Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS presenteert: babyboomersbash van het jaar

babyboomerbezetten.jpg GS-powerrantwatch, altijd voor u op zoek naar onbekend kontschoppend opinietalent. Onderstaand hilarisch citaat kwamen wij geheel toevallig tegen op de interwebs. Staat daar maar te staan op een weblog (babyboombestendige mirror)van Pvda-jeugd zonder dat iemand het ziet. Dat terwijl wij zo'n citaat gewoon hout vinden snijden. Zeker als het uit de pen komt van een jong linksmens. Goed om weer eens linkse waarheden te horen, inplaats van dat eeuwige gejoop over Wilders. Babyboomers bashen is ten eerste altijd + 1 en ten tweede maakt het niet uit wat je voor negatiefs over babyboomers schrijft want het is altijd waarrrrrrrr. Goed tot zover. Tussen de schuifdeuren vandaag: Ruben van der Linde, jonge socialist, met Beste Babyboombash van het Jaar 2010. Ruben, camera en microfoon zijn voor jou: "Babyboomers vertonen dan ook vooral overeenkomsten met een vijandige bezettingsmacht die het land langzaam leegrooft voor haar eigen gewin, en net zoals bij elke bezetting vlak voor haar vertrek nog even aan het plunderen slaat." LOL. Muhaa. Bij dezen is uw opinie vereeuwigd Ruben.

Reaguursels

Inloggen

Mooi.

Bedankt.

Einde.

The Observer | 02-10-10 | 13:08

Ik wilde graag het laatste woord hebben in dit toppik. Was dat al niet duidelijk?
The Observer | 01-10-10 | 20:39
Nu wel. :)

Cadaver | 02-10-10 | 09:41

Hey!

Er is op Geenstijl een topic over Taliban. Ga snel kijken.

fin.#2

The Observer | 01-10-10 | 21:27

NoMinister | 01-10-10 | 10:05..... knows !!
NoMinister for president !
zo scherp en analytisch... dat zie je niet vaak op GS

kees_de_bees | 01-10-10 | 21:07

@
En je hebt in elk geval heel duidelijk gemaakt hoe snel enkel al de inflatie het gemiddeld aankoopbedrag van een huis omhoogjaagt.

Schoorsteenveger | 01-10-10 | 18:11

En maar niet te zwijgen over de invloed van discretionair inkomen versus basisbehoeften. Plus de grotere gezinnen. Om maar een paar factoren te noemen die van invloed kunnen zijn. Maar goed. Schreeuwend je punt maken met maar één argument is natuurlijk veel makkelijker. Lijkt het net alsof je er verstand van hebt.

Daarbij. Ik wilde graag het laatste woord hebben in dit toppik. Was dat al niet duidelijk?

Fin.

The Observer | 01-10-10 | 20:39

Cadaver | 01-10-10 | 12:29
Excuus aanvaard.:-)
En je hebt in elk geval heel duidelijk gemaakt hoe snel enkel al de inflatie het gemiddeld aankoopbedrag van een huis omhoogjaagt.

Schoorsteenveger | 01-10-10 | 18:11

Vloberto | 30-09-10 | 22:20
Je hebt helemaal gelijk. Niet zeiken. Geldt voor de babyboomert, geldt voor de post-babyboomert. Maar ik wou toch even aan de zijlijn aangeven dat rechtstreeks een dukaat van toen vergelijken met een dukaat van nu sowieso mank gaat. Inflatie en zo.

Schoorsteenveger | 01-10-10 | 18:08

----->>> dat wat Adalgar zei.

Je hebt gelijk man. Dood aan de zelfzuchtingen en de vingerwijzers!!!

Amen.

The Observer | 01-10-10 | 18:06

err.
- voetspoor van de drammerigsten der clichébabyboomers -

Adalgar | 01-10-10 | 15:52

Ruben is een verwend snotjochie. Of de gemeente eventjes studentenwoningen voor hem en z'n vrindjes wil bouwen. Doet de gemeente niet, au huilie huilie, valt dat even tegen, dat was Ruben niet gewend, zijn zin niet krijgen.

Vervolgens gooit Ruben zijn speelgoed stuk en krijst dat het de schuld is van de babyboomers - die zo zoetjesaan met pensioen gaan of al zijn, maar goed, weet Ruben veel, die heeft ook maar een kreet opgevangen en het bekt wel lekker hip zo'n sociologische term.

Hij vindt het zelfs een bezettingsmacht, toe maar, die ouder wordende mensen waarvan de meesten heel gewone lieden zijn die in rijtjeshuizen wonen, die hun lief en leed kennen en weten wat alledaagsheid betekent. Die misschien zelf wel een eigenwijs Rubentje koesteren, bij wie ze soms stiekem denken: het is verdorie net of Ruben met een pijp in de mond en 'n tweedjasje aan is geboren.

Ruben is de babyboomer, zoals hem die voor ogen staat, voorbij. Hij is de clichébabyboomer in het kwadraat. De überbabyboomer die meent dat hij slechts rechten heeft, die meent dat zeuren leidt tot bezit, die meent dat smijten hetzelfde is als verzet, die meent dat ergens met elitair dedain op neerkijken een teken van voortschrijdend inzicht is.

Voor wie een lidmaatschap van de Jonge Socialisten een welgekozen eerste stap is in het voetspoor van de drammerigsten der überbabyboomers - die van de kaders van PvdA, FNV, GreenPeace en hoe die carrièreclubs ook mogen heten verder. Ruben een socialist, mijn reet. Niet eens de schijn wordt opgehouden.

Ruben, typische überbabyboomnaam, ook dat nog.

Adalgar | 01-10-10 | 15:08

@Als je mijn bericht las, zag je dat ik het bedrag omrekende a.d.v. inflatie. Niet van het huidige loon en toenmalige prijs.

Cadaver | 01-10-10 | 12:29

Er van uitgaande dat de loonontwikkelingen gelijke tred zouden hebben gehouden met de inflatie bedoel je? Je laat verder nogal wat zaken buiten beschouwing ook die de draagkracht van de mensen toen bepaalde. Maar goed, blijf vooral doorgaan met in je eigen straatje te redeneren.

&@En huilen helpt dan niet, dan moet je aanpakken en vooral daar waar de schoen wringt. Alles veralgemeniseren werkt niet. Simpel, dus als je gefrustreerd bent, focus dan s.v.p..

NoMinister | 01-10-10 | 10:11

Die post van jou daarvoor ademde niet één en al frustratie? En ik veralgemeniseer niet. Ik geef juist aan dat de babyboomgeneratie uit meer mensen bestaat dan alleen maar de opportunistische zelfverrijkers.

Verder pak ik niks aan anders dan mijn eigen leven en mijn directe omgeving. Mijn ouders ondersteun ik zelf want ze hebben het verdiend. Het geld dat me dat kost trek ik op mijn manier wel van de belasting af. Verder stop ik veel tijd en moeite in ze. Zonder te klagen, ik doe dat namelijk graag voor mensen die het ook echt verdienen.

Verder mag je denigrerende opmerkingen als "gaan huilen" wel voor je laten. Dat zijn geen argumenten maar een uiting van minachting die nergens voor nodig is.

Bokkelul.

The Observer | 01-10-10 | 14:20

We moeten een stuk verder terug dan 1970 om voor fl.16.000,- een huis te kopen.
Beetje modaal woninkje deed toen al bijna een ton.
Schoorsteenveger | 30-09-10 | 20:52
Geen idee, ik was er toen niet. Ik heb het jaartal redelijk willekeurig gekozen, denkend aan de babyboomerts geboren in 1945, rondt de 25 levensjaar met partner een huis gekocht (zoals mijn ouders).
Het bedrag 16.000 heb ik gekopieerd van; Vloberto | 30-09-10 | 17:03.
Excuus voor het niet controleren van de huizenprijs in dat jaar...
>>
Ik zou ook zo graag een huis kopen in 1970 met het salaris van nu.
The Observer | 30-09-10 | 21:17
Als je mijn bericht las, zag je dat ik het bedrag omrekende a.d.v. inflatie. Niet van het huidige loon en toenmalige prijs.

Cadaver | 01-10-10 | 12:29

The Observer | 30-09-10 | 16:18

Als je nu eens stopt met huilen over onrecht en gewoon naar de feiten kijkt en je gevoel, dan is het met het door jouzelf geschetste beeld van de mensch alleen maar volkomen logisch dat de babyboomers zich misdragen.

En huilen helpt dan niet, dan moet je aanpakken en vooral daar waar de schoen wringt. Alles veralgemeniseren werkt niet. Simpel, dus als je gefrustreerd bent, focus dan s.v.p..

NoMinister | 01-10-10 | 10:11

Briljant stuk dat de spijker op de kop slaat.

Met name dat er geen generatie is geweest die haar eigen kroost zo heeft genegeerd.

Alles staat bol van het opportunisme, van immigratiebeleid tot verzorgingsstaat en zelfs de handhaving van wetten is pure willekeur geworden. Onderwijs is slecht (onlangs vielen de schellen me van de ogen toen ik kreeg uitgelegd hoe kinderen op de basisschool rekenen wordt geleerd), maar dat staat nimmer ter discussie.

Enfin, kinderen krijgen was voor dommen op jonge leeftijd, veel kinderen krijgen was asociaal want overbevolking maar wel miljoenen allochtonen toelaten die veel kinderen krijgen. Dat soort politiek correcte opportunisme. Zelfde ge;ldt voor wegenbouw: wel een hoogwaardige (kennis)economie, het probleem van het gebrek aan goed werknemers wel erkennen, maar gewoon GEEN wegen bouwen, want dat is - opportunisme ten top - niet groen genoeg.

Kortom: op volkomen willekeurige gronden worden nuttige (voor iedereen nuttige!) mensen gedwongen in files te staan in een autootje dat kleiner is dan een gevangeniscel. Maar daar hoor je niemand over. Wel over pensjoenuh en inderdaad wordt al sinds de babyboomers regeren/macht hebben de uittredingsleeftijd slechts mondjesmaat verhoog (op alle manieren is vervroegde uittreding nog gefaciliteerd) en nu is er een 'akkoord' van 'sociale' partners dat prima uitpakt voor de minder bedeelden en vooral de ouderen inclusief babyboomers.

Bah bah bah.


PRIMA STUK DUS!

NoMinister | 01-10-10 | 10:05

@Denk dat jullie het hele punt missen.................... is geen spat veranderd, we werken nog net zo hard en verdienen in verhouding net zoveel. Dus zeik niet.

Ik mis geen enkel punt. Wat ik zie is dat de "generatie" van nu ageert tegen de "babyboomgeneratie" van toen. Iedereen denkt en redeneert in zijn eigen straatje en verzint daar zijn argumenten bij. Eerlijk naar de feiten kijken is er niet bij.

MeneerQ heeft het over 1954 en Vlobert komt aan met huizenprijzen in 1970. Wil je dan horen wat die ander heeft te zeggen of ben je alleen maar begaan met je eigen verhaal.

Het punt dat al die mensen die volharden te denken in wij-zij en links-rechts geen haar beter zijn. Telkens maar redeneren in termen van eigenbelang. Wat denk je nu, dat 100% van de babyboomgeneratie zichzelf heeft verrijkt over de ruggen van anderen? Think again. Het zijn de mensen die uitsluitend aan zichzelf denken en overal een legitimatie in zien om "de ander" de schuld te geven van welke malaise dan ook. Die zullen zelf geen haar beter zijn als ze zelf de kans krijgen om een klap geld naar zich toe te trekken.

Ik zit er tussen in. Ben een kind van babyboomers. Twee geweldige mensen die ook geweldig genaaid zijn door hun "idealistische" generatiegenoten.
Hypocriete egoïsten vind je in elke generatie en elk deel van de maatschappij. Beoordeel mensen eens individueel in plaats van op basis van welke groep ze deel uitmaken. En pas er voor op dat je zelf niet zal worden gehaat door een volgende "generatie".

The Observer | 01-10-10 | 00:13

Hey, babyboombashers, zonder de babyboomers waren jullie er potverdikkes niet eens geweest, dus wat lullen jullie nou toch dom...

Reykjavik | 01-10-10 | 00:07

De kinderen van GeenStijl mopperen weer eens op de babyboomers. Goh, wat origineel. Nog meer nieuws voor deze virtuele schoolkrant?

Het CDA | 30-09-10 | 22:46

Onzin,
huizen waren 40 geleden gewoonweg reëel goedkoper dan nu.
Plus dat men van toen af aan gewoonweg een immer stijgend inkomen tegemoet kon zien, dat ging soms heel rap.

Vooral dat immer groeiende inkomen is nu wel utopisch gebleken,
een utopische euforie die o.a. te danken was aan de aardgasbaten.
Die rek is er nu wel uit.
En de huizenmarkt wil zich nog niet neerleggen bij die uiteengespatte zeepbel,
dus huizen zijn nu inderdaad te prijzig,
even geen speculatie object meer.
Zeker niet bij een vergrijzende bevolking,
dit houdt nog wel even aan.

vander F | 30-09-10 | 22:36

Schoorsteenveger & The Observer
Denk dat jullie het hele punt missen, gaat erom dat Meneer Q niet zo moet miepen, huizen waren toen goedkoper dan nu en in lijn met de lonen van toen. Er moest net zoveel gewerkt worden voor een stukje luxe. Gaat me er niet om dat ik nu niet meer voor 16.000 gulden een huis kan kopen. Gaat erom dat de vorige generatie denkt te kunnen vertellen dat we het nu zo makkelijk hebben. Er is geen spat veranderd, we werken nog net zo hard en verdienen in verhouding net zoveel. Dus zeik niet.

Vloberto | 30-09-10 | 22:20

Fl16 000 in 1970 is nu €41 658
Daar zou ik HEEL graag een huis van willen kopen.

Cadaver | 30-09-10 | 20:19

Ik zou ook zo graag een huis kopen in 1970 met het salaris van nu.
Ben je nou zo dom of doe je zo dom?

The Observer | 30-09-10 | 21:17

Generatie Nix redt het land zeker? Of anders de patatgeneratie? He bah, moeten ze nog eens gaan werken ook? Het enige wat je babyboomers kunt verwijten? We hebben jullie, stelletje lamstralige papzakken te weinig onder je kont geschopt!

twasniks | 30-09-10 | 21:13

Cadaver | 30-09-10 | 20:19
We moeten een stuk verder terug dan 1970 om voor fl.16.000,- een huis te kopen.
Beetje modaal woninkje deed toen al bijna een ton.

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 20:52

Weet u ook hoeveel Euri die 16.000 gulden nu zou zijn?
Schoorsteenveger | 30-09-10 | 17:37
Fl16 000 in 1970 is nu €41 658
Daar zou ik HEEL graag een huis van willen kopen.

Cadaver | 30-09-10 | 20:19

flunkerT | 30-09-10 | 19:09
Bedankt voor je begrip. Het probleem is, dat iedere oudere nu wordt gezien als opvreter/uitvreter, ook de mensen die in de jaren 50 hebben gewerkt.

meneer Q | 30-09-10 | 19:28

Babyboom blues,

De babyboom generatie heeft alle kansen van de wereld gehad op een welvarend bestaan in de al maar groeiende economie in de laatste helft van de vorige eeuw. Het linkse gedachtegoed werd oppermachtig en het was consumeren en potverteren. De jaarlijkse verhogingen van de salarissen waren groter dan de inflatie en koopkracht steeg als nooit tevoren. Zat het eens een paar jaar tegen met de conjunctuur dan werd de staatsschuld opgeschroefd tot ongekende hoogte. Bovendien onder de linkse emancipatie waan moest er vrouwvriendelijke vrijheid zijn, baas in eigen buik was het bekende feministen credo en de linkserige regeringen stelden voorbehoed middelen gratis ter beschikking aan het volk. Abortusfabrieken werden uit de grond gestampt en de kosten kwamen voor rekening van het ziekenfonds. Hele generaties werden weg gecureteerd. Ook moesten drugs worden gedoogd met gevolg dat NL narcostaat #1 is in de EU met 200 drugsdoden p/j en onnoemelijk veel criminaliteit.
Was het ooit brood en spelen, nu was het era aangebroken van Sex, Drugs, Brood en Spelen. Lang leve de progressieve vooruitgang.

Nu weten we dat in deze decadente tijden veel te weinig kinderen zijn geboren om de pensioenen te betalen van de Babyboomers.
Het linkse utopisme van de Babyboomers heeft bovendien in deze periode toen de bomen tot aan de hemel rijkten gezorgd dat er miljoenen inburgerings-resistente buitenlanders het land in werden geloods met een prijskaartje van 200-miljard.
Door niet aflatende eisen van Babyboom vakbonden, gesteund door linkse partijen, is het bruto-netto traject zo moordend groot geworden dat we ons definitief uit de markt geprijst hebben; we kunnen niet meer concureren met de om ons heen liggende landen laat staan de opkomende Aziatische economieen.

Als we de droevige balans opmaken van 50jaar utopisch links babyboomerisme:

1] Een chaotische criminele multicul: prijskaartje 200-miljard
2] Een Overheidstekort 350miljard.
3] voor 250miljard aardgas verjubelt aan sociale fratsen etc.

Rekent u even mee: 350milj + 250milj= 600milj in 40jr weg, foetsie gemaakt door onze progressieve babyboomers, 15miljard p/j, aan multiculdrama, ontwikkelingshulp waanzin en en royale sociale verzieningen.

4] Wie mag de rekening betalen?

De steeds verder krimpende generaties die na de 60-tiger jaren zijn geboren, in 2015 heeft elke werkende 3 babyboom grijsaards op zijn rug, terwijl zijn inkomen/koopkracht dan is aangepast aan de 3e wereld landen omdat de globalisering van goederen en diensten genadeloos heeft toegeslagen onder leiding van de babyboom 'linkse-denkers' die vinden dat het westen een onevenredig deel van s'werelds rijkdom verwerft ten koste van de 3e wereld. Door de 25jarig EU gestuurde liberalisering moeten we met lonen en prijzen met de hele wereld concureren.
Babyboomers, jullie hebben er een gigantische puinhoop van gemaakt!

fris4ever | 30-09-10 | 19:10

meneer Q | 30-09-10 | 18:02
dit gaat niet over hoe het in de jaren 50/60 was, maar over hoe die generatie zich NU gedraagt. Nu is *een deel* van de babyboomers rijk, arrogant en asociaal en graaien wat er te graaien valt; de voorbeelden hiervan zijn dagelijks in de krant te lezen.

flunkerT | 30-09-10 | 19:09

meneer Q | 30-09-10 | 16:56
in een mobieltje kun je niet wonen

flunkerT | 30-09-10 | 19:01

U kocht nog een huis voor 16.000 gulden, betaal nu 280.000 EUR voor een beetje normaal huis in een normale buurt waar niet de door uw luiheid benodigde geimporteerde gastarbeiders wonen die om half een snachts nog een keer met de koters gaan schommelen. Dus ssssstttt.

Vloberto | 30-09-10 | 17:03
Ik zit nog steeds in een huurhuis... heb nooit het geld gehad om een huis te kopen. Wat mijn "luiheid" betreft ik heb vanaf mijn 14e gewerkt. Kan jij zeker niet zeggen. Maar jij zal moeten werken tot je 75e om mijn leventje te kunnen gaan betalen... en terecht!!

meneer Q | 30-09-10 | 18:02

Vloberto | 30-09-10 | 17:03
Weet u ook hoeveel Euri die 16.000 gulden nu zou zijn?

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 17:37

Heel erg veel.

Omgekeerd evenredig aan het financieel economisch inzicht, denk- en inlevingsvermogen van Vloberto dus.

The Observer | 30-09-10 | 17:53

Vloberto | 30-09-10 | 17:03
Weet u ook hoeveel Euri die 16.000 gulden nu zou zijn?

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 17:37

The Observer | 30-09-10 | 16:18
Ga lekker vogeltjes kijken met je verkijker..
linksch.. RECHTS.. er bestaat niets lekkerder dan deze mokerslag op de porem van linksch.. BAM! Kut!! Komt ie dan...

Principaute | 30-09-10 | 16:52

De kern van mijn betoog is aan je voorbij gegaan? Veel succes met de rechtse partijen die natuurlijk allemaal uit rechtschapen mensen bestaan.
Links. Rechts. Twee zijden van een stinkende medaille. Kunnen alleen maar in die termen denken ook. Zwart-wit. Goed-fout. Jammer dat je tot één van die partijen wilt behoren.

Ooit had ik de hoop dat Nederland echt nog eens een volwassen maatschappij zou worden. Nu denk ik niet meer dat dat tijdens mijn leven gaat gebeuren. En ik ben nog maar op de helft van dat leven.... triest

The Observer | 30-09-10 | 17:37

Hier nog zo'n leuk kadootje van lieden van de babyboomgeneratie: www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/c...

Wordt je weggejaagd uit je huis om daarna je hoofd te plaatsen in een hypotheekstrop zodat Elco Brinkman en consorten hun Bentley kunnen vervangen voor een duurder model. Want zelf kunnen ze het niet betalen. Dat moeten wij doen. Of je even wilt bukken.

blinde kip | 30-09-10 | 17:36

"Kunnen we eindelijk beginnen met de wederopbouw"

Gedurfd! En ontzettend waar.

Frits Waterfiets | 30-09-10 | 17:33

@meneer Q | 30-09-10 | 16:56
Maar veel zaken als tv's zijn, ondanks dat ze een luxeproduct zijn, veel goedkoper dan vroeger. Het gaat er juist om dat de basisvoorzieningen, zoals een betaalbare woning steeds minder bereikbaar zijn worden voor de komende generaties.

blinde kip | 30-09-10 | 17:10

Vloberto | 30-09-10 | 16:53
Inderdaad. Generatieconflict, zo oud als de wereld. leve de solidariteit, die tussen vader en zoon bedoel ik dan. Maar die is moeilijk, dus dan maar via een omweg kankeren tegen de babyboomers.
Hier, een zaal boordevol babyboomers die het allemaal beter zouden gaan doen:
www.youtube.com/watch?v=VlGLuRlhW3c

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 17:06

meneer Q | 30-09-10 | 16:56
Dat is weer helemaal overdreven, een iPOD was er nog niet in uw tijd dus niet huilen dat er geen gekocht kon worden. Alsof het werk nu zo makkelijk is en wij alles krijgen wat we willen. U kocht nog een huis voor 16.000 gulden, betaal nu 280.000 EUR voor een beetje normaal huis in een normale buurt waar niet de door uw luiheid benodigde geimporteerde gastarbeiders wonen die om half een snachts nog een keer met de koters gaan schommelen. Dus ssssstttt.

Vloberto | 30-09-10 | 17:03

Babyboomers, nog erger dan white trash. Overal schuldig aan, deugen niet die lui.

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 17:00

Als "voor-babyboomer" wil ik hier toch wat kanttekeningen plaatsen: ben op mijn 14e begonnen (1954) met werken... kistjes lood naar van Gendt en Loos sjouwen en dat voor F11,40 ter week. Op mijn 19e 2 jaar diensplicht met net genoeg soldij op een vulkoek te kopen in de cantine. Stel nu de jonkies van tegenwoordig daar tegen over: werken? op de 27e? Ipods, brommers, mobieltjes etcetc. en de eisen worden steeds hoger. Schandalig om de mensen die deze LUXE aan de jongere generatie hebben gegeven, voor rotte vis uit te maken!

meneer Q | 30-09-10 | 16:56

Babyboomers zijn de schuld van de tweede Coentunnel! Zegt meneer vanuit de trein... Faal 1 is dat je de trein gebruikt, Faal 2 is het niet erkennen van een nuttige opoffering van zielige rot tuintjes aan asfalt en Faal 3 is het beschermen van studenten die een kamer willen, tuig der aarde, blijft gewoon bij papa en mama wonen.

Vloberto | 30-09-10 | 16:53

The Observer | 30-09-10 | 16:18
Ga lekker vogeltjes kijken met je verkijker..
linksch.. RECHTS.. er bestaat niets lekkerder dan deze mokerslag op de porem van linksch.. BAM! Kut!! Komt ie dan...

Principaute | 30-09-10 | 16:52

@hanz71 | 30-09-10 | 16:26:
De fittie tussen Ramdas en Zwagerman is aan uw aandacht ontsnapt?

HoerenSloep | 30-09-10 | 16:46

Hoe zullen de dertigers van nu over 25-30 jaar genoemd worden?

snap_shootert | 30-09-10 | 16:32

The Observer | 30-09-10 | 16:18

Uit mijn hart gegrepen! E die eerlijke mensen heben nu geen PvdA meer (allemaal hufters dus) en moeten het doen met SP of PVV die beide aardig lijken te zij maar niet vilein genoeg om die hufters met maffiastreken een pak op hun verdiende donder te geven.

ecologiste | 30-09-10 | 16:29

@HoerenSloep | 30-09-10 | 15:37
Leuk bedacht maar kwats natuurlijk. Als hij van de jong PVV-ers was geweest had er in de zin minimaal 2x het woord islam gestaan.....

@Graaf van Egmont | 30-09-10 | 16:10
Hij mag meemaken wat armoede is... net zoals al die babyboomers dat meegemaakt hebben zeker?

hanz71 | 30-09-10 | 16:26

Wat heeft een duidelijk echte socialist bij de PvdA te zoeken?
Ach ja, eerst een paar jaar principieel roeptoeteren en ondertussen de kneepjes van het links lullen rechts vullen onder de knie krijgen.

TisNieZoMoeilijk | 30-09-10 | 16:26

Gaat zeker niet op voor alle babyboomers maar wel voor de meeste politici van de gevestigde politieke partijen en hun netwerken die diep in de maatschappij verankerd zijn en ja een groot deel die het daar voor het zeggen heeft is van vóór 1960, of in geval van de echte babyboomers van tussen 1945 en 1950.
Zij zijn het die het publieke NL leegroven ten behoeve van privé gewin. Het model werd eerst gekopieerd door PvdA en nu door alle generaties.

ecologiste | 30-09-10 | 16:26

Den Brabander | 30-09-10 | 16:14
Okay, thnx voor de correctie.

harry pikkel | 30-09-10 | 16:23

O ja, BertBrussen haha
en het babyboomendingussen.
Erg leuk. Ha.

ojédiaré | 30-09-10 | 16:18

Links. Rechts. Het zijn allemaal net mensen. Scheer niet alle baby-boomers over één kam ja! Mijn ouders zijn altijd hard werkende en super eerlijke mensen geweest. Hebben zichzelf zo vaak tekort gedaan omdat ze altijd eerlijk wilden blijven en zichzelf recht in de spiegel willen kunnen blijven aankijken. Genaaid door werkgevers die zogenaamd failliet gingen maar later gek genoeg wel weer kwamen boven drijven met een eigen zaak. Hij met lege handen op straat. Een leeg hart ook want totaal onbelangrijk bevonden door de maatschappij (lees te oud om nieuw werk te kunnen krijgen). Zij er uit. Maar ze mocht terugkomen voor minder salaris en meer onzekerheden! Geweldig, niet? Met dank aan de zogenaamde "managers" die zichzelf er voor op de borst klopten en samen met het bestuur toch vooral vonden dat ze dat jaar wel een bonus hadden verdiend van twee keer modaal. Als ik aan mijn ouders denk dan schaam ik me diep als ik weer eens iets "zwart" heb gedaan uit pure rancune omdat ik hun graaiende generatiegenoten niks gun.

Zullen we eens ophouden over link vs rechts, babyboom vs jonge generatie en het beestje gewoon bij de naam noemen? Hufters zijn het. Leugenaars, luchtfietsers, narcisten en zo kan ik nog wel even doorgaan. En je komt ze overal tegen. In het bedrijfsleven. Overheid. Vrijwilligerswerk. Politiek links, rechte én midden. En ook in alle leeftijden. Laten we mekaar niks wijs maken. Ruben zal over 20 jaar een heel ander liedje kraaien.

The Observer | 30-09-10 | 16:18

@FustViking | 30-09-10 | 15:59
Eens. Ondanks dat generatiestrijd van alle tijden is en kritiek op de babyboomgeneratie dus afgedaan kan worden als een reflex, is het wel degelijk terecht. Iedereen met ogen in zijn hoofd ziet de verschillen tussen de mogelijkheden van toen en nu en de rol van de prominenten (die je goed omschrijft) van de bb-generatie daarin. Voor de nuance, niet elke babyboomer is schuldig. Genoeg die er niet beter van zijn geworden. Goed dat de kritiek overal merkbaar is, zelf binnen politieke partijen.

blinde kip | 30-09-10 | 16:16

@harry pikkel | 30-09-10 | 15:35

voorzitter is alweer een tijdje Jelle Menges, vice-voorzitter in het bestuur Mohandis.

Den Brabander | 30-09-10 | 16:14

Die volkstuintjes waren waarschijnlijk van arbeiders als in Partij vd Arbeid.
Ruben vindt het maar zielige volkstuinders. Hij, als Jonge Socialist zijnde.
Moet Ruben niet maken dat hij met zijn dedain als de wiedeweerga naar de JOVD gaat?

Adalgar | 30-09-10 | 16:13

Kijk deze zin dan "zelden heeft een generatie zo compleet haar eigen kroost genegeerd."
Dat zegt dan een verwend joch, dat nooit iets te kort is gekomen, juist door die babyboomers. Ruben, je staat model voor jouw generatie: verwend, volgevreten en klagend. Ik mag hopen dat je eens mee gaat maken wat armoede is.

Graaf van Egmont | 30-09-10 | 16:10

HoerenSloep | 30-09-10 | 16:08
Ah, dank! De CDA-fractie is dus accoord.

plastic zakje | 30-09-10 | 16:10

Geheel eens met Ruben. Misschien komt het ooit nog goed met de PvdA.

de Mesmaeker | 30-09-10 | 16:08

@plastic zakje | 30-09-10 | 16:06
Presentatie regeerakkoord

HoerenSloep | 30-09-10 | 16:08

Shadow112 | 30-09-10 | 15:58
Eh, wat giet oan?

plastic zakje | 30-09-10 | 16:06

Ach. Zie die schat van een Ruben eens verontwaardigd zijn over maatschappelijke ongelijkheid. Net Job Cohen in zijn jonge jaren hihi.

The Observer | 30-09-10 | 16:04

illuvatar | 30-09-10 | 15:55

Bestaat niet maar is uitgevonden door orientalisten.

Dutch_Paki | 30-09-10 | 16:01

blinde kip | 30-09-10 | 15:55
Daar heb je een punt. Die hangen we apart. Maar vergeet de uitgezakte PvdA'er niet mijn zijn motorjacht en z'n camper, die jou uit oude reflexen uitlegt dat zij vroeger tenminste nog idealen hadden. Het gaat om het blok dat het maatschappelijke middenveld verstopt en blokkeert met de idealen van de jaren zeventig, gelardeerd met graaimentaliteit die cross-partijen heerst.
Het ding is: wat mij betreft is de (politieke-) band tussen generatiegenoten op veel punten vaak sterker dan binnen een partij. Wat je nu ziet: jong tegen oud in het CDA.

FustViking | 30-09-10 | 15:59

@All: Ut giet aon! o.a op rtl7

Shadow112 | 30-09-10 | 15:58

@illuvatar | 30-09-10 | 15:55
Yep. Dat is dus ook de 2e agenda van Mohandis. Tenzij hij vandaag z'n Maroc paspoort verbandt en z'n geloof afschudt.

HoerenSloep | 30-09-10 | 15:58

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 15:51
Juist.

Superior Bastard | 30-09-10 | 15:57

@FustViking | 30-09-10 | 15:50
Toch zie ik de VVD-er meer als een babyboomer. Grote bek over hoe belangrijk het is om liberaal te zijn maar wel het meest afhankelijk zijn van de HRA.

blinde kip | 30-09-10 | 15:55

@HoerenSloep | 30-09-10 | 15:53
Wel volgens de taqiyya, die onlosmakelijk verbonden is met de islam.

illuvatar | 30-09-10 | 15:55

@harry 15:46
seculier • niet aan de religie gebonden
Als je moslim bent, ben je per definitie gelovig. En kun je je handelen niet aan het geloof onttrekken.
En zeker niet de dingen die hij noemt (Homo-emancipatie of de gelijkheid van man en vrouw.) Gaat niet samen met islam.

HoerenSloep | 30-09-10 | 15:53

Ruben is niet helemaal wijs. Socialisten roven veel meer leeg in vergelijking tot babyboomers. Dat we de komende decennia met een gigantisch overschot aan babyboomers zitten betekent niet dat ze puur evil zijn. Ze hebben ook het één en ander op weten te bouwen. Dit is gewoon een naïef hersenspinsel van een linkse puber. Waarom zou je dat in vredesnaam overtikken?

Semper Pecunia | 30-09-10 | 15:51

Ik kan het alleen maar met het stukje van Ruben eens zijn!

plastic zakje | 30-09-10 | 15:51

Superior Bastard | 30-09-10 | 15:40
Hij moet eerst maar eens braaf aan zijn pappie-die-te-veel-geld-heeft voldoende toelage gaan vragen om zijn luxe studentenonderkomen, door hem omschreven als 'primaire levensbehoefte', te financieren. En als pappie weigert, dan zien we wel verder.

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 15:51

@Superior Bastard | 30-09-10 | 15:43
Meer dat juist de PvdA'er met zijn idealen uit de jaren '70 de prototypische babyboomer is. En dat de JS-ers daar hard en laag ingaan is mooi. Bij de enkels afzagen graag, die gasten.
Wat onverlet laat dat er ter rechterzijde ook wat kleverige babyboomers zitten die in hoge mate moeten opbokken. Maar je moet ergens beginnen.

FustViking | 30-09-10 | 15:50

Als die gozert de polletiek ingaat, kan Greet zijn spullen pakken.

funkyd | 30-09-10 | 15:49

Achtergrondinformatie: http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Sturm-und-Drang/245545/De-duistere-erfenis-van-de-babyboomers.htm #babyboomers

Parsons | 30-09-10 | 15:49

Babyboomers vormen de 8e bijbelse plaag. 8 down, 2 to go.

illuvatar | 30-09-10 | 15:48

@harry pikkel | 30-09-10 | 15:35
Seculariteit +veel, +alles eigenlijk.

Parsons | 30-09-10 | 15:48

HoerenSloep | 30-09-10 | 15:43
Hij legt het toch vrij duidelijk uit: ‘Een samenleving waarin de scheiding tussen kerk en staat strikt wordt toegepast. Religie is een privézaak. Zelf haal ik periodiek mijn inspiraties uit geloof, maar ik zal daar geen buurman of partijgenoot mee lastigvallen....‘Als iemand een religie wil aanhangen, prima. Voor alle stromingen, van orthodox tot gematigd, is ruimte. Maar als PvdA moet je heel duidelijk stellen: dit zijn onze principes. Homo-emancipatie bijvoorbeeld, de gelijkheid van man en vrouw. En dan is het aan mensen zelf of ze daarin passen of niet.’

harry pikkel | 30-09-10 | 15:46

Ruben: Nerds aan de macht!

Adalgar | 30-09-10 | 15:44

Babyboomers zijn geboren als uitzuigers.

dogbitedog | 30-09-10 | 15:44

FustViking | 30-09-10 | 15:39
Ik wist niet dat dat ook al gebonden was aan een politieke voorkeur. Maar vertel eens?

Superior Bastard | 30-09-10 | 15:43

Bertje, Bertje, Bertje
ik vind veel dingen goed en leuk hier, maar nu wordt toch wel duidelijk een grens overtrokken.
1e Wij zijn het nooit eens met linksche menschen in het algemeen en pvda in het bijzonder.
2e Babyboomers pakken wij op onze eigen manier aan, daar hebben wij jonge socialisten niet voor nodig.
3e Luister eens naar Kees de Kort, die zou er niet vreemd van opkijken als de jonge en aankomende generatie geen pensioen meer betalen voor de babyboomers, omdat de babyboomers er een zooitje van hebben gemaakt en erg egocentrisch bezig zijn.
4e Bertje, doe zoiets nooit meer! ;-))

Karel Kruizenruiker | 30-09-10 | 15:43

@harry pikkel : 15:35
Blijft een socialist en een moslim. Wat hij wil, kan niet: seculiere moslims.
Als je seculier bent, ben je geen moslim. It's that simple.
Maar goed, dat si dan ook wel weer socialistsch, iets willen wat niet kan.

HoerenSloep | 30-09-10 | 15:43

@Brakke Obama | 30-09-10 | 15:25
Precies, een soort eikel.

illuvatar | 30-09-10 | 15:42

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 15:35
Heerlijk, tongue in cheek.

Superior Bastard | 30-09-10 | 15:40

Ruben ontzettend mooie lul. En dat voor een JS'er. Er kan nooit genoeg op de babyboomers gescheten worden, maar ze van links aangescheten te zien worden is werkelijk zeer amusant.

FustViking | 30-09-10 | 15:39

De patatgeneratie, die doen het pas goed.

zeg maar jansen | 30-09-10 | 15:38

Beste Ruben,

Ik stel voor dat eerst een puin gaat ruimen in je eigen partij, als eerste te beginnen met Cohen.

Dat is voor mij een verpersoonlijking van de babyboomgeneratie.

Fleggel | 30-09-10 | 15:37

Opmerkelijk en vermakelijk stukje van jonge Ruben. Als hij van de (hypothetische) Jonge PVV-erts was geweest, zou hij door Feldwebel Ramdas zijn gefileerd als White Trash, en vooral zonder moraal.

HoerenSloep | 30-09-10 | 15:37

Superior Bastard | 30-09-10 | 15:33 Elk huisje heeft z'n kruisje.

zeg maar jansen | 30-09-10 | 15:36

Ruben heeft gelijk! Alle 60 plussers aan de dwangarbeid en voor tribunalen!

Willem VanDer Decken | 30-09-10 | 15:36

seculier natuurlijk, dat moge duidelijk zijn.

harry pikkel | 30-09-10 | 15:36

Ruben gaat het ongetwijfeld een stuk beter doen.

Schoorsteenveger | 30-09-10 | 15:35

Parsons | 30-09-10 | 15:28
Op het risico af te vloeken in de kerk, die Mohandis, voorzitter van deze club, is ook niet zo'n verkeerde gozer. Pleit voor een seculaire partij. www.mohandis.nl/index.php?option=com_c...

harry pikkel | 30-09-10 | 15:35

+ héél veel voor Ruben. Hear hear.

Kotsende lama | 30-09-10 | 15:35

Geetrt Mak, Ruben van der Linde. Godwinnen kun je op alle leeftijden.

Wat moet u een hekel aan uw ouders hebben (gehad) heer Brussen.

Als we iedereen de keuze zouden geven tussen een oude dag babyboomstyle of zoals onze oude dag eruit gaat zien, weet ik wel wat de grote meerderheid zou kiezen. Ieder tijdperk heeft zijn (on)mogelijkheden.

Superior Bastard | 30-09-10 | 15:33

Ruben is er ook achter gekomen dat hij geen huis kan betalen zonder megaschulden aan te gaan. En dat terwijl zijn overbuurman vanaf z'n 55ste met pensioen is gegaan en de buurt zit te terroriseren met zijn camper en wel een zeer goedkoop huis heeft die naar eigen zeggen veel geld waard is maar vindt dat de WOZ omlaag moet.
Ruben, maak je niet dik. Kijk wie de langste adem heeft. Je overbuurman krijgt door zijn bierbuik vroeg of laat last van zijn rug en wil gelijkvloers (en liefst een appartement op de eerste zodat er geen pottekijkers zijn voor zijn natuurfilms op de HDTV) en zal moeten verkopen en dus zakken. Jij kan wachten met bieden mits je je niet gek laat maken door je vriendin die zegt dat haar eierstokken op springen staan en snel een ruim huis wilt om zoveel mogelijk koters in op te laten groeien. Dwarsboom ondertussen zoveel mogelijk maatregelen van kabinet Rutte-Verhagen om de huizenmarkt-malaise te verhelpen met belastinggeld. Ooit moet de buurman hoognodig weg en zijn alle hulpmiddelen op. Jij wint dan. Je kunt het!

blinde kip | 30-09-10 | 15:32

Door de aardgasbaten hebben we jarenlang gedacht dat we rijk waren. Gelukkig staan we nu weer met beide beentjes op de grond, wel fijn toch? Oh nee.... wacht ff we moeten die babyboomers nog voeren en huisvesten tot hun 100ste. Ze zijn allemaal met 55 met pensioen gegaan.

Captain Mango | 30-09-10 | 15:32

Altijd leuk die ironie van BB. Want het is natuurlijk een flutstuk van Ruben.

Detlev Tarnowitz | 30-09-10 | 15:30

Dank @ mirror.

Een PvdA'er met verstand. Interessant.

Parsons | 30-09-10 | 15:28

Merci ende bedanckt.

Herr Erik | 30-09-10 | 15:28

Het wordt hoog tijd dat die babyboomers een stapje opzij doen, de volgende generatie is aan de beurt.

Getson | 30-09-10 | 15:27

Mirror, schnell!!!

gentle giant | 30-09-10 | 15:26

een babyboom is toch gewoon een hele kleine boom?

Brakke Obama | 30-09-10 | 15:25

Nu al rook. Mirror?

Parsons | 30-09-10 | 15:23

Mooie zin, jammer dat het zoveel met onze babyboomerts te maken heeft.
Arme ons.

Zlat | 30-09-10 | 15:22

Zou jij zelf niet een gooi naar die 'babyboomersbash van het jaar' willen doen dan Brussen?

Het jaar is nog niet voorbij. Moet je weten.

Pa Cartwright | 30-09-10 | 15:22

Mijn hemel, hji verwart babyboomers met PvdA- politici.

illuvatar | 30-09-10 | 15:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken