Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kraakverbod: UvA roept studenten op tot AKTIE!

ontruimingschijnheiliguva.jpgHa fijn. De laatste stuiptrekkingen van de Amsterdamse kraakbeweging. Morgen komt de ME voorrijden en gaat de lange lat erover als de eerste panden worden ontruimd. Dus steken de krakers hun dreadlockkoppies naar buiten voor een aller-aller-laatste afscheidsoffensief. Dan blijken die strijders tegen de leegstand opeens invloedrijke vriendjes te hebben. Zoals de Universiteit van Amsterdam. Ooit broedplaats voor boze linksmenschen met aktiebereidheid. Tegenwoordig een jachtveld vol blonde rechtenstudentes met Marlboro light in de ene hand en Starbucks Latte Frappiato Mango in de andere. Parkeerplek voor wannabe Beau’s en doorgroeiende HBO’ers met zolderetage bij paps en mams. Alleen biedt een paar hippies dapper weerstand tegen die oprukkende gure rechtse wind. Burgemeester Van der Laan kan zoveel zeggen. De UvA zet haar eigen mailingbestand in om studenten op te roepen tot AKTIE (pdf-waarschuwing). Om in verzet te komen tegen die schandalige onteigening van het toegeëigende vastgoed. Maandagavond 6 uur mogen de spandoeken omhoog voor Collectief Schijnheilig. Het eerste kraakpand dat wordt uitgerookt en leeggemept. Belooft wat, de vorige ontruiming zag er ZO uit. Dag dag. “Prachtige plek waar jullie maandenlang hebben kunnen genieten van optredens, debatten en exposities”. Geen zorgen, het Kraakspreekuur en de Weggeefwinkel Toegift gaan gewoon door. Tsja, weten we dat ook weer. Studeren aan de UvA? Automatisch op de spamlijst van de kraakbeweging. We soggen!

Reaguursels

Inloggen

lang leve de BCC

of wel | 09-11-10 | 09:24

Heads or Tails | 08-11-10 | 13:25
Bedplassert | 08-11-10 | 13:41
Dank voor de info.
De overheid stelt zich dus op als marktpartij in plaats van als society provider.
En daar gaan we nu minder van krijgen?

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 22:58

Ik ben hier helemaal niet blij mee, ik dacht dat die mail verkeerd geadresseerd was...

de_bankier | 08-11-10 | 19:45

Zijnde student in Amsterdam aan de UvA kan ik jullie vertellen dat de gemiddelde huurprijs van een kamer van 12 m2 gestegen lijkt te zijn van € 350,- naar € 500,- in een tijdbestek van 2 jaar. Heerlijk als je als kraker (bijna) gratis kan wonen in zo'n stad, maar daarmee gun je andere bewoners het licht in de ogen niet.

Zo blijkt maar weer: Rechtse mensen accepteren wel linkse mensen, maar linkse mensen accepteren geen rechtse mensen.

IngezMededeling | 08-11-10 | 18:00

klopt, was een hinderlijke mail!

thomMmer | 08-11-10 | 14:00

Ik wens de ME'ers veel plezier morgen!
@ alle dreadlockertjes: Ga werken voor je geld, en ga anders lekker onder een brug meuren.

AIVD-medewerker | 08-11-10 | 13:52

Over schijnheilig gesproken; pretenderen in de mail dat je uitsluitend gratis evenementen organiseert, maar wel gewoon 8 Euro entree vragen voor een avondje headbangen: yfrog.com/g1schijnheiligheidp

NieuweBuur | 08-11-10 | 13:45

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 12:13
Als ik daar nog wat aan toe mag voegen? (Heads or Tails | 08-11-10 | 13:25)
Heb jij je wel eens afgevraagd waarom er nog steeds kantoorpanden worden gebouwd als er zoveel leeg staan? Dat is de bouwplicht die gemeentes opleggen aan de eigenaren van de grond. Het is dus eigenlijk de gemeente die dit initieert en niet de eigenaar van het pand.

Dan nog iets. Al zou je kantoorpanden gaan ombouwen tot woonruimte (wat inderdaad niet te betalen is waardoor de huur weer onbetaalbaar zou worden) dan nog kan dit niet omdat de gemeente hierin wat betreft een bestemmingsplan niet voorziet.

En last but not least. De eigenaar van een bedrijfspand heeft helemaal geen enkel voordeel aan leegstand. Als je bekijkt wat het exacte percentage is wat leeg staat dan is dit in verhouding tot wat wel verhuurd wordt bijna te verwaarlozen. Zouden ze de huurprijzen naar beneden bij stellen krijg je de situatie dat veel bedrijven van bestaande huurpanden zullen gaan verhuizen naar goedkopere panden met een lagere huur waardoor niet alleen de eigenaar van het pand minder inkomsten heeft maar er ook nog eens niets opgelost wordt. Maar geloof me, er worden wel degelijk deals aangeboden voor minder huur alleen gebeurt dat niet in het openbaar zodat de markt daar geen last van heeft.

Bedplassert | 08-11-10 | 13:41

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 12:13
DTZ schat dat ruim 600.000 vierkante meter, bijna 1,5 procent van alle kantoorruimte, op deze manier leeg staat. Zie www.architectenweb.nl/aweb/redactie/re...

Het lot wil dat ik veel weet van accountancy en het dus niet aan een accountant hoef te vragen. Kantoorruimte verbouwen tot woonruimte kost een godsvermogen, je krijgt de huurders er nooit meer uit (dankzij onze stalinistische huurwetgeving) en bovendien kan de leegstand tijdelijk zijn. Zie mijn eerdere 'varkenscyclus' verwijzing.

Leegstand kost de verhuurder geld en hij zou het liever verhuren aan daarvoor in aanmerking komende zakelijke partijen. Leegstand levert hem niks op. Als zijn pand waardeloos wordt en het pand kostte 10 mio, dan is zijn verlies 10 mio en als hij dan eventueel winsten heeft waartegen hij dat verlies kan wegstrepen (wat alleen maar logisch is en volgens het systeem der wet), dan betaalt hij maximaal een 2 mio minder aan vennootschapsbelasting, waarmee zijn commerciële verlies toch nog uitkomt op een 8 mio. Denk je nou werkelijk dat hij daar op zit te wachten? Tot zover de math.

Dat de woningmarkt min of meer of slot zit, is niet te wijten aan de 'kantorenbouwers', maar aan de gemeenten die andere keuzes maken en aan de rijksoverheid die maar moeilijk blijft doen over gronduitgifte voor woningbouw en er bovendien kapitalen aan wil verdienen.
Er is ruimte genoeg voor woningbouw. Het enige wat je moet loslaten zijn malle noties als 'Het Groene Hart' en andere onzin.

Dat je geen particulier meer kunt vinden die huizen wil bouwen om te verhuren is nogal logisch. Als je zelf niet meer de vraagprijs kunt bepalen of zelfs maar de huurders kunt kiezen houdt alles op.

Heads or Tails | 08-11-10 | 13:25

@Heerser_Aloysius | 08-11-10 | 12:58
Ik heb uw tegel gelezen en begrepen. Ik spreek u ook niet tegen, integendeel. Ik gaf enkel een praktijkvoorbeeld van hoe het kan uit mijn eigen ervaring ;)
No hard feelings

Überbottehork | 08-11-10 | 13:10

Ik blijf bij deze opmerking: Hoogevost | 08-11-10 | 10:18
Kraken is verboten!

Skysjees | 08-11-10 | 13:03

Überbottehork | 08-11-10 | 12:33
Als u beter had gelezen had u geweten dat ik daar niks op tegen heb. De wet trouwens ook niet......

Heerser_Aloysius | 08-11-10 | 12:58

Een beetje zuinig zijn op die krakerts. Het is de kweekvijver voor onze toekomstige PvdA(llah), Groenslinks en D666 bestuurders en rechterts.
Het huidige zooitje wortelt ook in de krakertsbende van weleer, dus die gaan het niet echt stoppen.

ikweetnogmeer | 08-11-10 | 12:46

@Heerser_Aloysius | 08-11-10 | 12:29
Er bestaat nog altijd de mogelijkheid er zelf voor te kiezen mensen in uw leegstaande pand te laten wonen. I.v.m. werk van mij pa hebben wij vroeger eens 2 jaar in Denemarken gebivakkeerd. Ons eigen huis in Nederland hebben we al die tijd gehouden, daar hebben in die tijd een oom en tante in gewoond, die toch al verhuisplannen hadden en nu 2 jaar goedkoop woonden, de tijd hadden een leuk huis te zoeken en wij zaten met een gerust hart in den vreemde.

Überbottehork | 08-11-10 | 12:33

robterdam | 08-11-10 | 11:54
Ben ik met u eens, hoor. Ken ook een geval dat de hele buurt het juist prettig vind dat er iemand in een leegstaand huis woont. In recent verleden werd er nog weleens brand gesticht, nu niet.

Ik kan het van 2 kanten zien. Ja, als er een huis leeg staat en iemand zoekt woning, dan kan hij/zij daar toch al dan niet tijdelijk in bivakkeren? Dat vind ik ook. Aan de andere kant mag de eigenaar van dat huis nog steeds zelf bepalen wat er wel of niet mee gebeurd. Vroeger kon dat niet, nu wel. Met deze wet kan de eigenaar ook zijn recht halen mocht hij niet willen dat er iemand in woont.

Alleen het eerste punt wat ik noemde word vaak compleet uit zijn verband gerukt door de manier waarop krakers opereren. Er wordt niks gevraagd.. er wordt maar gewoon gedaan. Dan wil ik ook nog opmerken dat als zij volgens eigen zeggen voor een 'sociaal' systeem zijn ze er wel vreemde manieren op nahouden. Ten eerste vragen ze niks. Ten tweede mogen ze blijkbaar zelf bepalen wie er wel en niet mogen wonen. Er zijn vast bijstandsmoeders die veel harder gratis woonruimte nodig hebben dan rijkeluiskindjes die zich vervelen en te lui zijn om zelf te werken. Bovendien vallen ze in hun argumenten steeds terug op de Nederlandse wet waar ze ook volgens eigen zeggen (via kraken) op tegen zijn.

Het klopt gewoon niet. Dus concludeer ik dat mijn eerstgenoemde reden totaal niet van toepassing is op deze generatie van krakers. Zodoende ben ik het volkomen eens met reden 2; Iedereen voor zich.

Heerser_Aloysius | 08-11-10 | 12:29

Heads & shoulders| 08-11-10 | 11:49
Er staat in 020 een paar miljoen m2 kantoorruimte leeg.
De huurprijs daarvan zakt niet, onmdanks de leegstand.
Van marktwerking is niets te merken.
Of toch wel?
Jawel.
De markt verhuurd het niet onder de vraagprijs omdat men daar op een of andere manier geen trek in heeft.
Ik vermoed belastingvoordeel.
(Vraga het anders eens aan je accountant...)
Wat hebben we dus?
Een chronisch tekot aan studentenwoningen, betaalbare starterswerkplekken en leegstand.
Gemeetelijk beleid of belang druist vaak in tegen landelijk beleid of regels. Ik vermoed (sterk) dat het een belastingvoordeel is om kantoorruimte tegen een hoge m-prijs leeg te laten staan.

You do the math!

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 12:13

Framoes 08-11-10 11:22
geachte Framoes, moet het niet zijn: Flamoes?
Dat is zoiets als vagijn.
MVG

reagierder | 08-11-10 | 12:10

Heerser_Aloysius | 08-11-10 | 11:44
Uiteraard. Gelijk. Alleen mag hij het niet leeg en onbenut laten.
Daarnaast weet ik niet of de krakers er al inzaten voor dat de anti-kraakwet van kracht was. Ik neem het aan.
Misschien was het ook mogelijk om met deze groep een anti-kraak overeenkomst te sluiten? win-win.
Kennelijk functioneert het daar goed en precies op de manier die de Gemeente voorstaat. Althans wat ik op allerlei filmpjes aantref geeft die indruk. Wat is nu een betere manier om van socialisatie dan om aso's een schouderklopje te geven wanneer ze goed op weg zijn.

robterdam | 08-11-10 | 11:54

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:22
Lastig hè, om toe te geven dat je niet weet waar je over praat? Als je al iemand iets zou willen vragen, dan zou ik niet naar een gemeente-ambtenaar lopen.

Je valt een beetje door mand, Domheid. Niet voor 't eerst.

Heads or Tails | 08-11-10 | 11:49

@Robterdam

Gaat er puur om dat ze het ongevraagd doen. Het is niet hun eigendom. Als de eigenaar besluit om een huis te kopen om er vervolgens niks mee te doen is dat gewoon zijn goed recht. Of je het dan een eikel vind of niet, is totaal niet belangrijk. Het is van hem, hij mag er mee doen wat hij wil. Niemand hoort daar boven te staan....

Heerser_Aloysius | 08-11-10 | 11:44

Een sociaalcentrum.... Muhahaha. Binnenkort kunnen ze socialiseren in de Flevopolder als ze afval staan te scheiden in het eerst heropvoedingskamp van Nederland. Gezellig samen met onwillige Marokkanen.

FreshClash | 08-11-10 | 11:43

-weggejorist-

ariedebanaan | 08-11-10 | 11:43

Ben tegen kraken. Toch kraakt er ook wel iets in mijn gedachten.
Cultuur is een kosten post waar op bezuinigd gaat worden.
Hier is een plek waar het gratis kunst ontstaat en wat cultureel functioneert. Precies zoals cultuur moet zijn. Niet gesubsidieerd, op eigen kracht en inspiratie. En dan moet het weg.
Is het omdat het pand verbouwd gaat worden of commercieel verhuurd gaat worden?
Nee!
Er worden gedoogde nieuwe (anti) krakers ingezet.
Deze zullen natuurlijk ter ondersteuning voorzien worden van subsidies en andere middelen uit de grote bezuinigingspot
Eerlijk gezegd ontgaat mij de logica een beetje.

robterdam | 08-11-10 | 11:40

ariedebanaan | 08-11-10 | 11:10

Dan lees jij meer dan ik getypt hebt, knap hoor. Waar vraag ik of de master van een rechtenstudie wel een studie is?

SamsonHuntsAlone | 08-11-10 | 11:23

@Überbottehork | 08-11-10 | 11:23
*W wist.*

Überbottehork | 08-11-10 | 11:23

@zovoklets | 08-11-10 | 11:20
Zaterdag administratie al gedaan, dank u voor het meedenken. W

Überbottehork | 08-11-10 | 11:23

Heads or Tails | 08-11-10 | 11:07
Een rekenfout, jemig.
Iamand high up van de gemeente 020 die over dat beleid gaat wist te vertellen dat de huurprijs van de leegstaande kantoorpanden niet daalt. Iets belastingtechnisch, you do the math! (De m2 prijs is overigens wel accuraat.)

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:22

Dit valt onder de spamwetgeving, en de geadresseerden kunnen dus aangifte gaan doen.

Biebel | 08-11-10 | 11:22

Ik heb als student van de UvA dit niet ontvangen. Nu is het ook wel bekend dat ik -als een van de weinigen uit mijn jaar- niet links ben.

Framoes | 08-11-10 | 11:20

Überbottehork | 08-11-10 | 11:17

Werken? Doe 's niet zo raar, ik ben geen pauper ofzo. Ik was boterhammen smeren voor mijn dochtertje.

Jij gaat werken, (maandag admin-dag voor een winkelier?), omdat het moet!

zovoklets | 08-11-10 | 11:20

Kunnen die krakers niet gewoon in het bos wonen ofzo? Boomhutten, tenten of iets dergelijks.

King Kermis | 08-11-10 | 11:20

necrosis | 08-11-10 | 11:14

Oeh.. ik voel me vereerd.
Je poging tot toch iets te verzinnen op mijn antwoord verraad toch dat je zo een antwoord niet had verwacht op je o zo slimme dubbelzinnige vraag..
Hup.. wees een grote jongen/meid en niet huilie huilie doen.

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:18

Door mijn onbewuste linkschfilter heb ik deze e-mail nooit gelezen, blijk ik die wel gehad te hebben.

King Kermis | 08-11-10 | 11:17

Heads or Tails | 08-11-10 | 11:13
Door er een naamkaartje aan te hangen, wordt het verschijnsel niet minder erg. We zitten niet bij de dokter.

Bakito | 08-11-10 | 11:17

@zovoklets | 08-11-10 | 11:16
U ging toch werken?

Überbottehork | 08-11-10 | 11:17

Bakito | 08-11-10 | 11:13

Hoho. Zo'n aannemer werkt heeeel hard voor zijn geld hoor.

zovoklets | 08-11-10 | 11:16

@GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:07
Er zit een groot verschil tussen "aanpraak maken op" en "aanspraak KUNNEN maken op".
Ik zal je plemps dan ook met grote belangstelling blijven volgen.....

necrosis | 08-11-10 | 11:14

Bedplassert: ik wil ook werken waar jij werkt, alleen maar de hele dag commenten op GS. Wat voor baan is dat?

Yitsan | 08-11-10 | 11:14

ariedebanaan | 08-11-10 | 11:11

hebben we allemaal last van.. ain't we all typo slaves? :)

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:13

@Bakito | 08-11-10 | 11:00
Da's in de kantorensector de bekende 'varkenscyclus', moet je maar eens op google-en.

Sorry nog voor dat 'nijlpaard'. Ik bedoelde 'waterbuffel'.

Heads or Tails | 08-11-10 | 11:13

Hopelijk wordt de ME ook nog eens ingezet tegen frauderende aannemers en andere malafide types in de bouwsector. Deze maffia kost de samenleving veel meer dan een gekraakt pandje her en der.

Bakito | 08-11-10 | 11:13

Als er zoveel behoefte is aan dergelijke plek zou het een kleine moeite moeten zijn donateurs te vinden voor een leuk pandje aan de rand van de stad.
Beetje toegang heffen en kleine opslag op het biologische bier en je kunt het draaiende houden.
Daar hoef je echt geen huizen voor te gaan stelen.

vagehond | 08-11-10 | 11:12

-weggejorist-

ariedebanaan | 08-11-10 | 11:11

-weggejorist-

ariedebanaan | 08-11-10 | 11:10

Ha de Uva? Dacht effe dat het ging om de UVF, maar ben weer wakker......!

psycho_3 | 08-11-10 | 11:10

SamsonHuntsAlone | 08-11-10 | 11:05

Hey.. I have nevcer lost a case itt tot steijnen.
Bovendioen is het proces tegen Wilders tegen elke opvatting van een democratische rechtstaat in. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Wilders en de zijnen eens.. "gekkehuis"

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:09

De ME kan vantevoren beter waarschuwen dat er met "scherp" zal worden geschoten indien het uit de hand loopt, want dat gebeurd toch wel.
Na het waterkanon en het traangas wordt het vuur geopend...
Moet je eens zien hoe afschrikwekkend dat gaat werken.

Neerlandsbloed | 08-11-10 | 11:09

Heads or Tails | 08-11-10 | 11:07
LOL

Bedplassert | 08-11-10 | 11:08

@zovoklets | 08-11-10 | 11:01
U hoeft me niet te bedanken voor het voorzien in uw levensonderhoud, hoor. En nu ga ik werken, anders hebben u en uw krakervrinden morgen niets te eten.

Überbottehork | 08-11-10 | 11:08

necrosis | 08-11-10 | 11:04

Ik ben selectief als het om dienstverlening gaat; Niet iedereen maakt daar aanspraak op. ;)

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:07

vermeder | 08-11-10 | 11:04
Succes met je baan................. u is waarschijnlijk afhankelijk van een gesubsidieerd inkomen? En voor wat betreft de discussie, die had je al verloren bij je eerste domme statement.

Bedplassert | 08-11-10 | 11:07

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:01
LOL!
Je weet er echt niks van hè? Geeft niet hoor, ik had al zo'n vermoeden. 'Inkomsten afschrijven', hahaha!

Kun je ook nog eens niet rekenen. 500 x 200 x 12 = 1.200.000.

Wat kun je eigenlijk wel, komende er over te praten? Kraken?

Heads or Tails | 08-11-10 | 11:07

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:01
En dat zou eens rap moeten veranderen. Zul je zien hoe creatief men ineens om kan gaan met 8,5 miljoen m2 leegstaand kantoorruimte.
Met dit kabinet verwacht ik het trouwens niet dat er iets zal gebeuren.

blinde kip | 08-11-10 | 11:06

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:03
Dat was niet in 020, weet niet of dat per stad verschilt. Hoe ze het deden, deden ze het, maar ze deden het.

Überbottehork | 08-11-10 | 11:05

Überbottehork | 08-11-10 | 11:00 Er is structureel te weinig gebouwd UBH na WOII. Dat komt pas weer goed als de boomers beginnen te 'verscheiden'.

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:05

Ahum 2012 natuurlijk.

vermeder | 08-11-10 | 11:05

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:00

Nee hoor, geen verdere vragen. Het Nico Steijnen-beeld is compleet.

SamsonHuntsAlone | 08-11-10 | 11:05

zovoklets | 08-11-10 | 11:01
Rekeningen betalen kan je alleen als je inkomsten hebt en daar moet je weer voor werken. Ik heb geen enkel probleem met het betalen van de rekeningen want dat zorgt voor een luxe bestaan waarvoor ik dan ook hard gewerkt heb.

Bedplassert | 08-11-10 | 11:05

@blinde kip | 08-11-10 | 10:58
10 juli jl. was de sleuteloverdracht. Van besteedbaar loon is ook niet echt meer sprake, het meeste gaat op aan vaste lasten, onderhoud en boodschappen. Owja, en ik woon alleen, dus geen tweeverdieners hier. Keurig 3 kamerappartement, dubbele beglazing etc. Maarja, met een eigen woning kun je je niet meer elk weekend klemzuipen in de kroeg, en een bmw zit er ook even niet in. Dan maar met de Ford Fietstas naar de super, biertjes uit de aanbieding, verwarming aan. Ik zit prima zo.

Überbottehork | 08-11-10 | 11:04

@GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:00
Ik heb nog een vraag en denk er goed over na; wat kost/ reken jij per uur?

necrosis | 08-11-10 | 11:04

Vandaar dat dit mijn laatste reaktie wordt.
vermeder | 08-11-10 | 10:30

Kraken rules.
En vastgoed mensen mogen een vet hart krijgen. Is vast goed voor ze. Doeiiiiiiiiiiiiiiii.
vermeder | 08-11-10 | 10:57

Ik vermoed dat uw volgende reactie óók uw laatste wordt en die daarna óók. Kraken is voor egoïsten die gratis willen wonen op toplokaties. Mensen zoals u, voor wie opleiden geen medicijn blijkt te zijn tegen chronische domheid en achterlijk linkschdenken, vormen het moderne plebs.

Sanglier | 08-11-10 | 11:04

Ik zal die pannenkoeken ff terug mailen dat ik geen spam meer van ze wens te ontvangen daar ik een voorstander van het kraakverbod ben.
Eens zien wat ik terugkrijg :)

Nlz® | 08-11-10 | 11:04

Een discussie win je ook niet. Daar ga je later over nadenken en neemt dan misschien wat punten over van de "tegenstander" Ik zie het niet als een wedstrijd, maar meer om elkaar te prikkelen en misschien tot andere standpunten te laten komen. Dit gebeurt niet tijdens de discussie zelf. Misschien denkt ik morgen wel, hee Bedplassert had een puntje. (Nu nog niet.) En misschien denkt Bedplassert morgen wel, die Vermeder had een puntje. (Denk het niet, maar je weet nooit.)
We zijn allemaal mensjes. En ach, eind 20102 beginnen we toch weer opnieuw.

vermeder | 08-11-10 | 11:04

Doordat de mail aan UvA-studenten geadresseerd is maakt Geenstijl ervan dat de mail door de UvA verstuurd is? Kansloos weer.

Asmodean | 08-11-10 | 11:03

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:01
Een gebrek aan inkomsten kan je niet afschrijven van de belasting, verlies kan je afschrijven van de belasting maar als je als belegger met je overige panden wel winst maakt dan zal je toch alsnog VPB moeten betalen. U is kennelijk geen ondernemer.

Bedplassert | 08-11-10 | 11:03

Überbottehork | 08-11-10 | 11:00
Je kunt in 020 niet samen een huis huren als je geen relatie met elkaar hebt. Dat is voorbij en dat was altijd al dat EEN van de mensen volledig garant moest staan.

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:03

vermeder | 08-11-10 | 10:52

Precies. Zij racen door hun lege bestaan, op weg naar niets. Slechts rekening betalend.

zovoklets | 08-11-10 | 11:01

Karel Kruizenruiker | 08-11-10 | 10:59
Waarschijnlijk niet want wassen zien zij als misbruik van water en dat is weer slecht voor het milieu.

Bedplassert | 08-11-10 | 11:01

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:55
ALs je een kantoor van 500 m2 hebt dat je voor EU 200 pm2 wilt verhuren en dat staat leeg.
Dan vertel je de belasting dat je 100.000k aan inkomsten moet afschrijven.

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 11:01

Echt ongelooflijke pleurismensen die krakers... Onder het mom van 'sociaal beleid' zelf asociaal zijn, echt briljant.

"Er woont op dit moment niemand dan kan ik er toch wonen?"

Nee, het is niet van jou. Ergens kan ik begrijpen dat als iemand speculeert met huizen en er zelf niets aan doet.. dat het dan zuur is als iemand anders op straat moet leven. Maar zo zijn krakers al lang niet meer.

Nu is de gedachtengang: "Nee joh, je moet gewoon kraken, scheelt geld". Oprotten!

Het zijn ook altijd dezelfde types nooit zul je eens een respectabel man in pak tussen dat plebs zien staan die voor eerlijkheid is ofzo. Neen, alleen vies tuig met allemaal kansloze kapsels/kleding. Kan niet wachten tot ze me brute kracht terug de werkelijkheid in worden geramd met het liefst duizenden euro's aan boete....

Wat is er sociaal aan het zomaar betreden van een woning als ik en anderen wel moeten betalen voor hun woning. Ook geldt bij hun gewoon de regel wie het eerst kraakt het eerst maalt. Of doen zij ook aan wachtlijsten? ... nope.. niks sociaals aan die krakers.. Zwervers zijn het, oprotten!

Heerser_Aloysius | 08-11-10 | 11:00

SamsonHuntsAlone | 08-11-10 | 10:55
Voor je begrip.. het is rechten. Ik heb een meestertitel. Afstudeerrichting is niet notarieel of strafrecht maar internationaal recht met nadruk op mensenrechten voor de verandering. En zoals ik al eerder zei: Ik werk als bedrijfsjurist voor een bedrijf met 500+ werknemers en doe regelmatig zaken tegen de overheid.. neemt niet weg dat ik een socialistisch denkbeeld heb.

Nog meer vragen?

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 11:00

Bedplassert:
Hard weglopen? Ik moet gaan werken man! Ik ben geen kraker! (Heb ik trouwens wel zwaar respect voor.) Dag lieve mensen.

vermeder | 08-11-10 | 11:00

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:57
Ook dat. De mensen waar ik het over had hebben allemaal werk, BTW. Ik ken voorbeelden genoeg van studenten die gezamelijk een huis hebben gehuurd in de studietijd. 4 slaapkamers, ieder zijn eigen hok, de rest gemeenschappelijk. Niet van een louche pandjesbaas, gewoon bij een wooncorp. met bankgarantie van ouders. En gek genoeg was het er niet eens een bende.

Überbottehork | 08-11-10 | 11:00

Ach ja, het kraakverbod is er en geen vermedertje of zovoklets die daar nog iets aan kan doen. Dikke vinger voor jullie!!

SamsonHuntsAlone | 08-11-10 | 11:00

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:52
Dat er ondanks buitensporige leegstand toch steeds weer nieuwe bouwprojecten worden opgestart om de economie draaiende te houden enerzijds, en de dubieuze leefstijl van krakers anderzijds, zijn twee verschillende dingen. Als u dat niet los van mekaar kunt zien, wekt u inderdaad de schijn van beneveling door alcohol.

Bovendien ben ik geen nijlpaard.

Bakito | 08-11-10 | 11:00

Soms vind ik het wel jammer dat ik niet zelf een bulldozer heb met opgebouwde granaatwerper. Zou graag wat bijstand verlenen.

Kwestie van burgerfatsoen.

Heads or Tails | 08-11-10 | 11:00

Als ze er allemaal uit geflikkerd zijn gaan ze zich dan eindelijk eens wassen ??

Karel Kruizenruiker | 08-11-10 | 10:59

Ik ga zo mijn rug eens laten kraken... Helemaal uit laten wonen door de chiropracticus.

c.onjo | 08-11-10 | 10:59

vermeder | 08-11-10 | 10:57
Typisch links, eerst heel hard roepen, de discussie niet kunnen winnen, dan schelden en vervolgens heel hard weglopen. Lutser!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:58

@Überbottehork | 08-11-10 | 10:53
Wanneer heeft u uw huis gekocht?
Nu is het wel zo dat sparen lastig wordt met een rente die na aftrek van reële inflatie negatief wordt en huizen veel harder in prijs zijn gestegen dan lonen de afgelopen decennia. Het werkelijke vrij te besteden loon zal al flink lager zijn dan bijv. 10 jaar geleden.

blinde kip | 08-11-10 | 10:58

Fuck de geuzenkreet 'kraken'. Goed dat 'kraken' strafbaar wordt, ik kan er geen begrip voor opbrengen. Gewoon lieden aan de oortjes het pand uittrekken, en laten opdraaien voor alle schade. Ga gewoon onder een brug slapen stelletje imbecielen. Ik wens de ME veel plezier toe bij het ontruimen, ik had het graag zelf willen doen.

superlenig | 08-11-10 | 10:57

@Heads or Tails | 08-11-10 | 10:55:

De overdreven Nederlandse huurbescherming zal daar een grote rol in spelen, evenals de reparaties die moeten worden ondernomen nadat studerend (lees: zuipend en neukend) Nederland er de boel ondergezeken heeft.

Balsaq | 08-11-10 | 10:57

Überbottehork | 08-11-10 | 10:53 Je bedoelt: 'Studenten moeten gewoon in een hoger segment kijken en zich er niet op een appel en een ei vanaf willen maken?'

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:57

@Theodoros | 08-11-10 | 10:54
Godwinnetje is weer uit de lucht.

Überbottehork | 08-11-10 | 10:57

Gweldige discussie. Jammer dat ik nog wat moet werken vandaag. Kraken rules.
En vastgoed mensen mogen een vet hart krijgen. Is vast goed voor ze. Doeiiiiiiiiiiiiiiii.

vermeder | 08-11-10 | 10:57

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:43
Wat zijn 'niet ontvangen huurtegoeden' en waarom zouden die belastingtechnisch gunstiger zijn dan 'tijdelijke student-betaalbare huur'.

Sorry voor het kreupele Nederlands, maar ik wilde je juist citeren.

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:55

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 10:53

Doe maar trots maar het klinkt als een lachertje van een studie hoor.

SamsonHuntsAlone | 08-11-10 | 10:55

vermeder | 08-11-10 | 10:52
Als andere mensen niet heel hard werken dan had jij geen uitkering gehad lutser!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:54

zovoklets | 08-11-10 | 10:45
Minderwaardig mens, schrijf je over een mede-reaguurder. De nazis hadden daar zo'n mooi woord voor.

Theodoros | 08-11-10 | 10:54

Bedplassert | 08-11-10 | 10:47
Dan kunnen we elkaar een hand geven.

Fred667 | 08-11-10 | 10:53

zovoklets | 08-11-10 | 10:49
Liever nog een schone paarse broek dan stinken naar de urine en stront omdat je je al weken niet gewassen hebt. Dat is pas smerig. Nee lutser, jullie strijd is gestreden en you have lost! Whhoeoeoehhahaaaa

Bedplassert | 08-11-10 | 10:53

Theodoros | 08-11-10 | 10:5

Universiteit Utrecht, Bachelor: Rechtsgeleerdheid, Master: International Public Law & Human Rights

Ow ja.. mijn scriptie is (als het goed is) wel gepubliceerd zonder enige vorm van embargo :P

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 10:53

@Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:40
Ja, ook wonen is een keuze. Ik hoor in mijn omgeving heel veel jongeren (daar reken ik mezelf ook nog toe trouwens) zeiken dat het onmogelijk is een huis te kopen. Allemaal jongens en meiden met diploma's en een salaris van +-200 tot 500 per maand meer dan ik. En ik heb gewoon een eigen huisje. Kids van tegenwoordig moeten realistisch worden en niet gelijk een huis willen hebben net als hun ouders, met 5 slaapkamers, een jacuzzi, vloerverwarming en een carport veur de Volvo.

Überbottehork | 08-11-10 | 10:53

Volgens mij heeft de UvA hier niet zoveel mee te maken. Mailtje is afkomstig van Schijnheilig en de universiteit wordt 1 keer genoemd. Om dan direct UvaA Linksche Kerk te gaan roepen...

Pon | 08-11-10 | 10:52

Niets doen is een vorm van idealisme. Als sommige mensen iets minder hard hadden gewerkt, of liefst, helemaal niets, hadden we een hoop ellende minder gehad. Die menneer van BP (I am sorry, southpark), werkte ook heel hard.

vermeder | 08-11-10 | 10:52

@Bakito | 08-11-10 | 10:43
Goede vriend, jij dacht toch niet in alle ernst dat ik in de ochtend al aan de fles was? Bon. Luister, ouwe paddovreterT: Als je op aarde komt, is er niks voor jou. Je ouders geven je te eten (soms te veel, zie vorige topic) en de rest moet je zelf verdienen. Dat betekent dat er doorgaans gewerkt moet worden.

Zou het niet zo kunnen zijn dat die krakers gewoon domweg te lui zijn om te werken en jou daarvoor willen laten opdraaien (gesteld dat je werk hebt met inkomsten waarover belasting betaald moet worden)?

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik heb geen zin om aan die shit mee te betalen. Wat iemand met z'n geld doet, moet-ie zelf weten, zolang het maar z'n eigen geld is. Trouwens, het zijn juist vaak linkse gemeentebesturen die projectontwikkelaars etc. toestemming geven om al die lelijke kantoorgebouwen te bouwen. Vrijwel elke grote stad in NL is links, jeweetttog!
Daarom, Bakito, kan ik niet wachten op rondvliegende krakers. Live stream!

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:52

zovoklets | 08-11-10 | 10:49
Jaloers? Types zoals jij moeten nu eenmaal met het openbaar vervoer want anders rijden die leeg! Pauper!!!!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:51

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 10:47
Jezus, is dat ook al een studie? Graag universiteit noemen.

Theodoros | 08-11-10 | 10:50

zovoklets | 08-11-10 | 10:45
Kijk! Zo kennen we het type krakert weer, lekker schelden op een ieder die het niet eens is met hun eigen gedachtengoed. Typisch socialisten gedrag, eens dom, altijd dom!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:50

Bedplassert | 08-11-10 | 10:47

Een BMW als beloning? Woehahaha....
Door paarse broeken ge-indoctrineerde lutsers, dat zijn jullie.

zovoklets | 08-11-10 | 10:49

En ook vervelend dat het zo nog slechter gaat met de vastgoed industrie. Het zijn allemaal van die sympathieke mensjes, die het zo goed met ons gepeupel voor hebben. Daar willen ze zelfs nog wel eens voor ons in de gevangenis gaan zitten. Echt, foei, krakertjes, om die lieve mensen met hun mooie pakken zo de voet dwars te zetten.

vermeder | 08-11-10 | 10:49

@zovoklets | 08-11-10 | 10:45:

Geloof jij nu maar in je eigen demoontjes, he? Zoals daer zijn: klimaatproblematiek (die is er inderdaad, maar die is geen probleem voor de Westerse wereld), en dergelijke.

Jullie tijden zijn voorbij.

Balsaq | 08-11-10 | 10:49

vermeder | 08-11-10 | 10:30

Kraken is cool he? Dat dacht ik toen ik jong was ook, had wel sympathie voor ze. Totdat jaren later bij mij in de straat een pand werd gekraakt. Nu hebben veel krakers de onhebbelijke eigenschap geen baan te hebben dus dat werd gezuip, geschreeuw, herrie, harde muziek tot in de late uurtjes. Vrijwel iedere dag. Voor iemand die wel op tijd zijn bed uit moet en geld gaat verdienen is dat niet echt prettig kan ik je zeggen. Een paar keer er naar toe gaan om te vragen om het allemaal wat minder kon viel niet in smaak bij de heren krakers. Er is een verschil tussen iets doen uit idealisme of alleen maar een uitvreter zijn. Kraken is niet cool, kraken is een excuus voor lamzakken die te beroerd zijn om te gaan werken.

SamsonHuntsAlone | 08-11-10 | 10:48

vermeder | 08-11-10 | 10:45
Jaloers??? Volgens mij zijn krakers nogal jaloers aangelegd vanwege het niet hebben van enig bezit.

Bedplassert | 08-11-10 | 10:48

Zovoklets:
Ja, die blijft geinig: 'eigendom bestaat niet' of 'eigendom is stelen van de gemeenschap'. Ga boeken lezen, begin bij John Locke ("... the natural rights are life, liberty and estate (private property)...").

Theodoros | 08-11-10 | 10:48

vermeder | 08-11-10 | 10:45
Krakers zijn rijkeluiszoontjes met haast (vooral) en illegale buitenlanders.

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:47

Bedplassert | 08-11-10 | 10:33

Ben afgestudeerd in de mensenrechten, was toen socialist.. en nu met een dik betaalde baan als bedrijfsjurist ben ik nog meer overtuigd van het goede van socialisme.
het heeft niets te maken met de centjes.. maar met idealisme :)

GeniusIsBorn;NotPaid | 08-11-10 | 10:47

Fred667 | 08-11-10 | 10:45
Nee! Mijn vropuw heeft ook een BMW en inmiddels hebben mijn personeelsleden ook een BMW. Goed personeel moet je namelijk belonen voor hun harde werk.

Bedplassert | 08-11-10 | 10:47

-weggejorist-

randomaccount 18 | 08-11-10 | 10:46

Fred667 | 08-11-10 | 10:43
*De bal in de goal duwt.*
Dat is niet de definitie van facisme.
Zou deze dat zijn, (zou deze definitie kloppen) dan zou het kabinet Rutte fascistisch zijn.....
(Try again man....!)

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:46

Bedplassert | 08-11-10 | 10:41
Heb jij maar 1 BMW dan?
Pauper.

Fred667 | 08-11-10 | 10:45

Erg vreemd dat de overheid burgerknokploegen nodig had om woningspeculatie tegen te gaan. En ook nog ploegjes waar je niet zo makkelijk in komt. Dit had vanaf het begin anders geregeld kunnen worden. Geeft maar weer aan waar de prioriteiten liggen.

blinde kip | 08-11-10 | 10:45

Ligt hier niet een taak voor de NOS om een live-streampje de lucht in te hengelen, zodat wij allemaal mee kunnen genieten van in het rond vliegende krakers? Je maakt entertainment of je maakt het niet, zo simpel is het.

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:45

Als ze gewoon voor die ruimtes zouden betalen was er geen enkel probleem

onrendabeltje | 08-11-10 | 10:45

Heerlijke discussie, en weer twee medestanders erbij. Kraken rules. stelletje jaloerse fatsoensrakkertjes.

vermeder | 08-11-10 | 10:45

Bedplassert | 08-11-10 | 10:41
Milieucrimineel, minderwaardig mens en trots op zijn carbonfootprint.
Sjonge.

zovoklets | 08-11-10 | 10:45

Het gaat gelukkig weer de goede kant op met studerend Nederland. Studeren wordt langzaamaan weer alleen voor de rijken zoals het hoort! Laat die paupers lekker de huishoudschool gaan doen ofzo.................... hahahahaha

Bedplassert | 08-11-10 | 10:44

Zowaar daadkracht van gemeente en politie? Waarom is het zo moeilijk dan om wijken met fijne allochtone jeugd/overlastplegers ook eens een bezoekje te schenken?

von Krankenhausen | 08-11-10 | 10:44

Zovoklets:
Met een omweg, maar Fukuyama krijgt gewoon gelijk.

Theodoros | 08-11-10 | 10:44

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:40
De verhouding tussen leegstand en toch weer allerlei lelijke gebouwen neerplanten is helemaal zoek. Dat heeft niks met bezit te maken. Bekrompen zuiplap.

Bakito | 08-11-10 | 10:43

Bakito | 08-11-10 | 10:38
De miljoenen m2 kantoorruimte staat leeg en word niet verhuurd omdat 'niet ontvangen huurtegoeden belastingtechnisch gunstiger zijn dan tijdelijke student-betaalbare huur.'
Daarnaast is het te gek voor woorden als een student in een kantoorflat zou moeten wonen. Stapel gewoon even wat meer van die containerparkern op. Hoe moeilijk is dat?

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:43

zovoklets | 08-11-10 | 10:40
Was de definitie van fascisme niet het opleggen van de wil van een minderheid aan een meerderheid?
Het tij is kerende, het volk is jullie boegeroep zat en jullie zijn geen meerderheid meer.
De term fascist gaat hierdoor manco.

Fred667 | 08-11-10 | 10:43

Niet intrappen, mannen. Vermeder en vrienden zitten alleen maar te stoken (en ik kijk geamuseerd toe). Leven we niet in een heerlijk rijk en vreedzaam land? Lekker op GS bruut op elkaar inhakken, en daarna elkaar bij de Albert Heijn weer vriendelijk groeten.

Theodoros | 08-11-10 | 10:43

@Bedplassert | 08-11-10 | 10:40:

Je hebt helemaal gelijk.

@zovoklets | 08-11-10 | 10:40: Ja, natuurlijk, ik (en naar ik aanneem ook zovoklets) worden door de corporate wereld meer dan goed betaald, omdat wij in onszelf _geïnvesteerd_ en daarna hard _gewerkt_ hebben.

Balsaq | 08-11-10 | 10:43

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:39

Moderne krakers kraken een server- en mediapark. Dat zal het proletariaat leren. Neem ze lobotomie-doos af en ze gaan weer nadenken.

AKSIE!

zovoklets | 08-11-10 | 10:42

@ zovoklets | 08-11-10 | 10:40

Hahahahaha LOSER!!!!!!! Mocht ik je ooit tegenkomen dan zal ik zwaaien vanuit mijn nieuwe BMW.............. whoeoeohahahahhaaaaa

Bedplassert | 08-11-10 | 10:41

@Bakito | 08-11-10 | 10:38
Ik heb thuis nog een paar duizend ongebruikte euro's liggen. Ik bedoel, ze liggen daar maar in de la.
Heb jij recht op, maar natuurlijk! Laat je nakijken, raar nijlpaard.

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:40

@zovoklets | 08-11-10 | 10:38:

Ja, en precies welke andere definitie van "eigendom" had je willen hanteren? Geweld (door de staat, of door jezelf) is een noodzakelijke voorwaarde voor het bestaan van eigendom.

Daar is dan ook nietsch mis mee: klaarblijkelijk vinden onrendabelen het nodig om eigendom te jatten van mensen die daar _wel_ voor gewerkt/geïnvesteerd hebben. Tegenover dat soort onrendabelen is het inzetten van buitensporig geweld door de staat volgens mij verdedigbaar.

Balsaq | 08-11-10 | 10:40

@ zovoklets | 08-11-10 | 10:38

Ach, mijn vader zei het vroeger al "mensen die niets hebben willen altijd delen" en dat klopt nog steeds als een bus! Eigendom bestaat niet? Dat geldt zeker alleen voor mensen met eigendom? Waar ik vandaan kom noemt men dat jaloesie!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:40

+1 voor die ME'er met zijn 'nog een keertje doen he'

Fred667 | 08-11-10 | 10:40

Hmm, ja.. Echt een verschrikking dat kraken. Zullen we in het kader hiervan de andere culturele panden in Amsterdam ook maar eens ontruimen zoals: de Melkweg, Pardiso en de Balie? Waarom niet de huidige kraakpanden laten voor wat ze zijn en alleen nieuwe kraakpanden uit de weg gaan. Of als de pandeigenaar er een nieuwe bestemming voor heeft. Waarom niet de partijen eerst met elkaar in gesprek laten gaan voor je rigoureuze stappen neemt. Overigens is een kraakpand waar viespeuken wonen een ander verhaal dan een kraakpand waar iets wordt gedaan voor de maatschappij.

Heibeltje | 08-11-10 | 10:40

Bedplassert | 08-11-10 | 10:39

Corporate Fascist!

zovoklets | 08-11-10 | 10:40

Nee, ik ben ook dronken na een avondje stappen.

vermeder | 08-11-10 | 10:40

Stel je voor, je runt een Universiteit.
Als je dan al 60 jaar (ondanks kudde's rechtse kabinetten) ziet dat je studenten niet aan een kamer raken, dan wil je wel eens op de verkeerde knop drukken.
Maar GS komt op vOOr de student, voor het woon- en bouwbeleid, dus waar hebben we het over?
Wonen is een kwestie van voor iedereen aangeboren geluk?
Wonen is net als succes en geluk, een keuze?

Einde van de Domheid | 08-11-10 | 10:40

Moderne krakers/hackers leggen websites plat, geen woningen.

Wat een ouderwetse sukkels! Sla ze maar de panden uit ja, of wat er nog van over is!

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:39

Ik heb sterk het idee dat er wat Indymedia reaguurders hebben ingelogd op GS. Welkom linkse 'vrinden' en succes met jullie vooraf verloren strijd!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:39

Alleen al in Utrecht staan een paar miljoen kubieke meters woon- en werkruimte leeg c.q. weg te tyfen. Brinkman van Bouwend Nederland, of hoe die maffiatak ook moge heten, klaagt dat het slecht gaat met de sektor. Gek he...?
Het kraakverbod slaat dan ook helemaal nergens op.

Bakito | 08-11-10 | 10:38

Bedplassert | 08-11-10 | 10:36

Eigendom bestaat niet!
Slechts van anderen d.m.v. geweld afgeschermd, tijdelijk bezit.

zovoklets | 08-11-10 | 10:38

Heheheh ik heb deze mail ook gehad... echt schandalig dat de UvA mij oproept tot links gedrag.

Quanquer | 08-11-10 | 10:38

Aangezien we niet willen oproepen tot geweld, zal ik zulksch overlaten aan de staet, die namesch ons het geweldmonopolie heeft.

Ik heb er overigens wel --net als bij die stinkhippies bij Castor-- een idee over:

Met de stok erop!

Balsaq | 08-11-10 | 10:37

vermeder | 08-11-10 | 10:34
Neuk het systeem. Weest een vrije geest.

zovoklets | 08-11-10 | 10:36

UVA, clubje zwevers.

gozahtje | 08-11-10 | 10:36

@ zovoklets | 08-11-10 | 10:31

Principes??? Hahahahaha andermans eigendom inpikken vindt jij vallen onder het hebben van principes? Je leven lang tegen de maatschappij aantrappen maar ondertussen wel profiteren van diezelfde maatschappij vindt jij zeker ook principes? Beetje rare principes houdt jij er op na.................. fail!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:36

@vermeder | 08-11-10 | 10:30

Met andere worden vermeder "jatten is cool" ? En jatters rules...? Ik kan me niet voorstellen dat jij gewoon een baan hebt en dit durft te schrijven ? Daarom ga ik er toch maar vauit dat je niet alleen stinkt na een avondje stappen....

casino | 08-11-10 | 10:36

Zovoklets, Marcus Porcius Cato en Vermeder, tegen de rest. Spannend.

vermeder | 08-11-10 | 10:35

Een zoveelste reden om lekker aan de VU te gaan studeren. Misschien wat gereformeerd en ZuidAs, maar ten minste niet zo geytenwollensokken links.

fietskettingslot | 08-11-10 | 10:35

-weggejorist-

randomaccount 18 | 08-11-10 | 10:34

Marcus Porcius Cato | 08-11-10 | 10:30
Leidenuniv.nl

zovoklets | 08-11-10 | 10:34

Marcus Porcius Cato | 08-11-10 | 10:30
Technische universiteiten. Alle krakers studeren iets met menswetenschappen.

Detlev Tarnowitz | 08-11-10 | 10:34

-weggejorist-

ariedebanaan | 08-11-10 | 10:34

Hee, ik heb een medestander. Dank, zovoklets. Ik ga weer tikken. Kraken rules. (Sowieso alles wat tegen instituties ingaat heeft mijn zegen.) Of ben ik nu voor de kerk? Ingewikkeld allemaal.

vermeder | 08-11-10 | 10:34

-weggejorist-

randomaccount 18 | 08-11-10 | 10:34

@ Marcus Porcius Cato | 08-11-10 | 10:30

Studenten hebben idealen.......... totdat ze afgestudeerd zijn en een baan weten te bemachtigen met een dik salaris, dan gaan ze VVD stemmen. Winston Churchill zei het destijds al, als je jong bent en geen socialist dan heb je geen hart, wordt je ouder en ben je nog steeds een socialist, dan heb je geen hersens!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:33

-weggejorist en opgerot-

randomaccount 18 | 08-11-10 | 10:32

@ vermeder | 08-11-10 | 10:30

Kraken is diefstal en daar zijn gelukkig veel reaguurders tegen! Laat dat werkschuw langharig tuig lekker gaan werken voor hun poen! Eindelijk gebeurt er wat tegen dit tuig, ik hoop dat de ME keihard optreed tegen die krakers!

Bedplassert | 08-11-10 | 10:32

Krakers hebben principes, kom daar nog eens om in deze globalized corporate world.

Huldo's voor mensen die zich verzetten tegen de groot kapitalistische uitzuigers en hun gehersenspoelde geweldsmarionetten in uniform.

Peace dude! (and dudettes)

zovoklets | 08-11-10 | 10:31

Waarom is die UVA eigenlijk zo'n verzamelplaats voor tuig ? Hebben we ook een Universiteit in Nederland waar gewoon fatsoelijke mensen naar toe gaan ?

Marcus Porcius Cato | 08-11-10 | 10:30

Krakers blijven cool. Ik zou bijna denken dat reaguurders een stel enorme zeikerds zijn. Jullie zijn toch zo cool en willen altijd alles anders. Nu wordt er alleen maar gesproken over regeltje dit, regeltje dat, en dat je je daar aan moet houden. Reaguurders, jullie zijn zelf een ontzettend stelletje fatsoenrakkers. Vandaar dat dit mijn laatste reaktie wordt. ps. Ik heb een baan en heb de universiteit afgemaakt en ben geen kraker. En stinken doe ik alleen na een avondje zuipen. Kraken rules.

vermeder | 08-11-10 | 10:30

@b-badmuts | 08-11-10 | 10:22
En omdat het adressenbestand door de UVA beveiligd zou moeten zijn tegen misbruik, is de UVA hoe dan ook medeplichtig. Al was het maar wegens nalatigheid.

rara | 08-11-10 | 10:27

Volle agenda hebben die werklozen.

casino | 08-11-10 | 10:25

Ik heb geen mail gehad :(

SwiftCrack | 08-11-10 | 10:25

Kunnen we straks stemmen op de kraker 'die er het mooist bij ligt'?

Heads or Tails | 08-11-10 | 10:25

" .. verboden is opruien en aanzetten tot haat..."

einde citaat

Creaguurder | 08-11-10 | 10:25

Krakers zijn dieven en vies en ze stinken ook nog. (om over de negatieve eigenschappen maar helemaal te zwijgen)

De Stramme Kabouter | 08-11-10 | 10:24

Aktie!

Detlev Tarnowitz | 08-11-10 | 10:23

je kan in die schoolsystemen gewoon groepen mensen mailen

b-badmuts | 08-11-10 | 10:23

Kraken zouden ze moeten verbieden!

Gertos | 08-11-10 | 10:23

Dat wordt stenen gooien, auto's en etalages vernielen, bloed en verderf. Linkschmensen zijn best link. Opruimen die rommel.

Benman | 08-11-10 | 10:22

Dit is helemaal geen e-mail van de UVA, maar door iemand die een mail stuurt naar UVA adressen..

b-badmuts | 08-11-10 | 10:22

Ze willen creativiteit een impuls geven.

Verzin dan verdomme ook een creatieve manier om het probleem op te lossen en val mij niet lastig me spam..

Poliest of Poliest | 08-11-10 | 10:20

Is pius alweer terug?

Detlev Tarnowitz | 08-11-10 | 10:20

Nou nou, een axiegroepje maakt gebruik van UvA mailadressen. Kan iedere student met de juiste * op de juiste plek.
Ik ben geschokt, woedend, het is knattergak!

Sir EnemA | 08-11-10 | 10:18

Juist:

Ga werken en koop je huis -_- zoals de meeste NL'ers

Hoogevost | 08-11-10 | 10:18

Aktie? Dat moet toch aksie zijn?

Qua krakerssociolect that is. Then again, de kraker van anno tegenwoordig is natuurlijk niet meer de kraker van anno dertigjaargeleden.

Reinaert | 08-11-10 | 10:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken