Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV-pesten met de PvdA

logoalfredmozerstichting.jpgGrenzeloze PvdA-hypocrisie. De sociaaldrammers hebben een ingenieus plan bedacht om de PVV aan te pakken. Niet door het debat eens op argumenten en een beetje schwung te winnen. Dat kan veel eenvoudiger. Gewoon door de geldkraan dicht te draaien. Zo regel je dat in een moderne democratie. Iemand niet van het sociaal democratische slag? Dan ook geen centjes. PvdA-faalhaas Pierre Heijnen: "Er gaan verhalen dat Wilders zijn geld krijgt uit de Verenigde Staten of Israël, dat moeten we niet willen”. Voor de gelegenheid wordt er ook een vaderlandslievend tintje tegenaan gegooid. "In Nederland voeren we binnenlandse politiek". Mooi. Gaan we nu eens kijken hoe het bij de PvdA zelf zit. Blijken ze een complete buitenlandafdeling te hebben voor internationale inmenging het ondersteunen van socialistische partijen in de buitenlanden. Alfred Mozer Stichting is de naam. "De AMS ondersteunt landen in Oost- en Zuid-Oost Europa en de Kaukasus bij het ontwikkelen van een stabiele (sociaal)democratie door middel van training en onderwijs." Wordt bekostigd met een financieringsconstructie van rijksoverheid en PvdA. Vakantiekiekjes van de PvdA-avonturen in socialistische heilstaten van morgen vindt u hierrr. Ha, wat leuk, een oude bekende! Marokko, Armenië, Georgië, Oekraïne en Oezbekistan. Binnenlandse politiek volgens de PvdA. Pierre Heijnen: "Dit is niet PVV-pesten".

Reaguursels

Inloggen

@Roeieber | 02-12-10 | 12:54
Geld kan je altijd weigeren en kom je makkelijk van af
Een tweede paspoort krijg je vaak verplicht, en kom je niet makkelijk van af.

Neemt niet weg dat beiden invloed kunnen hebben, maar gelijk aan elkaar zijn ze zeker niet. Als A => B, dan hoeft B => A te zijn, want dan A <=> B. Logica voor dummies.

Plorp | 02-12-10 | 14:20

@ linksehobbyist | 01-12-10 | 22:27
Klopt maar dat verhaal kun je ook omdraaien. Als buitenlands geld de loyaliteit schaadt, doet een dubbel paspoort dat ook. Dus PvdA, zeg het maar.

Roeieber | 02-12-10 | 12:54

@Ivoren Toren | 01-12-10 | 21:58
"Bij de PVV niets van dat al."
U weet zeker meer dan de rest. Als iets niet bekend is, kan je daar meerdere conclusies uit trekken:
- Het is niet bekend, dus het gebeurt niet.
- Het is niet bekend, dus het gebeurt wel.
- Het is niet bekend, dus ik kan daar weinig zinnigs over zeggen.

Wat wel bekende kosten zijn: de juridisch kosten, de reiskosten (denk aan buitenlandse reizen, hotels, etc), de beveiligingskosten (onderzoeken door ex-medewerkers buitenlandse inlichtingen dienst), campagne kosten (TV spotjes, reclame posters, etc), PR kosten (bij elke issue, positief of negatief, worden er bij elke partij weer X aantal mensen ingezet om de boel te spinnen).

Bekende opbrengsten: donoren uit de VS, 1.1 miljoen ter ondersteuning van de fractie. Dit geld mag echter alleen voor bepaalde doelen gebruikt worden.

De vraag blijft dus hoe de andere kosten gedekt worden, zolang hier geen openheid over bestaat kan je niet concluderen dat er bij de PVV 'niets van dat alles' gebeurt. Het is onbekend, en aangezien het geld ter ondersteuning van de fractie beperkingen kent, blijft het de vraag waar de rest vandaan komt.

Plorp | 02-12-10 | 12:47

-weggejorist-

BennyFanny | 02-12-10 | 12:41

-weggejorist-

BennyFanny | 02-12-10 | 12:40

-weggejorist-

Rudolf R. | 02-12-10 | 12:25

Dus dubbele paspoorten mogen niet vanwege loyaliteit met het buitenland, maar als de PVV geld krijgt uit het buitenland is dat opeens prima in orde? Ja want aan dat geld zitten natuurlijk helemaal geen verplichtingen, dat leidt natuurlijk helemaal niet tot buitenlandse invloed of zo.... nee dat is heeeeeel wat anders.... of wacht even....

linksehobbyist | 01-12-10 | 22:27

Die linkse ratten zijn al lang niet meer bezig met politiek. Hun enige doel: het kabinet om zeep helpen! Het doel heiligt de middelen....
Rechtse partijen beschuldigen van dingen die ze zelf nog veel erger doen, alle voorstellen van dit kabinet afwijzen en vervolgens zelf met een vergelijkend idee komen. En vervolgens zie je Cohen met zijn schijnheilige bakkes weer bij Pauw en Witteman zitten om euh.... euh.... euh... te zeggen dat het euh.... euh... wij het helemaal verkeerd zien. Flikker op gek!

kiwivogelbeest | 01-12-10 | 22:12

Het staat vast dat het wel meevalt met dat buitenlandse geld. De PVV heeft geen excessief uitgavenpatroon. Vergelijk dat eens met de SP. Die kreeg in e jaren '70 zeker tonnen en vermoedelijk miljoenen uit maoistisch China. Ze kochten een eigen partijkantoor en betaalden contant. Ook hadden ze een goedgevulde stakingskas, waaruit in Rotterdam bij havenstakingen veel contant geld werd uitgekeerd. Dat geld kon onmogelijk van de leden komen, want dat waren er te weinig en bovendien zo arm als kerkratten. Bij de PVV niets van dat al.

De enige grote ongebruikelijke uitgave die Wilders tot nog toe heeft gedaan is het inhuren van Bram Moszkcowicz voor zijn verdediging in dat politieke showproces. Natuurlijk was dat een domper op de linkse feestvreugde, maar het is Wilders van harte gegund. En mocht het inderdaad zo zijn dat die rekening betaald wordt door een rijke Amerikaan of Israëlier, dan wil ik die goede man daar bij deze hartelijk voor bedanken.

Ivoren Toren | 01-12-10 | 21:58

idopane 20.03u. Wilders doet het wat dat betreft gewoon goed. Maar het is natuurlijk de PVV, dus dan kan je op je vingers natellen dat al die linkse bloedhonden er gelijk opspringen. Het onderwerp PVV-pesten is direct opgepakt door een figuur uit het grootste roversnest van NL de PvdA, 1 of andere meloot van (oudjes moeten het eerst) graaiende managerspartij D66 , en als je denkt dat je alles gehad hebt komt die mismaakte van Groenlinks (Dibil) er ook nog effe bovenop. Gatverdamme!!

rien6139 | 01-12-10 | 21:09

ach gut. De regentenkliek PvdA, onze reserve communisten.
Overal waar de PvdA in zit gaat het fundamenteel mis. De burgevaders van de grote steden.het lijkt voorbehouden aan de middeleeuwse regenten.

Wegjorissen die klabakken club.

VoorZetsel | 01-12-10 | 20:31

De PvdA ontvangt liever geen geld uit het buitenland, zij geven het juist liever weg aan het buitenland. Die partij moet kapot, en wel heel snel!

gozahtje | 01-12-10 | 20:19

Uitstekend plan gewoon. Je wil toch niet dat politici een soort van.. noem het belangenverstrengeling hebben? Iedere PPV-er zou hier voor moeten zijn.

Ik weet het beter | 01-12-10 | 20:09

„Geen subsidie, dat is de prijs die Wilders moet betalen”, zegt professor Elzinga in een niet al te flatteus artikel over de PVV van de NRC. That tells it all. Wilders kiest voor de ongesubsidieerde variant en omdat een partij niet zonder financiën ziet de globalist bij uitstek Wilders er geen enkel bezwaar in om vanuit democratische staten fondsen te ontvangen, net zoals Nederland na de oorlog behoorlijk aan het Amerikaanse infuus lag om zijn economie weer op te bouwen en ik kan mij niet herinneren dat Drees en het Nederlandse volk daar ooit wakker van hebben gelegen. En wat mij betreft heeft hij daar volkomen gelijk in. Het PVV bashen is in volle gang en zelfs GS heeft zich aangesloten bij de gevestigde elite en de site wordt steeds meer vervuilt met linkse roeptoeters, maar hoe harder ze schreeuwen des sneller hun ondergang dichterbij komt. Met een in eigen nest schijtende Wikileaks die nou ook de motor van de economie oftewel de banken gaat aanpakken slaat de linkse sloophamer onverbiddelijk toe. In China liggen ze krom van het lachen zij hebben hun Culturele Revolutie allang achter zich. Kunnen we zo naakt en arm het door hun verlaten arbeidersparadijs zo binnen lopen terwijl zij met het kapitalisme aan de haal gaan.

idopane | 01-12-10 | 20:03

De pvda is haar eigen graf aan het graven en wil niets liever dan de PVV in haar doodsstrijd/ondergang meeslepen.

frisenfruitig | 01-12-10 | 19:53

Bakito | 01-12-10 | 13:31

Als het aan de PVV ligt sluiten we ons af van onrendabelen. Prima plan lijkt me zo!

vossejongk | 01-12-10 | 19:50

@Bakito 13.31u U bent zo te zien wel lyrisch van de PvdA? U komt dit verhaal ook hier vertellen? (.... ziet bij bakito gat in broek en een schroeiend achterwerk...).

rien6139 | 01-12-10 | 19:41

PvdA = kudt.

Rampager | 01-12-10 | 19:29

@snap_shootert 15.93u Uit het hart, zeg maar;) Ook wat je eerste zin betreft. Hier in de wijk scoorde laatst de PvdA iets van (afgerond) 70% van de stemmen. En nog 25% voor ''restlinks'' ;). Zo te zien/horen stemde alles wat enigzins autochtoon is PVV. En wat deze wijk aangaat, weet de autochtoon die in de afgelopen 40 jaar de wijk heeft zien veranderen precies waar de grootste politieke criminelen zitten. Voor deze PvdA-ers is het ook net even beter om zich hier niet te vertonen.

rien6139 | 01-12-10 | 19:25

Ik vind dat de PVDA zich niet met zulke zaken moet bezighouden. Krijg eerst maar eens je eigen partij op de rails voordat je over anderen begint te blaten. Verder moet je als je in de politiek zit met feiten komen.

Ik heb ook die suggestie gewekt dat de PVV geld krijgt uit Israel maar ik kan dat ook niet hard maken( ik had het ook beter niet kunnen zeggen). Ik doe dat op e Geenstijl, maar de PVDA zit in het politieke spectrum.

Verder heeft elke partij focusgroepen en de reden dat de PVDA weinig durft te zeggen over moslims is omdat ze hun weg jagen naar Groenlinks. Dus bij de PVDA i er zeker sprake van dubbele loyaliteit.

Zo zie je maar weer. Ik ben best bereid om voor de PVV op te komen en de PVDA af te kraken als de situatie daar is.

Insure | 01-12-10 | 18:32

@CoffeePatch | 01-12-10 | 14:01
400.000 gulden van Mao aan de SP in 1971, de CIA en de BVD hielpen in 1970 een handje met het oprichten van de KEN (ml) (waar de SP weer uit voortkwam).
retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/02/20/Vp/z...

Een partij met een kleurrijk verleden..

Plorp | 01-12-10 | 18:15

Helemaal mee eens. Mijnheer wilders mag niet zeiken over dubbele loyaliteiten van burgers die door haar eigen ( Nederlandse ) overheid met een dubbel paspoort opgezadeld worden, zolang hij zelf gretig de zionistisch-rechtse dollars in zijn achterzak laat glijden.
Je-zou-je-zomaar-af-kunnen-gaan-vragen-waar-de-loyaliteit-van-wilders-ligt, nietwaar?

Koekje-dr-bij? | 01-12-10 | 18:07

@widtvoet ® | 01-12-10 | 17:15
Totaalverbod lijkt me idd niet goed. Openheid alleen werkt helaas ook niet, kijk maar naar de VS. Daar zijn de financieringen redelijk open, maar barst het van de special interests, op alle mogelijke niveaus. Van burgemeester, tot rechter, van congreslid tot president. Zelfs ambassadeurschappen worden gekocht (zoals Ronald Arnall, VS ambassadeur in NL). Degene met de grootste campagne kas wordt gekozen door het volk, om vervolgens de agenda van de geldschieters uit te voeren. Na de politiek wacht er dan ook nog eens een mooi baantje, bijvoorbeeld als adviseur, in het bedrijfsleven.

Er zijn al genoeg special interests die onze democratie uithollen, laten we ze niet nog extremer maken.

Plorp | 01-12-10 | 18:03

Ben ik nu heel naïef - of begrijp ik goed dat wij met zijn allen, van ons belastinggeld dus, het gedachtengoed van de sociaal democratie exporteren en dat de PvdA de een deel van de enorme bak centen die zij van ons allemaal ontvangt niet besteedt aan de partij maar aan obscure activistjes in voormalige Oostbloklanden? Als de PvdA al dat geld kan missen, krijgtde PvdA dan niet te veel van ons allemaal?
-

En hoe zit dat bij het CDA? Ondersteunen wij met onze taxpoet GGristelijke plaatselijke politici op Roratonga?

azoturie | 01-12-10 | 18:00

@jabier | 01-12-10 | 16:30
Ander groot verschil is de openheid. Hoe de Alfred Mozer stichting z'n geld ontvangt en besteedt gebeurt in een stuk meer openheid dan de PVV. Wat zeg ik, de PVV geeft daar helemaal geen openheid over.

Toch bizar om te zien hoeveel reaguurders hier niet zelf nadenken, maar klakkeloos tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende berichten voor waarheid aannemen en nablaten. Ah well..

Plorp | 01-12-10 | 17:55

Die voormalige DDR aanbidders laten mij zo koud als dit winterweer.

steile helling | 01-12-10 | 17:41

Sorry, maar wat een vuile zwijnen bij de corrupste partij van het westelijk halfrond. Ik heb weer een nieuwe, de Partij Van De Achterbaksen. Wat een honden.
#scheldmodus off#

Michael Vail | 01-12-10 | 17:21

@ Smarties

Wie "zou" schrijft, poneert nooit stellingen.
Ik net zo min als Pierre Heynen.
We suggereren.
Met dezelfde bedoeling.
In de richting van een ander slachtoffer.
Het is een smerige truuk. Kijk maar naar het resultaat, naar de manier waarop u er op reageert.
Dat was het enige wat ik wilde aantonen. :-)

Waaligator | 01-12-10 | 17:18

@JVeen 16:17

Totaalverbod is toch nergens voor nodig. Waarom zouden bedrijven en partikulieren geen donaties mogen doen aan politieke partijen? Dingen kosten geld. Kampagnes, opleidingen, sekretariaten, bijeenkomsten, borrels, fraaironde PR dames, wetenschappelijke bureau's etc. etc. Moet allemaal opgebracht en uiteindelijk toch ergens vandaan getrokken worden. Zolang de geldstromen openbaar zijn want met dat immer loerende "Quid pro quo" mot je erg uitkijken maar door partijen volledig van overheidsbijdragen afhankelijk te maken vang je dat gevaar mi. allerminst af.

widtvoet ® | 01-12-10 | 17:15

Ach ach, wat een misere voor de PVV. Als er een bewindspersoon is met een dubbelpaspoort, dan is het land te klein, want er zou wel eens een loyaliteitsissue kunnen optreden.

Hey, maar hoe zit het dan met de vele miljoenen die Wilders krijgt uit de VS en Israel? Is dat opeens geen loyaliteitsissue? Hoe Nederlands is Wilders eigenlijk?

Fonx | 01-12-10 | 17:03

Tja, als de PVV geld moet krijgen uit dit linkse bang kaaskoppenlandje, kunnen ze wachten tot ze een ons wegen.

neveragain | 01-12-10 | 17:01

De PvdA kreeg vroeger ook geld van de CIA om de CPN dwars te zitten, net als de sociaaldemocraten elders in Europa dat kregen.

leverworst | 01-12-10 | 16:59

Waaligator | 01-12-10 | 16:03
Kunt u uw stellingen hard maken? Het zou me overigens niet verbazen.

Smarties | 01-12-10 | 16:50

Kreeg de SP niet jarenlang toelagen van Mao himself?

cultheld | 01-12-10 | 16:47

@Colle Tout | 01-12-10 | 16:31
Dus niemand moet stemrecht hebben volgens jou?

jabier | 01-12-10 | 16:35

Ik vind de bestrijding van belangenverstrengeling niet ver genoeg gaan.
Ik vind dat een ieder, die op welke manier dan ook gesponsord/betaald wordt uit collectieve middelen geen kiesrecht zou mogen hebben.

Colle Tout | 01-12-10 | 16:31

Training en onderwijs zijn natuurlijk iets anders dan direct geld geven. Die verstrekte subsidie wordt dan ook niet direct aan het buitenland gegeven, terwijl de PVV wel direct geld krijgt uit het buitenland. Ander verhaal dus. En ook nog eens een keertje uit zeer dubieuze bronnen afkomstig, zoals gristengekkie teapartiers en Israëlische extreemrechtse elementen. Zo'n partijbureau drijft op subsidie, dat is dus ook minder dubieus.

Een ander belangrijk verschil is dat zo'n scholingsinstituut zich richt op politiek achtergebleven gebieden (met bijvoorbeeld weinig democratische traditie), terwijl de PVV zich laat financieren door privé personen die je niet direct met 'democratische traditie' zou associëren.

Bovendien: waarom zouden wij inderdaad niet andere landen mogen beïnvloeden als dat in ons belang is? Betekent niet dat we dat voor onszelf zo willen, dat hoef je helemaal niet gelijk te trekken. Euhh.. VOC mentaliteit? Toch?

jabier | 01-12-10 | 16:30

Je kan veel zeggen, maar hier hebben ze toch echt wel een punt. Ik zeg totaalverbot op alle giften aan politieke partijen.

JVeen | 01-12-10 | 16:17

Er gaan geruchten dat de PVDA geld krijgt van Iran en Saoudi-Jordanië. Er gaan geruchten dat de SP geld krijgt van Noord_Korea en Cuba. Er gaan geruchten dat Groen-Links bestaat bij de gratie van donaties vanuit het VN-hoofdkwartier, afdeling Duurzaamheid. D'66 zou gesponsord worden door Turkije en de Europese Commissie.

Vooral de mastodonten van die partijen zouden rijkelijk worden voorzien van pecunia via liefdadigheidsintellingen en ontwikkelingsorganisaties.

Dat heet mondialisering, toch? Dat heet multicul, toch? Waarom dan janken bij de PVDA?

Oh, het is een ongecontroleerde reflex, dat demoniserend janken? Dan is het goed. Voor 30 jaar TBS.

Waaligator | 01-12-10 | 16:03

K.Zwellever | 01-12-10 | 15:40
Ik weet niet hoe Geert (of u zelf) aan geld komen. Boeit mij niet. Tenzij er sterke aanwijzingen zijn dat er misdaad in het spel is, ga ik mij daar niet mee bemoeien ook.
Zelfs als die aanwijzingen er zijn (aangebracht door uw of Geerts vijanden), dan wacht ik eerst de veroordeling door de rechter nog even af.
Onschuldig totdat schuld is bewezen, weet u nog?

Jan Passant mk2 | 01-12-10 | 16:02

'dat moeten we niet willen'

henkdekanarie | 01-12-10 | 15:52

Financiering van de VVD geschiedt al jaren in het halfduister overigens. En dan doel ik niet op die rare fundraisedinertjes alleen. Kunnen ze bij Argos (VPRO) al sinds 2003 gedokumenteerd over meepraten. Beetje jammer dat die bewuste uitzending (nog altijd?) niet online lijkt te staan.

widtvoet ® | 01-12-10 | 15:46

@magiknuweer? | 01-12-10 | 15:39
Een onbestaand verschijnsel dus? Ja dat zou vreselijk zijn, inderdaad.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:45

@dental | 01-12-10 | 15:35
En van wie ontvangt u uw maandelijkse bijdrage? #transparantie wtf

ojédiaré | 01-12-10 | 15:42

@watergeus | 01-12-10 | 15:32
De PvdA was destijds zelf druk bezig geld door te piegelen naar Cuba en hadden geen tijd om te reageren?

ojédiaré | 01-12-10 | 15:40

@Jan Passant mk2 | 01-12-10 | 15:19 :
Nee, als bescherming tegen heksenverhaaltjes heb ik een alu-hoedje op.
Maar U heeft ongtwijfeld een logische verklaring hoe Geertje aan z'n centjes komt?

K.Zwellever | 01-12-10 | 15:40

Op de PVDA stemmen enkel nog allochtonen en een enkele verdwaalde kabouter dan wel mislukte kunstenaar. De heksenjacht op de PVV riekt naar de tijden van Stalin en consorten. Te walgelijk voor woorden.

snap_shootert | 01-12-10 | 15:39

@lanex 15:29

Grappig die link met de EUR. Het (NB. door de ALV "afgedwongen") onderzoek door TI Nederland naar de financiering van politieke partijen is uiteindelijk op onnavolgbare wijze gesneuveld onder de destijdse voorzitter De Doelder. Sekretariaat van die klub was toen ook gehuisvest in het gebouw van de Rechtenfakulteit.

Ben overigens van mening dat asap. iig. (om te beginnen) álle giften aan politieke partijen van niet-partikulieren openbaar moeten worden.

widtvoet ® | 01-12-10 | 15:39

@An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:35
de sgp maar dan met marokanen en turken enzo

magiknuweer? | 01-12-10 | 15:39

@magiknuweer? | 01-12-10 | 15:37
Je hebt je aluhoedje inmiddels opgezet zie ik ;)

Bulloch | 01-12-10 | 15:39

@janeedantoch | 01-12-10 | 15:32
partijen die dubbelle paspoorten gemeengoed maken moeten hieroven niet zeuren. iedereen weet hoe diep de marokaanse overheid in de marokanen in het buitenland zitten, ook financieel, dus ook indirect bij de pvda. jatochnietdan?

magiknuweer? | 01-12-10 | 15:37

@eljohnny | 01-12-10 | 15:29
Wat is een Islam partij?

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:35

Wat een verrassing dat de Partij van de Graai .. ik bedoel arbeid, geld verkwist ... dat geloof je toch nie ...

cocas | 01-12-10 | 15:35

Volledig mee eens met de PvdA. Ik wil al 4 jaar weten waar Greet zijn doekoe vandaan haalt. Ik wil het gewoon weten. Transparant oid. vind ik belangrijk.

dental | 01-12-10 | 15:35

Toen de cpn geld uit de USSR kreeg en de PSP uit de DDR waarom hoorde je de PVDA toen niet?

watergeus | 01-12-10 | 15:32

Partijen die zeiken over dubbele paspoorten zouden geen geld uit het buitenland moeten krijgen. Al helemaal niet wanneer die partijen zo ontransparant zijn als de PVV.

janeedantoch | 01-12-10 | 15:32

BNR heeft vanmiddag met Frederque de Jong het topic 'we moeten transparantie in verkregen gelden uit het buitenland bestemd voor politieke partijen' (dus PVV).
Een deskundige politiekoloog van het Erasmus had goede tegenargumenten maar werd herhaaldelijk gegemoffeld door mevr. de Jong.
BNR heeft bevooroordeelde journalisten, maar dat wisten we wel.

lanex | 01-12-10 | 15:29

Ik zou zeggen: stort vanuit het buitenland eerst even op een Nederlandse rekening van, bijvoorbeeld, een Rotterdamse haveneindbaas oid. Het doorsluizen naar de Partij voor Vrede en Lucassen kan dan "geregeld" worden.

ojédiaré | 01-12-10 | 15:29

Slecht geschreven stukje, ben het wel eens met pvda, stel dat een Islam partij geld zou krijgen uit Saoedi-Arabië...

eljohnny | 01-12-10 | 15:29

@Bulloch | 01-12-10 | 15:20
vandaar dat nl niet genoemd wordt in de wikileaks. er hoefde geen diplomatieke mail uit om door te geven wat ze van de bewindvoerders van nl vonden. (hoedje inmiddels gevouwen heeft)

magiknuweer? | 01-12-10 | 15:27

@harry pikkel | 01-12-10 | 15:19
Mee eensch. Boeit mij allemaal sowieso vrij weinig heur, dat voorop!

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:23

Partijfinanciering in Nederland. Interessante materie. Meer dan jammer dat de plannen voor het onderzoek daarnaar van www.transparency.nl/ een vroege dood gestorven zijn. Doen onze Zuiderburen beter. Klub hier in 0031 ligt sowieso op z'n spreekwoordelijke reedt. Hoogste tijd om die organisatie nieuw leven in te blazen.

widtvoet ® | 01-12-10 | 15:22

@magiknuweer? | 01-12-10 | 15:12
Zo paranoïde is dat niet hoor. De lijntjes tussen Nederland en VS zijn tamelijk kort, en dit is een voor de hand liggend pressiemiddel. En iedereen weet bovendien uit welke hoek een conservatieve pro-Israël "partij" zij centen ontvangt; niet van schultenbraüzuipers uit Limburg.

Bulloch | 01-12-10 | 15:20

K.Zwellever | 01-12-10 | 15:18
Nee brave man, maar u wilt liever heksenverhaaltjes geloven?

Jan Passant mk2 | 01-12-10 | 15:19

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:11
Ach dat gelul altijd over racisme, antisemitisme en bla bla. Misschien moeten we daar eens wat relaxter over doen, van alle kanten. Deze jood geeft het goede voorbeeld: www.youtube.com/watch?v=ythrdCsOFJU

harry pikkel | 01-12-10 | 15:19

@Bakito | 01-12-10 | 13:42
Je gelooft het echt hé

Che_cuevara | 01-12-10 | 15:19

@Superior Bastard | 01-12-10 | 15:17
No pun intended, but a pun none the less ;)

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:18

@Jan Passant mk2 | 01-12-10 | 15:10 :
U gelooft ook nog in kaboutertjes?

K.Zwellever | 01-12-10 | 15:18

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:11
Omdat ze misschien worden uitgesproken door mensen die zo'n hekel aan haar hebben dat ze het verschil ook niet meer zien? Ik gok (no pun) ook maar wat. Ik weet het niet.

Superior Bastard | 01-12-10 | 15:17

@Superior Bastard | 01-12-10 | 14:08
Ja, waarschijnlijk omdat ze het lef niet heeft om daar te gaan wonen.
Maar mijn zegen heeft ze

Che_cuevara | 01-12-10 | 15:15

@Bulloch | 01-12-10 | 15:10
OEI! (rol alufolie zoeken gaat)

magiknuweer? | 01-12-10 | 15:12

@Superior Bastard | 01-12-10 | 15:03
Wel raar dat ze het zelf anders ziet... Of hoe moet de uitspraak:
" ,,Ik vind antisemiet bijna een eretitel worden " anders interpeteren?

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:11

Dus dit is de linkse oppositie aan t werk.. jeez... ze konden niets beters bedenken blijkbaar.

Causa Sui | 01-12-10 | 15:10

Vooralsnog is de vermeende geldstroom vanuit het buitenland naar de PVV slechts laster. Een gerucht.
Dit bericht is andere koek.

Jan Passant mk2 | 01-12-10 | 15:10

Een ander land financieren is iets anders dan als politieke partij gefinancierd worden vanuit de VS. De VS beïnvloed zo immers de Nederlandse politiek. Hoe denk je anders dat de JSF ineens wel er doorheen gedouwd wordt? Zonder steun van de PVV gaat dat immers niet door.

Bulloch | 01-12-10 | 15:10

@Geppie. | 01-12-10 | 13:42
ik niet

Che_cuevara | 01-12-10 | 15:10

@matt_maxx | 01-12-10 | 13:32
Remember de lijsttrekkers debatten

Che_cuevara | 01-12-10 | 15:09

@magiknuweer? | 01-12-10 | 15:00
Helaas een eigenschap die elke politicus rijk en vaardig is. Niet slechts de slinkse sujetten... ( Leuke titel voor een Suske en Wiske album overigens. )
Zoals de wind waait.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 15:07

VanKoetsveld is VanTheMan.
+1

komt dat schot | 01-12-10 | 15:06

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:55
Zij is ook geen anti-semiet, Palestijnen zijn ook semieten. Ze is een anti-zionist. En dat mag.

Superior Bastard | 01-12-10 | 15:03

Pierre Heijnen, weer zo'n PvdA-hypocriet. Die partij verdient het om helemaal kapodt te gaan.

Fijnstoffer | 01-12-10 | 15:02

Ja leuk!!
De ene foute partij die de andere foute partij kapodt wil maken.
Extra brandstof:Geert:We are Israel,PvdA:voert zielugu buitenland socialistjes.
Iemand nog wat brandstof om het vuurtje lekker op te stoken?

K.Zwellever | 01-12-10 | 15:01

@An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:55
maar die slinkse sujetten hebben toch altijd een mening zoals die op dat moment het beste uitkomt? eerst wit, dan zwart, bea erin, dan weer bea eruit, wat is het probleem?

magiknuweer? | 01-12-10 | 15:00

Piet_Puk | 01-12-10 | 13:49
Dat laatste is geld van mij en wens op geen elke manier betrokken te zijn bij de pvda. Die mogen van mij deaud.

Smarties | 01-12-10 | 15:00

@magiknuweer? | 01-12-10 | 14:52
Hij en Abe Lincoln, dat waren nog eens tijden...

Zucht, vroegah.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:58

@Superior Bastard | 01-12-10 | 14:47
Een verwerpelijke, tot haat aanzettende mening.

En vervolgens beledigd reageren wanneer iemand haar een anti-semiet noemt, terwijl ze het eerder nog als eretitel bestempelde...

hmmmm

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:55

Hansopje | 01-12-10 | 14:51
Groentjes hebben het nou eenmaal zwaarder in deze maatschappij.

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:54

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:50
Tuurlijk, daar twijfel ik helegaar niet aan.

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:53

@An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:50
met regillio tuur zeker?

magiknuweer? | 01-12-10 | 14:52

PvdA-heer Heynen staat weer eens een tirade te houden en pleit voor "democratie" en een betere overheid en geen gebash meer van ambtenaren. Wat een aanfluiting.
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...

Vigil | 01-12-10 | 14:52

De zakken van de PvdA zijn nog steeds gevuld met geld uit de DDR en de Sovjet-Unie. Maar over het verleden hoef je geen verantwoording af te leggen, tenzij je een PVV-kamerlid bent natuurlijk.

Hansopje | 01-12-10 | 14:51

@TeQ | 01-12-10 | 14:49
vervolgens moeten zeker gl en d66 fuseren en dan een systeem zoals in de vs met slechts 2 partijen (en de rest marginaal)?

magiknuweer? | 01-12-10 | 14:51

@Hölzenbein | 01-12-10 | 14:47
Jonguh, ik reaguurde al voor er internet was!

/ Leen modus.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:50

PvdA en PVV zouden zich beiden moeten opheffen... En als we dan toch bezig zijn mag het CDA het voorbeeld volgen.

TeQ | 01-12-10 | 14:49

@StijlvolRechts | 01-12-10 | 14:42
en bewindslieden ook natuurlijk?

magiknuweer? | 01-12-10 | 14:48

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:31
Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:29
M.a.w. Zij doet open en bloot wat wij als reaguurders alleen maar anoniem durven en in sommige gevallen, Teun, slechts sporadisch doen. Namelijk haar mening, wat je er ook van mag vinden, geven.

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:47

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:43
Dan hoeft het ook natuurlijk niet veel te zeggen dat je er voor de rest al jaren bent, snoes.

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:47

@Dirk Tang | 01-12-10 | 14:43
Allemaal ongeveer.

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:44

@Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:57

Dingen in de context plaatsen, dat zouden bepaalde politici vaker moeten doen.

Dirk Tang | 01-12-10 | 14:43

lol @ laatste zin van artikel

magiknuweer? | 01-12-10 | 14:43

@Hölzenbein | 01-12-10 | 14:39
Inderdaad, Andie bestaat hier nog niet zo lang... Maar dat hoeft natuurlijk niet veel te zeggen, neh? Moppie.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:43

Ik vind het prima hoor. Geen financiën vanuit het buitenland omdat dat belangenverstrengeling in de hand werkt. Prima! Maar dan ook geen dubbel passpoort meer voor 2e Kamerleden. Hypocriete zielige PVDA'ers

StijlvolRechts | 01-12-10 | 14:42

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:32
Vrijdag? Kokosnoten? WTF?

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:40

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:33
Op GS ben ik al jaren in tegenstelling tot jou. Maar mooi dat je me gemist hebt. *pinkt traantje weg*

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:39

Dat motte we toevallig wel wille !!!
en nou opgetieft

watsinneneem | 01-12-10 | 14:37

Bigi Bana Boy | 01-12-10 | 14:30

net zo eenvoudig als het afschaffen van dubbele loya... nationaliteiten.

Worstjes | 01-12-10 | 14:33

@Hölzenbein | 01-12-10 | 14:28
Ik ben er al enkele jaren Houtje, wacht nog immer op jou....

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:33

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:31
Heb je Vrijdag de groeten gedaan van me ?
En hoe waren de Kokosnoten ?

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:32

@Superior Bastard | 01-12-10 | 14:27
Hoe bedoel je? Welke functie Gretta vertegenwoordigt? Niks officieels, maar officieus met gezicht van Palestijnen-minnend Nederland.
Ze komt in ieder geval een stuk vaker met d'r giechel op de buis dan ik...

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:31

Bakito | 01-12-10 | 14:28
Zie je heb ik dat óók nog gemist. -grijns- Ik zat meer dan twee weken in het cachot. Best donker daar dat kan ik je wel zeggen.

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:31

Bakito | 01-12-10 | 14:29
Nope.
Maar daar komen ook veel oorlogen in voor.
Wie weet vind ik een link.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:30

God, is het zo moeilijk ? Er moet gewoon een wet komen waarin alle buitenlandse financieringen van bepaalde categorieën aktiviteiten niet meer worden toegestaan. Ongeacht wie of wat, links of rechts. Hoe moeilijk is dat ?

Bigi Bana Boy | 01-12-10 | 14:30

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:28
Lekkâh.
*op klok kijkt of de 5 al in het uur ziet*

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:30

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:28
Bent u al klaar met de bijbel dan?

Bakito | 01-12-10 | 14:29

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:27
Pardon me.
BN-er ?

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:29

@Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:26
Sambal uit eigen keuken, gemaakt van Madame Jeanette's. Dan hoef je z'n bontje ook niet te verwijderen, dat schroeit vanzelf weg.
#spicy

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:28

Open grenzen zijn er alleen voor internazionale socialisten.

Worstjes | 01-12-10 | 14:28

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:26
Ja joh, je komt er wel, daar maak ik mij geen zorgen om.

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:28

De PVV krijgt hun geld uit het buitenland, net zoals een heleboel moskeeen. Geen enkel probleem toch? Of je nou door de ene extremist of door de andere van geld wordt voorzien.

Nyg | 01-12-10 | 14:28

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:24
Och, een weekje niet keffen doet de mens goed. Het was toevallig net de week dat de PVV zijn ware aard liet zien. Gniffel.

Bakito | 01-12-10 | 14:28

heodoros | 01-12-10 | 13:38

I know, I know... en nu.... er zijn geen opties meer...

Norm | 01-12-10 | 14:28

Bakito | 01-12-10 | 14:26
Ik ga het nakijken.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:28

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:25
In de functie van?

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:27

De PvdA probeert altijd al of niet via machtsmisbruik iedereen en alles kapot te maken, die anders denkt en er dus andere doelstellingen op nahoudt. Marijnissen van de tomatenpartij vindt/vond dat ook:
www.sp.nl/columns/165/machtsmisbruik_d...

Vigil | 01-12-10 | 14:27

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:16
Napoleon?

Bakito | 01-12-10 | 14:26

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:23
Dan zijn we het oneens.
An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:23
Met of zonder Chilli ?

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:26

Ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze een houding moeten geven aan het succes van de PVV. What's next: Job Cohen die persoonlijk alle brievenbussen in Nederland van een golden shower voorziet onder het mom van "wat zij kunnen, kunnen wij beter"?
.
Als links georiënteerde kiezer, zou ik zeggen: trap alle falende bestuurders uit je partij (lees: Elatik, Wolfsen e.d.), en voer vier jaar lang keihard oppositie met realistische tegenvoorstellen die duidelijk maken dat je van Nederland een financieel gezond en sociaal land wilt maken. Ik erger me mateloos aan alle pretentieuze elitaire uitlatingen in de pers; het is tijd voor zelfreflectie i.p.v. die kansloze laffe aanvallen. Als dit de norm wordt voor de linkse politieke partijen, dan kunnen ze net zo goed dood op de grond gaan liggen (hopelijk hebben ze dan wel een niet-reanimeren verklaring getekend).

Borrelende Boris | 01-12-10 | 14:25

De subsidie in het kader van het MPPP wordt niet rechtstreeks aan de Nederlandse politieke partijen verstrekt, maar aan stichtingen die aan de deelnemende partijen zijn gelieerd. De volgende (zeven) stichtingen hebben van het programma gebruik gemaakt: de Alfred Mozerstichting (AMS) verbonden aan de PvdA, de Haya van Somerenstichting (HvS) van de VVD, de Eduardo Freistichting (EFS) van het CDA, Internationaal Democratisch Initiatief (IDI) van D66, de Stichting Duurzame Solidariteit (SDS) van Groen Links, de Werkgroep Midden- en Oost-Europa van de ChristenUnie en de Stichting Voorlichtings- en Vormingscentrum van de SGP.

www.minbuza.nl/nl/Actueel/Kamerstukken...

Dus de PVV kan tot 2012 ook nog ff putten uit dit potje.

2amazing | 01-12-10 | 14:25

@Superior Bastard | 01-12-10 | 14:19
Sorry to butt in...

Dat wij slechts simpele anonieme reaguurders zijn, en de Heer/heks/ het geval Gretta een publiek figuur.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:25

@van eijckeler | 01-12-10 | 13:59
Omdat de PvdA en alle andere linkse partijen namelijk ook door links clubjes gefinancierd worden zoals de AMS. Hypocriet vind je niet?
Maar daar is links goed in, goed kunnen zeuren om al deze bezuinigen (die zij zelf veroorzaakt hebben) heel goed kunnen zeuren over waar het geld vandaan komt (Terwijl Fatima Elatik rondstrooit met belastinggeld, multiculturele clubjes zoals de AMS).
Ze zijn gewoon wanhopig en ze merken dat ze de macht aan het verliezen zijn.

DubbelePunt | 01-12-10 | 14:25

Bakito | 01-12-10 | 14:12
Dank je wel. En dank je dat je het voor mij opnam. Excuses voor de ban die daar op volgde.

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:24

Ashtrey | 01-12-10 | 14:20
Wel een stootijzer maar dat zit minder.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:24

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:23
Kudt op Dirk.

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:23

@Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:17
En multi-fucntioneel!

Ik heb er gisteren nog een heerlijke Cavia-saus mee bereid....

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:23

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:19
Dat ik er voor uit kom dat ik dat mens totaal niet moet en dat zij - als ze antisemiet-wordt genoemd-de bloemen weigert en de deur sluit.
Daarin.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:23

Overigens heeft Heijnen hier groot gelijk, maar dat had de PVV ook toen ze het dubbele paspoort van bewindslieden aanvocht met exact hetzelfde argument.

sjaakdeslinksesul | 01-12-10 | 14:22

De vijfde colonne wordt toch ook zo gefinancierd. Waarom zij wel en de PVV niet?

het_boertje | 01-12-10 | 14:21

Uitgerekend de PvdA, die geen punt maakt van dubbele paspoorten en dubbele loyaliteiten, komt met dit voorstel.

Worstjes | 01-12-10 | 14:21

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:19
Teun heeft geen bezemsteel waar hij 's-nachts op vliegt?

Ashtrey | 01-12-10 | 14:20

Laat Heijnen zich weer voor het karretje spannen van die provinciale populisten die het liefst de dijken met 10 meter ophogen. Kom op links, verloochen je kosmopolitische karakter niet! Nederland houdt niet op bij Hazeldonk! Wij hebben onze welvaart te danken aan het buitenland! En nog meer one-liners die het de ene keer wel goed doen maar de andere keer niet!

sjaakdeslinksesul | 01-12-10 | 14:20

Dirk Tang | 01-12-10 | 13:45
Ik begrijp dus dat de geloofwaardigheid van het recht dat iemand opeist om te mogen profiteren van zijn eigen arbeid wat u betreft recht evenredig is met zijn intelligentie?
Wie is er hier dan eigenlijk de lutser? Elitaire lutser zou ik dan toch zeggen.

God Zelf | 01-12-10 | 14:20

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:14
Toe maar, een doodsverwensing. En daarin verschil jij hoe van Gretta?

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:19

Marokko en Turkije hebben waarschijnlijk geklaagd bij hun Pvda.

Worstjes | 01-12-10 | 14:18

We kunnen niet diep genoeg in die Gordiaanse knoop van Israël/Palestina betrokken raken wat mij betreft. Het is van het grootste belang dat we daar vuistdiep in komen te zitten als Nederlanders en ik kan Gretta enerzijds en Geert anderzijds dan ook niet genoeg bedanken. Hun strijd, onze strijd.

Bigi Bana Boy | 01-12-10 | 14:17

"Verder toont meneer Wilders als geen ander aan dat je ook zonder 2e paspoort heel goed de belangen van een ander land kan dienen."
Bigi Bana Boy | 01-12-10 | 14:14

Hear hear. Gevalletje "wiens brood men eet..." vrees ik.

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:17

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:16
Wat een mooi vuistje !

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:17

Serafijn Lampion | 01-12-10 | 14:10
CPN = niet hetzelfde als PvdA. En appels zijn geen peren.

mokum4all | 01-12-10 | 14:17

Vette Faal vanKoetsveld! Ten eerste zijn het de socialistische heilstaten van gisteren en niet die van morgen. Daarnaast zijn donaties ter ontwikkeling van de democratie (hetzij sociale of liberale) in derdewereld- / semi-derdewereldlanden iets heul heul heul anders dan een paar Amerikaanse dollars in ruil voor een beetje macht in NL.

harold3604 | 01-12-10 | 14:17

@Bakito | 01-12-10 | 14:16
In de 19e eeuw zelfs.

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:16

Bigi Bana Boy | 01-12-10 | 14:14
LOL! Alhoewel het niet zeker is dat PVVers geen 2e paspoort hebben, of was dat alleen het afgeserveerde kandidaatje met wapen op zak?

mokum4all | 01-12-10 | 14:16

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:13
De waarheid ligt tussen de twee wereldoorlogen. Mee eens.

Bakito | 01-12-10 | 14:16

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:13
Eens.
Dan moet men eerst naar de 1ste kijken.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:15

Allemaal waar hoor VanKoetsveld. Je hebt helemaal gelijk. Jammer alleen dat staan blijft dat de PvdA uiteindelijk wel gewoon gelijk heeft. Verder toont meneer Wilders als geen ander aan dat je ook zonder 2e paspoort heel goed de belangen van een ander land kan dienen.

Bigi Bana Boy | 01-12-10 | 14:14

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:13
Morfine.
Iedere dag weer en dan ietsie meer.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:14

@Bakito | 01-12-10 | 14:12
Nee, dat ligt toch wel even iets genuanceerder. Voor de Tweede Wereldoorlog gaat die vlieger sowieso niet op.

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:13

@Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:11
Ja! En geef d'r een koker Jodenkoeken om op te sabbelen!

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:13

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:08
Welkom terug!

Bakito | 01-12-10 | 14:12

B-100 | 01-12-10 | 14:11
Palestijnen bestaan niet en hebben nooit bestaan.
Succes met inlezen.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:12

@Hölzenbein | 01-12-10 | 14:08
Normaal is de uitdrukking: I wouldn't hold my breath...

Maar jou wil ik dat toch graag aanraden ;)

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:12

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:02
Ik zou zeggen, expliciete stellingname heeft geleid tot die wereldoorlogen.
#kip/ei

Bakito | 01-12-10 | 14:12

Dus GS is niet benieuwd met welk geld Nederlandse politieke partijen gefinancierd worden?

Troelstra2.0 | 01-12-10 | 14:12

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:08
Zo ver ik weet wel.
Dus zou uw stelling moeten kloppen.
Achter de Begonia's met dat mens.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:11

@Superior Bastard | 01-12-10 | 14:05

De enige reden dat er nog Palestijnen bestaan is dat er van buitenaf mee wordt gekeken. Anders was israel snel klaar geweest met ze.

B-100 | 01-12-10 | 14:11

Hoe zat dat ook weer met die "Protocollen"?
De PvdA moet zich doodschamen.

noly | 01-12-10 | 14:11

@captainobvious | 01-12-10 | 14:06
Je doet je nick eer aan... Dat staat er toch ook!!!

An die ARBEIT | 01-12-10 | 14:10

Ik herinner me vaag dat de PvdA in de goeie ouwe tijd van Ien van den Heuvel ook wel eens wat extra injecties kreeg van de socialistiese broeders uit de DDR. Of niet soms? Wil die hypocriete bende die PvdA heeft ff heel snel dimme...?

Serafijn Lampion | 01-12-10 | 14:10

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:07
Gretta woont toch ook in Nederland?

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:08

OK, weten we dat ook weer van de PvdA. Duidelijk. Nu nog de bekendmaking van waar de PVV haar geld haalt. Ik wacht...

Hölzenbein | 01-12-10 | 14:08

zeg maar jansen | 01-12-10 | 14:05
Maar goed, gisteravond zagen we hoe Ruktor werd omgekocht door Lucassen met een boekenbon.

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:08

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:05
Vertel dat Gretta even.
Misschien helpt 't.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 14:07

Pvv KRIJGT geld uit buitenland
Pvda GEEFT geld aan buitenland.

Duidelijk zo, GS?

(en beide opties zijn belachelijk trouwens)

captainobvious | 01-12-10 | 14:06

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:57
Wij, als Nederland, zouden ons helemaal niet moeten benmoeien met die twee woestijnvolken die hun landje-pikconflict op kleuterniveau aan het uitvechten zijn.

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:05

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:02 En dan ben ik de inkomsten uit de buitenlandse pr0n-industrie inderdaad vergeten te vermelden.

zeg maar jansen | 01-12-10 | 14:05

@mokum4all | 01-12-10 | 13:59
Heb je liever dat ik nee zeg?

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:05

@van eijckeler | 01-12-10
lees deze reactie nog eens:

De kanttekening is dat zo'n voorstel niet moet komen van een partij die zelf in het buitenland invloed uitoefent.
An die ARBEIT | 01-12-10 | 13:56

IkSchrijfDusIkBen | 01-12-10 | 14:04

zeg maar jansen | 01-12-10 | 13:53
Lol! Hij is fijn.

Superior Bastard | 01-12-10 | 14:02

@Bakito | 01-12-10 | 14:00
Is tijdens twee wereldoorlogen anders toch aardig gelukt.

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 14:02

Links is wanhopig op zoek naar een endlösung voor de PVV.

Ales | 01-12-10 | 14:00

PVV pesten door PvdA.
PvdA pesten door GS.
Leuk gedaan jongens.

VictorF | 01-12-10 | 14:00

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:57
Zolang er expliciet stelling wordt genomen, zullen grote conflicten nooit worden opgelost.

Bakito | 01-12-10 | 14:00

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:57
"The reason Dutch parents can sleep calmly without having to worry about their kids is that Israeli parents stay awake at night because their children are in the army"'
Alsjeblief zeg. Ga je daar op stemmen?

mokum4all | 01-12-10 | 13:59

-weggejorist-

van eijckeler | 01-12-10 | 13:59

Ik voel me niet geroepen om nou de PvdA te verdedigen maar stichtingen steunen die een bepaalt gedachtegoed promoten is nog wel wat anders dan buitenlanders met een vette knip die je campagne kas vullen.

Geen eerlijke vergelijking.

Ik vermoed dan ook dat GS dit ook wel weet maar een futiel poginkje fair-and-balanced probeert.

Mike Oxlong | 01-12-10 | 13:57

@Dirk Tang | 01-12-10 | 13:51
Dan de hele context maar:

'"I believe the Israeli-Palestinian conflict is not territorial. Those who make this claim have no idea what they are talking about. If you return the West Bank and parts of Jerusalem to the Palestinians, it won't end the conflict. After a certain period of time – a month, a year, a decade – they'll want the rest of the land, because this is an ideological conflict. So the solution cannot be territorial, but ideological.

"The Palestinians believe – and this is the nature of Islam – that Israel is their country and THAT THEY ARE FIGHTING THE NON-MUSLIMS IN THE WEST THROUGH IT. THE STRUGGLE AGAINST ISRAEL IS A STRUGGLE AGAINST US. We are Israel. The reason Dutch parents can sleep calmly without having to worry about their kids is that Israeli parents stay awake at night because their children are in the army"'

Wilders doet die uitspraak omdat hij gelooft dat Israël en het Westen (dus ook NL) aan één kant staan in een ideologisch conflict. Dat kan. Als aanhanger van Huntington zie ik daar ook wel wat aan.

Wat hij dus niet doen - en dat is wat de PN-kop impliceert - is het 1 op 1 stellen van NL en Israël.

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:57

@Bodde | 01-12-10 | 13:53
Dat is inderdaad wenselijk.

De kanttekening is dat zo'n voorstel niet moet komen van een partij die zelf in het buitenland invloed uitoefent.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 13:56

De PvdA is open over activiteiten en geldstromen, de PVV niet. De PVV vergaart macht middels anonieme buitenlandse giften, de PvdA niet. (Overigens geven de liberalen ook klasjes in het buitenland tbv de democratie, hoef ik niet als PvdA-verdediger te boek te staan)

mokum4all | 01-12-10 | 13:56

Ik vind die socialistische dames in Armenie een stuk mooier als die rood gespoten lillikkers die hier laatst stonden te schreeuwen.
Geen wonder dat die linkse hormonen liever in Verweggistan aan het vergaderen slaan.
Het is in Gindsland nog vaker mooi weer ook en een pilsje kost er bijna niks.

Mantisomantis | 01-12-10 | 13:56

Feitjes checken! Waar haalt de PVV geld vandaan? Omdat ze pro-Israël zijn uit Israël? ( waarom zou je trouwens anti-Israël zijn) Haalt de PvdA dus geld op bij Arabische regimes? En zijn de USA foute geldschieters? Behalve dat het hier om 'geruchten' gaat is mij de 'politieke lading' niet duidelijk.

dubbert | 01-12-10 | 13:55

En hoe zit het dan met die enorme geldstromen vanuit het buitenland naar moskeeën alhier? Moet dat wel kunnen? Finacieren door Islamfundamentalisten van moskeeën riekt naar het sponsoren van terrorisme en het predikken van andere onwenselijke gedachtengoeden ten aanzien van het Westen en Westerlingen. Maar ach dat mag natuurlijk wel van de PvdA. Sterker nog dat vinden ze heel normaal en goed ook... PvdA'ers zijn landverraders.

doenormaal! | 01-12-10 | 13:55

Als het nu zou gaan over Saudie Arabie dat een moslimpartij zou financieren in NL zou de mening hier toch anders liggen vermoed ik. Komt wel op het zelfde neer overigens.

Sir EnemA | 01-12-10 | 13:54

Leuk bedacht item, alleen jammer dat de vergelijking volkomen mank gaat. Daarenboven is wat de PvdA doet, zoals trouwens ook andere partijen in de TK met zusterpartijen in het buitenland (tja eventjes vergeten GS), transparant. Dat kunnen van de financiering van de PVV niet zeggen. Wilders kan altijd wel roepen geen achterkamertjes en meer transparantie in de politiek, maar als bij zoveel van zijn punten telt dat natuurlijk alleen voor anderen. Over dubbele loyaliteit gesproken.

Stoicist | 01-12-10 | 13:54

zeg maar jansen | 01-12-10 | 13:53
Ghehe.

Bakito | 01-12-10 | 13:53

Mijn god: "Dat moeten we niet willen", ze zeggen het gewoon wéér. DE kreet van de conservatieve linkse kerk.
-
Overigens, puur PVV-pesten dit. Als het om donaties uit Saoedi-Arabië gaat aan geloofshuizen, een Turks paspoort van degene die beslist of Turken mogen emigreren naar Nederland (Albayrak), geen enkel probleem! Als er hier een Partij voor de Moslims zou bestaan (naast de PVDA die geld kreeg uit de Islamitische wereld, was het geen probleem geweest. Maar nu die 'abjecte smerige PVV kakkerlakken' geld uit het buitenland (democratie USA, waar een zwarte man president kan worden) krijgen, is het een probleem. Uuuuuugh, *bibbert*, die ongelooofelijk hypocrisie van de PVDA, dat stoort het allermeest...

Folkert Meinhof | 01-12-10 | 13:53

Superior Bastard | 01-12-10 | 13:47 De PVV verdient z'n geld met afpersen van middenstanders, bedreigen, incassowerkzaamheden voor moeilijke betalers en persoonsbeveiliging. Als ik de C.V.'s van de heren goed interpreteer tenminste.

zeg maar jansen | 01-12-10 | 13:53

Het PVV klapvee is zich weer in allerlei bochten aan het wringen om de eigen hypocrisie te verdoezelen. Geef nou maar eens antwoord (ja of nee) op 2 simpele vragen. En niet allerlei ontwijkende antwoorden zoals van "ja maar de PvdA is echt veel erger hoor".
1) Moet er een verbod komen op buitenlandse donaties voor politieke partijen?
2) Moeten donaties openbaar gemaakt worden?

Bodde | 01-12-10 | 13:53

@was anklaway | 01-12-10 | 13:42

Jij vindt het normaal dat een nederlandse politieke partij geld ontvangt van Israeliers, zodat het nederlandse beleid wat betreft midden-oosten iets meer naar hun smaak is.
En dat jij vertegenwoordigd wordt in de 2e kamer door mensen die veroordeeld zijn voor mishandeling en oplichting.

Maar je vindt het wel gek dat mensen die dingen belachelijk vinden en er iets van zeggen. Dan is het ineens een hetze tegen rechts.

B-100 | 01-12-10 | 13:53

@Zoiets | 01-12-10 | 13:46
Paspoorten hebben betrekking op staten en een dubbel paspoort wekt bij bewindspersonen daarom de schijn van belangenvertrengeling tussen twee staten.

Zolang het buitenlands geld vanuit private personen naar binnenlandse partijen stroomt heb ik daar weinig moeite mee. Het wordt een ander verhaal wanneer staten zelf binnenlandse partijen direct financieren. Dan komt die schijn van belangenverstrengeling weer om de hoek kijken.

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:52

GS, die vergelijking gaat nergens over! NL politieke partij ontvangt geld uit het buitenland zonder dat bekend is wie het is die deze macht in wil kopen, en een partij geeft training en ondersteuning aan opstartende democratieën.
Met allebei hoef je het niet eens te zijn, maar het zijn nog steeds 2 compleet verschillende dingen!

mokum4all | 01-12-10 | 13:52

PvdA doet schijnbaar zelf wel aan openheid. Dat de geslotenheid van de vijand hun een doorn in het oog is moge duidelijk zijn. Ze kunnen beter hun energie in andere zaken gaan steken. Want de strijd tegen de PVV levert ze niets op. In tegendeel ze maken zichzelf klein.
Dat GW geld ophaalt bij AIPAC en consorten is natuurlijk gewoon hardstikke slim van hem. Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel hij per jaar heeft opgehaald. Een paar miljoen per tripje zou me niets verbazen.

KPA | 01-12-10 | 13:52

@Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:42

Er staat: 'We are Israel' (The struggle against Israel is a struggle against us. We are Israel. ) Wat is daar nu niet van gezegd?

't Is een zionistisch complot, dat weet iedereen, een ieder die dat miskent is zelf nog Roomser dan de paus op een peuterspeelzaal in het donker zonder getuigen.

Dirk Tang | 01-12-10 | 13:51

Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:36 Ik zag net onderweg een verkeersbord: "Rechtsaf door rood voor fietsers vrij" stond er op.
Dus om naar rechts te gaan mag je door rood. Als je op de fiets bent dat is.

zeg maar jansen | 01-12-10 | 13:51

@Piet_Puk | 01-12-10 | 13:49
Ahum, euhm, Piet?

"In Nederland voeren we binnenlandse politiek".

Snap je?

An die ARBEIT | 01-12-10 | 13:50

Geld uit het buitenland krijgen en geld naar het buitenland sturen zijn twee verschillende dingen GS.

Piet_Puk | 01-12-10 | 13:49

Ja, dit is PVV pesten en meten met twee maten, duidelijk.
Maar tegelijkertijd ben ik wel héél erg benieuwd naar de financieringsstromen van die partij.
Zelfs CDA en VVD willen het onderhand ook graag weten. Ik denk dat er dan nog wel wat lijken uit de kast komen.

Superior Bastard | 01-12-10 | 13:47

Rot toch op man. PVV pesten? De PVV, die zo'n punt maakt van dubbele paspoorten en dubbele loyaliteiten, zal toch zeker vierkant achter dit voorstel staan?

Zoiets | 01-12-10 | 13:46

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Niet dat buitenlandse inmenging goed is, maar dat gebeurd al eeuwen en dat zal nog eeuwen door gaan.

IkSchrijfDusIkBen | 01-12-10 | 13:46

@God Zelf | 01-12-10 | 13:38

Als iemand het woord intelligentie al niet correct weet te spellen is de waarde van zijn reaguursel geminimaliseerd. Lutser.

Dirk Tang | 01-12-10 | 13:45

Je bent loyaal aan degene die jou het geld toestopt dus als PVV geld vanuit Israel en VS krijgt ontstaat er dus een dubbele loyaliteit. Als de PvdA andere landen steunt betekent dat dat die landen loyaal aan de PvdA (NL) zullen zijn, daar hebben we als land m.i. veel meer aan. Ik vind dat alle inkomsten van alle partijen transparant moeten zijn.

deministerpresident | 01-12-10 | 13:45

De defintieve bevestiging van de hypocrisie en dubbele bodem van de op-sterven-na-dode- PvdA, met Cohen en Heijnen als exponenten van deze huili-huili partij.

070 | 01-12-10 | 13:45

De grondigheid waarmee de PvdA de PVV te lijf gaat (VARA - P&W, Nieuwzuur, Joop.nl) roept herinneringen op aan bepaalde regimes in onstabiele landen.

funkyd | 01-12-10 | 13:45

@Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:43
Ah dus je bent aan het trollen? Ga dat lekker op Joop.nl doen dan, zolang die aanfluiting nog bestaat.

* Zwaai *

An die ARBEIT | 01-12-10 | 13:44

En dat nederlandse politici raadgevers zijn van de marokkaanse overheid heeft natuurlijk helemaal niets te betekenen. Of een staatssecretaris met een turks paspoort... Maar geruchten, dat is uitermate belangrijk, vooral wanneer het de PVV betreft. De CPN ( nu onderdeel van Groen links) werd ooit door Moskou gefinancierd....

Polletje Piekhaar | 01-12-10 | 13:44

@plaklul | 01-12-10 | 13:41
Dat is dan wel een verschil, maar totaal niet ter zake doende.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 13:43

Ik ben blij de de PvdA eindelijk zien laat wat voor een kinderachtig cluppie incompetente lutsers ze eigenlijk zijn.

Stroopdoos | 01-12-10 | 13:43

-weggejorist-

Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:43

Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:41
Doen ze allemaal.
Niemand uitgezonderd.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 13:42

@NBoerke | 01-12-10 | 13:32
De AMS. Ach, wie heeft er niet op gezeten.

Geppie. | 01-12-10 | 13:42

nance | 01-12-10 | 13:34
Wat u zegt. Typischs links populisme van de pvda zoals we dat gewend zijn.

baronbreekijzer | 01-12-10 | 13:42

@Dirk Tang | 01-12-10 | 13:34
Ga maar lekker af op de misleidende kop van PN, ja.

Is helegaat niet wat Wilders heeft gezegd. Als u nou eens gewoon zelf gaat lezen wat er wel is gezegd (behaard smaalkopje heeft in de reacties op SN wat quotes geplaatst).

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:42

iets met een kuil...

raakzoek | 01-12-10 | 13:42

Polletje Piekhaar | 01-12-10 | 13:38
Het socialisme was ooit een mooie gedachte. Helaas is het een log en corrupt instituut geworden. De PvdA heeft er voor gezorgd dat zelfs de allerarmsten in ons land een Opel kan rijden, TV kan kijken en recht heeft op een kunstgebit. Dat doel is bereikt. Afschaffen dus.

Bakito | 01-12-10 | 13:42

@Gambit1980 - Haha, amen!

XelaGBS | 01-12-10 | 13:42

Is er nou niemand die ziet dat deze hetze tegen rechts uiteindelijk zal lijden tot politieke moorden?? Links zal doorgaan!! Ik maak me ernstige zorgen!!

Hetzelfde gebeurde een aantal jaren geleden, weet u nog..... Pim Fortuyn, van Gogh... etc..

was anklaway | 01-12-10 | 13:42

@nance | 01-12-10 | 13:34
amen

Tante Kaatje | 01-12-10 | 13:41

-weggejorist-

Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:41

Waar op internet/Facebook vind ik een plek waar staat waar Geert z'n geld vandaan haalt/wat hij er precies mee doet? Daar is de PvdA/AMS volkomen helder in. Zie daar het verschil.

plaklul | 01-12-10 | 13:41

Logisch toch? Geen inmening van het buitenland in nederlandse politiek, maar wij willen natuurlijk wel veel invloed in het buitenland.

Logisch

Gambit1980 | 01-12-10 | 13:40

Einde PVDA !

Creaguurder | 01-12-10 | 13:39

Als het allemaal zó zwaarwegend is en zó principieel, waarom hebben ze dit voorstel nooit gedaan toen de Leninisten/Trotskisten/Maoïsten hier de halve (linkse) politiek financierden?

DavidC | 01-12-10 | 13:39

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:31
Juist. Dit hebben we vannacht toch al behandeld?
Desalniettemin puik werk dat er alsnog een topic voor komt.

dosis | 01-12-10 | 13:39

Liever een partij die probeert in het buitenland invloed uit te oefenen dan een partij die zijn hoofd laat hangen naar buitenlandse financiers. Straks hebben we hier nog een door Saudi Arabie gefinancierde moslimpartij. Ik bedank bij voorbaat.

Yitsan | 01-12-10 | 13:39

Er is nog zoveel wat ze liever niet hebben dat de burger het weet.
Dat noemen ze het goede voorbeeld.
Ik noem het chantabel zijn,hoe kan het anders dat justitie zoveel''belangrijke'' zaken verliest?
Zouden er wat belangenverstrengelingen speelen??
Wiki-leaks is nog maar het begin.
En aan die ratten van het pvda wens ik geen woorden vuil te maken.

1%biker | 01-12-10 | 13:38

Ik spuug op die hele k*t PvdA.
Zij verkwanselen ons onvervreemdbare recht op de vruchten van je eigen arbeid en inteligentie. Dieven zijn het. Niet meer en niet minder.

God Zelf | 01-12-10 | 13:38

@Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:36
Waarom zie ik jou nooit onder de PVV-bash topics.... ?

An die ARBEIT | 01-12-10 | 13:38

Bakito, ik begrijp dat je een groot bewonderaar bent van ons aller PvdA, maar over gekkenhuis gesproken, daar zitten nou juist die zgn. progressieve geloofsgenoten van je. Als er een club is van halen, hebben en houden dan zijn het wel deze linkse regenten. Lees eens iets anders dan de Volkskrant, kun je wat van opsteken.. Elatik, Herfkens, Vogelaar.... moet ik nog verder gaan ?

Polletje Piekhaar | 01-12-10 | 13:38

Norm | 01-12-10 | 13:35
Ja, dat is juist de reden dat zoveel mensen kiezen voor die horrorpartij - de PVV. Alles beter dan die goedbedoelende maar impotente bestuurders die altijd maar weer beterschap beloven, tegen beter weten in.

Theodoros | 01-12-10 | 13:38

buitenlands geld in moskees vergroot tevens de invloed

hetluis | 01-12-10 | 13:38

Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:36
Joop is deaud.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 13:37

-weggejorist en opgerot-

Politiek-Vluchteling | 01-12-10 | 13:36

Dat socialistische tuig probeert (Zuid)Oost-Europa dus weer eens straatarm te houden.

Semper Pecunia | 01-12-10 | 13:36

Als de hele beerput van de PvdA open zou gaan, zou deze partij in NL verboden worden. Zowel de PvdA als D66 hebben momenteel maar 1 doel en dat is PVV slopen. Regeren? ach dat doen we daarna wel weer.

joopwil | 01-12-10 | 13:36

Hopelijk hebben ze bij het AMS nog medewerkers nodig, fantastische dikbetaalde kulfuncties , jammer dat ik geen Pvda-er kan worden.

Uw Verzekeringsadvis | 01-12-10 | 13:35

Wow, hypocriete uitspraken door een politicus.

Het moet niet gekker worden.

An die ARBEIT | 01-12-10 | 13:35

En waarom kan ik me niet meer verbazen..... Het is best leuk al die onthullingen en die doorkijkjes naar onze corrupte overheid maar wat gebeurt er mee... niks, noppes, niente.. driewerf bah

Norm | 01-12-10 | 13:35

Vreemd, ik kan me voorstellen dat de "Spin" anders zou zijn als het de moslimpartij betrof die fondsen ontvangt uit het buitenland...

Martin de Boer | 01-12-10 | 13:35

liever een partij die geld uit het buitenland hier haalt dan een partij die nederlands belastinggeld aan het buitenland verkwanselt

nance | 01-12-10 | 13:34

Nederlandse partijen die geld uit het buitenland ontvangen zijn net zo fout als ministers met een dubbel paspoort...

da wizard | 01-12-10 | 13:34

"Dit zijn zorgen over de beïnvloeding van de Nederlandse politiek door buitenlandse krachten of personen die er belang bij hebben." (Heijnen)

en... "Wij zijn Israël"... (Wilders)

Goh de PvdA heeft hier wel een punt. Net als op het punt van de openbaarmaking van jaarverslagen.

Dirk Tang | 01-12-10 | 13:34

Wat er ook gebeurt....... ik garandeer je dat Links een koekje krijgt van eigen deeg als ze hiermee doorgaan. Wat een hypocrieten. Democratie is helemaal PvdA, totdat ze zelf rechts moeten inhalen. Jaren tachtig was het RaRa, anno nu is het PvdA. Ze gaan desnoods over lijken, inzet is RECHTS MOET vallen, wat er ook gebeurt!!

was anklaway | 01-12-10 | 13:33

matt_maxx | 01-12-10 | 13:32
Dus ik begrijp dat ze in de TK ook niets zeggen ?

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 13:33

Man man, jawel.
Het kan altijd gekker.
Pi-met zijn hoofd in lucht ver verheven-Air.

Teun van het Tuinpad | 01-12-10 | 13:32

AMS... hmm... Dat is volgens mij de school waar ik nog altijd op zit...
www.annamaria.nl/

NBoerke | 01-12-10 | 13:32

Ik zie alleen in de inleiding al iets geks vkoetsveld. Niemand kan het debat aangaan met de PVV, want de PVV ontwijkt elk debat.

matt_maxx | 01-12-10 | 13:32

Als het aan de PVV ligt dan sluiten we ons helemaal af voor de rest van de wereld. Historisch gezien gaan we terug naar de Bataven in het jaar nul. Gekkenhuis.

Bakito | 01-12-10 | 13:31

PVV: "Minder immigratie". Establishment: "Kan niet, mag niet van wet".

Establishment: "Inzage financien PVV. Mag niet van wet. Veranderen we die toch even".

(© Merlot)

Art Vandelay Ultor | 01-12-10 | 13:31

Marokko, Armenië, Georgië, Oekraïne en Oezbekistan zijn toch onderhand ook bijna Nederlandse provincies?

Gezwelgje | 01-12-10 | 13:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl