Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Creatief boekhouden met Ahmed Marcouch

kassa.jpgHoe zit dat nou. We hadden in Nederland toch een scheiding tussen kerk en staat? Zeggen niet alleen wij. Zegt ook PvdA-burgemeester Eberhard van der Laan. Probleem is alleen dat er wel degelijk geld via overheid naar allerhande bidgezelschappen gaat. Geldstromen die lastig te stoppen zijn, want compleet ondoorzichtig. Zegt weer een andere PvdA’er. Volgens fittieman Ahmed Marcouch word je als bestuurder reuze creatief wanneer je geld in de religieuze donatiesok wil achterlaten. Gevalletje boekhoudkundig goochelen en je hoort d’r niemand meer over. Marcouch in Trouw: “Ik werd een wolf in schaapskleren genoemd en kreeg een motie van wantrouwen aan m’n broek omdat ik zogenaamd de scheiding van kerk en staat aan mijn laars lapte. Als je als gemeente zulke reacties kunt verwachten, word je creatief”. Dus wordt het suikerfeest door de gemeente ingeboekt als een studiedag voor docenten. Want onwijze leerzaam dat gedoe met suiker. En voor de goede zaak is alles geoorloofd. Waar zouden we zijn zonder steun van de lokale minaretbeklimmer? Marcouch nog een keer: “Als je, zoals ik, radicalisering onder jongeren wil aanpakken, heb je de steun van de moskee en imam nodig”. Tsjing tsjing! Nou Marcouch, allemaal leuk en aardig, maar zulke boekhoudkundige trucs zou je eens in het bedrijfsleven moeten proberen. Goed voor hem. Voor de PvdA gelden andere regels.

Reaguursels

Inloggen

@ YoungEnoh | 25-09-10 | 10:43
Jij snapt er echt niks van. Het gaat niet om het geld. Het gaat erom dat "volksvertegenwoordiger" Marcouch met leugen en bedrog zijn eigen islamitische willetje wil doordrukken.

Ivoren Toren | 26-09-10 | 09:11

Hoeveel denken jullie dat de intocht van Sinterklaas kost of de kerstboom op de dam, of de subsidie voor de EO?

stelletje fucking hypocriten

YoungEnoh | 25-09-10 | 10:43

funkyd | 24-09-10 | 11:50

niet exclusief verbehouden aan moslims.

vanhetgoor | 24-09-10 | 22:49

Moslims zijn net mensen, kapitalisten doen precies hetzelfde eigenlijk wil ieder mens zoveel mogelijk geld en doen ze er alles voor. De katholieke kerk is veel rijker dan de meeste islamitsche organisatie en de zionistische beweging ook. Vandaar dat Israel tanks gebruikt ipv stenen. Golf Arabieren hebben enorm geluk met hun olie. De enige zelfvoorziene moslim staten zijn geloof ik Iran en Maleisie.

De koran zegt niet dat moslims zich moeten misdragen op straat of mensen moet bedriegen. Helaas bestuderen de meeste mensen hier de islam alleen vanuit de media en Wilders, maar geen eigen onderzoek door de koran plus de hadieths en de verschillende leerscholen. Er bestaat geen 1 islam het is heel pluraal in de koran staat ook dat er 99 visies op de islam is en dat er maar 1 de juiste is.

kies maar uit.

Dutch_Paki | 24-09-10 | 23:51

vanhetgoor:
HEERLIJK!
En ook toch nog genuanceerd!
Echt HEERLIJK!

pennestront | 24-09-10 | 23:34

Ik zal het langzaam uitleggen zodat ook de minder snuggere snuiters het kunnen begrijpen. Bijvoorbeeld nemen we een almachtige Allah die hemel en aarde geschapen heeft, hij is omnipresent en ook nog eens almachtig. Ter vergelijking nemen we de oom van Donald Duck, hij is de rijkste eend van de wereld, hij heeft pakhuizen vol met geld. Waarom heeft Walt Disney een eend geschapen die ontzettend rijk is, en waarom heet de Heilige Profeet Mohammed een Allah geschapen die alles kan behalve geld poepen!
Stel nu dat er echt een Allah was bedacht die ook nog een bankbiljetten kon scheppen dat was het niet nodig geweest dat de jonge Marokkaantjes oude dametjes gaan beroven, en dat imams na het vrijdagmiddag-gebed hun hand in de collectezak steken. Het begon al met de Heilige Profeet van Allah die oorlogen moest voeren, en buit wilde hebben, en 20% van de buit van andere moslims wilde hebben. Kortom de hele islam is één groot roversnest!
Dan kan men lullen tot men een ons weegt, vrome praatjes houden over scheiding tussen moskee en staat, uit de nek kletsen over de betrouwbaarheid van Marcouch, en dat hij zo liberaal is, en toch sociaal-democraat. Maar hij blijft deel uit maken van dat roversnest, die stelende groep met rand-debielen en randcriminelen. De hele islam is alleen verzonnen om een grote groep tuig onder één paraplu te vangen, de geldstroom te reguleren en er zelf goed beter van te worden. Er is geen god die Allah heet, er is alleen een groep met achterlijke klootzakken die alles verneukt wat ze kunnen, het maakt niet uit wat. Zolang er maar winst uit te halen is. Het maakt geen verschil of men zich moet voordoen als liberaal en gematigd, of dat men aanschuift bij de sociaal-democraten, de groen-linksen of de gristenen. Het maakt geen flikker uit, zolang er maar geld wordt toegeschoven in de richting van de broeders.
Eigenlijk is alles wat met Allah te maken heeft een deel van een grote truc om aan geld te komen, Allah kan werkelijk helemaal niets. Het enige dat moslims kunnen is onder valse voorwendselen subsidie verkrijgen, oplichting, steunfraude en zelfs gewone berovingen zoals de Heilige Profeet van Allah het heeft voorgedaan.
De enige manier om dit soort dingen weg te krijgen is om elke moslim stuk voor stuk te vertellen wat de werkelijke reden is waarom ze zakat moeten betalen aan de moskee. En dat die Heilige Profeet van de Barmhartige Erbarmer een stuk stront is die het niet eens waard is om door schurftige honden geneukt te worden. Want zeg nou zelf, als er werkelijk een almachtige Allah was geweest dan hadden de moslims niet in Nederland hoeven bedelen om geld voor hun organisaties. Als er echt een Allah had bestaan dan zou hij toch geld kunnen schijten!

vanhetgoor | 24-09-10 | 22:49

PVDA-corrupt tuig FAIL #1.005.736

Dubbele Halve Zool | 24-09-10 | 22:46

Hiermee bewijst Marcouch dat hij dus echt een wolf in schaapskleren is. De islamisering van Nederland is belangrijker dan de wil van de gemeenteraad. En dat noemt zich volksvertegenwoordiger...

Ivoren Toren | 24-09-10 | 21:00

Marcouch onderstreept met zijn handelwijze (en zijn zienswijze) dat frauderen met gemeenschapsgeld bij de allochtone gemeenschap een gewone en toelaatbare zaak is.
Ik ben heeeel benieuwd wat de Het Heilige Boek van de Islam hierover zegt.
Zal wel een variant zijn op "Het doel heiligt de middelen".
Wie het weet mag het zeggen.

Pierus | 24-09-10 | 16:08

Het is altijd het zelfde met de PVDA,Iemand die niet uit Nederland komt,word in de watten gelegd(je moet dan geen Westerling zijn) en krijgen alles maar toe gestopt.Kinderopvang,Taxi ritjes(ze weten de weg in de stad niet en het is te ver om te lopen),rollators en race wagen(invalide cars) die een Nederlander gedeeltelijk zelf moet betalen en de modernste rolstoelen met motortjes.
Dit allemaal uitgevonden en uitgedokterd door onze alle grootste geldschieter (PVDA) wegwerp geld in een bodemloze put van de punttoren gebouwtjes. De autochtone Nederlander en Westerlingen moeten die bedragen ophoesten (moslims mogen geen belastingbetalen).Een heerlijk land is Nederland onder de Rood Rode Pvda en D66 en Groenlink's

jezuz | 24-09-10 | 15:04

Er wordt toch niet verondersteld dat boekhoudkundige trucs in het bedrijfsleven niet kunnen en niet voorkomen of zwaar wordt bestraft? Dat zou namelijk bijzonder naïef zijn.

Leute | 24-09-10 | 14:54

Zeer dubieuze integriteit heeft die man.

Word er zo moe van.. | 24-09-10 | 13:37

"Als je, zoals ik, radicalisering onder jongeren wil aanpakken, heb je de steun van de moskee en imam nodig.”
De Drogreden van Marcouch. We moeten de steun van zijn zogenaamd gematigde islam inroepen, want anders... Dat is geen sociaaldemocratie, dat is pure dawa.

Whimpysinger | 24-09-10 | 13:30

't Zijn altijd weer die socialisten :(

Cinq-Marquis | 24-09-10 | 13:15

@ Dutch_Paki | 24-09-10 | 10:41

uhm waar geef ik allochtonen de schuld?

Ik denk dat jij en ik het meer met elkaar eens zijn dan je denkt....

ps.
leesdit nog eens "in je eigen verrotte subsidie slurpende elitaire kutwereld"

ox | 24-09-10 | 13:02

BroodenSpelen | 24-09-10 | 10:46
widtvoet ® | 24-09-10 | 10:53

Het wordt steeds erger. NL moet een lijn trekken NU.

ecologiste | 24-09-10 | 12:42

Uiteraad maakt de PvdA zijn eigen wetten, kiest zijn eigen ambtenaren, eigen burgemeesters. En de allochtonen mogen er fijn op stemmen in ruil voor kadootjes. Zolang de partij maar aan de macht blijft.
Binnenkort hebben ze een studiereis naar Peking, om het kunstje daar nog eens af te kijken.

Serafijn Lampion | 24-09-10 | 12:40

Art Vandelay Ultor | 24-09-10 | 12:23
Precies en uiteindelijk zijn het individuen die dan weer de elite vormen van het collectief. CDA en PvdA hebben er ook een handje van. Vandaar dat Marcouch zich er prima thuisvoelt. Liberalen zijn bij deze partijen volledig aan het verkeerde adres.

ecologiste | 24-09-10 | 12:32

Marcouch heeft nauwe banden met het abjecte Moslimbroederschap en moet daarom sowieso gewantrouwd worden.

'Ahmed Marcouch, tweede kamerlid voor de PvdA, laat zich door Sayyid Qutb inspireren: “wat Qutb bedoelde, is dat hij de echte islam, de islam van sociale gelijkheid en gerechtigheid, niet meer in de samenleving herkende. Dat is in wezen een verlichte opvatting.” Marcouch ziet de bouw van nieuwe moskeeën als “een teken van integratie”. Thomas Haidon echter stelt: “De geschriften van de 20e eeuwse islamitische ‘vernieuwers’ (Hasan Al’Banna, Sayyid Qut’b, Abi Al’a Al Mawdoudi en [de nazi-oorlogsmisdadiger] Haj Amin Al Husseini) tonen een benadering die overeenkomt met het fascisme. Wanneer men de geschriften en leerstellingen bestudeert van deze personen die in de islamitische wereld gevierd worden, en de ideologische basis vormen van het volledige scala aan islamitische organisaties en bewegingen, van de Ikwan tot aan Hamas en Al’Qaeda, is er geen misverstand mogelijk over de overeenkomsten en gemeenschappelijke kenmerken met het fascisme van Giovanni Gentile of Carl Schmitt, met name het dédain voor de democratie en de fundamentele rechten van de mens, ten gunste van de rechten van het collectief.”'

www.libertiesalliance.org/2010/08/03/i...

Art Vandelay Ultor | 24-09-10 | 12:23

Amsterdam is geweldig in het verstrekken van subsidies aan religieuze organisaties en zaken die slechts voor immigranten bedoeld zijn:

o.a. (wat ik er zo even uit heb kunnen halen)

* katholieke ouderenbond, christelijke ouderenbond, moslim ouderenbond.
* Joods tafeltje dekje (hoort bij joods maatschappelijk werk)
* Mozeshuis
* ASKV (stichting die illegalen in nederland wil houden)
* Aslan muziek
* Marmoucha (promotie maroc-cultuur)
* Bijbels Museum
* Stichting Chen Hui
* Joods Maatschappelijk Werk (voor als je cohen heet, anders niet)
* Chinese ouderenvereniging Tung Lok
* Stichting Rechtswinkel Migranten
* Migrantentelevisie
* Stichting Brasa (huizen bouwen in Suriname)
* Africa in the picture (filmkloep voor afrikezen)

en last but not least... WTF 12.2 miljoen voor het ROC... o.a. voor inburgeringscursus etc...
bron: begroting 2010 amsterdam.nl/aspx/download.aspx?file=/... PDF pagina 470 en verder.

Dit zijn overigens alleen de subsidies van de gemeente amsterdam en niet van de stadsdelen. Stadsdelen verdelen het geld zelf. Waar dat geld eindigt is vaak onduidelijk. Dit is hetgeen die Marcouch ook doet. Wegsluizen. Dus fraude. Gelukkig heeft de gemeente wel een verzekering tegen fraude. Waarschijnlijk omdat ze wel weten dat die Marcouch sjoemelt.

PVDA-knuffelstad. Hoogste schuldenlast per inwoner in Nederland. 7000 euro in 2008. www.vng.nl/eCache/DEF/1/00/571.html

Boeletproef | 24-09-10 | 12:23

@Dutch_Paki
je naam veraad je afkomst
switsal terug vraagt?

betominice | 24-09-10 | 12:20

Marcouch ziet er op het moment alleen de goede kant van de creativiteit in, maar voorziet niet dat je het ook kan misbruiken. Stel je het volgende eens voor:
In de Indonesische provincie Jambi willen ze 12 jarige meisjes op hun maagdelijkheid controleren alvorens ze naar de middelbare school mogen.
www.thejakartapost.com/news/2010/09/22...
Met wat extra creatief boekhouding, kan theoretisch zo'n verderfelijke maagdelijkheidscheck ook hier gaan plaatsvinden.

polt | 24-09-10 | 12:15

koerbagh ® | 24-09-10 | 11:58
Je ziet hier duidelijk hoe hij zijn positie ziet, hoe hij úberhaupt vindt dat een politicus kan en mag manoeuvreren als het om Islam en radicalisering gaat. Steun van de moskee, steun van de imam, prima, mooi meegenomen, maar dan niet bij voorbaat op hun voorwaarden, zeker niet als die voorwaarden niet stroken met wat wij hier in Nederland met elkaar hebben afgesproken en waar wij hier in Nederland, niemand uitgezonderd, op afgerekend moeten kunnen worden.

Schoorsteenveger | 24-09-10 | 12:07

Een niet al te intelligente ex-magazijnmedewerker (hij ruste in vrede btw) poneerde altijd het volgende indien de allochtone medemens werd aangesneden:

De eerste maand hebben ze heimwee
De tweede maand hebben ze WW
De derde maand hebben ze een BMW...

Inspektor Gurkenfick | 24-09-10 | 12:01

“Als je, zoals ik, radicalisering onder jongeren wil aanpakken, heb je de steun van de moskee en imam nodig”

En daar gaat Achmed dus de fout in. Om radicalisering aan te pakken moet je je juist afwenden van moskee en imam.
www.youtube.com/watch?v=exmn3h79hQg

koerbagh ® | 24-09-10 | 11:58

Marcouch heeft heel veel goeds in Slotervaart gedaan maar hij ging mij soms ook te ver als het ging om de scheiding van kerk en staat. Een vrije dag voor het suikerfeest hoort daar wat mij betreft niet bij. Maar koran lessen op openbare scholen aan de orde stellen (hij kreeg er geen steun voor)?
Hij heeft overigens ook veel subsidies weggehaald bij organisaties die slecht werk leverden en is op dubieuze wijze door diezelfde organisaties uit de wijk verdreven. Zijn opvolger Badoud (zie Powned uitzending van gisteren) vind ik een beter voorbeeld van creatief strooien met belastinggeld. Maar die Badoud komt dan ook van Kroymans.

Simon_GS | 24-09-10 | 11:57

Hoezo, dat zou je in het bedrijfsleven moeten proberen? Die hebben dit soort schimmige constructies juist uitgevonden. Ik ben zelf met accountancy gestopt omdat ik onpasselijk werd van alle boekhoudkundige trucjes om maar geen winstuitkeringen of belasting te hoeven betalen.
Laat onverlet dat het belachelijk is dat ze overheidsgeld uitgeven om het Suikerfeest te sponsoren. Maar dan mogen ze ook wel eens kijken hoeveel belastingvoordelen en subsidies er naar andere kerken en religies gaan.

Urf | 24-09-10 | 11:54

Ja de PvdA is er voor u mensen. De islam trouwens ook. Als iedereen even op de muis van de hand wil blazen dan kan de islam snel en relatief pijnloos rectaal ingebracht worden. Kijk naar de zegeningen van de islam in andere landen! Armoede, oorlog, onderdrukking van vrouwen en niet moslims, achterlijkheid, doodstraf en lijfstraf. Dat we hier nog niet de barricades op zijn gegaan is me een raadsel. Ik hoop dat de tempeliers uit hun graf opstaan.

funkyd | 24-09-10 | 11:50

Die Marcouch heeft toch iets met 'the muslim brotherhood.'
Marcouch heeft zich in het verleden (kan ik mij herinneren)
positief uitgelaten over deze radicale club.
Ja, het blijft toch zo'n man met drie gezichten.
Hollanders trappen erin. Altijd maar respect, altijd maar tolerant.
Hoe naïef kun je zijn.

strikdewepstroper01 | 24-09-10 | 11:47

Hij is dus ook lid van de regentenkliek fraude en bedrog.

feddepetje | 24-09-10 | 11:43

Ahmed Marcouch IS een wolf in schaapskleren, niet alleen vanwege het gerotzooi met subsidiegelden maar ook omdat hij zogenaamd opkomt voor Joden en homosexuelen maar ondertussen de jongeren die verantwoordelijk zijn voor het bashen van deze groepen lief over hun bolletje aait. En dan nog durven roepen dat hij de moskee en de Imam nodig heeft om radicaliserende jongeren aan te pakken........... wat een gelul! Die moskee en imams zijn juist de drijvende factor achter het geheel!!

Bedplassert | 24-09-10 | 11:27

Okay. Dit is een duidelijk geval van fraude. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Fraude OM zou hier tegen moeten optreden. Echter wie gaat aangifte doen.

DiKKoe | 24-09-10 | 11:21

@ Dutch_Paki | 24-09-10 | 10:41
Dat het een verrot systeem is, of in ieder geval disfunctioneel, ben ik met je eens.
Mag ik je de vraag stellen in hoeverre het tegeltje van illuvatar | 24-09-10 | 10:36 op jou van toepassing is?
Op het moment dat er verschillende mensen die verschillende religies praktiseren een klein stukje land met elkaar moeten delen, is het wel zo handig dat er ten minste respectvol met elkaar wordt omgegaan.
Zelfs in Jeruzalem kunnen ze dat. Niet altijd, maar toch.

De Gooise Matras | 24-09-10 | 11:08

De La Puerco | 24-09-10 | 10:24
Hou op schei uit man, ik links, zo'n goeie hebben we nog niet gehad. Je moet leren lezen, maar dat slaan dat soort aangebrande heetgebakerde figuren zoals jij wel vaker over, dan had je begrepen dat ik alleen maar het onjuiste argument bestreed dat dit soort zaken niet in het bedrijfsleven voorkomt. Dat was alles, verder niks.

DL3bier | 24-09-10 | 11:02

@Necrosis / @Napauleon : Dank. Maar net als N. vind ik ook Marcouch eigenlijk +3. Had liever een èchte PvdA-er in dit topic gezien.

Rechtsdoor Lul | 24-09-10 | 11:01

Ik ben absoluut tegen die schimmige contracten! Ik heb altijd braaf betaald, wist ik veel dat ik zo'n stom lease contract getekend heb.
LOL (alleen voor hen die het Duits beheersen):
www.youtube.com/watch?v=sK6VySzddPY

ecologiste | 24-09-10 | 11:01

@Dutch_Paki | 24-09-10 | 10:30
Het artikel gaat over geldstromen binnen de gemeente Amsterdam, dus snap ik niet waarom u de Jager er met de haren bijsleept. En kunt u uitleggen waarom Israel genoemd moet worden in dit verhaal?
Nee, ik heb geen PVV gestemd.

rara | 24-09-10 | 10:59

Radicalisering van jongeren aanpakken met de steun van de moskee en de imam?
Dit riekt naar grote onzin en een drogreden om de positie van de imam en de moskee gratis en voor niets dieper te verankeren in de NL-maatschappij. Eng.

De Gooise Matras | 24-09-10 | 10:59

*pdf! waarschuwing van hierboven wegpoetsen doet*

widtvoet ® | 24-09-10 | 10:55

@Rechtsdoor Lul 10:21
Waardevol!

Napeauleon | 24-09-10 | 10:45

Superior Bastard | 24-09-10 | 10:35
Iemand wees me erop ;)
Ben opeens een stuk pragmatischer in m'n denken.
* Mipapo oppoetsen doet, Lupa klaarmaakt en Nukubu's het nakijken geeft.

Napeauleon | 24-09-10 | 10:44

PvdA doet alleen maar creatief boekhouden.
Alle PvdA regenten willen natuurlijk hun inkomens verzekeren en uit de subsidiepot halen wat er te halen valt.
Het is en blijft PvdA.

ox | 24-09-10 | 10:36

De VVD'ers zijn pas elitair. Waarom is het land verrot?? Komt dat door allochtonen?? Nee het systeem is verrot en dat los je niet op door allochtonen eruit te gooien, want het verotte systeem bestaat dan nog steeds.

Dutch_Paki | 24-09-10 | 10:41

Eerlijk delen. Voor elke euro naar de sprookjesboek aanhangers, ook één naar de atheïsten/humanisten.
Deal!

BroodenSpelen | 24-09-10 | 10:40

@Superior Bastard | 24-09-10 | 10:39: Waarschijnlijk zijn dat mensen die genieten van die lekkere lijven.

Andre Rieu | 24-09-10 | 10:39

ox | 24-09-10 | 10:36
Er kijken ook 1,5 miljoen Nederlanders naar Oh Oh Chersso..

Zouden dat dezelfde mensen zijn die niet doorhebben dat Wilders partijprogramma veel meer overeenkomsten vertoont met dat van de SP dan met dat van de VVD?

Superior Bastard | 24-09-10 | 10:39

repulse | 24-09-10 | 10:21
".. er had nooit een subsidie mogen worden verstrekt." Juistem. Maar dat is een andere kwestie. We voelen allebei aan hoe de vork aan de steel zit. Subdidies worden misbruikt om politieke redenen. En als openlijke misbruik niet meer mogelijk is omdat inmiddels glashelder is wat voor een pappen-en-nathouden-strategie hierachter schuilgaat, dan vindt Marcouch het acceptabel om de kluit maar te gaan belazeren en ondergronds te gaan.

Schoorsteenveger | 24-09-10 | 10:37

@ alle linksch menschen

jullie helpen Nederland naar de kloten, raar he dat zo'n malloot als Wilders 1.5 miljoen stemmen krijgt. Natuurlijk, volgens jullie zijn het de "domme" Nederlanders die op zo'n "populist" stemmen. Nou dan heb ik nieuws, droom lekker verder in je eigen verrotte subsidie slurpende elitaire kutwereld en blijf vooral de "domme" mensen bang maken voor de "wereldschokkende" gevolgen die Wilders dit land zal bezorgen. Stap eens van je roze multiculti wolk en accepteer eens dat de meerderheid (nee niet alleen Wilders stemmers) het zat is in dit door en door verrotte land!

ox | 24-09-10 | 10:36

De islam verbiedt de scheiding tussen kerk en staat, maar moedigt aan de taqiyya toe te passen.
Laat gelovigen geen ongelovigen als vrienden en bondgenoten nemen in plaats van gelovigen. Wie dit doet zal geen relatie meer hebben met Allah - tenzij je alleen jezelf beschermt tegen hen uit voorzorg" (3:28)

illuvatar | 24-09-10 | 10:36

Napeauleon | 24-09-10 | 10:29
Ah, u heeft het handboek soldaat ook gelezen?

Superior Bastard | 24-09-10 | 10:35

Niet alleen in A'dam zijn ze creatief met schoolgeld.Ook in Dordrecht gaan alle 14 openbare lagere scholen twee dagen op slot omdat al die leraren in een hotel bij moeten leren.Deze twee studiedagen vallen precies tijdens het suikerfeest.
Om gezeik te voorkomen......
O ja,wegens minder toeloop moet het openbaar onderwijs in Dordrecht zwaar bezuinigen.

swassannuf | 24-09-10 | 10:30

rara | 24-09-10 | 10:13

De minister van financiën is een CDA'er Jan Kees de Jager dus uw belastingen worden niet door de PvdA beheerd. Daarvoor moest een Pvda'ér de kapitalisten die trouwens op de VVD stemmen beschermen(lees bankiers).

De PVV zal niets veranderen en ook uw geld verkwisten aan Isrealische hobbies en aan super rijke mensen, want de PVV is gewoon een mini versie van de VVD alleen wat extremer en met sociale punten om het electoraat te winnen en dan vervolgens keihard te laten vallen. Kijk maar wat er met de AOW eis gebeurd is.

Om jullie uit een natte droom te helpen de PVV gaat niks wezenlijks veranderen, alleen meer ellende en tegenstellingen.

Dutch_Paki | 24-09-10 | 10:30

@Rechtsdoor Lul 10:21
+ heel veel

necrosis | 24-09-10 | 10:30

had echt het idee dat Markuch een goede moslim was. Dom dom dom. Gewoon een slimme moslim die op de voor hem juiste plaats aan de knoppen draait. Kut wat een ellende die PvdA. Ik begrijp nu ook beter waarom Cohen hem naar den haag wilde halen. Markuch is Master in fraude! Samen met Cohen het duo list en bedrog.

Dulf | 24-09-10 | 10:30

Volgens de koran behoren alle bezittingen en geld toe aan moslims.
U als ongelovige mag alleen bezit hebben, zolang het niet door een moslim is opgeëist.

No guts no glory | 24-09-10 | 10:29

Als het Marcouch niet was geweest zou ik een "scheiding van hoofd en romp" hebben voorgesteld.
Alleen die Marcouch lijkt me wel te deugen, ik heb 'm nog niet kunnen betrappen op eigengewin, snoepreisjes of echte geldsmijterij. Hij lijkt oprecht gefocust op oplossingen en spreekt ook baardmans aan. Hij doet zijn best.
(Dat deed Hitler trouwens ook)
De scheiding/ontkoppeling van kosten en inkomsten. Dat blijft en da's jammer.

Napeauleon | 24-09-10 | 10:29

@nu even niet | 24-09-10 | 10:24
Nee hoor, een wolf in wolfskleren, maar als je daarop wijst zegt Job dat alleen wilde wolven gevaarlijk zijn, deze is getemd en volkomen betrouwbaar.
Dat hij af en toe wat eten afpakt van de andere schapen en deze stiekum aan andere wolven geeft, grijs of zwart, dat is een aanwinst voor onze samenleving.

illuvatar | 24-09-10 | 10:29

Schrijver van dit 'artikel' begrijpt niet helemaal het concept van 'scheiding van kerk en staat'. Hint: het betekent niet wat je denkt dat het betekent.

A.de Knaller | 24-09-10 | 10:28

Van de vrienden van Google:

- subsidieloket 32.700 resultaten
- subsidieloket amsterdam 19.700 resultaten

widtvoet ® | 24-09-10 | 10:27

Volgens mij is Marcouch een wolf in schaapskleren!

nu even niet | 24-09-10 | 10:24

DL3bier | 24-09-10 | 10:10
Omdat het bedrijfsleven het doet, moeten overheids-ambtenaren (voor god en vaderland) het ook maar doen.

Het is werkelijk bizar hoever u durft gaan om fraudererende overheidsdienaren vrij te pleiten.

Diezelfde overheid legt boetes en gevangenis straf op voor het ondeugdelijk bijhouden van de boeken door het bedrijfsleven. Dat rare met twee maten meten typeert natuurlijk wel de moslim knuffelende linkse metaal uitgedaagden, zoals u.

De La Puerco | 24-09-10 | 10:24

@GoogIeIaar | 24-09-10 | 10:21
Ja, maar dat zei hij 107 dagen geleden ook.

illuvatar | 24-09-10 | 10:23

PvdA en boekhouden. Een rare combinatie.

henkojenko | 24-09-10 | 10:23

En aan dit soort linkse hobby's gaat Mark met zijn kornuiten een einde maken, eindelijk!

GoogIeIaar | 24-09-10 | 10:21

Ja, in het bedrijfsleven proberen.. probeer daar maar eens een boekhoudkundige truc uit te halen.

Dat kan niet. Willen ze niet. Doen ze niet aan. Vinden ze moreel fout, boekhoudkundige trucs...

Sjors W. | 24-09-10 | 10:21

Schoorsteenveger | 24-09-10 | 10:13
Noem eens 1 reden waarom de website van hieronder gelinkt subsidie zou mogen ontvangen?
www.arrayaan.nl/
De subsidie is inmiddels gestaakt, maar er had nooit een subsidie mogen worden verstrekt. Door die subsidie verstrek je legitimiteit aan een abstract geheel als dat religie is.
Wat is het algemeen nut voor de samenleving als geheel dat een dergelijke site bestaat?
Dat is er niet, dus zou de samenleving ook niet moeten opdraaien voor de kortzichtigheid van beide partijen( in dit geval de subsidie verstrekker en de subsidie ontvanger)

repulse | 24-09-10 | 10:21

Er moet in Nederland een scheiding komen tussen belastinggeld en PvdA.

Rechtsdoor Lul | 24-09-10 | 10:21

De PVDA is een eng naargeestig clubje sjoemelaars, die schijt hebben aan de democratie en regels.

StijlvolRechts | 24-09-10 | 10:21

Feitelijk zegt hij: Het is maar goed dat ik de kluit belazer, anders krijgen we hier te maken met terroristische aanslagen.

Pragmatisme in optima forma.

Superior Bastard | 24-09-10 | 10:21

Gemeenschapsgeld naar mosketen/ imams sluizen om radicalisering van de jeugd tegen te gaan?
Die man is zelf marokkaan en zou beter moeten weten.
De jeugd heeft gewoon ijzeren discipline nodig, niets mis met een paar corrigerende tikken...

necrosis | 24-09-10 | 10:20

Krankjorum word ik van dit soort nieuws. De beste man geeft gewoon ronduit toe dat hij de kluit belazert. En dat alles om maatschappelijke ontwikkelingen op te hangen en afhankelijk te maken van een religieus instituut als de Islam. Onbegrijpelijk.

Andre Rieu | 24-09-10 | 10:18

Kortom: Marcouch doet een Duyvendakje.

uninvited guest | 24-09-10 | 10:18

De dubbele agende van Marcouch is weer duidelijk. Oprotten met dit soort types. Het enige wat de politiek op dit moment nodig heeft is geloofwaaridgheid. Die is nu wel helemaal compleet verdwenen. Maar goed, dat is ook geen wonder. De mediterrane types zijn altijd al vrij opportunistisch en corrupt geweest. Hoe lang nog hebben wij geduld met dit soort vreten?

mr_atheist | 24-09-10 | 10:17

@vip33 | 24-09-10 | 10:12
Daar heb jij helemaal gelijk in. Het kan niet duidelijk genoeg worden dat de PvdA een islamiserings- en immigratie-orgaan van Marokko en Turkije is. Die Cohen verziekt dat beeld met zijn autochtone babyboomverschijning.

Fijnstoffer | 24-09-10 | 10:17

GormSuil | 24-09-10 | 09:52
Dus de overheid mag de burgers misleiden, dat is pragmatisch omdat het bedrijfsleven een bordeel is. Interessante stelling van u.

Nu even anders: Dus het bedrijfsleven mag misleiden, omdat de overheid dat ook doet.


Natuurlijk bedoelt u, dat alleen iedere truc/oplichting/bedrog van links is toegestaan, maar kwam het wat debiel uit uw strot/toetsenbord, duidelijker zijn aub. Apropos ga eens deaud of zo.

De La Puerco | 24-09-10 | 10:16

Creatief boekhouden (door bestuurders dan.....) verhoudt zich tot ondemocratisch, eigengereid, achterlijk, disciminerend handelen als leverworst tot vleeswaar.

pennestront | 24-09-10 | 10:16

@vip33 | 24-09-10 | 10:12
Nog niet, de tijd is nog niet rijp. Pas als de heilige maanden voorbij zijn krijgt deze stroman waar hij recht op heeft.

illuvatar | 24-09-10 | 10:15

Ik houw dur over op,ik kan niet meer.De partij van de argelozen heeft mij helemaal murv gemaakt.

streknek | 24-09-10 | 10:13

@Dutch_Paki | 24-09-10 | 09:56
De interne geldstromen van de PVV waar u aan refereert zijn geheim, en dat is toegestaan. De geldstroom waar het hier over gaat is geen intern PVDA partijgeld, maar ons belastinggeld dat door de PVDA wordt (wan)beheerd. Wezenlijk verschil.

rara | 24-09-10 | 10:13

repulse | 24-09-10 | 10:00
Een subsidie wordt gegeven voor een bepaald initiatief, gesteld natuurlijk dat dit initiatief volgens de geldende regels inderdaad voor subsidie in aanmerking komt. Of dat initiatief door een religieuze groepering dan wel door een niet-religiieuze groepering wordt ingestart doet in principe niet terzake. Wat Marcouch doet is heimelijke steun aan één religieuze groepering verkopen als initiatief-dat-voor-subsidie-in-aanmerking-komt.

Schoorsteenveger | 24-09-10 | 10:13

Ahmed Marcouch is top! Hij zou de PvdA moet leiden ipv Job Cohen.

vip33 | 24-09-10 | 10:12

Hij is er wel eerlijk over. Omdat het Amsterdam is verbaast de rest me niet zo.

Bokito ergo sum | 24-09-10 | 10:10

Hahaha, die van Koetsveld heeft tot nog toe zeker alleen op de burelen van GS gewerkt, dat soort boekhoudkundige trucs is schering en inslag in het bedrijfsleven, alleen kun je daar geen beroep doen op de wet openbaardheid bestuur en heeft men er geen zicht. Iets met een balk en een splinter.

DL3bier | 24-09-10 | 10:10

@Caveman48 | 24-09-10 | 10:06
U sponsort in het geniep de organisaties die u verachten en omver willen werpen?

illuvatar | 24-09-10 | 10:09

Ze gaan lekker daar in Amsterdam. Pownews liet ons gister al zien dat (gekleurde) ondernemers in 020 gewoon gratis en voor niets geld konden ontvangen om een bedrijfje op te starten...

gozahtje | 24-09-10 | 10:08

Vooropgesteld: PvdA = Fail, walgelijk, despotisch, regentesk en moet eigenlijk gewoon weggejorist worden.

MAAARRRR... ik werk bij een aannemer en zie dezelfde trucs in het groot voorbij komen. We moeten hier niet islamitischer dan de imam gaan zitten zijn...

Caveman48 | 24-09-10 | 10:06

In normaal Nederlands zouden we dus zeggen dat deze lul de zaak gewoon bedonderdt !

Frederik Puntdroad | 24-09-10 | 10:04

Dutch_Paki | 24-09-10 | 09:56
De enige sociale zekerheid die je krijgt van de pvda is dat de burgerT, die gewoon werkt en zijn best doet om zijn leven een goede invulling te geven wordt uitgeknepen, terwijl het asociale tuig verzekerd is van een uitkering en villa's. Afschaffen per direct die hele verzorgingsstaat, je eigen broek op houden en anders loop je maar in je blote hol!

repulse | 24-09-10 | 10:04

Dit is dus gewoon fraude... ooit lang geleden (voordat de colonne allochtonen werden binnen gehaald) stond Nederland in de top 6 van landen waar het minst werd gefraudeerd. Ben benieuwd tot welk bedenkelijk niveau we zijn afgegleden.. iets met bananen vrees ik

Karel Kruizenruiker | 24-09-10 | 10:01


Wie moet de wet handhaven in dit land dan volgens Marcouch? De Imam en de moskee.? Nee toch?

En als ik overtredingen bega, krijg ik dan de politie op mijn dak, of de imam en de moskee?
Omdat ik dus blanke nederlander ben verdwijn ik in gevangenis, en moslimjongeren krijgen een praatje van de imam als ze wat flikken?

Creaguurder | 24-09-10 | 10:01

Creatief omgaan met belastinggeld wordt de burger doorgaans pijnlijk voor gestraft.
Mag ik hopen dat Agghmet vanavond geen job meer heeft? Dank u!

Stroopdoos | 24-09-10 | 10:00

Schoorsteenveger | 24-09-10 | 09:53
Nee scheiding van staat en kerk betekend dat de staat geen invloed kan en mag uitoefenen op de kerk/ moskee( mooier gezegd religie) en andersom. Subsidies richting de religie, komen voort uit invloed die de religie uitoefent op de staat of de staat die bepaalde aspecten van de religie wil promoten.
Daarboven op nu ben ik anti religie, waar is mijn subsidie?

repulse | 24-09-10 | 10:00

Marcouch blijft een rare. Een echte PvdA-nepsocialist, maar ook wegbereider voor de ortodoxe islam
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/21...
( lees ook eens de reacties! )
Marcouch wilde al eerder de racist, islamofascist en superhaatbaard Al-Qaradawi naar Amsterdam halen. En daarvoor wilde meneer Marcouch een subsidie van 150.000 euro hebben. Toe maar. Haatzaaien op kosten van de gemeenschap. Hoe dom kun je zijn.

Marcouch bedoelt het wellicht goed, maar gedraagt zich als een nuttige idioot. We moeten er eindelijk eens van af dat bestuurders graaien in het gemeenschapsgeld om dat uit te delen aan reli's en haatbaarden. Daarvoor wordt geen belastinggeld betaald. En Ahmed moet eens beseffen dat het probleem niet de radicale islam is maar:
- de islam zelf,
- en mensen als hijzelf
- en partijen als de PvdA die hun beginselen verkwanselen door de islam niet te bestrijden maar te knuffelen.

Fijnstoffer | 24-09-10 | 09:59

/me mompelt iets met spijkers en laag water..

vagehond | 24-09-10 | 09:58

-weggejorist-

Dutch_Paki | 24-09-10 | 09:56

Creatief boekhouden heet dat. Gebeurt overal, ook door niet PvdA bestuurders en ook in het bedrijfsleven. En soms nog met goede redenen ook. Het komt op mij allemaal wat krampachtig over, dat eindeloze zeuren over de PvdA. 'Spijkers op laag water zoeken' heet dat!

plaklul | 24-09-10 | 09:56

Die Theo Boer heeft helemaal gelijk. Scheiding van Kerk en Staat betekent dat de overheid niet partijdig is en de ene kerk bevoordeelt ten opzichte van de andere. Binnen dit kader is het toekennen van subsidiesaan initiatieven van kerkelijke genootschappen in principe geen probleem, als die subsidies maar in alle openheid worden toegekend en controleerbaar blijven.
Maar waar Marcouch het over heeft is een vorm van heimelijke, oncontroleerbare subsidie die richting één kerk gaat. Daarmee worden alle bovengenoemde uitgangspunten genegeerd. Er wordt 'steun van de imam' gekocht om een politiek doel te bereiken.

Schoorsteenveger | 24-09-10 | 09:53

De scheiding van activa en passiva is duidelijk verankerd in onze grondwet.

Bakito | 24-09-10 | 09:53

Duh. Da's gewoon pragmatisch. In dat bedrijfleven waar jullie zo geil van zijn is het een bordeel waar de hoeren elkaar neuken. Of mis ik de boodschap hier? Oh ja, dit was een anti links hoekje van het internet. Ik dacht al wat een bruin gekleurde boodschap! Thx ben weer wakker.

GormSuil | 24-09-10 | 09:52

Vooropgesteld dat ik dit absoluut afkeur, gebeuren deze praktijken natuurlijk ook in in het bedrijfsleven om kosten weg te boeken onder andere kopjes of door met facturen te sjoemelen. Voor voorbeelden hoef ik niet eens zo heel erg ver te zoeken. Maar ja, als je ziet wat ze bij de overheid en de semi-overheid aan geld achterover weten te drukken, is het natuurlijk niet vreemd dat je dat als ondernemer/zzp'er ook gaat doen.

FrankVeer | 24-09-10 | 09:50

VanKoetsveld wint de 'spijkers-op-laag-water-zoeken' award.

Waardeloos stukje. Er is genoeg om de PvdA over te bashen, maar zoek even iets op wat wel hout snijdt aub.

Ballenman | 24-09-10 | 09:49

Roeren waar het stinkt, maar stinkt nu degene die roert?
Creatief stukjes schrijven binnen de kaders van de wet, blijft moeilijk.

repulse | 24-09-10 | 09:48

Ahmed Seven of Nine Tertiary Adjunct of Unimatrix Zero One says:
"Wij zijn de soldaten van Allah. Wij zullen uw financiële en sociale voorzieningen aan de onze toevoegen. Uw samenleving wordt aangepast om de onze te dienen. Verzet is zinloos."

illuvatar | 24-09-10 | 09:47

Wanneer gaat Marcouch met geld smijten om radicalisering onder de autochtone bevolking tegen te gaan? Moeten we eerst naar meisjes gaan psst-en? Hamas hamas roepen? Tasjes roven? Aanslagen beramen?

ZDEV | 24-09-10 | 09:47

*kuch* NSB *kuch*

Jazz87 | 24-09-10 | 09:45

Marcouch is ok!

nogeentjedan | 24-09-10 | 09:45

Ik snap niet dat Geenstijl hiervan schrikt. Als jullie daar iets meer onderzoek naar deden dan zie je dat de beerput open komt.

Stefan Hoogland53078 | 24-09-10 | 09:45

de PVDA houdt er wel van om geld uit te geven aan nutteloze dingen, en maar zeuren over de 18 miljard die de VVD wilt gaan bezuinigen.

hansjansen2 | 24-09-10 | 09:44

Was ook wel een mooi stukje op Popnieuws over dat nieuwe linoleum van de Bruna. Die nieuwe Agmed is echt zo'n heilige Imamfascist to the max.

Frederik Vijf | 24-09-10 | 09:44

Vandaar dat de kosten voor de NZ lijn uit de klauwen loopt. Alle geld zit in mohammedaanse relimeuk. PvdA=Deaud.

Hanxie | 24-09-10 | 09:43

Wie niets kan, een veroordeling heeft gehad, allochtoon is, of een uitkering geniet wordt uiteindelijk deelraadlid voor de hoofdstedelijke pvda. De voorkeur gaat uit naar iemand die minimaal aan 3 van de 4 voorwaarden voldoet.

Superior Bastard | 24-09-10 | 09:43

Day one..... they arrive
Day two..... they deceive
Day three... sharia day.

illuvatar | 24-09-10 | 09:42

Zouden die reliclubs ook genoeg werk verrichten om hun wensen te financieren,
legaal dan wel te verstaan.

Sjeng de helle | 24-09-10 | 09:42

Mag ik even heel kwaad worden?

Hanxie | 24-09-10 | 09:40

Er is geld genoeg toch? En waarom zouden we religie niet vanuit belastinggeld financieren?

/kotst

plastic zakje | 24-09-10 | 09:40

-weggejorist-

Bass Trouble | 24-09-10 | 09:39

*iets met 5e colonne mompelt...*

Der alte Fritz | 24-09-10 | 09:38

Kreatief noemt hij dat dan. Beter lijkt het om te spreken van het opzettelijk misleiden van de (deel)Raad. Een politieke doodzonde me dunkt.

widtvoet ® | 24-09-10 | 09:38

Kijk dat is pas een boekhouder!
Oeps, ikzelf mag dat natuurlijk niet want dan krijg ik boetes aan mijn broek.
Zou George Orwell dan gelijk gelijk hebben met: 'Alle dieren zijn gelijk maar sommige dieren zijn gelijker"?

Sjeng de helle | 24-09-10 | 09:37

@mezelluf: daar=door, prutser!

*kopje thee halen gaat*

Vogelbeest | 24-09-10 | 09:35

@koetsveld: onwijze =>onwijs

illuvatar | 24-09-10 | 09:35

Als je allochtoon bent mág dat toch gewoon?

Minstens de helft van de multiculturele stichtingen worden alleen maar opgelost om subsidie te vangen.

Maar wij gaan daar! Tot 67!

Vogelbeest | 24-09-10 | 09:34

Religie -100

Jax | 24-09-10 | 09:33

Zo zie je maar dat ontvangers van belastinggeld in dit land massaal kunnen frauderen en valsheid in geschrifte kunnen plegen.

Milton Friedman | 24-09-10 | 09:33

Van de PvdA kun je het niet gek genoeg meer krijgen.

Afzinken, die partij: graag nog voor het weekend.

Sheik Yerbouti | 24-09-10 | 09:32

Scheiding van moskee en staat is een beter idee!

kleingrutter | 24-09-10 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken