Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM eist vrijspraak voor Geert Wilders

zegtiedieenetegendieandere.jpg De aanklacht wegens haatzaaien ging eerder vandaag al overboord. Niet te bewijzen. Zojuist laat het Openbaar Ministerie weten eveneens vrijspraak voor Geert Wilders te eisen inzake discriminatie. Zaken als een koranverbod zijn dan wel aantoonbaar debiel. Maar toegestaan in het publieke debat. Net als de overige rants van Geert. Donald Duck, Mein Kampf etc. etc. Fitna is kut, maar veroorzaakt geen tweedeling. Islam = geen ras. Oftewel: pwnt hof in Amsterdam aangezien de aanklacht wegens groepsbelediging eerder deze week ook al verdween. Het OM voert een rechtszaak die geen rechtszaak is. Aan de rechters om Wilders definitief vrij te spreken of om de PVV tot een zeteltje of 50 te laten groeien. Pech voor alle gekwetste moslims & linksmensen. Wildersaanhangers kunnen de trias politica weer een stukje meer vertrouwen. En Mosko kan weer lekker naakt Twister spelen met Eva Jinek. STREAM!

Reaguursels

Inloggen

@Methusalem III : Was mijn uitleg 15-10-10 23:58 niet duidelijk genoeg ? Get over it !

Bella puella | 17-10-10 | 12:33

Terecht die vrijspraak.
Nu de islam in NL uitbannen!

Godfried de Bouillon | 17-10-10 | 11:05

|Geheimrat Schultz | 16-10-10 | 07:15
|Ach, das wird schon werden..
|Haben Sie davon schon Notiz genommen: www.pi-news.net...
|Frau Antje | 16-10-10 | 10:31

Unser Greet hat auch deutsche Freunde und Freundinnen! Jawohl! Ist dass schön oder wass?!
Da braucht man nur ab zu warten - da kriechen Frau A, und Geheimrat S. aus ihre Schlupflöcher! Immer dasselbe. Wie gehabt! Affengeil!! QED.

Methusalem III | 17-10-10 | 11:02

Uiterst problematisch. Qua jurisprudentie. De bizarre organisatie die Justitie heet moet nu dus iets met de zaaak van het overleden kamerlid H. Janmaat.
Die is nl. voor exact hetzelfde tot in hoogste instantie veroordeeld.
*Kuch*
O wacht, J. had 1 zetel, en Greet heeft er 25! Dat verklaart alles. Huik. Naar wind laten hangen. Enz. En die jurisprudentie, rechtszekerheid, ach hou toch op, ouwe concepten, we twitteren!
Bah. Dit is normvervaging ten voeten uit! Ook de babyboomers bij de rechtbank zijn totaal de weg kwijt.

Methusalem III | 17-10-10 | 10:55

@ Frau Antje | 16-10-10 | 10:31
Vielen dank gnädiges Fräulein.
Auch für die köstliche Holländische Käse.
Gouda sehr jammie und schmackhaft !

Geheimrat Schultz | 17-10-10 | 07:22

@joopwil : Dergelijke aangiftes zullen door het OM dan waarschijnlijk heel snel terzijde worden geschoven met verwijzing naar het precedent van de zaak Wilders. Natuurlijk kunnen de linkschmenschen dan ook weer een artikel 12 procedure aanspannen, maar de kans is groot dat ook die naar de prullebak zal worden verwezen. Daarbij zal iedere gefaalde aangifte bij steeds meer mensen de ogen openen voor het feit dat de islam een intolerant geloof is waarvan de volgelingen geen kritiek kunnen verdragen.

Bella puella | 16-10-10 | 21:03

Bella puella | 16-10-10 | 14:03
De eventueele vrijspraak geeft Wilders de mogenlijkheid door te gaan met het benoemen van het gevaar van de islam. Echter de aanhangers van de islam zullen aangifte gaan doen tegen alles en iedereen die tegen ze is. Ze zullen hoe dan ook Nederland naar hun pijpen laten dansen. Zie de afgelopen 40 jaar waar een cultuur is ontstaan van angst om de problemen te benoemen. Dankzij Wilders en Pim is dit veranderd.
Maar Wilders toont tevens aan als je de problemen wel benoemd hoe je leven er uit gaat zien met 24/7 bewaking. Ook na dat hij de politiek verlaten heeft kan hij nergens meer normaal leven. Leve een multi culti Nederland.

joopwil | 16-10-10 | 18:44

@joopwil : Er zijn gelukkig steeds meer mensen die begrijpen hoe ver het gezwel van de islamisering is gevorderd en zich tegen de verdere uitzaaiïng verzetten. Ik denk ook niet dat deze rechtzaak de moslims en linkschmensch een vrijbrief geeft, maar dat de (te verwachten) vrijspraak van Wilders ze juist de wind uit de zeilen zal nemen en Wilders de vrijheid geeft om zijn boodschap te herhalen.

Bella puella | 16-10-10 | 14:03

Islamisering. Deze rechtszaak is het beste bewijs hoe ver de islamisering al gevorderd is en niemand die het ziet. De uitspraak is niet belangrijk, deze rechtszaak wel. Met het besluit van het hof dat Wilders voor het gerecht moet komen hebben zij reeds de toekomst van Nederland bepaald. De mensen die de Islam aanhangen hebben hiermede een vrijbrief gekregen voor de toekomst.

joopwil | 16-10-10 | 13:22

Meer foto's aub. van Eva Jinek

meneer Q | 16-10-10 | 11:48

Mooooooooie stropdas Geert, met zo'n microfoon erop.

nietmutsen | 16-10-10 | 11:21

Nou valt te bezien, "de codetaal op een website op internet, waar ooit afgesproken is dat finnen geen finnen zijn" zou nog tot verassende wendingen kunnen zorgen.

r. guurder | 16-10-10 | 09:44

@ Slurfje | 16-10-10 | 02:20
Het zou me niks verbazen als die sharialikkende haatbaard het Hof gaat vragen om de deaudstraf tegen Wilders uit te spreken.
Meende zelfs (liplezend) het op de achtergrond zittende pedante betweterige zure linkse geweten van Rossum tegen zijn buurman zeggen :
"die halvegare gek zou ik niet graag als advocaat hebben".

Geheimrat Schultz | 16-10-10 | 07:15

Islam?zo snel moegelijk opzouten

orde en handhaving | 16-10-10 | 03:25

@Slurfje | 16-10-10 | 02:20

Nu hoop ik minimaal dat ons Geert een week op water en brood krijgt! Gek!

boeglul | 16-10-10 | 03:00

Vrijspraak volgens OM is terecht, maar wanneer de moorrechter vriend is van die Pestman (dwdd), is er toch iets te vrezen, nimmer zo een fanatiek linksch figuur gezien, wat een ongelooflijk eng persoon. Pestman is van het kaliber Volkert wanneer ik dat fanatieke gedrag zag, angstig dat soort mensen, sterkte hr. Wilders en wederom begrijp je waarom hr Wilders met een kogelwerend vest loopt, enge Pestman. Volgens mij schrok zelfs de modepop van dwdd van Pestman.

Slurfje | 16-10-10 | 02:20

Frau Antje | 15-10-10 | 21:48
Ik ben ook benieuwd. Volgens mij komen al die klagers a.s. maandag aan de beurt.
Hoop op een topic en stream, zodat wij van het gejank kunnen genieten, hoewel genieten...

La Vie En Rose | 16-10-10 | 02:00

Om mij moverende redenen...
correctie

boeglul | 16-10-10 | 01:59

Ik hoop op de volgende gerechtelijke uitspraak: "Om mijn moverende redenen veroordeel ik u tot het winterklaar maken van mijn voor- en achtertuin."

boeglul | 16-10-10 | 01:54

@Methusalem III | 16-10-10 | 00:31 die zegt "Wat 5 jaar geleden nog strafbaar was kun je nu gewoon op tv uitkramen ... De zgn. maatschappelijke elite in Holland is inmiddels ook in absolute termen totaal de weg kwijt":

Kort en goed:

Er is vanaf 1983 e.e.a. fundamenteel fout gegaan, als gevolg waarvan wij niet alleen werden opgezadeld met een abominabel (door de stalinist Joop Wolf) vertekst anti-discriminatiebeginsel in art. 1 grondwet, maar ook met de mondknevelterreur van duistere clubjes als KAFKA, AFA en Antifa in de jaren daarna ...

Aan die mondknevelterreur komt thans piepend en krakend een einde, en dat is goed: Fouten kunnen langdurig voortbestaan, maar als eenmaal de bijl aan hun wortel is gezet (verdienste van Fortuijn zowel als Wilders) is hun einde onafwendbaar: De mondknevelterreur wordt thans ten grave gedragen, en als het eventueel nodig mocht zijn daarvoor bepaalde 'Europese' verdragen op te zeggen, dan graag, wat mij betreft ... :-E

En een falende 'maatschappelijke elite'?
Alleen al het bestaan van zoiets staat gelijk aan een groot 'falen':

Laat die 'maatschappelijke elite' zich bij Job Cohen vervoegen, dan kunnen ze daar met z'n allen op het dak gaan zitten, zodat wij zelf kunnen zien waar we ongeveer de dijken moeten doorsteken ... :-E

Behaard smaalkopje | 16-10-10 | 01:26

abbiedabbie
Wat ik me afvroeg:

- wat kost Bram per uur?
- wie betaalt de proceskosten?
- als de aanklagers verliezen draaien zij dan op voor de kosten?

Dat is toch al lang geen raadsel meer.
De PVV geldstromen 'trickle down' de rijke ultra rechtse Amerikanen en het deel van het oude volk dat nu vrijwillig achter een muur woont.

Frankasd | 16-10-10 | 01:00

Bella puella | 15-10-10 | 23:58
Dank voor Uw reactie.
Terzake. De Inquisitie! "I didn't expect the Spanish Inquisition!" Monty Python. Dit lijkt flauw maar is quite obvious. Gaandeweg verschuiven rechtspercepties. Dat klopt. Voor het stelen van een brood is al geruime tijd de doodstraf niet meer uitgesproken. En de Inquisitie ontbeert machtsmiddelen in Nederland ;D.; Maar de Grote Blonde is een interessante casus.
-
Als het rechtssysteem binnen (pak 'm beet) 5 jaar opvallend zwenkt al naar gelang de huik van de machthebbers staat stelt het zich bloot aan fundamentele kritiek.
Wat 5 jaar geleden nog strafbaar was kun je nu gewoon op tv uitkramen. N.B.: in Nederland kan het altijd nog gekker ;(.
-
Hier is geen sprake van een maatschappelijk verschuiven van percepties, de jaren '60 tot nu enz.: hier is sprake van: wat gisteren strafbaar is wordt vandaag (en letterlijk in de regeringsverklaring hier in Nederland!) salonfähig verklaard.
-
Je staat erbij en kijkt ernaar. De zgn. maatschappelijke elite in Holland is inmiddels ook in absolute termen totaal de weg kwijt.

Methusalem III | 16-10-10 | 00:31

Heads or Tails | 15-10-10 |
Gelukkig is jouw wereldbeeld veel breder dan het mijne! Fan-tas-tisch toch!!
Namens alle reaguurders dank ik je voor je bijdrage here! today! onsite!

Methusalem III | 15-10-10 | 23:59

@Methusalem III : Zoals ik al aangaf zal het rechtssysteem nooit iedereen kunnen bevredigen. Dat Janmaat destijds is veroordeeld voor uitspraken die mogelijk minder ver gaan dan de uitspraken van Wilders is betreurenswaardig. We mogen echter verheugd zijn over het feit dat het Opernbaar Ministerie in de zaak tegen Wilders een genuanceerder stanpunt heeft ingenomen.
.
Ook op juridisch gebied wordt dus nog wel eens vooruitgang geboekt, zoals hier is gebleken. Uw bezwaar komt er echter op neer dat we dergelijke progressie achterwege moeten laten teneinde verschillen zoals in deze zaken te vermijden, ofwel alle oude veroordeling opnieuw moeten toetsen wanneer de wet verandert. In het eerste geval zouden we nog middeleeuwse wetgeving kennen (en kunnen u en ik een bezoek van de inquisitie verwachten), in het tweede geval zal half Nederland de reeds betaalde boetes terugeisen zodra het kabinet de maximumsnelheid daadwerkelijk verhoogt naar 130 kilometer per uur.
.
Ik hoop dat u begrijpt waarom de wet een verjaringstermijn en een beroepstermijn kent en waarom mogelijk strafbare feiten uitsluitend worden getoetst aan de wet zoals die op dat moment bestaat. Mocht ik niet verder met u discussiëren dan betekent dit ook niet dat ik de discussie heb verloren, maar omdat ik van mening ben dat mijn standpunt voldoende is onderbouwd en ik u voldoende inzicht heb gegeven in de kwestie. Bovendien is het tijd om de stad in te gaan.

Bella puella | 15-10-10 | 23:58

Bella puella | 15-10-10 | 22:46
Ik geef U nog 15 minuten voor de refutation. Het kostte mij maar 5 minuten voor onomstotelijk bewijs enz. ; D...
OK, U bent uitgelogd, en gaat naar bed. U geeft het op!
U bent vast groot genoeg om op mijn argumenten in te gaan. Krijg ik nog een reactie of hoe zit het (aggressieve Hollander modus ON). OFF. Ik hoor het evt. morgenochtend wel. Welterusten...

Methusalem III | 15-10-10 | 23:56

Methusalem III | 15-10-10 | 23:40
Hoest met de ADHD? Moet iedereen daar onder lijden?

Mij dunkt dat er al genoeg leed op de wereld is.

Heads or Tails | 15-10-10 | 23:45

Bella puella | 15-10-10 | 22:46
Als U niet reguurt hebt U deze discussie verloren ;D. Van een amateur :(

Methusalem III | 15-10-10 | 23:40

Bij naakt Twister is iedereen een winnaar!

Russ Meyer | 15-10-10 | 20:30
.
.
nou, ik zou mezelf niet meteen als winnaar bestempelen als ik zou naakt twisteren met rita verdonk, erica terpstra, viola holt, bonnie st claire en patty brard.

swift1.6 | 15-10-10 | 23:38

Bekbencher | 15-10-10 | 20:01
neemt uiteraard niet weg dat ik wel zie wat je bedoelt en dat ik het daar in de basis mee eens ben.

swift1.6 | 15-10-10 | 23:33

Bella puella | 15-10-10 | 22:46
Kom op! Nu U weer!

Methusalem III | 15-10-10 | 23:32

Bekbencher | 15-10-10 | 20:01
Dat hangt m.i. af van als wie hij/zij buiten de kamer spreekt. Om even bij wilders te blijven, wanneer hij bijv. campagne voert, zal zijn verhaal hetzelfde of sterker zijn dan wanneer hij in de kamer zit.

swift1.6 | 15-10-10 | 23:30

tipo | 15-10-10 | 22:46
Waar gaat dit over? Niet over het RechtsGevoel 4 sure!

Methusalem III | 15-10-10 | 23:21

Bella puella | 15-10-10 | 22:46
Wat wringt is niet vervelend voor mij, maar wel voor de al dan niet rechtsgeldig veroordeelden in Nederland (ik ruik dat U een Vlaamse rechtenstudente bent, maar corrigeer mij if I'm wrong ;D).
Nóg een keer...
Verdachte A. wordt aangeklaagd voor feit X. En tot in hoogste instantie veroordeeld. Door de Hoge Raad der Nederlanden. Ik meen me te herinneren: voorwaardelijke celstraf en een dikke boete.
Verdachte B. wordt 15 jaar later aangeklaagd voor hetzelfde feit X. Het OM eist nu opeens vrijspraak...
Als verdachte B. nu vrijuit kan uitkramen waarvoor verdachte A. tot in hoogste instantie veroordeeld is denk ik toch dat de zgn. Magistratuur in Noord-Nederland een probleempje heeft.
-
En, cynisch genoeg, zoals ik al eerder aangaf, heeft de familie van de overleden heer Janmaat niet genoeg goudstukken om dit tot op de bodem te kunnen procederen. Waarvan akte.
-
Het interesseert me niet zozeer wie hier het onderspit delft. Wat mij interesseert is dat hier met 2 maten gemeten wordt. Zelfs als loslopende burger en amateurjurist valt mij dit op. En nu U weer.

Methusalem III | 15-10-10 | 23:10

… en dan lezen wij dat de Minister in 1971 bij wijziging van artikel 137c aan de Eerste Kamer beloofde:
“Kritiek op opvattingen en gedragingen, zelfs al zou die kritiek beledigend of kwetsend zijn, valt niet onder artikel 137c.”
en:
“Het gebruik van beledigende kwalificaties voor een overtuiging is slechts een belediging [in de zin van artikel 137c], indien daarbij tevens conclusies ten aanzien van die mensen wordt getrokken.”

Bron: Eerste Kamer 1970-71, 9724, MvA, nr. 22a, p4.

In de jurisprudentie werd deze opvatting over belediging ex artikel 137c in eerste instantie niet opgevolgd door de rechterlijke macht. Hirsh Ballin heeft zich ook nooit verdiept in de wetsgeschiedenis van artikel 137c, want die onderschreef die rechterlijke dwalingen. Deze rechterlijke en politieke dwalingen zijn pas hersteld na het “Stop het gezwel dat islam heet”-arrest.

Toen werd pas de belofte die de minister in de Eerste Kamer deed bij wijziging van artikel 137c, waargemaakt.

tipo | 15-10-10 | 22:46

@Methusalem III : Dat een en ander bij u wringt is vervelend voor u, maar voor anderen is zo'n uitspraak wellicht een grote opluchting. Dit is nu eenmaal inherent aan een rechtssysteem, waarin per definitie niet iedereen altijd tevreden zal zijn. De Nederlandse wet neemt de belangen van alle partijen in overweging en kent daartoe dus ook beroeps- en verjaringstermijn (het verschil ga ik u niet uitleggen). Het is derhalve niet mijn verwijzing naar beroepstermijnen die in deze discussie een zwak punt vormt, alswel uw kennelijke onwil om de Nederlandse wetgeving hieromtrent te respecteren en aanvaarden.

Bella puella | 15-10-10 | 22:46

Bella puella | 15-10-10 | 21:56
Weledelzeergeleerde Dame, ongetwijfeld waar! Maar het wringt, en het knijpt. En zo'n formeel argument is een teken van zwakte moet ik helaas vaststellen.
Voor moord, doodslag & verkrachting wordt de verjaringstermijn (onder druk van Henk en Ingrid natuurlijk) jaar in jaar uit opgerekt. En terecht!
-
"Ik heb deze vrouw inderdaad gruwelijk verkracht! Maar de verjaringstermijn is nu net 1 dag overschreden! Edelachtbare, ik heb recht op vrijspraak!"
-
Zo'n argument maakt geen sterke indruk. Uw stelling: "helaas, door verjaring geldt 1 + 1 = 2 helaas in dit geval tot mijn grote spijt niet meer...". Nou jaaah... in een rechtszaal in het Land van Niks op weg naar Nergens kún je ermee wegkomen... maar ja. U begrijpt 'm al.
U bent (laat me raden) rechtenstudente. U begrijpt al dat het "repsect" voor Ued. en Ued. companen Staand of Zittend Ernstig is afgenomen ;D.
-
Maar dat wist U al. De vraag is: wat gaat Ued. hier aan doen?! (Als U hier een stilte laat vallen weet ik het al - NADA, NIKS, niets).
-
Uw professie kan zich niet veroorloven niet op deze argumenten in te gaan.

Methusalem III | 15-10-10 | 22:27

Kleine voorspelling > Geert Wilders wordt door de rechtbank veroordeeld.

Er is een strijd tussen het O.M. en de rechtbank gaande, dat kan een blind paard nog zien.

En vervolgens wordt Geert het lul en zeer zeker niet omdat er recht gesproken wordt, maar louter en alleen door het gehannes m.b.t. een machtsstrijd tussen het O.M. en de rechtbank.

herodus | 15-10-10 | 22:10

Bram en Ernie flikken het weer ! Felies !

funda | 15-10-10 | 22:00

@Methusalem III : Je hoeft geen rechtenstudent te zijn om te weten dat de beroepstermijn inzake Janmaat verstreken is.

Bella puella | 15-10-10 | 21:56

In dit land kan het altijd nog gekker... ;D. Want door deze eisch stelt het OM zich bloot aan een eisch tot rehabilitatie van H. Janmaat. Die is nl. voor veel minder tot in hoogste instantie veroordeeld. Je staat erbij en kijkt ernaar.
-
"Hoge Raad der Nederlanden"! Ik vraag dit U af. Dit klopt voor geen meter natuurlijk.
-
Gelukkig hebben de verwanten van Janmaat niet genoeg geld om zo'n zaak tot de bodem door te procederen - en daar rekent zo'n officiertje van justitie op natuurlijk.
Ogen dicht, billen samenknijpen, het waait wel weer over, we moeten de Grote Blonde uit de wind zetten, niet goed voor onze carrière enz.
N.B. ik zie dit helemaal los van wie schuldig is of niet:
* Als Janmaat strafbaar is is Wilders óók strafbaar.
* Als Wilders niet strafbaar is ipso facto retrospectief Janmaat ook niet strafbaar.
-
Ik wens de studenten op de rechtenfaculteiten in Het Land van Niks op Weg naar Nergens veel sterkte toe dit in een rrrreferaat recht te breien. Appels! En Peren! Jurisprudentie?!
N.B. dit werkt nu dus in Nederland inmiddels exact zo als in Egypte, Kazachstan, Kalmukkië en China. Bij nader inzien. Kunt U. Zich Met. 25 Zetels. Veel Meer Veroorloven.

Methusalem III | 15-10-10 | 21:53

Dat flikt die Geert toch maar mooi, zo zonder een universitaire studie afgerond te hebben.. Universiteit is meer iets voor mensen die graag stukjes tikken op weblogs!

ren-forrest-ren-e | 15-10-10 | 21:51

La Vie En Rose | 15-10-10 | 20:38
Nou, was stomverbaasd..
Wat een overemotioneel gejammer van meneer de advocaat hè.
Ben benieuwd waarmee hij volgende week op de proppen komt.
*SpannonD*

Frau Antje | 15-10-10 | 21:48

Effe iets geinigs delen met de Geenstijl-jongens:
Het anagram van 'Geert Wilders' is 'Gisterwereld'.
Bedenker: Kees van Kooten. (Vanavond gehoord in "Brands met Boeken"/VPRO-radio.)

Vitali | 15-10-10 | 21:34

@abbiedabbie : Bedenk je daar ook bij dat deze zaak uitsluitend het gevolg is van de artikel 12 procedure die door verschillende linkschmenschen is aangespannen, nadat het OM eerder al had besloten om Wilders niet te vervolgen ?

Bella puella | 15-10-10 | 21:18

Wat ik me afvroeg:

- wat kost Bram per uur?
- wie betaalt de proceskosten?
- als de aanklagers verliezen draaien zij dan op voor de kosten?

abbiedabbie | 15-10-10 | 21:12

@Hajar3199 : Iedereen mag kritiek hebben op het joodse geloof en het Nederlandse koningshuis. En nu gelukkig dus ook op de islam.

Bella puella | 15-10-10 | 21:06

Vrijheid van meningsuiting mag, maar waarom word er dan niet 1 lijn getrokken!

Joden mag niet, over de koningshuis mag niet...
-edit Moos en Beatrix zijn gek -

hajar3199 | 15-10-10 | 20:49

Bekbencher | 15-10-10 | 20:35 Absoluut waar.

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 20:38
Das logisch

Russ Meyer | 15-10-10 | 20:47

Iedereen nog gefelicitaart met het behoud van uw grondrecht! En nog vele jaren.
*Mohamed Rabbae voodoozielpijn-poppetje weer opbergt

ojédiaré | 15-10-10 | 20:47

Voor de grap even Nederland 2 kijken. Dan weet je weer waarom er altijd een tegen geluid nodig is! Links Nederland is zoo hypocriet!

Hero | 15-10-10 | 20:45

Russ Meyer | 15-10-10 | 20:30

Ik wil best naakt twisteren met Evan Jinek, wat mij betreft mag Bram dan wel thuis blijven.

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 20:38

Frau Antje | 15-10-10 | 19:47
Wat een mannetje hè? Hij ging bijna huilen van woede.

La Vie En Rose | 15-10-10 | 20:38

@ Russ Meyer | 15-10-10 | 20:30
In menig rechtzaak zijn er alleen verliezers en loosers...

Bekbencher | 15-10-10 | 20:35

@pimpernel : Simpel. Christenen stemmen traditioneel op het CDA, de CU of SGP. Daar valt geen electorale winst te behalen, dus kun je veilig je socialistische, anti-religieuze denkbeelden op christenen loslaten. Moslims daarentegen stemmen veelal op de PvdA, GL en SP en moeten daarom als stemvee gekoesterd worden. Electorale voordelen zijn hierbij belangrijker dan socialistische principes en dus moet je vooral geen kritische vragen stellen over hun geloof.

Bella puella | 15-10-10 | 20:31

Bij een rechtzaak heb je een winnaar en een verliezer.
Bij naakt Twister is iedereen een winnaar!

Russ Meyer | 15-10-10 | 20:30

Pierre Bezuhov | 15-10-10 | 20:19

Waarschijnlijk heeft Wilders het met Jan Moors nog goed getroffen. Moors weet dat hij, als belijdend homo, head first van een hoog gebouw dient te worden afgeflikkurt volgens sommige "mensen". Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat juist zo'n man pro-Islam zou zijn.

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 20:28

@ pimpernel. | 15-10-10 | 20:06
Islamieten zijn de strijders die voor links de egalitaire samenleving moeten realiseren. Zoals in het lied "Imagine" van John Lennon www.youtube.com/watch?gl=NL&v=-b7q...

Ivoren Toren | 15-10-10 | 20:26

Blijft jammer dat we niet weten:
- Hoe (inhoudelijk?) Hirsch Ballin betrokken was bij het besluit om toch te vervolgen
- Dat we niet weten of er druk op de rechter is uitgeoefend vanuit Justitie
- Dat we niet zeker weten of de toewijzing van de zaak aan deze rechter op een zuivere manier heeft plaatsgevonden. Zijn politieke voorkeur zou niet mee mogen spelen.

Gelukkig zijn we in Nederland en hoeven we niet te twijfelen aan de objectiviteit van de rechterlijke macht.

Pierre Bezuhov | 15-10-10 | 20:19

@pimpernel. 20:06
Links ziet moslims als zielige kleine kinderen, zonder ook maar iets met die mensen te hebben.

tipo | 15-10-10 | 20:17

Links Nederland heeft vaak ( en doet het nog steeds) felle kritiek geuit op Christenen ( boeken , film waarin christenen belachelijk worden gemaakt, etc).
.
En dat kan dus wel volgens links Nederland ( er werd dan gezegd door links Nederland dat christenen daar tegen moesten kunnen) ; maar kritiek op de Islam kan dus niet volgens links Nederland.
.
Het blijft nog steeds een raadsel waar de liefde van links voor de Islam vandaan komt.

pimpernel. | 15-10-10 | 20:06

@ swift1.6 | 15-10-10 | 19:43
Mee eens.
Maarre, een TK-lid mag in de kamer zeggen wat hij wil, is daar onschendbaar.
Is dat niet genoeg? (daarbuiten mag 'ie/ze van mij ook brullen wat 'ie/ze wil)
De TK is hun set waar ze vol overtuiging kunnen acteren zonder de regels van het echte leven.
Moet een politicus ook in het openbare leven een status aparte hebben t.o.v. het klootjesvolk?
Ik vind dat niet wenselijk, zie het als een muilkorf voor het individu.

Bekbencher | 15-10-10 | 20:01

O'Reilly, in al zijn zelfingenomen U.S.-centric walgelijkheid, probeert de Wilders-route om zijn boek te promoten en iedereen stinkt er in. marquee.blogs.cnn.com...

Big Rick | 15-10-10 | 19:42
.
Vreselijk die zelfingenomen linkse idioten Whoopi Goldberg en Joy Behar; echte idioten die niet tegen kritiek kunnen en alleen maar kunnen schelden en mensen beledigen die het met hun oneens zijn.
Vooral die Joy Behar.
Maar ja , wat kan je ook anders verwachtten van ABC ;één van de Obama netwerken die er een sport van gemaakt hebben gemaakt om politieke tegenstanders van Obama aan te vallen en te demoniseren.
En ook in de VS zijn de linkse media de verdedigers van de Islam geworden ; net zoals in Europa.
.
video.foxnews.com/#/v/4374058/presiden...
.

pimpernel. | 15-10-10 | 19:56

Lekker! 1-0 voor de vrijheid van meningsuiting. Nu geenstijlsteengeil nog een vrijspraak en het is duidelijk dat wij geen linkse politiestaat zijn.

NiceGuysFinishLast | 15-10-10 | 19:49

DWDD
Haha,
Pesman is boos!! Hij voelt zich in zijn hemd gezet door het OM.
'Schandalige, genante vertoning'.
OM heeft er volgens hem een potje van gemaakt, Wilders had er geen zin an en hij is er van overtuigd dat de rechtbank Wilders veroordeelt..
* Dream On*

Frau Antje | 15-10-10 | 19:47

Hobbykip | 15-10-10 | 19:41
zou natuurlijk wel ironisch zijn als de rechtbank nu wel zwaar(der) zou straffen ;)

swift1.6 | 15-10-10 | 19:44

Bekbencher | 15-10-10 | 19:27
beetje erg zwart wit (no pun intended) denken van je. Er zijn bijna altijd wel uitzonderingen op de regel. Je mag niet door het rood rijden, maar als je er even door gaat om ruimte te maken voor een ambulance is het een ander verhaal. Je mag niet op straat lopen met een a.c.a.b. shirt of een hakenkruis, maar als je een film op neemt, wordt het toegestaan als het bij de film hoort.

swift1.6 | 15-10-10 | 19:43

O'Reilly, in al zijn zelfingenomen U.S.-centric walgelijkheid, probeert de Wilders-route om zijn boek te promoten en iedereen stinkt er in. marquee.blogs.cnn.com/2010/10/14/oreil...

Big Rick | 15-10-10 | 19:42

Maar de rechter geeft toch altijd een lagere straf dan wat het OM eist??
Wat nu?............ Krijgt Wilders de vrijheid die hij afgelopen jaren is kwijt geraakt weer terug?
Vragen....... vragen?

Hobbykip | 15-10-10 | 19:41

@kwajtsnet | 15-10-10 | 19:30
Euh, nee. Geen idee. Maar voor de goede zaak: ach kom maar op.
En nog even over die bontkraagjes: die klootzakjes hebben echt bont (o.a. vos) om hun ruftende kippennekjes (want houdt regen beter tegen). Toch een punt voor mevr. Thieme.

paridae | 15-10-10 | 19:41

Het vrije woord gaat nooit verloren, al vliegen de kogels om je oren!

Gefeliciteerd, Geert! Een vreugdevolle dag voor de vrijheid. Het vonnis moet nog volgen, maar de eis is hoopgevend.

En-el Hak | 15-10-10 | 19:41

verraad van links | 15-10-10 | 19:15

Ach, shit, dat is waar ook, welke idieaut heeft bedacht dat Teeven in het kabbenut moet? Fred Teeven is de grootste debiel die er rondwandelt in Den Haag, de man hoort thuis in een instelling. De grootste bedreiging van de rechtstaat ooit.

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 19:30

paridae | 15-10-10 | 19:15
..
Oops, hebt u enig notie hoezeer een niet-geloogd berenvel riekt? Ennuh; wat dan met de overtollige bontkraagjes? lol

kwajtsnet | 15-10-10 | 19:30

dit was geen moslims versus christenen/joden hindoestanen etc.
dit was gewoon een toets van het recht op het ventileren van een mening. jammer dat die rechter zo emotioneel werd.

lidlbier | 15-10-10 | 19:28

Als het OM er met deze motivering vanaf denkt te komen, dan hebben ze het mis.
Als politici anders met discriminatie, haat en de hele meuk om mag gaan dan Jan-met-de-pet, dan glijden wij af naar de status van een bananenrepubliek.
Vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen in gelijke mate, of ze moeten de grondwet eerst even aanpassen.
Het mag, óf het mag niet. Punt.

Bekbencher | 15-10-10 | 19:27

Het vertrouwen in het OM was al niet echt groot, maar hiermee bewijzen ze de vrijheid van meningsuiting wel een goede gunst.
Rechter moet zich natuurlijk nog even uitspreken, maar dat zal wel een formaliteit zijn.

sapjes | 15-10-10 | 19:23

@CoffeePatch | 15-10-10 | 17:10
Naar mijn weten helaas niet.

Wel leuk bij 1 Vandaag net na het 18:00 uur hoernaal. Rabbae is het er niet mee eens ;-) Teleurstelling bij de klagers alom, voor ieder ander een prachtig begin van het weekend.

Wolveshead | 15-10-10 | 19:16

@neemjemoederindemali | 15-10-10 | 19:05
Met Fredje Teeven? Ammenooitniet.

verraad van links | 15-10-10 | 19:15

@neemjemoederindemali | 15-10-10 | 19:08
Ja, daar komt het dus op neer.

Parsons | 15-10-10 | 19:15

@kwajtsnet | 15-10-10 | 19:10
Tuurlijk, ik wacht de 5e af. Daarna mag het berenvel buiten drogen.

paridae | 15-10-10 | 19:15

Hansopje | 15-10-10 | 18:59
dat verschilt dus niet met wilders die "verdacht" ok al goed genoeg vindt om er een debat over te voeren.

swift1.6 | 15-10-10 | 19:11

paridae | 15-10-10 | 19:06
..
Een verwachte feli [..] is pas na de uitspraak van de rechtbank-05-11-2010- aan de orde.
Ff de beer schieten..

kwajtsnet | 15-10-10 | 19:10

Parsons | 15-10-10 | 19:06

Sorry, heb alles niet meegekregen vandaag, kom net binnenlopen.

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 19:09

@Parsons | 15-10-10 | 19:05
Ja, ik ook. Maar het OM lult wel vaker uit zijn nek.

verraad van links | 15-10-10 | 19:09

Parsons | 15-10-10 | 19:05

Ik vraag me af waarom ze zo'n rare uitspraak doen. Ik mag als privepersoon dus niet zeggen dat de Islam een achterlijke godsdienst is maar in het kader van een publiek debat mag ik het wel vinden/zeggen.

#rare jongens dat OM

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 19:08

@kwajtsnet | 15-10-10 | 18:41
Je doet aan understatements?
Het was top vandaag!

paridae | 15-10-10 | 19:06

@neemjemoederindemali | 15-10-10 | 18:57
Hier wel ja (betoogde ik vanmiddag al), maar als ik het op straat of tegen een collega zeg ben ik volgens het OM strafbaar. #knettergek

Parsons | 15-10-10 | 19:06

verraad van links | 15-10-10 | 18:58

Binnenkort zullen advocaten ook wel aangepakt worden, hopenlijk verandert er wat door het nieuwe kabbunet maar ik ben bang dat het ijdele hoop is. Onze vrijheid wordt steeds verder ingeperkt.

#bigbrother is watching you

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 19:05

@verraad van links | 15-10-10 | 18:57
Ik vind het al een gotspe dat het OM dat standpunt inneemt.

Parsons | 15-10-10 | 19:05

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 18:55
..
Goed punt. Dit was al eerder
m' n eerste gedachte. Mosco maakt er gehakt van. Het menselijk ras an sich wordt hier telkenmale misbruikt omwille van het eigen gewin.-lees: geldelijk gewin. Hawala en zeau.

kwajtsnet | 15-10-10 | 19:04

@Hansopje | 15-10-10 | 18:59
Onzin, in beide gevallen (veroordeling en vrijspraak) spint Wilders er electoraal gezien garen bij.

verraad van links | 15-10-10 | 19:04

@Hansopje | 15-10-10 | 18:59
Onzin, in beide gevallen (veroordeling en vrijspraak) spint Wilders er electoraal gezien garen bij.

verraad van links | 15-10-10 | 19:04

Zonde van het geld dat de belastingbetaler weer kwijt is voor deze kul.

reageerbuis | 15-10-10 | 19:02

TP 1984 | 15-10-10 | 18:55

Ik snap geen moer van je tegel, laat staan dat ik begrijp wat je bedoeld.

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 19:00

Dat had het OM van tevoren toch ook wel kunnen zien. Nu is Wilders beschadigd, besmet, besmeurd! Zonder deze beschadigactie had de PVV veel. veel meer stemmen binnengehaald. Mensen hebben vaak iets van, o, o, bij de rechter, waar rook is, is vuur, daar gaan wij niet op stemmen, dan maar die Rutte. En nu blijkt het gewoon een smerig complot te zijn van EHB en Cohen.

Hansopje | 15-10-10 | 18:59

in het kader van bezuinigen, geld tekort, tijd tekort en personeels tekort bij het OM, zullen we eens gek doen en in het vervolg zaken voeren waar een straf geëist wordt en waarbij het OM van mening is dat er strafbare zaken zijn gepleegd?
Gewoon, zomaar een idee wat best wel eens zou kunnen werken. Dan laten we dit soort zaken op de kast liggen en proberen we om verkrachters en moordenaars achter de tralies te krijgen.

swift1.6 | 15-10-10 | 18:59

Wat is er gebeurd mensen? Toen het proces startte werd nog de vloer aangeveegd met het OM. Niet in de laatste plaats het uiterlijk van de vrouwelijke OvJ moest het flink ontgelden. Nu ineens niks aan het handje? Of een beetje te vroeg boe geroepen?

emmenel | 15-10-10 | 18:58

Parsons | 15-10-10 | 18:53

Wij dienen hier toch ook een publiek debat.......... zelfs Femke leest mee.

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 18:57

@Parsons | 15-10-10 | 18:53
Ja, maar ook dat zegt enkel het OM. Niet de rechter. Pas als de rechter dat bevestigt word ik pas echt bang.

verraad van links | 15-10-10 | 18:57

Ik vind wel dat Wilders een erg grote dasspeldmicrofoon op heeft, zeker voor iemand die zich beroept op zijn zwijgrecht.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 18:57

@TP 1984 | 15-10-10 | 18:54
Ik moet het allemaal nog zien.

verraad van links | 15-10-10 | 18:56

tipo | 15-10-10 | 17:39
Ten zesde: tot op heden is op geen enkele wijze gebleken dat de door haatzaaier Ramdas als white trash betitelde en aldus beledigde en gediscrimineerde PVV-stemmer op welke wijze dan ook zich door de uitspraken van Wilders geroepen heeft gevoeld om zijn haat te richten op nederlanders die het islamitische geloof belijden en kunnen zelfs haatbaarden als Fawaz zich vrij en onbedreigd in de openbare ruimte bewegen.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 18:55

sorry, ik heb iets verkeerd getypt maar je snapt wat ik bedoel

Rest In Privacy | 15-10-10 | 18:55

verraad van links | 15-10-10 | 18:52
Dat zal er vast wel komen joh,
na al die dagen maak je me nie wijs dat er nog nx in kannen en kruiken zit.

Rest In Privacy | 15-10-10 | 18:54

TP 1984 | 15-10-10 | 18:50

U snapt zelf uw eigen tegels wel?

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 18:53

@Paul Revere | 15-10-10 | 18:47
Juich niet te vroeg. Je mag niet zeggen dat de koran verboden moet worden tenzij je het publieke debat dient.

Parsons | 15-10-10 | 18:53

@TP 1984 | 15-10-10 | 18:50
Vonnis? Dat moet juist nog komen, slimpie. Het OM vraagt enkel om vrijspraak.

verraad van links | 15-10-10 | 18:52

Ik ben benieuwd naar wat het vonnis was geweest als de formatie van het nieuwe kabinet vorige week niet was doorgegaan.

Nu alles in volle gang is gezet lijken alle dwarsbomers van Geert Wilders zijn keutel te hebben ingetrokken. (gelukkig)

Want het is wel heel toevallig dat tijdens de formatie deze rechtszaak van start is gegaan. Het meurt nog steeds aan alle kanten. Maar Ik hoop dat Geert wordt vrijgesproken. Anders kunnen we voor ieder ons gezeik wel een rechtszaak beginnen en krijg je net zo'n nutteloze zaken als in de joe naait het steeds.
En wat natuurlijk ook nog wel een fenomeen (wordt / is) zijn de twittermeuk berichten waar mensen serieus zelfs hun baan door kwijtraken. F"cking Twitter wat je van je baan kan beroven...... gekkehuis.

Rest In Privacy | 15-10-10 | 18:50

Wat een mooi nieuws, je mag in Nederland zeggen wat je wil, je wordt misschien zelfs wel vrijgesproken. Daarvoor moet je dan wel eerst 10 dagen van je leven naar al die lulkoek luisteren, vette rekening aan Mosko Moslo betalen, maar dan heb je ook wat! Wie is de volgende die zo vrijgesproken wil worden?

Paul Revere | 15-10-10 | 18:47

vetwel | 15-10-10 | 18:44

Wat een waardevolle inhoudelijke bijdrage van u, wordt dat op fok ook zo gewaardeerd?

neemjemoederindemali | 15-10-10 | 18:47

@kleingrutter | 15-10-10 | 18:02
wij drinken al op jou kosten sinds:
Shadow112 | 15-10-10 | 17:44 | Reageer
;

Shadow112 | 15-10-10 | 18:47

Fokking corruptie.

vetwel | 15-10-10 | 18:44

Als Wilders veroordeeld zou worden voor het leveren van wat voor het overgrote deel inhoudelijke godsdienstkritiek is, dan zou dat mij en vele anderen inderdaad ernstig doen twijfelen aan de objectiviteit van de Nederlandse rechtspraak. Cohen doet heel erg zijn best dat negatief uit te leggen, maar feitelijk zegt Wilders niks onwaars.

Ivoren Toren | 15-10-10 | 18:42

Meisjes in het midden zijn veel interessanter dan deze hele rechtzaak.

DeDiplomaat | 15-10-10 | 18:41

tipo | 15-10-10 | 17:39
..
Uw comment geeft weer wat er vandaag aan de orde is geweest.
"mooi"

kwajtsnet | 15-10-10 | 18:41

@Merlot | 15-10-10 | 18:01
Hij moet wel naar het Hof Amsterdam bij een hoger beroep, het is immers competent (lees: bevoegd!). Het is allemaal nog niet zo ver, maar als Wilders diezelfde kamer krijgt als bij die beschikking dan zou dat inderdaad een grof schandaal zijn. Ook met een -geheel- nieuwe/andere kamer vertrouw ik dat Hof nog steeds voor geen reedt.

De rechter(s) niet -kunnen- vertrouwen, ja, zo ver is het al in Nederland anno 2010.

verraad van links | 15-10-10 | 18:39

Mooi

BarneyBoner | 15-10-10 | 18:38

@Bigi Bana Boy | 15-10-10 | 18:36
Zou jij niet je vertrouwen in de rechtsstaat verliezen als de policitus waar jij op hebt gestemd wordt veroordeeld voor uitspraken die jij met overtuiging steunt?

Wilders constateert dit slechts.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 18:38

De rechtstaat kun je dus alleen vertrouwen volgens Wilders alleen als hij gelijk krijgt van de rechter. Interessante uitspraak voor een politicus.

Bigi Bana Boy | 15-10-10 | 18:36

De rechter zal het wel ander zien.

Smarties | 15-10-10 | 18:34

Wat een micheal jackson uitspraak.. We weten in onze onderbuik dat uw schuldig bent maar we hebben niet genoeg harde bewijzen..
Jammer jongens volgende keer beter

konhetnietlaten | 15-10-10 | 18:34

"Parsons | 15-10-10 | 17:08
Ik zal het vanavond wel eens de samenvatting willen zien. Ik heb de vorige week wel het eerste gedeelte van de zitting half kunnen volgen.
Daarin werden toch echt dingen geciteerd die Wilders enkel maar herhaald heeft en daarop is aangeklaagd.
Over dat laatste was mij niets bekend tot nu dan en dat wil ik eerst wel even zien dan.
Aan de andere kant wou het OM deze zaak helemaal niet en de demotivatie sprong er wel van af.

kleingrutter | 15-10-10 | 17:20"

Het OM moest dit dan ook doen van de rechters in Nederland die via een stropoppencommisie door de minister van Justitie worden benoemd.
Deze zelfde Minister van Justitie heeft men om advies gevraagd (dat moest kennelijk volgens de regels), of men wel of niettot vervolging moest overgaan.

Raad eens wat deze minister van Justitie adviseerde.

Gimmy Moore | 15-10-10 | 18:34

Eens kijken of Geert nog zo pro-Israël is als hij de rekening van Mosko krijgt.

Bigi Bana Boy | 15-10-10 | 18:33

En we zwaaien weer naar de anti rechtsstaat aanhangers van Joop.nl *zwaait*

magicpenciltrick | 15-10-10 | 18:26

Nu alle kosten verhalen op de aanklagers.

Oyibo | 15-10-10 | 18:23

@koerbagh ® | 15-10-10 | 16:57
vooruit, de kans is aanwezig dat de d66-rechter toch iets anders besluit begin november.

cumshaft | 15-10-10 | 18:23

Nadat Cohen heeft gesteld dat Wilders een bom onder de rechtsspraak heeft gelegd, omdat hij alleen vrijspraak zou accepteren, moeten de linkse spindokters weer hard aan het werk. Ik verwacht de komende tijd artikelen in de trant van: "OM maakte deal met nieuwe kabinet omtrent Wilders" of "OM bezweek onder druk nieuwe minister" of "OM werd bedreigd door Wilders aanhangers" etc etc. Mark my words!

waarisdelol | 15-10-10 | 18:22

maar, trut

zalmaarzegge | 15-10-10 | 18:22

Ik vrees dat Hirschi Ballin vanavond een extra spanking nodig heeft om dit te boven te komen.

oplichter | 15-10-10 | 18:15
Ik ben niet preuts, maat dit gaat mij te ver.

zalmaarzegge | 15-10-10 | 18:21

@Gavrilo | 15-10-10 | 18:15
Kan me nog herinneren dat Janmaat's huis in fik werd gestoken door vreedzame linkse multiculti aktievoerders en zijn vrouw uit het raam moest springen terwijl de politie op afstand de zaak monitorde. Dat waren nog eens andere tijden.

oplichter | 15-10-10 | 18:20

Ben ik toch vergeten Bram te feliciteren!
Goed gedaan. Ben fan. En het was een goede investering. Mijn dank.

paridae | 15-10-10 | 18:20

Islam = de pest van de geest. Besmettelijk + dodelijk.
Zo.

oplichter | 15-10-10 | 17:57

Nee, dat is eigenlijk George Washington...

George Washington to George Washington Snyder, September 25, 1798.

“I have heard much of the nefarious (NL: snode), and dangerous plan & doctrines of the Illuminati, but never saw the Book until you were pleased to send it to me.”

George Washington Snyder to George Washington, August 22, 1798.

"Our present Time, pregnant with the most shocking Evils and Calamities, threatens Ruin to our Liberty and Goverment.

Secret, the most secret Plans are in Agitation: Plans, calculated to ensnare the Unwary, to attract the Gay and irreligious, and to entice even the Well-disposed to combine in the general Machine for overturning all Government and all Religion.

It was some Time since that a Book fell into my Hands entituled “Proofs of a Conspiracy &c. by John Robison,” which gives a full Account of a Society of Freemasons, that distinguishes itself by the Name “of Illuminati,” whose Plan is to overturn all Government and all Religion, even natural; and who endeavour to eradicate every Idea of a Supreme Being, and distinguish Man from Beast by his Shape only.

A Thought suggested itself to me, that some of the Lodges in the United States might have caught the Infection, and might cooperate with the Illuminati or the Jacobine Club in France. Fauchet is mentioned by Robison as a zealous Member: and who can doubt of Genet and Adet? Have not these their Confidants in this Country? They use the same Expressions and are generally Men of no Religion. Upon serious Reflection I was led to think that it might be within your Power to prevent the horrid Plan from corrupting the Brethren of the English Lodge over which you preside."

George Washington to George Washington Snyder, October 24, 1798.

“It was not my intention to doubt that, the Doctrines of the Illuminati, and principles of Jacobinism had not spread in the United States. On the contrary, no one is more truly satisfied of this fact than I am.

The idea that I meant to convey, was, that I did not believe that the Lodges of Free Masons in this Country had, as Societies, endeavoured to propagate the diabolical tenets of the first, or pernicious principles of the latter (if they are susceptible of seperation). That individuals of them may have done it, or that the founder, or instrument employed to found, the Democratic Societies in the United States, may have had these objects; and actually had a seperation of the People from their Government in view, is too evident to be questioned.”

Alle briefteksten hier terug te vinden, zoekterm: illuminati.
memory.loc.gov/ammem/mgwquery.html (brieven van Washington)
memory.loc.gov/cgi-bin/ampage?collId=m... (brief aan Washington)
Info over de Jacobin Club kan je hier vinden: en.wikipedia.org/wiki/Jacobin_Club

Glitch | 15-10-10 | 18:18

Ik vrees dat Hirschi Ballin vanavond een extra spanking nodig heeft om dit te boven te komen.

oplichter | 15-10-10 | 18:15

Janmaat draait zich om in het graf.

Gavrilo | 15-10-10 | 18:15

Geert: ook felicitaties van mijn maten in de VS.

paridae | 15-10-10 | 18:13

zo die foto is een beetje overbewerkt, jezus...

hondsdolle baas | 15-10-10 | 18:13

@Dauntlessxl | 15-10-10 | 18:07
De euforie over rechts zal vast niet zo lang duren als iedereen, behalve de zelfbenoemde elite, er gigantisch op achteruit gaat.

oplichter | 15-10-10 | 18:13

wilders... go for it!! Jij bent niet bang zoals de meeste nederlanders.... Goed gedaan Geert!! :-)

Hellen

moonie1971 | 15-10-10 | 18:11

TOP !! ISLAM heeft ook RARE ideeën en de rest van NL moet hier niet mee vergiftigt worden !!!! -ISLAM- laat eest nou maar es goede voorbeelden zien !!!
.
.
Geert goed voor elkaar geboxt

beest033nl | 15-10-10 | 18:11

Mooi zo, de vrijheid van meningsuiting zegeviert voorlopig tot 5 november! Als nu de grote blonde leider en zijn volgers anderen zelf ook dat recht gunnen is het helemaal mooi. Je mag alles zeggen, als Wilders en aanhangers maar hetzelfde vinden. Want laten we wel zijn als "links" ergens een mening over heeft is het opgesomd, bek houden, landverrader, oprotten of sterven.... Alhoewel dat soort retoriek natuurlijk niet exclusief aan rechts is voorbehouden heden ten dagen.

Desalniettemin volledig terecht dat het OM vrijspraak op alle punten heeft gevraagd tegen de heer Wilders.

Dauntlessxl | 15-10-10 | 18:07

Door het verwijderen van de voorhuid wordt de eikel veel ongevoeliger. Allah(tm) heeft zijn volgelingen niet zonder reden mèt uitgevoerd.

oplichter | 15-10-10 | 18:03

Mooi!
En nu door naar de volgende verkiezingen!
Geert for President!

lilluke halve hoan | 15-10-10 | 18:03

@kut kakker | 15-10-10 | 17:34
Ook het vonnis van het gerechtshof wordt 'arrest' genoemd.

7anPau1 | 15-10-10 | 18:02

Het woord is aan de verliezende partij(vdA).

jasser | 15-10-10 | 18:02

Proost iedereen dan maar!
*rondje weg geeft*
Een uitstekend begin om het weekend in te gaan.

kleingrutter | 15-10-10 | 18:02

@tipo | 15-10-10 | 17:59
Hans Janmaat was een andere tijd (gelukkig).

En jij en ik zullen inderdaad weinig kans lopen om aangeklaagd te worden (ook gelukkig).

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 18:02

hoe dan ook het blijft jammer

177.natu | 15-10-10 | 18:02

verraad van links | 15-10-10 | 17:39
Dat zou een juridisch schandaal van olympische proporties betekenen, als ze datzelfde hof zelfs maar op de rol **durven** te zetten.

Merlot | 15-10-10 | 18:01

Ivoren Toren | 15-10-10 | 17:34
Een man en vrouw lopen door een winkelcentrum en zien daar 6 kerels een bontkraagje in elkaar meppen, waarop de vrouw zegt "vreselijk, ga snel helpen"
waarop die kerel zegt "waarom? ze zijn al met 6 man, dus meer dan genoeg toch?"

von sokkenstopfen | 15-10-10 | 18:01

De druk werd een beetje te groot voor de rechters , mietjes.

Eurotokkie | 15-10-10 | 18:00

@Art Vandelay Ultor 17:53
In het geval van Hans Janmaat werkte het precies andersom. De kans dat jij of ik wordt aangeklaagd door idioten van Groen Links en de PvdA is minder groot dan de kans dat een politicus door hen wordt aangeklaagd.

Een hardwerkende burger krijgt nooit de hoofdrol in een politiek proces.

tipo | 15-10-10 | 17:59

@paridae | 15-10-10 | 17:56
Dat was inderdaad al helemaal schandalig.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:58

Islam = de pest van de geest. Besmettelijk + dodelijk.
Zo.

oplichter | 15-10-10 | 17:57

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:53
En lieden die iets zeggen uit grond van hun functie binnen een religie: denk El-Moumni (met zijn haatspeeches over homo's) mogen ook meer zeggen. Daar blijf ik mordicus tegen.

paridae | 15-10-10 | 17:56

Het publiek heeft totaal geen aandacht voor het koppel Wilders en Ambrammowitz. Aan de naar rechts gekeerde hoofden van het publiek te zien, is er rechts in de zaal iets veeeel interessanters. Journalist Brusselmans van geenstijl had ons, lijkt me, moeten informeren wat dat interessantere dan wel is. Wel knap gefotografeerd, Brusselmans, die microfoon precies midden op Wilders' das.

clara de k. | 15-10-10 | 17:56

@tipo | 15-10-10 | 17:49
Het zou er inderdaad niet toe moeten doen, nee.

Het is echter zo dat een rechtbank van een politicus veel eerder zal zeggen dat hij of zij een functionele bijdrage levert aan het publieke debat dan jij of ik. Politici komen met meer weg omdat het in hun geval veel aannemelijker en dus makkelijker te beoordelen is dat zij dichtbij het publieke debat staan.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:53

@Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:47
Nog erger: de leden van de rechtbank lezen Geenstijl.
*gniffelt*

paridae | 15-10-10 | 17:51

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:48
Ja, beter.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:49

Ben ik even blij dat er een kratje koud staat.

Vieren, die handel.

°verder plopt°

Teun van het Tuinpad | 15-10-10 | 17:49

@Art Vandelay Ultor 17:31
Journalisten, opinieleiders, televisiebekendheden, bloggers, maar ook jan met de pet die op de markt wordt geïnterviewd, kunnen beledigende, discriminatoire of haatzaaiende uitspraken doen die dienstig zijn aan het maatschappelijk debat, mits de uitspraken niet onnodig grievend zijn.

De spreker zelf hoeft niet dienstig te zijn aan het maatschappelijk debat, maar zijn uitspraken wel. Want alleen de strafbaarheid van de uitspraken worden binnen de context waarin ze gedaan zijn gewogen. Wie de spreker is, doet er niet toe. (of zou er niet toe moeten doen, bij Janmaat ging de rechter overduidelijk in de fout).

tipo | 15-10-10 | 17:49

@Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:47
Ghehe.

"De rechtbank lees ook de Joop..."

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:48

Heb ik weken geleden al voorspeld.
Een hoop storm in glazen water.

De Treinende Rechter | 15-10-10 | 17:48

"De rechtbank leest ook kranten. U wordt nog wel eens verweten door anderen dat u niet om een veroordeling van Wilders wilt vragen en de politieke discussie uit de weg gaat. En het lijkt er op dat u dat hier weer doet.''

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:47

@Pa Cartwright | 15-10-10 | 17:41
Gadverdamme!
*Bier over toetsenbord spuuwde*

Shadow112 | 15-10-10 | 17:47

@harry pikkel | 15-10-10 | 17:43
Achja, dat is ook weer zo. Die arme muzelmannen toch...

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:45

3 Maal hoezé!
3 Maal hoera!
En biertjes op de kosten van Grutt voor het reaguurders meubilair.
;

Shadow112 | 15-10-10 | 17:44

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:34
Nou nee, want daarin staan uitspraken die je zou kunnen opvatten als een rechtstreekse oproep tot geweld. Wat weer een andere zaak is.

harry pikkel | 15-10-10 | 17:43

Lange neus trekt naar René van Danen en Els Lukas.
Eat your hart out.
Mijn dag is weer goed.

paridae | 15-10-10 | 17:43

Goed zo!!! Zal het linkse schorem wel niet leuk vinden, zag rattenkop Cohen op TV,
hij kon wel huilen!! Wat een zak!! Weg ermee!
Mis trutje Halsema de laatste dagen, was zeker ff met stiekemerd Hirsch Ballin in gesprek!!!

baanaru | 15-10-10 | 17:42

@Merlot | 15-10-10 | 17:26
En raadt u eens bij wie Wilders terecht komt bij een -bijna zeker- hoger beroep? Juist, bij dat Amsterdamse Hof met die veroordelende beschikking.

verraad van links | 15-10-10 | 17:39

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:05
zie link Conan de Rabarber | 15-10-10 | 17:09
@Conan de Rabarber | 15-10-10 | 17:09
Geweldige pica!

La Vie En Rose | 15-10-10 | 17:39

Was te verwachten. Ben het niet op alle punten eens met Wilders, maar deze overwinning gun ik hem van harte. Zo: en nu parapluutje op vanwege de lawine commenaar die we van ter linker zijde kunnen verwachten. Meneer Van Jolo vast weer voorop, wedden?

Reykjavik | 15-10-10 | 17:39

@Brutus Grootbek | 15-10-10 | 17:22
Ten eerste: communisten, sociaal-democraten en nazi's krijgen ook wel eens kritiek, net als moslims. Dat mag in Nederland.
Ten tweede: Katholieken en protestanten zijn geen ras, net als moslims dat niet zijn. Van racisme kan dus geen sprake zijn.
Ten derde: De meeste uitspraken van Wilders gaan over de religie of over de politieke ideologie die we 'de islam' noemen, of over de profeet, of over de koran, of over de sharia, maar niet direct over mensen. Moslims kunnen daardoor nooit direct beledigd worden. Indirecte groepsbelediging is niet strafbaar en indirecte discriminatie of haatzaaierij bestaat niet. Over de islam, koran of bijbel mag je in dit land alles zeggen.
Ten vierde: Wanneer de uitspraken dienstig zijn aan het maatschappelijk debat (zoals een CDA-congres), ook al zijn ze discriminatoir, dan pleit dat de uitspraken automatisch vrij van strafvervolging, zo blijkt uit jurisprudentie.
Ten vijfde: Wilders heeft het over een ideologische strijd, verbaal, en roept nooit anderen op om strafbaar, discriminatoir, of beledigend te handelen.

tipo | 15-10-10 | 17:39

Een dikke plus voor het Openbaar Ministerie.... konden ze wel gebruiken na al die zeperdts van de laatste tijd... Een goede zaak is het dat het O.M.staat voor de vrijheid van meningsuiting en dat vooral van gekozen politici.
Voor de rechters gaat het nu heel moeilijk worden om Wilders alsnog te veroordelen....
Ben trouwens wel benieuwd of Wilders als hij als laatste z'n woordje mag doen ook zo tegen de rechtbank tekeer gaat als hij eerder deed... en zijn laatste woord zal wel één grote propagandakreet worden;zoals gewoonlijk barstens vol van one-liners en beweringen die we al tot treurens toe hebben moeten aanhoren.
Ook voor de policus Wilders geldt..''herhaling is de kracht van reclame''

pielewaaier | 15-10-10 | 17:38

@de honden blaffen... | 15-10-10 | 17:36:

Tja, "met de kennis van nu ......."

Voortschrijdend inzicht heet dat gleuf ik.

Reinaert | 15-10-10 | 17:37

@hetluis | 15-10-10 | 17:26
Een beschermd beroep is een beroep dat alleen mag worden uitgeoefend door iemand die daarvoor toestemming heeft gekregen door een bevoegde autoriteit. En nee je mag niet alles uitkramen in de politieke discussie.

Nico Mudde | 15-10-10 | 17:37

Ik dacht het al.

Maar toch,

PLOP !

Teun van het Tuinpad | 15-10-10 | 17:37

.. nou Nederland, gefeliciteerd. Bijna voorbij zijn dus de dagen dat een paar gesubsidieerde ploerten je een veroordeling konden bezorgen voor simpele waarheden als "Nederland = vol".

Jan Passant mk2 | 15-10-10 | 17:37

Blijft staan de schandalige veroordeling van Hans Janmaat voor zijn uitspraak: "Vol is vol".

de honden blaffen... | 15-10-10 | 17:36

-weggejorist-

Spits Redactie | 15-10-10 | 17:36

@Brutus Grootbek | 15-10-10 | 17:22
Hun eigen koran is dus ook goedgekeurd!

Ze zouden moeten dansen van vreugde ;)

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:34

mooi

thelizzardking83 | 15-10-10 | 17:34

Mindy | 15-10-10 | 17:28
Begrijpelijk.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:34

Er zitten twee Amsterdamse rechters aan de koffie.
Zegt de ene: "Die Wilders, die zou ik best nog eens willen veroordelen."
Zegt de andere: "Wat? Heb je hem dan al eens veroordeeld?"
Zegt de ene: "Nee, ik heb het al eens gewild..."

Ivoren Toren | 15-10-10 | 17:34

baba4oog | 15-10-10 | 17:21
het Hof wijst geen arrest, dat doet de Hoge Raad.

Overigens een ieder die verbaast is met dit resultaat adviseer ik trouwens om wat uitspraken van het Europees Hof van Justitie te lezen over dit onderwerp. Overigens ben ik van mening dat beledigd worden een keuze is, net als succes dat is.

kut kakker | 15-10-10 | 17:34

Nu wordt door een zekere Mostafa Mouktafi (what's in a name) r. danen van NBK als autoriteit erbij gesleept.

Blijft hilarisch bij "de buren"

25TaLife | 15-10-10 | 17:33

@königsberg | 15-10-10 | 16:42 : Ooh ja! En die zijn van de enige partij die de seculiere maatschappij koste wat kost wil beschermen dus die zullen Wilders vast wel veroordelen...

Please get real : Dit is dan een mooie lakmoesproef voor die befjes : of ze spreken hem vrij of het zijn geen D66-ers. Simpel toch?

TM | 15-10-10 | 17:33

@königsberg | 15-10-10 | 16:42 : Ooh ja! En die zijn van de enige partij die de seculiere maatschappij koste wat kost wil beschermen dus die zullen Wilders vast wel veroordelen...

Please get real : Dit is dan een mooie lakmoesproef voor die befjes : of ze spreken hem vrij of het zijn geen D66-ers. Simpel toch?

TM | 15-10-10 | 17:32

OM +1 in dit geval

Geile Markeerstift | 15-10-10 | 17:32

Ik heb het al gevonden, een rechter kan dus inderdaad een straf opleggen ondanks dat het OM vrijspraak eist:

"UPDATE - 9 september 2010 – uitspraak
De rechters hebben nog even nagedacht en komen tot een verrassende uitspraak. Niet alleen de advocaat, maar ook de officier van justitie kan wel meer zeggen, Boris heeft zich schuldig gemaakt aan een poging tot doodslag. Daarom is hij de afgelopen twee weken ook niet op vrije voeten gesteld, wat justitie geen probleem had gevonden. De rechtbank heeft man, die heel even glimlachte, veroordeeld tot 24 maanden gevangenisstraf. Daarnaast moet hij het slachtoffer 2500 euro betalen."

Locutar | 15-10-10 | 17:31

@tipo | 15-10-10 | 17:04
Dit is zeker niet waar. Een politicus zal veel eerder geacht worden (door het OM/ de rechtbank) bij te dragen aan het publieke debat *juist* vanwege zijn beroep dan jan van de straat.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:31

Mooi. Dat is 2-0 voor Geert Wilders. Vervolgens op Radio 1 een Job Cohen die zich enorm druk maakt over een uitspraak van Wilders. In plaats van over de onderliggende boodschap. Die man is echt hardleers hè?

Talpa | 15-10-10 | 17:31

Maen | 15-10-10 | 16:51

De rechter die nu de zaak behandelt, is niet degene die het OM tot vervolging heeft gedowngen.

Wat betreft het OM dat vrijspraak eist: zo vreemd is dat niet.
- OM geeft vantevoren aan geen heil in de zaak te zien.
- Hoge Raad (?) verplicht OM tot vervolgen
- OM doet nauwgezet huiswerk en concludeert: inderdaad, geen strafbare feiten.

Het feit dat ze zelf vrijspraak eisen, betekent alleen maar dat ze na grondige bestudering, hun eerdere vermoeden bevestigd zien.

Tot zover weinig aantasting van de trias politika.
EHB daarentegen...

Ballenman | 15-10-10 | 17:31

Gefeliciteerd Geert, weer zuren gezichten voor de linkse kerk en zo hoort het.

Landsbelang | 15-10-10 | 17:31

Brutus Grootbek | 15-10-10 | 17:22
Nou hè, wat een drama!
Je mag over de Koran dat er haatzaaiende teksten in staan. Poe poe.

dosis | 15-10-10 | 17:31

Merlot | 15-10-10 | 17:26
Het is wel pure winst dat we deze fittie zich voor onze ogen zien voltrekken, dat we het geklooi van dichtbij mogen meemaken.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:30

Waarom zou het OM miskleunen als ze deze zaak niet begonnen zijn maar de (krom)bank.Het OM wilde helemaal niets.WAKKER worden.

kweetitwel | 15-10-10 | 17:30

@Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:21:

Ben het wel met je eensch heur, maar ik vermoed dat 'stevig' taalgebruik er anno tegenwoordig standaard ingespindoctord wordt. Goed veur "de Bühne" hè?

Niets is amusanter dan heldere taal overgoten met het juiste sausje. Iemand als Theo Joekes wordt in dat opzicht node gemist. To the point maar ook hilarisch.

Reinaert | 15-10-10 | 17:30

@ basweetutwel | 15-10-10 | 17:23

Ik merk het en lach me een ongeluk

25TaLife | 15-10-10 | 17:30

@cumshaft | 15-10-10 | 16:52
dat is niet nodig, we hebben europese wetgeving die dat reeds gebiedt, extra bepalingen in de grondwet zijn nutteloos en hebben daarnaast een verzwaarde procedure nodige om te worden aangenomen.

kut kakker | 15-10-10 | 17:28

@schoorsteenveger 17.24
Die vond ik het noemen niet waard.

Mindy | 15-10-10 | 17:28

Mogen klanten als deministerpresident en Bekbencher dus wel discrimineren omdat zij politici zijn en dus vanzelfsprekend het politieke debat dienen?
Mooie boel! ;-)

Bekbencher | 15-10-10 | 17:27

Volkskrant is ingestort... Volkskrant kopt Wilders 'ontzettend blij' met uitspraak...

En schrijft vervolgens...

VK UPDATE AMSTERDAM - Geert Wilders heeft met zijn uitlatingen over de Koran en over moslims niet aangezet tot discriminatie. Hij is ook niet schuldig aan groepsbelediging en zette niet aan tot haat, oordeelde de rechter.

NFC | 15-10-10 | 17:27

O ja, Brusselmans, kunnen we de Trias Politica nou opeens weer een stukje meer vertrouwen?
Dit was anders niet de rechter aan het woord, maar het OM die vrijspraak eiste.
Bizar maar waar.
Een andere rechtbank had eerder juist schuldigverklaring geeist.
Zo mogelijk nog gekker.

De volgende rechtbank betoonde zich op dag 1 al vooringenomen maar zit er lekker nog steeds.
DIe gaat straks beslissen of ze het eens zijn met die vrijspraak.
Kan ook best van niet.
De bizarheid stijgt nog immer.

Dit is een ordinaire machtsrel tussen het Amsterdamse OM en rechtbank(en).
Met ranzige politieke vetrandjes eraan.
En de Trias Politica is wel het allereerste slachtoffer van dat geklooi.

"Quis custodiet ipsos custodes"?
Wie bewaakt de bewakers?
Niemand, helaas!

Merlot | 15-10-10 | 17:26

is politicus een beschermd beroep of mag ieder nu alles roepen in politieke discussie?

hetluis | 15-10-10 | 17:26

Albert Pierrepoint | 15-10-10 | 17:19
Je vergeet 1 miljoen allochtonen die niet mee betalen.

conqueror | 15-10-10 | 17:26

Die stream werkt voor gene meter,
.

kweetitwel | 15-10-10 | 17:25

Mindy | 15-10-10 | 17:15
Je vergeet die ijdele Jezus Christus, zie ik.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:24

D66 kleurt van woede extra rood. Arme , huil, huil, Pechtold.

Goedzo | 15-10-10 | 17:24

@25TaLife | 15-10-10 | 16:52,

Bij de buren reageren ze momenteel een soort van emotioneel...

basweetutwel | 15-10-10 | 17:23

Geweldig! Dit is een zware slag voor de asielzoekers-industrie en hun managers cq medegraaiers. Eet dit!

doskabouter | 15-10-10 | 17:22

Het OM blijft maar miskleunen. Goed, vanaf nu zijn alle islamieten en moslims dus vogelvrij, want haatdragende teksten worden door de overheid alleen maar goed gevonden. Lekker land leven we in.

Brutus Grootbek | 15-10-10 | 17:22

Vnaaf zeker PR de fries weer bij pauw en witteman :(

huppeltrutje | 15-10-10 | 17:22

Hehehe, Geert wordt eigenlijk door het NL gerecht in het gelijk gesteld voor zijn uitspraken, dat wordt een giga zetel winst in PS verkiezingen, links bedankt voor gratis zendtijd voor Geert en Pvv. :)

The Russian | 15-10-10 | 17:21

De haters van het vrije woord krijgen toch enigszins hun zin.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:56

Een eenvoudig persoon als ik weet het nu niet meer, wat mag ik nu wel of niet zeggen. In deze mis ik Theo zo.

zalmaarzegge | 15-10-10 | 17:21

Aan al het linkse tuig: Powned!

funkyd | 15-10-10 | 17:21

Requiescat in pace | 15-10-10 | 16:55
Klopt, maar we leven nu in een land waar alles even via de officiële weg moet gaan. Linksom of rechtsom vrijspaak is bij voorbaat eigenlijk al een feit.

Warmtepompdroger | 15-10-10 | 17:21

@Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:13
Eens, al denk ik niet dat het debat minder schreeuwerig gaat worden.

Zeker niet naarmate de PVV nog meer succes gaat boeken.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:21

Heel benieuwd welk arrest het Hof uiteindelijk zal wijzen. Potentieel zeer interessante jurisprudentie. Meen, dat we wat dat betreft nog tot 5 november geduld zullen moeten hebben.

baba4oog | 15-10-10 | 17:21

Parsons | 15-10-10 | 17:08
De rechtbank heeft al aangegeven dat de uitspraken inhoudelijk strafbaar zouden kunnen zijn. Nu dient het enkel te toetsen over de uitspraken dienstig aan het maatschappelijk debat zijn, of dat ze humoristisch of satirisch bedoeld zijn.

If yes: vrijspraak.

tipo | 15-10-10 | 17:21

Reinaert | 15-10-10 | 17:16
Ja, maar ik heb het echt niet over omfloerst taalgebruik, dubbele bodems, allegorieën, hyperbolen of aforismen. Je kunt héél klare taal schenken, ook als je een klein tandje terug zou moeten. Ik vraag me overigens af of er in de praktijk van alledag überhaupt iets verandert.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:21

Dat hebben we dan ook weer gehad. Wat een poppenkast, tsssk.

weesgegroet | 15-10-10 | 17:20

Parsons | 15-10-10 | 17:08
Ik zal het vanavond wel eens de samenvatting willen zien. Ik heb de vorige week wel het eerste gedeelte van de zitting half kunnen volgen.
Daarin werden toch echt dingen geciteerd die Wilders enkel maar herhaald heeft en daarop is aangeklaagd.
Over dat laatste was mij niets bekend tot nu dan en dat wil ik eerst wel even zien dan.
Aan de andere kant wou het OM deze zaak helemaal niet en de demotivatie sprong er wel van af.

kleingrutter | 15-10-10 | 17:20

Zoals Peter R. al zei: "Het is zegen voor ons land dat WIlders zich beroept op z'n zwijgrecht. Deed hij dit maar eens vaker..."

Rechtisrechtenkromis | 15-10-10 | 17:19

Dat gezeur over de kosten.... Stel dat het hele proces 1,5 miljoen gaat kosten; dan betaalt elke Nederlander € 0,10. Ik moet u eerlijk zeggen, buitengewoon goed entertainment voor een belachelijk lage prijs.

Albert Pierrepoint | 15-10-10 | 17:19

het was wel leuk dat het P&W Wilders bashen werd afgebroken voor een extra journaal.
Paul Witteman ook deze keer weer een dikke rode -1

Onderbuik | 15-10-10 | 17:18

Terecht; iedereen weet dat Geert Wilders gelijk heeft , al zullen sommigen dat nooit toegeven.
.
Natuurlijk is het nog afwachten hoe de linkse rechter oordeelt; deze heeft zich al twee keer in het proces bevooroordeeld getoond.

pimpernel. | 15-10-10 | 17:17

Conan de Rabarber | 15-10-10 | 17:09
Daar kun je om lachen, maar dergelijke omgekeerde redeneringen kom je echt tegen!

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:17

jammer.

177.natu | 15-10-10 | 17:16

Mindy | 15-10-10 | 17:15
Geen Spong en Lucas?

CoffeePatch | 15-10-10 | 17:16

Leuke chicka's zitten er achter.

Hammers | 15-10-10 | 17:16

@onan de Rabarber | 15-10-10 | 17:09
Mooie jurken!
"Want Snip snapt niet wat Snap snapt en Snap snapt niet..."

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 17:16

@Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:13:

Mooi geschreven, alleen is het natuurlijk wel zaak dat het kwartje vervolgens ook bij de achterban op de juiste plaats terecht komt, valt dus.

En de achterban - zowel ter linker- als ter rechterzijde - houdt nu eenmaal van klare taal.

Reinaert | 15-10-10 | 17:16

@Schoorsteenveger
Bram en Agnes Kant bij P&W.

Mindy | 15-10-10 | 17:15

En wie bepaalt wanneer het politieke debat wel/niet wordt gediend?
Het blijft erg wollig en vaag van die jongens van het OM...

Bekbencher | 15-10-10 | 17:15

Nou hebben ze een probleem omdat ze niet lager kunnen straffen dan geeist. Uit frustratie het OM niet te kunnen overtreffen zal dan nu wel een straf worden uitgedeeld. Dat soort overwegingen.

NoMinister | 15-10-10 | 17:15

die link waar Mosko weer lekker naakt Twister speelt met Eva Jinek doet het bij niet

jonas11 | 15-10-10 | 17:13

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:07
Dat open debat blijft er natuurlijk ook als de partijen een weinig zouden moeten dimmen. Het zou zelfs een enigszins reinigend effect kunnen hebben in die zin dat de formuleringen over en weer wat minder schreeuwerig worden en daarom juist scherper en doeltreffender. Taal is soepel, taal is buigzaam, taal is vindingrijk, taal is gelaagd.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:13

HAHAHA LOL @ Joop.nl :D

Nu OM vrijspraak eist is de rechterlijke macht opeens corrupt en verziekt in NL .
Die linkserds lullen echt alleen maar in hun eigen straatje

25TaLife | 15-10-10 | 17:13

@kleingrutter | 15-10-10 | 17:01:

Je kunt criminele scootermocro's en omstreken voor van alles en nog wat aanklagen.

En ja, daar hoort het uitlokken (!) van discriminatie ook bij wat mij betreft.

Alleen schijnt uitlokking in dit geval dan weer niet strafbaar te zijn. Of zeau.

Reinaert | 15-10-10 | 17:13

Lekerrr hoor, wat er op de achtergrond zit

Papzak | 15-10-10 | 17:13

Dank @ Art Vandelay Ultor

geenstijlsteengeil | 15-10-10 | 17:13

Zo , dat was weer achteneenhalve ton belastingcenten over de balk aan een 'zaak' waarvan de uitkomst al vooraf vast stond. Trias politica - het blijft een mooi ding...

azoturie | 15-10-10 | 17:11

Wolveshead | 15-10-10 | 17:08
Mag Mosko die Rabbae dan ook aan een kruisverhoor onderwerpen?

CoffeePatch | 15-10-10 | 17:10

Nu een schadevergoeding voor Wilders? Of is dat niet mogelijk in een strafzaak als deze?

NFC | 15-10-10 | 17:10

mischien een tip voor al onze linksmenschen en baardjurken:
"wie ben jij om te oogsten wat een ander zaait?"

oom goofertt | 15-10-10 | 17:10

@pius | 15-10-10 | 17:07
De masjien is gisteren geupdate en derhalve een tijd uit de lucht geweest.

Parsons | 15-10-10 | 17:09

En toch is er kei en keihard bewijs gevonden dat Wilders wel dégelijk tot haat aanzet: tinyurl.com/3yysfts

Conan de Rabarber | 15-10-10 | 17:09

Zou die kop van die Cohen wel willen zien nu.
Kan toch aLzo verongelijkt kijken.
Geert, gefeliciteerd!
Het definitieve einde van alle linkschen en nagemaakten.

070 | 15-10-10 | 17:09

La Vie En Rose | 15-10-10 | 17:07
Alweer voor zijn beurt gepraat.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:08

@kleingrutter | 15-10-10 | 17:06
Oneens. Het OM is nergens inhoudelijk op de uitspraken van Wilders ingegaan en dat is imho een zwaktebod van het eerste uur.

Bovendien claimt het OM dat het strafbaar is om te zeggen (vinden?) dat de koran verboden moet worden tenzij het het politieke debat dient.

En dat is een gevaarlijke uitspraak als je het mij vraagt.

Parsons | 15-10-10 | 17:08

@ Art Vandelay Ultor | 15-10-10 |
*biertje ontkurkt en zure bom uit de volkskrant aanreikt*

Proost

25TaLife | 15-10-10 | 17:08

Woehaaaaa!

Alexander de Kleine | 15-10-10 | 17:08

Fijn dat we toch maandag Rabbae nog even aan het werk mogen zien, tenzij hij uit pure frustatie voor de tram gaat liggen voor die tijd.

Wolveshead | 15-10-10 | 17:08

Ben zeer benieuwd naar de reacties van die "Drie van Amsterdam"

TriestGeval | 15-10-10 | 17:08

@Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:05
En toch heb ik liever een echt vrij en open debat.

Het is toch geweldig dat we daarin idioten uit Ramdas en Von der Dunk kunnen ontmaskeren en beschimpen? Ook hun mening moet worden gehoord, ter leering ende vermaeck.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:07

Parsons | 15-10-10 | 16:58

Aha, nu snap ik het, thanx. keek ff op de zoekmasjien en miste wat reacties van mij gisteren. Niet dat dit uitmaakt voor mij maar misschien iets wat je moet weten. Ik ben weer pleite, fijne avond.

pius | 15-10-10 | 17:07

Op NOS teletekst pag 112: Cohennus doet huiliehuilie n.a.v. uitspraken van Wilders in Nieuwszuur gisteravond. "Wilders tast rechtspraak aan"

La Vie En Rose | 15-10-10 | 17:07

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:04
Maarrrrrr..., deze verzoeken tot vrijspraak culmineren tot een deur op een kier.
Wat erg mooi is.
Want, als we op een politiek niveau een ingang hebben, dan gaat de rest vanzelf komen.
Geduld, zo zegt men, is een schone zaak.

Courage78 | 15-10-10 | 17:06

Het mooiste was dat terwijl ze alles moesten voorlezen, je al voelde aankomen dat het vrijspraak zou worden. De passages die ze hebben voorgelezen waren gruwelijker dan elk woord dat Wilders heeft gezegd. Wilders heeft in feite alleen maar "geretweet".

kleingrutter | 15-10-10 | 17:06

bliep bliep Moors aan Pechtold: "veroordelen of niet?"
bliep bliep Pechtold aan Moors: "doe maar, ik zet de Bokma alvast koud"

vip33 | 15-10-10 | 17:06

@geenstijlsteengeil | 15-10-10 | 17:00
Ook vanuit hier: sterkte.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:05

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:53
Jwe hebt gelijk, maar dat geldt dan mutatis mutandis voor Wilders-bashers of andere linkse schreeuwers zoals Ramdas. Die krijgen het eveneens lastiger.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 17:05

@25TaLife | 15-10-10 | 17:03
*biertje doorgeeft*

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:04

@PierDrie 17:01
Je hebt het niet begrepen. De uitspraken zijn dienstig aan het maatschappelijk debat en dus niet strafbaar ax artikel 137 c en d. Of de spreker zijn beroep maakt van het maatschappelijk debat doet niet ter zake.

tipo | 15-10-10 | 17:04

@Muxje | 15-10-10 | 16:59
Ik pleit voor eeuwigdurende onduidelijkheid; dat dient het vrije woord en het open debat.

Fascistjes als Danen hebben er nu voor gezorgd dat duidelijk is geworden dat je wel mag formuleren zoals Wilders, maar that's it. De kaders van het vrije woord zijn dus nauwer geworden. Het warme bad van onduidelijkheid wordt aangetast en wij zijn de dupe.

Daarom is het ook een politiek proces: niet omdat een politicus terecht staat, maar omdat de rechtsprekende macht buiten zijn omheining treedt, het debat een bepaalde richting in stuurt en daarmee aangeeft wat wel en wat niet wensenlijk is. De trias politica is inderdaad een wassen neus, zoals pius al aangaf.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 17:04

Jongens laat Dhr. Wilders nu even met rust. Hij is zeer ontzettent veel erg moe!
Moge hij een weekend rusten op schapenvellen en onder gansendons.

Normpje | 15-10-10 | 17:03

@ Art Vandelay Ultor | 15-10-10

Graag en heb je eauk zure bommen :D. Oh nee die vinden we wel bij de VK !

25TaLife | 15-10-10 | 17:03

toch nog een beetje hoop terug gekregen in de NL rechtspraak!
top!

saintinel | 15-10-10 | 17:02

Het OM vindt het een essentieel verschil dat Wilders een politicus is.

Parsons | 15-10-10 | 17:01

Ja ja, die meiden van het Gerechtshof hebben wat overhoop gehaald. Allemaal voor nop. Nou ja, behalve die kosten dan. Die mogen wij betalen. Bedankt, dames
laat voor ons goeie geld liever echte boeven berechten en nog liever, ga koken.

Ribero | 15-10-10 | 17:01

Terecht. Het hele bestaan van die rechtszaak was al een stap te ver. In ieder geval is het punt nu gemaakt. Vrijspraak was de enige optie. Het vrije woord is de enige optie.

Gegenhall | 15-10-10 | 17:01

Niet meer dan terecht dat hij op alle punten wordt vrijgesproken.
Ik vraag me af of je ook een scooterovervallermocro kunt aanklagen wegens haatzaaien. Hij vraagt er in elk geval wel om. Hij heeft gezaaid en ik ga oogsten.

kleingrutter | 15-10-10 | 17:01

Alleen Wilders mag het zeggen zoals ik begrepen heb omdat ie een politicus is, het geldt dus niet voor normale burgers en blijft het dus strafbaar voor mij om zo iets te zeggen.. !!?
Over de vrijheid van meningsuiting heb ik niets gehoord, wat kan ik er nou aan doen dat de meeste moslims lange tenen hebben. Ik word boos om die uitspraken van haat imams maar om me nou meteen beledigd te voelen is een beetje overdreven want dat is wel wat zij doen...

PierDrie | 15-10-10 | 17:01

Zeggen dat Is-lam-en-mietig ködt is, MAG!
YAY !
Champagne !
Zeggen dat Knor-an fascistisch is, MAG!
Ontsteek het vuurwerk !

Courage78 | 15-10-10 | 17:01

Multiflauwekulti | 15-10-10 | 16:53
Ashtrey | 15-10-10 | 16:55
Lievv, dank jullie wel !
Heb er nog niks van gehoord, ze zouden me 6 weken geleden over een maand contacten maar dat hebben ze nog niet gedaan.
Ben benieuwd hoelang het nog duren gaat en of ik een straf krijg.
Hoop het niet want er staat veel op het spel, zou jammer zijn.

geenstijlsteengeil | 15-10-10 | 17:00

Met andere woorden: het OM vindt de uitlatingen van Wilders zo strafbaar als iets, maar omdat hij een politicus is mag hij het allemaal zeggen.

Parsons | 15-10-10 | 16:59

Was Mosko nou zwaar pissed op het eind?

conqueror | 15-10-10 | 16:59

"En Mosko kan weer lekker naakt Twister spelen met Eva Jinek." Dus ik klik op die link erachter om het ook te mogen zien, krijg ik een Unox reclame?

ZSU-23-4 | 15-10-10 | 16:59

@Art Vandelay Ultor 16:53: Die onduidelijkheid dient de kleurbekenners, niet de aanhangers van het vrije woord. Zolang het onduidelijk is kunnen ze je met rechtzaken lastig vallen, maar als de kaders zijn vastgesteld kan je je mening binnen die kaders ombekommerd geven. Daarbij wordt dan duidelijk hoe en waar de wet zou moeten worden aagepast om meningsuiting écht vrij te krijgen.

Muxje | 15-10-10 | 16:59

@ Dick Johnson | 15-10-10 | 16:56
Correctie; grote 'geblondeerde' leider! ;)

dutchdj | 15-10-10 | 16:59

@Requiescat in pace: maar dat weet je vooraf toch niet?

Valentijn Schuinsmaa | 15-10-10 | 16:59

Flauw, ik verwachtte een naakte Abram en Eva tal twisterend het karpet bevuilend te zien. Krijg ik een rechtszaal voor mijn snuffel.

pollodepiemel | 15-10-10 | 16:59

Zeau, en nou tietuhh...

bhtriks | 15-10-10 | 16:59

He he, eindelijk. Toch redelijke denkers bij het OM? Klein lichtpuntje voor de vrijdenkers van Nederland. En voor hen die Nederland liberaaal willen houde. Plus 1 dus.

grote haas | 15-10-10 | 16:58

+∞

Courage78 | 15-10-10 | 16:58

Nu worden die scoopzaaiende journalisten die Wilders destijds hebben aangezet tot het doen van uitspraken die net niet voldoende hebben aangezet tot boehoe gedagvaard, wedden? En als die zijn vrijgesproken worden de ouders van die journalisten gedagvaard, omdat ze hun kinderen hebben aangezet tot het volgen van een studie journalistiek.

Krachtmeester | 15-10-10 | 16:58

Een prachtig begin van het weekend zou ik zeggen. Nou Geert, op naar de kroeg!

thesherminator | 15-10-10 | 16:58

@pius | 15-10-10 | 16:55
Waar Art op doelt is dat jij en ik van het OM niet mogen vinden dat de koran verboden moet worden tenzij dat aangemerkt kan worden als "een bijdrage aan het publieke/politieke debat".

Parsons | 15-10-10 | 16:58

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:56

Ik ben je kwijt, sorry:)

pius | 15-10-10 | 16:58

@cumshaft | 15-10-10 | 16:52
Hoho, hij is nog niet vrijgesproken. Het OM eist vrijspraak. Dat is wat anders.

koerbagh ® | 15-10-10 | 16:57

Wie waren de aanklagers ook alweer?

James St John Smythe | 15-10-10 | 16:57

Wat een teleurstellend einde, niet eens een cliffhanger

Snap je!? | 15-10-10 | 16:57

Pak van mijn hart. Het lijkt erop dat vrijheid van meningsuiting in Nederland beschermt blijft. Ook al ben het ik met veel debiele standpunten van Geert niet eens ben ik blij als hij ook door de rechters wordt vrijgesproken. Linkse miepers dikke vinger.

Jaimy Fox | 15-10-10 | 16:57

@pius | 15-10-10 | 16:55
Even mijn licht over deze 'wassen neus'.

De haters van het vrije woord krijgen toch enigszins hun zin.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:56

Over 4 jaar een kabinet met de grote blonde leider!

Dick Johnson | 15-10-10 | 16:56

@pius | 15-10-10 | 16:52
Kan het niet nalaten.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:55

königsberg | 15-10-10 | 16:49
Het zou op zich een interessante gebeurtenis zijn als de rechter inderdaad de eis van het OM volledig naast zich neerlegt. Het zou nóg interessanter zijn als hij bovendien een behoorlijke strafmaat op zou leggen. Maar het zou politiek en maatschappelijk gezien desastreus zijn natuurlijk.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 16:55

Geert! Doe eens niet bezuinigen op de Publieke omroep! Die prutsers bij RTL bakken er zoals gewoonlijk weer niks van vandaag!

dutchdj | 15-10-10 | 16:55

Kudt er gaat dus nu niks meer gezegd worden?

Parsons | 15-10-10 | 16:55

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:53

Wat bedoel je mijn waarde?

pius | 15-10-10 | 16:55

Waar was die rechtszaak ook al weer voor? Eerst moet het OM Wilders gaan vervolgen. OM weigert. Rechter zegt: doe het toch maar. OM zegt: OK, wij eisen vrijspraak.

Wat een verspilling van tijd, energie en geld.

Requiescat in pace | 15-10-10 | 16:55

@geenstijlsteengeil 16:48
Ik zal veur je duimen heur, dat je dat ff weet ...

Ashtrey | 15-10-10 | 16:55

@Some1!!11 16:48: Huh, waarom zou de rechter tegen haar eigen uitspraak in hoger beroep gaan? Als de rechter iets strafbaars ziet, kan ze onafhankelijk van de strafeis een straf opleggen, zoals je zelf al aangaf. En ook diegenen die de aanklacht hebben gedaan kunnen geen hoger beroep aantekenen; dit is namelijk gen civiele zaak. Alleen het OM en Wilders zelf kunnen in hoger beroep gaan.

Leuke zaak trouwens. Wilders komt er als winnaar uit, wat de uitspraak ook moge worden. De hele zaak is op een fijn drama voor kleurbekennend Nederland uitgelopen.

Muxje | 15-10-10 | 16:54

@25TaLife | 15-10-10 | 16:52
Biertje erbij?

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:54

Het vervolg moet natuurlijk een onderzoek zijn hoe het komt dat het OM dit proces op gang zet om vervolgens zelf vrijspraak te eisen.

Dat zou namelijk pas echt bloot leggen welke smerige politieke invloeden er aan dit spelletje hebben meegedaan.

James Lastig | 15-10-10 | 16:53

@pius | 15-10-10 | 16:48
(uit een eerdere reactie:)

@Parsons | 15-10-10 | 16:26
Dat hebben die fascisten Danen en Rabbae toch mooi bereikt. Ze hebben hun anti-racistisch wurgtouw flink rondom de kaders van de vrije meningsuiting aangetrokken.

Het OM maakt zeer erudiet duidelijk wat wel en niet mag, terwijl we voorheen nog heerlijk in onduidelijkheid daaromtrent konden baden.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:53

+1

Courage78 | 15-10-10 | 16:53

@ geenstijlsteengeil | 15-10-10 | 16:48
Eensch.

Multiflauwekulti | 15-10-10 | 16:53

ik zou liever zien dat de amerikaanse freedom of speech bepalingen worden opgenomen in de nederlandse grondwet. haatzaaien blijft een wettelijk gedrocht, ondanks dat wilders is vrijgesproken.

cumshaft | 15-10-10 | 16:52

even jopen voor de zure muitjes wie o wie gaat er mee.

-edit- Art Vandelay Ultor da's één see ya there :) -

25TaLife | 15-10-10 | 16:52

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:50

Blijf daar nou eens weg. Waar je mee omgaat...

pius | 15-10-10 | 16:52

Bij RTL doet alleen de reclame het, inhoud is niet te zien. Eigenlijk net als op de camping/unilever televee...
Desondanks feli Geert.

Roofje | 15-10-10 | 16:51

Ja meneer de rechter dat krijg je ervan als je het OM dwingt zaken te gaan vervolgen waarvan het OM al bij voorbaat weet dat ze die niet kunnen winnen. Begint de dreun al in je d66-dhimie hersenen door te dringen?

Maen | 15-10-10 | 16:51

Het wachten is nu op een aanklacht door de Nederlandse Kappersbond wegens het niet of verkeerd interpreteren van het woord "kapsel" door Geert W..

Multiflauwekulti | 15-10-10 | 16:51

*Confused is*

kleingrutter | 15-10-10 | 16:51

-weggejorist-

dirknice | 15-10-10 | 16:51

Wanneer komt EvdD weer zeuren dat het toch écht geen politiek proces is?

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:51

*zich verkneukelen gaat om de reacties op de Joop*

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:50

Gelukkig, de enige juiste uitspraak. Het was op zich al een schande dat hij daar überhaupt moest plaatsnemen in die rechtzaal.

thequeenofsheba | 15-10-10 | 16:50

Daarrr zal zijne peroxideheid bij mee zijn, gefeliciteerd Geert & ga zo door!

Aktivist | 15-10-10 | 16:50

@waarisdelol | 15-10-10 | 16:45
Blijkbaar is dat niet nodig gezien dit proces.

Islam is kut!. Zo, dat mag gezegd worden...

Bill le Koek | 15-10-10 | 16:49

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 16:43
.
Ik hoop dat u gelijk heeft. De D66 rechter zit vaak vol verrassingen.

königsberg | 15-10-10 | 16:49

Geenstijlsteengeil hoopt ook op vrijspraak Geenstijlsteengeil.

geenstijlsteengeil | 15-10-10 | 16:48

nu nog wachten op de uitspraak inderdaad.
Dat het OM vrijspraak wil was al duidelijk, men wilde niet eens vervolgen maar werd hiertoe verplicht.
Dit is dan dus het resultaat van een verplichte zaak waarin het OM niets strafbaars ziet.
Nu nog kijken of de rechter het hier mee eens is, theoretisch kan deze op eigen houtje beslissen alsnog te veroordelen.
Al lijkt het me dat de rechter niet tegen zichzelf in beroep kan gaan bij vrijspraak, het OM zal dat niet willen. Het lijkt me ook sterk dat het OM verplicht kan worden in hoger beroep te gaan.

Some1!!11 | 15-10-10 | 16:48

Een uitermate vreemde gang van zaken. Van begin tot eind. Die ook een aantal, laat ik zeggen, filosofische vragen opwerpt.

En feitelijk zijn de aanklacht en de eis tot vrijspraak door hetzelfde OM een tegenstrijdigheid die met het gezonde verstand niet te bevatten is. Zelden een politieker proces gezien in dit landje. De Trias politica is een wassen neus.

Zet hem in Madam Tusseaud zou ik zeggen. Dan hebben we er nog wat aan.

pius | 15-10-10 | 16:48

Wie zitten er vanavond bij PeaCock en WhiteTrash?

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 16:46

Maar da´s logisch.

gentle giant | 15-10-10 | 16:46

Waar is Eva dan? Stream klopt niet.....

faz | 15-10-10 | 16:46

Jan Moors zal nu wel een paar bezorgde telefoontjes van boven ons geplaatsten krijgen dat dit niet zo door moet gaan.

jan-lul-de-behanger | 15-10-10 | 16:46

@Brusselmans
Het moet zijn: naakt twisteren met chocoladevla.
Gewoon naakt twisteren is geen kunst.

Krachtmeester | 15-10-10 | 16:45

Het zal me niets verbazen als de rechter alsnog een woordje zal doen. Zelfs als de rechter vrijspreekt zal hij Wilders oproepen zich in het vervolg anders uit te laten. Dit zal Wilders met een ultieme dodelijke sneer afstraffen.

waarisdelol | 15-10-10 | 16:45

Nog even wachten op de uitspraak...
Arme, arme Rabbae.
Scheiding van Mo- en -slim is een feit.

De Regeering | 15-10-10 | 16:45

Nationale feestdag, 15 oktober, Dag van de Vrijheid van Meningsuiting

Spittertje | 15-10-10 | 16:44

königsberg | 15-10-10 | 16:42
Die kan geen kant uit.

Schoorsteenveger | 15-10-10 | 16:43

Nice chickie achter die haakneus !

rocco tevredi | 15-10-10 | 16:43

Geweldig dit! backscene info ... top, en maar doordraaien met die camera op de live stream lol

Mooi_he_alles | 15-10-10 | 16:43

Dat vinden alle hysterische linkschdenkers niet leuk. En de rechter heeft alle schijn tegen, dus die zal ook wel eieren voor z'n geld kiezen. Kortom: we zijn op den goeden weg!

FreshClash | 15-10-10 | 16:43

Als de vrijspraak van wilders er op voorspraak van het OM zelf komt heb ik nog steeds geen vertrouwen in de Trias Politica hoor.

Gimmy Moore | 15-10-10 | 16:43

Goh, en hoeveel belasting geld heeft dit geintje weer gekost, en wie gaat dat terugbetalen...

da wizard | 15-10-10 | 16:43

Politieke processen ... waarin een klein land heeeeeeel klein kan zijn.

James Lastig | 15-10-10 | 16:43

-weggejorist-

Ed-your-service | 15-10-10 | 16:42

En hoeveel geld heeft mijnheer Hirsh-Ballin hiermee weer weggegooid ?

Skyeisthelimit | 15-10-10 | 16:42

He Brusselmans, moet dat nou ?

* probeert beeld van naakt twisterende Mosko te wissen. *

plaspop | 15-10-10 | 16:42

Leve Geert. HOERA, HOERA, HOERA.

BlueTec | 15-10-10 | 16:42

glas, plas you know the drill...

waarisdelol | 15-10-10 | 16:42

Niet te vroeg juichen mensen. Immers de D66 rechter moet nog oordelen.

königsberg | 15-10-10 | 16:42

Koel, ik zag het net live! Valt me alleszins mee, maar had ook niet kunnen bedenken hoe het anders had moeten lopen. Kunnen we nu weer verdergaan met beledigen? Yes!

Generaal Pardon | 15-10-10 | 16:41

Hulde. Wilders for president............... Oh nee dat maar niet, maar als hoeder van de seculiere rechten doet hij beter werk dan de linkse moslimknuffelaars.

Diareeremmer | 15-10-10 | 16:41

De vrijheid overwint. Feli, Geert.

rara | 15-10-10 | 16:41

Hulde voor het gezond verstand van het OM. Nu die rechter nog.

très cool | 15-10-10 | 16:41

Nou de rechter nog.

brienenoord | 15-10-10 | 16:41

Gefeliciteerd Geert ... gerechtigheid .... en nu doorbeuken!

R32 | 15-10-10 | 16:40

jeej!

Noiseja | 15-10-10 | 16:40

Jippie!

SoupNaz1 | 15-10-10 | 16:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken