Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nu al een Bruin1-hit: de dierenpliesie

hondjewafwafwaf.jpg Even een stukje positiviteit over Bruin I naar de mensen toe. Ook dat moet kunnen, zodat we straks schouder aan schouder de vrijheid en verantwoordelijkheid vieren. Want gansch het land is laaiend enthousiast over de 500 animal cops die van Nederland het diervriendelijkste land ter wereld zullen gaan maken. As we speak liggen mbo'ers in slaapzakken voor de poorten van diverse ROC's om als eerste zo'n opleidingsplek op de dierenpliesieacademie te veroveren. Logisch, animal cop is gewoon een mooi vak. Check dan zelf, uitsluitend spectaculaire beelden van de Amerikaanse Dion Graus-brigade die verwaarloosde paarden redt en katten uit bomen plukt. Dat wil toch elke aankomend mbo'er? Zorreg dat je er bij komt! Animal cops: een ander werk, een ander leven. Houd er wel rekening mee dat de animal cop de eerste weken van zijn opleiding gedrild wordt door commandant Graus op het compound van 114-headquarters op de geheime vliegbasis Kerkrade. Alwaar het kaf van het koren zal worden gescheiden en alleen de echte mannen van stavast die felbegeerde bruine baret in ontvangst mogen nemen. Poekie en Minoes, de animal cops gaan ervoor! Woef!

Reaguursels

Inloggen

Zolang de RAD maar blijft zoals-ie en die animal cops ook worden gebruikt om dieren op te pakken (IPV alleen mensen), dan is het die geldverspilling nog wel waard. In elk ander geval: die poen had je net zo makkelijk in het cultuurpotje kunnen steken, zodat de musea tenminste open kunnen blijven.

Wasabisnuiver | 05-10-10 | 11:05

@ Bakito | 04-10-10 | 11:11

Je moet echte criminelen en automobilisten niet met elkaar gaan vergelijken..

Ik heb een redelijke nieuw voertuig, waar je niet in merkt of je 120 of 140 rijdt. Als er voor mij niemand rijdt zit ik al snel op de 150. Het probleem in Nederland is dat meeste overige weggebruikers je niet met die snelheid verwachten, bovendien zijn de wegen zijn niet gemaakt voor snelheden boven de 160.
Als je het overige verkeer in gevaar brengt dmv bumperkleven, nog snel ff invoegen, moet je worden bestraft.
Wat betreft autorijden kunnen Nederlanders nog heel wat van Duitsers leren.

Iig dierenpolitie 100 X beter als pandgestapo, flitspolitie, BOA's, stadswachten, wijkagenten op een fiets, milieuambtenaren, gemeenteraadsleden die overbetaald worden voor het niets doen en andere onnuttige functie's die NL er in de afgelopen jaren ontstaan zijn.

PierDrie | 05-10-10 | 00:14

Er moet idd snel wat gedaan worden aan al die hitsige honden die denken dat ze jan en alleman zomaar kunnen aanranden!

F'Shizzle | 04-10-10 | 21:57

Bigi Bana Boy | 04-10-10 | 11:19
Helemaal mee eensDe huidige dierenwelzijn wetgeving kan eventueel aangepast worden maar die diedierenredders mogen van mij ook wel ergens anders voor ingezet worden.
PVV ten top aan de ene kant mag ik straks een weerbarstige valse hond geen doodschop meer verkopen maar een paar rellende puber marocs moeten een knieschot krijgen.Nee dat is beschaafd.
OffT
Ik vind bruin 1 anders wel lekker klinken.

miko | 04-10-10 | 17:04

Ik kan niet wachten.
Wil dan wel een agent snachts in mijn tuin laten posten voor al die tering katten die mijn tuin vol schijten en plantjes uitgraven.
Kunnen ze in 1 nacht ook hun quota aan bonnen halen.
Goed werk Geert, en nu ook nog uit de EU en klaar zijn we.

joopwil | 04-10-10 | 15:34

Geldverspilling. Hopelijk gaat het kabinet na Bruin 1 deze nieuwe kostenpost wegbezuinigen.

buzz fuzz | 04-10-10 | 15:30

Tja. Als je hoopt dat de caviapolitzei achter allochtonen aangaat heb ik slecht nieuws voor de systeemdenkers. Allochtonen hebben geen huisdieren over het algemeen. Halal slachten mits op de juiste wijze is ook niet bij wet verboden dus blijkt over de gemiddelde NL tokkie die zijn vechthond een schop verkoopt. Nou dan red je het niet met je pepperspray dat kan ik je beloven.
Als ik dan lees dat allerlei dierenpoezen hun job op willen geven voor dit werk dan plas ik daar bijna van in het broekje. Ik stel voor om het geheel in stijl te doen.
Mad max leren pakken, van die black an white turbo charged V8 politiewagens en de kattle prod maar dan voor tokkies. Stadswachten eat your hart out

kattenmepper | 04-10-10 | 15:21

Het komt steeds vaker voor in deze samenleving dat Dieren worden mishandeld uit frustratie, sadisme of uit machtswellust.
Kinderen die mishandeld of (seksueel) misbruikt worden, uiten hun frustraties bijvoorbeeld op huisdieren. Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen, daarom moeten mensen dit doen en daarom vind ik dit een goed plan.

gefeliciflapstaart

Arnie Offenbach | 04-10-10 | 15:12

Waarschijnlijk alleen om wat boetes te innen voor die nieuwe anti-dierensex wet

Nyte | 04-10-10 | 14:37

Ja, het dierenleed zit in de bio-industrie. De 6 weken-kuiken-houders kunnen hun borst nat maken, dunkt me. Persoonlijk denk ik dat Geert alvast een voorschot neemt op de komende vrijlating van linkse hitman Volkert.

WildPlassert | 04-10-10 | 14:33

@Hefting | 04-10-10 | 13:21
Bij jezelf zeker?
-
Ontopic: Prima idee, zat er al wat jaartjes op te wachten.

'TrauMa | 04-10-10 | 14:30

Ja heel erg natuurlijk,dierenmishandeling,maar ik zou m'n prioriteit toch anders leggen.

Hefting | 04-10-10 | 13:21

Die hele dierenpolitie is verschrikkelijke symboolpolitiek en volksverlakkerij. En dat helemaal bij een partij die vind dat we vooral stevig op ambtenaren moeten bezuinigen.

Typisch bedacht door stedelingen die nog geen koe van een paard kunnen onderscheiden. Er is al overigens al "dierenpolitie" in de vorm van de AID en de inspectiedienst van de dierenbescherming (die ook opsporingsbevoegdheid heeft).

De grote problemen rond dierenwelzijn zitten in de intensieve veehouderij. Kunnen we dat misschien eens aanpakken ? En durven we dan ook aan onze keizers uit te leggen dat de kipfilet en de biefstuk daardoor duurder worden ?

empyrus | 04-10-10 | 12:33

Goed zo Dion! Meer miauw op straat!
(...en nou geen hoogzwangere vrouwen meer mishandelen hoor!)

FirstAnnual | 04-10-10 | 12:32

Brussen, je begint flink te irriteren met je bruin-1, ohhh het is natuurlijk de bedoeling, sneue gast.

lanex | 04-10-10 | 12:19

watsinneneem | 04-10-10 | 11:54
Niet waar, maar wel leuk!

Varkensjuin | 04-10-10 | 12:06

Mijn moeder is van plan haar goedbetaalde baan in de zorg op niveau 5 op te geven om een functie te krijgen in deze organisatie, dus zo raar vind ik het allemaal niet.
Geenstijl poept het hele idee uit als dunne schijt maar denk er even over na dat dierenmishandeling in Nederland ook gewoon van grote omvang is.

The schoenveter | 04-10-10 | 12:02

Je kunt wel 500 agenten hebben maar zolang de dieren geen rechten hebben heeft het ook weinig nut de eigenaren hierop aan te spreken. Beetje stadswacht-gevoel: "Meneer, u mag hier niet fietsen!", en fietsend en zwaaiend terugroepen "Ja, dat weet ik!".

Mgr. Denwop | 04-10-10 | 12:01

noem het geen bruin AUB
niet waar en niet leuk

watsinneneem | 04-10-10 | 11:54

@ ulk | 04-10-10 | 11:44
Is dat echt waar, van die industriebiggen? Mijn Godt.

De Gooise Matras | 04-10-10 | 11:49

Zo lang 't aaibaar is, moeten we het beschermen. Stelletje populisten die dit bedacht hebben! Aub niet van mijn belastingcenten.

Juxta | 04-10-10 | 11:49

Wat een hilarisch filmpje! LOL
Verder lijkt het invoeren van een nieuw beroep hier in NL mij prima, ook dit mes zal aan meerdere kanten snijden, maar waarop is het aantal van 500 man gebaseerd? Is dat niet wat veel?

De Gooise Matras | 04-10-10 | 11:48

Onder mensen die hun vleespens elke dag volstampen met
goedkoop Aldivlees vindt je vooral labiele jankers die een
jasje voor hun trillende schijthondje kopen.
Dat is het stemvee dat hiermee bediend wordt.
De industriebiggen mogen levend hun snuit worden afgesneden.
Want bij je rokertje hoort wel een gehaktstaaf of niet dan ?
De hardwerkende heeft het al niet makkelijk.

ulk | 04-10-10 | 11:44

Damn! De dieren zijn hot vandaag! Al mijn favoriete sites zijn ineens lid van de PvDD met www.footballculture.com als hoogtepunt.

biggiesmalls | 04-10-10 | 11:41

@Cuban8 | 04-10-10 | 11:07
LOL +1

janeedantoch | 04-10-10 | 11:39

Het zal allemaal, maar ik vind het dikke onzin. We ging toch bezuinigen? En dan komen ze met 500 van die onzin nep agenten die wat met beestjes moeten doen. Schieten we dus niks mee op. Lijkt leuk maar is flauwekul. Wanneer gaan we echte keuzes maken? Ontslagrecht en onderwijs om maar eens wat grote mensen zaken te noemen.

bbbachstra | 04-10-10 | 11:39

Niet om het één of ander maar vrijwel alle moties van de dierenpoespartij zijn afgeschoten door het CDA. Je hebt goede boeren en slechte boeren en je hebt helaas ook CDA-ers, die geld belangrijker dan dierenwelzijn.
Nou is de dierenpoespartij natuurlijk volkomen dom en linksch, toch is harde aanpak van dieren noodzakelijk. Dus dan maar met een dierenpolitie.

kriep | 04-10-10 | 11:37

Bakito | 04-10-10 | 11:04
Muhahaha, mooi stukje, precies de juiste toon.

Achterdocht | 04-10-10 | 11:34

Zag laatst zoiets voorbij komen. Was in Zuid-Afrika. Een land waar carjacking en verkrachtingen aan de orde van de dag, zeg maar uur zijn, maar een hele politie-achtige organisatie (mankracht, voertuigen, meldkamers, de hele bende) is opgezet om mensen aan te spreken en eventueel, na enig aandringen, te beboeten voor een niet al te goed doorvoede hond aan een ketting. En als meneer dan de boete niet wil hebben en wegloopt, bellen ze, jawel, de politie... Sympathiek hoor, begrijp me niet verkeerd, maar 500 man kunnen ze volgens mij bij de poltie goed gebruiken. Iets met prioriteiten.

Achterdocht | 04-10-10 | 11:31

Red teendier +1 .Sowieso te weinig tenen de laatste tijd.
alarmnummer 111-laat zien die teen !!!

[[[Mad.doC]]] | 04-10-10 | 11:27

De grote steden staan aan de rand van de afgrond en waar komt Dion mee ? Met 500 Diego-de-dierenredders. Precies wat je nodig hebt als er bij je ingebroken is of als je auto gejat is. Tsssss .... Verder hebben de korpcehfs altne weten dat het netto resultaat van die "extra" 3000 reguliere agenten, vanwege de bezuinigingen, waarschijnlijk negatief wordt, i.e. minder agenten.

Bigi Bana Boy | 04-10-10 | 11:19

Wat een bullshit is dit zeg! Nu wordt de belasting betaler onder bedreiging met geweld afgeperst om dieren te beschermen tegen geweld.. Gekker moet het niet worden! Dierenbeschermen ok, maar waar is de vrijwilligheid? Oh ja... die is er door 50 jaar overheidsbetutteling en verzorgingsstaat helemaal uitgeramd bij vrijwel alle Naderlanders.

synchronicity | 04-10-10 | 11:17

Ik pleit voor een inbraakpolitie, autodiefstalpolitie, straatroofpolitie, doodslagpolitie en nog wat meer, misschien worden er dan eens wat zaken opgelost?

captainobvious | 04-10-10 | 11:16

@Peatsmoke | 04-10-10 | 11:04:

Niet ieder jachtopziener is een fervent jager hoor, al begrijp ik de dubbele pet die je noemt wel natuurlijk. Maar de jacht is een andere discussie, faunabeheer is niet noodzakelijkerwijs dierenmishandeling en onweidelijk gedrag is niet bon ton.

Zelfs bij de meest fanatieke en moordlustige jager is dat not done.

Reinaert | 04-10-10 | 11:16

Het kabinet komt ook met een integrale aanpak van cybercrime. In dat geval word ik liever cybercop.

James St John Smythe | 04-10-10 | 11:16

PierDrie | 04-10-10 | 11:09
Er moet een grens getrokken worden voor degenen die hem opzoeken. Dat geld voor samenscholing, maar ook voor mensen met haast.

Bakito | 04-10-10 | 11:11

Nondeju, zit de Partij voor de dieren in de regering of gedoogt zij die?

deropofderonder | 04-10-10 | 11:10

Bakito | 04-10-10 | 11:04

4 km te hard heeft niets met veiligheid te maken, iets met spijkers op laag water zoeken..

PierDrie | 04-10-10 | 11:09

Aangezien dit idee van Dion Graus komt.. krijgen we nu ook " 115, Mep je wijf " ?

Cuban8 | 04-10-10 | 11:07

En dat nog wel op wereld dierendag...

da wizard | 04-10-10 | 11:06

@Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:31
hee! 3 kilo drumsticks voor 1,99! da's lekker voor op de barbecue!

janeedantoch | 04-10-10 | 11:05

PierDrie | 04-10-10 | 11:01
Neen. Ik ben een ongeruste burger die zich steeds meer zorgen maakt. Steeds meer automobilisten passen zich slecht aan aan de toch duidelijke verkeersregels. We hebben lang genoeg lopen pappen en nathouden. De rechtse kerk heeft te lang de hand boven het hoofd van deze groep gehouden. De bezem er door heen. Als onze autocultuur je niet bevalt, rot maar op naar het fietspad!

Bakito | 04-10-10 | 11:04

Waarom doet GS mee met het gebruik van de linksdemagogische term 'Bruin-1''? Het lijkt wel alsof ik hier op Joop zit.

5ensis | 04-10-10 | 11:04

Finnenpolitie valt daar dus ook een beetje onder...

Frederik Vijf | 04-10-10 | 11:04

bij mij om de hoek staat worden in een schuur meer dan 3000 varkens vastgehouden. Ze worden niet uitgelaten (ze zien het daglicht niet eens) en ze slapen in hun eigen stront. Het stinkt ook behoorlijk, trouwens.
Komen ze daar wat aan doen?

janeedantoch | 04-10-10 | 11:04

@Reinaert | 04-10-10 | 10:21
Ja... ja... Jachtopzieners... Hmmzzz...
Die hebben op zijn minst een dubbele agenda want dit veelal jagers die dit als een bijbaantje hebben.

Peatsmoke | 04-10-10 | 11:04

.. ik neem aan dat de redactie refereert aan de resulterende en kwalitatief betere hondenpoep als zij over "bruin 1" kwebbelen?

Jan Passant mk2 | 04-10-10 | 11:02

Bakito | 04-10-10 | 10:54

U bent flitsagent?

PierDrie | 04-10-10 | 11:01

We moeten nu ook nog Cesar Millan bewegen tot emigratie en dan komt het helemaal goed!
Ave, Evocatus

Evocatus | 04-10-10 | 10:58

Wrakingsverzoek om 12.00 uur behandeld

neemjemoederindemali | 04-10-10 | 10:57

Goeie zaak,

Krijgen we nu ook politie die inbraken, diefstal en dat soort dingen gaan oplossen, over het algemeen doet de verzekering dat. En we weten allemaal hoe dat afloopt.....

Mikeymand | 04-10-10 | 10:57

Brekend, Brammutjuh wil de president wraken cq de gehele rechtbank

neemjemoederindemali | 04-10-10 | 10:55

Jullie mogen vinden wat je willen. Ik vind dit echt goed.

ro8in | 04-10-10 | 10:54

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:49
Natuurlijk, moet je vee niet laten verhongeren....

ITEACHYOU | 04-10-10 | 10:54

PierDrie | 04-10-10 | 10:50
U rechtervoet is maar een klein stukje vlees vergeleken met de faunabevolking. Niet lopen huilie huilie doen.

Bakito | 04-10-10 | 10:54

@ Professor Anus | 04-10-10 | 10:43
Er worden ook 2500 extra 'gewone' agenten aangesteld.

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:50

Altijd nog 100 keer beter als al die flitspolitie... die ons lopen te naaien..

PierDrie | 04-10-10 | 10:50

Ja joh, spreek er met dédain over. Heerlijk cynisch. Weet echter dat men de beschaving van een land af meet aan hoe men dieren behandelt. Aldus kunnen we nog steeds lachen om Arabirië. Laat dat zo blijven.

En-el Hak | 04-10-10 | 10:50

Geheel ten onrechte ziet de mens zichzelf als superieur aan het dier. Dit alles vindt zijn oorsprong in die vermaledijde bijbel, waarin mens en dier op verschillende dagen door ene god in mekaar zijn geflanst. Dit bureaucratisch niemendalletje vormt vervolgens de basis voor duizenden jaren onderdrukking van het dier door ons mensen. Als atheïst zie ik persoonlijk geen legitieme reden om het onderscheid te maken. De verstandige mensen bij de PVV gelukkig ook niet. Het is een goede stap in de juiste richting. Hup seculiere staat hup!

Bakito | 04-10-10 | 10:50

-weggejorist en opgerot-

Yokotsuno | 04-10-10 | 10:50

@ ITEACHYOU | 04-10-10 | 10:40
Draai nu niet het argument om. Niemand zal beweren dat dieren in de natuur niet lijden. Maar zodra wij dieren in een hok stoppen is het onze verantwoordelijk om er *beschaafd* mee om te springen, en dus het leed zoveel mogelijk te beperken. Een wild dier dat op de savanne verhongert of wordt doodgebeten is geen morele kwestie, vee laten verhongeren is dat wel. OK?

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:49

Gaat de dierenpolitie zich ook bezighouden met de bio-industrie waar steeds meer en meer mensen ziek van worden? Of met idiote diertransporten van zuid naar noord en omgekeerd? Dan respect! Anders: oprotten met die onzin.

Hölzenbein | 04-10-10 | 10:45

Wat zal taak-1 worden van de TierenPolizei? Halal en kosher slagerijen sluiten wegens dierenleed?

faz | 04-10-10 | 10:44

Wat een onzin. Een tijd van bezuinigen en dan gaan we dierenpolitie instellen. Stel dan gewoon 500 gewone agenten aan daar hebben mensen iig wat aan.

Professor Anus | 04-10-10 | 10:43

@ Inguz | 04-10-10 | 10:39
U bedoelt de links- en muxlimmensen die Wilders iets willen aandoen, omdat ze het oneens zijn met zijn grondwettelijk vastgelegd recht op vrije meningsuiting?

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:41

Dierenpolitie? Linkse hobby, afschaffen!

Superior Bastard | 04-10-10 | 10:41

Het getuigt van gebrek aan historisch besef als je de term: 'bruin' aan deze coalitie toeschrijft. 'Bruin' stond voor de Nationaal Socialistische beweging.

dubbert | 04-10-10 | 10:41

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:31
Beetje hypocriet niet? Verdoofd slachten ......... we worden allemaal gek gemaakt door mensen zoals jij. Alsof een f.... leeuw een antiloop eerst gaat verdoven voordat hij het beest in stukken scheurt. Kom maar varkentje, krijg je eerst een spuitje en vervolgens doden we je, flikkeren je in een koekepan en vreten je op ....... tja, inderdaad veel beter ........

ITEACHYOU | 04-10-10 | 10:40

Tsja, Geertje wil die geitenneuqurts echt het land uitpesten.

neemjemoederindemali | 04-10-10 | 10:40

Nu is iedereen vol lof, wacht maar tot de animal cops ook met een bonnen quotum gaan werken, dan vergaat het lachen snel. Een balkende ezel kan dan al snel worden gezien als het beledigen van een ambtenaar in functie...

Borrelende Boris | 04-10-10 | 10:39

@ SjokoSjaak | 04-10-10 | 10:19
U heeft een punt. Nog liever zie ik dat Nederland 500 experts opleidt die biodiversiteit kunnen bestuderen en beschrijven. Daar hebben we er schandalig weinig van.

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:39

* Denkt aan vervlogen tijden. Pistolen Paultje *

met of zonder | 04-10-10 | 10:39

Die 500 agenten kunnen beter ingezet worden om criminelen zoals Wilders en zijn trawanten aan te pakken.

Inguz | 04-10-10 | 10:39

Doe eens niet iedere keer dat "bruin-1" gebruiken......
De jodenhaters zitten bij de eSPee en niet bij de VVD, CDA of PVV.

woefdrammer | 04-10-10 | 10:36

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:31
Wordt wakker, ruikt de rozen en leert schrijven.

Jean | 04-10-10 | 10:36

redeenteen.nl en redteenteen.nl heb ik nu, up yours pinguin

misti | 04-10-10 | 10:33

Beste GeenStijl, waarom worden mensen die willen dat we beschaafd omgaan met dieren altijd en eeuwig geassocieerd met Dion Graus of bomenknuffelaars en ongewassen linkse hippies? Wordt wakker en ruik de rozen. Driekwart van Nederland heeft een tiefushekel aan onverdoofd slachtende muxlims, boeren die hun paarden laten verhongeren of laten doodvriezen, en tokkies die hondengevechten organiseren.

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:31

Centrale centrale hier C114-2, wij zijn hier bij een fabriek en ik zie dat ze allemaal varkens electrocuteren. Zo snel mogelijk versterkingen sturen alstublieft........

ITEACHYOU | 04-10-10 | 10:29

Nee inderdaad in deze tijd van bezuinigingen is een dieren politie wel het eerste wat we nodig hebben. Bruin1 ik heb er zin an!

Schrödingerskat | 04-10-10 | 10:28

Levenslang voor elke dierenmishandelaar, het loopt de spuigaten uit. Ik kan geen krant openslaan of het dierenleed komt me tegemoet.

s.toma | 04-10-10 | 10:25

Een beschaafde samenleving behandelt zijn dieren goed. Voor slimme en hoogopgeleide mensen met gevoel voor verantwoordelijkheid is dat vanzelfsprekend. Voor tokkies en mensen met een IQ/EQ-beperking is dit helaas niet vanzelfsprekend. En daar hebben we er helaas nogal wat van.

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:24

Ik heb mijn ronde vissenkom met goudvissen al op een geheime onderduikadres verstopt.

schizoïde | 04-10-10 | 10:22

Graus & Gaus, niet alleen qua naam lijken ze op elkaar...

koolteer | 04-10-10 | 10:22

@Peatsmoke | 04-10-10 | 10:19:

Je vergeet dat ook jachtopzieners anno tegenwoordig nog BOA zijn.

Alleen hebben we er daar niet zo veel van en ze hebben een nogal onhandig gesitueerd werkterrein als het op huis- tuin- en keuken-dierenmishandeling aan komt.

Reinaert | 04-10-10 | 10:21

@illuvatar | 04-10-10 | 10:15
Hmm, Sorry Bert, door de plug-in versprong het topic.
*teruggaat naar wilderstrialtopic*

illuvatar | 04-10-10 | 10:21

Er is niks mis met het aanpakken van dierenleed, zolang dingen maar eens in het juiste perspectief gezien worden en er niet straks boetes uitgedeeld worden, omdat je je hond z'n aars niet afveegd en de ambtenaar in kwestie dit als verwaarlozing ziet.

gozahtje | 04-10-10 | 10:20

De paar stichtingen die er voor zorgen dat we nog een beetje biodiversiteit hebben in dit land krijg het mini-minimale waardoor Nederland er qua dat opzicht echt niet beter van worden. Neeee daarentegen gaan we nu onze arme katjes redden en maar liefst 500 van deze melkertbanen.

SjokoSjaak | 04-10-10 | 10:19

Op zich is het plan om een dierenpolitie in te stellen helemala niet nieuw. Van 1955 tot aan de grote reorganisatie (het moment dat het politieapparaat begon vast te lopen en een bonnenmachine werd) bestond er al zoiets als de Veldpolitie.
Nadat dit onderdeel van de Rijkspolitie afgeschaft werd, kregen stropende (veelal in stacarvans wonende) Tokkies de vrij hand en ging de natuur ziender ogen achteruit.

Zolang de dierenpolitie zich niet gaat bezig houden met (te kort) geschoren poesjes denk ik dat het helemaal niet gek is om zoiets in het leven te roepen.

Peatsmoke | 04-10-10 | 10:19

ik vind het wel een puik idee, met de opbrengsten kunnen ze misschien dat gat van 18 miljard wat opvullen.

yokiamy | 04-10-10 | 10:18

@illuvatar | 04-10-10 | 10:15:

Verkeerde topic? 'K zie het verband namelijk niet zeau :-)

** Heftig over kop krabt **

Reinaert | 04-10-10 | 10:18

Ik vind het een goed idee. Een onderdeel dat zich meer focussed op dieren kan ik heel goed mee leven.

Deel Drie | 04-10-10 | 10:18

De overgrote meerderheid van de burgers is voorstander van grootschalige systematische dierenmishandeling en betaalt er dagelijks aan mee. En nou moeten er animal cops komen om die paar diersoorten die we toevallig knuffelig vinden te beschermen?

Levine | 04-10-10 | 10:17

GS, het kabinet heet LILA 1
aldus volgens de verfmengmachine waarin alle kleuren van dit kabinet zijn gemengd.
zie editieNL vorige week ofzo.

yokiamy | 04-10-10 | 10:16

*voorspelt de geboorte van zwitselreaguurder 'zwijgrecht'*

illuvatar | 04-10-10 | 10:15

Ikvind het een goed plan. Pak de dierenbeul. Nederland stemt niet voor niets 2 Dierenpoezen de kamer in. De samenleving wil dit. En het betaalt zichzelf terug (hoop ik).

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:15

Zo ! dat is lang geleden dat ik en leuk stukje op GS lees !

Dertev | 04-10-10 | 10:15

Pony-Politie, omdat dieren zieliger zijn dan mensen.

Sir EnemA | 04-10-10 | 10:15

@Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:12:

Wat dacht je van de handhaving van het aanlijngebod en het en schijtverbod?

Zo zag ik laast 60 (!) niet aangelijnde koeien een weiland volschijten!

Ergo: die dierenpliesie in spé kan in elk geval z'n eigen broek wel ophouden!

Reinaert | 04-10-10 | 10:14

Jammer dat zoiets kennelijk nodig is en mensen niet zelf genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben om hun ooit zo gewenste dier te onderhouden...

R-W | 04-10-10 | 10:14

@TheStef | 04-10-10 | 10:11:

Het niveau van de reguliere agent kennende vrees ik met groten vreze dat we dan van de wal in de sloot terecht komen.

Reinaert | 04-10-10 | 10:12

Dit is een gat in de boetemarkt: dierenbeulen beboeten gaat een mooie nieuwe inkomstenbron worden.

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:12

Animal coppers zijn een goed idee gezien alle neglect tokkies en onverdoofd slachtende muxlims in ons land.

Korreltje Zout | 04-10-10 | 10:11

Totaal zinloos, 500 symbool agenten erbij, maak daar toch gewoon reguliere agenten van en stel de prioriteiten van de agenten gewoon bij.

TheStef | 04-10-10 | 10:11

Pareltje uit de comments bij Trouw:
.
De man die "114-red een dier claimt" staat bekend mishandelaar van zijn vrouw. Is de website "115-sla je wijf" door deze PVV-volksvertegenwoordiger ook al geclaimd?
.
Henk, Eindhoven op 04-10-2010, 09:29

Petey Morris | 04-10-10 | 10:11

Ik ben ook een grote dierenvriend hoor, begrijp me niet verkeerd... maar het is toch bespottelijk dat hier wel geld voor wordt vrijgemaakt terwijl je in sommige wijken niet eens meer kan komen vanwege de straatterroristjes... check je prioriteiten kabinet, helemaal nu blijkt dat ze niet kunnen rekenen en er waarschijnlijk 1300 agenten worden wegbezuinigd... kudos hoor, hele dikke cynische kudos...

tergend | 04-10-10 | 10:08

Als ze zo graag willen bezuinigen, waarom komt dit er in godsnaam dan? Groenlinks geïnfiltreerd in het kabinet?

merlinn | 04-10-10 | 10:05

Gaat de dierenpolitie zich ook bezighouden met het flitsen van rennende struisvogels?

Bertie Wooster | 04-10-10 | 10:05

Krijgen deze agenten dan ook de juridische slagkracht om iets te kunnen doen? Ik herinner me het verhaal van een bekende dierenbeul, waarbij iedereen wist wat er gebeurde, maar de politie haar juridisch niets kon maken...

De Stramme Kabouter | 04-10-10 | 10:04

En toch vind ik het een goed plan.

Ik zie de poes van de buurvrouw regelmatig bij nacht en ontij buiten rondscharrelen en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Doederwataan!

Reinaert | 04-10-10 | 10:04

Over symboolpolitiek gesproken.... ik bedoel: doe liever iets aan de bio-industrie en megavarkensstallen en zo. Oh nee, dat is dan weer een linkse hobby. Pliesies zijn rechtse hobbies.

plaklul | 04-10-10 | 10:04

ik voorzie een 'lassie' als succesnummert met terugwerkende kracht.

maninhetwater | 04-10-10 | 10:03

Prima idee, zie genoeg dierenmishandelaars, waar niets tegen gedaan kan worden. Opsluiten die bende.

Jogert | 04-10-10 | 10:03

Flauw om het weer bruin1 te noemen bert.

Keaning_Radboud | 04-10-10 | 10:03

Zal me benieuwen wat mijn hond doet als zo'n kneusje hiero aan de deur staat :-D

stoneytony | 04-10-10 | 10:02

Worden er alleen Duitse herdershonden toegelaten of mogen puli's ook meedoen?

Petrus de Rewa | 04-10-10 | 10:01

De bonzobrigade?

illuvatar | 04-10-10 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken