Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Elly Konijn: games zijn de duivel!

elliekonijn.jpgOf u die gameconsoles weg wil leggen. En snel een beetje. Want het spelen van computergames verandert u in gewelddadige digimonsters zonder moraal. Sterker, die twee hondenopknopers hadden net een potje Manhunt gespeeld. Dat is allemaal wetenschappelijk onderzocht door Elly Konijn. Excuus. Prof. dr. Konijn. Emotiedeskundige, sinds een paar dagen hoogleraar Communicatie en mediagebruik aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Want dat bestaat, omdat nu eenmaal alles onderzocht dient te worden. Professor Kaninchen deed Das Experiment nog eens dunnetjes over, door studenten een game te laten spelen, waarbij ze tegenspelers via een koptelefoon geluidsstoten in hun oor konden tetteren. Deel van de participanten ging zo op in het studentje-pesten dat ze de trommelvliezen van hun tegenstander terstond perforeerden. Dat klinkt als een vette game van Eindbaas Elly. Alleen waren de geluidsaanvallen niet echt, gaap, en dat voelt elke student natuurlijk op z'n brogues aan (hallo, een gereformeerde universiteit). Gaat je onderzoek. Desalniettemin is de conclusie dat "jongeren agressief worden van het spelen van gewelddadige games". Dus breng maar terug dat Black Ops. Met de aanstelling van de professor staat nog meer hoogdravend onderzoek te wachten. Konijn gaat zich bezighouden met "de rol die media spelen in de morele en emotionele ontwikkeling". Wie de uitkomst voorspelt gaat door naar het volgende level.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb net Call of Duty - Black Ops gespeeld.... Tja en dan.. Elly Konijn... en dat net voor de feestdagen..

Tinmen | 08-12-10 | 20:16

Ze zit zeker liever met zichzelf te spelen
Geile roomse duivelin!

JP. Paparazzi | 08-12-10 | 17:27

blaster | 08-12-10 | 08:00
OMG WTF
Dit is het beste reaguursel in tijden...
Ik ga u checken
OEPS! gs-search.hostei.com is deaud
Nervertheless, Chapeau!!

Hijo del Sol | 08-12-10 | 12:07

www.hapman.nl games zijn niet duivels

spiritoflife | 08-12-10 | 11:43

Nou, zolang ik niet in een supermarkt sinaasappels naar mensen loop te gooien en "Boom! Headshot!" loop te roepen zit het wel snor hoor. Dat mensen aggresief worden heeft een hele andere reden, politiek die zuigt, per dag twee uur in de file staan, pensioen die voor je ogen wegge-tita-tovenaart word. Dat iemand die dan doordraait toevallig een playstation thuis heeft staan heeft er niks mee te maken.

Typo-R | 08-12-10 | 11:37

Zeker Christelijk aangelegd die dame?

Blaat1984 | 08-12-10 | 11:04

Haar man heet met zijn achternaam: Kerst?

grote haas | 08-12-10 | 10:22

Zij heeft wel een punt, alhoewel het niet voor iedereen geldt

ruud5376 | 08-12-10 | 09:53

Games zijn de duivel!

Elly Konijn "wat je zegt ben jezelf"

lekker Ding.

He Lullo | 08-12-10 | 08:27

Wat mauwt iedereen hier nou? Dit is toch 'top niveau in het Nederlands universitair onderwijs'? Althans, wat daar nog van over is na dertig jaar linkse onderwijsvernieling in NL. Want al een jaartje of dertig heeft alles wat zich links voelt zich mogen uitleven op het niveau van onderwijs, totdat zelfs het debiele neefje van 28 na zeven keer herexamens zich afgestudeerde HBO-er mag noemen. Want vooral 'gelijkheid' was van belang. Of je nu wel of niet studeren kon, of je ouders fappend voor de buis hingen en je wel of niet motiveerden, was niet van belang. Voor het heilig verklaarde percentage geslaagden, werden exameneisen aangepast, fop- en pretstudies in het leven geroepen en zelfs een ongewassen, naar pis en drank ruikende zwerver kon afstuderen in 'De Kunst' op academisch niveau. Om vervolgens met een dankbare pot geld fijn nog enkele jaren onproductief te blijven, op enkele stukjes met kwakkie volgespoten linnen na dan.
En nu gaan we klagen over het niveau van onderwijs, het Bijzonder Laag niveau van Universitair Geschoolden, over fop-, pret en Supersofte studies?
Whoehahahahahaha, degene die dertig jaar geleden dit voorspelde was op zijn minst een 'rechtse zak'... Nu nog, maar nu ben ik er zlefs trots op. Want alle voorspelde onzin komt nu uit. Alleen verdomd jammer dat ik er aan mee moet betalen, want ik had graag de betalingen neergelegd bij degenen die het niveau van onderwijs vakkkundig naar de kloten hebben geholpen.

blaster | 08-12-10 | 08:00

Waarom zit ik hierbij aan het Milgram experiment te denken?

Koert8778 | 08-12-10 | 07:49

Ik wil dit onderzoek lezen, als in het wetenschappelijke artikel, ergens te vinden?
Overigens zit er een kern van waarheid in. Potje Black Ops waarin je niet lekker gaat jaagt iedereen op de kast. Deze agressie/omgebogen frustratie/wat dan ook neem je echter niet mee naar buiten het spel. Dat is wat de dame voor het gemak denk ik even vergeet.
Yugh.

de keauning | 08-12-10 | 01:32

Volgens mij is Jack de Vries bij DWDD bang dat er een document over hem boven water komt.

reppert | 08-12-10 | 00:25

Wat is dit voor wetenschappelijk onderzoek van likmevestje? Ach, wetenschappelijk onderzoek is extreem afhankelijk van externe geldstromen en subsidies, en dit soort spierballentaal haalt natuurlijk eerder de publiciteit dan een genuanceerd onderzoek.

RLR | 07-12-10 | 23:50

Ik moet haar gelijkgeven, elke keer als ik door zo'n kutkarretje wordt gekilld in Black Ops sla ik compleet door.

H.Stiglitz | 07-12-10 | 23:49

+1 voor de comments
Ps. Heb ik voor het eerst een konijn met bril gezien, zijn wortels toch niet zo goed voor je ogen !

Hondekont | 07-12-10 | 23:20

BRootje | 07-12-10 | 21:06
En net als bij Milgram is hier de vraag wat precies wordt gemeten, hoe lang het gemeten gedrag blijft bestaan, of het effect ook nog te meten is als de proefpersonen zich buiten de experimentele setting begeven etcetera.
Laat kleuters naar. zeg, een poppenkstvoorstelling kijken waarin Jan Klaassen op traditionele wijze Katrijn te lijf gaat, zet ze vervolgens in een ruimte met knuffels en je zult zien dat ze die knuffels iets minder zachtaardig bejegenen dan een controlegroep van kleuters die naar een saaie poppenkastvoorstelling hebben moeten kijken. Of diezelfde kleuters op latere leeftijd een verhoogde kans hebben om iemand verrot te slaan is daarmee verre van aangetoond.
Zie ook (de discussie rond) het 'Bobo Doll experiment' van Bandura.
www.youtube.com/watch?v=vdh7MngntnI
en.wikipedia.org/wiki/Bobo_doll_experi...

Schoorsteenveger | 07-12-10 | 21:23

@ Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 21:02
Wil ze hier ook al haar slaatje uit slaan?
Het is bij de konijnen af!

De Gooise Matras | 07-12-10 | 21:22

Da's gewoon Milgram na-apen - overigens in strijd met huidige ethische regels. Wat een suffe, leugenachtige doos.

BRootje | 07-12-10 | 21:06

-weggejorist-

I Donut Care | 07-12-10 | 20:45

Konijntje heeft helemaal gelijk.
Ik speel wel eens ping pong met Wil op de comp.
Als ik weer bij kom heb ik altijd mijn handen om haar strot.

joopwil | 07-12-10 | 20:41

Ik word altijd zo agressief van dit soort nonsens. En ik speel geeneens games.

Linke Joop | 07-12-10 | 20:34

Games zien er vaak prachtig uit, technische en creatieve hoogstandjes, maar té vaak erg gewelddadig. Maar dat geldt ook voor (tv)-films. Of jongeren (typisch zo'n woord dat door ouderen wordt gebezigd, akkoord, ik beken!) er gewelddadig(er) door worden is de vraag, wel misschien afgestompt, ze gaan geweld misschien wel heel 'gewoon' vinden. Dat zie je ook bij de waanzinnige populariteit van en fascinatie voor de New Kids, iedereen vindt ze geweldig maar niemand verwerpt hun gewelddadigheid. Het zijn 'maar' acteurs? Jaja, maar ze geloven wel èrg in hun typetjes.

ledzeppelin | 07-12-10 | 20:27

Klopt! Ik wordt altijd enorm agressief van FreeCell, zeker als ik niet win. Ik speel dan meestal als afleiding Mijnenveger maar dat maakt het alleen maar erger.

Stropdasje | 07-12-10 | 20:26

Jeetje, ik heb MILJARDEN virtuele mensen gedood in diverse Civilization games en varianten daarop. Ik heb genocide gepleegd, thermonucleaire wapens veelvuldig ingezet en oorlog begonnen puur uit verveling.
.
Volgens mevrouw Konijn (What's in a name?) zou ik nu waarschijnlijk een erger mens moeten zijn dan Adolf Hitler, Josef Stalin en Pol Pot gecombineerd. Toch heb ik een suffe kantoorbaan, geen strafblad en is het werkelijke aantal echte doden op mijn naam nul...

dlseth_ | 07-12-10 | 20:20

voorspelling: We gaan allemaal deaud?

Galaick | 07-12-10 | 20:18

@Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:07
Dat zijn de beste ;) * oeber-out *

An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:14

@De Gooise Matras | 07-12-10 | 20:07
De draad boeide me niet echt, dus ging ik daar maar even lezen... ;)

Maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin op de laptop te hangen, ik ga fijn even de Playstation aanzwengelen.

Ik krijg van die Mevrouw Konijn zin in wat nodeloos geweld. Dat mens is de duivel en zou verboden moeten worden.

Fijne avond allen!

An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:13

Gamen is juist een uitlaatklep. Mooie matrix weer, waar iedereen natuurlijk in trapt.

Ozdorp | 07-12-10 | 20:11

Deden ze vroeger niet een soort gelijke test? Maar dan met stroom? www.liten.be//w1vkx

aphexz | 07-12-10 | 20:10

Superior Bastard | 07-12-10 | 19:28

Lol èn mee eensch!

La Vie En Rose | 07-12-10 | 20:10

Als emotiedeskundige nuttig is, vergaat de wereld in 2012

koekjesbakker1 | 07-12-10 | 20:07

Schoorsteenveger | 07-12-10 | 18:44
Mooi woord 'Klazineren'. Het valt mij op dat er de laatste tijd op GS ook heel wat wordt afgeklazineerd. Vooral na zessen.
Maar nooit door U, wiens comments ik graag lees.

La Vie En Rose | 07-12-10 | 20:07

@ @Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:00
Dat moet dus ongeveer zo grof als Paul de Leeuw zijn...

Zijn bouw bedoel ik.
An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:02

Jammer. Het ging over Paul *Kuus* de Leeuw.
Andie. Wil je niet meer in mijn hoofd kijken?

De Gooise Matras | 07-12-10 | 20:07

@An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:06
Een geintje ok, maar nu ga je echt te ver.

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:07

@Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:03
Volgens mij ben je gewoon gepikeerd dat ik je held beledig....

An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:06

Hier aan boord hebben we de Meester.

Landlubbers zeggen eerste machinist, maar dat is onzin.
Enfin, volgens de Meester is de Professor van harte welkom en zou hij haar graag eens als de konijnen.... op de maat van 'daar was eens een meisje loos'... net als in die gamus, .....

Kortom, dit laatste nemen we maar niet op in het logboek.

Kapitein Sjaak Mus | 07-12-10 | 20:04

@De Gooise Matras | 07-12-10 | 20:02
Altijd. Behalve als het over Paul de Leeuw gaat. (An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:02)

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:03

@Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:00
Dat moet dus ongeveer zo grof als Paul de Leeuw zijn...

Zijn bouw bedoel ik.

An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:02

@ Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:00
GS maakt nogal eens uitzonderingen voor wie grof mag doen en wie minder.
Ben je nieuwsgierig?

De Gooise Matras | 07-12-10 | 20:02

@Superior Bastard | 07-12-10 | 19:28
Zin één, twee en drie zijn feitelijk onjuist. Hoe oud ben je eigenlijk :)?

An die ARBEIT | 07-12-10 | 20:01

@De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:58
Te grof voor GS, dat moet wat zijn.

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 20:00

@ Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:56
Ga ik niet posten hier. Te grof.

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:58

UvA nog steeds +1 onder de universiteiten.
Verder denk ik dat het onder de gamers met een normale schedelinhoud nog wel meevalt .... voor de overigen die games spelen zie ik ontwrichtende toestanden. Je zal maar een DSM IV-diagnose hebben en in het bezit zijn van een PC met internetverbinding ... klaar ben je, en je hele godvergeten netwerk toch wel.

zeroise | 07-12-10 | 19:56

@De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:54
Hmm?

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:56

@ Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:48
Ik zal eens even een duit in het Kuuske doen in WB, dan.
LOL, kom net site op het spoor die verhaalt over een lieftallige game. Over Finnen en consorten.

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:54

Ze heeft helemaal gelijk. Ik word immers ook geil van fapplaatjes op de computer. Dus wordt je ook agressief van vechtspelletjes. Geen speld tussen te krijgen.

Jerry Nick | 07-12-10 | 19:53

@ Ashtrey | 07-12-10 | 19:46
Ik vond 'm wel leuk. Grapjes zijn goed. Helpt om te relativeren. Niet mee stoppen, heur!
Nijntje lezen is ouderwets. Hier:
www.funnygames.co.uk/miffy-games.html
Bye!

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:51

@De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:45
Werkt alleen in de Kempen en de Peel en in Midden- en West-Brabant ;)

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:48

@H.J.W. | 07-12-10 | 19:46
Dat moeten die ouders dat verdoemme maar beter controleren.

Als je die kudtkoter van je uren achter elkaar digitale mensen kapodt laat knallen, dan is dat jouw schuld en niet van de games.

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:48

@ Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:23
"Geef de games maar de schuld, ja."

Ja, ze spelen niet de hele avond Monopoly.
Eens een paar uurtjes in het weekend op de nintendo, ok. Maar er zijn zat leerlingen van 14 jaar die elke dag uren achtereen achter dat ding zitten. Niet alleen VMBO leerlingen, maar ook havo leerlingen. En ik blijf er bij dat die games best stukken minder gweldadig mogen zijn.

H.J.W. | 07-12-10 | 19:46

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:42
Is eauk zeau, eigenlijk heulumael nie leuk om flauwe grapjes over te maken ...
Had beter moeten weten, ik helemaal. Ga Nijntje lezen. Bai bai.

Ashtrey | 07-12-10 | 19:46

Oerome | 07-12-10 | 18:50
Hilarisch filmpje!

Canis Spurcus | 07-12-10 | 19:46

@ Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:43
*voortaan 'Kuus' roept naar bontkraagjes*

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:45

@Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:42
Haha! Ik ook, tot ik na jouw tegel van 19:35 even verder zocht.

*konijntje verorberen gaat*

Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:44

@Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:42
Tarten, niet tasten.

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:43

@ Ashtrey | 07-12-10 | 19:34
Ken er zat die prima functioneren op de pammetjes, waarmee de geringe frustratietolerantie in toom wordt gehouden.

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:43

@ Ashtrey | 07-12-10 | 19:34
I know, hunniebie. I know.
Maar het grapje was leuk.
En voor velen een realiteit. *meent*

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:42

@Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:38
Zulke tests tasten mijn attentiespanne. Ik dacht dat het geintje was dat een dumbass op 'd' zou klikken, terwijl het een plaatje is.

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:42

wat een fail onderzoek zeg... op deze manier kan je alles in een kwaad daglicht stellen....
dit is al eens getest onder andere omstandigheden met stroomstoten..
het experiment van milgram
wetenschap.infonu.nl/onderzoek/11085-e...

Fiat-500-Abarth | 07-12-10 | 19:40

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:01
Zelfs als twee Brabanders met elkaar gaan klazineren is er een grote kans dat ze mekaar niet verstaan. Maar dat ligt dan meer aan de snelheid van praten en de hoeveelheid geconsumeerde alcohol dan aan het specifieke dialect.

Schoorsteenveger | 07-12-10 | 19:39

H.J.W. ziet het verschil niet tussen computergebruik an sich en gewelddadige games. Gooi het allemaal maar op een hoop, ik hoop dat u geen begrijpend lezen doceert. Daarbij, volledig negatief is het niet. In MIJN vakgebied zien bijvoorbeeld chirurgen dat oog-hand coordinatie bij gamende artsen-in-opleiding aanzienlijk beter is dan bij niet-gamende. Handig bij toenemend aantal scopie-operaties.

Snikkeldrift | 07-12-10 | 19:39

@ Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:30
Lachen is ook heel slecht voor de mens.
Heur.
Magnie.
Dus.

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:38

@Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:30
Hij doet niks!

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:35

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:30
Nee heur, just kidding. Drugsss R Bad Mmmkay.

Ashtrey | 07-12-10 | 19:34

sjaakdeslinksesul | 07-12-10 | 19:32
Dat zou ook kunnen, een blik op haar blote lijf volstaat daarvoor al wel denk ik.

Superior Bastard | 07-12-10 | 19:34

Scagnetti | 07-12-10 | 19:3
Scusi, maar je vrouw had de gordijnen open. En de brievenbus dicht.

sjaakdeslinksesul | 07-12-10 | 19:34

Beter dan die dildo op haar nachtkastje...

sjaakdeslinksesul | 07-12-10 | 19:33

Zo hey, ik gleed bijna uit hier voor op de stoep.

Scagnetti | 07-12-10 | 19:33

Superior Bastard | 07-12-10 | 19:28
Nope, Elly Konijn wil zo'n stoere soldaat ontmannen en dan fijn met hem knuffelen.

sjaakdeslinksesul | 07-12-10 | 19:32

Sorry voor mijn toontje.
Ben zojuist naar huis gecarmageddonned en heb maar 3 bejaarden van de sokken gereden.

Superior Bastard | 07-12-10 | 19:32

@ Ashtrey | 07-12-10 | 19:24
Dat heb ik nou met XTC.
Maar, voor frequent gebruik niet echt aan te raden.
*afspraak met shrink maken gaat en overspannenheid aanwendt om tip Ashtrey te praktiseren*

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:30

Sinds primaten een duim hebben zijn er takken en stenen opgepakt om elkaar de hersens mee in te slaan. Maar volgens links is gewelddadig gedrag te verklaren door games.

Wedstrijdkrokodil | 07-12-10 | 19:30

@ Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:23
Nu je het zegt...
Ik ben er niet helemaal bij. Zeker te veel gegamed vannacht.
*pieuw pieuw*

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:28

Gamen is voor dikke bleke nerds. Volwassen mannen die gamen wonen nog bij hun moeder. Volwassen vrouwen die gamen zijn lesbisch. Mevrouw Konijn is een deskundige van lik mijn harige reedt en zou graag uitgewoond worden door zo'n stoere WoW soldaat.
Hierbij de resultaten van mijn mini-onderzoekje omtrent bovenstaand topic + reaguursels.
Next.

Superior Bastard | 07-12-10 | 19:28

Ik negeer toch alles wat uit het hoofdgebouw komt...

Phoib | 07-12-10 | 19:28

Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:23

Dus mensen met een beperking die op een school zitten heten tegenwoordig studenten? -steeds minder van de wereld begrijpen doet-

brutus68 | 07-12-10 | 19:26

H.J.W. | 07-12-10 | 19:17
Ja man, het gezin is de hoeksteen van de samenleving, moet je niet aankomen mits christelijk of islamitisch maar als het gezin even wat afwijkt van die norm moet je juist ingrijpen als overheid! Zie je dat nu niet?

sjaakdeslinksesul | 07-12-10 | 19:26

-weggejorist-

I Donut Care | 07-12-10 | 19:25

... or because they did not understand how to play the video game (n = 9).'

Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:23

Ik wist dat het slecht ging met het VMBO, maar dit...

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:25

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:16 Valium, echt, works like a charm. Let wel goed op de dosis ... Ga tegenwoordig fluitend deur de supermarché, zwaai naar iedereen in de file, verklaar meerdere malen mijn liefde veur de persoon aan de andere kant van de lijn. Ameesing!

Ashtrey | 07-12-10 | 19:24

@De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:13
Daar wijst vK toch subtiel naar met de woorden 'Das Experiment'.


Anyhow, vK praat peop. Het waren géén studenten, maar 99 VMBO-ers.

'Participants were 112 males from Dutch lower secondary education (VMBO) classes who had received consent from a parent or guardian to participate (consent rate was 100%). Thirteen participants were discarded because they did not follow instructions (n = 4), or because they did not understand how to play the video game (n = 9).'
www.allacademic.com//meta/p_mla_apa_re...

Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 19:23

@H.J.W. | 07-12-10 | 19:17
Bad parenting.

Geef de games maar de schuld, ja.

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:23


H.J.W. | 07-12-10 | 19:17

Je geeft les op een VMBO?

brutus68 | 07-12-10 | 19:21

-weggejorist-

I Donut Care | 07-12-10 | 19:19

Ik geef mevrouw Konijn helemaal gelijk. Wie verzint die achterlijke games als Black Ops etc. Constant mensen overhoop schieten, ontzettend leerzaam en zinvol. Ik zie elke dag zelf dat leerprestaties van leerlingen achteruit gaan, omdat ze constant achter de PC of achter hun nintendo of hoe die dingen ook maar mogen heten zitten hun tijd te verdoen. En 's ochtends weer met kleine oogjes achter hun tafeltjes zitten, omdat ze nu eenmaal leerplichtig zijn. "Heb je je huiswerk gedaan?" "Huh?! Nee meneer, ik was aan het gamen en voor ik het wist was het al weer te laat om daar aan te beginnen." Slechte cijfers halen vinden ze niet eens meer erg, zolang ze maar het volgende level halen in Modern Warfare of zoiets. M.a.w. die games komen mijn huis niet in!

H.J.W. | 07-12-10 | 19:17

Als echte wetenschapper biedt dr. Rintelman zijn excuses aan voor dit soort geitewollensokken-pseudo-wetenschap. Typisch VU weer BTW.

rintelman | 07-12-10 | 19:17

Godverdegodver.

Als je gewoon werkt kan je dit toch niet bijhouden.

Condensed wrap-up, elke dag om 18.00.

Doe es.

Leo* | 07-12-10 | 19:16

Trouwens,
wat moeten de mensen nou wanneer hun agressie niet getriggerd wordt door games, maar door:
- de supermarkt
- de medeweggebruikers
- de telefonische helpdesks
- and so on...
Ook maar uit de weg gaan?

De Gooise Matras | 07-12-10 | 19:16

Niet neuken als een konijn...

sjaakdeslinksesul | 07-12-10 | 19:15

Gewelddadige games > gewelddadig persoon, of gewelddadig persoon > gewelddadige games? Is het niet nuttig dat je je agressie kwijt kunt in een gewelddadig spelletje, in plaats van dat je deze opkropt en niet kwijt kunt, en na een tijdje ontploft met alle gevolgen van dien? Is er wel verband tussen dit vooropgezette experiment zonder daadwerkelijke gevolgen voor de deelnemers, en de alledaagse werkelijkheid?

TBA | 07-12-10 | 19:14

Het valt misschien te bewijzen dat het huidige schoolsysteem schade aanricht bij bepaalde jongeren op de langere termijn. Sociale uitsluiting, het niet voldoen aan de onderwijsnorm, beperking van iemands dromen, het insluiten in een bepaalde gedachtengoed en denkwijze. Dit zijn zomaar oorzaken met gevolgen die niet te overzien zijn voor sommige individuen. Zullen we het schoolsysteem ook verbieden?

Het_leuke_zuiden | 07-12-10 | 19:14

ik voorspel dat elly een eigen personage krijgt in manhunt 3

laffe tosti | 07-12-10 | 19:12

Zolang de neurologie geen flauw idee heeft van hoe wij precies onze gedachtes opslaan laat staan vormen en nog nauwelijks een fysiek idee heeft van hoe de hersenen precies werken zullen dit soort van linkse cadscantovenaars die ook op de Nijmeegse Radboud universiteit behoorlijk actief zijn onze wetenschap teisteren met hun flinterdunne onderzoeken allemaal gebaseerd op dat achterlijke onderzoek uit de 60er jaren toen willekeurige studenten andere studenten met stroomstoten martelden die tot de dood van de proefpersoon had kunnen leiden. Je moet behoorlijk achterlijk zijn wil je dat aan mensen geloofwaardig kunnen overbrengen. Zoals dat onderzoek over het hersengedrag van een PVV bij de Radboud. Die denkt vanuit zijn angstige hersenhelft. Dan zal de doorgewinterde anti globalist waarschijnlijk vanuit zijn sexuele kwab zijn gedachtes oplepelen. Weg met dit soort geestelijke kwakzalvers. Culturele antropologische nonsens gekoppeld aan de empirische cadscan maakt nog geen volwaardige wetenschap

idopane | 07-12-10 | 19:11

Ik denk dat hierbij wel bewezen is dat iedereen agressief wordt van Mevrouw Koppijn. Zij is dus ongeschikt voor onderzoek naar agressiviteit.

vetkleppert | 07-12-10 | 19:09

Ik speel nooit games en heb dan ook geen console en toch zou ik dat ohrfeigengesicht van die haas wel een flinke pets kunnen verkopen om het uitkramen van die voorspelbare onzin. Geweld is van alle tijden!

gijsbert1308 | 07-12-10 | 19:07

Mevrouw Konijn, ik ben een uiterst rustige jongeman ik zoek nooit geen ruzie of wat voor vorm van geweld dan ook op. Wel houd ik van een woordenwisseling of gewoon iemand voor de gek houden, máár zodra ik mij PS3 console aan knal en ik COD MW2 game kunt u gerust ramen en deuren sluiten;
want ik knal en scheld ze allemaal overhoop, vooral die kut Engelsen en verlepte Fransozen.
Dit omdat ik hier júist mijn frustratie in kwijt kan, u ziet liever dat ik een potje mens-erger-je-niet speel of een boek lees .. dit is niet van toepassing.

Tiwwa | 07-12-10 | 19:06

het is niet al UvA wat linskt . ;)

Teuderik | 07-12-10 | 19:05

Ze is benoemd in het kader van de "Fenna Diemer Lindeboomleerstoel".
Dat zegt eigenlijk alles wel zo'n beetje.

Steerpike | 07-12-10 | 19:05

En allemaal betaald van ons belastinggeld natuurlijk, die onderzoeken en onderzoekertjes..... Het is net zo'n subsidie industrie als reclassering en TBS.

Ales | 07-12-10 | 19:04

-weggejorist-

I Donut Care | 07-12-10 | 19:03

Leerlingen die de hele dag aan het gamen zijn hebben op school grote concentratie en aandachtsproblemen. De aard van het spel doet er niet eens zoveel toe.

Zaadhaan | 07-12-10 | 19:02

@Schoorsteenveger | 07-12-10 | 18:44
Dan toch zeker in het mongol-gedeelte van Brabant ;)

Nee, ik moet zeggen dat het in Brabant erg goed mogelijk is dat mensen uit naburige dorpen elkaar al amper verstaan.

Art Vandelay Ultor | 07-12-10 | 19:01

Ik vermoed zo dat NL eenzame wereldtop is op het gebied van supersoft en vaak genoeg lachwekkend sociaal-wetenschappelijk onderzoek door meisjes met een hekel aan wiskunde.

WirMachenMusik | 07-12-10 | 19:00

-weggejorist-

tussenkunstenkitsch | 07-12-10 | 18:58

Ik ben gek op konijn, maar dit exemplaar sla ik even over.

brutus68 | 07-12-10 | 18:55

Kan iemand ff een linkje met de GS extensie geven?

#luie flikker

neemjemoederindemali | 07-12-10 | 18:55

Men neme een stel flauwe studenten en een uitgemolken torture-test. Wat denkt Stampertje dat er gaat gebeuren? Emotiedeskundige... ja ja. Toch mooi, zo'n leerstoel.

Snikkeldrift | 07-12-10 | 18:54

je postbode | 07-12-10 | 18:42
Ach, dit soort onderzoek is op zich wellicht interessant, misschien zelfs op de een of andere manier zinvol, maar de sprong van de experimentele situatie naar de alledaagsewerkelijkheid is veel te groot, en de waarde-oordelen die tijdens deze sprong binnensluipen maken de uiteindelijke conclusie nagenoeg waardeloos.

Schoorsteenveger | 07-12-10 | 18:52

Ik word meestal niet gewelddadig van games, maar meer van het gezeik dat er een verband is tussen gewelddadige games en gewelddadige personen.

Prof. Fapsap | 07-12-10 | 18:50

zit wel wat in.
Voetballers spelen ook een game, en ze worden steeds gewelddadiger gezien het toenemende aantal complete aanslagen op ledematen.

Be vewy vewy quiet! Im huntin' wabbits!

OpperGek | 07-12-10 | 18:46

Multiflauwekulti | 07-12-10 | 18:29
Klazineren is een vooral in Brabant veel gebruikt werkwoord. Betekent 'druk praten'.

Schoorsteenveger | 07-12-10 | 18:44

Mijn hypothese: Er is juist een omgekeerd evenredig verband tussen het spelen van gewelddadige games/first person shooters en het uitvoeren van gewelddadige handelingen in het echt.

Fanatieke gamers zijn in reallife vaak slappe pascifisten (niets mis mee!), maar je hebt altijd enkele extreme uitzonderingen als je metingen verricht ('uitbijters' in de statistiek) en die worden dan juist buiten beschouwing gelaten in plaats van uitvergroot.

je postbode | 07-12-10 | 18:42

Of ze kunnen hun agressie hierdoor juist kwijt.
Net als bij sport.

robterdam | 07-12-10 | 18:38

En ik heb Godverredomme net gewoon de Ring of Death, en dat is haar fokkin schuld!!

Widukinn | 07-12-10 | 18:37

Kudos @ Vankoetsveld overigens, voor de meer dan terechte spottende toon van het bericht.

BraterEnWood | 07-12-10 | 18:35

Ja, en wat moeten al die mensen nou die zo blij zijn met hun nieuwe identiteit in Second Life? Hmm?
Weer ongelukkig worden?
Slimme dakduif. Ga es wat anders doen met dat intellect van je.

De Gooise Matras | 07-12-10 | 18:35

"prof" "dr" stoeptegelteller. Echt, sinds die diploma-inflatie uitgevonden is hebben we meer van dat soort opgewaardeerde mavoklanten dan advocaten en accountants. Wat ze tegenwoordig allemaal "hoogleraar" durven te noemen, het loopt me er dun van door de broek. 'Hoogleraar kleur GSMs in Almelo', 'Hoogleraar aantal velletjes pleepapier in de Aldi', en ga zo maar door. Ik ben blij al zo oud te zijn dat ik nog les heb gehad van ECHTE hoogleraren. En als zodanig ben ik dan ook blij met mijn titels - en met name wat die oude, echte, hoogleraren me met veel intellectueel getreiter voor mijn eigen bestwil bij gebracht hebben.

BraterEnWood | 07-12-10 | 18:34

Ik heb ook eens meegedaan aan zo'n dergelijk onderzoek aan de Leidse Uni. Daar speelde je op de PC tegen twee andere deelnemers, in aparte ruimtes gezeten, een balspel. Waarbij het doel was de bal aan het einde niet in het bezit te hebben. De straf was, ja echt, dat de verliezer een pot sambal op moest eten.
Oftewel werd er onderzocht of er twee tegen een situaties zouden ontstaan en op basis van wat. Immers de deelnemers wisten niet wie de andere deelnemers waren.
Ik ging uiteraard af op de gene die mij het meest de bal toespeelde om sympatie te kweken bij de andere speler en verloor uiteindelijk niet. Wat zegt dat over mij of mijn intenties?

Cabana Boy | 07-12-10 | 18:33

Elly Konijn? Elly Konijn???!

Wie de vliegende droge GTA-fuck denkt Elly Konijn wel niet dat ze is???

* Het zat is, gamen gaat *

An die ARBEIT | 07-12-10 | 18:31

Theater, dat is toch zo'n pre-internet, pre televisie gesubsidieerde linkse hobby in de categorie bezigheidstherapie waar je met geen stok publiek voor binnen krijgt?

vetkleppert | 07-12-10 | 18:30

Wat een angstkonijn.

number one | 07-12-10 | 18:30

@ Schoorsteenveger | 07-12-10 | 18:28
"klazineert". +1.
Brengt u zelf Jaap de Paap even op de hoogte?

Multiflauwekulti | 07-12-10 | 18:29

-weggejorist en opgerot-

strontaandeknikker | 07-12-10 | 18:29

"Misschien is dat wel het geheim van het theater: dat een toeschouwer in de zaal grote emoties kan beleven die een acteur met behulp van zijn discipline en techniek teweegbrengt." zo klazineert Konijn. Hoog tijd dat we de invloed van toneelstukken op de emotionele huishouding van theaterbezoekers dan ook maar eens moeten gaan onderzoeken. Wie weet leidt dat tot een verbod op abonnementen, of een verbod op toneelstukken van Shakespeare.

Schoorsteenveger | 07-12-10 | 18:28

Mevrouw Konijn lijkt meer op mevrouw Schaap.

Multiflauwekulti | 07-12-10 | 18:28

Voor elke tegel op dit topic knijp ik een konijntje

ZDEV | 07-12-10 | 18:26

Vanaf nu dienen universiteiten die idiote onderzoeken financieren en/of idiote uitkomsten van idiote onderzoeken publiceren de helft van hun budget in te leveren. Dit geld dient vervolgens aangewend te worden voor ambulante geestelijke gezondheidszorg. Dan komt het ooit wel goed met Nederland.

Hansopje | 07-12-10 | 18:26

Over Elly Konijn zei WC-eend: “Zij onderscheidt zich in originaliteit, zij kan worden gezien als toponderzoeker, is origineel in themakeuze, heeft als het ware een eigen onderzoekslijn, mengt zich in het publieke debat met haar wetenschap en levert een wezenlijke bijdrage aan het onderzoeksprogramma van de afdeling.”
www.fsw.vu.nl/nl/nieuws-agenda/nieuws/...

Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 18:25

G-unite | 07-12-10 | 18:24
Houtduiven die ploffen beter.
Ik moet nog een keer een ooievaar proberen. Die klepperen zo mooi mid-air.

ZDEV | 07-12-10 | 18:25

En striptekeningen zijn slecht voor de ontwikkeling van het kind.

Boomschade | 07-12-10 | 18:25

Ik weet bijna zeker dat meneer Konijn zwaar aan de viagra is. Maar of het helpt...

vetkleppert | 07-12-10 | 18:25

Dankzij Angry Birds gooi ik meeuwen door ruiten.

G-unite | 07-12-10 | 18:24

Er was een filmpje laatst over creatief konijn pletten? Wellicht dat ze dat Konijn aan dit onderzoek kan meedoen?

Toasty | 07-12-10 | 18:23

Wanneer wordt mevrouw Konijn 'r vlies eigenlijk geperforeerd?

Multiflauwekulti | 07-12-10 | 18:23

It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all outta gum

ZDEV | 07-12-10 | 18:22

Dit soort boomknuffelende linksdraaiende kudtjes, die hun eigen maandverband breien moeten zich niet gaan bemoeien met mannelijke emoties. Daar zullen ze namelijk nooit iets van begrijpen.

vetkleppert | 07-12-10 | 18:22

Ik werd inderdaad behoorlijk agressief van die kudt-vuvuzela's eerder dit jaar.
En toen hoorde je dat verrekte Konijn mooi niet!

Multiflauwekulti | 07-12-10 | 18:21

Pong, grrrrr, pong, grrrr, pong!

Te weinig sex daar wordt men agressief van. En ook al heet ze konijn, ik zou terstond celibatair worden.

ZDEV | 07-12-10 | 18:21

Voorspelling: 'GeenStijl is evil!'

"Grade me up, vanKoetsveld."

Prof. D.A.H. Vintik | 07-12-10 | 18:20

-weggejorist-

snikkelfritz | 07-12-10 | 18:20

En dan nog maar te zwijgen van Pacman, beetje geestjes deaud maken, omdat ze andere kleurtjes dan jij hebben. Racisme, zeg ik u!

Martijn795 | 07-12-10 | 18:19

Dus als je iemand kan vervelen met een toeter dan wordt daar misbruik van gemaakt? Verrassend!

ir.Relevant | 07-12-10 | 18:18

Oh jeetje, en ik zit al de hele dag te froggeren: www.happyhopper.org/

CaligulaRotterdam | 07-12-10 | 18:17

Nee zij trekt volle zalen... WTF!

DikkeKnop | 07-12-10 | 18:17

Misschien moet Elly eens een stevige winterpeen elders stoppen dan in haar mond.

kapotte_stofzuiger | 07-12-10 | 18:16

Nadat ik ooit 'Tetris' voor het eerste gespeeld had ben ik allemaal bakstenen door de ruiten van mijn buren gaan gooien.... om nog maar te zwijgen over de eerste keer 'Mortal Kombat'....

overVecht | 07-12-10 | 18:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken