Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Helpen met oversteken VERBOTEN in Anna Paulowna

klaarsrtop.pngEven opletten betrokken burgers, fatsoen moet je doen-types en overig TUIG dat er een handje van heeft zomaar anderen te helpen met van alles en nog wat. Beseft u zich wel dat het in veel gevallen helemaal niet MAG wat u allemaal loopt te kutten? Klein praktijkvoorbeeld want zo te zien komt de boodschap nog niet echt over. We wilden het eigenlijk in limerick-vorm doen maar omdat er niks op Anna Paulowna rijmt hebben we gekozen voor het eigentijdse sprookje. Komt 'ie. Er was eens een schooltje in Anna Paulowna. Op dat schooltje werkten leraren, een conciërge en een directeur. Deze leraren, conciërge en directeur hielpen de kinderen van de school wel eens met oversteken. Maar in het dorp was ook een wijkagent actief. Zo eentje die al heel, heel lang niet meer geneukt had en wiens leven sowieso als 'tamelijk kut' omschreven kan worden. De agent zag op een dag dat de kinderen geholpen werden en is toen direct tot actie overgegaan. Want om kinderen te helpen met oversteken moet je een GEDIPLOMEERD verkeersregelaar zijn en dat zijn die goeige pabo-sukkels natuurlijk niet. 'Informele klaarover' noemen ze zo'n delinquent in het hedendaags strafrecht. Kun je zomaar 20 jaar voor krijgen. Dus, eind van het liedje: de wijkagent is tevreden, school beraad zich op vervolgstappen en Veilig Verkeer Nederland zegt: jazeker, meneer heeft hier absoluut een punt. Hé agent. Bedankt hè, voor het veiliger maken van ons mooie Nederlandje.

Reaguursels

Inloggen

@the sable guy | 16-12-10 | 23:36
Plus 1 voor deze limerick(:

MeneerJoost | 18-12-10 | 04:24

beraad

quintyn | 17-12-10 | 17:16

Die reactie ook daar op de BB site:
"Wouter • 17.12.10 12:05
Terecht.
Regels zijn er om gerespecteerd te worden. Dit kan echt niet door de beugel.
En iedereen is het er mee eens dus ik snap de reageerders hier niet. "

Wat een oelewapper. Regels zijn er om gerespecteerd te worden?
Dan snap je er ook niets van. Regels zijn voor leefbaarheid, veiligheid en eerlijkheid.
Maar regels kunnen prima uit hun verband getrokken worden. Neem deze regel: je mag niet dubbel geparkeerd staan. Die regel geld voor leefbaarheid en eerlijkheid; zo krijgt een ander de kans om ook te parkeren. Een rijder kan dan best zonder directe reden 1 mm te ver over de lijn parkeren. Moet deze dan ook een boete krijgen? Volgens de wet misschien wel, maar zoals dit voorbeeld duidelijk maakt, moet een wet niet per se letterlijk gelezen worden, maar moet er ook naar gekeken worden wat de reden is dat de wet bestaat.

Reckneya | 17-12-10 | 16:51

@datzegik69 | 17-12-10 | 14:45
Ah, we hebben de nick van de dappere wijkagent te pakken!

Beste datzegik69, kijk eens naar het gevolg van je handelen.
VOOR: Kindertjes steken veilig over, geholpen door een niet officieel daartoe bevoegde functionaris.
NA: De rechtsorde is hersteld, maar kindertjes worden niet meer geholpen met oversteken.

En nu komt het moeilijkste deel: probeer nu eens de afweging te maken tussen de voor- en nadelen. Mocht dat lukken, en mocht je tot de conclusie komen dat je je er eigenlijk niet mee had moeten bemoeien, dan wil ik je vragen eenzelfde procedure in vergelijkbare situaties in de toekomst weer te volgen.

Arjen DeWinter | 17-12-10 | 15:34

Een verkeersbrigadier is iemand met een wettelijke status. Zijn aanwijzingen/bevelen (stopteken) moet je opvolgen. Zo niet, dan wordt het kenteken genoteerd en wordt verbaal opgemaakt. Het is dus wel zo handig dat zo iemand bevoegd is. Zeker in het geval dat het mis gaat.
Dat de wijkagent hier op wijst (niet eens bekeurt) is volkomen terecht.

datzegik69 | 17-12-10 | 14:45

@Jos2512 | 16-12-10 | 17:46

Zoals je ongetwijfeld weet hoort een bestuurder voorrang te verlenen aan voetgangers die bij een voetgangersoversteekplaats (in de volksmond "zebrapad" genoemd) willen oversteken (RVV artikel 49.2).
De schuldvraag bij een aanrijding van een persoon op een zebrapad is daardoor volstrekt duidelijk: automobilist is schuldig want hij heeft geen voorrang verleend.

Het is dus volstrekte kul van de bovenste plank dat je een opleiding nodig hebt om mensen op een zebrapad te kunnen begeleiden, laat staan voor de schuldvraag bij een eventuele aanrijding.

Barry Hay | 17-12-10 | 14:26

Linke Joop | 16-12-10 | 18:19
Kinderen verkolen in een poedbadje ?.............
Dat mag toch helemaal niet want daar heb je een cremeerdiploma voor nodig......

lilluke halve hoan | 17-12-10 | 12:07

GODVERDOMME! Wat is er mis gegaan in deze parlementaire monarchie! een agent is van oorsprong een ambtenaar oftewel DIENAAR VAN HET VOLK! Hij of zij ziet er op toe dat burgers de wet naleven en anderzijds de regels niet handhaaft indien dit in bijzondere gevallen de burger hindert. Moderne vertaling nl.wikipedia.org/wiki/Volkstribuun

pony slaystation | 17-12-10 | 10:14

Dat daar ook al een diploma voor was, klaarover, dit land is gek geworden

TheStef | 17-12-10 | 10:02

maar eh wie moet de verkeersregelaars - opleider dan eigenlijk opleider ??

sparrow | 17-12-10 | 06:05

Om kinderen veilig te laten oversteken moet je een diploma hebben om te voorkomen dat dronken Polen je kind verrot rijden.

25 cm | 17-12-10 | 00:16

Voor een FiPo hoef je de F5 niet overmatig te belasten . Aldus Pietje Puk : " groot gelijk. Dat ongediplomeerd oversteekhulp tuig hard aanpakken. Wat denken ze wel niet? Dat die mafkezen zomaar ongediplomeerd een bordje omhoog mogen houden? Laat die kinderen het zelf maar uitzoeken, survival of the fittest noemen ze dat.
NL is weer een stukje veiliger. En oom agent heeft z'n schouderklopje weer verdient, stel je voor dat ie nog echt politiewerk moest gaan doen. "

Precies, de hele school op training dus.

Veritastiesch | 16-12-10 | 23:37

Een leraar in Anna Paulowna
klaaroverde zonder diploma
De diender die dacht
ik misbruik mijn macht
en kom zo terstond aan mijn quota

the sable guy | 16-12-10 | 23:36

Oh ja, wacht ff... nou snap ik het. Je moet voor alles natuurlijk een diploma hebben. Daarom snap ik nu ook dat ze mij niet hielpen duwen toen ze (al minzaam kijkend) langsreden terwijl ik MIDDEN op een druk kruispunt met een gebroken distributieriem stond. Ze hebben natuurlijk geen Wegenwacht diploma. Dus helpen duwen zat er niet in. Gelukkig maar dat ze die aardige meneer in die zwarte Range Rover Vogue geen bon hebben gegeven omdat hij wel zonder diploma hielp duwen (waarvoor nog dank!). Ik begin het echt steeds meer pisvolk te vinden door dit soort grappen.

Gomer Pyle | 16-12-10 | 23:32

Wel een beetje respect voor die boetelul.

monaco | 16-12-10 | 23:16

BoemKlaas, Welke hangjeugd? Die bij Veerburg, de Meerpaal, de Ontmoeting of bij Molensluis?

De Zure Citroen | 16-12-10 | 23:03

@snap_shootert | 16-12-10 | 22:28

Niets aan toe te voegen, dit is helaas de realiteit.

PierDrie | 16-12-10 | 22:51

Waar heb je in dit achterlijke land nu geen diploma meer voor nodig? We slaan massaal in alles door. Uit alles blijkt dat de wijkagent nu niet bepaald een held is.

snap_shootert | 16-12-10 | 22:28

Dan moet ik in het vervolg m'n kinderen ook maar alleen laten oversteken. Ik heb ook geen diploma.

watergeus | 16-12-10 | 22:17

Wat een verbetering dat nu die boetequota weg zijn. Eindelijk weer echte misstanden aanpakken. Bravo. Dit soort gevaarlijke initiatieven kun je niet hard genoeg de kop indrukken.

Trots op Nederland zo.

xspalm | 16-12-10 | 21:55

In dat dorp woon ik dus, en die wijkagent is een mongool die hangjeugd niet eens aan durft te spreken op vernielingen etc.

Ik zal z'n naam hier anders morgen wel neerplempen, of mailen naar GS.

Hulde dat dit op geenstijl staat, bedankt jongens!!!

BoemKlaas | 16-12-10 | 21:45

waar gaat dit (klaar-) over?

Penkeek | 16-12-10 | 21:14

Gooi de naam van die agent even op GS, heeft hij wat te doen de komende tijd !

Mazzeltov | 16-12-10 | 21:10

Het_Genie | 16-12-10 | 20:34
-
Ik kan mij niet onttrekken aan de stellige indruk dat u uw selbstdarstellerige taal- en spellingsverbetercampagne laatstelijk nog meende te moeten voeren onder de nick: 'Sinterklaas'- of ik moet mij sterk vergissen...

azoturie | 16-12-10 | 21:05

Hebben die kinderen wel een oversteekpasje?
Goedgekeurd door de EU?

IJzer70 | 16-12-10 | 21:01

Er was eens een schooltje in Anna Paulowna
Kregen hun vet als van Bona
Er was daar een agent
Die niets klaar bracht als vent
Gaf een boete, want helpen oversteken is niet gewoon, ja!

Pietverdriet | 16-12-10 | 20:39

Gelukkig - niemand meer éne verantwoordelijkheid in dit land. Om op een zebrapad te kunnen staan met een oranje vest aan en een spiegelei in je hand heb je tegenwoordig een cursus en een DIPLOMA nodig??
-
Het grootste gevaar voor onze economie is de 'dumbing down' van dit land.
-
Het op één na grootste gevaar is de overheid - de angstige overheid die als de dood is voor enige verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid, als vijand van haar eigen burgers.
-
Nog heel even, en wij hebben een certificeringssysteem ingevoerd voor ademhalen en poepen - uitsluitend zuigelingen die onmiddellijk ná de geboorte naast hun geboortebewijs, hun 'burgerservicenummer (wát: 'service'???) en hun DigiD ook nog hun diploma 'ademhalen' kunnen tonen, zijn verder levensvatbaar .
-
Wie stopt onze compleet doorgeslagen overheden?? Wie stopt onzinnige regelgeving? Welk compleet cynisch mechanisme is de oorzaak dat bestuurders dit soort 'technische' regel- en wetgeving klákkeloos goedkeuren? Wie stopt de macht van de ambtenarenklasse???

azoturie | 16-12-10 | 20:37

Dat is een leerproces voor die kids. Ze zien een paar rooie flatsen en wat platgereden darmen op die weg en hatseflats; ineens kijken ze wel links, rechts en nog eens links. Kost wat, maar educatie komt nu eenmaal met een prijs. Daar moet je dankbaar voor zijn. Stelletje linkse hobbyisten!

Biff Eagleburger | 16-12-10 | 20:35

janeedantoch | 16-12-10 | 20:30
Die bieden zich anders met de dozijnen aan elke dag heur.

Tortasi | 16-12-10 | 20:34

Beseft u zich? Is er iets veranderd in de Nederlandse taal? Is beseffen plots een wederkerend werkwoord geworden? Foei Mutsaerts!
dalimens | 16-12-10 | 18:32
Heel goed, Dalimens. Het wordt steeds armoediger wat taalgebruik betreft.
Het is : Beseft u dat...
Of : Realiseert u zich dat ...
* Zucht *

Het_Genie | 16-12-10 | 20:34

toch knap hoe GS de lutsers in dit land weet op te snorren.

janeedantoch | 16-12-10 | 20:30

Ik wil wel reageren, maar het heeft niet zoveel zin, want ik weet niet waarover het gaat, want halverwege het artikel geen mijn brein op stand-bye. Wat een zwetsverhaal...

Free4Fall | 16-12-10 | 20:28

Denkt Na | 16-12-10 | 17:19
Wie schaft de politie af zou ik zo langzamerhand durven te vragen eigenlijk. Dit soort pennenlikkende, kommaneukende bromsnorren komen me de neus en oren uit in drievoud. Werkelijk waar, zeer ver afgezakte agent die zoiets kan maken. We slaan elkaar beter in elkaar voortaan, daar blijkt de politie toch wat minder naar te kijken dan naar brave en sociale burgers.

Tortasi | 16-12-10 | 20:26

Hoe gaat de economie naar de knoppen? Lijkt mij een goede start weer zo.
Hoe bedoel ik dat?

Tegenwoordig moet je voor vanalles en nog wat gecertificeerd/ gestudeerd hebben. Ook al heb je een melkertbaan (BOA) of verkeersbrigadier, of taxichauffeur etc, je moet een certificaat hebben. Opleidingsinstituten draaien goed, school moet iemand inhuren voor 20K per jaar (uiteraard door opleiding/certificaat) en het onderwijs wordt weer iets onbetaalbaarder.
Logisch dat de overheid geld te kort komt. Volgens de miljoenennota komt er meer geld binnen dan ooit maar er wordt nog harder uitgegeven. En vervolgens gewoon blijven beweren dat de prijzen niet zijn gestegen.

wolfjemidas | 16-12-10 | 20:20

@Graaf van Egmont | 16-12-10 | 19:06
Ringo leeft!

koerbagh ® | 16-12-10 | 19:53

poeh poeh wat zijn we toch een kleinzerig regeltjes land he.. we kunnen straks nog niet schijten zonder dat we eerst in het grote schijtboek kijken hoe het moet, wat de procedure is en of het wel mag!

iustus | 16-12-10 | 19:46

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 19:32
Toch bedankt :)

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 19:38

Laten we de politie gaan reorganiseren. Geven we een paar honderd miljoen uit aan adviesbureau's voor de vriendjes van Wouter Bosje en dan hebben we ook niks. Rechts zal er haar vingers bij aflikken. We gaan de afkorting Naties gebruiken voor deze nationale politie!

leverworst | 16-12-10 | 19:35

@geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 19:30
Zo kennen we onze mannen weer. Die sterke arm der wet, waaraan geen enkele delinquent ontsnapt.

Ik zou je nogmaals succes willen wensen, maar volgens mij is het niet meer nodig.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 19:32

Zeker zo'n Mavo-3 agent die met 17 jaar kon instromen en uiteindelijk op de top van zijn carrière in Anna Paulowna is beland en daar de boel onveilig maakt.

Ulle Ruttelflut | 16-12-10 | 19:31

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 19:23
Haha.
Nog niks van gehoord, ze zouden me met een maand terugbellen maar we zijn nou zo'n vier maanden verder en ik heb nog steeds niks van ze gehoord.
dus ik wacht rustig af tot de Marechaussee op mn gladde stoepje uitglijdt en aanbelt.
Probeerde ze nog terug te bellen op het nummer dat ze mij hadden gegeven alleen die geeft geen gehoor meer.
Dus het zal nog wel een tijdje gaan duren denk ik.
/care

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 19:30

@geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 19:15
Vinden ze bij de pliesie ook niet altijd lievv, hè.

Hoe is het daarmee eigenlijk?

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 19:23

Ik vraag me ook wel af of we wel moeten willen dat ouders hun kinderen zelf naar school brengen. Moeten erg geen gediplomeerde naarschoolbrengerts komen? Dan blijf ik 's ochtends nog even liggen.

plaklul | 16-12-10 | 19:20

@wijsvinger | 16-12-10 | 18:47
Jona, goed gevonden!

@geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 18:56
Gek spul, dat Corona.

@koerbagh ® | 16-12-10 | 19:02
Was Paul daar niet doodgereden?

Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-10 | 19:19

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 19:09
Het kan, maar meestal heb ik geen tijd om er over na te denken.
Ik reageer vaak iets te snel op iemand, ad rem ofzo heb ik eens gehoord.
Maar ik kan ook heel serieus zijn.
Maar als het niet hoeft dan liever niet.

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 19:15

@geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 19:01
Gebeurt het ook op ongewenste momenten? Zo ja, kun je het dan voor je houden?

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 19:09

Die bromsnor is een zoon van een bollenboer... zijn hersenen zijn aangetast door insecticiden en pesticiden.... Hij kan er dus niks aan doen.

Kees Knetter | 16-12-10 | 19:09

koerbagh ® | 16-12-10 | 19:02
Mag wel zo zijn, maar daar leven er toch niet veel mee van

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 19:06

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 19:02

En dan lopen zeiken dat ze ADHD hebben.

brutus68 | 16-12-10 | 19:05

Begrijp ik nou goed dat hier reaguurders ongediplomeerd limericks zitten te posten? Joris doe er wat aan of moet de wijkagent van dienst op de nsb-knop drukken soms

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 19:04

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 19:00

Nee. Nooit iets over gelezen. .-)

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 19:02

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:49
Tsja dat vraag ik me ook wel eens af...
Ben ook best goed in songteksten schrijven..
Dus als je vaak rijmt en vaak onzin uitkraamt en overal grapjes van maakt.
Dan wordt het chronisch

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 19:01

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 18:58
Besef je wel dat dat vet wreed halal is? Is onlangs nog veel over te doen geweest.

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 19:00

we willen wel regels maar niet als ze onszelf aangaan zoiets.

ze was "liever in gesprek gegaan"
not
die regels zijn er niets voor niets
iedere gak kan t verkeer gaan regelen en er gaat iets fout en ja maar hij zei
-
juist een school zou moeten snappen dat ze hier totaal verkeerd bezig zijn de kinderen het "zolang niemand er last van heeft kan je de wet overtreden"aan te leren!
schande
weg met die direkteur
weg
weg
WEG!

2emeREP | 16-12-10 | 18:59

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:54
Ik geef mijn koters later Nutrilon. Ook wat waard!

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 18:58

brutus68 | 16-12-10 | 18:51 Die 160 bonnen per jaar per diender moeten ergens vandaan komen

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 18:56

Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-10 | 18:54
okay.

Er was eens een Anna uit Paulowna
Haar broer Frank die dronk graag Corona
Zo bond hij haar vast
Ja achter de kast
En smeerden zich in met wat Bona.

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 18:56

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 18:50
Nou goed dan, maar alleen des ochtends als je zwanger bent, na het tonen van je zwangerevrouwochtendkotsdiploma

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:54

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 18:50

Nee, dat mag niet. Dan krijg je een PV wegens openbare dronkenschap.

brutus68 | 16-12-10 | 18:51

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 18:46
Prachtige Limerick dat wel. Maar het slaat dus als een kudt op een gebakje als het gaat om het onderhavige onderwerp. Doe eens beter doen.

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:51

brutus68 | 16-12-10 | 18:49
Dank!

Bakito | 16-12-10 | 18:51

De oversteekplaats was vast niet halal.
Mag ik even braken op de openbare weg?

Gooische Vrouw | 16-12-10 | 18:50

Tarmac | 16-12-10 | 18:45
Oeff, daar ben ik blij om. Du moment dat ik op de verzendknop drukte vreesde ik even dat het Tarmac zelf was, waardoor ik hem met mijn vraag zou kunnen hebben schofferen.

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:49

@geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 18:46
Ik dacht meer aan 'vreselijk aroma' ofzo op het einde.

Maar dit is ook goed, heh. Hoe komt men erop.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:49

Bakito | 16-12-10 | 18:46

Welk een zelfreflectie. Knap.

brutus68 | 16-12-10 | 18:49

Diploma-dictatuur

Dubbele Halve Zool | 16-12-10 | 18:48

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:45

Ja, Arke-Fly, het blijft een beetje ordinair klinken.

brutus68 | 16-12-10 | 18:48

@ Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-10 | 18:27
Nog één dan:

Een diender uit Anna Paulowna,
die hield niet van kids op zijn zoon na.
"Ik vreet ze allemaal op,
met huid, haar en kop,"
bromde hij als de walvis van Jona

wijsvinger | 16-12-10 | 18:47

Parsons | 16-12-10 | 18:45
Eigenlijk staat zo'n toontje niemand. Je heeft gelijk

Bakito | 16-12-10 | 18:46

Er was eens een vrouw uit Anna Paulowna
Die had een reusachtige stoma
De zak ging kapot
Haar man bakte het op.
En je raad het al het was bakken met croma.

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 18:46

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:43

Ja, ik was zonder meer naar de Goelag afgevoerd, ik weet.

brutus68 | 16-12-10 | 18:45

@Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:42;
Geen idee, gewoon een mannetje en wat koters die op de internets staan.
Maar vond ik wel mooi bij het artikel passen.

Tarmac | 16-12-10 | 18:45

@Bakito | 16-12-10 | 18:43
Dat badinerende toontje staat je niet.

Parsons | 16-12-10 | 18:45

Bakito | 16-12-10 | 18:43
gelukkig, ik vreesde een tourincar zonder vleugels op de bulderbaan

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:45

@brutus68 | 16-12-10 | 18:41
In Soviet Russia pedestrian crossing crosses YOU!

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:43

Parsons | 16-12-10 | 18:39
Binnenbrandje. Geen terroristen. Ga maar weer af.

Bakito | 16-12-10 | 18:43

Hoera voor de bonnenquota, voor focus op het bonnenboekje en bekeuringen in het verkeer om de politiekas te vullen. Want echte boeven krijgen geen bon maar een cel en zijn dus voor de politie oninteressant.

seven | 16-12-10 | 18:43

Tarmac | 16-12-10 | 18:38
en wie mag die geniepige pedo op die foto zijn dan?

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:42

Soms waan ik mij in de voormalige Sowjet Unie. Maar de lokale veldwachter lijkt me een zielige stakker die geen leven heeft.

brutus68 | 16-12-10 | 18:41

Sjesus, al jaaaaaren wordt het verkeer op dat punt door de leraren zelf geregeld (in mijn tijd door de directeur zelf). En het is er nog nooit mis gegaan. En welke wijkagent? Ik heb er hier nog nooit één gezien!

kaai | 16-12-10 | 18:41

Gediplomeerd zijn gaat het helemaal worden in Nederland. Gediplomeerde klaarovertjes, oppasopa's, mantelzorgers, rolstoelduwers, ziekenbezoekers, bejaardenuitlaters enz. enz. Vergeten wordt dat al deze mensen vrijwilliger zijn. Nog even en je moet dik betalen om een van die diploma's te mogen halen. Voor niks gaat de zon op. Ja ja, wacht maar af...............

Graaf van Egmont | 16-12-10 | 18:40

Wat een fukking mongol die agent, net als al zijn collega's. Dit hele kut land gaat naar de klote van dit soort VOLSTREKT belachelijk dingen! BAH!

Weer een zetel voor de PVV er bij.

NonaSuomy | 16-12-10 | 18:40

Ondertussen is er *iets* op Schiphol aan de hand met een Arke vlucht.

Parsons | 16-12-10 | 18:39

In het artikel is sprake van een zebrapad.
De regel bij een voetgangersoversteekplaats is vrij simpel: "Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan". De verplichting om te stoppen komt dus niet voort uit de bevoegdheid ven een brigadier, maar uit het dwingende karakter van de VOP.

De ervaring leert echter dat de gemiddelde automobilist een wandelstok met drie rode strepen in de auto heeft liggen.
Al helemaal in deze tijd van het jaar en zeker bij zebrapaden, als een paar van die dreumesen willen oversteken.
Een volwassen persoon kan verkeerssituaties beter inschatten en in combinatie met een hesje of een spiegeleitje zeker de verkeersveiligheid verhogen.
philippedecoene.files.wordpress.com/20...

Tarmac | 16-12-10 | 18:38

Tjsa en als je de regels slap handhaaft dan krijg je de toestanden in amsterdam, dit is dus wel dubbel...

*stelt voor cursus volgen over, welke regels er toe doen.

GoedenMorgenDezeMorg | 16-12-10 | 18:35

@An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:30

Ik mag hopen dat je onderweg naar huis zwaar op je muil gaat met je driewielertje. En dat je maar acute buikloop mag krijgen van mijn resterende biertjes.

Niet omdat ik haatdragend ben maar gewoon omdat het kan!

Reinaert | 16-12-10 | 18:32

Beseft u zich? Is er iets veranderd in de Nederlandse taal? Is beseffen plots een wederkerend werkwoord geworden? Foei Mutsaerts!

dalimens | 16-12-10 | 18:32

Wat een KUT land

RadioOranje | 16-12-10 | 18:32

@Reinaert | 16-12-10 | 18:27
* Luikje van isoleercel op slot doet, bordje met " negeer " op de deur hangt en biervoorraad meeneemt naar huis *

Dag vosje!

Ik ga toch maar het teringweer trotseren. Met vrienden als jullie kan het toch niet veel erger worden.

Van de regen, in de regen. Dahag! ;)

* ouwt *

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:30

In de dorpen in Spanje staat de lokale politie bij de zebrapaden nabij de lagere scholen het verkeer te regelen voor en na schooltijd, daar wordt het als een taak van de politie gezien. Gelukkig worden de taken in NL veel beter verdeeld en wordt de politie slechts voor veel belangrijkere zaken gebruikt.

spanarchist | 16-12-10 | 18:30

Die agent voelde al nattigheid (wegbezuinigd worden of zo) en heeft bijkans een baan voor achter de hand voor zichzelf geregeld. Niets mis mee. En als hij dat ook niet meer mag doen, kan hij zichzelf altijd nog verhuren aan übergeyle heameau's. Anderen blij, hij weer blij, iedereen blij. Je weet tog?

De Gooise Matras | 16-12-10 | 18:30

We hebben het over een politieman van tegenwoordig,dat zijn opgeleide mierenneukers,die zelf niks kunnen alleen bevelen opvolgen van hogerhand,en dat zijn dan weer zakkevullers.Met een IQ hoger dan 65 val je al af voor een opleiding als politieman.

fleurtje | 16-12-10 | 18:29

@tembacostyle | 16-12-10 | 18:26
Maar ik wou eigenlijk een uur geleden al weg :S Was eindelijk eens vroeg klaar, krijg je dit gezeijk...

En je wordt bedankt! :S :P :) (Smiley)

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:28

@An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:23

Zeg er dan gewoon bij dat je op de soosjaale werkplaats resideert, da's wel zo handig.

*** Nog eens stevig op de deur van de isoleercel beukt, 't bier is bijna op! ***

Reinaert | 16-12-10 | 18:27

@geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 18:02
Nou vooruit, ik waag er ook één.

Een diender uit Anna Paulowna
die neuqte nooit ene và-gina
maar deze uitslover
zag een klaar-over
en dacht "dan naai ik jou maa"
(♫ jaa lalala laaala ♪)

Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-10 | 18:27

in Anna Paulowna, daar 'werkt' een agent
die voortdurend zit, op zijn bruine krent
die hulp aan de kinderen
doet zijn ego verminderen
deze man is wel héél vroeg dement.

wijsvinger | 16-12-10 | 18:26

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:23

Ohhh daar is het na 8-en wel weer rustig volgens buienradar :p

tembacostyle | 16-12-10 | 18:26

@tembacostyle | 16-12-10 | 18:20
Tussen Merselo en Venray....

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:23

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:20

Waar werk je?

tembacostyle | 16-12-10 | 18:20

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:19
Trollen tellen zeker niet mee...?

Bakito | 16-12-10 | 18:20

Nee serieus, wie komt me halen? Was vandaag zo slim om met de fiets naar de zaak te gaan...

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:20

poedelbadje dus

Linke Joop | 16-12-10 | 18:19

@Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:17
Komt'r uit dan! WIE komt me halen!?

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:19

Trouwens dit verhaal doe me denken aan wat er in Groot Brittanié speelde afgelopen zomer.
Daar had een oppas oma een poedbadje in de tuin voor de kids om te verkolen.
Maar dat mocht dus ook helemaal niet, want daar moet ze badmeesters diploma voor hebben. Alleen haar eigen kleinkinderen mochter erin. De andere niet.
Dus ook hier is komende zomer nog een mooi bonnenquota te behalen.

Linke Joop | 16-12-10 | 18:19

@Bakito | 16-12-10 | 18:17
Komisch bovendien.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:18

@An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:16
BAM!

Kut.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:17

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:10
Vooruit. Bij een sterk verzwakte tegenstander wordt ik altijd achterdochtig. Het is beter als het er als aangeschoten wild blijft rondzwalken.

Bakito | 16-12-10 | 18:17

tembacostyle | 16-12-10 | 18:16

-t ergens

tembacostyle | 16-12-10 | 18:17

soms is het beste wat men kan doen; stoppen met denken.
klaar.. geen probleem, geen oplossing, even geen actie, even niet stempelen, aanvinken of wegstrepen.

Causa Sui | 16-12-10 | 18:17

Ik stel voor dat we met een groepje naar Anna Palowna afreizen (wherethefuck!?) en deze wijkagent eens even helpen met oversteken; naar gene zijde welteverstaan.

De Stramme Kabouter | 16-12-10 | 18:16

Sytze_Vliegen | 16-12-10 | 17:20
Ja, of een necropedofiel, die fapt op plaatjes van platgereden kinderen.
Maarre: serieus, dit is bespottelijk.

wazakzegguh | 16-12-10 | 18:16

@Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:04
Onder de gordel Artibartfast...

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:16

Ìk moest dat ook in groep 8.. had alleen een fietsdiploma toen.

ApexAlpha | 16-12-10 | 18:15

Het is echt de hoogste tijd dat er iemand schoon schip gaat maken bij justitie. Het hele zootje lesbiennes, bange ideale schoonzonen en overbetaalde aartsluie opvreters ontslaan en helemaal opnieuw beginnen. Van voren af aan! In de tussentijd huren we wel een bataljon Russische agenten in om de orde te bewaken.

Bolle Wim | 16-12-10 | 18:15

Lekker boeiuh boerengehucht aan de N9, kroeg kerk glas plas.

Puz Pin | 16-12-10 | 18:14

@ikkrijgjewel | 16-12-10 | 18:11

Ja joh? Echt?

Reinaert | 16-12-10 | 18:13

Die smeris is een regelneuker.

ikkrijgjewel | 16-12-10 | 18:11

@Bakito | 16-12-10 | 18:08
Je, zeg nou je. Vousvoyeren is nergens meer voor nodig.

En ja, ik ben zeer zeker blij. Ik ben dan ook PvdA-stemmer noch incompetent loopbaanadviseur.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:10

Ik heb wel eens een lieve dame geholpen bij het oversteken. Beetje verlate heitje voor een karweitje idee. Had wel goed geneukt daarvoor trouwens.

leverworst | 16-12-10 | 18:08

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:02
Bent u nou wel of niet blij met een zwakke PvdA?

Bakito | 16-12-10 | 18:08

@Parsons | 16-12-10 | 18:03

Wat denk je? Nee, niet dus. Ze schrijven, dus ze blijven. Status quo intact.

Iesj siempel!

Reinaert | 16-12-10 | 18:06

@An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:02
Jouw fans komen vanzelf, number five.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:04

Hebben die mensen niks beters te doen?

Parsons | 16-12-10 | 18:03

@Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-10 | 18:01
Nee, qua fans doe ik niet aan leeftijddiscriminatie.

Groupies wel.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:03

@Bakito | 16-12-10 | 17:56
Dat moeten we niet willen, nee. Incompetente loopbaanadviseurs sowieso niet.

Ik denk dat ze vanwege Job daar bij de PvdA inmiddels ook zo over denken.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:02

Komt 'ie.
Er was eens een man uit Anna Paulowna
Die had geen verstand deed het zomaar
Agent die werd boos
Oversteekmeneer werkloos
Want mensen helpen doe je toch niet zoma.
( Ja lalalala la )

geenstijlsteengeil | 16-12-10 | 18:02

@Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:00
En kan je wel bij jezelf in de rij aansluiten?

Vragen...

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:02

@Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:00
Is één persoon een rij?

An die ARBEIT | 16-12-10 | 18:01

@Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:00
Ik zou wel eerst naar zijn/haar leeftijd vragen.

Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-10 | 18:01

@Stan the caddy | 16-12-10 | 17:55
Danku. Mocht ik ooit golfadvies nodig hebben, dan zal ik contact opnemen.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:01

@An die ARBEIT | 16-12-10 | 17:59
Ook die mag achteraan sluiten in de rij.

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 18:00

@Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 17:53
Je hebt een fan...

An die ARBEIT | 16-12-10 | 17:59

MOOI! Dan mag ik dus ook mijn Q7 door die irritante paarden boren als er zo'n nepregelaar in hesje bij de manege staat.

Tommygunner | 16-12-10 | 17:57

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 17:53
Aan de andere kant wil je ook niet dat je kind midden op straat het slachtoffer wordt van een incompetente loopbaanadviseur.

Bakito | 16-12-10 | 17:56

like you're nickname ART

Stan the caddy | 16-12-10 | 17:55

Ik was 11 toen ik voor een jaar klaarover werd voor de deur van mijn lagere school. Instructie van de politie gehad en ga je gang, 2 kinderen die de andere kinderen hielpen oversteken, je zou denken dat volwassenen het dan ook wel kunnen. En mogen. Nederland Regeltjesland.

Elmauro | 16-12-10 | 17:55

Dat filmpje met Piet P.kwam gelijk in mijn gedachten op:voor mijn eigen voormalige lagere school opgenomen.Altijd twee klaar-overs,terwijl er nooit iemand wilde oversteken..

G.C.B.Spender | 16-12-10 | 17:54

don't blame bromsnor, blame the system.

Stan the caddy | 16-12-10 | 17:53

"Jullie kunnen veilig oversteken, jongens."

"Daar weet jij geen zak van. Jij hebt helegaar geen diploma."

Art Vandelay Ultor | 16-12-10 | 17:53

Tsja, als alle kinderen doodgereden worden hebben ze daar mooi geen last meer van pedofielen.

Jackanders | 16-12-10 | 17:50

Helemaal mee eensch.

Minimaal twee hoofdagenten met doorgeladen pistool, lasergun en bonnenboekje neerzetten om die koters naar de andere kant te helpen.

Bureaucratie en ambtenarij moeten in stand gehouden worden!

Reinaert | 16-12-10 | 17:50

Nee, een gediplomeerde kinder(neuq)oppas dat is lekker.

ontlullen | 16-12-10 | 17:50

Hé dat ligt hier vlakbij, straks komen ze ook hierheen.
*klaaroverpasjecertificaat vervalsen doet*

Wat ik zeg. | 16-12-10 | 17:49

en maar hopen dat er geen venlose voetballerts in anna pauwlona rijden

ierie | 16-12-10 | 17:49

Dus die verkeer regelaars bij IKEA hebben allemaal een opleiding gehad. Dat zou je dan weer niet zeggen.

Jip van Jannekke | 16-12-10 | 17:49

en als die "verkeersregelaars" enu eens en aanrijding veroorzaken of zelf worden aangereden..? wie is dan aansprakelijk..? VVN biedt een verzekering voor deze mensen mits ze enige opleiding hebben gehad in verkeer regelen.. dus zo dom is het niet dat er iets van gezegd is!!

Jos2512 | 16-12-10 | 17:46

Bijthond | 16-12-10 | 17:38
Ja maar, de mensen verdienen daar ook weer minder.

Bakito | 16-12-10 | 17:45

JA we hebben hier niet zoveel last van bruingekleurdhangtuig zo heeft deze agent toch weer een goeie dag met het opsporen van misdaad..

Braakbal | 16-12-10 | 17:45

Actie van plisie is natuurlijk compleet overtrokken, maar aan de andere kant is het juist in het leven geroepen om de regelaar te beschermen. 'opleiding' duurt 2 uur, kost niks en dan ben je automatisch beschermd als je iets overkomt. Zo niet, dan keert de verzekering dus niks uit als je bv wordt aangereden door een onverzekerd bondkraagje of noordpool. Het is maar net waar en hoe je het accent legt bij dit bericht.

Bassie Breedtbek | 16-12-10 | 17:44

Hé agent! Zakkenwasser!

Nietvoordekat | 16-12-10 | 17:43

Het niet opvolgen van de aanwijzingen van een klaarover is strafbaar in de wet. Logisch dat zo iemand dan een certificaat of iets dergelijks nodig heeft. Maarja beetje onzin is het natuurlijk allemaal wel.

jebenteenZ | 16-12-10 | 17:40

@Bakito | 16-12-10 | 17:28

Maar daar zijn de rijbewijzen ook veel goedkoper!

Bijthond | 16-12-10 | 17:38

Mag Rita V. het wel doen?

DijenkletserT | 16-12-10 | 17:36

Een stoplicht springt op rood, een stoplicht springt op groen. In Anna Paulowna is altijd wat te doen.

Als dit de zwaarste misdaad is in dat dorp dan is het er vast heel fijn en rustig wonen.

Tanja12121 | 16-12-10 | 17:32

Wacht, daar komt nog een tractor aan

Tobi | 16-12-10 | 17:32

Hahahahahahaha...

Hehe...

Hahahahahahaha...

Nu zijn we te ver gegaan in dit kapotgereguleerde land... Wat een achterlijk verhaal!

Enter Yeti | 16-12-10 | 17:32

Begin ik zelf net zo'n bietje de leeftijd te krijgen da'k hulp bij oversteken zou omarmen, omarm ik dus criminelen.
Krijg ik dan ook een strafblad? Zoiets als "lid van een criminele organisatie"?
Deze wijkagent wist in ieder geval van geen wijken.

Pjotrans | 16-12-10 | 17:31

Maar ja , als die klaarovert een pedo blijkt te zijn heb je de poppetjes weer dansen.
Misschien een klaaroverkeurmerk .

Ratzing. | 16-12-10 | 17:30

Agent de wijsneus, ik heb een mededeling voor je: Lullekop!

weedo | 16-12-10 | 17:30

Zo is dat: regels zijn regels. What's next? Een leraar die kiezen gaat trekken omdat een kind tandpijn heeft????

Service | 16-12-10 | 17:30

Ik snap het niet meer. Hele campagnes dat we ALLEMAAL moeten meewerken aan de veiligheid, want de politie kan tegenwoordig alleen maar een arrestatie verrichten wanneer de persoon zichzelf aangeeft of wordt verraden.

Nu zien we dus dat iemand meewerkt EN ISSUT WEER NIET GOED?????

Lijkt me overigens inderdaad wel dat deze dienstklopper al een tijdje niet geneuqt heeft, dat heeft de redactie goed gezien.

Byter | 16-12-10 | 17:29

Oh sorry, Ferdi de Mier had dit al opgemerkt.

Corrina | 16-12-10 | 17:29

Ik vind het belangrijker om te weten of helpen met oversteken wel halal is.

Schoorsteenveger | 16-12-10 | 17:29

Helaas zijn dit soort verkeersregelaars nodig. In Nigeria, waar bekwame automobilisten het straatbeeld sieren, kunnen ze makkelijk zonder. Maar dan noem je ook een land op.

Bakito | 16-12-10 | 17:28


Mutsaerts: "school beraad" is met dt. Gaaap

Corrina | 16-12-10 | 17:27

jvlaam2 | 16-12-10 | 17:25
Gunst...

Maar wat bedoel je eigenlijk?

Sytze_Vliegen | 16-12-10 | 17:27

Pepsicle | 16-12-10 | 17:24
draait zoals altijd weer om een paar fuckin euro voor die vertrutte HBo teefjes en hun lesprogramma...

Fatwa | 16-12-10 | 17:26

Bij ons op de lagere school staan alleen ouders met 1 kind van de school erbij.

jvlaam2 | 16-12-10 | 17:25

Het ergste is dat je dat kudtdiploma dus gewoon krijgt na n hoorcollege met een powerpoint van ongeveer 1 - 1,5 uur...

Pepsicle | 16-12-10 | 17:24

Zomaar 'ongediplomeerd' kinderen helpen oversteken dat moeten we niet willen met z'n allen... proest.

Wat een gezeik zeg...

Roze Olifant | 16-12-10 | 17:24

-weggejorist-

Sytze_Vliegen | 16-12-10 | 17:24

Hopelijk knakken die dijken door en wordt dit land teruggegeven aan de zee, want dit wordt niets meer...

Fatwa | 16-12-10 | 17:24

Sorry, boeit me niks.

Ik ben namelijk gediplomeerd niksboeiert.

An die ARBEIT | 16-12-10 | 17:24

Je zou een alternatief voor het oversteken kunnen verzinnen door die kutkiddo's een rotschop te verkopen zodat ze in een keer aan de overkant landen. Probleem ook weer opgelost. Overschoppen gaat het helaam worden in 2011.

Sytze_Vliegen | 16-12-10 | 17:23

Kinderen moet je daar ook niet mee helpen.
Slimmen halen de overkant en de mindere iq hebbers niet.
Smart Selection gaat het helemaal worden in de evolutie van de toekomst.

Linke Joop | 16-12-10 | 17:22

Hij doet ook maar zijn werk haha. Easy target om een bonnetje uit te schrijven. Zijn gevaarlijkere manieren om je quotum te halen.

Zeiler102 | 16-12-10 | 17:21

Ik probeer met voor te stellen wat er allemaal kan gebeuren als die Nigerianen uit het vorige topic eens een uitstapje gaan maken en besluiten om een hapje te gaan eten bij Cafetaria Snackbar Miriandi te Anna Paulowna, net op het moment dat de school uit gaat. Het is maar goed dat deze schobbejakken een reprimande hebben gekregen, het is afschrikwekkend om te bedenken wat er allemaal fout had kunnen gaan!

Bijthond | 16-12-10 | 17:20

Dit is een grapje, denk ik he?
Bij de school van mijn kinderen staan op de drukke punten altijd een setje oversteek moeders. Maar dat mag dus niet?
En de wijk agent (zo echte nazi met een kut leven zoals hierboven beschreven) rijdt elke ochtend rond op zn scooter om foutparkeerders een vette prent te geven.
Wat mij betreft mogen ze die wijkagenten gewoon dood rijden. Om meerdere redenen.
Gediplomeerd verkeersregelaar? Laat me niet lachen. Hoe moeilijk kan het zijn? Je kijkt of er iets aan komt, is dat niet het geval, dan blaas je op je fluit, steekt je bordje omhoog en loopt tot het midden van de straat. Welk diploma heb je daar voor nodig? Je hoeft niet eens te kunnen lezen!

Dick Luyenlomp | 16-12-10 | 17:20

Ik ben er wel klaar-over mee

nokkenaskettingklem | 16-12-10 | 17:20

Ze hebben gewoon gelijk, "welwillende" burgers die het verkeer willen regelen moeten er even fijntjes op gewezen worden, als ze zelf te dom zijn om dat waar te nemen, hoe het er in de echte wereld aan toegaat .

Blague | 16-12-10 | 17:20

*oudere vrouwtjes stelselmatig weigeren gaat te helpen met oversteken*

Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-10 | 17:20

Zal ook wel weer een pedo tussen zitten.

Sytze_Vliegen | 16-12-10 | 17:20

geensteelo | 16-12-10 | 17:18

Ja, precies! Wat een belachelijke actie van de pliesie aldaar. Godverdomme nog aan toe, moet er dan eerst een kind worden doodgereden... Lutsers eerste klas!

eerstneukendanpraten | 16-12-10 | 17:19

Hè, gatver.
Burgers die zelf een initiatief nemen om hun stad en hun land veiliger te maken.
Echt belachelijk.

Michelle93 | 16-12-10 | 17:19

Daar ben je dan mooi klaar mee. Over en sluiten.

brienenoord | 16-12-10 | 17:19

Wie gaat de politie hervormen?

Denkt Na | 16-12-10 | 17:19

Of waren de klaarovertjes niet HALAL genoeg?

eerstneukendanpraten | 16-12-10 | 17:18

Je mag het niet zeggen eigenlijk maar als er nu een kindje wordt plat gereden, dan kan het zeker opeens wel.

geensteelo | 16-12-10 | 17:18

Lekker dan. Oh en 'beraad' is met dt.

FerdiDeMier | 16-12-10 | 17:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken