
De maat is vol. Basta. We gaan optreden, GTA-stijl! Na de gekillde
juwelier in 020 maakt de gemeente een vuist tegen overvallers. Goed zo, applaus. Winkelgebieden in De Pijp en Nieuw-West worden snoeihard omgetoverd tot
geldvrije gebieden. Dat zal de schietende, stekende en gewetenloze overvallers leren! Denk je met je scoto en 9mm even een paar kassalades te kunnen hosselen, blijk je te klussen in een cashless zone. Muhaha, pwnt! Want ja, dat wisselgeld is precies de reden dat criminelen EEN FUCKING JUWELIER overvallen. Of gaat de gemeente juweliers ook diamantless en goldfree maken? Afijn, waterdicht plan. De gemeente sponsort uiteraard de pinapparatuur en bijbehorende sticker-, folder- en postercampagne. Wel zo netjes. Zakcentjes zijn voortaan verboden in De Pijp en Nieuw-West. Onpraktisch wellicht voor bijvoorbeeld bejaarden, maar men moet zich maar aanpassen om de moordrovers te raken waar het pijn doet. Wij hadden gehoopt op de definitieve koppeling tussen
DNA-cumspray en scooterlockende SCUD-raketten. Maar goed, de wil is er en dat is toch wel een aai over het bolletje waard. We skimmen!
Reaguursels
InloggenOplossen is inderdaad te moeilijk.
Misschien die lui gewoon afschieten, dan lost dit probleem heel erg snel op.
Oplossen?
Verplaatsen.
Let maar op de cijfers van de woningovervallen.
Wordt nog lachen bij het naarboven hijsen als die gosert met dat spanbandje lamme armen krijgt!
Zo lang de euro een wettig betaal middel is mag deze niet geweigerd worden lijkt mij ?
Iemand die hier wat vanaf weet?
Voor de rest wat afdankert | 12-10-10 | 20:22 zegt ....
De Bontkragen lachen zich rot in 020 West ,het stikt er ook van .
Maar wie het laatst lacht..
@gentle giant
Geld is ruilhandel!
Tip, vergeet de cash. Iedere juwelier heeft wel een paar laatjes in de zaak met diamanten en andere waardevolle steentjes. Ze zitten allemaal netjes in een soort van zakjes die filatelisten ook gebruiken (dan weet je waar je naar moet zoeken).
Oh ja, in Antwerpen zitten wel een paar gasten die ze van je overnemen zonder vragen te stellen, te herkennen aan vlechtjes en baarden. Succes met de handel!
Wat handig dat de juwelier een Rolex tegenwoordig ook kan overmaken.
-weggejorist-
-weggejorist-
Wat een fokking zwaktebod dit. Pak die losers eens op en gooi ze in een hol. Nee...., flitsen langs de kant van de weg, dat heeft prioriteit!
@(VRIJE)burger | 12-10-10 | 21:37
www.drugs-test.nl/
-weggejorist en opgerot-
sockeye | 12-10-10 | 21:15
Waarom niet? Er wordt zelfs reclame mee gemaakt: "klein bedrag, pinnen mag".
Ik snap dat er bij de juwelier net als bij de bonafide autohandelaar niet met cash betaald hoeft worden maar toch niet bij de bakker etc.
Wees eerlijk mensen, het is een set hele slimme zetten van de overheid:
.
A: Niet -of consequent te laat- optreden tegen overvallers. Mensen die het lef hebben zich -met geweld- tegen overvallers te verzetten vervolgen.
B: Mochten de overvallers -toevallig- gepakt worden, vooral niet te hard straffen.
C: Eenieder die man en paard benoemt bij dit probleem onmiddelijk tot racist bestempelen en volkomen negeren.
D: 2010; Cash geld niet meer accepteren wegens grote problemen met overvallen.
E: 2011; Betalingsverkeer nog slechts elektronisch toestaan, cash geld verdwijnt helemaal.
F: BINGO! De overheid heeft 100,0% overzicht op uw volledige inkomsten- en uitgiftenpatroon!!
G: Vanaf 2012 worden ook alle geldtransacties tussen particulieren belast. Dus 19% belasting over alle transacties die niet in een winkel of bedrijf worden gedaan. Hobby's en prive verzamelingen (bijv. postzegels, modeltreinen, fossielen) die U dan koopt en/of verkoopt zijn traceerbaar omdat alle geldverkeer geregistreerd wordt. Uiteraard bent U in deze registratie- en aangifteplichtig op straffe van een flinke boete.
.
Bijkomend voordeel: het aantal winkelovervallen neemt af tot bijna nul.
Helaas verplaatsen de overvallers hun werkterrein nu naar woonhuizen. Maar dat is Uw schuld; had U maar een dikkere deur en betere sloten moeten hebben.
.
De grote winnaars in deze zijn een paar stuks scootertuig. De grote verliezer in deze zijn de goedwillende burgers in Nederland, door beleidsmatig en consequent het paard achter de wagen te spannen.
Dit is helemaal niet bedoeld om contant geld te criminaliseren.
*neus groeien ziet*
Als ik last heb van een wespenplaag, haal ik de suiker en stroop ook niet van tafel, maar roei ik het nest uit. Dat is volgens mij de beste oplossing.
Uiteraard heeft de invoering van dit project niets met de recent overvallen te maken, maar met een al lang op de rol staand plan om naar een cash-loze samenleving over te stappen... Dat men de criminaliteit niet effectief weet te bestrijden en de burger of de winkelier nu zelf om een 'oplossing' vraagt is alleen maar 'meegenomen' en geeft wind in de zeilen van het implementatieproces tot het dichttimmeren van NL en het volledig 'track & trace'-baar maken van alle burgers in de EU. Om maar eens een lijstje te noemen; OV-chip, rekeningrijden/GPS, GSM/smartphone volgsysteem, parkeren alleen nog met PIN-pas en kentekenregistratie, telefoontap & internet surf-tracing, email-traficdata opslag, video-drones ter bespieding van 'gevaarlijke' groepen en individuele burgers (potentiële terroristen natuurlijk) door politie en overheid, pinpas-betalingen en aankoopregistratie beëindiging van het anonieme internet, cash-registratie bij banken, die eigenlijk zijn omgevormd tot veredelde geld-leen (lees schuld-slaven) instellingen.
Ongetwijfeld zullen er ook nu weer lutsers hard roepen dat het 'aluhoedje' af moet, maar die mogen dan achteraf flink huilie doen als deze krankzinnigheid realiteit is geworden.
Opvallend toch dat 'men' het ogenschijnlijk makkelijker vind de (draaideur)criminelen niet in te rekenen, op te bergen of uit te zetten, maar wel de hele infrastructuur van onze samenleving overhoop te trekken en aan te passen, zodat er geen overvallen meer mogelijk zouden zijn... Afgezien van deze flagrante leugen en naïviteit is dit natuurlijk de meest dure en onzinnige 'oplossing' van een relatief eenvoudig probleem. Er moet dus wel een andere bedoeling achter zitten. Wat denkt U?
Alle winkels van dummy's voorzien doet! En vanaf nu geven we ze een rolletje monopoly geld mee.
Je zou ze ook gewoon kunnen opsporen en lang en hard straffen. Anders gaan ze juwelen, auto's, goederen en onder bedreiging elektronische betalingen vorderen.
De bestaande idee dat je de omgeving moet veranderen zodat tuig en criminelen geen kans krijgen is echt met enige intelligentie niet te vatten. Maar ja, dat ontbreekt dan ook big time bij onze roze-rode sosjiologenbende die ons land bestuurd heeft de afgelopen decennia.
cashless society = dictatuur
*effe dissidenten economisch uitzetten* wordt dan heel simpel
ot: val van mijn stoel
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...
GW en zijn PVV spinnen weer eens garen door dit soort overvallen... Ome Job, die denkt..... waar ging het toch fout? Je kunt jezelf ook afvragen waarom dit soort lieden continu overvallen plegen? Geldgebrek, geen werk, eer?
Met elke overval stemmen er nog meer mensen op de PVV... Actie - reactie.... Als het zo doorgaat zit staat er binnen niet al te lange tijd Geert1 op het Bordes bij Bea...
@JanRap | 12-10-10 | 19:23
Waarde Jan, ik had het niet tegen u, aangezien u geen lege comments als: Scheetzak | 12-10-10 | 18:31 post.
Johannesburg is een prachtige stad, wanneer vanuit de juiste hoek bekeken. Ik heb een aantal bekenden in Jo'burg en Pretoria.
Ben er helaas zelf nog nooit geweest, maar ben wel van plan dat in de komende 3 jaar eens te gaan doen. Staat al te lang op mijn "to do-list".
An die ARBEIT | 12-10-10 | 18:34
"Heb je weleens een geladen wapen op je gezicht gehad?"
Ja, ik heb jaren in Johannesburg gewoond, dan wil dat wel eens gebeuren.
Alleen maakt het daar niet uit of je je waardevolle spullen c.q. geld meteen afgeeft, want je wordt net zo lief ná de beroving alsnog verrot geschoten.
Hier misschien nog niet, maar dat kan alsnog gemeengoed worden.
@Biff Eagleburger | 12-10-10 | 19:07
Ik ben sinds kort een beetje op andere logs aan het kijken,
Buurtcafe.wordpress, dat soort meuk.
Daar is het nog vele malen erger. GS voelt toch als een veilige haven, met dank aan Joris.
Held scheetzak zal IRL wel z'n cash thuis laten als 'ie door zo'n "cash-vrije-zone" banjert. Conformeren, voelt tenminste veilig :)
Door dat de politie liever bonnen schrijft dan misdadiger op spoort.
Zijn de winkeliers de klos.
Deze wijk wordt betalen met pin.
Dus de volgende wijk wordt weer beroofd.
@An die ARBEIT | 12-10-10 | 18:34
Er komen steeds meer toetsenbordhelden bij hier. Zelfs regelmatige nieuwkomers laten zich meer en meer met de waan van de dag meeslepen. Just too bad mate.
Nico Mudde | 12-10-10 | 17:01
De mythe van de reverse pincode is 3 jaar geleden al weerlegd.
Bakito | 12-10-10 | 17:28
Onder welke jaren 70 tegel kom jij vandaan?
Uitbannen van cash betalen in een omlijnd gebied betekent dus spreiding van de misdaad. Dat hebben we al gezien met het spreiden van junks of daklozen. Dan vind je ze ergens anders terug en haal je dus alleen de 'pieken' uit de statistieken weg met behoud van de feitelijke ellende. Voor de rovers in de cashvrije zone wordt het dus opvoeren van de productie: gewoon mensen van hun chipper beroven. 't Is maar een klein bedrag aan euro's, per berovinkje, maar als je flink productie draait is het eindbedrag wellicht toch nog OK. Ze moeten gewoon juweliers in aso-gebieden niet toelaten, dat is vragen om ellende, zeker als ze een Duitse naam hebben.
Waar moeten een hoop van die crimi's nu met hun zwarte geld naar toe ? Eerst op de bank zetten valt ook zo op namelijk.
@Scheetzak | 12-10-10 | 18:31
Makkelijk praten van achter je monitor.
Heb je weleens een geladen wapen op je gezicht gehad? Dan praat je anders, die eerste keer. Trust me.
Als ik een winkelier was daar, had ik 100% een shotgun onder de toonbank waarmee ik dat tuig naar allah zou knallen. Dan maar 10 jaartjes brommen, dat zou het me waard zijn!
Ziet u niet dat dit juist de hele opzet is? De problematiek omtrent overvallen wordt bewust in stand gehouden. Dat een samenleving voorhanden is waar men alleen nog digitaal kan afrekenen? Opdat al uw transacties, zowel zakelijk als privé door de belastingdienst gecontroleerd kunnen worden? En dat de verkoop van uw auto u waarschijnlijk een afrekening op uw inkomstenbelasting gaat kosten? Dat men precies weet wat u koopt, waar u het koopt en wanneer u het koopt? Dat sparen in een oude sok verleden tijd is en bij de eerste de beste crisis u naar uw volledige digitale vermogen kunt fluiten? Nee, dan slaapt u dan maar rustig verder...
euhm ik betaal altijd contant, wat nu? Graties meenemen dan maar? Voor zover ik weet is men toch echt verplicht dat aan te nemen. Ik pin nooit en ga dat ook nooit doen.
Bezoekje belgie dan maar? FN bijvoorbeeld.
@ Rara,
Dat doet toch niets af van het feit, dat op den duur de overheid ons geld controleert, en niets buiten de overheid om (want digitaal) kan worden betaald. En wanneer jij geen pasje hebt / merkteken / unieke barcode / 'verzin-eens-iets' op je hand of op je hoofd, dat je dan niet kan betalen.
Feit blijft, dat onder het motto 'de wereld verbeteren' het land naar de klote geholpen wordt.
Parsons | 12-10-10 | 18:03
Het is tijd om die kudt criminelen op te pakken en het land uit te trappen, al dan niet met de rest van hun familie. En verklein woorden als "crimineeltjes" en "marrokaantjes" wil ik ook niet meer horen als we het hebben over criminele marrokanen en/of overvallers.
@neemjemoederindemali | 12-10-10 | 18:04
Ja en allah ziet dat het goed is.
La Vie En Rose | 12-10-10 | 17:50
plaatst - t
@Luie Kut Student | 12-10-10 | 17:59
De Opb. tekst die je aanhaalde heeft het letterlijk over een teken op het voorhoofd, of op de hand. De Tim. tekst slaat dus op jou. Ga boete doen.
Bakito | 12-10-10 | 17:54
Ik ook! Was overigens vergeten er *kuch* bij te zetten...
Voel je hem? Die draai...
Parsons | 12-10-10 | 17:52
Had het nog niet gelezen maar zo als gewoonlijk weer te zot voor woorden.
Begin me daadwerkelijk af te vragen of die gasten van Niburu niet gelijk hebben en er idd iets door ons drinkwater zit wat de hersencellen aantast.
Tijd voor lokjuweliers.
@ Rara
Er zijn wel meer dingen waar de biblethumpers het over eens zijn. Maar, is dat dan ook gelijk de enige juiste interpretatie?
"Want er komt een tijd, dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich tal van leraars zullen bijeenhalen." 2 Tim 4:3
Zelf denk ik dat de huidige kerkelijke instanties, hier het levende voorbeeld van zijn.
iemand het recept van kassalades?
Zo zorg je dat alle overvallers op juweliers gericht worden ;p
Wat een achterlijke idee.!!!
Dan verplaatst het zich toch naar een ander slachtoffer. waarom niet gewoon zo'n straf dat ze niet meer op straat komen??
La Vie En Rose | 12-10-10 | 17:50
En terecht. Bovendien heb ik een hele goeie draai om de oren in huis.
@neemjemoederindemali | 12-10-10 | 17:38
Net als onze rechters. zinkendehollander.blogspot.com/2010/01... gezien toevallig?
En wat gaan overvallers doen als er niks meer te halen valt in de winkel?
... Juist, over op inbreken van huizen of terugvallen op het zakkenrollen/overvallen van willekeurig voorbijganger.
Optyfen met deze pussy maatregelen: Geef eindelijk is agenten, winkeleigenaars en huisbezitters het recht om dieven te verminken en publiekelijk in de pek en veren aan een lataarn paal te hangen.
Bakito | 12-10-10 | 17:28
Jammur dat we geen Ministerie van Jeugd en gezin meer hebben. Jij zou de juiste man op de juiste plaatst zijn geweest. Binnen 4 jaar een samenleving zoals door jou geschetst.
*Opstelten bellen gaat en Bakito als adviseur aanbevelen zal*
Mooi man. Als heel Nederland straks achter prikkeldraad en kogelvrij glas zit, dan zit er niets anders op dan dat de overvallers elkaar van hun scooters moeten gaan beroven.
Ah, ik vroeg me al af hoe doverheid de cash eruit ging gooien.
Stukje bij beetje en met een drogreden.
Ik zie een stijging in het aantal ramkraken, straatroven en overvallen op juweliers.
Maar dat is dus net de bedoeling, begrijp ik.
Want zoveel incompetentie kan geen toeval zijn.
Wel dus, kromme zin van Andie...
Scoto is politie, af.
Betekent " scoto " juist niet politie, in straattaal?
Als we nu allemaal een week thuis blijven en de deur niet uit komen.
Kunnen die overvallers elkaar bestelen.
Kijken hoelang dát goed gaat.
scoto is volgens mij politie en niet scooter.
neemjemoederindemali | 12-10-10 | 17:40
Yep.
@Parsons | 12-10-10 | 17:36
Omdat je op een beetje fiets in de stad een stuk sneller en wendbaarder bent en 99.99% van de mensen op scooters geen kwade bedoelingen hebben?
gentle giant | 12-10-10 | 17:35
Yep.
Heeeeeeeeeeeeeey lachuh... Dat deden ze in Almere ook. Guess what. Toen werden er meer mensen op straat en thuis overvallen. Loooseers!
neemjemoederindemali | 12-10-10 | 17:41
Da's ook een gevolg en oorzaak-dingetje.
Ik betaal contant, of ik koop niets. Klaar.
Dit is voor mij alleen maar een excuus extra om 020 te mijden.
Parsons | 12-10-10 | 17:36
Jawel, ter genoegdoening van rancuneuze brompotten als u zijn strenge straffen een uitkomst. Kan ons voortreffelijke leger (proest) niet worden ingezet tegen kleine criminaliteit?
Teun van het Tuinpad | 12-10-10 | 17:39
Als je Greet de schuld geeft kom je er vast wel mee weg.
Dus dat wordt versneld iedereen een chip in zn arm, want de criminelen gaan gewoon in de volgende wijk aan de slag.
UK stelt al voor alle loon eerst naar de overheid te laten gaan
www.cnbc.com/id/39265847
We zijn er bijna.
@ Luie Kut Student | 12-10-10 | 17:04
De enige regel in de bijbel waar ik in geloof.
Boer in 020 | 12-10-10 | 16:52
Klopt.
Daarop kwamen nogal wat protesten o.a. van familie van ouderen, verstandelijk gehandicapten etc, die geld voor hun familie pinnen omdat die hun pincode niet konden onthouden en met cash geld zelfstandig boodschappen konden blijven doen.
Dat idee is toen afgeblazen.
Bakito | 12-10-10 | 17:28
Jij bent knettergek.
PvdA burgemeester toch!?
@sjipsknip | 12-10-10 | 17:27
Euh, NY heeft één van de meest strenge wapenwetten in de states en een snelle zoektocht over eventuele zelfverdediging levert 1 hit op over de afgelopen tijd. Maar jij kan ons vast wel helpen aan legio documentatie over de door jou beweerde gevallen. Toch?
neemjemoederindemali | 12-10-10 | 17:37
Ik geef gewoon de Islam de schuld.
Me dunkt dat ik er niet mee weg kom.
Parsons | 12-10-10 | 17:36
Omdat de meeste ambtenaren en bestuurders idieauten zijn misschien?
La Vie En Rose | 12-10-10 | 17:36
Dat is een gedachte die tot oplossingen leiden doet.
Wel een verkeerde.
Maar goed.
vinnut wel een lekker pragmatische oplossing.
Juwelierszaken en banken gewoon uitrusten met een sluis (kan in het buitenland ook), verder lekker zonder cash. (leve de straatroverij)
1) Je maakt een lange lijst met alle namen van winkels waarvan bij voorbaat gedacht kan worden dat het een potentieel doelwit zou kunnen zijn.
2) Men neme de wat hoger opgeleide werklozen onder ons (goed zoeken en ge zult vinden)
3) Zet ze in als permanente bewakers bij al die winkels die op de lijst uit punt 1 staan.
4) *maar deze verzin ik er zelf even ter plekke bij...* Zorg dat deze bewakers tot aan de tanden toe bewapend zijn en laat ze hun wapens in godsnaam gebruiken indien nodig!
Teun van het Tuinpad | 12-10-10 | 17:34
Dus banken mogen wel jatten maar finnen niet...... hmmm.
*Voorziet melding bij MDI*
gentle giant | 12-10-10 | 17:32
Kopen...???
@Bakito | 12-10-10 | 17:28
Dan maar niet straffen? Goed signaal!
@Luie Kut Student | 12-10-10 | 17:15
Lees de tekst die je aanhaalt er eerst even zelf op na, ja?
@neemjemoederindemali | 12-10-10 | 17:32
Winkeliers pleiten al een tijd voor scootervrije gebieden. Waarom de neuq wordt dat niet asap ingevoerd?
Teun van het Tuinpad | 12-10-10 | 17:12
Een Cohennetje Teun?
;)
Toen er in Amsterdam op klaarlichte dag nogal wat oude mensen thuis waren overvallen zei hij dat ze de deur niet meer open moesten doen.
Bakito | 12-10-10 | 17:28
lol
@Bakito | 12-10-10 | 17:28, kan je pinnen in die coffeshop?
neemjemoederindemali | 12-10-10 | 17:26
Klopt, dat zijn óók boeven.
@Bakito | 12-10-10 | 17:28
Nog los van het feit dat ik van mening ben dat straffen wel zin heeft: hoe langer je dat tuig opsluit, des te langer zijn ze van de straat en kunnen ze geen criminaliteit begaan. Dus zelfs als straffen al niet zou helpen, dan nog pleit ik voor langdurig opsluiten.
Nee Linschoten had gisteren in P&W de "oplossing" ter voorkoming van overvallen door scootertuig: Een scooterverbod. Ha ha alsof overvallen niet al verboden is.
Parsons | 12-10-10 | 17:28
Btw, laten we alle die smerige scooterverkopers eauk maar aanpakken....
@Bakito | 12-10-10 | 17:28, waar koop jij je wiet?
Parsons | 12-10-10 | 17:28
Yep, schandalig die juweliers met al dat blingbling in de etalages en al die kudtwinkeliers met lades vol kontante poen, opknopen en deaudvermoorden die vuige middenstanders.
Wat dachten ze van beveiligen en die apen met kogels doorzeven?
Problemen verplaatsten... zucht.. Nederland
Straffen heeft geen zin. Elke nieuwe overvaller denkt toch dat ie slimmer en ongrijpbaar is en zal er alles aan doen om niet gepakt te worden, met alle gevolgen van dien. Belangrijk is dat we de jeugd kansen geven om op fatsoenlijke manier een bestaan op te bouwen. Hiervoor moet met alle betrokken partijen, ouders, scholen, politie, jeugdwerkers etc, rond de tafel worden gezeten. Signaleren van problemen en zoeken naar structurele oplossingen. Alleen dan komen we tot een overvalvrije samenleving.
Omgekeerde wereld wederom - wij dienen ons aan te passen aan het straattuig. Maar natuurlijk.
@ rara | 12-10-10 | 17:19
Leg mij nog eens uit, wat is je punt precies is.
@ De Geilige Maagd | 12-10-10 | 17:12
Ik voorzie helemaal geen problemen, gewoon terugschieten, oog om oog tand om tand. Knal er maar een paar af dan zal je zien dat de animo een stuk minder wordt. In ieder geval wens ik niet meer in mijn vrijheden te worden aangetast vanwege dit tuig. Het is gewoon een kwestie van principe, een grens trekken. In New-York heeft de no-nonsense aanpak anders prima gewerkt dus kan het hier in 020 en 010 ook prima. BTW waarom overvallen die kneuzen een juwelier?? voor het geld of voor de juwelen. Het is gewoon weer tactiek van de falende overheid om een totale controle over de mensen te krijgen.
Teun van het Tuinpad | 12-10-10 | 17:21
Klopt, maar pinnen en banken zijn ook niet graties, dat weet iedere ondernemer ook.
Iedereen alles inleveren en met een pijl en boog de Veluwe op!
Zal je zien dat ze de zelf geschoten bambi van je willen stelen ..
Als er van bovenaf niet keihard ingegrepen wordt breekt vanzelf de pleuris een keer uit, dan gaan steeds meer hardwerkende mensen het heft in eigen handen nemen.
Geef ze eens ongelijk.
Prima idee maar de burger op straat gaat vaker de klos worden vrees ik...
*ploertendoder(met holster) kopen gaat*
SyntaxError | 12-10-10 | 17:15
Begin bij de PC-hoofdstraat en stuur Estelle G. maar naar mij.
Ofzo.
Die betaal ik wel in natura.
@gentle giant | 12-10-10 | 17:19
*Glock poetst*
Een 12 gauge onder de toonbank zal wonderen doen. Elke mafkees die met z'n pipa binnen komt krijgt een lading buckshot voor z'n kanus.
Contant geld kost geld.
Dat weet iedere ondernemer.
De overheid en de banken willen het contante geld al jaren laten verdwijnen. Dan nog even de gegevens jarenlang bewaren en Big Brother heeft maximaal inzicht in waar u wanneer wat betaald heeft. Dat nog even koppelen aan uw surf en belgedrag en de informatie is maximaal.
Lang leve het contante geld!
Zo is dat! Aanpakken die vuige winkeliers met hun kassalades vol wisselgeld. Ze maken het er per slot van rekening helemaal zelf naar. Uitlokking heet zoiets. Dat is strafbaar! En die misselijke omaatjes die per se tot op de cent afgepast hun boodschappen bij de super contant willen voldoen vragen er ook om! Worden ze niet overvallen door een crimineel, dan vanaf heden wel door een gemeente-ambtenaar die hun centjes van rechtswege via de ik-draag-cash-boetes zal gaan afpakken.
Zolang de daderts maar geen strobreed in de weg gelegd wordt en ze er met een lichte straf vanaf komen. Want hé: wie neemt het ze kwalijk dat ze de verleiding niet konden weerstaan?
Geen sieraden meer kopen is ook een oplossing.
#Opsporing vermist
*Rottweiler aait*
@Luie Kut Student | 12-10-10 | 17:15
Lees de tekst die je aanhaalt er eerst even zelf op na, ja?
Mede gefinancierd door de Belastingdienst, want je kan geen stuiver meer zwart doen.
@De Geilige Maagd | 12-10-10 | 17:12, Buurthuizen dan maar?
@Teun van het Tuinpad | 12-10-10 | 17:12
Ik denk dat dat het beste is :D
Nu is geld plots weer taboe en moet je verplicht pinnen maar mee los je het niet mee op. Het tuig verplaatst zich gewoon of richt zich op andere doelen. O.a. mensen op straat dus. Al met al weer zo'n slappe stap van de overheid die hier mee stiekem ook meer controle over de brave burger wil. Stel verdomme scootervrije zones in, scheelt ook wat teringherrie en probeer het tuig te pakken d.m.v. meer blauw op straat i.p.v. minder. Schiet bij een overval of achtervolging gericht op het geboefte. Mocht het tuig dat overleven dan voor vele jaren de bak in. Liever nog strafkamp. Daarna, indien van buitenlandse origine, uitzetten.
@ rara
Dat zeg je nu wel heel overtuigend, maar dit zou het begin kunnen zijn. Als straks iedereen die verschillende pasjes zat is, en er één betaalmiddel komt (net zoals ze die ov-chipkaart door je strot duwen), dan duurt dat niet lang meer ;)
Ja je zal er maar voor moeten zorgen dat de politie gewoon binnen 30 seconden bij een kritisch binnenstedelijk gebied aanwezig is zoals in de states. Wie moeten er dan bonnen uitschrijven? Neu we moeten wel prioriteiten stellen he.
Als de winkel niet meer te beroven valt, gaan de overvallers vast netjes hun opleiding afmaken en belastingbetalende modelburgers worden.
Of, en dat is iets waarschijnlijker, gaan ze de burgers overvallen.
De winkeliers schuiven zo hun probleem af op de burgers.
Ik bestel mijn spullen dan wel op het internet. Nog veiliger.
Minimumstraf van 5 jaar voor overvallers. Gezien de impact van een overval op de winkelier 5 jaar nog aan de lage kant. Vandaar minimaal 5 jaar.
kassalade is Waldorfsalade 2.0?
Oké, de overvallers worden er niet mee aangepakt. En het is symptoombestrijding ja. Maar het helpt waarschijnlijk wel bij het grootste deel van de winkels tegen overvallen (juweliers daar gelaten). Hoe hadden jullie het anders willen oplossen?? Met zwaardere straffen, scudraketten en een schot in de knieën vang je echt geen boeven. Ik vind dit allemaal prima maatregelen overigens (aanpakken dat tuig), maar ik zie toch wat problemen in de uitvoering ervan.
Ik weet een betere optie.
Sluit gewoon alle winkels.
Klaar.
Goh, een juwelier overval je mijnsinziens toch vooral om de juwelen, en niet zozeer om de contanten in de kassa. Wederom dikke fail in 020.
En denken ze nu echt dat dat tuig een baan zoeken gaat? Als ze de winkels niet meer kunnen beroven gaan gewoon ze mensen thuis overvallen. Des te makkelijker want: geen camera's, DNA-sprays, en slechts een enkele getuige die je uit de weg kan ruimen zonder dat iemand het ziet. Van te voren het slachtoffer martelen om de code van de kluis te achterhalen kan ook in alle rust, gewoon de tv wat harder zetten om het geschreeuw te dempen. Dit soort huis-overvallen nemen nu al exponentieel toe. Gaat men ons straks ook verbieden om dingen van waarde in huis te hebben om zodoende overvallen te voorkomen? Of gaan we dat tuig gewoon uit de samenleving verbannen, zoals het hoort?
070 | 12-10-10 | 17:03
Hoezo op kosten van? Laat ze zelf voor beveiliging zorgen.
Wel sneu dat zulke maatregelen nodig zijn
@Baron de laclou | 12-10-10 | 16:57
Ik zou dan wel eerste ff die bejaardenpr0n van je windows 2003 halen...
rara | 12-10-10 | 17:04
Tut tut. Ik zeg niet dat u niks mag bezitten. Het nastreven van bezit heeft echter veel nadelige bij-effecten, zoals jaloezie en criminaliteit.
rara | 12-10-10 | 17:07
Stigmata?
Belachelijk idee.
Ik ga met een plakplaatje van een gouden ketting om me nek rondlopen..
@Luie Kut Student | 12-10-10 | 17:04
Het Teken van Het Beest is een fysiek teken op het lichaam, daar zijn de meeste biblethumpers het wel over eens. Oen.
straks krijgen pashouders een kogel voor pincode
en gewapende overvallen in huizen
@Baron de laclou | 12-10-10 | 16:57
Ik mag hopen dat je licht op je fiets hebt, altijd keurig je boetes en belasting betaald en geen aanleiding geeft tot enig dieper speurwerk in je privéleven.
-Maar je hebt niets te verbergen?
-Oh, ook herken je je niet in de aanleiding tot 4 maanden opsluiting?
-Nou, sorry.
-Euh nee, laat je vrouw maar je werkgever bellen, we zijn geen uitzendbureau hè?
-Wat kan mij het nu schelen hoe ze dat moeten weten! Als je na 1 maand niet meer thuis komt gaat er vast wel een belletje rinkelen bij 'r, toch? Niet ons probleem, kijk hier heb je op GS geschreven dat jij dat zo wilt. Dus.
-Nou, nu je smoel houden, over 4 maanden gaat de celdeur weer open en dan gaan wij ondertussen eens onderzoeken of je hele familie wel in NL is geboren, tot 15 generaties terug ja.
-Ja hoor, graag gedaan. Doei!
@ Teuderik | 12-10-10 | 17:03
Of het goed werkt of niet. Dit is de omgekeerde wereld, altijd toegeven aan het tuig en wij maar vrijheden inleveren. Kom nu niet met het lamme excus van wie niets te verbergen heeft heeft niets te vrezen want iedereen heeft wel iets te vrezen en bovendien bepaal je zelf niet meer wat je moet verbergen maar dat doet de staat dan wel voor je.
Nico Mudde | 12-10-10 | 17:01
Oh ja, dat wist ik helemaal niet ;-)
Helaas is mijn pincode 1221.
En laat het nu altijd al het plan zijn geweest om contant geld langzaam aan te laten verdwijnen .. Alles via de bank, geen zwart geld meer, na kunnen trekken wie waar zijn geld uit geeft. Ik kijk met gemengde gevoelens naar zo'n oplossing,
@taalazeinzijkerds, lees het verhaal en schreifsteil.
Johnny, don't Quid, we ruilen.
Hulde aan de cashloze maatschappij: En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden; En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft (...). Opb. 13
@Bakito | 12-10-10 | 16:53
U kunt uw geld en bezit nu aan mij schenken. Al was het maar om een daad te stellen.
Dat is het tevens de kern van het probleem: het is altijd het bezit van de ander, niet het eigen bezit waar links en overvallertjes iets aan willen doen.
ITEACHYOU | 12-10-10 | 16:57
Naar de hoeren!
Om eerlijk te zijn werkt dit heel erg goed in Almere. We hebben nu lang niet meer zoveel overvallen en straatroven als een paar jaar terug.
het zijn steeds vaker de kleine zelfstandigen met een paar knaken in de kassa die overvallen moeten worden aangezien de grote georganiseerde bedrijven hun cash vaak afromen en het beter opbergen.
In iedere grote stad in het buitenland staan bij juweliers particuliere bewakers met uzi's , stroomwapens en pistoolmitraiileurs. Overvallen: 0 !
Geef iedere juwelier een bewaker op kosten van de politie en de politie zelf kan weer andere boeven vangen.
Next case please !
het probleem wordt verplaatst dus! Geniaal! De boef gaat naar een adere buurt of pakt pinpassen van klanten, of gewoon de sieraden zelf
ik zie het er nog van komen dat overvallers mobiele pinautomaten meebrengen en dan word je gedwongen te pinnen.
Lekker, als dat zo doorgaat kun je straks nergens meer anoniem spulletjes kopen. Met als excuus een paar scooterdieven. We moeten onze vrijheid bewaken, lang leve cash. Al is al het papiergeld ook genummerd, het is toch een stuk anoniemer dan pinnen.
Een tip voor een ieder die bij de pinautomaat een pipa in zijn nek geduwd krijgt.
Typ je PIN code in omgekeerde volgorde in, beginnen met het laatste cijfer eerst enz, enz. Je krijgt gewoon geld, maar automatisch word de politie gealameerd.
Amsterdam is bijna een concentratiekamp voor de normale mens en het straattuig zijn de kapo's.
symptoombestrijding
Zo worden we steeds meer geknot in onze vrijheden. Starks weet de staat alles van ons, hoe we onze centjes besteden ed.. Dit klinkt als muziek in de oren van de fiscus natuurlijk. Hoe lang moet de burger nog meer vrijheden inleveren voor een klein percentage criminelen. Gewoon snoeihard aanpakken als ze die gasten te pakken krijgen. Ik ben voor een algeheel scooterverbod in de risico-gebieden. Dit klinkt toch net zo absurd als dat pin-plannetje. Maakt ons nog meer afhankelijk van die ook criminele banken.
Verplaatsing van het probleem... niet de oorzaak van het probleem maar de sypmtomen aanpakken.
Op die manier hoef je die lieve daders niet aan te pakken.
Typisch nederlands...
Weer een vrolijke sprong voorwaarts naar de totalitaire controlestaat, dit weer onder een nieuwe angstnoemer, de overvallert. Jahaa, het gaat goed komen met Nederland. Waarschijnlijk staan de boefjes gewoon op een loonlijst als excuustruus om zo snel mogelijk het chartale geld uit de roulatie te krijgen.
In Hoogeveen gaan ze nu waarschijnlijk oudere dames vragen hun tasje thuis te laten, nu een 78 jarige vrouw een overvaller op zijn muil heeft gestompt.
www.elsevier.nl/web/10117181/Nieuws/Ne...
Hahahaha 'We skimmen!!' hahaha :-D lol
Nederland begint echt een KUDT land te worden. Amsterdam is al een no-go-area.
maar is maat
Dit kan toch niet. waar moet ik nu met me zwarte geld heen?
Zet dat tuig op een boorplatform ten noorden van Schotland op water en brood...
-weggejorist-
Als gevolg daarvan zal het aantal woningovervallen drastisch gaan toenemen vrees ik. Die gasten willen immers érgens poen vandaan halen. *rijdt naar België om blaffer aan te schaffen*
SCUT? ITYM Scud.
Moet de Baron nu uitleggen dan een probleem bij de wortel aangepakt moet worden? het is vreselijk gesteld met onze overheidsmanagers. De Baron heeft een oplossing namelijk onbegrensde bevoegdheden van de politie , geen bonnen quota maar een foullieer aanhoudingsquota , immers.., het sneller en onbevreesd trekken van de politieagenten van hun pistolen, en last but not least ... verdachten minimaal 4 maanden zonder enige vorm van proces vast te kunnen zetten ,liefst direct over de grens. en dit wel te betalen (invordering en beslaglegging) door en bij de familie of kerkoudste indien men een geloof bezigt.. de Baron kan nog wel even door gaan.. strekking van het verhaal .. een totale zuivering doorvoeren in de maatschappij.
Goed plan! Mensen houd je toch niet tegen, dus dan de honing maar weg halen.
Terug naar de tijd dat juwelen gewoon mooi waren en niet waardevol! Hoe zei Luutjebert dat ook alweer? Alles van waarde is weerloos (tegen dieventuig).
@Bakito | 12-10-10 | 16:53
Respect. :)
bintang | 12-10-10 | 16:45
De inktvis heeft er nu gekillde van gemaakt...
Ik voorzie een bloeiende handel in handleiding voor martel, herstel ondervragingstechnieken in combinatie met uw pincode.
Ik zeg: schelpen en kralen!
Een maatschappij met minder materialisme zal het welzijn ten goede komen. Geld en bezit zijn de kanker van deze wereld.
i.p.v. dit soort stomme acties (waar uiteraard weer een campagne overheen moet die bakken met geld gaan kosten) gewoon agenten uitrusten met aanvalsgeweren en scooter-zoekende rocketlaunchers! Gewoon omdat het kan & omdat een cashless zone een erg grote en falende knieval is.
Goed zo Nederland! 't Is tenslotte veel makkelijker om de brave burger zich te laten aanpassen, dan dat tuig achter slot en grendel te donderen...
Kijk zo zie ik dat graag .. jochies van 8 die straks hun trekdrop of spekje van 20 cent met een pinpas afrekenen ...
Dat geldloze idee was toch al eerder gelanceerd tegen de criminaliteit en niet zozeer vanwege de juweliers?
@Tobi | 12-10-10 | 16:50:
Ja, die eerste golfoorlog, dát was me wat, man, man, ik zou je verhalen kunnen vertellen!
*** Cigarendoos met vetlederen medailles maar weer eens afstoft ***
Typisch nederlandse oplossing. Niet het probleem bij de kern aanpakken, maar de gevolgen beperken. Laten we hopen dat Rutte-I dit beter kan.
Geen symptoombestrijding inderdaad.
'gekillde', dat is amper een verbetering, Johnny:
Het Groene Boekje (2005) geeft bij al deze werkwoorden alleen de vervoegingen met één medeklinker, omdat de stam van werkwoorden als killen en stressen helemaal op z'n Nederlands wordt bepaald: in kil en stres volstaat een enkele l of s voor de juiste uitspraak.
@ Reinaert | 12-10-10 | 16:46
Johnny Quid is duidelijk van ná de 1e Golfoorlog
@Ahasveros | 12-10-10 | 16:48:
Raciaal geweld jegens de lichtgetinte medemensch legitimeren? Dát nooit hè!
OT
Wouter Bos in beeld voor een functie bij Feyenoord. En die club heeft het financieel al zo zwaar!
Waarom niet eens (op proef) veelgeplaagde winkeliers het recht toekennen om TERUG te slaan, vechten, schoppen en schieten?
Misschien meteen maar die hele stad doen. Kijken hoe het in de rest van Noord Holland gaat.
vermoordde... man man.
Het zijn trouwens SCUD raketten. Dus niet SCUT, Johnny.
Heel 0031 is trouwens allang een bijna-cashless zone.
Kijk aan het eind van de maand maar weer op je loonstrook en je zult 't beamen!
Niet slecht! Alleen inderdaad een probleem voor de juwelier die nu extragratis ALLE overvallers over zich heen krijgt omdat nergens anders meer iets te halen is.
"Na de vermoordde juwelier in 020" Sprachen SS: Voltooid deelwoord gebruikt als bijvoeglijk naamwoord --> zo kort mogelijk schrijven --> enkele D in "vermoorde".
SCUT-raketten? What happened to the good old SCUD's?
Terug naar de ruilhandel, wat ik je brom!
Wat een land ....
probleem reactie oplossing.
Precies volgens het boekje.
vermoordde met dubbel d??? Johnny toch.
REAGEER OOK