Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

10-10-10: soewaai en tot ziens Antillen!

uitzwaaienopdeantillen.jpgEn we soewaaien met z’n allen naar Willemstad! De vlaggen van de Nederlandse Antillen zijn opgerold, om nooit meer tevoorschijn te komen. Vanochtend is een eind gekomen aan dat corrupte boevennest prachtland daarginds. Snik. Terwijl Henk Kamp zijn verhuisdozen volstouwde deelden Wim Lex en Maxima voor de allerallerlaatste keer goodies uit. Alstjullieblieft en pak aan amigos! Curaçao en Sint Maarten doen een Parimaribo’tje en gaan verder als aparte landen. Sterkte. Maak er een mooie postzegel van! Blijven Saba, Sint-Eustatius en Bonaire over. Die worden Nederlandse Gemeenten. Soort tropisch Stadskanaal uit de richting met belabberde ov-verbinding. Maar afscheid nemen doe je niet met lege handen; als afscheidskadokie is op de valreep 2 miljard euro gesaneerd. En ook de komende jaren staan de *kuch* landen en Tropische Gemeenten op de payroll. Of om met de woorden van eiland-parlementariër Ramonsito Booi (Ramonsito, eeeeeten!) te spreken: “Nederland wordt van Bonaire, St. Eustatius en Saba”. Eindigen we met een weemoedig vaarwel en tabee. Vrienden in het verre, bedankt voor de samenwerking. Het waren 59 onvergetelijke jaren!

Reaguursels

Inloggen

aha, dus een ander naampje en *PLOP* de staatschuld is weg? Zeg kunnen wij hier in 0031 dat grapje ook niet doen?

Fred Janssen | 11-10-10 | 10:43

Waar moeten de ambtenaren nou hun 50.000 overnachtingen per jaar boeken ?

SpvvD | 11-10-10 | 02:37

Dat is inderdaad een goede. Als we de bezoeken van delegaties van Nederlandse ambtenaren even opkrikken van het huidige aantal van meer dan één per dag, dan stroomt er een mooie lading extra Nederlands belastinggeld over de plas! Die ambtenaren zitten niet in een jeugdherberg en vreten niet bij de Mac :)

Sint Hubertus | 11-10-10 | 04:00

Waar moeten de ambtenaren nou hun 50.000 overnachtingen per jaar boeken ?

SpvvD | 11-10-10 | 02:37

@nieuwsvogel | 10-10-10 | 21:17
Ga eens weg met je copy/paste gespam!

An die ARBEIT | 10-10-10 | 22:18

Wanbeleid is hier ook aan de orde van de dag. laten we NL opheffen.

Itastijl | 10-10-10 | 21:47

Het is trouwens te verwachten dat er nog wel wat teleurgestelde gezichten komen. Die 2 miljard die Nederland bekostigd is dus al "verschwunden" door eerder wanbeleid. Sterker het is de schuldenlast zoals die was in 2005. Als reactie hierop gingen de Antilliaanse bestuurders namelijk nog snel meer geld uitgeven. Nederland zou immers toch de schulden gaan overnemen. Vandaar die "afspraak" 2005. Met die 2 miljard hebben we ook nog geluk dat de dollar de laatste tijd weer gezakt is. De exacte schuld is namelijk afgelopen vrijdag vastgesteld.
De Antilliaanse bevolking is, net als de Nederlandse bevolking, slecht geïnformeerd over wat het allemaal gaat betekenen. Veel mensen denken daarom dat het allemaal veel beter gaat worden. Wat een grote illusie is want het geld is immers al op. In plaats daarvan krijgen ze wel een wir-war aan extra regels, wetten en een volstrekt ander belastingstelsel.
Dat slechte informeren kan trouwens ook niet anders omdat het allemaal ook onduidelijk was/is. Zelfs voor de politici na een aantal wisselingen van de macht. Bijvoorbeeld: het hele fiscaal stelsel voor de BES-eilanden moet nog goedgekeurd worden door de eerste kamer (bij mijn weten) en daaraan zijn inmiddels eenzijdig wijzigingen gemaakt door de tweede kamer zonder ruggespraak van de eilanden sinds het laatste akkoord. Dan gaat het dus wel even over winstbelasting, AOW-leeftijd, BTW, vergunningen buitenlands personeel enzovoorts die totaal anders worden (verhogingen met tientallen procenten van 60 naar 65 etc.) En echt niet allemaal naar Nederlandse maatstaven (minimum loon blijft ongeveer 1/3 van het minimum loon in Nederland). Totaal ondenkbaar dat zoiets in Nederland geaccepteerd zou worden zoveel onzekerheid voor bedrijf en persoon.

Max Stirner | 10-10-10 | 21:36

-weggejorist-

nieuwsvogel | 10-10-10 | 21:17

@[email protected] | 10-10-10 | 19:44
Wat schreeuwert is het... Holle vaten enz.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 19:47

@ schendstok | 10-10-10 | 18:53
Zeg lutser,
hou een sop met dat dom geraaskal.

Kom eens met bronnen als je zo overtuigd bent van je gelijk?
Heb je mijn link gecheckt? Nee zeker.
Duidelijk overzicht van Jacob Gelt Dekker die als ondernemer op Curacao weet hoe de vork in de steel zit.
Dat jij zijn visie en ervaring wilt weerleggen is werkelijk hilarisch.

@schendstok | 10-10-10 | 18:58
Weet je trouwens wat Ad Hominem betekent?

An die ARBEIT | 10-10-10 | 19:26

@schendstok | 10-10-10 | 18:58
Je verdraait wat ik zeg, omdat je me op mijn eigen woorden niet kan pakken.
Je hebt nog steeds niet gereageerd op de door mij voorgelegde punten, wat je eigen ongelijk maar weer eens kraakhelder maakt.
Een beetje vent kan toegeven wanneer hij abuis was, een karaktereigenschap die jij dus duidelijk niet bezit.
Misschien is emigreren een goed plan? Ik weet nog wel wat eilandjes waar je terecht kan.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 19:19

" ........................................................................

Ik zat hier puur om te reaguren, het topic kon ik weinig mee. Nergens pretendeer ik kennis van zaken te hebben, nergens spreek ik onwaarheden.
Schreeuwlelijk.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:18"

Dit is het meest waardevolle van je plempsels. En bedankt voor de bekentenis. Want dan weet ik in ieder geval dat elk plempsel van jou inhoudelijk niets voorstelt, maar dat je slechts roept om te roepen, poept om te poepen. Het is overduidelijk met welke 'mond' jij spreekt.

schendstok | 10-10-10 | 18:58

Net op Ned1 te horen... Nederlanders passen zich niet aan... ze willen niet inburgeren...

Itastijl | 10-10-10 | 18:53

@lion night

Het is een wijdverbrijd misverstand dat de eilanden NL alleen maar geld kosten. Zoals ik al eerder zei, als je het gelezen had, stroomt er heel veel van dat geld direct terug naar Nederland. Je voorbeeld van Dominicaanse Republiek kan niet beter. Waarom denk je dat er zoveel Dominicanen van dat grote eiland zich vestigen op het veel kleinere Aruba, of Curacao??

schendstok | 10-10-10 | 18:53

@ Tapu | 10-10-10 | 18:38
Dat is echt te hoog gegrepen voor Schendstok.

@schendstok | 10-10-10 | 18:47
Tokkie, ik praat waar ik over wil praten.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:48

-weggejorist-

schendstok | 10-10-10 | 18:47

@schendstok | 10-10-10 | 18:34
Nogmaals, het boeit me niet.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:40

@Schendstok:
"Nederland heeft ook een miljardenschuld. Er is geen land die het niet heeft. "

Er is een verschil tussen een staatsschuld (dat zijn leningen en obligaties) en als regering domweg je rekeningen niet (kunnen) betalen. Nederland heeft het eerste, de Antillen het tweede. Met het eerste laat je een economie draaien, met het tweede help je 'm om zeep.

Tapu | 10-10-10 | 18:38

Mwaah, de sterfplek van een bekende figuur is traditioneel ook wel iets hebbenswaardig......

Einde van de Domheid | 10-10-10 | 18:37

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:20
Ik verwacht dat we de andere kindjes ook zullen afstoten.

Itastijl | 10-10-10 | 18:37

@[email protected] | 10-10-10 | 18:30
Ik vermaak me kostelijk met dit soort trieste figuren :).

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:35

-weggejorist-

schendstok | 10-10-10 | 18:34

@schendstok | 10-10-10 | 18:31
Leeg geratel, waarmee je mijn mijn post van 18:18 maar weer eens onderstreept.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:34

@ schendstok | 10-10-10 | 18:31 en 18.30
Reageer eens op mijn reaguursel van 17:03, of heb je daar niets tegenin te brengen.
Dat kan ook natuurlijk.

@schendstok | 10-10-10 | 18:30
* zwaai *
Ik zou zeggen, ga een tijdje bij een zielenknijper zitten. Kan je hem vertellen over hoe superieur je wel niet bent en dom de rest van de mensheid wel niet is....

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:33

An die ARBEIT, sorry dat ik je gebraak groeptoeter noem. Gepoeptoeter is beter op z'n plaats. Stumpert.

schendstok | 10-10-10 | 18:31

@ An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:20
amigo!
je hebt er maar druk van mee vanavond!
*joris knoppenpaneel in gereedheid brengen gaat*
;)

-weggejorist-

schendstok | 10-10-10 | 18:30

@schendstok | 10-10-10 | 18:13
Wat ben je trouwens ontzettend irritant, met dat constante schofferen wat je doet. Erg storend en een duidelijke indicatie van het niveau waar je op bengelt.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:20

Laat het vreugdevuur maar achterwege, daarvoor bestaat geen enkele reden. Beter wat geweest de relatie met al deze kudteilanden te beëindigen. Voorgoed.

natte krant | 10-10-10 | 18:19

@schendstok | 10-10-10 | 18:13
Lees je eerste plempsels aan mij nog eens en besef je even dat je geen enkel recht om over " op de man spelen " te praten.
Verder geef je nergens antwoord op mijn vragen, of je even een feitelijke onwaarheid uit mijn pen kunt aanwijzen en waar ik het als een dom volk afschilder.
Dit ontwijk je, omdat de antwoorden je tonen zoals jij bent: Een kansloze non-valeur.
Ik zat hier puur om te reaguren, het topic kon ik weinig mee. Nergens pretendeer ik kennis van zaken te hebben, nergens spreek ik onwaarheden.
Schreeuwlelijk.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 18:18

"@schendstok | 10-10-10 | 15:40
Waarom zou ik me informeren over iets wat me een reedt kan roesten?
En nogmaals, waar schilder ik dat volk dom af?
Nergens... Nogmaals, lutser die je bent
An die ARBEIT | 10-10-10 | 16:42 "

Waarom zou je je diaree hier uitstorten over iets wat je niet interesseert? Alleen maar om te kunnen uitbraken om het uitbraken. Wie is hier dan de lutser??? Je argumenten zijn ook zo steekhoudend. NOT!!!! Vooral omdat je niet anders dan op de persoon kunt spelen. En daar ben ik heel erg van onder de indruk. NOT!!!!!!

schendstok | 10-10-10 | 18:13

kosten nu uit het budget van ontwikkelingssamenwerking onttrekken en daarna snel saneren!

Dulf | 10-10-10 | 18:12

@Frdnnd | 10-10-10 | 17:44
* tevreden is en stopt met huilen *
;)

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:50

@ Frdnnd | 10-10-10 | 17:16
je bent nooit te laat om te leren, want dan heb je wel nodig, blijkt.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:39

Ik zeg dit niet graag, maar.. ja, ik was wat voorbarig. Mijn gelutser jegens jou neem ik terug, sorry. Ik ga nu het feit dat ik het vervelend vind om jou je gelijk te geven en mijn excuses aan te bieden even verhullen door te zeggen dat ik nog steeds niet overtuigd ben van ironie in het stukje van VanKoetsveld. Verre van, zelfs. Maar goed, ik ga er verder niet over door. De groeten.

Frdnnd | 10-10-10 | 17:44

@Frdnnd | 10-10-10 | 17:35
Waar laat ik me in met de discussie? Nergens.
Ik maakte slecht wat lichte grollen erover, klaar. Nergens in deze draad betrap je me op feitelijke onjuistheden.
De overdreven reactie van Schendstok komt puur vanuit zijn eigen behoefte om even zijn kennis van het onderwerp tentoon te stellen. En met modder gooien? De man legt mij woorden in de mond, dat ik het als een dom volk zou afschilderen en scheldt 3 keer per zin. Daar hoor ik je niet over.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:39

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:27

Akkoord. Die stellingen houden, in mijn ogen, met elkaar verband doordat je je inlaat met de discussie, en vervolgens een beetje met modder gaat gooien naar mensen die blijkbaar wel of meer verstand van zaken hebben. Ik vind dat sneu. Ik heb bewust de hele tijd mijn bek gehouden, omdat ik van de Antillen niet bijzonder veel weet. En ik blijf skeptisch over de vermeende ironie in het stukje. Overigens, wat mij en mijn fatsoensnormen betreft.. Ach, nee, de energie niet waard. Ik ga nu buiten voetballen met de speelkinders. De groeten.

Frdnnd | 10-10-10 | 17:35

@Frdnnd | 10-10-10 | 17:25
Geen je nog even antwoord op mijn plempsel van 17:13 ? Wie A zegt moet ook B zeggen.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:27

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:18

Jep.

Frdnnd | 10-10-10 | 17:25

@Frdnnd | 10-10-10 | 17:16
Erg volwassen reactie, ik had niks anders verwacht.
Ga lekker buiten spelen, het is mooi weer.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:18

[email protected] | 10-10-10 | 17:12

Oh is het ironie! Oh wat stom, echt heel stom van me. Jaa tuuuurlijk, het is ironie. Wat een idioterie van mijn kant zeg, sjongejongejonge. Inderdaad een kunst dan, want het is wel heel erg subtiel. Maar het zal inderdaad wel meer over mij zeggen.. *snik*

Frdnnd | 10-10-10 | 17:16

Je of u? Laat ook maar.. De energie niet waard.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:14

@Frdnnd | 10-10-10 | 17:08
"Klaarblijkelijk meer dan jij, en vervolgens ga je lopen verkondigen dat je het eigenlijk toch niet boeit."
Hoe staan deze twee stellingen met elkaar in verband?
Waar heb ik van tevoren aangegeven dat ik wel kennis van zaken op dit gebied en dat het me wel zou boeien?
De rest van je plempsel, richting VanKoetsveld doet vermoeden dat je de klok hebt horen luiden, maar geen idee hebt waar de klepel hangt.
Uw moeder had u wat fatsoen moeten leren, met uw onnodige gelutser.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 17:13

@ Frdnnd | 10-10-10 | 17:08
lezen en het begrijpen van ironie is blijkbaar een kunst.
Dat jij de ironie van het stukje van VanKoetsveld niet kunt inzien en/of begrijpt zegt meer over jou dan van VanKoetsveld.

-weggejorist-

Frdnnd | 10-10-10 | 17:08

hmm.. wat tekst weg gevallen
"Zoveel miljarden voor een nietszeggend grondgebied qua oppervlakte." had er nog bij gemoeten.
'en nota bene' zonder n natuurlijk.

@ schendstok | 10-10-10 | 16:18
boehoehoe.... huilerT!

In de juiste proporties zien?
In de juiste perspectieven zien bedoel je.
Jouw verhaal is een lachertje vergeleken bij de daadwerkelijke gebeurtenissen en ontwikkelingen op de Antillen.
Het is en blijft een bodemloze put waar miljarden in zijn verdwenen. En nota benen op dat soort kleine kudt eilanden. Zoveel miljarden voor We hebben het bijvoorbeeld niet over de Dominicaanse Republiek wat qua oppervlakte vele malen groter is dan een Curacao bijvoorbeeld.

1,6 miljard schuldsanering, daar bovenop nog een klein 30 miljoen aan andere bijdragen. En dat voor een kudteiland van slecht 444km², oftewel 3,7 miljoen (!) financiële hulp per km².
Volkomen belachelijk dat dit zomaar wordt toegestaan.
En daar wilt u tegen ageren?
Tegen een kenner als Jacob Gelt Dekker wilt u ageren? Lol!
Lees dit eens;
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2006/08/...

@Shadow112 | 10-10-10 | 15:46
Kennis van slechts één onderwerp en daar ontzettend trots op, lijkt het.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 16:51

@Nico Mudde | 10-10-10 | 15:45
Ik ga even kijken.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 16:45

@schendstok | 10-10-10 | 16:23
Welk ongelijk??? Waar heb je het over? De enige bewering die ik heb gedaan, is dat die eilanden ons klauwen met geld hebben gekost en we ze nu nog eens 2 miljard erbij doneren.
Wat is daar feitelijk mis mee?

An die ARBEIT | 10-10-10 | 16:44

@schendstok | 10-10-10 | 15:40
Waarom zou ik me informeren over iets wat me een reedt kan roesten?
En nogmaals, waar schilder ik dat volk dom af?
Nergens... Nogmaals, lutser die je bent.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 16:42

@schendstok | 10-10-10 | 16:23

Helemaal mee eens.

Nico Mudde | 10-10-10 | 16:38

Het wordt wel degelijk lastiger voor mensen uit Curaçao en St. Maarten om zich in Nederland te vestigen. De Bonaire-route werkt niet want daarvoor moet men minimaal 6 maanden op Bonaire ingeschreven te zijn.

Max Stirner | 10-10-10 | 16:26

En sorry hoor, je bent gewoon een lutser als je categorisch je weigert te informeren en een ander geluid tot je te nemen omdat je maar bij je ongenuanceerde geroeptoeter wilt blijven omdat je eventueel je ongelijk niet wil aanvaarden. Want dan zou je voor jezelf afgaan. Nee, beter dan maar wat blijven roepen en degenen die het proberen te nuanceren maar te bashen hier. Veel gemakkelijker. Dit soort mensen maken momenteel Nederland dus tot de bananenrepubliek waar het hard opweg is naar te worden. Informeer je, en reageer op basis van argumenten. Daar schieten we wat mee op. Niet dat droevige geroeptoeter vanuit je onderbuik.

schendstok | 10-10-10 | 16:23

Vanwege de onwetendheid van zovelen hier, Shadow, die dus niet weten waar ze het over hebben. En alleen maar kunnen reppen over corruptie, verkopen aan Chavez etc... maar dus alleen kunnen redeneren vanuit een vooroordeel en niet vanuit kennis van zaken, laat staan dat men hier ooit geweest is. Omdat altijd weer de corruptietrom geslagen wordt terwijl men niet weet dat bij corrputie altijd sprake is van 2 kanten en dat die andere kand dus vaak in Nederland zit. Omdat men niet weet dat van die miljarden steun het overgrote deel weer terugvloeit naar Nederland, omdat er orders en gunningen naar Nederlandse bedrijven gaan en Nederlandse consultans worden betaald en Nederlandse technische bijstanders mee worden betaald. Nederland heeft ook een miljardenschuld. Er is geen land die het niet heeft. (Noorwegen bijvoorbeeld, maar diehebben olie en gas). Dat is allemaal heel gebruikelijk in praktisch ieder land. Het is allemaal niet zo eenvoudig als zovelen onwetenden die hier peop praten hier wel willen afschilderen. Buiten dat is men ook historisch niet op de hoogte omdat men de kop in het zand steekt als men iets hoort over het gebied hier. Dat dit gebied eerder tot Nederland hoorde dan Brabant en Limburg weet bijna niemand. En als er anyhow al over het gebied wordt bericht vaak dan nog met grote blunders zoals het misbaksel van Van Koetsveld. En dan krijg je dus dat mensen maar gaan lopen roeptoeteren over dig gebied wat kant noch wal raakt. Dat staat ook zo dom!!!! Hoe kan je je een mening over iets vormen als je niet weet hoe dingen in elkaar zitten en niet verder komt dan meehuilen met de wolven in het bos, die vanuit onwetendheid en vooroordelen maar wat roepen. Met als kernwoorden corruptie (of die in Nederland niet voorkomt) en verkopen aan Chavez. Ik sluit mijn ogen niet voor de problemen. Ook niet voor de probleemAntillianen in Nederland. (die dus altijd wel de aandacht krijgen, maar over succesvolle Antilllianen wordt altijd gezwegen). Maar je moet de dingen wel in juiste proporties zien. En als er dus ongenuanceerd gereageerd wordt laat iktegengelid horen. In de hoop dat er tenminste 1 hier nog de beschaving kan opbrengen om er temninste even over na te denken en probeert een andere kant te zien. Die lutsers/stumpers die hun kop maar in het zand blijven steken moet dan maar zo zijn. Maar als je met je kop in het zand zit weet je wat wel naar buiten steekt, en daar wordt dan mee gepraat. Bovendien reageer ik ook op andere onderwerpen, maar ook dat wil je niet weten en niet zien.

schendstok | 10-10-10 | 16:18

@An die ARBEIT

Ik heb je vraag van afgelopen nacht beantwoord. (Tanja/FARC).

Nico Mudde | 10-10-10 | 15:45

An die ARBEIT, ga je informeren, onwetende misbaksel!!

schendstok | 10-10-10 | 15:40

@schendstok | 10-10-10 | 15:08
Wat is er mis met je? En waar schilder ik dat volk dom af?
Ga ff lekker ergens anders ruzie zoeken, over het paard getilde lutser.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 15:39

Ik denk dat dit het is.

In oktober 2008 werd duidelijk dat de drie eilanden in eerste instantie geen onderdeel zijn van de EU. De staatkundige hervormingen op zich hebben in dit stadium de prioriteit. Vijf jaar na de toetreding tot het Nederlands staatsbestel zal de verhouding tussen de EU en de eilanden opnieuw worden bekeken.

Nico Mudde | 10-10-10 | 15:32

@An die ARBEIT | 10-10-10
Er zijn genoeg Nederlandse gemeenten die ook veel pegels kosten.
Helmond bijvoorbeeld. En zo ongeveer alle gemeenten in Noord-Oost Groningen. En de meeste Waddeneilanden zijn ook een bodemloze put.
Utrecht is al jaren randje faillisement. Amsterdam dumpt miljarden in een ondergronds project. Curacao, ja dat is een drama.
Bonaire en die 2 andere kleine rotsen... makkelijk lullen. Bijstand.... Saba (2000 inw), St Eustatius (3300 inw), Bonaire (15.000 inw).... Da's dus kleiner dan de Gemeente Laarbeek. Tja. Binnenkort stoplichten, rookverboden, fllitspalen idd,....

Afijn. Ik boek alvast mijn ticket. Lac Kai here I come again. Mijn ouders wonen vanaf vandaag weer in een NL gemeente.

Lafayette | 10-10-10 | 15:27

-weggejorist-

Sjef Sjef | 10-10-10 | 15:20

Nederlandse gemeenten dus...
Met natuurlijk de bijstandswet, de wet Werk en Inkomen, Kanswijken en Prachtwijken, flitspalen en boetequota.
* het al helemaal zitten ziet *

Bumsebiene | 10-10-10 | 15:16

"Ik ben niet echt op de hoogte van het precieze reilen en zeilen daar.
Ik snap er in ieder geval de ballen van. Ze hebben ons klauwen met pegels gekost en we geven ze nu nog eens 2 miljard er bij uit...

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:10 "

Houd je kop hier dan over dit onderwerp of informeer je eerst eens goed erover. Het staat zo dom om van die domme dingen te roepen over de eilanden terwijl je er niks van weet. Dan ben je echt nog dommer dat de mensen op de eilanden die je zo dom afschildert.

schendstok | 10-10-10 | 15:08

@[email protected] | 10-10-10 | 14:27

Ik heb even gegoogeld en kwam dit tegen.
We weten dat het Koninkrijk der Nederlanden tot 10-10-10 bestaat uit de landen Nederland, de Nederlandse Antillen (de eilanden Curaçao, St. Maarten, Bonaire, St. Eustatius en Saba) en Aruba, en na 10-10-10 uit de landen Nederland (inclusief Bonaire, St. Eustatius en Saba), Aruba, Curaçao en St. Maarten. Het land de Nederlandse Antillen valt uit elkaar omdat het nooit een eenheid is geweest. Elk eilandgebied heeft zijn eigen sociale, culturele en economische kenmerken. Bovendien liggen de boven- en de benedenwindse eilanden ruim 900 km uit elkaar. Aruba was sinds 1986 al een apart land. Curaçao en St. Maarten willen voor zich zelf nu eveneens de landenstatus. Voor de resterende, kleinere eilanden is onderbrenging bij het land Nederland dan eigenlijk de enige optie. Zo krijgt Nederland naast de Waddeneilanden een drietal tropische eilanden. Het koninkrijksrecht zat altijd al vol verrassingen. Verbazingwekkend is bijvoorbeeld dat Nederland als enig land binnen het Koninkrijk – en wellicht zelfs als enig land ter wereld – geen eigen vlag heeft (de rood-wit-blauwe is van het Koninkrijk). Of dat je in geval van een reis naar een van de landen van de Europese Unie en een aantal andere Europese landen met de identiteitskaart toe kunt, maar voor een reis van Nederland naar een ander land van het Koninkrijk der Nederlanden over een paspoort van het Koninkrijk der Nederlanden moet beschikken.

Nico Mudde | 10-10-10 | 15:00

"Dus nu gaat iedereen uit Curaçao en Sint Maarten in het corrupte Bonaire een paspoort en uitkering halen?

robterdam | 10-10-10 | 12:33"

Nee lutser, mensen van Curacao en St. Maarten hebben al een NLpaspoort, houden dat en Bonaire is een bijzondere gemeente van NL geworden, dus daar kan niet Jan en alleman heen gaan om zich daar zo even vrij te vestigen, zoals in Nederland zelf wel mogelijk is. Mer heeft echt wel rekening gehouden met de aanzuigende werking van de BES-eilanden op de veel armere eilanden in de omgeving.

schendstok | 10-10-10 | 14:57

"Zo dom van Curacao om niet een Nederlandse gemeente te worden. Maar daar blijven ze gewoon liever corrupt.

-TJ- | 10-10-10 | 12:04"

Noem eens 1 gemeente in Nederland waar geen corruptie voorkomt. Waar bijvoorbeeld niet de aannemer onder 1 hoedje met de wethouder speelt. Als die al niet dezelfde persoon in. Kijk eerst eens of je eigen tuintje wel schoon is, als je over die van de buren begint.

schendstok | 10-10-10 | 14:54

-weggejorist-

schendstok | 10-10-10 | 14:51

@NoMinister | 10-10-10 | 14:22
Inderdaad afwachten. Maar ik verwacht qua instroom en problematiek met die instroom weinig verandering.
Feit is dat wij er aan het einde van de rit niet beter van zijn geworden. Dat staat vast.
Prettige tegel overigens, plus uno.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:43

@[email protected] | 10-10-10 | 14:27
Ik denk het laatste, stel dat het vliegtuig om wat voor reden dan ook tijdens de vlucht een landing op vreemd grondgebied moet maken.

Shadow112 | 10-10-10 | 14:40

Ramosito Booi is een prima politicus. Daar zouden ze er meer van moeten hebben daar. Hij heeft Bonaire behoorlijk op orde gebracht. Er voor gezorgd dat de KLM er een hub maakte. Cateringbedrijf voor arbeidsplaatsen. Vliegveld onder management van Schiphol gebracht. Etc. De man moet helaas vechten tegen de oude krachten. En die lui zijn niet bepaald fris.

Lafayette | 10-10-10 | 14:29

@ Nico Mudde | 10-10-10 | 14:05
Daar ga ik ook van uit, maar toch kun je daar een vraagteken bij plaatsen.
Neem Bonaire; 'bijzondere gemeente", dus overzees grondgebied. Bij reizen tussen gemeente volstaat een ID.
Er zijn rechstreekse vluchten naar Bonaire. Het is dan weliswaar een intercontinentale vlucht, maar je reist van - simplistisch gezegd - van gemeente Haarlemmermeer naar gemeente Bonaire.
Daar heb je in principe geen paspoort voor nodig, tenzij de regels van de IATA dat eisen (ivm intercontinentale vlucht).

Als je bij een gemiddeld ontwikkelingsland alle vluchthavens opheft, scheelt dat al veel ellende denk ik.

Het is maar een algemene suggestie. Misschien off topic, dat kan ik niet beoordelen.

NoMinister | 10-10-10 | 14:25

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:58

Ik bedoel dat de schulden alleen p het verleden betrekking hebben. En dat veel burgers met een wat minder positieve maatschappelijke bijdrage (ik ga even overgeven.... ja daar ben ik weer!) hier in 0031 terecht zijn gekomen en hier alsnog maatschappelijke effecten hebben (kokhals, binnengehouden!) die soms () geld soms en veel erger (maatschappelijke onrust, mensenlevens en geluk van mensen) kosten.

Dat laatste heb je nog niet afgekocht met deze actie van 2.000.000.000 harde euro's en de vraag is zelfs of die stroom opdroogt... Of dat het net als bij een tsunami is dat het zich eerst terug lijkt te trekken om daarna met een alleroverweldigende golf het gehele land te overstromen. Nu ja, die tsunamivergelijking is beladen. Laten we het gewoon een na-ijl effect noemen van ons eilandverleden.

Dat zijn dus lasten die doorgaan en de vraag die mij bezighoudt is: in welke mate is nog extra instroom en en naast die 2.000.000.000 euro nog dotaties te verwachten inde vorm van diensten, goederen en cash geld richting onze eilandvrienden en -vriendinnen en hoeveel kost het hier en gaat het nog kosten, met name vermijdbare kosten.


NoMinister | 10-10-10 | 14:22

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:17
Die vindT bij hoge uitzondering de hond in de pot, letterlijk!
Dat zal 'em leren ...

Ashtrey | 10-10-10 | 14:20

@ Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 14:15
Geografisch mogen de Canarische Eilanden dan buiten de EU-zone liggen, wettelijk zijn de eilanden onderdeel van de EU.
Vluchten vertrekken en komen aan op het Schengen-gebied op Schiphol.

@Bakito | 10-10-10 | 14:18
"Joran Water/Brood " zal het dan denk ik worden...

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:20


@ Nico Mudde | 10-10-10 | 13:4

Daar heb je een punt.
In dat geval zouden de vluchten naar de Antillen moeten vertrekken vanaf het Schengen-gebied op Schiphol, tenzij Schiphol een gedeelte aanpast puur en alleen voor intercontinentale maar tegelijkertijd ook nationale vluchten.
En dat lijkt me sterk.
Of boarden op de B,C,D pier (= Schengen) en per bus naar de F, G pier.
Kan ook.
Lekker comfortabel.
;)

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:17
Soja van der Sloot?

Bakito | 10-10-10 | 14:18

* Schopt eerder tegen genoemde aan *

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:17

@Ashtrey | 10-10-10 | 14:15
Ik vraag me af hoe de verantwoordelijken die Joran z'n verblijf verzorgen zouden reageren op een dergelijk verzoek van eerder genoemde...

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:17

@Nico Mudde

Nico bedankt, maar hoe zit dat dan met b.v. de Canarische eilanden ( van Spanje ) is ook Shengen, en is toch ook buiten de EU????

Wat een gedoe en onduidelijkheid allemaal, ik zeg afschaffen/verkopen dan hebben we daar ook geen last meer van.

Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 14:15

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:11
Hehe, goeie.
Denk ut wel, rsecpeT veur een ieders opvattingen staat nog altijd hoog op het menu. LOL menu ...

Ashtrey | 10-10-10 | 14:15

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 14:11
* moeilijk heeft *
Merci bien! Dagje stand-by vandaag.

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:13

@Ashtrey | 10-10-10 | 14:10
Ach so!
Vraag ik me af..
Zou de man van een aangepast vegan-dieetje hebben mogen genieten in gevangenschap?

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:11

@An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:06
Ben je de draad kwijt?
*begrip voor heeft*

@14:08
Sterkte!


*klassieker Marty op Eén bekijken gaat*

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 14:11

@Shadow112 | 10-10-10 | 14:05
Ik ben niet echt op de hoogte van het precieze reilen en zeilen daar.
Ik snap er in ieder geval de ballen van. Ze hebben ons klauwen met pegels gekost en we geven ze nu nog eens 2 miljard er bij uit...

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:10

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:06
Moest ik ineens aan denken toen ik het reaguursel van die L.M. las.
Never mind.
* Bloody Mary veur Andie prepareren gaat *

Ashtrey | 10-10-10 | 14:10

Shadow112 | 10-10-10 | 13:54

Gofferdegoffer, exporteren ze eauk corruptie?

*Met ambtenaar naar Boccacio in Laren afreist*

neemjemoederindemali | 10-10-10 | 14:08

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 14:03
Lievvv, maar da's niet de mijne.
Da's maar een klein katertje....
* kop koffie op kater gooit *

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:08

@Ashtrey | 10-10-10 | 14:03
Huh wat? Heb ik iets gemist?

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:06

@Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 13:44

Het is heel simpel. Reis je binnen de shenenlanden dan heb je genoeg aan je ID.
Maar omdat deze eilanden buiten de EU liggen en je er alleen kan komen met zogenaamde ICA (intercontinetale) vluchten ben je verplicht om je paspoort te gebruiken. Maar je mag daar wel je ID gebruiken als het gaat om de identificatieplicht. Dus allebei meenemen.

Nico Mudde | 10-10-10 | 14:05

Middag andie & c.s,
Komen deze constructies nu nog steeds voort uit een historisch schuldbesef? Kan iemand mij de meerwaarde uitleggen van het bewust chronisch laten etteren van deze eeuwen oude financiele wond?

Shadow112 | 10-10-10 | 14:05

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 14:02
*Poesje verwart met kip...*

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 14:03

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:59
Zit die vegan streakerT eigenlijk nog achter slot en grendel?

Ashtrey | 10-10-10 | 14:03

@Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 14:00
* kater bij poesje weghoudt *

An die ARBEIT | 10-10-10 | 14:01

L.M. | 10-10-10 | 13:57
Beesten zijn het.
Allemaal.

(hoi Poesje)

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 14:00

@L.M. | 10-10-10 | 13:57
Wat een plempsel.... Waar heb je het over?

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:59

@NoMinister | 10-10-10 | 13:55
What's the point?
Van een kale kip kan je niet plukken...
* ziet kater naar kip staren *

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:58

Bakito | 10-10-10 | 13:55
Da´s pas arremoe.

Man man.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:57

Alleen maar centjes als daar Animal Cops komt want de diertjes hebben het daar meer dan verschrikkelijk.

L.M. | 10-10-10 | 13:57

Shadow112 | 10-10-10 | 13:54

Ergens denk ik dat ze een netto-importeur van drugs zijn ;-)

Maar ja , bewijs dat maar eens... ;-))

NoMinister | 10-10-10 | 13:57

@Shadow112 | 10-10-10 | 13:54
G'middag
Wat je noemt "een rijke cultuur "...

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:57

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:52
Shadow112 | 10-10-10 | 13:54
U vergeet de TROS-zomerspecials....

Bakito | 10-10-10 | 13:55

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:52

Helaas niet alleen schuld, ook last... In dit geval kun je schuldenlast daarom echt beter splitsen en schulden en lasten en beiden even goed berekenen.

NoMinister | 10-10-10 | 13:55

Shadow112 | 10-10-10 | 13:54
En John van Leerdam.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:55

@An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:52
Schuld, drugs, corruptie en criminelen.

Shadow112 | 10-10-10 | 13:54

Het grootste exportproduct van de eilandjes is dus schuld?

Goed dan.

* Aait kater *

An die ARBEIT | 10-10-10 | 13:52

Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 13:44
Ik ga voor ID.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:51

@Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 13:44
Zoals het er nu naar uitziet heb je aan je i.d genoeg lijkt mij.
Zelfs het knmi moet haar werk doen alsof die eilanden gewoon een Nederlandse gemeente zijn.
www.knmi.nl/cms/nieuws/nieuwsbericht/_...
Ben trouwens benieuwd wat die radars etc hebben gekost. Weer een mooi voorbeeldje van min of meer verstopte uitgaven waar het gepeupel niet op word gewezen.

Shadow112 | 10-10-10 | 13:48

@Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 13:37

Ja, ja, want zij zijn geen onderdeel van de shengenlanden. Of toch weer wel? Help ik weet het ook niet meer.

Nico Mudde | 10-10-10 | 13:48

Toch jammer dat we al die kolonies hebben verwaarloosd en weggegeven. De kans om wereldkampioen voetbal te worden is aanzienlijk geslonken. En dan heb ik het nog geeneens over al die zwarte hoeren met zo'n lekkere roze binnenband die je nu niet kunt verstaan. Stelletje sukkels, dat zijn we.

Bakito | 10-10-10 | 13:46

@Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:37
+10

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 13:44

Teun van het Tuinpad 13:38

Ja wie weet werkt dat ook ( niet ) (;-))

Ben toch benieuwd wat het echt gaat worden paspoort of ID-kaart voor deze nieuwe Nederlandse bestemmingen ( wie heeft er nou voor reizen binnen je eigenland een paspoort nodig???)

Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 13:44

En niet te vergeten een blaffer (pipa)

Slipsnifter | 10-10-10 | 13:41

Anti links/rechts | 10-10-10 | 13:36: en een honda civic en een gouden rolex natuurlijk, je weet tog!!

Slipsnifter | 10-10-10 | 13:39

Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 13:37
Probeer het eerst met een OV Chipkaart.

Dan weet je zeker dat je niet aankomt.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:38

Wel raar hoor... Nederlandse gemeenten. Bij welke provincie horen ze dan nu? Stel voor Noord-Holland. In de zustergemeente Den Helder sterft het al van de Antillianen.

reageerbuis | 10-10-10 | 13:38

FF een vraagje aan jullie "super brains":
Kan ik dus nu met een identiteitskaart naar Bonaire, Saba en Sint-Eustatius of is dat weer een uitzondering en moet je hier dus weer een paspoort voor nemen????

Jullie reactie zal me bevreugden (:-)

Thanks!

Theo Snelinjedoos | 10-10-10 | 13:37

Heeft Jack Spijkerman daar eigenlijk een onderkomen ?

Tien Jack, ik hoor Tien.... Tien.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:37

WAT?!?! Hoe kunnen 30.000 mensen nu een schuld maken van 1,3 miljard euro. Das fokking niet normaal! Hebben ze allemaal een gratis huis gekregen van de staat?!

Anti links/rechts | 10-10-10 | 13:36

eerstneukendanpraten | 10-10-10 | 13:33
Ik denk dat ze al Colablikjes aan het sparen zijn.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:34

@Boer in 020 | 10-10-10 | 13:17

Gelukkig maar, want als je ze net als Suriname onafhankelijk maakt komen ze op de valreep zo maar allemaal hier naar toe.

Nico Mudde | 10-10-10 | 13:29

Kun je wel lekker de vlag strijken, maar op deze manier weet je zeker dat het een puinhoop wordt. Wetgeving die nog niet bekrachtigd is, een nieuw belastingkantoor waar nog helemaal niemand in zit, etc.
Voor de sponsoring door Nederland is de nieuwe structuur natuurlijk goed nieuws. Dat van die schuldsanering weten we al een paar jaar en Curaçao was altijd de diepste put. Ook voor de andere eilanden.

Max Stirner | 10-10-10 | 13:27

Nederlandse gemeenten.... zucht... nu komen we dus nooit meer van die ellende af...

Slipsnifter | 10-10-10 | 13:26

Zijn jullie nou allemaal zo dom?

Voor Curacao en Sint Maarten verandert er in feite in de relatie tot Nederland HELEMAAL NIETS! Alleen zijn dat nu - net als Aruba - aparte landen binnen het koninkrijk.

VanKoetsveld, je bent te dom om als redacteur bij GS te werken, met je idiote opmerking over Paramaribo.

grizzler | 10-10-10 | 13:26

Dus we missen een belastingparadijs voor een fors aantal Nederlanders (' ik hou zo van Curacao' en zo, mot u dan ook vooral in dat kader zien als er weer een een 0031-er wordt gespot in dat prachtige stukje wereld), een verlaagde instroom van kanslozen die voor een relatief groot deel een levensroeping schijnen te vinden in het overmatig bevolken van de misdaadstatistieken in 0031 en het scheelt een berg belastinggeld.

Nou, nou da's erg. Maar de champagnekurk blijft er nog even op. Want...

Kan het kloppen dat ze gewoon nog hierheen komen, gewoon nog geld vangen en verder nog steeds hulp en meer, maar dan via andere kanalen? Dat is gezien onze irrationele en zelfdestructieve houding toch iets waarschijnlijker. Ik ben benieuwd....

NoMinister | 10-10-10 | 13:24

Weer 2 miljard down de drain :-( Ja hoor, graag gedaan...

Slipsnifter | 10-10-10 | 13:21

Itastijl | 10-10-10 | 13:19
Van zijn slechtste kind uit de klas, zult u bedoelen.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:20

Terwijl de commonwealth games aan de gang zijn neemt Nederland afscheid van een deel van zijn geschiedenis.

Itastijl | 10-10-10 | 13:19

Het blijft toch een land dat onderdeel blijft van het Koninkrijk? Dus ze gaan helemaal niet echt weg!

Boer in 020 | 10-10-10 | 13:17

Wij moesten 2 miljard uit onze zaken bijpassen. Waar waren die 2 miljard dan aan uit gegeven? In welke zakken is dat verdwenen?

Fijnstoffer | 10-10-10 | 13:16

[email protected] | 10-10-10 | 13:13
No problemo.
°w voor Lion omhoog gooien doet°

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 13:15

Het wordt wel goedkoop shoppen in de nieuwe gemeenten met de US Dollar; haha wat een mafkezen om die munt te hanteren. De Dollar gaat toch binnenkort failliet.
Ik hoop wel dat ze nu eens goed Nederlands gaan leren in die engelstalige gemeenten.

wirbel010 | 10-10-10 | 13:14

@ Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:57
Middag Teun!
Scusi, had jou post nog niet gelezen.
*in staart bijt*
:)

*naar buiten kijkt* zit er nog iemand op de antillen dan?

sjaakdeslinksesul | 10-10-10 | 13:13

Ik ben benieuwd wat voor geluks(*kuch*) asielzoekers zich gaan melden aan onze nieuwe landsgrenzen.

JanRap | 10-10-10 | 13:12

Ik had wel verwacht dat Chavez Curacao rond deze tijd geannexeerd zou hebben...

Semper Pecunia | 10-10-10 | 13:08

Het is net een voetbalclub; als ze failliet dreigen te gaan koop je het stadion (zodat ze in één keer een smak geld hebben) en verhuurt dat aan de club. Als ze na verloop van tijd weer failliet dreigen te gaan, geef je het stadion aan de club, zodat ze geen huurlasten meer hebben. Vervolgens gaan ze weer bijna failliet, waarop je het stadion van ze koopt... etcetera.

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 13:07

Ben benieuwd wat er gebeurd met al die foute, Hollandse jetset op die eilanden. Die mensen maken ook onzekere tijden door. Hoe moet dat met het witwassen in de toekomst?

Bakito | 10-10-10 | 13:06

Ik bel ook altijd m'n pa als de portemonnee is leeg gedronken.

Gualtiero | 10-10-10 | 13:04

Ga toch eens kijken voor wat huizen op St Maarten, dat is nu nog behoorlijk goedkoop, maar al die pensionados die er straks heen willen om te overwinteren moeten toch iets huren....

captainobvious | 10-10-10 | 13:00

[email protected] | 10-10-10 | 12:54
Helemaal eens.
Zie:
Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:41

Middag Lion !

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:57

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 12:53
Hou het maar op het laatste. ;)

En Els mag bellen.
Voor haar tuinpad dat is.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:55

De overzeese eilanden, net als de vrouwen, zijn uitgewoond.

sTiRf | 10-10-10 | 12:55

Je kunt er vergif op innemen, de miljarden die reeds gebruikt zijn ter sanering zullen ook voor de toekomst niet voldoende zijn.
Uiteindelijk hangen de (ei)landen weer aan de bedeltelefoon bij BV Nederland voor nog een paar miljarden extra.
We kunnen toch niet van luie corrupte Antilliaanse *kuch* politici verwachten dat na de schuldsanering alles in kannen en kruiken is?

Zag laatst bij een docu op tv dat de inwoners van St Eustatius eisen dat ook de oetkeringen dan worden gelijk getrokken met Nederland. Want; "Nederlandse wetten, dan ook Nederlandse oetkeringen" redeneert men aldaar.

Oewerken?


Neuh...

Ik zou een paar blanke burgemeesters wel mooi vinden.
Gewoon, omdat het kan.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:53

Ongezien de tiefus, maar dan zonder een cent zou ik zeggen.

Dr.Zeldenrust | 10-10-10 | 12:52

Dus Friesland heeft er een paar nieuwe wadde eilanden bij?

Henk003 | 10-10-10 | 12:52

Mooi weer, 18 graden, wandelen. #smulbos
(Lekker belangrijk, die Antillen)

zeg maar jansen | 10-10-10 | 12:48

Komende jaren blijft de geldkraan gewoon stromen. (niet vergeten door te werken tot je zeventigste)

meneer Q | 10-10-10 | 12:43

Sliptong | 10-10-10 | 12:18
Binnen 10 jaar, wat zeg ik, 5 jaar staan ze met hangende pootjes weer voor de deur.
Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 12:19
Die mensen gedijen met beste tussen katoen en hutjes.
Maar dat weten ze zelf nog niet.
;)

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:41

@Sliptong

je hebt echt een probleem!

@robterdam
Kn aje niets nuttigs melden? Trouwens ben je ooit daar geweest?

Madcobra | 10-10-10 | 12:36

ach, met zwart geld kun je daar nog prima uit de voeten kan ik u melden.....

woefdrammer | 10-10-10 | 12:36

Waarom zijn ze eigenlijk niet meteen volledig zelfstandig een Bananenrepubliek geworden?

Leeuwarder | 10-10-10 | 12:34

Maar het kost ons dus nog gewoon geld. (zie de prinsjesdagnota)
Wtf is er dan verandert? Ander vlaggetje, ander naampje, andere poppetjes?

Rest In Privacy | 10-10-10 | 12:33

Dus nu gaat iedereen uit Curaçao en Sint Maarten in het corrupte Bonaire een paspoort en uitkering halen?

robterdam | 10-10-10 | 12:33

Sliptong | 10-10-10 | 12:18
Met meth weet je in ieder geval zeker dat je in de goot beland. Bij coke kun je jezelf en je sociale omgeving nog heel lang aan het lijntje houden.

Bakito | 10-10-10 | 12:28

Daarnaast, zo'n kolonie is ook een beetje een ere-zaak. Belastingbetalende reaguurders onderhouden via de EU ook de paradijselijke "DOM-TOMs" van onze geliefde Fransen.

kapotte_stofzuiger | 10-10-10 | 12:25

"Curaçao en Sint Maarten doen een Parimaribo’tje en gaan verder als onafhankelijke landen."

Epic fail. Het blijven gewoon landen binnen het Koninkrijk, net zoals Aruba dat al was en de Nederlandse Antillen dat waren. Noem het dan een Oranjestadje. Maar ja, wie weet waar Oranjestad ligt?

Frdnnd | 10-10-10 | 12:23

De gulden aldaar is nu ook afgeschaft, volgens mij gaan in ieder geval de gemeenten betalen met de dollar. Ach ja, we hebben nog altijd de Arubaanse florin.

Graaf Kinterslaas | 10-10-10 | 12:22

Bakito | 10-10-10 | 12:16
Hulde! Wat een held.

Ashtrey | 10-10-10 | 12:22

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 10-10-10 | 12:20

+is

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 12:20

@Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:17
Gelijk heb je Teun. Yvonne Wolthuis-Olf niet voor niets terug naar NL gevlucht...

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 12:19

@Bakito | 10-10-10 | 12:16
Johny Cash: dank je.

Sliptong | 10-10-10 | 12:19

@Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:17
Het wordt een soap die sinds Ushi en Dushu z'n weerga niet meer kent. Bon bini!

Sliptong | 10-10-10 | 12:18

@Bakito | 10-10-10 | 12:16
Ohhhh, mag niet. Coke is slecht en strafbaar. Goed dat we er vanaf zijn. Kunnen alle doorgesnoven pubers in dit land lekker aan de zelfgemaakte meth geraken. Ies beter.

Sliptong | 10-10-10 | 12:18

Curaçao, kan het daar rotter ?

Ja, dat kan.
Let maar op.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:17

@reade romke | 10-10-10 | 12:09
Alles daar is gefinancierd met Florijnen dus iedere eettent is in principe een Hollandse vreettent, snackbar of hoe u ook wilt. Hetzelfde geld voor Griekenland. Daar kun je gerust de helft betalen want die andere helft hebben we met z'n allen betaald.

Sliptong | 10-10-10 | 12:16

Dankzij de Antillen hebben we jarenlang voorop mogen lopen qua import van cocaïne. Een goudmijntje dat altijd geld heeft rondgepompt, al is het zwart geld.
Met deze onafhankelijkheid slacht moederland Nederland de kip met de witte eieren. Een nieuwe dolksteek voor onze toch al zo kwetsbare economie.

www.youtube.com/watch?v=Aq344ks1ieg

Bakito | 10-10-10 | 12:16

Val maar lekker deaud daar allemaal! Niet meer je handenloze handen ophouden om jullie kraters met ons geld te vullen! Jullie hebben teveel gekost en te weinig opgeleverd. Dan laat ik voor de goede orde maar even het koloniale gedeelte samenvatten: zweep - luie flikkers - kraaltjes. En nu niet meer hier iedereen neerschieten he maar lekker daar blijven.

Sliptong | 10-10-10 | 12:15

Nacho_Vidal | 10-10-10 | 12:07
Inderdaad.

Deaud vallen mag ze ook.
;)

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:11

Ik zou daar best wel een tijdje willen werken als file omroeper...

MichieldeMuiter | 10-10-10 | 12:10

reade romke | 10-10-10 | 12:09
Voor dat soort ongein kunt u beter naar Kreta gaan. Om de 5 meter borden met: ECHTE HOLLANDSE FRIKADELLEN

Nacho_Vidal | 10-10-10 | 12:10

Ik zou nu wel naar Saba toe willen, heerlijk wandelen, lekker weertje en mooie natuur. Komt er nu ook een Nederlandse snackbar?

reade romke | 10-10-10 | 12:09

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:05
Wendy verkleed als Burke was het toch?

Nacho_Vidal | 10-10-10 | 12:07

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 12:02
Snelle actie VanKoetsveldsito.

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 12:07

En zo mooi kan Nederland zijn, alle dagen 35 graden, licht briesje en zonnig. Wat nou koud kikkerlandje!

Fireblade1971versie2 | 10-10-10 | 12:07

Veelzeggende foto van de uitdelende Maxima. Volgens mij halen die kinderen hun neus op voor dat pakje sinaasappelsap.

titsme | 10-10-10 | 12:07

Saba is dan wel een mooie gemeente met mooie berg. Eindelijk is dat heuveltje in Limburg niet meer de hoogste heuvel.

reade romke | 10-10-10 | 12:06

Wat mij betreft mogen ze Wendy als afscheidskadootje hebben.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 12:05

ikzouhetnietweten | 10-10-10 | 11:58
Congrats!

Succes gewenst aan de Anchillen, echt.

Ashtrey | 10-10-10 | 12:05

En waar halen we dan nu onze coke vandaan????

nou,vooruit dan maar | 10-10-10 | 12:05

DeDiplomaat | 10-10-10 | 12:02
Antiliaantje nooitgenoeg :)

Nacho_Vidal | 10-10-10 | 12:04

Zo dom van Curacao om niet een Nederlandse gemeente te worden. Maar daar blijven ze gewoon liever corrupt.

-TJ- | 10-10-10 | 12:04

Typisch Nederlands om alsnog bakken met geld te geven, alsof ze nog niet genoeg hebben.

DeDiplomaat | 10-10-10 | 12:02

We hadden die paar vierkante meter gewoon aan Venezuela moeten verkopen. Hadden we er nog wat aan over gehouden ... zucht

Ir. Respective | 10-10-10 | 12:02

Heet die man niet Ramonsito?
(Ramon-tje)

Prof. D.A.H. Vintik | 10-10-10 | 12:02

En wanneer gaan ze die tunnel van Hoek van Holland-Willemstad nu bouwen?

Plukkiehaar | 10-10-10 | 12:01

Laat ze maar op eigen benen staan dat is Haiti tenslotte ook gelukt...

MichieldeMuiter | 10-10-10 | 12:00

ikzouhetnietweten | 10-10-10 | 11:58
Gefeliciteerd!!
Maar goed, ze worden onafhankelijk maar niet qua geld, dat mogen we blijven dokken, die doekoe.. Jammer, gemiste kans..

Dr. Headshot | 10-10-10 | 12:00

Lekker Nederlands weer, wel onafhankelijkheid toestaan maar wel daar de kas blijven spekken. Zelfstandigheid = zelf je broek ophalen. hoop dat Wilders de geldkraan naar die landen gauw stopzet.

KevinBeun | 10-10-10 | 11:59

ben benieuwd wie de ov-aanbesteding krijgt, een beetje Nederlandse gemeente moet toch bereikbaar zijn met het openbaar vervoer?

Blackbird73 | 10-10-10 | 11:59

En geluk.

Teun van het Tuinpad | 10-10-10 | 11:58

Yeah! En dat op mijn verjaardag.

ikzouhetnietweten | 10-10-10 | 11:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken