Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Geert voor het hekje. Dag 4

bramengreetlopenindekalverstraat.jpg Gaan we weer. Straks begint deel 4 van de rechtszaak tegen Geert Wilders aka Operatie Hoe Krijgen We Dat Stemkanon In Godsnaam Terug In Zijn Hok. Het politieke proces tegen de vrijheid van meningsuiting dat behalve een juridische fuck-up toch vooral als gratis zendtijd voor de Partij voor de Vrijheid fungeert. Op dag 1 werd D66-rechter Jan Moors gewraakt, dag 2 liep in de soep wegens een klaagster die Fitna niet wilde zien en een druk instemmend knikkende rechter aan haar zijde trof. Op de laatste procesdag liet het OM weten Wilders niet te zullen vervolgen voor groepsbelediging. 0-1 voor Greet. Vandaag is andere poep. Zo komen de kwesties omtrent het haatzaaien en aanzetten tot discriminatie aan bod. Dat wordt urenlang Geertquotes aanhoren. Over de islam. Maar ook over moslims, capuchonmocro's, straatterroristen, haatbaarden en scootertuig. Zeg maar geen religiekritiek maar personenkritiek. Is nog helemaal geen gelopen race. Huilterroristen komen vrij in Nederland, maar Geert Wilders kan vandaag best eens een Le Pennetje aan zijn broek krijgen. OM zal eind van de middag met strafeis komen. En dan mogen de onafhankelijke rechters zich er nog over buigen. Uitspraak is 5 november. Tot die tijd. Roerhoutjes. Herrie van TL-buizen. De mondtic van Wilders. Bij RTLNews en op de StaatsYoutube kunt u live CourtTV meekijken. KLIK!

Reaguursels

Inloggen

Dhr. Plesman leert moeilijk.

Sjeng de helle | 18-10-10 | 09:51

Mijns inziens grijpt de rechter terecht in, het verhoor(RC) staat buiten de klacht.

Sjeng de helle | 18-10-10 | 09:47

Sarolea is de vaste advocaat van Wolthuis-Olf:

"Het opvallende voor mij was, dat zo veel mensen alle uitlatingen als normaal beschouwen. Dat niemand meer voor elkaar opkomt en dat je zomaar ongelimiteerd iedereen kunt beledigen. Ik werd dat allemaal eerlijk gezegd flink zat en besloot aangifte te doen op het politiebureau en heb Henri Sarolea gevraagd, mij te willen vertegenwoordigen. Dat was op 10 augustus 2007, twee dagen na het verschijnen van een ingezonden stuk van Wilders in de Volkskrant, waarin hij een vergelijking maakte tussen de Koran en M.K. van ene A.H. en verwees naar fascisme. Ik maak mij ernstig zorgen over de impact, die deze ongefundeerde uitspraken hebben op een bepaalde bevolkingsgroep, maar ook op de Nederlandse samenleving", legt Yvonne Wolthuis uit.'
Antilliaans Dagblad 05 februari 2009

Prof. D.A.H. Vintik | 18-10-10 | 09:22

Die 'benadeelde' partijen kan nog best wel voor leuke TV zorgen, want die minderbegaafde totalitaire zijn vast veel leuker dan PVV tokkies die niet uit hun woorden kunnen komen. Ik kan niet wachten op de Pow montage!

Paul Revere | 15-10-10 | 20:04

Waha, dag 'benadeelde' partijen - en we zwaaien met z'n allen...

Adalgar | 15-10-10 | 17:04

Mensen tot laters nog een mooie avond @ All.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 17:02

dosis | 15-10-10 | 16:56
LOL,
of Wilders wordt vrijgesproken? De rechter kan en mag van de eis afwijken, maar dat lijkt me in dit geval zeer onverstandig. Maar je weet maar nooit.
Nee dat betekend dit niet, u moet die zaken los van elkaar zien.
Maar het idee is wel aardig.
Over die citaten: je kunt verbieden wat je wil maar het gedachtengoed uitbannen? daar is persoonlijk inzicht voor nodig en reflektie en daar ontbreekt het in die stromingen nogal eens aan.
Dus een verbod heeft geen nut.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 17:01

Tsja, wat heeft Rabbae nu nog in te brengen.. dat zal niet verder dan "Ik werd er heel verdrietig van.." gaan

Fred Janssen | 15-10-10 | 17:00

Ah, we gaan naar een nieuw topic begrijp ik. CU daar all.

Wolveshead | 15-10-10 | 16:59

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 16:48
Pag 112: Cohen:' Wilders tast rechtspraak aan"

La Vie En Rose | 15-10-10 | 16:56

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:11
"Stel je voor dat de islam als ideologie wordt gekenmerkt?"
Ja, wat dan? Kan Wilders dan hen aanklagen die hem hebben aangeklaagd? Het is toch allemaal godgeklaagd...
Even voor mijn beeldvorming: wat gebeurt er als Wilders op alle punten wordt vrijgesproken? Houdt dat dan in dat de Islam inderdaad een fascistische ideologie is? En dat je mag spotten met de idioterie die in de Koran staat?
Met andere woorden: kunnen debiele en antieke, achterhaalde en discriminerende teksten uit de Bijbel, de Koran etc verbóden worden?
En zou dat nut hebben?
'
vragen, vragen...

dosis | 15-10-10 | 16:56

Bram gaat in het week-end met de handen boven de klamme lappen slapen ofzeau?

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:55

Gooit die Bram de agenda weer doorelkaar.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:54

Ah, nieuwe Wilders topic. *naar boven verhuizen doet*

Parsons | 15-10-10 | 16:52

De strijk wegwerken was zowaar een leuke bezigheid vanmiddag.
#wijn en nootjes, benieuwd is naar Bram.

Mindy | 15-10-10 | 16:51

Straks beginnen ze weer over die Hij die in die artikelen.
Nu heb ik altijd gedacht dat die Heidi met die Peter rommelde.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:50

www.youtube.com...

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 16:39

*aanhaakt in polonaise*

plastic zakje | 15-10-10 | 16:44

Staat op die fax waar Bram het net over had de schadekosten die Wilders gaat eisen van Rene Danen en Mohammed Rabbei ?

Wollah gattar!

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 16:43

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 16:39
Dit is pas oktoberfeest, gelijk een emmer bier haalt.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:43

en nu volgt een schadevergoeding?

hetluis | 15-10-10 | 16:42

Mooi, kan ik even op mijn gemak wat oppeuzelen. #currywurst

plastic zakje | 15-10-10 | 16:39

Wat voor fax??

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 16:38

Verdomme wat is die Bram slim, even overleggen en de druk op de ketel houden.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:38

@Parsons | 15-10-10 | 16:35
Zeker niet, nee.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:38

Mooi, schorsing tot 16:50. #pissen

Parsons | 15-10-10 | 16:37

Vrijspraak op alle punten \o/

Methylfenidaat | 15-10-10 | 16:36

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 16:32
U is goed geïnformeerd vanaf uw schellinkje grijnz. Jammer, dat wel.

Mindy | 15-10-10 | 16:35

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:32
En toch zal ik me nooit en door niemand de mond laten snoeren.

Parsons | 15-10-10 | 16:35

-banned | 15-10-10 | 16:32

sorry verkeerde knop, hier istie weer. msl

Creaguurder | 15-10-10 | 16:34

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 15:51
EPIC ! +1

Courage78 | 15-10-10 | 16:34

Wat die officier staat voor te lezen weten we toch al?

plastic zakje | 15-10-10 | 16:34

Paul Revere | 15-10-10 | 16:30
ROFLOL,

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:33

Ah we zijn weer terug.

widtvoet ® | 15-10-10 | 16:33

@Parsons | 15-10-10 | 16:26
Dat hebben die fascisten Danen en Rabbae toch mooi bereikt. Ze hebben hun anti-racistisch wurgtouw flink rondom de kaders van de vrije meningsuiting aangetrokken.

Het OM maakt zeer erudiet duidelijk wat wel en niet mag, terwijl we voorheen nog heerlijk in onduidelijkheid daaromtrent konden baden.

ps. LOL @ stream!!! "Aah jongens, er is hier iets niet goed gegaan."

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:32

Het begon net spannend te worden.

Koosnaampje | 15-10-10 | 16:32

@Mindy | 15-10-10 | 16:20
@Parsons | 15-10-10 | 16:22
@-banned | 15-10-10 | 16:25
De planning voor volgende week wordt aansluitend aan het requisitor besproken. Moszkowics heeft gisteravond een fax gestuurd met een voorstel tot aanpassing van die planning.
Voor de zogenaamde "benadeelde partijen" is het maar goed dat ze het weekend hebben om van de schok van het requisitor te bekomen.

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 16:32

@Creaguurder | 15-10-10 | 16:31
pff hoef je nog niet meteen de hele stream uit te zetten...

-banned | 15-10-10 | 16:32

@Paul Revere | 15-10-10 | 16:28
Mooi nietwaar? Ook Danen hoort bij dat clubje (tenzij hij is opgestapt nadat hem een prominente rol binnen die partij was geweigerd).

WTF gebeurd er nu weer? Stream gekaapt?

Wolveshead | 15-10-10 | 16:32

Zou Rabbae zich net opgeblazen hebben?

widtvoet ® | 15-10-10 | 16:32

De NOS krijgt het te kwaad...

Whimpysinger | 15-10-10 | 16:32

censuur! ;)

-banned | 15-10-10 | 16:32

Parsons | 15-10-10 | 16:29
Idem laat maar gaan met die banaan.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:31

Ik zou graag, voor om mij moverende redenen, niet langer dit requisitoir willen volgen.
Ik ga aan de neutjes, doeg!

Creaguurder | 15-10-10 | 16:31

Lekker dan NOS!

widtvoet ® | 15-10-10 | 16:31

Kudt! Geen beeld meer?

Parsons | 15-10-10 | 16:31

@Wolveshead | 15-10-10 | 16:26
Ik hoop ook dat hij nog wat gaat zeggen.

Anders heb ik voor Jan Lul de halve woonkamer verbouwt. *zware spullen aan de kant*

Parsons | 15-10-10 | 16:31

Wilders zit langer in de rechtzaal dan een gemiddelde terrorist... Moet ook wel, anders zouden er geen terroristen meer over zijn om Wilders te bedrijgen...

Paul Revere | 15-10-10 | 16:30

Mindy | 15-10-10 | 16:27
Hoop ook zo.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:30

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:24
@-banned | 15-10-10 | 16:25
Ja dat heb ik ook begrepen, maar ik heb niet alles gehoord vandaag. Er is dus nog geen uitspraak gedaan of dat vandaag allemaal nog gaat lukken?

Ik hoop eigenlijk dat ze in één keer doorgaan. Zit nu toch klaar.

Parsons | 15-10-10 | 16:29

@Snap je!? | 15-10-10 | 16:11
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik weet ook wel dat men hier meeleest.

Het gaat erom dat je niet 'zomaar' een bijdrage levert aan het publieke debat. Rechters en het OM zijn normaal gesproken vrij gretig in het verbieden en veroordelen en de reaguurder heeft zeker niet dezelfde vrijheid als een reaguurder.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:28

@Snap je!? | 15-10-10 | 16:11
Klopt!
@Barbertjehangt | 15-10-10 | 16:18
Die toekomstmuziek klinkt mij goed in de oren, maar heeft nogal wat haken en ogen, zie het comment van Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:11

La Vie En Rose | 15-10-10 | 16:28

Wolveshead | 15-10-10 | 16:26

Even duidelijk: Oud Groenlinks fractie leider Rabbae. (de meest liberale partij van Nederland, LoL).

Paul Revere | 15-10-10 | 16:28

Tnx Parsons en banned.
Ow Sjeng, hope you're right...

Mindy | 15-10-10 | 16:27

@Paul Revere | 15-10-10 | 16:23
Ja, die hebben spreektijd gekocht voor EUR 1. #kanallemaal

Parsons | 15-10-10 | 16:27

Petrus Poortwachter | 15-10-10 | 16:24

Lijkt me sterk, het zegt meer over de algemene achterlijkheid dan dat de film verlichting brengt.

Paul Revere | 15-10-10 | 16:26

@Parsons | 15-10-10 | 16:22
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Rabbae nog iets ging zeggen. Wellicht ziet hij daar na deze afknal expeditie van het OM vanaf, al hoop ik eerlijk gezegd van niet.

Wolveshead | 15-10-10 | 16:26

@Ik vind Fitna een schandelijke film! En als ik hem had gezien, zou ik hem nog schandelijker vinden! (vrij naar Reve)

Whimpysinger | 15-10-10 | 16:21

Ik vind dat ook en het is een schande dat de dingen uit die film/collage van beelden werkelijkheid zijn en dat daar geen kritiek op geweest is van links. Alleen gejammer over de 'reputatie' van Nederland. Die door dit schijnproces toch al door de wc weggespoeld kan worden.

Barbertjehangt | 15-10-10 | 16:26

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:21
Ja eens. Het islamdebat moet vanaf nu dus een publiek karakter hebben. Anders is het strafbaar om de koran te duiden.

Fijn land om in te wonen, toch? Voor moslims dan hoeven ze niet meer terug naar hun zandbak om ons dood te wensen.

Parsons | 15-10-10 | 16:26

Parsons | 15-10-10 | 16:22
Als ik het vorige week goed begrepen heb, komen die aansluitend aan het requisitoir aan de beurt. Dus zometeen.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:24

Fitna zal nog de geschiedenis ingaan als een briljante film... Wie had dat nou ooit gedacht?

Petrus Poortwachter | 15-10-10 | 16:24

En weer NIKS! Bram verdient ze makkelijk zo.

Snap je!? | 15-10-10 | 16:24

Parsons | 15-10-10 | 16:22

Mogen die wat zeggen dan?

Paul Revere | 15-10-10 | 16:23

Parsons | 15-10-10 | 16:17

Maar de 1liners moeten weg!

Paul Revere | 15-10-10 | 16:23

Komen de "benadeelde partijen" nog aan het woord vandaag? Weet iemand dat?

Parsons | 15-10-10 | 16:22

Dit wordt gewoon vrijspraak, ofwel: het is een showproces..

plastic zakje | 15-10-10 | 16:22

Je zult momenteel linksmens zijn en slag na slag verliezen, moehhahahahaha!

En-el Hak | 15-10-10 | 16:22

Wel jammer dat links niet mee doet hier. Waarschijnlijk hebben ze zoals altijd geen argumenten maar kunnen ze alleen maar schelden.

Barbertjehangt | 15-10-10 | 16:22

Mindy | 15-10-10 | 16:20
Ik dacht het niet, er moet veel onzin weerlegd worden.

Paul Revere | 15-10-10 | 16:21

Ik vind Fitna een schandelijke film! En als ik hem had gezien, zou ik hem nog schandelijker vinden! (vrij naar Reve)

Whimpysinger | 15-10-10 | 16:21

@Parsons | 15-10-10 | 16:17
Toch geef ik het weinig kans.

Wilders is politicus en die schijnen zich meer te kunnen permiteren. Wij komen er in de rechtbank (nog) niet mee weg.

Het vervelende van deze rechtzaak is dat dat nu duidelijk wordt, terwijl het eerst nog onduidelijk was. Het debat was toen vrijer.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:21

Conclusie OM: het is strafbaar om te stellen dat de Koran verboden moet worden. Dat mag je alleen zeggen als je dat als onderbouwde stelling in het maatschappelijk debat doet. Maar wat is dat? Feite is dat elke reaguurder met zijn hoofd op het blok licht... Ik zeg geenstijl! Ban die tekorte reaguursels! (want niet onderbouwd!)

Paul Revere | 15-10-10 | 16:21

Wolveshead | 15-10-10 | 16:18
Persoonlijk kan ik me hier helemaal in vinden.
Ben echter bang dat er andere belangen een grote rol spelen.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:20

Bram is snel klaar volgende week, weet iemand wanneer dat is?

Mindy | 15-10-10 | 16:20

@Creaguurder | 15-10-10 | 16:12
Velleman zegt het goed, Van Roessel verkeerd.

Whimpysinger | 15-10-10 | 16:19

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:11
Zou het niet makkelijker zijn om de vrijheid van godsdienst uit de Grondwet te halen. De Vrijheid van Meningsuiting en Vrijheid van Vereniging etc. dekken naar mijn mening alles wel af. Op die wijze is een ieder naar mijn idee "gelijker" als nu het geval is en dat lijkt mij de bedoeling én het wezen van de Grondwet (althans, dat zou het moeten zijn).

Wolveshead | 15-10-10 | 16:18

@La Vie En Rose | 15-10-10 | 16:03

Dat is toekomst muziek, maar misschien is de aanklacht tegen de islam via dit proces een heel klein voorzetje :)

@Parsons, misschien zitten ze nu the huilen bij maroc.nl of bereiden ze een aanslag op de rechtbank voor.

Barbertjehangt | 15-10-10 | 16:18

@Snap je!? | 15-10-10 | 16:11
Eens. De stelling dat guurders bijdragen aan het publieke debat is zeer goed verdedigbaar. Zeker gezien het grote aantal (daar ga ik even van uit) "hits" dat hier plaatsvindt.

Parsons | 15-10-10 | 16:17

Paul Scheffer is de enige van de pvda die ik hoog heb zitten.

frisenfruitig | 15-10-10 | 16:17

Parsons | 15-10-10 | 16:05
Oké.

Parsons | 15-10-10 | 16:09
Op de Joop, huilend met de wolven in het bos.

La Vie En Rose | 15-10-10 | 16:14

@ Grinnik Petrus 16.09
@ Parsons tja lafbekjes zijn ut.

Mindy | 15-10-10 | 16:12

@Petrus Poortwachter | 15-10-10 | 16:09
Zijn gezichtsuitdrukking lijkt inderdaad steeds meer weg te krijgen van die van Gerda Verburg, vlak voor ze in vak K instortte.

Wolveshead | 15-10-10 | 16:12

Whimpysinger | 15-10-10 | 16:09

Kan je dat beter duidden? Ik volg het requisitoir niet volledig.

Creaguurder | 15-10-10 | 16:12

Wolveshead | 15-10-10 | 16:05
Inderdaad dat zou jammer zijn, anderzijds zet dit ook weer aan tot het maatschappelijk debat.
Iedereen is beschermd in de integriteit van zijn of haar persoonlijkheid zo is dat neergelegd in de verklaring van de rechten van de mens.
Zoalng als maar niet aangezet wordt tot haat of geweld of als discriminatie van het individue of groep kan worden aangemerkt.
De OvJ is daarom ook zo voorzichtig.
Stel je voor dat de islam als ideologie wordt gekenmerkt?
Juridisch zou dat volgens mij kunnen, als de maatstaf de Neurenberg processen worden gehandhaafd.
Dat zou kunnen als en klacht wordt ingediend door slachtoffers bij het Internationale Hof.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:11

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:04
Geloof nou maar dat hier echt wel meegelezen wordt... alleen ze zullen je niet in het zonnetje komen zetten voor een fantastische one-liner of gevatte metafoor. Maar ik zie regelmatig iets terugkomen op tv wat ik hier heb gelezen.

Snap je!? | 15-10-10 | 16:11

En al weer vrijspraak

Methylfenidaat | 15-10-10 | 16:10

Wat Wolveshead zegt.

Waar zijn al die linkse haatzaaiers opeens gebleven?

Parsons | 15-10-10 | 16:09

@Mindy | 15-10-10 | 16:08
Nog niet, hij zit al wel zijn hoofd serieus vast te houden...

Petrus Poortwachter | 15-10-10 | 16:09

Niet "ons inziens" maar "onzes inziens". Wil je een archaïsche uitdrukking bezigen, prima - maar doe het dan wel goed.

Whimpysinger | 15-10-10 | 16:09

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 15:58
@Parsons | 15-10-10 | 16:02
Er is geen enkele reden waarom het publieke debat wel op de opiniepagina's van dode bomen zou plaatsvinden, maar niet op websites als GeenStijl.

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 16:09

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:04
Dat moge zo zijn, maar Geenstijl is dat niet.

Parsons | 15-10-10 | 16:08

Wolveshead | 15-10-10 | 16:05
Well spoken!
Btw is Mohammed R. al onder de tafel gezakt?

Mindy | 15-10-10 | 16:08

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:52
Eigenlijk zijn wij (de deelnemende reaguurders) het allemaal met elkander eensch. Jammer dat er nu geen reaguurders aanwezig lijken te zijn die in andere topics zo overtuigd waren van de strafbaarheid van de uitlatingen van Wilders, ook zij zullen in de toekomst (naar het zich nu laat aanzien) dit niet langer in de discussie kunnen inbrengen. Misschien wordt het hier straks wel erg stil (dat zou jammer zijn).

Wolveshead | 15-10-10 | 16:05

@La Vie En Rose | 15-10-10 | 16:01
Dat weet ik ook wel, maar ik vind dat dus laf.

Parsons | 15-10-10 | 16:05

@Parsons | 15-10-10 | 16:02
Lijkt me van niet. Ze dichten dat Wilders toe omdat hij politicus is.

Jij en ik zijn nobodies.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 16:04

Parsons | 15-10-10 | 16:02
Daar bent u nu mee bezig door uw comments, top!

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:04

@Barbertjehangt | 15-10-10 | 15:59
Eens, maar dat gaat dus niet gebeuren. #cda #gristengestoorden

Parsons | 15-10-10 | 16:03

verraad van links | 15-10-10 | 15:55
lol

plastic zakje | 15-10-10 | 16:03

Barbertjehangt | 15-10-10 | 15:59
Dat gaat niet gebeuren. Zowel Verhage als Rutte zijn het niet eens met de conclusie van Wilders dat de Islam een ideologie is.

La Vie En Rose | 15-10-10 | 16:03

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 15:58
Tenzij het OM vindt dat guurders een bijdrage leveren aan het publieke/politieke debat.

Parsons | 15-10-10 | 16:02

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 15:56
Ja zo iets.

Parsons | 15-10-10 | 16:01

verraad van links | 15-10-10 | 15:21
Nah, niet nog een splinterpartij erbij. Of van binnenuit medestanders vinden en invloed proberen uit te oefenen op het politbureau of uit de partij stappen.

Parsons | 15-10-10 | 15:45
Zie de comments van Sjeng de helle die volgens mij gelijk heeft in deze.

LOL@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 15:51

La Vie En Rose | 15-10-10 | 16:01

Barbertjehangt | 15-10-10 | 15:59
Precies!

Sjeng de helle | 15-10-10 | 16:00

Als de nieuwe regering kan bewerkstelligen dat de islam als politieke ideologie geclassificeerd wordt hoeven ze wat mij betreft niets anders meer te presteren (bij wijze van spreken). Dat zou het allerbelangrijkste zijn dat er in jaren gedaan is.

Barbertjehangt | 15-10-10 | 15:59

@Parsons | 15-10-10 | 15:54
Jij en ik mogen dat dus niet zeggen volgens het OM.

Fijn dit kudtproces, fijn dat de kaders van de vrijheid van meningsuiting worden vernauwd.

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 15:58

@Parsons | 15-10-10 | 15:54
Dus je mag het nooit zeggen wanneer niemand je kan horen. :)

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 15:56

Je mag niet zeggen dat de koran verboden moet worden tenzij je het doet in de context van het publieke debat. #zucht

Parsons | 15-10-10 | 15:54

@Wolveshead | 15-10-10 | 15:49
Spijker, kop, raak.

Parsons | 15-10-10 | 15:53

verraad van links | 15-10-10 | 15:50
Ik houd het bij het grijze schuurpapier.

plastic zakje | 15-10-10 | 15:53

Wolveshead | 15-10-10 | 15:49
dat heeft de officier met andere woorden ook gezegd. Namelijk de vrijheid van het gedachtengoed.
Anders zou het kunnen worden als de desbetreffende religie als ideologie zou kunnen worden aangemerkt.
Dan zou eventueel Art 1 grondwet niet van toepassing zijn.
Tot zover staat dat niet ter discussie.
Dat zou wel kunnen als een proces om dit te bewerkstelligen zou worden aangespannen

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:52

@Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 15:51
LOL!

verraad van links | 15-10-10 | 15:52

Bram ziet zijn requisitoir nu al voorgelezen worden; dat scheelt weer werk, en de rekening van Wilders zal derhalve met een paar uur in mindering worden gebracht onder de post 'voorwerk OM'.

L. Rakker | 15-10-10 | 15:50

@plastic zakje | 15-10-10 | 15:48
Ja, net zo heilig als mijn plee-rol. Vierlaags, dat dan weer wel.

verraad van links | 15-10-10 | 15:50

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:38
De zaken waar jij op doelt richten zich op handelingen van personen en niet op de religie (of ideologie) an sich. Dat is waar Parsons op doelt m.i. Voor zover mij bekend is een religie zelf vrijgesteld van strafvervolging, ik vind dat dat dan ook voor ongelovigen zou moeten gelden die een ideologie willen ontwikkelen waar, net als bij veel religies, onfrisse ideeen worden geventileerd. Of je verbiedt beiden, of je staat beiden toe. Daar kan w.m.b. geen tussenweg in zitten.

Wolveshead | 15-10-10 | 15:49

Het Heilige Geschift.

plastic zakje | 15-10-10 | 15:48

Parsons | 15-10-10 | 15:45 Wij kunnen en mogen zo denken maar het OM bestaat uit juristen, die moeten zich nu eenmaal aan de regeltjes houden.
Defacto komt het op hetzelfde neer, tot nu toe.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:47

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:41
Het OM had tot de volgende conclusie moeten komen: "De uitlatingen van Wilders zijn feitelijk juist en derhalve niet strafbaar". Wat er nu gebeurt is een laffe om de hete brei heendraaisessie ondersteunt met oeverloos gelul over grammaticale betekenissen van zinsneden uit de wet en uitlatingen van Wilders.

En dat is laf.

Parsons | 15-10-10 | 15:45

Gaan er nu een paar (Rabbae enzo) flink op hun bek?

plastic zakje | 15-10-10 | 15:45

LOL @ het trieste gezicht van die Pestman.

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 15:43

Bram heeft duidelijk moeite om niet juichend op te springen...

Petrus Poortwachter | 15-10-10 | 15:42

@Parsons 15.36
Calm down, het gaat om de uitspraak en die gaat toch de goeie kant op. Moors c.s. kunnen hier lijkt me niks meer tegen inbrengen.

Mindy | 15-10-10 | 15:42

Of met andere woorden:

De hadith "Ik heb opdracht gekregen om tegen de hele mensheid te vechten en ze te doden tot ze geen andere God erkennen behalve Allah en dat Mohammed de profeet van Allah is.” is niet strafbaar, maar als ik zeg: "Ik heb opdracht gekregen om tegen de hele mensheid te vechten en ze te doden, omdat ik andersdenkenden beschouw als honden.” is dat wel strafbaar?

Parsons | 15-10-10 | 15:41

Parsons | 15-10-10 | 15:36
Tegen Wilders zijn klachten ingediend, derhalve zit hij daar.
De OvJ doet niets anders dan deze klachten ontkrachten op basis van de elementen in de desbetreffende artikelen.
Zo kan er ook een klacht tegen ieder ander die aan de criteria voldoet worden ingediend.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:41

@Wolveshead | 15-10-10 | 15:35
En dat terwijl als je met gelovigen in discussie gaat, ze altijd redeneren dat atheïsme ook een geloof is.
(Agnost kun je maar beter niet zijn, dan ontploft hun hersencel)

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 15:39

Wolveshead | 15-10-10 | 15:35
Dat is nog niet een voldongen feit.
De SGP heeft iets dergelijks aan de broek hangen en er zijn eerder uitspraken gedaan over discriminatie ten aanzien van een soort dominee.
Als Bram kien is kan hij volgende week bij de behandeling over de schadeloosstelling van de iman een dergelijke klacht voegen of anderzijds indienen.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:38

@Wolveshead | 15-10-10 | 15:35
Ja en dat is onbegrijpelijk en bovendien aan niemand uit te leggen anders dan de geesteszieke medemens die meent een fantasievriend nodig te hebben. Uit naam van een religie mag je klaarblijkelijk wel oproepen tot moord en doodslag. #SIC!

Parsons | 15-10-10 | 15:38

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:34
Hoe bedoel je? Wilders zit daar toch? Het OM beoordeelt niet of Wilders uitlatingen feitelijk juist zijn, maar slechts of deze strafbaar zijn. En dat is een zwaktebod pur sang. Een zeer laffe houding.

Parsons | 15-10-10 | 15:36

@Parsons | 15-10-10 | 15:32
Niet dat ik denk dat ze dat evt. zouden willen, volgens mij kan dat ook niet aangezien de vrjheid van godsdienst religies vrijstelt van strafvervolging. Een soort perverse diplomatieke onschendbaarheid die helaas niet voor ongelovigen geldt.

Wolveshead | 15-10-10 | 15:35

Parsons | 15-10-10 | 15:32
Dan zal er eerst een klacht moeten worden ingediend.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:34

Godsdienst zou per grondwet verboden moeten worden......
Al meer dan 2000 jaar fitties over sprookjes *zucht*

DrVandy | 15-10-10 | 15:33

GS is vandaag wel in trek in dit proces.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:32

Het OM durft religie niet te toetsen aan de wet. #lutsers

Parsons | 15-10-10 | 15:32

Pats weer een punt.

Mindy | 15-10-10 | 15:31

Het heeft er tot nu toe alle schijn van dat de partijen die zo tegen Wilders te hoop lopen flink op moeten gaan passen met hun retoriek. Als het OM vrijspraak op alle punten eist, is de legitimatie voor hun retoriek bijvoorbaat al afwezig. Dat maakt die retoriek (en dus degene die hem hanteert) dan compleet ongeloofwaardig. Uitstekend vooruitzicht!

Wolveshead | 15-10-10 | 15:29

@verraad van links | 15-10-10 | 15:24
Hé! Wilders moet ontmaskerd worden, niet ik. ;)

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 15:28

Ik vroeg me ineens af of er in IRAN ook zo'n rechtszaak mogelijk zou zijn..

Mr_Pikibelly | 15-10-10 | 15:27

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 15:21
Zeg Sas, ik kan wel F5-en hoor. :)

verraad van links | 15-10-10 | 15:24

Nog verder geredeneert: Indien vrouwen beoordeelt moeten worden voor een baan op basis van hun vrouw zijn, betekend dit dat de man gediscrimineerd wordt, dus discriminatie op basis van geslacht. Dus een tweedeling!
Het objectieve criterium zou kwalitieit op basis van bekwaamheid moeten zijn.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:22

@La Vie En Rose | 15-10-10 | 15:17
Als Scheffer echt een flinke jongen is, dan zegt hij vandaag nog zijn PvdA lidmaatschap op en richt hij een partij op in de trant van DS'70.

verraad van links | 15-10-10 | 15:21

@Creaguurder | 15-10-10 | 15:13
Natuurlijk niet, zij zijn toch juist tégen haat?! ;)

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 15:20

De koran is één groot haatzaai boek, maar het OM doet daar geen enkele uitspraak over. *op de aanklagers kotsen doet*

Parsons | 15-10-10 | 15:20

Barbertjehangt | 15-10-10 | 15:17
Ja want dat beoogt of bewerksteeligt wel een tweedeling in de samenleving.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:17

In het honk van Jolo vloeien de eerste tranen al.

verraad van links | 15-10-10 | 15:17

Kanaleneiland ah, Geert kan het weten, hij heeft daar gewoond en heeft helemaal gelijk, het is erg daar.

Mindy | 15-10-10 | 15:17

verraad van links | 15-10-10 | 15:03
Heb de uitzending gezien.
Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een leider van een partij die nog steeds niet ziet wie/wat het echte monster is en doof is voor de geluiden van b.v. PvdAer Paul Scheffer, die onlangs bij P&W forse kritiek op de PvdA had, mn wat dit soort retoriek betreft.

La Vie En Rose | 15-10-10 | 15:17

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:15

Dat zou een goed neveneffect zijn.

Barbertjehangt | 15-10-10 | 15:17

Nekschot heeft het goed gezien, die stomme dhimmi's denken dat ze zelf nooit aan de beurt zouden komen.
Droom zacht dhimmi verraders, denk aan wat er met de linkse oppositie in Iran gebeurd is. Zij zijn niet meer....

Barbertjehangt | 15-10-10 | 15:16

Dus positieve discriminatie is strafbaar ten aanzien van autochtonen?

Sjeng de helle | 15-10-10 | 15:15

Vrijspraak en weer verder mensen..

Mr_Pikibelly | 15-10-10 | 15:14

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 15:07

Die is goed he! Zou dat doordringen bij hen?

Creaguurder | 15-10-10 | 15:13

Ze zouden Rabbae veel vaker in close up in beeld moeten brengen.

-banned | 15-10-10 | 15:11

Ik discriminator

hij discriminatoort

wij discriminatoren

Discriminator handelen?
Dat is dus wat justitie, politie en linkse partijen zoals het PVDA dus al jaren doen. Moslims worden ontzien bij haatspreken of oproepen tot dood en geweld, het afslachten van homo's , stenigen van vrouwen etc., marokkanen of Turken worden grote conflicten of zware delicten niet opgepakt vanwege hun afkomst of escalatie, er zijn gescheiden loketten bij gemeentes, een apart moslim-discriminatiebureau alleen voor moslims, gescheiden zwemmen etc.

Wat nu?

Creaguurder | 15-10-10 | 15:09

Godsklere (Paul Revere zei het al), moeten we voortaan voordat we iets zeggen of opschrijven in gedachten die drie stappen doen.

"Waarom zeg je niks?"
"Hou nou even je kop, ik zit midden in de derde stap."

Whimpysinger | 15-10-10 | 15:08

lol lol lollerdelol
nu nog het discriminatie gezeik.
Als dat dan ook zo een enorm zware strafeis wordt: "vrijspraak" dan kijken hoe men op maroc.nl e.d. gaat schelden.
Of gewoon rellen schoppen.
Daarna OM aanklagen voor aanzetten tot rellen, immers vrijspraak vragen als je aan behoort te klagen = vragen om rellen = aanzetten tot haat = landverraad = moslimverraad = doodstraf opnieuw invoeren.

Some1!!11 | 15-10-10 | 15:07

@verraad van links | 15-10-10 | 15:03
Dit opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/6... is inderdaad een stuk leuker om te lezen.

Cohen moet eens gaan nadenken of hij de onzin die Van Dam, Samsom en Dijsselbloem hem voeren wel echt wil herkauwen...

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 15:06

Dit gaat ook op het punt 'aanzetten tot discriminatie' richting een eis tot vrijspraak over de hele linie.

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 15:04

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 14:09
Shit, dat was ik ff vergeten.;)

La Vie En Rose | 15-10-10 | 15:03

En alweer een aanklacht van tafel geveegd door het OM, gaat lekker zo!

Wolveshead | 15-10-10 | 15:01

Birgit houdt het spannend ... maar lijkt m.b.t. feit 3 (discriminatie) toch af te koersen op 'niet strafwaardig' ...

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 15:01

3-0 voor Geert Akbar

Methylfenidaat | 15-10-10 | 15:01

@verraad van links | 15-10-10 | 14:56
Inderdaad, nog beter! Dan is hij in elk geval op tijd voor het pleidooi van Mosko ;-)

Wolveshead | 15-10-10 | 14:59

Het OM lult een eind in de rondte over de vorm, maar gaat nergens op de inhoud in.

Parsons | 15-10-10 | 14:58

Het is onwaarschijnlijk laf van het OM dat zee niet in gaan op de islam (en koran) zelf. #lafaards

Parsons | 15-10-10 | 14:57

@Wolveshead | 15-10-10 | 14:53
Laat hem maar mooi liggen.

verraad van links | 15-10-10 | 14:56

Volgende bedrijf.

widtvoet ® | 15-10-10 | 14:54

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 14:44
LOL, als de rest van de middag zo doorgaat moeten ze hem vanavond dus waarschijnlijk de zaal uitdragen ;-)

Wolveshead | 15-10-10 | 14:53

Zo, ik viel vlak voor de pauze weer binnen. Alle reacties (na mijn korstondige afwezigheid) nagelezen hebbend, heb ik niet veel gemist qua eisen van het OM.
Is Rabbae al ingestort na al het onrecht wat het OM voor hem in petto heeft?

Wolveshead | 15-10-10 | 14:37

wat een viezigheid

Abugreip | 15-10-10 | 14:35

@TypeR | 15-10-10 | 14:26
Natuurlijk is het satire, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Jan Moors zou deze dingen nooit zeggen of opschrijven. Hij zou ze wel denken, ben ik bang.

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 14:32

Geert Akbar!

Methylfenidaat | 15-10-10 | 14:30

Pauze. Mo & Rene kunnen wel een bakkie haatthee gebruiken volgens mij.

verraad van links | 15-10-10 | 14:29

Standpunt OvJ: Fitna gaat over 2-deling tussen islam en het westen, niet die tussen mensen, geen haatzaaien dus ...

Conclusie feit 2 in z'n geheel: Niet strafwaardig, dus VRIJSPRAAK !

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 14:29

en weer een vrijspraak

sjongejonge123 | 15-10-10 | 14:28

Man man, als dat Fitna gedoe al strafbaar zou zijn, dan kan elk journaal of documentaire over het Midden-Oosten ook al tot haatzaaien aanzetten.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 14:26

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 14:03
Ongefuckinglofelijk. Daar druipt de partijdigheid, dhimmieheid en haat jegens Wilders en Moszkowicz van af. Hij geeft het nog toe ook in dat stuk. Ik had al geen vertrouwen in het recht, maar zelfs dat kan dus nog minder worden.
Dit is trouwens wel door iemand anders geschreven...... is het geen satire? *hopen doet*

TypeR | 15-10-10 | 14:26

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 14:23

Tuurlijk, het OM zal consistent zijn, het niets eisen, ze zullen slechts ruimte bieden voor de rechters en het verder inkaderen van de vrijheid van meningsuiting voor de jurispondentie.

Maar zei ze nu dat de Koran aanzet tot geweld?

Paul Revere | 15-10-10 | 14:25

Komen we nu aan 'Fitna' toe ... en uit de inleidende woorden van OvJ Brigitte blijkt al dat het OM de film niet als 'strafwaardig' gaat presenteren ...

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 14:23

Hoorde ik dat goed? Het OM vindt dat de "Koran aan zet tot geweld?"

Paul Revere | 15-10-10 | 14:21

Whimpysinger | 15-10-10 | 14:03
Zie verder 137c tm 137g.
www.wetboek-online.nl/wet/Sr.html#1256...

Totaal krankzinnige bepalingen, nu deze religie of overtuiging gelijkstellen aan aangeboren zaken als ras, sekse, seksuele geaardheid.

Religie of levensovertuiging kun je op zaterdag altijd inruilen bij de Hema, dus waarom die troep überhaupt genoemd wordt is mij een raadsel. Bon, artikel 1 Gw. is dan ook krankzinnig.

We zijn door gevaarlijke gekken omringd, iemand zei het al eens (WFH).

Heads or Tails | 15-10-10 | 14:20

*Rabbae met handen in haar ziet*

gentle giant | 15-10-10 | 14:20

Wat een gênante schertsvertoning. Om je dood te schamen en dat in mijn land.
Ik weet niet meer of ik moet lachen om de kafkaëske idioterie die voor rechtsspraak door moet gaan of moet huilen om het verval van de rechtsspraak in Nederland,

Barbertjehangt | 15-10-10 | 14:17

@Whimpysinger | 15-10-10 | 14:14
Ja, maar zijn opdrongen 'vriend' Achmed Aasgier overweegt het wel degelijk.

verraad van links | 15-10-10 | 14:17

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 14:03
Au van stoel gevallen, ook door de onbeschaafde bewoordingen van Moors.

Mindy | 15-10-10 | 14:16

Gelukkig heeft Donald Duck nog geen aanklacht ingediend.

Whimpysinger | 15-10-10 | 14:14

Ik stel voor dat de Nederlandse staat iedereen een uitleg doet toe komen. Zodat iedereen in Nederland zijn meningen kan toetsen op legaliteit door middel van het drie stappen plan zoals dat door het OM wordt toegepast. Wellicht zijn ook nog wat Postbus 51 spotjes nodig. Voorkomen is beter dan genezen!

Paul Revere | 15-10-10 | 14:13

ik meen me te herinneren dat vorige week advocaat beledigde partijen mochammed rabaeae aankondigde als sprekert in het proces. is dat al geweest? of hebben we dit nog tegoed?

hetluis | 15-10-10 | 14:12

*Tandenknarsen van Danen, Rabbae en consorten hoort*
Vermoed dat alle aanklagerTs na dit proces aan een gebitsprothese moeten.

La Vie En Rose | 15-10-10 | 14:10

Whimpysinger | 15-10-10 | 14:03

Of deze: Je mag wel waarschuwen voor de Islam, maar niet tegen Iraniers. Ook al is Iran een land dat terreur exporteerd.

Paul Revere | 15-10-10 | 14:07

Whimpysinger | 15-10-10 | 13:54

Volgens deze opvatting had je in 1935 wel mogen waarschuwen voor nazies, maar niet voor Duitsers. Terwijl die Duitsers toch wel degelijk het gevaar waren voor Nederland.

Paul Revere | 15-10-10 | 14:04

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 13:36
Neuh, ik begrijp dat 'niemand' nog zin heeft in het proces tegen Wilders.
Het proces gaat nl niet zoals 'niemand' had gehoopt en geeft nou juist een beeld van de intolerantie en haatzaaierij van 'niemand' tegen Wilders.
En daar zit 'niemand' niet op te wachten natuurlijk.
Thnx voor de Tweets!

La Vie En Rose | 15-10-10 | 14:03

@Heads or Tails | 15-10-10 | 13:57
Dus we mogen niks lelijks zeggen over aanhangers van veroverings- en onderwerpingsideologieën als het nationaal-socialisme of de islam?

Whimpysinger | 15-10-10 | 14:03

@Whimpysinger | 15-10-10 | 13:54
En wat bedoelt u hier precies mee?

Art Vandelay Ultor | 15-10-10 | 14:03

Heads or Tails | 15-10-10 | 13:57
Dan zou er een verschil moeten zijn tussen aanhangers en practikanten van de uitwassen van een ideologie.
Zonder een Godwin te willen plaatsen:
Na de tweede wereldoorlog werden de practikanten van de NSB geïnterneerd en hun werd tevens het kiesrecht ontnomen.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 14:02

Whimpysinger | 15-10-10 | 13:54
Er schijnt verschil te zijn tussen een ideologie en de aanhangers van een ideologie (of religie).
Very elementary, geen woord Frans bij, en cruciaal als je de bepalingen in Sr. kent.

Heads or Tails | 15-10-10 | 13:57

@Parsons | 15-10-10 | 13:53
Of Zalm. Die veroorzaakte pas een intrinsiek conflictueuze tweedeling!
#euro

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 13:57

@Parsons
En wanneer de Haagse haatbaard die van sport schijnt te houden...

Mindy | 15-10-10 | 13:56

@Paul Revere
Inderdaad een volstrekt krankzinnig, sofistisch onderscheid tussen islam en mohammedanen.

Whimpysinger | 15-10-10 | 13:54

Dit gaat goed zeg.

Mindy | 15-10-10 | 13:52

Wie gelooft er nu nog dat Jantje "kan ik me voorstellen" Moors de kloten heeft om Wilders te veroordelen? De man zou geen leven meer hebben (en terecht).

Whimpysinger | 15-10-10 | 13:52

Als dit zo nog even doorgaat gaat Geert echt overwegen om Brigitte ten huwelijk te vragen...

Petrus Poortwachter | 15-10-10 | 13:50

Hoe moet een normaal mens nog weten wat ie wel en niet mag zeggen over moslims en Islam?

Paul Revere | 15-10-10 | 13:49

@Whimpysinger | 15-10-10 | 13:37

Misschien heeft ze wel een trap in zijn kloten gekregen en heeft ze daarom zo'n hoge stem. O.O

-banned | 15-10-10 | 13:38

ROFLOL@Whimpysinger | 15-10-10 | 13:37

charles poploch | 15-10-10 | 13:38

@-banned | 15-10-10 | 13:33
Maar geef toe, hij heeft toch wel een erg hoge stem.

Whimpysinger | 15-10-10 | 13:37

'Niemand heeft nog zin in proces Wilders'
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

Vreemd, ik had er aanvankelijk ook mijn bedenkingen over, maar ik ben helemaal om.

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 13:36

@mayor_pickwick | 15-10-10 | 13:27
Het OM haalde Halsema aan die Wilders beschuldigde van racistische uitlatingen. Daar is volgens het OM echter absoluut geen sprake van.

Ik moet er helaas even tussen uit. Tot laters!

Wolveshead | 15-10-10 | 13:35

@charles poploch | 15-10-10 | 13:32

hahaha das lache! Die hadden we nog niet gehoord de laatste weken!

-banned | 15-10-10 | 13:33

Spreekt er nu een man of een vrouw?!

charles poploch | 15-10-10 | 13:32

Aktivist | 15-10-10 | 13:27
We zien het mooie van de cultuurverrijking nog niet, we moeten er nog aan wennen. Wij zijn ook zo dom. Alleen maar bezig met ons westers-imperialistisch-kapitalisch-rechts-xenofoob-fascistisch-racistisch-tokkie gedachtengoed

sjongejonge123 | 15-10-10 | 13:30

Wolveshead | 15-10-10 | 13:25
Wat werd er gezegd over Halsema?

mayor_pickwick | 15-10-10 | 13:27

Jongens, jongens, dit moeten we toch niet willen met z'n allen....

Aktivist | 15-10-10 | 13:27

Halsema wordt ook nog even terecht gewezen door het OM. Benieuwd of we daarvan iets gaan merken in de toekomst.

Wolveshead | 15-10-10 | 13:25

@Barbertjehangt | 15-10-10 | 13:20
Dat is het positieve neveneffect van deze rechtzaak, al denk ik niet dat dat de opzet is geweest van degenen die hem hebben aangeklaagd. Maxima zou zeggen: "Ze zijn een beetje dom".

Wolveshead | 15-10-10 | 13:23

Eigenlijk komt dit hele schijnproces neer op een grote aanklacht tegen de islam :)

Barbertjehangt | 15-10-10 | 13:20

@-banned | 15-10-10 | 13:19
Sorry, Bram natuurlijk met een hoofdletter.

-banned | 15-10-10 | 13:19

Bram vindt het allemaal wel goed zo. De OvJ doet zijn werk en bram krijgt ervoor betaald.

-banned | 15-10-10 | 13:19

ROFL ... _O_ @ Whimpysinger | 15-10-10 | 13:13

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 13:16

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 13:12
Dank ook namens mij.

Wolveshead | 15-10-10 | 13:14

Jullie mogen wel lelijke dingen zeggen over het nationaal-socialisme, maar NIET over nazi's. Is dat begrepen?

Whimpysinger | 15-10-10 | 13:13

En het OM gaat vrolijk beargumenterend door om Wilders onschuldig te verklaren aan de ten laste gelegde feiten. Dit wordt een lange middag voor Rabbae, Danen en geestverwanten ;-)

Wolveshead | 15-10-10 | 13:13

mayor_pickwick | 15-10-10 | 13:07

Jij zou ook nooit weigeren he? ^^. Koekje erbij?. Als er maar geen Kohen sfeertje gaat hangen.

Mr_Pikibelly | 15-10-10 | 13:13

Is de emmer zoete tranen op joop al vol?

-banned | 15-10-10 | 13:11

Mr_Pikibelly | 15-10-10 | 12:40
Lekker.

mayor_pickwick | 15-10-10 | 13:07

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 12:22

Dank voor het plaatsen van de twitters.

Barbertjehangt | 15-10-10 | 13:06

Staatstv is er wel. Hoorde GS genoemd worden.

Mindy | 15-10-10 | 13:05

He het gaat nu over de column van 6 feb op GS.

Tinus Trekveer | 15-10-10 | 13:05

We zijn weer begonnen!

@RTL wakker worden!

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 13:04

Gelukkig zullen we nu, ook bij vrijspraak, door de uitgebreide beschrijvingen vol subjectieve vingerwijzingen van mijnheer cartoonist catcher Velleman en die mevrouw met dat alternatieve kapsel, eingelijk een goed 3 stappen systeem hebben om te beoordelen of onze mening over de gevaren van massa immigratie en moulahkultoer wel mag. Het is even studeren, maar dan weet je ook wat er boven je hoofd kan hangen. Maar men kan natuurlijk ook zwijgen (Paul Revere zegt: zwijgen is goud!) als men het niet aan de stok wil krijgen met cartoonist hunter & alto lady.

Paul Revere | 15-10-10 | 13:03

@CoffeePatch | 15-10-10 | 12:13
Sorry voor de late reactie, ik maakte gebruik van de pauze om even met de hond te wandelen. In antwoord op jouw vraag (al denk ik dat je het antwoord daarop zelf eigenlijk wel weet): Of Moors en kornuiten dat aandurven weet ik niet (het lijkt mij eigenlijk van niet), in theorie kan de rechter echter toch tot strafoplegging overgaan indien het OM vrijspraak eist. Onze gerespecteerde medereaguurder Behaard smaalkopje (| 15-10-10 | 12:37) heeft dit overigens al keurig neergeplempt.

Wolveshead | 15-10-10 | 12:46

@Parsons | 15-10-10 | 12:31
Hmm, het duwt mijn geestesgesteldheid in de richting van haat jegens Velleman. ;)


*nog wat leeuwen knuffelen gaat*
www.youtube.com/watch?v=_89U-N-5w0g

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 12:41

Kopje thee iemand?

Mr_Pikibelly | 15-10-10 | 12:40

Zou de rechter in zijn uitspraak de islam ook als een bewezen geweldadige ideologie betitelen of is dat placebo?

Fukjoe | 15-10-10 | 12:39

@Waldorf en Statler | 15-10-10 | 12:13 Als de OvJ's op deze voet voortgaan zullen zij - zéér weldoorwrocht beargumenteerd - vrijspraak eisen:

Moors zal dan van verdomd goeden huize moeten komen om, voor het oog van de camera's en geheel Nederland, tegen zo'n weldoorwrochte argumentatie in te gaan:

Hij kàn dat uiteraard doen ... en in principe zou dan zelfs de situatie kunnen ontstaan dat het OM in beroep gaat tegen de straf, die immers ingaat tegen de door hen geëiste vrijspraak ... :-E ... dat zou volgens mij een unicum zijn, dat OM èn verdediging eensgezind in beroep gaan tegen exact hetzelfde ... LOL

Het Amsterdamse Hof heeft, met hun arrogante en tamelijk bezopen eerdere beslissing, alle schijn van partijdigheid tegen zich ... en zal zich daar uiteraard tegen verweren door andere rechters op deze zaak te zetten ... maar een vertoning zal het desalniettemin worden: Moet je je voorstellen dat het OM nu nauwgezet beargumenteerd vrijspraak vraagt, door Moors wordt overruled en in het hoekje wordt gezet, en dan in de beroepszaak OPNIEUW vrijspraak vraagt, met precies dezelfde argumenten als nu: Dan kijken wij (en iedereen kijkt mee) tegen die tijd naar een soort schandaal van jewelste, waarin de bijl wordt gezet in exact het hart van de hele kwestie: Dat deze zaak helemaal niet voor de rechter had mogen komen, en dat 'opinie-delicten' in feite grote onzin zijn, en voornamelijk een alibi voor censuur in alle mogelijke vormen, waarvan het merendeel onder 'zelfcensuur' valt ...

Misschien moeten we zo'n beroepszaak eigenlijk maar willen, bedenk ik nu ... :-E

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 12:37

@doskabouter | 15-10-10 | 12:29
Roze linkjes in het topic niet gezien?

Parsons | 15-10-10 | 12:34

Beeld weg... aanslag? ;)

hondsdolle baas | 15-10-10 | 12:33

In een verplichte wedstrijd, waarbij men verplicht op de grond moet liggen maar een Paul Velleman dagenlang op je kop cartoon peop mag schijten, in zo'n wedstrijd valt er natuurlijk niets te winnen. Het is slechts wachten op het moment dat de queen rechter zegt: u mag gaan meneer Wilders, tot de volgende keer!

Paul Revere | 15-10-10 | 12:32

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 12:03
Goed stuk van Paul.

Parsons | 15-10-10 | 12:31

Ik dacht dat het proces live was? Op RTL worden de beelden steeds teruggespoeld en krijg ik nu een colorbar?

doskabouter | 15-10-10 | 12:29

Nou hup, eis, verontwaardiging, omzetten naar een voorwaardelijkje en zand erover. De spelregels zin uitgelegd. Gewoon meedoen Wilders of terug naar je eigen provincie.

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 12:28

Het OM weet dus niet dat finnen van Riffijnen afkomstig is. Weten we dat ook weer.

Parsons | 15-10-10 | 12:28

-weggejorist-

Emaan | 15-10-10 | 12:25

Naar schatting van de OvJ's hebben ze vandaag nog van 13:00-17:00 nodig ... betekent i.i.g. dat ze letterlijk ELKE in de aanklacht opgenomen uitlating langs hun zelfgeformuleerde meetlat gaan leggen ...

Het Volkskrant-interview is nu afgerond, en daarin heeft het OM voor de volle 100% 'niet strafwaardig' beargumenteerd ... volgens mij gaat dat betekenen dat het OM geen ènkele in de aanklacht opgenomen uitlating van Wilders als 'strafwaardig' gaat beoordelen ... die in de VK waren immers het scherpst (of ben ik iets vergeten?) ...

Als ik daarin gelijk heb kon dit nog wel eens een onverwacht fraaie dag voor de rechtszekerheid en de vrije mening worden ... :-E

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 12:22

Wolveshead | 15-10-10 | 12:07
Hun hoop is nog gevestigd op de rechtbank, zou Jan Moors het aandurven om tegen het oordeel van het hof in te gaan, die vonden tenslotte dat Wilders vervolgd moest worden.

CoffeePatch | 15-10-10 | 12:13

@Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 11:52
Het OM fileert de vervolgingsopdracht. Als het OM daarmee doorgaat en inderdaad vrijspraak eist, vraag ik me af met wat voor kromme en onnavolgbare redenering Jan Moors op 5 november gaat komen om Wilders tóch te kunnen veroordelen.

Wilders zal bij een veroordeling zonder twijfel in beroep gaan, dan komt hij bij het Hof in Amsterdam terecht. Maakt een wrakingsverzoek op grond van de schijn van partijdigheid - overtuigend geïllustreerd door de vervolgingsopdracht - dan kans? Of kan het Hof zich er dan achter verschuilen dat bij de vervolgingsopdracht - hoewel die van datzelfde hof komt - ándere rechters betrokken waren?

Waldorf en Statler | 15-10-10 | 12:13

@CoffeePatch | 15-10-10 | 11:59
LOL. Hij zal wel bijgepraat worden door zijn medestanders die een, naar mijn inschatting, voor hen zeer vervelende lunchpauze ingaan. Ben wel benieuwd naar de koppies van de klagers als zij rond 1 uur weer verder gaan.

Wolveshead | 15-10-10 | 12:07

Moszkowicz deed dinsdag voorkomen dat het vandaag mogelijk nog spannend zou worden. Hij speelde gewoon een spelletje.
Eerst zag het OM niets in vervolging. Dus waarom zou het OM nu tot iets anders komen dan vrijspraak? Daarmee zou het OM alleen zichzelf belachelijk maken.

vip33 | 15-10-10 | 12:06

sjongejonge123 | 15-10-10 | 12:03
LOL!
'.. maar het OM gedraagt zich nogal rechstfascistschxenofoobislamofoob'.

Frau Antje | 15-10-10 | 12:06

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 12:03
Zou er sprake kunnen zijn van "voortschrijdend inzicht" bij Velleman?

sjongejonge123 | 15-10-10 | 12:05

OM: frei-acht, ben er wel klaar mee
en nu iets belangrijkers: De bom op Iran

Abugreip | 15-10-10 | 12:04

@sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:57 Uit ervaring sprekende kan ik melden dat het optreden van deze beide OvJ's een uitzondering vormt op de wijze waarop het OM doorgaans 'opinie-delicten' vervolgt: Dat gaat er als regel een stuk minder genuanceerd en met iets meer 'bestraffende' uitstraling aan toe ...

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 12:03

CoffeePatch | 15-10-10 | 11:59
Hij vraagt zometeen tijdens de lunch aan Prakken: en, is Wilders al schuldig verklaard? En dan zegt Prakken: nee, nog niet, we hopen dat het nog gebeurt, maar het OM gedraagt zich nogal rechstfascistschxenofoobislamofoob.

sjongejonge123 | 15-10-10 | 12:03

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 11:59
Moet de kieswet nu al op de schop?

Sjeng de helle | 15-10-10 | 12:01

@CoffeePatch | 15-10-10 | 11:59
lol

-banned | 15-10-10 | 12:00

Wolveshead | 15-10-10 | 11:57
Zou Rabbae dan begrijpen wat er wordt gezegd door het OM?

CoffeePatch | 15-10-10 | 11:59

Wisseling van de wacht ... Dan gaan we nu eens horen wat Paul Velleman te melden heeft ...

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 11:58

Je zal daar de hele dag maar als klager zitten en al je punten afgeschoten zien worden door het OM. Het is hen van harte gegund!

Wolveshead | 15-10-10 | 11:57

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 11:52
Inderdaad, we zijn door de media en het Hof al niet meer gewend dat je ook nog door een neutrale bril naar feiten kunt kijken

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:57

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 11:49
Ben benieuwd of hiermee de benadering van de Islam enerzijds, als peroonlijke interpretatie , zowel als religie en als idiologie wordt geaccepteerd.
Als je het gedoogaccord volgt is dit wel gescheiden.
Zou het slechts als religie worden bekeken dan zou het gedoogaccoord, doorredenerend, wetmatig elke rechtsgrond missen,.
Moet je nagaan wat hier op het spel staat.
Buiten de vrijheid van meningsuiting.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:54

moslims zij het probleem idd

Abugreip | 15-10-10 | 11:54

@-banned | 15-10-10 | 11:40 Die had ik gemist, ik schakel net pas in ... :-E ... maar ik geloof je direkt: Ik kan het OM tot op dit moment slechts een compliment maken voor de zakelijke eliminerende benadering ...

Wèl zit me nu dus af te vragen wat er ná die eliminatie (van de onzin in de aangiften) nog overblijft aan wèl zgn. 'strafwaardige' feiten: Ik kan feitelijk niets bedenken, dus wat zie ik over het hoofd?

Het is nú al zeer duidelijk dat deze beide OvJ's hun reedt afvegen met de arrogante voorschriften uit de beslissing van het Amsterdamse Hof in de art. 12 - procedure waarvoor ... ik zeg het nog voorzichtig: Hulde !

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 11:52

Hier is het al 2020.

H.A. Ram | 15-10-10 | 11:51

ol ben er klaar mee, recht is rechts. fikken met die keet.

Abugreip | 15-10-10 | 11:49

Aktivist | 15-10-10 | 11:43
Dat is neergelegd in de onafhankelijkheid van de rechter in dit geval is het misschien dubieus te noemen. Daarom vind ik dit proces stupide.
Er zijn wel enige artikelen geplaatst die de afzwakking van de Trias Politica aangeven, o.a. over de regelende werking en corrigerende werking van de Rechter.
Maar ik weet nu even niet waar dat is geweest.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:47

Kortan = geen bron van geweld????

Abugreip | 15-10-10 | 11:45

Het was cynisch bedoeld maar toch bedankt dat jullie het uitleggen.

marissie333 | 15-10-10 | 11:45

Kanalen eiland/ inactief / criminaliteit / verloedering / allochtonen etc: In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik die ervaring in Poptahof (Delft) zelf heb mogen ondergaan. Ik spreek dan al over 19 jaar geleden dat ik dat heb mogen ervaren.

Mr_Pikibelly | 15-10-10 | 11:45

Kanaleneiland een vieze wijk? Ik vind het een prachtig wijkje, een paradijs.

H.A. Ram | 15-10-10 | 11:44

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:30
Toch is het vrij uniek als een rechter een beklaagde veroordeelt terwijl het OM vrijspraak eist.
Maar met dit vooringenomen zootje dat een rechtercollege moet voorstellen, is de uitkomst inderdaad open.

Aktivist | 15-10-10 | 11:43

marissie333 | 15-10-10 | 11:34
Intrinsieke waarde is een begrip uit de Bedrijfseconomie.
Dat wil zeggen de waarde tussen bezittingen schulden of in dit geval een intrinsiek waardeoordeel de plussen en de minnen.
In de economie haal je dat uit de balans.
Als het oordeel van waardeneutraal is, is er dus geen negatief noch positief beeld gevormd.
Zo wordt dus hier alles langs die meetlat gelegd.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:42

2-0 voor Wilders

Methylfenidaat | 15-10-10 | 11:41

-weggejorist-

Bloodzone | 15-10-10 | 11:41

@Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 11:36

Het OM geeft tevens even netjes aan waarom het wrakingsverzoek juiste actie van Mosco/Wilders was.

-banned | 15-10-10 | 11:40

Ze hebben NIKS! Go Geert!

Snap je!? | 15-10-10 | 11:40

OM kan niet zonder spraakgebrek wtf

Abugreip | 15-10-10 | 11:38

de rechtbank krijgt een stijve nek van de Ovj

dE siMpELsTe | 15-10-10 | 11:38

@Sjeng de helle
Als het hof niet naar het OM luistert zijn ze bevooroordeeld(wist ik eigenlijk al wel) En dan kunnen ze half nederland wel voor het gerecht dagen voor discriminatie,met mij erbij. Mijn mening is niet gevormd door uitlatingen van Geert maar door het lichtgetinte straattuig voor mijn deur sávonds waar ook enkele blanke bij lopen overigens.Die doen heel erg hun best om aan de kant geschoven te worden.Ik hoop dat Geert en Bram door gaan tot ze vrijspraak hebben gekregen.

huppeltrutje | 15-10-10 | 11:37

@marissie333 | 15-10-10 | 11:34
Burke kunnen we het niet meer vragen.
#Solomonsoordeel

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 11:37

Als ik dit requisitor goeed beluister is het OM nu zonder meer vrijspraak aan het beargumenteren voor het Volkskrant-artikel ... :-E

Behaard smaalkopje | 15-10-10 | 11:36

@Bloodzone | 15-10-10 | 11:33 "Kan moskovitch het niet afhandelen ?"


Die kan eigenlijk ook naar huis. De OvJ kan het best alleen ;)

-banned | 15-10-10 | 11:35

yamahaha | 15-10-10 | 11:33
Het viel mij ook al op. Hier werd een waardeoordeel als feit weergegeven door het OM.

kettinghond | 15-10-10 | 11:35

Hoe doe je dat nou,een intrinsieke conflictueuze tweedeling veroorzaken?

marissie333 | 15-10-10 | 11:34

""... een schadelijke eigenschap van moslims..."

yamahaha | 15-10-10 | 11:33

-weggejorist-

Bloodzone | 15-10-10 | 11:33

huppeltrutje | 15-10-10 | 11:25
Zelfs als het OM vrijspraak zal vragen, weet ik niet of het Hof toch tot veroordeling zal overgaan omdat het Hof geen gevolg hoeft te geven aan de eis.
Dan staat echter Hoger Beroep open en tenslotte cassatie bij de Hoge raad.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:30

Aktivist | 15-10-10 | 11:24
Persoonlijk vind ik daarom dit proces het meest stupide op gebied.
Dit werkt als een boemerang of backfire.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:28

wtf... de paus heeft gelijk? D55

Abugreip | 15-10-10 | 11:26

Thanks voor je uitleg Sjeng de helle en ik hoop dat je gelijk hebt en dat Geert deze zooi achter zich kan laten.

huppeltrutje | 15-10-10 | 11:25

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:22
Vergeet vooral niet dat het OM al vanaf den beginne NIET tot vervolging wilde overgaan. Neen, het zijn de zgn. onafhankelijk benoemde rechters die diep bukten voor de politiek en het OM dwongen tot vervolging over te gaan.
Het OM wil nu zijn hoofd uit deze strop trekken.

Aktivist | 15-10-10 | 11:24

Ik kijk vanavond weer verder *aus*

Rammstein | 15-10-10 | 11:23

Een ding is mij vandaag duidelijk geworden !!!!! ik ga nooit of te nimmer bij justitie of het gerecht werken.Sjee hee wat een droge hap.

huppeltrutje | 15-10-10 | 11:22

reade romke | 15-10-10 | 11:17
Het is wat moeilijk te begrijpen, maar het OM determineerd in feite de aanleiding tot dit proces door het Hof. Elk ten laste gelegde Artikel bestaat uit elementen daarnaast bestaat er jurisprudentie van verschillende niveaus dus ook de internationale en de visie van rechtsgeleerden. Het OM, dus de OvJ, haalt dus elke vorm van die elementen en beschouwingen aan.
Zo kan zometeen bij de eis elke twijfel worden uitgesloten.
Als het OM dus vrijspraak zou eisen is elke mogelijkheid in de toekomst tot vervolging nagenoeg uitgesloten.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:22

Wie zal het eerste ongegeneerd gaan zitten geeuwen?
Bram of Greet?

kettinghond | 15-10-10 | 11:21

Wolveshead | 15-10-10 | 11:16
Een poging tot Turks.

Rammstein | 15-10-10 | 11:21

Aktivist | 15-10-10 | 11:19
Het OM fileert mooi de vooringenomenheid van het Hof.
Bram hoeft straks geen pleidooi meer te houden, dat doet het OM nu al

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:21

Danen en consorten worden nog even betiteld als gefrustreerden en zulthoofden, AU! ;-)

Wolveshead | 15-10-10 | 11:21

aanzetten zonder gevolg..:)

Causa Sui | 15-10-10 | 11:21

Het OM vindt de beschikking van het Hof hoogst eigenaardig en niet juist, zeggen ze tussen de regels door

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:20

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:42
Het komt er dus op neer dat het Hof de beklaagde al veroordeelt heeft en dat het OM het Hof moet intomen.
Het lijkt wel een stoelendans: Het Hof speelt OM en het OM speelt Hof. Een afschuwelijke demonstratie van de teloorgang van kwaliteit en objectiviteit in de rechtspraak (heeft wel nooit echt bestaan, maar toch....).
Het is al 1000 keer gezegt, maar het blijft een politiek showproces, compleet met vooringenomen rechters en klagers met tonnen boter op het hoofd. Geen DDR-niveau, maar Noord Korea waardig.

Aktivist | 15-10-10 | 11:19

137d, ik ga even verder

Abugreip | 15-10-10 | 11:17

Wat een saaie gasten van het OM... je valt er gewoon bij in slaap!

reade romke | 15-10-10 | 11:17

*Murw-alert*

Frau Antje | 15-10-10 | 11:16

@Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:08
Die uitdrukking ken ik niet, maar ik ga er maar vanuit dat het zoiets als "bedankt" betekent.

Wolveshead | 15-10-10 | 11:16

Het Hof krijgt nog veel meer billenkoek!

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:15

Bram heeft er plezier in.
Het Hof krijgt de oren gewassen door de OvJ.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:15

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:12
Dat is niet zo verwonderlijk, gezien uw gedachtengang.
En zoek "gebiedende wijs" even op, met name gevolgd door een vraagteken.
Godwin-lovert.

Rammstein | 15-10-10 | 11:15

Is uberhaupt iemand het inkijkmomentje in blouse van notulerende dame opgevallen?

Zagjedat? | 15-10-10 | 11:14

@ Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 11:09

Dank u!

kudtvlieg | 15-10-10 | 11:13

huppeltrutje | 15-10-10 | 11:11
Methyl wil alleen even laten weten, dat hij heel intelligent is.

Rammstein | 15-10-10 | 11:13

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:09
LOL,'
Ze snappen er de ballen van.zouden toch eens lof der zotheid moeten gaan lezen van Erasmus.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:12

Rammstein | 15-10-10 | 11:11
Geef jij niet van die duffe "antwoorden". Jouw gebiedende wijs retoriek doet mij denken aan den Quran.

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:12

-weggejorist-

1%biker | 15-10-10 | 11:12

@Methylfenidaat | 15-10-10 | 11:00
Heb jij het adres van de LOI voor mij? Ik ben Nederlands geboren maar kan er geen koek van bakken tot nu toe. Ze lullen veel maar zeggen weinig in mijn oren.

huppeltrutje | 15-10-10 | 11:11

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:09
Lees je in en stel niet van die duffe vragen ?

Rammstein | 15-10-10 | 11:11

Sjeng! Carnavalswagen!

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:09

3 stappen model folkz, cherso is er klaar voor. De tyfushonden gaan echt voor de kill. Ik neem nog even voor een slokje vodka

Abugreip | 15-10-10 | 11:09

By the way: Waar is Gerard Spong gebleven? Die homeau had Wilders toch ook aangeklaagd?

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:09

Carnaval lalala!!

yamahaha | 15-10-10 | 11:09

Wolveshead | 15-10-10 | 11:07
Tamam.

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:08

@Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:02
Nee, dat kan alleen in een Civiele Procedure (zoals a.s. woensdag m.b.t. de aanklacht vanwege Fitna).

Wolveshead | 15-10-10 | 11:07

ik heb de hele ochtende de intentie al om een forward/play knop te gebruiken

dE siMpELsTe | 15-10-10 | 11:07

177.natu | 15-10-10 | 11:06
Nee, ze proberen hem nu om te brengen met saaie verhalen.

Rammstein | 15-10-10 | 11:06

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:04
Formeel gezien moet degene die de zaak verliest toch de proceskosten betalen? Ik zeg: kosten van Brammetje voor Wilders. En alle tijd die Wilders kwijt is geweest aan deze onzinzaak etc etc ?

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:06

Het OM heeft een heel huis gebouwd om alles in op te hangen. Technische specificaties vliegen je om de oren en het middel om alles aan elkaar te hechten dient de analogie.

yamahaha | 15-10-10 | 11:06

is ie al veroordeeld?

177.natu | 15-10-10 | 11:06

*Meneer de Uil-stem opzet*
"Ja, zelfs provocatie!"

"en nu maar snel naar jullie warme ...."

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 11:05

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:02
Dat komt ten laste van het Justitie budget, dus uit belastinggeld.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 11:05

Bij deze uitspraak waar die niet onderuit komt
Dankzij goede vrienden krijgt hij de juiste uitspraak
gelukig maar

kafka.antenna.nl/?p=293

erickvandijk | 15-10-10 | 11:05

Causa Sui | 15-10-10 | 11:03
Als iemand er eens een paar voor het gerecht daagt, wie weet ?

Rammstein | 15-10-10 | 11:04

Het OM zet groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie min of meer op 1 lijn (o.i.g. in elkaars verlengde) waarbij groepsbelediging als minder zwaar delict moet worden gezien. Aangezien Wilders, volgens het OM, al vrijgesproken moet worden voor groepsbelediging lijkt het mij onmogelijk dat het OM strafoplegging zou vragen voor het vermeende aanzetten tot discriminatie.

Wolveshead | 15-10-10 | 11:04

Brutus Grootbek | 15-10-10 | 10:52... Joden ook.

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:04

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:02
Zou mooi zijn. Helaas komt het dan waarschijnlijk weer uit een of ander subsidiepotje.

sjongejonge123 | 15-10-10 | 11:04

Geldt dit ook allemaal voor wat die enge imams zeggen of mogen die dat blijven doen, omdat ze nu eenmaal een haatdragende discriminerende oorlogsgeile god citeren?

Causa Sui | 15-10-10 | 11:03

Moet die Aboebaba-groenlinks-Marokkaans-Mensch aanklager van Wilders nu alle proceskosten betalen als Wilders vrijgesproken wordt?

Fuckdehuisregels | 15-10-10 | 11:02

Mochten bepaalde mensen het allemaal niet begrijpen zou ik adviseren nog eens het aanbod tot volgen van taallessen in heroverweging te nemen.

Methylfenidaat | 15-10-10 | 11:00

Brutus Grootbek | 15-10-10 | 10:52
Heb je nou echt n i e t s anders te zeggen dan een Godwin ?

Rammstein | 15-10-10 | 10:59

Doe eens iets progressiefs en vervolg de snel beledigde schreeuwlelijkerts die ziekelijk dwepen met een kwaadaardige profeet, lieden die hun eigen cultuur dagelijks in zo'n kwade geur neerzetten.

Jan Passant mk2 | 15-10-10 | 10:56

@Brutus Grootbek | 15-10-10 | 10:52
Zodat ie in de gelegenheid werd gesteld Mein Kampf te schrijven.
#sweetirony

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 10:54

Adolf heeft ook in de cel gezeten voor WO II.

Brutus Grootbek | 15-10-10 | 10:52

@BarneyBoner | 15-10-10 | 10:51

Nee hoor, je moet gewoon eerst heel duidelijk de definities definieren voordat je ze kunt toepassen...

-banned | 15-10-10 | 10:52

Amigo1973 slaat de spijker helaas vol op de kop. Ik herken dit. :(

Talpa | 15-10-10 | 10:51

Wat een gelul allemaal. Als je zoveel en zolang over iets moet lullen kan er niet een eenduidig antwoord op volgen...

BarneyBoner | 15-10-10 | 10:51

Hear, hear! ;)

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 10:51

@twitter.com...

twitter.com...
Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 10:40

Ga zo door ik zit op me werk te kijken zonder geluid dus dat schiet niet op.. Dus graag doorgaan met de links posten hier

kudtvlieg | 15-10-10 | 10:50

Waarom wil die mevrouw eigenlijk de hele tijd de toegang tot openbare gebouwen verbieden voor mannen :(

-banned | 15-10-10 | 10:48

He is dat niet die gozer van idols, hoe heet die ook weer, die nu homo musicalster is geworden.

Tinus Trekveer | 15-10-10 | 10:46

BarneyBoner | 15-10-10 | 10:43 grijsgedraaide, teruggedraaide plaat van Peggold.

Abugreip | 15-10-10 | 10:46

Wie is die gast met dat hoge stemmetje?

BarneyBoner | 15-10-10 | 10:43

Eigenlijk best goed dat de definities en het toepassen daarvan nu eens een keer duidelijk worden.

De laatste jaren roept iedereen(voor linkschmenschen) bij het minste of geringste al "dieskriemienazi!".

-banned | 15-10-10 | 10:43

Het lijkt wel of de moslims zelf in de beklaagden bank zouden moeten staan door alle haat die ze over ons uitstrooien.

Wat haat voor moslims betreft, ze hebben zichzelf gehaat gemaakt, daar hebben ze Geert Wilders niet voor nodig.

Barbertjehangt | 15-10-10 | 10:43

Mischien is Geert wel gefrustreerd geraakt omdat hij hetzelfde heeft meegemaakt als ik ( hij heeft ook een buitenlandse vrouw ) echter ik kan alleen maar bevestigen dat het ambtenaren apparaat / overheid reeds volop discrimineerd tegen allochtonen die niet uit Turkije of Marokko komen .
Mijn 1e bezoek aan de vreemdelingendienst met mijn vrouw opende mijn ogen ik stap de deur binnen en zie een king size poster "Bent u Turk of Marokaan ? dan gelden er voor u andere regels " dit is geen grap ofzo die poster hing er dus echt en de regels werden verteld door een dame met hoofddoek , die tegen mij zei ( ik ben Nederlander ) nou mijnheer mischien als u gaat trouwen maar anders kunt u mischien beter daar naartoe verhuizen ( waar ik nu achteraf gezien eigenlijk wel spijt van heb )

Amigo1973 | 15-10-10 | 10:42

Amigo1973 | 15-10-10 | 10:34
Ik hoop dat u hier een dossier van heeft bijgehouden?

sjongejonge123 | 15-10-10 | 10:42


Zei ze nu, haatzaaien wordt per definitie indirect gedaan???
Ik verstond t net niet.

Causa Sui | 15-10-10 | 10:41

Amigo1973 | 15-10-10 | 10:34 vrouwtje is dan ook haram en die plaatsen zijn al vergeven aan halal meiden.

Abugreip | 15-10-10 | 10:39

@mayor_pickwick | 15-10-10 | 10:35
Hij (Le Pen) is vrijgesproken door het Europese Hof.

Wolveshead | 15-10-10 | 10:39

Amigo1973 | 15-10-10 | 10:34
Herken uw verhaal maar het is te triest voor woorden.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 10:39

Alleen al de tijd die het OM en belangenverstrengde rechters hieraan verzieken zorgt ervoor dat vele tientallen werkelijke criminelen de dans ontspringen.

Ad337 | 15-10-10 | 10:38

Wat Le Pen heeft gezegd klopt toch gewoon? Zo gaat het overal waar moslims in grote getale aanwezig zijn.

mayor_pickwick | 15-10-10 | 10:35

Geloof mij het is al lang te laat , Europa is al Eurabie , de rechterlijke macht is al overgenomen terroristen komen meteen vrij , en de waarheid mag niet gezegd worden omdat je het risico loopt als racist veroordeeld te worden .
Degene die gediscrimineerd word in nederland is de autochtoon en heel belangrijk wat men nogal vergeet te noemen de buitenlanders die geen moslim achtergrond hebben de "zogenaamde" niet westerse allochtonen die vaak uit katholieke landen komen en dan een Marokkaan of Turk aan de deur krijgt die amper Nederlands spreekt maar wel in dienst van de gemeente ( gesubsidieerd ? ) aan de deur belt voor de inburgering met allerlei dreigementen ( omdat de quota nu eenmaal gehaald moeten worden ) maar daar horen we nooit iets van in de media , ik weet er alles van ze zijn 3 keer bij ons langs geweest ( vrouw is Zuid Amerikaans heeft echter NT 2 op programma II en HBO NL ( SNEVT ) gedaan en dus sowieso vrijstelling maar daar wil Achmed niets van weten officiele NL diplomas gelden voor hem niet , uiteindelijk moest er een van origine Nederlandse ambtenaar aan te pas komen om Achmed naar zijn hok terug te sturen dus de stelling Buitenlanders van niet Moslim landen worden in NL zwaar gediscrimineerd door Moslims die geinfiltreerd zitten in het ambtenaren apparaat dat durf ik wel te stellen nav mijn nu 11 jaar samenleven met een buitenlander kan zo enkele voorbeelden geven voor de geinterseerden , vreemdelingendienst , UWV , Opleiding etc etc bent us moslim ? geen probleem we regelen het even MVV , Baan of uitkering , gratis opleiding oh niet ? dan kan niets en kost het veel geld wat u zelf mag ophoesten

Amigo1973 | 15-10-10 | 10:34

@Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:33
"Suit them" ????
Is een toga niet meer goed genoeg?

koolteer | 15-10-10 | 10:34

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:26
Dat zou kunnen, theoretisch. Dus zegt het OM: geen samenhang, als het in het ene geval niet kan, dan in het andere geval ook niet

sjongejonge123 | 15-10-10 | 10:34

Na de eis van justitie mag Mosco toch nog zijn zegje doen? De defensie heeft toch nog niet zijn pleidooi gehouden? Wanneer is dat dan?

Harald | 15-10-10 | 10:33

Sjeng de helle | 15-10-10 | 10:28
Ga naar de rechter en suit them.
Dat is hier toch niet ter sprake.
Moordenaars zijn fout.
Toch kun je haatzaaien tegen moordenaars.
Zijn ze fout?
Ja.
Kun je tegen foute lieden haatzaaien?
Ja.

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:33

Ik HAAT smurfen!

yamahaha | 15-10-10 | 10:32

Nog even en de OM-lesbo gaat Churchill citeren. Mocht ze dat gaan doen, dan kan Mosco terug naar z'n dinnetje......

koolteer | 15-10-10 | 10:32

Het requisitoir van het OM mbt haatzaaien is prima toepasbaar op de islamofascisten en hun linkse collaborateurs...
-
Pas NA 911, Beshlan, Mumbay, Bali, Madrid en niet te vergeten Darfur begon ik de islam te haten.
Daarvoor niet...

Ahasveros | 15-10-10 | 10:30

het aanzetten tot geweld? hoe zit het dan met het oproepen tot het van hoge gebouwen afgooien van homo's voor hun geaardheid, of het mishandelen van Joodse medeburgers?

Sjeng de helle | 15-10-10 | 10:28

Ah, in het eerste stuk na de schorsing wordt door het OM al aangegeven dat Wilders niet schuldig kan worden geacht aan het ten laste gelegde feit.

Wolveshead | 15-10-10 | 10:26

sjongejonge123 | 15-10-10 | 10:21
Dus iets op CNN roepen word dan gepaard aan iets dat in de muzikale fruitmand 's nachts is gezegd?

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:26

echt wat swaffelonderzoek. als ik een roede-onderzoek doe in mijn buurt dan kan ik voor een tientje of twee bewijzen dat menig vrouw in combinatie met datgene wat constateert is in A: hoer met B: niet moslim, leidt tot: C: vrouwenhandel. C: leidt tot hetgeen wat iedereen niet van D: er is geen vrijspraak mogelijk maakt voor Greet, maar E: er zal wel betaald moeten worden door iedereen, namelijk F: we knuffelen toch de vrouwenhandelaars, omdat G: het OM er ook bij betrokken is.
Conclusie is dat A: de vuist wat stinkt na een onderzoek, B: de tokus er wat eelt bij heeft, C: hetgeen wat meegenomen is in bijlage 1,2,3,4 en 5 leidt tot vervolging wegens het verspreiden, conform 2 tientjes, in haat. Wij van wc-eend zeggen dan ook dat een restitutie van de poen en het aanzetten tot haat een A: onderdeel is van slikken of bikken, B: moslims kunnen verder gaan met infiltratie en C: Greet moet hangen. 50 uur schoffelen is geëist, waarvan er reeds 49 zijn voldaan.

Abugreip | 15-10-10 | 10:23

't Is dat de islam niet vervolgd kan worden voor art. 137c + d, anders had het OM op alle punten straf geeist.

Wolveshead | 15-10-10 | 10:22

Ook als ze pokketurkies, zeikantillies, narcosuries, vechtsomalies, oostblokmaffiosootjes, extreemlinkskaaskoppies of godweetwat voor disfunctionerend gespuis zijn.
Merlot | 15-10-10 | 10:18

+1

Le Penseur 2010 | 15-10-10 | 10:22

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:19
Niet helemaal, het OM zegt dat wanneer het Hof samenhang ziet in bepaalde uitspraken, dat ze dan alle uitspraken in die samenhang moet betrekken, en niet een zelfgemaakte selectie

sjongejonge123 | 15-10-10 | 10:21

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:19
Nee, want dan is X een persoon, hoewel X ook kan staan voor een begrip en dan is er weer een causaal verband van nuancering nodig.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 10:21

Merlot | 15-10-10 | 10:18

Nope! Het woord "Fin" hoort slechts gebruikt te worden voor de pracht van onze natie de k*t Marokkaantjes!

de oude nar (5) | 15-10-10 | 10:19

Zegt die man nu echt dat je kunt roepen wat je wilt als je op enig moment later die uitspraak maar nuanceert? Is dat een juridisch pleidooi voor windvanerij?
Of is dat OK roep het hele land op (prime time) om X te haten, en zeg later in de nachtuitzending van de EO dat X ook best soms lief is?

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:19

rara | 15-10-10 | 10:15
Ik weet het.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 10:18

Ik ben bereid om onder ede te verklaren, dat ik iedereen die zich gedraagt als etterige klotemarokkaantjes een "fin" noem.
Ook als ze pokketurkies, zeikantillies, narcosuries, vechtsomalies, oostblokmaffiosootjes, extreemlinkskaaskoppies of godweetwat voor disfunctionerend gespuis zijn.

Ik heb zelfs Femke Halsema wel eens een fin genoemd.
Ze wist overigens wat het was.
En ze zei niks terug.
**Zwijgen is instemmen**

Merlot | 15-10-10 | 10:18

Kan iemand me even vertellen wanneer ze weer doorgaan?

yamahaha | 15-10-10 | 10:17

Ook op dit punt volgt er vrijspraak, het OM vergoeielijkt Geert zijn uitlatingen al in haar requisitoir. Dit was ook niet anders dan te verwachten met een veroordeling kun je de vrijheid van meningsuiting per direct begraven daar het een zeer ruim en een niet in juridische termen te vatten begrip is.
.

Geitenwollensokjuhz | 15-10-10 | 10:16

Begrijp ik dit goed?
(Denk even mee...)
Als ik zou zeggen Finnen haten de kleur zwart.
En later op een andere plek, 'Sommige Finnen houden best van zwart'.
Zeg ik dan niet dat Finnen zwart haten?

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 10:16

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 10:08
fin <> vin. Sorry.

rara | 15-10-10 | 10:15

Waarom geschorst ?

kudtvlieg | 15-10-10 | 10:15

Nu heb ik toch altijd gedacht dat Fin stond voor de kleur rood.
Finnen zitten aan vissen, vissen zwemmen in water, water wordt gebruikt om te blussen door de brandweer en brandweerauto's zijn rood derhalve.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 10:08

Finnen staat tot Marokkanen niet tot buitenlanders, is tog algemeen bekend?

Methylfenidaat | 15-10-10 | 10:08

Dat uit de context naar buiten brengen van onderdelen van uitspraken en schrijfsels van GW lijkt mij aanzetten tot haat! Zoveel meen ik er in ieder geval wel van begrepen te hebben.

NoMinister | 15-10-10 | 10:07

Kunnen we vandaag al gaan sms'en? Of werkt dat niet zo?
*Geert-ON*

ROGL | 15-10-10 | 10:07

Vooralsnog lijkt het OM het (nog steeds) oneens te zijn met de interpretatie van het Hof aangaande de artikelen 137 c en 137 d.

Ik heb nog niets gehoord waardoor ik het gevoel krijg dat het OM strafoplegging zou vragen.

Wolveshead | 15-10-10 | 10:07

@gentle giant | 15-10-10 | 09:57
Zeggen (anonieme?) VVD-ers volgens Wallage.

'Vrij naar Sir Winston Churchill denken ze dat als je de krokodil maar genoeg te eten geeft, hij jou als laatste zal verslinden."
lol. Waar zou ie die vergelijking nu vandaan hebben?

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 10:06

Hoe komt het dat na onderzoek van het OM zij tot de conclusie komen dat Finnen staat voor buitenlanders? Lekker onderzoek.

Koosnaampje | 15-10-10 | 10:02

gentle giant | 15-10-10 | 09:57
Het OM weet ook dat wanneer ze nu geen vrijspraak eisen, ze dit jaar geen vakantie meer krijgen. Dan wordt het nl heel druk...

sjongejonge123 | 15-10-10 | 10:02

-weggejorist-

orandatomo | 15-10-10 | 10:01

Charles Bukowski | 15-10-10 | 09:57
Ik zou de vergelijking met VolksKRANT eerder onderschrijven

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:59

-; +l

Abugreip | 15-10-10 | 09:59

Marcel van Dam ? Die is toch al gecremeerd ?
*verschrikt opveren doet*

DrVandy | 15-10-10 | 09:59

Is powjanneke nog vei;ig thuis gekomen trouwens?

Abugreip | 15-10-10 | 09:57

Geenstijl = Volksfront

Charles Bukowski | 15-10-10 | 09:57

Tinus Trekveer | 15-10-10 | 09:56
Zou Finland nu ook een andere naam moeten krijgen?

Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:57

Het Hof krijgt billenkoek.

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:57

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:52
Wat Wim Kan kan kan Greet niet (maken).


15 oktober:
Het woord 'finnen' is de-fin-itief passé...

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:56

K Finnen dan maar vervangen voor Noren dan nu? Ze hebben ons door lol. :-)

Tinus Trekveer | 15-10-10 | 09:56

Het causaal verband over nuancering, chapeau voor de OvJ.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:56

Wolveshead | 15-10-10 | 09:54
Echte haatzaaiers, zoals Thomas von der Dunk, of Milou van Hintum. Of Marcel van Dam

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:56

@dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:28
Bah. Spoel de volgende keer meteen door. En ruim zelf even die remsporen op.

illuvatar | 15-10-10 | 09:55

Dit wordt een keiharde vrijspraak.

P. Pantoffel | 15-10-10 | 09:55

Overigens zou, met de uitleg van het OM tot nu toe, Rob Oudkerk nog wel eens met samengeknepen billen op de bank kunnen zitten. Laat staan diegenen die Wilders hebben vergeleken met Hitler etc.

Wolveshead | 15-10-10 | 09:54

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:47
Het was Wim Kan die in een conference stelde:'Als je niet het spel speelt, bemoei je dan ook niet met de sprelregels".
Dit was een hilarische benadering van een katholieke dogma.
Nu zou dat kwetsend kunnen zijn in een ander verband.
Te gek voor woorden.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:52

Wat een poppenkast is het aan het worden zeg. Ongelofeloos dit...

P. Pantoffel | 15-10-10 | 09:52

Finnen wordt nog eens heel groot in NL!

_Fly66_ | 15-10-10 | 09:52

Nu wordt het echt leuk

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:51

Finnen, hahaha. Blijkt maar weer welke plaats GS en zijn reaguurders innemen in deze samenleving.

Wolveshead | 15-10-10 | 09:51

Finnikook.

vetkleppert | 15-10-10 | 09:51

sensatiewebsite.... haha

dE siMpELsTe | 15-10-10 | 09:50

Finnen!

Evildutch | 15-10-10 | 09:50

Finnen.. *zucht. wie heeft dat verzonnen?

Mr_Pikibelly | 15-10-10 | 09:50

Het OM heeft het nu over Geenstijl! Buitenlanders zijn finnen volgens hem LOL.

Koosnaampje | 15-10-10 | 09:50

Wat een fin die gast!

r2p2 | 15-10-10 | 09:50

OM haalt GS aan! W00T!

Rollins | 15-10-10 | 09:50

Finnen?

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:50

Wooot ze hebben het nu over dat wij Finnen Finnen noemen looooooooooool!!!

Tinus Trekveer | 15-10-10 | 09:50

Finnen.. Moehahaa! :D

Sr. Martinez | 15-10-10 | 09:49

De Finnen hebben het weer gedaan. :(

DDomus | 15-10-10 | 09:49

haha finnen

LTS__zwakstroom | 15-10-10 | 09:49

mayor_pickwick | 15-10-10 | 09:47
Nee hoor. Je moet mijn uitlating in de juiste context lezen. :)

Charles Bukowski | 15-10-10 | 09:49

lol het gaat nu over Finnen

mayor_pickwick | 15-10-10 | 09:49

Als Geert veroordeeld wordt wordt mijn emigratie wens ineens weer een stuk reeler..

DrVandy | 15-10-10 | 09:48

Charles Bukowski | 15-10-10 | 09:43
Dat is oproepen tot geweld...

mayor_pickwick | 15-10-10 | 09:47

nu gaat het over Janmaat

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:46

Nu worden de uitspraken van Geert langs het proces van Janmaat gelegd.

mayor_pickwick | 15-10-10 | 09:46

Ooops..

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 09:46

Hoppa, let maar op... Ook nu eist het OM straks vrijspraak, de mening van het Hof wordt nu onderuitgehaald...

De man met de hoed | 15-10-10 | 09:44

-weggejorist-

Charles Bukowski | 15-10-10 | 09:43

Het gaat over de beschikking van het Hof, die een bijzondere samenhang in de uitspraken van Wilders waardoor er zou worden aangezet tot haat.
Het OM is het daar niet mee eens, en gaat het Hof weer de les lezen

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:42

Fijn, weer een hele dag verkloot aan een showproces opgezet en aangezwengeld door uitgerangeerde ex-provo's - 'haatzaaien' = met een scooter oude vrouwtjes van hun tasje met AOW beroven.

dubbert | 15-10-10 | 09:42

indirect, omwonden uitspraken.... het gaat hier over het "rassenrellen" geval denk ik.

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:39

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:35
Bert er ook mee door.
Als het op de hak nemen van een godsdienstige overtuiging of gedachte beledigend of aanzetten tot haat is, dan worden hier in het zuiden elk jaar met de Carnaval strafbare feiten gepleegd.
Hier zijn moppen en spotdrijvingen mbt religie aan de orde van de dag.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:38

Ah leuk, het is een filosofisch proces.

mayor_pickwick | 15-10-10 | 09:37

Ik schakelde zojuist in en zag plots een zorgelijk Geertje. Wat is er gebeurd?

Trumple | 15-10-10 | 09:37

Aha, scherp onderscheid tussen geloof en gelovigen moet volgens OM worden gemaakt bij zowel haatzaaien als discrimatie. Anders gezegd, ook in zoverre wordt over een paar uur vrijspraak geeist. Next.

Bixier | 15-10-10 | 09:35

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:33
Of Bert, die kan ook heel stellig wezen.

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:35

De politieke voorkeur van Brusselmans is ook weer duidelijk.
Alleen jammer dat hij de diepgang van een Starf*cker mist....
Damn .... nadenken, reflecteren en analyseren doet pijn in mijn hoofd op deze vroege ochtend.

sjaak.spoiler | 15-10-10 | 09:35

Deus Absurdia | 15-10-10 | 09:29
Die dingen worden toch ook allang geroepen, in zoveel woorden.
Strafbaar wordt het m.i. als je oproept tot geweld zoals in de GW raps die we hier al eens voorbij zagen komen

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:34

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:32
LOL,
Inderdaad.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:33

@Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:28
Hmmm, dominee Gremdaat als deskundige had niet eens zo gek geweest.

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:32

Ik kan nog niet volgen welke richting dit op gaat maar er kwam wel een zin voorbij dat hij in de zin van137.xxx strafbaar is.

revolutser | 15-10-10 | 09:31

Geert heeft nog steeds een kan ipv een gesealde fles. De BVD leest op GS niet mee.

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 09:31

@kapotte_stofzuiger | 15-10-10 | 09:29
Heul erg tégen! (tegenstrijdig hè?)

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:30

Dames, twitters retweeten op een blog is een beetje als over TV vertellen op de radio.

Einde van de Domheid | 15-10-10 | 09:30

@Mayor_pickwick

Daar staat ie ook voor terecht hoor.

De enige issue die hier nig van belang is is of je een vergelijking met Mein Kampf en de Koran mag maken en of dat beledigend is/ Haatzaaiend is, mbt Moslims. Ik vind van wel, maar de rechter gaat daar over. Als Geert W. Niet veroordeeld wordt, dan kan iedereen vanaf dat moment iig dingen roepen als:

ik vind dat de PVV verboden moet worden, net zoals de NSB. Om maar een van de vele voorbeelden te noemen waar Geert zelf hard huilie huilie om zou doen. Bwoehoehoe. Ze demoniseren me..

Deus Absurdia | 15-10-10 | 09:29

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:27
U bent zeker voorstander van zo'n twitterfeed op de GS homepage.

kapotte_stofzuiger | 15-10-10 | 09:29

@illuvatar | 15-10-10 | 09:25 Dat mag u vinden. Vrijheid van meningsuiting uwerzijds. Overigens vind ik uw mening net zo interessant is als het doorgespoeld zien worden van een drie dagen oude drol. Ik wens U een fijne dag. Ik ga weer wat zinnigs doen met mijn tijd.

dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:28

Worden nu lange tenen strafbaar gesteld? Zou niet verkeerd zijn.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:28

Het lijkt wel of het OM het Hof een lesje wil leren

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:25

@dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:24
Ik vond uw 'vraag' beledigend, kinderachtig en geen antwoord waardig. Verder zit ik niet op een bank.

illuvatar | 15-10-10 | 09:25

Het blijft volgens mij hetzelfde als met de vorige aanklacht. Je kunt een geloof niet beledigen, alleen aanhangers van een geloof.

mayor_pickwick | 15-10-10 | 09:25

@illuvatar | 15-10-10 | 09:22
Onmiddellijke invrijheidsstelling dus.

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:24

@illuvatar | 15-10-10 | 09:19 Nee het doel was dat ik een antwoord wilde op mijn vraag. En niet hardop maar geschreven. Dus als je nog van plan was om antwoord te geven op mijn vraag dan houd ik mij aanbevolen en anders stel ik voor dat je met je vooroordelen lekker op de bank naar de tv gaat zitten kijken.

dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:24

dit is interessant

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:23

Mocht hij worden veroordeeld, dan kan hij wellicht vragen zijn straf in de VS uit te zitten nadat deze Amerikaanse maatstaven is vertaald.

illuvatar | 15-10-10 | 09:22

Hoe kan je het aanzetten tot haat bewijzen? Door cijfertjes erbij te nemen, en dan te concluderen dat er meer geweld is gesignaleerd jegens de klager?

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:22

"O. Wat is dit?" - het begint hier echt altijd bij RTL met díe reclame.

Wybe Wabes Abbema | 15-10-10 | 09:21

Kuifje, genderchanged en 40 jaar na dato, waar is Bobby ?

Kabouter Klop | 15-10-10 | 09:21

lol, het OM kraakt artikel 137 even af.

mayor_pickwick | 15-10-10 | 09:21

Proef ik uit deze uiteenzetting van het OM al een voorschotje op wederom een verzoek tot vrijspraak?

Wolveshead | 15-10-10 | 09:19

@dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:17
U stelt zich hardop vragen zonder doel?

illuvatar | 15-10-10 | 09:19

@illuvatar | 15-10-10 | 09:15 ik heb geen punt gemaakt. ik stel een vraag wijsneus. vandaar het vraagteken erachter :p

dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:17

@Merlot: +1 voor jihaat

tismaareenmening | 15-10-10 | 09:17

Dit proces is de grootste stupiditeit.
Het werkt als een boemerang.

Sjeng de helle | 15-10-10 | 09:16

@dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:11
En wat dan nog, wat is uw punt, is zij dan niet geschikt voor de functie?

illuvatar | 15-10-10 | 09:15

Het ontstaan van negatieve beelden over groepen bij derden.... oja, voordat Wilders er was vonden we Noordafrikaanse scooterjeugd nog helemaal te gek.

sjongejonge123 | 15-10-10 | 09:15

sorry voor dubbel.. Ies telefoonschuld

gequote op | 15-10-10 | 09:13

@kapotte_stofzuiger | 15-10-10 | 09:10
Ohw, was jouw vraag ook retorisch?

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:12

-weggejorist-

gequote op | 15-10-10 | 09:12

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:04
Dacht al vanochtend, toen ik wakker werd, er is iets veranderd.
Maar nu weet ik het: er is minder Islam!
En voel me hele ochtend ook al zo veilig.
heerlijk.

Sir EnemA | 15-10-10 | 09:11

dat stekelvarken met die bril is dat een vent of een wijf :S een wijf met teveel testosteron ? 100% pot ?

dezeookalbezet | 15-10-10 | 09:11

En ondertussen wordt in vele moskeeen dagelijks haat gepredikt, en jongeren geronseld voor de jihaat.
Maar daar zien Rene Danen en Mohamed Rabbae, en met hen vele Nederlanders, dan kennelijk weer géén kwaad in.
Idioot land.

Merlot | 15-10-10 | 09:11

Goed ik zit er klaar voor. Goedemorgen @all!

Wolveshead | 15-10-10 | 09:10

Zou die geert weer de godganse dag goulash herkauwen?

Pa Cartwright | 15-10-10 | 09:10

nou... ik hoop dat ie ook voor deze aanklachten vrijgesproken wordt. Wat een zeikproces.

gequote op | 15-10-10 | 09:10

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:09
Ja, dat is ook mijn vraag.

kapotte_stofzuiger | 15-10-10 | 09:10

@kapotte_stofzuiger | 15-10-10 | 09:06
Landen die meer- of minderwaardig zijn?

Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:09

ik zie een man, maar ik hoor een vrouw?

patrizio | 15-10-10 | 09:08

en er zou ook eindelijk weer eens geregeerd worden vandaag.
Blijken ze allemaal eerst op herfstreces te gaan.
OT: staan de bellijnen al open, en kan ik al sms-en?
Ben bij deze dan wel voor het PVV idee van een burgerjury.

Sir EnemA | 15-10-10 | 09:07

He ze zegt "meneer" Wilders! Schijnbaar toch op haar flikker gehad.

LTS__zwakstroom | 15-10-10 | 09:06

@Prof. D.A.H. Vintik | 15-10-10 | 09:04
Is een land met minder Islam een minderwaardig land? (n.a.v. Greet tweet)

kapotte_stofzuiger | 15-10-10 | 09:06



Jan Lul had in zijn leven
Nog nooit een vlieg gestoord
Nu draaide hij de bak in
Op beschuldiging van moord
Er waren geen motieven
Hij had een alibi dat sloot
Maar de rechter zat te slapen
En vonniste de dood
Ze zetten hem gevangen
Omdat ook de jury zweeg
Hij was koud opgehangen
Toen hij gratie kreeg
De beul die hem bevrijden moest
Ging voor hem op de loop
Want de strop die hij gestrikt had
Kreeg je nooit meer uit de knoop

illuvatar | 15-10-10 | 09:05

Law & Order Special Victims Unit?

kapotte_stofzuiger | 15-10-10 | 09:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl