Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Monarchie wederom gered door PvdA

3e933f43_beageert.jpgOmdat het altijd nog sneuer kan. Nu het nieuwe kabinet goed en wel geïnstalleerd is zou je zeggen dat het leed wel zo'n beetje geleden is qua winnen/verliezen. Maar bij de PvdA zijn ze nog lang niet uitgehuild en gaan ze nog even lekker door met zwelgen in hun eigen loserschap. Zo zal Cohen en zijn gevolg het wetsvoorstel van de PVV voor een ceremonieel koningschap NEVER NOOIT steunen. Oftewel: de PvdA is van mening dat Nederland wel wat meer Beatrix kan gebruiken. Erfopvolging? Reuze modern hoor, past ook prima binnen de sociaaldemocratie zoiets. Quote: "De koningin is een symbool voor Nederland. Net zoals tulpen dat zijn. Zij maakt mede dat Nederland Nederland is. (...) De koningin staat voor continuïteit, eenheid, herkenning." Nee dit is niet de hoofdredacteur van Vorsten die u door de zaal hoort galmen, het is PvdA-kamerlid Pierre Heijnen. Gelukkig is Pierre wel een eerlijke jongen en verklapt hij ook meteen maar hoe de vork echt in de steel zit: "Ik vind dat je achterliggende motieven mee mag laten wegen bij de beoordeling van voorstellen. Welke boodschap wil Wilders de wereld insturen? Hij wil zich afzetten tegen de elite. Maar laten we oppassen om de bijl te zetten in belangrijke instituten en symbolen." Aha! Aap, mouw, faal. Dankzij de jankerts van de PvdA is er dus geen meerderheid voor Greets voorstel. Na Drees, Den Uyl en Kok is de monarchie weer gered door de sociaal-democratie. Leve de koningin!

Reaguursels

Inloggen

@Beb | 31-10-10 | 20:26 : Mijn huiswerk komt niet van InHolland met een waardeloos diploma, de jouwe wel?

Mr.C3121 | 31-10-10 | 21:46

-weggejorist-

Beb | 31-10-10 | 20:26

Eigenlijk zijn mensen die de monarchie willen afschaffen gewoon oplichters en horen thuis in het gelijknamige tv programma! Als je een bedrijf hebt met alleen maar studenten die snel carrière willen maken en iedere keer wordt één van hun gekozen, zal het ze niet uitmaken of het bedrijf failliet gaat, als hun eigen zakken maar gevuld zijn, daarna gaan ze naar het volgende slachtoffer, precies zoals een oplichter dat ook doet!!!

Mr.C3121 | 31-10-10 | 16:58

Het meest sprekende voorbeeld of vergelijking is toch de gewone werkvloer, de baas verdient meer dan het kantoor personeel en het werkvloer personeel... (magazijn, elektriciens, verwarmingsmonteurs ect.) De baas staat ook boven de werknemers? De Koningin of koning boven het werkend volk en verdient dus ook meer dan de rest... Als je dit dus in perspectief ziet is er geen verschil met de gewone werkmensch.... Een president is net zo duur als een koningin, aan declaraties alleen al...

Mr.C3121 | 31-10-10 | 16:33

-weggejorist-

Beb | 31-10-10 | 14:59

-weggejorist-

harriechristus | 31-10-10 | 12:23

Een van de weinige weldenkende leden,
de enige stabiele breed gesteunde basis,
van onze hele regering eruit donderen?
Alsof een parlementaire monarchie,
niet walgelijk genoeg is. Een volledige
democratische republiek? Alsof jullie
verbaal terroristisch internet tuig, niet
al genoeg invloed hebben, met dat
onbegrijpelijke stemrecht van jullie.
Ik zeg: Lang leve de monarchie! lang leve
de koningin! Hoezee! Hoezee! Hoezee!

MickeyFaust | 30-10-10 | 20:10

Eendracht maakt macht, leve de republiek!
Willem Hollander | 29-10-10 | 16:47
-
Je kan natuurlijk ook eendrachting de monarchie aanhangen, dan spreken we van Samen sterk ! Maar dat begrijp je misschien niet, een beetje machtsg.. l misschien?
-
Weg met republieken en aanhangers!

Mr.C3121 | 30-10-10 | 17:42

@jannnnn5591: Mensen die geboren zijn in Nederland en niet weten dat wij een monarchie zijn hebben denk ik een steekje los. Het verschil met president is toch het Mussolini gehalte, het hele volk onder je, of alleen de oproerkraaiers van je eigen partij en een soort van maffia oorlog voeren met andere partijen (oppositie)...

Mr.C3121 | 30-10-10 | 16:39

Nog FF geduld Geert Provinciale Verkiezingeng komen er aan 14 maart 2011 einde verhaal! Doei Rooie trix en PVDA!

ONS | 30-10-10 | 16:23

Opportune ratten.

natte krant | 30-10-10 | 14:29


@Mr.C3121 | 30-10-10 | 02:16 : Als er geen koningshuis meer zou zijn in Nederland wordt het een republiek met zo'n niksnut van een president.
wel, en wij, wat hebben wij nu dan?

@longblond | 30-10-10 | 02:43
mensen die de monarchie verdedigen: je kan er eigenlijk niet boos op worden, het blijft altijd wat zielig (uitgezonderd diegenen die rechtstreek profijt zoeken, dat blijft echt krapuul)

jannnnn5591 | 30-10-10 | 13:46

"Veeleer voorzie ik dat over 8 jaar niet het koningshuis maar de PVV tot het verleden van Nederland behoort......... hopelijk een paar eerder.......... de tijd zal het leren"

longblond | 30-10-10 | 02:43

Nou dat hoopt een meerderheid NIET met je, ik zou mijn geld maar inzetten op andersom: stopzetten van de koningshuis-ww en andere koningshuisuitgaven en ceremoniele functies geven. De PVV zit natuurlijk binnen 8 jaar in een regering, daar kun je donder op zeggen.

Rene Zoutketel | 30-10-10 | 13:03

Dit misplaatst verzet van eveneens misplaatst (als volksvertegenwoordiger) Cohen levert hem t.z.t. weer een ludiek ' bedankje' op van Wilders, die WEL doorheeft wat het volk wel en niet wil. Het weldenkend volk wil geen bemoeienis van ongekozen snobs met staatszaken. Ten eerste omdat ze er de ballen verstand van hebben en ten tweede omdat ze op niets anders uit zijn (zoals de hele geschiedenis door) op eigenbelang. Wilders spint dus weer electoraal garen..

republikeintje | 30-10-10 | 10:17

Koningshuis en PvdA: de ene hand wast de andere.

Ivoren Toren | 30-10-10 | 10:06

De Oranjes maken al sinds het bestaan van Nederland deel uit van de regering. Beatrix heeft zich voor dit land, dag in dag uit ingezet en om haar en haar familie, net voordat ze afscheid neemt, aan de spreekwoordelijke dijk te zetten zou een ongekende afgang voor dit land zijn. Bovendien moet de grondwet er voor gewijzigd worden en als alles mee zit duurt dat minimaal 8 jaar. De PVV maakt tot op de dag van vandaag geen deel uit van de 1e kamer en een meerderheid van zowel de 1e als 2e kamer peinst er niet over mee te gaan in het zoveelste
kul-voorstel van de PVV .......... ( en dan heb ik relatief weinig met het koningshuis..... maar dat terzijde) Veeleer voorzie ik dat over 8 jaar niet het koningshuis maar de PVV tot het verleden van Nederland behoort......... hopelijk een paar eerder.......... de tijd zal het leren.

longblond | 30-10-10 | 02:43

Als er geen koningshuis meer zou zijn in Nederland wordt het een republiek met zo'n niksnut van een president. Wat heb je daar nou aan? Dit soort mentaliteit vinden we terug in de criminele sector, de eigen club (criminelen vriendjes) voor de anderen... Dus toekomst... geen president voor mij, want ik ben geen crimineel :0)))

Mr.C3121 | 30-10-10 | 02:16

Wat een schandalige partij is de pvda. Ze zoeken nu, in hun strijd om het behoud van de macht, zelfs steun bij het door hen ooit zo verguisde koningshuis. Wat laf en wat een gemiste kans. Na Juliana had het al op de schop gemoeten en gemogen.

frisenfruitig | 30-10-10 | 01:53

Altijd heel erg schattig dat PVV aanhangers de PVDA verwijten dat ze NIET democratisch zijn. De partij van Wilders heeft maar lid, die alles voor het zeggen heeft. Dat is pas democratisch.

@ Krem

Ik heb me met het vorige plempsel al niet populair gemaakt, maar de PVV is gewoon de moderne PVDA. Over vier a vijf jaar is de PVV al helemaal ingeburgerd omdat dan het islam/integratie verhaal nog normaler is in de politiek. Dan moet Wilders weer een nieuw stopwoordje vinden.

Je gaat bijna denken dat Wilders de PVDA financiert. Als je eerst al zo stom bent om Hamer fractievoorzitter te maken en daarna met die stotteraar uit Amsterdam komt, Cohen. Dan vergeet ik nog Vogelaar.

Ik denk zelfs dat het socialisme nog stevig in haar schoenen staat. De PVV heeft ook een vorm van socialisme. Het oude socialisme is echter aan vernieuwing toe. De PVV is nu de volkspartij van Nederland geworden. En de SP natuurlijk.

Insure | 30-10-10 | 00:04

-weggejorist-

Methusalem III | 29-10-10 | 23:29

Als ze dr smoel maar zou houden had ik het prima gevonden als ze de rest van dr leven symbolisch lintjes ging doorknippen. Of inderdaad, fungeren als tulp.

ren-forrest-ren-e | 29-10-10 | 22:36

@ Koosnaampje | 29-10-10 | 11:25

de VVD is al tegen sinds de oprichting, de PvdA juist niet, alleen nu wel omdat het voorstel van Wilders afkomt.. ongeloofelijk dat ik ooit nog wel op de PvdA gestemd heb, hoe naïf moet ik wel niet geweest zijn.. -100 voor krem toen

krem | 29-10-10 | 22:05

De PvdA, sneuer kan het niet.. iemand die staatshoofd wordt door erfopvolging is volledig uit de tijd en ondemocratisch mja dat zal de PvdA een zorg zijn, PvdA-democratie werkt nu eenmaal net iets anders..

krem | 29-10-10 | 22:00

En voor de vierde maal draaide Pieter Jelles Troelstra zich om in zijn graf.

bruin1 | 29-10-10 | 21:34

ZOW, ze laten hun priciepes even varen om Wilders te kunnen pesten.
Wat een partij.....

hotmint | 29-10-10 | 19:36

Zit niet echt in het linkse vak, maar ben wel voor handhaving van hollandse tradities. het koningshuis hoort daar ook bij. Hoe meer je nu weggeeft des te meer ruimte voor links er ook iets voor de medenederlanders in te verkloten. Ceremoniele functie kan iedere imam of ayatolah krijgen, koningsschap niet en zeker niet in deze vorm. Let op he, allochtonen en in nederland geboren allochtonen zijn over 10 jaar echt met heul veul. Ik zou zeggen: met je poten afblijven. Grondwettelijk inbedden.

Dulf | 29-10-10 | 19:28

Partij van de Anti-democratie dus.

steile helling | 29-10-10 | 18:29

Tsja, kan iedereen wel weer lekker republikeins lopen doen hier, maar de pvda heeft voor de verandering wel gelijk.

aight.. | 29-10-10 | 17:57

Nou nu is het officieel PvdA heeft zelfs niks meer met de grondbeginselen van socialisme te maken. Het enige wat overblijft is een partij van fatsoenterroristen.
Leve de koningin! HOEZEEE!

Jaimy Fox | 29-10-10 | 17:56

Zie je het al voor je, WA die straks GW adviseert over wie er formateur moet worden?

Mokumse Jopie Loos | 29-10-10 | 17:38

ik zou zeggen: Geatrix

jgbertje | 29-10-10 | 17:05

Snap deze PvdA bash eerlijk gezegd niet. Liberaal Thorbecke heeft namelijk nagelaten de Koning helemaal te doen verdwijnen. Kan je de PvdA niet kwalijk nemen.

LijstG | 29-10-10 | 16:56

Gelukkig, de stap(pen) naar een uitgekleed koningshuis dienen we mijns inziens over te slaan anders blijven we er nog langer aan vast zitten.
Eendracht maakt macht, leve de republiek!

Willem Hollander | 29-10-10 | 16:47

Waarom wordt het afgeschoven op de pvda? CDA zou toch geertje moeten helpen.

Akifo | 29-10-10 | 16:36

Les 1 in politieke survival is: je eigen oppositie installeren.
Daarmee voorkom je echte oppositie (haal de meeste power er gecontroleerd uit).

Denkt Na | 29-10-10 | 16:32

Partij van de Adel

tochtkruis | 29-10-10 | 16:25

zo on-sociaal-democratisch!

polt | 29-10-10 | 16:17

jannnnn5591 | 29-10-10 | 15:26
Stout he?
Ach als mensch zal Jobje best aardig zijn, doch als policore politicus gevaarlijk voor de toekomst van ons land!

Prins Pils | 29-10-10 | 16:01

Beatrix symbool, prima. Maar beperk dan ook tot symbool aub!

80 | 29-10-10 | 15:35

Prins Pils | 29-10-10 | 15:24
wat lelijk
hou je dan echt geen rekening met de gevoelens van de mensen die Job ooit een fidele kerel hebben gevonden?

jannnnn5591 | 29-10-10 | 15:26

repulse | 29-10-10 | 15:05
Nu links Jobje niet mee mag spelen in het Regeringstoneelstukje op school, vindt hij alle andere kinderen met hun ideeen stom en zegt nu bij alles recalcitrant NEE!
Vooral die lange jongen met dat witte haar uit de PVV-klas pest hem steeds zodat alle kinderen Jobje uitlachen. Eigenlijk vindt Jobje de hele Tweede Kamerschool nu stom en gaat binnenkort naar een andere school, waar hij dan ook meer tijd heeft voor zijn vriendinnetje dat thuis zit. Als hij later groot is wil ons Jobje een theehuisje beginnen!

Prins Pils | 29-10-10 | 15:24

istawa | 29-10-10 | 15:13
inderdaad, we mogen het gehalte van istawa's in de nederlandse sameneving niet onderschatten.
er is namelijk de derde groep.

jannnnn5591 | 29-10-10 | 15:19

je blijft met je poten af van het Koningshuis oja de europese begroting gaat met 2,9 procent omhoog en we zouden minder gaan betalen aan de EU dankzIj de VVD Wilders komt er maar in

istawa | 29-10-10 | 15:13

Hahahaah! Dit gaat leuk worden. Dus iedere keer als er een onzalig plan aankomt waar pvv, cda en vvd het niet mee eens zijn, maar wat doorgedrukt zou kunnen worden door de twee dissidenten van het cda, is de oplossing gewoon geert de motie in laten dienen want job stemt dan toch wel tegen.....
.
Wat een stelletje kleuters zijn het toch ook bij de pvda, ongelooflijk. "ja ik wou eigenlijk verstoppertje spelen, maar nu heeft hij het al geroepen, dus nu wil ik tikkertje.."

repulse | 29-10-10 | 15:05

poesvantanteloes | 29-10-10 | 14:50
Voor onderbouwing kunt u mijn comment van 14:24 even lezen.
Trouwens, de grootste vijand van de PvdA is nog altijd het gedrag van de PvdA.
En ja de PvdA is heel erg kut (of poesvantanteloes)!

Prins Pils | 29-10-10 | 14:57

Geert heeft zelfs geen touwtjes waar iemand aan trekt maar werkt op afstandbediening. En zuur pils ben ik niet. Ik heb immers geen last van iemand met een hoofddoekje om. Kom op zeg, kijk dat zuur hoofd van wilders zelf eens. Volgens mij slaapt ie amper drie uurtjes.. lijkt me ook wat, als je wil slapen maar dan word je op afstand bestuurd om maar weer door te gaan.. damn..:)

znef | 29-10-10 | 14:53

poesvantanteloes | 29-10-10 | 14:50
is dit dan niet beschamend voor een partij die zich socialistisch wil noemen, is dit dan niet beschamend tegenover de mensen die haar van uit een eerlijke overtuiging gesteund hebben?

jannnnn5591 | 29-10-10 | 14:52

znef | 29-10-10 | 14:46
Ach, juist door het copypasten van woorden is ook onze taal onstaan en komen er nog dagelijks nieuwe woorden bij.

Prins Pils | 29-10-10 | 14:52

Fantastisch bericht Mutsaerts! Echt geweldig! Maar naast het gebruik van hele mooie woorden mis ik nog iets dat we in Nederland 'argumentatie' en 'onderbouwing' noemen. Kun je je bericht nog even nalezen en kijken wat je eigelijk gezegd hebt? Waarom is de pvda eigelijk zo kut? Is dit topic niet meer gewoon een mislukte poging om de pvda weer in kwaad daglicht te zetten? Gewoon omdat het kan?

Succes ermee!

poesvantanteloes | 29-10-10 | 14:50

De PvdA moet wel héél ver heen zijn dat ze zelfs voorstellen die ze normaal gesproken zouden steunen, nu aan hun neus voorbij laten gaan.
Als ze nu blijven draaien, zullen ze naast rechts ook de SP en GroenLinks tegen zich krijgen. En terecht.

my anal pony | 29-10-10 | 14:48

Nou ja, laat ik voorop stellen dat het voor GS reaguurders wel even grappig is. Echter wanneer iemand iets copypaste van iemand anders is het al gauw ook zielig te noemen, toch?
Verzin dan zelf een goeie.. maar Geert is natuurlijk ook maar een poppetje. Dat is mij allang duidelijk.

znef | 29-10-10 | 14:46

znef | 29-10-10 | 14:34
En Geert heeft ook een toverstokje waarmee hij alle zure znefjes kan omtoveren tot weldenkende PVVers. Dus kijk maar uit!
Trouwens wat is er mis met het af en toe citeren van GS reaguurders?
Wist je dat Geert het woordje "kopvoddentax" eigenlijk ook van GS heeft?
Sommige reaguurders gebruiken dat woord al reeds jaren op GS!

Prins Pils | 29-10-10 | 14:42

@pils
He pils, lange samenvatting, had korter gekund, zoals mijn post..;)

znef | 29-10-10 | 14:38

natuurlijk is het te hoog gegrepen om geschiedenis als gekend te beschouwen.
erger is dat, zelfs alz ou je het principe van adel genegen zijn, je dan toch moet beseffen dat de huidige monarcie niet echt van adel is.
tja.

jannnnn5591 | 29-10-10 | 14:37

dat dan.. zo lijk ik weer een moslim..

znef | 29-10-10 | 14:36

Krant van Gister | 29-10-10 | 13:59
Sinterklaas ook!

Prins Pils | 29-10-10 | 14:35

@sliptong
Dat kan over een half jaar weer helemaal anders zijn.
Oh, en ik denk dat Geert naast zijn Israelisch paspoort ook nog een mossadpasje heeft die ook cia deuren opent..;)

znef | 29-10-10 | 14:34

wat is het toch een zielig tering vies kut links zooitje ,al die jaren heel nederland naar de gvd geholpen .zitten ze nu te knijpen.vooral die pipo pechtold en dan mamalou halsema en dan klukluk cohen.en de rest van zakkenvullend links. zo dat moest er even uit.

mamma5506 | 29-10-10 | 14:27

PvdA
verworden
tot
opportunistische
en
kleurloze
partij!
Was de PvdA ooit een serieus te nemen knalrode partij met socialistische principes, de PvdA van tegenwoordig lijkt meer op het windvaantje van de Tweede Kamer.
Om te kunnen meeregeren dien je als politieke partij natuurlijk altijd water bij de wijn te doen en dien je soms harde standpunten af te zwakken om tot een werkend compromis te komen.
Vooral bij eventuele coalitieonderhandelingen kan het noodzakelijk zijn om sommige van je eisen of standpunten een tijdje in de ijskast te zetten. Maar het opportunistische gedrag dat de PvdA de laatste decennia aan de dag lijkt te leggen is om je werkelijk rot te schamen.
Natuurlijk had Den Uyl vroeger al ons koningshuis weg moeten sturen toen bleek dat oud SS-officier en Stadshoudersbrievenschrijver Prins Bernard totaal corrupt was inzake de Lockheed affaire. Maar dat had in die tijd waarschijnlijk ook tot stemmenverlies voor de PvdA kunnen leiden en dat wilde onze opportunistische PvdA-regenten niet!
En was er vroeger ook niet een Minister Kok die schande riep inzake de enorme bonussen en andere vormen van zelfverrijking in het bedrijfsleven? Doch eenmaal uit de politiek deed ook deze opportunistisch PvdA-roerganger daar zelf nog een schepje bovenop! Dezelfde Kok die eveneens te maken had met een wankelende troon toen een onwillige kroonprins desnoods zijn troon wilde opgeven als hij niet met de dochter van een Argentijnse oorlogsmisdadiger mocht trouwen. Ook toen stond een opportunistische PvdA braaf klaar om onze monarchie te redden. Maar ook vandaag de dag staat Job Cohen als een brave PvdA-lakei klaar om onze monarchie tegen de PVV te beschermen. Een PVV die niets heeft tegen de monarchie als dusdanig, maar het anno 2010 noodzakelijk acht (evenals D’66, SP en Groen Links) om net zoals in Zweden tot een meer ceremonieel koningshuis te komen zonder de huidige invloed op de regering. Maar nee hoor! Ondank dat de PvdA in haar eigen grondbeginselen heeft staan dat zij tegen erfelijke troonopvolging is, kiest de PvdA wederom opportunistisch de zijde van Bea!

Prins Pils | 29-10-10 | 14:24

@znef | 29-10-10 | 13:47
De laatste peilingen laten een stijging in het aantal PVV stemmers zien. Die komen dus bij de "eerlijke" partijen vandaan. Hoezo wegsnoepen? Eerst zien dan geloven. En als GW een Israëlisch paspoort heeft moet hij dat direct inleveren. Eens.

Sliptong | 29-10-10 | 14:16

@4142 | 29-10-10 | 13:43
Lol. Misschien kan hij ook een ezelmuts opzetten?

Sliptong | 29-10-10 | 14:14

Ik vind trouwens ook dat Geert zijn Israelisch paspoort moet inleveren..:)

znef | 29-10-10 | 14:06

Tulpen komen uit Turkije

Krant van Gister | 29-10-10 | 13:59

Mijn conclusie van deze week is dat Rutte goed bezig is om veel PVV-stemmers naar de VVD te lokken. Er gaan nog wel binnen een jaar nieuwe verkiezingen komen waarbij Geert op kan hoepelen. En maar goed ook. Ik vind zn GS teksten nazeggen nogal zacht gezegd : zielig.
Wat ik dan weer grappig vind is dat steeds gezegd werd dat het koningshuis sowieso maar nog ceremonieel was. Dat is dus niet zo en zal ook nooit zo worden.
Hooguit wanneer er een revolutie komt en de gehele adel en huidige politiek met al hun vertakkingen opgedoekt wordt.

znef | 29-10-10 | 13:47

Malibu Stacy | 29-10-10 | 13:24
De familie van Amsberg heeft niets met de Nederlandse cultuur te maken.
Of je moet oplichters die in 1813 door middel van een staatsgreep aan de macht kwamen als cultuur willen zien.
Daarvoor was Nederland een republiek.
Zelfs zijn ze geen afstammelingen van Willem de Zwijger, en hebben ze zoveel bastaarden in hun verleden, dat waarschijnlijk we nu een staatshoofd hebben die afstamt van de tuinier van een van de zijtakken van de Oranje familie.
Gezien het ondemocratiesche karakter van erfopvolging, en de tal van schimmige en door corruptie aangeraakte zaken waar deze familie zich mee bezig houd, zou het voor de cultuur van Nederland veel beter zijn als deze lieden zonder behoud van uitkering zouden verkassen naar een land hier ver vandaan.
Dan zal ik op het vliegveld met een vlaggetje gaan staan.

bakoenin | 29-10-10 | 13:44

Komt bij mij een beetje over als (om in de beeldspraak van Femke te blijven):

Job wil je een ijsje?? NEEEE ik wil geen IJ-IJ-IJ-IJSJE!!! Ik HAAT je!!!

Ik denk dat Jobje even in de hoek moet staan tot hij weer normaal kan doen!

4142 | 29-10-10 | 13:43

Linksch wordt straks al even dom al rechtsch. Hemel.

funda | 29-10-10 | 13:36

Dus de principes worden opzij geduwd om de PVV dwars te zitten? Wat een kleuters.

ogierepier | 29-10-10 | 13:33

@mezelf - verloochent ook. Sukkel.

Parsons | 29-10-10 | 13:27

Een partij die haar eigen standpunten verloochend om een andersdenkende partij dwars te zitten.

Daar is maar één woord voor.

Achterbaks.

Parsons | 29-10-10 | 13:27

@jannnnn5591 | 29-10-10 | 13:03
@janeedantoch | 29-10-10 | 13:19
Het doet me goed dat te mogen horen.

Blijft het natuurlijk wel jammer dat je zo vaak geen reactie krijgt van die mensen aan wie je tegel is gericht.

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 13:26

De PVV is goed bezig... koningshuis, windmolens, wintertijd... Ik dacht dat ze voor het Nederlands cultureel erfgoed opkwamen. What's next ? Sinterklaas ?

erich hoonhacker | 29-10-10 | 13:25

ikweetnogmeer | 29-10-10 | 11:32
Hihi, u denkt echt dat "van Duitsen bloed" in het volkslied staat voor Duits bloed. Ga toch even snel uw eigen taal leren.

Heau even | 29-10-10 | 13:25

soms, echt heel soms maar hoor, vraag ik me af: zo'n Job is toch ook een mens, zou toch op een zaterdagavond met een paar goede, oude vrienden, een etentje kunnen hebben, hoe legt die man dat dan uit aan die vrienden? of heeft hij geen echte oude vrienden meer?

jannnnn5591 | 29-10-10 | 13:25

Ik vond het al vreemd: de PvdA die vóór het behouden is van iets wat typisch Nederlands is. Normaal gezien willen ze alleen maar afbraak doen aan de typische Nederlandse cultuur.

Malibu Stacy | 29-10-10 | 13:24

Altijd weer te laat, die neoliberalen. Tja. Wie bevreemdt het?

funda | 29-10-10 | 13:23

Tjemig de term "oppositie" wordt door de PvdA wel heel letterlijk genomen. Straks gaat Job ook nog een zwarte pruik opzetten en met een harde G praten!

Max Bal | 29-10-10 | 13:21

De koningin staat voor het grote graaien en daar kan de PvdA zich wel in vinden.
Oprotten met dat koningshuis!

Antitheïst | 29-10-10 | 13:19

@Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:58
nee hoor, ik lees graag uw opinie. en vandaag ben ik het zelfs met u eens.

janeedantoch | 29-10-10 | 13:19

Moehoewa, een Suronamer voelt zich minder gediscrimineerd dan turken en morakkanen, en denkt daarbij gediscrimineerd te worden, che, che.
Hij wil ook een dubbel paspoort om ook in die catagorie te vallen.
Gekker mag het echt niet worden.

The eimer | 29-10-10 | 13:13

Nederland is een tof land, geworden en lang gebleven. Oranjes hebben daar goed boven gezweefd. Duidelijk afwezigheid van slechte resultaten en invloed. Tuurlijk hier en daar een dingetje, maar gewoon niet noemenswaardig. Goeie lui. Dat lukt je met d'emocratische gekozen sjarlatans als presidenten niet. Dat zijn per definitie aan sinusoide conjuncturen onderhevige maloten. 4-8 jaar aan de macht per definitie door loze beloften, want gekozen door mensen die dingen niet doorhebben. Hoe kun je nu ooit gekozen worden om een beleid te hanteren en uit te zetten voor lange termijn, als de mensen die je moeten kiezen daartoe nauwelijks in staat zijn. Woordgrapje ik weet het 'staat'.
Neen de Majesteit heerscht. En Twittert inmiddels, hele korte berichtjes.
Reuze heur, hulde. Hiep hiep enzo.
*vlag uit hangt, iets oranjes gaat doen of ophangen, volkslied zingt: "Oorlof, mijn arme schapen
die zijt in groten nood,
uw herder zal niet slapen,
al zijt gij nu verstrooid."

hfakker | 29-10-10 | 13:10

PvdK. Partij van de Kruipers.
Dat is het leuke van linksmenschen, uiteindelijk bukken ze altijd voor 'majesteit'.

rannie | 29-10-10 | 13:09

@Lachebek | 29-10-10 | 11:59
Omdat er een grondwetswijziging nodig is en je daarvoor 2/3e van de stemmen moet hebben.

Koops | 29-10-10 | 13:05

Partij van de Adel?

minimá-armezusvan.. | 29-10-10 | 13:04

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:58
je hebt gelijk.
maar dit soort discussie is niet mogelijk in linkse media.

jannnnn5591 | 29-10-10 | 13:03

Spanko | 29-10-10 | 12:50
spanko toch, het gaat niet alleen over geld, het gaat over menselijke waarden en afscheid nemen van middeleeuws denken.
als zelfs de socialisten dat niet meer kunnen...

jannnnn5591 | 29-10-10 | 13:00

Wat een verspilling van tijd en moeite eigenlijk, zo'n uitgebreid tegeltje om je punt duidelijk te maken hier op GS...

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:58

-weggejorist-

Graan & Co | 29-10-10 | 12:58

Spanko | 29-10-10 | 12:50

Eensch. Misschien kost het je wel 15,- euro per jaar i.p.v. 10,-

zovoklets | 29-10-10 | 12:56

@datzouzomaarkunnen | 29-10-10 |
Qua innovatie en opleidingsniveau doen we het NOG goed heur.
@jannnnn5591 | 29-10-10 | 12:47
Loel eens niet zo dom, zwart/wit-kogel.

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:56

Spanko | 29-10-10 | 12:48

Niet IS maar het koningshuis gebruikt zelf die noodrem. En polariseert zelf.
Maar goed, dat ga ik niet en public uitleggen.

zovoklets | 29-10-10 | 12:55

Wat betreft het geld: ik denk dat een (telkens wisselende) president niet veel minder kost dan het koningshuis.

Spanko | 29-10-10 | 12:50

Ik zal ze dit nooit vergeven. Nooit zal ik tijdens Tweede Kamerverkiezingen stemmen op de PvdA. Stelletje verraders! Ik dacht trouwens dat Groenlinks en D66 samen een ander voorstel hadden gedaan waarbij de grondwet niet aangepast hoefde te worden, en dat de PVV en de SP dit voorstel steunden. Gadver wat heb ik een hekel aan de PvdA.

doe nog eens | 29-10-10 | 12:50

De monarchie is een mooie noodrem voor als er extreme types extreme wetten door willen voeren.
Gewoon laten zitten.

Spanko | 29-10-10 | 12:48

@ Male Lesbian | 29-10-10 | 12:44
Gevoel brengt geen euries in het laatje, dat kost meestal alleen maar euries.
En we hebben euries nodig, op het moment.
Bea mag me een keer trakteren op een avond goed en eten en fijne Whisky, dan praten we verder.

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:48

op deze manier wordt het wel makkelijk om de valsen van de eerlijken te onderscheiden, met als criteria:
1. voor of tegen de monarchie
2. islam is lief of boos.

je hebt echt niets anders meer nodig om iemand te evalueren.

jannnnn5591 | 29-10-10 | 12:47

@ Bigi Bana Boy
Ik zie het probleem eigenlijk niet dat "rechts" raakvlakken heeft met "links". Ik vind het juist zeer goed dat "rechts" bepaalde standpunten die goed zijn van "links" overneemt. En volgens mij wordt de PVV als "rechts" afgeschilderd door "linkse" partijen waaaronder de PvdA. Volgens mij bestaat "rechts" en "links" niet.
Heel erg lijkt het mij niet dat geert wilders het voor de bevolking op neemt en bijvoorbeeld de pensioenleeftijd niet wilt verhogen. Noem het de onderbuikgevoelens van Nederland, ik noem het democratisch om naar de bevolking te luisteren! Ik vind dat bedrijven best veel vrijheid mogen hebben, maar op bepaalde punten moet de bevolking gewoon beschermd worden door de overheid. Dus minder regels, goedkopere vergunningen en niet te veel bemoeien met de bedrijven. Maar gun de werknemers wel bepaalde zekerheden, zoals pensioen, 40 uurige werkweek en bepaalde ontslagbescherming. Zo slecht doet Nederland het niet als je kijkt naar de VS.

Mark2007 | 29-10-10 | 12:47

Gatverdamme,de ranzige kadaverlucht van de sjoosjalisten kan zelfs niet met de beste "Gutmenschen deodorant" de geur van dit rottend lijk meer verbergen.
Moge de laatste blinden die nog achter dit rottende lijk aanlopen ,zich al kotsend van de lijkenlucht, ook uit de voeten maken.
Jammer alleen dat Nosferatu Bea zich zal laven aan de beker met gistend lijkvocht,aangereikt door Drakula Job zelve,als vertegenwoordiger deze misselijkmakende doodscultuur.

K.Zwellever | 29-10-10 | 12:47

zovoklets | 29-10-10 | 12:46

tsss

Dus het koningshuis is voor mensen die populistisch met de onderbuik 'denken' ?

zovoklets | 29-10-10 | 12:46

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:44

Dus het koningshuis voor mensen die met die populistisch met de onderbuik 'denken' ?

zovoklets | 29-10-10 | 12:46

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:40 Zoveel onzin is dat niet hoor, denk aan grondstoffen bijv.
Maar hopelijk gaat wat jij zegt over "hoge kennisgraad" weer gelden want op dit moment is dat echt geen inkoppertje.

datzouzomaarkunnen | 29-10-10 | 12:45

GroenLinks, D66 en SP steunen de PVV.
---
En de VVD???
Die blijft lekker laf tegen Bea aanliggen...

da wizard | 29-10-10 | 12:45

@ An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:40
Was ook een geintje omdat ik zo snel even geen argumenten kon bedenken. Al met al vin dik het koningshuis wel wat hebben, is misschien meer een gevoel.

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:44

@1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:31
Onzin, maar dat ben ik wel van je gewend.
Helemaal met het nieuwe kabinet, biedt Nederland uitstekende mogelijkheden voor bedrijven om zich hier te vestigen, mede door de ligging op de wereldkaart. Daarbij staat Nederland bekend om de goede werkinstelling die heerst onder de beroepsbevolking en een hoge kennisgraad.
We kunnen dus zeer goed meekomen met een land als Duitsland of Frankrijk. En helemaal met een zorgenkindje als de U.S.

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:40

Jeetje, als het maar niet bedoeld is door de PvdA om de islamisering tegen te gaan, dat zou toch vernederend zijn, nietwaar *verontwaardigde Halsema-modus uit*

lekker wijf | 29-10-10 | 12:39

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:28
Overigens nog steeds geen middenpositie. Wel goed lezen wat ik schrijf. Ik was al duidelijk met mijn twee zinnen en dan begrijp je het nog niet. Tsss.

Hölzenbein | 29-10-10 | 12:38

@roosvrij | 29-10-10 | 12:32
Waar kan je met kolen betalen dan?

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:37

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:31

Wat dan?

zovoklets | 29-10-10 | 12:37

@vriendje | 29-10-10 | 11:55 Jouw vrijheid en principes zijn te koop?

synchronicity | 29-10-10 | 12:36

[Q] "De koningin is een symbool voor Nederland. Net zoals tulpen dat zijn. Zij maakt mede dat Nederland Nederland is. (...) De koningin staat voor continuïteit, eenheid, herkenning." [/Q]

Ja, en tulpen maken ook deel uit van de regering.
Een democratische partij zijn, maar voor een monarchie. Wat anders verwacht je van een partij die ooit tegen elke vorm van het geloof aan trapten, maar het nu , na 180 graden gedraait te zijn, opnemen voor de islam.

Bange, laffe honden, dat zijn die rooien.

ZKH EénOog | 29-10-10 | 12:35

@Hölzenbein | 29-10-10 | 12:32
Een prijs is een prijs.

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:33

zovoklets | 29-10-10 | 12:23 en 24.

Niet echt een scherpe vergelijking. Zie het meer als een PR afdeling, dat elk bedrijf heeft. Afschaffen? slim?
En tuurlijk doen republieken dat ook. Punt is dat zij steeds een nieuwe PR afdeling in de schoenen krijgen geschoven bij een nieuwe regering.
@Bakito: Berlusconi, humor. LOL
Maar dat gevaar loop je dan dus wel als republiek.

datzouzomaarkunnen | 29-10-10 | 12:33

@ zovoklets | 29-10-10 | 12:29
Giro 555. Indirect, jwt.

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:33

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:28
Ja, waar jij kilometers tekst voor nodig hebt doe ik simpelweg in twee zinnen. Goed hè? Zal eens vragen of jij -naast die lutsert Stef Blok- ook nog aanspraak kan maken voor de grootste zwetserprijs.

Hölzenbein | 29-10-10 | 12:32

The eimer | 29-10-10 | 12:14
Er is ook niets veranderd he?
Rechts haalt de kolen uit het vuur, zodat links het straks weer kan uitgeven.

roosvrij | 29-10-10 | 12:32

@ zovoklets | 29-10-10 | 12:27
Die hebben wel wat meer te bieden dan ons kleine kikkerlandje.

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:31

voor de geschiedenisboeken moet hier toch nog eens duidelijk gesteld worden:
2010: de Nederlandse socialisten verdedigen de monarchie.
en natuurlijk ook:
2010: de Nederlandse socialisten verdedigen een godsdienst die openlijk vrouw- en homo-onvriendelijk is, en die bovendien in se socialist-onvriendelijk is.
Wie had dat ooit kunnen geloven?
Wie zal dat ooit kunnen geloven?
Hoe kan dat eigenlijk? Zijn dat wel socialisten?

jannnnn5591 | 29-10-10 | 12:31

Las het gisteren (haha, GS toch) in de krant. Misselijk idd. De PvdA zou een goede partij kunnen worden als ze naar Zwagerman gaan luisteren. Ze graven blijkbaar liever hun eigen graf.

F'Shizzle | 29-10-10 | 12:30

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:29
Ja hoor, dat kan. Wat is je bankrek. nr.?

zovoklets | 29-10-10 | 12:29

@van Nazareth | 29-10-10 | 12:21
Dat krijg je als je ondertussen ook nog wat facturen de deur uit wil krijgen...

Ook nog een inhoudelijke reactie, vielleicht? ;)

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:29

@ zovoklets | 29-10-10 | 12:26
Wellicht kunnen alle reaguurders mij dan ook een tientje geven, een retourtje woon-werk kost immers meer.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:29

Natuurlijk gaat PvdA niet tegen Bea stemmen, Bea trekt PvdA altijd voor dus moeten ze haar te vriend houden. Bah

The Russian | 29-10-10 | 12:28

@Hölzenbein | 29-10-10 | 12:26
Een middenpositie dus, goedzo Hölzie.

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:28

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:26

Ja, Chinezen, Amerikanen, Duitsers, Russen, Fransen doen geen zaken?

zovoklets | 29-10-10 | 12:27

@The eimer | 29-10-10 | 12:09
Als Geert ooit MP wordt. Iets wat me sterk lijkt, aangezien hij nooit zal willen regeren met het zooitje ongeregeld dat nu voor " De PVV " doorgaat.
Dat weet hij zelf ook.

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:27

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:20

Het geld is geen probleem. Een tientje p.p.p.jr. Een retourtje woon-werk kost meer.

zovoklets | 29-10-10 | 12:26

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:19
De PVV is voornamelijk anti moslim en tegendraads. De PVV vertelt alleen maar wat het volk wil horen. De ene keer is dat links en de andere keer is dat rechts.

Hölzenbein | 29-10-10 | 12:26

Volgens mij vinden handelspartners van Nederland het maar al te leuk om met een koning aan tafel te zitten. Levert het toch ook wat op, wellicht kan dat onderzocht worden.

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:26

zovoklets | 29-10-10 | 12:23

Belachelijk als het kind een volwassene is.

zovoklets | 29-10-10 | 12:24

Het koningshuis willen behouden is hetzelfde als een kind dat de hand van vader (in dit geval moeder) niet durft los te laten. Belachelijk.

zovoklets | 29-10-10 | 12:23

@Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 12:09
Hier kan ik me dan wel volledig bij aansluiten. Ik heb de Tea Party altijd afgewezen, al spreekt de notie van minder staat en minder collectieve belastinginning me wel aan.

Met triggerhappy gristenen wil ik echter niets te maken hebben.

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:23

En zo blijven we het sprookje maar instant houden.
Zo kan in deze tijd, de Koningin nog steeds invloed uitoefenen op de formatie van een nieuw kabinet. Gewoonweg absurd.

Landsbelang | 29-10-10 | 12:22

Wat ik het allerlaagst vind, is dat de koningin niet uit haarzelf ervanaf stapt.

Je kan toch niet doorgaan zo, als ongekozen instituut dat ons werkelijk miljarden kost.
Bovendien is dat erfgenaamschap een grote ongelijkheid in onze samenleving.
Want iedereen hoort gelijk te zijn, en vooral gelijke kansen te krijgen en gelijke rechten en plichten te hebben. Dit is niet het geval, dus hoe kunnen ze nog met geheven hoofd de monarch uithangen?
Ze zouden zich diep moeten schamen, dat in deze tijd nog, de ongekozen monarchie zich mag en kan bemoeien met de politiek en de invulling van het politieke landschap.

Creaguurder | 29-10-10 | 12:22

Zolang Wilders maar geen deel van de regering uitmaakt, vind ik alles best.

Stoicist | 29-10-10 | 12:22

@Gambit1980 | 29-10-10 | 12:15
Allemaal details. Geert wilders gaat de linkse kerk en de zwartjoekels te kakken zetten. Daar draait het om, die dingen moeten eens gezegd worden!

janeedantoch | 29-10-10 | 12:22

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:16
Je deed er iets te lang over. ;-)

van Nazareth | 29-10-10 | 12:21

Mooi toch, lekker laten zitten. Altijd handig om als de regering faalt het koningshuis nog even een goed woordje kan doen. Neemt niet weg dat ik vind dat ze belachelijk veel geld krijgen.

1st Male Lesbian | 29-10-10 | 12:20

@Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 12:04
Je laatste constatering zal wellicht niet eens zo heel ver van de wrange werkelijkheid afzitten, maar wat is de remedie? Overheidsbemoeienis? Kaders voor sociaal handen, normen en waarden vanuit Den Haag? Mij niet gezien. Is iets waar m.i. de mensen zelf maar achter moeten komen; dat materialisme en individualisme op en duur niet de voldoening zullen geven waar een mens normaal gesproken naar zoekt.

Verder begrijp ik ook wel dat liberalisme en socialisme flinke raakvlakken hebben, maar - zoals je terecht aangeeft - en zijn ook grote en relevante verschillen. Ik vind het nogal wat: veel of weinig overheidssturing, verzorgingsstaat als sociaal vangnet of als sociale hangmat, focus op individuele of collectieve ontplooiing en dan de fundamentele idee van persoonlijke vrijheid of opgelegd handelen wat daaraan ten grondslag ligt. Voor een oerconservatief vertroebelt dit wellicht omdat hij of zij dit alles schaart onder hedonistische vrijheid blijheid, maar voor een enigszins liberale jongen als ik (eigenlijk ben ik meer een eclecticus) valt er maar weinig vrijheid in de socialistische dwang te ontdekken.

Ten slotte wil ik meegeven dat de PVV verre van progressief is. De PVV is juist enorm behouden; er is geen drang tot hervorming te bekennen (tevens mijn grote kritiekpunt op de partij). Je zou de onbereidwilligheid tot het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd en tot het morrelen aan de WW en ontslagrecht als progressief kunnen beschouwen, maar dit is zowel discutabel (hoe progressief is deze drang tot conserveren?) als marginaal. Politicoloog André Krouwel - die over zeer weinig politiek inzicht beschikt als het over het spelletje zelf gaat, maar wel goed partijen in een statisch spectrum kan plaatsen - plaats de PVV dan ook in een conservatieve middenpositie: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 12:19

Lol, hee Geert is toch voor verharding van de politiek? Dit is poltiek in optima forma. Doe alles om de PVV dwars te zitten.

ITEACHYOU | 29-10-10 | 12:17

@ Bigi Bana Boy :

Mmm, tzal wel meevallen.
We hebben nog 6 miljard ontwikkelingshulp te gaan.
Don,t worry.

The eimer | 29-10-10 | 12:17

@van Nazareth | 29-10-10 | 12:02
En daarom is het okay dat deze zo sterk staat als een man met één been op een trilplaat?

Okay....

An die ARBEIT | 29-10-10 | 12:16

Ah het is weer pvda bash time van de muts. Niet omkijken mensen gewoon rustig doorgaan.

Hölzenbein | 29-10-10 | 12:16

@Mantisomantis | 29-10-10 | 12:09

Je vergeet 1 ding... Het CDA en de VVD moeten accoord zijn met het voorstel van Wilders. En heb je al gehoord van de "afvallige" leden, zij die niet persee voor Wilders willen stemmen? Yeah right, het land kan worden bestuurd... Not. Ik ben bang dat ieder! voorstel of in de tweede kamer wordt weggestemd, of in de eerste kamer. Zoals je wellicht weet heeft de PVV geen afvaardiging in de eerste kamer. Het land is bestuurbaar.... Yeah right!

Gambit1980 | 29-10-10 | 12:15

... dit lijkt erop , dat den Uijl misschien ook wel mede-corrupt was in de Benno-vliegtuig-seventies affaire..... sociaaldemocraten waren juist altijd de republikeinse angel.... papkindjes!

qui?moi? | 29-10-10 | 12:14

Mantisomantis | 29-10-10 | 12:09
Ik spreek je nog wel over een jaar. Kijken of je dan nog zo in je nopjes bent. Het valt altijd tegen vriend en ook de PVV heeft geen geldboom en zal ook de harde economische realiteit onder ogen moeten zien.

Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 12:14

Het is toch geen geheim dat Beatrix = PvdA?
Vrij logisch dat de PvdA zichzelf geen genadeklap wil geven.
Hypocriet is het natuurlijk wel...
Maar dat PvdA = hypocriet was volgens mij ook wel algemeen bekend...

ZegMaar | 29-10-10 | 12:14

@ roosvrij:

Dat bleek toch ook uit die laatste kabinetsformatie?
Duidelijker kon het niet.

The eimer | 29-10-10 | 12:14

Wilders wil zijn eigen monarchie beginnen en daar moet eerst Bea voor opbokken. :-P

//\//\attie | 29-10-10 | 12:13

Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 11:40
Boter aan de galg. Die boodschap krijg je er hier toch niet in.

Superior Bastard | 29-10-10 | 12:13

Volgrens mij is een goed voorstel een goed voorstel. Maakt dan toch niet uit van wie het voorstel komt? Wel voor de PvdA en dus weten we van de PvdA nu dat er altijd andere dubbele motieven achter hun voorstellen zitten.

Gimmy Moore | 29-10-10 | 12:13

Voor dit voorstel is in eerste instantie een gewone kamermeerderheid nodig, gevolgd door verkiezingen. Zeer strategisch van Wilders, hij kan zo het huidige kabinet laten vallen zonder gezichtsverlies op te lopen en waarschijnlijk verder te groeien. Zie hier de werkelijke reden waarom de PvdA weigert mee te gaan. Zij zijn bang voor nog grotere verkiezingswinst van Wilders.

tup34 | 29-10-10 | 12:12

Ofwel.. De P.v.d.a. heeft de koningin nodig.

roosvrij | 29-10-10 | 12:12

Ah, dus alles wat van Wilders komt in ongezien vies, bah en moeten we niet willen omdat er bij Wilders hoogst waarschijnlijk misschien wel eens andere motieven mee zouden kunnen spelen eventueel.

Gimmy Moore | 29-10-10 | 12:11

Was ik verder WimLex, dan liet ik de eer aan een ander. Aan dit land en aan dit volk is geen eer meer te behalen. Ik wist wel wat anders met mijn leven te doen als ik over dat familiekapitaal beschikte. Saluut en de kost voor de Nederlanders.

Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 12:11

Doen die socialisten toch nog iets goed!

Leve de koningin!

Conservatieve zeiker | 29-10-10 | 12:10

Jerry Nick | 29-10-10 | 11:15
LOL. Mooi heur.

Ashtrey | 29-10-10 | 12:10

Laat Bea maar zitten waar ze zit, daar zit ze goed. Ze doet het beter dan menig Pesident zou kunnen doen. Dat komt natuurlijk ook door haar training, die ze vanaf jongs af aan heeft gekregen. Maar ik vraag me af wie "huillie huillie" doet... Is dat Cohen die altijd tegen Greet zal stemmen? Of is het Greet die heeft begrepen dat hij nooit zijn zin kan en zal krijgen op de punten die hij wil? Oké Greet kan het hardste roeptoeteren, maar volgens mij is dat alleen om te laten zien dat hij zijn zin niet krijgt en om de PVDA van "huillie huillie" te beschuldigen.

Gambit1980 | 29-10-10 | 12:10

Dit is toch weer geweldig nieuws voor de PVV van mij, Wilders en een steeds groter deel van ons ontwakende land.
Wij hebben het nu, Nederland dankzij de rancune van de linksmens, voor het zeggen.
Als de PVV bijvoorbeeld de uitkeringen voor weduwen wil verhogen of 200 kilometer rijden in de bebouwde kom, dienen ze een voorstel tot verlaging van die uitkering enz in, en alle Cohennen, Pechvogels, Femkes en andere linkskippen stemmen kraaiend, tokkend, elkaar verdringend voor de microfoon, tegen de PVV, dienen een tegenvoorstel in en wij Wilderianen hebben de buit weer binnen.
Dat is pas strategie. Een kind kan de was doen. Wat is Nederland toch mooi want er kan weer geregeerd worden.
Als je een varken aan zijn staart trekt rent hij krijsend naar voren.

Mantisomantis | 29-10-10 | 12:09

Ik vind verder dat gepronk van wat zich hier in dit land rechts noemt met de Amerikaanse Tea Party beweging altijd zo aandoenlijk. Alsof de gemiddelde reaguurder of Dixieland liberaal ook maar iets gemeenschappelijk met een gristelijke redneck Amrikaan heeft.

Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 12:09

@janeedantoch | 29-10-10 | 12:04
Overtuigende analyse. Slimme Geert!

Lachebek | 29-10-10 | 12:09

@ An die Arbeit:

Ik denk van niet.
Links moet nu tegen stemmen waar ze in hun verkiezingsprogramma,s voor waren.
Dat worden, net als nu met die koningskwestie bergen Gordiaanse knopen uitelkaar frunniken om hoe ze zelf om moeten gaan met Geert 1.
Opzich hebben ze daar al meer dan 4 jaar nodig om daar uit te komen.
Als Geert de volgende MP wordt, dan kunnen ze weer opnieuw beginnen met los en vastknopen.

The eimer | 29-10-10 | 12:09

Ik zal dan ook never, never never, enz. op die partij nog stemmen. Je reinste vorm van regenteske, grachtengordel politiek met de opperlakei Cohen aan het hoofd!!!

hertog1 | 29-10-10 | 12:09

Weet niet of je daar als koningshuis nu wel zo blij mee moet wezen, zou zeggen installeer n,s effe gauw prins Pils de Vierde met die Max van em, want wat er dan ook gebeure moge die Max legt er wel effe een linkschvouw in tog?

william7055 | 29-10-10 | 12:07

Ik stel een langs democratische weg verkregen keizer voor.

van Nazareth | 29-10-10 | 12:07

Dit is natuurlijk wel heel slim gespeeld van Geert. De linkse partijen willen allemaal dolgraag van het koningshuis af. Door dit als eerste naar voren te brengen verleid hij de oppositie tot collaboratie. Als er dan later wat lulligere maatregelen voorgesteld worden kunnen ze er fijntjes aan herinnerd worden dat ze ondanks hun principes al vanaf dat een meewerkten met het nieuwe kabinet. De PvdA is bang voor dat imago, maar spint het, zoals gebruikelijk, uiterst onhandig.

De PvdA beseft heel goed dat, zoals koops al meldde, het PVV-voorstel er niet gaat komen. Het voorstel van de PVV komt neer op een grondwetswijziging, en daar zijn 100 zetels voor nodig (en 50 in de eerste kamer). en een tweede stemronde na de volgnede verkiezingen. Wat ze dus liever doen is een voorstel dat slechts 75 zetels nodig heeft. Dat leidt tot echte veranderingen.

Maar daar heeft de PVV weer geen zin in, want dan komt het ceremonieel koningsschap pas echt in zicht, en dat kost ze weer kudo's bij koningsgezinde coalitie-genoten CDA en VVD. Dus liever brallen over onhaalbare maatregelen, in plaats van daadkracht en verantwoordelijkheid, en ondertussen kan het volk schuimbekken over die konings-hoeren van links. Wij weten wel beter, en dat is prima zo. Hoe typisch is dat patroon voor de PVV.

janeedantoch | 29-10-10 | 12:04

Geen probleem met de monarchie, far from it. Maar erfopvolging + macht == false; dus gaarne dit symbolische instituut beperken tot ceremonies en het daar bij laten.

liggend_streepje | 29-10-10 | 12:04

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 11:45
Denk er maar eens over na. Liberalisme is van oudsher een modernistische burgelijke stroming en heeft in veel Europese landen in vele kwesties vaak lijnrecht tegenover conservatieve krachten gestaan. De enige echte grote verschillen met links zijn de wens overheidsbemoeienis tegen te gaan, de sterke focus op het vrije ondernemerschap en het terugdringen van de verzorgingsstaat. Dat zijn geen kleine verschillen maar toch, het liberalisme en socialisme hebben meer met elkaar overeen dan je op het eerste oog zou denken.

Conservatief rechts is iets heel anders. Die stroming is er wel maar is heel klein in Nederland en is bovendien hetzij in een klein deel van de VVD te vinden of bij gristelijk rechts. de VVD en de PVV zijn over het algemeen erg progressief en verschillen daarbij niet zoveel van de PvdA.

Ik persoonlijk wijt, zwaar geinspireerd door Dalrymple, een hoop van de huidige maatschappelijke ontwrichting en verhuftering aan het doorslaan van de, op zichzelf niet verkeerde, zuch naar individuele vrijheid. Mijns inziens delen links en libraal rechts dit en is dit de reden waarom we er zo beroerd voorstaan als maatschappij anno 2010.

Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 12:04

-weggejorist-

Graan & Co | 29-10-10 | 12:04

kunnen we nu dan ook afspreken dat er per 1 november a.s. op tv (publiek en commercieel) geen aandacht meer mag worden besteed aan het verlies en huilie/huilie van de oppositie te beginnen bij DWDD; no more Mulder (wat een ongelofelijke hufter!!!!) en no more Rottenberg.
Leve de ( ceremoniele) Koningin

Coppertje | 29-10-10 | 12:04

Flikker een eind op met Bea. Dat wijf heeft toch niks in de melk te brokkelen. Laat die Clowneske Cohen maar schuiven... droeftoeter.
En ondertussen lacht Greet zich de lul uit z'n broek. "can't touch this!"

Cobra13 | 29-10-10 | 12:03

IDD, is de DERDE keer al!
Hofmans-, Lockheed- en Wilders-affaire)

Einde van de Domheid | 29-10-10 | 12:03

Ik denk niet dat de monarchie onze volgende "koning" gaat overleven omdat zijn onderdanen wel doorkrijgen dat hij "een beetje dom" kan doen... Geert, gewoon even wachten tot je de hele boedel in de schoot geworpen krijgt.

jan-lul-de-behanger | 29-10-10 | 12:02

Als je monarchie drie keer op rij mensen uit fascistische regimes er in laat trouwen, dan is duidelijk met wat voor familie we te maken hebben.

Bos Hout | 29-10-10 | 12:02

An die ARBEIT | 29-10-10 | 11:59
De laatste regering met de PvdA, die was lekker stabiel.

van Nazareth | 29-10-10 | 12:02

Bestond die foto al? Terengo... net wakker... pis m'n hele broek vol van het lachen!

DijenkletserT | 29-10-10 | 12:01

@vriendje | 29-10-10 | 11:55
Bewijs graag!

Lachebek | 29-10-10 | 12:01

Klinkt ergens wel logisch, de idiologische veren zijn uitgerukt en is de beurt aan de hersens, dus is lobotomie plegen is next.
Volkomen kaal, hersenloos maar wel een grote muil hebben, dat is het linkse adagio .
Daar moeten we het mee gaan doen, het zij zo.

The eimer | 29-10-10 | 11:59

mokum4all | 29-10-10 | 11:56
Einde discussie lijkt me?

van Nazareth | 29-10-10 | 11:59

Ghehe, mooi stukkie!

Maar als ik het goed begrijp mogen we dus vier jaar van:

" Laten we kijken hoe we Wilders onderuit kunnen halen " verwachten?

Wat een verassing, stabiel heur.... Maak van die 4 jaar maar hoogstens 2.

An die ARBEIT | 29-10-10 | 11:59

@Koops | 29-10-10 | 11:50
D'66, PVV, Groen Links, SP en PvdA zouden het voorstel er niet door krijgen met 89 zetels? Leg me dat eens uit.

Lachebek | 29-10-10 | 11:59

Hoezeer ik d'n Geert ook een debiel vindt, dit is 1 van zijn betere plannen. En belachelijk dat een van huis uit socialistische partij dit soort elitair gezeik in stand wil houden. Ben niet zozeer voor een republiek. Maar die koningin moet echt niet zoveel vingers in de pap hebben met formatie, MP elke week over de vloer etc. Opbokken daarmee!

rintelman | 29-10-10 | 11:59

Ik denk dat een extra bijdrage van het Nederlandsche voetveegvolk op z'n plaats is. Wat dachten we van een tweede gouden koets voor dikke Willem Alexander? Iets met een IPODaansluiting en internet of zo.

ojédiaré | 29-10-10 | 11:59

@ Mutsaerts
Ha ha, een lekker huilende Mutsaerts... Leve de Koningin, en ik zeg het inderdaad echt niet graag, leve de PvdA !! Driewerf Hoera !! Dikke knuffeltjes, uw toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 29-10-10 | 11:57

Weg met de monarchie! Bij dit kabinet past een type als Berlusconi.

Bakito | 29-10-10 | 11:56

vriendje | 29-10-10 | 11:55
Cerermoniereel = lintjes knippen en meegaan op handelsmissies?

mokum4all | 29-10-10 | 11:56

Zeg, het koningshuis levert ons miljarden op als het gaat om handelsmissies, omdat beheurlijk wat zakenmensen het supercool vinden om met een vorst aan tafel te zitten. Naar mijn weten levert het nu meer op dan het kost, einde discussie lijkt me?

vriendje | 29-10-10 | 11:55

Je zou zeggen dat je niet teleurgesteld kan zijn in de PvdA, en dan ben ik het toch.

mokum4all | 29-10-10 | 11:54

@eerstneukendanpraten | 29-10-10 | 11:52
O jazeker, Nard had de stadhoudersbrief al klaar liggen. Albert Heijn en de Oranje Tocquevilles hadden prima door een deur gekund.

En-el Hak | 29-10-10 | 11:53

@Koops
En met pvda erbij?

LiebeMan | 29-10-10 | 11:53

Koops | 29-10-10 | 11:50

Dat zie je wel vaker bij neoliberalen. Dat is eauk het licht aan het einde van de tunnel.

funda | 29-10-10 | 11:52

Koops | 29-10-10 | 11:50

Dus kun je het ´nee´van Cohen dit keer buitengewoon serieus nemen.

Worstjes | 29-10-10 | 11:52

Troelstra draait zich om in zijn graf.

Frdnnd | 29-10-10 | 11:52

Als iemand anders gewonnen had in 1945 had Bea nooit meer een voet op Nederlandse bodem gezet denk ik...

eerstneukendanpraten | 29-10-10 | 11:52

Kortom; als de D66 de motie had ingediend, dan had de PVDA wel meegedaan? Ik kan me herinneren dat de PVDA eerst namelijk helemaal niet negatief tegen het idee was om het koningshuis uit te regering te elimineren.

FijneMan | 29-10-10 | 11:52

Muts, aan je weekend toe of zo?
Wat een lulverhaal zeg.

Bukt U Maar Even | 29-10-10 | 11:51

@LiebeMan
Nee hoor, maximaal tot 89 zetels...

Koops | 29-10-10 | 11:51

Sommige mensen hier begrijpen er ook zó weinig van. Zelfs mét de PvdA komt dit voorstel van de PVV er niet door...

Koops | 29-10-10 | 11:50

Koops | 29-10-10 | 11:46
Ja maar met steun van SP PVV GL D66 komen ze toch een heel eind.

LiebeMan | 29-10-10 | 11:49

de das | 29-10-10 | 11:47
We hebben beide...
slapert.

van Nazareth | 29-10-10 | 11:49

Als Geert nou slim is laat ie bij de eerste de beste gelegenheid het kabinet klappen en komen er nieuwe verkiezingen. Dan zijn de verhoudingen dusdanig verschoven dat er helemaal geen 'steun' meer nodig is van het PVDA.

De Stramme Kabouter | 29-10-10 | 11:49

datzouzomaarkunnen @ 11:41
Waarom zou er een 'staatshoofd' moeten zijn, in 'n 'symbolische' functie? Een sterk land heeft dat niet nodig..
Nu kan ik je verder niet van repliek dienen, ik moet de deur uit. Werken ja, iets daadwerkelijk toevoegen aan onze economie. Toedelz.

Strotgrondel | 29-10-10 | 11:49

En schaf meteen Koninginnedag ook maar af en maak er een extra vakantiedag van voor iedereen.

bruinsnor | 29-10-10 | 11:49

Nou ben ik het voor één keer toch eens met de PvdA.

Bezoeker | 29-10-10 | 11:48

@Geile Markeerstift | 29-10-10 | 11:34
Nu ja, dat is ook weer zo. Maar de monarchie een prima systeem? Met die lafhartige tokkies aan het hoofd van de staat?

En-el Hak | 29-10-10 | 11:47

Damn.... eindelijk een goed idee, en nog wel van Wilders.... en dan meteen de retoriek van "een symbool" en "ze doet het zo goed".....

- iedereen betaald belasting... behalve het de koningin
- Niemand staat boven de wet... behalve het de koningin
- niemand mag gebalsemd worden... behalve het de koningin
- niemand mag prive gebruik maken de het staatsvliegtuig, ... behalve het de koningin
- niemand mag meer verdienen dan de Balkenende norm, ... behalve het de koningin

etc etc etc

Mayhem123 | 29-10-10 | 11:47

-weggejorist-

de das | 29-10-10 | 11:47

Het verraad van PvdA-'links' en -'progressief' wordt met de dag intenser. Kreten waar deze debielen bij staan te juichen: "de islam hoort bij Nederland", "dubbele paspoorten horen bij Nederland". En nu wordt deze ongekozen anti-democratische mevrouw (want Bilderbergbezoekster), op een voetstuk gezet waar zij niet hoort.

Fijnstoffer | 29-10-10 | 11:47

Mooi klote. Met de PvdA erbij had dit wetsvoorstel op een meerderheid kunnen rekenen in de Tweede Kamer. En dat terwijl de PvdA altijd claimde republikeins te zijn! Ik voorzie een enorme FAIL voor de PvdA bij de eerstvolgende verkiezingen ten gunste van Wilders.
Niks tegen de koningin, maar een ceremoniele functie lijkt me beter dan regeringsinvloed voor het staatshoofd.

Cohen, wat flik je het land nu weer?!

bruinsnor | 29-10-10 | 11:47

Wauw dit is het bewijs dat de pvda een grote hypocriete bende is die puur en Alleen uit zijn op eigenbelang. Ooit een pvdaerT (die toch Zo voor gelijkheid zijn) horen zeggen: nee dat salaris is echt veels te hoog. Ik neem genoegen met de helft ?

LiebeMan | 29-10-10 | 11:47

PalinforPresident | 29-10-10 | 11:44
Ach ja, nu doen de neoliberalen huilie huilie, maar veel te laat. Hadden ze maar eerder nagedacht en zich niet voor het karretje van de monarchen laten spannen. Maar ach ja. Liberalen zijn afgezakt naar GS-niveau. Soit.

funda | 29-10-10 | 11:46

Wat is die allochtonenpartij toch een vreselijk zielig en kinderachtig clubje.
Nu staan ze als een klein kind met hun voetjes te trappelen en op alles mokkend "nee" te zeggen.
Ik had al geen hoge pet op van die PvdA maar nu maakt dat plaats voor verachting.

Moi2 | 29-10-10 | 11:46

PvdA zijn nu eenmaal volksverlakkers. Ze waren ook stellig tegen de Europese wetgeving, maar even goed stemde ze voor. Dus wat ze doen en altijd al gedaan hebben is niet nieuw.

Fukjoe | 29-10-10 | 11:46

Denkt GS er wel aan dat de VVD en het CDA zelf ook erg tegen het voorstel zijn? Dus die 2/3e meerderheid komt er nooit...

Koops | 29-10-10 | 11:46


@ van Nazareth | 29-10-10 | 11:42

ééntje teveel.

Worstjes | 29-10-10 | 11:45

@Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 11:40
Dikke LOL @ linkschmensen en liberalen die van hetzelfde laken een pak zouden zijn.

Art Vandelay Ultor | 29-10-10 | 11:45

Lachebek | 29-10-10 | 11:42
LOL

datzouzomaarkunnen | 29-10-10 | 11:45

Het koningshuis wordt toch gesubsidieerd?
Dan is afschaffen wel zo consequent.

van Nazareth | 29-10-10 | 11:45

Zie daar het intens conservatisme van allochtonen partij. De pvda probeert zich op alle mogelijke manieren te verweren tegen de nieuwe politiek. We moeten dit oude establishment met de grond gelijk maken zoals zij dat in de jaren 60 en 70 zelf ook deden met de jaren 50 politiek.

Ariel | 29-10-10 | 11:45

"De koningin is een symbool voor Nederland. Net zoals tulpen dat zijn. Zij maakt mede dat Nederland Nederland is. (...) De koningin staat voor continuïteit, eenheid, herkenning."

Ik snap niet waarom hij dan tegen dit voorstel is. Het koningshuis als symbool blijft gewoon in stand. Ze wordt alleen gestript van alle macht. Zielig gedrag van de PvdA. "Wat? PVV vind het leuk? Dan vind ik het kudt."

Dibs | 29-10-10 | 11:44

Ach, waar is de tijd gebleven dat socialsten nog anti-monarchie en anti-godsdienst waren...
Het is adembenemend om te zien hoe de huidige socialisten verworden zijn tot beschermers van godsdienst fanaten en instellingen zoals het koningshuis.

PalinforPresident | 29-10-10 | 11:44

Ja, und?

Datkanikvéélbeter! | 29-10-10 | 11:43

@Koosnaampje | 29-10-10 | 11:36
Daar begin ik niet aan. Ik ben een groot voorstander van cultureel onderlegde medelanders die uit de staatsruif vreten en vervolgens NSB-strofen voorlezen, zoals onze onvolprezen 'dichter des vaderland': "Veel liever word ik door een volk van hunnen aangerand dan mee te gaan in deze kolk van schoft en vaderland."
En die vervolgens zeer consistent een betoog houdt dat Wilders een fascist is, dit soort lui helpen mijn stoelgang op gang en die wil ik daarom voor geen goud missen.

Lachebek | 29-10-10 | 11:42

Trix is best ok, liever dat dan een lompe PVDA backbencher als staatshoofd lol

SwiftCrack | 29-10-10 | 11:42

Dat wordt nog leuk de komende kabinetsperiode om het krampachtige gedraai van PVDA te volgen omdat ze maar niet iets van Wilders willen steunen #FAIL

benerzoeentje | 29-10-10 | 11:42

Dat zijn weer 100 PvdA-burgemeesters er bij.

tipo | 29-10-10 | 11:42

Hoeveel paspoorten zou Maximá hebben?

van Nazareth | 29-10-10 | 11:42

Gisteren nog even DWDD gekeken, daar kwam ook het integratie onderwerp aan de orde en het taalprobleem bij, met name onze oosterburen uit Polen. Grote onzin, dat de belastingbetaler in dit land de integratiecurcussen moeten betalen. Maar nee hoor, Jopperde Pop denkt daar anders over, die vind dat terecht, want de arme Pool heeft daar geen tijd en geld voor, die is druk met bollen pellen en asperges steken. Nou Job, ik kan je een ding zeggen, steek die bollen en asperges maar in je reet en zo snel mogelijk afschaffen die betutteling en sponsoring. Willen ze hier integreren, betalen ze zelf de kosten, dat moeten mijn kinderen ook als ze een studie stratenmaker willen volgen. -100 PVDA

fritsspits | 29-10-10 | 11:41

Strotgrondel | 29-10-10 | 11:31
Wat is het alternatief? Denk je dat je gratis het land een identiteit kan geven? Dat een republiek geen geld kost?
Bovendien werkt het koningshuis en zijn de salarissen geregeld door de regering. Een levenslang getrainde volksvertegenwoordiger om het beste uit Nederland te promoten verkies ik boven elke 4 jaar kans op een amateur.
Het koningshuis kost een schijntje in het grotere plaatje. Staatsbezoeken van de koninging leveren geld op voor nederlandse ondernemingen, zonder gevaar voor een politieke of religieuze spanning.

datzouzomaarkunnen | 29-10-10 | 11:41

@Richard H. | 29-10-10 | 11:33

Totale onzin natuurlijk. De PVV zegt namelijk over het algemeen niets, vooral na het dumpen van hun eigen waarheid. Daarna gaan ze vooral ongeïnteresseerd en als kleine kinderen dingen roepen als "niet zo huilie huilie doen". Erg professioneel allemaal.

hanz71 | 29-10-10 | 11:40

Hulde voor de PvdA. De partij schaart zich in het nationalistisch-conservatieve kamp wat dit betreft en dat bevalt mij prima. Maar jullie mogen trots zijn op het links-liberale monsterverbond hoor. Het toont wat mij betreft alleen maar weer eens aan dat de liberalen en linkschmenschen van hetzefde laken een pak zijn. De PVV en de VVD (en jullie hier ...) rechts ? Laat mij niet lachen.

Bigi Bana Boy | 29-10-10 | 11:40

Dubbele moraal van politici, niks nieuws onder de zon. Wilders is vriendjes met kabinet, dus heeft geen principiele bezwaren meer tegen dubbelpaspoorters en PvdA is geen vriendjes met PVV, dus weg met principes aangaande koningshuis. Twee stappen vooruit, anderhalve stap terug. Alleen gaan we eigenlijk wel vooruit of uberhaupt de goeie kant op?

Achterdocht | 29-10-10 | 11:39

Gezien de rol van trix in de formatie van snap ik wel dat de Sozialisten haar niet kwijt willen...

HoerenSloep | 29-10-10 | 11:39

De koningin zal de PvdA hiervoor rijkelijk compenseren bij een volgende formatie. Ze hebben elkaar immers nodig.

Mark2007 | 29-10-10 | 11:39

Jerry Nick | 29-10-10 | 11:15
Klasse!

OT:
Monarchie, erfopvolging voor wereldvreemde adel. -1.

Superior Bastard | 29-10-10 | 11:38

Doe niet zo hypocriet hier! Voor de verkiezingen stond de VVD op geenstijl als grootste partij in de peiling. De VVD wil ook dat de koningin lid blijft van de regering. Hadden jullie maar PVV moeten stemmen.

Koosnaampje | 29-10-10 | 11:36

Prins Pils wordt straks koning EN hoofd van de regering.
Een mooi moment om de monarchie af te schaffen.
Dat had na de Lockheed affaire ook gekunt, maar toen heeft de PvdA de monarchie gered door de boel in de doofpot te stoppen (heel democraties) en werd toen beloond met regeringsdeelname.

Osdorpertje | 29-10-10 | 11:35

Geweldig nieuws! Ik was al doodsbenauwd dat we de dictatuur van Bea en straks van die mallotige WillemIV moesten gaan missen door een samenwerking van D'66 en PVV. Maar gelukkig hebben we de PvdA nog, een partij die buigt voor iedereen die niet erg verzot is op de democratie.

Lachebek | 29-10-10 | 11:35

Sinds de Europese grondwet door 2/3 van de bevolking is weggestemd hoor je d66 ook niet meer over hun kroonjuwelen.
Hoezo redelijk alternatief, welk alternatief?

Worstjes | 29-10-10 | 11:35

Mij zit de koningin niet in de weg. Tenminste één stabiele factor in de regering.

druif | 29-10-10 | 11:34

Partij Verneukt De Abdicatie

Ræven | 29-10-10 | 11:34

Wilders maakt toch gebruik van dezelfde achterliggende intenties met zijn motie? Wie kaatst moet de bal verwachten.
Het is alleen zo verdomde zielig dat al die spelletjes over de ruggen van de burgers gespeeld worden.

NewEnglandPatriots | 29-10-10 | 11:34

En-el Hak | 29-10-10 | 11:14
Als Den Uyl zich in z'n graf omdraait is hij ook een draaikont toch?

Ach, ik vind de monarchie een prima systeem... Maar die PeeVeeDeeAaa-lutsers moeten eens stoppen met huilen.

Geile Markeerstift | 29-10-10 | 11:34

Het is een reflex. PVV zegt iets, links is tegen. Hoe dan ook. Zelfs een lid van het Republikeins Genootschap is dan opeens de weg kwijt:

www.telegraaf.nl/binnenland/8042726/__...

Richard H. | 29-10-10 | 11:33

hahaha epic dit; de PvdA laat zich door Greet allerlei standpunten opdringen die ze eigenlijk helemaal nie willen!
'
Wil je iets dat de PvdA niet wil? Laat Greet dan het tegenovergestelde opperen en de PvdA is om en steunt je voorstel! Bingo!
'
Daaaaaag kiezers! Wij zitten hier alleen maar op t pluus om ons eigen gram te halen en spelletjes te spelen. U interesseert ons geen ruk.

Rest In Privacy | 29-10-10 | 11:32

Het koningshuis is zo geïntegreerd met de macht van het regentenestablishment dat je er nooit en te nimmer van af komt.
Duits bloed en verering voor de Spaanse koning zijn de pijlers van oranje en van NL. En die Spaanse koning heeft niet eens een NL paspoort.

ikweetnogmeer | 29-10-10 | 11:32

Maar tulpen koppen ze toch ook?

Carpe@diem | 29-10-10 | 11:32

Onze monarchie, onze staat, onze nationale identiteit.
Het blijven natuurlijk uitvreters, profiteurs, klaplopers, maar dat mag de pret niet drukken heur!
Opdoeken die zooi.

Strotgrondel | 29-10-10 | 11:31

Maar Trix is toch pvda erelid?
Overigens ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.

vliegende knorrepot | 29-10-10 | 11:30

zomaar off topic, volgens Pvda 'intellectueel' Rik van der Ploeg moet Nederland drastisch financieel hervormen om te zorgen dat Turkse kinderen hier een goede toekomst hebben.
Het is bewezen, socialisme is een psychisch defect.

Worstjes | 29-10-10 | 11:30

Weer die afgrijselijke schijtpvda...

Slipsnifter | 29-10-10 | 11:30

Kinderachtig van de PvdA, maar laten we eerlijk zijn, de PVV doet precies hetzelfde. Dubbelepaspoort-affaire: Wilders dient geen motie van wantrouwen in, want hij wil dit kabinet niet in moeilijkheden brengen. Deed dat eerder wel, omdat hij dat kabinet heel graag in moeilijkheden wil brengen.

Nee dus! | 29-10-10 | 11:26

De Partij van de Arabieren zal straks, mochten ze de kans krijgen, het koningshuis toch inruilen voor de Ayatollahs.

oplichter | 29-10-10 | 11:26

PvdA komt op voor Nederlands gedachtegoed.
Shell maakt voert campagne voor duurzame energiebronnen.
Feyenoord-fanshops gaan Ajax-sjaaltjes verkopen.
Pedo-partij wil leeftijd legale sex omhoog naar 21 jaar.
CDA gaat hasj en paddo`s subsidiëren.
SGP wil verbod op kerkklokken.
Etc.
Nee echt. WTF.

Koekje-dr-bij? | 29-10-10 | 11:25

Daar las ik toch even: Quote: "De koningin is een symbool voor Nederland. Net zoals Turken dat zijn."

illuvatar | 29-10-10 | 11:25

www.nu.nl/politiek/2366817/wilders-flu...

Da's grappig. PVV-sukkel wil motie die in lijn is met uitgangspunten van z'n partij steunen, maar wordt teruggefloten door Wilders.

Ja, stel je voor, dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Buggert | 29-10-10 | 11:25

De VVD is ook tegen.

Koosnaampje | 29-10-10 | 11:25

Erfopvolging is heel normaal in socialistiese siegheilstaten, kijk maar naar Noord-Korea en Cuba. Nederland heeft een linkse konegin dus is standpunt van het antidemocratische pvda begrijpelijk.

Worstjes | 29-10-10 | 11:24

Ik snap het best. Ze hebben dezelfde belangen als de Amsbergjes. Stelen van de burger en niet democratisch ter verantwoording geroepen kunnen worden.

Aktivist | 29-10-10 | 11:24

@ Jerry Nick | 29-10-10 | 11:15
Fantastisch verhaal!

Pa Cartwright | 29-10-10 | 11:24

@Jan Passant mk2 | 29-10-10 | 11:21
Die uiteraard wel correct aan de weg gezet dient te worden, op straffe van een hoge bekeuring
www.telegraaf.nl/binnenland/8064911/__...

kapotte_stofzuiger | 29-10-10 | 11:24

PVDA staat gelijk aan heul veul bla bla, en nog meer bla bla. Ik ben gestopt met luisteren naar deze nare partij..

Eindelijk weekend voor deze jongen!!!

Dus toch.. | 29-10-10 | 11:24

Het voor wat hoort wat principe. De PVDA steunt Bea en Bea steunt de PVDA. Zo zorgen ze, vooral linksom, voor elkaars bestaansrecht. Bea kan in het geheim prima dubbelrollen spelen. Links in NL - Bizar rechts op de Bilderberg conferentie's. Waarbij de laatste haar voorkeur geniet. Als eerbetoon aan paps.

laagvliegert | 29-10-10 | 11:24

Geert wil het koningshuis helemaal niet afschaffen, maar ceremonieel maken. De pvda geeft zelf toe dat dit eigenlijk al zo is. Over "een nietbestaand probleem" gesproken. lol
Koningshuis + oneindig, maar hoeft inderdaad geen staatshoofd te leveren.

datzouzomaarkunnen | 29-10-10 | 11:23

Waarom geven we de macht nie gewoon aan Willempie Alexander straks, die is wijs genoeg om de minister President van dit land te worden. Ik zou op hem stemen.

Technic0l0r_Jozef | 29-10-10 | 11:23

Waarom hebben we in NL altijd de nare gewoonte alles maar aan te houden? Het is in mijn mening of het een of het ander en niet een beetje van allebei... We kennen hier geen zwart/wit, maar grijs.... wauw! Die is er in veel uitvoeringen. Kostomsamengevat: Monarchie of Democratie en niet demonarchie

Halfvol-glas | 29-10-10 | 11:22

Triest die PvdA. Kleine kinderen ie gaan stampenvoeten als ze hun zin (deelname aan de coalitie) niet krijgen.

Flounder123 | 29-10-10 | 11:22

Het zijn idd wel echte huilies bij de PVDi, is een historische kans om van Bilder-Bea af te komen.....

woefdrammer | 29-10-10 | 11:22

Voortaan als ik de term "wereld op zijn kop" hoor zal ik hieraan denken.
De Ultieme Landverraders van de PvdA, de "sociaaldemocraten" die een eeuwenoude beschaving in enkele decennia tijd compleet de vernieling inhelpt en met inwoners en al overlevert aan de grillen van een gewelddadige 12e eeuwse cultuur meent op te moeten komen voor typisch Nederlandse symbolen en instituten.
Bizar. Echt gewoon bizar. Schaamteloos en bizar.
*begrijpt er helemaal niets meer van*

Koekje-dr-bij? | 29-10-10 | 11:22

.. socialisten zijn aartsconservatieve, behoudende figuren geworden sinds ze de oude arbeidersklasse in de kliko wierpen.

Jan Passant mk2 | 29-10-10 | 11:21

Het moet zijn: 'aan de steel.' Verder een goed stuk.

Theodoros | 29-10-10 | 11:20

Dat waren toch ook diezelfde lutsers die riepen dat de 'Nederlander niet bestaat'...

Past dus prima. De 'weg-met-ons' mentaliteit van sneu dom links en de koninklijke kliek.

Sheik Yerbouti | 29-10-10 | 11:19

Wat een ongelooflijke kortzichtige reactie van de PvdA. "In feite hebben we al een ceremonieel koningschap"... Dat is de reinste flauwekul, als het puur ceremonieel was waarom pissen we dan met zijn allen nog 200 miljoen+ per jaar weg? Hoe groot is de rol van hare Grajestein bij de informatie/formatie, niemand die haar daarover ter verantwoording roept, waarom zijn de gesprekken met hare Huichelachtigheid geheim? Held Boekenstijn moest daarvoor zelfs het veld ruimen. etc. etc. etc. Bah en nog eens bah tegen de partij van de anaalbashers.

faz | 29-10-10 | 11:19

"Partij voor de Amsbergers"

kapotte_stofzuiger | 29-10-10 | 11:18

"De koningin staat voor continuïteit, eenheid, herkenning."

Helemaal mee eens. Lekker laten zo, dat komt het land enkel ten goede. Zoals we hier zeggen, Beatrix, +1.

Heau even | 29-10-10 | 11:17

Ach, de nieuwe koning heeft een vrouw met Junta-ervaring. Die kunnen we in de toekomst wel gebruiken...

dotter | 29-10-10 | 11:17

Zoals al eerder gesteld. De PVDA wil helemaal niet het beste voor het land. De PVDA wil alleen het beste voor zichzelf.

StijlvolRechts | 29-10-10 | 11:17

Door het volk, tegen het volk. Houzee voor de PvdA.

kapotte_stofzuiger | 29-10-10 | 11:17

Het is toch treurig dat ondertussen Geert linkser is dan de PvdA. Die partij bestaat nog enkel uit moreel ingedutte politici met een Pavlov-complex als het op Wilders en de multiculturele samenleving aankomt.

ymmv | 29-10-10 | 11:17

-weggejorist-

MR Big | 29-10-10 | 11:16

Laten we ons Koningshuis huis behouden.
Maar het kan in deze tijden best een beetje minder.
Ik ben ook een zoon van een kok,maar als u denkt dat ik kan koken zit u er ver naast.

1%biker | 29-10-10 | 11:16

Wel verwarrend, eerst zijn ze een soort van mix tussen Sinterklaas en het ANC en nu hangen ze de conservatieven uit. En dat alles puur en alleen om [vul hier om het even welk belang in]

Stroopdoos | 29-10-10 | 11:15

Even tussendoor: had Joris niks te doen dit afgelopen weekend of zo..? ht.ly/31kUQ

Jerry Nick | 29-10-10 | 11:15

Dit is toch allemaal uitstel van executie. Als eenmaal prins pils z'n kroontje op krijgt dan duurt het nog een paar verkiezingen en dan is het uit met de poppenkast. Romanovs anyone?

Taggart | 29-10-10 | 11:15

Zijn ze toch nog ergens goed voor.

Teuderik | 29-10-10 | 11:15

Het blijft toch een zielig groepje huilers daar bij de PvdA. Op naar de 0 zetels.

Ben Zine | 29-10-10 | 11:14

Gutte gutte gutte gut, wat zijn het toch een rare draaikonten, daar bij PvdA. Den Uyl zou zich in z'n graf omdraaien.Maar goed, de communisten van de SP wendden zich eveneens makkelijk van de republikeinse gedachte af, dus het zal een rood trekje wezen.

En-el Hak | 29-10-10 | 11:14

Het is een beetje de taktiek die Saddam ook gebruikte, alle bronnen in de fik steken.

Gooi de burgers van Nl maar nog dieper in de ellende. Typisch PVDA, met al hun geweldsplegers, delinquenten, dubbelpaspoorters en subsidieslurpers.

Creaguurder | 29-10-10 | 11:13

Verbijsterend. Wat een hypocriete bende daar bij de PvdA.

peppievankokkie | 29-10-10 | 11:13

Koningin +1, maar Cohen moet wel stoppen met dat gehuil zeg. You've been beaten... ga nu maar zitten op je stoeltje :x

KabouterFresley | 29-10-10 | 11:13

Erfopvolging boven talent stellen is voor idioten.

zeg maar jansen | 29-10-10 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl