Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie Friesland: Verlink de alcoholrijder

alcoholcontrolebord.jpgJa, eindelijk! U mag zelf legaal alcoholcontroleurtje spelen! Vanaf nu mag u 112 bellen als u iemand straalbezopen achter het stuur ziet kruipen. Of een auto dubieus van berm naar berm ziet zwalken. Als die jongen van sales met het handje aan de vangrail naar huis tuft na de vrijmibo. Gewoon 112 bellen en aangeven die zuipcoureurs. Next level klikspanerij. Zeker met behulp van je eigen blaastestapparaat. De politie Friesland zegt: gewoon doen. Er zijn uiteraard speciale posters (PDF-alert) ontwikkeld om de campagne vleugels te geven. Met grappige David Hasselhoff verwijzing. Heerlijk, lekker moralistisch posteren, daar knapt de samenleving van op. Nederland NSB-land. Eerst de controles verlinken, daarna de bezopen rijders. Alvast wat suggesties voor de oranjekoekhappende veldwachters: Hang die post op bij Nieuwspoort, op #dedeur van de fractiekamer van de PVV, bij café Berger op het Plein, op het Binnenhof, in de straat van Pieter Broertjes, bij Guusje ter Dorst, op de autocue van Frits Wester, in het gemeentehuis van Cranendonck en bij Sylvia Witteman op de koelkastdeur. Met de P van prrrrrima!

Reaguursels

Inloggen

Voor iedereen die dit NSB-gedrag noemt...
Leg dat maar ff uit aan de weduwe

www.alphen.cc/nieuws/regionaal/article...

En het ergste is dat iedereen in het dorp van de "dader" al lang wist dat ze altijd dronken achter het stuur zat!

Cover | 12-10-10 | 16:28

We zijn toe aan een website waar we klikspanen kunnen verlinken..

ren-forrest-ren-e | 11-10-10 | 21:51

Wat een stupide artikel. Ik laat al jaren dronken rijders van de weg afhalen via 112
Tot groot genoegen van de agenten, mijzelf en al de net niet nabestaanden wiens man, vrouw of kind niet overhoop gereden kan worden door een dronken droppie.
Als dat NSB gedrag is then" i am Proud to be an NSB er"
Mag ik dhr. Quidd eens uitnodigen om samen met mij in een autowrak te klimmen waar het bloed nog aan het raam kleeft omdat een alco automobilist weer een slachtoffer heeft gemaakt. Moet je doen Quidd geeft je een heel andere kijk op de problematiek.

kattenmepper | 11-10-10 | 20:43

@redactie
Wederom het verzoek om Quid een andere baan te geven, of hem/haar te stoppen de gemiddelde reaguurder te verwarren met een 17 jarige stout-doen-is-altijd-stoer-puber zonder een enigzins ontwikkeld inzicht in de gevolgen daarvan.

OT:
Dit kan nog leuk worden, aangezien de gemiddelde bezopen rijder nu zijn vrienden ervan gaat verdenken dat hij verlinkt is. Kortom, niet alleen aanhouding en misdrijf, maar ook nog eens sociaal isolement! Hulde! Laat de criminelen hun eigen vruchten van wantrouwen maar lekker plukken.

O2Consumer | 11-10-10 | 20:15

Als iemand met een geladen gun over straat loopt, bel je ook 112. Hoeft ie echt niet eerst geschoten te hebben.

je postbode | 11-10-10 | 19:31

absoluut een goed plan..

aardt | 11-10-10 | 19:17

-edit zeiken is ban. Wil je er 1 ? -

naamnick | 11-10-10 | 17:50

Liever dat iemand moet blazen & van de weg wordt gehaald, dan dat ik straks 1 van mijn kinderen in een lijkzak moet identificeren omdat ik 'niemand wilde verlinken' en een zuiplap heb laten rijden.

Leodeleukste | 11-10-10 | 17:02

Ik dacht eerst dat ik weer een artikel van Brusselmans aan het lezen was... Maar nee, deze keer niet. Ik vind dit een zeer goed initiatief en de NSB-vergelijking slaat als een lul op een drumstel.

SunStealer | 11-10-10 | 16:59

Wat Asterix | 11-10-10 | 11:16 zegt!

AndroidLouWebber | 11-10-10 | 16:49

Dus we mogen bellen onder het rijden?

P5ycH0 | 11-10-10 | 16:02

@dennisdemennis | 11-10-10 | 14:56
Daarvoor heb je nou wetten, wetten gelden nu eenmaal voor iedereen. (grootste deel van de tijd)
Dus ja, iedereen over 1 kam scheren is goed, heb je teveel op dan heb je niets te zoeken achter het stuur, doe je het toch dan mag wat mij betreft je rijbewijs afgenomen worden.

Kipz0r | 11-10-10 | 15:23

Heerlijk, lekker moralistisch posteren, daar knapt de samenleving van op.
@Johnny Quid | 11-10-10 | 11:11

Even na denken, whore. . . Wie kunnen er beter opgepakt worden, tandpasta dieven (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2245121....)
of alcoholrijderTs? Tandpastadieven natuurlijk, hè Sjonnie?

--neus-- | 11-10-10 | 15:20

Dan vraag je je toch af hoe die duizenden Nederlandse toeristen toch elk jaar weer de vakantie in Frankrijk overleven.

kapotte_stofzuiger | 11-10-10 | 15:15

Een klein % van alle mensen zou geen auto mogen rijden na een paar glaasjes, maar wat kun je doen in een land waar alles en iedereen over 1 kam geschoren wordt. Verbieden dan maar he .......? Kut Nederland met z'n kutnederlanders

dennisdemennis | 11-10-10 | 14:56

Ik snap de azijn spuierij van Johnny Quid niet echt, randdebielen verlinken zodat ze niemand deaudrijden met hun verdoofde harses staat wat mij betreft mijlenver af van het neqshieten van Joden.......

Goed initiatief.

Fapje | 11-10-10 | 14:51

kw_nl | 11-10-10 | 14:12

Goed, bij deze stel ik mijn verhaal iets bij: Je mag 112 bellen bij een gebroken been. Klopt. Maar aan de telefoon wordt vervolgens bepaald of de situatie acuut is en of er ziekenvervoer is vereist. Kennelijk was dit niet het geval in de geschetste situatie.

Pavlova | 11-10-10 | 14:51

Mozeskriebel, wat is iedereen hier policor.
Er zijn vele verwijtbare en vermijdbare oorzaken van ongevallen.
Toch wordt je, als je met een biertje op achter het stuur stapt,
al snel in hetzelfde rijtje geplaatst als serieverkrachter o.i.d.
Kom op jongelui, enige mate van relativering is hier op zijn plek.
Er zijn wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat
alcohol promillages tot 0,5 POSITIEF uitwerken op de rij capaciteiten.
Juist daarom wordt in veel landen deze grens gehanteert.
En ik kan uit ervaring melden dat ik erg mijn best moet
doen om deze grens te overschrijden.

kontol | 11-10-10 | 14:50

swierstra058 | 11-10-10 | 12:43

Wie, de drankrijders of de aangevers?

fritsspits | 11-10-10 | 14:48

Ik zie de volgende stap al stiekem aankomen ...... Zeg burger ! Wij hebben dit jaar nog geen enkele tip van u ontvangen , dat gaat u een boete kosten !

Korsakov United F.C. | 11-10-10 | 14:45

oh ik ga al mijn collega's aangeven! Dat zal ze leren. Ben overigens benieuwd of ik nu weer te horen krijg dat het nummer alleen voor noodgevallen is. Tenslotte is bloed tegen de muur geen noodgeval bij 112.

sufkut | 11-10-10 | 14:15

@Pavlova
Voor een gebroken been mag wel degelijk 112 worden gebeld, naar een huisartsenpost gaan is wat lastig met een gebroken been.

112 is voor noodgevallen maar ook als je een ambu nodig hebt zonder levensgevaar.

kw_nl | 11-10-10 | 14:12

Waren de meeste Friezen in WOII niet lid van de ss?

helmpie | 11-10-10 | 13:56

Slechte actie.
112 is voor noodgevallen.
Maak van elke burger een onbezoldigd opsporings ambtenaar.
Ziet u een dronken automobilist?
Aanhouden en autosleutels in de sloot pleuren.
Zie maar hoe je thuis komt en morgen als je nugter bent ga je de sleutels maar zoeken.

joopwil | 11-10-10 | 13:44

Dronken driveparty voor de deur bij Geenstijl a.s. vrijdag tijdens lunchtijd.

Sacha_A | 11-10-10 | 13:43

Drankrijders -1
Ik bel ook 112 als ik zo'n lamzak zie zwalken op de weg.

deropofderonder | 11-10-10 | 13:29

Geen probleem mee, gewoon aangeven! Rijden met alcohol op is gewoon een zwaar misdrijf en kan mensenlevens kosten. Goeie actie!

DeRoyVanZuipensteijn | 11-10-10 | 13:07
Alcoholverslaafde die in een ontkennings-fase zit

fritsspits | 11-10-10 | 13:23

Met dat verlinken zit ik niet zo. Wat mij wel ergert, is de strafmaat voor betrapte automobilisten. Of het nu te hard rijden, rijden onder invloed of zonder rijbewijs is: zet dat gajes gewoon vast. Te vaak lees ik dat mensen wederom in de fout gaan en dat hun rijbewijs al ingevorderd was. Maak een einde aan die mogelijkheid !

Cor Rupteling | 11-10-10 | 13:23

Van Johnny Quid is zeker nog geen familie doodgereden door zo'n dronken aap.
Randebiel.

Magic Jack | 11-10-10 | 13:20

Johnny, wat een slecht verhaal. Ga zo door, dan heet je binnenkort Johnny Quit

DeRoyVanZuipensteijn | 11-10-10 | 13:07

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 13:01
Und den Transport per Helikopter?

An die ARBEIT | 11-10-10 | 13:06

@Luca11 | 11-10-10 | 12:58
Hoezo neemt hij het op voor de drankrijder?
Hij veroordeelt slechts de klikker. Dat staat compleet los van elkaar.
Als je dat niet inziet, ben je een beetje simpel ;)

An die ARBEIT | 11-10-10 | 13:01

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:57
*Flammenwerfer voorverwarmt vanwege Duits woordje*

Nietvoordekat | 11-10-10 | 13:01

@[[[Mad.doC]]] | 11-10-10 | 12:56
Haha, lees het draadje even voor je post.. Lut...

An die ARBEIT | 11-10-10 | 13:00

Volgens mij was het de bedoeling van dit stukje dat iedereen friesland ging afzeiken....

jeej | 11-10-10 | 13:00

-weggejorist-

Luca11 | 11-10-10 | 12:58

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:47
Genau ;)

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:57

Bel 1-1-4 bij teveel bier!!

[[[Mad.doC]]] | 11-10-10 | 12:56

En dat op een site waar ze er een eer in scheppen om elk jattend bontkraagje dat op een bewakingscamera staat aan de schandpaal te nagelen. Dat is dan natuurlijk weer géén NSB-gedrag.

Whimpysinger | 11-10-10 | 12:50

Mooi, helemaal terecht, mensen die met alcohol op achter het stuur stappen zijn in mijn optiek geen cent waard en de grootste lutsers die rond lopen. Prima initiatief.

Zoutstel | 11-10-10 | 12:50

@NietvoordeKat: Door het overmatig gebruik van Godwins dezer dagen, zoek ik niet zoveel achter een term als NSB'er of wat dies meer zij. De samenleving voor gevaar behoeden is geen slechte daad. Wie zeker weet het algemeen belang te dienen met een belletje naar de alarmlijn, voelt zich door zo'n term niet aangesproken.

TeaParty | 11-10-10 | 12:49

Bubba | 11-10-10 | 12:44
Helemaal 0 is voor mensen met bepaalde aandoeningen niet haalbaar dacht ik. Hoewel ik ook van mening ben dat je met je poten van een stuurwiel af moet blijven als je nog alcohol in je bloed hebt zitten.

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:48

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:44
Daar heb je weer gelijk in. Geeft ons weer de kans om ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend tegen dingen aan te schoppen. In mijn geval, de redactie dus ;)

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:47

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:36
Ik denk niet dat het een bewuste missie is van Johnny om dat te ontmoedigen, slechts dat hij zijn mening geeft.
En dat moet hij lekker zelf weten, geeft ons reden tot discussie, altijd leuk....

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:44

@Crusher | 11-10-10 | 12:10: Wet is heel duidelijk en vooral bedoeld voor die gasten die denken dat 4-5 biertjes geen invloed hebben op hun rijgedrag. Wees niet bang hoor, ik bel de politie niet meer. trek je gewoon de auto uit. Ze zouden gvd gewoon een 0.0000 promiel beleid moeten voeren. 1 biertje: niet rijden. Klaar.

Bubba | 11-10-10 | 12:44

-weggejorist-

swierstra058 | 11-10-10 | 12:43

Aangezien de meeste verkeersdoden in 30 en 50 km zones vallen stel ik ook voor om bij 5 km te hard 112 te bellen...
Eens kijken wie hier gaat piepen, overigens gaan alcohol en verkeer niet samen hoewel ik wel beter rij als ik gedronken heb...

Aart Z. | 11-10-10 | 12:38

Alcoholmobilisten verlinken altijd +1

Valentino Pussy | 11-10-10 | 12:36

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:32
Onderliggende toon was dat ik vindt dat misdaden gewoon aangegeven moeten kunnen worden, zonder dat iemand voor NSB'er uitgemaakt wordt.

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:36

Overigens: klein beetje achtergrondinformatie. Ik ben een student, heb reeds een paar maanden m'n rijbewijs, en ben ondertussen iets langer dan een jaar lid van een fantastische studentenvereniging. Dit lidmaatschap van een studentenvereniging gaat gepaard met de nodige consumpties, zoals te verwachten valt, maar ik zal verdomd zijn als ik ooit met alcohol achter het stuur betrapt word. Ik hoop voor mijn eigen bestwil en de mensen die ik dan mogelijk met m'n bezopen kop het graf in zou jagen, dat mijn vrienden/ouders (welke het dichtstbijzijnd zijn) dan het heft in eigen handen nemen en hoogstpersoonlijk mijn rijbewijs door de shredder halen.

Je bent er zelf bij als je je eerste biertje opentrekt, en als je weet dat je later (misschien) nog moet rijden, dan drink je maar een cola'tje of zo. Dit getuigt m.i. van meer mannelijkheid dan toegeven aan groepsdruk.

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:33

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:17
Leest u a.u.b even uw post waar ik eerder op reageerde, volgens mij haalt u verschillende zaken door elkaar...

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:32

GeenStijl vindt dit verklikken?
Dus Geenstijl gaat binnenkort ook propaganderen om andere misdrijven niet meer aan te geven omdat dat niet cool is? ~_~
Erg jammer dit...

Manuke | 11-10-10 | 12:31

biertje iemand?
Doe maar 5(tig) op een rij en dan achterin de auto stappen en zoeken naar het stuur.

Some1!!11 | 11-10-10 | 12:28

illuvatar | 11-10-10 | 12:15
Corrigerende tik m'n achterste. Dat ik daar weggejorist wordt bewijst mijn punt, want ik ging daar bepaald niet over de schreef. Zwaktebod. Uit piëteit met de nabestaanden van die vrouw zal ik nu verder ook mijn mond houden.

U zult begrijpen dat ik uiteraard ook meeleef met de nabestaanden van slachtoffers van drankrijders. Drankrijders mogen dus wat mij betreft met elk mogelijk middel aangegeven worden. Niet alleen voor de veiligheid van brave weggebruikers, ook voor z'n eigen veiligheid (ook al boeit die me een stuk minder).

TeaParty | 11-10-10 | 12:11
Zoals in mijn vorige plempsel gezegd, de vergelijking DUI/rape loopt een beetje krom. Net als de vergelijking aangeven DUI'er/het zijn van een NSB'er.

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:27

de kater komt later | 11-10-10 | 12:19

Een gebroken been is m.i. geen reden om 112 te bellen, terecht dat er naar de huisartsenpost werd verwezen. Geen acuut levensgevaar zoals bij een hartaanval.

Pavlova | 11-10-10 | 12:26

Ja ik VERLINK... alcohol rijders en GS JQ excuses is hoogst aan te bevelen.

Parelman | 11-10-10 | 12:25

Controles verlinken is niet nodig. De politie meldt zelf al lang wanneer ze en waar ze controleren, nu zelfs via twitter. En als ik een Hero Brinkman-figuur op straat zie zigzaggen in een auto, dan gaat ie voor de bijl, zonder pardon. Zo'n zuiplap zal je kind maar doodrijden, dan piep je wel anders.

Hölzenbein | 11-10-10 | 12:22

hypocriet gelul weer hier. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 26% van de bestuurders minimaal 1x in zijn leven met te veel alcohol op achter het stuur zit.
Kijk maar is rond op een verjaardag of in een restaurant. Natuurlijk heeft dat invloed maar dat hebben bellen, eten, drinken, radio spelen, scheren, krant lezen, eens per jaar een cravan achter je grand move, ouder zijn dan 65 enz ook. Het probleem is dat het allemaal nog al veel per mens scheelt en ervaring speelt ook een rol. Ik keur het niet goed maar ik zal zeker niet zo spastisch gaan roepen als half GS.
Volkomen lam achter het stuur is natuurlijk weer een ander verhaal.

Hunter S. Thompson | 11-10-10 | 12:21

Mag je wel winkeldieven aangeven van GeenStijl?

Dr. Mabuse | 11-10-10 | 12:20

Tja... gewoon niet bezopen gaan rijden lijkt me, dan valt er ook niets te verlinken.

RobbieG | 11-10-10 | 12:19

Prima initiatief. Als ik ergens de pleuris aan heb is het wel aan mensen die het normaal vinden om met (veel) drank op achter het stuur te kruipen. Zelfs één glas vind ik eigenlijk al teveel maar mijn persoonlijke mening en de wegenverkeerswet wijken op nog wel meer punten van elkaar af..

Transformatorhuisje | 11-10-10 | 12:19

112 bellen als je vermoed dat iemand teveel gedronken heeft en achter het stuur is gekropen?

Afgelopen zaterdag werden wij via 112 doorverwezen naar de huisartsenpost terwijl iemand zijn kuitbeen gebroken had, de ambulance was niet nodig schijnbaar. Ik twijfel sterk of ze bij 112 de capaciteit hebben om zulke telefoontjes ook nog af te handelen, of kan het in dit geval wel want er valt wat aan te verdienen?

de kater komt later | 11-10-10 | 12:19

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:09
Hoe dat ter zake doet, is dat het allebei misdaden zijn. Uiteraard loopt de vergelijking een beetje mank (in het ene geval doe je iemand moedwillig iets aan, in het andere geval hoop je dat je niemand aanrijdt), maar dat het allebei misdaden zijn staat als een paal boven water.

Voorts ben ik van mening dat je je heel hard moet schamen als je geen melding maakt van een ernstig misdrijf. Als je iemand aan gaat geven als hij een propje papier op straat gooit of 4 kilometer te hard rijdt, okee, dan kun je hem een klikspaan noemen, maar als je iemand aangeeft die moedwillig mensenlevens in gevaar brengt (je bent er zelf bij als je het eerste biertje opentrekt), ben je bepaald geen NSB'er.

Door een initiatief om mensen te bewegen dit soort gevaarlijke mongolen te melden af te doen met een Godwin, zeg je eigenlijk "je bent een bruinhemd als je de politie belt om een drankrijder aan te geven". Aangenomen dat niemand het leuk vindt om een bruinhemd genoemd te worden, is de meest logische reactie "ik wil geen bruinhemd genoemd worden --> ik ga geen DUI'ers aangeven".

En dat, voorzitter, is een grote schande.

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:17

@ Crusher | 11-10-10 | 12:10
Juist.
Dan verschillen we daar toch over van mening. Ik ben na 5 vaasjes of een halve fles wijn ook nog niet dronken maar wel op dreef en ik begin zaken al wat zonniger te zien. Ofwel; een teken dat de alcohol zijn dankbaar werk begint te doen en dus een teken om niet meer in een auto te stappen. Althans; niet als bestuurder.
Je vergeeft het jezelf volgens mij nooit als je iemand van de straat rijdt, omdat je het "toch" verkeerd hebt gezien. Dat je kennelijk minder vlot bent dan wanneer je nuchter bent.

Multiflauwekulti | 11-10-10 | 12:17

@TeaParty | 11-10-10 | 12:11
Nee, maar wel voor poging tot doodslag.

illuvatar | 11-10-10 | 12:15

Prima plan!
Een vriend en een neef van me doodgereden, allebei door een dronken automobilist (hoera voor Twente).
Ik zal zeker m'n mond houden als ik iemand dronken achter het stuur zie stappen.
En GS Godwint het plan al voordat een reaguurder de kans krijgt.

Brandari | 11-10-10 | 12:15

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:50
Nou nou, er heerst een groot taboe op. Er mag niet naar verwezen worden. Zo zal ook elke referentie naar topics waarover GS een gerechtelijke sommering heeft gekregen waarschijnlijk verwijderd worden.
Het is als dronken achter het stuur gaan zitten, iemand zal u van hogerhand corrigeren en met corrigerende tik weer de juiste kant opsturen.

illuvatar | 11-10-10 | 12:15

@NietvoordeKat: Oh goodness, is drunk driving nu al het equivalent van verkrachten?

TeaParty | 11-10-10 | 12:11

Hier ging de PVV toch een apart alarmnummer voor opstellen? 114, te veel bier!

jullie ook hier? | 11-10-10 | 12:11

@ Heau even | 11-10-10 | 12:05
Wel invloed maar onvoldoende voor gevaarlijk rijgedrag (bij mij). Ik realiseer me ter dege dat voetgangers behoorlijk wat plaatschade kunnen veroorzaken aan mijn mooie BMW dus dan rij ik extra rustig.

Crusher | 11-10-10 | 12:10

Goed idee. Want stel dat een straalbezopen bestuurder één van je familieleden/vrienden dood rijdt. Dan heb je je leven lang spijt dat je 1-1-2 niet hebt gebeld.

borderliner | 11-10-10 | 12:10

@illuvatar | 11-10-10 | 12:05
Ik weet wel een pretentieuze huisartswannabe die misschien uitkomst kan bieden...

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:10

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:04
Verklaar u nader. Hoe dat hier ter zake doende?
En mocht ik u goed begrijpen, dat ontmoedigen is geen beleid, slechts de trieste praktijk.

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:09

Haha, de server had niet gerekend op meer dan honderd tegels bij een topic van Johnny Quid.

illuvatar | 11-10-10 | 12:09

Is het vandaag dubbelpost dag, of zie ik nou scheel van de booz, LOL.
Hips.

Crusher | 11-10-10 | 12:08

Op de poster staat dat de politie na het bellen van 1-1-2 snel in actie kan komen.
Kan.
Dus het is allemaal allerminst zeker.
-
Overigens zou ik degene waarvan ik zeker weet dat hij/zij straalbezopen is zelf wel aanspreken, vooral als het een bekende is. Desnoods betaal ik de taxi wel. Als het een vreemde is die lallend zijn auto in kruipt dan doe ik 1 poging, daarna mag de pliesie het lekker oplossen... dan maar "NSB". Er lopen namelijk mensen die ik liefheb over straat die die volidioot tegen kunnen komen.

Multiflauwekulti | 11-10-10 | 12:08

Harry Turtle | 11-10-10 | 11:15
De Jonge Socialisten in Amsterdam houden van witte lijntjes. En dan heb ik het niet over die streepjes op de weg waar je tussen zou moeten proberen te rijden.

ZDEV | 11-10-10 | 12:07

@illuvatar | 11-10-10 | 12:05
Nou heb ik toch maar één maal op de post-knop gedrukt.
Ik zie dubbel..........*hips*.... nee tripel.

illuvatar | 11-10-10 | 12:07

$%^@$%^@$% kut servert.
Kan die huisarts zich niet eens melden hier? Misschien dat die weet wat er mis is.

Heau even | 11-10-10 | 12:06

Die mag niet meer rijden

HerrKissngr | 11-10-10 | 12:06

kijken of je ook zo'n lemonparty van de maatregel maakt als je vrouw en kinderen worden aangereden door zon dronken tyfusmongool

Fubar88 | 11-10-10 | 12:06

TeaParty | 11-10-10 | 12:04
Heb laatst nog iemand verkracht zien worden. Maar mondje dicht, anders ben je een NSB'er.

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:06

@An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:02
Ja, we hebben een anatoom nodig. Weet iemand zo'n gestudeerde allesweter te vinden?

illuvatar | 11-10-10 | 12:05

Crusher | 11-10-10 | 11:49
Lees ik dit werkelijk? Denkt u echt dat er na 4 of 5 biertjes geen, ik herhaal, geen invloed is op de rijvaardigheid?
Heeft u weleens reports gelezen over de invloed van al 1 of 2 biertjes op de rijvaardigheid. Of van alcohol in het algemeen op de reactiesnelheid, beoordelingsvermogen, waarnemingsvermogen, en ga zo nog maar even door?

Gaat u zich toch alstublieft in een hoekje helemaal kapot staan schamen.

Heau even | 11-10-10 | 12:05

Wat doet Sylvia Witteman in dat rijtje van GS? Is er een rekeningetje te vereffenen?
Überhaupt een vrij tendentieus stukje.

Kloppstökl Sr. | 11-10-10 | 12:05

Crusher | 11-10-10 | 11:49
Lees ik dit werkelijk? Denkt u echt dat er na 4 of 5 biertjes geen, ik herhaal, geen invloed is op de rijvaardigheid?
Heeft u weleens reports gelezen over de invloed van al 1 of 2 biertjes op de rijvaardigheid. Of van alcohol in het algemeen op de reactiesnelheid, beoordelingsvermogen, waarnemingsvermogen, en ga zo nog maar even door?

Gaat u zich toch alstublieft in een hoekje helemaal kapot staan schamen.

Heau even | 11-10-10 | 12:04

@An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:02
Ja, we hebben een anatoom nodig. Weet iemand zo'n gestudeerde allesweter te vinden?

illuvatar | 11-10-10 | 12:04

An die ARBEIT | 11-10-10 | 11:58
En het ontmoedigen van het aangeven van een misdaad dan?

Nietvoordekat | 11-10-10 | 12:04

Damn, reaguurders zeg. Is het #moralistischemaandag op GS?

TeaParty | 11-10-10 | 12:04

Crusher | 11-10-10 | 11:49
Hoezo is dat typisch Nederlands ?
Verraders heb je overal geloof niet dat dit typisch Nederlands is.

endofdays | 11-10-10 | 12:04

@An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:02
Ja, we hebben een anatoom nodig. Weet iemand zo'n gestudeerde allesweter te vinden?

illuvatar | 11-10-10 | 12:04

Johnny Quid moet ook maar eens een blaastest ondergaan. Het gaat hier wel achteruit op geenstijl met deze berichten. Iemand met drank op moet je altijd aangeven! Dat is je plicht!

reade romke | 11-10-10 | 12:01

Dat worden rustige feestdagen

HerrKissngr | 11-10-10 | 12:03

Damn, reaguurders zeg. Is het #moralistischemaandag op GS?

TeaParty | 11-10-10 | 12:03

beetjejammer | 11-10-10 | 11:57
Bij 5 bier kan ik gewoon doorrijden bij een alcoholcontrole LUTSER. Jij bent zo'n typische rat die stiekem mensen probeert te naaien in plaats van bij het volle daglicht anderen tot de orde te roepen. Ik weet wel wat voor een pet jij gedragen zou hebben 70 jaar geleden.

Crusher | 11-10-10 | 12:02

De server is ziek geloof ik..

An die ARBEIT | 11-10-10 | 12:02

Johnny Quid moet ook maar eens een blaastest ondergaan. Het gaat hier wel achteruit op geenstijl met deze berichten. Iemand met drank op moet je altijd aangeven! Dat is je plicht!

reade romke | 11-10-10 | 12:01

Maar what;s next?
"met 1-1-9 houd je een PVV-er tegen"?
voor PVV-er kun je natuurlijk ook een maandelijkse doelgroep invullen.

illuvatar | 11-10-10 | 12:01

Hihi, Johnny Quid slaat de plank weer eens flink mis. Vind ik best grappig :-).

Alcohol en rijden hoort gewoon niet samen. Mocht ik iemand dronken achter het stuur zien stappen en er is een agent in de buurt, dan zal ik dat direct kenbaar maken. Dat heeft niets met NSB gedrag te maken, maar puur met de veiligheid van anderen op de weg. De veiligheid van die dronken malloot zal me jeuken, maar het feit dat hij/zij de levens van anderen in gevaar brengt met zijn/haar gedrag is ronduit schandalig.

Heau even | 11-10-10 | 12:01

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:48
Tripple-post zelfs ;)
Afijn, dat gaat dan ook wel een stuk verder inderdaad. Maar het afkeuren van klikgedrag is natuurlijk iets anders dan het goedkeuren van drunk driving....

An die ARBEIT | 11-10-10 | 11:58

@helmpie | 11-10-10 | 11:49
Probeer eens tegen een moskee te pissen. Liefst op vrijdagmiddag.

Parsons | 11-10-10 | 11:57

Crusher | 11-10-10 | 11:49
Wanneer je denkt dat er na 5 bier geen invloed is op de rijvaardigheid, dan mag je van mij morgen naar het gemeentehuis om je rijbewijs weer in te leveren, lutser.
Oh ja, was ik vergeten, jij bent natuurlijk een veel betere chauffeur dan de rest en je kunt beter tegen drank dan de gemiddelde nederlander *proest*...

beetjejammer | 11-10-10 | 11:57

Wat een gezeik? Alcoholrijders verdienen een nekschot.

Zihua | 11-10-10 | 11:56

Goeie zaak, dat grafhonden kunnen niet genoeg verlinkt worden.

Barbatruuk! | 11-10-10 | 11:55

Wat is er mis met het aangeven van dronken automobilisten?

Parsons | 11-10-10 | 11:55

@helmpie

zoek even een boompje op.... bij voorkeur met 80 km/u in een scherpe bocht. Lutsert.

Pizzapunt | 11-10-10 | 11:55

@helmpie

zoek even een boompje op.... bij voorkeur met 80 km/u in een scherpe bocht. Lutsert.

Pizzapunt | 11-10-10 | 11:54

@helmpie

Bezopen achter het stuur kruipen is een misdaad. Verlink maar lekker die asocialen.

WoudAap | 11-10-10 | 11:53

@Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:34
De meeste mensen zijn meelopers. Het GS-publiek is niet representatief voor de gemiddelde NL-er. Maar misschien moet ik wat meer vertrouwen hebben in mijn medeburgers.

rara | 11-10-10 | 11:53

Maar natuurlijk wel handsfree bellen, zonder dat je je mobieltje aanraakt. Blijkbaar is dit ook ween overtreding...

Frank Grasmaaier | 11-10-10 | 11:53

Voelt GS zich bedreigd of zo?
Wat is er mis mee?
Als een dronken buurtbewoner jouw kind kapot rijdt had je toch ook het liefst gehad dat iemand hem had tegengehouden?

reuzenpanda | 11-10-10 | 11:52

@helmpie
Pleur zelf op, beetje met je dronken kop andere in gevaar brengen... Om maar niet te spreken over de hulpverleners die je van een boom af mogen krabben...

kw_nl | 11-10-10 | 11:52

Joris, mijn excuses, maar de X-Box waarop de site momenteel lijkt te draaien is volgens mij aan een reboot toe.....

Reinaert | 11-10-10 | 11:52

Voelt GS zich bedreigd of zo?
Wat is er mis mee?
Als een dronken buurtbewoner jouw kind kapot rijdt had je toch ook het liefst gehad dat iemand hem had tegengehouden?

reuzenpanda | 11-10-10 | 11:52

Godverdomde dubbelposts...

Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:51

Misschien dat hele 112 maar afschaffen, voordat je het weet belt er zo'n NSBer die getuige is van een verkrachting. Next level klikspanerij zeg ik je...

PartyCrasher | 11-10-10 | 11:51

@kom hoe heet ie | 11-10-10 | 11:43:

Ja, strontlazerus, dan wel, maar waar ligt de grens? Als je ziet dat iemand naast jou in de taria bij z'n frietje speciaal en bal-met-mosterd een blikje Heineken leegt en vervolgens in z'n auto stapt, ga je dan ook bellen?

Hellende vlakken, glad ijs en grijze gebieden: altijd tricky!

Reinaert | 11-10-10 | 11:50

-weggejorist-

Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:50

@kom hoe heet ie | 11-10-10 | 11:43:

Ja, strontlazerus, dan wel, maar waar ligt de grens? Als je ziet dat iemand naast jou in de taria bij z'n frietje speciaal en bal-met-mosterd een blikje Heineken leegt en vervolgens in z'n auto stapt, ga je dan ook bellen?

Hellende vlakken, glad ijs en grijze gebieden: altijd tricky!

Reinaert | 11-10-10 | 11:50

-weggejorist-

Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:50

Als iemand goed bezopen is kan ik het me voorstellen, maar de Nederlander kennende gaat dit vooral leiden tot situaties waarbij al langer onenigheid is tussen de drinker en aangever en de aangever de drinker een kunstje gaat flikken door te gaan bellen als er 4, 5 biertjes genuttigd zijn en er nog amper invloed is op de rijvaardigheid maar er dan wel een 'legitieme reden' is om de pliesie te bellen.
Het stiekem iemand erbij lappen is hoe je het ook wendt of keert een typische Nederlandse eigenschap, dat valt niet te ontkennen, ongeacht dat het in ernstige situaties nuttig kan zijn.

Crusher | 11-10-10 | 11:49

Misdadigers verlinken? Okay. Maar dit soort NSB praktijken? Pleur op!!! Nog even dan wordt de pliesie getipt als ik tegen een kerk staat te zeiken.

helmpie | 11-10-10 | 11:49

@Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:34
De meeste mensen zijn meelopers. Het GS-publiek is niet representatief voor de gemiddelde NL-er. Maar misschien moet ik wat meer vertrouwen hebben in mijn medeburgers.

rara | 11-10-10 | 11:49

@Andie
Ik heb ondertussen al een keer mee mogen maken dat GS min of meer excuses aanbood. Dat was na een heel erg onsmakelijke grap over de vrouw die zich destijds te pletter reed van de Ketelmeerbrug. Kreeg er in de reaguursels ongenadig van langs en heeft toen het topic op slot gegooid met de mededeling "dat ze hopen dat de boodschap over is gekomen" oid.

En het opnemen voor dronken chauffeurs (want een volkomen normaal verzoek om dit soort gevaren aan te geven wordt hier vergeleken met joden aangeven voor een rijksdaalder) kun je echt wel opvatten als zo'n zwerende middelvinger. Dat laatste is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:48

Prima actie. ik ben wel voor een alcohol stasi.

thesherminator | 11-10-10 | 11:48

Johnny Quid. Bang dat iemand jou in de nabije toekomst verraad???

Thorin | 11-10-10 | 11:47

de pot verwijt de ketel GS speelt regelmatig de NSB er uit dus een beetje dimmen

istawa | 11-10-10 | 11:47

Johnny Quid wil blijkbaar graag hipsend naar huis zwalken. En af en toe een fietsertje laten sneven. Who cares?

BroodenSpelen | 11-10-10 | 11:46

Wat nu als dronken Cor een konijn omver rijdt.
Bel je dan 112 of 114?

TeaParty | 11-10-10 | 11:45

Hoog tijd voor de sharia, alle problemen in 1 keer opgelost.

illuvatar | 11-10-10 | 11:45

De politie bellen als je een dronken bestuurder over de weg ziet zwalken wordt door GeenStijl gezien als "next level klikspanerij"!
Elke willekeurige malloot die met 150 km/u achter een politieauto aanrijdt en dit met één hand aan het stuur filmt wordt onthaald als een 'held'.

Welkom in het Nederland volgens GeenStijl.

PartyCrasher | 11-10-10 | 11:45

Hoe vaak gebeurt het overigens niet dat je op een gemeentelijk feestje staat met de burgemeester en politie en dat dan iedereen even vertelt wordt waar die avond de controles plaatsvinden zodat alleen het plebs gepakt wordt en de hoge heren en dames er weer zonder kleerscheuren of gezichtsverlies van af komen...

da wizard | 11-10-10 | 11:44

Wat een lelijk kudt-topic. Als ik iemand stronlazerus achter het stuur zie kruipen bel ik 112.

Rest In Privacy | 11-10-10 | 11:43

@Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:36
GS dat sorry zegt? Ghehe, I wouldn't hold my breath.
Helemaal omdat ze zich niet schuldig maken aan: "derhalve een grote zwerende middelvinger opsteken naar alle nabestaanden die aan de handen van zo'n mongool een familielid kwijtgeraakt zijn".
Dat maakt u er van....

An die ARBEIT | 11-10-10 | 11:42

Politiek bedrijven en drinken mag bij de VVD overigens wel. Dagelijks lunchen ze met een grote bel wijn. Vandaar dat ze alleen Wilders konden naroeptoeteren en met de winst vervolgens een visieloos 1-2tje met het CDA neerzetten.

Einde van de Domheid | 11-10-10 | 11:41

Goede zaak.
Nu kan ik ook direct slechte chauffeurs aangeven...

da wizard | 11-10-10 | 11:40

en overigens:

LOL @ demonizer :)

Pizzapunt | 11-10-10 | 11:40

goed initiatief.

wtfgebeurdhierdan | 11-10-10 | 11:39

@TheLuggs: Dit is dan ook wel een vreemd idee van de overheid. Ten eerste omdat het vanzelfsprekend mag heten dat burgers gevaarlijk c.q. strafbaar gedrag melden. Dat behoeft geen campagne. Ten tweede omdat deze oproep naar mijn smaak iets te snel volgt op de commotie rondom de twitteraar, die controles doorgeeft.
Voorts stoort het me dat de politie doet alsof er iets met een melding wordt gedaan. Terwijl iedereen, die ze ooit nodig had, weet dat zulks NIET het geval is.
@DagobertMcDuck: Humor is subjectief, ik moest er iig om lachen.

TeaParty | 11-10-10 | 11:39

Wordt het Johnnie Q een beetje heet onder de voeten of zo? Rij jij ook gewoon naar huis met een paar biertjes na de vrijmibo in Noord. Ik ben echt zwaar tegen privacy-schendende maatregelen. Maar een dronken automobilist gewoon aanpakken. Ik heb geen zin om met mijn kinderen te worden aangereden op vrijmi als een of andere debiel te veel heeft gedronken

deministerpresident | 11-10-10 | 11:39

Is toch al jaren zo? Anders ben je toch medeplichtig, mocht er iets gebeuren?

fapdoosje | 11-10-10 | 11:38

Werkelijk een prutsartikel dit. Quid slaat de plank volledig mis. Zeker nog te dronken. Dronken bestuurders mogen wat mij betreft stante pede in het IJsselmeer afgezonken worden. Dus met een telefoontje naar 112 komen ze nog goed weg ook. Ik zeg: meer bomen langs de weg! zie het maar als een stukje natuurlijke selectie. Het volk dat zich om een eik vouwt mis je maatschappelijk gezien meestal niet veel aan.

Pizzapunt | 11-10-10 | 11:38

The Hoff in een Opel Manta? WTF!

TeMeijer | 11-10-10 | 11:37

Trouwens, de wet van Godwin treed al in werking voordat de discussie is begonnen. Echt kansloos dus.
Achterban blunder hier. lol

Echt He! | 11-10-10 | 11:37

Goed bezig GS. Ook posters bij de eerste en tweede Kamer. Politici die tijdens hun werktijd drinken worden aangegeven en vervolgens ontslagen.

Einde van de Domheid | 11-10-10 | 11:37

Ik vind het een prima actie, dronken rijden (en dus blijbaar zodanig dronken dat je het van de buitenkant kan zien) IS een misdrijf. Ik d8 dat dat altijd al kon overigens. Goede zaak, hoe minder van da tuig op de weg hoe beter.

henk janssen3714 | 11-10-10 | 11:36

@Einde van de Domheid | 11-10-10 | 11:35
In Nederland doen we liever putten dempen na verdrinking.

illuvatar | 11-10-10 | 11:36

@rara | 11-10-10 | 11:29
Ieder moet voor zichzelf bepalen waar de grens ligt. Als je de politie belt omdat mensen in gevaar zijn vind ik persoonlijk dat niet meer dan normaal.

TheLuggs | 11-10-10 | 11:36

De redactie van Geenstijl is een groot medestander van zuipcoureurs, en steekt derhalve een grote zwerende middelvinger op naar alle nabestaanden die aan de handen van zo'n mongool een familielid kwijtgeraakt zijn? Doe godverdomme eens HEEL snel sorry zeggen?

Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:36

@Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:34
Lees de eerste zin van Rara's plempsel en neem het met ( jouw nick invullen )

An die ARBEIT | 11-10-10 | 11:36

Het is geen verraad, het is burgerplicht.
Waarom zou je het niet doen?
Zometeen rijdt hij/zij je kind of je vrouw dood.

Einde van de Domheid | 11-10-10 | 11:35

Dronken achter het stuur is echt dom. Mijn schoonmoeder (moehaha) is haar rijbewijs volledig terecht al een jaar kwijt omdat ze die hele 1 kilometer tussen haar huis en een feestje perse met de auto wilde rijden.
Dom artikel trouwens. Ik zie ook dat ik niet de enige ben. Komkommermaandag?

Echt He! | 11-10-10 | 11:35

@ rara | 11-10-10 | 11:29
Doe de burger eens hoger inschatten. We zijn geen domme volgers. Bewijs: lees even de onderbouwingen van je collega-reaguurders, die juist tegen de party-line van GeenStijl ingaan.

Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:34

Drinkrijders meteen rijbewijs intrekken. Definitief. Een rijbewijs wordt als een eerste levensrecht beschouwd na het behalen. Als je je verantwoordelijkheid niet aankunt, hoor je niet achter het stuur en moet de maatschappij worden beschermd tegen hen.

illuvatar | 11-10-10 | 11:34

Ik zeg doen!
Turbo boost!!!!

Toontje Larger | 11-10-10 | 11:32

Is natuurlijk wel lastig, als ik op de snelweg rij en ik zie een gek slingerend voorbij komen, mag ik wettelijk gezien niet mijn telefoon pakken....

An die ARBEIT | 11-10-10 | 11:32

Wow GS, alsof jullie het een goed idee vinden dat mensen kachellam achter het stuur kruipen. Zijn jullie zelf soms ook gaan geloven dat elk idee van de politie per definitie slecht is?

Zn | 11-10-10 | 11:31

rara | 11-10-10 | 11:29
Vergezocht, wat mij betreft.

Pavlova | 11-10-10 | 11:31

@TeaParty | 11-10-10 | 11:26

Nee dit is gewoon een slappe poging om elk overheids initiatief af te branden. En dat stukje is alles behalve grappig.

TheLuggs | 11-10-10 | 11:31

@TeaParty | 11-10-10 | 11:26

Als dit al voor humor moet doorgaan is het einde zoek. Doe es nieuwe scribent aannemen.

Dagobert Mc Duck | 11-10-10 | 11:31

Johnny Quid, je kunt het goedmaken door de fotofuckvrijdag weer in te voeren. Dan is mijn kinderhand weer gevuld.

Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:30

De redactie van Geenstijl is een groot medestander van zuipcoureurs, en steekt derhalve een grote zwerende middelvinger op naar alle nabestaanden die aan de handen van zo'n mongool een familielid kwijtgeraakt zijn? Doe godverdomme eens HEEL snel sorry zeggen?

Nietvoordekat | 11-10-10 | 11:30

Ik speel even advocaat van de duivel.
Stel dat dit een eerste stap is om de burger te trainen in het verraden van alles en iedereen die de wet overtreedt. Hoe zouden we dan nog normaal met elkaar om kunnen gaan? Geen NSB- maar Stasi-toestanden.

rara | 11-10-10 | 11:29

What's new! Je gaat toch iemand van wie je weet niet straalbezopen in zijn auto laten stappen of wat?

SGT-GUZZI | 11-10-10 | 11:29

Enne ... wat is er nu verandert? Voor die tijd kon je toch ook de pliesie bellen als er wat fout ging, en nu dus kennelijk nog steeds.

Mark van Leeuwen | 11-10-10 | 11:29

@Ongelovige atheïst | 11-10-10 | 11:25

U haalt mij de woorden uit de mond.

Thunderknight | 11-10-10 | 11:29

Hoe gaan we dit in de volksmond noemen? De Hero-Hotline??
Waarschijnlijk zal Geert er snel een stokje voor steken anders is zijn fractie nooit compleet!

Klokkie | 11-10-10 | 11:28

Als ik iemand zigzaggend de weg over zie gaan dan bel ik ook de politie. NSB vergelijkingen, kan het nog triester. Quid stapt zaterdagavond met een stuk in zijn kraag zeker ook nog lekker de auto in?

bananaHUNT | 11-10-10 | 11:28

Eén keer getuige mogen zijn van een door een dronken chauffeur veroorzaakt dodelijk ongeval, waarbij een overstekende voetganger geschept werd.
Goed artikel Johnny.

spanarchist | 11-10-10 | 11:27

GeenStijl, jullie zakken steeds verder weg. Hoe kun je hier in vredesnaam iets op tegen hebben? Sukkels!

Exorcist | 11-10-10 | 11:26

Wat een moralistisch gezever over die NSB-opmerking. Damn. Zoiets heet een stijlfiguur, ies om te lachen.

TeaParty | 11-10-10 | 11:26

Overigens vind ik ook dat je als burger het recht moet hebben om een dronken automobilist, desnoods met geweld, achter het stuur vandaan te trekken en de wouten te bellen om hem af te voeren.

Bubba | 11-10-10 | 11:26

Nou Quid, je bent meteen door de mand gevallen. Als iemand bezopen over de weg rijdt vorm hij een gevaar voor anderen. Dit heeft niets met NSB gedrag te maken. Iemand die bezopen achter het stuur kruipt verdient gewoon geen rijbewijs.

Ik geloof ook niet dat ik lekker zou slapen als een zuiplap een kind doodrijd, en ik dat had kunnen voorkomen door 112 te bellen.

TheLuggs | 11-10-10 | 11:26

En terecht , weg van de weg met die zuiplappen.
Dit soort akties kan ik alleen maar toejuichen.
Niks links, niks rechts, niks geen politiek.
Hier kan je niemand de schuld van geven, behalve dan jezelf.

jankerd | 11-10-10 | 11:25

Niks NSB-er, prima zaak om deze lutsers te 'verraden'. BTW; gelukkig maakt GS zich NOOIT schuldig aan NSB gedrag...

Ongelovige atheïst | 11-10-10 | 11:25

Vraag me toch af of the Hoff hiervoor toestemming heeft gegeven. Zou in de USA een leuke schadevergoeding opleveren...

loerelau | 11-10-10 | 11:25

Wat een zielig gelul om hier een NSB saus over heen te gieten, dronken automobilisten zijn potentiële moordenaars - uitstekend om deze met alle mogelijke middelen te bestrijden.

Ik zou willen dat al die nieuwe scribenten eens een tijdje de GS-archieven gingen doornemen, dit lijkt helemaal nergens op.

très cool | 11-10-10 | 11:25

: "Hallo , hier 112, waar kan ik u mee van dienst zijn ? ".
.
:"Ja hallo, ik wou even melden dat er hier volgens mij een dronken vent voor mij rijdt..".
.
: "U klinkt alsof u niet handsfree belt meneer, klopt dat ?.."
.
* click * ...

demonizer | 11-10-10 | 11:24

Heerlijk dat de reaguurders dit soort azijnzeikerij van de redactie aanvallen.. Ik lees GS eigenlijk alleen nog maar om de reacties. GS is dood, lang leve de reaguurder.

SuperTed | 11-10-10 | 11:24

En de Godwin-award gaat vandaag naar Johnny Quid. De NSB had namelijk helemaal niets met bezopen rijders van doen.

zeg maar jansen | 11-10-10 | 11:24

De politie wordt betaald voor controle te doen ,maar de politie vind bonnen schrijven belangrijker .Ze moeten de burgers niet met controle op schepen.
Want dan krijgen ze nog meer tijd om voor die zelfde mensen die de politie helpen een bonnetje schrijven van 2 tot 5 km te hard rijden.

gerrit5042 | 11-10-10 | 11:23

In de tijd die de Pliesie-servert nodig heeft om mij een lullige poster te serveren kan ik mezelf ongeveer een half krat bier serveren. En nog rustig opdrinken eauk.

Maar dat even terzijde, als iemand inderdaad strontlazerus richting z'n automobiel waggelt dan vind ik het inderdaad nog wel te vertegenwoordigen dat de alerte burger de pliesie belt. Mot die pliesie vervolgens nog wel willen komen natuurlijk, maar da's weer een heel ander verhaal.

De teneur van dit soort acties vind ik echter minder: alsof iedere brave burgert anno tegenwoordig maar geacht wordt om allerlei zaken maar richting het bevoegd gezag door te NSB'en. Stasi-method'n, wat ik oe brom!

Reinaert | 11-10-10 | 11:23

Ik walg van die NSB vergelijkingen. Een NSBer liet uit eigen belang onschuldige mensen naar de concentratiekampen sturen. Een bezorgde burger die een gevaarlijke, onverantwoordelijke, egoistische dronkaard tegenhoudt, draagt bij aan een veilige samenleving en kan levens redden. Rot toch op met die NSB vergelijkingen.

Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:23

Jongens wat zijn we eensgezind. Maar volkomen terecht hoor. Alcohol en autorijden is gewoon not done!

Pavlova | 11-10-10 | 11:23

@Thunderknight | 11-10-10 | 11:20
Inderdaad, ik snap de negatieve toon van dit bericht ook niet. Ik vraag me alleen af hoe ze dit gaan uitvoeren, blijft diegene die belt de gehele tijd aan de telefoon, en dient hij de beschonken bestuurder te volgen? Lijkt me ook niet heel veilig, maar goed.

Batsgeit | 11-10-10 | 11:22

Goede actie, dronken rijders mogen best dood, maar ze mogen niemand anders meenemen... Daarom toch maar even bellen.

GoedenMorgenDezeMorg | 11-10-10 | 11:22

Johnny Quid behoort tot de groep professionele drinkers met rijbewijs, gezien de NSB/klikspaan-verwijzing.

FrankVeer | 11-10-10 | 11:21

wat Asterix | 11-10-10 | 11:16 zegt. Goed initiatief! Alcohol achter het stuur kan gewoon echt niet.

Bubba | 11-10-10 | 11:21

Geenstijl redactie moet maar eens geschiedenis bijspijkeren.
Domme vergelijking met de NSB en het aangeven van roekeloos gedrag.

Thunderknight | 11-10-10 | 11:20

Ben normaal niet zo van dit soort praktijken, maar ergens vind ik het een goed initiatief. Als ik zie wat er vrijdag en zaterdag avond allemaal op de weg rijdt.. Ben laatst maar eens achter een auto aan gereden om te kijken of ie zn huis wel zou halen, zo erg slingerde die alcomobilist.

sjakei | 11-10-10 | 11:19

Verlinken klinkt zo fout. Als je iemand echt graag ziet, dan verhinder je hem dronken achter 't stuur te kruipen. Maar als een of andere veruckte Mongol me bijna van de weg drukt met z'n dronken kop. Tsja.... Dan weet ik het zo net nog niet.

TeaParty | 11-10-10 | 11:19

Alle zuipende bestuurders moeten opgesloten worden en het rijbewijs afpakken. Kan je wel een popiejopie-topic van maken Quid, maar we hebben het hier over criminelen. Ik heb nog wel wat leuke foto's voor je van de slachtoffers van deze klootzakken

Klukkluk | 11-10-10 | 11:18

Wat is hier mis mee? Heb genoeg slachtoffers gezien/behandeld die overhoop waren gereden door zo'n alcoholmobilist(e)... Vele slachtoffers zijn nooit meer huiswaarts gekeerd. Prima initiatief, niet NSB-achtigs aan, gewoon je burgerplicht doen!

Dr. Headshot | 11-10-10 | 11:18

@Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:16
Ik wil de test wel doen. Heeft u even een moeder + kind te leen?

rara | 11-10-10 | 11:18

dronken rijders die jouw zusje dood gaan rijden vind ik wat anders dan joden verraden die vervolgens naar massavernietigingskampen werden gestuurd. Maar hee, ieder z'n ding.

John McClane | 11-10-10 | 11:14

helemaal mee eens.....

b-ware | 11-10-10 | 11:18

Ik zeg doen, alcohol in verkeer is not done. 0 tolerantie.

Thunderknight | 11-10-10 | 11:17

Bij alcohol vindt ik dit geen probleem hoor. Haal ze svp zsm van de weg.

Spittertje | 11-10-10 | 11:17

Alcohol en rijden : -oneindig
Dus prima actie!

mrfreeze | 11-10-10 | 11:17

Goed plan. Gewetenstest: hoe zou je je voelen als de vriend/bekende die je in alcoholische toestand lekker in zijn automobiel laat stappen vervolgens een moeder + kind doodrrijdt. Doe het maar, die test.

Korreltje Zout | 11-10-10 | 11:16

Ik begrijp het zure-kut-gehalte van dit artikel niet echt; het lijkt mij een goed initiatief. Beter zou nog geweest zijn om een vrijbrief te krijgen om die teringlijertjes het wad op te jagen en ze daar te houden totdat het vloed erover heen gaat..

Asterix | 11-10-10 | 11:16

Sorry hoor, maar als ik iemand naar z'n auto zie zwalken bel ik ook 112. NSB'er of niet, iemand met alcohol op mag van mijn part z'n rijbewijs een paar jaar kwijt zijn.
Alcohol en autorijden gaat gewoon niet en daar zal ik de pliesie gewoon bij helpen.

Kipz0r | 11-10-10 | 11:16

Ach, als het werkt, why not?

An die ARBEIT | 11-10-10 | 11:15

Is toch leuk, bellen na elke PvdA vergadering?

Harry Turtle | 11-10-10 | 11:15

Dat mocht altijd al. Daarnaast, dronken rijders die jouw zusje dood gaan rijden vind ik wat anders dan joden verraden die vervolgens naar massavernietigingskampen werden gestuurd. Maar hee, ieder z'n ding.

John McClane | 11-10-10 | 11:14

Hoezo is dat nieuw?

Wel eensch in Californië geweest?

"Report drunk drivers. Call 911." bordjes overal langs de highways.

Balsaq | 11-10-10 | 11:14

En bij Marco Bakker..

brienenoord | 11-10-10 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken