Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. VVD-mastodont Bolkestein doet Buitenhof

debolk100.jpgKom mee naar binnen allemaal. Want binnen zingt de oehoerliberaal. Frits Bolkestein zometeen op de televee bij Buitenhof. Niet meteen "boeie" zeggen; d'oude Fritsch weet dingen. Voor uw informatie; de heer Bolkestein gaat de historie in als de geestelijk vader van Pin & Greet. Ja kinders, de Bolk was zo'n beetje de eerste in dit land die zijn wenkbrauwen optrok bij de busladingen analfabetische stemveejurken die dagelijks op Schiphol binnenkwamen & die gratis geld kregen aangeboden als ze maar PvdA stemden. Die kritiek is hem door de linkse kerk uiteraard nooit in dank afgenomen. De Beaconstrictor had een bloedhekel aan hem en in kleinkunstkringen was Bolk vaak mikpunt voor makkelijke grapjes (fragment). Maar laten we wel wezen. Zonder Bolkestein was René Danen nu een drogist in Buitenveldert, Francisco van Jole een Blokker-filiaalchef in Rotterdam-Ommoord, Mohammed Rabbae keurslager in Agadir, Clairy Polak chef klantenservice bij de Hema, de Volkskrant een soort van Aldi-folder met filmrecensies, Kees Driehuis postbode bij TNT, Paul Rosenmöller havenbaron in Griekenland en Alexander Pechtold chief community officer bij Deloitte. Zonder Bolkestein had Femke Halsema nu een leuk kledingwinkeltje in Amsterdam-Zuid, had Ineke van Gent een Herbalife-sticker op haar voordeur, Tofik een goedlopende bar op Mykonos en was Geert Wilders een eenvoudig citrus-boertje op de Golan-hoogvlakte. Gaarne wat respect dus voor de Bolk. High Noon via NED1 en op internet via STREAM Terugkijken kan HIERRR.

Reaguursels

Inloggen

@Magic | 18-10-10 | 13:32

Nee, hij was commissaris bij de MSD, niet bij de SM (whatever that may be)

Rest In Privacy | 18-10-10 | 17:30

Ik heb Bolk nog nooit op onzin kunnen betrappen (met terugwerkende kracht, maar dat was mijn fout) en nu dus ook niet.

Auspoetser | 18-10-10 | 14:55

Maar wat niemand weet is dat die Bolkenstein een SM'er is

Magic | 18-10-10 | 13:32

Bolkestein heeft altijd gelijk. Twintig jaar geleden vond ik dat niet, maar nu wel.

Charles Swietert | 18-10-10 | 01:37

Ik vond het nogal schokkend om uit de mond van Bolkestein zelf te horen dat hij de Koran niet helemaal gelezen heeft. Zelfs niet wist wat dat geschrift over de hoofddoek meldt.
Ook zijn opmerking dat het alleen om het gedrag van de mensen gaat vond ik misplaatst. Ik vind dat een te verdedigen opstelling voor een lid van de Tweede Kamer maar niet voor iemand die toch een beetje een rol als intellectueel vervult.
Zijn opmerking dat het Westen een bedreiging vormt voor het mohammedanisme vond ik weer niet zo gek: ik ga er van uit dat hij met 'het Westen' doelde op zaken als verlichting en individualisme. Wanneer het mohammedanisme een zelfde ontwikkeling (hervorming, verlichting, emancipatie) zou doormaken als het christendom al heeft gedaan, bleef daar nog veel minder van over. Heel wat van de lieden die er macht, geld en/of status aan het ontlenen realiseren zich dat natuurlijk wel.

Fransg | 18-10-10 | 00:39

Naema Tahir slaat de spijker op zijn kop. De veranderingen die zij voorstelt kunnen echter alleen als de politiek voorwaarden scheppend is. Creëer ruimte voor dit proces en niet bang zijn voor weerstand, dan komt er wel beweging in.

PG4161 | 17-10-10 | 23:19

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 21:52
Wat bent u dan wel... nog naiver dan de gemiddelde Nederlander of juist bhelemaal niet naief.... ik geloof dat ik het antwoord wel weet.

pielewaaier | 17-10-10 | 23:03

@strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 21:02
Vraag aan de gemiddelde naïeve Nederlander of hij naïef is en wat denk je wat het antwoord zal zijn?
Blijft staan dat de gemiddelde PVV stemmer boven gemiddeld defensief reageert op het minste of geringste spoortje van kritiek. Dat maak je bij geen enkele andere partij mee. Ben toch benieuwd hoe dat komt.

Mike Oxlong | 17-10-10 | 22:17

pielewaaier

Om uw laatste vraag te beantwoorden. Nee!

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 21:52

Waaaat 'n vinger heeft deze man zeggen....... Er is toch nogergens zo'n vvd-maastodont met grote vinger..??!!

Iwmac | 17-10-10 | 21:48

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 21:02
Ja lekker neutraal,die opmerkingen vanuit Israel over de islam... daar is ongetwijfeld veel know how,maar of dat ook het geval is op het gebied van de islam?.... het is daar wel een joodse staat.
En die gemiddelde naieve Nederlander rekent u zichzlf daar ook toe?

pielewaaier | 17-10-10 | 21:47

@Prof. D.A.H. Vintik
Neen, Zevenkamp is Zevenkamp.
Valt volgens mij wel allemaal onder Prins Alexander.

Joen006 | 17-10-10 | 21:11

Mike Oxlong

Lekker lullen Mike Oxlong. Ik heb in 1998 in Israël gewoond en gewerkt.
En daar werd ik al gewaarschuwd met de vraag; wat ze nou eigenlijk willen
in Nederland en W-Europa met de politieke islam.

En ik mag toch aannemen dat men daar iets meer know how heeft
van deze materie dan de gemiddelde naïeve Nederlander.

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 21:02

Ik wou dat ik mevr. Tahir tienduizend keer kon dupliceren!! Niet bang te krijgen vrouwelijke islamitische hervormers zijn zo moeilijk te cultiveren in het huidige Europa! En het is nog een lekker wijf ook!

Widukinn | 17-10-10 | 20:33

@strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 17:49
Ik nooit beweerd dat alle reaguurders hier PVV stemmers zijn. Kan ook niet want ik stem geen PVV. Wel heb ik beweerd dat ik zijn aanhang fascinerend vind omdat ze nogal defensief zijn en jij onderbouwd deze stelling met verve.
En ja, ik ben dorpeling maar heb op 4 continenten gewoond en in een paar steden met meer inwoners dan NL dus ik heb wel een beetje een idee wat er zoal speelt in de urban jungle.

Mike Oxlong | 17-10-10 | 20:10

De import van allochtonen was niet echt een idee van links hoor. Rechts stond te trappelen om ze goedkoop het zware werk te laten doen.

Guantanamo Airways | 17-10-10 | 20:09

Het westen is een bedreiging voor de islam.
Heb ik dat nou goed gehoord?
Blokstein ga eens gewoon deud.

joopwil | 17-10-10 | 18:46

Maar de heersende politiek mag de moslims wel, want ze zijn weinig kritisch, gedwee en godvruchtig - en doordat zij doorgaans slecht opgeleid zijn (als ze al kunnen lezen) gemakkelijk met een kluitje in het riet te sturen. Tevens komt het de heersende politiek wel goed uit dat de misdadige bendes onder moslims angst zaaien onder de bevolking, zodat deze uitkijkt naar bescherming door de overheid. De massale import van moslims door de overheid is een bewuste poging de wil van de nederlandse bevolking te breken en een multiculturele dictatuur in te stellen die deels steunt op moslimse gangsterbrigades.

Oome Gijs | 17-10-10 | 18:29

De Treinende Rechter | 17-10-10 | 18:05
Nee, die zien postkantoren gesloten worden, bussen verdwijnen, gemeentehuizen op afstand geplaatst worden, politieburo's samengevoegd worden, de wijkzuster komt nog maar een keer per week langs bij hun ouders en van hun kinderen die in de nabijgelegen grote plaats sporten, naar school gaan of disco's gaan horen ze de verhalen over de verbale en fysieke agressie van 'stedelingen'. Ondertussen kijken ze naar hun loonstrookje en zien ze dat ze de helft kwijt zijn aan belastingen. Dat moet toch ergens blijven? En opeens brandt bij hun een licht: Den Haag bezuinigt op ons en niet op mensen die zij schijnbaar wel leuk en lief vinden, hoewel ze zich daar niet naar gedragen. Jouw houding gaat die mensen alleen maar staven in hun mening.

sjaakdeslinksesul | 17-10-10 | 18:24

Tsja, de Bolk, hij flirtte zowaar met Clairie, zij heeft nl nog meer groeven ( niet lullig bedoeld) in het gelaat dus werd hij een beetje mild, jong zelfs. Maar het is typisch Bolkse retoriek, altijd tussen waarneming en theorie, hij zigzagt daar tussen. Zo is hij in fundament met de linksen eens maar heeft hij de discussie over de immigratie in de jaren 90 gewoon van Janmaat overgenomen door in te spelen dat de waarheid wel degelijk bestaat ook al begrijp je m niet ( misschien kan de mens dat niet eens, WEL haar zien). Ook nu weer ging het zo, de Koran verbieden mag niet WANT we hebben godsdienstvrijheid. Dat is de discussie niet, massaimmigratie of/en inwendige aanwas zijn ALTIJD de te weren verschijnselen omdat ze de dood voor de bestaande bewoners betekent. De publicis gaf dit ook haarfijn aan: we moeten af van het superioriteitsgevoel van den moslim en dat gaat niet via de rechtschstaat. Hoe wel? Remigratie, er is GEEN andere weg, ook niet als die er wel is. By the way, ze gaf een perfecte uitleg dat de islam een ideologie is, een paar woordjes die de Arabieren toch niet kunnen begrijpen van de Joden pikken maakt het geen Bijbel nl

arjan7741 | 17-10-10 | 18:21

@De Treinende Rechter

Dan zijn we het toch een beetje met elkaar eens........

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 18:08

@ strikdewepstroper01

Niet alle reaguurders zijn PVV stemmers, ik stem bij voorkeur niet op de PVV.
Ik woon zelf in één van de 20 beroemde gemeenten waar het moslim probleem speelt. Ik merk er zelf weinig van, behalve dat ik een afgelopen jaar een aantal malen een vrouw(?) in een burka ben tegengekomen bij de plaatselijke C1000. Dan schud ik meewarig mijn hoofd, en vind het zielig wat ik zie.

Het feit blijft dat de meeste stemmen voor de PVV uit gemeenten komen waar dit probleem zich niet voordoet.

De Treinende Rechter | 17-10-10 | 18:05

Naema Tahir is een verademing in dat linkse ouwehoerprogramma.

Voigt | 17-10-10 | 17:54

Mike Oxlong
De Treinende Rechter

Hoe komen jullie erbij dat de reaguurders alhier allemaal PVV stemmers zijn.
Ik vind het nogal kort door de bocht redeneren van jullie kant en hokjesdenken.
Ik ben n.l al jaren niet meer wezen stemmen, hoewel ik mij wel
regelmatig kan vinden in de standpunten van Wilders.

Maar ja, waarschijnlijk zijn jullie dorpelingen. En ja, dan zijn de termen
islamisering en Eurabië natuurlijk geheel onbekend.
Zo als ik in mijn posting van 16.58 schreef, voor de multi-culturele
samenleving en de islam zijn, want als je ergens in de provincie leeft
zijn deze ver van je bed.

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 17:49

Frits, linea recta achter de geraniums in een aanleunwoninkje. Gezellig een kartje leggen met Wiegel, Van Agt en consorten.

Afgaantje | 17-10-10 | 17:49

Mja, ik denk dat de GS-schrijvers (die zonder den Uyl allemaal Ikeamagazijnmedewerker waren geweest- op Johnny na, die regelde de muzak) keij-hard bezig zijn geertvriendelijke aanvallen op De Fritsodont in te zetten.

funda | 17-10-10 | 17:46

@ Mike Oxlong | 17-10-10 | 17:34
Woeha! een geweldige post als deze komt eens in de zoveel tijd langs, maar helaas ze luisteren niet... Introspectie is wat lastig voor reaguurders met een calimerocomplex.

De Treinende Rechter | 17-10-10 | 17:39

In deze aflevering van Buitenhof werd pijnlijk duidelijk dat Bolkestein niet weet waar hij over praat. beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/...

Naema Tahir weet wel waar ze over praat en wat ze in feite zegt is hetzelfde als onze Duitse vriend: www.youtube.com/watch?v=exmn3h79hQg&am...

Er is maar één manier waarop de islam verenigbaar *kan* zijn met het vrije Westen en dat is het loskoppelen dat de Quran van de religie islam.

Dat dit in feite een absoluut onmogelijk opgave is is hetgeen waar de discussie over zal moeten gaan.

www.youtube.com/watch?v=Ib9rofXQl6w&am...

Parsons | 17-10-10 | 17:38

Het lijkt me toch zinnig om eens onderzoek te doen naar de geestelijke gesteldheid van de PVV aanhang. Het is namelijk fascinerend om te zien hoe bij het geringste beetje kritiek vrijwel het gehele zooitje in de defensief schiet. En er meestal niet in slaagt het virtuele schuim-op-de-bek te verbergen.

Mike Oxlong | 17-10-10 | 17:34

fris4ever | 17-10-10 | 17:17
Er zin feministes die onderzoek gedaan hebben die juist zeggen dat hij heel erg opkwam voor vrouwen, ook voor vrouwen die uitgestoten waren en weduwes.

Einde van de Domheid | 17-10-10 | 17:27

Tjeempje....
Teletekst ff goed lezen jongens.

elderto | 17-10-10 | 17:21

Wilders zegt wat Bolkestein nagelaten heeft, zo sluit Bolkestein de rijen van de sputterende mastodonten die de laatste 40jaar gewerkt hebben aan de afschaffing van Nederland.Buitenhof was een ontluistering voor Bolk, Naema Tahir nam het woord over en vertelt een goedverhaal over het idool van Moslem mannen: Mohammed, wat een afschuwelijk wrede volksmenner hij was het die vrouwen beschouwde als fokdieren onder mannen superioriteit. Bolkje, ga je schamen en laat Geert in zijn waarde, hij vertelt immers de waarheid.

fris4ever | 17-10-10 | 17:17

m@rkus

De Hollander is natuurlijk tolerant t.a.v de islam en de multi-culturele samenleving
zolang deze maar niet in de eigen buurt of straat is. Een soort van 'ver van je bed
tolerantie.' Verder heb ik de tolerantie van Hollanders ten aanzien van de
politieke islam altijd naïef en laf gevonden. Want een volk dat altijd prat gaat
op zijn tolerantie en nooit grenzen durft te stellen is slap.

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 16:58

vraagstaart | 17-10-10 | 12:50
Dank voor je link.
op zich stel ik het op prijs als mensen hun eigen woorden gebruiken eventueel aangevuld met een link.
Jouw link bevat een aantal foto's die een weinig wetenschappelijke indruk maken.
Laatste zij iemand hier: uit ieder onderzoek kun je ieder gewenste conclusie trekken. Hoeveel moeilijker moet dat zijn voor een historische figuur. Een gemiddelde Wiki (ik zeg maar wat) geeft alweer een heel ander beeld.
Als een religie niet deugt, waarom geldt dat dan ook voor de stichter?
Tang/varken.

Einde van de Domheid | 17-10-10 | 16:57

La Bailaora | 17-10-10 | 15:06
Dit wordt een theologische discussie. Het woord jihad heeft zoals je weet vele betekenissen. Maar ik beschouw liever de geschiedenis en dan heb je gewoon ongelijk. Christenen zijn toch niet minder gewelddadig dan moslims? De kerk heeft altijd met genoegen wapens gezegend. Zelfs de aanhang van Jezus liep met zwaarden rond want anders was een Romeinse soldaat niet zijn oor afgeslagen.

Simon_GS | 17-10-10 | 16:48

Frits Blokenstein is de beste premier die dit land nooit gehad heeft.

Marcus Porcius Cato | 17-10-10 | 16:11

LijstG | 17-10-10 | 15:39
wel mee eens, maar je lijkt het probleem der islam te onderschatten.

La Bailaora | 17-10-10 | 16:03

Het is een beetje jammer dat Bolk en CS nooit toegeven dat heel dat 'multiculti-drama' door hun eigen toedoen is begonnen... En buiten dat ik Bolk een nogal makkelijk redenerende tribuneroeper vind, heeft hij, zo vind ik dan, m.b.t. blonde Dolly gelijk. Maar wat nu? Het blijft toch een beetje een achterhoedegevecht wat hij voert... Nederland heeft dat (onterechte en zeer zelfgenoegzame) aura van Tolerant gidsland al lang niet meer, en 'Ja', ook ik als Linksmensch vind dat Nederland verwned en decadent is, en dater gekort mag worden op subsidies en kansloze ontwikkelingshulp en dat Nderland moet ophouden om 'het braafste jongetje van de klas te zijn', maar ik blijf vinden dat blonde Dolly voornamelijk lege zinnen roeptoetert ern enkel als spreekbuis fungeert van xenofoob en bang Nederland...

m@rkus | 17-10-10 | 15:44

La Bailaora | 17-10-10 | 15:28
Juist. Wat mij betreft moet de aandacht zich daar op focussen. Hoe kunnen wij als Nederland/Europa anticiperen op de groei van de Aziatische markten. Ik zie die opkomende economieën ook niet als een probleem, maar een kans. Ik vind het alleen jammer dat onze beleidsmakers daar geen zinnig woord over zeggen. Terwijl dat mijns inziens veel belangrijker is dan ons druk maken over de islam.

Daarom ben ik nog wel eens bang dat we de economische slag gaan missen.

LijstG | 17-10-10 | 15:39

LijstG | 17-10-10 | 15:13
over die auto kan ik u geen ongelijk geven. Ook daar maak ik me schuldig aan :-). Over Azie niet. Natuurlijk worden de Aziaten steeds machtiger, en gaan wij stukken invloed inleveren. Maar daar zie ik het probleem niet zo van in. Veel banen gaan bij ons 'verloren', maar dat is het natuurlijke gevolg van een verschuiving der economische kracht. Wij zouden daar simpelweg op moeten anticiperen met nieuwe markten aan te boren met onze geestelijke veerkracht en inlevingsvermogen. Dat moet het antwoord zijn. Aziaten hebben ook, vooral door hun onverbreidelde arbeidsethos, alle recht om economisch te groeien.

La Bailaora | 17-10-10 | 15:28

LijstG | 17-10-10 | 14:54
Omdat zij dat wel op eigen kracht doen en niet op die van ons?

sjaakdeslinksesul | 17-10-10 | 15:15

La Bailaora | 17-10-10 | 15:00
Elke keer dat u uw auto opstart, voor zover u een auto heeft, moet u maar bedenken waar het geld voor de benzine die u betaald heeft naar toe gaat... Met een beetje goede wil kan ik u dan ook als steunbetuiger van de islam noemen.

Wat ik met marginale islam wil zeggen, is dat we ons druk moeten maken over de opkomende economieën in Azië. Elke dag verdwijnt hier een baan die dan vervolgens daar naartoe gaat. Die banen krijgen we de komende decennia niet meer terug in het Westen.

We zouden ons ook kunnen afvragen waarom bedrijven goedkope immigranten inhuren in plaats van de te dure Henk of Ingrid. Maar nee we gaan ons druk maken om een ideologie die geen enkel gevaar voor ons vormt.

LijstG | 17-10-10 | 15:13

Waarom heeft niemand opgemerkt dat Diederik Sam-Song is gewipt en vervangen door Jeroen Dijsselbloem? Zal vast en zeker niets te maken hebben met de mislukte verkiezing..?

1nfidel | 17-10-10 | 15:11

Simon_GS | 17-10-10 | 14:57
Zijn wel gewelddadige teksten uit, vooral het oude testament, maar er is een fundamenteel verschil tussen het Christendom en de Islam. De kruistochten kunnen aan de hand van diezelfde Bijbel heel goed worden bekritiseerd, je hebt veel 'wapens' om Christenen te laten zien dat geweld niet is toegestaan. Bijvoorbeeld aan de hand van de 10 geboden: "Gij zult niet doden". Of te vragen aan een Christen: 'zou Jezus dat ook gedaan hebben'?

Die 'wapens' heb je in de islam niet, in tegendeel. De Jihad is een integraal onderdeel van de islam. Elke moslim die niet strijd (= Jihad) voor de het centrale doel der islam, is in de islam geen goede moslim (zie bv. wanneer een moslim zijn 72 maagden opstrijkt in de hemel!). En ook is Mo geen voorbeeld voor een geweldloze wereld, in tegendeel. Oftewel, in de islam is geen enkel goed voorbeeld te vinden voor een geweldloze mpij tegen andersdenkenden, alleen voor gelijkdenkenden (= moslims).

La Bailaora | 17-10-10 | 15:06

... over de marginale islam. Kan iemand mij dat uitleggen?
LijstG | 17-10-10 | 14:54
Marginaal? 1.5 Miljard islamieten, meer dus dan Chinezen. En dan ook nog de steun hebben van links Europa, en de steun van heel veel oliedollars, dus tel er maar zo´n 100 miljoen Westerse steunbetuigers bij op. In welke wereld leef jij?

La Bailaora | 17-10-10 | 15:00

La Bailaora | 17-10-10 | 13:46
Tja je kan ook beweren dat de kruistochten en de holocaust hun oorsprong hebben in het christendom en dat is ook nog wel te onderbouwen met citaten uit het Nieuwe Testament maar dat wil niet zeggen dat je daarmee het gedrag van hedendaagse christenen kan verklaren. Zo denk ik dat het gedrag van berber moslims in onze samenleving een oorsprong heeft in hun cultuur. In bijvoorbeeld de USA zie je niet dezelfde integratie problemen met moslims.

Simon_GS | 17-10-10 | 14:57

Ik blijf het maar niet snappen. Chinezen nemen hier de boel over, pakken zometeen ook nog je baan af en we maken ons druk over de marginale islam. Kan iemand mij dat uitleggen?

LijstG | 17-10-10 | 14:54

Bolkestein is verworden tot een gemummificeerd lijk met een bandrecordertje in zijn holle buik.

kneuterzak | 17-10-10 | 14:52

Ik vond hem toen een drol en ik vind hem nu een drol. Alleen maar zeiken over de overheidsuitgaven en links dissen in plaats van het ondernemerschap stimuleren en het bedrijfsleven steunen (lees: de inkomsten van de overheid opkrikken).

Zwavelzuur | 17-10-10 | 14:51

Deze topic begint met Bolk en gaat inmiddels weer over de Islam.
Hebben we na de veelgepleegde Godwin nu ook last van een Allahwin.

robterdam | 17-10-10 | 14:49

de bolk heeft geconstateerd (net als zovelen) en nu?

lidlbier | 17-10-10 | 14:48

La Bailaora | 17-10-10 | 14:28
Dan zijn we het wel eens. Het gaat er om hoe mensen zelf verantwoordelijkheid nemen, en zich niet verschuilen achter wat ze is geleerd. Voorbeeld: van de week Chinees gehaald ivm overwerk. Drie mensen zaten de ham uit hun nasi te vissen, moslimgozer, joodse jongen en ik (atheist). Niemand een probleem, iedereen zijn eigen redenen. *ga nu wat leuks met mijn leven doen - out *

mokum4all | 17-10-10 | 14:32

andalucia | 17-10-10 | 14:19

Mee eens. Wat ik op doelde met "negeren" was: onze verzoeken tot integratie en dus mede opgaan in een Christelijk cultuur.

Door geloof een tweedeling in de samenleving. Het Christendom en de Islam zijn niet verenigbaar ook al hopen christen van wel.

Ik ben bang dat we eindigen zoals de stad Jeruzalem. Verschillende geloven in een stad maar strikt gescheiden van elkaar en die onderling ook nog eens een bloedhekel aan elkaar hebben. En dat al duizenden jaren lang!

Kruiddamp | 17-10-10 | 14:29

Zo zijn er ook 'liberale' moslims.
mokum4all | 17-10-10 | 14:24
Natuurlijk zijn die er, ik ken er zelfs een paar, familie van me :-). Maar uit je commentaren merk ik dat je de moslim en de islam verwart, c.q. niet uit elkaar weet te houden. Ook heel veel moslims zijn slachtoffer van de islam, waarschijnlijk veel vaker dan niet moslims, zie Neda en Sakineh. Maar de leer der islam leert mensen compleet verkeerde waarden en normen. En dat is waar het fout gaat.

La Bailaora | 17-10-10 | 14:28

La Bailaora | 17-10-10 | 14:15
De meeste gristenen laten zich niets gelegen liggen aan wat zwarte kousen-dominees of de paus preekt, de meeste joden idem met hun orthodoxe voorgangers. Zo zijn er ook 'liberale' moslims. Dat die niet dominant zijn, heeft meer te maken met de welke immigranten hier zijn binnengekomen. Niemand heeft last van een moslim die gewoon werkt, sport, uitgaat en goed met zijn buren omgaat. We hebben last van al die bekrompen lieden die met roddel en achterklap proberen iedere kop boven het maaiveld af te hakken.

mokum4all | 17-10-10 | 14:24

Het was de Bolk die wel het lef had om de politieke correctheid rond de
islam en andere multi-kul te doorbreken. En dat was in de jaren 90 lang
voor Fortuyn.

Kun je zeggen wat je wilt, deze heer uit Wassenaar heeft tenminste
lef en kloten.......

strikdewepstroper01 | 17-10-10 | 14:21

Ik denk niet dat dat onkruid op dit moment voor 100% uitroeibaar is.
Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:59
Fundies worden gevoed door veel moslims die het met hun eens zijn vanuit hun geloof, maar geen geweld plegen. Die moslims, zo ook mijn zuster, steunt dat geweld echter wel in woord. Mijn zuster zou in jou ogen echter heel gematigd zijn, ze werkt elke dag netjes in de Nederlandse mpij, pleegt geen aanslagen, enz.. Maar is wel een groot fan van OBL... Zolang vele 'gematigden' en het geloof zelf de fundies blijven steunen is het bestrijden van fundies symptoombestrijding.

La Bailaora | 17-10-10 | 14:21

Kruiddamp | 17-10-10 | 14:16

Dooredenerend komt het er dus volgens jou op neer dat dat 'negeren' dus wederzijds zou kunnen zijn om eventuele confrontaties te voorkomen, we hebben ons er maar bij neer te leggen (die nederlaag dus). Met andere woorden, de multiculturele samenleving is er in die zin dat we niet MET elkaar leven maar NAAST elkaar, doch wel binnen de bestaande grenzen?

andalucia | 17-10-10 | 14:19

De moslims waar iedereen goed mee kan leven, zijn zonder uitzondering kinderen van migranten die begrepen dat ze hun kinderen voor een deel vrij moesten laten in een cultuur die ze zelf niet begrepen.
mokum4all | 17-10-10 | 13:54
Dat waren dan idd. moslims die het niet zo op hadden met de islam, en terecht. De islam was 50 jaar geleden behoorlijk ingedut in de arabische wereld, maar maakt momenteel, vooral door heel veel geld uit de diepreligieuze landen als Saoudi Arabie, een grote opmars door in het MO.

La Bailaora | 17-10-10 | 14:17

Ach, al die discussies zijn leuk en geven de mensen in het land het idee dat er nog wat aan gedaan kan worden. Maar de werkelijkheid verteld ons dat het een achterhoede gevecht is. We hebben al lang verloren v/d Islam. Dat was 10 jaar geleden al. De moslims zijn al met zulke grootte aantallen in Europa dat ze de arrogantie kunnen veroorloven om ons compleet te negeren!

Kruiddamp | 17-10-10 | 14:16

mokum4all | 17-10-10 | 13:54
Als ze dat gezegd heeft ontkent ze de grote invloed der islam. Je hoeft alleen maar te kijken wat er gepredikt wordt in de haatkerken en de koran te lezen om te zien dat daar juist de grote negatieve invloed vandaan komt. De islam keurt niet alleen het geweld der Marocs goed, nee, het moedigt het zelfs aan.

La Bailaora | 17-10-10 | 14:15

solidstate | 17-10-10 | 13:54
Als je zo redeneert, moet je concluderen dat moslim zijn een excuus is om je als een holbewoner te gedragen. De cultuur van kritiekloos een imam volgen, bekrompenheid en agressie wordt door deze lieden vergoeilijkt met 'is islam!'. Dat is onzin. Wangedrag dwangmatig doorgeven aan je kinderen die wel naar school gaan, is je eigen fout. No excuses.

mokum4all | 17-10-10 | 14:13

hey frits hoezo meer geld naar kunst en cultuur ?

arjan1180 | 17-10-10 | 14:06

Als je de politiek en de persoon Bolkestein de laatste decennia een beetje hebt gevolgd, zou je weten dat hij zich met hart en ziel inzet voor en betrokken voelt bij kunst en cultuur, als onderdeel van een maatschappelijke beschaving. Soms hoort hier subsidie bij.

andalucia | 17-10-10 | 14:11

Tofik een bar op een Grieks eiland? Zal wel een gaybar zijn dan...

eerstneukendanpraten | 17-10-10 | 14:11

hey frits hoezo meer geld naar kunst en cultuur ?

arjan1180 | 17-10-10 | 14:06

mokum4all | 17-10-10 | 13:54

Respect! Ik heb u volgens mij wel eens dingen horen roepen, waarvan mn haren even rechtop gingen staan als die van een tuinbroek-lesbo, maar hier slaat u de spijker op de kop. Tahir (overigens wel vaker op de buis te bewonderen) was een verademing en in staat om in helder Nederlands (haar derde taal...) een aantal zaken fraai te benoemen.

andalucia | 17-10-10 | 14:06

@ La Bailaora | 17-10-10 | 13:39
Ik ben het in wezen wel met je eens, maar niet met “symptoombestrijding”; er is altijd wel een percentage mensen dat zich laat misbruiken als basis en voedingsbodem voor fundi’s. Fundi’s en hun waanzin zijn als goor onkruid in een mooie tuin. Ik denk niet dat dat onkruid op dit moment voor 100% uitroeibaar is. Maar men moet het wel voortdurend bestrijden om de tuin mooi te houden, en op de buren inpraten zodat ze hun onkruidtuin binnen de perken houden en het liefst ook gaan wieden.
*out*

Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:59

De oude Bolknak komt wat uitgedroogd over ... zijn verhaal bladdert wat af, en het sabbelt van links naar rechts terwijl de fiere rookpluimen van weleer zijn verworden tot schimmige kringeltjes ... ik vermoed dat we hem vanaf nu beter in zijn ouwe rookstoel laten zitten, mijmerend over de dagen van Fortuijn ...

Behaard smaalkopje | 17-10-10 | 13:58

@ Mas Rob.. met diezelfde plaatsvervangende schaamte lees ik uw comment...

Locutar | 17-10-10 | 13:57

sir craps a lot | 17-10-10 | 13:50

Volgens mij was ex-PvdA'er Drees Jr. eerder!

Paul Revere | 17-10-10 | 13:56

@ sir craps a lot | 17-10-10 | 13:50

De islam is geen persoonlijke religie.

Al wil je er niks mee te maken hebben het komt je toch opzoeken om te eisen dat je
je er aan onderwerpt of je wil of niet.
Dat is fascisme en geen religie, laat staan een persoonlijke religie.

solidstate | 17-10-10 | 13:54

La Bailaora | 17-10-10 | 13:46
Wat Tahir overtuigend weet te brengen, is dat in dit land ongeletterde, niet-ontwikkelde mensen mochten komen zonder eisen mbt taal & cultuurkennis. Om het bot te zeggen: simpele mensen houden vast aan simpele waarheden en geven dit dwingend door aan kinderen die wel naar school gaan. Dat is het grote probleem. De moslims waar iedereen goed mee kan leven, zijn zonder uitzondering kinderen van migranten die begrepen dat ze hun kinderen voor een deel vrij moesten laten in een cultuur die ze zelf niet begrepen.

mokum4all | 17-10-10 | 13:54

respect voor den bolk. Als eerste durfde hij het mislukken van de multiculti ellende te benoemen. Uiteindelijk gaat er om hoe de immigranten zich gedragen. Maakt verder geen drol uit of ze hindu, jood, moslim etc.. zijn. Godsdienst is een privezaak.

sir craps a lot | 17-10-10 | 13:50

@ Tjemig | 13:19

Juist. En WAAROM voelden westerlingen zich zo aangesproken tot de vredelievende boodschap van Jezus, en waarom zijn de Arabische volkeren zo kien op dat oorlogsgekrijs van die malle Mo.

Shalome | 17-10-10 | 13:49

Wat mij betreft is de Bolk flink door de mand gevallen. Hij blaatte op FOK-niveau en draaide als een echte PvdAer. En dat heeft/had de reputatie een intellectueel te zijn. Maar blijkbaar is de man blijven hangen in een fantasiewereld van de jaren zeventig. Eigenlijk een blamage dit optreden.

Vigil | 17-10-10 | 13:47

Simon_GS | 17-10-10 | 13:40
islam is allesomvattend. Bepaalde zaken, die worden goedgekeurd in de islam, zoals geweld tegen ongelovigen, homo's en joden, zie je dagelijks in het straatbeeld worden toegepast. Daar hoef je niet voor naar de moskee om dat op te pikken. Waar wij de jeugd leren dat je nooit, tegen niemand, geweld mag gebruiken, ligt dat, met de islam aan de basis, in die cultuur heel anders. De bron is de islam...

La Bailaora | 17-10-10 | 13:46

Leuke discussie weer al weet ik zeker dat de berber moslim drie hoog achter amper weet wat in de Koran staat laat staan wat de bloeitijd van de Islam behelst. Maar wel kent hij een ingeboren argwaan tegen het centraal gezag en aan de andere kant een soort passieve afhankelijkheid van ditzelfde centrale gezag.

Simon_GS | 17-10-10 | 13:40

Het zou beter zijn als Bolkestein de publiciteit vanaf nu zou schuwen. Hij is niet meer wat hij geweest is. In zijn ouderdom mist zijn verhaal scherpte en is bij tijden warrig.

Met plaatsvervangende schaamte heb ik zijn optreden bekeken.

Mas Rob | 17-10-10 | 13:39

Je hebt gelijk, de kunst is het onder controle houden van fundi's.
Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:25
Fundies doen alleen maar wat de islam ze influistert. Je moet de problemen bij de bron aanpakken, de islam dus. Fundies bestrijden is symptoombestrijding...

La Bailaora | 17-10-10 | 13:39

*lol* Beaconstrictor , betere bijnaam voor haar kan niet

Patrick Zweedsey | 17-10-10 | 13:38

@Tjemig | 17-10-10 | 13:19
De verschillen tussen Mo en Jezus zijn enorm. Jezus had op een gegeven moment een grote aanhang, die bereid was hem tot koning te kronen (het verhaal over de intocht in Jeruzalem), in de hoop dat hij de Romeinen er uit zou gooien.
Jezus had die intocht wel, maar liet het doodbloeden. Hij leefde in de verwachting dat hij er aan zou gaan (als zoenoffer voor de zonden van de mensen), in de overtuiging dat hij de Verlosser was die in het Oude Testament was voorzegd. Eerst dat, en dan pas in een verre toekomst het koningschap dat zijn toenmalige aanhangers op dat moment voor ogen hadden.
Mo was een inderdaad een eenkennige geborneerde warlord die geen tegenspraak duldde en zijn visie wilde opdrukken met alle mogelijke middelen en tactieken. Dat karakter zien we weerspiegeld in het huidige extreme islamisme.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:36

Zoetwaterpanharing | 17-10-10 | 13:28
Heeft ook met zijn liberale opvatting te maken natuurlijk. Als liberaal wil je ver weg blijven van een overheid die zich bemoeit met wat mensen denken en zeggen.

mayor_pickwick | 17-10-10 | 13:36

Moslima of niet, Naema Tahir kwam beter uit de verf dan Bolkestein. Juist die laatste teerde voornamelijk op zijn verleden, de enige reden waarom hij in de uitzending was.

Zoetwaterpanharing | 17-10-10 | 13:28

@mokum4all | 17-10-10 | 13:15
Haatbaarden met een dubbel paspoort mogen er van mij per direct uitgetrapt worden. We kunnen ze missen als kiespijn.
De Staphorsters horen hier nu eenmaal. En ze houden zich aan de wet, dus hoeven ze sowieso niet hard aangepakt te worden.
Je hebt gelijk, de kunst is het onder controle houden van fundi's. Dat begint met het aan de kaak stellen van hun fundamentalisme, en op dat punt hebben de links/christen-democratische policorre multikulti's en hun msm helaas een flinke veer laten vallen de afgelopen 30 ofzo jaren. Fundi's en extremisten moeten zo weinig mogelijk ruimte krijgen. Dat is een continue opdracht voor onze politici, als we onze vrijheden wilen behouden.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:25

Syp Wynia dan eerder in die uitzending, echt vlijmscherp zoals altijd! Lees al meer dan 10 jaar met veel plezier zijn collumns, Syp Wynia 4 President !

Rene Zoutketel | 17-10-10 | 13:25

Niemands Knegt | 17-10-10 | 13:23

Ah lol, sorry die was echt niet met opzet, maar eerlijk gezegd moet ik er wel hartelijk om lachen...

repulse | 17-10-10 | 13:25

Dat juffertje met die volzinnen begrijpt niet, dat ze met deze mening in een Arabisch land vanavond al niet meer zou leven.

AbuTelfan | 17-10-10 | 13:24

Hanxie | 17-10-10 | 13:21
Dat is zeker een punt. De grap is dat de discussie nu door een moslima zonder hoofddoekje wordt opgepakt en links het hele debat, waarin zij zich zelf monddood hebben verklaard, gaat missen. Wel humor.

Tjemig | 17-10-10 | 13:23

Het leek er even op alsof Buitenhof het huiswerk slecht had gedaan. Beide gasten geven duidelijk aan dat er grote problemen zijn met de islam en dat is toch iets wat linksch continu blijft ontkennen.
Helaas is ook duidelijk dat de problemen niet op te lossen zijn en daar zat het verschil met Bolkesteijn en Tahir. Tahir weet feilloos aan te geven WAAR de oorzaak van het probleem ligt, terwijl Bolkesteijn zich focust op het oplossen van het probleem.
Pijnlijk duidelijk werd echter dat moslims niet kunnen kiezen tussen islam en een moderne samenleving volgens Westers model. Volgen ze islam dan passen ze niet in de Westerse maatschappij, volgens ze de Westerse maatschappij dan zijn ze, in de ogen van streng gelovige moslims, geen goede moslims.
Zijn ze dan zwak van geest dan zullen ze er altijd voor kiezen om de Westerse maatschappij te laten vallen. Liever proberen ze dan die maatschappij om te turnen in een Islamitische maatschappij dan islam zo aan te passen dat ze van twee walletjes kunnen eten.
.
Het lijkt er op alsof bij Buitenhof en de linksche kerk toch zo langzamerhand een lampje is gaan branden. Bij Merkel in ieder geval wel.

mambo43 | 17-10-10 | 13:23

@repulse | 17-10-10 | 12:49
Inderdaad vragen, vragen, vragen. Inderdaad een republiek. Zou je overigens nooit meer mijn 'N' willen vergeten (repulse | 17-10-10 | 12:36) als je mij aanhaalt of op mij reageert? Dank je.
Overigens is de lijn Bolkestein - Ayaan (Arxan) Xirsi Magan Cali erg interessant.
@Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:32
Nee hoor, staat keurig vermeld in mijn Bovenonsgestelden-Dossier.

Niemands Knegt | 17-10-10 | 13:23

En wie is er bijna helemaal onzichtbaar in de media?... Job Cohen. Dijselbloem zat aan bij Buitenhof en is binnen vier weken de opvolger van Job. Cohen heeft dan mooi even tijd om in te pakken voor vertrek uit 'zijn' ambtswoning.

Hanxie | 17-10-10 | 13:21

Mooie aflevering van Buitenhof.

tembacostyle | 17-10-10 | 13:20

mokum4all | 17-10-10 | 13:15
Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:11
Daar zit toch een nuance in, die in het begin van het gesprek werd aangehaald;
Jezus was een soort hippie en Mohamed had al de karakteristieken van een warlord.

Tjemig | 17-10-10 | 13:19

vraagstaart | 17-10-10 | 12:43
Nonsens. Dankzij de islam heeft de Griekse erfenis überhaupt kunnen overleven in Europa. Toen wij gristelijk werden, meenden we die ouwe Griekse heidenen te kunnen missen als kiespijn. Gelukkig waren de moslims niet zo bekrompen, en hebben ze vele schatten bewaard, die wij aan de vooravond van onze verlichting weer dankbaar hebben teruggenomen.
Hoe kun je islamkritiek leveren als je je eigen geschiedenis niet kent? Zoals jij schrijft, klinkt het als Ma Flodder die een betoog voor Beethoven houdt, maar geen idee heeft waarover ze het heeft.

Detlev Tarnowitz | 17-10-10 | 13:18

Alvast de dagafsluiting: we zijn in vijf jaar tijd best ver gekomen als de PO een discussie over de Islam tussen twee islam-critici mogelijk maakt.

sjaakdeslinksesul | 17-10-10 | 13:16

Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:11
Dat is waar, maar alle haatbaarden uitzetten en een hek om Staphorst heen zetten gaat niet lukken. We moeten maatregelen verzinnen om fundi's van welk soort dan ook onder controle te houden. En tegelijk vrijheid van meningsuiting overeind houden. Ik heb de oplossing niet.

mokum4all | 17-10-10 | 13:15

mokum4all | 17-10-10 | 13:12
Regelmtig zie ik er op straat lopen waarvan ik denk, doekie erover zou geen kwaad kunnen.

Tjemig | 17-10-10 | 13:15

@Paul Revere | 17-10-10 | 12:59
Correct, en tegenwoordig een karikatuur van wie hij ooit was, vandaar dat hij ook mag aanschuiven bij Buitenhof.

Puz Pin | 17-10-10 | 13:14

Plaatje: fgsfds

Boxman | 17-10-10 | 13:13

Nou Bolk hoeven ze wat mij betreft niet meer van stal te halen. Nadat hij in een haram weiland heeft gestaan isie nogal bijgedraaid. Desalniettemin zou ik Tahir nog wel eens terug willen zien, wieweet op de middenpagina van een zeker blad en desnoods met een heel vaag doekje.

Tjemig | 17-10-10 | 13:12

solidstate | 17-10-10 | 13:04
De onderliggende redenen voor een hoofddoek dragen zijn dubieus, maar dat zijn ze ook voor het dragen van strakke korte rokjes en naaldhakken. Het verschil is dat het laatste wat prettiger is om naar te kijken. Hoe vrouwen elkaar onder druk zetten om zich hetzelfde te kleden is iets van alle tijden. Vraag me niet waarom.

mokum4all | 17-10-10 | 13:12

@mokum4all | 17-10-10 | 12:58
Wie zich echt verdiept in de koran en de islam, kan niet anders dan concluderen dat de fundi's qua interpretatie het dichtst bij de waarheid zitten. Net zoals de SGP'ers het dichts bij de ware christelijke leer leven die uit de Bijbel volgt.
"Een eigen vorm vinden voor meninkjes & hang-ups werkt voor Joden en Gristenen die normaal in deze maatschappij willen functioneren", heb je mooi geformuleerd, en ik hoop dat de mensen die zich moslim willen blijven noemen, die weg gaan volgen. Maar de fundi's kunnen het modernistische en gematigde resultaat daarvan met de koran in de hand ontzenuwen als niet de wil van Allah. Dat zijn de gevaarlijke types, waarvan velen zich imam noemen en zich laten vereren als hoogstaand geestelijke. Die lui moeten keihard worden aangepakt, en worden aangeklaagd en vastgezet wegens haatzaaien. Of Europa worden uitgetrapt indien mogelijk.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:11

En die Clairy maar neurotisch door haar gasten heenpraten, is dat nou typisch links, Paul Witteman en Matthijs van Nieuwkerk doen het i.i.g. ook...

Onderbuik | 17-10-10 | 13:11

Wat is Frits Bolkestein toch een heelijk erudiete man. de bschaafde mensen zitten kennelijk toch op rechts.

Kingeef1975 | 17-10-10 | 13:09

Onverwacht interessant. Ik kende die Tahir niet dus ik dacht die komt weer met de standaard praatjes van "niet alle moslims over één kam" blabla, maar niets was minder waar.

mayor_pickwick | 17-10-10 | 13:07

Zo hee. Buitenhof kan ook politiek gezonde televee maken. Chapeautjes!

Hanxie | 17-10-10 | 13:06

Denkt Na | 17-10-10 | 13:02
Maar nu de hamvraag, is het goed of slecht? Ben je voor of tegen?
Ik ben voor, ik ben het alleen niet eens met de methodiek, wat mij betreft wordt er te weinig rekening gehouden met het vermogen om referentiekaders aan te passen door mensen zelf, zonder dat er fysieke gebeurtenissen nodig zijn.

repulse | 17-10-10 | 13:06

@winterpeen | 17-10-10 | 12:59
Precies, Tofik Dibi zegt het ook: "Ik ben te dom (en mijn aanhang te stom) om het verschil tussen gedoogsteun en regeringsdeelname uit te leggen, mij verlagen tot het demoniseren van Wilders is makkelijker."
tweedekamer.groenlinks.nl/node/54792

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 13:05

Alleen Tahir gehoord waar was Bolkie nou!

Ik_weet_het_beter666 | 17-10-10 | 13:05

* boodschapjes doen *

** out **

Ashtrey | 17-10-10 | 13:05

Bolkenstijn snapt het nog steeds niet helemaal.
De hoofddoek is een dwang middel om andere on behoofddoekte vrouwen uit te maken voor hoer en te onderwerpen.
Dit is een instrument tot verdere islamisering.

solidstate | 17-10-10 | 13:04

zeg maar jansen | 17-10-10 | 13:00

Ik ben gek op de boeken van Hans Jansen!

Paul Revere | 17-10-10 | 13:04

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.

winterpeen | 17-10-10 | 13:03

@ Paul Revere | 17-10-10 | 13:01
+1
Bolk als EU gedachtegoed verkoper.
Fail Bolk Fail.
Balk en Bolk: andere agenda dan NL.

Denkt Na | 17-10-10 | 13:03

wirbel010 | 17-10-10 | 12:58
Voor wat betreft het bergvolk dat hier heen is gehaald is dat wel waar. Maar deze dame geeft aan dat er toch ook wel heel slimme zijn. Deze mag van mij gewoon ook gewoon zeggen wat zij wil. Denk dat dat meer effect heeft dan wat Geert roept, ook al heeft hij gelijk.

Tjemig | 17-10-10 | 13:03

Einde stream, toegang geweigerd. Hadden we een gehacked streampje?

michello | 17-10-10 | 13:02

Bilderbergers zijn geen beslissers. Puur uitventers.
Machtsdistributie is very similar in design to Coca Cola distributie.

Denkt Na | 17-10-10 | 13:02

vraagstaart | 17-10-10 | 12:53

Dus de Bolk was niet de eerste, sterker nog toen hij op zijn hoogte punt was en dus daadwerkelijk die dingen kon realiseren en ook dat hele EU verhaal van uit Nederland onderuit kon schoppen, wat deed meneer toen? Hij koos voor een dikbetaalde baan voor diezelfde EU. Fortuyn noemde het vaandelvlucht, en daar zit een hoop waarheid in.

Paul Revere | 17-10-10 | 13:01

Wel een intelligent pratend vrouwtje naast Bolkie!
Zo kan het dus ook...

Gas Op Die Lollie! | 17-10-10 | 13:01

Mevrouw Tahir is echt een verademing.

Flashheart | 17-10-10 | 13:01

@Dauntlessxl | 17-10-10 | 12:56
Een slim wijfie, en niks mis mee. De weg die zij wil gaan lijkt me een goede, naast andere wegen die wat harder zijn. De toon en het begrip dat zij toont, zijn voorbeeldig. Het is de manier waarop realistische theologen langzaam de scherpe fundi-kantjes van de dogmatische christelijke leer hebben afgeslepen.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 13:01

Paul Revere | 17-10-10 | 12:59 Ah, we kunnen het dus wél met elkaar eens zijn, mooi!.

zeg maar jansen | 17-10-10 | 13:00

-weggejorist-

berend botje000 | 17-10-10 | 13:00

Hee, mijn stream kapt ermee!

Jackanders | 17-10-10 | 13:00

berend botje000 | 17-10-10 | 12:58
De livestream kapt er hier anders net mee...

wirbel010 | 17-10-10 | 13:00

Puz Pin | 17-10-10 | 12:57

De Bolk heeft op zijn hoogtepunt in de Nederlandse politiek niet doorgepakt, maar een vet betaalde baan in de EU genomen. De man is een plee figuur.

Paul Revere | 17-10-10 | 12:59

Heb je het gehoord Geert.
Het debat lost niets op.
Dus begin er maar niet aan.

winterpeen | 17-10-10 | 12:59

-weggejorist-

berend botje000 | 17-10-10 | 12:58

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:49
Een eigen vorm vinden voor meninkjes & hang-ups werkt voor Joden en Gristenen die normaal in deze maatschappij willen functioneren, dus waarom voor Moslims niet. Ik snap uw kritiek op onzuivere islambeleving niet, of ik wil het niet snappen.

mokum4all | 17-10-10 | 12:58

Tjemig | 17-10-10 | 12:56
Ik schat de intelligentie van een volger van islam nog veel lager in. En we moeten het geloof in de kamer debatteren? Kom op zeg, het is geen godshuis. Straks moeten we de zitting nog openen met een imam.

wirbel010 | 17-10-10 | 12:58

@Tjemig | 17-10-10 | 12:56
Daar kwam het wel op neer iig....... haha!

Hobbykip | 17-10-10 | 12:57

@Joen006 | 17-10-10 | 12:54
7kamp is toch eigenlijk ook Ommoord?

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:57

Shalome | 17-10-10 | 12:02

Exactly!

Paul Revere | 17-10-10 | 12:57

De Bolk even de les gelezen door een niet-westerse allochtonen mevrouw. En maar zeuren dat Pim zoog en Greet geradicaliseert is. Ja dit was een voorganger, maar helaas blijven hangen op het dogma van een decenia geleden. Yo Bolk, ga toch koken mens, exit en uit.

Puz Pin | 17-10-10 | 12:57

@fijnstoffer, de bolk is zeker niet slecht maar hij wordt me toch even ter zake intellectueel overstemd door de mevrouw aan de overkant.

Dauntlessxl | 17-10-10 | 12:56

Opsommingen zijn wel de nieuwe (Geen)stijl aan het worden...

Rest In Privacy | 17-10-10 | 12:56

Oeps, een heel goed geintegreerde dame: Ik schat de intelligentie van de kamer niet zo hoog. Hoorde ik dat nou goed?

Tjemig | 17-10-10 | 12:56

Bolk slaat de spijker op den kopf: de islam zèlf moet ter discussie worden gesteld.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:55

Er zit geen Blokker in Ommoord.

Joen006 | 17-10-10 | 12:54

Lieffies, denken jullie nou echt dat bijvoorbeeld de USA en Israel geen belang heeft bij zoveel mogelijk moslimbashen? Alles is een product. Wie betaald, wie gebruikt, wie verdient eraan.

Denkt Na | 17-10-10 | 12:54

Ik denk dat ik maar eens afscheid neem. *plop*

beerpoes | 17-10-10 | 12:54

@Tjemig | 17-10-10 | 12:49
:) Klopt.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:54

Dus moslims zijn versteend in de 7e eeuw en hun geloof blijkt niet bestand tegen de westerse vooruitgang. Het is onze schuld?

Tjemig | 17-10-10 | 12:53

@Paul Revere | 17-10-10 | 12:50 Zelfs Drees senior zag het gevaar al. Maar ja, de jaren '70, dat mocht niet gezegd worden in een tijd waar de PvdA krampachtig op zoek was naar zwakkeren die zij kon verdedigen.

En die zwakkeren moesten natuurlijk worden geïmporteerd - PvdA stemvee.

vraagstaart | 17-10-10 | 12:53

Afkeer tegen verwestering? Ga dan verdulleme terug naar die fokking zandbak. Altijd dat gezeur over jullie zogenaamde geloof. In Nederland moeten we niks van islam moeten merken, net zoals je in het dagelijks leven niks merkt van het christelijke geloof. Kan er niet gezorgd worden voor een spamfilter m.b.t. islam?

wirbel010 | 17-10-10 | 12:53

ze is goed

Ik_weet_het_beter666 | 17-10-10 | 12:52

Denkt Na | 17-10-10 | 12:52
Dank je! ;)

plastic zakje | 17-10-10 | 12:52

Zo die mevrouw Tahir tegenover bolkenstein slaat de spijker op zijn kop!

Dauntlessxl | 17-10-10 | 12:52

-weggejorist-

rechtsunited | 17-10-10 | 12:51

Kvind het wel een lekker ding !

Kinner | 17-10-10 | 12:51

Enkel gebrabbel over de Koran als leidraad voor je dagelijkse gedrag.

Henry | 17-10-10 | 12:50

Toch is De Bolk echt niet de eerste geweest die waarschuwde voor de massa immigratie, dat wat immers Willem Drees (DS 70, ex-PvdA), zie GroenLinks politicoloog Fennema:

www.groene.nl/2010/40/de-ideologie-van...

Paul Revere | 17-10-10 | 12:50

Denkt Na | 17-10-10 | 12:47
Voor mij is iedere Bilderberger zeer dubieus. Is er ergens een lijst met namen?

plastic zakje | 17-10-10 | 12:50

ReSpEcT voor 'the Bolk' , paar jaar geleden z'n zoon verloren maar nog steeds een krasse baas die ze helder op een rij heeft.

woefdrammer | 17-10-10 | 12:50

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:46
Dat was vast in de tijd dat de sinaasappels uit Israel gepromoot moesten worden

Tjemig | 17-10-10 | 12:49

@Denkt Na | 17-10-10 | 12:40
Mooi gezegd. Eensch.
@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:42
Clairy moet eens bij Wilders langs gaan. Gewoon privé, van mens tot mens. En van Naema Tahir zal ze ook veel kunnen leren. Ook als verschijnsel. Ze noemt zich moslima, maar is dat in feite niet, als ik het zo aanhoor en zie. Ze poogt wel nog iets te maken van de islam, door er de normen en waarden uit te halen die goed en positief zijn. Dat er dan niet veel meer van de zuivere islam overblijft, valt haar kennelijk niet zo op.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:49

Niemands Knegt | 17-10-10 | 12:30
Welke brekebeen, werd ook de politiek ingestuurd van af de shell? Oh en wie was ook al weer grootaandeelhouder van de shell? Wie zijn de oude aandeelhouders, die de commissarissen bij dnb mogen aanstellen?
Vragen, vragen, vragen en het enige juist antwoord wat ik kan bedenken is, "leve de republiek!"

repulse | 17-10-10 | 12:49

vraagstaart | 17-10-10 | 12:47
Welnee man. *out*

Einde van de Domheid | 17-10-10 | 12:48

Oops vergeten, dat gezeur ook over de Islam, alsof je het er iedere dag over zou moeten hebben, gezellg monopoly gedaan...

Einde van de Domheid | 17-10-10 | 12:47

Mohammed had niet meerdere identiteiten Naema. Het was een geesteszieke rovershoofdman.

vraagstaart | 17-10-10 | 12:47

Waarom zijn trouwens rechtse oude lullen wel ok op GeenStijl?

Denkt Na | 17-10-10 | 12:47

Clairy krijgt het verschil tussen Jesus en Mohammed uitgelegd + veel!

Hobbykip | 17-10-10 | 12:46

Kijk mevrouw snapt het: religie is een ideologie waar god centraal staat

Hobbykip | 17-10-10 | 12:46

@Tjemig | 17-10-10 | 12:43
Terwijl ze vroeger nog voor de VVD gefolderddt (ja, dat is ook weer met ddt) heeft en haar bijnaam VVDaisy was.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:46

Jackanders | 17-10-10 | 12:43
Zoveel Klerrie is um teveel geworden.

Ashtrey | 17-10-10 | 12:44

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:41
Heeft mevrouw van het Tuinpad weer genoeg opgespaard?

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:44

@ Niemands Knegt | 17-10-10 | 12:30
heerlijk: iemand met historisch perspectief !!

Denkt Na | 17-10-10 | 12:43

repulse | 17-10-10 | 12:42
Natuurlijk mag jij Fritsie blijven kijken.
Ook zonder mij gaan ze door.
Denk ik
;)
Toedels

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:43

Oeps, Bolkie mag niet zeggen wat hij zelf wil over het proces. Mevrouw Polak lat zich wel kennen.

Tjemig | 17-10-10 | 12:43

In het kader van de integratie zou ik Naema zeker doen.

spanarchist | 17-10-10 | 12:43

@Shalome | 17-10-10 | 12:02 Sterker: Islamitische beschaving is een contradictio in terminis. Het is een on-beschaving, die ieder beschaving waarmee zij in aanraking komt tracht te vernietigen.

En in plaats van die beschaving komt er achterlijkeid, agressie en ellende.

Dankzij de islam is alles wat de grieks-romeinse beschaving in Europa heeft gebracht, bijvoorbeeld verdwenen in eeuwen achterloijkheid. Idem in het midden-oosten, India, Indonesiê, noem maar op.

Interessant linkje: www.artikel7.nu/?p=32526

vraagstaart | 17-10-10 | 12:43

necrosis is verdacht stil ..

Jackanders | 17-10-10 | 12:43

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:40
Clairy moet op bijles, zoveel is duidelijk.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:42

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:41
mag ik kijken?

repulse | 17-10-10 | 12:42

De Bolk veegt behoorlijk de vloer aan met Polak.....

brutus68 | 17-10-10 | 12:42

Juist Frits, now you're talking!

Ashtrey | 17-10-10 | 12:41

Net nu het spannond gaat worden moet ik gaan douchen en er vandoor.

*kudt denkt*

Laters leute !

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:41

Denkt Na | 17-10-10 | 12:38
+10 voor de comment.

repulse | 17-10-10 | 12:41

@ Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:23
Perfectionering en instandhouding vragen andere attitudes.
De beste generaal is de slechtste keizer.
Links is de weg kwijt en nestelt zich in baantjes.
Niet voor ten gunste van het volk maar voor eigen belang.
En ik hou van links. Maar ze zijn de weg krijt.
Mooie idealen, klote praktijk.

Denkt Na | 17-10-10 | 12:40

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:36
Logisch. Clairy is vrij bekrompen linksig.
Ze snapt ook niks van de bloedgroepen in het CDA.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:40

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:39
Naema zal het 'm wel even uitleggen.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:40

Wilders als minister van buitenlandse zaken, dat hd ik ook wel eens willen zien. Denk dat hij veel in zweeden en denemarken hd gezet.

Tjemig | 17-10-10 | 12:39

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:38
Die Frits heeft maling aan gezeik.
;

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:39

Bolkestein is een Bilderberger.
Dus sowieso -10.

Denkt Na | 17-10-10 | 12:38

Bolks wijsheid strekt zich nog niet uit tot het volkomen begrijpen van de koran en de islam. Of hij doet toch maar effe policor. Echt benoemen is een moed die maar weinigen kunnen opbrengen.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:38

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:34
Een hoertje dat niet weet wat Golden Showers zijn. :)

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:38

Ashtrey | 17-10-10 | 12:37
Ik luister.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:37

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:34
De wens is de vader van de gedachte?

Oe isolement en radicalisering ... * goed luisteren *

Ashtrey | 17-10-10 | 12:37

iemands Knegt | 17-10-10 | 12:30
Wie heeft u benoemd tot commissaris bij dnb.
Waarom is alleen tom de graaf als commissaris benoemt vanaf de staat, terwijl de staat volledig eigenaar is van dnb?
www.dnb.nl/over-dnb/organisatie/raad-v...

repulse | 17-10-10 | 12:36

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:35
Clairy is geen partij voor Fritsie-Baby.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:36

Clairy krijgt definitie-les over liberalisme en socialisme.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:35

appelboor | 17-10-10 | 12:32
Ik las even 'hoertje'.

My bad.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:34

@Niemands Knegt | 17-10-10 | 12:30
Je vergeet (?) 'Beste Els'.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:32

De Bolk is 77 jaar, en fris als een hoentje.

appelboor | 17-10-10 | 12:32

Syp Wynia, altijd +1. Prachtig verwoorde column.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:31

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:29
Dat systeem gaat er vanuit dat iedereen gelijk is ( en dat klopt ) maar niet iedereen doet hetzelfde met zijn gelijke kansen.

Daar ligt het probleem.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:31

De Bolk is in beeld, as-we-speak!

appelboor | 17-10-10 | 12:31

@Spittertje | 17-10-10 | 12:29
En hij is ook een stuk rechtser geworden ;)

Hobbykip | 17-10-10 | 12:31

Heer Bolkestein: wat ging er mis in 1976 in Frankrijk waar u toen directeur was van de Franse Shell?
In 1976 was u een brekenbeen die met een ferme gouden handdruk de politiek werd ingestuurd, door wie?
Wat deed u in Somalië?
Niet rechtsom, niet linksom maar dwars door de Gouden Muur.

Niemands Knegt | 17-10-10 | 12:30

Hé, Marcel van Dam heeft een column bij Buitenhof. Is wel flink afgevallen.

Spittertje | 17-10-10 | 12:29

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:25
In theorie is het een goed systeem hoor, dat communisme. Alleen jammer dat theorie en praktijk in de praktijk zo ver uit elkaar liggen.

Toch best blij dat ik in een democratie leef.

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:29

Syppie !

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:28

Bolkestein leeft nog steeds, ondanks het jarenlang stigmatiseren door de gevestigde publieke onderbuik: nps, vara, ikon, nos. (en hoe die omroepen nu ook mogen heten).

Onderbuik | 17-10-10 | 12:28

Syp! Held!

Hobbykip | 17-10-10 | 12:27

Op zondagochtend moet je een mooie kerkdienst op tv laten zien; geen linkse kerk met clery polak!

wirbel010 | 17-10-10 | 12:26

Daarom kandidaat-Kamerlid
"We gaan als Nederland een enorm spannende periode tegemoet. Het is van belang dat we de boel bij elkaar houden en dat we samen werken aan een socialer Nederland. Ik wil daar graag mijn bijdrage aan blijven leveren."

Citaat:
'We zullen doorgaan', Ramses Shaffy
nu.pvda.nl/berichten/2010/05/Dijsselbl...

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:26

Polak: "Oude nederlanders en nieuwe nederlanders" Wat een doos!

Kruiddamp | 17-10-10 | 12:25

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:20
Klopt.

Waar ik dan weer schijt aan heb, is zo'n Dijsselbloemtje die ons wel even zal vertellen dat het allemaal wel mee valt.

Bâh.

De man pleit gewoon voor een komnunietstisch-systeem.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:25

@Denkt Na | 17-10-10 | 12:16:

Ruraal Azië is de grootste "emerging market" om het in jouw bewoordingen te doen. En ook vrij precies de plek waar al die meuk in elkaar geflanst wordt - uiteraard tegen (te) lage lonen en bizarre arbeidsomstandigheden.

En da's nou net waarom ik het begrip "emerging market" als een eufemisme zie.

Reinaert | 17-10-10 | 12:25

appelboor | 17-10-10 | 12:23
Geduld, hij zit al op zijn zeteltje te schuiven.

Ashtrey | 17-10-10 | 12:25

appelboor | 17-10-10 | 12:23
Vroeg me net hetzelfde af.

plastic zakje | 17-10-10 | 12:25

Jeroen Dijsselbloem gaat weer islam knuffelen, hoewel dat vloekt met de socialistische grondbeginselen. Ze leren het noooooit; zucht ....

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:24

De Bolk is een waarheid-sprekende held.

Maar wanneer komt ie? Nu zie ik Clairy en een (PvdA?) jongeman.

appelboor | 17-10-10 | 12:23

@Denkt Na | 17-10-10 | 12:20
Dat bedoel ik eigenlijk ook.
Overigens, als een doel is bereikt, moet er worden gewerkt aan perfectionering en instandhouding.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:23

Onzin. Van Jole had het nooit tot filiaalchef weten te schoppen.

spanarchist | 17-10-10 | 12:21

Ja jeroen draai maar lekker om de soep heen ...

Ashtrey | 17-10-10 | 12:20

@Reinaert | 17-10-10 | 12:15
Inderdaad; ooit in 024 een shoarmazaak bezocht alwaar een van de assistenten naar een voorraadkamer liep en er na 10 minuten met rood aangelopen gezicht en met een volle emmer saus weer uit kwam.

kapotte_stofzuiger | 17-10-10 | 12:20

@ Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:16
Omdat het doel van het socialisme is bereikt en het socialisme zichzelf niet wil opheffen maar heeft verheven tot de elite.
(lees Animal Farm van Orwell: daar liggen de antwoorden voor Wallage voor het oprapen)

Denkt Na | 17-10-10 | 12:20

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:15
Daar had hij schijt aan, hoor.

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:20

@ Reinaert | 17-10-10 | 12:10
Maar heb je een iphone of een nokia onding?
En ja dit in on topic.
Gaat over Bolk.
O nee, op geenstijl gaat alles alleen maar over moslimbashen.
*vergeten de geenstijlbril op te doen*

Denkt Na | 17-10-10 | 12:16

@kapotte_stofzuiger | 17-10-10 | 12:13:

Tja, die saus hè? Die blijft toch onderwerp van discussie. Extrageheim recept....

Als er "zelfgemaakt" bij staat dan sla ik beleefd over.

Reinaert | 17-10-10 | 12:15

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:14
Dat wel.

En wat kreeg hij ?

Stank voor dank.
;)

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:15

"vooral de fractievoorzitter ontlasten" getver, dat klinkt eigenlijk best smerig.

Watler | 17-10-10 | 12:15

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:11
Maar wel een Ridder van de Bruine Orde!

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:14

Het oliemannetje spreekt.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:13

@ Denkt Na
Alle welvaart berust op uitbuiting. Dat begint al met kinderspeelgoed dat door Chinezen in een kelder is gemaakt en hier voor 3 euro per stuk kan worden verkocht. De Chinezen zijn echter zo slim om de gansche wereld op te kopen, zodat over 20 jaar blonde trutjes met een hbo-opleiding zich zullen afvragen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat zij nu in een soortgelijke kelder zitten te werken.
Eh is dit trouwens nog on-topic?

k-schaaf | 17-10-10 | 12:13

@Reinaert | 17-10-10 | 12:05
Algerijnse shoarmaboeren doen het ook best aardig. Het blijft alleen raar om "sauce blanche" te moeten vragen i.p.v. knoflooksaus.

kapotte_stofzuiger | 17-10-10 | 12:13

Maar eerst Jeroen 'respect is een links issue' Dijsselbloem.

Lets Kuttekrap | 17-10-10 | 12:13

Hé mooi, stream doet het nu bij mij!

plastic zakje | 17-10-10 | 12:12

Oh nee. Die zuurbek in beeld.

vetkleppert | 17-10-10 | 12:12

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:10

Pim was geen fasjiest !

Verdomme.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:11

@Pritt: Sublieme intreau!
*kijken en genieten gaat*

Ahasveros | 17-10-10 | 12:11

Pritt, haal die keukenrollen eens weg voor je ogen.

spazwart | 17-10-10 | 12:10

@Denkt Na | 17-10-10 | 12:07:

"By the way: je IPhone is een product van uitbuiting (qua fabrikage)."

En daar sta je dan met je geneuzel over "emerging markets".

Reinaert | 17-10-10 | 12:10

@ alle mensen die met streams lopen te kutten:
TV proberen misschien? Ned1 ..........

Hobbykip | 17-10-10 | 12:10

Tipje voor mensen met stream watch problems: als je toevallig Ziggo hebt, kun je de liveTV portal eens proberen:
www.ziggo.nl/televisie/livetv
Klik op Nederland 1, en als de stream loopt, rechtermuisknop Full screen kiezen.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:10

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:09
LOL !
Dat ie z'n vingers maar niet kapottwittert.

plastic zakje | 17-10-10 | 12:10

Reinaert | 17-10-10 | 12:05
Meer de archetypische student. Goedkoop en veel is zo ongeveer waar wij van leven ;)

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:08
En uiteraard ook bruine anjers, niet?

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:10

Ah leuk, er gaat weer iemand beweren dat de gematigde islam niet bestaat? Dan schenk ik nog een extra bakkie in. Frits heeft die bewering niet nodig om zich belachelijk te maken, daar niet van. De ouwe baas is al jaren out of time. Maar altijd interessant.

Detlev Tarnowitz | 17-10-10 | 12:09

@Denkt Na | 17-10-10 | 12:03:

Niet alleen bange Fransen hoor, ook het Duitsche Herrenvolk kan er wat van. Toch te vroeg gejuicht ben ik bang. En wat dacht je van die rare Vlamingen? Enzovoorts!

Reinaert | 17-10-10 | 12:09

Ben ook benieuwd naar Jeroen Dijsselbloem, die heeft nl. veel te melden.
twitter.com/J_Dijsselbloem

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 12:09

Grappig dat Pritt al die linksen ondernemerskwaliteiten toedicht. Zo ver zou ik niet willen gaan. En Jolo filiaalchef? Kom op...

knutsel | 17-10-10 | 12:08

Stream is kudt... doetutniet.

Kingeef1975 | 17-10-10 | 12:08

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:05
Met een voorliefde voor de achtertuin.

Vol met roze anusjes en komseklaria's.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:08

Bolkestein is de enige en echte VVD icoon. Een man met visie die dat ook heel begrijpelijk kon brengen. Vergeleken met hem is Wiegel een kakkerlak.

GSpot | 17-10-10 | 12:07

@ Shalome | 17-10-10 | 12:02
Historisch niet waar: Er zijn ook welvarende islamische tijden geweest voor de olie.
Vroeger was alle welvaart trouwens gebaseerd op uitbuiting.
Zijn we pas ruim 100 jaar mee bezig om van af te kicken (en lukt voor geen meter).
By the way: je IPhone is een product van uitbuiting (qua fabrikage).

Denkt Na | 17-10-10 | 12:07

Hoi, Okkie Trooy van de softwaremaffia.

Ad Hominem | 17-10-10 | 12:06

Yep, zowel Totem als VLC kunnen niet met de stream omgaan. Ben trouwens niet de enige, zo te lezen. Dan maar uitzendinggemist over een uur of anderhalf tot twee.

plastic zakje | 17-10-10 | 12:06

@Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:01:

"Goedkoop en veel": Yes Sir, de archetypische Hollander laat zich van z'n beste kant zien. De Hollander die de adressenlijst van van der Valk steevast aanziet als ware het de Guide Michelin.

Maar eerlijk is eerlijk: er zijn inderdaad wel goede shoarmaboeren. Zo ken ik (no shit) een verdomd goede Israëli. Hebben we dat weer....

Reinaert | 17-10-10 | 12:05

Creaguurder | 17-10-10 | 12:04
Pin Voortuin.

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:05

Shalome | 17-10-10 | 11:57
Inderdaad. Pappen en nathouden werkt nu eenmaal contraproductief. Als twee honden ruzie hebben, dan moet je ze ook gewoon laten ruzieën (zolang ze elkaar niet aan flarden scheuren uiteraard), anders krijg je spanningen die later dubbel zo hard terugkomen.

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:05

@ Creaguurder | 17-10-10 | 12:04
Pin is Pim (met geldhonger door levensstijl).

Denkt Na | 17-10-10 | 12:04

Die moffen beginnen nu pas over de multikul te discuzeuren. Kunnen we ze niet gewoon een samenvatting sturen van de GS topics en reaguursels van de afgelopen jaren? Scheelt ze een hoop tijd qua benoemen.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:04

who's Pin?

Creaguurder | 17-10-10 | 12:04

Toch knap, een topic openen met een link naar een stream die bij voorbaat al niet werkt.

Harrie Nak | 17-10-10 | 12:04

@ Reinaert | 17-10-10 | 11:49
Kortom: begrippen zijn begrippen, engels of nederlands is niet zo belangrijk.
(alleen rare bange fransen noemen een computer een ordinateur)

Denkt Na | 17-10-10 | 12:03

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:00
*meekijkt*

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:03

@ vraagstaart
De islam is door N-Afrikaanse mohammedanen zelf te gronde gericht. Nooit heeft iemand zich afgevraagd wat die 'islamitische beschaving' nu eigen voorstelde. Hij wordt te pas en te onpas van stal gehaald, maar dan als term. Kijk je echter naar de geschiedenis, dan zie je dat de doctrine in den beginne als strijdlied fungeerde voor hun veroveringstochten, en zoals gebruikelijk in de geschiedenis kapen de veroveraars kennis en wetenschap bij de veroverden. Maar zodra de islam als 'lifestyle' het dagelijks leven innam, ging hij als een molensteen om hun nek hangen en blies de zaak daar uit als een nachtkaars.

Shalome | 17-10-10 | 12:02

Reinaert | 17-10-10 | 11:55
Nu moet ik zeggen dat er bij ons in de stad een tent zit waar je goedkoop veel shoarma kan vreten, prima tent. Ook hartstikke aardige mensen. Daar kan ik prima mee opschieten.

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:01

Shalome | 17-10-10 | 11:57
Job heeft een Porseleinkast voor zijn kop en zijn retoriek is zo hol als de tunnel van de Noord-Zuid lijn.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 12:01

@ hfakker | 17-10-10 | 11:55
U had het toch over stijgend water?

Denkt Na | 17-10-10 | 12:01

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:55
Ah, gelukkig. 't Is een mysterie, maar gewoon wel waar dus.
* gerustgesteld Bolkje bekijken gaat *

Fijnstoffer | 17-10-10 | 12:00

geurtje | 17-10-10 | 11:56
Genenonderzoek? Verklaar je nader?

Nietvoordekat | 17-10-10 | 12:00

De Bolk, net als een hoop anderen zag hij het toen en benoemde het. Maar net zo min is hij in staat geweest destijds er verandering in te brengen.
Ik zei het destijds ook, en wel meer, en de buren...
Ondertussen willen we gewoon naar nutteloze programma's kijken, beetje zuipen en hier reaguren. Maar om er nou echt iets aan te gaan doen, nee....
Zo hobbelen we het nog wel een tijdje uit heur. *water stijgen ziet*

hfakker | 17-10-10 | 11:59

Nietvoordekat | 17-10-10 | 11:46
Precies.
Maar je hebt 't niet van mij.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:59

@kapotte_stofzuiger | 17-10-10 | 11:56:

Tja, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen hè? Schlaumeier.

Reinaert | 17-10-10 | 11:58

@Vliegenvanger | 17-10-10 | 11:52:

Yup. Geen visie zo rustgevend als tunnelvisie.

"Wir haben es nicht gewusst" maar dan met een (laf) rood-groen sausje.

Reinaert | 17-10-10 | 11:57

@ Nietvoordekat
Het is al olie en water, volkeren die telkens de hand in eigen boezem steken en het andere volk dat daarvan profiteert door te zeggen 'ja het ligt aan jullie'. De verschillen snijden als een lancetmes, terwijl links tegen beter weten in bleef beweren dat 'verschillen zo boeiend en leerzaam' waren. Malle Cohen met zijn boel bij mekaar houden voorop: een loos mantra, want het is hem niet eens gelukt om in de allertolerantste stad ter wereld, met alle geduld en onbeperkt budget, de boel bij mekaar te krijgen.

Shalome | 17-10-10 | 11:57

Lets Kuttekrap | 17-10-10 | 11:48
Dat wordt napraten met een goede fles wijn.
Of drie.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:57

@Nietvoordekat | 17-10-10 | 11:51
Shalome | 17-10-10 | 11:46
jullie slaan de spijker op de gevoelige kop. maak de resultaten van het genenonderzoek maar openbaar.

geurtje | 17-10-10 | 11:56

@Reinaert | 17-10-10 | 11:55
Maar als je couscous nu lekker vindt?

kapotte_stofzuiger | 17-10-10 | 11:56

Niet de multiculturele samenleving is mislukt. De Islam die overal waar zij komt een culturele woestenij aanricht is mislukt.

Ik geloof overigens nog steeds niet in de multikul, maar dat de intercontinentale gelukszoekers die van hun woestijngod opdracht hebben gekregen vooral dom, agressief en intolerant te blijven een funeste invloed hebben op onze samenleving is evident.

vraagstaart | 17-10-10 | 11:56

werkende linq zou fijn zijn, een stream vinden op een van die publieke sites is prakties onmogelijk

k-schaaf | 17-10-10 | 11:56

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 11:44
Zoals Leen is er geen één.
Fijnstoffer | 17-10-10 | 11:45
Toch wel maar niemand weet precies hoe Fritsie-Boy dat voor elkaar heeft gekregen.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:55

@Nietvoordekat | 17-10-10 | 11:51:

Chinezen, Indiërs, Indo's en Japanners leveren dan ook al jaren een significante bijdrage aan de multiculinaire samenleving hier ten lande. Hetgeen je van onze geliefde couscousvreters nou niet bepaald kunt zeggen.

Of je mot van ranzige varkensshoarma houden natuurlijk.

Reinaert | 17-10-10 | 11:55

@Denkt Na | 17-10-10 | 11:41:

"Maar van Emerging Markets, Innovation, PeakCapital en PeakResources snapt die weinig."

Wil hier iemand graag kwijt, zodat het ook opvalt, er wel heul veul van te weten?

hfakker | 17-10-10 | 11:55

Stream doet ut hier niet?
* klaptop naar woonkamer immigreren doet *

Ashtrey | 17-10-10 | 11:53

@Reinaert | 17-10-10 | 11:49

Of betweters die door middel van clichees als "je bent bang en dom" krampachtig hun eigen achterhaalde wereldbeeld proberen vast te houden.

Vliegenvanger | 17-10-10 | 11:52

Shalome | 17-10-10 | 11:46
Je hoort het "politiek incorrecte" deel van de samenleving nooit negatief over Chinezen, Indiërs, Indo's en Japanners. Het is een klein deel van die vreemdelingen, herstel allochtonen, herstel nieuwe Nederlanders, herstel biculturelen, dat de hele tijd het nieuws op een negatieve manier weet te domineren. Zij zijn ook debet aan de waterval van nieuwe benamingen voor hetzelfde probleem, omdat de PvdA meent dat "de benaming negatieve associaties met zich meebrengt" (no shit, hoe zou dat komen?).

Het is dan ook uitermate politiek correct om te zeggen dat "de hele multiculturele samenleving dan maar een mislukking is" in plaats van de schuldige groepen aan te wijzen. Want da's discrieminasie en dat is slecht. Iedereen WEET dat het de rifapen en soepjurken zijn die het voor iedereen vergallen, maar policor NL durft dat niet toe te geven.

Nietvoordekat | 17-10-10 | 11:51

Fenomenaal grappig dit! :)

Molly-Bolly | 17-10-10 | 11:51

Als er nieuws uit komt dan hoor ik het morgen wel.

John McClane | 17-10-10 | 11:50

@Denkt Na | 17-10-10 | 11:46:

Ik mot je teleurstellen, ik heb geen oogkleppen nodig die mijn wereldbeeld sturen.

Oogkleppen zijn voor angsthazen of voor lieden die graag dom gehouden worden.

Reinaert | 17-10-10 | 11:49

Wat ik mis aan de multicul is het "multi" gedeelte.
Het klinkt zo gezellig.
Maar in de praktijk blijkt het voor 95% juist zeer een zeer monocultureel eenkennige "toevoeging" te zijn.

vetkleppert | 17-10-10 | 11:49

Als Bolkestein zich niet zo makkelijk met Godwins had laten wegjagen, was het best wat geworden met hem. Misschien wel het eerste politieke moordslachtoffer, nog eerder dan Fortuyn.
Maar in ieder geval had hij meer betekend voor Nederland dan zomaar een pratend baronnenhoofd.

Jan Passant mk2 | 17-10-10 | 11:48

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:43
Gezien. Hij kreeg een hard sloopkogeltje bij het uitspreken van haar naam.

Lets Kuttekrap | 17-10-10 | 11:48

... en werkte Job Cohen nu op een thee-plantage...

joemiejas | 17-10-10 | 11:48

@Shalome | 17-10-10 | 11:46
Ah leuk, offtopic reaguren.

kapotte_stofzuiger | 17-10-10 | 11:47

Liever Bolkie dan die gesjeesde tr^* van een Wiegel

k-schaaf | 17-10-10 | 11:46

@ Reinaert | 17-10-10 | 11:44
Welke kleur oogkleppen heb je?

Denkt Na | 17-10-10 | 11:46

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:42
Chuck Bolkestein?

Nietvoordekat | 17-10-10 | 11:46

Gezien Merkels uitspraak van vandaag is het best wel jammer om te stellen dat multicultureel in het algemeen is mislukt. Juister is om te zeggen dat de islamitische Turkse en N-Afrikaanse volkeren grotendeels nooit in West-Europa zullen aarden. Met uitsluitend Hindoestanen, Chinezen, Indiërs, Indonesiërs, Brazilianen etc hadden we nooit deze huidige problematiek gehad, en ik vind het spijtig dat zij allen over één kam worden geschoren met het jurken- en hoofddoekvolk dat zich met hun aartsluie en anti-westerse opstelling onmogelijk heeft gemaakt.

Shalome | 17-10-10 | 11:46

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:42
Dan is Leen niet onbevlekt ontvangen?

Fijnstoffer | 17-10-10 | 11:45

@Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:42
Die andere zoon van 'm was duidelijk niet zo'n Ubermensch als Leen.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 11:44

@Denkt Na | 17-10-10 | 11:41:

"Maar van Emerging Markets, Innovation, PeakCapital en PeakResources snapt die weinig."

Ik mot je zeggen dat ik daar ook niets van snap. Laat staan dat ik het wil snappen.

Liederlijke Angelsaksische kretologie doet mij niet zoveel zolang we het Oud-Hollandsche adagium "Niet Lullen Maar Poetsen" nog hebben!

Reinaert | 17-10-10 | 11:44

Lets Kuttekrap | 17-10-10 | 11:42
Harrie zat weer ouderwets te flirten met een overjarige Miss.

De snoepert.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:43

Dat programma kijk ik altijd half slapend tijdens de nachtelijke herhalingen.

Jackanders | 17-10-10 | 11:43

Frits is biologische vader van Leen.
Dat weet iedereen.

Teun van het Tuinpad | 17-10-10 | 11:42

Boeie. Nog zo'n fossiel.

BraterEnWood | 17-10-10 | 11:42

En Bea een hekel aan hem? Allicht, ze houdt ijverige maar volgzame regenten. Niet van zelfstandig denkende intellectuelen.

Von Münchhausen | 17-10-10 | 11:42

*bier en chips alvast klaarzet*
Maar eerst nog Thomas Lepeltak op RTL7 kijken.

Lets Kuttekrap | 17-10-10 | 11:42

Waarom blijven we toch aandacht schenken aan die sociaal mislukte figuur en antisemiet van een René Danen?

Heeft hij ooit iets wezelijks bereikt? Heeft hij ooit een baan gehad behalve in de gemeente politiek en als voorzitter van een zelf opgericht subsidieclubje? Over sociaal onrendabel gesproken.

Laten we die afgeschminkte clown gewoon negeren totdat hij minstens 3 dagen een echte baan heeft gehad en een vaag idee heeft van wat het is om een hardwerkende Nederlander te zijn ...

Vliegenvanger | 17-10-10 | 11:41

Maar van economie snapt de Bolk erg weinig.
Meer van hetzelfde, alles bij het oude is zijn devies.
Een vernieuwing van het ontslagrecht is enige economische facet dat hij begrijpt.
Maar van Emerging Markets, Innovation, PeakCapital en PeakResources snapt die weinig.

Denkt Na | 17-10-10 | 11:41

Mooi gesproken. Alleen had de Bolk in Paars 2 moeten gaan zitten en niet moeten zeggen dat we met Fortuyn naast Chirac (populistisch, corrupt) en Schröder (populistisch, arrogant, corrupt) een 'pleefiguur' zouden slaan.

Von Münchhausen | 17-10-10 | 11:40

Zonder Bolkestein was Doekle Terpstra een boerenknecht met een hooivork.

Fijnstoffer | 17-10-10 | 11:39

Buitenhof? Dat is toch die discotheek in Chersonissos.

kapotte_stofzuiger | 17-10-10 | 11:38

Buitenhof kijken vervalt bij mij toch altijd in een siësta.

Bos Hout | 17-10-10 | 11:38

* zit al klaar *

Tware | 17-10-10 | 11:36

Toch zie ik liever Clairy Polak dan die Carola van BZN.

Prof. D.A.H. Vintik | 17-10-10 | 11:36

Niet gelijk boeie zeggen :)

Nacho_Vidal | 17-10-10 | 11:36

Ahh, gelukkig iets met politiek.....

MichieldeMuiter | 17-10-10 | 11:36

de stream werkt helaas niet...

revolutser | 17-10-10 | 11:35

Zit al bijna klaar......
*nog ff bakkie koffie halen*

Hobbykip | 17-10-10 | 11:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl