Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Week van de Dialoog: fun & leerzaam

fubarrrrrrrr.jpg Jaaaaaa mensen, vanaf vandaag is-tie-er-weerrrrrr: de Week van de Dialoog. In gans het land gaan hele gewone burgers met elkaar "het gesprek aan", op weg naar een gelukkige knuffelmaatschappij waarin mensen elkaar leren kennen, samenleven, bruggen van verbinding slaan en blauwe ballen doorgeven. Mede mogelijk gemaakt door een kruideniersketen, een bank, wat goede doelen, een bekende zakkenvullers woningcorporatie en een kwakzalversacademie. Maar, werkt dat nou ook, dat met elkaar in dialoog gaan? Wij vroegen het Rachid en Johan, gediplomeerd winkelovervallers te Amsterdam-West. "Sinds onze deelname aan de week van de dialoog vorig jaar, begrijpen wij nu beter waar de angsten van mensen liggen. Dat is voor ons werk superhandig want dan kunnen we effectiever intimideren en geven ze sneller hun geld af", aldus Johan. Rachid vult aan: "Vroeger ging ik de dialoog aan met een schroevendraaier of keukenmes, maar sinds de week van de dialoog besef ik dat je met een doorgeladen pipa veel sneller tot de kern van de zaak komt. Wat dat betreft kan ik iedereen zo'n gesponsorde fopweek, die vooral tot doel heeft de sponsors rijker te maken, aanraden. Hee, kk de kk! Me scooter gejat! Ik ga nu gelijk de dialoog aan met de dief. Eerst me familie bellen. Die zijn gek op dialogiseren..." De dialoogweek: ook daar komen we samen wel uit.

Reaguursels

Inloggen

van man tot man,
Dat werd je wel bijgebracht tijdens de koude oorlog.

mothersfinest | 01-11-10 | 21:08

zie die gespreksregels dan! mijn god. ik meld me ziek morgen.

sufkut | 01-11-10 | 19:08

Hulde voor de week van de dialoog, dient er altijd te zijn.
Ik heb de afgelopen dagen al meer PVV´ers zien en horen verbinden dan in al de afgelopen jaren. Eerlijk is eerlijk, men komt wat dichterbij, het zijn inderdaad echt mensen.
Voor iedereen die denkt dat de ander tot een vreemd clubje behoort: ´Maak eens een praatje´.

Pietje Bell1 | 01-11-10 | 16:35

Samen dromen.
Heerlijk.
Hoeveel soepsidie krijg je daarvoor?

ZDEV | 01-11-10 | 15:56

Hoeveel K soupsidy?

ministerofsillywalks | 01-11-10 | 15:39

Er zijn zoveel mensen die het systeem misbruiken... ik ben niet boos op hun maar op het systeem. Er zijn te veel uitkeringstrekkers, ook tussen de autochtonen.

Itastijl | 01-11-10 | 14:13

Itastijl | 01-11-10 | 13:06
Ze kregen die subsidie niet omdat ze nederlander waren of katholiek of protestant of homo. Gewoon omdat ze wilden boeren, net zoals gelukszoekers uit andere landen.

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 13:47

The eimer | 01-11-10 | 12:54
In de states africa en australie hebben nederlandse boeren supsidie gekregen om zich te vestigen. (sommige lopen nog in nederlandse klederdracht)
Welke deals Shell met Nigeria heeft gesloten... oh nee dat is geen subsidie.

Itastijl | 01-11-10 | 13:06

Itastijl :

Kan zijn, maar enig idee wie we im ausland moeten aanklampen voor
uitkeringen en andere vormen van gratis geld ?
Graag meer info.

The eimer | 01-11-10 | 12:54

Itastijl | 01-11-10 | 12:44
Als dat zo is, dan gebruiken ze iets slechtere tactieken om hun verheven doel te bereiken.

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 12:52

Nederlanders in het buitenland nemen hun taal, hagelslag en brinta mee.
Dat doen ze omdat ze onderling afgesproken hebben om de wereld over te nemen.
Net zoals die arabieren met hun hoofddoekjes.

Itastijl | 01-11-10 | 12:44

Vigil | 01-11-10 | 12:25
Als ze zo tam en krachteloos worden als de fundamentalistische christenen hier, who cares, zou ik zeggen. De vraag is of die idioten in een breder verband al dan niet aantrekkingskracht kunnen blijven uitoefenen of zelfs aantrekkelijker kunnen worden. Dat hangt van een hoop factoren af die ook niet in hun macht liggen, maar ze hebben een ijzeren geduld natuurlijk.
Het lijkt er wel op dat ze binnen de vrijheid van Godsdienst die wij hen krachtens de wet bieden het maximale eruit gesleept hebben, en dat is minder dan waarop ze hadden gehoopt.

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 12:39

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 12:16
Ik denk, dat je daar helemaal gelijk in hebt. Het enge is alleen, dat naar mijn idee dit niet kan verzanden in een status quo, om het zo maar even te zeggen.

Vigil | 01-11-10 | 12:25

Vigil | 01-11-10 | 12:07
Die salafisten zitten duidelijk in een double bind situatie. Die Fawaz is in het verleden hard van leer getrokken, waarschijnlijk nog enigszins in de illusie dat 'de Waarheid' (Islam) het met gemak zou winnen van 'de Leugen' (het decadente westen), maar het pakt een beetje anders uit nu. Hij zit vast, kan nauwelijks nog expanderen en moet inbinden. Dat gaat niet van harte volgens mij.

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 12:16

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 11:52
Nogmaals bedankt.
Je kan het taqiyya noemen of taktiek of strategie. Het probleem was, is en blijft dat zij vanuit hun perspectief natuurlijk gelijk hebben, maar dat ze dan niet willen/kunnen zien dat dat evengoed een droom is, die ze de westerse mens verwijten. Maw de pot verwijt de ketel.
Verder is het inderdaad schokkend, dat ook die Brahma Kumaris (Prinsen van de Ziel) tot in de UN zijn doorgedrongen. Die organisatie wordt hoe langer hoe meer beinvloed door zwevers en andere dromers. Gevaarlijk.
Ik zal mij later verder nog wat proberen te verdiepen in de links die je hebt aangereikt.

Vigil | 01-11-10 | 12:07

*wacht op een oproep via hyves*

buitenstebuiten | 01-11-10 | 12:07

Vigil | 01-11-10 | 11:41
Hier is er nog eentje:
al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/artike...
"Het antwoord op de desintegratie is de Islam. Het is het enige antwoord. Alleen de Islam biedt het passende integrerende antwoord. De integratie namelijk van de samenleving als geheel. Niet een integratie binnen, maar van de samenleving. Zoals we zagen: respect, betrokkenheid bij elkaar, gerichtheid op de toekomst en inzet voor de samenleving. Nergens anders dan bij de Islam vind je de bron van dit alles. Juist wij vertegenwoordigen de integratie. De ware integratie tot de ware eenheid. De enige eenheid. De enige ware en echte en blijvende eenheid."
Even later, als Wilders het schopt tot gedoger, krijgen we dit:
al-yaqeen.com/nieuw/nieuws/nieuws.php?...
"Wij staan heel duidelijk voor een open gesprek waarbij in wederzijds respect naar oplossingen gezocht kan worden voor bestaande problemen. Het is onze innigste wens om samen met iedereen in Nederland te blijven zoeken naar wegen die ons dichterbij elkaar kunnen brengen."
Takiyya? In elk geval van het ene uiterste in het andere.

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 11:52

Reinaert | 01-11-10 | 11:18
Het is nog tenenkrommender dan ik dacht.
www.youtube.com/watch?v=l7BzSNfNmC4&am...
Club lijkt enigszins op de club van Bhagwan. Verheerlijken van de leider, falsificeren van zijn persoon, uitkleden van de volgers, wereldwijd slachtoffers maken.
hubpages.com/hub/kranti

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 11:42

@Schoorsteenveger
Bedankt voor de link van Al Yaqeen. Dat zouden eigenlijk alle politici eens goed moeten lezen.
Verder bestaat de "dialoog" natuurlijk al vele eeuwen, alleen waren de gesprekpartners altijd wel zo wijs om hele legers en vloten achter de hand te houden om de dialoog te laten slagen. De moderne mens, meestal van linkse huize, denkt dat je met hard roepen veel succesvoller kan zijn...

Vigil | 01-11-10 | 11:41

@Sliptong | 01-11-10 | 11:29

Inderdaad. Zalvende kretologie gaat er in als God's woord in een ouderling.

Zo doen we dat in 0031. Een paar zweverige uitspraken en het komt vanzelf wel goed.

Not! Maar goed, daar lullen we verder niet over. Mot kunnen.

Reinaert | 01-11-10 | 11:34

@Überbottehork | 01-11-10 | 11:31
Dat gevoel had ik ook toen ik het terug las. Helaas. Dat slappe gedoe hier altijd. Zucht.

Sliptong | 01-11-10 | 11:34

@Sliptong | 01-11-10 | 11:29
Het ergste is dat uw verhaal totaal niet ver van de werkelijkheid verwijderd is, Man man man, wat een land, wat een mensen.

Überbottehork | 01-11-10 | 11:31

gelukkig wordt die dialoog-fop-site wel groen gehost. Da's toch weer een hele zorg minder.

Rest In Privacy | 01-11-10 | 11:31

Aleid W.: pesten mag niet. Doe nou niet.
Homostel: ze pesten nog steeds
Marokkanen: KK Homo's moeten dood!
Aleid W. Nee, homo's zijn ook mensen.
Homostel: ze pesten nog steeds en onze gevel is beschadigd.
Marokkanen: KK Homo's moeten dood!
Aleid W. Nee, je mag ze wel aanspreken op hun homofiele gedrag. Probeer er uit te komen samen.
Homostel: ze pesten nog steeds en onze gevel is beschadigd. Bovendien ben ik in elkaar geslagen. De schade is inmiddels aanzienlijk en u doet er niets aan.
Aleid W.: we doen van alles. We gaan het dialoog aan met diegenen die u dit vermoedelijk, misschien aandoen. Ik houdt er niet van tegengesproken te worden.
Marokkanen: KK Homo's moeten dood!
Homostel: we worden nu dagelijks bespuugd, bedreigd en geschopt. De ruiten laten we al niet meer vervangen. Dit is nu dichtgezet met multiplex.
Aleid W. Goedzo! Constructief bezig zijn dat moedigen we aan in Utrecht. Als je alles weghaald wat te vernielen valt, valt er niets meer te vernielen!
Marokkanen: KK Homo's moeten dood!
Homostel: we trekken het niet meer en gaan verhuizen. We hebben echter wel 30k schade die niet gedekt is. Kunt u hier iets mee?
Aleid W.: Jullie willen verhuizen. Ik zie niet in waarom de Gemeente jullie dan financieel tegemoet zou moeten komen.
Marokkanen: KK Homo's gaan weg. Ook goed. Aleid: wij willen huis voor prikkie anders wij prikkie jou.
Aleid W. Is goed Mo en Ali. Ik wil hier constructief uitkomen.

Sliptong | 01-11-10 | 11:29

@Reinaert | 01-11-10 | 11:19
LOL

Überbottehork | 01-11-10 | 11:29

@illuvatar | 01-11-10 | 11:20
mee eens, maar het komt mij erg rooibos-achtig over. En praten over praten om beter te praten op maar liefst tig locaties is helemaal van de zotte. Het feit dat ik er nu al over nadenk is al verspilde tijd. En uiteindelijk luistert niemand dus het is en blijft gelul.

4142 | 01-11-10 | 11:27

4142 | 01-11-10 | 11:18
Juist, dat is het. Zonder gelul geen dialoog.

Zeeschuimer | 01-11-10 | 11:24

Vanuit een stukje begripskweking naar de mensen toe heb ik er wel begrip voor.

Jaap de Paap | 01-11-10 | 11:24

@4142 | 01-11-10 | 11:18
Dank u, dank u wel voor deze tegel van de dag. Wat een discussieopening!

illuvatar | 01-11-10 | 11:20

@Überbottehork | 01-11-10 | 11:16

Yup. "Und willst' du nicht mein Freunde sein, so hau' ich dir dein Schedel ein".

Communicatie en dialoog is van alle tijden.

Reinaert | 01-11-10 | 11:19

@Schoorsteenveger | 01-11-10 | 11:11

Yup. Maar dat wisselende sausje is natuurlijk een fenomeen dat we allemaal al lang kennen en waar niemand meer in trapt. WC-Eend komt ook regelmatig met een opgeleukte variant van een stokoud product maar dan met een super- of hyper-toevoeging d'r bij, een semi-wetenschappelijk riedeltje en een nieuwe verpakking.

Maar ondertussen sta je nog steeds de korsten uit je pot te krabben.

Het is allemaal maar net hoe je het weet te verkopen. En dat geldt net zo hard voor dialogiseerclubjes. Al wat ze doen is het met grof geweld intrappen van wijd openstaande deuren maar de verpakking is wel zo goed dat iedereen er toch weer in trapt. Geef het volk brood en spelen, meer is het niet. Daarna is het toch weer gewoon bek houden, hard werken en belasting betalen.

Reinaert | 01-11-10 | 11:18

gelul

4142 | 01-11-10 | 11:18

Een dialoog doe je samen toch? Ik dicteer, jij luistert. Ik heb daar wel wat mee, dialogen.

Überbottehork | 01-11-10 | 11:16

Reinaert | 01-11-10 | 10:44
Ik vind het tenenkrommend. Oude christelijke waarden met een eng oosters sausje overgoten:
"De dialoog creëert een veilige ruimte waarbinnen mensen in twee uur tijd veel van zichzelf aan elkaar durven laten zien."
Hoezo durven? En komen we er verder mee, als we in twee uur tijd al onze miezerigheden op één gezamenlijk bord hebben uitgekotst en daar dan methodisch doorheen gaan roeren?
Vreemd clubje trouwens:
"De Brahma Kumaris Spirituele Academie is verbonden aan de Brahma Kumaris World Spiritual University, een door vrouwen geleid internationaal spiritueel opleidingsinstituut met meer dan 8500 afdelingen in ruim 110 landen."
Helemaal vreemd:
"De Brahma Kumaris World Spiritual University is een Niet
Gouvernementele Organisatie (NGO) met een algemene raadgevende status bij de Economische en Sociale Raad (ECOSOC) van de Verenigde Naties. Zij heeft een adviserende status bij UNICEF (www.bkun.org). "
Die halve zolen hebben zich dus bij de VN binnengewerkt met hun belegen liefdesboodschap. En ze zuigen hun volgzame slaafjes ook nog leeg ook:
"Alle docenten aan de Academie zijn vrijwilligers die zich, naast hun maatschappelijke bezigheden, onbetaald inzetten voor het geven van spiritueel onderwijs en het organiseren van diverse activiteiten. Gemaakte kosten worden gedekt door vrijwillige bijdragen van studenten en docenten."

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 11:11

@fuckje | 01-11-10 | 11:02
Je kan er dan zelfs subsidie voor aanvragen...

An die ARBEIT | 01-11-10 | 11:11

dialoog : fout = Nederland heeft een Sanity mars nodig.

Itastijl | 01-11-10 | 11:09

illuvatar | 01-11-10 | 11:05
Ha! Dat was me wat. Een hyves account zal u er echter niet mee vinden.

Zeeschuimer | 01-11-10 | 11:09

-weggejorist-

Gorbatsjovv | 01-11-10 | 11:09

fuckje | 01-11-10 | 11:02
Je bent weer goed volgeblaft vannacht? Good for joehoe!

Strotgrondel | 01-11-10 | 11:09

@neemjemoederindemaling |11:06
We leven in een vrij land................
........ Toch?

fuckje | 01-11-10 | 11:07

Dialoog??
Ach, houdt toch je bek, ik moet aan het werk, dus ouwehoer niet aan mijn kop vandaag, ok?

ZSU-23-4 | 01-11-10 | 11:07

@fuckje | 01-11-10 | 11:02

Een jonko ervoor mag nog wel?

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 11:06

Dialogiseren is voor mensen die zichzelf niet vertrouwen met implementeren van
proportioneel geweld.

zovoklets | 01-11-10 | 11:06

@Reinaert | 01-11-10 | 11:00

Prive uiteraard en met secundaire arbeidsvoorwaarden. Ben maar een kleine ondernemer dus het is geen volledige fte, al denkt de fiscus dat ik een concern heb, dat dan weer wel.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 11:06

@Zeeschuimer | 01-11-10 | 11:04
Ik heb nog een screenshot met uw e-mailadres, laten we de discussie daar voortzetten.

illuvatar | 01-11-10 | 11:05

@fuckje | 01-11-10 | 11:02

En zeau is dat! Pakje per dag als het moet, alles voor Koningin, Volk en Vaderland!

Reinaert | 01-11-10 | 11:05

@fuckje | 01-11-10 | 11:02
Roken is voor paupers en moslims.

illuvatar | 01-11-10 | 11:05

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:52
Mij boeit het ook geen reedt, ik doe het automatisch, soit. Zoals @Reinaert al zegt,
je secretaresse heeft vast wel betere dingen te doen.

Strotgrondel | 01-11-10 | 11:05

Ahoy, ik ben zeeschuimer en welke ervaringen wilt u met mij delen?

Zeeschuimer | 01-11-10 | 11:04

Gaaappppp!!!! ZZzzzzzz!!!

En dan heb ik het niet over het stukje van BB. Dit is het effect op mij iedere keer wanneer ik me afvraag "Hoe lang met het nog duren met deze "gesponsorde" flauwekul in Nederland". Zo vermoeiend.

TisNieZoMoeilijk | 01-11-10 | 11:03

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:58

Alleen omdat jij het zegt.

*Buuf heis geven doet*

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 11:02

@Reinaert |10:59
Een peuk na de neuq wordt het helemaal in 2011!

fuckje | 01-11-10 | 11:02

Vooral moslims hebben moeite met de definitie van dialoog: een tweegesprek. Dus niet het opdringen van een menig. Ies monoloog. Wat een kudtinitiatief. Wie vult z'n zakken hiermee?

Sliptong | 01-11-10 | 11:02

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:58

Heb je een privé-secretaresse of hebben we het hier qua dialogiseren over een afdelingssecretaresse? Niet dat het veur het gevoel wat uit maakt natuurlijk, maar het gaat gewoon even om het principe ;-)

Reinaert | 01-11-10 | 11:00

@Reinaert | 01-11-10 | 10:56

Het beste gereedschap in het bedrief is een stevig en handzaam wief.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 11:00

*sleept zuchtend ladingen koekjes het huis in*
Ik ben er klaar veur, heur.

GeflipteVlaflap | 01-11-10 | 11:00

Ik ben dol op dialogen.
*kopje thee erbij graag*

Janvandusschoten | 01-11-10 | 10:59

@fuckje | 01-11-10 | 10:58

Snacks zijn helemaal uit. Gewoon een peuk, da's weer helemaal hip heur!

Reinaert | 01-11-10 | 10:59

@Reinaert | 01-11-10 | 10:54

Daar heb ik haar hoofdzakelijk voor maar om dat hier nu uitgebreid te dialogiseren.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:58

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:47
In één woord: Ja!
Ik denk dat het de kwaliteit van het leven van veel bejaarden op zou krikken...
Die mensen hebben vaak last van verveling, dat is dan in ieder geval verleden tijd.
En dat vinden oudjes leuk, verleden tijd....

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:58

@Thickhead |10:55
Snacks na de Seks?

fuckje | 01-11-10 | 10:58

Huh, het was toch week van de pinpas?

Joris-maar-weg | 01-11-10 | 10:57

@eisenschwein | 01-11-10 | 10:06
Mijn huis in Delft is wellicht iets voor u. Het staat vlak bij de enige echte blauwe ballen: www.flickr.com/photos/[email protected]/295... en het standbeeld van die gozert die zich reeds in 1622 al bezig hield met 'benoemen en bouwen': hoeiboei.blogspot.com/2009/12/de-weder...
U begrijpt dat omdat Delft niet voorkomt in het lijstje van dialoogsteden de vraagprijs zojuist met 30% is gestegen.

De_Scherpsputter | 01-11-10 | 10:57

Rachid en Johan. Hoe correct Bert. Zo slinger je de dialoog wel aan.

Sliptong | 01-11-10 | 10:57

Die PVV lutsert Bosma heeft waarschijnlijk twee weken dialoog nodig want in een week begrijpt hij niets (niet dat ie voor de rest wél iets begrijpt).

Hölzenbein | 01-11-10 | 10:56

@Reinaert | 01-11-10 | 10:49

Neuh, maar ben bang dat ik er praat van krijg.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:56

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:53

En zeau is dat! En nooit gezeik over anorexia.

Reinaert | 01-11-10 | 10:56

LOL!!!
En ook serieus niet doorhebben dat het niet werkt, of juist averechts.
Ongelooflijk ...
Wederom schaam ik me dood dat ik een Nederlander ben ...

GeflipteVlaflap | 01-11-10 | 10:56

@illuvatar | 01-11-10 | 10:48

Sorry, zover ben ik nooit gekomen.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:55

fuckje | 01-11-10 | 10:53
Gaat prima samen denk ik dan maar....

Thickhead | 01-11-10 | 10:55

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:52

Als je minder spel- en taalfouten maakt heeft die secretaresse meer tijd over veur andere belangwekkende zaken. De dialoog aangaan onder het bureau bijvoorbeeld.

Ik noem maar wat heur, maar je mot wel efficiënt met je werknemers omgaan hè?

Reinaert | 01-11-10 | 10:54

Ja, leuk! Een soort "Akkoord van Schokland"? Wat een flop.

Willem4246 | 01-11-10 | 10:54

Gaap.. Bert gelooft niet in de manier waarop straatjongeren worden aangepakt (ik ook niet hoor) en schrijft daar alweer een stevig aangezet cynisch stukje over. Tipje: gebruik eens een andere stijlvorm.

Sjors W. | 01-11-10 | 10:54

@Reinaert | 01-11-10 | 10:46

Een mooie toom biggen is mooier om naar te kijken dan naar een lekker wijf.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:53

@Thickhead |10;49
Het is toch ook Nationale Schoolontbijtweek?

fuckje | 01-11-10 | 10:53

hé die dia loog.

nieuwisanders | 01-11-10 | 10:53

@Strotgrondel | 01-11-10 | 10:46

Het boeit me eenvoudig niet, het heeft geen enkele toegevoegde waarde of je raadt met d of dt schrijft, wil me er eenvoudig weg niet in verdiepen en heb het nooit gedaan. Ik vind het meer iets voor leraren en bureau geleerden. Mijn secretaresse haalt de spelfouten wel uit mijn brieven, daar heb ik haar voor.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:52

@illuvatar | 01-11-10 | 10:48

Ach man, dat is nog niks vergeleken met een studie Arabierisch bij InFinland.

Ben er zelf druk mee bezig dus ik kan het weten.

Reinaert | 01-11-10 | 10:52

raakzoek | 01-11-10 | 10:45
Vandaag gaat de campagne van start voor de schooljeugd: "Maak sex lekker"

*vergeet ergens een woordje*

Thickhead | 01-11-10 | 10:49

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:47

Leeftijdsdiscriminazi? Daar doen wij toch niet aan, is het wel?

Reinaert | 01-11-10 | 10:49

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:26
U hebt Nederlands gestudeerd aan de hogeschool van InHolland?

illuvatar | 01-11-10 | 10:48

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:43

Het mens is 86, is dat ethisch wel verantwoord?

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:47

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:44

Godsamme, is het al weer zeau laat? Koeienlunchtime..... je verzint 't niet.

Ik ga de biggen dan ook maar even iets hartigs toestoppen. En een beetje dialogiseren natuurlijk, gewoon omdat het mot. En omdat ze altijd zo dankbaar naar me luisteren.

Reinaert | 01-11-10 | 10:46

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:34
Het verwondert me, je lijkt me best een slimme jongen. Mensen die de d/t-regel niet doorhebben beschouw ik doorgaans als domme mongeaulen. Voor jou maak ik 'n uitzondering natuurlijk.

Strotgrondel | 01-11-10 | 10:46

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 10:41
Die oproep is nodig om "de mensen" te laten zien dat er een "goede" reden is om de subsidie te krijgen, dat er ook echt iets gebeurt met het geld zeg maar.
Goede morgen all.

Thickhead | 01-11-10 | 10:46

@Schoorsteenveger | 01-11-10 | 10:41

Een knappe tegel, zit je in de polletiek?

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:46

Raakzoek heeft ook altijd blauwe ballen alsie te weinig neuqt. Hadden die probleemkiddo's niet ook altijd last van 'een moeilijk sexuele identiteit'?

* beseft zich dat het cirkeltje weer rond is*

Gaat actie voeren voor betere toegang tot porno voor de jeugd....

raakzoek | 01-11-10 | 10:45

@Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:39
The cake is a lie....
Ik vind 'em wel leuk, maar heb nooit half-life gespeeld...

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:44

@Schoorsteenveger | 01-11-10 | 10:41

Mooi geschreven. Je had het ook in een paar letters kunnen afdoen want opgelegde dialoog is geweaun k.u.d.t. Maar goed, neemt niet weg dat je het wel aardig onderbouwt. Dat dan weer wel.

Reinaert | 01-11-10 | 10:44

*van vakantie genieten gaat en de teringzooi in huis aan gaat pakken*

Out

Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:44

@Reinaert | 01-11-10 | 10:39

Heb gewoon mijn overal aan.

*Buuf vraagt of ik gelijk haar koeien ook wil voeren, nu ik toch met een hooivork loop*

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:44

*terugdenkt aan schooltijd waar bij een opstootje medescholieren klappen kregen na gezegd te hebben of er niet over gepraat kon worden*

*adem snakt*

blinde kip | 01-11-10 | 10:43

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:39
Haar een paar heisen aanbieden, dan ziet ze de zaken vast in het juiste perspectief. Er vervolgens natuurlijk een hooivork aanbieden...
Recruteren!!!

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:43

neemjemoederindemaling
amen!!

kaplaarzenverkoper | 01-11-10 | 10:42

@Reinaert | 01-11-10 | 10:39

Adrenaline

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:41

Oude wijn in nieuwe en ook nog slechte zakken. Niks nieuws onder de zon. Gaat dus ook niks opleveren.
Dialoog is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Soms is er te veel dialoog, soms te weinig, soms is dialoog vruchtbaar, soms helemaal niet. Dialoog is gesprek, gesprek tussen mensen, niet meer, niet minder.
Maar nu zou er, mede onder aanvoering van de grote filosoof Albert Heijn, een 'dialoogmethodiek' moeten worden verspreid, een truukje dus, uitgewerkt door een stelletje halve zolen, om ons allemaal aan de dialoog te krijgen, want dialoog is goed, dialoog brengt ons naar een betere wereld, zeker als het via een opgelegde 'vaste dialoogmethodiek' gebeurt.
Dit is navelstaarderij van de ergste soort, dit is de methopde van het creëren van nog bravere mensjes, afgekeken van priesters en dominees en onder een nieuwe vlag in de strijd gegooid.
Ach, dialoog. Sommigen willen helemaal geen dia;loog. En dat zijn juist degenen van wie die brave Albert Heijn- mensjes denken, hopen, verwachten dat zij zich in onze van dialoog doordrenkte wereld over zullen laten halen. Weinig kans, want De Verhevene houdt niet van dialoog:
al-yaqeen.com/nieuw/bibliotheek/artike...
"Het Westen ervaart de dialoog als ‘normaal’ en vindt dat ‘iedereen’ daar vanzelfsprekend aan meedoet. Het feit dat er een oproep voor nodig is geeft al aan dat er iets fundamenteel mis is."

Schoorsteenveger | 01-11-10 | 10:41

@niet van deze wereld | 01-11-10 | 10:32
Waar zie je dat GS leeg loopt? Ik ben namelijk wel benieuwd naar de cijfers van het laatste jaar, gezien de verandering in stijl en inhoud hier...

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:40

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:39

Vergeten je broek aan te trekken misschien?

Reinaert | 01-11-10 | 10:39

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:38
The cake is a lie

(om maar even de half life nerd erbij te betrekken)

Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:39

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:32

Mijn buuf vraagt waarom ik midden op de dag met een fakkel en hooivork op straat sta, wat nu?

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:39

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:35

Ach man, breek me de bek niet open, als ik mijn Pickelhaube op en m'n Knobelbrecher aan heb dan ben ik niet te houden. Daar is Viagra niets bij. Helemaal niets!

Reinaert | 01-11-10 | 10:39

@dubbert | 01-11-10 | 10:36
So let them eat cake...

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:38


neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:34
Ik snap er soms ook bar weinig van. Ik vind spreektaal veel belangrijker. Of het nu een d of t is.. Dat hoor je dan gelukkig toch niet.

Reinaert | 01-11-10 | 10:32
*bezem aanpakt en stevig door de HBO'ers heen veegt met zijn MBO arbeidsethos*

Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:38

@Reinaert | 01-11-10 | 10:34
I LOL'ed, danken Sie!

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:38

@ illuvatar | 01-11-10 | 10:21
Wake up, dude. De islam is een onontkoombaar onderwerp in zo’n dialoogweek. De thema's kunnen zoal zijn: respect voor elkaars waarden, identiteit, samenleven in de stad. En dan is de islam “volkomen irrelevant” volgens snurkertje illuvatar.

Fijnstoffer | 01-11-10 | 10:37

Dieven stenigen met blauwe bowlingballen zie ik wel zitten. Ik zoek nog sponsors.

blinde kip | 01-11-10 | 10:37

Het volk is lelijk en maakt gerucht.

dubbert | 01-11-10 | 10:36

Een uitgebreide dialoog op korte termijn tussen Job en dikke Bea ligt voor de hand,want die hebben er binnenkort alle tijd voor.

R.B.Scott | 01-11-10 | 10:36

reinaerd
als je je handje maar laag houdt

kaplaarzenverkoper | 01-11-10 | 10:36

@Reinaert | 01-11-10 | 10:27
Genau! Het heeft iets... Autoritärs, neh?
Leute luisteren SOFORT!

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:35

@Strotgrondel | 01-11-10 | 10:31

Ieder zijn meug maar die t en d flauwekul heb ik nooit begrepen, waarom boeit het je?

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:34

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:32

Godwin? Welnee, Mulisch is deaud dusch de oorlog is definitief voorbij. Finito.

*** Strontkar in de aanbieding doet ***

Reinaert | 01-11-10 | 10:34

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:26
Langeneuten!
Verzamelt u hooivorken en fakkels ( Nee Neemjemoeder.... Niet die fakkels.... ) en trek den straeten op!
Die revolutie laat al veel te lang op zich wachten, we hadden in 1945 meteen door moeten pakken!
Of is dat een Godwin? Who cares!
God bless little dogs and the Goddamned revolution!

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:32

@Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:22

Ach, kijk eens naar buiten, het is herfst, het blad valt van de bomen dus er is soosjaal-maatschappelijk gezien voldoende werk te verzetten heur!

*** Bezemkast opentrekt en fluffy HBO-bezems uitdeelt: werken, krengen! ***

Reinaert | 01-11-10 | 10:32

@kaplaarzenverkoper | 01-11-10 | 10:26

Ah, een echte ora et labora man, tof dat je er bent.

*rode loper uitleggen doet*

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:31

*beheerd door, u raadt* Is spellen echt zo moeilijk neemjemoeder? Met mij de dialoog aangaan is irritant, ik ben een taalnazi.

Strotgrondel | 01-11-10 | 10:31

Reinaert | 01-11-10 | 10:27
LOL

Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:31

@neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:22
Neeheeheee vriend, te vroeg!

Ik moet nog werken....

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:29

Lieve liberale kapitalistisch enigszins narcistisch ingestelde medemens.
Gelooft toch niet dat uw regering voor uw balangen opkomt?
Wel?
Moehahahahahaaaa....

Einde van de Domheid | 01-11-10 | 10:29

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:23

Ach, die instantie is er ondertussen al wel een beetje en heet Bruin-1. Dat scheelt al.

Maar er zou inderdaad een soort Reichskontrollkammer für Soepdidiesachen motten komen ja. Waarom ik opeens automagisch in het Deutsch begin te schreiben weet ik auch nicht maar het bekt eigenlijk gewoon best wel lekker. Jawohl!

Reinaert | 01-11-10 | 10:27

De dialoog aangaan... daar hebben we toch geenstijl voor in deze maatschappij ?

Marcus Porcius Cato | 01-11-10 | 10:27

dialoog op je augen. gewoon normaal doen en zweten voor
je vreten. assogedrag hard afstraffen en alle niet intregrerende finnen teroeg nar sandbak

kaplaarzenverkoper | 01-11-10 | 10:26

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:23

Die instantie is er al lang, geheel beheert door, u raad het al, geitensokken.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:26

@joopwil | 01-11-10 | 10:23

En dan ook nog joop in je nick, je bent een echte masochist.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:25

Rot op met die soepsidie troep.
Ik ga elke dag in dialoog met mijn vrouw.
Ik mag alleen maar stil zijn en luisteren.

joopwil | 01-11-10 | 10:23

@Reinaert | 01-11-10 | 10:15
Te krom voor woorden, men krabbelt een conceptje in mekaar, met wat new age zweeftaal waar zelfs Fleur Agema d'r oren van zouden klapperen en hoppa:
" Maakt u zich geen zorgen, het geld staat al op uw rekening... "

Er zou een instantie moeten komen die deze beoordeelt of subsidie terecht is, zodra de vacature beschikbaar is doek ik hier de boel op...

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:23

Reinaert | 01-11-10 | 10:15
Sjees, jij snapt het gewoon. Deze mensen moeten gewoon bezig worden gehouden.

Ze zijn afgestudeerd en moeten aan de bak, maar er is geen werk te vinden. Dus dan maar dit soort zinloze dingen bedenken.

Niemand zit er in feite op te wachten, maar we houden wel een mannetje of 10 de komende weken bezig.

Wat lijkt me dat verschrikkelijk, heb je een dure studie achter de rug. Waar je trouwens jaren druk mee bent geweest, ook om uit te leggen wat je nou eigenlijk doet. (vrijetijdskunde valt niet mee hoor!!)

En dan ben je klaar en is geen fucking werk.

Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:22

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:12

Jonko erbij?

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:22

Economie naar de klote brengen en dan niet eens de straat op gaan om te protesteren voor baan behoud. Dialoog met de banken lobby`s is nodig.

Itastijl | 01-11-10 | 10:21

Hebben geitenharen welzijnswerkers nou nooit eens door dat hun soort communicatie buiten hun eigen vacuum niet gehoord, laat staan begrepen, laat staan gewaardeerd wordt?
Zolang er subsidie blijft binnenkomen niet, vrees ik.

vetkleppert | 01-11-10 | 10:21

@Fijnstoffer | 01-11-10 | 10:19
Ja, hoor, het kon ook niet uitblijven voordat iemand volkomen irrelevant de islam erbij haalt.

illuvatar | 01-11-10 | 10:21

90% procent van de mensen zijn vervelend en de moeite niet waard, bertje.
Je moet wel potdorie je best doen voor je van mij antwoord krijgt.

Strotgrondel | 01-11-10 | 10:21

De spirituele akademie, ik ben om.

neemjemoederindemali | 01-11-10 | 10:20

Ik vroeg het de imams, via hun vertaler uiteraard.
"Sinds onze deelname aan de week van de dialoog vorig jaar, begrijpen wij nu beter waar de angsten van mensen liggen. Dat is voor ons werk superhandig want dan kunnen we effectiever taqiyyah doen en geven ze sneller hun subsidiegeld af", aldus Fawaz Jneid.

Fijnstoffer | 01-11-10 | 10:19

Ik dialogiseer uitsluitend nog via Hyves.

Superior Bastard | 01-11-10 | 10:17

@An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:12

Met een HBO'tje maatschappelijke dienstverlening of omstreken (vrijwel graties af te halen in onder meer Driebergen) moet je toch wat hè.

En dan kom je dus met dit soort meuk aanzakken. Gewoon omdat de soepsidiekranen nog steeds wijd open staan. Iesj siempel.

Reinaert | 01-11-10 | 10:15

Aan blauwe ballen wil ik die gasten wel helpen. Maatje 46 met 60 km/u tegen de noten is blauwe ballen garantie

Real Opperprutser | 01-11-10 | 10:14

heb dat nooit echt begrepen, de dag, de week, de maand, het jaar van..
het is ook altijd iets voor extreme droeftoeters, die aandacht willen vragen voor een of ander subsidie dingetje

Johnny Hotrod | 01-11-10 | 10:14

Gouda 5 november: Bruggen slaan met kansenjongeren.

stating the obvious | 01-11-10 | 10:13

"De vier stappen die in het dialooggesprek worden doorlopen zijn:
1. Kennismaken,
2. Ervaringen delen,
3. Dromen,
4. Doen. "

This smells like hippies....

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:12

-weggejorist-

Is geschreven op: | 01-11-10 | 10:10

De dialoogweek... Kunnen we daar even over praten?

An die ARBEIT | 01-11-10 | 10:08

Dagelijks voer ik vele dialogen. Met mijn vriendin gaat het dan over de discussie of ze nou wel of geen hoofdpijn heeft.

Gelukkig heeft mijn linkerhand nooit last van zijn dialoog.

Nacho_Vidal | 01-11-10 | 10:08

Ronduit angstaanjagend..

Frdnnd | 01-11-10 | 10:08

Week van de dialoog? Geef mijn portie maar aan Fikkie. Er wordt al veuls te veul geluld in dit land. Niet lullen maar poetsen! Goedverdoemme!

Reinaert | 01-11-10 | 10:07

kudt, ik woon in een dialoogstad.
*funda aanslingeren doet...*

eisenschwein | 01-11-10 | 10:06

@nogeentjedan | 01-11-10 | 10:05
Het meest racistisch is dan een lege, witte kleurplaat inleveren.

illuvatar | 01-11-10 | 10:06

denk dat johan en rachid te vaak naar pipashop.nl gaan

DeDart | 01-11-10 | 10:05

4 november Amsterdam, thema: hoe kleur jij de stad?
Zucht..

nogeentjedan | 01-11-10 | 10:05

Ik wordt altijd zo agressief van dialoog!

Idontgiveafunk | 01-11-10 | 10:04

Je hebt van die mensen met wie alleen een dialoog mogelijk is over/door de loop van een geweer...
*roepende in woestijn is*

Transformatorhuisje | 01-11-10 | 10:04

Ha Bert, hyve opgezegd met succes?
Voor die dialoogweek hebben we wel de ondersteunde foto's van hyves nodig.

illuvatar | 01-11-10 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken