Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Justitie wil 24/7 internettap voor iedereen

wazegie.pngJa, dat komt er dus van als je types als Fredje Teeven staatssecretaris van veiligheid maakt. Zo'n man wendt dan op een dag zijn praktische, gezonde verstand aan en besluit: laten we eens geheel volgens de ideologie van het liberalisme alle Nederlandse burgers 24 uur per dag in de gaten gaan houden middels internettaps. We zijn al nummer 1 in de wereld van de aftapperij maar vergeleken met de stasi komen we nog maar net kijken. Tijd voor een volgende stap dus, of bent u soms voor de verspreiding van kinderporno? Nee? Nou dan, gewoon even uw hele online hebben en houwen met Lucasssen I delen en alles komt goed. Iedereen die niet meewerkt heeft zeker iets te verbergen. En zo schuiven we iedere keer ietsje verder op richting pliesiestaat. Oh ja, Fred heeft nog wel even twee hobbeltjes te nemen. Zo schijnt op internetverkeer ook zoiets als 'briefgeheim' van toepassing te zijn en een andere door de overheid omarmde methode is eerder al ongrondwettig verklaard. Geeft niet, de rasliberale Obergruppenführer Teeven van de VVD-Stasi-Gestapo verzint er wel wat op. Vertrouwt u maar op uw overheid dan komt alles goed. Gmail inlogs mogen in de comments. UPDATE: 24/7 Damagecontroller Jeanine Hennis zegt dat allemaal de schuld is van een woordvoerder die er niks van snapt. Fredje Teeven laat net weten dat dit niet zijn standpunt is. Hmpf. Vooruit dan. Maar we houden je in de gaten.

Reaguursels

Inloggen

owneej "service"

vlip | 05-12-10 | 14:50

gaan we toch met zijn allen terug op packet radio.
dan kunnen ze zoiezo al meegenieten als de data langsvliegt over hun bb!

owneej zitten we al met de "dongle" General Packet Radio System

vlip | 05-12-10 | 14:15

GeenStijl kan gewoon dreigen; als u deze plannen doorzet, zetten wij 24/7 onze Rutger op interviews met u.
Volgens de Belgen zou hij dan doodsangsten moeten uitstaan.

Reckneya | 04-12-10 | 19:01

OpTeeven en snel een beetje

GSpot | 03-12-10 | 22:02

Er zijn genoeg middelen om je eigen gegevens te beschermen voor de overheid. Alles is te vinden op internet.

Frankie50 | 03-12-10 | 21:56

-weggejorist-

John Holmes | 03-12-10 | 21:55

+1 voor het "Das Leben der Anderen"-plaatje...
-1 voor justitie, -1 voor Nederland, -1 voor eigenlijk de rest

Andrós | 03-12-10 | 18:39

oh ik ben voor hoor .. als ze het dan ook netjes opslaan , en dat je zelf altijd weer je gegevens kan downloaden .. hehe perfect backup systeem ... als ze tenminste niet net de files verprutsen die nodig hebt..

sparrow | 03-12-10 | 17:22

Magnum Force | 03-12-10 | 14:22
En nog één:
- "Deze maatregel is tijdelijk".

Zeddegeizot | 03-12-10 | 16:13

In de EU is al lang besloten dat ALLE burgers 24/7 afgetapt MOETEN worden.
Alle sms, email, bezochte internetsites, alle gecontacteerde telefoonnummers worden VERPLICHT opgeslagen in brussel. In Nederland is gekozen voor een 2-jarige opslag voor alle burgers.
Dus deze ophef is nergens voor nodig, Mutsaerts doe eens beter je huiswerk!

straightashell | 03-12-10 | 14:43

De drie grootste leugens der menschen, in opklimmende volgorde:
- "De betaling is onderweg"
- "Natuurlijk zal ik je morgenochtend respecteren"
- "De overheid is er voor de burger"

Magnum Force | 03-12-10 | 14:22

"Het opsporings en controleapparaat is in Nederland nog verfijnder dan dat van de
DDR."

Dit zijn de woorden van Wijnand Duyvendak. Een waarschuwing van
van iemand van Groenlinks, wat in het verleden een communistische
partij was.

strikdewepstroper01 | 03-12-10 | 13:52

@me163komet | 03-12-10 | 13:04

In april 1941 legde de Duitse bezetter alle Nederlanders van 14 jaar en ouder een identificatieplicht op. Door middel van een persoonsbewijs moest elke Nederlander zich in het maatschappelijke verkeer kunnen legitimeren tegenover de Duitse bezetter. Het persoonsbewijs heeft in Nederland een grote perfectie behaald. Het systeem, bevolkingsregister met annex een persoonsbewijs, was goeddeels waterdicht en het persoonsbewijs was bijna niet te vervalsen. Mede door dit persoonsbewijs zijn duizenden in de hand van de bezetter gevallen en vermoord. Ook voor de Joden was het persoonsbewijs een belangrijke schakel op weg naar de vernietiging.

=================================================

Vanaf 14 jaar een identificatieplicht.... Ik hoef er verder niets aan toe te voegen. De parallel zal duidelijk zijn. Mensen, neemt de wapens op en verdedig u zelf. Het is nodig.

SantaX | 03-12-10 | 13:50

Ga alvast maar es aandelen kopen in SAN/SSD producenten... opslag media wordt
de nieuwe olie

ServerGenius | 03-12-10 | 13:41

De overheid van vandaag is niet gegarandeerd de overheid van morgen.

Denkt Na | 03-12-10 | 13:19

De werkelijke helden zijn de mensen die het Amsterdamse Bevolkingsregister in de hens staken (nee, ben geen Rara).

nl.wikipedia.org/wiki/Jacob_Lentz
wiki/Jacob_Lentz
Een bureaucraat zonder moraal.

Wanneer gaan we vrijdom weer waarderen? Als het te laat is?
Vrijdom = Economie
Controle = Stagnatie

Denkt Na | 03-12-10 | 13:18

Ach ja, allemaal luchtballonnetjes. Niet aan storen.

Hölzenbein | 03-12-10 | 13:14

Zo rond 1930 verkocht IBM via het dochterbedrijf "Hollerith" telmachines die via ponskaarten werkten aan de Nederlandse overheid. Dit waren de voorlopers van de moderne computer waarop een beperkt aantal gegevens kon worden vastgelegd. De Nederlandse overheid begon gretig gegevens te verzamelen en op te slaan; Naam, adres, aantal kinderen, geloof en ..... afkomst.
De Duitsers zijn in 1940 direct doorgerden naar dit in Amsterdam gevestigde kantoor en hebben dit onmiddelijk bezet.
De gevolgen ervan zijn pas na 1945 bekend geworden; er was geen land in Europa waar men -door de registratiedrift van onze ambtenaren- de Joden makkelijker kon oppakken dan in Nederland.
.
Anno 2010 gaan wij het in Nederland nog eens dunnetjes overdoen. Onder het mom van "kinderporno" gaat men nu het gehele dataverkeer continue aftappen en waarschijnlijk ook wel opslaan, zonder dat men enig idee heeft wie er tot de gegevens toegang heeft, wie ze -op welke wijze- verwerkt, waar ze uiteindelijk terecht komen, en wie deze gegevens interpeteert .
Kortom , men heeft nog niets geleerd, en aangezien in Nederland wetten door ambtenaren altijd misbruikt worden (denk aan een voetbalwet, die burgemeesters plots in willen zetten tegen zwervers en hangjeugd) en je kunt raden dat er ook misbruik gaat plaatsvinden met de vergaarde gegevens die via deze 24/7 internettap verzameld worden.

me163komet | 03-12-10 | 13:04

Dit is alweer het zoveelste keer dat VVD zijn uitspraken moet downplayen.
Fred Teeven had al lang geloosd moeten worden door de VVD.
Laat hem lid worden van D'66 of de PvdA, daar zit hij beter op zijn plek.
Zijn standpunten hebben niets met liberalisme te maken.

80 | 03-12-10 | 13:00

Piet_Snot | 03-12-10 | 12:05
Ja, DDOSsen dat adres!

ZDEV | 03-12-10 | 12:43

Het afstaan van privacy geeft je totaal geen (extra) bescherming, echt totaal nooit, alleen simpele debielen denken van wel, of die hebben een Utopisch waanbeeld dat De Wereld er beter van wordt, pure onzin.

Causa Sui | 03-12-10 | 12:32

@ Ongenaakbaar | 03-12-10 | 12:23
Eén pot nat, maat.

gebruikert | 03-12-10 | 12:28

** database met kinderpr0n aanleggen gaat om voor het nageslacht (pun) veilig te stellen **

Piet_Snot | 03-12-10 | 12:25

Doel is gewoon het algemene downloaden tegen te gaan, Teeven zal wel een filmpje aan het produceren zijn, of een liedje hebben ingezongen, zodat hij na z'n diepe scans je alsnog de rekening stuurt.

Causa Sui | 03-12-10 | 12:24

Liever een pliesiestaat dan een kalifaat

Peace

Ongenaakbaar | 03-12-10 | 12:23

He ik krijg iets binnen... Ja hoor duidelijk ik krijg een boodschap door uit de toekomst. Het zijn krantenkoppen!

maart 2012
DUIZENDEN PERSOONSGEGEVENS OP STRAAT
In dit artikel word uitgelegd dat de overheid de surfgegevens van 50000 burgers niet goed beveiligd heeft, en dat die nu op straat liggen.

December 2015
ZWARTE DOOS VOOR WONINGEN
In dit artikel word vermeld dat om een nog betere veiligheid in nederland te waarborgen, alle burgers een apparaat thuis hebben staan dat audio&video logt voor het ministerie van veiligheid en inlichtingen.

Mei 2016
BURGERTROUWLIJN GEOPEND
Maakt u zich zorgen over de goede bedoelingen van de buurman? Bel dit nummer, zodat de overheid weet waar moet zoeken naar ongewenste elementen in de samenleving. Hierdoor kan de overheid gerichter zoeken tussen de miljoenen persoonsgegevens, en crimineel gedrag al in een voortijdig stadium de kop indrukken.

September 2017
AANHOUDING VOOR BELEDIGING PREMIER
Het ministerie van inlichtingen heeft 2 broers aangehouden die in hun emailconversatie onze premier meermalen voor 'sukkel' hebben uitgemaakt.
Het vermoeden bestaat dat zij deel uitmaakten van een groep mensen die onze premier een 'sukkel' vinden.

pili-pili | 03-12-10 | 12:19

Deze week nog in het nieuws; Zorgen om hoge zelfmoord onder agenten, mogelijk
door hoge werkdruk en veel agressie.

Waar wil meneer Teeven de mankracht en capaciteit vandaan halen om 24/7
het internetgebruik van alle Nederlanders te tappen?

Dit is symboolpolitiek en angst zaaierij. Het lukt nog niet eens om voldoende
zaken op te lossen en bepaalde vormen van criminaliteit aan te pakken.

Een gigantisch controle apparaat zoals het mega cameratoezicht dat je overal
ziet heeft eerder met zwakte te maken.

strikdewepstroper01 | 03-12-10 | 12:14

Henry | 03-12-10 | 10:03
[email protected];
Stijlloos!

Superior Bastard | 03-12-10 | 12:13

uitgeslapen | 03-12-10 | 12:11
lol

wcrol | 03-12-10 | 12:13

Ik kan niet geloven dat er zoveel mensen zijn die het argument "ik heb niet te verbergen" gebruiken.
Natuurlijk heeft u niets te verbergen, en ik weet dat u er allemaal een rotsvast vertrouwen heeft dat Geert het beste met u voorheeft. Maar Geert heeft ook niet het eeuwige leven.
Dit soort wetgeving wordt, als ze eenmaal van kracht is, nooit meer ingetrokken. En wie garandeert ons dat de machthebbers van morgen net zo 'netjes' omgaan met onze levens als Geert dat doet?

gebruikert | 03-12-10 | 12:12

... nog even doordenkend en kinderporno vervangen door wikkileaks......
zou dit dan het doel van de VVD zijn ?

wcrol | 03-12-10 | 12:12

Allereerst hebben wij met z'n allen massaal op de partijen gestemd die dit mogelijk hebben willen maken.
Dus ga alsjeblieft achteraf geen huilie-huilie doen.
Had dan CDA gestemd, zodat kinderporno bespreekbaar wordt.

uitgeslapen | 03-12-10 | 12:11

Jeanine: +1
Allez, nog één tegelspreuk:
De Staat beschermt ons tegen kwaadwillenden.
Maar wat beschermt óns tegen de Staat?
_
(Juistem: Privacy)

Zeddegeizot | 03-12-10 | 12:10

Partij voor de Vrijheid (PVV)

Denkt Na | 03-12-10 | 12:09

Ik dacht dat die blaaskaak achter die SG van justitie zou gaan,maar daar praat hij niet meer over.Hij zal vanavond wel weer bij Pauw en Witteman zitten.

kweetitwel | 03-12-10 | 12:08

Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD)

Denkt Na | 03-12-10 | 12:08

Fantastisch WIKI LEAKS! Als de burger de overheid checkt schreeuwen overheden MOORD EN BRAND.
Als de overheid de burger volgt, is dat heel normaal........

nokkenaskettingklem | 03-12-10 | 12:08

Waar is een Tweede Kamer die de ambtenaren die hiermee bezig zijn direct oneervol laat ontslaan? Bla bla bla. Niets doen is ook wat doen.

Denkt Na | 03-12-10 | 12:06

Stel voor dat iedereen die roept:

"Heb niets te verbergen. Juiste stap derhalve."

als eerste een permanente tap krijgt.

Blanke Braadworst | 03-12-10 | 12:05

@ZDEV | 03-12-10 | 11:40

Neen, 1 enkel adres (127.0.0.1) is al voldoende

Piet_Snot | 03-12-10 | 12:05

Nou maar hopen dat Henk en Ingrid niet de economische voordelen van vrijheid zien.

Denkt Na | 03-12-10 | 12:04

www.nu.nl/internet/2393428/ministerie-...
ministerie-denkt-inhoudelijk-scannen-internetverkeer

De staat begint een groter gevaar te worden dan de gevaren waar de staat tegen wil beschermen. VVD moest zich schamen met zo iemand in hun gelederen. Liberaal? Ongelofelijk.

Denkt Na | 03-12-10 | 12:02

ik dacht dat de overheid ging bezuinigen of is heel nederland aftappen goedkoper dan een paar politieagenten in een auto op straat.

een oud hollands spreekwoord zegt toch zoals de waard is, ....

of wil teeven zijn eigen wikileaks op starten door het niet iets te publiceren.

dolffie | 03-12-10 | 12:02

Account: [email protected]
Password: ditisnietmijnwinkelvriend

Adriaan.van.Dis | 03-12-10 | 12:01

@uitgeslapen | 03-12-10 | 11:48
.
Of IK wel of niet met m'n privacy om kan gaan, daar heb JIJ of Fred -you're my bitch- Teefje geen donder mee te maken. Dit is gewoon weer een stuk gereedschap voor luie, incompetente opsporingsambtenaren. Volkomen overbodig om een onderbouwd verzoek bij de rechter-commissaris in te dienen, gewoon die schakelaar omgooien.
Maar je kan ook niet anders verwachten van de man die als OvJ geregeld de grenzen der wet opzocht en overschreed. Alleen maar onhandig die regeltjes ter bescherming van de burger.

Anarchus_Rex | 03-12-10 | 11:59

SantaX | 03-12-10 | 11:48

mbt tot het internet moet ik je gelijk geven. De kennis is bij de meeste mensen niet aanwezig. Maar andere technologieen zijn wel beschikbaar. Ondanks de massieve rechtzaken van de entertainment industrie is het dl er niet minder op geworden.
Ik denk dat we ons meer zorgen over Google moeten maken dan over Teeuwen. De maatregen val Teewen zijn door mensen die wel wat te verbergen hebben snel omzeilt. Google omzeilen wordt wat lastiger

wcrol | 03-12-10 | 11:58

Mensen die niets te verbergen hebben, hebben nsb-bloed van opa en oma die in woıı ook geen joden hadden te verbergen.

Flodder | 03-12-10 | 11:58

Heb niets te verbergen. Juiste stap derhalve.

-edit:
User email: [email protected]
User author: Henry
User ip: 94.213.224.78
First post op: July 1, 2007 12:14
-

Henry | 03-12-10 | 10:03

LOL!

Art Vandelay Ultor | 03-12-10 | 11:57

Ah fuck die shit. Zodra ik mijn papiertjes binnen heb zoek ik een werkgever in de VS, emigreer ik en koop ik een wapen. eigen militie trainen voor je weet maar nooit. Overigens duurt 2012 ook niet zo lang meer.
/aluhoedje

magentaplacenta | 03-12-10 | 11:56

Ach ja, laat ik dan maar een zinnetje uit V for Vendetta citeren:

"People should not be afraid of its government, the government should be afraid of its people."

Goeie film, wel wat ondergewaardeerd...

redhawk | 03-12-10 | 11:52

Ik durf niet te reaguren. Dit schaat mijn imago bij justitie. Hallo Fred!

Service | 03-12-10 | 11:51

Ik vond die Teeven vroeger nog wel nuttige dingen zeggen, maar de laatste tijd slaat hij helemaal door met z'n grote waterhoofd. Hij heeft zijn vloerverwarming te hoog staan thuis denk ik waardoor het water bovenin zijn schedel is gaan koken....

kiwivogelbeest | 03-12-10 | 11:51

@uitgeslapen | 03-12-10 | 11:48
Tja, dat vind ik eigenlijk nog erger dan trollen... Maar het is (nog) legaal om je eigen domheid/mening te verkondigen op internet. Dus ik zou zeggen, doe je ding! Geniet ervan!

SantaX | 03-12-10 | 11:50

Hoelang zou het nog duren voordat Teeven zijn voorstel intrekt?
Ik schat <24 uur.

martijn7902 | 03-12-10 | 11:48

@wcrol | 03-12-10 | 11:39
Was het maar waar... 99% van de mensen heeft geen idee wat een DNS server is, laat staan dat je die zelf kunt instellen naar een beter, veiliger alternatief. Dat is het probleem.

SantaX | 03-12-10 | 11:48

Kleine korrektie voor SantaX en w31rd0.

Mijn reaktie is helaas niet om de trol uit te hangen of om verdere reakties uit te lokken.
Het stemt mij echter gunstig dat er nu eindelijk iets gedaan wordt aan dergelijke praktijken. Alles moet tegenwoordig maar kunnen want oh-wee die privacy.
Hollanders hebben ruimschoots bewezen niet met hun privacy te kunnen omgaan.
Dus moet je voor iets anders kiezen i.p.v. de boterzachte Balkenende/Donner strafjes, die in het buitenland slechts hilariteit opleveren.
Kwestie van de juiste man op de juiste plaats. Nu hebben we eindelijk die man.
Bovendien is elke Hollander ook stilzwijgend akkoord gegaan met de gegevensopslag van onze mobieltjes. En wat dacht je van het betalingsverkeer? We pinnen maar raak, zodat de grootste idioot kan achterhalen waar we zoal gewinkeld hebben en wat we gekocht hebben. No problemo. Maar kom niet aan het internet, want dan is dit achterlijk landje opeens te klein.

uitgeslapen | 03-12-10 | 11:48

Ik snap echt niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Dankzij het wanbeleid van de managers bij de politie is er net een systeem dat een half miljard heeft gekost in de prullenbak gegooid. Zolang een politie agent nog 3 uur nodig heeft om een aangifte te verwerken maak ik mij niet druk. Het internet 24 uur per dag in de gaten houden? Pfff Yeah Right!

het_boertje | 03-12-10 | 11:48

En vervolgens janken dat ze geen geld of mensen hebben om wat met al die taps te doen.

John Muts | 03-12-10 | 11:47

Ohjee.
Weet iemand hoe ik mijn bookmarks kan verwijderen?

deadnotsleeping | 03-12-10 | 11:47

Peakyfreaks.

Jackanders | 03-12-10 | 11:43

Ik heb niets te verbergen: het argument van de eerloze die zich gewillig in de aars laat schouwen.

Flodder | 03-12-10 | 11:42

“Wij tappen al evenveel per dag af als de Verenigde Staten per jaar. Als we via deep packet inspection gaan controleren. Zullen we alle Nederlanders moeten gaan controleren. Zullen we evenveel per seconde aftappen als de VS per jaar.”

per seconde!!!

Causa Sui | 03-12-10 | 11:40

NL tapt op een dag meer dan de US of A in een heel jaar. En waar resulteert dat in? In ieder geval niet, in een recht evenredig aantal opgeloste misdrijven. Toon eerst maar eens een causaal verband aan tussen overmatig tappen en het onder controle houden van criminaliteit.

Anarchus_Rex | 03-12-10 | 11:40

Beste Fred Teeven en gewaardeerde collega's, ik adviseer u deze adressen per direct plat te leggen:

10.0.0.1
10.0.0.254
10.0.1.1
10.0.1.254
172.16.0.1
172.16.0.254
172.16.1.1
172.16.1.254
192.168.0.1
192.168.0.254
192.168.1.1
192.168.1.254

Het Internet wordt er dan een stuk veiliger op!

ZDEV | 03-12-10 | 11:40

santax, vergeet niet dat de techniek nu twee kanten uitwerkt. Voorbeeld de camera's. De overheid houdt ons in de gaten, maar wij de overheid ook door de camera's op de mobieltjes. Echt overwicht door techniek zal de overheid nooit meer halen, daar in het inmiddels te laat voor.
Op iedere technologische censuur actie, komt direct een reactie, die de balans weer hersteld. Alleen de goedgelovigen zullen nog in de vallen trappen.

wcrol | 03-12-10 | 11:39

Ik heb wèl iets te verbergen, mijn privacy ...
Mijn 10-jaars prognose voor Nederland :
Binnen 4 jaar zal er een Partij Voor de Privacy (PVP) komen, die
binnen 1 regeerperiode tot 80% van de stemmen wint.
Daarna kan het wel eens heel erg gevaarlijk gaan worden in Nederland.

Piet_Snot | 03-12-10 | 11:39

Had ik al verteld dat Teeven knettergek is en thuishoort in een gesloten inrichting?

neemjemoederindemali | 03-12-10 | 11:38

@uitgeslapen , nog steeds aan het dromen waarschijnlijk ?

w31rd0 | 03-12-10 | 11:37

uitgeslapen | 03-12-10 | 11:23
@uitgeslapen | 03-12-10 | 11:31

Je wil gewoon reacties en de trol uithangen. Bij deze heb je je zin. Laat nu de normale mensen maar weer verder praten. Kut troll.

SantaX | 03-12-10 | 11:33

@Causa Sui | 03-12-10 | 11:26
Precies ja, als je dit gaat doortrekken dan is het precies hetzelfde alsof je eerst elke brief door een ambtenaar moet laten lezen voor je hem mag versturen. Tijdens een mondeling gesprek, bel je eerst een agent om je volgende zin te laten controleren. Als daar dan iets in zit wat de staat niet aanstaat (de gefilterde dingen zijn immers geheim.... anders gaan mensen erheen... (filteren en toch erheen gaan... spreek elkaar tegen) dan ga je de cel in. De volgende stap is met de nieuwe technieken ook nog je gedachten te checken op dingen die de staat niet welwillig zijn. En die techniek bestaat al. Tussen al die dingen zit geen verschil en eigenlijk zou je dan als volk gewoon moeten doen wat goed is. Dat soort kwade elementen via een volksgerecht berechten. Kortom, een De Witje mee flikken. Ophangen, vierendelen en daarna verbranden voor de zekerheid met dit soort Dictators. Zelfs Saddam en Hitler maakte het niet zo bont. En dat is een feit.

SantaX | 03-12-10 | 11:32

Toch heb ik zo het idee dat Fred Teeven de beste politicus is die ooit is binnengehaald.
Goede zaak dat hij het gaat opknappen.
Maar ik begrijp wel waar de schoen wringt. CDA-stemmertjes hadden liever Donner op die plek gezien, zodat iedereen lekker kon doen waar hij zin in had.
Onder het motto: als iedereen slaapt, kan er niks gebeuren.

uitgeslapen | 03-12-10 | 11:31

uitgeslapen | 03-12-10 | 11:23
*Troll-alert*

Zeddegeizot | 03-12-10 | 11:31

uitgeslapen | 03-12-10 | 11:23
ga jij maar weer naar bed, zo meteen valt al die data in de handen van anderen die er andere ideeën en mores op na houden. Dit is gewoon onnodig, het lost het probleem niet op namelijk, dus zit er wat anders achter, zo simpel is het. ik geloof niet in de goedheid van Übermensch Teeven die het het Beste Weet en de wereld gaat bevrijden van kinderporno, ik kots op zo'n kwal.

Causa Sui | 03-12-10 | 11:31

iedereen doet op een of andere manier wat illegaal. geen geld in de parkeermeter stoppen als je snel een brief moet posten, teveel teruggegeven geld bij de supermarkt ongemakkelijk in de beurs doen, en dan maken tot je weg komt.
een mp3 bluetoothen naar een andere mobiel. Een gekochte film uitlenen aan een vriendje van je dochter. 55 km/uur in de bebouwde kom rijden, een paar keer per maand extra gas geven als het verkeerslicht op oranje springt.
Het is gewoonweg onmogelijk om alles via de wet te doen.
Dus kom niet aanzetten in doen nooit wat.
Iedereen doet wat illegaals.

wcrol | 03-12-10 | 11:29

Wat een lulverhaal.. kinderporno stoppen door die 17 miljoen NL-ers af te tappen... en de rest van de wereld niet.. net zo'n bullshit als hier met wat molens ff het milieu van de gansche wereld redden.
Ongelooflijk bullshit, als dit het liberale gedachtegoed is geworden, moet die Teeven permanent worden getapt, ook z'n bloed.

Causa Sui | 03-12-10 | 11:26

Goede zaak. 100% mee eensch.
Als je niks te verbergen hebt, hoef je ook nergens bang voor te zijn.

uitgeslapen | 03-12-10 | 11:23

Ik heb heel veel te verbergen: namelijk alles wat ik niet vrijwillig wil delen. Zo simpel is het.
Politici geven gewoon gehoor aan de roep vanuit de samenleving om meer veiligheid. Dus moeten ze meer gaan controleren. Dus treden ze privacy met voeten.
Zolang iedereen zich boos maakt om privacyschending èn onveiligheid, ga ik ondertussen lekker door met het zo goed mogelijk afschermen van de privacy van mezelf en m'n gezin.
Dat vindt Fred vast niet erg, als liberaal zijnde.

LD50 | 03-12-10 | 11:22

Als het zo doorgaat is de volgende stap dat elke minuut een screencopy van je beeldscherm verplicht wordt opgeslagen in een database. De mensen die niets te verbergen hebben zullen hier ook wel geen probleem mee hebben.

CoffeePatch | 03-12-10 | 11:16

SantaX | 03-12-10 | 11:11
Spijker-kop.
Wat is dat toch met Nederland?
WWI: Europees kampioen lafjes toekijken
WWII: Europees kampioen deporteren.
2010: Europees kampioen Stasibokaal

Zeddegeizot | 03-12-10 | 11:15

Over dat ongrondwettige trouwens, het wordt hoog tijd voor een Constitutioneel Hof zoals die in normale beschaafde landen bestaan. Als de eerste Kamer verdwijnt dan moeten we als burgers er op staan dat er zo'n Hof komt.
Eerlijk gezegd heb ik dara meer vertrouwen in dan in een eerste Kamer omdat wij als burgers dan zelf aanklachten kunnen indienen tegen de staat als het om ongrondwettelijke zaken gaat.

Bigi Bana Boy | 03-12-10 | 11:14

@magentaplacenta | 03-12-10 | 11:05
Jij helpt mee om valse informatie te verspreiden over security. En qua ICT denk ik dat ik je nog een aardig lesje zou kunnen leren.

rara | 03-12-10 | 11:13

@rara | 03-12-10 | 11:10
Ik heb ook niets te verbergen en juist daarom wil ik dat niemand meekijkt.
Dat zijn immers hun zaken niet, aangezien ik niets illegaals doe.

SantaX | 03-12-10 | 11:11

Volgens mij staan Teeven en Van Daalen 's avonds samen arm in arm oude Duitse liederen te zingen in mooie zwarte rijlaarzen.

Zeddegeizot | 03-12-10 | 11:10

Borrelende Boris | 03-12-10 | 11:07
Als je meer blauw op straat wil moet je bij de smurfen gaan wonen. Of de drank goedkoper maken en de sluitingstijden van kroegen verruimen.

Bigi Bana Boy | 03-12-10 | 11:10

dikdounintuune | 03-12-10 | 11:01
Huveneers? Van de Frankenstraat 2A uit Stein?

SantaX | 03-12-10 | 11:10

@SantaX | 03-12-10 | 11:00
Ach, ik ga er al lang van uit dat de AIVD meeleest, maar gelukkig heb ik niets te verbergen...

Het is duidelijk dat TOR geen oplossing is, en hooguit een vals gevoel van veiligheid kan geven. Echt veilig internetten is veel meer dan alleen maar TOR of OpenDNS.

rara | 03-12-10 | 11:10

SIDN zijn de bitches van Teeven.

Denkt Na | 03-12-10 | 11:10

Eigenaardige definitie van vrijheid houden de Volkspartij voor VRIJHEID en Democratie en de Partij Voor de VRIJHEID er op na.

Bigi Bana Boy | 03-12-10 | 11:09

@magentaplacenta | 03-12-10 | 11:05
Met alle respect, maar dat is een bekend gegeven, dat je gewoon een tor-server kunt opzetten en al het verkeer kunt tappen..... Daar zijn al tig voorbeelden van in de praktijk ook. Rara had het 100% goed.

SantaX | 03-12-10 | 11:09

@[email protected] | 03-12-10 | 10:05
Internet tappen kan je lekker vanaf je warme bureau doen.
Om misdaad op te lossen moet je de straat op.
Daar zal de schoen wel wringen, de politie zal net wel als een echt bedrijf of overheids instantie bestaan uit steeds minder mensen die het werk doen (blauw op straat) en steeds meer die naar een bureau zijn doorgegroeid en daar lopen te niksnutten of met hun hbo instroom de basis hebben overgeslagen.

Criminelen hebben al jaren communicatie mogelijkheden die niet getapt kunnen worden of ze verzinnen er wat op.

Welke misdaad willen ze eigenlijk oplossen met al dat getap?

voldemort | 03-12-10 | 11:09

Nederland = nazi Duitsland....

PierDrie | 03-12-10 | 11:09

Teeven, los van Traa es op.
Minder selectief zijn jongen.
Doe eens wat aan Demmink.
Ruim de echte klojo's eens op.

Denkt Na | 03-12-10 | 11:08

@Piet_Snot | 03-12-10 | 11:05
worden dan barre tijden voor je met al die postbode stakingen....

magiknuweer? | 03-12-10 | 11:08

@ Piet_Snot | 03-12-10 | 11:05
Dat grut is al meerderjarig als je post wordt bezorgd.

goedverstaander | 03-12-10 | 11:07

Meer blauw op straat, wordt dan toch meer blauw achter het scherm. Waar moeten ze trouwens die expertise vandaan halen? Oh juist, Cap Gemini en een aantal andere partijen mogen dan de digitale infrastructuur aanleggen. Kortom, over een paar jaar zijn we 200 miljoen armer, en een niet werkend systeem rijker. Iemand nog een leuk grapje over rechtse hobby's?

Borrelende Boris | 03-12-10 | 11:07

Wie is eigenlijk op het idee gekomen om vandaag de dag de VVD nog een liberale partij te noemen?

Ranja Drinker | 03-12-10 | 11:06

Tijd voor een staatsgreep ...
** gaat zijn kinderporno voorlopig maar via TNT post uitwisselen **

Piet_Snot | 03-12-10 | 11:05

rara | 03-12-10 | 10:49
Verdiep je eerst eens in het tor systeem voordat je het wegwuift. Fred Gestapo Teeven achterhaalt zoiets nooit!

magentaplacenta | 03-12-10 | 11:05

zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk...

Lees dat ook eens mensen, met name het laatste antwoord: welke sites we blocken (daar komt het op neer) kunnen we natuurlijk niet zeggen, want dan zouden mensen erop kunnen gaan zoeken... De gevreesde toekomst was in september al werkelijkheid. Welke sites kunnen we met nederlandse DNS-servers niet meer bereiken? Wie oh wie vind ze?

SantaX | 03-12-10 | 11:04

Aktivist | 03-12-10 | 10:55
Da's wat je er zelf opzet. Als ik m'n NAW en de foto's van dat ene kerstfeest op m'n facebook plemp, dan kan ik er vanuit gaan dat anderen ze lezen. Als ik echter hete e-mailtjes stuur met een lekker wijf, dan ga ik er toch enigszins vanuit dat er niet een half bataljon seksueel gefrustreerde StaSi-ambtenaren furieus staat mee te rukken. En zo wel meer voorbeelden.

Nietvoordekat | 03-12-10 | 11:02

Niks mis met iets dergelijks, op voorwaarde dat dergelijke transparantie bij de overheid en mensen met een strafblad begint, en niet bij een fatsoenlijke burger.

Het grootste gevaar van een politiestaat is als enkel de politie en de criminelen de informatie EN de macht hebben. Dan is de gewone burger gewoon genaaid, en krijgt hij alleen te zien wat de burgemeester leuk vindt, en wordt beroofd door criminelen op manieren waar de politie net niks aan kan doen.

"Moet je niet willen"

O2Consumer | 03-12-10 | 11:01

-weggejorist-

dikdounintuune | 03-12-10 | 11:01

blaster | 03-12-10 | 10:53
Deze trend is niet ingezet door 'links', ook vvd vond het al die jaren prima om de privacy te verminderen. De enige liberale partij is Groen Links, waar ik vanwege hun andere punten nooit op gestemd heb, maar toch, Femke Halsema is al eens door de JOVD, de jongeren van de VVD uitgeroepen als 'liberaal van het jaar' en dat is veelzeggend. Uit armoede. Links en rechts is in dit land beide conservatief geworden i.p.v. liberaal.

overdrijfnietzo | 03-12-10 | 11:01

@Superior Bastard | 03-12-10 | 10:29
Eh, natuuuuuuurlijk.
:-0

vagehond | 03-12-10 | 11:01

Slap gelul.
Gewoon iedereen opsluiten. Dan is iedereen veilig.
En criminelen laat je los: Daar heb je in de bak geen last meer van.

Zeddegeizot | 03-12-10 | 11:01

condoleren i= controleren

wcrol | 03-12-10 | 11:01

@Rara | 03-12-10 | 10:49
Niemand, en met jouw naam moet je inderdaad dubbel opletten.
Als je TOR gebruikt, versleutel dan je verkeer ook nog extra. Je punt is volledig juist. En in combinatie met een Nederlandse DNS (we kunnen uit de bron opmerken dat er dus al een filter in Nederland aktief is... (hoezo geen respect voor de grondwet en het daarin vastgelegde briefgeheim? Hoezo dat is niet bekend gemaakt?) ) ben je dus nooit meer veilig. Iedereen zou dus ook nu meteen opendns of een andere buitenlandse DNS dienst moeten gebruiken. Want uit het bericht blijkt duidelijk dat de Nederlandse DNS-servers van de ISP's het verkeer als je op een door de overheid 'verboden' pagina komt doorsturen via proxies van justitie...

SantaX | 03-12-10 | 11:00

mooie pica van een mooie film. waar we overigens zelf ook al inzitten.

sufkut | 03-12-10 | 11:00

Weet je wat het erge is... de godwin valt niet eens op... hij misstaat niet in dit artikel... brrrr...

synchronicity | 03-12-10 | 11:00

grappig dat een overheid de burger voor 100% wil condoleren, maar moord en brand schreeuwt als hun geheime plannetjes uitlekken (wikkileaks).
Ik wil best een 100 % tap hebben, als ik ook een sleutel krijg van het torentje van rutte

wcrol | 03-12-10 | 11:00

@Rammstein | 03-12-10 | 10:58
vast. met zo een nick zal je geen linkedin profiel hebben (heb overigens niets van dit alles, ik ben te oud voor die rotzooi)

magiknuweer? | 03-12-10 | 11:00

@Superior Bastard | 03-12-10 | 10:56
maar het blijft een droeve zaak natuurlijk. als je opkomt voor je (laten we in dit geval aannemen) eigen spullen, zit je nog eerder vast dan een draaideurcrimineel.

magiknuweer? | 03-12-10 | 10:58

VVD iets teveel oorlogs films gekeken zeker. De nazi deed nog minder.

Rejer | 03-12-10 | 10:58

@ Superior Bastard | 03-12-10 | 10:56
U gaat goed over de schreef met uw OT-post. Dit kan wel eens nare gevolgen hebben. Dat U het weet.

goedverstaander | 03-12-10 | 10:58

Aktivist | 03-12-10 | 10:55
In uw wereld heeft iedereen facebook en/of hyves ?

Rammstein | 03-12-10 | 10:58

pielewaaier | 03-12-10 | 10:53
Ik heb trouwens nog een zak ongesmeerde boterhammen liggen. Breng jij de jam?

Nietvoordekat | 03-12-10 | 10:57

magiknuweer? | 03-12-10 | 10:54
Daarom staat er ook OT bij.

Superior Bastard | 03-12-10 | 10:56

**LOL*
Een openbaar profiel op fokking hyves en het über-enge facebook hebben, en dan schreeuwen dat je "privacy" wil op internet.

Aktivist | 03-12-10 | 10:55

@Superior Bastard | 03-12-10 | 10:52
misschien beter te posten bij het mocroproces topic?

magiknuweer? | 03-12-10 | 10:54

Deze trend is al een tien jaar geleden of zo ingezet door linkse ministers, met links naar macht heulende CDA-ers en ander zich ver boven het klootjesvolk verheven politiek volk. We hebben ons jarenlang saharazand in de ogen laten strooien met smoesjes als 'veiligheid', want net zo'n hoax bleek als 'miljeu' in het decennium daarvoor. Kortom, als de lulsmoes maar goed is, slikt het klootjesvolk alles. Zelfs inlevering van zijn laatste goed, zijn vrijheid en privacy.
Van Randwijck zegt het duidelijk over een tijd, toen de overheid ook alles van ons meende te moeten weten: 'Een volk dat zwicht voor tirannen, verliest meer dan zijn vrijheid. Dan dooft het licht" Hij heeft nooit geweten dat tirannen ook van binnenuit konden opstaan.

blaster | 03-12-10 | 10:53

De spion-computers van justitie staan uiteraard afgesteld op bepaalde woorden,zoals terrorist,bermbom,chemicalien,jihad,aanslag,wapens,bom(men)... incl. zure... enz. enz.
Voelt u al waar ik heen wil?.... internetgebruikers zijn in staat het hele ''loer-en spied-systeem '' dol te draaien..
Zien we elkaar straks in Vught?.. Graag speelkaarten meenemen.

pielewaaier | 03-12-10 | 10:53

Schitterende film en geweldige akteur trouwens. Vreselijk dat die man vrij kort na het verschijnen van de film overleden is.

Bigi Bana Boy | 03-12-10 | 10:53

Even ter info: wanneer iemand een beroep doet op de WOB, Wet Openbaarheid van Bestuur, dan heeft een overheidsorgaan in NL 56 dagen de tijd om dat te beantwoorden (lees: een uitzonderingsregel vinden waarom ze dat niet hoeven te openbaren), ook dat is een record! Alle landen met een soortgelijk systeem hebben minder lang de tijd. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

overdrijfnietzo | 03-12-10 | 10:52

Het tapje van Edwin van Roy van Zuijdewijn die is ook lachen

MacVulpen | 03-12-10 | 10:52

@ huppeltrutje.
Midden des lands, relatie, 34, 1.72, 80-70-90, 75B.

goedverstaander | 03-12-10 | 10:50


Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:26 nou voorlopig ff niet. Heb minimaal nog een jaar nodig om al die gangstha-chickies af te werken.

Willianus Wortelus | 03-12-10 | 10:49

Heb je voor het eerst in een eeuw weer eens een liberale premier krijg je dit. Jammer hoor. Moet je vervolgens ook nog je hoop vestigen op Europa en Brussel om het tegen te houden. Het zijn moeilijke tijden.
Het argument in dit soort zaken is altijd: als je niets te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen. Maar dat is niet valide. Een overheid heeft niets te zoeken bij gewone burgers. Overal controle is nergens goed voor. We gaan zo de verkeerde kant op. Wie houdt ze tegen?

bbbachstra | 03-12-10 | 10:49

@Zzzzooooffff | 03-12-10 | 10:34
TOR werkt met peer-to-peer connecties, en biedt hooguit schijnveiligheid. Wie kan mij garanderen dat mijn directe peer of mijn gateway-peer geen AIVD-servert is?

rara | 03-12-10 | 10:49

@ Creaguurder | 03-12-10 | 10:46
Volgens mij is het al gebeurd. En het zijn niet de politiemensen op straat die jouw gegevens doorspitten. Ze jagen bijvoorbeeld gewoon een scanner met 'gevaarlijke' woorden over al die miljarden emails. Ook die van jou.

goedverstaander | 03-12-10 | 10:49

*steekt digitale middelvinger op, steekt digitale tong uit en laat digitale scheet*

Bos Hout | 03-12-10 | 10:48

"Ik heb niks te verbergen"-roeperts: kunt u mij even uw pincode + rekeningnummer sturen? Naaktfoto's van vriendinnen worden ook erg gewaardeerd.

Nietvoordekat | 03-12-10 | 10:48

Dat "kinderporno" is echt een magisch woord waardoor je tegenwoordig als regering je burgers werkelijk alles mag flikken.

sk!llz | 03-12-10 | 10:47

"Hoi Fred, dit is je moeder, je bent je zalfje voor je gordelroos vergeten."

[email protected]

DomineeZwemzaad | 03-12-10 | 10:46

huppeltrutje | 03-12-10 | 10:25
NEEE!1!! Het opzeggen van de internetverbinding is te vergelijken met suïcide. Niet doen!

plastic zakje | 03-12-10 | 10:46

Doe eens niet zo kwaad-links bangmakerij GS met dat slappe gepraat over "we gaan richting politiestaat"

1. Dat gebeurd nooit, en..
2. Heb je de huidige politiemensen wel eens gezien? Een lachertje.

Creaguurder | 03-12-10 | 10:46

Das leben der anderen.. Binnenkort bij u thuis!

pwman | 03-12-10 | 10:45

Nederland een vrij land? Dat zijn we nog nooit geweest, schijn vrijheid, meer is het niet. Rechten hebben we ook niet, alleen privileges, waarvan er steeds meer afgepakt worden. Terrorisme wordt uitgebuit om iedereen altijd en over te kunnen controleren, nu wordt ook kinderporno uitgemolken als excuus om in iedereen z'n computer te kunnen kijken. Ik wordt er echt kots en kots misselijk van...

dutchdj | 03-12-10 | 10:44

@ huppeltrutje | 03-12-10 | 10:41
Oké, uitslag om 10.50 uur. Niet schrikken.

goedverstaander | 03-12-10 | 10:44

@Zeeland | 03-12-10 | 10:39
password is te makkelijk.
Maak er dan T1VaNJeMoEdEr van, zit er tenminste nog 1 cijfer in.
;)

Ach, succes, heb al het belangrijke verkeer toch over SSH tunnels lopen, dus tap maar af...
Daarnaast heb ik eigen mail servers, dus ook dat is niet echt zo'n probleem...

OverSoft | 03-12-10 | 10:42

Mooie kans voor Jeanine Hennis om te laten zien wat ze waard is, als recent onderscheiden privacy-waakhond. Of is er een verschil tussen de USA die in onze zaken snuffelt en de NL overheid die hetzelfde wil? Ook een interessant dilemma om eens voor te leggen aan Elias: wij mogen niet alles weten van de mensen die ons regeren, maar u mag wel alles weten van ons? Zieke man, die Teeven.

Snikkeldrift | 03-12-10 | 10:41

Teeven is toch steeds officier van justitie gebleven,iedereen en alles is verdacht(behalve natuurlijk het justitie-apparaat!),iedereen is potentieel misdadiger(behalve natuurlijk justitie-medewerkers!)en iedereen moet zelf maar bewijzen dat hij of zij onschuldig is.
Dit is de justitionele heilstaat... de ultieme politiestaat dus.
Het enige waar justitie-medewerkers van last hebben is een overdadig gevoel van paranoia,maar het moet gezegd zonder die paranoia geen goed-functionerende justitie-medewerker.. misschien zit het al in de genen.

pielewaaier | 03-12-10 | 10:41

Het lijkt wel of Teeven vindt dat niemand een privéleven mag hebben omdat hij het ook niet heeft.

Varkensjuin | 03-12-10 | 10:41

@goedverstaander | 03-12-10 | 10:30
Doe me dan dat tapje maar ;-)

huppeltrutje | 03-12-10 | 10:41

Het universele recht op privacy is verworden tot een propje papier, wat vervolgens nauwlettend door de Junta die de Nederlandse politiek is geworden, in de gaten wordt gehouden.
Elektronische communicatie is ook communicatie en is zelfs rechtsgeldig. Dit betekent dat op elektronische communicatie briefgeheim zit, het laatste te beslechten bastion van de politiestaat Nederland. Echter wordt ook deze Bastille met succes bestormd door de totaalcontroleurs der overheid.

Dat dit gebeurt terwijl de burger lijdzaam toekijkt, is mijns inziens nog erger. Alles onder het mom 'als je niks te verbergen hebt, hem je niks te vrezen'. Dat is de grootste drogreden in de geschiedenis. Ik heb niks te verbergen, maar ik heb alles te vrezen van een overheid die alles van en over mij wil weten. Dat is namelijk mijn privacy, mijn leven, en daar hoeft de overheid helemaal niets van te weten zonder een redelijke verdenking, zoals vastgelegd in de wet.

Het is werkelijk om tranen van in je ogen te krijgen. Ik kan hier wel om janken.
Hij die zijn privacy opgeeft voor veiligheid, verdient geen van beiden en zal geen van beiden krijgen.

Heau even | 03-12-10 | 10:40

Merlot | 03-12-10 | 10:38
LOL !
Scherp dame !

Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 10:40

@SantaX | 03-12-10 | 10:21
daar merken we anders nog verdomd weinig van.
Immers, dan zouden we toch mogen aannemen dat het aantal opgeloste misdaden aanzienlijk toeneemt?
De werkelijkheid is echter anders.

"En zo schuiven we iedere keer ietsje verder op richting pliesiestaat"
Denk na! We zijn al lang een politiestaat. Van het meest walgelijke soort. Een land waarin elke stap die de burger zet gecontroleerd wordt en waar alles moet en niets mag met op alles heffingen, accijnzen, vergunningen en belastingen. Maar vreemd genoeg is Nederland wel een vrijstaat voor ECHTE boeven. Want die komen altijd overal met een taakstraf van af. Komt nooit meer goed met dit kudtland.

wakkere_nederlander | 03-12-10 | 10:40

Je zou er bijna PvdA en D66/GL van gaan stemmen...

da wizard | 03-12-10 | 10:39

@dopinie:
LOL straks willen ze motorhelmen ook nog gaan verbieden.... Zal CJIB blij van worden. Zonder helm op de motor? Boete! Met helm op de motor? Boete!

De dictatuur gaat steeds duidelijker vorm krijgen.... Mischien toch maar eens tijd om te nokken hiero. Ben er zo langzamerhand wel klaar mee.

Heb an sich niet zo veel te verbergen maar mijn hele leven hoeft niet op straat te liggen..

Speed | 03-12-10 | 10:39

Ik heb een veel beter idee: iedere burger uitrusten met een onderhuidse chip die alles registreert en die ook reageert als iemand, Teeven bijvoorbeeld, het 'destruct'-commando geeft. Dat maakt alles, maar dan ook alles, een stuk eenvoudiger.

Brutus Grootbek | 03-12-10 | 10:38

"Als u niets te verbergen heeft, heeft u niets te vrezen".
Moet je eens tegen de overheid zeggen, als WIkileaks weer bezig is.

Merlot | 03-12-10 | 10:38

Het ergste is dat de Nederlander bij elke nieuwe maatregel de schouders ophaalt.. Misschien moeten maar IEDEREEN als verdacht beschouwen.
silkrol.blogspot.com/2010_07_01_archiv...

38-15-09 | 03-12-10 | 10:36

Privacy? Moeten we niet willen. Weer zo'n hobby van de linkse Kerk.

traumatrak | 03-12-10 | 10:36

@ Pfft | 03-12-10 | 10:33
In NL ben je en blijf je verdachte tot het tegendeel is bewezen. Die kant gaan we op.

goedverstaander | 03-12-10 | 10:35

Zo een slecht idee bij een plaatje van 1 van de beste films van de afgelopen tijd !!

Kinner | 03-12-10 | 10:35

Dit kan toch nooit doorgaan. Het is tegen de privacywetgeving. EN iedereen is gelijk verdachte.

Mocht dit wel doorgaan, dan gaan we met zn allen aan de proxychain.

Pfft | 03-12-10 | 10:33

dopinie | 03-12-10 | 10:28
Eh, ja, het is: "het eerste waT ik online las", en "wat het MINDER amusant maakt.." etc.
Meer koffie dus.

dopinie | 03-12-10 | 10:30

@ huppeltrutje | 03-12-10 | 10:28
Wel, ik vraag het immers? Als je ze niet geeft laat ik Fred T. wel een tapje zetten, kan ook. Zelf weten.

goedverstaander | 03-12-10 | 10:30

vagehond | 03-12-10 | 10:21
Ik ben het helemaal met u eens. Maar dat wist u al, toch?

Superior Bastard | 03-12-10 | 10:29

@goedverstaander | 03-12-10 | 10:27
Geloof me daar heb jij geen enkele interesse in hahaha

huppeltrutje | 03-12-10 | 10:28

Na het opstaan was tijdens mijn eerste bak koffie dit het eerste was ik online las:
www.telegraaf.nl/binnenland/8393435/__... Hoewel over een heel ander onderwerp dan de internettaps, moest ik er wel direct aan denken, met name door de laatste regel: „Er hoeft ook niet zo veel gecontroleerd te worden”, stelde hij. WTF?? Ik vind Donner ansich een komiekerige man.. de manier waarop hij de taal gebruikt is zeldzaam en van een uitstervende soort. Wat het amusant maakt is de dubbele eigengereide smerig hypocriete CDA-bodem onder die statements.

dopinie | 03-12-10 | 10:28

Teeven wil het liefst iedere auto track&tracen met GPS en engine kill switch, een databank met DNA en vingerafdrukken van alle NL'ers, en een ID-kaart met RFID om iedereen 24/7 te kunnen tracken. Dan nog 1 mio camera's, een killswitch voor je bankrekening, energietoevoer, telefoon en internet en Teeven is blij. Als hij zegt "spring", dan vraag je als brave burger "hoe hoog?".
Die man heeft het IQ en historisch besef van een beveiliger bij een dansfeestje.

Zeddegeizot | 03-12-10 | 10:28

PS. Ze moeten eerst maar eens zaken gaan oplossen waar al lang dubbel en breed aangifte van is gedaan en dan kunnen ze met de tap gaan werken voor mijn part want zover komt het natuurlijk toch nooit

huppeltrutje | 03-12-10 | 10:27

@ huppeltrutje | 03-12-10 | 10:25
Oké. NAW-gegevens, leeftijd, maten, etc. Ik wacht.

goedverstaander | 03-12-10 | 10:27

Willianus Wortelus | 03-12-10 | 10:25
Geen probleem.

Wanneer kunnen we trouwens weer een nieuwe mini-playback show verwachten?

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:26

We betalen geld (belasting) aan mensen (gekozen volksvertegenwoordigers) die ons vervolgens gaan vertellen wat we wel en niet mogen. Moet je eens bij je baas proberen. Zoiets heet democratie, leuk hè? Natuurlijk moeten er regels in een land zijn maar je kunt ook te ver doorschieten.

Ik dacht dat het aftappen aan mijn vriendin was voorbehouden. En nu wil Teefje ook? Hij zal achteraan moeten sluiten!

goedverstaander | 03-12-10 | 10:25

Ik heb helemaal NIKS te verbergen maar als ze zo gaan beginnen word het echt tijd om uit protest MASSAAL internet abbonnementen op te zeggen.dan zit fred daar mooi te kijken met zijn tabapparaten.

huppeltrutje | 03-12-10 | 10:25


Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:17 Het zal mijn zieke geest zijn geweest die meteen dacht aan vieze porno. Mijn excuses.

Willianus Wortelus | 03-12-10 | 10:25

We leven in een dictatuur we zijn gemuilkorfd omdat wij niet geacht worden eigen rechter te spelen. Aan misdaad wordt bewust niks gedaan zodat onze regenten hun 'totale controle middelen' op iedereen kunnen gaan toepassen. En er zijn nog steeds sukkels die dit ok vinden want wat maakt het uit als je toch niks te verbergen hebt. Voor deze mensen, voordat je het weet heb je wel wat te verbergen dat heeft de geschiedenis ons geleerd, vertrouw niemand zelfs jezelf niet en al helemaal geen overheden.

sjipsknip | 03-12-10 | 10:24

@Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:08 : Als u alles via de bank doet wel, cash is al een stukje moeilijker. Daarnaast heb ik geen problemen mee dat de overheid mijn gegevens heeft, wel met het feit dat ze er niet mee om kunnen gaan.

beerpoes | 03-12-10 | 10:24

@vagehond | 03-12-10 | 10:21
misschien ter geruststelling, @ laatste zin, is al een tijdje zo hoor, de autochtonen dan. anders dieskriminasie.

magiknuweer? | 03-12-10 | 10:24

Name: [email protected]
PW : Br4zF4rtPr0nRulesBitch

Biff Eagleburger | 03-12-10 | 10:23

zeg maar jansen | 03-12-10 | 10:09
Ik besta niet.
Mindy en SB, die trekken aan de touwtjes.
Je weet tog.

Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 10:22

haatbaard | 03-12-10 | 10:13

Scherp gevonden! Hiermee is de VVD ontmaskerd. Het is geen partij meer voor echte liberalen. Het is gewoon een rechtse partij geworden met enge trekjes...

Veenkolonie | 03-12-10 | 10:22

Henry | 03-12-10 | 10:03
wtf, jij heb t er GEEN problemen mee, ik wil best ver gaan ivm staatsveiligheid maar dit slaat alles, ook ik heb recht op privacy, de volgende stap is censurering, maar wat het grootste probleem van alles is, is het volgende.
.
de regeringen overal ter wereld hebbende kracht van het internet onderschat, waar ze ons eerst konden indoctrineren dmv televisie, kranten en andere nieuws mediums te manipuleren, gaat dat nu een stuk lastiger omdat internet een wereld is waar ik net zo snel het nieuws uit Zimbabwe heb als ons eigen Nederlandse nieuws, internet is niet te censureren althans moeilijk, dit maakt de mensen te slim en geeft ze teveel een eigen mening waardoor een overheid moeite krijgt met het besturen van het volk, eigenlijk is er gewoon een stille revolutie gaande waar de grote spelers op de wereld (lees diegene met de macht niet zijnde regeringen) hun macht stukje bij beetje aan het verliezen zijn.
de enige methode om dit tegen te gaan is het internet op grote schaal te monitoren en zo de mensen die vanuit de anonimiteit van het internet dit gezag ondermijnen op te sporen en uit te schakelen, kijk de geschiedenis boeken er maar op na zo is het altijd gegaan met andere vormen en nu dus met ONS internet, mensen wij worden te slim en krijgen te veel in de gaten hoe het werkelijk in de wereld gaat, want onze regeringsleiders zijn maar stromannen van bepaalde groepen, de wereld word echt vanuit twee hoeken bestuurd en die lijnen verschuiven steeds, het westen is één groot blok met wisselende partners, dan de russen, chinezen, midden oosten, dit wijzigt constant door inerne ruzies, en ook dit zal gaan lukken want wij hebben die macht niet om dit te keren, krijgen we die macht wel dan denkik dat het één nog grote chaos op deze aardkloot word.....

Grundlickgeit | 03-12-10 | 10:22

@magiknuweer? | 03-12-10 | 10:20
waar ik codice fiscale zei moet zijn sofinummer stop. geen jokers.

magiknuweer? | 03-12-10 | 10:21

@Superior Bastard | 03-12-10 | 10:07
Wacht maar tot je van je bed wordt gelicht omdat je een foto van het eerste badje van je kind aan je ouders hebt gemaild.
Als dit soort maatregelen worden geimplementeerd is het een kleine stap om àlles dan maar op deze wijze te controleren.
MP3-tje gedownload? Grapje over een bommelding gemaild?
Betaling voor een iphone die je van radicale Achmed via marktplaats hebt gekocht?
Je wordt er automatisch uitgepikt.
Het waanidee dat je niets te verbergen hebt wordt te vaak misbruikt.
Natuurlijk heb ik niets te verbergen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen in mijn post mag neuzen of mijn huis mag binnenstappen.
Op deze wijze wordt iedereen in Nederland automatisch verdachte. Iedereen, de hele dag, waar je je ook bevindt...

vagehond | 03-12-10 | 10:21

-weggejorist-

Bloodzone | 03-12-10 | 10:21

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:15
Misschien kan je wat webcams in je huis plaatsen en die online gooien, aangezien je toch niks te verbergen hebt.

baca | 03-12-10 | 10:21

@[email protected] | 03-12-10 | 10:12
Dat weet justitie ook, dus wassen ze het wit via meld misdaad anoniem.... Dan is het plotseling niet meer onrechtmatig verkregen.

SantaX | 03-12-10 | 10:21

@233 graden | 03-12-10 | 10:18
en alleen maar reaguren met volledige naam, adres, telnummer en codice fiscale

magiknuweer? | 03-12-10 | 10:20

Bakito | 03-12-10 | 10:18
Kutmuziek

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:19

He bah, is zeker al een losweek regel om mensen te bestraffen die downloaden- het begint gewoon nu al. Gaan ze monitoren hoeveel je download/upload en hoe strafbaar je bent als boze burgert. Vind het zelf ook erg vreemd dat 'reguliere (fysieke) criminaliteit onopgelost blijft, maar dat er wel geld en tijd is om ALLE internetgebruik te monitoren.

Psyco_ | 03-12-10 | 10:19

oh mijn god wat zielig. meteen ook crypten verbieden anders kunnen de staatsdienaren niet goed kijken wat er naar je pc gestuurd wordt. (meteen een computerverbod voor mensen die technisch onderlegd zijn?)
mensen die vrijwillig een heilstaatknecht willen zijn... wat mankeert ze toch? wat is er misgegaan in hun jeugd?

233 graden | 03-12-10 | 10:18

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:16
12 cm kloppend vlees. Mijn vriendin is een dwerg. Die word er helemaal wild van

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:18

Tijd voor het bos. Laters.

http://www.youtube.com/watch?v=IVafXTjMmv8&feature=related

Bakito | 03-12-10 | 10:18

Fred, ik ben niet zo belangrijk hoor

misti | 03-12-10 | 10:18

De VVD is helaas zo de weg kwijt... Jammer, we kunnen wel een grote liberale partij gebruiken.

Harry Turtle | 03-12-10 | 10:18

Toen de muur viel zat ik op de lagere school, 6de klas nu groep 8. Toen de muur viel deden we met zijn allen ons hoofd schudden en laconiek erover dat die mensen daar zo werden bespioneerd. Dat zou hier nooit gebeuren... We zijn de DDR in aantallen, manieren en totale controle ver voorbij mensen. Het is tijd om de muren af te breken.... En de verantwoordelijke moeten berecht worden via een volkstribunaal voor grove schendingen van de rechten van de mens. Dit gaat te ver.

SantaX | 03-12-10 | 10:17

Vloberto | 03-12-10 | 10:16
euuuh, zeg ik niet!

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:17

internettap, ik dat aan iets nieuws, een via usb aangesloten beertendert

kneuterzak | 03-12-10 | 10:17

Willianus Wortelus | 03-12-10 | 10:15
Nee, nee. Brazilian Fart Porn staat voor

Brazilian
Financial
Asian
Resources
Technician

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:17

Misschien moet de politie eens ophouden de hele dag internet in de gaten te houden en te gaan werken op plekken waar de misdaad wordt gepleegd, niet waar die wordt gepubliceerd.

vagehond | 03-12-10 | 10:17

Vind het toch wel interessant dat niemand hier ooit iets te verbergen heeft, maar als het om de kilometerheffing gaat is privacy ineens heeeel belangrijk.

janeedantoch | 03-12-10 | 10:16

@Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:13
Beetje laf, eerst melden dat je geen probleem hebt dat alles over je te vinden is. Kun je overigens wel even je overtredingen plaatsen? Misschien heb je een strafblad? En waarom keek je gisteren om 13:13 naar uitzendinggemist terwijl om 13:10 je pauze was afgelopen?

Vloberto | 03-12-10 | 10:16

leuk bedacht dat tappen, alleen beetje achterhaald doet google nl al jaren.

dandaan | 03-12-10 | 10:16

@Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:15
Hoeveel centimeter?

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:16


Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:08 Nach, dat moet je even uitleggen hoor. Brazillian Fart.

Een Brazillian is een klein streepje. Een Brazillian fart, is dat een klein streepje konthaar laten zitten waardoor tijdens een scheet die haartjes gaan wapperen in de wind en dat jij daar dan weer opgewonden van wordt ofzeau?

Willianus Wortelus | 03-12-10 | 10:15

Van mij mogen ze tappen, als het maar in de stijl van Fred Astaire gebeurt.
Voor de rest ben ik tegen een volledige tapvergunning van de overheid.

JanRap | 03-12-10 | 10:15

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:14
Nope niets, wat wilt u weten?

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:15

"Een voordeel [van DPI] is dat niet een heel domein wordt geblokkeerd, maar slechts die onderdelen die aanstootgevend zijn."
Wie bepaalt wat er aanstootgevend is? En wordt het voor de overheid niet iets te makkelijk om voor haarzelf nadelige websites op zwart te zetten? Dit stinkt naar censuur. Krijgt Orwell toch steeds meer gelijk.

Four Eyes | 03-12-10 | 10:14

ach ik heb niks te verbergens.
anders dat ik af en toe wat gbl bestel
en wat films download via ssl

:)

OllieBol | 03-12-10 | 10:14

@Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:13
Waarom is dat onzin? Heeft u dan toch iets te verbergen?

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:14

@Bakito | 03-12-10 | 10:12

Ga je nou de hele dag zo door of ga je je pilletjes nog nemen?

Ga dan gewoon met iedereen in een chatroom hangen dat is veel toepasselijker in de gegeven situatie. Rond tafels hangen is passé. This is the interwebs, man!

Reinaert | 03-12-10 | 10:13

Bakito | 03-12-10 | 10:12
Mooi man.
Hou dit vandaag vol bij elk topic, behalve als het over Sint gaat a.u.b.

Superior Bastard | 03-12-10 | 10:13

[email protected] | 03-12-10 | 10:10
Je kan tegenwoordig zelf kiezen hoe je bereikt wil worden, het gezeur met geheime nummers etc.

Overdreven gedoe.

Wat kapotte_stofzuiger wil is natuurlijk onzin. Natuurlijk ga ik mijn nummer niet hier plaatsen, die kan hij gewoon opzoeken op www.mannenmeteengrotelul.nl

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:13

@kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:10
hoef ik me geen zorgen om te maken.
Al dat tappen is leuk, echter maar al te vaak wordt het door een linkse rechter afgedaan als 'illegaal verkregen bewijslast'.
Dus Mozcko maakt daar gehakt van.
;)

Die hele wedloop om criminaliteit m.b.v. allerlei technische snufjes te bestrijden leidt uiteindelijk tot niks. Het is wijselijker om met de criminelen in kwestie rond de tafel te gaan zitten en te zoeken naar structurele oplossingen en zo.

Bakito | 03-12-10 | 10:12

zeg maar jansen | 03-12-10 | 10:09
Correctie, Mindy en ik. Verder lol!. Ook dat kan men straks aan Geyle Teven vragen.

Superior Bastard | 03-12-10 | 10:11

Iets met kanon en mug. Zeg nou zelf reaguurders: hoe vaak komt u bij het doorspitten van het internet ongevraagd kinderporno tegen?

noorderling | 03-12-10 | 10:11

@Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:06
We lopen allemaal wel te zaniken over privacy, maar ondertussen gooien we onze complete CV op Linkedin en je privé leven op Facebook.
Vreemd.
Overigens volledig eens met je laatste zin.

@[email protected] | 03-12-10 | 10:05
Beseft u wel hoeveel misdaden daarmee opgelost worden (willekeurig getapt telefoongesprek):
"-Ja man, ik reed in mijn rode Polo daarstraks 128 km/h
-Vetgaaf, ik zag 2 Polo's, wat is jouw kenteken?
-00-XX-XX"

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:10

@ domheid regeert | 03-12-10 | 10:09
Oh ik kan nog wel 100 redenen bedenken.

Brutus Grootbek | 03-12-10 | 10:10

Ja goed idee... Als we toch bezig zijn laten we dan ook meteen een Stasi oprichten. Het spook van Hirsch Ballin blijft rondwaren.

Jaimy Fox | 03-12-10 | 10:10

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:07
Dat is bijdehand. Jij mag me best bellen hoor. Kunnen we geil telefoonseqsen

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:09

Superior Bastard | 03-12-10 | 10:08 Gisteren hebben we vastgesteld dat er maar twee reaguurders zijn. Teun en Jij. De rest ben jij ook toch? Zo zit ik dit nu aan mezelf te piepen onder een andere naam.

zeg maar jansen | 03-12-10 | 10:09

De overheid wil alles weten van de burger, maar als de burger wat terug wil weten is het plotseling huilie huilie (zie wikileaks).

Zoiets | 03-12-10 | 10:09

Teeven was voor mij De reden om niet op de VVD te stemmen.

domheid regeert | 03-12-10 | 10:09

beerpoes | 03-12-10 | 10:06
Wat hebben ze er bij justitie aan dat u van Brazilian Fart Porn houdt?

En je kan niets in Nederland toch niets geheim houden op financieel vlak, want de belastingdienst komt toch overal achter.

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:08

Wat ik nog veel erger vind is dat uit de bron duidelijk te herleiden is dat er al een filter is! Dat blijkbaar het verkeer via proxy's van justitie gewoon door laat gaan!!!!!

SantaX | 03-12-10 | 10:08

goh, waar gaat vadertje staat de capaciteit vandaan halen om deze kruistocht te volbrengen? En trouwens: Leuk voer voor software-ontwikkelaars om deze gluurders buiten de deur houden.

horsteknots | 03-12-10 | 10:08

The Matrix komt steeds dichterbij..

Scheepskameel | 03-12-10 | 10:08

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:06
U bent het echt?

Superior Bastard | 03-12-10 | 10:08

Er is nog geen DC in de wereld die de hoeveelheid data kan opslaan die wij gebruiken. Techniek kan dit nog niet aan, zou het internet enorm vertragen omdat er diep in de verzonden pakketjes gekeken moet worden. Dus ik zou zeggen. Succes Teefje!

Vloberto | 03-12-10 | 10:07

@Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:06
Ik wil u graag bellen, wat is uw nummer?

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:07

Henry | 03-12-10 | 10:03
Wat is uw emailadres, ip-adres, bankreknr en BSN? U heeft toch niets te verbergen?

haatbaard | 03-12-10 | 10:07

Ik vraag mij toch af wat 'het volk' kan doen tegen de regering. Die gasten doen maar wat ze willen. Als wij het volk zeggen dat al dat getap niet moet en dat downloaden legaal dient te zijn heeft de regering toch naar ons te luisteren? *nog maar eens de definitie van democratie opzoeken gaat*

Godwint | 03-12-10 | 10:07

*Tapt een biertje*

zeg maar jansen | 03-12-10 | 10:07

Waar komen al die enge figuren toch vandaan?

Dafman | 03-12-10 | 10:07

Hou 'm in de gaten die Teef !

Ratzing. | 03-12-10 | 10:07

Henry | 03-12-10 | 10:03
Wilde net typen: *Wacht op de eerste "niets te verbergen" apologeet*
En hup, daar was je al.

Superior Bastard | 03-12-10 | 10:07

Oja, ik heb dan ook niets te verbergen.

De enige privacy regel waar ik waarde aan hecht is de rode lijn bij de bank, of postkantoor.

Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen nog steeds zo panisch doen over het geven van telefoonnummers, e-mail adressen etc.

Privacy zoals we die vroeger kenden bestaat allang niet meer.

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:06

Ik heb wel het een en ander te verbergen, waaronder mijn privéleven. Kom maar op met die taps, dan tap ik terug.

beerpoes | 03-12-10 | 10:06

contradicti in termino

horsteknots | 03-12-10 | 10:06

@Henry | 03-12-10 | 10:03
Waarom reaguurt u dan onder een pseudoniem?

kapotte_stofzuiger | 03-12-10 | 10:05

Henry | 03-12-10 | 10:03
verschrikkelijk dom argument is verschrikkelijk dom

haatbaard | 03-12-10 | 10:05

Het blijft een merkwaardige situatie.
We worden een politiestaat, internet 24/7 aftappen, één van de hoogste aantallen telefoontaps ter wereld, en toch blijft veel misdaad in Nederland totaal onopgelost.
Oftewel;
contradictio in terminis.

Hij zal zelf wel kinderporno hebben

Bitage | 03-12-10 | 10:05

Als ze maar van mijn pron afblijven.

Teun van het Tuinpad | 03-12-10 | 10:05

En ik maar denken dat generalissimo Ernesto erg was, Kolonello Fred kan er ook wat van.

TheStef | 03-12-10 | 10:04

-weggejorist-

Henry | 03-12-10 | 10:03

Ach, het zal wel meevallen

Nacho_Vidal | 03-12-10 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken