKy | 30-12-10 | 18:04
Het is gewoon een compleet andere stijl. En verandering van spijs doet eten, neh?

An die ARBEIT | 30-12-10 | 18:10

@Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:56

Alle reaguurders? Mwah. Ik weet niet wat een overlijdensbericht in de GayKrant kost. Maar het is 't overwegen waard. Met extraspeciaal veel rooibos & koekjes.

*** Kist uitzoeken gaat, zuiver preventief uiteraard, maar je weet maar nooit***

Reinaert | 30-12-10 | 18:06

BeunDeHaas | 30-12-10 | 18:01
Leuk geconcludeerd allemaal, maar waar is uw oplossing ?

Dus u roept op tot een party crash, maar doet zelf niet mee ?

Rammstein | 30-12-10 | 18:04

@An die Arbeit

Ik ben slechts 25 dus met die generatiekloof valt het wel mee. Ik snap het idee van de tekst zeker wel, het mist gewoon de finesse die de andere mannen wel in hun vingers hebben.

MiXxMunKy | 30-12-10 | 18:04

@BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:50

Rammstein dan. "Bück dich" is toch wel het mooiste wat je qua nalatenschap kunt doen denk ik. Job is oké maar dan moet 'ie wel mee, doe ik ook nog eens iets goeds.

Reinaert | 30-12-10 | 18:03

An die ARBEIT | 30-12-10 | 18:00
Dat Gerben de Kerst heeft gehaald is mij een raadsel.

Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 18:01

@ Rammstein | 30-12-10 | 17:52
Daar zit hem nu het enorme probleem.
De maatschappij is tegenwoordig erg gericht op twee-verdieners. Ik zie ze overal, mensen die alles vlug-vlug moeten doen, hun kinderen om 7.15 bij het kinderpakhuis afgeven, en om 18.00 weer ophalen, snel volstoppen met eten, en dan om 19.00 naar bed.
Volgens mij moet je als ouder wat meer tijd met je kroost doorbrengen, minder pushen, en niet alles als 'ach dat doen kinderen' bestempelen.

Wat ik daarnaast zie, is een overdadige drang om hygiënisch te doen. Waardoor kinderen vandaag de dag vaker met allergie rondlopen. Een voorbeeldje: een kind loopt door de regen naar huis, en onderweg springt het eens in een plas. Mama pissig en meteen meesleuren aan de arm dat het vies en smerig is en een complete tirade. Van de ouders van mijn ex weet ik hoe ze ermee omgingen vroeger. Springen in een plas is prima, maar in je kast liggen oude kleren, die trek je aan, en dan doe je maar wat je wil. En als je thuis komt douchen. Je mag dus kiezen...

Ergens klopt het gewoon niet, en moet men ouders eens gaan stimuleren naar hun kinderen te luisteren, aanwezig te zijn voor de kinderen, en op latere leeftijd eens met ze praten. heb het eens over school, vrienden, vriendinnen, mocro's, pipa's, pod etc etc. De periode van 'wat gaat jou dat aan?' trekt vanzelf voorbij. En ze zullen er wat aan hebben.
Zodra je kinderen gaat negeren, meppen, uitschelden etc. is het eigenlijk BIJNA je eigen schuld dat je dochter met een loverboy meegaat.

En wat mij let om een party te crashen? Ik ben niet Weesie, noch Ruktor (thank de lord above) noch een horde reaguurders...

BeunDeHaas | 30-12-10 | 18:01

@Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:58
Is hij ook. Anders schrijf je ook geen stukkies voor GS.

Tekenaars, dat is een ander verhaal.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 18:00

Ik vind Sjon gewoon goet.
Klar.

Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:58

@MiXxMunKy | 30-12-10 | 17:42
Helaas heeft Hoxha ons al tijden verlaten. Dus dat is water under the bridge. Daarbij zijn heren als Brusselmans, Mutsaerts en Pritt nog immer onder ons voor de iets strakker geschreven stukkies.

Ik zie vaker de kritiek op Johnny en vaak komt "generatiekloof" als eerste in me op. Mag ik vragen hoe oud u bent?

An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:57

Reinaert | 30-12-10 | 17:47
*alle reaguurders uitnodigd*

Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:56

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:52
Wat let u ?

Rammstein | 30-12-10 | 17:53

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:42
Die ouders doen dat dus niet, anders was er een stabiele thuisomgeving to begin with. Nogmaals, hoe wilt u die stabiele gezinsituatie gaan creëren ?

Rammstein | 30-12-10 | 17:52

@ Krant van Gister | 30-12-10 | 17:49
Ik voel een party-crash opkomen... als GS nou eens samen met PowNed (die Ruktor en Weesie) en een horde reaguurders naar Arnhem gaat om het feestje wat op te leuken...

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:52

Thee iemand?

Dulf | 30-12-10 | 17:51

@ Reinaert | 30-12-10 | 17:47
Job Cohen als spreker uitnodigen, Femke Halsema om over het milieu en hoe crematie daar slecht voor is laten spreken, en om het af te maken, Metallica een mopje laten spelen.
Volgens mij fuckt u dan uw nabestaanden pas echt goed.

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:50

-weggejorist-

Krant van Gister | 30-12-10 | 17:49

@Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:43

Begraven kost 1,3 keer zoveel als cremeren?

Mooi. Ik wil dus gecremeerd worden. Al was het maar om m'n nabestaanden te fucken. Cremeren met extra feest d'rbij. Gemeente Arnhem uitnodigen kost al 50 mille, andere voorstellen zijn welkom.

Reinaert | 30-12-10 | 17:47

dandaan | 30-12-10 | 17:42
Voor dat geld kun je hem 10 keer begraven.
Of 13 keer cremeren.
Wat u wilt.

Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:43

@Brutus Grootbek | 30-12-10 | 17:29 | | Reageer
Heul veel feestjes geven

dandaan | 30-12-10 | 17:43

@an die ARBEIT

Al jaren lang, iedere dag. Maar Sjonnie's quasi grappige geenstijl proza lijkt vaak nergens op. Geef me dan maar Brusselmans of blogger B.D. Hoxha

MiXxMunKy | 30-12-10 | 17:42

Gewoon naar binnen lopen daar, en wanneer ze vragen " wie bent u, heeft u wel een entreekaart"... zeggen:
" Ik betaal dit feestje "..

070 | 30-12-10 | 17:42

50k..... Daar huur je Bobby Farrell voor in.

dandaan | 30-12-10 | 17:42

@ Rammstein | 30-12-10 | 17:39
Wat dacht u van ouders/verzorgers? Wellicht?

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:42

Rammstein | 30-12-10 | 17:39
De Overhead natuurlijk.

Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:40

@ An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:35
True... true... maar ik gooi die knuppel toch graag in dat alom bekende hok.
Heden ten dage is het uiteraard stuitend dat thuissituaties steeds minder veilig lijken te worden. Natuurlijk zijn er excessen, maargoed, dat is dan wellicht een andere discussie.

@ Rainbowwarrior | 30-12-10 | 17:35
Ik zeg niet dat ik het een slechte zaak vind, gezien de samenleving vandaag de dag, en het zal ook heus zo z'n voordelen hebben. Maar zou het een taak van de gemeente moeten zijn? In mijn ideale (utopische) beeld niet.

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:39

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:33
En wie gaat daar voor zorgen ?

Rammstein | 30-12-10 | 17:39

Boomschade | 30-12-10 | 17:36
Owh.

Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 17:37

@Boomschade | 30-12-10 | 17:36
"De bitterballen zijn niet halal."

Is dat code?

An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:37

De middenstand van Arnhem moet ook leven. Bovendien hebben ze al wat laten vallen. De bitterballen zijn niet halal.

Boomschade | 30-12-10 | 17:36

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:33
Dat soort zaken worden vaker door overheidsinstanties als gemeenten geregeld, dan centraal. Werkt ook effectiever denk ik, in Gorkum is er wellicht minder behoefte aan voorlichting dan in Amsterdam-West.

Rainbowwarrior | 30-12-10 | 17:35

@BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:33
Maar als die ontbreekt, wat tegenwoordig helaas vaak het geval is m.d.a de hedendaagse samenleving, dan is het misschien toch nodig. Triest genoeg.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:35

Misschien is het half off-topic, maar is voorlichting over Loverboys nou een taak van de overheid? Ik bedoel, als je ziet welk soort meisjes meegelokt worden, zou ik eerder denken dat een stabiele thuissituatie voldoende moet zijn?

BeunDeHaas | 30-12-10 | 17:33

En als je geen JSF testtoestel koopt, dan kun je....

Brutus Grootbek | 30-12-10 | 17:29

@ Michelos | 30-12-10 | 17:20
Proest!

Pa Cartwright | 30-12-10 | 17:28

@BlitzFlicker | 30-12-10 | 17:06
dit argument wordt altijd gebruikt om dit soort borrels te rechtvaardigen. maar voor welke burgers is het dan? en wat hebben die daar aan? een verlaging van de lokale lasten helpt de burger meer dan eens per jaar een inferieur wijntje te drinken en koude bitterballen te mogen komen eten met de burgemeester.

Laura Ingalls | 30-12-10 | 17:28

@MiXxMunKy | 30-12-10 | 17:26
Kom je hier vaker?

An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:28

@Errujd | 30-12-10 | 17:17
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik ben tegen subsidieslurpende maatregelen die geen enkel doel dienen. Zaken als criminaliteitsbestrijding en voorlichting voor kinders over loverboys vallen daar wat mij betreft niet onder.

Beetje kort door de bocht, dus.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:27

Alleen een stel elite-bejaarden vinden nieuwsjaarsfeestjes leuk. En wat ambtenaren. Koffie en een koekje kunnen ze krijgen

allemaggchies | 30-12-10 | 17:26

Je eerste goeie artikel Sjonnie! Hou dit vol!

MiXxMunKy | 30-12-10 | 17:26

Wat een beloning voor een 36-urige koffiepauze.

Sliptong | 30-12-10 | 17:25

@Sliptong | 30-12-10 | 17:19

Ook islamitische ambtenaren krijgen iedere maand een loonstrook in de bus.

Die vinden dus helemaal niks. Gewoon omdat het zo wel goed is. Fressen, Moral.

Reinaert | 30-12-10 | 17:25

Wat voor mongolland is dit dat überhaupt belastingpoet wordt gespendeerd aan feestjes voor luie koffielurkers. Het idee alleen al, dat dat kan en normaal is in dit pvdaland. Betaal gvd gewoon allemaal jullie eigen vreten en zuipen, flikkers van de ambtenarij. Kapodtstampen, volk met die mentaliteit. Dat je het überhaupt durft aan te nemen, zo'n broodje zalm gejat van de burgermensch.

Michelos | 30-12-10 | 17:20

Bovenal lijkt het me nogal haram al die zuipende regenten. Wat vinden de islamitische ambtenaren hiervan? Of zijn die niet uitgenodigd?

Sliptong | 30-12-10 | 17:19

Lekker hypocriet allemaal. we zijn hier toch zo anti subsidieslurpende diensten voor de burger? maar wanneer er een feestje gegeven wordt, zijn die subsidieslurpende diensten ineens zaken die de voorkeur genieten. met consistent blijven AUB!

vraag je liever af waarom een feestje zonodig 50.000 euro moet kosten!
Wat drinken ze daar? Condrieu zonder toegevoegde zwavel en enzymen? Ik weet nog wel een leuke prosecco, die is ook lekker, bubbelt toevallig als een trein, en is ongeveer 4 euro inkoop. als de dan een gymzaal regelt, kan je 5.000 ambtenaren 2 flessen prosecco geven. wel zelf je brood mee nemen.

Errujd | 30-12-10 | 17:17

Ik betaal 20k inkomstenbelasting per jaar, dat betekent dus dat ik 2,5 moet werken om dit feestje te bekostigen. En dat is waar de schoen wringt.

number one | 30-12-10 | 17:10

@BjB | 30-12-10 | 17:06

U is student? Dan weet U dat verdomd goed te verbergen, qua spelling en omstreken that is.

Maar goed, moet kunnen, zeker in het Arnhemse, daar waar minima de middelmaat vormen.

Reinaert | 30-12-10 | 17:10

@seven | 30-12-10 | 16:48
Er zijn per jaar een paar borrels die bedoeld zijn voor de inwoners (de burgers) van de gemeente en niet voor de raadsleden/DB zelf. In de meeste gemeentes is de nieuwjaarborrel verreweg de belangrijkste. Eerder lullig voor de burger als die wegbezuinigd wordt dan voor het dagelijks bestuur.

BlitzFlicker | 30-12-10 | 17:06

ARNHEM RULEZ! gratis naar Het Gelders Orkest! ik woon in arnhem en denk dat ik ook naar die nieuwjaarsreceptie ga! niet omdat het leuk is, maar omdat de entree gratis is, ik student ben en van harte hoop dat voor die 50k ook lekkere hapjes en drankjes rond gaan.

Arnhemers zeuren en klagen, maar geen een van die lui gaat waarschijnlijk kijken wat er met hun centjes gebeurt! vind het wel goed gevonden van geentijl dat die 50k ook prima naar pakeergeld kan, is alleen nogal onnodig aangezien onze gemeente boel pakeerplekken heeft aangewezen als kultuur iets (blauwe golven)

MAAAAR alles nog beter dan PVDA nitwitz die voor da afgelopen verkiezingen regeerde! nu moet alleen Pauline Krikke nog een vlink eind gaan wandelen!

BjB | 30-12-10 | 17:06

@ecologiste | 30-12-10 | 17:02

Dan hou je alleen de postkamer en de schoonmaak over.

De rest verdwijnt acuut richting wachtgeld. Willen we dat?

Ja, dat willen we wel maar efficiënt is het niet echt.

Reinaert | 30-12-10 | 17:05

@Reinaert | 30-12-10 | 17:03
En natuurlijk ter vervanging van de ruggengraten van sollicitanten.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:04

@An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:01

Ik denk dat ze er heul veul pudding van hebben gekocht.

Teneinde de knieën van de ambtenarij weer eens wat op te leuken.

Reinaert | 30-12-10 | 17:03

seven | 30-12-10 | 16:48
Helemaal mee eens. Ik zeg topsalaris bij de overheid maximaal 3000 netto per maand. Je moet het ook voor de eer doen, voor je medelanders!

ecologiste | 30-12-10 | 17:02

@Reinaert | 30-12-10 | 16:56
Ze hadden het zout nodig voor de ambachtelijke bitterballen?

Ach so...

An die ARBEIT | 30-12-10 | 17:01

Om op olispanten te schieten that is.

Maar goed, 't zijn maar lettertjes op een toetsenbord, who cares?

Reinaert | 30-12-10 | 17:00

@koerbagh | 30-12-10 | 16:56

Mooi baantje voor Bertje Koenders en Flop Cohen. Speciaal afgezant van weet ik wat.

Met een schuimrubber knuppeltje en een kanon vol watjes op op olifanten te schieten.

Reinaert | 30-12-10 | 16:59

Reinaert | 30-12-10 | 16:44

LOL

Huppultrut | 30-12-10 | 16:57

@An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:51

Dorpspolitiek wordt in Arnhem verdomd serieus genomen. Vandaar dat Arnhem ook altijd de allerzwakste burgemeester krijgt toegewezen. Gewoon omdat het kán.

Niet dat ik er woon trouwens, God zij geprezen, maar ik fiets er wel eens doorheen. Momenteel overigens even niet, de sneeuw van een paar weken oud is namelijk nog steeds niet geruimd. Dus daar komt die 50 mille vandaan denk ik.

Reinaert | 30-12-10 | 16:56

Avalon | 30-12-10 | 16:16
Er zijn bijna 500 gemeentes, 12 provincies (die nog meer stukgooien) honderden zbo's (die nog meer stukgooien) vele tienduizenden gesubsidieerde instellingen.
Openbaar bestuur alleen (ergo puur lokaal, provinciaal, landelijke bestuurskosten en dus zonder gesubsidieerde toko's) kost al circa 40mrd pj.

seven | 30-12-10 | 16:55

@Reinaert | 30-12-10 | 16:49
Zeau is het en zal het altijd zijn.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:51

@An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:46

Neuh. In Arnhem vind je lichtekooien, lichtgewichten en - als gebruikelijk - zakkenvullers. Dat heeft allemaal niks met partijen te maken, 't is gewoon polletiek.

En ja, koning, keizer, admiraal, zuipen kunnen ze allemaal! Links- en rechtsom!

Reinaert | 30-12-10 | 16:49

Waarom viert elke gemeenteraad feestjes op een manier alsof ze een goedverdienende grote multinational zijn? Gemeente is openbaar LOKAAL bestuur, vergelijkbaar qua omvang met de lokale buurtsuper. Ga daar eens kijken wat de norm is voor nieuwjaarsrecepties. Altijd dat geld over de balk smijten voor privé luxe en exorbitant gedrag door instellingen die leven van subsidies opgebracht door ondernemers, bedrijven en werknemers waar de feestjes heel wat meer bescheiden zijn. Leer eens via een verplichte cursus van die kruideniers!

seven | 30-12-10 | 16:48

@1%biker | 30-12-10 | 16:46
Sorry? Wat denk je dan?

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:47

Arnhem ken ik niet, maar dat bedrag wordt in verschillende gemeenten iedere maand ook opgezopen tijdens de traditionele napraatborrel op het stadhuis na afloop van de raadsvergaderingen.

Hansopje | 30-12-10 | 16:46

@Rejer | 30-12-10 | 16:44
Bestaat de hele gemeenteraad in Arnhem uit VVD'ers? Zo hey.

Dan zullen ze het blijkbaar erg goed goed. Wat raar dat dat nooit in het nieuws is geweest.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:46

Huppultrut | 30-12-10 | 16:39
Diamonds are a girls best friend
An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:42
Denk ik dan he?

1%biker | 30-12-10 | 16:46

Goed stukje, zou nog best wel eens effect kunnen hebben als dit snel genoeg wordt opgepikt door andere media.

Bulloch | 30-12-10 | 16:44

Tja als de VVD maar feesten kan geven.

Rejer | 30-12-10 | 16:44

@Huppultrut | 30-12-10 | 16:39

In Arnhem zijn geen ramen meer, alleen nog een tippelzone naar men zegt.

Het aloude Spijkerkwartier is niet meer, althans niet als hoerenbuurt. De enige hoer die er nog woont - als ik het wel heb - is madame de burgermeesteres zelve. Niet in de hoerenbuurt zelf natuurlijk maar wel op de aan- en afvoerroute. Op stand dus.

Reinaert | 30-12-10 | 16:44

@1%biker | 30-12-10 | 16:39
Euhm, ja. Als jij dat zegt, waarom zou ik dan anders denken? Moppie?

* tetst op mannenbillen Biker *

Gedraait.....

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:42

Ik krijg spontaan het zuur bij het idee dat je met socialistische ambtenaren shampoo zou moeten drinken.
"Deze borrel wordt mogelijk gemaakt door parkeerbeheer."

vetkleppert | 30-12-10 | 16:41

@reagierder | 30-12-10 | 16:37
Weet je eigen wel waar je over praat, of kunnen we je plempsel in de folder "gelul in de ruimte" bewaren?

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:41

@21%biker | 30-12-10 | 16:35
Gewoon aan die meiden vragen die voor het raam staan waar je nou precies op moet letten om niet in de armen te vallen van één of andere loverboy.. bizar dat sommige dames geen idee hebben dat je beter uit de buurt kan blijven van werkloze, rare figuren met gouden tanden in de mond en nooit naar school zijn geweest. Bizar dat hier voorlichtingen voor gegeven moeten worden trouwens...

Huppultrut | 30-12-10 | 16:39

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:36
Hahaha lieverd jij denkt natuurlijk nog steeds dat ik een vrouw ben?
Maar nee ik heb geen uren gedraait onder leiding van loverboys.

1%biker | 30-12-10 | 16:39

@Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:36
Beperken? Ik laat hem juist kennis maken met een stukje filmgeschiedenis!

Daarbij, weerbaarheid is een groot goed!

www.youtube.com/watch?v=gCSxPwyLPH4


An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:39

@ reagierder | 30-12-10 | 16:37
Zanik eens niet zo gast.

Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:39

beter 50k uitgeven voor een feestje, dan wordt nog wat dorst gelest, dan 54k voor antidiscriminatiebeleid want dat is echt geld weggooien. Discriminatie van zich snel gediscrimineerd voelende criminele Finnen is namelijk volkomen begrijpelijk!

reagierder | 30-12-10 | 16:37

poohbeer | 30-12-10 | 16:23
Goed geprobeerd, maar het is net andersom....

Insignificant_Cunt | 30-12-10 | 16:37

Ik heb liever dat ze het uitgeven aan een feestje dan aan onzin.

sk!llz | 30-12-10 | 16:36

@ An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:32

Een zuigeling beperken in de ontwikkeling is een pedagogische dwaling. Derhalve.

Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:36

@1%biker | 30-12-10 | 16:35
Heb je praktijkervaring?

#Musthave

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:36

UUUUHHH weet iemand hierzo hoe ik voorlichter over loverboys kan worden?
Is daar toevallig niet een hbo opleidinkie voor?

1%biker | 30-12-10 | 16:35

Ach, zo gaat het toch overal...
In helmond moeten scootmobiel gebruikers voortaan 13xp/j een eigen bijdrage gaan betalen.
Echter, gebaseert op inkomen, en niet op kosten van de voorziening.
Hierdoor gebeurt het dus, dat je meer betaald als de werkelijke kosten, om zo het falende beleid enigsinds te verdoezelen....
Maar zo zijn ze in veel gemeentes de mensen die een beroep doen op de WMO, zwaarder aan 't belasten dan de werkelijke kosten......

Maar de gehandicapten/ouderen zijn een makkelijke prooi, krijgen toch niet veel mensen op de been, kunnen maatschappelijk niks ontwrichten, dus wat maakt 't uit.....

toch? | 30-12-10 | 16:34

Het is toch niet te gelovè!

Huppultrut | 30-12-10 | 16:34

@Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:31
* fronst *

Mafkees...

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:32

@Herr Boenkerbouwer | 30-12-10 | 16:29
Mag best heur, ik ben niet zo fijngevoelig.

Volgens mij ken jij je klassiekers trouwens niet...

www.youtube.com/watch?v=BKdSXfPl8vY

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:32

@ Herr Boenkerbouwer | 30-12-10 | 16:29
Dat mag anders bést hoor.

Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:31

Voorlichting voor loverboys?
Hoezo, dat leren ze toch gewoon van hun broertjes of neefjes?

Cuyahoga | 30-12-10 | 16:31

50 euro per persoon dus. Meeste van dat geld gaat in de aankleding, beveiliging en muziek zitten. Een paar wijntjes en een crackertje blijft dan over, Voor zo'n karig borrel kom ik mijn bed niet uit. Daar heb je dan als goedwillende burger, vrijwilliger of gemeente arbeider het hele jaar je best voor gedaan.

BlitzFlicker | 30-12-10 | 16:31

@An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:26
Doe normaal joh. Ik zeg tegen jou toch ook niet dat je een mafkees bent?

Herr Boenkerbouwer | 30-12-10 | 16:29

@ Herr Boenkerbouwer | 30-12-10 | 16:24
En wat is er mis met een kruidenierswinkeltje?! Kom daar nog maar eens om tegenwoordig.

Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:29

@Herr Boenkerbouwer | 30-12-10 | 16:24
Heh wat? Rare Zwitsal.

Keep your stinking paws off Johnny, you damned dirty ape!

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:26

Zuurteregelaar | 30-12-10 | 16:03
Bedankt voor de link
arnhem.sp.nl/weblog/2010/12/30/sp-stor...
Als de andere partijen waren zoals de SP zouden onze gemeenten veel minder geld uitgeven. De SP weet wat zuinig zijn is en gooit het niet over de balk zoals die van het CDA en de PvdA.

ecologiste | 30-12-10 | 16:26

-weggejorist-

Herr Boenkerbouwer | 30-12-10 | 16:24

*Wacht op terugkomer van Italiaanse medebastard.*

Superior Bastard | 30-12-10 | 16:24

Roeren waar het stinkt +1

BeertjeB | 30-12-10 | 16:24

italian bastard | 30-12-10 | 16:03
Ernum ligt ten oosten van Westervoort en ten westen van Oosterbeek. Dat is geen achterhoek.

poohbeer | 30-12-10 | 16:23

Goed stukkie Quid. Nog niet dat Brussen cachet natuurlijk. Maar na een nachtje woest doorclubben had hij dit evenwel kunnen tikken.

Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:23

Afschaffen dat Arnhem.
Dát is pas een bezuinigende bezuiniging.

Multiflauwekulti | 30-12-10 | 16:22

True that, goed stuk/punt.

Sjors W. | 30-12-10 | 16:21

Zuurteregelaar | 30-12-10 | 16:13
Dus wanneer zij een opkikkertje neemt en jij een kiek dan krijg je va haar een opkrikkertje.
Al eens mee gemaakt dat er anderszins gekrikt of 'gewerkt'werd in het fietsenhok?

ecologiste | 30-12-10 | 16:19

legale diefstal

eddiekallie | 30-12-10 | 16:19

Voor 50 ruggen kan je trouwens toch geen fatsoenlijk feestje geven...

Canarie | 30-12-10 | 16:18

Op deze wijze kun je bij ieder gemeentelijk/provinciaal/landelijk ambtenarenapparaat geld vinden dat beter besteed kan worden aan de burger dan aan onzin... helaas gebeurt het in de praktijk niet en vliegen er nog veel te veel euro's over de balk! Het draait niet om de burger, maar om de ambtenaar in dit land!

gozahtje | 30-12-10 | 16:18

Prof. D.A.H. Vintik | 30-12-10 | 16:12
Oefenen!
*Gorgelt*

Superior Bastard | 30-12-10 | 16:16

Mooi stukje Quid! Niet alleen zeiken op het feestje, maar ook even laten zien waar het wel aan uitgegeven kan worden. +1

Wim-Lex | 30-12-10 | 16:16

GeenStijl, kom op, 50k, waar hebben we het over? Feestje, is leuk.

Rest In Privacy | 30-12-10 | 16:16

bah, ranzige kotskoppen.

Broedsel | 30-12-10 | 16:13

@Superior Bastard | 30-12-10 | 16:11
Vesuvius was toch die vent van Da Vinci?

Canarie | 30-12-10 | 16:13

Trouwens, als je als persfotograaf burgemeester Krikke op de foto zet met een glaasje alcohol in d'r hand, komt ze de foto persoonlijk wissen.

Zuurteregelaar | 30-12-10 | 16:13

italian bastard | 30-12-10 | 16:03
Kerel, leuk dat je een hekel aan de achterhoek hebt maar met die opmerking bewijs je niet veel slimmer te zijn dan zo'n inwoner uit de achterhoek die je waarschijnlijk voor het gemak allemaal "domme boeren" noemt.

Boembox | 30-12-10 | 16:13

834 bonnen à 60 euro uitschrijven. Je bent zo klaar. Bonnetjes en vergunningen moeten zichtbaar zijn. Dus je voorruit nog niet afgekrapt: dikke pren()t. Gewoon een ochtend bekeuren door de parkeerwacht en het feestje is bekostigd.

ecologiste | 30-12-10 | 16:13

Alles een euro duurder,dat is de instelling van een gemeenteambtenaar,tuig van de richel,de vlag gaat uit,als ze driekwart op straat schoppen.Zal er niet een van missen.

fleurtje | 30-12-10 | 16:12

@neemjemoederindemali | 30-12-10 | 16:08
Don't push it son ;)

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:12

@Superior Bastard | 30-12-10 | 16:10
Wist ik niet, maar ik kan er dan ook net niet bij.

Prof. D.A.H. Vintik | 30-12-10 | 16:12

opgesplits ?

Marcus Porcius Cato | 30-12-10 | 16:12

italian bastard | 30-12-10 | 16:03
Yep, net zoals de Vesuvius bij Milaan.

Superior Bastard | 30-12-10 | 16:11

Armhem

watsinneneem | 30-12-10 | 16:11

Autofellatio is met dubbel l.
u .

Superior Bastard | 30-12-10 | 16:10

Wat kost een clown, een paar ballonnen, een zak pinda's en een kratje bier nu eigenlijk?

sjaakdeslinksesul | 30-12-10 | 16:09

@ italian bastard | 30-12-10 | 16:03
?

Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:09

@An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:02

Zou ik de varkenssoep mogen leveren denk je?

neemjemoederindemali | 30-12-10 | 16:08

Een brug te ver.
Wat mij betreft.

Teun van het Tuinpad | 30-12-10 | 16:07

@ ventieltje | 30-12-10 | 16:02
Een paar avonden woest vreten&zuipen met een goede mannetjesmaker.
Ik werk louter op uurtje-factuurtje basis overigens.

Pa Cartwright | 30-12-10 | 16:07

@Italian Bastard
Kijk nog eens in je blauwe bosatlas jongen en praat dan wat verstandiger.

I.P standing up | 30-12-10 | 16:07

best een scherp stukje, Quid. Voer voor discussie. (+je)

Ballenman | 30-12-10 | 16:06

Ik betaal idd graag t hele jaar meer geld om te mogen parkeren en betaal natuurlijk ook graag de boete zodra ik drie minuten te laat ben.
Altijd leuk een feestje .. wel knap georganiseerd hoor tsja dat niemand er zin in heeft daswat anders

Jan Lul de Behanger | 30-12-10 | 16:06

Precies, zo is het ook nog eens een keer!
Nieuw voornemen voor de Arnhemmers: kies eens andere regenten!

lekker wijf | 30-12-10 | 16:05

-weggejorist-

handjes vol | 30-12-10 | 16:05

Arnhem verdient dat wel weer terug, als Vitas over twee jaar in de CL speelt.

Jackanders | 30-12-10 | 16:04

Of je kunt een maandsalaris van een motorisch gestoorde Georgische rechtsback ermee betalen.

Cuyahoga | 30-12-10 | 16:03

Uit Errenum komt nooit een verstandig woord. Het ligt niet voor niets in de ACHTERhoek.

italian bastard | 30-12-10 | 16:03

of voorlichting voor Loverboys (50k).
.
.
geen stijl. :--)

MathijsXXL | 30-12-10 | 16:03

Ze mogen een feestje houden.

In de open lucht, met een draagbare CD-speler, een stapeltje crackers en kinderchampagne.

Naar functioneren belonen, noemen we dat.

An die ARBEIT | 30-12-10 | 16:02

Ik wil ook regent worden.. Waar begin ik?

ventieltje | 30-12-10 | 16:02

omrekend?

Handige Harrie | 30-12-10 | 16:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken