Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM-fail: linkse Nekschot vrijgesproken

gedenkplekwilders.jpgAlweer een dikke fail voor het kunstminnende OM. De Hoge Raad heeft Rietveldtype Jonas Staal definitief vrijgesproken. Het is niet bewezen dat hij Wilders wilde bedreigen met zijn freubelwerkjes. Er is gewoon sprake van kunscht en da’s toch net iets anders. De kunstenaar - want daar hebben we het dan over - had gedenkplaatsen voor Wilders opgericht met bloemen, knuffelbeesten en Greet-fanpica’s. Kon Wilders niet om lachen dus deed aangifte. Maar volgens Staal gaat het om een kunstwerk dat “oproept tot debat over de vraag hoe tegenwoordig politiek wordt bedreven”. Kun je mooi vinden. Kun je niet mooi vinden. Tot twee keer toe zei de rechtbank tegen het OM: neehee, art pour l’art is in dit land nog altijd niet verboden! En tot twee keer toe ging het OM in beroep. Om nu dus in het hemd te staan. Maar Jonas, wel even dimmen he. Niet gelijk met dit soort zweverige peop aankomen. “Mijn vrijspraak is een formaliteit. Veel groter belang hecht ik aan mijn pogingen de rechtszaken als onderdeel van mijn werk te presenteren, als een vorm van publiek debat, waarin niet alleen mijn kunstwerk zelf maar ook de maatschappelijke rol van de beeldende kunst ter discussie werd gesteld”. Gottegod, je geeft ze een vinger. Kan nog wel leuk worden straks met de bezuinigingsronde van Wrok1. Wij durven te voorspellen welke kunstenaar als eerste aan de beurt is.

Reaguursels

Inloggen

fijnstoffer @21:31 hmmmm die lullo zou ik geen kunstenaar noemen maar aanzetten tot moord is nu eenmaal niet hard te maken dus tja wat je er persoonlijk ook over denkt u denkwijze houdt een gevaar in dat als je daar een wet op zou schrijven ,dat onderhand iedereen met wat ongezouten kritiek opgepakt wordt u raad het al waarvoor .
Ik word alleen wel wat humeurig want er is gewoon verschil gemaakt
Nekschot werd vervolgt voor het feit dat zijn catoons wat te shockerend voor groepen zouden zijn hij heeft weleenswaar geenstraf gehad maar is wel schuldig bevonden op bepaalde punten .
in nekschot zijn catoons vallen geen doden .
als dan iemand kunst maakt waar wel een moord in voorkomt en dat wordt niet te erg gevonden (volledige vrijspraak )
dan wordt ik giftig !
Dan is er spraken van een collectivistische denkwijze en dat is geen rechtspraak
dat is goddome middeleeuwse willekeur bevorderen en volgens mij snappen er een hoop dat hier niet helemaal !
gezien de uitspraken : nekschot is ook niet veroordeeld .

van de kraats | 23-09-10 | 22:13

aanvulling dus iemand in de zeik nemen is shockerender (want dat kan ik opmaken uit beide rechtzaken als iets over moord )
achtelijke randdebielen dat zijn het hier !

van de kraats | 23-09-10 | 21:59

Het is mij wel duidelijk dat hier toch een dubbele standaart wordt gehanteerd waarom mag dit wel ?
flikker toch op met die hpocriete bende die men justie noemt !
en niet lullen nekschot was niet op alles vrijgesproken !
Waarom mag een kunstuiting over een politieke moord wel ?
en wat plaatjes waarmee men de politiek correcte club in de zeik neemt niet ?
nekschot had op alle punten moet worden vrijgesproken!
dit klinkt mij weer als een koehandeltje in de oren .

van de kraats | 23-09-10 | 21:56

Ik vind de spotprentjes van Mohammed eigenlijk meer op kunst lijken. Daar is echt een tekenaar aan het werk gegaan. Hier heeft alleen een zogenaamde kunstenaar foto's (niet eens door hem zelf gemaakt) op een boom geplakt. Dit houdt dus in dat bijvoorbeeld iedereen die de inmiddels befaamde voetbalplaatjes van AH in een boek heeft geplakt zichzelf vanaf nu kunstenaar mag noemen.

Rubbere Robbie | 23-09-10 | 16:03

@Fijnstoffer | 22-09-10 | 21:31

LOL. Jij hebt een behoorlijk eenzijdige gedachtegang, net als jouw grote idool. Maakt niet uit, je zet per slot van rekening alleen jezelf voor lul.

Biff Eagleburger | 23-09-10 | 09:59

Wacht maar eens tot mijn kunstwerk van Mohammed aan een boom hangt

INH.30CL | 23-09-10 | 02:03

@Fijnstoffer | 22-09-10 | 21:31
.
Wat een hypocrisie! Je zou net zo goed over Wilders en Marokkanen kunnen schrijven:
"Het gaat hier om een deel van onze bevolking dat het recht heeft hun levensovertuiging naar voren te brengen. Die nep-liberaal speelt met de gedachte van uitsluitingen, deportaties, zelfs schieten op (minderjarige) moslims, en kan zo iets oproepen. Hij kan net die ene gek van extreem-rechts dat duwtje geven dat hem bevestigt in zijn drang om te doden wie hem niet aanstaat. Dat indirecte gespeel met het leven van een ander onder het mom van democratie en vrijheid van meningsuiting, dat bevalt mij niet aan deze meneer."

Petey Morris | 22-09-10 | 23:38

Mijn artistieke uitingen beperken zich helaas tot het versturen van kogels, meestal aan (s)linkse kunstenaars. Foto en sinterklaas gedichtje erbij beetje opsieren met rood (en wit en blauw in speciale gevallen!). Ware kunstwerkjes inderdaad nu je het zo zegt. Het wordt tijd dat ik daar eens iets mee ga doen denk ik.

sufkut | 22-09-10 | 21:50

@Petey Morris | 22-09-10 | 17:40
* Napalm*

@Biff Eagleburger | 22-09-10 | 17:43
Mijn idool? Jouw ongegronde veronderstelling.
Het gaat hier om een politicus die als volksvertegenwoordiger het recht heeft zijn politiek (beleidsvoorstellen) naar voren te brengen. Die nepkunstenaar speelt met de gedachte van een moord op deze politicus, en kan zo iets oproepen. Hij kan net die ene gek à la Volkert dat duwtje geven dat hem bevestigt in zijn drang om te doden wie hem niet aanstaat. Dat indirecte gespeel met het leven van een ander onder het mom van kunst, dat bevalt mij niet aan deze meneer, en daarom vind ik van hem wat ik schreef. Dat bevalt jou dan kennelijk weer niet, en vandaar jou gore giftige uitval (wederom ongegrond; en wat een gore gedachten; uit ervaring?), waarmee je die nepkunstenaar in bescherming neemt en veel over jezelf zegt en niets over mij. Kennelijk heb jijzelf die klappen gehad.

Fijnstoffer | 22-09-10 | 21:31

Precies, die kunstenaars altijd maar met hun meningkjes. Ooit van entartente kunst gehoord, GS populistjes?

Groenepuntmuts. | 22-09-10 | 20:46

De cartoons van Nekschot zijn toch ook kunst?
Waarom is hij dan wel "strafbaar"?

OM:
Zeven cartoons en twee losse teksten van Nekschot zijn wel strafbaar maar het Openbaar Ministerie (OM) seponeert de zaak.

Hobbykip | 22-09-10 | 19:42

begin beetje moe te worden van die kunstenaars en allerhande volk allerlei smoesjes verzint om wilders te bashen. prima als je de huidige politiek aan de kaak wilt stellen, maar doe dan niet alleen wilders.
Iedereen target wilders, terwijl de rest wordt vergeten...

flipsyde | 22-09-10 | 19:36

Dus!! Nekschot is wel degelijk door de linkschmench de mond gesnoerd.
Leve de Apparadski en hun lieve vrienden.

Mantisomantis | 22-09-10 | 19:21

Voor de wat linksere reageermensch een kleine uitleg.
De echte Nekschot is bij mijn weten niet vrijgesproken want daar is hij niet links genoeg voor.
Er wordt geen verdere vervolging tegen hem ingesteld. Want!?
Zijn zaak is geseponeerd door die ontzettend aardige rechters en dat is wel even wat anders.

Mantisomantis | 22-09-10 | 19:18

"Ach, als de cartoons van Nekschot mogen, dan mag dit ook."
Juist ja, en die zijn nu juist verboden gesteld.

P5ycH0 | 22-09-10 | 18:04

jou? errrrr...

Biff Eagleburger | 22-09-10 | 17:44

@Fijnstoffer | 22-09-10 | 17:16

Omdat-ie jou grote idool voor lul heeft gezet? Ik vind dat jij opgesloten moet worden omdat je net iets teveel klappen op je hoofd hebt gehad met die harde sok die onder je bed ligt.

Biff Eagleburger | 22-09-10 | 17:43

@Fijnstoffer | 22-09-10 | 17:21

*Facepalm*

Petey Morris | 22-09-10 | 17:40

Wat is er mis met een klein openbaar altaartje?

Dhr. Klapsigaar | 22-09-10 | 17:34

mensen die kundst niet snappen -1, jonas die veel meer pretendeert dan dat ie maakt -1

A SchwanzeSwagger | 22-09-10 | 17:21

@Petey Morris | 22-09-10 | 16:30
Die grap van jouw "Grappig" slaat nergens op. Hypocriet, uw nicknaam is Petey Morris.

Fijnstoffer | 22-09-10 | 17:21

Jonas Staal zal het met zijn immorele aard dan ook wel mooi vinden als hijzelf als lijk in een debatkunstwerk fungeert?
Dit is geen kunstenaar, maar een dwaas die opgesloten zou moeten worden.

Fijnstoffer | 22-09-10 | 17:16

Heeft die "kunstenaar" wel de rechten van die fotos betaald die hij gebruikt heeft?

Of heeft hij die fotos allemaal zelf genomen?

Vraag ik me even af.

Er is toch zo'n vent die iedereen die een foto van hem gebruikt 10.000 euro aan rekeningen toestuurt en ze ook incasseert.

Lijkt me een dikke buit gezien het aantal fotos van de heer Wilders op die boom.

gofast | 22-09-10 | 17:04

Die "Jezus Redt"-boer moet dus gewoon zeggen dat het kunst is!

ijzeren blub | 22-09-10 | 17:02

.. sommige kunsdt roept beter tot debat als de kunstenaar er naast hangt.

Jan Passant mk2 | 22-09-10 | 16:51

common business in Mockba.....
dag van de auto of niet....

woefdrammer | 22-09-10 | 16:40

'... een kunstwerk dat “oproept tot debat over de vraag hoe tegenwoordig politiek wordt bedreven”.'
.
Een kunstwerk dat tegelijkertijd een van de slechtste voorbeelden geeft van hoe tegenwoordig politiek wordt bedreven.

Prof. van Leipum | 22-09-10 | 16:39

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 16:30

Mijn dank is groot!

pius | 22-09-10 | 16:34

Schoorsteenveger | 22-09-10 | 16:19

De vrijheid van denken is een groot goed. Denken dient nergens door gelimiteerd te worden. Het beknotten van het denken is als het beknotten van het ademen. Levensgevaarlijk.

pius | 22-09-10 | 16:33

Grappig, als Geert Wilders zijn rechtszaak als een politiek middel gebruikt, dan is dat allemaal goed, en een teken hoe verrot de rechtspraak in Nederland is. Maar als een linksche kunstenaar hetzelfde doet, is het ineens fout. Of je het werk van Staal nou mooi vindt of niet, of kunst vindt of niet, dit is wel lekker kortzichtig weer, mensen. Hypocrisie, uw naam is rechts.

Petey Morris | 22-09-10 | 16:30

@pius | 22-09-10 | 16:29
Doseren druist eigenlijk tegen mijn digitale filosofie. Vooral hier.

Uitzonderingen kunnen echter worden gemaakt.

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 16:30

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 16:16

Doseren Art doseren. Dat is de kunst. Over het algemeen heb je gelijk. In mijn geval echter is een geleidelijke benadering gewenst. Een depressie ligt op de loer anders. Van ongekende proporties.

pius | 22-09-10 | 16:29

@ Klaaswitz: +1
Vrijheid = Vrijheid
Het OM bepaalt mijn smaak van kunst niet: en dat is goed.
-dat is trouwens niet de kunst van Jonas-in-de-wallevis, maar dat terzijde-

Fred Janssen | 22-09-10 | 16:28

Onder cabaretiers, politici en kunstenaars lopen steeds meer mensen rond met het idee dat "aan het denken zetten" hetzelfde is als "denken". Zij menen om wat voor reden dan ook bij voorbaat gekwalificeerd te zijn om meteen maar anderen aan het denken te gaan zetten, zonder rekenschap af te hoeven leggen van wat hun eigen denken nou eigenlijk behelst.

Schoorsteenveger | 22-09-10 | 16:19

@pius | 22-09-10 | 16:14
Ja, dat moet. Dit zijn de panelen van GS: genadeloos en overal gestrekte benen.

Niemand dient te worden gespaard en shock therapy is natuurlijk de beste manier om je weer met beide voetjes op de (roze) vloer te krijgen ;)

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 16:16

@Madame Curieus | 22-09-10 | 15:27

Sinds wanneer spreekt het OM mensen vrij wanneer ze in hoger beroep juist opnieuw veroordeeld willen krijgen? Ik heb hier nog wel een boekje logica voor megauluh liggen, maar dat kan te hoog gegrepen zijn.

@Superior Bastard | 22-09-10 | 15:34

Lemmingen, crazy fuckers.

Biff Eagleburger | 22-09-10 | 16:16

O ja die dude van die omgevallen ambulance in Venlo. Over ku(ns)tsmaak valt te twisten maar iemand daarvoor aanklagen? Greet klaagt waarschijnlijk nog een vlieg aan die zijn kapsel draagt.

Hölzenbein | 22-09-10 | 16:15

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 16:11

Moet dat nou. Zo word ik wel heel snel in de realiteit teruggworpen:-(

BillyTheCad | 22-09-10 | 16:12

;)

pius | 22-09-10 | 16:14

pius | 22-09-10 | 16:09
"Ik krijg een heel erg warm gevoel van binnen", de rest van die tekst bespaar ik u..

BillyTheCad | 22-09-10 | 16:12

@pius | 22-09-10 | 16:09
Een beetje zoals de selectie van Feyenoord dus. Al kan ik niet precies zeggen waar hun geest is blijven hangen.

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 16:11

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 15:58

Dank. Met dien verstande dat mijn lichaam terug is. De geest nog niet.

BillyTheCad | 22-09-10 | 15:59

Helder. Al is kunst natuurlijk veelal een reflectie van maatschappelijke ontwikkelingen. Dan is de politiek dichtbij. En zoals altijd zijn er figuren die de kunst politiceren net zoals dat met wetenschap en op andere terreinen gebeurt. Dat heeft zijn pro's en contra's. Ik was iets te snel met mijn conclusie jegens u. Vergeef mij;)

pius | 22-09-10 | 16:09

Russ Meyer | 22-09-10 | 15:34

U begrijpt mij;)

pius | 22-09-10 | 16:03

Dit is dus níet l'art pour l’art, maar l'art pour gezeur.

Koning Fles | 22-09-10 | 16:00

pius | 22-09-10 | 15:27
Ik ontken de waarde niet die ik aan kunst toeken. Maar de algemene waarde ervan wordt te pas en te onpas geschat en gebruikt voor een politiek doel. Kunst is in zekere mate belangrijk voor mij omdat ik mij ermee bezig houd. Maar als men denkt dat kunst een instrument is dat welke politieke of maatschappelijke verandering dan ook dient of veroorzaakt dan denkt men niet goed na. Kunstenaars dienen de kunst en niet de politiek. Wat Oscar Wilde bedoelde was dat hij meende dat kunst in algemeen opzicht dus zinloos is, niet waardeloos voor de liefhebber of artiest. En vrijheid is een kwestie van persoonlijke moed. Hoogachtend, uw proleet.

BillyTheCad | 22-09-10 | 15:59

@pius | 22-09-10 | 15:27
Mee eens. Al is veruit de meeste kunsdt ronduit kudt en maakte ik slechts een woordgrapje.

Welkom terug!

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 15:58

@Biff Eagleburger | 22-09-10 | 14:56
Dan hangen we die apart

Klukkluk | 22-09-10 | 15:43

“Mijn vrijspraak is een formaliteit. Veel groter belang hecht ik aan mijn pogingen de rechtszaken als onderdeel van mijn werk te presenteren, als een vorm van publiek debat, waarin niet alleen mijn religiekritiek zelf maar ook de maatschappelijke rol van de religiekritiek ter discussie werd gesteld”

sjongejonge123 | 22-09-10 | 15:43

@Schoorsteenveger | 22-09-10 | 14:59
Precies ja. Oh wat word ik kriebelig van die zogenaamd idealistische ideeën en opvattingen die in werkelijkheid slechts linkse en zelfvoldane arrogantie uitspreken.

giardinosentiero | 22-09-10 | 15:41

Een verschil: Nekschot is niet vrijgesproken. Volgens het OM waren zijn cartoons strafbaar, maar ze vervolgen niet meer omdat hij ze van zijn site verwijderd heeft (zelfcensuur) en "het was al te lang geleden". Heel bijzonder allemaal

sjongejonge123 | 22-09-10 | 15:41

An die ARBEIT | 22-09-10 | 15:32
Dank u, maar dat is niet nodig. Er ligt nog een rol in het keukenkastje. -;)

Madame Curieus | 22-09-10 | 15:41

Niks OM fail. Het OM heeft de grenzen willen laten markeren. Piketpaaltjes uitzetten, zeg maar. En dat kan alleen als je doorprocedeert tot het gaatje.

Er is nu duidelijkheid dat dit gewoon mag. En dat is pure winst

-edit | 22-09-10 | 15:35

pius | 22-09-10 | 15:27 Voor despoten en proleten is kunst anders een prima wasmiddel. Maar u bedoelt vast de esthetische waarde ;-)

Russ Meyer | 22-09-10 | 15:34

@Madame Curieus | 22-09-10 | 15:27
* Schuift rol alu-folie toe *

An die ARBEIT | 22-09-10 | 15:32

An die ARBEIT | 22-09-10 | 15:03
Deze kunstuiting begrijpt iedereen hoor. Het is niet zo dat je je afvraagt, wat is dit nu, of wat wil de kunstenaar hier nu mee zeggen.

Madame Curieus | 22-09-10 | 15:31

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 15:22

Ik ook. In kunst ademt de vrijheid het meest ongedwongen. Niet voor niets proberen de despoten dezer aarde de kunst te 'reguleren' naar hun eigen inzichten. Wie de waarde van kunst ontkent, liefhebber of niet, is een proleet. Zo de vakantie is voorbij;)

pius | 22-09-10 | 15:27

Het OM heeft Gregorius Nekschot vrijgesproken zodat zij deze, waarschijnlijk flink uit de staatsruif vretende Jonas Staal, die met zijn dieptreurige creatieve kudtwerkjes uiting geeft aan wat linkse types erg graag zouden zien gebeuren, ook vrijgesproken kan worden.
Ik wacht nu op een kunstenaar die wat gedenkplaatsen voor Cohen en Halsma gaat creëren. Doe er ook maar één voor Pechtold.

Madame Curieus | 22-09-10 | 15:27

Kunst = nep.

Russ Meyer | 22-09-10 | 15:26

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 15:22
Ik citeerde Oscar Wilde, een andere reaguurder geloof ik..

BillyTheCad | 22-09-10 | 15:25

@BillyTheCad | 22-09-10 | 15:18
"All art is quite useless.."

I object!

Art Vandelay Ultor | 22-09-10 | 15:22

@Superior Bastard | 22-09-10 | 15:18

Ah, vandaar die Mieke Telkamp associatie die ik daar altijd bij krijg. Waarheen, waarvoor en dan denk ik: rechtdoor kuthoer met je kutrotonde. Begrafenissen meid ik dan ook maar de laatste tijd, aangezien die me weer aan rotondes doen denken.

Biff Eagleburger | 22-09-10 | 15:21

très cool 15:08: Waarom denk je dat het OM de zaak tegen Nekschot heeft laten vallen? Om te zorgen dat *die* meningsuiting nog steeds strafbaar is. Ze wisten dat hun zaak er niet zo best uitzag, maar het laatste dat men wilde was een bevestiging daarvan door de rechtbank.

Muxje | 22-09-10 | 15:21

Schoorsteenveger | 22-09-10
Juistem! U legt al godwinnend de vinger op de zere plek.

BillyTheCad | 22-09-10 | 15:21

BillyTheCad | 22-09-10 | 15:18
Je hebt echte kunst en ontaarde kunst, toch?

Schoorsteenveger | 22-09-10 | 15:19

Brakke Obama | 22-09-10 | 15:16

* Iets over eeuwig brandenden braambossen mompelt *

Inspektor Gurkenfick | 22-09-10 | 15:19

Biff Eagleburger | 22-09-10 | 15:15

Die zijn bedoeld om richting te geven aan je leven, opdat je niet stuurloos ronddoolt. Maar je oprecht afvraagt; waarheen, waarvoor?

Superior Bastard | 22-09-10 | 15:18

Kunstenaars en hun broodheren die denken dat hun kunstwerken of kunst in het algemeen een maatschappelijk belangrijke rol spelen, die bedrijven politiek en kunst en politiek kunnen elkaar, als het goed is slecht verdragen. Of je moet socialist zijn, dan gelden er andere regels. All art is quite useless..

BillyTheCad | 22-09-10 | 15:18

Ben hard bezig aan een kunstwerk in de vorm van een eeuwig brandende koran.
Moet kunnen. Iets met discussie over brandbaarheid van heilig papier.

Brakke Obama | 22-09-10 | 15:16

@Superior Bastard | 22-09-10 | 15:06

Die blauwe borden met zo'n witte pijl heb ik nu wel gezien.

Biff Eagleburger | 22-09-10 | 15:15

-weggejorist-

TM | 22-09-10 | 15:15

WROK1?? "Wij Regeren Ongelofelijk Kut" ?

TM | 22-09-10 | 15:15

henkojenko | 22-09-10 | 15:05
Eens, net zo'n grote sukkel als de totaal niet creatieve kunstlul Jonas.

Superior Bastard | 22-09-10 | 15:14

Deze Stalen kunstenaar verdient het "Gouden Kromzwaard"(in zijn nek),op te halen in Mekka !

Pluto644 | 22-09-10 | 15:09

Hoera voor de Hoge Raad, uiteraard is dit niet strafbaar. Alleen hele treurige stakkers vinden de ene meningsuiting wel OK en de andere niet.

très cool | 22-09-10 | 15:08

@ Schoorsteenveger: briljant :)

Klaarblijkelijk heeft het OM niks beters te doen... * denk aan alle aangiftes waar niets mee gebeurt *

Appie6591 | 22-09-10 | 15:07

Kunstsubsidie's altijd -1.

Vogelbeest | 22-09-10 | 15:06

haat | 22-09-10 | 15:04
Dart doen gemeentes die hun kunst en cultuurbudget nog niet volledig hebben gesoupeerd.

Superior Bastard | 22-09-10 | 15:06

Nekschot is natuurlijk een ongelooflijke sukkel. Maar dat is een mening. Die mag iedereen in ons land hebben en uiten. Terecht dus dat het OM failt. Gelukkig maar.

henkojenko | 22-09-10 | 15:05

Einde van de Domheid | 22-09-10 | 14:50
Of prominent, zie Deokle.

Superior Bastard | 22-09-10 | 15:05

Ze kunnen beter de ' kunstenaars' vervolgen die onze rotondes vol zetten met de meest onzinnige, tonnen kostende 'kunstwerken'.

haat | 22-09-10 | 15:04

jerr0 | 22-09-10 | 14:56

Maandverband in de fik steken is ook kunst!!

Inspektor Gurkenfick | 22-09-10 | 15:03

* blij is door billen Doutzen *
En ja, aan allen hierboven, dit is gek genoeg kunst. Als je het niet snapt, is het blijkbaar goeie kunst :S

An die ARBEIT | 22-09-10 | 15:03

"ter discussie stellen" uit de mond van een kundstenaar, da's wel heel erg BKR . . .

* zucht *

baba4oog | 22-09-10 | 15:02

Lekker boeiend. Zolang hij niet op subsidie draait mag hij z'n gang gaan.

Devidas Frietman | 22-09-10 | 15:02

"En mogelijk het allerbelangrijkste: dat ik de kunst niet als ondergeschikt aan politiek of recht heb willen maken, maar haar eigen waarheid ten opzichte van politiek en recht heb willen verdedigen.”
Jonas, de salafist onder de nederlandse kunstenaars. Ben diep onder de indruk en onderga werkelijk een catharsis wanneer ik geconfronteerd wordt met zijn project. We hebben meer mensen als Jonas nodig om het debat naar een hoger plan te tillen, veel hoger dan wij simpelen van ziel konden bevroeden. Laat ons samen de hoge berg bestijgen langs het pad dat door Jonas op eigen kracht is gehouwen uit de steile granieten wanden, laat ons de ijle lucht opzoeken en doorgaan tot aan de top, van waaruit wij als beloning voor onze inspanningen een frisse, heldere blik zullen hebben op het tranendal dat nederlandse samenleving heet. Jonas, leid ons, asjeblief, leid ons!

Schoorsteenveger | 22-09-10 | 14:59

Wrok1 ? LMAO!
* Gaat naar billen Doutze kijken *

An die ARBEIT | 22-09-10 | 14:57

@Klukkluk | 22-09-10 | 14:48

Bullshit Kloekkloek. Ken er aantal die prima werk afleveren en prima in staat zijn om hun eigen broek op te houden.

Biff Eagleburger | 22-09-10 | 14:56

Volgens mij mis ik iets..
Die foto's op zijn so called website zijn dus kunst.
Wat mij dus theoretisch ook een kunstenaar maakt..

jerr0 | 22-09-10 | 14:56

Flauw hoor, Nekschot moet en zal vrijgesproken worden (wat niet meer nodig is) maar de 'linkse' knakker moet voor eeuwig de lik ingeknikkerd worden? Wat die Staal doet is heus niet erger dan wat Nekschot heeft gedaan.

Stoppenkast | 22-09-10 | 14:54

kunstenaar?? wtf mijn hond maakt beter kunst dat somige pseudokunstenaars hier in Adam.... onzin

ROCA | 22-09-10 | 14:53

Ja, beste Jonas. Dan wordt gedoogsteun opeens gevechtssteun en kan jij de steun voor goed vergeten. Misselijkmakende kunst overigens!

havertje | 22-09-10 | 14:53

LOL @ Wrok1

henkojenko | 22-09-10 | 14:52

“oproept tot debat over de vraag hoe tegenwoordig politiek wordt bedreven”
.
.
lol. met je linkse 'democratie'.

zoalshetis | 22-09-10 | 14:52

Klukkluk | 22-09-10 | 14:48
Of politicus of TV persoonlijkheid natuurlijk!

Einde van de Domheid | 22-09-10 | 14:50

het was gisteren oranje-pardondag; is volkert al gesignaleerd?

hetluis | 22-09-10 | 14:50

Hee kundstenaar, doe nog eens een kunstje!

vetkleppert | 22-09-10 | 14:50

Nou jongens, met de mars op het van Abbemuseum vanwege een sinterklaastentoonstelling beginnen de contouren van het nieuwe kabinet zich al aardig af te tekenen.

Einde van de Domheid | 22-09-10 | 14:49

Je moet jezelf wel heel serieus nemen wil je dit soort zinnen kunnen produceren.

plaklul | 22-09-10 | 14:48

Als je nergens voor in de wieg bent gelegd, geen talent hebt, of gewoon een losert vanaf je geboorte. Nou, dan word je Kunstenaar. Geen hond die je kan bekritiseren, want het is Kunst he. En de subsidiepot is goed gevuld. Nog wel.

Klukkluk | 22-09-10 | 14:48

"Rechtzaken als onderdeel van mijn werk" pheheheh

Bluebook | 22-09-10 | 14:48

Greet zeikt teveel en doet teveel aangiftes. ik word een beetje moe van die man.

miko | 22-09-10 | 14:47

O, dit zijn freubelwerkjes en Nekschot maakt cartoons?

Einde van de Domheid | 22-09-10 | 14:45

OM in Nederland heeft slechts 1 taak: snelheidsovertreders tot in de dood achtervolgen met boetes.

kapotte_stofzuiger | 22-09-10 | 14:45

Ach, als de cartoons van Nekschot mogen, dan mag dit ook.

nogeentjedan | 22-09-10 | 14:44

Jezus, wat een gelul. Ik dacht die VanKoetsveld is zo'n leuke gimmick waarmee ze willen laten zien dat het echt nog echt veel slechter kan maar het lijkt erop dat het een blijvertje is zonder onderliggend toontje of zo maar er zit daar echt gewoon iemand die stukjes te schrijven in de veronderstelling dat het lekker bijtend, scherp of lollig is. Of val ik nu uiteindelijk toch voor deze meesterlijke trol? Verwarrend allemaal.

Klaaswitz | 22-09-10 | 14:43

Nekschot dus.

Stroopdoos | 22-09-10 | 14:43

Mohammed Bouyeri heeft ook opgeroepen tot debat.

Schoorsteenveger | 22-09-10 | 14:43

wie dan?

feudeu | 22-09-10 | 14:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken