Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Hans Hillen (CDA) knoeide met CV

atyourservicemeteenpeukerbij.jpgZo, lekker (mee)gerookt in de kroeg dit weekend? Bolletje Robijn in de wasmachine, ruik je d'r niks meer van. Allemaal mogelijk dankzij kabinet Bolknak I, dat rigoureus breekt met het anti-rook beleid van schone luchtactivist Ab Klink. Terwijl zelfs in Polen de longen buiten van een zwart randje voorzien worden, mag u zich in Nederland weer vertrouwd indoor de kenker in roken. Toch een opvallende doorhamer-maatregel van het kabinet. Maar niet zo opvallend als we het cv van minister Hans Hillen er bij pakken. En dan niet het cv op de overheidssite. Of de samenvatting die The Hill bij zijn sollicitatiebrief vouwde. Want de defensie-CDA'er is 'vergeten' een smeulende functie te vermelden. Hans blijkt namelijk betaald adviseur te zijn geweest van British American Tobacco. Bedrijf kent u van tabaksspecialiteiten als een Pall Mall en een Lucky Strike. Hans Player Special adviseerde ze hoe politici en ambtenaren te beïnvloeden. Maar had het idee dat zo'n baantje eigenlijk niet van belang was. Gewoon stilgehouden dus. Tsja, iets NIET vermelden dat je WEL hebt gedaan. Da's een omgekeerd Richard de Mosje en dat mag niet. Komt er ongetwijfeld een debat waar Caballero Hans zich probleemloos doorheen slaat. Onder het spreekgestoelte losjes spelend met zijn tondeldoos. Na het debat & de plas gelieve BUITEN te roken bij #deasbak voor het Kamergebouw. Roepen wij van MijnStijl op tot respect voor de leiders van Nederland. Op basis van argumenten.

Reaguursels

Inloggen

Hansje niet knoeien met de cv !!!! Ze geven vorst op.

angeleye | 23-11-10 | 13:29

Nu al geheugenverlies,dat belooft wat voor later.

Bataaf | 23-11-10 | 13:25

Hillen is ambassadeur voor kanker, en dus een vijand van de volksgezondheid. Lobbyen voor de tabaksindustrie, dat staat gelijk aan knuppeltjes uitdelen aan Canadezezeehondenbontmeppers, Hamas gas roepen bij een pro-palestina demo of flyeren voor de stichting Martijn. Ik kan de man met terugwerkende kracht niet meer serieus nemen.
Oja, een sociale roker is een overleden roker.

Charles Swietert | 22-11-10 | 21:06

Hillen is de beste minister. PUNT

noem mij een betere. nou?

Miepert | 22-11-10 | 21:01

Zo te zien is het screeningsbeleid van de overheid ook zo gammel als een 4e handse toepolev. Zijn er nog meer ministers die iets zijn "vergeten"???? Is dit de 2010 vorm van "wir haben es nicht gewusst"?

Fireblade1971versie2 | 22-11-10 | 20:44

Wat een afschuwelijk gelul in dat filmpje met Harry Mens. Heb het tot 1.40 uitgehouden. Ontzettend slechte conclusies en generalisaties 'Dominee en handelaar' is weer helemaal terug. CDA-zak.

Roer | 22-11-10 | 20:41

@an die arbeit

No comment

omeletdefromage | 22-11-10 | 20:29

Ach so. Is der Hans jetzt dran. Trouwens, het is alweer maandagavond en nog steeds geen nieuwe PVV-er aan de schandpaal.
De lol is er zeker af bij der Concurrenz.

Ribero | 22-11-10 | 20:22

Wel bijzonder.. Een senator die vanuit zijn eigen BV'tje BAT helpt zijn partijgenoot in de rechtszaal te saboteren. Lijkt me een heel betrouwbaar persoon. We gaan steeds meer op Amerikanen lijken. En het stemvee vind het wel goed, omdat ze de PvdA haten.

F'Shizzle | 22-11-10 | 19:29

stelletje geenstijlamateurs, hou het ff lekker bij de PVV ja....

pdrdj | 22-11-10 | 18:58

Interview uit 2008 met Harry omhooggevallen huisjesmelker Mens laat precies zien met wat voor 'n heertje van stand we van doen hebben. Wat een vreselijke kapsones hebben de mensen die betalen om even met Mens te mogen babbelen. uitzonderingen, ik denk aan PF, daargelaten)

metzonderzijwieltjes | 22-11-10 | 18:56

Tja Senatoren zijn sowieso niet te vertrouwen met hun verzameling van advies functies...

Jaimy Fox | 22-11-10 | 18:56

Bakzeil halend: Hillen moet weg!
Tot aan de formatie heeft hij hand- en spandiensten voo BAT verricht.
Dag Hillen, dag mastodont fossiel!

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 17:51

Rokers zijn galgele sputumhoestende loosers die hun stinkende best doen nOOb te blijven.

ojédiaré | 22-11-10 | 17:46

azoturie: dat ik het woord "griekse" niet met een hoofdletter doe en "Griekenland" wel komt voort uit burgerlijke ongehoorzaamheid jegens het Groene Boekje en niet als gevolg van domheid of onvermogen. Dus moeten is dwang en huilen is kindergezang.

En inderdaad, ik ben blij met de beslissing van de paus. "Otje snotje, leve het kapotje" is immers een van mijn lievelingsliederen, u vast wel bekend.

de echte sinterklaas | 22-11-10 | 17:41

Voor Hillen, die gearriveerd is in de zalige oorden van het NL establishment geen enkel probleem. Hem kan niets meer gebeuren.

ikweetnogmeer | 22-11-10 | 16:56

Boeie! Een kroeg is geen (lucht-)kuuroord.
Maar wat betreft Hillen: Laat de antirookfascisten hem maar stenigen.
En over gezond en ecologisch gesproken: Hoe gaat het trouwens met Marijke Vos?

Aktivist | 22-11-10 | 16:22

@de echte sinterklaas | 22-11-10 | 15:33
-
En oh ja: 'Griekse' moet toch écht met een hoofdletter...

azoturie | 22-11-10 | 15:59

@de echte sinterklaas | 22-11-10 | 15:33
-
Als u van Griekse beginselen bent, dan zult u ongetwijfeld niet alleen als bisschop ingenomen zijn met een recente uitspraak van de paus..

azoturie | 22-11-10 | 15:58

-weggejorist-

ben nuchter | 22-11-10 | 15:55

Einde van de Domheid - dit hele topic door

Je maakt het wel bont, dommerdje. Pas maar op voor de Zak.

nek is omgedraait - ik ben niet iemand die vind - PVV schuim - pvda spamming. En dan ook nog geprostitueert. Dat zijn 5 taalfouten in een (1!) topic.

Ik kom uit Myra, een romeinse provincie en indertijd bewoond door Grieken en ben dus noch Turk noch Paap. Dat Myra thans, let wel thans, in Turkije ligt, is geen reden om mij als Turk te annexeren. Ik ben van de griekse beginselen, als het ware.


de echte sinterklaas | 22-11-10 | 15:33

Gelukkig werkt 'the sigarette smoking man' nu voor defensie in plaats van volksgezondheid. Dus kunnen ze wat krom is met gemak recht(s) lullen.

dePadvinder | 22-11-10 | 15:06

"Meneer Hille, bent u betaald adviseur geweest bij BAT?"
Hille: "Uche, uche, uche, uche ..., uche, uche, uche, uche ..."

Simon_GS | 22-11-10 | 15:01

ik heb ook wel eens geknoeid met mijn cv maar dat was om de stookkosten binnen de perken te houden

Terpetijnzeikert | 22-11-10 | 14:45

de echte sinterklaas | 22-11-10 | 14:04
Sinterklaas,
U strooide gouden appelen bij een onrendabelengezin waarvan de dochters op het punt stonden om geprostitueert te worden.
Wilt u alstublieft Lucassen mee in de zak nemen?
Bij u krijgt hij dan nog een laatste kans om zijn leven te beteren.
U weet dat dat nooit meer gaat gebeuren als hij nu volhardt.

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 14:32

Parsons | 22-11-10 | 14:12
Indedaad. Het went.
Maar wat nooit went is de incongruentie tussen de ruimte die dit soort oschooltjes wordt gegeven en de ruimte die wij, westerlingen, oorspronkelijk hebben willen geven toen we zo flexibel en tolerant waren om zoiets als godsdienstvrijheid te verangkeren in onze wetgevingen.
Wat nooit went is de diepe kloof die zichtbaar is en steeds zichtbaarder wordt tussen wat wij hier sinds de verlichting voor elkaar hebben gekregen en wat de krachten achter die schooltjes ervoor in de plaats willen schuiven.
De Allerhoogste staat als een dwingeland te stampvoeten en we hebben niet het lef om hem flink op de tenen te trappen en hem voor eens en voor altijd te vertlellen pas op de plaats te maken. Zijn dagen zijn geteld, ook al denkt-ie zelf dat-ie het eeuwige leven heeft.

Schoorsteenveger | 22-11-10 | 14:26

de echte sinterklaas | 22-11-10 | 14:04
Dat zijn mijn posten niet.
Maar ik heb er hard aan gewerkt sinterklaas.
Ouwe Turkse paap!

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 14:25

Dus wat GS hier eigenlijk impliceert is dat Hillen als carrièrepoliticus toch ook productieve functies in het bedrijfsleven heeft gehad? Wat een grote misstap! Kielhalen die man!

_ILT_ | 22-11-10 | 14:14

Mea Culpa Gump | 22-11-10 | 13:18 (en nog een heel stel eerder en later) read this:
Uit NRC.nl "Sinds maart zijn Eerste Kamerleden verplicht al hun functies openbaar te maken. Met 25 andere nevenfuncties deed Hillen dat. Maar dat hij een bv had en BAT adviseerde meldde hij niet." Omdat dat politiek gevoelig zou liggen misschien? Omdat dan zou blijken dat-ie al sinds 2007 pro-BAT had gestemd? Wie het weet mag het zeggen.
Met 25+ nevenfuncties zou ik ook de tel kwijtraken en daarom zou ik een lijstje hebben aangelegd.

bolknak | 22-11-10 | 14:13

-weggejorist-

kwistyxz | 22-11-10 | 14:12

@Schoorsteenveger | 22-11-10 | 14:08
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat ik niet meer verbaasd ben over dit soort berichten.

Parsons | 22-11-10 | 14:12

Parsons | 22-11-10 | 13:57
Godsdienstvrijheid toch?
Man, wat wordt er lang gewacht om bepaalde knopen door te hakken.
"Michael Gove, Britse minister van Onderwijs, zegt dat hij niet wil ingrijpen in het onderwijssysteem van Saoedi-Arabië, maar 'antisemitisme kan niet worden onderwezen in Britse scholen'. Hij wil ervoor zorgen dat Ofsted dergelijke scholen in de toekomst wel kan controleren."
Dus, als op scholen direct wordt onderwezen dat een scheiding van kerk en staat eigenlijk niet bestaat of zou moeten bestaan, en dat de sharia bóven het geldende rechtssysteem geplaatst zou moeten worden, dan grijp je niet direct in maar probeer je via de omweg van 'antisemitisme' op termijn vat te krijgen op deze uitwas. Men is bang.

Schoorsteenveger | 22-11-10 | 14:08

Einde van de Domheid - 13.08 - 13.08 -13.15

Ga nu eens eindelijk aan je d'tjes en je t'tjes en de rest van je taalfouten werken.
Het staat zo dom.

de echte sinterklaas | 22-11-10 | 14:04

joopwil | 22-11-10 | 13:50
De SGP is een speciaal geval. Bij de SGP mag men nog steed allerlei zaken denken en doen die strikt genomen bij wet verboden zijn. De SGP kan volop discrimineren zonder dat het aanzien van de politiek geschaad wordt. Dat is heel opmerkelijk als je in al je naïviteit verwacht dat politici principes hebben en die principes strikt hanteren, maar dat is heel gewoon als je gesnapt hebt dat principes er enkel zijn om goede sier te maken, om de aanblik zo aangenaam mogelijk te maken. Als het om 'het aanzien der politiek' gaat, dan spreekt God nog een hartig woordje mee en vinden wij zijn geboden en verboden overal teru, ook daar waar ze op gespannen voet met de Grondwet staan.

Schoorsteenveger | 22-11-10 | 14:03

joopwil | 22-11-10 | 13:50
Ben juist zeer benieuwd naar strafbladen/cv's/ingezonden stukjes/buurtroddels van SP-erts, PvdA-erts en Groenslinksers. Ideetje voor Powned?

Pouline | 22-11-10 | 13:59

De heksenjacht komt lekker van de grond nu.
Wanneer is SGP aan de beurt?
Wie moreel het hartst roept is immoreel meestal ..........?

joopwil | 22-11-10 | 13:50

Dit is een lastige. Op mijn cv staat ook niet alles. Maar voor zijn functie gelden wel andere regels. Wat weglaten op een cv kan gerust wat mij betreft. Als het niet relevant is of gewoon echt oud. Dingen verzinnen is uit den boze. Recent betaald lobbyist zijn geweest en dat verzwijgen is niet best natuurlijk.

bbbachstra | 22-11-10 | 13:49

Prins Pils | 22-11-10 | 13:38
Inderdaad, hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
Maar stenigen is bon ton dezer dagen. Stenigen mag, als je maar goedgekeurde stenen opraapt en in de goedgekeurde richting keilt. Benoemen en bouwen heet dat ook wel.

Schoorsteenveger | 22-11-10 | 13:44

@Schoorsteenveger | 22-11-10 | 13:20
Ik heb jouw tegel 3 keer gelezen.

Zo goed is ie.

*hele diepe buiging maakt en jaloers is op zo veel schrijftalent*

Parsons | 22-11-10 | 13:41

Cowboy Hans is alleen te vangen met behulp van een redneck met lasso op een przewalski..

lichtpunt | 22-11-10 | 13:41

seven | 22-11-10 | 13:27
Zou je die uitgebreide versie secifiek uit 2006 kunnen laten zien?
En t.a.v. de quote, dat is je reinste onzin natuurlijk. Als ik accountancy heb gestudeerd, ben ik nog geen accountant, tenzij ik die functie ook daadwerkelijk vervul in de praktijk, etc. Schoolleider is een functionele titel.

MacReady | 22-11-10 | 13:38

Wil de eerste reaguurder opstaan die nooit zijn CV wat heeft opgeleukt of zaken heeft weggelaten!

Prins Pils | 22-11-10 | 13:38

seven | 22-11-10 | 13:15
Ik heb geen idee hoe het bij de pvda is.
Is dat je riposte?
Opkomen voor allerlei geil onbe=houwen PVV schuim en dan mij van pvda spamming verdenken?

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:36

Van wie is het idee eigenlijk dat je niet mag liegen of verzwijgen? Ik zou mezelf verkiesbaar stellen "as is", met alle bagger uit mijn verleden en mijn verrotte karakter incluis en ik denk dat dat eigenlijk bij iedereen zo is die zich verkiesbaar stelt. En waargaat het eigenlijk om? Getting things done of een smetloos blazoen en een onberispelijk karakter? Raar dat Geenstijl het allemaal zo op de man speelt en niet kijkt naar de output. Ik durf zelfs te beweren dat een rat wellicht nog helemaal niet zo slecht is voor de tweede kamer. It takes one to know one... Fijn hè al die dogma's...

synchronicity | 22-11-10 | 13:36

Ai, had toch even eerst moeten kijken naar het CV op de overheidssite. Er staat bij dat het een selectie is, en bovendien heeft Hans zelf dit niet geschreven (tenzij hij zijn CV in de derde persoon enkelvoud schrijft, maar dat soort Alain Delon-achtige neigingen dicht ik hem vooralsnog niet toe)

Nee GS, helaas, dit is geen PVVtje.

Mr. Eindhoven | 22-11-10 | 13:33

Beetje late reactie, GS. Stond vanmorgen om 06.00 uur al in mijn dode boom.

1sokkie | 22-11-10 | 13:33

Het cv Hans Hillen: drank, tabak, Politiek Café 't Gooi, Vrienden van het Metropole Orkest. Gezellig!. ;)

seven | 22-11-10 | 13:30

MacReady | 22-11-10 | 13:20
Er was een korte versie met een overzicht alle kandidaten waar het onjuist stond en een uitgebreide versie voor de Mos specifiek waar het wel juist staat. Daarnaast is de zin 'ik ben..' strikt genomen juist als hij op titel doelt, hij heeft immers die post hbo/pabo studie gehaald.

seven | 22-11-10 | 13:27

'Thank you for smoking', regelrechte aanrader.
In zijn algemeenheid: zou er niet een regel moeten zijn dat politici met mandaat geen betaalde nevenfuncties mogen hebben? Meerdere petten blijven lastig, denk maar aan Frits B en MSD. Je vergeet zelf zoms welke je ook al weer op hebt.

Mr. Eindhoven | 22-11-10 | 13:25

@ Sacha_A | 22-11-10 | 13:13
nee, ze zijn het kabinet in gebullied door de straatterroristen van de PVV.
Die hadden natuurlijk gewoon zelf een aantal ministers moeten leveren maar daar zijn geen capabele lieden voor te vinden.
Probeer het maar eens uit te leggen aan een buitenlander, je verliest de verkiezingen wordt bijna gehalveerd en mag de helft van de nieuwe ministers leveren. Zelfs de Belgen lachen ons uit.

De Treinende Rechter | 22-11-10 | 13:21

Parsons | 22-11-10 | 12:48
Het aanzien van de politiek. De wijze waarop het woord 'aanzien' nu wordt gebruikt, nu wordt ingezet om een wraakactie op te starten geeft precies aan waar we met z'n allen zijn terechtgekomen. Het aanzien van de politiek. Het gaat erom hoe de politiek zich aan ons toont, hoe de politiek aan ons overkomt, welke indruk de politiek op ons maakt, welk beeld door de politiek wordt opgeworpen, wat er van de politiek zichtbaar is, welk plaatje de politiek ons schildert.
Als kereltje Pechtold een spoeddebat forceert vanwege 'het aanzien van de politiek', dan weten we bij voorbaat en zien we in alle duidelijkheid dat hier 'het aanzien van de politiek' juist volop werkzaam is. Men put zich uit in woorden en gebaren die suggereren dat er echt van morele verontwaardiging sprake is, dat de politiek zichzelf schade berokkent, maar hier wordt volop met zand gestrooid richting onze ogen, hier wordt hard gewerkt aan 'het aanzien van de politiek', hier wordt het eigen tuintje van fatsoen aangeharkt en zelfs het kleinste rotte blaadje wordt met zorg uit het zicht gehaald.
Het aanzien van de politiek. Dat is waar het de politiek om gaat. Niet wat de politiek is, wat de politiek zou moeten zijn, nee hoe de politiek zich aan ons toont, dat is het eerste belang.
Dat kan niet goed blijven gaan natuurlijk. Het is grappig maar tegelijkertijd ook wel een beetje treurig hoe men zich nu laat verleiden om op overdreven wijze de fatsoensrakker te gaan spelen en nog harder te gaan liegen dan men al deed, enkel om de morele kloof met die engerds van de PVV zo groot mogelijk te maken. Nog even en ze struikelen, de een na de ander, over de draden die ze zelf gespannen hebben.
Hoe verkeerd het volk ook is dat op de PVV van Wilders is afgekomen, de afstand in termen van morele opvattingen tussen hen en al die goede, deugdzame verontwaardigden zal zo hier en daar dramatisch kleiner blijken dan het zich nu laat aanzien.

Schoorsteenveger | 22-11-10 | 13:20

seven | 22-11-10 | 13:02
Lees anders nog eens wat ik schreef, niet consequent liegen en al bij de introductie van de kandidatenlijst zoals door de PVV aangedragen en destijds gepubliceerd in diverse media, klopte het niet. Zie bijvoorbeeld Elsevier 2006.
www.elsevier.nl/web/1088578/Nieuws/Pol...
"Richard de Mos - Schoolleider basisonderwijs"
""Ik ben schoolleider en geef les aan groep acht, maar meer dan de helft van de kinderen heeft het niveau van groep vier. Daaraan wordt niets gedaan," motiveert Richard de Mos (30) zijn ambitie."
Later her en der de boel wel goed verspreiden maakt de leugens niet minder waar en je kunt niet met droge ogen beweren dat in ruim een jaar tijd, De Mos de personalia op N.B. de eigen PVV website nooit heeft gecontroleerd en nooit is geconfronteerd met wat er staat, ondanks de diverse berichten in de media over vermeend schoolleiderschap. Nee, dat was allemaal prima, zoals ook bleek uit het recentere interview waarin hij de leugen doodleuk herhaalt.

MacReady | 22-11-10 | 13:20

Hoeze geknoei?

Er staat een selectie van functies op (4 functies)

Dus er kunnen ook functies bestaan die er niet op staan.

GeertT | 22-11-10 | 13:18

Wat is dit nu voor mierengeneuk. Waarom zou je iets niet op je cv weg mogen laten? Logisch dat je niet zomaar dingen erbij mag verzinnen, maar dingen weglaten, why not?

Mea Culpa Gump | 22-11-10 | 13:18

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:06
ps Hoe is het bij de PvdA?

seven | 22-11-10 | 13:15

Ook ik vind dit een non-issue. In ieder geval zijn er nu onvoldoende gegevens bekend om daadwerkelijk dit geval op een gezonde manier te kunnen beoordelen. Ik vind dit geen PVV'tje.

Nicolaks | 22-11-10 | 13:15

Hoezo is het verboden zaken niet op je CV te zetten? Wat een non-issue, dit.

Recapore | 22-11-10 | 13:02
Hierom is het laten van gaten in je CV kwalijk:
Lucassen had een veroordeling en burenterreur uit zijn CV gelaten
Sharpe liet een economisch delict weg ( en een spike)
De Mos liet achterwege dat met zijn directeursdiploma geen directeursfunctie had vervuld
Hillen vertelde liever niet dat zijn stem in de eerste kamer niet van het volk, maar van BAT was
Ik vind ze allemaal kwalijk en die van Hillen eigenlijk nog het kwalijkst, want de rest is met een beetje goeie wil nog als jeugdzonde af te doen.

bolknak | 22-11-10 | 13:14

@Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:12

Welke openbare gelegenheden zijn er niet rookvrij dan?

neemjemoederindemali | 22-11-10 | 13:14

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:06
Vandaar dat ik het VVD programma na cpb rapport als economisch meest verstandig neerzette voor de verkiezingen, daar waar de PVV zich op PvdA, SP niveau bewoog. Sterker, ik heb zelf VVD gestemd. Ik geef slechts de feiten weer, off. cv van de Mos was juist, hij loog wel in video.

seven | 22-11-10 | 13:14

Parsons | 22-11-10 | 13:08
OT De meerderheid op GS is VOOR lijfstraffen.
U voert een achterhoedestrijd.
(Om dit OT niet te rekken, lees maar eens een melding waarin een puppy de nek om is gedraait.)

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:14

CDA'ers zijn de meest onbetrouwbare figuren van dit land. Die gasten hadden na de afstraffing bij de verkiezingen de komende 12 jaar in de oppositie moeten uithuilen. Bij gebrek aan beter zijn ze maar in dit kabinet gezet.

Sacha_A | 22-11-10 | 13:13

@Parsons | 22-11-10 | 13:11

Waar haal je dat zo gauw vandaan?

neemjemoederindemali | 22-11-10 | 13:13

Parsons | 22-11-10 | 13:08
Ik vind het prettig dat de meerderheid in dit land terecht kan in de meerderheid van de openbare gelegenheden. Voorheen waren dat allemaal een soort gaskamers. Ik ben niet echt de mand die vind dat de minderheid de meerderheid moet regeren.

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:12

Weet je wat ook nieuw is? Dat de Groenen in Ierland de stekker uit de coalitie hebben getrokken en daarmee het noodplan torpederen.

Parsons | 22-11-10 | 13:11

Maar wat is nou de relevantie dat onze minister van Defensie een bijbaantje bij de rooklobby heeft gehad toen hij nog geen minister was?

Bassie Breedtbek | 22-11-10 | 13:10

Hmm.. een ondernemer in de tabaksindustrie die als eerste maatregel na verkozen te zijn tabaksregulering terugdraait...
Dat stinkt erger dan een eenmanskroegasbak op zondagmorgen.

vagehond | 22-11-10 | 13:09

@Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:06
Weet je wat nieuw is? Dat aan Britse kinderen islamitische lijfstraffen en homohaat wordt geleerd op school, dit alles gesubsidieerd door Saudi Arabië.

Alhoewel, nieuw? Voor mij niet. Voor jou wel?

Parsons | 22-11-10 | 13:08

@ Parsons | 22-11-10 | 12:39
nu niets meer maar ten tijde van zijn ministerschap voor gezondheid en welzijn was dit verleden toch wel pikant te noemen. Er is al tientallen jaren een sterke connectie tussen de tabaks-lobby en het CDA.

De Treinende Rechter | 22-11-10 | 13:08

Tanananananana Hans Batmannnnnnnnn!

Chicka | 22-11-10 | 13:06

Aah, Geenstijl toont wer eens aan het huisorgaan van de Stivoro te zijn geworden sinds Stivoro hen regelmatig dankzij subsidiegelden een reclame-campagnetjes toeschuift...
Nuw eer dit onzinbericht over een nevenfunctie van Hillen (wat niks zegt als die bv niet direkt op en CV staat)

Nuja, de tijden veranderen zich inderdaad. Vroeger was de verhouding Stivoro<>geenstijl nog heel anders. Ik meen zelfs dat GS de term 'subisidiespons speciaal voor Stivoro bedacht had.

Nu posten ze enkel nog positief over de pogingen van de stivoroboys vooral veel rook-verboten' op te leggen

RM-rf | 22-11-10 | 13:06

Maxime Verhagen is kettingroker.
Seven is PVV apologeet.
Wat is nieuw?
Er is een scherpe film geweest over lobby van de tabaksindustrie, verslavende toevoegingen aan tabak. Da's leuk, moeten we niet willen, maar een minister van oorlog is nou niet echt een goed lobbyist voor de tabksindustrie. TENZIJ er een Junta komt met Hillen, Hernandez, Brinkman en Lucassen. Maar dat zien we dan wel weer. Voorlopig zoeken we weer een weg uit de geagiteerde agitatieve politiek.

Einde van de Domheid | 22-11-10 | 13:06

Tja, Waar rook is............. is Hans Hillen.

robterdam | 22-11-10 | 13:05

Geert heeft gelijk als hij heeft over twee Nederlanden. Die van de burger en die van de elite. De elite doet neerbuigend over de burger en leeft haar eigen leven in weelde. Zij hebben de burger niet nodig, andersom wel. Die misplaatste arrogantie zie je meteen van zo'n omhooggevallen knakker zijn smoel afdruipen. Niks mis met een tweede huisje op bonaire, wat commisariaatjes hier en daar en een truffelbuffet?! Wat deze lui vergeten is dat ze zo kunnen leven DANKZIJ die onderlaag van de bevolking die de rekening voor hen betaald heeft. Maar liever lachen ze om die stumpers en wrijven zich in de handjes dat ze allemaal zo goed voor mekaar hebben. En intussen lekker gezellig samenklitten in de Lions club, Business Class, de golfclub en de Rotary. Afgunst? Niet echt. Integendeel !

Betweetert | 22-11-10 | 13:04

@ eerstneukendanpraten | 22-11-10 | 12:32
jij ook?

bij mij waren het 'dames' A3 allen in de huwbare leeftijd van 16 to 18 jaerrr, hockeyen konden ze niet maar feesten deste beterrr.

De Treinende Rechter | 22-11-10 | 13:03

ik snap de vezuchtingen over 'links' niet helemaal, maar ik ben misschien verminderd slim.
Een politicus als adviseur in de tabaks-business is een lobbyist in schaapskleren. No f*ing way dat zo iemand een effectieve tabaksontmoediging ondersteunt, daarvoor is-ie te zeer verslaafd aan de eurootjes BAT.
Maar ja 't blijft een CDAert en die zitten met secondelijm aan het pluche vast

bolknak | 22-11-10 | 13:02

Hoezo is het verboden zaken niet op je CV te zetten? Wat een non-issue, dit.

Recapore | 22-11-10 | 13:02

Dingen niet vermelden op het cv mag toch?

Cadaver | 22-11-10 | 13:01

Hoe krijg je dit voor elkaar als je daarvoor journalist bent geweest? "In 1983 wordt Hans Hillen directeur Voorlichting bij het ministerie van Financiën"

mgizmo | 22-11-10 | 13:00

Kunnen we dit kleine akkefietje niet in de doofpot stoppen? Altijd maar dat afzeiken op onze "leiders" , foei, mijnstijl, doe nou eens niet, vind Hansje helemaal nie leuk.

neemjemoederindemali | 22-11-10 | 12:59

Advieswerk liep via BV, dit staat er wel.
" voorzitter VIP (Vereniging van Nederlandse Importeurs en producenten van gedistilleerde dranken), van september 2008 tot oktober 2010" www.parlement.com/9291000/biof/02886
(Staan nog een aantal interessante nevenfuncties op ' adviseur Raad van Bestuur Baan Company' Baan ging failliet.http://nl.wikipedia.org/wiki/Baan_(bedrijf)#Neergang
"lid Raad van Commissarissen ECC Invest, van mei 2008 tot oktober 2010" daar staat:
"ECC Invest is voor het aanbieden van deze rechten van deelneming niet vergunningplichtig ingevolgde de Wet op het financieel toezicht en staat niet onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten." kuch altijd een gevaarlijk zinnetje..

seven | 22-11-10 | 12:58

Peter Stuyvesant mentaliteit.

Superior Bastard | 22-11-10 | 12:57

HaHa is BAT

omeletdefromage | 22-11-10 | 12:54

Lucky Strike ?

Schoorsteenveger | 22-11-10 | 12:52

seven | 22-11-10 | 12:38
Prachtige aanname zonder enig bewijs t.a.v. de sitebeheerder om de boel te downplayen, maar al bij z'n introductie op de lijst Wilders klopte z'n C.V. niet. Zie ook de quote in Elsevier 2006. Gewoon een gevalletje niet consequent liegen c.q. knoeien.

MacReady | 22-11-10 | 12:52

Gaat dit ook leiden tot een spoeddebat?
O nee, is niet de PVV, sorry mensen doorlopen niks aan de hand.

*niet verbaasd kijken kan*

Prof. Drs. Klavan | 22-11-10 | 12:51

Nieuw kabinetsbeleid: three Lucky Strikes and you're out!

Anders nog? | 22-11-10 | 12:51

Je hoeft echt niet naar een CV te kijken, ze bakken er met z'n allen niet veel van. En dat de scheidslijn tussen lobby en politiek er niet is is ook geen nieuws, kijk maar eens waar alle oud-politici terecht zijn gekomen.

beerpoes | 22-11-10 | 12:50

Ik zie het probleem niet. Je mag nog altijd bepalen wat je wel en niet op je CV dumpt. Zolang als datgene wat je der op zet maar klopt...

Dauthi | 22-11-10 | 12:50

Nou nou nou Van Koestveld, het is wel te zien dat jij je weekend niet in ledigheid hebt doorgebracht! Gefeliciteerd met deze fantastische scoop.
Vanavond zit je in P&W zeker? Succes!

Trutkip | 22-11-10 | 12:49

Ah verhaal is van Joris Luyendijk, de man die bij PenW boos wordt als je z'n boekje 'je hebt het niet van mij, maar' aardig noemt. Geweldig is de enige uitroep die volgens hem past. Raar optreden, ook zichtbaar proberen andere gasten belachelijk te maken. Triest figuur.

seven | 22-11-10 | 12:47

Roken is voor paupers, moslims, en blijkbaar eauk veur CDA-leden.

illuvatar | 22-11-10 | 12:46

IEDEREEN knoeit met CV... CV's zijn een wassen neus...!

Een Soort Iets | 22-11-10 | 12:45

Nog even verder mijmerend in de middagpauze... was 'fatsoen moet je doen' niet een CDA kreet?

azoturie | 22-11-10 | 12:45

Als dit juist zou blijken, dan heeft hij naar alle waarschijnlijkheid in de afgelopen twee jaren als Voorzitter van het College van Zorgverzekeringen(!) ons allemaal iets méér gekost dan alleen maar zijn salaris..

azoturie | 22-11-10 | 12:43

@1st Male Lesbian | 22-11-10 | 12:35
Volgens mij moet je met dat soort dingen op www.zwartemarktplaats.nl zijn ...

An die ARBEIT | 22-11-10 | 12:43

Hier heb ik in zijn geheel geen bezwaar tegen. Je kiest uit wat je van belang vindt voor een functie. Logisch.

Tocqueville Esque | 22-11-10 | 12:42

Als politicus / tabacslobby * zit een geweten alleen maar in de weg. Nietwaar Hans?
(doorhalen wat niet van toepassing is.)

seven | 22-11-10 | 12:41

Oh, maar er zijn ook een paar extreem ongezellige rookhokjes in het Tweede Kamergebouw, hoor. Die zijn zo triest, dat moet wel haast ontmoedigingsbeleid zijn.

Predateur | 22-11-10 | 12:41

Ik zie het probleem niet. De schoorsteen bij Hillen moet tenslotte ook roken.

Sytze_Vliegen | 22-11-10 | 12:41

Uit artikel over rookverbod Polen:
"Ook in veel restaurants en cafés mag niet langer gerookt worden."
Niet in alle dus. In veel. En er kan dus ook nog in sommige restaurants gerookt worden. Dus eigenlijk is het daar nog soepeler dan hier.

Soy yo | 22-11-10 | 12:41

@De Treinende Rechter | 22-11-10 | 12:31
Welke ministerspost bekleedt hij?

Parsons | 22-11-10 | 12:39

De Mos zelf heeft een cv verspreid wat correct is, op alle echte cv sites van politici stond het juist. (post hbo /pabo opleiding schoolleider) Overal het juiste cv geplempt, ook op de pvv cv site. Op slechts een plekje proza elders na, daar is opleiding schoolleider verward met baan. Logische fout voor een sitebeheerder. Wel overdreef, versprak de Mos zich tegenover de 17 jarige.

seven | 22-11-10 | 12:38

Hillen is dus van facturerend regeren.
Lekker zo'n iemand aan het stuur van een budget van 8 miljard (Defensie).

Denkt Na | 22-11-10 | 12:36

Iemand nog een slof peuken voor 22,50EUR?

1st Male Lesbian | 22-11-10 | 12:35

eerstneukendanpraten | 22-11-10 | 12:32
Ik vroeg mij al af waar uw nick vandaan kwam.
An die ARBEIT | 22-11-10 | 12:27
Jij snapt het inderdaad.

Superior Bastard | 22-11-10 | 12:35

Dacht al.. Waar blijft ie. En door met die speurtocht nu we er toch zijn. Kijk dat koningshuis, daar zijn we klaar mee. Dat is deaud. Nu de beperking linten knippen 2011 instellen, een verrukkelijke applicatie vanuit de hoge hoed van Bea en straks in de PrinsPils buik van WimLex. Hoe makkelijk kan het zijn. Doe eens Femke's gangbang gangen nagaan mensOn!

JP_Nee! | 22-11-10 | 12:33

Sinds de hele GeenStijl redactie is afgezogen door Trudy van STIVORO, draait de antirookcampagne op volle toeren.

X-es | 22-11-10 | 12:32

Uit de reeks: Creatief koppen maken met de TMG.

Bubba de Vuystneuqer | 22-11-10 | 12:32

Superior Bastard | 22-11-10 | 12:26

Precies! Ik verzwijg ook al jaren dat ik vroegah leider bij een dameshockey-elftal ben geweest! Is geweaun beter zo...

eerstneukendanpraten | 22-11-10 | 12:32

Beetje bronvermelding past hier wel, of past dat niet in de anti-NRC stijl?

Zn | 22-11-10 | 12:32

en Eelco Brinkman dan? *iets met commissaris bij Phillip Morris mompelt*

De Treinende Rechter | 22-11-10 | 12:31

Nu toch proberen de boze leden terug te krijgen?

Ga eens graven in de Pvda dan, dat vindt iedereen leuk.

lijpeeijpe | 22-11-10 | 12:30

Beetje schijnheilig VanKoetsveld, we roepen hier allemaal al jaren dat er minder verboden moeten zijn, eigen verantwoordelijkheid.. en dan klagen dat het rookverbod wordt afgeschaft..

Sjors W. | 22-11-10 | 12:30

Goed volk. Deze regent is niet van de PVV dus is er niets aan het handje.
het Nederlandse volk kan gewoon verder tukken.

Bolle Wim | 22-11-10 | 12:29

Vanavond ongetwijfeld Rutger Powned die HIllen hijgend met zijn roze plofkap hinderlijk volgt. En dat dan de rest van de week elke uitzending irritant herhalen, uiteraard.

Fijnstoffer | 22-11-10 | 12:29

Ik HOU van GeenStijl.
Mega verrijking van het journalistieke spectrum.

Denkt Na | 22-11-10 | 12:29

Zucht... Zo heeft de publieke omroep weer nieuwe munitie gevonden voor dat linkse kudTprogramma dat na het 6-uur Journaal komt. Is zo kudT dat ik de naam al weer vergeten ben...

eerstneukendanpraten | 22-11-10 | 12:27

@Superior Bastard | 22-11-10 | 12:26
Dat snap jij, dat snap ik...

Nu de dames nog... :)

An die ARBEIT | 22-11-10 | 12:27

Straks lekt uit dat hij regelmatig bij Harry Mens zat.

Telegraafhoerrr | 22-11-10 | 12:27

Al was hij heroinedealer geweest. Als er weer gewoon gerookt kan worden, vind ik alles best.

vetkleppert | 22-11-10 | 12:26

Verzwijgen is iets anders dan liegen.

Superior Bastard | 22-11-10 | 12:26

Servert Hillen rookt.

Normpje | 22-11-10 | 12:26

Ik zat al te wachten wanneer het gespit verder ging in de 'cv's' van onze politici.

Rest In Privacy | 22-11-10 | 12:25

Oorverdovend stil bij de linkse mediakerk ?
Hier zit een ongezond luchtje aan.
Trouwens, heeft Doekle opgezegd bij het CDA ? Dat had-ie ons beloofd. Of eerst nog eventjes een baantje binnenhalen ?

Kamervraag | 22-11-10 | 12:24

Wat moet je daar nou weer op gaan zeggen? Eén pot nat (of rook) of zoiets?

bruine kikker | 22-11-10 | 12:24

Waar rook is...

Dirk Tang | 22-11-10 | 12:24

Wat? Tabacco bedrijven die zich met de politiek zouden bemoeien?

Well paint my face and call me Shirley!

An die ARBEIT | 22-11-10 | 12:24

Restecp dan maar. Ook voor deze smeulhans.

Parsons | 22-11-10 | 12:24

Tja..... gaan we ook nog regeren of hoe zit dat

Haagse-Geertje | 22-11-10 | 12:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken