Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feit: Nederlandse studenten zijn slappe ballenwassers

ruggengraat.jpgGeachte Nederlandse HBO-scholieren, kudtfeuten, corpsballen, langstudeerders, eerstejaars en bachelorbazen, even beide oogjes hierheen richten. We hebben de aandacht? Mooi. Even dit: u bent een zooi luie, faalhazende en bangeschijterige balzakschrobbers bij elkaar. Slapper dan een lul die geconfronteerd wordt met de sekstape van Paul de Leeuw. Generatie miepende zeikstengel, dat bent u. Wat een creatieve armoede. Serieus, protesteren door allemaal een blauwe vuilniszak aan te trekken? Was er geen geld om ludieke protestpetjes te laten drukken of zo? Pauperprotestanten dat jullie zijn. En hoe moederbatsend creatief moet je zijn om het Maagdenhuis te gaan bezetten? EN DAN FALEN! Jezus, wat geniaal. Dan heb je dus echt bedorven schimmelkaas waar je temporale kwabben horen te zitten. Wij schamen ons voor jullie, echt. Studerend Nederland, probeer zo snel mogelijk je ruggengraat terug te vinden. Ga eens echt de barricades op als het allemaal zo vreselijk is wat het Grote Boze Kabinet doet. Neem een voorbeeld aan jullie Engelse soortgenoten. Die slopen al dagenlang alles wat ze tegenkomen. Zelfs de Britse studentes hebben meer ballen dan al die stufischreeuwers bij elkaar. Die maken tenminste niet de fout protesteren te verwarren met een intellectuele flashmob in de vrieskou. Barricades, geen spandoeken. Bloeden voor je standpunten, anders meen je het niet genoeg. Dat, of kap met klagen, stop met bedelen en ga gewoon weer ongewerveld in de collegebank zitten. Doe het goed, of doe het niet. 10 december a.s. is uw laatste kans (mirror) om te bewijzen dat u het echt meent. Als dat Monument er na de protesten niet meer staat, bent u wat ons betreft lutser af. Succes.

Reaguursels

Inloggen

Nou de HvA-mail is ook geweest. Of je even wilt langskomen om te demonstreren.

Dyslectie | 06-12-10 | 18:11

Als er rellen komen dan zijn studenten luie honden die graag de boel slopen. Als er geen rellen zijn dan hebben ze geen ruggegraat.

Simpel hoor. Lekker Geenstijl, lekker laf welteverstaan.

JustaFox | 06-12-10 | 15:08

"Studeren" in NL is toch al jaren lantefanteren. Het gaat echt nergens meer over behalve als je medicijnen studi tot je neemt. Je colleges volg je een beetje online en voor de rest party on. Ok er komt nu een boete aan van 3 K als je er nog een jaartje langer over doet dan het ene jaartje dat je er al lange over mag doen. Boeie, dat verdien je zo terug....... Dit is ongeveer de strekking die ik mee krijg van mijn studerende kids. Ik zeg trap onder hunne luie reet en aan de slag. De geldkraan gaat dicht. We hebben van deze generatie een stel luie flikkers gemaakt die alles maar een beetje moet komen aanwaaien. Te lui om te rillen als ze koorts hebben zullen we maar zeggen. Off topic: die Q 2date babe van hiernaast zou ik doennnnnnn

morgenstond | 06-12-10 | 14:15

Prima. Stroopwafels bij de koffie, afstandbediening in de hand - en maar nieuws kijken, kom maar op. "Bring back 1968, and make it snappy."

Ik moest in de negentiger jaren gewoon bloeden hoor, 1 jaar extraneus en 1 jaar auditor. Door luiheid en studieswitch. Ik ben ook groot geworden en verdien momenteel een aardig belegde boterham. En kom niet bij me aan met dat gelul dat alleen rijke studenten nu nog kunnen studeren. Jij wilt toch ook het maatschappelijke aanzien en de titel voor je naam in je rouwadvertentie? Nou dan. Koop je maar een goedkoper autootje, stop met roken of drink twee jaar een huismerk in plaats van Nespresso cups.

Theodoros | 06-12-10 | 08:41

toe maar eem johnny

Koos Studenti | 06-12-10 | 08:04

Tja Johnny... Anderen afzeiken is erg makkelijk, maar kom er nou niet mee aanzetten dat jij het allemaal anders zou doen en ze eens even zou laten zien hoe het écht moest mocht het er een keer van komen. Daar zou ik namelijk geen bal van geloven.

De nieuwe regeling is gewoon kut, en wil je hier "net als die stoere britten" een potje gaan vechten met de M.E. dan kun je je studietijd al helemaal vergeten, dus daar zitten ze ook niet op te wachten.

Kunnen ze hier bij GS tegenwoordig ook nog wat nuttigs posten i.p.v. altijd overal (welk onderwerp dan ook) over te bashen?

TheWanderer | 05-12-10 | 19:37

Vrijdag is de eerstvolgende protestactie in plaats van de laatste kans

Barre_de_k | 05-12-10 | 18:08

Valt me tegen Johnny, gaan ze een keer demonstreren ga je alsnog lopen zeiken. Ja, die vuilniszakken was een kudtactie, maar geef ze dan even wat tips over hoe het óók kan in plaats van ze af te zeiken en te demotiveren.

reinaarden | 05-12-10 | 17:15

@Kirth Gersen Daar is niet altijd tijd voor... als je HBO doet iig niet, om goed rond de komen zonder hulp moet je als student bijna meer werken als dat je studeert. Kirth Gersen is trouwens echt een held, dat ie al die aandelen moet verzamelen, en die vervalsingslist! geweldig, binnenkort maar weer eens uit de kast trekken, voor de 4e keer.

Vind het best dat er bezuinigd wordt, maar dan mag er godverdoemme ook wel wat gedaan worden aan de vieze pandjesmelkers! En de 250 euro die uitwonende studenten nu krijgen is best weinig als je kijkt naar een kamer van minder dan 10m2, met een ranzige badkamer ernaast voor 300 a 400 euro per maand 1700 college geld per jaar, minsten 600 euro boekengeld per jaar en ook nog de nodige bierkratjes die er toch door heen gejast 'moeten' worden.

LaurensPP | 05-12-10 | 14:06

Het hoger onderwijs moet toegankelijk blijven, en niet alleen voor de elite.
Er moet wel meer variatie komen in het hoger onderwijs.

Hier de plannen van D'66 wat ik wel een goed initiatief vind.

(Op termijn meer mogelijkheden voor uitblinkers. Uitblinkers worden in het huidige systeem vooral uitgedaagd in de breedte: meer vakken op de middelbare school of een tweede studie. Uitdagingen bieden in de breedte vindt D66 op de basisschool een goede zaak, die vooral gestimuleerd dient te worden bijvoorbeeld in de vorm van het lesgeven in een extra taal of
het bieden van een speciaal programma. In het voortgezet onderwijs wil D66 uitblinkers juist stimuleren in de diepte: excellente studenten uitdagen om hun talent te ontwikkelen door specialisatie en verdieping. D66 denkt hierbij op termijn aan invoering van een Associate Degree, uitbreiding van de HBO-masters, Honours programma’s en University Colleges, verlenging van WO-masters naar twee jaar, invoering van research masters, meer onderzoekerbanen en het invoeren van een Professional Doctorate voor werkenden. Hiervoor zijn in de toekomst grote investeringen nodig, die mogelijk kunnen worden opgebracht door invoering van een sociaal leenstelsel. (Zie ‘Studiefinanciering’.)

strikdewepstroper01 | 05-12-10 | 13:42

Blijkbaar wil Rutte dat studenten niet langer meer masters gaan volgen. Zeker op internationaal niveau is je studie waardeloos zonder master. Op korte termijn een paar miljoen meer, op langer termijn haalt hij daar mee Nederland uit de informatie-race.

tokamak | 05-12-10 | 13:24

natuurlijk zijn studenten slappe zakken, net als de redactie van geenstijl en de rest van nederland.

wienerkrijs | 05-12-10 | 13:21

Pakzooi | 05-12-10 | 09:40
Gefeliciteerd met je Audi en je Vinex kerel, en het feit dat je geluk uit bezit kunt halen. Studenten halen hun geluk wel uit momenten en hoeven niet zo nodig op hun 23e hun leven compleet op orde te hebben. Want dan komt onherroepelijk op enig moment die vraag langs: "Is dit het nou?"

etui | 05-12-10 | 12:24

Echte protesten met effect zullen er toch niet komen zolang het volk brood en spelen heeft.

Ezapata | 05-12-10 | 12:03

Mij hoor je niet klagen. Volgens mij ben je niet ruggengraatloos als je niet in opstand komt tegen iets waar je het mee eens bent? Verder groot gelijk. Zeikende kutten. SP-volk. Buschauffeurs van de vroeger-was-alles-beter-kerk. Opbokken, bek houden en gewoon je werk doen. Schorriemorrie.

coenkoopmans | 05-12-10 | 12:02

@treser.info | 05-12-10 | 05:03
Ik heb de eerste 3 zinnen van uw betoog gelezen en toen ben ik gestopt. Vriend, ik ben iemand van de praktijk. Geen studie gevolgd, ben intern opgeleid binnen het bedrijf (op kosten van het bedrijf). Nuff said.

Überbottehork | 05-12-10 | 11:50

De competentie ''protesteren' zit niet in hun POP en PAP pakket. Mag niet van Jas Elbers en ander zakkenvullers. Geeft alleen maar gedoe.

Djilleke Spoker | 05-12-10 | 10:53

Tjah als je HBO aan kan dan moet je dat vooral doen.
Met MBO is ook niets mis.
Ik snap niet waarom we op GS elkaar daarover afzeiken?
Laat elkaar gewoon in waarde klaar.

Henk003 | 05-12-10 | 10:25

De betekenis van het woord ''student'' is in de loop der jaren heel erg anders geworden. Vroeger was je iemand als je studeerde. Tegenwoordig sta je te boek als iemand die op kosten van de gemeenschap het luie dagelijks dronken feestbeest uithangt.

Sjembek63 | 05-12-10 | 10:13

Tja, de heren en dames studenten van tegenwoordig hebben het te druk met hun bijbaantjes en moeten snel afstuderen. Het zijn niet meer de babyboomer-lamzakken van de jaren '60 en '70 die twaalf jaar sosjologie of filosofie konden studeren en zeeën van vrije tijd hadden, die ze - buiten blowen en zuipen - gebruikten of af en toe de boel aan gort te schoppen . Dus ergens snap ik het wel.

Aktivist | 05-12-10 | 10:09

Als ik die 'demonstranten' zie, dan neem ik aan dat deze mensen later (als ze groot zijn) niet in het bedrijfsleven gaan werken? Daar maken ze geen schijn van kans. Dit zijn waarschijnlijk toekomstige ambtenaren, die allemaal op een vaag ministerie komen te 'werken'..

In het bedrijf waar ik werk worden alle studentjes met papiertje (officieel bewijs dat je staatsonderwijs hebt gevolgd en totaal geindoctrineerd bent) totaal niet serieus genomen. Meeste bedrijven willen graag doeners (en ja, dat zijn meestal MBOers waar iedereen zo neerbuigend over doet of gewoon praktijkmensen zonder diploma, maar MET ervaring). Niet van die gasjes die op elke interne memo een complete analyse loslaten, of van die HBO-ers (vers van school en nog nat achter de oren) die hun Manager even komen vertellen hoe hij z'n afdeling WEL moet runnen, maar gewoon werknemers die laten zien dat ze hard werken en die mogen dan alsnog op kosten van de werkgever hun HBO of Master halen. Ondertussen verdien je wel al jaren een confortabel salaris, rij je die vette Audi A4 en kan je samen met je vriend of vriendin een vinex hut van 4ton kopen.
Ondertussen staan je vriendjes die wel de weg van 'studeren' kozen, nog op de Dam..te demonstreren in hun blauwe vuiliniszak...

Pakzooi | 05-12-10 | 09:40

Studenten moeten niet zeiken, maar studeren. Studieschuld betaal je maar af als je een baan hebt gevonden. Heb ik ook gedaan. 15 jaar lang elke maand aan de (voormalig) IBG.

Scuttlebutt: Helaas moet ook ik constateren dat u in elk betoog wel een keer een d/t fout maakt. Inhoudelijk vind ik het trouwens ook geen erg sterk stukje. Studeren is een keuze. Net zoals stratenmaker worden. Alles heeft consequenties in het leven. So be it.

En ja ik weet het: Ik ben een Zwitsal, dus geen recht van spreken, aldus Überbottehork.

Sjofele_Sjakie | 05-12-10 | 09:29

feit is... elke studentenleider bouwt al aan zijn politieke carriere op het pluche...

qui?moi? | 05-12-10 | 09:04

Überbottehork | 05-12-10 | 02:46 + Scuttlebutt | 05-12-10 | 02:59 en elke overige NL Lullo met dat afleidend gezeik over s[pelling etc.
Juist omdat jullie jezelf (allemaal) te veel blind staren op de heilige graal studie/studeren wordt het uiteindelijk niks met NL studiebollen.
Dit land heeft veel meer praktijkmannen nodig. Mannen die van aanpakken weten met blote handen. Mannen die anderen wat voor kunnen doen en er niet een beetje onhandig bij staan.

Als student moest je eigenlijk ouders hebben die dagelijks op je toezien zodat je er het meeste van bakt. Maar ja waar zie je dat tegenwoordig nog?
Toen ik vroeger naar school ging moest ik alles zelf betalen omdat Papa te veel verdiende, maar niets aan mij af wilde staan, moest ik maar gaan werken vanaf mijn 12e.
Zo leer je vanzelf al de praktijk voordat je eigenlijk goed en wel aan echte studeren toekomt. De grote uitdaging op dat moment is dan ook de keuze die je durft te maken. Ga ik mijn handen laten wapperen en weet ik zeker dat ik nu/straks werk krijg of ga ik verder studeren en loop ik de kans niet bij de beste te behoren en zo ook geen vaste baan te krijgen (geloof mij de banen die jullie het liefste willen liggen echt niet voor het oprapen). Dan moet je al echt een niche hebben gevonden iets dat ook maar voor een niche van alle lullo's is weggelegd.
Natuurlijk zijn er ook echt serieuze studenten die er het maximale uithalen en een vak hebben gevonden waarbinnen ze hun hele passie kunnen ventileren. Die schoppen het dan later tot ingenieur of professor en helpen ons evt verder met een of andere nieuwe ontwikkeling.
Maar helaas dit is maar een hele kleine groep.
Diegene die dit niveau dan niet halen, en dat is de grootste groep, komen maar al te vaak in een management functie waarbij van hen wordt geacht dat ze iedereen sturen. M.a.w. je hebt een K$T functie met heel veel stress nog meer zuipen en nog meer van dat soort ellende.
Mannen, Lullo’s wees eerlijk tegen jezelf en verdoe onze en jullie kostbare tijd niet meer met dat gebral en gezuip om niks. Doe eens iets goeds voor NL, we zijn later ja [email protected] afhankelijk van jullie. Verputs het nou niet, jullie leven toch niet in een of andere verkapte flower power [erode waar de gemiddelde kerel geen ballen meer heeft.
Verder No Offence met de studenten die wel serieus bezig zijn. Gelukkig zijn jullie er wel nog en ben ik heel blij dat jullie het wel snappen. Waren jullie alleen maar met een iets groter percentage..

treser.info | 05-12-10 | 05:03

Dankjewel alle idioten die op Geert hebben gestemd. Alleen schreeuwen en zie nu maar hoe geweldig ze zijn

merinow | 05-12-10 | 04:08

@ Überbottehork | 05-12-10 | 02:46
Ik geef ook nergens aan dat het een typo betreft, enkel dat het een spelfout betreft. Zelf heb ik ook opgemerkt dat ik de fout meerdere malen heb gemaakt, hetgeen echter niet betekend dat ik een gebrekkig begrip van de Nederlandse taal heb. Ook ik ben een mens en ook ik kan (zeker 's nachts) fouten maken. Ik neem aan dat u zelf ook af en toe een fout maakt. Ik acht het echter spijtig dat u enkel vanwege een spelfout (of die nou eenmalig of meerdere malen wordt gemaakt) de discussie een andere richting in stuurt (namelijk weg van het daadwerkelijke onderwerp). Gezien uw inhoudelijke argumenten heeft u genoeg kennis van zaken om inhoudelijk te reageren in plaats van de discussie te beëindigen op grond van een taalkundige fout.

Overigens is het tweemaal en niet twee maal (zoals u ziet, ook u kunt fouten maken, derhalve stel ik voor dat we een inhoudelijke discussie voeren en elkaar niet aanvallen op taalkundige fouten die weinig met de inhoudelijke discussie te maken hebben).

Scuttlebutt | 05-12-10 | 02:59

@Scuttlebutt | 05-12-10 | 02:31
U maakt dezelfde fout overigens twee maal, derhalve schaar ik deze onder de grammaticale fouten (een gebrekkig begrip van de vervoeging van werkwoorden), wat de mogelijkheid van een eventuele typo wegneemt.

Überbottehork | 05-12-10 | 02:46

@Scuttlebutt | 05-12-10 | 02:31
Ja. Morgen.

Überbottehork | 05-12-10 | 02:44

Nergens last van, betaal de hoofdprijs al voor een particuliere hogeschool. Valt te doen, ligt er net aan wat je er voor over hebt om wat met dat saaie leven van je te doen.

Pizzawijf | 05-12-10 | 02:43

@ Überbottehork | 05-12-10 | 02:25
Ja, inderdaad, ik maakte een spelfout. Excuses. En nou even inhoudelijk reageren.

Scuttlebutt | 05-12-10 | 02:31

@NotStephenColbert | 05-12-10 | 02:10
Dan zijn jullie weer gewoon dom. Klinkt beter dan slap, inderdaad.

Überbottehork | 05-12-10 | 02:27

@Scuttlebutt | 05-12-10 | 02:08
"dat die groep relatief meer belasting betaald "
betaalT. En nu terug naar school, je collegegeld terugverdienen.

Überbottehork | 05-12-10 | 02:25

Ik ben de cobalt bom al aan het maken voor vrijdag, opdat we niet nóg een keer door geenstijl als watjes worden neergezet.

NotStephenColbert | 05-12-10 | 02:10

@ Überbottehork | 05-12-10 | 01:51
Er is niets mis met 'ongeschoolde, hardwerkende, belastingbetalende arbeiters'. Zoals u zelf al aangeeft betalen die ook belasting en ook zij hebben er recht op dat de belasting die ze betalen wordt gebruikt in hun voordeel. Dat doet er echter niets aan af dat ook degenen die hoger onderwijs hebben gevolgd belasting betalen en dat die groep relatief meer belasting betaald dan de 'ongeschoolde, hardwerkende, belastingbetalende arbeiters'. In ruil daarvoor mag best van de overheid worden verwacht dat er een bijdrage wordt geleverd aan de groep die relatief meer belasting betaald en aan die groep mag dus best meer worden betaald om ze op te leiden. De kosten die de overheid maakt om de groep die meer belasting betaald op te leiden zal de overheid namelijk in veelvoud terug verdienen.

Overigens betaalt vadertje staat ook geld voor de opleiding van MBO-ers terwijl die groep geen last heeft van extra kosten indien ze er langer over doen om hun opleiding af te ronden.

Scuttlebutt | 05-12-10 | 02:08

@Scuttlebutt | 05-12-10 | 01:48
En het geld dat Vadertje Staat verdient aan ongeschoolde, hardwerkende, belastingbetalende arbeiters!? Die hebben nooit iets ingelegde, en enkel betaald. Aan U, o waarde student.

Überbottehork | 05-12-10 | 01:51

@ Überbottehork | 05-12-10 | 01:35
Paps en mams hebben inderdaad niks te maken met het terugbetalen van de studieschuld, maar spelen wel een grote rol tijdens het opbouwen van die studieschuld. Veel studenten hebben geen rijke pappie en mammie die hun studie betalen, maar moeten zelf het geld op tafel leggen.
.
U heeft gelijk als u zegt dat veel studenten het bedrag dat ze kwijt zijn aan hun studie vanzelf terug verdienen, maar daar staat tegenover dat Vadertje Staat ook het bedrag dat hij kwijt is aan de studenten vele malen terug verdient door de hogere belasting die goed opgeleiden betalen ten opzichte van lager opgeleiden.
Er kan wel altijd worden gezegd dat hoger opgeleiden een hoger salaris krijgen en hun studieschuld op die manier terugverdienen, maar ook de staat verdient geld door die hogere opleiding in de vorm van (inkomsten)belasting. Het is dus niet meer dan redelijk dat de staat ook een bijdrage levert aan de opleiding van de groep die in een hoger belastingtarief terecht komt. Uiteindelijk verdient de staat meer geld aan hoger opgeleiden dan er tijdens de studie van die groep wordt uitgegeven.

Scuttlebutt | 05-12-10 | 01:48

@CobisTaba | 05-12-10 | 01:02
Schuld betaal je pas achteraf terug, hebben paps en mams niks mee te maken. Moet je maar een minder grote leasebak gaan rijden en je poen (achteraf) in je opleiding stoppen. Je verdient het vanzelf terug. Niet alles in één keer willen hebben. Dat gegraai brengt al genoeg ellende.

Überbottehork | 05-12-10 | 01:35

@Überbottehork | 04-12-10 | 22:53

Laat de regering dan met een zinnige, inhoudelijk doordachte maatregel komen, dan valt misschien te praten. Studentenorganisaties (zelf bestuurslid ASVA) komen niet op voor de studenten die alleen bier drinken en er daardoor langer over doen. Die groep is echter VEEL kleiner dan iedereen denkt, veel studenten hebben gewoon een prima reden voor hun uitloop...

De boete op langstudeerders is in alle gevallen slecht trouwens en leenstelsel voor de master is ook van de zotte. Alsof echt excelleren dan alsnog van je ouders moet afhangen.

En het idee dat studenten moeten bijdragen omdat zij meer gaan verdienen is natuurlijk bizar. Als ik hetzelfde bedrag belasting betaal prima maar zolang er geen standaard belastingtarief is (vast bedrag) betalen mensen met betere baan ook meer belasting. Nog los van het feit dat veel studies helemaal geen goede baan opleveren (geschiedenis, filosofie, Nederlands, je kent ze wel...)

CobisTaba | 05-12-10 | 01:02

Godtver ik kan 10 december niet.

Nietvoordekat | 05-12-10 | 00:55

@BiggyBizzy | 05-12-10 | 00:24
Daar moet ik even mijn twaccount voor raadplegen.

Überbottehork | 05-12-10 | 00:27

Protesteren doen we tegenwoordig toch via de twitter?

BiggyBizzy | 05-12-10 | 00:24

@Mongoose | 05-12-10 | 00:15
ik wordt? Stay in school, kids!

Überbottehork | 05-12-10 | 00:20

@ mezelf

of = danwel toetsenbordlullo

Mongoose | 05-12-10 | 00:16

@ Überbottehork | 04-12-10 | 23:54

Point taken, maar ik wordt er ook niet voor betaald en heb simpelweg niet de tijd of een leven in het echt om de godganse dag te F5-en.

Mongoose | 05-12-10 | 00:15

@ Überbottehork | 04-12-10 | 23:40
Ik vraag ook totaal geen medelijden, in tegendeel. Er mag best kritisch worden gekeken naar de prestaties en studieduur van studenten. Het enige dat ik vraag is dat er rekening wordt gehouden met het feit dat studenten op het moment dat ze studeren inderdaad geld kosten, maar dat de belastingopbrengst die ze genereren na hun studie vele malen groter is.

Mijn punt is dat niet iedere student ervoor kiest om langer over zijn / haar studie te doen. Er spelen vaak (uiteraard lang niet altijd) andere factoren mee. Zo is de stufi alleen niet voldoende om een hele studie te betalen en moeten veel studenten naast hun studie werken om die studie te kunnen financieren. Hiermee vraag ik absoluut niet om een verhoging van de stufi, maar om begrip (niet medelijden) voor de huidige (en toekomstige) studenten die hun studie wel binnen de gestelde tijd af willen maken, maar om uiteenlopende redenen (waaronder (nogmaals) niet valt het zuipen en feesten in de kroeg) dat niet kunnen.

Indien de overheid een boete op wil leggen voor studenten die langer studeren dan de bedoeling is dient er in mijn optiek te worden gekeken naar de reden waarom een student langer over zijn / haar studie doet en dienen niet alle studenten op 1 hoop te worden gegooid. Er zijn er namelijk genoeg die wel inzet tonen.

Scuttlebutt | 05-12-10 | 00:07

Achja, ik betaal graag wat extra voor mijn studie, anders zou ik er toch ook al niet zo lang over doen??

Dikke lul, drie bier | 04-12-10 | 23:58

@Mongoose | 04-12-10 | 23:50
Bent uzelf niet iets aan de late kant, ook?

Überbottehork | 04-12-10 | 23:54

Met dank aan de GS recycling-nieuwsdienst.

Mongoose | 04-12-10 | 23:50

Doe ons eens eventjes niet over één kam scheren. Als student distantieer ik me van dit zure zooitje ongeregeld. Parasieten zijn het.

Semper Pecunia | 04-12-10 | 23:49

Zeow... de Britse poolies heeft echt ballen. Vluchten uit hun busje als er een stel tienermeisjes aan komt stormen.
U zegt dat 020Gaza achteruit gaat? Pff.

Fappo de clown | 04-12-10 | 23:48

@Geil Kippetje | 04-12-10 | 23:31
Geil Kippetje. Zo noemt u uzelf? Omdat...?

Überbottehork | 04-12-10 | 23:46

Vraag me af welk verhaal GS had opgetekend als de studenten wel gewelddadig hadden geprotesteerd. Ergo, het is ook nooit goed.

Fonx | 04-12-10 | 23:46

@Scuttlebutt | 04-12-10 | 23:36
En toch heb ik to-taal geen medelijden met u. Ik kan het niet helpen, studenten laten mij altijd gniffelen. Of met hun geploeter, óf met hun zinloze bestaan naar, in en vanuit de kroeg.

Überbottehork | 04-12-10 | 23:40

@ Überbottehork | 04-12-10 | 22:53
Inderdaad zuur voor degenen die wel hun best doen. Er is 1 dag waarop ik uitslaap, namelijk de dinsdag, maar de overige 6 dagen (incl. het weekend waarin de meesten toch uitslapen) ben ik op tijd wakker en begin ik om half 9 / 9 uur met studeren tot ongeveer 7 uur 's avonds. Niet iedereen die langer studeert dan de vastgestelde tijd voor een bepaalde studie studeert langer omdat hij / zij niets doet, er zijn er ook bij die studiegerelateerde activiteiten ontplooien naast hun studie zoals vrijwilligerswerk en een bijbaan (incl. belastingafdracht) en dus niet vertraging oplopen omdat ze regelmatig in de kroeg hangen.

Overigens moeten ze zich in Den Haag schamen. Ik betaal meer dan 1600 euro per jaar aan collegegeld voor maar liefst 8 hele uren college per week. En dan het lef hebben nog meer te vragen.

Dank voor Trefzeker | 04-12-10 | 22:46 voor het overzicht, met 1 kanttekening: ze hebben wel recht van spreken (immers volksvertegenwoordiger), maar moeten eens wat meer rekening houden met hun eigen verleden. Ik blijf er overigens bij dat ik minder problemen met deze maatregel zal hebben als die personen zelf ook de betreffende boete betalen (incl. rente), maar aangezien ze dat ongetwijfeld niet zullen doen moeten ze de huidige en toekomstige studenten ook met rust laten. Waarom zouden de huidige studenten (die relatief veel belasting op gaan leveren na hun studie, in tegenstelling tot de uitkeringstrekkers die 'ziek' thuis zitten) niet van dezelfde rechten mogen genieten als waar zij zelf van hebben genoten (nogmaals: Verhagen heeft 11 jaar gestudeerd voor de ontzettend belangrijker studie geschiedenis, kan het nog belachelijker).

Scuttlebutt | 04-12-10 | 23:36

-weggejorist-

Geil Kippetje | 04-12-10 | 23:31

Dat stukje op facebook, als dat het niveau is van onze studenten.... studeren ze zeker geen Engels.

captainobvious | 04-12-10 | 23:15

@treser.info | 04-12-10 | 22:50
kudtsite en een blafauto, maar dat terzijde. Wél grappig; www.trezer.info
Bovenaan: Lulea (vrouwelijke lullo?) hockey

Überbottehork | 04-12-10 | 22:59

Loopt er een protest uit de hand, is het niet goed.
Is een protest vreedzaam, is het ook niet goed. Het wordt zo wel lastig om iets goed te doen tegenwoordig...

Dirk. | 04-12-10 | 22:55

@CobisTaba | 04-12-10 | 22:50
Ik denk dat het gerechtvaardigd is, omdat er (volgens mij) meer langslapers dan langstudeerders bij zijn. (Vertoef maar eens een weekje in luilakken-walhalla Grunn') Zuur voor de mensen die wel hun best doen, dat wel.

Überbottehork | 04-12-10 | 22:53

ik roep al jaren dat lullos de grootste klootzakken zijn die ons lamd arm is.
Steeds weer trappen ze vuilniszakken over de straat en houden ze de hele stad wakker met hun zat gebral.
Laatst moest ik samen met een vriend 9 van die lulloos van een neger aftrekken.
Durven ze wel met z'n negenen één neger in elkaar rossen. Stelletje slapjannusen zijn het die ons land naar de afgrond brengen.
Voor straf alle lullo's die vaker dan één keer blijven zitten voor goed uit het onderwijsparadijs kuckelen.

treser.info | 04-12-10 | 22:50

@Überbottehork | 04-12-10 | 22:31

Als het de regering echt te doen is om die langstudeerder die daar geen goede reden voor heeft dan moeten ze een regeling bedenken die werkt. In dit geval is het een ordinaire bezuinigingsmaatregel waar men achteraf argumenten voor probeert te bedenken. De staatssecretaris zei niet voor niets dat een alternatief voor hem prima is zolang het "binnen de financiële kaders blijft". Oftewel, inhoudelijk boeit het hem helemaal geen drol.

CobisTaba | 04-12-10 | 22:50

@Trefzeker | 04-12-10 | 22:46
En u bent een zwitsal, dus zonder recht van spreken. Dus.

Überbottehork | 04-12-10 | 22:47

Eindelijk wordt die vervloekte verzorgingsstaat gesloopt. Te beginnen bij de jongmens die voor het eerst op eigen benen staat en met de begrippen "verantwoordelijkheid", "rechten" en "plichten" keihard in aanraking komt. Opdat hij de wijze levenslessen tot zich en ter harte neemt.
Beste student, denk maar zo: waarom de feuten zo hard aanpakken? U bent als eerstejaars ook zo hard aangepakt, dus waarom zouden zij het beter hebben. Welnu, dat principe gaat ook op in de grotemensenwereld: u dient te zwoegen voor uw poet, want dat moeten wij ook.
En uw opa en oma hebben er al voor gezorgd dat u tot uw 70e mag zwoegen en da staatsruif ook daarna reeds leeggevreten is. Dus verwacht niet al te veel van de overheid. Het is aan u voor uzelf en God voor ons allen.

Chiant | 04-12-10 | 22:46

Nee, mensen zoals:


Mark Rutte (7 jaar, Geschiedenis)
Edith Schippers (8 jaar, Politicologie)
Halbe Zeilstra (7 jaar, Sociologie)
Maxime Verhagen (11 jaar, Geschiedenis)
Gert Leers ( 7 jaar, Planologie)
Piet Hein Donner (6 jaar, Rechten)

Maar ook:
Alexander Pechtold (11 jaar, Kunstgeschiedenis)
Fambot Halsema (8 jaar, criminologie)

hebben echt recht van spreken als het gaat om effectief studeren.

Trefzeker | 04-12-10 | 22:46

Het komt er dus op neer dat degenen die er nu langer over doen om op de arbeidsmarkt te komen maar, zodra ze gaan werken vele malen meer belasting opleveren dan de lutsers die de hele dag thuis blijven hangen hun hele leven omdat ze 'ziek' zijn, daarop worden afgerekend.
Zelf studeer ik ook nog, doe 2 masters (ja ja, overbodig volgens de overheid) en werk naast mijn studie (bijbaan bij dezelfde overheid voor een zeer lage beloning (onder minimum loon) waardoor de overheid er weer op verdient).
In principe heb ik er geen probleem mee dat er een boete komt voor degenen die langer dan de vastgestelde tijd over hun studie doen, maar dan wel als Rutte (studeerde 7 jaar) en Verhagen (studeerde maar liefst 11 jaar) en al die andere politici die langer dan de vastgestelde tijd over hun studie deden even alsnog dezelfde boete betalen (inclusief rente uiteraard). Als ze dat doen dan zul je mij niet horen. Doen ze dat niet dan moeten ze de huidige en toekomstige studenten ook met rust laten.

Scuttlebutt | 04-12-10 | 22:45

@ angeleye | 04-12-10 | 22:36
Of is de leerschool de beste praktijk?

Überbottehork | 04-12-10 | 22:37

Praktijk is nog altijd de beste leerschool.

angeleye | 04-12-10 | 22:36

@ CobisTaba | 04-12-10 | 22:25
Dat komt door een stelletje langslapers, die het verstieren voor de rest (de groep "legitieme" langstudeerders die u noemt). Nu weet u alvast hoe dat voelt, voor in de toekomst. Een toekomst waarin u belasting betaalt voor werkloze (niet studerende) langslapers. Voor ontwikkelingshulp aan toch al te rijke directeuren van Rode Kruis etc. Voor de aanleg van verkeersdrempels, voor de verwijdering van diezelfde drempels, en opnieuw voor de aanleg daarvan. Voor blunderputten, Noord-Zuidlijnen, oorlogen in den verre en onrendabele boeren in 0033.

Überbottehork | 04-12-10 | 22:31

Tsja, sorry, maar ik heb belangrijke colleges op de 10e. Dus, succes met protesteren.

Pfft | 04-12-10 | 22:29

@Überbottehork | 04-12-10 | 22:15

Dat was ik ook wel van plan, daarom ga ik ook meer belasting betalen en daar hoor je me niet over. Maar waarom moeten studenten die om een goede reden uitloop hebben (handicap, ziekte, bestuurswerk, studiekeuze, persoonlijke omstandigheden, etc) meer betalen? Waarom moeten onderwijsinstellingen een boete betalen voor iedere langstudeerder met als effect de InHolland toestanden?

Waarom pakken we nu net die mensen die we nodig hebben voor onze kenniseconomie? Ja, als die meer gaan verdienen betalen ze meer belasting, dat is absoluut logisch. Maar werp dan geen extra drempels op tijdens hun studie.

CobisTaba | 04-12-10 | 22:25

@ CobisTaba | 04-12-10 | 22:14
Je werkt maar geweaun voor je poen.

Überbottehork | 04-12-10 | 22:15

GS: vinden jullie het heel erg als we dit geen gewelddadig protest maken maar wel een duidelijk signaal willen geven dat we deze bezuinigingen niet accepteren? Dus komt allen naar de demonsratie

CobisTaba | 04-12-10 | 22:14

@ N1ckname | 04-12-10 | 22:03
"een gat in het matras"? Niet fokken met degooisematras hoor, anders ga ik het zeggen!

Überbottehork | 04-12-10 | 22:07

brutus68 | 04-12-10 | 21:25
dat zogenaamd pensioen dat u opbouwt, wordt uiteindelijk door de volgende generatie gefinancierd,of stopt u al uw spaarcentjes in een gat in t matras?

Trouwens, iedereen hier die pretendeert student te zijn, is waarschijnlijk ambtenaar oid, die terugverlangt naar zijn studententijd.

N1ckname | 04-12-10 | 22:03

@ Parsons | 04-12-10 | 22:01
Alles! Nou ja, heel de plug in, blijkbaar. Is kudt reaguren zo, ben bij 10+ reaguursels de draadt al kwijt.

Überbottehork | 04-12-10 | 22:03

Gelukkig ben ik na mijn MBO al afgehaakt met studeren en werk ik nu hard voor mijn geld en leef een normaal leven zonder een kaktaaltje & een kakkapsel.
Stelletje zielloze figuren!!!!!

deafhaalchinees | 04-12-10 | 22:02

@Überbottehork | 04-12-10 | 21:39
Wat heb je nou weer stuq gemaakt?

Parsons | 04-12-10 | 22:01

Ik ga meestal studeren en bier drinken als student. Rest, kan me niet echt boeien.

Geeltje! | 04-12-10 | 21:43

Studeren is een stomme linkse hobby mensen! Ga 's werken ofzeau....

JVeen | 04-12-10 | 21:41

@Smarties | 04-12-10 | 21:35
Doorzettert!
Ik twijfelde nog bij 'over zich heen lopen', bij 'als zoete koek' haakte ik definitief af.

Prof. D.A.H. Vintik | 04-12-10 | 21:41

@Mokum Kosher | 04-12-10 | 21:33
En jij bent GEEN slappe balzak omdat.......?
Overigens voel ik me niet aangesproken want: geen student!

necrosis | 04-12-10 | 21:40

Hij die, hetzij door woorden in openbare bijeenkomsten of plaatsen gesproken, hetzij door enigerlei geschrift, drukwerk, prent of zinnebeeld, aangeplakt, rondgedeeld of verkocht, te koop geboden of openlijk tentoongesteld, rechtstreeks en kwaadwillig, doch zonder gevolg, aanzet tot het plegen van een feit dat door de wet misdaad wordt genoemd, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot drie jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot drieduizend [euro]. Aanzetting tot om het even welke misdaad (die zonder gevolg is gebleven) wordt strafbaar gesteld.

tembacostyle | 04-12-10 | 21:40

OT
Waarom is mijn plugin deaudt?

Überbottehork | 04-12-10 | 21:39

-weggejorist-

zand.kasteel | 04-12-10 | 21:37

Mokum Kosher | 04-12-10 | 21:33
Dat wel, maar niet omdat ze niet protesteren. Dat uit zich meer uit de plaatsvervangende schaamte van Nederlanders omdat wij een democratisch verkozen Wilders in onze kamer hebben. Moet verder niet veel van Geerd hebben, maar om je nu te schamen voor ons democratisch systeem wat hier gewoon echt werkt (tot en met de stemmingen dan) is diep triest.

Inferi0r | 04-12-10 | 21:36

@etui | 04-12-10 | 20:54
Je hele betoog was ik kwijt met 'kuis.'. Wees er maar trots op!

Smarties | 04-12-10 | 21:35

-weggejorist-

mr. moszko 2.0 | 04-12-10 | 21:34

Nederlanders zijn sowieso slappe balzakken.

Mokum Kosher | 04-12-10 | 21:33

brutus68 | 04-12-10 | 21:30
Ik heb vernomen dat er tegenwoordig ook mbo'ers zijn die zichzelf de eretitel student hebben gegeven.

Inferi0r | 04-12-10 | 21:32

kapotte_stofzuiger | 04-12-10 |
Altijd iemand die hapt. :) Nee, niet afgemaakt, zelfs nooit aan begonnen. U wel?

Olc32 | 04-12-10 | 21:32

Reckneya | 04-12-10 | 21:25

Student zijn, en het dan nog over "huiswerk maken" hebben......, je had het niveau niet treffender kunnen weergeven.

brutus68 | 04-12-10 | 21:30

Studenten protesteren tenminste nog... De rest van de laffe kantoormenschen, ambtenaren, babyboomers of weetikveelwat hebben geen ruggengraat. Die slikken alles maar wat er gebeurt.

Lethys | 04-12-10 | 21:29

Wat is dit nou weer? Oproepen om dingen stuk te maken? Als enig andere groepering dat doet, wordt die verbaal met de grond gelijk gemaakt op deze mooie website. GeenStijl lijkt me af en toe een beetje de weg kwijt.

ome louis | 04-12-10 | 21:28

N1ckname | 04-12-10 | 21:20

Daarom financier ik mijn eigen ouwe dag. -vrees met grote vreze doet-

brutus68 | 04-12-10 | 21:25

since1912 | 04-12-10 | 20:41

Jup! En ik ook.
Welkom op geen stijl, luie medestudent.
.. of ga je me nu vertellen dat jij in het weekend huiswerk zit te maken :o

Reckneya | 04-12-10 | 21:25

Ik zie anders zelden tot nooit de echte academici bij de protesten. Het talent zorgt gewoon dat zijn studie door het bedrijfsleven of wat dan ook betaald wordt. Investeren in de toekomst is investeren en laten investeren in jezelf en andersom.

Sowieso zijn demonstraties het paardemiddel van de pauper om ook zijn stem te laten horen in de democratie. Respect voor elke Nederlandse student die dat ook beseft.

Inferi0r | 04-12-10 | 21:24

@N1ckname | 04-12-10 | 21:20
Met managers (leaserT) en ambtenaren (OV-jaarkaart) financier je geen oude dag.
*verder naar miss France verkiezing gaat kijken*

kapotte_stofzuiger | 04-12-10 | 21:23

@brutus68 | 04-12-10 | 20:39
Excuses, demonstratries= demonstraties. Zie je ? Ik kan ook zien dat demonstraties niks voorstellen als de actievoerders lachen, meestal is het dan niet zo serieus.

HonderdEnEen | 04-12-10 | 21:20

'tis wel de generatie die uw ouwe dag moet financieren, investeren in de toekomst noemen ze dat toch?

N1ckname | 04-12-10 | 21:20

kapotte_stofzuiger | 04-12-10 | 21:12

Als hij die winterjas niet aantrekt, scheelt het straks altijd 300 euro per maand.

ADO-Le-Cent | 04-12-10 | 21:18

Ik vind het eigenlijk wel goed dat Nederlandse studenten niet zulke paupers zijn als die Engelsen. *Hopelijk* worden de komende protesten niet gekaapt door van die stinkende Indymediatypes die alles verpesten met hun overagressieve houding en extreme eisen.

En_Zo_Is_Het | 04-12-10 | 21:17

@brutus68 | 04-12-10 | 21:11
"Als je geen winterjas aantrekt vrijdag, houdt pappa je 300 euro toelage deze maand in"

kapotte_stofzuiger | 04-12-10 | 21:12

kapotte_stofzuiger | 04-12-10 | 21:06

Niets. Die studenten mogen waarschijnlijk vrijdag de deur ook niet van hun overbezorgde ouders. Het zou zo maar kunnen gaan regenen of misten, en dan worden ze verkouden en zo.

brutus68 | 04-12-10 | 21:11

Er wordt niet geselecteerd op wat nuttig is. Hobby = maatschappelijk nutteloos = prima.

Er wordt wel geselecteerd op snelheid. Nutteloze hobby's snel doen = goed.

Leningen verstrekken is geen probleem als je wat nuttigs gaat studeren...

Maar dit gaat dus niet goed komen...

NoMinister | 04-12-10 | 21:10

-weggejorist-

zhegoggles | 04-12-10 | 21:09

ik ben een kutstudent en was idd geregeld ballen

DeDart | 04-12-10 | 21:08

@Yosh | 04-12-10 | 21:04
Bedankt dat jij er was.

Parsons | 04-12-10 | 21:07

@Yosh | 04-12-10 | 21:04
Jij bent straks de klosh.

Prof. D.A.H. Vintik | 04-12-10 | 21:07

@Olc32 | 04-12-10 | 21:06
Dat zien we. Wel uw VMBO-diploma gehaald?

kapotte_stofzuiger | 04-12-10 | 21:06

Yosh | 04-12-10 | 21:04

Men spreekt tegenwoordig over mensen met mogelijkheden, niet over zwakzinnigen.

brutus68 | 04-12-10 | 21:06

Als de ouders van diezelfde studenten al in paniek raken van 2 cm sneeuw, wat kan je dan nog van die studenten verwachten?

kapotte_stofzuiger | 04-12-10 | 21:06

Baron Mc White | 04-12-10 |
Meen je dat nou? 90%?
Nou, als ze hier als reaguurder rondhangen dan is het onderwijs nog belabberder dan dat ik dacht.
Weinig reaguurders die ik ooit heb betrapt op enige vorm van intelligentie, en nee, ik heb niet gestudeert.
Nederland is verdoemt..

Olc32 | 04-12-10 | 21:06

Je hebt helemaal gelijk. Volgende week ben ik er bij.

koffiebroodje | 04-12-10 | 21:04

-weggejorist en opgerot-

Yosh | 04-12-10 | 21:04

Ik dacht ballenwaxers... Nu ja, als huidig volk niet zou zijn verneukt door decennia propaganda van policor en milieuvriendelijke (NOT, maar = gepropageerd imago) 0031, dan zou het me verbazen.

Verder moeten ze eens iets nuttigs gaan studeren. En wat nuttigs gaan doen. Van dat soort dingetjes.

NoMinister | 04-12-10 | 21:03

@Jackanders | 04-12-10 | 20:50
NEC. Nuff said. Wat een prutsers.

Parsons | 04-12-10 | 21:00

Studeren; De zwaarste tijd uit mijn leven, elke ochtend worden met het besef dat er weer gezopen moet worden.

Protesteren, denk even na, daar heeft de gemiddelde student toch helemaal geen tijd voor.

List | 04-12-10 | 20:59

Quid weet wel hoe de verhoudingen liggen "HBO-scholieren" idd, zo hoort het.

BitchSuperSoaker | 04-12-10 | 20:58

etui | 04-12-10 | 20:55
en tot welke generatie behoor jij? hele andere tijd, totaal niet te vergelijken met de huidige staat van de wereld. mijn generatie is nu de sjaars en moet de kruk maar even afstaan als babyboom wil zitten. straks ben ik aan de beurt om over de volgende generatie te schijten. zo gaat dat al eeuwen, op elk niveau dat je kan bedenken.

gaap | 04-12-10 | 20:58

Gewoon na 2 jaar studeren of wat daar voor door moet gaan een INhollands diploma geven. Tenslotte zijn al die diploma's geen zak meer waard.
Werkgevers vegen er hun reet mee af.
Dan nog het probleem dat die lui pas ver na hun 23e op de arbeidsmarkt komen gekropen en je als werkgever gelijk het volle salaris moet betalen.
Het MBO is helemaal intens treurig.
Kudtdocenten, lesuitval, scholieren die niet kunnen rekenen. Schrijven slecht Nederlands en nog een grote smoel ook.
Dan maar een goedwillende jongere die gewoon luistert en doet wat er gevraagd wordt en zelfs nog onder het jeugdloon valt en die leiden we wel op via andere kanalen. Meer marktgericht en zo.

www.comptia.org/home.aspx
.

ADO-Le-Cent | 04-12-10 | 20:57

Ik kijk wel uit.
Straks zit die schreeuwerd er weer.
Klote Freek de Jonge.

Cuyahoga | 04-12-10 | 20:57

wat etui | 04-12-10 | 20:54 zegt...

Schoemie | 04-12-10 | 20:56

gaap | 04-12-10 | 20:50
U bent de verpersoonlijking van de huidige generatie. Komop zeg, laat niet over je heen lopen door mensen die 11 jaar over hun studie geschiedenis hebben gedaan.

etui | 04-12-10 | 20:55

Het zijn voornamelijk anarchisten die voor geweld zorgen, die gaan gewoon meelopen, studenten zijn voor het grotendeels rustig.

Nikolai Bellic | 04-12-10 | 20:54

Deze generatie laat inderdaad wel erg makkelijk over zich heen lopen. De generatie Rutte-Verhagen heeft het langstuderen nota bene uitgevonden en verbied vervolgens de huidige generaties om ook maar een jaartje uit te lopen. En iedereen om me heen lijkt het maar als zoete koek te slikken.
Hebben de babyboomers het toch beter begrepen, als aan hun linkse hobbietjes gekomen wordt (cultuur) gaan ze al massaal de straat op. Zij hebben het actievoeren tenminste nog in hun bloed zitten. De huidige generatie laat over zich heen lopen, loopt netjes nominaal, combineert dit met allerlei nevenactiviteiten want dat verwacht de werkgever, is kuis en reeds gestresst als aan het werkende leven begonnen wordt. Stelletje slappe zakken! Tijd voor Revolutie!!! We hebben recht op vrijheid, tijd en levensgenot!

etui | 04-12-10 | 20:54

ik weet nie...
die stukkies van Johnny Quid
.
too obvious ofzo

ulk | 04-12-10 | 20:53

Tegenwoordig hoef je toch alleen maar in te schrijven bij InHolland en een jaar nadat je studie is afgelopen krijg je je diploma automatisch thuisgestuurd omdat je in de tussentijd een baan hebt gehad en je zo ervaring hebt opgedaan?

Osdorpertje | 04-12-10 | 20:53

Come to think of it, die hele hoek van de dam heeft al een soviet-uitstraling. Gadverdamme zeg, wat een lelijk kutplein.

fapowitz | 04-12-10 | 20:51

lol protesteren. wat denk je te bereiken? dat rutte en co zeggen "ohja zo hadden we het nog niet bekeken, hier heb je een paar miljoen extra". laten weten dat je het niet eens bent met bezuinigingen, tsja ze zullen niet verwacht hebben dat we stonden te juichen bij dit nieuws. ruggengraat toon je door te kappen met zeiken en gewoon die kutstudie af te maken. alsof de kwaliteit van het onderwijs daadwerkelijk belangrijk is, gaat gewoon om dat domme papiertje/entreeticket en wat (levens)ervaring. ik moet waarschijnlijk ook meer dokken, pech gehad te lang aangekut. misschien maak ik die msc niet af daarom, boeie doe wel een extra stage en dan kom ik er ook wel.

gaap | 04-12-10 | 20:50

Parsons | 04-12-10 | 20:41
Gewoon verdiend, ieder een punt.
Het is maar een potje voetbal man!

Jackanders | 04-12-10 | 20:50

@since1912 | 04-12-10 | 20:41
@Baron Mc White | 04-12-10 | 20:34
@BlondPrinsesje | 04-12-10 | 20:40

Hela! kom eensch gauw van die kast af!

TheWi | 04-12-10 | 20:49

Johnny Q FTW!

gruppenfuhrer | 04-12-10 | 20:48

Baron Mc White | 04-12-10 | 20:34
Ah, u denkt dus werkelijk dat 'de gemiddelde reaguurder' hier hoogopgeleid is?
Dream on.

Jackanders | 04-12-10 | 20:48

Crematorium-de-Asbak | 04-12-10 | 20:38

Zeker een babyboomert of generation Y, die geboren is in tijden van economische hoogtijdagen.

JimmyPage09 | 04-12-10 | 20:46

Iedereen wordt opgeroepen. OOK MBO "studenten". Die MBO'ers moeten de bekertjes met warme Starbucks koffie brengen of zo? Als je daarmee de oorlog moet winnen...

Mauguio | 04-12-10 | 20:45

since1912 | 04-12-10 | 20:41

Niet zo jammeren, lief zwitsalletje van me. -iets over kaf en koren mompelt-

brutus68 | 04-12-10 | 20:43

Studenten zijn paupers, net als Ajacieden.

Parsons | 04-12-10 | 20:41

Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar wat zou ik blij zijn als dat Monument gewoon weg is. Allemaal heel gevoelige materie dat stukje gedenken -ik weet het en ik sta daar ook helemaal achter- maar waarom moet daar dan zo'n lelijke paal voor worden neergezet? Er is geen enkel excuus voor lelijke palen!

fapowitz | 04-12-10 | 20:41

ik ben een eerste jaars.. maar ik heb betere dingen te doen dan protesteren. heb ik nu ook geen ruggengraat?

volgens mij is een heel groot deel van jullie bezoekers student.. niet handig die zo aan te vallen

since1912 | 04-12-10 | 20:41

Lekker makkelijk stukje zeg. De sneue linkse demonstranten maken juist alles kapot en vinden dat stoer, dat soort demonstraten maken van demonstreren hun werk. Nou tof hoor.
Deze studenten wilden gewoon laten zien dat ze het niet eens waren, en het College hiermee een kans geven de beslissingen terug te draaien.
Wat ze overig gedaan hebben (deze demonstratie tegenover t maagdenhuis had dan ook NIETS te maken met de algemene bezuinigingen op onderwijs), dus deze demonstratie heeft blijkbaar nut gehad.
Lekker makkelijk weer om hierop te zeiken, maar wel beetje sneu.

BlondPrinsesje | 04-12-10 | 20:40

@HonderdEnEen 20:33

Alleen jammer van dat hersenletsel wat je gezien je spelling daarin hebt opgelopen.

brutus68 | 04-12-10 | 20:39

Nederlandse Studenten zijn de "calve pindakaas generatie" zo zacht als boter en je word er niet "Groot en Sterk van" Studie beurzen afschaffen, leer te vechten voor je centen.. Watjes..

Crematorium-de-Asbak | 04-12-10 | 20:38

@ Kirth Gersen | 04-12-10 | 20:35

Werken op jonge leeftijd doe je als je timmerman of bakker wilt worden.

twaait | 04-12-10 | 20:37

Mooi, die plannen van Rutte en co. Studeren moet weer voor de intellectuele elite worden, kijk maar wat al dat zgn gestudeer van allerlei nitwits ons de afgelopen decennia ons heeft opgeleverd.

brutus68 | 04-12-10 | 20:37

Gewoon werken naast je studie en er godver zelf wat meer voor betalen.

Kirth Gersen | 04-12-10 | 20:35

Inderdaad ... keiharde acties ipv die softe shit. Gewoon net als begin jaren 80.

Bodde | 04-12-10 | 20:34

Slim Geenstijl, 90% van je doelgroep op de hak nemen! B'vo! Als jullie nu gewoon een tijdje gestudeerd hadden...

Baron Mc White | 04-12-10 | 20:34

Ja, geweld. Lache.

Frdnnd | 04-12-10 | 20:34

Vechten met de M.E., dat waren nog eens demonstratries.

HonderdEnEen | 04-12-10 | 20:33

tja wat moet ik hier nou van zeggen. het onderwijs is toch al slecht

flamingforce | 04-12-10 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken