Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Linkse tegenbegroting nu al stuk

klaarvoortoekomst.jpeg Een betere reden waarom dat stomme rechtse kabinet er moet komen is er niet. De met veel bombarie aangekondigde tegenbegroting van de linkse partijen is nu al ontaard in een grote viswijverij. Precies een dag heeft de progressieve oprisping geduurd. PvdA, SP, GroenLinks en D66 zouden een alternatief presenteren voor de gure rechtse wind die met het aanstaande kabinet het Binnenhof op zou komen waaien. Bindende factor: Aversie tegen Wilders. En dus was iedereen het ineens met elkaar eens. Halsema en Peggold waren al vriendjes. En als een blad aan een boom wenste ook de PvdA plots dolgraag met de grote concurrent SP linkse plannetjes uit te onderhandelen. Maar in plaats van een kersvers plan voor een nieuwe linkse lente gaan de hoofdrolspelers inmiddels al rollenbollend over het tapijt. Vooral Peggold wil niks meer met die socialistische bende van Fuzzy Bear Roemer te maken hebben. Maar eigenlijk kan niemand die chagrijnige registeraccountant Job Cohen langer dan 5 minuten uitstaan. Kortom, een hoop boegeroep op links. Maar een alternatief is er helemaal niet. Ondertussen lachen Rutte, Verhagen & Wilders zich de ballen uit de broek bij zoveel machteloosheid bij de oppositie. MAAR IS DAT KABINET ER NOU AL!!!???

Reaguursels

Inloggen

Staat in die tegenbegroting ook dat die 'prachtige' linkse wachtgelden eens kunnen verdwijnen? Denk het niet....
Partij van de Azijnzeikers en de communistische kornuiten van de sp snappen het hele democratische systeem niet... de oppositie controleert het beleid van het kabinet en is er niet om het kabinet zelf te spelen (omdat ze er na jaren wanbeleid zelf niet inzitten).

Sloothapper | 23-09-10 | 20:39

Mijn aversie tegen Wilders is nog even sterk als voor het lezen van dit stukje.

Cookie v. eigen deeg | 23-09-10 | 18:48

Omdat Peggold zich afzet tegen de PVV is 'ie links. Zo werkt dat blijkbaar. Ik ben het er overigens niet mee eens dat die kerel de hele campagne heeft gebruikt om zijn anti-wilders standpunt te promoten (buiten het feit dat het dodelijk vermoeiend en irriterend werkte) dat is gewoon niet liberaal (vrijheid van meningsuiting anyone?).

Als je eens een verkiezingsprogramma leest, kun je zien dat D66 inderdaad NIET links is. Alleen hebben ze een andere manier van overheidsgelden te reguleren(veel marktwerking (naar mijn idee best rechts) en liberaliseren van heul veul zaken (zoals cultuurcentra die niet door belastinggeld gebouwd worden maar door investeerders die de kosten zelf lekker dekken).

in dat opzicht kunnen VVD CDA en D66 nog best wel vriendjes zijn.

Psyco_ | 23-09-10 | 17:23

"In een verklaring stelt de partij van Alexander Pechtold dat "D66-woordvoerders Plasterk en Roemer met onmiddellijke ingang ontslagen zijn", omdat ze de media verkeerd zouden voorlichten."

Hoe Vaak Moeten We Het Nou Nog Zeggen : D66 Is GEEN LINKSE PARTIJ!

Oh well, gelukkig heeft A. Pechtold zijn gevoel voor humor nog.

TM | 23-09-10 | 16:39

"In een verklaring stelt de partij van Alexander Pechtold dat "D66-woordvoerders Plasterk en Roemer met onmiddellijke ingang ontslagen zijn", omdat ze de media verkeerd zouden voorlichten."

Hoe Vaak Moeten We Het Nou Nog Zeggen : D66 Is GEEN LINKSE PARTIJ!

Oh well, gelukkig heeft A. Pechtold zijn gevoel voor humor nog.

TM | 23-09-10 | 16:39

Dat moest ook wel mis lopen natuurlijk: hoe kun je nou met de SP erbij oppositie voeren tegen SP-kloon PVV? Gooi nou eerst maar eens een cordon sanitair rond de linkse en rechtse populisten, kijken we vervolgens wat we met fatsoenlijke mensen kunnen regelen. Of je nou met de SP of de PVV werkt, in beide gevallen ontkom je er niet aan dat het geld maar met bakken naar die onrendabelen blijft stromen.

Anders nog? | 23-09-10 | 16:34

Links kan geen begroting maken. ze kunnen nl. niet rekenen links. Ze rekenen in geld dat er niet is. Sinterklaas heeft nog betere begrotingen.

Serafijn Lampion | 23-09-10 | 16:16

R.B.Scott | 23-09-10 | 14:43
Lolski. Je kan er niet om lachen want je begrijpt em niet, hè? En dan gelijk weer die beledigingen. Je bent een karikatuur van de pvv stemmers geworden.

Gavrilo | 23-09-10 | 15:10

@Gavrilo 14:30
Holy shit wàt een armoe...
Nu moet ik zeker posten:Huhhuh,wat je zegt dat ben je zélf... huhhuh...
Tip:Zoek je heil eens bij Joop.nl;daar barst het van de humorloze figuren.

R.B.Scott | 23-09-10 | 14:43

Zag gisteravond Plasterk bij P&W, wat een draaikont, kon nergens direct antwoord op geven, zenuwachtig met zijn handen zwaaien en politiek correct links praten, enge nare man!! Die sukkel had ook zijn vrouw ingeschakeld, ze droeg een hoofddoek tijdens Prinsjesdag, ja als knipoog tegen Wilders! Wat een stiekemerds, wordt er niet lekker van!

baanaru | 23-09-10 | 14:34

R.B.Scott | 23-09-10 | 14:28
Bruinhemd ^^

Gavrilo | 23-09-10 | 14:30

@Gavrilo 14:08
Al goed,zand erover.
Als je nu maar niet denkt dat ik in Utrecht ga helpen met náblussen want per slot van rekening zat je er wél illegaal..!

R.B.Scott | 23-09-10 | 14:28

R.B.Scott | 23-09-10 | 13:46
Laat maar. Morgen ga ik ook vanaf 11 uur aan het bier. Misschien dat we elkaar dan wat beter begrijpen.

Gavrilo | 23-09-10 | 14:08

@Gavrilo 13:17
Beetje sullig wedstrijdverslag van een soort Koen Verhoef over een Noord-Afrikaans voetbalteam dat afgelopen juni uitblonk door afwezigheid.
"Vooral dóórgaan!"

R.B.Scott | 23-09-10 | 13:46

R.B.Scott | 23-09-10 | 12:27
Zoveel kapbewegingen op de vierkante centimeter heb ik niet meer gezien sinds het wk. Geweldige actie op rechts. Even dreigen met de linker, leep tikkie met rechts, een halve draai om de as en dan keihard op eigen goal schieten.

Gavrilo | 23-09-10 | 13:17

-weggejorist-

copywriter | 23-09-10 | 12:33

@Gavrilo 11:44
Tut-tut-ho-ho:"Kutmarokkaan" zal je mij niet horen vuilspuiten want,ere wie ere toekomt, komt deze fraaie kreet uit de strot van die heroïnehoeren-neukende Amsterdamse huisarts.
E.e.a. laat onverlet dat al die Nederland-teisterende,ehhh,zandnegers een hardnekkig probleem vormen.

R.B.Scott | 23-09-10 | 12:27

Tssk, een hele beroepsgroep beledigd door Job Cohen een registeraccountant te noemen. Is ie nie: tinyurl.com/37vqetg

Word er zo moe van.. | 23-09-10 | 12:26

@Petey Morris
.
Gelukkig is de linkse begroting een stuk eenvoudiger :
- 95 % inkomstenbelasting voor alle werkenden
- Gratis woning, zorg, OV, computer, internetverbinding en jaarlijkse vakantie naar het moederland voor alle uitvreters.

Bella puella | 23-09-10 | 12:16

Beatrix heeft vast het eerste puntje om in haar kerstboodschap te zetten:
Dit land heeft behoefte aan een stabiele oppositie......

down | 23-09-10 | 12:12

@ 1oog | 23-09-10 | 09:56 : "dat krijg je ook als je programmatig totaal niet op elkaar aansluit."

En hoe komt het dat de programma's van de weldenkend elitairen ondanks hun weldenkendheid zo weinig op elkaar aansl;uiten? Door het gerommel in hun onderbuik? Bij geldwolven van wie de pens is volgestopt door de solidariteitsRoodkapjes à la Vogelaar?

Waaligator | 23-09-10 | 12:11

"Registeraccountant Cohen". Was het maar een registeraccount, dan kon ie tenminste tellen.

Henz | 23-09-10 | 12:08

Petey Morris | 23-09-10 | 11:57
Die ziekenhuisdirecties van jou stemmen anders wel allemaal links.

Kotsende lama | 23-09-10 | 12:03

Rechtse begroting:
- Zorg zelf betalen. Zorgpremie omhoog tot 8.000 Euro per maand. Eigen risico-marge wordt afgeschaft: alles is voortaan eigen risico. Die salarissen van de ziekenhuisdirecties moeten toch ergens van betaald worden.
- Defensie-budget verdrievoudigen. Anders kunnen we onze verplichtingen t.a.v. Amerika niet nakomen door in Kamelistan moslims op te gaan jagen.
- Hypotheek-rente aftrek behouden. Kost weliswaar 12 miljard, maar het is uiterst belangrijk de gehele bevolking de villas en bungalows van de rijke elite subsidieert.
- Onderwijs onbetaalbaar maken behalve voor de elite met de dikke portemonnaie.
- Snelwegen verbreden. Dan worden de file's in ieder geval niet langer, alleen breder.
- Cultuursubisidies afschaffen. Kunst- en cultuur hoort immers alleen door de rijke elite bezocht te worden, het volk moet dom worden gehouden. Maar de miljoenensubsidies op betaald voetbal houden we natuurlijk wel in stand. Je moet er toch niet aan denken dat al die voetballers geen miljoenensalarissen zouden krijgen. En sport kan natuurlijk ook niet zo maar door bedrijven gesponsort worden, geen bedrijf dat daar in stapt.

Petey Morris | 23-09-10 | 11:57

Hoe moeilijk kan het nou zijn om een regeringsakkoord te schrijven. Beetje copy pasten van het vorige wat je hetzelfde wil houden. En uit de 3 partij programma's voor de rest. Elke ochtend even de hoofdstukjes verdelen, voor de lunch aanpassingen in elkaar werk submitten en s'middags een nieuw stukkie schrijven/copy pasten.... 1 week met ze 3en,.. de dat is nog los van de typmiepen die ze tot hun beschikking hebben...... SCHIET NOU OP!

Hr. J. Ceasar | 23-09-10 | 11:46

R.B.Scott | 23-09-10 | 10:57
Daar ga je weer... in de fout. Wel de hele dag kutmarokkanen en rif-apen willen roepen en als er ergens in de media een andere onbenul je uitmaakt voor bruinhemd dan is het land te klein.

Gavrilo | 23-09-10 | 11:44

Linkse tegenbegroting:
- Defensie afschaffen
- Lonen boven €25K 100% belasten (boven €50K 110%)
- Begrotingstekort mag oplopen tot 10%
- Staatsschuld mag oplopen tot 200%
- WOZ belasting op huizen boven €150K vertienvoudigen
- Autobelastingen vertienvoudigen

Maar er zijn ook leuken dingen:
- Cultuursubsidies vervijfvoudigen
- Ontwikkelingshulp verdrievoudigen
- Budget voor alle vage stichtingen met linkse bestuurders vallen vanaf nu onder zogenaamde 'open einde' regeling.

alexbl895 | 23-09-10 | 11:18

Geen probleem van links maar van D66. Halsema tweet: Wat een nerveus gedoe in media over progressief alternatief op de bezuinigingen. Als iedereen nou wacht tot er wat ligt.

Hölzenbein | 23-09-10 | 11:17

Logisch, hoe kun je nu de enige overgebleven liberale partij scharen bij de tomaatcommunisten van de SP.

TheStef | 23-09-10 | 11:14

De enige linkse partij is de SP, de rest is carrieremaker in de politieke industrie. Gisteren zag ik Job voorbij komen en hij begon maar weer over die inburgering en over de korting op de knderopvang. Zuch zucht. Ook Roemers begon over de kinderopvang. Mensen er moet bezuinig worden. Pak 1. de banken 2. de foute immigranten en 3. de ambtenaren met geheime agendas nou eens echt goed aan. Maar ja ze deugen zelf net zo min hè?

ecologiste | 23-09-10 | 11:09

@Petey Morris 11:01
Ik werk deze week tot plm. 23:00, dan is het nu eigenlijk wel vroeg....
*PM hand geeft*

necrosis | 23-09-10 | 11:07

laat dat rechtse kabinet nu komen , des te eerder het weer is gevallen.....

spaghettie | 23-09-10 | 11:06

Thickhead | 23-09-10 | 10:50

Ook mijn excuus. Ik zal me voortaan om verwarring te voorkomen over een factor van 1.4 spreken.

necrosis | 23-09-10 | 10:45

Wat dat betreft ben ik het met je eens. Het gaat om de zetels en hoe makkelijk het is om een coalitie te vormen, niet om de procentuele stijging.

BobdeBallerina | 23-09-10 | 11:05

Samurais | 23-09-10 | 10:51
.. zo zie je maar. Werkelijk iedereen kan een linkse begroting maken, behalve de lummels zelf blijkbaar.

Jan Passant mk2 | 23-09-10 | 11:04

Je ziet dat de linkse poep niet verder komt dan boeroepen. Maar het zijn - als ze in de regering zitten - wel gevaarlijke boeroepers. Vergelijk het met:
- een baby die een scheermesje te pakken heeft gekregen;
- een kat in de magnetron op een studentenfeest;
- Kim Holland op een Taliban vergadering;
- Iran met de bouwtekeningen van een kernbom;
- een PvdA'r in de buurt van een lege bestuurspost;
- een negert met Antillen rijbewijs achter het stuur van een auto;
- een moslim met 10 vlieglessen en flightsimulator op weg naar New York;
- meneer pastoor met 40 jongetjes alleen op de slaapzaal;
- tongzoenen met een pofadder.

Ik kan nog uren zo doorgaan, maar dat mag niet van mijn werkgever.

funkyd | 23-09-10 | 11:03

@Thickhead 10:50
Gelukkig ben ik niet de enige die blundert vandaag.
*opgelucht ademhaalt*

necrosis | 23-09-10 | 11:02

@necrosis | 23-09-10 | 10:45
.
Nou ja, dat is dus precies mijn punt, dus blijkbaar zijn we 't met elkaar eens. Gaat 't trouwens weer een beetje, wiskundig gezien dan? 't Is zeker nog vroeg ;)

Petey Morris | 23-09-10 | 11:01

@Biff Eagleburger 10:29
"piep-piep-hoi" my ass...
Niet écht relaxed om met volk om te gaan die je openlijk voor facist of bruinhemd uitmaken.
Benoem één keer het losgeslagen riftuig en de rapen zijn gaar.
Sweet dreams verder & no hard feelings.

R.B.Scott | 23-09-10 | 10:57

necrosis | 23-09-10 | 10:48
LOL
Het punt wat je wilde maken is wel gelukt hoor, en klopt ook.

Thickhead | 23-09-10 | 10:53

@Jan Passant mk2 | 23-09-10 | 09:43

We willen zo graag op mondiaal niveau een rol bijven spelen maar blijf reëel.
Wat stelt onze defensie nou nog voor ? Het bezuinigen hier zou niet eens zo'n slecht idee zijn.

Samurais | 23-09-10 | 10:51

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:43
Stijging van 140%?
Terug naar school jij.....

Thickhead | 23-09-10 | 10:50

Enter Yeti | 23-09-10 | 10:44
Ik zat ook al te zoeken waar Necrosis die 9 VVD zetels vandaan haalt... 22 dus idd.

Thickhead | 23-09-10 | 10:49

*rood aanloopt van schaamte*

necrosis | 23-09-10 | 10:48

@Petey Morris
Ongeacht mijn blunder, %groei bepaalt de uitslag niet.
Stel dat Dierenpoes van 2 naar 8 zetels was gegaan, een factor 4 dus, had Tieme dan de formatie moeten leiden?

necrosis | 23-09-10 | 10:45

illuvatar | 23-09-10 | 10:28

Ik heb wat haar betreft helaas weining hoop... Zal wel tot haar dood linkschmensch blijven. Kamerlid verdient nu eenmaal niet echt slecht!

Inspektor Gurkenfick | 23-09-10 | 10:44

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:43

Betekend = betekent, natuurlijk...

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:44

@ necrosis | 23-09-10 | 10:41

De VVD ging van 22 naar 31 als ik me niet vergis...

Je l*lt...

Enter Yeti | 23-09-10 | 10:44

necrosis | 23-09-10 | 10:41

Pfff. Necrosis, een beetje verdieping mag wel.

De VVD had voor de verkiezingen 22 zetels --> stijging van 9.
Dat betekend een stijging van zo'n 140 %...

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:43

Ik zou willen voorstellen dat ALLE linkschmensen aan het begin van hun "carriere" een contract tekenen waarin zij zullen verklaren dat indien zij in overheids- dan wel semi-overheidsdienst meer dan EURO 75 000,- verdienen zij het surplus daarvan aan een goed doel (de bankrekening van der Inspekter bv) zullen fourneren...

Inspektor Gurkenfick | 23-09-10 | 10:42

@ illuvatar | 23-09-10 | 10:28
HA! U hoopt op een helder moment bij Kaakklem?
Kunt u wachten tot u een ons weegt. Maar u mag het proberen.

BeunDeHaas | 23-09-10 | 10:42

@necrosis 10:33
Er rammelt iets in mijn comment.....
D66 van 3 naar 10 zetels => factor 3.3 / +7
Blijft de VVD dus de grootste % groeier.
Stop de tijd!

necrosis | 23-09-10 | 10:41

@ necrosis | 23-09-10 | 10:33

D66 van 3 naar 10 zetels !

De man met de hoed | 23-09-10 | 10:39

Linksmensen kunnen sowieso niet met geld omgaan; hebben ze totaal geen besef van. Anders waren ze wel rechts geweest.

Kotsende lama | 23-09-10 | 10:39

necrosis | 23-09-10 | 10:33

D66 Heeft er nu 10...:P

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:38

necrosis | 23-09-10 | 10:33

Volgens mij heb jij andere tweedekamerverkiezingen gezien... En je eigen wiskunde klopt volgens mij ook niet helemaal...

Enter Yeti | 23-09-10 | 10:38

en dan geloven al die reaguurdertjes ook nog dat dit kabinet de volle 4 jaren uit gaat zitten

uitgeslapen | 23-09-10 | 10:36

@Petey Morris 10:15
D66 relatief de grootste groei?
Moet jij me toch eens uitleggen welke wiskunde jij hanteert:
VVD van 9 naar 31 zetels => factor 3.4 / +22
PVV van 9 naar 24 zetels => factor 2.6 / +15
D66 van 3 naar 7 zetels => factor 2.3 / +7
*succes*

necrosis | 23-09-10 | 10:33

De huidige begroting is toch al gemaakt door demissionair CDA,CU en de PvdA?

Wat had Job dan nu willen aanpassen??

Rest In Privacy | 23-09-10 | 10:33

Nog mensen Plasterk gisteren zien stotteren bij Pauw en Witteman? "We komen met vier linkse partijen met een tegenbegroting" "Ja maar meneer Plasterk, u spreekt van vier partijen, maar D66 heeft zich hiervan gedistantieerd!" "Als u mij niet op mijn woord gelooft, dan is er geen beginnen aan". Zoveel weerstand van de heren P en W had ome Ronald niet verwacht.. En die Kustaw Bessems wordt ook nog eens een hele grote. Slimme vent is dat.

Handige Harrie | 23-09-10 | 10:32

Nou Pechtold, je bent net op tijd het ineenstortende imperium van linkst ontvlucht, in de donkere catacomben hoor je nog net de discussie losbarsten:
Wij zijn links,
Oh ja? Nou wij zijn nog veel linkser!
Wij zijn nog linkserder!
Nou, wij zijn het alllerlinkst!
Nietus!
Wellus!

illuvatar | 23-09-10 | 10:32

Mensen die D66 links noemen hebben hun programma niet gelezen. Het sluit meer aan op de VVD alleen iets andere oplossingen en een stuk progressiever op de hra en onderwijs. Logisch dat D66 niet met de SP en PVV in zee wil.

iq180+ | 23-09-10 | 10:30

@pica.
Bert is een indigokind?

kleingrutter | 23-09-10 | 10:29

@R.B.Scott | 23-09-10 | 09:51

Dolkstoken van links? Man man, je kruipt nu toch wel heel erg in je zelfgecreëerde slachtofferrol. Wilders stoot de ene na de andere zwaar overtrokken belediging uit over elke partij, die niet begint met de letters PVV, maar de minste of geringste kritiek aan het adres van de PVV wordt gelijkgesteld aan dolksteken. Piep-piep-hoi!

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 10:29

*In oncontroleerbare lachstuip schiet*
Linksch = faal

Courage78 | 23-09-10 | 10:29

Kereltje, Kaakklem, Fuzzy en Theeleut hebben dus problemen.
Als er een Paars en een Beetje kabinet was gekomen, wat had het dan moeten worden? Als ze het over een tegenbegroting al niet eens zijn?
De roep om Wilders politiek neer te halen valt dus nú al in duigen.
Eens te meer wordt bevestigd dat de politiek in Nederland in coma ligt.

BeunDeHaas | 23-09-10 | 10:29

@Inspektor Gurkenfick | 23-09-10 | 10:06
Handen af van Femke, zoals de felste anti-rokers gestopte rokers zijn, zo zal Femke het felste anti-links kamerlid worden zodra ze wordt doordrongen van de werkelijkheid.... niemand kan toch eeuwig in het linkse doolhof van intriges en bedrog blijven verdwalen?

illuvatar | 23-09-10 | 10:28

Wat Mantisomantis | 23-09-10 | 10:23 zegt.

Creaguurder | 23-09-10 | 10:25

Linxe mensen denken dat ze door geld te lenen uitgaven kunnen blijven doen. Het is gewoon stuitend om te zien hoe deze mensen iedereen in het ongeluk willen storten omwille van het behoud van hun eigen verworvenheden. Niemand, maar dan ook niemand, kan het zich permitteren om meer uit te geven dan dat hij/zij binnenhaalt. Niall Ferguson geeft daar een mooi voorbeeld van in The Ascent of Money. Wat je leent moet je terug betalen, tenzij je meent dat dit niet hoeft, maar dan wordt je op een dag wakker met niks. Flop Cohen en consorten willen blijven lenen om soepsidies te kunnen uitdelen (minus de commissie die de plucheplakkers opstrijken). Aangezien belastingverhoging politieke zelfmoord is, lenen we het geld gewoon. Na ons de zondvloed is de gedachte. En dat geeft precies weer met wat voor arrogante regenten we te maken hebben.

minimá-armezusvan.. | 23-09-10 | 10:25

Links en rechts zijn achterhaalde ideeen. De toekomst is voor partijen die niet voor linkse of rechtse graaiers zijn maar voor de weldenkende gemiddelde Nederlander.
Partijen die, als het mogelijk is, alle mensen gezonde tot 65 laten werken en niet langer en die graaien uitsluit.
Die vinden dat invaliden en zieken het volle pond moet worden uitbetaald en dat profiteurs er zonder pardon moeten worden uitgefilterd en verplicht aan het werk gezet zodat het zorgstelsel betaalbaar blijft.
Partijen die pal staan voor de zorg maar niet vinden dat zorg bestaat uit bredere gangen in zieken en verzorgingshuizen, of astronomische salarissen voor staf, specialisten en hotemetoten.
Partijen die een stop zet op de import van ons hatende, crimminele en uitkeringtrekkende haatbaarden naar dit mooie maar uit zijn voegen barstende overvolle land. Want we zitten hier niet met een allochtonen probleem maar met een onaangepasten probleem in dit barstensvolle land.
Slimme mensen hebben we zelf genoeg maar het kwaad komt vaak gratis over de grens.
De enige partij die aan deze voorwaarden voldoet is tot nog toe de PVV.

Mantisomantis | 23-09-10 | 10:23

At your service!

Itaca | 23-09-10 | 10:22

Links is zichzelf zoek. Leg eens een A4tje onder een 'slecht' kopieerapparaat en kopieer vervolgens het kopie van het kopie. En dat 10 keer. Dat is wat links tegenwoordig is, een slecht aftreksel van het sociaal gedachtegoed uit de vorige eeuw!

Het_leuke_zuiden | 23-09-10 | 10:22

Einde van de Domheid | 23-09-10 | 10:11

Nee, mij niet. Waarom voorstellen als het toch niet kan...

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:20

Petey Morris | 23-09-10 | 10:15
Niet de pvv maar de vvd neemt het voortouw in de onderhandelingen. Vergelijking gaat dus mank.

Superior Bastard | 23-09-10 | 10:18

@BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:11 de idee is dat die er dan bijzitten.. gezien de flirtage eerder deze week van die partij met D66 (liever met d66 dan PVV) wordt dit blijkbaar al in de wandelgangen besproken..

1oog | 23-09-10 | 10:17

Het is te triest voor woorden als je ziet hoe Cohen reageert, hij heeft geen enkel rekenmodel wat een reël alternatief zou zijn op het gepresenteerde en op zich keurig voorstel van rechts. Het enige wat hij kan uitbrengen is wat leedvermaak over Rutte zijn wens snel een kabinet te vormen en daarbij gemakshalve even vergeet te melden dat ook hij mede schuldig is dat een en ander lang duurt. Wat zal die man Amsterdam toch vreselijk moeten missen, het thee drinken, moskeetje bezoeken en verder de ganse dag lanterfanten zonder dat iemand zich er ook maar een seconde druk over maakt.......... Hoogmoed komt voor de val !

Julius Squeezer | 23-09-10 | 10:16

@necrosis | 23-09-10 | 10:12
.
Als we gaan kijken naar de relatieve toename in aantal stemmers, dan streeft D66 de PVV grootscheeps voorbij, omdat zij relatief de grootste groei doormaakten. Dan zou volgens jou redenering D66 nu dus het voortouw moeten nemen bij de coaltieonderhandelingen.

Petey Morris | 23-09-10 | 10:15

@1oog | 23-09-10 | 09:54

Het is inderdaad nogal een uitdaging om een regeerakkoord te schrijven met de PVV, die qua standpunten het complete politieke spectrum omvat. Des te meer ontzag zal ik hebben voor Rutte als hij er in slaagt om toch tot een akkoord te komen.

Requiescat in pace | 23-09-10 | 10:12

@Petey Morris 9:50
Wat betreft absolute aantallen stemmerTs heb je gelijk.
Maar vergelijk eens met de absolute aantallen van de vorige verkiezingen, toen had de PvdA zo'n 35 zetels en de PVV maar 9.
Conclusie: PvdA verliest terrein en PVV werd ruimschoots verdubbeld.

necrosis | 23-09-10 | 10:12

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:11
Dat is toch helder.

Einde van de Domheid | 23-09-10 | 10:11

deministerpresident | 23-09-10 | 10:00

Ik snap niet waarom dit idee de kop op steekt en verschillende CDAérs dit voorstellen. Samen hebben VVD-CDA-D66-GL namelijk maar 72 zetels. Dat gaat 'm echt niet worden...

Of moet de ChristenUnie erbij?

BobdeBallerina | 23-09-10 | 10:11

Inspektor Gurkenfick | 23-09-10 | 10:06
U bent liberaal?

Superior Bastard | 23-09-10 | 10:10

@deministerpresident | 23-09-10 | 10:00 daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen krijgen

1oog | 23-09-10 | 10:09

GL altijd -1. Femke en Tofik wens ik een gratis enkele-reis raketvlucht naar de maan. Stelletje parasieten van de belastingbetaler...

Inspektor Gurkenfick | 23-09-10 | 10:06

Haha Indigokind +1

hondsdolle baas | 23-09-10 | 10:06

@Superior Bastard 9:47
Goed comment!
*uitprinten en inlijsten doet*

necrosis | 23-09-10 | 10:06

SP en PVDA samen, zal nooit kunnen.

Want PVDA geeft villa's weg aan criminelen, maar Emile Roemer van de SP wil weer Villabezitters keihard aanpakken.

Creaguurder | 23-09-10 | 10:05

Het schijnt dat Rita Verdonk ook een tegenbegroting heeft gemaakt. Dat wil zeggen, ze heeft achterop een oude envelop met een bot, gestolen Ikea potloodje gekrabbeld hoeveel geld ze inmiddels kwijt is aan de rechtszaken die tegen haar lopen.

Petey Morris | 23-09-10 | 10:05

"Register Accountant Cohen" +1

rooiebosduivel | 23-09-10 | 10:02

Einde van de Domheid | 23-09-10 | 09:56
Nee, etniciteit mag imo geen onderdeel van beleid zijn. Nooit. Ook vind ik een dictatoriaal bewind gevaarlijk en afschrikwekkend.
Maar als u goed hebt opgelet, weet u dat ik niet zoveel met de pvv heb.

Superior Bastard | 23-09-10 | 10:01

R.B.Scott | 23-09-10 | 09:51
Wat nou backstabbers? Weet jij überhaupt wel hoe ons politieks telsel werkt. We hebben meerdere partijen die allemaal andere ideeën uitdragen. Anders valt er volgend jaar niks meer te kiezen. Beetje sneu van je om weer het slachtoffer te spelen.

Gavrilo | 23-09-10 | 10:00

Het kabinet met de PVV komt er niet. Het CDA zit de afgelopen dagen te flirten met het idee van VVD-CDA-GL-D66. Ik denk dat dat hem gaat worden.

deministerpresident | 23-09-10 | 10:00

@ necrosis 09:54
Wat necrosis zegt,+1

R.B.Scott | 23-09-10 | 09:59

Petey Morris | 23-09-10 | 09:50
Ook met de pvv is genoeg mis, eens. Je zou je moeten afvragen of ons kiesstelsel nog wel zo up to date is. Nu gaat een meerderheid van 50%+1 bepalen voor 50% -1.

Superior Bastard | 23-09-10 | 09:56

@Waaligator | 23-09-10 | 09:53 dat krijg je ook als je programmatig totaal niet op elkaar aansluit..

1oog | 23-09-10 | 09:56

Superior Bastard | 23-09-10 | 09:51
Godwinnen zijn verboten als het de PVV betreft.
Linkse machtswellustelingen, liefst samenwerkend met fanatieke sharianen mogen, nee MOETEN Godwins krijgen.
Maar de lieve PVV-ianen die exact hetzelfde program uitvoeren als de opgefatsoeneerde Zweedse kaalkopjespartij moeten daarvan gevrijwaard blijven.
Tegenvraag is de politiek van Hitler best wel OK als er niemand vermoord of geslagen word? Nou?

Einde van de Domheid | 23-09-10 | 09:56

@henk jansen3714 9:44
Je zit nu op GeenStijl, voor JOOP moet je een stukje terug, linksaf en blíjven doorlopen!

necrosis | 23-09-10 | 09:54

@Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:50 Het lang duren van de informatieronde komt ook vooral door het proberen aan elkaar te knopen van de 'SP-achtige' standpunten van de PVV aan die van de VVD. Gelukkig voor Rutte lijkt het in de beeldvorming (tot nu toe) aan het CDA te liggen maar het is precies deze bijzonder lastige opgave wat zoveel tijd kost.

1oog | 23-09-10 | 09:54

Dat krijg je als de ene elitair van zichzelf meent dat hij nog véél weldenkender is dan de andere.
En dan die onderbuikgevoelens, èh. daar kon je zelfs als linkse gutmensch bij jezelf niet met weg.

Waaligator | 23-09-10 | 09:53

@Superior Bastard | 23-09-10 | 09:47

+1 voor uw mooie taalgebruik :)

Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:53

Off topic: pfft, zeggen ze wat over GeenStijl.... bij de Azijnbode schrijven echt gestoorde idioten onder Opinie, wat een waanzin daar.

sjongejonge123 | 23-09-10 | 09:52

Valt me wel erg tegen van D66 die kennelijk niet bereid is tot samenwerking!

rooimachine | 23-09-10 | 09:52

Hulde voor Wilders die na inmiddels ontelbare al of niet georganiseerde dolksteken vanuit Links zich weet te verbijten en gewoon koers houdt.
Hopelijk zal op korte termijn zijn wraak zoet zijn,want dankzij (gelukkig) tandeloze griezels als Halsema,Roemer,Peggold,Cohen en meer van dat soort backstabbers, heeft zich bij mij een enorm gevoel van leedvermaak ontwikkeld.

R.B.Scott | 23-09-10 | 09:51

Petey Morris | 23-09-10 | 09:48
Die Godwin in de laatste regel maakt de rest van je betoog waardeloos. Jammer.

Superior Bastard | 23-09-10 | 09:51

@Superior Bastard | 23-09-10 | 09:47
.
En toch hebben er honderduizenden mensen meer op de PvdA gestemd dan op de PVV. Zelfs bijna net zoveel als op de VVD. Go figure. Het is ook niet mijn partij, maar overbodig zijn ze dus blijkbaar niet. Lastig he, democratie.

Petey Morris | 23-09-10 | 09:50

Aversie tegen Wilders?
Nee, de domheid en gebrek aan visie bij de VVD.
Altijd al een belangrijke factor geweest maar nu wat prangender daar ze met het regeergrage CDA in zee gaat en met onklare en onervaren PVVers.
Tja PvdA, daar ligt dan de rekening voor plucheblindheid en SP afkatten.

Einde van de Domheid | 23-09-10 | 09:50

@1oog | 23-09-10 | 09:44 1oog | 23-09-10 | 09:44
Ik ben ook geen fan van de PVV, maar de VVD alleen, al dan niet aangevuld met D66, heeft nu eenmaal geen meerderheid en als er dan geregeerd moet worden, komt er wat mij betreft een beter programma over 'rechts' dan over links.

@kapotte_stofzuiger | 23-09-10 | 09:45
Wat moet ik daar nu weer over zeggen. Ik ben geen kruidenier? :)

Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:50

Goeie bak inderdaad! Het is nu overduidelijk dat van een linkse samenwerking niet te veel moet worden verwacht. Echter, VVD/PVV/CDA moeten nu wel opschieten met dat kabinet.

Tocqueville Esque | 23-09-10 | 09:49

-weggejorist-

Petey Morris | 23-09-10 | 09:48

Een links alternatief is er ook nooit geweest, alleen in de natte dromen van de overigens sympathieke Emile Römer.
Het moet door het midden of over rechts. En het maakt me nu eigenlijk helemaal niets meer uit hoe ze het doen, als ze maar snel komen met een nieuw daadkrachtig kabinet.

niet voor de hond | 23-09-10 | 09:47

De PvdA ontpopt zich steeds meer als een volstrekt overbodige partij. Na het in de steek laten van de originele achterban is de schaamteloze promotie van de faliekant mislukte multiculturele samenleving keihard in hun gezicht gebackfired, waardoor ze nu gedwongen worden om een hardere lijn te kiezen tegen de door hen gekoesterde nieuwe achterban, terwijl de oude achterban al lang onderdak heeft gevonden bij andere partijen.
De volstrekt oncharismatische en starre Cohen, verblind en gebonden door utopisch idealisme, is totaal niet in staat om een strategie te bepalen, laat staan om oppositie te voeren.
Oppositie voeren is werken, vaak vechten tegen de bierkaai en doorlopend de vinger aan de pols houden.Terwijl de luie regenten liever hooghartig hun beleid opdringen aan het in hun ogen lethargische volk.

Superior Bastard | 23-09-10 | 09:47

@henk janssen3714 | 23-09-10 | 09:44 De PVV gewoon een linkse partij met haar economische standpunten. Vergelijk PVV programma maar eens met dat van de SP. Wat je verder ook van de PVV (of D66) denkt een eenvoudig links-rechts verdeling is op econimische gronden precies andersom.

1oog | 23-09-10 | 09:47

@bvdbos2004 | 23-09-10 | 09:43

De VVD heeft tenminste nog een sterker idee van liberalisme, zijnde dat iedereen sterke eigen verantwoordelijkheden heeft. Dat mis ik bij D66. Begrijp me goed, ondanks mijn aversie tegen D66 zou het, na de VVD, de tweede partij zijn waar ik op zou stemmen. Maar voor mij knuffelt D66 teveel en is zij niet doortastend genoeg.

Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:47

Peggoldt denkt dat hij zich kan positioneren als een liberale middenpartij, nou vergeet dat maar kereltje want Danen-66 bestaat louter uit het ranten tegen de blonde Satan, genocides nuanceren en het omarmen van Eurabia.....

Menschen in NL-land zijn wel gek maar niet helemaal debiel.

woefdrammer | 23-09-10 | 09:46

@Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:42
Progressief (buzzword) liberaal.
De VVD is een conservatieve partij voor verzuurde kruideniers.

kapotte_stofzuiger | 23-09-10 | 09:45

@Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:42 pardon? De economische paragraaf van D66 haalt de VVD zelfs op punten rechts in. De PVV daarintegen zou zo zaken kunnen doen op dat gebied met de SP. Het is echt een aanbeveling eens de verkiezingsprogramma's door te nemen.

1oog | 23-09-10 | 09:44

Dit verbaast me niets. Als de linkse partijen ook maar iets hadden samengewerkt in een eerder stadium, dan hadden we allang een kabinet gehad. Een overwegend links kabinet, welteverstaan.

Zeeschuimer | 23-09-10 | 09:44

Loop niet zo te zeiken, Brusselmans. Geef ze even de tijd om die plannen goed dicht te timmeren, want anders kan je volgende maand hetzelfde stukje tikken; maar dan met de rollen omgedraaid. Dan krijgen we alsnog dat hierboven beschreven zooitje ongeregeld aan de macht en dat is wel het laatste wat we moeten willen met zn allen.

Robin Hood | 23-09-10 | 09:44

En ik lach mee. "Schud hoofd om steeds groteskere zielige vertoning bij links".

doenormaal! | 23-09-10 | 09:44

-weggejorist-

henk janssen3714 | 23-09-10 | 09:44

Links een economie gaan zo slecht samen dat geldweggeverij ontaard in ruzie.

Stiften | 23-09-10 | 09:43

LOL@Requiescat in pace

Als D66 niet liberaal is, wie dan wel? VVD? Met Fred Teeven?

bvdbos2004 | 23-09-10 | 09:43

gek, een "linkse tegenbegroting " lijkt mij niet zo moeilijk
1. bezuinigen of Defensie
2. bezuinigen op Defensie
3. bezuinigen op Defensie, vriendjes worden met de taliban
4. uh.. geen nieuwe wegen aanleggen
5. minder onderhoud
6. Wilders niet meer beveiligen

Jan Passant mk2 | 23-09-10 | 09:43

Gaat toch prima zo?

btw +1 voor de opmerking 'RA Cohen'. Heeft me toch zeker 10 seconden doen lachen.

Rainbowwarrior | 23-09-10 | 09:42

@1oog | 23-09-10 | 09:40

Pardon? D66 is hartstikke links. Het D66-idee over economie en ontwikkelingshulp is sowieso al niet 'liberaal' te noemen. De naam 'liberaal' wordt puur gebruikt om idealistische mensen (grotendeels intellectuelen) over te halen. Maar de tijd dat D66 liberaal was (als ze dat ooit al geweest is) ligt ver achter ons.

Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:42

Waar blijft inderdaad dat rechtse kabinet. Duurt lang.... en dan te bedenken dat we nog niet eens aan de formatie begonnen zijn...

Requiescat in pace | 23-09-10 | 09:40

D66 links noemen is al even belachelijk als de PVV rechts noemen. D66 is helemaal niet links en zou met de VVD programmatig in een middagje klaar zijn geweest. Niet alle oppositie is links, niet alle partijen in het te vormen kabinet rechts...

1oog | 23-09-10 | 09:40

al weer 106 dagen zonder kabinet... (langer overigens, want het kabinet was al eerder gevallen over Afghanistan. Maar alles beter dan paars-plus)

Ouddorp | 23-09-10 | 09:40

Heeft Doekle zijn belofte om het CDA te verlaten al ingelost ? Of doet hij dat volgende week ?

Bart van Merwijk | 23-09-10 | 09:39

De TMG-onderdelen kunnen hun vreugde niet verbergen?

bvdbos2004 | 23-09-10 | 09:39

Ze konden het zeker niet eens worden hoe ze het meeste geld over de balk konden gooien.

Moi2 | 23-09-10 | 09:38

Dat regenteske trekje van Cohen zal hem eerdaags de das omdoen. Hoe kan je nu zonder overleg spreken namens een ander? In Amsterdam kon hij dit klaarblijkelijk wel doen, maar Cohen realiseert zich nog steeds niet dat de mores in politiek Den Haag totaal anders is.

klaartjewijn | 23-09-10 | 09:38

Hoezo "Maar is dat kabinet er nou al" Mark heeft tot 1 juli de tijd. Dus wat zitten jullie te zeuren.

Karel Kruizenruiker | 23-09-10 | 09:37

Ego's struikelen uit naam van socialisme over eigenbelang.

Superior Bastard | 23-09-10 | 09:36

Eh, nee, dat is er nog niet, geloof ik. Maar moest ik nou die vraag beantwoorden?

L. Rakker | 23-09-10 | 09:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland