Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grutjes! Agressie in ziekenhuizen!

nachdtzuster.jpg Joh, is dat even een verrassing. Zeker de helft van door de Consumentenbond ondervraagde ziekenhuispersoneelsleden krijgt te vaak met agressie te maken. Soms zo vaak dat ze er over denken van baan te veranderen. Het gaat hierbij niet alleen om fysiek geweld (keel dichtknijpen, in het gezicht stompen, karatetrappen uitdelen, wapen trekken, spugen) maar ook om verbaal geweld ("HOERENJONG!" "IK MAAK JE DOOD ALS IK NIET EERST WORD GEHOLPEN!" "KANKERLIJER!"). Grutjes nog es an toe, dit hadden wij totaal niet zien aankomen. Het ging juist zo goed in onze maatschappij en al die verhalen over ambulancepersoneel dat wordt aangevallen is alleen maar populistische bangmakerij. Onveiligheid, ook tijdens het ziekenhuiswerk, is maar een gevoel hè. We moeten ons goed realiseren dat deze daders gewoon erg geëmotioneerd zijn en soms, door bijvoorbeeld een culturele kloof, met zichzelf en deze neoliberale prestatiemaatschappij in de knoop zitten. Ook kan het voorkomen dat jongens met een kort lontje lijden aan een zwak seksueel zelfbeeld en in wezen heel lief zijn maar gewoon teveel testosteron hebben. Het beste is het dan ook dat ziekenhuizen beslist géén aangifte doen en de media "terughoudend" verslag doen van deze incidenten. Komop ziekenbroeders en -zusters, jullie kunnen je best wat vaker laten aftuigen. De maatschappij rekent op jullie!

Reaguursels

Inloggen

muslimFucker | 21-10-10 | 02:22

Het is helaas een feit. E.e.a. is het gevolg van decennia lang linksch schijterig bang thee drink beleid. Pappen en nat houden. In het land van herkomst flikken ze dat echt niet hoor. Dan denken ze wel eerst drie keer na.

snap_shootert | 21-10-10 | 09:07

Het zijn in 99% van de gevallen allochtonen die dit flikken.
Gewoon bij iedere hulppost een knoert van een beveiliger (met zeer verregaande bevoegdheid; KLONK!) neer zetten want daar hebben de rifapen wel respect voor.
Anders een bewaker met een kalashnikov bij de poort. Binden ze ook wel in.
Mocro´s zijn alleen gevoelig voor geweld of baas boven baas.

muslimFucker | 21-10-10 | 02:22

Normpje | 20-10-10 | 13:03
Ik denk echter dat het meeste ziekenhuispersoneel altijd links/PvdA hebben gestemt. Dan is het ook wel een beetje eigen schuld dikke bult, toch?
*pleister afrukt*
-
Stompzinniger commentaar heb ik vandaag nog niet gelezen...
Maar laat ik ook eens lekker een bevooroordeelde duit in het zakje doen: ik denk dat het vooral PVV-tokkies zijn die met een grote muil hun vermeende recht denken te moeten halen. Diezelfde figuren die ook de bek vol hebben van Law & Order.
En voor de goede orde: ik werk inmiddels een jaar of 30 in de zorg, algemeen en psychiatrie, en het zijn toch echt vooral landgenoten die voor stampij op een afdeling zorgen.

Zure Sigaar | 20-10-10 | 23:07

De Consumentenbond: eerst alle mensen in de zorg jarenlang afzeiken en dan een hype artikel over geweld. Ja bedankt directeur Cohen van de Consumentenbond. Wie geeft de aanleiding voor dit soort gedrag? Kom een keer een nachtje meelopen op de eerste hulp, maar dat zal wel te zwaar zijn om ook 24 uur door te halen. Malloot.

DrBowned | 20-10-10 | 22:29

Zonder een beetje assertiviteit red je het niet meer vandaag de dag, al helemaal niet als patiënt. Brutalen hebben nu eenmaal de halve wereld.

Spasshose | 20-10-10 | 22:26

Wat moet je nou als ziekenhuismedewerker als je zelfs van je baas (de algemeen directeur o.i.d.) een brief krijgt waarin staat dat je GEEN aangifte mag doen? Het ziekehuis zelf weigert ook om aangifte te doen als organisatie om een of andere kutsmoes. Er kan toch niets aan worden gedaan want het is een openbare ruimte waar iedereen zo maar naar binnen kan wandelen. Beveiliging bestaat niet. Is ook geen optie, want kijk nou zelf eens wat voor hopeloze gevallen tegenwoordig een V'tje op hun mouw hebben prijken?

Mike Gaatjeniksaan | 20-10-10 | 21:04

hee ik werk zelf in een ziekenhuis, en de lompheid en arrogantie van het personeel telt ook mee.

Vanmiddag werd nog een invalide de lift geweigert, omdat een medewerkster claustrofobisch werd van een duwrolstoel in de lift. Geen zin in om met zieke mensen in de lift te staan.
Een receptioniste met verpleegkundige achtergrond had voor zichzelf het invaliden toilet gereserveert. Of ze maar een etage hoger hun stoma wilde legen!
Agressie komt van 2 kanten.
Het is maar hoe je het brengt.

jankaas | 20-10-10 | 18:38

Een deel van het probleem zit bij het management van het ziekenhuis.
Wat je moet doen:
1- altijd aangifte vanuit de organisatie (regel het maar met justitie)
2- als zuster op knopje drukt dan komt er echte beveiliging (breed en met velen)
Niet overloos de escalerend lullen maar vriendelijk vragen."kappen nu of we knuppelen je van de afdeling)
3. Als het een patient betreft, Noodhulp geven en dan opzouten
4. Zwarte lijst. U komt het ziekenhuis niet meer in als patient of bezoeker.

Weetje.... Gewoon doen...

kattenmepper | 20-10-10 | 17:16

Is toch niet zo moeilijk? Als ze beginnen te schelden of fysiek de artsen/zusters/broeders iets aandoen, direct stoppen met diagnose/behandeling en landelijk melden zodat ze NERGENS meer geholpen worden.

Laat dat klootjesvolk maar doodbloeden.
Vroeger of later komen ze toch allemaal een keer bij de eerste hulp uit en dan zijn we zo van ze af...
Dat volk heb je toch niets aan...

OverSoft | 20-10-10 | 16:32

Lekker aangifte doen. Probleem is dat het management van de koetjes en kalfjes club is die vooral niet willen dat ze in de publiciteit komen. Voordat je het weet komen dan ook hun veel te hoge salarissen naar buiten. Volksverlakkerij is het zoals met dat tuig vrijuit laat gaan. Een groot gedeelte van dat tuig heeft geen respect voor ongelovigen, andere godsdiensten en andersdenkenden. Werkkampen inrichten om ze her op te voeden of indien dat niet helpt uitzetten naar het land van herkomst. Je past je aan of je flikkert op, korter kan het door mij gewenste beleid niet omschreven worden.

oscarweetmeer | 20-10-10 | 16:08

Ik ben zelf woonachtig alhier in London en ik kan je zeggen, dat vele misdrijven door de CCTV worden voorkomen, alhoewel niet in alle gevallen, maar toch het heeft een preventieve werking.
psycho_3 | 20-10-10 | 15:00

precies net zoals in de film 1984

Methylfenidaat | 20-10-10 | 16:02

- socialistische hierarchische "bedrijfscultuur" wat kritisch en zelfstandig handelen (dus bv. aangifte doen, zonder toestemming van RvB) voorkomt
Crak-ho | 20-10-10 | 15:49

Volgens mij kan een werkgever dat niet afdwingen, iedereen is vrij om aangifte te doen.

Methylfenidaat | 20-10-10 | 16:00

@afvaller | 20-10-10 | 15:34
Waarom is dit een onhaalbaar streven?
Hou bij het beantwoorden van die vraag even in het achterhoofd dat regelgeving al zolang de mens politiek georganiseerd is aan verandering onderhevig is.

TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 15:58

rara | 20-10-10 | 12:34
Lol, tja, en de bakker verkoopt me brood en mag me daarom arrogant behandelen.

ITEACHYOU | 20-10-10 | 15:54

Bijkomend factoren in de zorg-praktijk die dit probleem verergeren:
- de morele én wettelijke geheimhoudingsplicht
- socialistische hierarchische "bedrijfscultuur" wat kritisch en zelfstandig handelen (dus bv. aangifte doen, zonder toestemming van RvB) voorkomt
- anti-assertieve basishouding aangeleerd in de opleiding, dat in feite alle problemen te verklaren zijn door communicatie-falen van hulpverleners: "achteraf kon het altijd beter"
- intieme/veilige setting in het ziekenhuis met patient-behandelaar-relaties. hulpverleners lopen in een witte pyama, en patienten zijn doorgaans zeer kwetsbaar en bloot (ook psychisch)

Crak-ho | 20-10-10 | 15:49

deze lieve moejes
Methylfenidaat | 20-10-10 | 15:41
moet zijn
deze lieve moesjes

Methylfenidaat | 20-10-10 | 15:42

Ja maar het is onze schuld, deze lieve moejes (klinkt liever dan finnen) hebben het al moeilijk genoeg met de taal. Er zou gewoon een wet moeten komen dat een exotisch (dubbel) paspoort gewoon voorrang krijgt, dan worden ze vanzelf roestig.

Methylfenidaat | 20-10-10 | 15:41

@joopwil | 20-10-10 | 15:09 Joh, en wie zegt dat alle criminelen allochtonen zijn die je "er-uit-kan-tieften"? En als je ze "eruit-tieft" en dus die grensen gaan bewaken, wat denk je dat dat kost Lutser? Daarbij dat "er uit tieften" kan helemaal niet....
@TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 15:16
Tja..... en dat maakt dit dus een non-discussie want wat je zegt is een onhaalbaar streven ipv een oplossing.

afvaller | 20-10-10 | 15:34

-weggejorist-

The Lying Dutchman | 20-10-10 | 15:22

Door de in rap tempo individualiserende maatschappij en de daarmee gepaard gaande tanende sociale controle, gecombineerd met het temperament (en soms intellectueel dan wel gevoelsmatig inlevingsminimalisme) van bepaalde bevolkingsgroepen maakt dat dit soort excessen de laatste jaren helaas een vlucht heeft genomen. Zero-tolerancebeleid dient hier mijns inziens toegepast te worden, bijvoorbeeld in de vorm van hoge (geld)straffen en eventueel indien mogelijk retour afzender naar het land van herkomst bij dito bevolkingsgroep. Doorpakken nu is het credo van (en voor) het nieuwe rechtse kabinet.

Psychihater | 20-10-10 | 15:22

@afvaller | 20-10-10 | 15:02
Joh, in de basis heeft dit geen drol te maken met de koran of de moslim. Het heeft te maken met het importeren van buitenlandse-tokkies terwijl politie/justitie al genoeg om handen heeft.

TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 15:16

@strikdewepstroper01 14:54

Ben het daarom ook op punten volledig eens met de inbreng van Reinaert en repulse. Kamera's brengen niet zelden noer schijnveiligheid, zijn niet zelden noer symptoombestrijding etc. In het specifiek onderhavige echter geloof ik welzeker dat ze hun nut kunnen hebben. Wanneer een losgeslagen idioot die in de wachtkamer van de EH personeel en medepechvogels met de dood bedreigt en/of fysiek begint te worden kunnen beelden daarvan welzeker bijdragen aan een veroordeling daarvoor. Bovendien zullen getuigenverklaringen tzt. een kleinere rol gaan spelen wanneer rechters het "toestaan" (hoe bizar!) dat kamerabeelden als bewijs opgevoerd worden. Kunnen ziekenhuisdirekties zich ook niet al te makkelijk meer verschuilen achter 't feit dat er in principe door de bedreigden cq. gemolesteerden zelf aangifte gedaan moet worden.

widtvoet ® | 20-10-10 | 15:09

afvaller | 20-10-10 | 15:02
Goede plannen van u. Wie gaat dat betalen?
Wat dacht u van gewoon over de grens tieften en niet meer er in.
Tuurlijk dan moeten we de grenzen weer gaan bewaken, maar daar ben ik juist voor, schept heel veul banen hoor.

joopwil | 20-10-10 | 15:09

@Blaat1984 | 20-10-10 | 14:35 & repulse | 20-10-10 | 14:34 Jullie doen nu net of ik de strafmaat in Nederland naar beneden wil brengen, ik ben juist voor aanpakken en het benoemen van tuig, allochtoon of autochtoon.... ik vind de discussie een non-discussie omdat je niet kan zeggen dat islamieten meer criminaliteit op hun naam hebben staan, het gaat niet om afkomst, het gaat om sociale omstandigheden.
Daarnaast, als je de koran een keer leest (in plaats van het kopiëren van de woorden van Wilders) kun je in de eerste leefregels van een goed moslim terugvinden dat diefstal dan wel het onjuist bejegen van een ieder, wel islamiet of niet islamiet uit den boze is.. Ik ben het met jullie beide eens dat we in Nederland een paradijs hebben gecreëerd voor veel plegers alleen is de strafmaat verhogen niet de oplossing, de oplossing ligt in het feit dat de oorzaak moet worden aangepakt.
als het dan toch op straf moet uitdraaien ben ik voor jonge deliquenten niet in een groep op te sluiten (waarin ze stoer kunnen doen maar solitair), ga maar nadenken over wat je hebt gedaan(dat is namelijk niet leuk). De eerste keer een halve maand icm hulp van SPD-rs en zorgen dat er na die maand een verplicht opleidingstraject komt, mislukt dat en is er sprake van recidive dan opsluiten voor een maand (weer alleen) en direct door naar een Glenn Mill school(oid). heb je daarna laten zien dat je niet binnen de maatschappij past doordat je weer een strafbaar feit pleeft, dan blijkt dat je psychisch niet in orde bent en kun je rechtstreeks door op eigen kosten (hoogte van een WBB) naar een gesloten inrichting waar je elke dag op je huis gezeten word. Dan maak je van een gevangenisstraf in plaats van het verkrijgen streetcredits een schaamtevol geheel.

afvaller | 20-10-10 | 15:02

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 14:54
Ik ben zelf woonachtig alhier in London en ik kan je zeggen, dat vele misdrijven door de CCTV worden voorkomen, alhoewel niet in alle gevallen, maar toch het heeft een preventieve werking.

psycho_3 | 20-10-10 | 15:00

@afvaller | 20-10-10 | 13:25
Beste, dank voor de hulde. Vreemd vind ik het dat je het met me eens bent om vervolgens de eeuwenoude dooddoener "perceptie" er bij te slepen om zo het verhaal politiek correct te kunnen spinnen richting de volgende dooddoener:
"Wat naar mijn mening het juiste onderscheid is, is mensen die zich WEL gedragen en mensen die zich NIET gedragen. ongeacht komaf, geloofsovertuiging, huidskleur, opvoeding en andere persoonsgebonden kenmerken."

Juist terwijl ik dit zelf ook al zeg @ TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 12:50:
"Te vergelijken met echte Hollandse tokkies en kampers. Daar hebben we er echter al genoeg van, dus waarom nog een hoop ellende erbij importeren?"

Dit impliceert dat we alle slechten moeten aanpakken, zonder onderscheid te maken op basis van welke maatschappelijke, culturele en etnische parameters dan ook.
Maar even goed ben je als land niet goed bezig als je ondertussen gewoon doorgaat met kansloze figuren binnen te halen/laten zodat het % van de groep slechten op de totale bevolking steeds groter wordt. Laat ik dan niet roepen "eigen volk eerst" (ik kots van die uitroep, ik ben nl. eigenlijk behoorlijk sociaal ingesteld), maar laat ik dan roepen "eigen slechten eerst aanpakken". Daar moet je echter wel capaciteit en geld voor hebben. Dan komt het niet ten goede als je ook nog eens "slechten" gaat importeren.

Dat heeft niets met eens of oneens te maken. Dat heeft met waar of niet waar te maken. In het geval van het huidige Nederland is het gewoon waar en heeft dit niets met perceptie te maken.

TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 14:59

@widtvoet

Geen stad ter wereld waar zo veel camera's hangen als Londen.
(En dat is nog wel het land waar George Orwell in 1948 het boek
1984 schreef over de angstaanjagende Big Brother, en kijk hoe het
waarheid wordt) Nu blijkt dat veel camera's in Londen niet werken,
er geen personeel achter de knoppen zit, de beelden onduidelijk
zijn of deze moeilijk als bewijsmateriaal kunnen worden gebruikt.

Hoe dan ook ik vind het geen goede ontwikkeling, ik weet niet
hoe de kwaliteit in Nederland is. Maar ik vind het hier te ver gaan.

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 14:54

@Reinaert 14:26

Ben ik grotendeels met je eens. Maar... de luxe om te wachten tot die omslag in denken en daadwerkelijk doen plaatsvindt hebben we mi. niet (meer). Dan helaas (toch) eerst maar doekjes laten aanrukken om de bloeding te stelpen. Hoe onbeholpen ook. Zie tevens m'n tegel van 14:37.

widtvoet ® | 20-10-10 | 14:46

repulse

"Terwijl daders hun recht op respect opgeven op het moment dat zij dergelijk daden plegen."

Dat is in Nederland natuurlijk altijd omgekeert geweest want de dader werd altijd
in de watten gelegd, en er was weinig aandacht voor het slachtoffer.

Dat gaat nu gelukkig veranderen,.

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 14:43

widtvoet ® | 20-10-10 | 14:37
Ik ben een groot voorstander van privacy, ik wil geen privacy opgeven omdat anderen zichzelf niet kunnen en willen gedragen. Ik wil dat hun de effecten hebben van hun negatieve gedragingen en niet ik.

repulse | 20-10-10 | 14:39

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 14:31
De administratie kan je zien als het probleem, ik denk alleen dat het probleem is dat de hoeveelheid administratie die justitie aan een delict heeft niet in evenwicht is met de tijd die het een dader kost. Vandaar als je langer straft ontstaat er vanzelf meer ruimte voor die administratie plus er gaat een afschrikwekkende beeld van uit en het is een hart onder de riem van de slachtoffers.
.
Ik blijf het altijd humor vinden dat de geiten wollen sokken altijd voorop lopen om te roepen dat langer staffen nooit werkt, maar wel willen dat er langer wordt gestraft als er overheidsdienaren worden lastiggevallen. Er is geen verschil tussen een overheids dienaar en een burger, beiden verdienen dezelfde mate van respect van de wet. Terwijl daders hun recht op respect opgeven op het moment dat zij dergelijk daden plegen.

repulse | 20-10-10 | 14:38

@repulse

Als mensen zijn opgevoed, geduld en een beetje respect hebben zijn veel
maatregelen niet nodig. Want daarin zit de verharding van de maatschappij.

Want mensen die hulpverleners of politieagenten aanvallen of het debielen-
gedrag van voetbalsupporters wat miljoenen per jaar kost aan beveiliging.
Het heeft toch allemaal met mentaliteit te maken.

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 14:37

@repulse 14:20

Waar je het één doet kun je mi. momenteel helaas het ander niet laten. Bovendien bijten bepaalde maatregelen elkander niet. Sterker nog, zouden bepaalde maatregelen mekaar weleens heel goed kunnen aanvullen cq. sterken. Wanneer er beelden zijn van een meppende en doodsbedreigende malloot die in een behandelkamer de dienstdoende hulpverlener uitholt zal het een stuk eenvoudiger zijn -mits de beelden tot bewijs strekken mogen natuurlijk- hem of haar daarvoor in rechte ter verantwoording te roepen. Pats. Pakkans vergroot en de kans op een (langere) straf voor de "verdachte" laten zwellen.

Volledig eens verder met de door jou genoemde meest aangewezen bestemming van kamera's.

widtvoet ® | 20-10-10 | 14:37

De agressie is heel vaak afkomstig van Nederlanders van niet westerse afkomst....

SpvvD | 20-10-10 | 14:35

afvaller | 20-10-10 | 14:25: De Nederlandse strafmaat word zowieso aan alle kanten uitgelachen, gaat nergens meer over. Maar er is niets mis met partijen daadwerkelijk benoemen, zonder je wat aan te trekken van politiek correct geneuzel. Tenzij je bronnen hebt dat NW allochtonen spontaan het laatste jaar NIET meer oververtegenwoordigd zijn, is mijn statement geen lariekoek.

Blaat1984 | 20-10-10 | 14:35

afvaller | 20-10-10 | 14:25
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...
Justitie moet ongeveer 1/3 van haar budget gebruiken voor 10% van de samenleving. Die problemen mag en kan je niet bagatelliseren. Dat is slecht voor nederland in zijn geheel, slecht voor de niet criminele burgers(allochtoon en autochtoon) maar ook voor de groep die willens en wetens de wetten en regels in nederland aan hun laars lappen.
Binnen de criminologie is het een bekend gegeven dat een dader als eerste een minachting moeten hebben voor het slachtoffer en zijn noden. Laat nu de islam precies een referentie kader aanleren waar ongelovigen anders gelovigen en anders seksueel geaarden worden weggezet als minderwaardige mensen, die bestreden moeten worden.
.
Niet deze verbanden willen bekijken is stupide en de oorzaak van de problematiek in nederland.

repulse | 20-10-10 | 14:34

Wat een slappe stommelingen in de verpleging. Hebben alle mogelijkheden om iemand met een grote muil aan te pakken. Spuit geven met veel lucht. Fles i.p.v. een zetpil er in duwen. Bloed afnemen en 20 keer mis prikken. Noem maar op. Ik zou ze martelen zodat ze nooit meer naar het ziekenhuis gaan.

joopwil | 20-10-10 | 14:34

Mijn vriendin werkt op een psychiatrische afdeling en een dag niet geslagen worden is een dag niet gewerkt

Echt He! | 20-10-10 | 14:31

repulse

Over blauw op straat.....
Ik heb het destijds zelf gevraagd aan Peter R de Vries, dat was tijdens een lezing
over zijn laatste boek. Het antwoord van de Vries was, in de nachtelijke uren
zijn veel bureaus gesloten (2 van de 3). Er wordt te veel werk in administratie
geïnvesteerd. Terwijl dit eigenlijk door een burger gedaan kan worden
(gebeurt ook in Duitsland) Dan kan de agent de straat op i.p.v achter de
computer.

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 14:31

@widtvoet ® | 20-10-10 | 14:12:

Ik snap je redenering maar camera's zijn slechts symptoombestrijding en geen onderdeel van welke oplossing dan ook. De oplossing moet toch echt van een andere kant komen, maar dat moet het "bevoegd gezag" dan ook wel willen natuurlijk.

Tot op heden verzuimt men. Helaas. Met als gevolg dat iedere burger in principe permanent verdachte is en dag en nacht geobserveerd mag worden. Omdat het mág.

Reinaert | 20-10-10 | 14:26

@Blaat1984 | 20-10-10 | 14:14
Tja.... Tuig moet worden aangepakt dat zal ik niet ontkennen. Maar de oververtegenwoordiging van NW allochtonen is lariekoek.
Ik vind dat er meer waarheid zit in de post van repulse @14:20

afvaller | 20-10-10 | 14:25

Ik mis het gebrek aan klantvriendelijkheid bij zo'n balie.
Lang moeten wachten, geen feedback wanneer je überhaupt aan de beurt bent.
Aan de klantbenadering valt ook nog wel wat te verbeteren.
Mensen komen niet voor de lol naar een SEH.
Geen reden om je niet te gedragen maar er kan wat verbeterd worden al waren het maar iets minder rug en reet onvriendelijke bankjes.

voldemort | 20-10-10 | 14:22

widtvoet ® | 20-10-10 | 14:12
Al die maatregelen zijn onnodig. Eerst beginnen met daadwerkelijk straffen, lang straffen. Dan heb je veel van de veelplegers zo voor een lange tijd weggezet, agenten en justitie hebben dan ook meer tijd om andere zaken op te pakken, de pakkans te vergroten. Hierdoor zal ook de sociale controle weer versterken, aangezien burgers zichzelf minder overgeleverd voelen aan het tuig. Dan kunnen de meeste camera's weer gebruikt worden voor het doel waar ze voor ontwikkeld zijn. Het vast leggen van gewoon keiharde goeie pron...

repulse | 20-10-10 | 14:20

afvaller | 20-10-10 | 13:54: Maakt ook niet uit wat je denkt, statistieken laten zien dat verhoudingsgewijs niet-Westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit ten opzichte van autochtone Nederlanders. Kun je wel heel hard politiek correct tegen jezelf en anderen schreeuwen dat dat niet waar is, maar dan hou je alleen jezelf voor de gek. Daar moet iets aan gedaan worden en de laatste tien+ jaar is dat zachthandig geprobeert, maar nu wordt hetlangzamerhand tijd om het hardhandig aan te pakken. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Blaat1984 | 20-10-10 | 14:14

@Reinaert 14:02

En daar moeten we in dit land ook mi. rekening mee blijven houden. Echter waar ik geen bank meer binnen kan lopen zonder gefilmd te worden, nagenoeg geen karretje meer in de supermarkt kan pakken zonder met m'n tronie op de bewegende plaat gevangen te worden, geen zichzelf respekterend uitgaansgebied binnenkom zonder langs zo'n elektronische oogbol te moeten etc. etc. lijkt een vermeende privacyschending in deze me een wat minder valide argument. Doel heiligt hier watmijbetreft welzeker het middel.

widtvoet ® | 20-10-10 | 14:12

@JarnoK | 20-10-10 | 13:27
Huh?

Prof. D.A.H. Vintik | 20-10-10 | 14:09

@widtvoet ® | 20-10-10 | 13:49:

Het doel heiligt de middelen, alleen vermoed ik dat "de doelgroep" liever niet gefilmd wenst te worden i.h.k.v. hun privacy en omstreken. En daar houden we in dit land nou eenmaal altijd rekening mee hè.

Reinaert | 20-10-10 | 14:02

Zeeschuimer | 20-10-10 | 12:30
Het is niet 'met name'.
Dat schreef je.
Het is voor de ou-de-ren-zoooor-ggg.

Einde van de Domheid | 20-10-10 | 14:01

Heeeerlijk! En het wordt alleen maar erger. Zolang we niet snoeihard ingrijpen en blijven praten wordt het alleen maar erger. Kan niet wachten op het moment wanneer de bom barst.

SammyJankis | 20-10-10 | 14:01

@widtvoet ® | 20-10-10 |
pcies! Helemaal niks gewend. Wie het hardste schreeuwt wordt het eerste geholpen.
En vooral alle kanten op wijzen. Tussen de wijzende handen is niemand....

ristretto | 20-10-10 | 14:00

@Blaat1984 | 20-10-10 | 13:48
Als je er maar hard genoeg in geloofd zal dat jouw waarheid wel zijn.
Naar mijn mening is het niet waar wat je zegt maar aangezien jij je mening met had en tand verdedigd (zonder het te onderbouwen) zal ik je verder niet storen met wat ik denk.

afvaller | 20-10-10 | 13:54

@Sliptong | 20-10-10 | 13:46
Ik stem vóór! *Gatling uit het vet halen doet*

Parsons | 20-10-10 | 13:52

@Reinaert 13:22

Humor! Nee, mbt. die behandelruimten denk ik dan niet aan live meekijkend beveiligingspersoneel. Gewoon integraal de beelden op schijf zetten voor als het weer eens misgegaan is. Kan eea. achteraf fijn dienen als bewijsmateriaal. Er hangen trouwens in Nederland mn. in operatiekamers her en der reeds kamera's hoor, zij het dat die beelden slechts gebruikt (mogen?) worden voor interne evaluaties en trainingsdoeleinden.

widtvoet ® | 20-10-10 | 13:49

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 13:29: Doe maar, kijken hoe ver je komt :)
afvaller | 20-10-10 | 13:29: Ok, laat ik nuanceren: Dat niet-Westerse allochtonen t/m de 4e generatie (Dus ook die met enkel een Nederlands paspoort) de grootste mishandelaars zijn van overheidspersoneel. Beter? De eerste generatie heb je eigenlijk geen last van, maar naarmate het generatiegetal groeit, groeit ook de overlast.

Blaat1984 | 20-10-10 | 13:48

Kunnen we de kwestie even kapot bagatelliseren?

Sliptong | 20-10-10 | 13:48

@Mikeymand | 20-10-10 | 13:46
Je moet ze de kost geven.

Sliptong | 20-10-10 | 13:47

@Parsons | 20-10-10 | 13:44
Ik stel een vuurpeloton voor.

Sliptong | 20-10-10 | 13:46

Vreemd, ik hoor alleen maar "ik ga je steken op het voetbal veld" van onze finse medemens als ik weer eens mag aantreden in Den Helder of Medemblik (vraag me af wie daar überhaupt wil wonen, maar goed)

Mikeymand | 20-10-10 | 13:46

@GurbGuevara | 20-10-10 | 13:38
don't mind me saying, als dat de gemiddelde mening is/wordt ga ik beginnen met een schuilkelder bouwen want dat betekend dat je bang moet zijn voor je buren, de mensen in je straat, op straat, in de tram etc etc. lees mijn eerdere tegeltjes even en kom daarna terug.

afvaller | 20-10-10 | 13:46

Ik stel een haatcongres voor.

Parsons | 20-10-10 | 13:44

@ristretto 13:19

Die Suarez bedoel je? Tja, aard van het beestje waarschijnlijk. Maar werkelijk heb die (fysieke) kleinzerigheid van mn. Marokkanen naast uit verhalen van bevriende mediko's zelf meerdere keren mogen konstateren. Nieuw voorbeeld. Jaar of wat geleden tijdens een voetbaltoernooitje een medespeler (stevige gebouwde grote kerel met een nog veel grotere bek) een kreetsalvo horen slaken waar zelfs je rugharen recht van overeind gingen staan. We dachten dat hij z'n enkel oid. op meerdere plaatsen gebroken had. Verzorger kon er niet echt naar kijken want kreeg al vanaf een meter of drie de meest gruwelijke verwensingen naar zijn hoofd mocht hij het gekoewetste been ook maar aan durven kijken. Als de donder naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis geraced en meneer maar schreeuwjammeren de hele weg. Figuur met drie man 'n beetje in toom weten te houden bij de EH om vervolgens (meneer was inmiddels na een injektie enigszins bedaard) te horen dat de bizarre kwetsure bestond uit... een mogelijk gekneusd middenvoetsbeentje! Wat de neuq. Kan best pijn doen daar niet van maar allejezus, hij dacht blijkbaar werkelijk dat zijn laatste uur geslagen had. Pussy speenvarken.

widtvoet ® | 20-10-10 | 13:42

Het is allemaal de schuld van die nieuwe preutse zuster-pakjes. Vroegah kon je als man ter plekke in enkele tellen kalmeren door de ogen te laten rusten op het doorschijnende textiel en de welgevormde rondingen die daaronder te ontwaren waren, heden ten dagen kom je er zelfs met een schiphol-scanner niet doorheen kijken, met alle frustraties van dien.

vermetel&consorten | 20-10-10 | 13:20

Schitterend!

meneer Q | 20-10-10 | 13:41

@afvaller | 20-10-10 | 13:29
Mwoa... ik kan mij een liedje herinneren waarin het gaat om de mentaliteit die Blaat aangeeft. En ik moet zeggen, klaag mij dan ook maar aan... want hebben wij eigenlijk niet Nederland ook tot buitenland laten verworden? Dan is de term buitenland niet meer van toepassing op alles buiten 16,8 miljoen mensen, maar al buiten ons gezin...
... Wer alle Grenzen öffnet, der ist selber nicht ganz dicht...

GurbGuevara | 20-10-10 | 13:38

BB/GS is links geworden? :p Dikke lol hier. Ik ben al langer klaar met deze iets tever doorgevoerde knuffelmentaliteit, dus kan wel lachen om deze sarcastische toonzetting. In dat opzicht verwoord GS mijn jarenlang opgekropte frustratie en vind ik het geweldig om te zien dat ik niet de enige ben die vindt dat de wereld volslagen krankzinnig is geworden. Hele bevolingsgroepen (niet alleen Finnen !) hebben zich schuldig gemaakt aan misbruik van ons (sociale) systeem. Is het systeem slecht of kan een enkeling niet omgaan hiermee zoals ie bedoeld is?! Ik denk het laatste, want om nou de zorg maar af te schaffen..... Misbruik maken van het systeem= van datzelfde systeem geen gebruik meer kunnen maken, simpel. Dus vanaf dan zelf ophoesten voor de kosten. Werkt prima.

Betweetert | 20-10-10 | 13:37

@ RARA:

Lees de reactie van: strikdewepstroper01

Dat is wat ik bedoel!

Yoghurtbuks | 20-10-10 | 13:37

Kut Marokkaantjes zijn een plaag voor Nederland en voor hun eigen bevolkingsgroep. Turken niet, Molukkers niet, Belgen niet, MAROKKAANTJES.

En neen dat betekent NIET dat je een racist bent. Het betekent dat je volledige openheid wilt hebben. Want waarom komt er niemand bij de overheid met een officieel rapport waarin staat dat het NIET de allochtonen zijn die het meeste van dit soort ge-etter uitvreten? Waarom geen keiharde ontkenning?

Wat mij betreft schaffen ze die minderjarigheids-onzin gewoon af voor dit soort vergrijpen.

TM | 20-10-10 | 13:36

eerstneukendanpraten

Ik kom uit de grote stad, ik weet ook dat het hardnekkige hufters zijn.
(In mijn cultuur jij moet). U kent het wel. Er zijn natuurlijk genoeg
goede lieden. Maar ja, wat gaan we doen met de harde kern.
En dat is geen kleine groep, die het verpest voor de rest.
Ik denk dat we het te ver uit de hand hebben laten lopen en
dat het heel lang gaat duren dat dit veranderd. Wij zitten met de
gebakken peren.......

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 13:35

@strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 13:28:

In de DDR (over de USSR kan ik bij gebrek aan ervaring niet spreken) was ook niet alles koek en ei heur! Ook daar werden kinderen vermoord, vrouwen verkracht, waren prostitutie en alcoholisme bepaald geen ongebruikelijke verschijnselen, enzovoorts.

Dat "we" daar allemaal niet zo veel over gehoord hebben is mede te danken aan de stevige censuur die destijds werd toegepast. De smeerlapperij werd dus echt wel onder de pet gehouden. Al moet ik je nageven dat de vaak draconische straffen die werden opgelegd een afschrikwekkende werking hadden, dat dan weer wel.

Maar zet per saldo die roze bril maar af. Overal zijn/waren Tokkies. Oók daar!

Reinaert | 20-10-10 | 13:35

Tja, uiteindelijk is de Islamiet superieur aan ons Nederlanders. Wij dienen slechts tot brandstof in de hel die Allah voor ons klaar heeft liggen. Dus respect hoef je echt niet van ze te verwachten. Andersom wel, daar zorgt de PVDA wel voor.

womannicer | 20-10-10 | 13:35

@Blaat1984 | 20-10-10 | 13:26
Heel simpel: Statistisch klopt het wat je zegt, want vergeleken met Nederland (16,8 miljoen inwoners) is het BUITENLAND dus ook het aantal buitenlanders veel groter.
Het feit alleen dat je de nuance mist maakt je een racist.

afvaller | 20-10-10 | 13:29

Blaat1984 | 20-10-10 | 13:26

Jij bent inderdaad een rascist! Ik ga een klacht indienen, jij gaat ook voor de bijl... Ik zal de heren Einat en Rabbae inlichten dat ze binnenkort weer mogen opdraven voor de RB!

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 13:29

kw_nl

Het ligt niet alleen aan sommige allochtone probleemjongeren. Vergeet ook de
Hollandse aso's, niet zoals u zelf zegt.

Misschien is dat verhaal off topic, maar ik wil het toch even kwijt.
Pas geleden hoorde ik van een Haagse taxichauffeur over de Haagse
zware jongens die in de jaren zeventig na een paar maanden of jaren uit de
gevangenis kwamen en dan een direct een nieuwe auto gingen kopen.
Want hun uitkering was gewoon doorgelopen in de tijd dat zij vast zaten.

Wat ik wil zeggen is dat er in Nederland een asociale mentaliteit is gekweekt.
Je als een hufter kunnen gedragen zonder dat het gevolgen heeft.
Gemakkelijk aan een uitkering of subsidie kunnen komen. Kortom het loont
vaak om tokkie of aso te zijn.

Dat is wat ik noem knuffelbeer socialisme. Krijgen door alleen je hand op
te houden. In de USSR en DDR werden beschaafde, presterende mensen
gekweekt (Op dit systeem valt ook wat aan te merken, begrijpt u mij
niet verkeert) Maar Nederland heeft met knuffelbeer socialisme dertig
jaar lang een hufter mentaliteit gekweekt.

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 13:28

Limburg (belgië) al aan gedacht?

JarnoK | 20-10-10 | 13:27

@Borakh | 20-10-10 | 13:23:

Bewaking en beveiliging is peanuts in vergelijking tot de bakken geld die door de wijd openstaande ramen worden gesodemieterd in het kader van méér management.

Op iedere daadwerkelijk actieve verpleegkundige of arts loopt anno tegenwoordig in een béétje modern Krankenhaus toch op z'n minst een stuk of drie managers rond.

En onnodig te vermelden dat die managers ook weer gemanaged moeten worden.

Reinaert | 20-10-10 | 13:27

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 13:12

Deze casus komt mij bekend voor! Was de voetganger misschien overleden doordat hij in de weg liep? Van mij mochten ze allebei eerst 10 jaar bukken voor Bubba en daarna linea recta in het ruim van een vrachtvliegtuig terug naar Casablanca.

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 13:27

Het is gewoon te ranzig voor woorden dat we inmiddels zo politiek correct doorgeslagen zijn dat je nog niet mag benoemen dat buitenlanders de grootste mishandelaars van overheidspersoneel zijn EN dat er ook nog eens niets aan gedaan wordt uit angst om uitgemaakt te worden voor racsist.

Blaat1984 | 20-10-10 | 13:26

@TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 13:11
Hulde voor het onderscheid tussen "Eens oneens" en "waar of niet waar".
Alleen is de waarheid nogal onderhavig aan perceptie. Wat in mijn ogen waarheid is kunnen bijna 7 miljard andere mensen op deze wereld afdoen als onwaar puur door afkomst, opvoeding, tijdsgeest en omgeving (ik wil daar geen onderscheid tussen allochtonen en autochtonen in maken). En in dat laatste ligt nou juist het probleem, in jouw statement noem je een bevolkingsgroep in een adem met geweld in ziekenhuizen, een geloof als ondermijning van een cultuur en zo zijn er nog legio van dit soort classificaties. Wat naar mijn mening het juiste onderscheid is, is mensen die zich WEL gedragen en mensen die zich NIET gedragen. ongeacht komaf, geloofsovertuiging, huidskleur, opvoeding en andere persoonsgebonden kenmerken. We kunnen wel zeggen "Hunnie uit het buitenland", maar dan scheren we heel veel mensen (80% onterecht) over een kam of we zeggen TUIG. Dit is een stuk minder discriminerend en een stuk effectiever.

afvaller | 20-10-10 | 13:25

jezus, dit artikeltje druipt echt van de sarcasme.
Nog even en er verrijst spontaan een kloon van Chandler Bing vanuit het druipseltje.

marceautje | 20-10-10 | 13:24

Ik werk zelf in de gezondheisdzorg, de eerste de beste die mij fysiek iets aandoet, die trap ik het ziekenhuis in... Lekker makkelijk, want dan hoeft hij/zij niet zover te lopen....

nou,vooruit dan maar | 20-10-10 | 13:24

Door de extra maatregelen met betrekking tot bewaking en beveiliging die dankzij het gedrag van dat gespuis noodzakelijk zijn wordt het er allemaal ook niet goedkoper op. En dan er nog mensen die het gek vinden dat de zorgverzekeringspakketten ieder jaar duurder worden en je er minder voor terugkrijgt.

Borakh | 20-10-10 | 13:23

@widtvoet ® | 20-10-10 | 13:16:

"Wacht- en behandelruimten?"

Het eerste snap ik nog wel een beetje, het tweede lijkt me toch wel een béétje over de top. Zelfs als het de afdeling gynaecologie betreft.

Mot er niet aan denken om als beveiliger in een Krankenhaus in te motten zoomen op een 70-jarige patiënte die je latent gewelddadig acht. Godsamme, ik krijg acuut allerlei akelige visioenen. Pay-TV, livestreams, pussycam 14...

Reinaert | 20-10-10 | 13:22

Je hebt net een hotel overvallen. Tot grote ergernis kwam je scooter op de terugweg in aanraking met iemand die zo nodig de straat overstak. Dan lig je gewond op straat en mag je toch verwachten dat er snel een ambulance voor je komt. Uit ergernis hierover sla je de eerste verpleger op zijn bek. In het ziekenhuis eis je voorrang omdat je je als Fin gediscrimineerd voelt. Dan komt je familie met getrokken mes verhaal halen waarom het zo lang duurt. En of je nog niet onbeschoft genoeg behandeld bent, moet je ook nog de redactie van de lokale krant bedreigen om zodoende dit akkefietje niet op te blazen.

K. Westergaard | 20-10-10 | 13:22

Het is allemaal de schuld van die nieuwe preutse zuster-pakjes. Vroegah kon je als man ter plekke in enkele tellen kalmeren door de ogen te laten rusten op het doorschijnende textiel en de welgevormde rondingen die daaronder te ontwaren waren, heden ten dagen kom je er zelfs met een schiphol-scanner niet doorheen kijken, met alle frustraties van dien.

vermetel&consorten | 20-10-10 | 13:20

@widtvoet ® | 20-10-10
Dat gedrag doet me denken aan een voetballer gisteravond bij Ajax. Kom, hoe heet ie ook alweer? Die in de belangstelling van Manchester City staat. Die. Je weet wel.

ristretto | 20-10-10 | 13:19

Kijk dat zijn aardige attente ambtenaren:

Maakhetveilig.nl:

"Er zijn wat problemen met de server. We lossen dit z.s.m. op. Wilt u éénmalig een e-mail ontvangen wanneer de website live gaat? Vul dan hieronder uw e-mail adres in.

U ontvangt één keer een e-mail. De e-mail adressen worden na het live gaan van deze website verwijderd.

Uw e-mail: "

Creaguurder | 20-10-10 | 13:18

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 13:12

Of wij het meemaken, ik weet het niet. Maar de hamvraag is: wie gaat het uitvoeren? En wat zal de reactie van het tuig zijn... Denk dat je de beelden ook wel hebt gezien van Parijs waar twee kleatzakjes op de vlucht voor de pliesie zichzelf electrocuteerden en daarna was het hell on earth! Ik zou zeggen: grenzen dicht en wat er zich niet kan aanpassen opzouten naar land van herkomst en de rest kan gaan werken...

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 13:17

Het verbaast me dat er nog geen Godwin voorbij is gekomen...

brienenoord | 20-10-10 | 13:16

Hoeveel wacht- en behandelruimten zouden er inmiddels al uitgerust zijn met kamera's? Lijkt me geen overbodige luxe tegenwoordig. Handig vanuit meerdere opzichten. En wanneer nemen direktie en bestuurders van ziekenhuizen nu eindelijk eens hun verantwoordelijkheid en gaan zíj keer op keer aangifte doen van onderhavige onlusten ipv. daar de hulpverleners zelf mee op te zadelen. Zullen ze (ook) juridisch best tegen eea. oplopen maar ze zouden het mi. gewoon moeten blijven doen. Elke keer weer. Uiteindelijk wint de aanhouder!

widtvoet ® | 20-10-10 | 13:16

Onbegrijpelijk dat niemand de link met Wilders legt, terwijl het toch zo voor de hand ligt. De toenemende agressie is de schuld van Wilders, punt. Hoop dat de rechtbank daar in het eindoordeel rekening mee houdt.

spanarchist | 20-10-10 | 13:14

TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 13:11

*nogmaals hugt*

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 13:12

@Yoghurtbuks

Er is een hoop en dat is dat alles van voorbijgaande aard is.
Alles heeft een cyclus, zelfs met sommige Finnen vandaag de
dag zijn eigenlijk de barbaren van de moderne tijd, net
zoals de Hollandse aso's en tokkies.

Er gaat nu een rechtse wind waaien door Nederland, en daar
moeten we ook niet in doorschieten, maar links is definitief
op retour. De zaken worden nu in elk geval besproken
en benoemd.

We zijn doorgeschoten in onze tolerantie (???) vanaf de jaren 60.
Alles moest kunnen. In de jaren 80 gewoon jezelf zijn, alleen
met jezelf bezig zijn en in de jaren 90, de tijd van het dikke
geld en materialisme hoor je ook voor het eerst over zinloos geweld.

De politieke correctheid van de jaren 80 is voorbij, net zoals de
gouden bergen van de jaren 90. Dit is een omslagpunt, een kentering.

Nu maar zien dat de mentaliteit in Nederland veranderd, en de rotzooi
kan worden opgeruimd. Of wij dat nog meemaken?

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 13:12

@kw_nl | 20-10-10 | 13:06:

Uiteraard hebben "wij" ook onze "eigen" etterbakken, helemaal mee eensch. Jammer dat je ze niet kunt deporteren naar het land van herkomst want ze hebben hier nu eenmaal hun roots. We zullen er dus maar mee moeten leven en dat doen we natuurlijk de facto al eeuwen. Vroegâh werd dergelijk schorem weggejorist richting (bijvoorbeeld) Veenhuizen, tegenwoordig laten we ze in hun zelfgecreëerde habitat.

Dat zuigt, maar dat is niet anders.

Erger is het dat "nieuwe Nederlanders" over het algemeen (en vrijwel allemaal) dezelfde karaktertrekjes blijken te vertonen. Dat zuigt nog véél harder! Maar helaas, sanctioneren is kennelijk niet aan de orde - dus ziedaar de puinhopen.

Reinaert | 20-10-10 | 13:12

@eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:56
Pas als mensen gaan praten over waar of niet waar en niet over eens of oneens komen we een stap verder. Het kan me geen hol schelen of iemand het niet met me eens is omdat hij/zij te dom is om te zien dat het waar is. Dat wordt in Polderland Nederland niet gewaardeerd, het is correcter om te discussiëren zodat we het eens kunnen worden over de gulden middenweg. Lood met een gouden randje zul je bedoelen!

TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 13:11

dutchdelightz | 20-10-10 | 13:05
Nee. Oude koeien komen doorgaans niet in een ziekenhuis terecht.

brienenoord | 20-10-10 | 13:09

kw_nl | 20-10-10 | 13:06
Je vraagt je af waar je het voor doet dan.
Bizar

Nacho_Vidal | 20-10-10 | 13:07

Ik geloof het gelijk als onze multi culti medemens zich te buiten gaat in een ziekenhuis. Maar van mijn schoonzusje krijg ik genoeg verhalen over tokkie Rotterdammers die niet met verpleging om kunnen gaan. Ongelooflijk wat ze soms naar haar hoofd krijgt, tot jankens toe iemand moeten helpen is niet normaal... Uitgescholden worden als dik kanker wijf, tot het bot beledigen, drinken bewust keer op keer omgooien, klachten indienen als ze na bekertje nummer 4 geen drinken meer krijgen. Je wilt het niet weten... en het ergste is dat ze er bijna niks aan kunnen doen. Zorg weigeren in Nederland is bijzonder moeilijk.

kw_nl | 20-10-10 | 13:06

@The Globetrotter | 20-10-10 | 13:02:

De pliesie alhier beschikt al over méér dan voldoende Noord-Afrikanen en West-Aziaten in de eigen gelederen. Meestal net zo incompetent als een JPB maar dat mag de pret niet drukken, we hebben ze al.

Dusch: géén nieuwe allochtone agenten, eerst de oude opmaken!

Reinaert | 20-10-10 | 13:05

Is dit geen oude koe?

dutchdelightz | 20-10-10 | 13:05

Die mensen op bijv. Spoedeisende Hulp zijn tegenwoordig gewoon blij als je vriendelijk en geduldig bent.
Bizar.

Merlot | 20-10-10 | 13:04

Zou het volgende stukje er om 13:13 opstaan?

papspuit | 20-10-10 | 13:04

@eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:57
Daar maak ik me niet zo druk om, ik ben goed in ouwehoeren en heb daarnaast een zwarte band wegrennen ;) tegen de tijd dat gemiddeld afgezekene doorheeft dat hij afgezeken is ben ik meestal al weg.

afvaller | 20-10-10 | 13:04

Ik denk echter dat het meeste ziekenhuispersoneel altijd links/PvdA hebben gestemt. Dan is het ook wel een beetje eigen schuld dikke bult, toch?
*pleister afrukt*

Normpje | 20-10-10 | 13:03

Gelukkig heb we tegenwoordig speciaal voor lastige gevallen een allochtonen-ziekenhuis... Kunnen ze daar vervelend doen.

Toen ik ooit mocht verblijven in het MCH Westeinde (Den Haag) was ik - buiten het (overigens zeer vriendelijke) personeel - de enige blanke op de afdeling. Omdat een islamitische man vond dat zijn vrouw niet bij een man (in coma) op de kamer mocht liggen is de hele afdeling (uiteindelijk) omgegooid. Het personeel wilde 's mans wens (lees: eis) niet inwilligen, maar toen hij dreigde patienten uit bed te trekken en stond te gillen en te schreeuwen heeft men uiteindelijk maar toegegeven.

Naar ik heb vernomen vertrekken steeds meer medische top-specialisten uit de randstad: zij willen weer op normale wijze hun werk doen, zonder dat er een hele familie in hun spreekkamer staat, die vaak - als de uitslag hun niet zint - behoorlijk agressief zijn... En o ja: ze vinden het ook fijn dat ze dan weer in het Nederlands kunnen communiceren met hun patienten...

Versnapering | 20-10-10 | 13:03

Overigens baalt men bij de eerste hulp en huisartsenpost ook stevig van die overbezorgde kudtouders die bij een lichte verhoging in grote paniek de afdeling op komen stormen. Doorgaans zijn dit autochtonen.

Superior Bastard | 20-10-10 | 13:02

Vooral geen aangifte doen!

Stel je voor dat je een signaal afgeeft wat erop zou duiden dat we dit soort gedrag eigenlijk liever niet zouden willen.

Daar moet je toch niet aan denken?

-banned | 20-10-10 | 13:02

Finnen hebben inderdaad een zwak seksueel zelfbeeld.
Ben alleen zo benieuwd of dat door hun genetische eigenschappen of door hun religie/ideologie komt.

Akabei | 20-10-10 | 13:02

Maar dit komt niet alleen bij onze mono culti vrienden voor, ga maar eens op zaterdagavond kijken bij de eerste hulp van een willekeurige stad dan merk je dat je niet uit Finland hoeft te komen om je te gedragen als een beest tegenover mensen die hun beroep uitoefenen. In N-Afrika worden ze zonder pardon het ziekenhuis uitgezet of ze nu geblesseerd of half dood zijn dat maakt niets uit. Dit zou ook kunnen werken bij onze Autochtone Respectlozen. Grote mond betekent gelijk een grote vuist van oom agent. En zo werkt het werkt wel. Dus als Greet 1 nu eens wat agenten uit Marrocco, Algerije, Tunesie en Egypte hier een tijdje stage laat lopen dan wordt het misschien toch nog opgelost.

The Globetrotter | 20-10-10 | 13:02

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 12:46
Juist. Het verplegend personeel beveiligen lijkt me daarom weinig nut hebben. De zorgvrager vindt het vanzelfsprekend dat hij geholpen wordt, de dankbaarheid is ver te zoeken.

Zeeschuimer | 20-10-10 | 12:59

Iets mbt. de *kuch* vermeende kulturele komponent die her en der een flinke rol spelen doen kan. Daar waar bv. veel moslims uiterst lange tenen hebben wanneer het gaat om kritiek op hun religie, op hun gedrag, op hun sociale mores etc. (zeer marginaal inkasseringsvermogen) speelt vanhetzelfde niet zelden ook op fysiek vlak: het zijn door de bank genomen een stelletje jankerTs. Voorbeeld. Vorige week nog met een Marokkaan van een jaar of dertig de wachtkamer van de tandarts moeten delen. De vent schreeuwde de hele tent bij elkaar of hij hardstikke aan het doodgaan was. Bedreiging hier, onverstaanbaar geschreeuw daar. Schoppen tegen de stoelen, tijdschriften in de rondte gooien. Bleek achteraf dat de man aan niet veel meer leed dan aan een gaatje in zijn kies dat net daarvoor zo diep was geworden dat z'n worteltje bloot was komen te liggen. En maar totaal hysterisch doen. Die gast z'n pijngrens lag gewoon immens laag. Lange tenen zus, lange tenen zo. De hufters zijn gewoon niets gewend. Sneue softies.

widtvoet ® | 20-10-10 | 12:57

afvaller | 20-10-10 | 12:55

Kijk maar uit, volgende keer krijg je een mes in je romp...

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:57

@Yoghurtbuks | 20-10-10 | 12:52
Een telefonische bedreiging is veel minder erg dan een mishandeling IRL. Deal with it.

rara | 20-10-10 | 12:57

Wat zijn dat toch steeds voor zieke overheids sites ?
www.maakhetveilig.nl/
Geachte bestuurders van Nederland. Het is nu anno domini 2010. Moeten de goedwillende burgers nog steeds "nuttige ideeen" aandragen tegen geweld "die dan tellen" ? Is die linksche discussie dan echt nooit afgelopen ? Of gaan we tuig gewoon weer in de gevangenis stoppen (een heel oud idee van heel lang geleden) ? Radbraken mag ook van mij, maar dan moeten ze daarna weer naar het ziekenhuis.

Marcus Porcius Cato | 20-10-10 | 12:56

Het is toch niet gek als er in het ziekenhuis "kankerlijer" geroepen wordt? Dat is logischer dan bv in de supermarkt tijdens het voordringen.

Getson | 20-10-10 | 12:56

TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 12:50

Linksch Nederland is het gansch met jou oneens, waarde vriend!
*TNZM omarmt om deze tegel*

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:56

Dreigen Drammen en Draaien, NL anno 2010. Dat is toch de normaalste zaak van de wereld.
-
Ik stond laatst bij de bakker (centrum Den Haag) en er komt een of andere beroepspauper (WBB-uitkeringsgerechtigde) binnenlopen die het vertikt een nummertje te trekken. en in plaats van dat hij sympathiek op zijn beurt wacht begint hij kijhard te roepen wat hij wenst dat de bakker hem zou moeten geven. De bakker geeft daarop (plat haags maar sympathiek) aan dat meneer even rustig op zijn beurt diende te wachten omdat er nog andere klanten waren die eerst geholpen zouden worden. Meneer de beroepspauper ging daarop verschrikkelijk uit zijn dak want hij had ook niet de hele dag de tijd. (je zag er duidelijk aan af dat deze meneer geen baan had) dus ik begon corrigerend te lachen. Dat vond meneer zo beledigend dat ik na een paar ziektes ook bijna het nummertjes trek apparaat naar mijn hoofd kreeg. Gelukkig voor mij was meneer zou infantiel dat er ook andere mensen begonnen te lachen waarop zijn laatste woorden waren. In deze K*ankerbakkerij kom ik neuit mêr terug stelletje tyf#sleijers. Waarop de bakker hem vroeg beloof je dat? Waarop een heel knorrig "Ja" werd geantwoord.
-
En dat is de kunst volgens mij. Op het moment dat iemand zich als tuig gedraagt moet je hem ook laten voelen dat hij een minderheid is en gewoon gaan lachen (mits voldoende omstanders) dan dammen ze wel in.
dus aan alle zusters en broeders van Nederland: Lach, zorg dat iedereen in de buurt ook gaat lachen en bel de politie. Niemand houd er van om uitgelachen te worden.

afvaller | 20-10-10 | 12:55

geen aangigte doen? watte?
gewoon hetzelfde beleid als een gezonde immigratie beleid hanteren- breek de wetagressie en jij + alle familie in 1e en 2de graad mogen vertrekken.

poli | 20-10-10 | 12:53

Dit soort mensen gewoon op een zwarte lijst zetten en ze geen toegang meer geven tot welk ziekenhuis dan ook voor een tijdje.
En als ze blijven klagen gewoon een neqschot geven. Compleet triest dat je gaat flippen en dreigen in een ziekenhuis.

Tremor | 20-10-10 | 12:53

Ik werk in een callcenter en krijg ook alles naaar men kop gesmeten, stalkers, doodsbedreigingen... op den duur wordt je moedeloos er van en vraag je je baas andere werkzaamheden.. krijg je te horen dat als je er niet tegen kan dat je dan maar ander werk moet zoeken!

Nou dat geldt ook hiervoor! De maatschapppij is verrot! DEAL WITH IT!

Yoghurtbuks | 20-10-10 | 12:52

Wat moeilijk te begrijpen he' ! Vroeger waren alle woonwagekampers verstoken van ziekenfonds en nu MOET iedereen een zorgverzekering hebben! Dus ook de tokkie-kampers.... En dat ze hun recht op zorg opeisen is collateral damage....

Mr.C3121 | 20-10-10 | 12:52

MiaWallace | 20-10-10 | 12:46
Voorlopig hoef ik - volgens mij - niet naar het ziekenhuis, dat is enigszins geruststellend, alhoewel.
Verder wel goed, gewoon mezelf, lekker uniek, dat ken je als geen ander ...

* reauken Bye *

Ashtrey | 20-10-10 | 12:51

@Ernieen bert | 20-10-10 | 12:38
Dat heeft niets met hun cultuur te maken maar met de aard van het beestje:
- Zij hebben het nooit gedaan al zijn de bewijzen talrijk en overduidelijk.
(Zoals in Amsterdam waar die puber die 90 jarige vrouw aangerand had en ondanks alle mogelijke bewijzen pa volhield dat zijn zoon het niet gedaan had)
- Zodra hen iets mankeert is dit altijd ernstiger dan wat een ander mankeert.
(Zie de talrijke voorbeelden van geweld in ziekenhuizen, vrijwel altijd om voorrang te krijgen)
- Geen vertrouwen hebben in andere mensen. Slechte mensen zijn van nature achterdochtig.
(Beledigingen tot aan dreigen met de dood toe richting artsen/verplegend personeel mocht het hun niet lukken de patient in leven te houden. Op voorhand dus niet vertrouwen dat het ziekenhuispersoneel echt zijn best doet, iets dat ze zelf namelijk ook niet voor een ander doen)
- Kom je aan een individu, dan kom je aan de roedel. Al kom je volledig terecht aan het indidvidu.
(Overduidelijk zichtbaar in het straatbeeld; zelden zul je ze alleen treffen, maar gesterkt door de aanwezigheid van de roedel komt ook meteen het slechtste in hen naar boven)

Kinderachtig, kleinzielig volk zonder zelfreflectie. Blijven hangen op de mentale volwassenheid van een 16 jarige. Te vergelijken met echte Hollandse tokkies en kampers. Daar hebben we er echter al genoeg van, dus waarom nog een hoop ellende erbij importeren?

TisNieZoMoeilijk | 20-10-10 | 12:50

Dit grijpt mij zo aan, dat ik vanmiddag nog een lawaaidemonstratie in het stiltecentrum van ons ziekenhuis ga houden.

Krachtmeester | 20-10-10 | 12:50

@rara | 20-10-10 | 12:43
Je zal zo iemand zeker anders behandelen, maar dan bedoel ik op het omgangsvlak, dan ben je er niet meer vriendelijk tegen etc, maar wat jij beschrijft valt niet alleen onder mishandeling, maar bewust een overdosering van het een of ander geven is ook nog misdadig te noemen en zelfs strafbaar. In mijn ogen ben je dan niet beter dan diegene die je "straft".

Bazooka Joe | 20-10-10 | 12:49

Je mot die finnen eerst het ziekenhuis in rammen en daarna weer eruit. Simpel tog?

hero_of_heaven | 20-10-10 | 12:49

Gewoon lekker laten doodbloeden die mongolen, kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben.

jimbrowski | 20-10-10 | 12:48

En zelfs met deze wetenschap verzint ons kabinet het om mensen boven de 30, die tegen beter weten in toch in de zorg willen werken, zelf hun opleiding daarvoor moeten betalen. Zo blijven er wel genoeg mensen in de zorg over om ons hoogopgeleide, hardwerkende, autochtone mannen te verzorgen mocht het een keer echt nodig zijn.

__dictatuur | 20-10-10 | 12:47

Ashtrey | 20-10-10 | 12:44
Jazeker. Volgende week leren we hoe je een brancard kunt gebruiken om hulpverleners onderuit te schoffelen. Zeer leerzaam! Hoe is het met u?

MiaWallace | 20-10-10 | 12:46

Dit soort taferelen krijg je door een combinatie van Hollandse lompheid,
het korte lontje bij veel volk, gebrek aan geduld en begrip.

Dat heeft te maken met een gebrek aan opvoeding en de mentaliteit
die heerst in Nederland dat je toch wel gemakkelijk weg komt met je
gedrag zonder dat het gevolgen heeft.

Triest feit is dat er vroeger weinig tot geen geweld was tegen
hulpverleners. Waar is het dan mis gegaan?

In veel landen is geweld tegen hulpverleners ondenkbaar.
Omdat daar een andere mentaliteit heerst......

strikdewepstroper01 | 20-10-10 | 12:46

@Causa Sui | 20-10-10 | 12:21
In feite maakt het ziekenhuis waar u aan refereert zich schuldig aan discriminatie. Derhalve ook een slechte zaak.

kleingrutter | 20-10-10 | 12:44

Ongelofelijk. Mensen die beslissen of ze je verdoven bedreigen. Dat moet je maar durven. Bovendien kan er bij zelfs een simpele behandeling zoveel fout gaan wat heel veel pijn doet. Ik zou het wel weten als personeel. Ik zou bv mezelf laten ontvallen dat de aandoening toch wel heel ernstig is, maar dat hij of zij dat pas over een paar maanden gaat merken.

nefandus | 20-10-10 | 12:44

MiaWallace | 20-10-10 | 12:37
Ah de kickbokslessen beginnen zijn vruchten af te werpen, goed bezig heur.

Ashtrey | 20-10-10 | 12:44

Pas maar op, Bert. Ze sturen zo Ties Prakken en René Danen op je dak met een aanklacht wegens haatzaaien.

Fijnstoffer | 20-10-10 | 12:44

@Bazooka Joe | 20-10-10 | 12:37
Ik heb het van nabij gezien, en gehoord van een bekende die in een ziekenhuis werkt. En een andere bekende (die ik niet meer wil spreken) heeft tijdens 1 bezoek de overdosis, en de naald gekregen. Hij gedroeg zich nogal 'onbehouwen'.
Maar je hebt gelijk dat dit soort praktijken niet voor zouden mogen komen.

rara | 20-10-10 | 12:43

Ziekenhuizen afschaffen, op die lokatie een Drionhokje neerzetten en de pensioenleeftijd kan omlaag naar 50 jr.

Ik bedoel, of de ziekte gaat vanzelf over of je gaat er dood aan en dat laatste ga je toch. Dus waar hebben we het over?

zovoklets | 20-10-10 | 12:42

laten ze die agresieve bezoekers eens en voor altijd eens goed aanpakken, maar ja we leven in nederland alles is zielig he

peetd2 | 20-10-10 | 12:42

Off topic: kunnen jullie die zwakzinnige Ohra-idioot weghalen? Of hem in elk geval stilzetten?

Jean | 20-10-10 | 12:41

Causa Sui | 20-10-10 | 12:21
Artikel gelezen, nekharen gerezen. Onvoorstelbaar Nederlands.

Ontopic: zolang er niet kordaat tegen wordt opgetreden verandert er niks. Iedereen kan hier wel roepen dat daders moeten worden opgeknoopt, maar de realiteit is dat minderjarigen niet gestraft worden, meerderjarigen veel te licht en de publieke medewerker het hardst.

Le Penseur 2010 | 20-10-10 | 12:40

Normpje | 20-10-10 | 12:34
Als je zoiets ziet gebeuren en je bent er in staat toe; HOP d'rop en een paar kloppen verdelen!

Nacho_Vidal | 20-10-10 | 12:38

Het bedreigen en molesteren van hulpverleners hoort zgn. bij hun cultuur. Máár niet bij de onze. En tien tegen één als je in marokko een ambulance broeder slaat dan krijg geheid een marokkaanse bromsnor tegenover je met een dikke knuppel en kun je een paar jaartjes verblijven in marokkaans staatshotel. Hier blijf je van onze hulpverleners af en als je vindt dat dat niet bij jou cultuur past, dan rot je maar op.

Ernieen bert | 20-10-10 | 12:38

Ashtrey | 20-10-10 | 12:34
Goed! Net even wat ambulancepersoneel in elkaar getimmerd, daar ben je jong en 1/4 allochtoon voor toch!

MiaWallace | 20-10-10 | 12:37

@rara | 20-10-10 | 12:30
Dat soort truukjes om mensen te straffen ben ik nooit ergens tegengekomen, en ik had er ook nooit een collega op moeten betrappen, die was gevlogen. Patiënten die geweldadig waren werden overgeplaatst desnoods naar een ander ziekenhuis, of ze konden huiswaarts keren, uitzondering voor verwarde en/of demente personen. Agressieve familie werd mee gepraat en desnoods de toegang ontzegt, en eventueel ook overplaatsing van de patiënt als hij/zij dat wou.

Bazooka Joe | 20-10-10 | 12:37

@rara | 20-10-10 | 12:30
Mooi! Dat wist ik niet maar het doet me goed te horen.
Mensen die dag en nacht voor ons klaar staan daar moeten ze vanaf blijven.
Heel gek, 20 jaar geleden kende men dit "fenomeen" nog niet. Hoe zou dat nou komen?

kleingrutter | 20-10-10 | 12:35

Ja, sorry dat ik het zeg, maar dit is weer de zoveelste besvetiging dat het om kutvolk gaat, het wordt gewoon niet beter, er wordt niet geïntegreerd en er wordt niet opgetreden tegen dat kutvolk.

Wen er maar aan mensen, nog even doorbijten.

Creaguurder | 20-10-10 | 12:35

Superior Bastard | 20-10-10 | 12:32

Het probleem is dat ze verplicht zijn om te helpen ook al is het een overvaller die gewond is geraakt.

Eurotokkie | 20-10-10 | 12:35

MiaWallace | 20-10-10 | 12:30
Mijn favoriete verpleegster, hoe is het dan, draakie?

Ashtrey | 20-10-10 | 12:34

@ITEACHYOU | 20-10-10 | 12:29
Ik kan me voorstellen dat iemand jou een keer een grote bek geeft. Maar ziekenhuispersoneel, dat behandel je normaal. Ook al heeft een arts een 'attitude', hij behandelt jou wel voor je probleem.

rara | 20-10-10 | 12:34

Dit is misschien wel het grootste kankergezwel van onze maatschappij; geweld tegen hulpverleners. Een agent zei laatst dat geweld tegen hem en zijn collega's nog voor te stellen was, maar tegen brandweer en ambulances ondenkbaar. Voor ieder weldenkend mens gaat dit op, maar niet voor aanhangers van een verderfelijke ideologie, zo blijkt constant. Gelukkig heeft dokter Geert de diagnose gesteld en staat hij klaar met scalpel en hechtingsdraad. Nu de patient nog even wegmaken.

Normpje | 20-10-10 | 12:34

Gelukkig zit er af en toe ook een Hollander tussen die zijn poten niet kan thuishouden hoorde ik een GroenLinkser zeggen. Anders blijft het makkelijk scoren voor Greet.

Verder +1 Bert

Captain Mango | 20-10-10 | 12:33

Ik heb zelf de laatste jaren helaas veel tijd in het ziekenhuis door gebracht, en ja, ook ik heb tweemaal de geneugten van de multikut maatschappij mee mogen maken, 1 maal op zaal, "meneer" de moslim lag alleen op 1 zaal, niet omdat hij bijzonder ziek was, nee hij had 24/7 bezoek van minstens 2 familie leden, overdag konden dat er maar zo 10 zijn. En 1 maal bij de eerste hulp, het prinsje was gevallen en had zijn hoofdhuid beschadigd. Dat het prinsje rondrende als een adhd aap vol met speed deed niet terzake, daar was het volgens papa een kind voor, maar dat een meisje met een gebroken arm maar zo eerst aan de beurt kwam was voldoende reden om maar eens lekker tekeer te gaan tegen het personeel wat zich in ons ziekenhuis al achter kogelwerend glas bevind.... kots wat een schijtvolk, of je nu eerste tweede , derde ja zelfs vierde generatie hebt, ze zijn echt niet goed wijs, en allemaal hebben ze een tick.

EenVogeltjeInDeWei | 20-10-10 | 12:33

winterpeen | 20-10-10 | 12:30
Ik stel een tik op smoel-beleid voor.

MiaWallace | 20-10-10 | 12:32

Gewoon een kruisje op het voorhoofd tatoëren. Dan weten de hulpdiensten meteen wie ze nooit meer hoeven helpen.

Superior Bastard | 20-10-10 | 12:32

Er zijn ook ziekenhuizen met een lik op stuk beleid.

winterpeen | 20-10-10 | 12:30

@kleingrutter | 20-10-10 | 12:23
Medisch personeel kent vaak een reeks aan trucjes om mensen te 'straffen'. Voorbeeld: dwars door een ader heen prikken, overdosis van medicijnen, verband verkeerd vervangen enzovoort. Ik stel voor dat dit tot een vast onderdeel van de opleiding gaat behoren.

rara | 20-10-10 | 12:30

Einde van de Domheid | 20-10-10 | 12:27
'Met name' schreef ik, Domheid. De verpleegkundigen zijn overal nodig.

Zeeschuimer | 20-10-10 | 12:30

Einde van de Domheid | 20-10-10 | 12:27
Draak :')

MiaWallace | 20-10-10 | 12:30

ik kan me voorstellen dat je een arts met een attitude een grote bek geeft. bedreigen is uiteraard not done, maar hoe serieus moet je dat nemen als zo een mafkees dat staat te roepen? was het vroeger minder? werden buschauffeurs niet verrot gescholden vroeger?

ITEACHYOU | 20-10-10 | 12:29

Bazooka Joe | 20-10-10 | 12:27
Eens!

Einde van de Domheid | 20-10-10 | 12:29

Je zou toch die gasten het ziekenhuis inslaan of beter nog het ziekenhuis uitslaan , beetje janken bij de eerste hulp omdat je ingegroeide teennagel een beetje pijn doet.

Eurotokkie | 20-10-10 | 12:29

Er zijn wijken en voorsteden in Frankrijk waar hulpverleners simpelweg niet meer komen.

Nu nog die muur eromheen.

risotto | 20-10-10 | 12:28

Toevoeging:
En weer, ja wéér, is het een bepaalde groep binnen onze samenleving die de boventoon voert. En nog steeds sluiten mensen hun ogen voor dit gezwel binnen de samenleving, sterker nog, ze halen met alle plezier nóg meer van deze groep binnen.
Verschrikkelijk gewoon.

Heau even | 20-10-10 | 12:28

Volgens mij heeft 't veel te maken met al die overdreven witte "uniformen" in ziekenhuizen, die wekken natuurlijk agressie op. Alsof beige of lichtbruine uniformen minder zouden zijn! Experimenteren met bv. regenbooguniformen zou mi. danook een goed idee zijn en onverwijld aan kunnen tonen dat veel mn. allochtone medemensen heel wel voor rede vatbaar zijn wanneer je ze maar niet benadert vanuit die uberarrogante leliewitte uniformiteit.

widtvoet ® | 20-10-10 | 12:28

De helft van de incidenten wordt niet eens gemeld. Dat zijn allemaal gevalletjes 'teveel drugs met drank'. Die weten toch niet wat ze doen en zeggen, wanneer ze met halve coma-verschijnselen op de EHBO worden afgeleverd door iets nuchterdere vrienden. Dit is de generatie 'nooit-genoeg'. En de tokkie-ouders kijken schouder ophalend toe. Jammerrrr...

Pastor Sippenhaft | 20-10-10 | 12:28

Sloober | 20-10-10 | 12:19
En voetballers ook graag. Een normaal mens moet tijden wachten op, ik noem maar wat, een CT scan, terwijl een profvoetballer er al een uur later onder ligt.

DoOne | 20-10-10 | 12:27

Zeeschuimer | 20-10-10 | 12:24
Schitterend is dat toch he, discussieren....
Dat zijn verpleegkundigen voor de ou-de-ren-zorg. Dit artikel gaat over zie-ken-hui-zen.

Einde van de Domheid | 20-10-10 | 12:27

Heb zelf meer dan 30 jaar in een ziekenhuis gewerkt, agressie is niet nieuw het kwam vroeger ook al voor al was het slechts sporadisch. Wat nu gebeurt gaat te ver, maar om nu meteen gewapende bewaking zoals in de VS in een ziekenhuis aan te schaffen ? Misschien toch een idee, al is het maar met tasers en pepperspray. De portiers cq bewakers die nu in een ziekenhuis rondlopen, lopen liever nog een blokje om als ze een melding van geweld e.d. krijgen.

Bazooka Joe | 20-10-10 | 12:27

Kei- en keihard straffen. Zelfs als niet exact bepaald kan worden wie de klappen heeft uitgedeeld, een hele groep keihard straffen. Erbij gestaan is meegedaan.
Dit moet extreem hard ontmoedigd worden, op elke mogelijke manier. Het is werkelijk waar een schande voor het land dat hulpverleners zich niet meer veilig kunnen voelen tijdens het werk.

Heau even | 20-10-10 | 12:27

Ik dacht dat de PVV een echte agent met gun bij de hospitaals wilde neerzetten? Is dat niet opgenomen in de gedoogakkoord?

funkyd | 20-10-10 | 12:25

Het nieuwe kabinet wil 12000 extra verpleegkundigen (met name voor de oudere zorgvragers). Met een toename van het geweld zie ik dit niet gebeuren.

Zeeschuimer | 20-10-10 | 12:24

Belachelijk. Blij dat hier wat meer aandacht aan wordt besteed, al kan er wat mij betreft niet genoeg aandacht aan worden besteed.

1st Male Lesbian | 20-10-10 | 12:24

@ eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:21
maar dat klinkt in een ziekenhuis ergens net zo afwijkend demanding als ; eerstneukendanpraten... :)

Causa Sui | 20-10-10 | 12:24

Ik zou als ik in de verpleging zat gewoon "per ongeluk" een verkeerd spuitje geven.
Misselijk tuig is het dat onmiddelijk strafrechtelijk aangepakt dient te worden. Hoe haal je het in je botte hersens om mensen aan te vallen die er alles aan doen om jou te helpen. Hetzij als slachtoffer op straat of als patient in een ziekenhuis.
Ik pleit voor dubbel straffen voor dit tuig.

kleingrutter | 20-10-10 | 12:23

Rammstein | 20-10-10 | 12:22

Ja, zou die van een parkranger van het Krugerpark gebruiken...

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:23

enige tijd geleden was er een lampje dat een islamitisch ziekenhuis wilde. ik ben op tegen... maar in dit licht misschien maar gewoon doen, mogen die raddraaiers alleen daar naartoe. mogen ze elkaar aftuigen.

oh nee he | 20-10-10 | 12:22

Causa Sui | 20-10-10 | 12:21

Gratis geyle geytjes voor sexueel gefrusteerden?

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:22

Verdovingsgeweer inzetten wellicht ? En dan netjes buiten neerzetten.

Rammstein | 20-10-10 | 12:22

Gewoon iedereen die een grote bek opzet of fysiek geweld uitoefent er per direct uit laten knikkeren en aanklagen.

Freebs | 20-10-10 | 12:22

Maar beste mensen daar hoeven wij toch niet over na te denken?
Dat doet de nieuwe regering voor ons!
En zji zeggen: 'meer marktwerking!' en '30+ers, betaal zelf je opleiding maar in deze branche!'

Einde van de Domheid | 20-10-10 | 12:22

Perv | 20-10-10 | 12:19

Iek eisch ein frouwelijke doktor foor main frouw, ander iek jou doodmaek...
Zoiets?

eerstneukendanpraten | 20-10-10 | 12:21

Gelukkig is er reeds een ziekenhuis alleen voor allochtonen; www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...
ff adres invoeren in de GPS van de ambu en alles met een kleurtje of spraakgebrek daar direct afleveren.

Causa Sui | 20-10-10 | 12:21

Ja, maar in een ziekenhuis gaan werken is toch ook vragen om problemen?

plastic zakje | 20-10-10 | 12:21

zeg BBrussen, vervelende opruier dat je bent, nou ben ik WEER pissig.

gaap | 20-10-10 | 12:20

dat worden weer bergen verspilde agressie-cursussen voor het ziekenhuispersoneel.. en wie kan dat betalen?

ilse | 20-10-10 | 12:20

Als die ziekenhuizen & ambulances nou gewoon alle Finnen gaan weigeren is het probleem opgelost toch?

Sloober | 20-10-10 | 12:19

Ook in de medische wereld heeft men kennelijk last van de verfinsing.

Perv | 20-10-10 | 12:19

Een dag niet bedreigd en beledigd is een dag niet geleefd, anno 2010.

Diareeremmer | 20-10-10 | 12:17

De hardwerkende burger die zich met een hartinfarct bij het ziekenhuis meldt, mag straks eerst allerlei veiligheidscontroles passeren, terwijl de Fin met steekwond nog steeds een grote mond opzet en direct naar de IC wordt gereden.

kapotte_stofzuiger | 20-10-10 | 12:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken