Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

1830. Toen de politie nog wat DEED

ANP-934629.jpgIs u onrecht aangedaan en wilt u daarvan aangifte doen bij de politie? Dat kan. Maar weet wel dat anno 2010 70% van alle aangiftes op de plank blijft liggen wegens 'geen tijd, geen interesse of gewoon'. Als u zich bedreigd voelt door een tweet of t-shirt bestaat er nog een kans dat de politie er even naar wil kijken maar bij diefstal, vernieling of zakkenrollerij kunt u het bij voorbaat al schudden. Om nog maar te zwijgen over de straffen die voor dit soort vergrijpen worden uitgedeeld. Hoe anders was het in 1830. Op de melkquotum-portal melkquotum.startpagina.nl is een stukje Westfriese geschiedenis opgedoken dat laat zien hoe politie en justitie vroeger eigenlijk functioneerden. Zomaar wat gepleegde misdrijven incl. bijbehorende sancties: Melken van koeien uit een ander weiland: 1 jaar cel. Misbruik van vertrouwen: 1 jaar cel. Woninginbraak: 6 jaar cel. Zakkenrollerij: 5 jaar cel. Voor dat soort straffen zou je tegenwoordig de gehele provincie Limburg moeten uitmoorden en dan nog valt er over te praten. Moooooi was die tiiiiiijd, het paradiiiiiijs dat wij bezaaaaaten!

Reaguursels

Inloggen

Drs. D. | 24-11-10 | 16:35
Niets , ze had dan gewoon "geluisterd".....

lilluke halve hoan | 26-11-10 | 13:28

-edit-
Spanbroek

God Zelf | 25-11-10 | 11:39

Wel een criminele gemeenschap, dat Spankbroek.

God Zelf | 25-11-10 | 11:39

En denk erom, die gingen dus in een echt cachot op alleen water. droog brood en ´s middags een bord kouwe pap !
Men kreeg wegens goed gedraag hoogstens 10% vermindering op de toegewezen straf. Kom daar nu maar eens om...

muslimFucker | 25-11-10 | 11:16

Religie werd toen ook vermeld ik zeg gewoon weer doen !!!

Anne Drank | 25-11-10 | 10:24

Ik zou toch echt boven de Moerdijk beginnen, zijn we verlost van al dat gedooggedoe en die vreselijke harde G. En je hoeft geen geweld te gebruiken, behalve een paar dijkjes lekprikken, is effectiever eigenlijk.

thequeenofsheba | 25-11-10 | 09:17

Alle ellende is begonnen in de jaren 70 met het wanbeleid van linksch wat nu niet meer te herstellen lijkt. Velen die niks in dit land te zoeken hebben (opvreters) verblijven hier helaas wel. Nederland is verder te klein voor ruim 17 miljoen inwoners.

snap_shootert | 24-11-10 | 22:41

De politie heeft last van computerstoringen en daarom kunnen ze niet op straat zijn. Ofzoiets..

datzitzo | 24-11-10 | 22:03

Als we nu ook nog eens meewegen, dat de gemiddelde leeftijd waarop mensen het tijdelijke voor het eeuwige verwisselden in 1830, substantieel lager was dan anno 2010, leverden ze dus percentagegewijs nog meer tijd van leven in...

Leeuwarder | 24-11-10 | 21:39

-weggejorist-

VrijheidNu | 24-11-10 | 21:24

bromsnor-Heimweh. die overexposed uitdrukkingen in de tijd van stomme film zijn weer terug maar dan als talking heads.

larie | 24-11-10 | 20:51

Gebruikte men toen al lok-koeien?

kattenmepper | 24-11-10 | 20:38

Jahoor betrek Limburg er maar weer bij....... Als of wij wat aan al die klaplopers in de randstad kunnen doen!

//\//\attie | 24-11-10 | 20:35

mijn idee:

eerste keer: straf naar mate misdaad (vaak in begin klein vergrijp)
Tweede keer: Keuze van amputatie van of neus of oren, of ze zitten met neus in andermans zaken, en luisteren doen ze ook al niet. Ze kunnen dan nog prima in de maatschappij meedraaien, ze lopen wel altijd voor lul
Derde keer: gewoon opruimen, dat wordt nooit iets fatsoenlijks meer.

frkoi | 24-11-10 | 20:19

De oplossing, zoals zo vaak, is simpel.

Je moet het alleen willen zien.
Even out of the box lateraal en creatief denken.
Daarbij met een soepele geest over de materie willen nadenken qua win-win situatie naar de mensen toe met gebruikmaking van het gegeven van het zien van de stip op de horizon en daar een invulling aan wil geven.

* paarse broek weer uittrekt *

Kortom: Oog om oog, tand om tand.
Rolletje King stelen? Handje eraf.
Met de buurman naar bed? Stenigen.
Lelijk spreken over Hen Die Boven Ons Zijn Gesteld? Psychiatrische hulp. Verplicht.

*Zachies het woord Sharia neuriet*

Kortom,

Kapitein Sjaak Mus | 24-11-10 | 20:11

Ja, vroeger wisten ze nog van aanpakken...
Online beloven van 20 cm sneeuw?? Flessentrekkerij en verstoren openbare orde!
Vonnis: Permaban wereldwijde web en 10 miljoen euro schadevergoeding aan teleurgestelde reaguurders. 10 miljoen p.p. wel te verstaan!

Bolle Wim | 24-11-10 | 19:22

@Sebnalak | 24-11-10 | 18:16;
Hier noem je een heel waar woord.
Wat ik al eerder aangaf in reactie op ProTagger (Tarmac | 24-11-10 | 17:15), maar dan anders geformuleerd.

De drogredenatie 'in Amerika zijn de straffen veel zwaarder, MAAR daar werkt het niet, DUS is het allemaal maar onzin' is al zo oud als de weg naar Kralingen. De sociale verschillen daar, inclusief de gettovorming is daar meer debet aan. Waarbij 'littering' in veel delen van Amerika niet voorkomt, omdat daar heel hoog op gestraft wordt. Vergelijk dat met de parkeerplaatsen van de Mac hier in Nederland.

En ik ben vaak genoeg in Azie geweest. Daar hebben ze ook hele zware straffen maar ook een hele andere mentaliteit. Kleine criminaliteit (wat ze hier dan klein noemen) komt veel minder voor. Uiteraard bestaat het wel, maar als je gepakt wordt ben je de sjaak. Als je voor de diefstal van 2 tientjes vijf jaar kan gaan brommen, bedenk je je wel twee keer. Plus dat je jezelf en je familie te schande neerzet, in tegenstelling tot dat teringtuig hier, wat trots weer een kopje thee krijgt bij bureau HALT.

Tarmac | 24-11-10 | 19:13

Als de politie niets doet met het door ons aan hen toevertrouwde geweldsmonopolie, dan nemen we het toch weer terug ....

Napolejong | 24-11-10 | 18:58

wat kosten die kut criminelen wel niet, zonder zulke stumpers had ik nooit meer een sleutel nodig. opknopen

( . Y . ) | 24-11-10 | 18:55

trekdieren onbeheerd laten staan, wat een schande!

Luitenant Zeikerd | 24-11-10 | 18:38

Het is simpel, als men niet langere straffen hanteert is het werk van de politie niet te doen en krijg je dus dat men bij 70% niets doet. Naast het feit dat het niet meer dan normaal is dienen veelplegers ook langer in de bak te zitten om de werkdruk van politie te verlagen zodat ze hun werk kunnen doen. Het is dat of meer politie (en meer belasting€€€) .

alex4all | 24-11-10 | 18:34

Ik heb er een onderzoek naar gedaan in mijn stage periode...... in landen met een homogene samenstelling van de bevolking en zware straffen is er de minste criminaliteit. Multiculturele samenlevingen hebben vele malen meer criminaliteit en als er ook nog eens licht gestraft wordt loopt het de spuigaten uit.

Sebnalak | 24-11-10 | 18:16

Limburg? Niemand gaat DAAR 5 jaar voor geven, hoor.

Joachim Sickbock | 24-11-10 | 17:59

Ja vroeger was alles beter, maar dan ook echt alles.
Ik kan het weten, heb alles meegemaakt.
Geen comp. geen gsm, geen internet, geen commssies, geen werk, geen allogtonen, heerlijke tijden.

joopwil | 24-11-10 | 17:23

@zeg maar jansen 16:41

Fatimamentatie oid. Dat je voor een D66 toga afdwingen kunt dat ze je tot in lengte van jaren drie keer per week afzuigt? Nee dankuwel. En die euro's mag ze in principe ook houden.

*eventjes tussendoor HT luisteren gaat over kudthoeren*

widtvoet ® | 24-11-10 | 17:18

@ProTagger | 24-11-10;
Wat een kul!
De grootste fout die ooit door de linkse kliek is gemaakt, is juist de gedachte dat straffen alleen dienen ter symptoombestrijding.
Als je als kind iets flikt krijg je gewoon straf. Doe je het nog een keer, krijg je weer straf. Als je na een derde keer geen straf meer krijgt (want het helpt toch niet) heeft een kind dat heel snel door.

Met (draaideur)criminelen werkt dat precies zo. Ze weten dat ze er elke keer mee wegkomen. De prikkel om het niet te doen, is er dus niet. En in zoverre draagt het dus ook niet bij aan de symptoombestrijding.
Een straf dient gewoon de volgende doelen te hebben:
- Een tik op de vingers, gewoon als straf. En een harde tik werkt nu éénmaal beter.
- Een prikkel om het niet te doen, niet een prikkel om het 'niet nog een keer' te doen.
- Bescherming van de maatschappij.

Je vergelijking met de USA gaat niet op, daar is de maatschappij al veel meer verhard. Dit heeft hele andere oorzaken, dan de strafmaat die ze daar hebben, maar meer met de sociale ongelijkheid daar. Neem dan als voorbeeld de drugsbendes in Mexico. Denk je dat de maatschappij daar beter bij gebaat is met theedrinken, zalvende woorden en praatgroepjes voor deze bendes?

Tarmac | 24-11-10 | 17:15

Vergeet de socialist Domela Nieuwenhuis niet die, na een politiek proces (ook toen al), een vol jaar de bak in moest voor het beledigen van de Koning. Hij noemde de koning een gorilla. Kom daar nou eens om.

lijn5 | 24-11-10 | 17:12

Was misbruik van vertrouwen indertijd strafbaar? Als dat nu nog zo was, zou je vrijwel alle directies van elke bank, elke verzekeringsmaatschappij en elk energiebedrijf achter de tralies kunnen laten verdwijnen. Ja, dat heeft wel wat ja.

Spasshose | 24-11-10 | 17:11

Weet je wel niet hoe duur het is om mensen zo lang de cel in te gooien. Bovendien zouden volle gevangenissen een broedplaats vormen voor radicalisering. Andere opties?

Henk Houthakker | 24-11-10 | 17:09

Vroeger, toen bier nog lekker was en sex veilig...

Air van Boven Dorens | 24-11-10 | 17:08

@Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:55
Dat vind ik ook, vooral richting het diepe zuiden.
Maar het grappige is dat ik als semi-geïntegreerde-Limbo me nu ook krom kan lachen om het keelgeschraap van mijn voornamelijk Zeeuwse en Utrechtse familie...

An die ARBEIT | 24-11-10 | 17:02

@Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 16:54
Ja ik heb het met plezier gevolgd!

Parsons | 24-11-10 | 16:57

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:52

Het is niet persoonlijk bedoeld maar ze praten raarrr.

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:55

* het touwtje uit de brievenbus vs een roofmoord op een bejaard echtpaar
* op schoolreis naar de Julianatoren vs geradicaliseerde Islam scholen
* belletje trekken vs Finnen in Kanaleneiland
* betrokken bromsnor met gezag vs Segway-rijdende homo met Oakley bril

we moeten eea wel in verhouding blijven zien natuurlijk

De Raggende Rechter | 24-11-10 | 16:55

@Parsons | 24-11-10 | 16:52
Ik werd al binnen no-time voor PvdA'er uitgemaakt inderdaad. Dat was lachen.

Voel me net de Djibriel Farishta van de twitters #onbegrepen

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 16:54

Zo´n populistische zooi ook altijd. Verhogen van straffen, krakers, kameeltenen...
Ik word er echt ziek van! :p

Kachelpijp | 24-11-10 | 16:53

En? Hielpen die zware straffen?

*weet het antwoord al*

Wazzzah | 24-11-10 | 16:53

@Bakito | 24-11-10 | 16:50

Dat zeg je nou wel maar in de randstad (waarom een hoofdletter?) hebben ze dus bijvoorbeeld nooit te maken met geluidsoverlast wegens midwinterhoornblazen of carbidschieten. Om maar eens iets te noemen.....

Reinaert | 24-11-10 | 16:52

@Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 16:48
Ja, als gaat het af en toe wel héél erg snel. #bijna_oudeman

Parsons | 24-11-10 | 16:52

@Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:41
Nou zeg... Waarom ga je dan niet meteen voor de bonus zeg je Duitser?

Die zijn in die krijttekening ook nog te herkennen aan de omvang van kaak- en buikregionen....

An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:52

Autist | 24-11-10 | 16:45
In de Randstad komen veel problemen voor, die we in de rest van Nederland nauwelijks kennen. En dan toch nog dat superioriteitsgevoel. Best komisch eigenlijk.

Bakito | 24-11-10 | 16:50

Mooi he en maar zeggen dat zwaarder straffen niets oplost.

Braakbal | 24-11-10 | 16:48

@Parsons | 24-11-10 | 16:47
Twitterdiscussies kunnen best geinig zijn.

Art Vandelay Ultor | 24-11-10 | 16:48

vroeger scheten de kraaien zuurballen

my10cents | 24-11-10 | 16:47

@Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:40

Moderne koeien zijn anders behoorlijk.... modern hoor! Komen nooit meer buiten in de modder, laten zich lekker melken door een melkrobot, worden volgeblaft middels een rietje in plaats van middels een weinig amoureuze stier van 650kg, dus waar hebben we het nou helemaal over? Een luxe leventje eigenlijk waar de gemiddelde huisvrouw jaloers op mag zijn.

Goed, zo'n koe eindigt als biefstuk op mijn bordje, dat dan weer wel, maar ach...

Reinaert | 24-11-10 | 16:47

Waarom Limburg altijd trollen?

Autist | 24-11-10 | 16:45

Geweld tegen agent: 3 jaar.. Zakkenrollerij: 5 jaar

Vind ik raar, eerste lijkt me erger. Overigens een half jaar voor zakkenrol is het minimum. 5 jaar is gewoon overdreven duur.

doe nog eens | 24-11-10 | 16:45

Zwerfcavia's doorentegen kicken ass!

An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:44

@Parsons | 24-11-10 | 16:35
Ja, je doelt op u bent tolerant tot u gek wordt. Wat een rant hè;)

seven | 24-11-10 | 16:44

@Fred667 | 24-11-10 | 16:38
Ja, +1....

Tot ze elke avond bij jou in het portiek slapen en de boel onderskeiten!

An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:44

1830, toen de Belgen ons nog van hun erf schopten.

Brakke Obama | 24-11-10 | 16:43

@ProTagger 16:24: Straffen voorkomen ook criminaliteit. Niet door een afschrikwekkende werking, maar door het simpele feit dat iemand die 6 jaar achter de tralies zit dus ook 6 jaar lang geen inbraken kan plegen, in tegenstelling tot de inbreker die na een taakstrafje weer buiten staat.

Muxje | 24-11-10 | 16:43

Deus Absurdia | 24-11-10 | 16:36
Als jij je pijlen als "leider" op rechts hebt gericht bekruipt mij het ernstige gevoel dat ik in casu jij, te maken heb met een overbetaalde managert van een semi-overheid, die in een vorig leven een corrupt wethouder was van een PvdA gemeente, die zijn schuldgevoel over zijn corrupte loopbaan wegpoetst door progressief en sociaal te stemmen.
Twee woorden: lazer op!

brunz | 24-11-10 | 16:41

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:38

Hmz, een dooie Limburger in krijttekening ofzo.

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:41

widtvoet ® | 24-11-10 | 16:32 Emancipatiewetgeving, jij kunt ook alimentatie eisen.

zeg maar jansen | 24-11-10 | 16:41

@Zeeland Sjort | 24-11-10 | 16:10
voor altijd draag ik die herinnering mee.

deraderendraaien | 24-11-10 | 16:40

@ProTagger | 24-11-10 | 16:24
"Straffen is een symptoombestrijding. Er moet meer gedaan worden aan het voorkomen van criminaliteit".
Klinkt goed. En hoe stelt u zich dat voor, voorkomen van criminaliteit?
Iedere burger bewapend en elk huis een fort?
Verbod op bezittingen die interessant zijn voor dieven?
Alle winkels gepantserd?
Of straffen afschaffen misschien?
Ik ben benieuwd...

Magnum Force | 24-11-10 | 16:40

@Reinaert | 24-11-10 | 16:33

Ja, die zou ik er dan afknippen natuurlijk. Wat moet een koei überhaupt met oren? Het is nou niet dat-ie aan komt rennen als je hem roept.

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:40

@Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:31
Een brandmerk met BE... ( en waarschijnlijk één of andere obscene tekening )

An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:38

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:31
Zwerfkoeien altijd +1

Fred667 | 24-11-10 | 16:38

en vroeger was alles beter.. mensen werden dan maar gemiddeld 60 jaar oud, domme mensen stierven iig nog eerder (geen baan, geen geld, geen eten), er bestond geen huursubsidie, er was sprake van de leiders en de volgers... en de volgers hielden tenminste hun bek.

Eigenlijk toch een soort van natuurlijke selectie.

Moet je nu kijken.. nietsnuttend rechts Nederland zit hun onderbuikgevoelens uit te kotsen op dit soort sites, maar wel vreten van een uitkering die door mij, de hardwerkende Nederlander, maar even moet worden opgehoest.

Deus Absurdia | 24-11-10 | 16:36

@widtvoet ® | 24-11-10 | 16:32

Je kunt ook iedere maand een zakje bruine bonen, een zij spek en een mud piepers sturen maar ik vermoed dat "men" dáár al helemaal geen genoegen mee neemt in deze moderne tijden.

Alles draait om de fluit en de duit. And then some....

Reinaert | 24-11-10 | 16:36

Zie dat er op die site nog een ander stukje tekst naar voren kwam van een doortrapte officier van justitie. Als je de tekst leest moet je proberen die peppie & kokkie slapstick uit je hoofd te bannen (lukt je toch niet): melkquotum.startpagina.nl/prikbord/131...

brunz | 24-11-10 | 16:35

Hoeveel zou je hebben gekregen voor het roepen van "Whore" naar een vrouw....

Drs. D. | 24-11-10 | 16:35

@seven | 24-11-10 | 16:31
Over het NRC gesproken. Column van Bosma gelezen?

Parsons | 24-11-10 | 16:35

Klopt wel. Heb een voorouder uit die tijd die veroordeeld is voor "het laten grazen van een paard op andermans land". Moet je vandaag nog eens om komen. Wordt je fors bekeurd voor het uit zijn slaap houden van een ambtenaar in functie. Of zoiets.

JorisWorstNightmare | 24-11-10 | 16:35

Mee eens. De politie doet tenenwoordig niets.. voor jongeren is het gewoon een spelletje tegen de politie want de politie doet en mag toch vrijwel niets doen. Laat de politie in NL handelen zoals ze dat in de UK doen en je krijgt al een hele vooruitgang op de straat met dat tuig.

FrankB. | 24-11-10 | 16:34

@Reinaert 16:24

Alimentatie. Als in geld bedoel je? Was het maar zo makkelijk.

*advokaten van mevr. widtvoet zwaar de tyfus wensen doet en opnieuw verklaart hier dat ondergetekende niet meer dan een verzinsel is, een vormloze entiteit gevangen in de blauwdruk van de vijfde dimensie usw.*

widtvoet ® | 24-11-10 | 16:32

@An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:24

Wat ik me dan afvraag; hoe weet bromsnor dat dat mijn koe is? Misschien is het wel een zwerfkoe.

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:31

@ProTagger
Exact! Gewoon door het simpele feit dat misdadigers op de een of andere manier denken nooit genapt te zullen worden. (ik zal de open deur van de PVV fractie hier maar even weglaten)

Er is 1 maar... op het moment dat je misdadigers ook hun winsten systematisch afpakt (inclusief rente) en op laat draaien voor kosten en schade, dan zal de schade naar de maatschappij toe wel minder zijn. En ik stel voor te beginnen met uitkeringsfraude... 2x terugbetalen met rente

Deus Absurdia | 24-11-10 | 16:30

Wow, een link naar startpagina.nl. Daar krijg ik ook een 1830-gevoel van.

ymmv | 24-11-10 | 16:30

Muts Aars, wat moet jij op melkquotum.pagina.nl ?
Heeft je vrouw stuwing? Drinken je kids 3 liter Milch per dag? Fab je te vaak?

brunz | 24-11-10 | 16:30

unclebob | 24-11-10 | 16:26
Dat softe beleid bij de politie wordt inderdaad gemaakt door vrouwen en homo's in de politiek.

Bakito | 24-11-10 | 16:30

Maar tegenwoordig hebben wij snackbarhouders (Prima Chinezen!!) die frituurvet in het gezicht pleuren van overvallers .... HULDE!!

laagvliegert | 24-11-10 | 16:30

@ProTagger | 24-11-10 | 16:24
Straffen is niet slechts bedoelt ter voorkoming van criminaliteit.

Parsons | 24-11-10 | 16:29

@peterdj | 24-11-10 | 16:25

Er was niet al te veel welvaart en ook niet al te veel criminaliteit. Raar hè?

Anno tegenwoordig hoeft niemand in armoede te leven maar toch sterft het van de overvallertjes, diefjes, rovertjes, pooiertjes en wat dies meer zij.

O tempora, o mores.

Reinaert | 24-11-10 | 16:28

Vroeger was alles beter. In die tijd kon je legaal topkwaliteit opium kopen bij de drogist, wiet kocht je bij de touwslager, en er bestond nog geen crack en XTC.

rara | 24-11-10 | 16:27

*Twee onderrokken en een mans onderbroek terughangen doet*

Jackanders | 24-11-10 | 16:27

@Bakito | 24-11-10 | 16:12
Weer internet in N-Korea ofzo?
Heaumeau's zijn ~5% van de gehele samenleving, dus ook bouwvakkers etc. Dat u meteen denkt aan een "stereotype flikker" zegt dus meer over uw onwetendheid. Tevens zijn er ook genoeg vrouwen in staat om een goede politie agente te zijn. Echter komt het probleem grotendeels voort uit de politiek. Dat de politie niks meer mag doen. En als er dan een 1.5m 50kg politie vrouwtje voor je staat kun je niet serieus nemen echter dit is het falen van de overheid omdat deze menschen goedgekeurd worden voor boetes schrijven. Dat is toch wat de politie tegenwoordig moet doen? Word het stukken veiliger door.

Toedels

unclebob | 24-11-10 | 16:26

@Sardonicus | 24-11-10 | 16:12
Ik zou zeggen, suggesties via de mail, Zwitsal...

An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:26

was er toen ook in verhouding minder criminaliteit en net zo veel welvaart?

peterdj | 24-11-10 | 16:25

Zo oud als de weg naar Rome uiteraard. En ouder trouwens ook nog wel.

Maar dat terzijde.

Reinaert | 24-11-10 | 16:25

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:23
Lol. Dat weten we.

Superior Bastard | 24-11-10 | 16:24

Grappig hoe kortzichtig iedereen altijd is. Hogere straffen betekent niet een afname van criminaliteit. Individualisme en verandering van de maatschappij sinds de jaren 50-60 is 1 van de oorzaken. Straffen is een symptoombestrijding. Er moet meer gedaan worden aan het voorkomen van criminaliteit.

Als je harder gaat straffen krijg je wat je in amerika hebt. 25% van de bevolking in de gevangenis. Ik denk dat dat toch wel het ultieme bewijs is dat hogere straffen niet tot een vermindering van criminaliteit zal leiden.

ProTagger | 24-11-10 | 16:24

@Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:21
Beetje raar natuurlijk, dan staan die beesten daar nog een dag onbeheerd!

en nog een dag...
en nog een dag.....
en nog een dag.......

An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:24

@widtvoet ® | 24-11-10 | 16:22

Tja, de honeytrap hè? Al zou oud als de weg naar Rome.

't Kost je een bak met centen en je moet nog maar afwachten wat je er voor terug krijgt maar gelukkig is het anno tegenwoordig wel af te kopen. Alimentatie noemen we dat. Ook een soort levenslang, maar dan anders.

Reinaert | 24-11-10 | 16:24

@Tortasi | 24-11-10 | 16:21

Ik hield me nog in.

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:23

@En toen de daders nog Nederlandse achternamen hadden.

verraad van links | 24-11-10 | 16:11

Je was me voor!

Hoogevost | 24-11-10 | 16:21

Mij ook!

Vlekkenwatert | 24-11-10 | 16:23

Misbruik van vertrouwen: 1 jaar cel.

LOTFLMAO
die moet je in de PVV fractie eens uitleggen..:)

Deus Absurdia | 24-11-10 | 16:22

@Reinaert 16:05

Ben bang dat ondergetekende dan ook een dikke 150 jaar erna nog in een soortgelijke val getrapt is. Damn! Had ik nou gewoon die koe maar gemolken...

widtvoet ® | 24-11-10 | 16:22

LOL @ onbeheerd laten staan van trekdieren: 1 dag.

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:21

@rvo | 24-11-10 | 16:18

Nou ja, voor wat het waard is dan.

Ik heb nog nooit een bontkraagje een koe zien melken, om maar eens wat te noemen.

Reinaert | 24-11-10 | 16:21

@En toen de daders nog Nederlandse achternamen hadden.

verraad van links | 24-11-10 | 16:11

Je was me voor!

Hoogevost | 24-11-10 | 16:21

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:11
Ah ik was al aan het zoeken naar de eerste die wat zou zeggen over de Limburgers en het plezier dat je andere ermee zou doen. U bent er snel bij.

Tortasi | 24-11-10 | 16:21

De afbreuk is begonnen op het moment dat "beleidsnotities" en ander schriftelijk gezwets hun intrede deden. De pliesie is veul te druk met administratie, vergaderen, nog meer administratie en andere bullshit om de beleidsmakers tevreden te stellen. Vroegâh was er net zo veel criminaliteit, alleen had de pliesie toen ook tijd en aandacht om het rapalje, de schavuiten ende belhamels met harde hand aan te pakken. Dezelfde beleidsmakers hebben ervoor gezorgd dat de rechters meer mededogen voor daders dan slachtoffers hebben, want de daders kunnen er toch ook niks aan doen? Als we nou eens die beleidsmakers een enkele reis Waddeneilanden geven, dan gaat het snel beter met dit land.

DeRoyVanZuipensteijn | 24-11-10 | 16:21

@Bakito | 24-11-10 | 16:12
Dan graag wel met een jong pikkie ernaast die wél achter een verdachte aan kan rennen.

Dom blontje | 24-11-10 | 16:20

volgens mij was dit land veel mooier als deze straffen nog steeds bestonden

rvo | 24-11-10 | 16:18

XelaGBS | 24-11-10 | 16:15
Ik weet niet hoe dom u bent, maar in principe heb ik nog wel meer van dit soort wijsheden in pacht.

Bakito | 24-11-10 | 16:18

Bakito | 24-11-10 | 16:12
Welkom terug. Ik heb uw bijdragen gemist.

Superior Bastard | 24-11-10 | 16:17

Criminelen die schijt aan 'ons' hebben gaan gewoon door. Er is maar 1 oplossing en dat is de combinatie van beter en meer opsporen EN dan ook lang straffen.

Zodra ze buiten staan gaan ze door. Beveiliging helpt totaal niet want het verschuift de interesse alleen.

Als het aan de linkse mens ligt is iedereen straks opgesloten, behalve de crimineel.

NoMinister | 24-11-10 | 16:17

@Bakito - Knap gevonden. Heb je nog meer van die "wijsheden" paraat?

XelaGBS | 24-11-10 | 16:15

Ik ben ook van mening dat 70% van alle agenten te druk bezig is van het -in werktijd- bijhouden van prive email, hyves/facebookpagina's en hobbyforums ...

wielmoer | 24-11-10 | 16:13

maar nu zijn we beschaafd en dat schreeuwen we uit en dat betekent concreet dat je niet meer heel eenvoudig een schuldige straft bij een overtreding maar dat je een bijzonder kromme redenering verzint en uiteindelijk het slachtoffer straft.
'
DAT is nou beschaving.

Rest In Privacy | 24-11-10 | 16:13

Zelfs als je bankroet ging werd je nog bestraft met 8 maanden cel. LOL!

Backpacker | 24-11-10 | 16:13

Sinds er vrouwen en homo's bij de politie werken is de maatschappij hard achteruit gehold. Fatsoen op straat kan het beste worden gehandhaafd door wat oudere mannen met pet, snor en zware stem.

Bakito | 24-11-10 | 16:12

-weggejorist-

Sardonicus | 24-11-10 | 16:12

Dat met dat Limburgers uitmoorden is het proberen wel waard. Iets met voordelen, nadelen en een stukje betrokkenheid naar de beschaving toe.

Biff Eagleburger | 24-11-10 | 16:11

En toen de daders nog Nederlandse achternamen hadden.

verraad van links | 24-11-10 | 16:11

Geweld tegen een koddebeijer= 3 jaar Kom daar nu naar eens om. Je staat nog eerder weer op straat dan de agent die het proces verbaal tikt. Dat duurt 6 uur.

heethoofd | 24-11-10 | 16:11

Want toen waren er nog geen .. ehm .. krakers!

Tobi | 24-11-10 | 16:11

Dat paradijs dat wij bezaten.... dat is al een tijdje niet meer. Maar dat geluk, die mooie uren, konden niet eeuwig duren.

Zeeland Sjort | 24-11-10 | 16:10

achterwege | 24-11-10 | 16:09
Nee, toen.

Superior Bastard | 24-11-10 | 16:10

Vroeger was alles beter.

Addendum | 24-11-10 | 16:09

eens

achterwege | 24-11-10 | 16:09

En langs het tuinpad van mijn vader, zag ik de hoge bomen staan.
Ik was een kind en wist niet beter dat dat nooit voorbij zou gaan!

Maen | 24-11-10 | 16:08

Toen dacht je nog twee keer na voordat je de fout in ging. Zucht, ik ben veuls te laat geboren.

koekjesdeeg | 24-11-10 | 16:08

Vroeger toen je poep nog met een lange oe schreef.

Kets22 | 24-11-10 | 16:08

Heerlijk, een jaartje in 't hok onder 't gemeentehuis aan 't dorpsplein doorbrengen. Klaverjassen met de veldwachter.

Abelardus | 24-11-10 | 16:08

Zucht. *Voelt de parkeerboetes, flitsambtenaren e.d. alweer van mijlenver aankomen.*
OT:
Was er percentueel gezien ook minder misdaad toen? Indien ja, direct bovenstaande straffen weer invoeren.

Superior Bastard | 24-11-10 | 16:07

Kijk, voor zo'n snor zou ik ook respect hebben....

An die ARBEIT | 24-11-10 | 16:06

@widtvoet ® | 24-11-10 | 16:03

Levenslang, als ze tenminste ongehuwd was: een gedwongen huwelijk met diezelfde buurvrouw namelijk :-)

Reinaert | 24-11-10 | 16:05

En wat stond er destijds op het melken van de buurvrouw?

widtvoet ® | 24-11-10 | 16:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken