Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kraakscene laat zieke haatvideo lekken

kraakengbekkie.pngVeel mensen weten het nog niet dus we melden het maar even. Dit weekend gaat u getuige zijn van wat waarschijnlijk de geschiedenisboeken in zal gaan als de aller- allerlaatste stuiptrekking van de Nederlandse kraakscene. 1 oktober gaat namelijk het langverwachte kraakverbod in en dat betekent dat kraken vanaf die dag VERBODEN is. Compleet bizar, gestoord en niet uit te leggen dat het überhaupt ooit legaal is geweest maar goed, laten we het zien als een tijdelijke dwaling. De oh zo vreedzame kraakscene staat inmiddels op haar achterste poten en gaat dit weekend compleet los (dit is nog maar het voorprogramma) met als symbolische publiekstrekker het 'damslapen' in de nacht van zaterdag op zondag. Hopelijk heeft de M.E. de waterkanonnen al in gereedheid gebracht en is de NOS klaar om dit feestelijke evenement live te verslaan. Dat zou wel het minste zijn om terug te doen voor het hardwerkende volk. Oh ja! Lieve burgemeesters, wethouders en andere goeierds die van plan zijn het kraakverbod keihard te negeren omdat ze denken dat krakers liev & nuttig zijn, hebben jullie deze video al gezien? Sinistere shit ouwe, wie wil dat nu niet in z'n stad. Al Qaida kan er in filmisch opzicht ook nog wat van leren. Huren, dat kan natuurlijk ook!

Reaguursels

Inloggen

Vooral dat hartje aan het einde, met de boodschap "LIEFDE" oeioeioei ,.. ziek he!

Roadie68 | 26-09-10 | 11:33

en pats weer een plank mis geslagen ,.. mutsert go home.. gaaaap

Roadie68 | 26-09-10 | 11:30

Steengoed, die aan paddo's verslingerde Macedonische protestzanger, die door zijn moeder het huis is uitgetrapt wegens verboden handelingen met middelgrote dieren. Toch nog goed terechtgekomen en nu never gonna give up om huizen in Nederland uit te wonen. Roerend.

Adalgar | 26-09-10 | 02:20

Links paupervolk, krakers zijn het volgende die we terug willen sturen naar het land van herkomst!

Geerdt Wilders | 25-09-10 | 23:58

ja man supersinister dit vuurspugers en een paar russen die Engels proberen te zingen, een aflevering van die geenstijl tv troep is nog sinisterder dan dit

YoungEnoh | 25-09-10 | 10:36

@Nokkenaskettingklem : dat is helemaal waar. Maar arm zijn is, vaak, een keuze. Vaak en dus niet altijd he! Maar goed, met de voorgenomen plannen ivm bezuiniging op kinderopvang nemen de uitkeringen weer schrikbarend toe. Immers, een belangrijk deel van de werkende vrouwen komt weer terug naar huis en vangt een uitkering. Zal wel weer zo'n uber-Grrrrristelijk plan geweest zijn.

Popiejopie79 | 25-09-10 | 08:57

HAHAHAHAHAHA ... kijk je op die site, (Indymedia . nl), wil je het dossier inzien over de rechtzaak van Deutsche Bahn vs Indymedia, krijg je gelijk een "Forbidden!" melding. Juist ja.

Popiejopie79 | 25-09-10 | 08:55

Rijkdom mag niet aangwend worden om andere mensen uit te sluiten van huisvesting. Ik vind niet het kraken asociaal, maar het verschil tussen arm en rijk.

nokkenaskettingklem | 25-09-10 | 00:57

Hoezo zieke haatvideo??? De reacties hier zijn veel zieker en hatelijker.
Dombeaux jullie betalen liever 52% hypotheekaftrek voor der rijken villae, miljarden dus, dan een paar krakers in de bijstand die zorgen dat de speculatie niet de pan uit rijst.
Waarom zouden de gemeentes er blij mee zijn?

BommelMarwijkROOD | 24-09-10 | 23:45

neen anders om, wij zijn sukkels. zij begrijpen al jaren dat ze er in denhaag geen moer van bakken, en laten dat luid en duidelijk -anargietje bouwen- zien. De slapers in denhaag hebben nu er 100 jaar voor nodig gehad om dit te begrijpen... en dat kost dan geen geld? blij dat er volk is dat hier effe op duidt dt dt dt

123dre | 24-09-10 | 23:44

da wizard | 24-09-10 | 13:57 Enig idee hoveel regelgeving er al bestaat om "huisjesmelkers" aan te pakken? En is het dan ook zo dat er racisten nodig zijn omdat er ook vervelende allochtonen zijn? Moordernaars omdat er teveel criminelen zijn? Belastingdienst omdat de banken het zo moeilijk hebben?

Jolly Jumper | 24-09-10 | 22:29

Krakers zijn sukkels, ze zijn links, kunnen niets, doen niets en dragen niets bij aan de Nederlandse samenleving. Die gasten kosten alleen geld, het geld van de hardwerkende belastingbetalende Nederlander. Krakers zijn nietsnutten, lapzwansen, overlast bezorgers, enz. Kraken is voor losers !

JSD75 | 24-09-10 | 22:25

Die video... man man man, wat een treurnis.

Reykjavik | 24-09-10 | 21:59

Er was zeker geen ander nieuws vandaag?

Glitch | 24-09-10 | 21:25

Cewl * Sessie Banners schilderen !
Een GS reporter er heen sturen om ook bannertje (pro kraakban natuurlijk)te schilderen.

Beëlzebul | 24-09-10 | 20:09

ik walg zwaar van al deze te domme oordelen... mensen die zonder wetenschap zwaar lopen te oordelen.. pfff ik zou graag ns een hartig woordje kraken met ze.
Maar dat kan niet want de hype is dat het allemaal junkend werkloos volk is... jammer hoor!! latorrrr

cyborg00101 | 24-09-10 | 20:08

Mijngod, een Dam vol kanslozen die niet kunnen wachten op een excuus om eens lekker los te gaan.

Gimmy Moore | 24-09-10 | 19:15

Werkschuw Tuig. Kraken is niet meer van deze tijd. Overigens, men roept de krakers op een "een tent mee te nemen naar de Dam om daar te slapen". WTF?! Als je een tent hebt, waarom moet je dan een huis kraken? Lutsers...

Jodelahiti | 24-09-10 | 19:14

Als je in een huis wilt wonen moet je daarvoor betalen.
Soms lijkt het leven simpel. Vaak IS het leven gewoon simpel.

Lampelul | 24-09-10 | 19:05

Op de dam slapen? Dat zal niet lang door gaan, zodra de eerste tent er staat zullen ze al afgevoerd zijn door de lokale blauwpet.

Necramonium | 24-09-10 | 19:04

Wat me ook altijd zo opvalt is de onderlinge verdeeldheid binnen de krakersscene. De een loopt met bivakmuts en molotov cocktail, de ander met een rood clownsneusje op.

VetPotje | 24-09-10 | 18:46

Het lijkt me duidelijk, m'n YouTube-reactie is ook hier mijn reactie:
eerst werk zoeken of je studie binnen gewone tijd af maken, daarna praten we verder (en we knallen je het huis uit als je niet fatsoenlijk betalen wilt).

stijlloos reaguren | 24-09-10 | 18:23

Ze vielen onder jeugdzorg, maar zijn nu te oud. Dan komen ze op straat te staan. Zielig.

Tapioca pudding | 24-09-10 | 17:56

Kraken is diefstal

BasKoning | 24-09-10 | 17:51

@Boomschade

Moet iedereen die het niet eens is met jou mening in elkaar gerost worden.
Ik ben geen liefhebber van mariniers, ik heb er veel ervaring mee.....

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 17:43

Moeten de Mariniers uit Rotterdam, Doorn en Vlissingen dit weekend niet eens oefenen in Amsterdam?
Deden ze in de 60-er jaren ook.

Boomschade | 24-09-10 | 17:30

ZDEV | 24-09-10 | 16:47
Klopt zeker allemaal, maar het is wel een grove scheiding natuurlijk. Er zijn veel meer categorieën:
- Studenten die het vertikken om 500 euro voor een 'bezemkast' te betalen'
- Kunstenaars die niet afhankelijk willen zijn van subsidies, bv. de WWIK
- Ondernemers die de verstikkende regelgeving in NL zat zijn.
- mensen die verloedering en verpaupering willen tegengaan, monumentale panden en/of dorpsgezichten willen behouden enz.
- illegalen die ondergronds gaan
- krakers die 'tegencultuur' willen bieden
- kraken uit onvrede over gemeentebeleid, bv in Bos en Lommer waar uiteindelijk een gekraakt werd om een moskee te vestigen. (reaguurder kom er maar in!)
- etc

38-15-09 | 24-09-10 | 17:18

De meeste reaguurders van het joetoepfilmpje zijn geloof ik ook niet echt gecharmeerd van krakers.

De Zwijger | 24-09-10 | 17:15

Werkschuw kudttuig. Vind je het gek dat de zorg zo duur is in Nederland.

doskabouter | 24-09-10 | 17:04

@ Mutsears/ Wim Heesterbeek

Wat ben jij toch een zielig mannetje, altijd maar stoken met je quasi populistische houding. Ik ben niet perse tegen het kraakverbod, maar het was toch al lang van te voren duidelijk dat de harde kern (voor wat er nog van over is) keihard zal volharden rond de invoering van het kraakverbod. Maar de kraakscene is veel groter en uiteenlopender dan de club rond Indymedia of Ravage. Vergelijk het met de verdeling van soorten supporters van een voetbalclub, uiteenlopend van priusrijder met sjaaltje tot cokesnuivende eencelligen met boksbeugel zonder vrees..
Waarschijnlijk weet jij dat ook wel, maar een blogbericht waarbij je wat genuanceerder zou schrijven is natuurlijk uit den boze op GS. Dat zou je meteen tot de linkse kerk worden veroordeeld.. Dat je hier (nu nog) zo'n scheef verhaal van probeert de brijen is toch onder je niveau. Stigmatiseren is ook een vak, en dat kun jullie met z'n allen best goed eigenlijk! Chapeau!

38-15-09 | 24-09-10 | 17:00

@ ZDEV | 24-09-10 | 16:47

U begrijpt het.

captainobvious | 24-09-10 | 16:58

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 16:24
Ik denk dat deze wet zeer eenvoudig te handhaven is, want in tegenstelling tot het jatten van een fiets, auto of scooter kan je met een gejatte woning niet 'aan de haal'.
Aangifte doen en het adres aan de politie opgeven is dus voldoende om de overtreders te kunnen aanhouden.

Colle Tout | 24-09-10 | 16:55

Ik ken heel veel krakers. Of ex-krakers. Die zijn ok. Ze hebben na een dolende jeugd hun baantje, huisje en bijdragende plekje in de maatschappij gevonden. Kraken is grappig als je 18 bent. Lekker afzetten. Hoort er bij.

Maar als je op je 25e nog steeds in zo'n scene hangt dan kom je er niet meer uit. Dan voel je je onafhankelijk, vrij en anarchistisch maar in de werkelijkheid ben je letterlijk voor je leven afhankelijk van een uitkering en lichamelijk van de drank of zwaardere substanties.

Als je niet kompleet geschift bent geworden van de coke, speed, amfetamines, paddo's en al die geslachtsziekten die je al zuipend, snuivend en slikkend hebt rondgeneukt.

Je had twee soorten krakers:

Idealisten. De hippies zeg maar. Lieve naïeve mensen. Schattige meisjes met dreads en een mening. Lieve jongetjes die gewoon wilden studeren en kraakten omdat ze geen kamer konden vinden. Pacifistische studenten met bevlogen linkse overtuiging. Tegen het grote kapitaal, tegen (soms terecht) speculatie met leegstand. Deze idealisten zijn niet meer.

Opportunisten. Het tuig. De hele dag zuipen, roken, blowen, punken, spuiten, neuken en trammelant schoppen. Gratis wonen, gratis geld. Tuig dus! Ze komen naar Nederland want hier mag alles.

ZDEV | 24-09-10 | 16:47

@ Julius C. | 24-09-10 | 16:26
Toegegeven, de krakersbeweging ziet zichzelf als een belangrijke factor van de "creatieve klasse". Maar je kan toch niet werkelijk beweren dat de mogelijkheid tot kraken een voorwaarde is voor creativiteit??

J.Luns | 24-09-10 | 16:46

Open dag van psychiatrische inrichting?

bosbaan | 24-09-10 | 16:34

het eveneens ontzettend domme en eenzijdige gelul over de culturele sector en subsidies. Heeft iemand zich wel eens verdiept in het belang van een creatieve klasse binnen een stad. Algemeen wordt aangenomen (met als belangrijkste werk 'The Rise of the Creative Class', Richard Florida) dat dit voor het internationaal overleven als belangrijke/toonaangevende (hoofd)stad deze klasse een beslissende factor speelt.
- creativiteit en kunst trekt bedrijven en mensen aan; geld en werkgelegenheid
- creativiteit bijv in nieuwe media creeert nieuwe sector; werkgelegenheid
- kunst/cultuur/creativiteit zorgt voor nieuwe inzichten, leergeld en doet een plek verschillen van een andere en houdt een stad fris en levend
Eens, sommige projecten gaan echt nergens meer over, maar de discussie mag wel wat meer nuance hebben.

Julius C. | 24-09-10 | 16:26

@Colle Tout

Ik denk dat het kraken gewoon doorgaat.
Dat het een moeilijk te handhaven wet is.

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 16:24

Dit kan ook alleen maar in Amsterdam weer, hè? Stel rotzooischoppers. Dat ze ze in de gracht lazeren.

Serafijn Lampion | 24-09-10 | 16:21

Zolang de jongens en de meisjes van de kraakbeweging
zich aan de wet houden mogen zij daar blijven zitten wat mij betreft
strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 15:57

Welk gedeelte van 'per één oktober is kraken bij wet verboden' begrijp jij niet?

Colle Tout | 24-09-10 | 16:20

Wat een ziek sfeertje heeft die zanger over zich.
Geen Nederlander, maar ook geen engelsman.

Einde van de Domheid | 24-09-10 | 16:07

Hoop schrijffouten op die sites... Gekke Ruschjes -1

Reagoorder | 24-09-10 | 16:01

Er staan in Limburg nog een paar mijnen leeg, pleur ze daar maar in ! Tot en met de KERST !

Pluto644 | 24-09-10 | 15:57

@ charles poploch | 24-09-10

Even serieus. Zolang de jongens en de meisjes van de kraakbeweging
zich aan de wet houden mogen zij daar blijven zitten wat mij betreft.
Het zou jammer zijn als dat stukje alernatieve en creatieve scene ook verdwijnt.
Ik kan het alleen maar toejuichen als er vrijhavens zijn zoals bijvoorbeeld
Ruigoord. Zolang deze mensen andere met rust laten. Laat ze lekker.
In de (controlerende) maatschappijvisie van Balkende, Hirsh en Rouvoet moet er op alles en iedereen zicht zijn. En dat is de reden dat zij de kraakscene kapot
willen hebben. Terwijl zij bijvoorbeeld weer werk verschaffen aan bijvoorbeeld
de anti-kraak kantoren.

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 15:57

Die kraker die dit heeft gezongen heeft het erg slecht, volgens mij is dit namelijk opgenomen op de wc, en die kleine rammel die je hoort is een lege wcrolhouder.
Conclusie: shit.

Dezenaamhier | 24-09-10 | 15:57

Niet alle krakers maken er een puinhoop van, zoals vaak door de media wordt voorgesteld. Ik heb al heel wat krakers meegemaakt die zich juist inzetten voor het verbeteren van (historische) panden. Deze panden zouden anders verpauperen omdat eigenaars er niets aan doen. Helaas laat men alleen de negatieve kant zien, zoals hier op GS.

wintergreens | 24-09-10 | 15:57

Krakers, werkschuw kutvolk.

kut kakker | 24-09-10 | 15:56

Wanneer mogen de mariniers uit Den Helder de Dam weer schoonvegen? Was toen fantastisch en lijkt me nu ook weer prachtig.

onfatsoenlijk | 24-09-10 | 15:50

Het gaat toch wel erg slecht met links:
Niemand gelooft nog de aantijgingen tegen Die Wilders (fascisme/rascisme)
Subsidiestromen worden stopgezet
Het klapvee wordt mondig (hoera, internet!)
Linkse politieke broeders haken af
Het klapvee laat zich niet meer manipuleren
Er is nu eindelijk tegengeluid.
Tja, dat wordt nu werken voor je geld en net als ieder ander mens betalen voor je huis.

Bart van Merwijk | 24-09-10 | 15:48

@ charles poploch | 24-09-10 | 15:42
Dan is het allemaal afgelopen, nou ja, aan de oppervlakte.
Lui tuig blijft lui tuig maar ook misstanden die verdere scheefgroei in de hand werken blijven bestaan.
Ook ik vind het verschil tussen mijn en dijn 'nogal' belangrijk, maar ook lijkt dit mij meer een symbolisch besluit dan één dat hout snijdt...
we zullen zien.

You-On-A-Gin | 24-09-10 | 15:46

Maandag wederom kop in de telegraaf: Jantjes vegen dam schoon

RechtseAmsterdammer | 24-09-10 | 15:44

Kom maar op met je argumenten, sla maar! Ik zit veilig achter mijn laptop.
Ik ben er klaar voor......

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 15:43

@You-On-A-Gin

Dat wordt op 1 oktober al gedaan......

charles poploch | 24-09-10 | 15:42

@ charles poploch | 24-09-10 | 15:35
Dan sla je toch keihard terug met argumenten? Dat zal 'm leren.

You-On-A-Gin | 24-09-10 | 15:38

Wel weer typisch dat ze (op de dam) gaan slapen om hun zin te krijgen

Lemo | 24-09-10 | 15:36

@strikdewepstroper01

Je hebt gelijk! echt! sorry dat ik mij verzet tegen de mening die je mij wilt opdringen.

charles poploch | 24-09-10 | 15:35

Een klein mannetje flusiterde dat het zaterdag gaat dondere en blikseme + windkracht 6 wordt verwacht op de Dam......

Benderistic | 24-09-10 | 15:33

charles poploch | 24-09-10 | 15:21

Stel je bent afgestudeerd aan de kunstacademie. Je hebt een ruimte,
werkplaats, atelier in een kraakpand en daar maak je je opdrachten
voor een opdrachtgever. Is dat geen werken?

Of charles poploch, is werken alleen werken als je 50 uur zwoegt.
Werken alleen werken is met een baas boven, voor je, naast je.
En met kunst of andere creatieve activiteiten je geld verdienen
is natuurlijk geen werken. Ook zo'n typisch Hollandse opvatting.

charles poploch, anders denken, 'out of the box' denken......

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 15:30

@strikdewepstroper01

Dan horen ze een baan te zoeken! En kom me nou niet aan met die argumenten dat ze allemaal werken want dat is bullshit!

charles poploch | 24-09-10 | 15:21

Echt sommige reaguurders moeten hun eigen hoofd eens uit hun reet halen en helemaal uit die van GS. Een kraakverbod is zonder een fatsoenlijke stok achter de deur (in vorm van een wet of iets) voor leegstand echt een enorme vergissing. We kunnen in A'dam onze studenten niet eens kwijt, maar het aantal lege kantoorpanden is nog giga groot. Die kunnen nu wegrotten of om prijsopdruk redenen leeg blijven staan. Dom besluit.

Julius C. | 24-09-10 | 15:19

Het zijn niet alleen huisjesmelkers en kapitalistische speculanten die slachtoffer worden van die maatschappijkrietiese krakerts. Lees het verhaal van collega: schoonvader overleden, schoonmoeder net verhuist naar aanleunwoning en de voormalige ouderlijke woning staat sinds een paar maanden te koop (dat gebeurt met meer woningen): huisschoonoudersgekraakt.blogspot.com/...

Lotus | 24-09-10 | 15:17

Dat de meeste krakers gewoon werken wordt door de kortzichtigen vaak vergeten.
sjaak.spoiler | 24-09-10 | 14:37

Oh wacht.... jullie soort werkt niet.......
charles poploch | 24-09-10 | 15:14

Je vond zijn stukje zeker te lang om te lezen.
Zeer begrijpelijk, daar niet van, maar om dan wél te reageren...

You-On-A-Gin | 24-09-10 | 15:17

charles poploch | 24-09-10

Volgens mij zijn krakers vaak hoogopgeleid. Dus dat argument van jou
over "ga eens een opleiding volgen" is onzin.

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 15:16

Mariniers lopen zich alvast warm.

Robzter | 24-09-10 | 15:16

Ik geloof graag dat het ooit heel lief en zinnig is geweest. Maar in the end: als je echt ''affordable houses for everyone'' (en ik qoute) wil, er zijn echt genoeg takken op de veluwe op een hut te bouwen. Dan ben je ook meteen van het probleem af dat de huisjesmelkers ''je schone lucht volbouwen'' zoals ik hierboven lees.
Een degelijk huis, in een stad.
Hebben ze enig idee wat voor een luxe dat eigenlijk is op mondiaal niveau? Hoeveel mensen leven er wel niet al generaties in een hutje in het bos? Dat wordt tegenwoordig zelfs beschermd door wetten, en die mensen zijn trots op hun cultuur.
Een degelijk huis, in een stad. (want zijn het niet bijna altijd dichtbevolkte gebieden?) Dat is een luxe mensen. Geen recht!

Desalniettemin ben ik het ermee eens dat leegstand een stad niet ten goede komt. Het toegevoegde dwingende aspect (sancties) van de nieuwe wet is daarom volgensmij een prima tussenoplossing.

1uur43 | 24-09-10 | 15:15

Als zij zich netjes aan de regels houden en geen geweld plegen is het
voor mij geen probleem. Met het verdwijnen van de kraakscene verdwijnt
ook een alternatief en creatief wereldje. Piratenzenders (Radio Tonka bijvoorbeeld
uit Den Haag. Daar kon je in de nachtelijke uurtjes nog luisteren naar
jaren 70 en 80 wave, pop en elektro, dat hoor je allang niet meer bij de legale
commerciële zenders) Verder zijn er in de kraakpanden kunstateliers, film,
toneel en noem maar op. En ik heb me laten vertellen dat ze ook leuke
feestjes hadden.

Dit is de andere kant van het verhaal.

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 15:14

@sjaak.spoiler

En dan nog blijf je met je poten van andermans spullen af! Volg eens een studie, krijg je een beter betaalde baan etc. Oh wacht.... jullie soort werkt niet.......

charles poploch | 24-09-10 | 15:14

Het zijn voornamelijk Europese (!) krakers, Italiaans, Spaans, Engels, tegenwoordig.

Rammstein | 24-09-10 | 15:12

Art Vandelay Ultor | 24-09-10 | 15:05
Makkelijk te interpreteren bedoel je voor proleten die het onbegrijpelijk vinden waarom het op een gegeven moment gedoogd werd. Huizen zijn geen eigendommen die je kunt verschepen of verplaatsen maar integrale dingen van iets waarvan we willen dat het een leefbare stad is. Je had eens moeten zien hoe bepaalde buurten er bijlagen in de jaren '70.

jeanmondo | 24-09-10 | 15:11

Damslapen?? Moeten we er maar weer eens met een compagnie mariniers langsgaan.

eddiekallie | 24-09-10 | 15:10

Het wordt een mooie dag op 1 Oktober. Jankende kudtkrakerts die door ME in elkaar gerost worden. *dat hopen doet*

Hei-kneuter | 24-09-10 | 15:09

@ BeunDeHaas | 24-09-10 | 15:07
:-D @ "niet veganistisch"
Volgens mij drinken ze daarom vaak ook Grolsch.
Wist je trouwens dat er in een hoop donkerdere biertjes varkensbloed zit?

You-On-A-Gin | 24-09-10 | 15:09

Tof man, zo'n kraakverbod.. Hebben de vastgoedjongens daar ook geen last van. Nu is het weer het probleem van de maatschappij, en dat net nu het daklozenprobleem vrijwel was opgelost. De kortzichtigheid is om van te kotsen.. De gemiddelde reaguurder haat de krakers en wil ze daarom het leven zuur maken, de gevolgen zijn dan niet belangrijk.

@janeedantoch

Je hebt hier wel een heel goed punt, ik denk echter dat een verbod niet de oplossing is. De huidige situatie is ontstaan door wanbeleid bij asociaal gebruik en demonisering van de gehele scene. De meeste mensen kijken tegenwoordig wel uit om te gaan kraken, gewoon door het stigma wat eraan hangt. De kraakpanden waar ik binnen ben geweest waren niet allemaal netjes maar in geen van allen werden er dingen gesloopt.

F'Shizzle | 24-09-10 | 15:07

@ Tjemig | 24-09-10 | 14:52
Ik zie anders genoeg krakerts/panden in de 'kansenwijken'...

@ An die ARBEIT | 24-09-10 | 14:58
Ook huisjesmelken is allesbehalve werken. ;-)

You-On-A-Gin | 24-09-10 | 15:07

"Jij bent uitgenodigd voor het dam slapen op 25 september 2010 vanaf 1900 uur tot de volgende morgen.
Neem je project, slaapzak, tent, vrienden en familie mee of iets anders dat je blij maakt. ( maar pas op met het euro shopper bier, is niet veganistisch )"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Niet veganistisch dat euro shopper bier.

Zullen we een spelletje doen op GS? Ontdek de schrijf- en stijlfouten op Indymedia?

BeunDeHaas | 24-09-10 | 15:07

@jeanmondo | 24-09-10 | 15:02
Eigendomsrecht is inderdaad heel erg makkelijk.

Art Vandelay Ultor | 24-09-10 | 15:05

"Compleet bizar, gestoord en niet uit te leggen dat het überhaupt ooit legaal is geweest maar goed, laten we het zien als een tijdelijke dwaling."
Heeft iets met de jaren 70, grote leegstand, verkrotting, te weinig ontruimingscapaciteiten e.d. te maken. Niks mis mee, die krakers hielden de buurten levend. Heeft iets met pragmatisch beleid te maken.
Verdiep je eens in de geschiedenis van oud-West bijvoorbeeld en de functie van het ontstaan van broedplaatsen.
De nieuwe leegstandswet(waarbij eigenaren ipv door de krakers nu door de overheid genaaid mogen worden in de vorm van keiharde sancties, maw extra belastingcenten voor de staat) is belachelijk maar de oude situatie was ook ruk, het kraken had volledig zijn vroegere charme verloren.
Echter, het enige wat er in dit artikel gezegd wordt is: "MUUUEEEH, eigendomsrecht, MUUUEEEH", te makkelijk.

jeanmondo | 24-09-10 | 15:02

@Vitali | 24-09-10 | 14:48
Jammer, maar die "huisjesmelkers" pakken hun zaken legaal aan, anders gezegd, slim aan. Of slinks, wat jij wil.
Fact of the matter is: Ze hebben gelijk, krakers moeten maar gaan werken voor hun geld en woning. Klaar.

An die ARBEIT | 24-09-10 | 14:58

Duidelijk een feestje voor de buitenlandse krakerts! Spanjolen, roemen en polen die gratis ruimte in nederland zoeken. Waar zijn die lieve idealistische nederlantse krakerts. Eigen krakerts eerst!

denoorman | 24-09-10 | 14:57

@ ren-forrest-ren-e | 24-09-10 | 14:43
"The fascists of the future will be called the anti-fascists." - Winston Churchill
Krakers minachten conservatieve instellingen, gebruiken geweld en streven naar een klassenloze samenleving. Ze zijn al aardig op weg!

Semper Pecunia | 24-09-10 | 14:55

hmm, dat damslapen is wel leuk. Iemand zin om in de nacht van 25 op 26 september een groot watergevecht te houden op de dam? Neem allemaal je brandslang en supersoaker mee en we maken er een mooi feestje van!

balle eis korakas | 24-09-10 | 14:53

@sjaak.spoiler | 24-09-10 | 14:37
Hé huiliehuilie
Raad eens wie er in de huisjes wonen die jullie eigenlijk willen hebben, de flatjes in zuid, of de portiekwoninkjes op Kanaaleiland, Molenwijk, Transvaal,Schilderswijk (vogelaarwijkjes). Daar staan ze regelmatig leeg, maar geen krakert te zien, raar. Oh en nog wat je vergeet de oosterburen, die hebben heul veel huisje stuk gemaakt. En na de oorlog zijn we gaan neuken als gekken. De eerste babyboomerts hebben tot hun 35e bij paps en mams op zolder gezeten heur. Niks te kraken hè. Moets nog opgebouwd worden allemaal.

Tjemig | 24-09-10 | 14:52

@Vitali | 24-09-10 | 14:48
U gaat er vanuit dat krakers eerst netjes checken van wie het pand in kwestie is? Nee dat doen ze niet goedverdomme!

Shadow112 | 24-09-10 | 14:51

@sjaak.spoiler | 24-09-10 | 14:37
hear hear. kraken was inderdaad een van de weinige machten tegen projectontwikkelaard. Helaas was het weinig effectief (woningprijzen zijn nog steeds torenhoog) en kon er een uitvreet- en uitwooncultuur ontstaan. Een deel krakers ( en ik heb geen idee of dat 5 of 95% van de krakers is) gebruikt het kraken om geen rekening met anderen te hoeven houden.
Dat zie je nu ook aan de stijl van actievoeren. Denken ze nou werkelijk dat ze iemand gaan overtuigen door in stinkende jassen op de dam te gaan kamperen? Precies die praktijken, dat stigma dat tot maatschappelijke wrevel leidde wordt nu in het protest uitvergroot. Als je niet beter wist dan zou je denken dat de krakers willen dat kraken verboden wordt. De tekst onder het filmpje waar hierboven naar verwezen wordt suggereert dat ook. Ze verwelkomen hun status als crimineel, en zien er nieuwe mogelijkheden in. En zo verdwijnen krakers uit het hart van de samenleving. Zo verdwijnen de leuke initiatieven van creatieve krakers, en wordt de kraakscene een scene van asocialen die liever niet in de spiegel kijken.

Kraken is dood. Ideeen verlies je in wiet.

janeedantoch | 24-09-10 | 14:50

'betreft' naar boven gooit.
Was te boos, denk ik.

De Gooise Matras | 24-09-10 | 14:49

@ren-forrest-ren-e | 24-09-10 | 14:43
Waarom zouden christenen onder de fascisten vallen dan, of roeptoetert u maar wat?

illuvatar | 24-09-10 | 14:48

Tja, en dan is Geen Stijl zooo jaren nul. Trouwens, die vastgoedjongens (zoals huisjesmelkers/speculanten nu heten) zijn ook geen lieverdjes. 'n Beetje ieders lucht bebouwen.

Vitali | 24-09-10 | 14:48

@keikoud | 24-09-10 | 14:43

Het moet niet teveel op werk gaan lijken natuurlijk.

Biff Eagleburger | 24-09-10 | 14:48

Mensen die recht menen te hebben op dingen waar ze geenszins een positieve bijdrage aan hebben geleverd terwijl ze daar wel toe in staat zijn maken wat mij geen enkele aanspraak op gratis en gejatte huizen. Wat een ongelofelijke mafkees ben je toch als je meent dat dit wel het geval is.
Ga jezelf nuttig maken voor de gemeenschap in plaats van die droeftoeterdemonstraties bij te wonen. GVD.

De Gooise Matras | 24-09-10 | 14:47

@ren-forrest-ren-e | 24-09-10 | 14:43
En krakers ook. Welk een leuke paradox.

Art Vandelay Ultor | 24-09-10 | 14:47

*kuiert naar de van Ghent kazerne om wat mariniers te ronselen*

rotterodamius | 24-09-10 | 14:43

@De Gooise Matras | 24-09-10 | 14:40
Precies! gevolg: een gigantische schadepost, huis onverkoopbaar, nieuwe huis moeten verkopen door geld gebrek, oude niet kunnen opknappen door een hypotheek schuld, bedelstaf. En dat door een stelletje ongeschoren viespeuken die andermans eigendom niet respecteren. Bah,bah,bah.

Shadow112 | 24-09-10 | 14:43

Fascisten zijn niet welkom.. Dan vallen alle christenen en moslims al af.

ren-forrest-ren-e | 24-09-10 | 14:43

Heb net even indymedia gecheckt en ook de homevideo bekeken. Toch kan ik me niet aan het idee onttrekken dat krakers het liefst flyertjes en posters maken, deze ophangen en uitdelen maar verder het liefst niks uitvoeren. Kunnen we niet de helft van Belgie er bij claimen en daar die krakertjes inplempen. Alle huizen zien er daar toch al uit als kraakpanden ;-)

keikoud | 24-09-10 | 14:43

Uit tegenprotest gaan we morgen allemaal ons huis uit zodat het leeg staat en gaan we erbij liggen op de dam...

ITEACHYOU | 24-09-10 | 14:42

Zolang er een GROTE leegstand is, mag het kraken van mij wel door, mits ze geen overlast veroorzaken (helaas wel vaak het geval; kun je voorstellen dat je als onderbuurman niet blij bent met zo'n groep anarchisten boven jouw plafond).

Ach... Geen gezeik! Iedereen rijk!

Rainbowwarrior | 24-09-10 | 14:42

Guur ongewassen volk.... Ik hoop dat de Jantjes er ook weer zijn ;)

galaxie500 | 24-09-10 | 14:42

@sjaak.spoiler | 24-09-10 | 14:37
De cursus kort en bondig verhalen zodat het ook daadwerkelijk gelezen wordt is door u niet met een diploma afgerond?

illuvatar | 24-09-10 | 14:42

Ik had het ook al bij buurman Spits getegeld, dus nog maar een keer!
Beste krakerTs, ga bij Femke aanbellen, ga bij Tofik aanbellen, die hebben nog wel een plekje...

Inspektor Gurkenfick | 24-09-10 | 14:41

Er is toch nog een semi-leegstaand pandje langs de A2 in de buurt van Utrecht. Laten ze daar 's wat rotzooi trappen.

Tjemig | 24-09-10 | 14:41

Waarom hebben ze niet iemand in dat filmpje gezet die wel kan zingen...

BoemKlaas | 24-09-10 | 14:41

Ik snap het sowieso niet... Als nederlandse jongere word je helemaal kapotgepamperd... Als je niet rond kan komen van je stufi, doe dan een deeltijdstudie en ga werken, of ga in het weekend werken... Natuurlijk heb je dan minder tijd om gedichten te schrijven over het verval van de samenleving etc. etc. maar kom op zeg!

Ik werk 40 uur per week en studeer daarna ook nog HBO deeltijd in de avonden zodat mijn meisje relaxed haar voltijd studie kan doen zonder zich zorgen te hoeven te maken over de huur en het geld e.d. En zelfs dan heb ik nog genoeg vrije tijd en middelen om er lekker op uit te gaan in het weekend.

Kraken is in Nederland gewoon niet meer nodig. Je kan misschien niet meer zoals sommige babyboomers op je 21e een dikke starterswoning kopen, maar dat ligt aan meer dingen dan aan de monopolistische huizenmelkers. Heb dan gewoon het fatsoen om bij de eigenaar aan te bellen en een bod te doen op de ruimte. Hij zal er niet gek veel aan verdienen als het leegstaat.

Enniewees, ik ga maar weer eens aan de slag.

Arie de huisnegert | 24-09-10 | 14:40

@ Shadow112 | 24-09-10 | 14:36
En als je als eigenaar echt pech hebt, hebben de indringers onlangs nog een workshop 'Graffiti jam' gevolgd en je huis als oefenmateriaal gebruikt.

De Gooise Matras | 24-09-10 | 14:40

Kraken?
Zooo jaren '70.

copywriter | 24-09-10 | 14:39

Eén van de onderwerpen van de damslapertje (mijn god dat is zo 70ies):
"* Informatieve presentatie over de repressieve situatie in Rusland & Wit-Rusland"
Iets voor onze Maxime om Putin aan te spreken op zijn harde hand. Nu blijven ze hier omdat ze niet naar hun rode geliefde vaderland kunnen.

Tjemig | 24-09-10 | 14:38

Karel Kruizenruiker | 24-09-10 | 14:35
Ja, bij krakerTs geen probleem, maar bij finnen-problematiek (zie vorig topic) durven ze dat niet.

Rammstein | 24-09-10 | 14:37

@Kouseband
Op een gegeven moment ontwaak je uit je droom en zie je dat de wereld om je heen helemaal niet zo mooi is als je op school verteld is. Zie het maar als een soort Matrix maar dan in een kleine achterlijke bananenrepubliek. De een ontwaakt iets vroeger dan de ander en sommigen zijn dolgelukkig in hun simpele wereldje.
In je jeugdige naiviteit denk je nog het vermogen te hebben om de verrotte Nederlandse maatschappij te kunnen veranderen.
Door een kunstmatig gecreerde schaarste behoren woningen tot de grootste uitgavepost van de Nederlanders. Dit geldt mogelijk niet als je nog braaf bij papa en mama woont terwijl je met 2 vingers in je neus je zit te vervelen op het ROC maar eigenlijk toch verder nergens zin of intresse hebt.
De woonlasten liggen voor de lage inkomens soms wel tot op 50%. Vergelijk dit met de zuidelijke EU landen waar het niet boven de 25% uit komt.
Maar de overheid, vastgoedmaffia en babyboomers hebben hier veel baat bij want zij hebben voor een appel-en-ei een woning gekocht die ze nu voor de hoofdprijs willen verkopen.
Maar goed, er zijn dus mensen die nog een ideaal beeld hebben en al snel realiseer je je dat er een gemene vastgoedmaffia is die veel vastgoed in haar bezit heeft maar er eigenlijk niets mee doet omdat ze vindt dat er meer poet op tafel moet komen voor hun oude panden. Er is toch een kunstmatige schaarste die door de overheid braaf in stand wordt gehouden. Als derderangs bestuurder wil je natuurlijk ook voor je pensioen nog even cashen bij een vastgoedbedrijf.
Vaak komt de vastgoedmaffia via allerlei vage wijze aan hun panden die via bevriende relaties bij de gemeente toegestopt worden. Hieraan kan je je natuurlijk bijzonder storen omdat je als jongere eigenlijk helemaal niets meer kan veroorloven. Maar als studentje waarvan papa en mama je nog in bed stoppen, word je mogelijk hier pas op een latere leeftijd mee geconfronteerd als je samen met je chicky een huis wil huren of kopen.
Krakers zijn op een eerder moment in hun leven al in aanraking gekomen met deze treurige aspecten van de Nederlandse samenleving.
Het is de overheid zelf die dit fenomeen in stand houdt. Als er veel meer betaalbare woningen zouden zijn dan zouden er ook een stuk minder krakers zijn.
Dat de meeste krakers gewoon werken wordt door de kortzichtigen vaak vergeten. Maar het is natuurlijk een stuk makkelijker prijsschieten op raar-uiziende krakers dan op wachtgeldbestuurders en andere grootgraaiers die Nederland rijk is. Niemand heefthet lef om daar eens zijn gal over uit te spuwen.
Maar wie ben ik om de kledingswijze en leefwijze van andere te bekritiseren zolang ze mij hun leefwijze niet opdringen? Wat dat betreft heb ik meer vrede met krakers dan met Balkie en zijn SGP vrienden die in hun blinde religietour alle pleziertjes proberen af te pakken.

Het wordt een tijd dat de oude GeenStijl redacteuren zoals StarF*cker weer eens terug komen. Dan hadden we hier misschien een iets meer genuanceerde discussie dan enkel over zaken op het niveau van vermeende lichaamsgeuren van bepaalde groepen mensen...

sjaak.spoiler | 24-09-10 | 14:37

Ah. Waar kan ik me inschrijven voor de onrenabelencursus: Sessie Banners schilderen?
Tweede optie die mijn voorkeur verdient is de workshop 'Barricaderen 101'.
Handig heur!
*zich een breuk lacht vanwege het feit dat deze mensen bloedserieus zijn*

De Gooise Matras | 24-09-10 | 14:37

@wtfgebeurdhierdan | 24-09-10 | 14:31
Há hoe zou u er over denken als u een nieuw huis koopt en de oude om redenen buiten uw schuld nog niet kwijt bent, u komt op een dag bij uw oude huis en treft daar een rotzooi en 10 schooiers aan. Nou?

Shadow112 | 24-09-10 | 14:36

Waterkanonnen? Het zijn geen normale relschoppers hoor! Het zijn inbrekers die het eigendom van andere bezetten en/of slopen! Dit soort werkschuwe parasieten dienen ze aan te pakken met lood!

Semper Pecunia | 24-09-10 | 14:36

krakers steevast +1

Bukoswski | 24-09-10 | 14:36

Als de politie ze van het weekend van de dam afspuiten, zijn ze voor deze week wel weer gewassen.

Karel Kruizenruiker | 24-09-10 | 14:35

"Compleet bizar, gestoord en niet uit te leggen dat het überhaupt ooit legaal is geweest"
Oh, jawel hoor. Gewoon jezelf een beetje verdiepen in de materie en dan vooral hoe de zaken er pakweg een kwart eeuw geleden voor stonden en je komt al een heel eind. ;-)
Dat enorme tuig wat anno nu zo'n 95% van de krakerts bevolkt (ruwe schatting) heeft eigenlijk niets met de 'kraakscene' uit die tijd te maken.

You-On-A-Gin | 24-09-10 | 14:34

Dat wordt nog eens een hit

topcat | 24-09-10 | 14:33

Ik zal blij zijn als ze weg zijn, al die verdwaasde buitenlandse toeristen en ingenieurszonen uit de Betuwe die hier kraken om gratis te mogen slapen na het blowen. Aan de andere kant, nu eens kijken hoeveel leegstaande speculatieobjecten we krijgen in een stad.

mokum4all | 24-09-10 | 14:32

Krakers, als ik ze zie denk ik altijd "waarom geen abortus ná de geboorte?". Het is trouwens wel begrijpelijk waarom het ooit legaal was, maar het had al veul eerder weer verboten moeten worden.

LiebeMan | 24-09-10 | 14:32

moet je ze maar laten antikraken.. als huisbazen huizen leeg laten staan, heb je wat mij betreft het recht om te kraken.

wtfgebeurdhierdan | 24-09-10 | 14:31

.. sorry voor de Godwin, maar wat zijn deze criminelen enge fascisten.

Jan Passant mk2 | 24-09-10 | 14:31

Hahaha, dat filmpje is echt zo hilarisch! Ik kan er niets aan doen, maar dat "we never gonna give up" doet mij zo denken aan die classic van Rick Astley.

jimbrowski | 24-09-10 | 14:31

Ja Mutsaerts, dat bekt lekker, zo'n aanhef.
Inhoudelijk niets van terug te vinden, waardeloos dit!

werfbaas | 24-09-10 | 14:30

@Joost Maghetweten | 24-09-10 | 14:19
*Applausje geeft*

Shadow112 | 24-09-10 | 14:30

Hahaha... kijk, ideeën genoeg!

GSven | 24-09-10 | 14:30

@GSven | 24-09-10 | 14:22
Doe wat van dat Afgaanse zand in de watertanks, worden die nozems lekker stralend schoon en roodhuidig.

illuvatar | 24-09-10 | 14:29

En niet met waxinelichthouders naar het paleis van Beatrix gooien hè, rekels!

illuvatar | 24-09-10 | 14:26

GSven | 24-09-10 | 14:23
Ik zag het. :)
Nu hopen dat ze luisteren en hun ding doen.
.
En dat zeg ik die in zijn jeugd toch menig uurtjes in kraakpandjes heeft vertoefd..

Olc32 | 24-09-10 | 14:25

Ach, ach, weer dat gedoe.

Mensjes die liever door de pliesies afgetuigd willen worden dan dat ze voor zich zelf leren zorgen...

Oberschwaffelmeister | 24-09-10 | 14:24

En als de ME de waterkanonnen niet tevoorschijn haalt, neem ik wel een kamer in het Krasnapolski en sluit zelf een tuinslang aan om te zorgen dat het iig regent die nacht!

cjg | 24-09-10 | 14:24

"Believers of Fascism, Racism, and Bigotry. Please stay at home because you are NOT welcome. "
Toch leuk dat ze dat dr even bijzetten. Kan die drie man van Stormfront tenminste thuis blijven.

Dawassiknie | 24-09-10 | 14:24

Blerg!

keEschkkKachel | 24-09-10 | 14:23

@Olc32: Haha... net gedaan.

GSven | 24-09-10 | 14:23

@da wizard | 24-09-10 | 13:57
Nee nee en nog eens nee.

Als er huisjesmelkers zijn moeten zowel de wetgevende, de uitvoerende als de rechtsprekende machten daar gezamenlijk iets aan doen. Huisjesmelkers zijn echter geen, ik herhaal GEEN vrijbrief om huizen te gaan stelen. Nu niet, nooit niet.

Art Vandelay Ultor | 24-09-10 | 14:22

Zijn de mariniers al gewaarschuwd?

Olc32 | 24-09-10 | 14:22

Slapen op de Dam?! Ok... Geachte Mariniers van de Koninklijke Marine. Er is weer een klusje op de Dam. Allemaal niet zo spannend als Afghanistan, maar niet minder leuk...

GSven | 24-09-10 | 14:22

Mwoah, k vond de lyrics mager, en de begeleiding maar zwakjes. Aan de andere kant waren de visuals redelijk origineel, en geeft de inzender wel blijk van een tomeloos wanhopig enthousiasme. Ik geef een 4.5, hoger kan echt niet.

Dawassiknie | 24-09-10 | 14:20

@Shadow112 | 24-09-10 | 14:13
er van uitgaande, dat u die auto al een jaar onbeheerd en onaangeraakt staat, zou ik zeggen dat het de automonteur is.

janeedantoch | 24-09-10 | 14:20

LOL kapotte_stofzuiger | 24-09-10 | 14:18

Pastor Sippenhaft | 24-09-10 | 14:19

Shadow112 | 24-09-10 | 14:13,
Nog sterkerder: Ook al blijft hij onbeschadigd, ook al gebruikte ik hem nooit meer. Het is mijn huis, mijn auto, mijn geld en dus mag ik er mee doen wat ik wil. Maargoed, dat is wat jij ook al bedoelde natuurlijk.

Eigenlijk zou iedere huisbezitter wiens huis is gekraakt is, (disclaimer, dit is geen oproep, don't try this at home!)gewoon midden in de nacht ZIJN deur moeten dichttimmeren, en dan ZIJN huis in de fik moeten steken. Gewoon omdat het kan.

Joost Maghetweten | 24-09-10 | 14:19

Ik heb de link tussen die woningdieven en Opel GmbH eigenlijk nooit kunnen leggen.

Biff Eagleburger | 24-09-10 | 14:19

Neuswabenland | 24-09-10 | 14:12
En dan de demonstraties, geweld en vandalisme van die magnaten. *proest*

Het faute soort roeit zichzelf toch wel uit.

Pastor Sippenhaft | 24-09-10 | 14:18

( maar pas op met het euro shopper bier, is niet veganistisch )
lol

spaghettie | 24-09-10 | 14:17

Loopt de ME zich al warm?

natte krant | 24-09-10 | 14:16

Joost Maghetweten | 24-09-10 | 14:13
Ze schrijft nog steeds. Peter Siebelt ook trouwens. Helaas niet meer hier.

Superior Bastard | 24-09-10 | 14:16

Wat niet begrijp is hetvolgende: ze zijn fel anti-kapitalistisch, waarom dan een filmpje geplempd op een commerciele site als youtube??

leef!! | 24-09-10 | 14:15

Ik krijg jeuk op me harses van dat filmpie. Al die ongewassen koppies, wollen mutsen en ongewassenen. Kraken verboden....... hoezo? Stond er echt ergens in een wetboek dat het toegestaan was om een, voor lange tijd, leegstaand pand toe te eigenen?

ITEACHYOU | 24-09-10 | 14:14

@Neuswabenland | 24-09-10 | 14:12
En wat schiet je er mee op dan, dat die vastgoedmagnaten gehinderd worden?
Of gewoon afgunst, omdat jij ergens in een rijtjeshuis crepeert?

An die ARBEIT | 24-09-10 | 14:14

@ Neuswabenland | 24-09-10 | 14:12
True. Dan geef ik toch echt liever een kraker een hand.

Pa Cartwright | 24-09-10 | 14:14

@Superior Bastard | 24-09-10 | 14:09,
Ja, idd. Wat is er mat haar gebeurd trouwens? En waar is peter siebelt als je hem nodig hebt?

Joost Maghetweten | 24-09-10 | 14:13

@janeedantoch | 24-09-10 | 14:11
Als iemand ongevraagd gebruik maakt van mijn auto, en hem 2 weken later beschadigd terugzet, hoe noemt u dat dan?

Shadow112 | 24-09-10 | 14:13

Dan ook nooit meer krakersrellen (nl.wikipedia.org/wiki/Wolters-Noordhof...) zoals toen.. vroegah, toen had je nog geen drempels maar kuilen (kuilen op z'n Ohoh Cherso's...)
Was toch best tof om te zien hoe ze er uit gemept werden...

Drammert | 24-09-10 | 14:13

Nee vastgoedmagnaten zijn leuke mensen. Ik support elke luis in hun pels

Neuswabenland | 24-09-10 | 14:12

kapotte_stofzuiger | 24-09-10 | 14:09
Lol. En helaas nog waar ook.

Superior Bastard | 24-09-10 | 14:11

Wereldverbeteraars met bivakmutsen en knuppels....

* zucht *

Gemene Deler | 24-09-10 | 14:11

"huren, dat kan ook nog"
ja voor 900 euro exclusief, of na 12 jaar op een wachtlijst.

Maar krakers hebben het ook een mijn ogen verpest. Te lui of recalcitrant om echt te reageren op de vaak terechte kritiek uit de maatschappij. Te zelfingenomen om hun eigen scene nog eens stevig tegen het licht te houden. Wonen is een recht, en het is in mijn ogen een schande dat een kleine groep krustpunkers dat recht verkwanselen.

Overigens is kraken geen diefstal. het is kraken. Want hoewel je gebruik maakt van en dienst (dak boven je hoofd) ga je er niet vandoor met een stapel bakstenen en raamkozijnen. Het huis blijft. Geheel analoog aan software/content piraterij. Waar men het hier overigens vaak, -heel consequent- dan wel weer mee eens is.

janeedantoch | 24-09-10 | 14:11

Als krakers slim zijn, gaan ze lekker in een woonwagen wonen, dan durft justitie, pliesie en zelfs politiek Den Haag hen niet aan te pakken.

kapotte_stofzuiger | 24-09-10 | 14:09

*Mist @Campion nog steeds onder dit soort topics.*

Superior Bastard | 24-09-10 | 14:09

Zieke haatvideo??? Ik zie vooral oldstyle aktievoerders.

Dr. Mabuse | 24-09-10 | 14:08

K*t krakers, op en top hufters die moedwillig spullen van andere kapot maken. Een huis kraken, ik begrijp daar echt helemaal niets van!! Inbreken bij iemand anders en er dan blijven wonen... why why why man?? Go away!
Deze gasten zijn erger dan het hangtuig uit het hifgebergte. Ik zeg knuppel d'r op en d'r in en weg ermee!
Zo dat wilde ik ff kwijt.

Djors Boesj | 24-09-10 | 14:08

Zal dat verbod gaan helpen? Softdrugs zijn ook nog steeds bij wet verboden, maar er wordt niet gehandhaafd. Hetzelfde zal gaan gebeuren met het kraakverbod, dat hebben een aantal grote steden al laten weten.

jimbrowski | 24-09-10 | 14:08

Was damslapen niet iets uit de jaren zestig. Losten de navy boys het probleem toen niet op. Wat let ze..

Ik denk bij squatten altijd aan wat anders (en.wikipedia.org/wiki/Squatting_positi...) , maar nu ik er over nadenk vind ik die krakers ook allemaal zeikerds dus klopt het eigenlijk wel weer.

Kijk nu al weer uit naar de nieuwe Rutger. Ik hoop dat die even wordt teruggeroepen van groot verlof voor dit evenement?

Joost Maghetweten | 24-09-10 | 14:08

@Kouseband | 24-09-10 | 14:03
Iets met way of live, afzetten tegen de maatschappij, niet meer tandenpoetsen en kont afvegen. enzovoorts.

Shadow112 | 24-09-10 | 14:07

Wie neffer gonna kif up, Wie neffer gonna kif up, Wie neffer gonna kif up!

Hier in 071`is het al een tijdje rustig rond de Koppenhinksteeg, eigenlijk sinds ze eruit gezet zijn, maar dat geheel terzijde....

KaiserSoza | 24-09-10 | 14:06

ROFL om priceless spandoek:
"Kraakverbod is Cultuurverbod"

hotmint | 24-09-10 | 14:05

@Kouseband
Je bent duidelijk niet de enige. De mensen die het verbod ingesteld hebben, snappen er ook geen snars van. Heel triest dat dat soort volk wetten maakt.

Horror Skopie | 24-09-10 | 14:05

Zwervers zijn lui en ze rieken. Als het kraken stopt kunnen krakers met hun CV zo zwerver worden.

Pastor Sippenhaft | 24-09-10 | 14:05

Ik begrijp echt helemaal niets van kraken en krakers... Why in godsnaam?

Kouseband | 24-09-10 | 14:03

Bij deze roep ik op tot een tegendemonstratie. Wie doet er mee?

Shadow112 | 24-09-10 | 14:03

Onmiddellijk uitzetten (uit hun panden dan hè). Smerig dieventuig.

Superior Bastard | 24-09-10 | 14:03

Manpower, Randstad en Start, daarheen sturen en ronselen. Met een heeeel team kappers.

An die ARBEIT | 24-09-10 | 14:02

Gore smerige linkschmensen. Optiefen met dat kraak volk. Ga een baan zoeken. Dan kun je heel misschien nog wat van je leven maken. BAH!

Shadow112 | 24-09-10 | 14:02

haatvideo.. haatvideo...
een gemiddelde ruktor aflevering is meer haatvideo
en ook zieker

ulk | 24-09-10 | 14:01

Much ado about nothing, bovendien niet grappig. Next!

Gnothe_Seauton | 24-09-10 | 14:01

Catchy deuntje wel, onder die video. En leuke mensen ook.

vetkleppert | 24-09-10 | 14:01

Kan het niet vaak genoeg zeggen... Wat een triest volk...

Spikkel | 24-09-10 | 13:59

"En niet te vergeten, fascisten etc niet welkom"
dat zijn waarschijnlijk alle mensen die tegen het kraken zijn

bobdobalina | 24-09-10 | 13:58

Zolang er nog krakers zijn, zijn er leegstaande panden nodig...

DeDatumEnTijd-> | 24-09-10 | 13:58

Echt, er gaan zo ont-zet-tend veel gemeenten balen dat er niet meer gekraakt kan worden. De stok om wat met de leegstaande panden te doen, is nu verdwenen. Lijkt het.

Horror Skopie | 24-09-10 | 13:58

Die hele kraakscene kan mij gestolen worden.

patat - generatie | 24-09-10 | 13:57

Zolang er nog huisjesmelkers zijn, zijn er krakers nodig...

da wizard | 24-09-10 | 13:57

En Nederlands schrijven is best wel moeilijk:
"Voor iedereen… jij of jou organisatie… De lijst is lang.. "

illuvatar | 24-09-10 | 13:54

Linksmensen.....*walg*

illuvatar | 24-09-10 | 13:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken