Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA wil Powned slopen om mirror Wikileaks

bijleveldcensuur.jpeg Het CDA doet zijn naam weer eer aan als hardcore censuurpartij. Het almaar marginaler wordende regeringspartijtje heeft bij monde van Kamerlid Ank Blijleveld opnieuw iets gevonden om voor het publieke oog te onttrekken. In dit geval de mirror van de wikileakskabels bij de TV-collega's van Straks in Vanavond in het Pownews. In navolging van GeenStijl toonde ook mediamogul Dominique Weesie zich solidair met Wikileaks. In een ontroerende cross-over uitzending met bepaalde VARA-media hoste Powned een mirror op de website. En dat MAG helemaal niet volgens Ankie Bijleveld. "Wij vinden dat een publieke omroep dit niet moet doen en het is belangrijk er voor te zorgen dat dit niet meer mogelijk is''. Of Minister van Bijsterveld even terstond alle kabels in het pand aan de Plantage Kerk Laan er uit wil trekken. Want volgens Ank de CDA-muts behoort zo'n vethandige kopie niet tot het takenpakket van een publieke omroep. Die 10 cent per dag dokt u natuurlijk niet om stevig geïnformeerd te worden. Liever houdt het CDA u dom en onwetend. Moet die sympathieke petitie van Von Jolo nu ook kapot? Als het aan Bijleveld ligt wordt het vrije internet vandaag nog aan banden gelegd. Bereid u voor op een mediafrenzy van GeenStijl & Powned. Die mirrors blijven gewoon STAAN!

Reaguursels

Inloggen

Ella, kennis maakt mensen niet automatisch minder dom. Al lees alle wikileaks documenten en leer je tig gezegden over religie; als je dom kan je er niks (nuttigs) mee.
Domme mensen moet je niet over alles informeren. Slechte mensen trouwens ook niet.
Als jij wil weten wat er achter de schermen van de internationale diplomatiek gebeurd ga je maar lekker bij BuZa of de AIVD werken.

sitzkrieg | 08-12-10 | 03:22

-weggejorist-

pompen of verzuipen | 07-12-10 | 11:39

''Liever houdt het CDA u dom en onwetend.''
Voor Ank de CDA-muts Blijleveld is het nog steeds:
Dominee, Pastoor, Rabbi en Imam, houdt uw schapen dom, dan houd ik de burger arm.

Ella | 07-12-10 | 09:03

Zeg Ank Bijleveld, weet je wel waarom jouw God de man alsch eerste heeft geschapen ?
Omdat Hij niet wilde dat mutsen zoalsch jij zich met de Schepping gingen bemoeien.
Ondermaatse frietaardappel :(

Geheimrat Schultz | 07-12-10 | 08:36

De oude machtstructuren brokkelen in een rap tempo af. De 2 grote revoluties "Franse revolutie" en "socialistische revolutie" zijn mislukt, en dit is de 3e. En 3maal is scheepsrecht.

Varese | 07-12-10 | 03:15

Jolly Jumper | 07-12-10 | 00:18
Je bedoelt heilige huisjes

Gaston Lagaffe | 07-12-10 | 02:16

Ik ben heel blij dat PowNed dit doet en trots dat ik lid ben van deze omroep die zich niets aantrekt van glazen huisjes en regentenkoeltoer!

Jolly Jumper | 07-12-10 | 00:18

Ach het blijven gristenhonden hè... die kunnen nou eenmaal de waarheid nooit aan. En dat ze ook nog eens politicus is (het woord politicA bewaar ik voor iemand die zichtbaar vrouw is) betekent alleen maar dat ze dubbel hard niet tegen de waarheid kan.

Dubbele Halve Zool | 07-12-10 | 00:11

De ware aard van het geloof is macht en machts misbruik. Zie de infiltratie van deze mensen in besturen, politiek, etc (net zoals dat gebeurd door oud militairen).

Kinder misbruik behoort ook tot de standaard rituelen wereldwijd.

Het geloof is net zoals de overheden (wikileaks), banken (krediet crisis) een broeinest van mensen die anderen willen manipuleren, of onderdrukken voor hun eigen macht.

De hersenspoeling begint al van jongs af aan. En dat wordt generatie op generatie herhaald om de manipulatie en onderdrukking van "anders denkenden" in stand te houden.

Jammer dat er nog zo veel gehersenspoelde schapen lopen die CDA stemmen. Afbreken tot de grond aan toe!!

oscarweetmeer | 06-12-10 | 22:50

Typisch een hype, iedereen wilt even meeliften met de populariteit. Nu is daar Tena Lady Bijleveld. Ze gaat ver buiten haar broekje om haar mediaminuutje te krijgen. Je staat in mijn licht, hoer.

Gavrilo | 06-12-10 | 21:24

Mirror? De eertste 5 pages plaatsen en verder naar deeplinks die stuk zijn.

Espro | 06-12-10 | 20:33

Moet ik hieruit begrijpen dat GS het ook een goed idee vindt dat Wikileaks een lijst met 'terrorismedoelwitten' publiceert?..... Maar niet op voorhand alles. Ik ben er niet van overtuigd dat Wikileaks daar altijd de juiste keuzes in weet te maken.
AndroidLouWebber | 06-12-10 | 14:49
MIsschien niet, maareuh, die kabels bij Katwijk of weetikveelwaar dat wist iedereen toch die het weten wilde? En een lagereschoolintellect kent het belang van mainport Rotterdam ook nog wel. Enne die kernwapens bij Volkel, dat is toch algemeen bekend?
Ik (amateur) kan nog wel een veel betere lijst met 'geschikte' terreurdoelen opstellen, richt nog wel wat meer schade aan ook, met eenvoudige middelen. Ik vind de terreurkaart niet zo overtuigend in deze.
Vond het uitleveringsverzoek op grond van een verklaring van een paar vrijwillig verkrachtte CIA-hoeren ook al niet zo overtuigend.
.
Komkom inlichtingenmensjes, jullie kunnen toch wel beter? Creativiteit is tegenwoordig ver te zoeken daarzo.

ZSU-23-4 | 06-12-10 | 20:09

doet powned eindelijk iets goeds komen die kudtgristenen het weer verklooien...

sjonnie | 06-12-10 | 20:02

En zo begint in feite elk argument van het CDA: "Wij vinden dat" en dus zal en moet het zo zijn en boeit het ons geen flikker wat de rest van Nederland denkt want wij zijn van het CDA en wij hebben god achter ons staan en dus hebben wij altijd gelijk en onze wil is wet want dat moeten we niet willen met zijn allen.

Vieze bemoeizuchtige gristenhonden!

Korporaal Banaal | 06-12-10 | 19:54

geenstijl moet blijven strijden voor wikileaks, the right cause :D

shenkie86 | 06-12-10 | 19:29

Zo lang Wiki nog nog online is is de mirror slecht een steunbetuiging. Voor de rest voegt het niets toe. Net zoals de krant/journalistiek weleens een kritische uitspraak citeert. Meer niet.

robterdam | 06-12-10 | 19:04

@ Ik betaal de publieke sector niet voor het hosten van dergelijk spul.
O2Consumer | 06-12-10 | 14:59
Dat zie je verkeerd. Op dit moment betaal je daar wel voor. Mocht je daar van af willen dan raad ik je aan om voortaan CDA te stemmen. Maar kom dan niet hier klagen als je geen pr0n meer mag kijken op je PC.
rara | 06-12-10 | 15:10

Helaas betaal ik daar nu inderdaad wel voor, maar hoeft van mij niet. Waarom moet ik ergens geld in steken, waar ik nooit van mijn leven iets van terug zie. Bezuinigen moet ergens beginnen zou ik zeggen..
Maar de publieke sector host normaal gesproken geen pr0n, das allemaal commercieel, (ala VVD). En aangezien dat van subsidies zou moeten draaien, denk ik dat dat al snel uitdraait op een ellende, omdat het woord 'subsidie' toch een slag volk zal aantrekken wat met een geit op de sollicitatie komt, en je uiteindelijk alleen 'politiek correcte porno' krijgt te zien (zoekterm: interracial hanggroupbang with buurtcoach).

De reden van CDA is alleen wat anders. CDA wil het liefst alles inperken, noodstop, kernbom bij demostraties, zyklon ipv traangas, etc, etc.. Ik vind juist dat enkel de overheid (itt de burger) zijn geldverslinding wel eens mag inhouden, en stoppen met het onvrijwillig financieren van projecten waar ik geen drol mee te maken wil hebben. Je laat een fietser ook geen vliegtax betalen.
De burger behoort naar mijn idee gewoon vrijelijk porno te kunnen kijken :) (en wikileaks-meuk te hosten)

O2Consumer | 06-12-10 | 18:52

lauwebal | 06-12-10 | 18:09
Dan heb je en mijn laatste zin waarschijnlijk gemist en mijn bericht niet begrepen.
Alle medewerkers van Wikileaks zie ik het liefst vandaag nog door een AT-eenheid aangehouden worden.
Ik heb niets met Colijn, Brein en het CDA, stel voor dat de relevante overheidsdiensten onderling meer m.b.v. papier en potlood en betrouwbare koeriers gaan communiceren teneinde dit soort discussies te voorkomen.

Ookmooi | 06-12-10 | 18:44

kHeb antwoord gekregen op de vraag of een jongerendag organiseren wel tot de taken van de publieke omroep hoort:

Beste meneer,
Een vereniging mag natuurlijk een jongerendag organiseren met eigen
geld,
Groet Ank Bijleveld

Verstuurd vanaf mijn iPhone

mrfreeze | 06-12-10 | 18:11

Nou de rug recht houden.
Ook al geloof ik dat Mr. Wikileaks wordt gevoed door foute partijen met foute agenda's.
Vrijheid van informatie is alles.
Elk land een Wikileak.
Vroeger (voor de AH bonus card en hypotheken voor journalisten) deed de pers dat.
Maar die schrijven tegenwoordig alleen maar over.
Zelf over Mr. Wikileaks wordt 0,0 vragen gesteld, laat staan onderzoek gepleegd.

Denkt Na | 06-12-10 | 18:11

@Ookmooi | 06-12-10 | 17:31 : Uw reactie heeft een groot "Gaat u maar rustig slapen"-gehate. De politiek moet er aan wennen dat ze dankzij internet gedwongen zijn om echt transparant te worden. Er zijn heel veel clubs die moeten wennen aan internet. Niet het internet moet daarvoor wijken maar de betreffende clubjes. Voor Brein en nu ook het CDA is geen plaats meer in 2011.

lauwebal | 06-12-10 | 18:09

Jackanders | 06-12-10 | 17:05
Ze pakken 'm waar ze 'm pakken kunnen.

Schoorsteenveger | 06-12-10 | 17:59

*duim omhoog*

tembacostyle | 06-12-10 | 17:56

Een zekere vorm van weerbaarheid en tegendraadsheid is te waarderen.
Indien je teleurgesteld bent over jezelf, je leven, werk, relaties en financiën en daardoor alles in een negatief daglicht beziet dan wordt het tijd hulp te zoeken.
Bij vookeur bij vrienden, bij afwezigheid daarvan bezoek je een Psych.
Met het schoppen tegen alles en iedereeen los je je eigen onvrede niet op.
Wikileaks biedt geen oplossingen voor de spanningen die tussen de diverse overheden bestaan. Stoken en onrustzaaien is schijnbaar hun enige doel.
Na de val van "De Muur" is er best wat veranderd. Het elkaar in de gaten houden en kennis vergaren omtrent activiteiten op vele gebieden blijft belangrijk.
Wanneer de onvrede van een kleine groep personen en de door hen aangeboden info bepaalde overheden tot doelwit maakt van simpele geesten die alles wat op het www. wordt gepubliceerd voor waar aannemen, is het aan alle betrokkenen om op te treden.

Ookmooi | 06-12-10 | 17:31

@ulk | 06-12-10 | 17:25
U bent eng...

Coyote | 06-12-10 | 17:30

ogierepier | 06-12-10 | 16:49

Ja, dan is er ook geen probleem. Ze maakt bezwaar dat het onder de vlag van de publieke omroep gebeurt.

Terecht, lijkt me.

Ik heb - voor alle duidelijkheid - geen bezwaar tegen het publiceren van deze informatie. Of het 'het westen' ten goede komt vraag ik me af.

relatief | 06-12-10 | 17:29

Ze heeft gelijk, ik vertrouw de motieven van dat Wikileaks-mannetje
voor geen cent. En diens heiligverklaring door "vrijheidsstrijders"
al helemaal niet. In ieder geval geen zaak waar overheidsgeld
(impliciete goedkeuring) naar toe moet.

ulk | 06-12-10 | 17:25

Fuck het CDA... Fuck het CDA.

Coyote | 06-12-10 | 17:25

Als nu de VARA extreem linkse propaganda zou faciliteren, zou er toch anders worden gereageerd, vermoed ik.

Dan zou het gekrakeel over 'mijn belastingcenten' niet van de lucht zijn.

relatief | 06-12-10 | 17:23

Goh dus GS is ook al een terroristische organisatie? tja en dan samenwerken met van Jole, schaam je.....

Haagse-Geertje | 06-12-10 | 17:12

Die CDA'ers toch. Wel de burger mogen tuchtiggen met camera's en bodyscans en vervolgens hypocriet piepen wanneer er info over de Ustated Nites gelekt wordt. Verborgenheid en privacy zijn belangrijke waarden, maar dan allereerst ook voor het individu.

Niedels | 06-12-10 | 16:57

De Vara is toch ook een mirror van de Pvda? Powned doet tenminste waarvoor het gekomen is.

wirbel010 | 06-12-10 | 16:50

Haha transfereren jullie toch gewoon alles naar de GS servers? Dan moet ze der bek houden.

ogierepier | 06-12-10 | 16:49

Heeft iemand het email adres van Anke? Ik zou graag zeg maar direct met haar willen communiceren. Geef me een week en het komt goed. Iemand?

vierkantswortel0 | 06-12-10 | 16:48

Van Bijleveld, de vleesgeworden buikspreekpop van Maxime, van Circus Maxime.
Diep in de aars van de United Stupids of America.

René from the Café | 06-12-10 | 16:35

van bijsterveld ???????????????????

harob | 06-12-10 | 16:30

Elk zelfstandig, autonoom, volwassen en vrij mens heeft het recht om volledig geinformeerd te zijn. (Tenminste, dat zei Isaiah Berlin laatst tegen me in de kroeg.)
Ga zo door, GS en Powned! Jullie zijn ein-de-lijk uitgegroeid van een post-studentikoze grappentapper tot een volwassen tegenstander van iedereen die het klootjesvolk onmondig wil houden.

Theodoros | 06-12-10 | 16:29

Thomas Jefferson (13 April 1743 – 4 July 1826),
The third president of the United States (1801–1809)
Author of the Declaration of Independence (1776),
***
He said, ( en ik denk dat ie immens gelijk heeft en had),
"Certainly one of the highest duties of the citizen is a scrupulous obedience to the laws of the nation. But it is not the highest duty."

Free Fall-ing | 06-12-10 | 16:18

Dit is dan de druk die op Nederland wordt uitgeoefend om Wikileaks de mond te snoeren: een of andere zure gristendoos die een van kleinste publieke omroepen probeert aan te pakken. Weinig spannend...

Bulloch | 06-12-10 | 16:12

En die VOC--mentaliteit van voormalige Grote Roerganger JPB dan?

Ja nee, geen mening | 06-12-10 | 15:58

Wie is die ('Ohhh, ik moet poepen!!') heks op de foto eigenlijk?

grote haas | 06-12-10 | 15:56

PowNews al gespot in Katwijk. Zijn nu bezig de kabel op te graven; Rutger liep net voorbij in z'n duikpak, ik dacht dat het een uit de kluiten gewassen zeehond was.

1st Male Lesbian | 06-12-10 | 15:52

Want natuurlijk heeft de Tweede Kamer natuurlijk niks belangrijkers te doen dan dit. Weet je weer gelijk hoeveel ze doen van ons belastinggeld.

Penrue | 06-12-10 | 15:51

gheghe@Superior Bastard | 06-12-10 | 15:38

Detlev Tarnowitz | 06-12-10 | 15:48

@Sliptong | 06-12-10 | 15:40

Oh,dat was aan onze soon to be Groenlander @matwotje

Biff Eagleburger | 06-12-10 | 15:45

En Brusselmans wat heeft die sympathieke van Jeauleau hierover gemeld op zijn weblogje Joop?

CoffeePatch | 06-12-10 | 15:44

overigens hulde voor deze wikileaks mirrors.

zwarespullendoos | 06-12-10 | 15:44

CDA ? Die zijn toch van de ons-kent-ons club ?
En het uitdelen van de baantjes als Burgemeester of CvdK (en uiteraard gouveneur) ?

Kamervraag | 06-12-10 | 15:43

@Biff Eagleburger | 06-12-10 | 15:37
Wie? Wie? * messen slijpen gaat *

Sliptong | 06-12-10 | 15:40

Hoi. Ik ben kudtje baktaart van het CDA en mijn Gristenbroeders en -zussen uit de VS willen dit niet en ik dus ook niet. Ik censureer graag daar waar ik Big Brother helpen kan. Levert namelijk credit en dus pecunia op voor mijn gristenbroeders en -zusters in Europa. Ook Jezus wil dit niet heb ik me laten vertellen door mijn ietsiepietsie (lol @ woordenboek app acceptatie +1) conservatieve gristenbroeders en -zusters uit de VS. Toedels.

Sliptong | 06-12-10 | 15:40

Alle informatie is op de een of andere manier een kopie, daar kan ze niets tegen doen.

Causa Sui | 06-12-10 | 15:39

matwotje | 06-12-10 | 15:26
U bent teveel geknuffeld door links, begrijp ik dat goed?

Superior Bastard | 06-12-10 | 15:38

Jaja... GS / Powned vragen zoiets te verwijderen... Good f*cking luck Mw Bijleveld! Muahahhahah. Powned +1. Laat GS meteen ook effe een mirror draaien. En terwijl jullie bezig zijn, stop er maar ook eentje ergens in dumpert. Fuck het CDA!

MDA | 06-12-10 | 15:38

Laat het CDA in de stront zakken, die mirrort moet blijven!

Appleflap | 06-12-10 | 15:38

Zou je je niet eens gaan verdiepen in je emigratieperikelen, in plaats van hier rond te blijven hangen, waar je het overduidelijk niet naar je zin hebt? Chop chop mate.

Biff Eagleburger | 06-12-10 | 15:37

"Rutger Castricum en Dominique Weessie verdacht van dubbele moord" in navolging belachelijke verdachtmakingen Assange.

Sliptong | 06-12-10 | 15:35

-weggejorist-

Flounder123 | 06-12-10 | 15:35

Ze heeft gewoon gelijk. En powned/geenstijl, Jolo en al die internetnerdjes met hun natte dromen held Assange hebben geen gelijk.

sitzkrieg | 06-12-10 | 15:33

CDA, het liefst zou ik op het graf pissen, stel uitverkopers.

gruppenfuhrer | 06-12-10 | 15:33

Terpetijnzeikert | 06-12-10 | 15:23
Lijkt me juist de logische volgende stap op de weg naar Wereldheerschappij! Moehahaha!

dosis | 06-12-10 | 15:31

CDA?? Is dat niet die corrupte club van opperbouwfraudebaas Elco Brinkman?
En loopt gladde Elco niet nog steeds vrij rond?

Bolle Wim | 06-12-10 | 15:29

@matwotje | 06-12-10 | 15:17

Ik houd het op stelen, ik heb niets te verbergen en kan niet worden afgeperst. Overigens houden we met zijn 2'en wel mooi 2 ministers op de been.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 15:29

@neemjemoederindemali | 06-12-10 | 15:26
.
Selectief blind heet dat.
Ik ben dat niet.
Verder ben ik het heeeel zat.

matwotje | 06-12-10 | 15:29

Terpetijnzeikert | 06-12-10 | 15:23
Nee, ze vindt dat het niet hóórt, dat het niet deugt, dat het niet zou moeten kunnen, dat we dat met z'n allen niet moeten willen. Is heel wat anders.

Schoorsteenveger | 06-12-10 | 15:29

En waar zit dan het verschil tussen een organisatie die met subsidiegeld een pro-Palestina site exploiteert en deze actie van GeenStijl/Powned?
Ik juich de mirrors van harte toe maar GS/Powned heeft wel boter op haar hoofd want Bijleveld heeft wel een punt.

0105300 | 06-12-10 | 15:28

Het lijkt mij verstandig dat die mirror moet en zal gewoon blijven staan.
Dan maar uitzoeken hoe dan wel, om van deze fictieve christen argumenten af te komen.
Een regering die niet om kan gaan met dit lek, en gelijk in paniek raakt, is echt te dom voor woorden.
Een gemiddelde CDA'er zit braaf elke week voor in de kerk, en leeft dus elke dag al in ondragelijke angsten, dus is dit gedrag te verwachten van deze CDA roeptoeter.
Als een regering een beetje kritiek al niet aan kan, dit lek dus, dan is het pas oppassen met de persoonlijke en internet vrijheid nu en in de toekomst.
Je leert partijen, en mensen, pas goed kennen in stress situaties of onder grote druk.
Immers bij mooi weer is iedereen aardig bij een zonnige BBQ.
Maar laat het maar eens regenen en stormen, en als het aan mij ligt, orkaan ultra mega kracht, en dan eens even zien wie er visie heeft voor de lange termijn.
Dus deze CDA reactie is echt van het niveau kleuterschool visie en angstig christelijke marionetten poppetjes super kinderlijk gedrag.

Free Fall-ing | 06-12-10 | 15:27

@Superior Bastard | 06-12-10 | 15:20
.
Overal ben je welkom, zolang je je aan past.
In NL hoef je je helaas niet aan te passen.
Je kunt de grootste hufter blijven die er bestaat en je blijft doodgeknuffeld worden door links.
Daar pas ik voor.

matwotje | 06-12-10 | 15:26

@matwotje | 06-12-10 | 15:14

Je zou denken dat er ergens een belletje gaat rinkelen, maar nee heur.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 15:26

Replaceable | 06-12-10 | 15:13

Mijn dank en dat er vele mogen volgen.

Kruiddamp | 06-12-10 | 15:26

matwotje | 06-12-10 | 15:17
Omdat je veel belasting betaalt ben je geen aansteller?

Detlev Tarnowitz | 06-12-10 | 15:24

Ik sta wel echt te kijken van die samenwerking met Von Jolo. Dat die ooit nog door een deur zouden kunnen. Bijzonder. Weet nou niet of ik er hulde voor moet roepen..

Mea Culpa Gump | 06-12-10 | 15:24

@Biff Eagleburger | 06-12-10 | 15:15
.
Dat was ik al helemaal niet van plan dat kaartje.
.
Wil je me wel een paar dingen beloven als ik weg ben?
.
1:Blijven knuffelen die Mocros.
2:Binnen NL houden die linkse politici.
3:Nederlandse belastinggelden niet als smeergeld gebruiken over de grens.
.
OK?. bedankt.

matwotje | 06-12-10 | 15:23

Eerlijk gezegd heeft Ank toch wel een punt. Welk doel dient het dat Powned, een omroep, een mirror van Wikidehuppelepia aanbiedt? Kan me niet voorstellen dat zoiets dergelijks in het waanzinnige plan van Dominique Weesiegegroetje heeft gestaan. Ik zie het niet als censuur maar schoenmaker hou je bij je leest.

Terpetijnzeikert | 06-12-10 | 15:23

27okt 'WikiLeaks dreigt nu met onthullingen over Rusland „Het Kremlin kan zich beter schrap zetten. We hebben confronterend materiaal over jullie regering.” Rusland is het volgende doelwit van WikiLeaks, zei oprichter Julian Assange tegen de Russische krant Kommersant. ' www.nrc.nl/buitenland/article2636131.e...

seven | 06-12-10 | 15:23

matwotje | 06-12-10 | 15:14
Bedenk dan wel dat jij daar een buitenlander bent.

Superior Bastard | 06-12-10 | 15:20

Het CDA hoeft toch nergens bang voor te zijn als ze niets te verbergen hebben?

youdontsay | 06-12-10 | 15:20

Replaceable | 06-12-10 | 15:13
WikiLeaks heeft ook Rusland op de korrel. www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenl... ps wikileaks werkt wel degelijk met een redactie om direct gevaar te voorkomen.

seven | 06-12-10 | 15:18

Wat een ophef allemal over dat wikileaks. Eeuw na eeuw worden de bevolkingen voor de gek gehouden en in door hen niet gewilde oorlogen getrokken. Juist door het zogenaamde geheime optreden van overheden. Elke oorlog begint wel met een leugen die voor de bevolking het bewijs moet zijn van de juistheid van die oorlog. Miljoenen mannen hebben zich daarop enthousiast in het leger laten inlijven en afslachten.
Het wordt tijd dat wij eens zien hoe het er achter de schermen werkelijk aan toe gaat. Dus zet hem op Assange.
PS. ik gok nog steeds op Iran en Noord-Korea. Dus mannen: aanmelden maar. Het schijnt voor een goed doel te zijn.

Graaf van Egmont | 06-12-10 | 15:18

@Detlev Tarnowitz | 06-12-10 | 15:12
.
U is onwetend.
Van mijn afgeperst belastinggeld kunnen ze in Denhaag met gemak 1 ministerssalaris betalen.
Dus iets te eenvoudig geconcludeerd.

matwotje | 06-12-10 | 15:17

CDA-muts doet het niet snappen. Ank, nog even een opfriscursus:

Jij bent onderdeel van de overheid. Die is er door de bevolking en voor de bevolking. Als belastingbetalers en stemgerechtigden zijn wij de baas over het ambtelijk apparaat en de overheid. Jullie werken voor ons.

De hoeveelheid geheimen die ze dezer dagen voor zich houden, en de bochten waarin ze zich wringen om deze geheimen te behouden, zijn onvoorstelbaar. In dit geval zijn voornamelijk de Amerikanen met de billen bloot maar 'jullie' hadden het net zo goed kunnen zijn.

Wikileaks is onderdeel van de pers. Ze hebben zelf geen enkele wet overtreden. Ze hebben geen servers gehacked, geen harddrives gejat, ze hebben enkel informatie gebundeld die naar hun is opgestuurd.

Wikileaks heeft laten zien dat leden van de overheid zoals jij er dus niks op tegen hebben om een hele dikkefilter op vrijheid of vrijheid van pers hebben.

Zowel Amerika als Nederland mogen graag enthousiast zijn over Chinese dissidenten die roepen om vrijheid in eigen land. Maar nu de rollen zijn omgedraaid, opeens moeilijk doen. Triestig.

Stel je voor, dat 30 jaar geleden, Nederlandse parlementariërs aan de bedrijven die inkt maken, hadden verteld 'luister, stop met inkt verkopen aan de Volkskrant en NRC, want ze verspreiden classified information'. Stel dat de overheid kiosken en dergelijke had verteld dat ze deze kranten niet meer mochten verkopen om dezelfde reden?

Dat is precies wat de Amerikaanse overheid (en verlengstukjes daarvan zoals onze Ank nu probeert te doen door Amazon en Paypal te pressuren mbt Wikileaks.

Wikileaks heeft laten zien hoe ver verwijderd van echte vrijheid de Verenigde Staten is geraakt. En Ankie likt daar graag op door. Trut.

Chandos | 06-12-10 | 15:16

@matwotje | 06-12-10 | 15:06

Stuur maar geen kaartje. Wij zullen je ook niet missen. Groenland schijnt mooi te zijn, al ligt het wel weer links van Nederland.

Biff Eagleburger | 06-12-10 | 15:15

@neemjemoederindemali | 06-12-10 | 15:03
.
Leuke link weer...
Las je ook:
.
Toen ik dat doorgaf aan de fiscus, bleek het al te laat. Mijn geld was overgemaakt naar de rekening van een zekere 'Ai Farah', waar na onderzoek van de FIOD nog veel meer toeslagen, ook van anderen, aan betaald waren.
.
Lang leve de MC-samenleving....

matwotje | 06-12-10 | 15:14

Wat weet het CDA nou van internet? Niets dus gewoon fluitend doorlopen mensen.

Hölzenbein | 06-12-10 | 15:13

Ik blokkeer mijn financiele bijdrages, c.q. Lidmaatschap aan Powned ook.
Ik wil niet langer meebetalen aan deze anti Amerikaanse propaganda.
(dit was mijn allerlaatste laatste posting)

Replaceable | 06-12-10 | 15:13

@matwotje | 06-12-10 | 15:06
Hoe ging dat gezegde over ratten en zinkende schepen?

rara | 06-12-10 | 15:12

powNEWS. Wikileaks = news. niks aan het handje dus.

Chicka | 06-12-10 | 15:12

Hoe meer mirrors hoe beter.

Sacha_A | 06-12-10 | 15:12

matwotje | 06-12-10 | 15:06
Tss. Aanstellers als jij kan NL missen als kiespijn. Doei.

Detlev Tarnowitz | 06-12-10 | 15:12

Hahaha, de meest sappige verhalen gebruiken ze zelf, en ook de andere omroepen maken een keuze uit het aanbod van wikileaks, maar de hele handel mag niet van het CDA...
FAIL dus !

070 | 06-12-10 | 15:11

Overheid wil wel bij ons meekijken onder het motto: Maar u heeft toch niets te verbergen. En als wij gaan meekijken is het verboten... U heeft toch niets te verbergen of toch best wel heel veel?

PierDrie | 06-12-10 | 15:11

Ik zou zeggen, doe even een poll onder de leden van powned. Ik denk dat ze unaniem voor de mirror van WikiLeaks stemmen.

Pfft | 06-12-10 | 15:10

@matwotje | 06-12-10 | 15:06
Ik woon er nog.

Kaas de Vies | 06-12-10 | 15:10

@ Ik betaal de publieke sector niet voor het hosten van dergelijk spul. O2Consumer | 06-12-10 | 14:59
Dat zie je verkeerd. Op dit moment betaal je daar wel voor. Mocht je daar van af willen dan raad ik je aan om voortaan CDA te stemmen. Maar kom dan niet hier klagen als je geen pr0n meer mag kijken op je PC.

rara | 06-12-10 | 15:10

Je zou toch denken dat de Amerikaanse overhead minstens zoveel stukken kunnen publiceren met goed nieuws. Of is daar niet zoveel van?

Wikipeaks!

zovoklets | 06-12-10 | 15:08

Oh laat maar, ik denk niet na.

kraakhelder | 06-12-10 | 15:07

Kost Powned 1,6 miljoen per jaar?

kraakhelder | 06-12-10 | 15:06

Ik ga emigreren, ik ben NL echt zat.
Hier wonen alleen nog maar linksmensen, boomknuffelaars, godsdienstwaanzinnigen en importterroristen, zakkenvullers en criminelen.
Een normaal leven is hier helaas niet meer mogelijk.
Tabee.

matwotje | 06-12-10 | 15:06

Sektarisch heur!

Einde van de Domheid | 06-12-10 | 15:06

@AndroidLouWebber | 06-12-10 | 14:49

Als een beetje terrorist zulk soort doelen niet zelf al had kunnen bedenken, kan hij volgens mij beter een andere carrière gaan zoeken. Bovendien zijn het doelen die betrekking hebben op de veiligheid van de VS, dat is iets wezenlijk anders dan een doelwit voor terrorisme. Die terrorist zal eerlijk gezegd juist 'soft targets' zoeken met zo weinig mogelijk beveiliging en zoveel mogelijk menselijke slachtoffers. Ik zie verder geen vliegvelden, station of metrolijnen vermeld staan, dus het is een beetje vreemd deze lijst te identificeren als 'terrorismedoelwitten'. Eerder betreft het hier objecten die het belang van de VS op de een of andere manier dienen.

Weinig mensen hebben echt in de gaten wat Assange's bedoeling is met de publicatie van zoveel documenten met nauwelijks nieuwswaarde, echt van die diplomatieke 'huis tuin en keuken' geheimen. Op mijn blog vertaalde ik een tekst die daar dieper op ingaat. troebelwater.nl/5/12/2010/julian-assan...

"In dit opzicht hebben de meeste media commentaren op de laatste ronde van Wikileaks het punt echt gemist. Want waarom werden er diplomatieke cables gelekt? Deze lekken zijn helemaal niet over de oorlog(en) in het bijzonder en de meeste laten een breed waaier zien aan alledaagse, doodgewone geheimen die een beveiligde staat bewaart. Maar dat is juist het punt; Assange heeft er volkomen gelijk in dat de overheid van de VS samenzweerderige elementen kent. Hoe moet je het anders noemen als een klein deel van onze heersende klasse in onze naam handelt en bestuurt aan de hand van informatie die vrijelijk gedeeld wordt in die groep, maar die ze niet kunnen delen met hun kiezers? We wisten allemaal al min of meer dat dit het geval was; iedereen die zich erover verbaast dat onze ambassades, smerige, geheimzinnige en oneerlijke politieke hand- en spandiensten verrichten is naief. Maar Assange probeert niet om een journalistiek schandaal te veroorzaken die dan bij een in verlegenheid gebrachte overheid hervormingen zullen afdwingen; niemand is nog van zulke schandalen onder de indruk. In plaats daarvan probeert hij de verbindingen aan te pakken die de samenzwering mogelijk maken, door de noodzakelijke poreusheid van het samenzweringsnetwerk van de staat te laten zien, in de hoop dat het netwerk als antwoord daarop zal krimpen. Hierdoor wordt het dommer, langzamer en kleiner."

jabier | 06-12-10 | 15:04

Lijkt mij ook.. Laten staan!!!!

Hemzelf | 06-12-10 | 15:04

@Parsons | 06-12-10 | 14:55

Wat dacht je hiervan?

www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/bela...

Laten we zorgen dat de overheid nog meer gegevens van ons vastlegt, helemaal veilig enzo.

#EPD

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 15:03

O2Consumer | 06-12-10 | 14:59
Wikileaks werkt juist ism kranten met een redactie. Vandaar dat nog maar paar % online staat.

seven | 06-12-10 | 15:03

seven | 06-12-10 | 14:57
Ah, het FD is er vlot bij. Het valt me eigenlijk nog mee dat de Amerikanen dit 'ongekend' noemen, m.a.w dat dit een uitzondering en geen regel is.

harry pikkel | 06-12-10 | 15:02

matwotje | 06-12-10 | 14:57
Zal zeker zo zijn, maar de hype en het martelaar maken van die vent zijn geheel gefabriceerd. En ik vrees dat de 'gemiddelde nieuwsconsument' er nog wel een tijd mee wordt zoet gehouden. Ik laat het lekker lopen en hoor wel als er iets spannends is.

Bos Hout | 06-12-10 | 15:01

Roeren waar het stinkt en wikileaks doet dat met een hele grote roerspaan in een forse pan viezigheid. groot gelijk dat jullie daar aan bijdragen. En om dan van de gristenen in de Kamer weer te horen dat het volkje al dat soort dingen helemaal niet mag weten... mijn ironiemeter is nu dus stuk ja.

Achterdocht | 06-12-10 | 15:00

@Bos Hout | 06-12-10 | 14:50

Of het een echt hoax is kan ik niet beoordelen maar de info die we tot nu toe te horen hebben gekregen is in ieder geval niet staatsondermijnend, hooguit een beetje kudt voor bepaalde politici.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 15:00

rara | 06-12-10 | 14:16
het verkondigen dat er 'geheime documenten' zijn gelekt, is wat anders dan het hele pakket hosten (hetzelfde als een gevonden USB van defensie melden, en vervolgens de inhoud online zetten).
Ik vind het niet erg dat wikileaks (afgezien van de kwetsbare plaatsen) de boel een beetje open gooit, overheden graven en strooien maar al te graag in/met onze privacy, maar zelf drukken ze rustig documenten, misstanden en fraudes in de doofpot.
Toch denk ik dat het publiceren ervan niet in het takenpakket zit van een publieke omroep. Het hosten van vannalles wat je leuk en aardig vindt laat je maar aan fileshare, youtube en private/commerciele takken over. Ik betaal de publieke sector niet voor het hosten van dergelijk spul.

Bovendien vind ik het sowieso al voorbarig om dergelijke zaken meteen online te zetten, als je nog niet eens weet wat er in staat, en wat dus de gevolgen kunnen zijn. Ik durf te wedden dat geen enkel redactie-lid ook maar 1% van de documenten heeft doorgelezen. Bovendien heeft het publiceren van kwetsbare punten voor een aanslag weinig te maken met het inzichtelijk maken van een overheidsapparaat, die Assange lijkt nu meer een haatbaard in schaapskleding, want de echt beroerde regimes laat hij ongemoeid. Als hij hetzelfde zou flikken bij een regime als China/Korea/Turkije/Pakistan/Etc/Etc, dan was hij allang dood geweest..

O2Consumer | 06-12-10 | 14:59

@AndroidLouWebber | 06-12-10 | 14:49

Dus een paar transatlantische kabels kapot knippen is erger dan een aanval op pak um beet, Borselle, Urenco, Volkel? Sowieso zijn al die kabels redundant aangelegd en hebben we er waarschijnlijk helemaal geen last van als er zo'n kabeltje kapot gaat. Een bom op Borssele of Volkel lijkt me een veel groter gevaar.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:59

Ligt het nou aan mij, of is er werkelijk nog geen draad nieuws uit dat hele Wikileaks naar veuren gekomen? (afgezien van de blijkbaar niet ontzettend warme band tussen PyongYang en Beijing)

Neem de 'onthulling' van vanmorgen: Amerika hecht veel waarde aan de Rotterdamse haven en een paar gigadatakabels in de Neurdzee. Well, do bears shit in the forrest?

Wat is het belang ervan om dit grote nieuws te weten? Een overload aan non-informatie is ook een manier van desinformeren. Ga zo door media met het opblazen van boterhamzakjes...

LJBrinkhorst | 06-12-10 | 14:58

SantaX | 06-12-10 | 14:40 Hij is toast. Maar ministers zijn verantwoordelijk en opdrachtgever voor deze omkoping.
"Wikileaks: Nederland wilde ontwikkelingslanden onder druk zetten
De Nederlandse regering heeft ontwikkelingslanden die hulp krijgen van Nederland onder druk willen zetten om zich achter het akkoord te scharen, dat vorig jaar op de klimaattop in Kopenhagen werd bereikt. Dat valt op te maken uit een gesprek tussen de Amerikaanse ambassade in Den Haag en de Nederlandse topambtenaar Sanne Kaasjager van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. (..)De Amerikanen noemden de Nederlandse opstelling ‘ongekend’, omdat Nederland ‘traditioneel elke suggestie afwijst om ontwikkelingshulp te gebruiken als politiek wisselgeld.’ Kaasjager zei volgens hetzelfde Wikileaks-document overigens ook, dat hij het ‘moeilijk’ vond om hulp aan ontwikkelingslanden afhankelijk te maken van hun steun voor het klimaatakkoord." www.fd.nl/artikel/20865817/wikileaks-n...

seven | 06-12-10 | 14:57

@Bos Hout | 06-12-10 | 14:50 .
.
??? komen toch heel mooie onthullingen uit voort zie ik zo even...
De linkse dictatuur in NL is nog vele malen erger dan ik in eerste instantie dacht.
Gelukkig is dat nu weer bloot gelegd.

matwotje | 06-12-10 | 14:57

matwotje | 06-12-10 | 14:54
Rechtse trol.

Superior Bastard | 06-12-10 | 14:56

AndroidLouWebber | 06-12-10 | 14:49
Daarom maken ze géen keuze, maar plaatsen gewoon alles denk ik.

Superior Bastard | 06-12-10 | 14:55

@seven | 06-12-10 | 14:34
.
Bedankt voor de link.
Verschrikkelijk om te zien hoe linksmensen, nog erger dan verwacht, hun zin proberen door te drijven op wereldniveau.
Chantage en ander vuil spel boeit ze niks, zolang ze hun eigen gedachtenkronkels er maar zo snel mogelijk doorgedrukt krijgen...
Toch maar goed dat er wikileaks is en Powned/GS deze mede host.
Tenmiste iets nuttigs gedaan met belastinggelden.
Oh ja, natuurlijk een snelle politieke dood gewenst aan het CDA.
Rutger had gelijk toen hij iemand zomaar gristenhond noemde.
Wat een zieke wereld leven we in zeg.
Ga even iets leuks doen nu het nog kan.

matwotje | 06-12-10 | 14:54

Bos Hout | 06-12-10 | 14:50

Zo had je een kerel die een paar duizend jaar geleden over water wandelde.

zovoklets | 06-12-10 | 14:54

@AndroidLouWebber | 06-12-10 | 14:49
De terrorist die eerst op die lijst moet kijken, daar zou ik niet bang van worden.
Deze openbare info is al bij iedereen met een IQ van boven de 60 bekend.

BroodenSpelen | 06-12-10 | 14:53

seven | 06-12-10 | 14:34
Altijd weer interessant te zien of en wanneer de MSM dit gaat oppakken. Hoewel natuurlijk laakbare praktijken, denk ik niet dat er een rel uit voortkomt. Ze verkopen het gewoon als geld inzetten voor een goed doel. En daar gaan ze mee wegkomen.

harry pikkel | 06-12-10 | 14:53

Flounder123 | 06-12-10 | 14:40
Denk je echt dat daar iets tussenzit wat potentiele terroristen nog niet wisten of zelf hadden kunnen ontdekken?
Dit is alleen interessant voor "Jan met de Pet" die bevestigd ziet wat hij altijd al dacht.

Superior Bastard | 06-12-10 | 14:52

Lieve mensen, laat u zich nou eens niet zo opnaaien met dat georkestreerde wikiverhaal.
Hoe groter je een hoax maakt, hoe makkelijker zij geloofd wordt.

Bos Hout | 06-12-10 | 14:50

Gefeliciteerd Overijssel met deze CvdK. De doofpotten staan al klaar,

BroodenSpelen | 06-12-10 | 14:50

Moet ik hieruit begrijpen dat GS het ook een goed idee vindt dat Wikileaks een lijst met 'terrorismedoelwitten' publiceert? www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/.... Lekker handig om bij de hand te hebben voor de gevorderde terrorist. Geen zwartwit-inkoppertje dat hosten van Wikileaks lijkt me zo. Overigens ben ik er wel voor dat er flink wat 'out in the open' komt zodat we nog wat beter weten wat we aan elkaar hebben op deze aardkloot. Maar niet op voorhand alles. Ik ben er niet van overtuigd dat Wikileaks daar altijd de juiste keuzes in weet te maken.

AndroidLouWebber | 06-12-10 | 14:49

@janeedantoch | 06-12-10 | 14:43
Welke politieke orientatie heeft Wikileaks dan?

rara | 06-12-10 | 14:45

uloadr.com/u/4.png
Geweldig GS! Dit is voor mij reden om mijn lidmaatschap wél te behouden. En dat zouden meer mensen moeten doen.

DeChinees | 06-12-10 | 14:44

Het CDA. Dat zijn toch die gristenen die bij je thuis willen komen kijken of je wel de 'goede' boeken leest?

*pakt teiltje er maar weer bij*

TM | 06-12-10 | 14:44

@Flounder123 | 06-12-10 | 14:40

Pure en ongegronde bangmakerij. Duck and cover.

Biff Eagleburger | 06-12-10 | 14:43

ik ben het hier helemaal niet mee eens, maar kwam men hier niet spuitend klaar toen de politiek publieke omroepen verbood politiek georienteerde sites op internet te hebben (zoals bv de joop)

janeedantoch | 06-12-10 | 14:43

Flounder123 | 06-12-10 | 14:40

Dan moet je ook geen vervoermiddelen gebruiken die Saudi-Arabische olie gebruiken. En stroom van centrales die op 100% midden-oosten-vrij gas draaien.

zovoklets | 06-12-10 | 14:42

Flounder123 | 06-12-10

Ja ja, ja, laten we de messenger doodmaken!
En niet de terroristen die ons willen doodmaken en de bestuurders die dat willen wegmoffelen.

Creaguurder | 06-12-10 | 14:42

@ poont

R.E.S.T.E.C.P

john-m | 06-12-10 | 14:41

Ze heeft gelijk, Wikileaks is een criminele zaak, maar ze zou juist de wet moeten veranderen die dit crimineel noemt. Er staat een complete politieke cultuur op het spel, dus dat zal nog wel even duren.

Detlev Tarnowitz | 06-12-10 | 14:41

@ CDA
Don't shoot the messenger.

de sierstier | 06-12-10 | 14:40

@seven | 06-12-10 | 14:34
Dat is inderdaad schandalig. Ontwikkelingshulp als chantage gebruiken, alleen het komt niet van de PVDA, maar Sanne Kaasjager.
nl.linkedin.com/pub/sanne-kaasjager/2/...
Gelukkig doet ze nu iets met crisismanagement. Zal d'r nog van pas gaan komen want ik persoonlijk kots op hoeren die mensen op deze manier willen chanteren.

SantaX | 06-12-10 | 14:40

Ik heb ook een paar bijgewerkte mirrors klaarstaan, kleine moeite om die op een goed moment online te gooien.

beerpoes | 06-12-10 | 14:40

Wellicht dat powned beter af was geweest met een links kabinet.. LOL

maraboe | 06-12-10 | 14:40

-weggejorist-

Flounder123 | 06-12-10 | 14:40

Een jaarlijkse jongerendag organiseren hoort volgens het CDA zeker wel bij de taken van de publieke omroep?

porrasturvat | 06-12-10 | 14:39

Het CDA zit er met steun van de PVV, dus wat is het standpunt van de PVV in deze?

maraboe | 06-12-10 | 14:39

Het haalt de aandacht weg van die coverupcommissie van ChristenweethetzekerT Deetman. Donderdag horen we dat het om slechts een paar duizend gevalletjes van pielenkriebelen ging en dat we vooral naar de toekomst moeten kijken.
Het CDA, daar waar Jezus stopte...

ojédiaré | 06-12-10 | 14:38

Kruiddamp | 06-12-10 | 14:32
De reden dat niet alles direct online komt is omdat wikileaks met hulp van grote kranten de info eerst scanned op dat soort info en dus wel degelijk een vorm van redactie voert.

seven | 06-12-10 | 14:38

CDA betekent tegenwoordig "Censureren Dreigen Afluisteren". Sympathieke partij wel. Net als de STASI in de vroegere DDR. Waarom bestaat die eigenlijk niet meer?

Magnum Force | 06-12-10 | 14:38

Zal wel weer op de Bilderberg lijst komen die muts. Doorzetten geenstijl. Nieuws is nieuws, of het nou van Wikileaks komt of van straat.

Varese | 06-12-10 | 14:37

CDA: Censuur De Andersdenkende.

Potloodventer | 06-12-10 | 14:37

En hoeveel medewerkers van GS en PowNed staan daar dan precies voor? Dan weet ik even hoeveel taarten met vijl ik vast kan gaan bakken..

Robin Hood | 06-12-10 | 14:36

seven | 06-12-10 | 14:34
Zeker niet genoeg betaald. VVD-ers en CDA-ers zijn op dat gebied een stuk geniepiger.

Bakito | 06-12-10 | 14:36

@steile helling | 06-12-10 | 14:14
Lazer jij eens gauw van de helling

Che_cuevara | 06-12-10 | 14:35

Op dat internet moet trouwens een filter. Wat moet ik als burger nou met al die info van belangrijke mensen die ervoor hebben doorgeleerd om te regeren enzo.

Alleen porno en muziek moet blijven, de rest is eigenlijk non-informatie.

zovoklets | 06-12-10 | 14:35

@Natte Harrie | 06-12-10 | 14:13
Ze krijgt al van jouw belastingcentjes

Che_cuevara | 06-12-10 | 14:34

Hulde GS, ouderwets tegendraads.

Superior Bastard | 06-12-10 | 14:34

@Balzakius | 06-12-10 | 14:29

Niet meer betalen dan maar.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:34

@O2Consumer | 06-12-10 | 14:12
Dan moet de VARA meteen opgeheven worden

Che_cuevara | 06-12-10 | 14:33

En terecht dat de CDA dat wil. Afgezien dat het verkeerd is wil ik er ook niet nog eens aan meebetalen, het zijn immers mijn belastingcenten.

e.thunder | 06-12-10 | 14:33

@mrfreeze | 06-12-10 | 14:27

Dat doorfokken doen ze zelf wel, hebben ze geen hulp bij nodig. Figuren als Bijleveld en Verhagen kun je beter niet mee fokken lijkt mij.

Hier het betere gristelukku fokmateriaal.

www.denhaag.nl/upload/518af616-4a4c-4b...

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:32

Misschien kan Wilders met zijn grote waffel over vrijheid van meningsuiting eens zijn nek uitsteken. Of komt het hem vanuit politiek opzicht niet goed uit?

Bakito | 06-12-10 | 14:32

Ik denk dat Pownews een beetje hotoldebotol is met zijn begrip: "vrije internet ". Daar gaat het helemaal niet om stelletje 'ouwelullenpubers'. Het gaat er om dat jullie je anarchistisch opstellen en daarbij informatie verspreiden die handig kan zijn voor terroristen. Kijk als Powned(news) er vooruit komt dat ze Amerika haten en lachen bij elke dode Amerikaan en graag hasjiesj roken met de redactie van joop.nl. Prima, maar zeg dat dan. Maar niet van onze centen. Dus de vraag of jullie dan wel zo eerlijk zelf de steker eruit willen trekken.

Kruiddamp | 06-12-10 | 14:32

Ennuh Jezus was ook een klokkenluider. Akie cs zijn schijnheilen. Als het CDA lekt komt er slechts geilschijn uit.

ecologiste | 06-12-10 | 14:31

@neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:28
Ik kijk uit principe niet meer. Ik probeer al 4 dagen op te zeggen, maar niemand reageert. T-mobile roze is dus toch geen toeval blijkbaar...

Balzakius | 06-12-10 | 14:29

De gevestigde orde probeert uit alle macht Wikileaks te stoppen. Vooral partijen als CDA en VVD, met hun traditie en image van makkelijk omkoopbaar, zullen goed op hun bek gaan.

Bakito | 06-12-10 | 14:29

VVD is gewoon een iets rijkere versie van het CDA, dus het zou me niet verbazen als de tweede kamer ze moet terugfluiten. Maar aangezien het PvdA zowieso ook wel voor het verbieden zou stemmen en dankzij de documenten over Israel de PVV ook is de kans groot dat ze zo'n verbod er door zouden kunnen duwen.

Natuurlijk hebben ze dan nog een probleempje met wat wetten op vrije nieuwsvergaring en verspreiding en de plicht van publieke omroepen om informatie te verschaffen naar het publiek en zo, maar daar vinden ze wel wat op. Een nieuw verbod of zo.

Nyg | 06-12-10 | 14:28

@GS
Hoop dat jullie nooit ingeven, kuddos

Bukoswski | 06-12-10 | 14:28

Het begint er steeds meer op te lijken dat heel dat wikileaks verhaal een mooi excuus is om dat verderfelijke internet eens flink te gaan censureren.

K.Zwellever | 06-12-10 | 14:28

@Balzakius | 06-12-10 | 14:25

Dacht eigenlijk meer aan uitzendingen tussen astro tv, tellSell, Tommy's teleshopping en David Maasbach door. Beetje om tegenwicht te bieden zeg maar.
Echte Jannen kan dan live tussen de hete meiden.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:28

- "Die mirrors blijven gewoon STAAN!" -

Hulde hiervoor!

- "Niet bang om de macht aan te pakken en altijd bereid om heilige huisjes om te schoppen" -

De tijd is gekomen om deze woorden kracht bij te zetten!
Give'em hell!

Hannover | 06-12-10 | 14:27

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:25
Daar zit wel wat in natuurlijk. Misschien kunnen we er een paar tentoonstellen in een speciale gristentuin. En er een paar doorfokken voor toekomstige generaties.

mrfreeze | 06-12-10 | 14:27

En gisteren las ik nog op teletekst dat Ankie wilde dat het CDA zich minder op de macht zou concentreren. Zo zie je maar een CDA-er is zo glad als een aal zo onbetrouwbaar als de duivel himself.

ecologiste | 06-12-10 | 14:27

@mrfreeze | 06-12-10 | 14:23

Als het gristelijk is mag alles, tenslotte zijn gristengekkie's een uitstervende bevolkingsgroep en daar moeten we liev voor zijn.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:25

seven | 06-12-10 | 14:15
Dan is er hoogstwaarschijnlijk nog wel meer te ontdekken.

Schoorsteenveger | 06-12-10 | 14:25

@neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:21
commerciëel ? hoe zie je dat ? Van 23:00 tot 22:45 Tellsell en een kwartier Pownews ? LOL

Balzakius | 06-12-10 | 14:25

Terecht. Nu doorpakken en de subsidie voor den gehele Publieke omroep afschaffen.

zovoklets | 06-12-10 | 14:24

CDA wordt weer overmoedig nu ze in de regering zitten, ze moeten er maar eens bij stilstaan welke bevolkingsgroep ervoor heeft gezorgd dat hen die mogelijkheid geborden werd.

dr.dunno® | 06-12-10 | 14:23

@~Johan | 06-12-10 | 14:16

Powned is opgezet om lekker uit de staatsruif te kunnen vreten.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:23

En een jongerendag organiseren hoort wel tot de taken van de publieke omroep?

mrfreeze | 06-12-10 | 14:23

Het toont onbedoeld wel weer aan hoe krankjorem het concept van een publieke omroep überhaupt is. Hoe kun je nou onafhankelijk zijn als de politiek uiteindelijk over je centjes beslist?

harry pikkel | 06-12-10 | 14:23

Voet bij stuk houden!!! Go netwerkgeneratie!
Ook al worden jullie van de buis gehaald, gewoon lekker verder gaan met 'objectieve' atheïstische informatie verspreiden. D666 will survive, we are the NWO! :P

Parama Purusha | 06-12-10 | 14:23

Niet tot het takenpakket. Lachen, juist wel! Informatie overbrengen, is dat niet het doel van een omroep?

Project Newt | 06-12-10 | 14:22

Is er al meer bekend over mijnheer Assange en is er al driftig gegraven in het hoe en waarom van cable gate? Beetje klakkeloos aannemen dat alles wat wiki "lekt" helemaal waar is lijkt me niet correct, graag hoor en wederhoor. Btw, powned kan vrij simpel commercieel gaan mocht Ank werkelijk gaan censureren.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:21

En terecht. Bijleveld heeft gelijk. #NWO. Eindelijk. Weg met die vreselijke vrijheden die 80% van de mensen niet aan kan.

killermiller | 06-12-10 | 14:20

Censurerend Democratisch Appèl.

AJHuurnink7 | 06-12-10 | 14:19

@Kaas de Vies | 06-12-10 | 14:08
Ze staan ook op Powned.

Parsons | 06-12-10 | 14:18

Wordt er nu van mij verwacht dat ik een petitie van Joop.nl onderteken??
Jolo heeft gelijk! "It's the end of the interwebs as we know it.'

Prof. D.A.H. Vintik | 06-12-10 | 14:17

@unclebob | 06-12-10 | 14:10

Sabinetjuh, spermarietjuh bedoel je, ook al zo'n eng gristengekkie, wel je van de wereld mogen zuipen en rocken maar niet blowen.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:16

Overigens hebben de Amerikanen er nog een probleempje bij :-)

uloadr.com/u/4.png

jabier | 06-12-10 | 14:16

@O2Consumer | 06-12-10 | 14:12
Nieuws brengen is een van de taken van een publieke omroep. Elke publieke omroep maakt journalistieke items. Maar in dit geval mag het opeens niet meer?

rara | 06-12-10 | 14:16

Volgens mij is Powned opgericht als tegenwicht voor de linkse omroep, niet als versterking daarvan. Ik heb mijn lidmaatschap inmiddels opgezegd.

~Johan | 06-12-10 | 14:16

@mezelf: haaR

ikweetgeennicknaam | 06-12-10 | 14:16

Kernwaarden van het CDA:

War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength

Four Eyes | 06-12-10 | 14:16

Binnenkort is PowNed haat status als publieke TV zender kwijt??

ikweetgeennicknaam | 06-12-10 | 14:16

@Balsaq | 06-12-10 | 14:14
Dat is trouwens vet. Er zit een laag boven de wereldmacht die internetgoeroe heet, en bijna niet te pakken is.

Balzakius | 06-12-10 | 14:16

Waarom zou het cda dit doen? Eerste ontdekking wikiileaks over NL; Het vorige NL kabinet, waar cda dus samen met PvdA en CU inzat, kocht via ontwikkelingshulp support klimaatakkoord Kopenhagen. Geen support, geen geld. Omkoping cq corruptie dus, De maFiFa is er niks bij. "US embassy cables: Netherlands links aid money to support for climate deal "http://www.guardian.co.uk/world/us-embassy-cables-documents/246026 (mirror webcache.googleusercontent.com/search?... )

seven | 06-12-10 | 14:15

Slimme mensen,daar kan het CDA niks mee.Straks gleuven die kiezertjes ook niet meer in god en weg is het fundament van het CDA.

Zure prak | 06-12-10 | 14:15

Deze aksie van poont maakt me dan weer wel wat gelukkiger met mijn lidmaatschap.

jabier | 06-12-10 | 14:14

Heren, +28!

De laatste paar dagen zijn ronduit episch geweest. Keep up the good work!

BTW: Ik neem aan dat jullie je hebben aangemeld bij die Mass Mirror actie van WL, zodat jullie de nieuwste updates automatisch via rsync+ssh gepusht krijgen?

Balsaq | 06-12-10 | 14:14

Volkmen terecht.
Alles wat het land en onze zekerheid bewust wil beschadigen moeten ze aanpakken. Dood aan Wikileaks.

steile helling | 06-12-10 | 14:14

daar waar Wikileaks verbrand worden, verbrandt men weldra mensen.

de sierstier | 06-12-10 | 14:13

Als Ank Blijleveld stuk getrokken zou worden door een groep dolle negerts dan zou ik daar ook niks over willen horen in Opsporing Verzocht. Want ik wil niet dat mijn belastinggeld aan zo'n domme muts besteed wordt. Tenslotte zijn dat "onze" centjes...

Natte Harrie | 06-12-10 | 14:13

@jullie ook hier? | 06-12-10 | 14:11
Precies Biblebelt is het levend schild van Maxime.

Balzakius | 06-12-10 | 14:12

Ik heb m'n donatie aan wikileaks ondertussen gedaan.

Hank Nozemans | 06-12-10 | 14:12

Groot gelijk! Kappen met dergelijke acties, houden bij aanmoedigen, of subsidie terugstorten. Dan moet je maar geen geld uit de overheidsruif trekken.

O2Consumer | 06-12-10 | 14:12

Ank is de onschuldige patsy die naar voren is geschoven door Maxime om hierover te klagen.

jullie ook hier? | 06-12-10 | 14:11

Wikileaks is een terroristische organisatie.

toll | 06-12-10 | 14:11

@Karel Kruizenruiker | 06-12-10 | 14:09
Cola en wokkels ? We zijn een VVD-land geworden. Nu mogen we alleen nog maar bubbels en sushi.

Balzakius | 06-12-10 | 14:11

Hoera! Samen met Jeauleau op de barricade!!!

Schoorsteenveger | 06-12-10 | 14:11

Ank Bijleveld kan zich maar beter bezig houden met het tappen van biertjes op het school en volksfeest in Goor, domme muts.

neemjemoederindemali | 06-12-10 | 14:10

Gelovigen..................
Laten we zorgen dat mensen nergens van horen dan weten ze ook niet dat het bestaat. Zag afgelopen weekend nog een artikel op spitsnieuws over een andere gekke CDA'er die wiet met pindakaas vergeleek en als mensen er niks over zouden horen zouden ze er ook geen behoefte aan hebben. Dus alles doodzwijgen en doen alsof het niet bestaat net als het misbruik in de kerk. Waarom zetten we het internet niet uit totdat alles is gezuiverd van alles wat onrein en heidens is.

unclebob | 06-12-10 | 14:10

Streisand-effect. Nuff said.

rara | 06-12-10 | 14:10

PowNed. GS en van Jole, over een duivelsch pact gesproken. Kan me voorstellen dat ze daar bij het CDA van schrikken.

brutus68 | 06-12-10 | 14:10

Erg dank voor de mirror! Het is toch belachelijk dat overheden wikileaks nu willen sluiten. Ja, dat publiceren van het document waarin staat hoe mijnen onschadelijk moeten worden gemaakt, is natuurlijk niet handig. Maar ik begrijp wel dat Wikileaks niet alle documenten kan scannen. En bovendien heeft de US-governement het zelf scannen afgewezen. Plus: waarom heeft de VS dat document dan niet op de écht geheime stukkenlijst geplaatst?

Willem4246 | 06-12-10 | 14:10

Conan de Rabarber | 06-12-10 | 14:08 Wie bedacht heeft dat slissen moet worden aangeduid met een woord met drie s-en had humor.

zeg maar jansen | 06-12-10 | 14:09

Ben vast cola en wokkels aan het inslaan.

Karel Kruizenruiker | 06-12-10 | 14:09

Dit vind ik nou echt een gevaarlijke beweging. Tegen de vrijheden van bepaalde personen. In het verleden hebben we dit soort dingen toch ook gezien.

@poll www.google.nl/#hl=nl&source=hp&...

LiebeMan | 06-12-10 | 14:09

Ik heb liever dat ze Jolo weghalen die nu elke avond bij P&W zit alsof hij Assange zelf is.

Harry Turtle | 06-12-10 | 14:09

En terecht. Ongeacht de vraag of de werkzaamheden van Wikileaks rechtmatig zijn, kan het niet zo zijn dat met Nederlands belastinggeld gefinancieerde instanties gaan besluiten hun geld te gebruiken van het mirrorren van allerlei data.
Zeker in dit geval zeer onverstandig, gezien de internationale ophef over de zaak.

Mr. Gene Y. Uss | 06-12-10 | 14:09

Vrij simpel op te lossen toch? GeenStijl juridisch splitsen van Powned en onder die noemer verder WikiLeaks.NL in stand houden - problem solved ....

LeckMich | 06-12-10 | 14:09

Kom maar naar buiten met de escapades van Maximus Rattus Catholicus Verhagen. We wachten er op.

zeg maar jansen | 06-12-10 | 14:08

om AAN het publieke oog te onttrekken aub

TheVoice | 06-12-10 | 14:08

Ik ben benieuwd wat wikileaks over ank bijleveld heeft staan.
Of is het t probleem dat er helemaal niets over haar in staat?

Quacka | 06-12-10 | 14:08

Maar geenstijl is toch niet powned, en ze staan op geenstijl.nl
Ze moeten dus hun mond houden

Kaas de Vies | 06-12-10 | 14:08

Als Bijleveld een hele zin kan zeggen zonder te slissen vind ik dat PowNed die mirror wel offline kan halen.

Conan de Rabarber | 06-12-10 | 14:08

Dat is suf van het CDA, maar wat had je dan gedacht. Hun "premier" gaat er alsnog aan. De partij heeft direct belang bij het geheim blijven van belastende gegevens.

Martin de Boer | 06-12-10 | 14:07

Good for you GS en Poonews!

An die ARBEIT | 06-12-10 | 14:07

Hard afzeiken Rutger! De repo met Bijleveld moet nog erger worden dan die van Vogelaar, Gretta en Man bijt Christenhond bij elkaar.

lauwebal | 06-12-10 | 14:07

Hoera! rumoer in de tent. Dat is wat we nodig hebben. Dank je wel CDA! Enne, succes.

zeg maar jansen | 06-12-10 | 14:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland