
Er zijn weinig bedrijven die zo hartstochtelijk falen en daar zo weinig om geven als de NS. Om de simpele reden dat mensen toch wel in de trein stappen, de leiding altijd
ProRail de schuld kan geven en als het echt gortig uit de hand loopt, dan knal je er gewoon een welgemeend
sorry uit. Als in: "
Hahaha, weet je nog die keer dat jullie uren stonden te blauwbekken in die depressieve buttbunker die we Utrecht CS noemen? En dat we toen niet konden vertellen hoe lang het allemaal duurde en zo? Ja, sorry nog, he. Gelukkig kunnen we er nu om lachen. Toch?" Nou nee,
niet echt (PDF-alert). Zo'n treintjesdirecteur Bert Meerstadt die gewoon keihard durft te beweren dat het winterplan werkt, die bewijst daarmee totaal geen feeling, interesse of kennis te hebben van wat zich afspeelt op de
werkvloer. Laat de conducteurs en conductrices maar de klappen vangen, de scheldpartijen aanhoren en het geouwekanker op het veevervoerdersbedrijf verwerken, daar kun je toch geen bonussen mee scoren. Winters treinverkeer kan
wel, de NS weigert gewoon. Wij zijn er klaar mee. We kunnen niet langer aanzien hoe de NS elke dag weer de endeldarm van duizenden forenzen uit elkaar scheurt met de geel-blauwe sybian. Iemand moet ingrijpen, laten wij dat dan maar zijn. GeenStijl presenteert: de Grote NS Wintersurvival Guide. Must read voor elke treinreiziger die niet klinisch hersendood wil aankomen op de plek van bestemming.
Les 1: Focus
Maak je geen illusie. Een trein, het spoorboekje en de stations zijn niet ontworpen om jou zo behaaglijk mogelijk van plek A naar plek B te krijgen. Het is een jungle op het spoor. De reiziger die de focus verliest, is hopeloos verloren. Stel je in op
vertragingen, tegenwerkingen, hinderlijke medeforenzen en op die zeldzame maar oh zo gevaarlijke NS-trajectonderzoeksmedewerkers. Wie niet met de mentaliteit van een afgetrainde commando in een trein stapt, kan verrast worden onderweg. Nooit achteloos gebruik maken van de NS. En nooit vergeten: de meest voorkomende manier waarop mensen uit een trein komen, is in een dwangbuis.
Les 2: Kleding
Cargopants, stevige schoenen, dikke jas, handschoenen en warme muts zijn vereist. Niet alleen voor het wachten op de perrons, maar ook voor die hypermoderne treinen waarbij constant de klimaatbeheersing er mee kapt. Bovendien zul je altijd zien dat jij net naast de deur zit die weigert dicht te gaan en herstart moet worden. Ja, de NS heeft treinen met zulke vernuftige technologie, dat individuele deuren soms herstart dienen te worden.
Les 3: Materiaal en proviand
Alleen een naïeveling stapt met een halfopgeladen telefoon een trein in. Volledig chargen en het liefst een reservebatterij mee. Verder minimaal een liter water, meergranen liga's en zoveel mogelijk leesvoer. Zorg dat je genoeg hebt om eventueel de nacht door te komen. Een fotoalbum van je naasten is ook een pre, voor als je ze na enkele dagen begint te missen. Pen en papier zijn onmisbaar. Tegen verveling. En voor als je er geen heil meer in ziet. Er zijn meer afscheidsbrieven in NS-materieel geschreven dan in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog.
Les 4: Hou personeel altijd te vriend
Val nooit en te nimmer NS-personeel aan. Wat er onderweg ook gebeurt, het trein- en perronpersoneel is je beste vriend. Als het nodig is om vrienden te blijven, pas orale seks toe. Ze moeten hoe dan ook aan jouw kant staan. Niet alleen omdat zij de problemen niet kunnen helpen, maar ook omdat zij het monopolie hebben op informatie. En als er chaos ontstaat, is informatie cruciaal om ergens te komen. Dus onthoud: pijp je de conducteur, dan kom je sneller van deur naar deur.
Les 5: Ken je plek
Je wilt zitten. Niks te 'ja maar', geloof ons, je wilt zitten. Omdat mensen schapen zijn, stapt 83,4% van de mensen in bij dezelfde deur. Neem de andere deur. Weet ook waar je in de trein moet zijn voor de vrije stoel. En wat de beste zitplek is om eventuele overstapttijd te reduceren. Soms kan een stoel dichter bij de juiste deur het verschil zijn tussen het wel of niet halen van de volgende trein. Kennis is macht.
Les 6: Pis waar en wanneer je kan
In veel treinen zit geen
toilet. Of die toileten zitten vastgevroren. WC's kosten namelijk geld. Leeg de blaas dus thuis, op werk of, als het niet anders kan, op het station. Neem voor geval van nood een lege fles, plastic tas of thermoskan mee. Consumententesten van GeenStijl-redacteuren hebben uitgewezen dat de prullenbakken ook waterdicht zijn. Kan het niet anders, geneer je dan niet om het gangpad of tussencompartiment vol te ericlucassen. Hou geen rekening met normen, waarden, etiquette en forenzenfeedback als het hier om gaat. Dat doet de NS immers ook niet.
Les 7: Hoffelijkheid is voor kneuzen
Vriendelijke mensen komen niet ver. Letterlijk. Geef dus nooit je plek aan een ander. Ook niet aan dat lieve omaatje met dat éne been. Zitplaats is rustplaats is vitaal voor gezond aankomen. De wetten van de jungle. Help
niemand. Wees ook niet te beroerd om jezelf de trein in dan wel uit te slaan, ellebogen en bodychecken. Wie
hoekt, die tjoekt. Mensen die afwachten, halen hun aansluitende trein niet. Gestrande reizigers waren niet agressief genoeg, zo simpel is het, net als mensen die staan.
Hierrr, allemaal hele vriendelijke mensen.
Les 8: Alternatieve routes
Mensen die puur en alleen vertrouwen op het uitgeprinte
9292ov-advies, zijn de sjaak. Vijf minuten vertraging hier en een uitvallende trein daar en je bent de klos. Zorg dat je het
spoorwegennet uit je hoofd kent. Zodat je minimaal drie verschillende routes kent om op plaats van bestemming aan te komen. En pin genoeg geld om hetzelfde traject per taxi te volbrengen.
Les 9: Forenzenfittie
Willen mensen ergens heen waar jij niet heen hoeft? Prima, help ze waar mogelijk. Willen mensen
dezelfde kant op als jij? Geef nooit en te nimmer informatie weg. Sterker nog, breng ze op een dwaalspoor. Hoe minder mensen gebruik maken van dezelfde trein(en), hoe rustiger en dus hoe beter. Hoe meer medereizigers je elimineert, hoe groter de kans dat jij heelhuids aankomt. Parasiteer, maar laat je nooit parasiteren.
Les 10: Ken geen schaamte
Schaam je nergens voor. Pis in die prullenbakken, duw bejaarden aan de kant, lieg tegen medereizigers, ren voor je trein, negeer het gescheld van anderen. Je hebt maar één doel: zo snel mogelijk en zo gezond mogelijk aankomen. Schaamte is daarbij altijd een slechte raadgever. Bovendien, je kiest er voor om met de NS te reizen. Wat is er dan nog over om je voor te schamen?
Reaguursels
InloggenBen zelf machinist maar sommige mensen overdrijven behoorlijk met de vertragingen en maken van een mug een olifant. ( Ps neem ook is een kijkje op mijn naam en zet daar achter 2go.nl )
TheEgg | 08-12-10 | 14:36
ja liberaal mag ook hoor. en inderdaad autorijden is verloren tijd.... jij snapt m ;)
@DeeDeeCaten | 08-12-10 | 13:03
Linksig: Nope, liberaal. Beleefd: Ik doe mijn best. Leasebak: Laat maar zitten, die moet ik zelf besturen. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken. Trein komt (meestal) standaard met bestuurder. En inderdaad niet type-A genoeg voor een auto-met-chauffeur. En om alvast de stoerste reaguurders voor te zijn: wat jij een auto met chauffeur noemt, heet hier gewoon bij je vader op de achterbank.
lekbrug | 08-12-10 | 10:33
Nee, Industrieel Product Ontwerpen op de Haagse Hogeschool.
4 en 8 helemaal mee eens. Al die anderee punten hebben geen zin. Wij treinreizigers, zijn een ander type mens, linksig, beleefd, sociaal, en daarom laten we ons als makke schapen naar de slachtbank leiden. Als we niet zulke slome types waren hadden we wel een mooier salaris en dito leasebak gehad... Maar ja, geen type A mensen he...
En dit is dan alleen nog maar de trein. Gebruiken jullie wel s een bus? Bij ons op het plalleland word je vervoerd in bussen die te laat komen of soms helemaal niet verder zit je erin als haringen in een ton. Met bame de bussen van de universiteit nijmegen naar cs nijmegen zijn echt dramaties.
Als de bus stopt gaan alle deuren open, deze gaan weer dicht als de bus gaat rijden. met het gevolg dat je om de twee minuten minimaal 10 graden temperatuurverschil hebt.
Sjacherijnige chauffeurs
Chipkaartautomaten die alleen werken bij de chaffeur en in de rest van de bus niet. Voor uitchecken moet je dus eerst weer naar voren. Dat wordt niet aangegeven.
Goh die kialna beheerst hier wel alles. HBO-Media in Holland soms?
Ambitieus, geen kinderen, snowboarden. Maar ja, 19 jaar. Is er van jou niet ook een 10 jaar oudere uitvoering? (Google is niet echt nodig als je naar je eigen twitter account linked natuurlijk)
OT: Helemaal vergeten te vermelden: In Japan is het hele trein netwerk geprivatiseerd. Het grootste gedeelte is JR (geprivatiseerd nadat de ambtenaren versie er een zootje van maakte) maar er zijn ook vele losse kleine maatschappijen met ieder hun eigen lijn. Leuk, verschillende OV-chipkaarten door elkaar, alhoewel Suica en Pasmo tegenwoordig compatible zijn. Ze kunnen het daar wel zonder je privacy tot aan je endeldarm te schenden.
Japan kent ook veel lange stukken niet-druk spoor, maar dat maakt dat drukte grafiekje niet eerlijk. Het drukke gedeelte is druk genoeg om elke NS/prorail verkeersregelaar spontaan koffie te gaan laten drinken. Dat is namenlijk ook de standaard procedure als er iets fout gaat. Eerste koffie gaan drinken, de conducteurs en machinisten het maar uit laten zoeken, als je gebeld wordt door een machinist gewoon de verbinding weer verbreken.
wereldatlas | 08-12-10 | 01:10
Nou liever niet. Beter stop je 'm dan vanaf z'n 3e op de ski's. Maar nee, ik ben ambitieus, geen tijd voor kinderen.
Kialna | 08-12-10 | 00:59
Hm. ik skipte toch nog even langs.
SP had ik wel verwacht, dat zit denk ik in je genen. Dat straal je namelijk 100% uit.
Bier, goed
Kinderen, tsja. fout.
Okselhaar nee, goed
Sport, goed
PSV is gewoon fout geantwoord. Gewoon FOUT
Toch een behoorlijke score.
Maar kom op, 1 kindje. Gewoon 1. Ik voed met wel op. Geen punt.
Vanaf z'n 3 naar de Arena, op z'n zesde op voetbal en dan net zo lang langs de lijn staan schreeuwen totdat hij zo'n wit shirt aanheeft met die rode baan in het midden.
Toch?
Ik ga nu wel pitten, morgen college.
Daag
xXx
wereldatlas | 08-12-10 | 00:36
-SP, ja.
-Nee wil geen kinderen
-Bier, ja.
-Okselhaar, nee.
-Sport; Ninjutsu & Snowboarden
-Ajax of Feyenoord? PSV. Maar eigenlijk gewoon snowboarden en ninjutsu.
Slaap lekker. :)
-weggejorist-
wereldatlas | 07-12-10 | 17:05
Ooeh, ben jij nou de eerste die mij daadwerkelijk gegoogled heeft? :o
Kialna | 07-12-10 | 17:59
Ja, ik ben bereid mijn aanstaande partner even te googelen.
Maar voordat we trouwen nog even een checklist voor je.
- Ben je (centrum-) rechts of een SP'er (huh SP, ja.. ik vind die mensen vaak wel schattig)
- Wil je kinderen ?
- Hou je van bier?
- Okselhaar?
- Sport? (flauw, dat heb ik gezien op je hyves)
- Ajax of Feyenoord. Of: geen voetbal. (PSV is altijd fout)
Slaap lekker.
Heel leuk en aardig dat filmpje, maar ik zie geen wissels.
Ik snap deze hele hetze niet echt. Reist vriend Quid zelf wel eens met de trein? Ik reis dagelijks het traject Wolfheze - Utrecht Centraal en in het weekend Arnhem - Dalen en heb eigenlijk nooit wat te klagen!
ericlucassen als werkwoord voor pissen, fucking briljant!
Dat ga ik vanaf vandaag gebruiken als ik moet pissen. Iedereen zou dat moeten doen totdat het in het woordenboek wordt opgenomen.
Nou ik ga even naar de buren ^_^
keteltjes bij de wissels...
@Toontje Larger | 07-12-10 | 13:19
Loop eens een dagje met mij mee , kan je zien dat er geen verschil is tussen treinen en vliegtuigen(behalve de een gaat door de lucht ander niet).
Had je de ballen maar.
DubbelDubbz | 07-12-10 | 16:59
Hahahahahaahahahaaha fok.nl hahahahahahaha
Als het sneeuwt, mist of ijzelt vinden we het eigenlijk heel normaal dat het een chaos is op de wegen en het luchtverkeer plat ligt. Misschien verwachten we gewoon het onhaalbare van de NS.
Ik vind het niet raar dat een trein last kan hebben van het weer.
wereldatlas | 07-12-10 | 17:05
Ooeh, ben jij nou de eerste die mij daadwerkelijk gegoogled heeft? :o
Belgisch OV deed 't prima vrijdag, zo rond vijf uur. Ja vijf minuutjes vertraging, maar daar ga ik niet over zeiken met dit weer. Alleen stond ik op 't grensstation Visé vast: trein gaat hier omdraaien, we gaan niet naar Maastricht want dat kan niet.
Zou het een goede reden zijn om thuis te blijven van school...?
'Sorry meneer, geef de schuld maar aan de NS'
Ach in het westen moeten ze niet zo zeuren, gewoon een dagje syntus en de ns lijkt zo slecht nog niet.
Vandaag
Winterswijk-Doetinchem is normaal 40 minuten, vandaag heb ik totaal een reistijd van fucking 6 uur gehad en dan zit je in zo'n ww2 diesel buffel waar de verwaming het niet van doet. owja waarom worden er dan geen bussen ingezet ? vanwege te weinige personeel maar ze hebben wel allemaal beveiligers wie zorgen dat de mensen geen conducteurs of ander syntus persooneel lastige vallen,
@DubbelDubbz | 07-12-10 | 16:59
Nou Nou... zo ken die wel weer he. Iemand moet wel gewoon zijn mening kunnen uitten. En als die anders is dan de rest... so be it.
Ik weet hoe erg Kialna Fok.nl uitkotst... Ik denk dat je d'r behoorlijk beledigd hebt.
Hmm... nah, sorry, ik geniet toch wel van het vrijgezellen leven :)
Kialna | 07-12-10 | 16:54
Sharon, ik zag ons al stad en land afreizen en samen oud worden!
Jij foto's maken, ik... eh.. genieten..
Hoe dan ook, ik hou 11-11-11 open.
De deur hier, tijd dat je naar fok.nl verhuist.
DubbelDubbz | 07-12-10 | 16:54
Welke deur? WC deur?
wereldatlas | 07-12-10 | 16:50
Hmm... nah, sorry, ik geniet toch wel van het vrijgezellen leven :)
Kialna | 07-12-10 | 12:44
Lieverd, trek je zelf even de deur dicht?
U weet het zeker?
Kialna | 07-12-10 | 16:46
Dat beschouw ik als een 'ja'.
De datum ook oké? :)
wereldatlas | 07-12-10 | 16:44
U weet het zeker?
Hahaha +1 Ik weet niet of dat heel verstandig is. *kijkt licht uitdagend*
Kialna | 07-12-10 | 16:36
Wat is nou verstandig of onverstandig?
Wat vandaag onverstandig is, is morgen verstandig en vice versa.
Dus wat houdt je tegen?
10-10-10 zijn we helaas gepasseerd. 11-11-11?
Ja leuk @Kialna | 07-12-10 | 15:52
Maar ik denk dat de gemiddelde reaguurder geen moer snapt van hetgeen aangeboden op Railway Eye... Daar is over het algemeen wat meer inside informatie voor nodig... maar met betrekking tot de geweldige prestaties van SouthEastern waarbij mensen gedwongen de nacht moesten doorbrengen in een "commuter" trein...
Maar die radiolink eronder is nog stukken beter...
www.lbc.co.uk/why-cant-we-cope-with-sn...
Hoe sloop je een Spoorbedrijf:
DEEL 1... lul de communicatie afdeling helemaal klem.
wereldatlas | 07-12-10 | 16:17
Hahaha +1 Ik weet niet of dat heel verstandig is. *kijkt licht uitdagend*
Blijkbaar is nederland hartstikke tevreden met de NS, anders zou er wel een golf van protest opgestegen zijn op het moment dat de minister liet weten van plan te zijn na 2015 de concessie hoofdrailnet weer onderhands aan NS te gunnen!
Toch?
Wie hoekt, die tjoekt. Prachtig.
Deze quote made my day!
lol. Ik heb afgelopen jaar meer vertraging bij Coneexion dan bij de NS gehad.
Nooit meer in de trein en zeker niet naar Schiphol. In Den Haag bleef dat ding gewoon staan en het was gewoon zomer hoor. 3 uur van Nieuwerkerk naar Schiphol, hoef je niet eens voor door te fietsen. Voortaan gewoon met het wagentje en gewoon dokken voor het parkeren, heb je in ieder geval geen stress. Kudtbedrijf!
@spoorstaaf1435 | 07-12-10 | 15:31
De filerijders geven 3 miljard euro per jaar aan de spoorwegen, gedwongen dat wel.
Als ze al de autobelastingen zouden gebruiken voor de weg lagen er allang genoeg rijstroken om niet iedere dag op dat zelfde kudtstukje stil te staan.
wereldatlas | 07-12-10 | 15:45
Ja maar, RA 3 heeft gewoon een heerlijke soundtrack... Als ik naar de soviet march luister voel ik me gewoon spontaan een russin.
Kialna | 07-12-10 | 15:47
Een Reaguurster wat leuk!
En ook nog Red alert spelen...
Zeldzaam
Trouwen?
Haha de engelse spoorwegen kunnen er blijkbaar ook wat van:
railwayeye.blogspot.com/2010/12/in-bla...
Alert: hitler-spoof
@bezemkast 1919 | 07-12-10
Heel simpel, op de trein stond de eindbestemming. Toen de conducteur vertelde dat dat er niet inzat liet niemand hem erdoor en bestookte hem met vragen waar die beste man ook geen antwoord op had of iets aan kon doen. Vervolgens ging hij driftig telefoneren en werd er ergens een machinist opgetrommeld en ging de trein toch maar weer wel.
hoho
wachteven
==-
jaren terug was er de focus op de passagier
toen wachtte de trein nog als een dametje aan kwam rennen
maar...
dat leidde tot vertragingen.
en dus
ging televaag schande roepen
vertraging
schande!
riepen ze
en er werden prestatie-contracten ge-eist
en de treinen moesten
en zouden
op tijd rijden
en aldus geschiedde
en nu krijgen we dus het gekanker dat de ns ouwe dametjes op de perrons laat staan...
sja
-
wereldatlas | 07-12-10 | 15:45
Ja maar, RA 3 heeft gewoon een heerlijke soundtrack... Als ik naar de soviet march luister voel ik me gewoon spontaan een russin.
frbrob | 07-12-10 | 15:39
Ik vind het zo leuk dat je me gast noemt :)
Iets met sneeuw tussen de wissels en die wissels blokkeren? (ja de wisselverwarming werkte niet waarschijnlijk. Tis maar een gok he.)
Kialna | 07-12-10 | 15:22
Ah, ik snap nu pas je post. Tsja, de NS heeft niet zo'n beste naam.
Maar fuck de discussie over de NS.
Ra3 is weer een beetje overdreven. Het klopt dat Ra1 briljant was (is), maar Ra2 speelt net even wat lekkerder alleen zijn daar de sovjets overdreven slecht.
Ah fijn. Nerdtalk
@ Kialna | 07-12-10 | 12:44
Gast. Serieus. how the fack krijg je het voor elkaar om (een van) de belangrijkste stations bij 5 cm naar de tering te laten gaan? Ze doen zo'n wintertest, vertraging hier, kut trein daar en helpt het? Nee.
Zaterdag naar A'dam geweest. Wilde ik om 3 uur terug, verdomme 2 uur extra reistijd gehad. Ik was 7 uur thuis. En wat krijg ik terug van mijn kaartje? 1/4e precies.
Gelukkig sinterklaas daardoor korter moeten vieren maar dat terzijde....
An die ARBEIT | 07-12-10 | 15:36
Hier ook niet hoor...
spoorstaaf1435 | 07-12-10 | 15:31
Hee stalen banketstaaf hier niet schelden wah? Maar je hebt gelijk. Die wat asfalt asfalt asfalt schreeuwen staan straks weer op dezelfde asfalt in de file. Gezellig toch. En of er dan een bord met 130 op de autobahn staat doet niet ter zake. Stil staan is stil staan.
@Hölzenbein | 07-12-10 | 15:31
Hier niet hoor....
Zo... stelletje azijnpissers dat jullie zijn met zijn allen... (uitgezonderd @Kialna)
Geloof mij dan maar dat het Personeel van zowel NS als ProRail iedere dag zijn stinkende best doet om u van A naar B te brengen. Graag nodig iedereen uit om een keer van Almere naar Amsterdam CS te gaan in de spits. Wel met de auto uiteraard, want dan zien jullie al die treinen de file voorbij racen.
Gegroet professionele file-neuspeuteraars.
An die ARBEIT | 07-12-10 | 14:43
Nee, het is harTstikke koud.
wereldatlas | 07-12-10 | 15:06
Ik had het over de reaguurders. En ik hou het voorlopig op RA3 ;)... oke RA1 was ook briljant
mooie tips, duidelijk gebruiken vanaf morgen.
vandaag was het weer hel. trein reed niet, vervangende trein had geen machinist. enzovoort enzovoort.
dankzij NS mag ik zelfs mn tentamen niet maken (3 keer te laat bij werkcollege). bedankt he jongens, lekker die bonussen opstrijken, ik maak mn her wel weer:S
eikels,
NS-trajectonderzoeksmedewerkers van Synovate die je wakker maken omdat ze graag willen dat je meedoet aan het vrijwillige onderzoek. En vervolgens niet reageren op de klachten die je stuurt via de site (www.synovate.nl/contact.aspx).
Kialna | 07-12-10 | 13:59
Kialna | 07-12-10 | 14:05
Rustig rustig. Ik was even Echte Jannen luisteren en Red Alert 2 spelen (aanrader ^^).
Maar kind, vertel. Wanneer hoe en waarom heeft de NS jou KEIHARD gepakt, zodanig dat ik onder een muur moet gaan zitten?
Wat Pakzooi | 07-12-10 | 13:16 zegt.
Asfalteren!
Asfalteren!
Asfalteren!
De volgende keer ericlucass ik iedereen onder in de trein, wahahahha.
Les 4: Hou personeel altijd te vriend
Als het nodig is om vrienden te blijven, pas orale seks toe.
Les 6: Pis waar en wanneer je kan. Kan het niet anders, geneer je dan niet om het gangpad of tussencompartiment vol te ericlucassen.
ROFL, I laughed my fucking ass off. Dit is toch geenstijl Geenstijl!
@Hölzenbein | 07-12-10 | 14:28
Zo, * uitgegeten is *.
Alleen als jij ook komt! Ik wil je weleens zien rennen met je houten been...
Soep | 07-12-10 | 14:38
Lekkere vergelijking.... maar... nee. Meestal ga ik wel naar de producent ja. Nike schoenen -> nike bellen. Canon camera, -> canon bellen.... maar misschien ligt dat aan mij. :)
@Hölzenbein | 07-12-10 | 14:28
Doe eens niet zo gek, het is hardstikke koud man!
* eet *
@ Kialna...
Als je schoenen koopt en ze zijn slecht of kapodt ga je ook niet als eerste bij de fabriek glagen toch? Dan ga je naar de schoenenzaak waar je ze kocht.
Waar gebeurd:
Onlangs bij een bespreking over winterklaar maken beweerde manager NS dat alle treinen winterklaar waren.
Machinisten wisten dat het niet zo was en wezen management daarop.
Reactie?
"Jullie moeten ook altijd negatief doen."
De rest is geschiedenis. (was het maar zo)
Hölzenbein | 07-12-10 | 14:28 Uitgeløld? Kun je het niet winnen?
zeg maar jansen | 07-12-10 | 14:04
An die ARBEIT | 07-12-10 | 14:10
Ja, en ga nu maar weer buiten spelen kleuters. Of trollen. Mag ook.
Johnny Quid: dikke faal voor de vergelijking met het spoor in Noorwegen... heel dat netwerk heeft 6000x minder wissels dan hier. Zij hoeven alleen met brute kracht door een berg sneeuw heen te duwen zo nu en dan.
Elk kut incident wordt tegenwoordig breed uitgemeten door de media om maar die massa aan het nieuws te krijgen en een scoop te hebben.
Koning Winter vertraagd gewoon al het vervoer. Accept it!
zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:44
poinconneur de lilas:
www.youtube.com/watch?v=HsX4M-by5OY
darmflora | 07-12-10 | 14:17
Goh nu je het zegt.... zwitserland dan weer wel..
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 14:09
Dat was een kwestie van lomp genoeg zijn.
caudillo | 07-12-10 | 13:50
Helemaal mee eens, maar wel met de toevoeging dat gehandicapten wel respectable kansen moeten krijgen.
paost712 | 07-12-10 | 13:55
Managers bij overheid en semi-overheid zijn vaak mobbers die de boodschappers van slecht nieuws onder de trein brengen. Murder on the train, volkomen terrorpsycho's. En dat wordt hun keer op keer geleerd op zgn hei-dagen.
Opmerkelijk dat Duitsland niet wordt vermeld in dat NS grafiekje van Kialna...
Soep | 07-12-10 | 14:11
Ik stond maar 3 reacties boven je ;)
En nee, ik ben niet werkzaam bij die bedrijven. Maar we kunnen beginnen bij de overheid. zie: www.nu.nl/binnenland/2396209/prorail-v... <-- tekort aan geld bij overheid = resultaat. Enjoy
@ eerste reactie...
Bent u toevallig een van de bestuurders van de NS danwel Prorail die eigenlijk met andere dingen bezig hoort te zijn? Ga dan a.u.b. terug met het alvast lenteproef maken van het spoor zodat de treinen straks geen hooikoorts krijgen of last hebben van schattige lammetjes naast het spoor waardoor de trein uiteraard een dikke voorjaarsvertraging zou kunnen lopen.
Dankuwel!
@Hölzenbein | 07-12-10 | 14:02
Klopt, of heb je het nou tegen jezelf?
koolteer | 07-12-10 | 14:06 Je moet dan wel eerst een zitplaats hebben.
*ziet zwakke plek in de methode*
Nico Mudde | 07-12-10 | 14:06
Mooi toch? ik heb dan geen lachkick, maar ik kan wel lekker grinnikken af en toe. hehe
Tip uit den ouden doosch. (ga al jaren niet meer met de rijdende ramp)
Neem een Penthouse, Hustler of ander opendeurblaadje mee. Heb je eindelijk een zitplaats gevonden, ga dan het blad (bij voorkeur de uitklappagina) uitgebreid bestuderen. Heb slechts een keer iemand gehad die toch naast me ging zitten. Een hockeytrutje dat me vertelde dat ze niet op jongens viel die dergelijke blaadjes lezen. Op mijn commentaar dat ik niet op meisjes val die er niet net zo uitzien als in de betreffende blaadjes vertrok ze alsnog.
Kialna | 07-12-10 | 14:01
Heb idd geen wiet nodig, krijg van dit onderwerp en de comments spontaan al een lach kick.
Hulde aan dit artikel!
'An und für sich' zouden vertragingen nog (deels) te accepteren zijn als de prijzen van treinkaartjes niet zo belachelijk hoog lagen. Het grafiekje dat Kialna plaatste geeft een voor de NS redelijke score aan (bron: NS), maar het is jammer dat er niet in vermeld staat dat ik voor hetzelfde bedrag óf van Utrecht naar Amsterdam kan reizen óf ik in Italië een week lang het OV kan gebruiken.........
Insure | 07-12-10 | 13:23
Het is sowieso van de zotte dat openbaar vervoer subsidie krijgt.
Ik maak er geen gebruik van, maar mag wel meebetalen zo dat zeikeenden als jij ook eens ergens naar toe kunnen.
*Verse winterbandjes onder de x5 en geweaun buiten de spits overal naar toe rijdt*
Waar blijft die wereldatlas nou?
Tja, als ik de spotjes mag geloven zitten de konijntjes er deze winter in ieder geval warmpjes bij...
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 14:02
Hout is solide, het vlees is zwak.
Case closed...
Hölzenbein | 07-12-10 | 14:03 Wel hoor, heel duidelijk.
zeg maar jansen | 07-12-10 | 14:02
Ja, je snapt het niet. Dus.
An die ARBEIT | 07-12-10 | 14:01
Ouwehoer.
Hölzenbein | 07-12-10 | 13:57 Dus je rechterbeen is van hout? Jij steunt op links dus. Had ik al gedacht.
Vroeger: "De stoptrein naar Leiden heeft een vertraging van vijf minuten."
Nu: "De stoptrein naar Leiden vertrekt over vijf minuten."
Ja, de NS is er een stuk klantvriendelijker op geworden de laatste jaren.
Nico Mudde | 07-12-10 | 14:00
Dilemma! Lach je, of lach je niet. Vragen, vragen...
@wereldatlas | 07-12-10 | 13:58
dat onderzoekt ruikt naar...' wij van wc-eend.."
@Hölzenbein | 07-12-10 | 13:57
Sjhoer.
D.K.Dent | 07-12-10 | 13:59
Neuh ik doe niet aan drugs. ;) Gezond lichaam en een gezonde geest hier.
Kialna | 07-12-10 | 13:57
Ha ha ha ha ha ha. Geweldig.
Mark van Leeuwen | 07-12-10 | 13:58
Hoe zet je een conducteur voor het blok? Die schuilen bij vertraging toch in hun eigen hokje?
@Kialna | 07-12-10 | 13:58
heb je geen wiet???
wereldatlas | 07-12-10 | 13:58
Ga maar vast onder/achter een muur zitten. Want ze pakken je nu net zo hard als dat ze mij gepakt hebben. Al denk ik dat ik misschien nog prettiger ben om te pakken dan een wereldatlas.
Volgens mij kan men beter een paar koolgestookte locomotieven uit het spoorwegmuseum laten rijden. Die doen het echt altijd! Afgelopen zaterdag met een groep medepassagiers een conducteur min of meer voor het blok gezet om toch maar wel te gaan rijden met zijn trein vanaf Utrecht CS. En jawel hoor, na een minuut of twintig was er een machinist opgetrommelt en ging de trein toch maar weer wel verder.
D.K.Dent | 07-12-10 | 13:56
*doosje melatonine geeft*
@ alle kritiek op de NS:
De NS zit in een lastige positie. Allereerst omdat ze afhankelijk zijn van ProRail. Als iedereen vast zit op Utrecht Centraal, dan kan de NS daar weinig aan doen. ProRail en NS zijn twee verschillende organisaties hè...
Bovendien heeft Nederland het dichtste spoorwegennet ter wereld (en overigens ook het veiligste) dus als er ergens een trein vijf minuten vertraging heeft, dan heeft dit gevolgen voor veel andere treinen.
Het is allemaal zo gemakkelijk nog niet.
Overigens krijg je bij de NS naar ik meen na een half uur vertraging koffie en thee gratis en na drie kwartier ook broodjes (in de Kios). Dit is veel eerder dan volgens de Europese regels verplicht is.
Ik denk dat de NS wel eens wat meer aan haar imago mag werken. (Zet is op je site dat je de veiligste vervoersmaatschappij van de wereld bent...)
Overigens moeten ze inderdaad geen onzin filmpjes de lucht in sturen.
D.K.Dent | 07-12-10 | 13:56 Gewoon meelullen, beter voor je gezondheid. En, zoals ik al zei, het doodt de tijd.
An die ARBEIT | 07-12-10 | 13:51
Die is ook goed, misschien tijd om deze varianten op te nemen in ons groene spoorboekje.
An die ARBEIT | 07-12-10 | 13:52
Sure schrijf je zo: sure. Hoe kan mijn rechterbeen dan een beter wapen zijn als ik met mijn linkerbeen mep. Dan val ik toch om Einstein. Sjonge jong.
Nico Mudde | 07-12-10 | 13:54
Als machinist of als reiziger?
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:51
daar word ik zoveel agressiever van.. juist als je zo een belangrijke hotemetoot bent (of denkt dat je er een bent) zal je niet 2e klas in de NS trein zitten. En als je dta wel doet zal die info vast vertrouwelijk zijn en dan ben je dubbel zo triets... arghhhhh word er weer agressief van...
Probleem met de semi-overheidsinstellingen die NS en prorail uiteindelijk toch zijn is dat men nog altijd als ambtenaat denkt en werkt.
Te veel managers die zich achter hun manager verschuilen en niemand, werkelijk niemand durft iets te doen dat wel effect zou kunnen sorteren maar op het konto van het hogere management geschreven zou kunnen worden als het mislukt.
Niemand die het wil doen want als het wel goed gaat krijgt het management de pluim en bijbehorende bonus.
We kunnen ons druk maken (of niet) maar er zal weinig tot niets veranderen bij dergelijke organisaties.
Kialna | 07-12-10 | 13:50
Er ligt veel spoor in Japan, maar deze regel zou iets zijn voor onze Marklin bestuurders. Ben je daar een minuut te laat op het station en het is jouw fout, wordt je vriendelijk verzocht om op te rotten. Konichiwa.
zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:52
haha +1
Les 12: koop je eigen conducteurssleutel
frontpage.fok.nl/nieuws/245892/1/1/50/...
@Hölzenbein | 07-12-10 | 13:50
Shure, maar let wel op dat je geen splinters in je vingers krijgt! Als het gaat zweren kom je er misschien over een tijdje wel achter dat je rechterbeen een beter wapen was geweest.
Kialna | 07-12-10 | 13:51 Ha, wisselgeld.
D.K.Dent | 07-12-10 | 13:48 Indien mensen belangrijk zitten te doen met luide gesprekken, het doel is namelijk iedereen ervan te doordringen dat ze een belangrijke functie hebben met belangrijke gespreksstof, mee gaan praten. Doe maar of je er verstand van hebt en dat je het belang van hen inziet. Vergeet niet van tijd tot tijd het met ze oneens te zijn anders is het gesprek mogelijk snel ten einde.
Het doodt de tijd zie je.
Nico Mudde | 07-12-10 | 13:48
Genoeg mensen kennen in de spoorbranche, waaronder enkele Prutsrailers die hun eigen bedrijf ook zo noemen. Mooi man, die zelfspot. Zij wisten mij ook te vertellen dat er totaal niet geïnvesteerd was in wissel, terwijl dat wel beweerd was....
@Nico Mudde | 07-12-10 | 13:48
Profail?
@Insure
't Was de VVD die...
-
Ja inderdaad, toen de VVD met de PvdA samenwerkte (Paars, remember? - krijg je alle lulligheid der socis en daarbij ook nog de waandenkbeelden van de theoretische liberalen) hebben ze de NS en de post en nog 't een en ander geprivatiseerd. Valt onder de puinhopen van Paars.
-
Ik heb eens een stuk van zo'n VVD-er gelezen, die schreef over de NS: "Daar heerste vroeger zo'n ingenieurscultuur..." Nee, nou heerst er een bankierscultuur. Tel uit je winst.
-
Vuilnis ophalen, openbaar vervoer en de PTT moeten OVERHEIDSMONOPOLIES zijn. Gaat altijd met verlies. Maar dan krijg je ook wat voor je belastingcenten.
En als we het socialisme nou 'es zouwen afschaffen (ik bedoel totaal ophouden met het helpen van al wat zielig is, te beginnen met verweggistan), dan houden we meer dan genoeg over om dag en nacht, zomer en winter, supertreinen te laten rijden, zelfs daar waar weinig passagiers zijn.
(Hoe kan iemand nou verwachten dat een winstgericht postbedrijf ook bij de eenzame vuurtorenwachter een brief komt brengen voor 44 cent?)
-
Maar ik vrees, meneer "Verzekering", dat U de wreedheid van een land zonder sociale voorzieningen heel erg immoreel zou vinden.
Zo is er altijd wat.
-
@Johnny Quid
Wat een handleiding. Brrrrr.
Ik heb besloten dat ik bij de aardige mensen wil horen. Daarom ga ik altijd met de auto.
TheEgg | 07-12-10 | 13:41
Ik zou zelf niet weten hoevel km spoor er in Japan ligt, maar hier is het zeker tegen de 6000 aan. Best veel, voor een landje met een lengtedoorsnede van max 360 km. Relatief gezien klopt het misschien wel. Maar daarvoor zou ik concreet moeten weten hoeveel km spoor er in Japan ligt.
Verder; dat spoorboekloos rijden moet ook gewoon echt niet doorgaan. Dat werkt gewoon voor geen drol.
An die ARBEIT | 07-12-10 | 13:35
O dat kan best. Als ik dan links uithaal heb ik meer swing om rechts om de oren te slaan. Prima toch.
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:46
De humor, het hout maar niet op.
NS is overigens net als T-mobile; de totstandkoming van de uiteindelijke verbinding is niet gegarandeerd.
Kialna | 07-12-10 | 13:02
Prutsrail, hoe kom je er op. :-)
Che_cuevara | 07-12-10 | 13:47 Nee, thuis. Het heeft namelijk geen enkele zin om naar een station te gaan als er geen trein zou bestaan. Sterker nog, ik zou me dan afvragen of er überhaupt stations zouden bestaan.
lion@night | 07-12-10 | 13:43
Spoorwegpolitie is niet meer helaas. Is nu KLPD, maarja, voordat die er zijn....
ow ja, les nr zoveel: Korte metten maken met blerende medereizigers in een stilte coupe (ook als dit kleine vervelende kindertjes zijn) want als je de conducteur hierop wijst zegt ie: "daar kan ik niets aan doen".
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:44
hulde voor die conducteur!
@Eddeddy | 07-12-10 | 12:49
Maar het was er wel gezellig
@ zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:40
Wedden van wel? Ze kunnen daarna alleen niet meer dicht. Maar na ons de zondvloed.
@kuffer | 07-12-10 | 12:46
Nog op het station denk ik
An die ARBEIT | 07-12-10 | 13:45 Het been misslaan, is dat al een uitdrukking?
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:36
Ahh, dat been met al die splinters erin?
lion@night | 07-12-10 | 13:41 In die contreien maakt ik het mee dat een conducteur naar de kaartjes kwam vragen. Bij een Negro Mastodontico (grote neger) aangekomen zei de neger, terwijl ie z'n telefoon pakte, "Ga weg, of ik bel m'n vrienden".
Waarop de conducteur ook een mobieltje ter hand nam en zei: "Mijn vrienden hebben een korter nummer".
De neger liet zich een kaartje schrijven.
@Kialna | 07-12-10 | 13:40
het is ook een favoriete route voor zakkenrollers (Amsterdam Sloterdijk - Schiphol), waar nauwelijks tegen wordt opgetreden door de spoorwegpolitie.
@Kialna | 07-12-10 | 13:05
Wat betreft Japan: Er rijden daar inderdaad veel minder treinen op het platteland, zeg eens in de 15 minuten ipv elke 2 minuten (ok, dat laatste is in de spits). Overigens is dat dan nog wel steed via een dienstregeling. Geen flauwe smoesjes over dienstregeling-loos rijden. Ten tweede spelen ze vals in dat grafiekje, ze rekenen per meter spoor. In Japan ligt veel meer spoor. Op drukke trajecten ligt het daar rustig 6/8 banen breed. Moet natuurlijk ook wel een beetje als je een beetje op tijd wil rijden in het land met het hoogste aantal zelfmoorden.
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:39
LOL!
We hadden dezelfde gedachte, maar jouw tip voor het losstation is dan weer goud waard!
lion@night | 07-12-10 | 13:38
Hahahaha +1 ik moest wel lachen ja. En oh zo waar. Daar loopt de int. trein & fyra de meeste vertraging ook op. Door de zogeheten 'kofferterroristen' zoals dat inmiddels genoemd wordt door personeel en vaste reizigers. xD prachtig!
Ivoren Toren | 07-12-10 | 13:38 Mooi, ik zie echter één klein probleempje. Tegenwoordig kunnen de ramen niet meer open.
Dit is niet mijn dienstregeling, vriend!
lion@night | 07-12-10 | 13:36 In de trein richting Schiphol hutkoffers. Ook op een tussenliggend station naar buiten zetten. Amsterdam Arena is er een goede plek voor omdat daar het bewijsmateriaal meteen verdwenen is.
Zie jij daar een negertje met sjieke kleding? Dat is je hulpje in het wegwerken. Je kent hem niet maar jullie werken aardig samen.
Les 11: Stinkbommetjes
Voor als je wilt zitten en er is geen plek. Binnen één minuut heb je de hele coupé voor jou alleen. Daarna gewoon eventjes luchten. Werkt ook uitstekend tegen irritante kansenjongeren en mensen die hun muziek te hard hebben staan.
@Kialna | 07-12-10 | 13:37
treinen van/naar Schiphol, is een soort van wipeout om de trein uit of in te komen.
lion@night | 07-12-10 | 13:36
Ja of volwaardige fietsen... of mensen die net terugkomen van IKEA.
Johnny Quid +1
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:29
vouwfietsen zijn inderdaad hoogst irritant, evenals kinderwagens/buggies.
An die ARBEIT | 07-12-10 | 13:35 Dat is tegen het zere been volgens mij. En dat been is makkelijk te herkennen, daar zwaait ie namelijk niet mee.
beste advies ooit van de NS;
www.boschveld.nl/boschveldnieuws/wp-co...
@ Superior Bastard | 07-12-10 | 13:30
Die had ik niet verwacht.
@Hölzenbein | 07-12-10 | 13:32
/Makkelijk
Je linker been zeker? Die kant hang je namelijk meestal op....
kapotte_stofzuiger | 07-12-10 | 13:32
Doe mij maar volvo. Of Lamborghini... maar da's weer te.
@kapotte_stofzuiger | 07-12-10 | 13:31
Een RS4 daarentegen blijft je verblijden...
Hölzenbein | 07-12-10 | 13:32 En ik duw mensen die met een houten poot zwaaien meteen uit balans.
Heerlijk die privatisering.
Het geld dat 10 jaar niet is uitgegeven aan onderhoud is uitbetaald aan dure meneren & dito gebouwen en nu het zaakje in elkaar dondert kan de burger alsnog de rekening betalen.
@Kialna | 07-12-10 | 13:29
Brrrrr.... Renooit
*blij in Citroën stapt*
zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:22
Ik sla gewoon iedereen verrot met mijn houten poot ;-)
binnenkort kaartje 3e klasse bij de NS?
Met riant uitzicht en optimale belevingservaring.
www.lolcaption.com/wp-content/uploads/...
Uiteindelijk een Audi A6 ook niet zaligmakend
www.google.nl/#hl=nl&biw=1440&...
Willem VanDer Decken | 07-12-10 | 13:31 Jij valt op dikke vrouwen.
Soms, heel soms zie ik wel eens een conductrice die oraal zou willen bevredigen.
Multiflauwekulti | 07-12-10 | 13:28
Geen verwachting is ook een verwachting.
lion@night | 07-12-10 | 13:24 En dan heb ik het nog niet gehad over mensen die een vouwfiets mee willen nemen. Probeer ze van dat voornemen af te helpen. Zo'n ding neemt namelijk ruimte in. Eventueel op het balkon staande vouwfietsen kun je op tussengelegen stations op het perron zetten. Dan komt er meer ruimte namelijk voor reizigers.
Qua zitplaats heb je, indien aanwezig, alle ruimte op het toilet. Je kunt er roken. Indien er iemand met hoge nood op de deur klopt kun je twee dingen doen, je muil houden en hopen dat ze weggaan of ze verwijzen naar de prullenbakken. Het is jouw zitplaats namelijk. En jouw rookcoupé.
D.K.Dent | 07-12-10 | 13:27
Eensch.
-
Maaaarrrrr.. gelukkig hebben alle reaguurders hier inmiddels een nieuwe Renault Megane Estate met bose systeem, dus kunnen ze lekker muziek luisteren in de file... :)
Vertraging... het hangt allemaal samen met verwachting.
Ergo: geen verwachting, geen vertraging.
zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:22
wat denk jij hoe hij aan dat houten been is gekomen? Zijn tas op het perron gekwakt en zelf tussen perron en trein geveegd door ene jansen.
Ik reis al jaren regelmatig met de trein, maar ik kan me niet herrineren dat de gemiddelde treinreis met of zonder vlokje sneeuw, gesmolten wissels en vallende herfstbladeren, (ja allemaal eeuwenoude natuurverschijnselen waar we nu pas last van hebben?) zo een survivaltocht was als de afgelopen 3 jaar. Ik denk dat het te wijten is aan de bezuinigingen van de laatste 10 jaar, op een gegeven moment begint het verval.. en dan heb je idd problemen bij het minste & geringste.
arvid | 07-12-10 | 13:24
Ik vind de internationale trein van Amsterdam naar Brussel toch wel prettig soms... en ja, lekker 1e klas. 1e klas is echt heerlijk! Lekker onderuitgezakt wegdromen.
T'is dat er boven staat 'De Grote NS Wintersurvival Guide' want anders had ik toch echt gedacht dat dit over Connexxion ging !
Daar hebben de hoge heren last van precies hetzelfde.
Totaal geen feeling met de werkvloer en ruckzichtloos 'snijden' in mens en materiaal.
Dat er grote rituitval door aanschaf van verkeerd materiaal (galbussen) intresseert Connexion niet.
Hogen heren hebben op deze MAN gasbussen (lees galbussen) voor ongeveer 90.000 bezuinigt en daar ondervinden de chauffeurs en de reizigers nu de ellende van.
Eigenlijk net zoals bij de NS.
Je zal met dit weer maar bij een halte staan van een bus die maar om het half uur gaat.
Sta je daar toch een uur te blauwbekken.
Maar Connexxion heeft daar schijt aan, er mag maximaal 5% rituitval zijn.
5% uitval waar de provincie wel voor betaald !
Om dan nog maar niet de schrijven over het constant te laat zijn omdat de hoge heren van Connexxion alle lucht uit de roosters en rijtijden hebben geperst.
Ik snap echt niet dat de provincie Noord Holland geen zak aan doet, want is de opdrachtgever.
@ de Redaktie van GS, doe eens een poll onder de reaguurders over Connexxion over rituitval en vertragingen.
Jullie zullen stomverbaasd zijn van de reakties !
Treinen zijn voor treinreizigers.
Geen speld tussen te krijgen, dat.
@zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:22
LOL!
Niet doen, anders dient die ene deur weer gereset te worden (=minstens 10 min vertraging)
;)
Oh, en internationale treinen moet je mijden als de pest, want die hebben veel meer tijd gehad om vertraging op te lopen.
Ik mis de beste tip als je wil zitten: reis 1e klas. Er is weinig mooier dan een groep scholieren weggestuurd zien worden terwijl men in de 2e klas in de gangpaden staat.
Nog leuker is als ze tegen de glazen wand op de grond zitten.
Bij de 1e klas ingang kan je ook de ellebogers voor laten, want die gebruiken die ingang alleen om sneller in de 2e klas te zijn zodat ze kunnen zitten. En in de 1e klas van intercitys zitten stopcontacten, dus geen reden om allerlei extra accu's mee te slepen.
Als er geen intercity rijdt op je reistraject kan je beter gaan fietsen.
Ik moet werkelijk kotsen om de reacties van rechtse partijen. Vooral de VVD heeft in Paarse kabinetten een belangrijk aandeel gehad aan de kwaliteitsdaling van de NS. Jorritsma heeft door de privatisering een puinhoop aangericht.
Bovendien bezuinigt dit kabinet op openbaar vervoer. Verder wordt er wel verwacht dat de NS en Pro Rail hun zaken goed voor elkaar hebben, terwijl ze het met serieus minder geld moeten doen.
Gaan we straks ook woningcooperaties aanpakken(omdat ze hogere huren rekenen door een heffing van dit kabinet)? Of doen we dat ook met gemeente( die te maken hebben met bezuinigen van het kabinet)? De enige die schuld heeft aan de puinhoop van Pro Rail is de VVD en dit huidige gedoog kabinet.
Bekende bezuinigingstruc. Geld weg halen bij instanties( zoals NS, woning co operaties en gemeente). Die krijgen hun begroting niet sluitend meer en verhalen de kosten aan de klant. En maar zeiken op die instanties. Terwijl het kabinet die puinhoop aanricht.
Hölzenbein | 07-12-10 | 13:20 Heb jij echt een houten been? Tip: Stap dan niet uit waar ik in wil stappen. Zie m'n 13.09
Raar, geen woord over het enige leuke blonde meisje dat in hetzelfde schuitje zit.
@kapotte_stofzuiger | 07-12-10 | 13:17
scusi, staat er niet duidelijk inderdaad.
Ik wilde boeken bij NS Highspeed, maar voordat ik definitief wilde boeken eerst de DB gecheckt.
Boeking bij NS dus niet afgerond.
kapotte_stofzuiger | 07-12-10 | 13:16
Mijn excuses bij deze.
megalutsert | 07-12-10 | 13:16
Mwoa, dat zal wel meevallen, grafiek is opgezet door NRC, gegevens van NS. Maar hey... ik ben geen knullie :)
Les 10 dus: wees een hufter. Dus voor velen geen verandering in houding nodig.
Call on the attacker | 07-12-10 | 13:15 Ik heb dit jaar een spoorboom als kerstboom. Dat komt zo: Er is een industriespoortje wat al een hele tijd niet gebruikt wordt, daar staat tussen de bielsen een mooi sparretje. Van de week zal ik die eens even gaan halen, kettingzaag mee en dan is het zo gepiept. Vanwege de plek waar ie groeit heb ik het een spoorboompje genoemd.
In tegenstelling tot blijkbaar de rest van Nederland ben ik wél heel tevreden over de NS. Daar waar continu alle wegen rond Amsterdam en Utrecht alle wegen vast staan, rijd ik lachend met (vrijwel) geen vertraging van Amsterdam naar huis.
Dat het even omschakelen is als het ineens als een dolle gaat sneeuwen, zoals afgelopen zaterdag, is helemaal niet gek. Wij waren gewoon heel blij en tevreden dat wij, keurig op tijd, vanuit Utrecht vertrokken. Het tweede stuk van onze reis (met de auto over de A12) ging stapvoets over de snelweg, alwaar de treinen ons voorbij raasden.
Echt, NS bashen is blijkbaar volkssport nr1, maar dan vooral van de media en onze volksvertegenwoordigers, die zich allemaal blijkbaar niet echt in de materie ingelezen hebben.
@ecologiste | 07-12-10 | 13:15
aaien doen ze wel, voor de handjesophouders.
@ Kialna | 07-12-10 | 12:44
Als het op Schiphol sneeuwt ligt de landingsbaan vol. Die moet schoongemaakt worden. Vluchten worden omgeleid wegens te slecht zicht, gladheid landingsbaan etc. Vliegtuigen krijgen ook meer tijd om te landen. Niet verwonderlijk dus dat het dan een chaos wordt en volledig terecht op want veiligheid staat voorop. Treinen rijden op rails en daar zijn dingen als slecht zicht en gladheid geen issue. Sneeuw zou helemaal geen issue mogen zijn binnen dit faalbedrijf maar is het toch. Daarom hoor je niemand zeiken over Schiphol!
Ik zoude liever dood zijn,dan te moeten reizen met de trein
@bobdobalina | 07-12-10 | 13:14
eens, maar in die landen weet je dat de trein zo functioneert en daarom betaal je er ook bijna niets voor.
Hier betaal qua prijs voor een vijfsterren spoort terwijl je wordt opgezadeld met een tweesterren spoor.
@ vetkleppert | 07-12-10 | 13:09
Inderdaad. En dan helemaal het geleuter waar je niet om vraagt. Ik wil niet weten hoe het is met Latifa, Sharissa, Manita, en weet ik welke namen je door een telefoon geblèrd hoort worden...
Of: een stel limburgers die iets te enthousiast alles wat ze zagen toch wel heel bijzonder vonden (kom dan niet naar de randstad als dat zo overweldigend voor je is), en dat uiteraard een volume of tien te hoog moest rondbazuinen aan elkaar, in het lèmbèrgs... bah...
Voorlopig geen trein meer voor mij.
@lion@night | 07-12-10 | 13:13
Waarom koopt u 2 keer dezelfde tickets?
-weggejorist-
Voorzie al die trajecten van asfalt! Hebben we 2000 km snelweg erbij.
Wat een armoe die NS..
-weggejorist-
@Kialna | 07-12-10 | 12:44
Bah, wat bent u vervelend en ongeïnteresseerd in uw medereaguurders
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/1...
-TJ- | 07-12-10 | 13:15 Heb jij een eigen trein joh?
@ zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:09
+1.
De enigste keren dat ik vertraging heb op mijn traject is als er weer eens een malloot voor de trein springt. Anders rijdt die van mij altijd gewoon op tijd.
lion@night | 07-12-10 | 13:13
Je sais.
Steevast alles enkele 10-tallen procenten te duur in NL vergeleken bij D. Ja onze elite wil graag graaien en naaien maar niet aaien.
Als leaseautorijder vind ik die trein eigenlijk zo slecht nog niet. Af en toe zijn de spoorbomen dicht, maar dat is wel te overzien.
zolang je het reizen per trein ziet als een groot avontuur is er weinig aan de hand. Net zoiets als in een derdewereld land een bus pakken waar iedereen met zijn kleinvee en koopwaar inzit. Beetje mensenkijken en dagdromen totdat je de plaats van bestemming bereikt (en dat is net als in de bus in een vies ver kutlandm, zelden op de vooraf aangegeven tijd). Reizen per auto begint overigens ook steeds meer op dit verhaal te lijken.
Eindelijk een goede samenvatting van het reizen met de trein in NL anno 2010.
Maar ProRail heeft wel degelijk goed uitgeruste wintertreinen: coontje.wordpress.com/2010/12/05/prora...
zeg maar jansen | 07-12-10 | 13:09
Lol! Dát zag ik dan weer niet terug in het stukje van John. Mooi addendum.
John Muts | 07-12-10 | 13:12
Zeker ook voor studenten.
Ik wacht de berichten af over de rol van Geert Dales bij ProRail...
Trein? De enige treinen hier zijn de boemels naar friesland en Delfzijl en naar Zwolle.
Nou hoef ik daar goddank nooit heen, dus met die treinen heb ik niks te maken. Met file ook niet trouwens.
Trein en file hebben 1 ding gemeen: Je zult er mij niet snel in aantreffen...
Er gaat niets boven Groningen (nouja, autorijden misschien).
Overigens;
vorige week een retourtje geboekt naar Düsseldorf, ja, met de trein voor 2 personen.
Totale kosten bij NS Highspeed: bijna 200,-
Tickets geboekt bij de Deutsche Bundesbahn, zelfde trein, zelfde tijden, zelfde traject; kosten 130,-
F*ck de NS!
Mekkel | 07-12-10 | 13:09
In D is in ieder geval de bediening perfect en hoef je niet door het helse licht van genadeloze TLbalken gestraald te worden.
Nieuw Nederlands werkwoord: Iets of iemand 'Youp-van-'t-Hekken'; een persoon of merk structureel, na herhaaldelijk en onveranderd falen, campagnematig achtervolgen met negatieve beeldvorming
De trein is voor werklozen, ambtenaren en provinciale forensen. Geen grote ramp als die eens een paar uur moeten wachten. Toch -1 voor de communicatie rond storingen bij de NS.
Zodra het sneeuwt, mijd ik de NS gewoon als de pest. Simpel.
Hahahahahaha geweldig geschreven weer :D
Wat een gezeik, zaterdag om 12u met de trein van Amstel via Utrecht naar Zwolle (werkzaamheden tussen Amsterdam en Amersfoort, vandaar de omweg), half uurtje vertraging, terug om 1845, 3 kwartier vertraging. Was met de auto echt niet anders geweest met dit weer. En al dat gezeik over het buitenland. Alsof de gemiddelde Nederlander daar in de trein zit en weet of het werkt... Mijn laatste treinreis in Duitsland had een vertraging van 2 uur.
Jawoeb Druart | 07-12-10 | 13:04
Maar de mensen waar je niet voor hebt gekozen die u noemt zijn inderdaad een belangrijke factor.
Vooral omdat de inrichting van het OV ongewenst lichamelijk contact zo goed als onvermijdelijk maakt.
Los van hun geur. geleuter en lelijkheid.
Superior Bastard | 07-12-10 | 12:57 Ik doe dat af en toe, met de trein reizen. En om mezelf te straffen heb ik ook zo'n OV-chipper aangeschaft.
Wat Johnny schrijft klopt allemaal.
Heb er nog een handigheidje bij, stel je naast de deur op op het perron, indien er een bejaarde wat langzaam uitstapt trek je hem/haar aan de revers en flikker je ze een meter of twee het perron op.
Tien tegen een dat ze namelijk na het langzaam uitstappen voor de deur blijven staan en op hun gemakje rondkijken waar de roltrap is. Dat wil je niet, ze staan je in de weg. Dus zijn ze halverwege de treeplank, beet pakken en een zwiepert geven richting roltrap.
Eventuele wandelstokken en loopkrukken kun je met je voet tussen trein en perron vegen. Je wil immers er zelf niet over vallen en je gunt dat je medereizigers ook niet omdat dat vertraging in de hand werkt.
Dan, als je de ingang hebt vrijgemaakt, zul je merken dat iedereen op hetzelfde moment de trein in wil. Ellebogen, die heb je niet voor niets.
Zwaai er mee of je traint voor de olympische spelen droogzwemmen, wees een Ado speler in het gebruik van je ellebogen.
Eenmaal binnen zie je dat er al mensen zitten, vaak met jas naast zich en de tas op de tegenoverliggende stoel. Dat is niet goed, jij wil die stoel dus die tas geef je een zet door het gangpad.
Indien de eigenaar er achteraan gaat kan je vrouw ook zitten, gaat ie er niet achteraan dan help je hem een handje door hem achter z'n tas aan te duwen. De achtergebleven jas kan dienen als plaid om de benen van je meisje warm te houden.
Het is een jungle, er geldt maar één recht. Het recht van de grote bek.
@Kialna | 07-12-10 | 12:57
Wat wil je met die grafiek zeggen?
In landen als Zwitserland en Finland met aanzienlijk meer barre winteromstandigheden functioneert de trein dus beduidend beter dan de NS. En dan toch de sneeuw de schuld geven van vertragingen. Laat de NS dan niet roepen dat het 'winterklaar' is. Dat zal de NS namelijk ook nooit worden.
Ten aanzien van de HSL, deze zou operationeel zijn in 2007, incl de V250.
We zijn inmiddels bijna in 2011, oftwel een big fail
Als forensenpauperloonslaaf ook nog eens in overheidsdienst, maak ik vier keer per week gebruik van het treintraject Utrecht - Driebergen/Zeist vice versa. Gaat eigenlijk altijd goed. Enkele calamiteit daargelaten. En als de pleuris een keer uitbreekt, dan koop ik een blikje bier bij de Appie Te Gaan. En schouw ik in alle rust mij de chaos aan. En trek een plan. Al bierdrinkend een plan trekken gaat meestal wel goed.
Enfin
Ik had ook liever een luie telg van de C&A dynastie geweest, maar helaas.
@Kialna | 07-12-10 | 12:44
Volgens jou grafiekje doet Zwitsalland het stukken beter wat betreft punctualiteit, terwijl ze qua drukte vergelijkbaar zijn met Nederland. Toch opmerkelijk, gezien al de sneeuw daar.
Eigenlijk het nieuwe spoorboekje voor de betere spoorder.
Elders kan het wel, hier kan het niet. Geen idee waarom hier niet en elders wel. Kwestie van mentaliteit misschien? Ik bedoel; in heel Nederland is het beroerd gesteld met de dienstverlening. Iedereen kan wel voorbeelden noemen van schrijnende situaties met callcenters, de belastingdienst, de politie, winkelpersoneel, bedienend personeel etc. etc.
En voor wat betreft de chaos op het spoor in Nederland, ter vergelijking het volgende gezegde: Als je in Zwiterland op de trein staat te wachten en hij is te laat dan is of je horloge niet Zwitsers of de trein niet Zwitsers... En het is echt waar. Op tijd rijden kan dus wel degelijk. Dat het hier zo'n choas is op het spoor is ronduit BESCHAMEND. (Fout bestuur/foute mentaliteit)
Ik snap zo niets van dat geouwetyfushoer van die Quid.
Als het sneeuwt staan er files, ligt Schiphol op z'n poeperd, maar rijden er geen treinen dan is de wereld te klein...
Van de week viel er een vlokje sneeuw en het was een Carmageddon in en rond Amsterdam. De treinen reden keurig op tijd. Was in 25 minuten in Almere tijdens de spits. Dat lukt je met de auto nooit.
*Je rijdt auto als je graag belasting betaald.*
megalutsert | 07-12-10 | 13:03
Effe nadenken knullie, we hebben hier geen bergen en onherbergzame gebieden waar minder rijdt. De intensiteit in steden zoals tokyo zullen hoger zijn ja, maar over het binnenland? Nee.
Zit ik op het juiste spoor en zou de autoindustrie vuistdiep in NS en Prorail zitten? Vanwaar telkens weer die fail? Maar alles is fail in NL dat dan weer wel.
Jawoeb Druart | 07-12-10 | 13:03
Nog mooier. Ook dank.
Superior Bastard | 07-12-10 | 13:04
Nee.
Bananenpeller | 07-12-10 | 13:02
Dat is zo, maar het laat zien dat we ook niet het beste scoren op punctualiteit he... het gaat even om de cominatie druk + punctialiteit, niet zozeer iets met sneeuw e.d.
@ vetkleppert | 07-12-10 | 13:02
u was mij voor
Kialna | 07-12-10 | 13:02
Wat knap om met zoveel woorden zo weinig te zeggen. U werkt bij het openbaar vervoer?
-weggejorist-
vetkleppert | 07-12-10 | 13:02
Ja, dat was hem. Dank.
@ Superior Bastard | 07-12-10 | 13:00
Het openbaar vervoer brengt je vanaf een plaats waar je niet vandaan wilt vertrekken, op een tijd die je niet uitkomt, samen met mensen die je niet hebt uitgekozen, naar een plaats die niet je eindbestemming is.
Asmodean | 07-12-10 | 12:59
Ik geef al heel lang af op prorail. Ik ben alleen beu dat mensen de boel nogal door elkaar halen. Ik ben geen kansloze, alleen snap ik wat er gaande is. Ik 'zeik' in feite op de juiste partij en niet op de partij die aangekeken wordt. U ziet het. NS is de lul hier, omdat zij verantwoordelijk zijn voor het rollend materieel, datgene waar de reiziger inzit. Jeweetwel, een trein. Dat PrutsRail dan besluit om de NS te laten zitten is niet de eerste keer. Ik herinner me een rechtzaak van vorig jaar waarbij ProRail doodleuk heeft gezegd: "ja oke, houdoe en bedankt" waarbij NS met de 'schade' bleef zitten.... handig man. super. Marktwering werkt echt perfect.
@Kialna | 07-12-10 | 12:44
Leuk grafiekje, Bron NS.
Superior Bastard | 07-12-10 | 13:00
Het openbaar vervoer brengt je van waar je niet bent naar waar je niet zijn moet op een moment dat je niet uitkomt.
Kansloos verhaal!
Vanmorgen weer heerlijkcomfortabel op A'dam CS gebracht!
Leuk artikel!
Ga toch fietsen.
-weggejorist-
De NS is een schijtbedrijf... Geloof me, ik kan t weten.... Ze beseffen totaal niet dat ze met mensen te maken hebben; sterker nog, da interesseert ze niet.... Ben je geen zakelijke klant, dan kun je afsterven....
Hoe was die zin ook alweer:
Het openbaar vervoer brengt je te laat naar een plek waar je niet hoeft te zijn.
Of zoiets.
zeg maar jansen | 07-12-10 | 12:58
Haha die was leuk. Blijft belgenland he
U kijkt maar... *Laat tevreden de auto warm lopen om 500 meter verder te parkeren om zijn huis in te stappen*
Kialna | 07-12-10 | 12:56
Duidelijk een faal van prorail inderdaad, dat heb je juist. Ik reageerde dus ook op je eerste post waarin je verklaard het gezeik op NS en Prorail zo zat te zijn omdat dat volgens jou zo onterecht is. Opmerkelijk dat je nu opeens wel afgeeft op Prorail. Behoor je nu ook tot de club door jouzelf op 12:44 benoemde kanslozen?
Ik pas de complete top 10 toe en de nummers 11 t/m 20 ook en ik moet zeggen dat in vrijwel altijd in no-time en volledig up to date op de plaats van bestemming ben.
De NS, als je weet hoe het werkt is het prima te doen.
Door al het gezeik met het openbaar vervoer en de ov-chipkaart, toch onlangs maar m'n rijbewijs gehaald. Eindelijk van al dat gedoe af. :)
LB. Ga al jaren niet meer met de trein.
Goldfinger | 07-12-10 | 12:57
Het gaat mij erom dat er altijd wel wat is om op NS of ProRail te zeiken. Ik heb ook niet gezegd dat ik het alleen over zaterdag heb. Want de ironie wil dat juist met die file de treinen vrijwel met minimale vertraging reden.
"Dus onthoud: pijp je de conducteur, dan kom je sneller van deur naar deur."
mag de conductrice beffen ook? :)
.
"Bovendien, je kiest er voor om met de NS te reizen. Wat is er dan nog over om je voor te schamen?"
daarom, als het even kan, ga ik ook nooit meer met de trein. Juist bij gladde, gevaarlijke wegen door sneeuw en ijs is het heerlijk doorrijden omdat iedereen voor de (gestrande) trein heeft gekozen: minder mensen op de weg, fantastisch toch. Laat mij maar in m'n eentje doorglibberen op de weg, maar ik kom tenminste waar ik wezen wil.
zeg maar jansen | 07-12-10 | 12:55 Aanvullend, België vergeten.. In België valt altijd de verkeerde sneeuw, er schijnt een sneeuwsoort te kunnen vallen waar ze op berekend zijn maar doorgaans valt er de verkeerde soort sneeuw.
In feite doet de NS gewoon mee aan de globalisering door banken en staten:
www.youtube.com/watch?v=imeG3fb0pio&am...
Hier lyrics:
www.azlyrics.com/lyrics/bobdylan/slowt...
Dus NS is bij de tijd heur.
Wel leuk geschreven, verder doet het me niet zo bar veel...
lion@night | 07-12-10 | 12:56
Ik heb niks met NS te maken. HSL -> Thalys rijdt, Fyra rijdt in opstartfase, V250 komt eraan.
En voor dat andere argument met omringende landen verwijs ik je doodleuk naar mijn eerste post met bijbehorende link.
'Willen mensen dezelfde kant op als JOU'. Ga je schamen Quid.
Gek hè, als je in oktober concludeert dat je winterklaar bent. Dat is hetzelfde als in oktober een remtest met je auto doen en zeggen "laat de sneeuw en ijzel maar komen, daar heb ik geen last van." Enne, Kialna, afgelopen zaterdag had het autoverkeer geen last hoor...
Er is veel veranderd sinds de laatste keer dat ik met de trein heb gereisd, eind jaren 80 begin jaren 90. En niet ten voordele zo te zien.
Asmodean | 07-12-10 | 12:50
goh wat vreemd als er DIT gebeurd: www.nu.nl/binnenland/2396209/prorail-v... Dat wil zeggen; treinen kunnen nergens heen, NS zit in de zeik want zij kunnen niks regelen. Toevallig wordt informatie voorziening ook verzorgd door prutsrail. Hoelang duurt het nu nog voordat ProRail daadwerkelijk opgeheven wordt?!
.
papspuit | 07-12-10 | 12:48
Campagne is ook al 'offline' gehaald.
@Kialna | 07-12-10 | 12:44
U bent van het NS webcare team?
Elk jaar de prijzen van de treinkaartjes omhoog, en voor wat?
Voor een belabberde service?
Voor een wat geupgraded veevervoer?
De NS faalt hopeloos; sneeuw, herfstblaadjes, hitte (trekt rails blijkbaar krom), altijd is er wat. De HSL -> die f*cking trein rijdt er nog niet.
In omringende landen kunnen treinen frequenter en punctueel rijden onder vaak nog zwaardere omstandigheden.
En dan continue de problemen bagatelliseren, de NS levert een zeer matig product tegen een veel te hoge prijs.
Ga dan niet hoog van de toren blazen als zijnde dat je een topproduct hebt.
Arrogantie ten top daar bij de NS.
De Volkskrant had een vergelijkbaar onderzoekje gedaan, conclusie: Het is overal kut geregeld.
In Duitsland denken ze dat het in Nederland beter gaat dan bij hen, in Engeland is het van hetzelfde, rijdt er niks zodra er één vlok sneeuw valt en in Frankrijk rijdt er bijna nooit wat maar dat komt door de stakingen.
Treinen kunnen nie door de sneeuw, gewoon aan wennen.
www.youtube.com/watch?v=urNv1PMLwHI&am...
ROFL
Echt fantastisch deze nieuwe ten commandments. jognny timmer onderaan de aankomsttijdenborden. De NS is gelijk NL en jouw 10 geboden kunnen we zo 1 op 1 overnemen. NL wordt volwassen.
Wat een lap tekst, waarde inktvis... En ik ga NOOIT met het openbaar vervoer, dus ik pas nu even!
Pauper en onrendabele vervoer...
Kialna | 07-12-10 | 12:44
Afgelopen zaterdag heeft er bijna geen enkele trein gereden op Utrecht CS, het grootste knooppunt van het land. Op de site van de NS heeft de hele dag 'er rijden minder treinen vanwege een wisselstoring' gestaan. Niemand kon zeggen hoe lang het duurde, reizigers hebben uren vastgestaan om vervolgens maar een bus of taxi te nemen, en geen personeelslid wist wat ze moesten doen. Het bekende blauwe bord was helemaal leeg. Hoezo gezeik?
"Omdat mensen schapen zijn, stapt 83,4% van de mensen in bij dezelfde deur."
Zoooo Waar!
Vrienden worden met het treinpersoneel, ze hebben taxibonnetjes. Durf er gerust om te vragen, verzin een begrafenis of een trouwerij.
Vroeger hadden ze geen treinen... Stond je voor niets te wachten op het perron
Ik zeg: iedereen in Purmereutel etc. gewoon thuiswerken!
Ook de vuilnismannen en nachtzusters.
*Tikt tevreden 1200 Euries af van internetcasino naar lopende rekening*
@ Kialna
Ik zie Schiphol en Rijkswaterstaat niet opscheppen met faalfilmpjes dat alles dik voor mekaar is.
Waar zouden we zijn , zonder de trein ?
Kapppe nou. Altijd maar dat geklaag op NS en ProRail. Werkelijk, Schiphol lag ook plat, maar daar hoor je NIEMAND over. En die 900 Km file? Gaan we nu ook Rijkswaterstaat opheffen?
Altijd maar dat gezeik. Effe relativeren zit er niet meer bij, stel kanslozen. Check anders even dit grafiekje ook: twitpic.com/3dpjce
Bah. Het hangt me de keel uit.
REAGEER OOK