Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS Andere Tijden. Surinamers eisen Gratis Geld

surigeldhiero.pngKun je wel zeiken over dat alles maar voor iedereen geregeld wordt in Nederland, dat de verzorgingsstaat is doorgeschoten en dat een auto en een breedbeeld-tv tegenwoordig als eerste levensbehoeften gelden (zie alle voedselbank-klantjes), vroeger was het nog veul erger. Mooi tijdsbeeld opgedoken op de YouTubes: Het sletje van Heleen van Royen die in een bloedserieus nieuwsdecor een item aankondigt over Surinamers die protesteren tegen te dure vliegtickets. WTF? Ja, echt. Want aangezien de helft van alle Surinamers in Nederland woonachtig is KAN het niet zo zijn dat je voor een ticket Amsterdam - Paramaribo zomaar 2300 gulden neer moet tikken. Hoe moeten al die Surinamers dan op vakantie gaan??? Precies, dat lukt dus niet. En dan ga je protesteren, tegen de KLM. "Wij willen naar Suriname maar kunnen het niet betalen", +1 voor de sloganverzinner, het moet gezegd. Uiteraard heeft dit vertederende middagje uit geen enkel effect gesorteerd want vandaag de dag dokt u nog gewoon 3000+ euro voor een vluchtje naar de zon. Zoveel kost VAKANTIE namelijk. Instant update: Dit was andere tijden terug naar de onze. Een Surinaams koepelorgaan zegt: hou eens op over die moslims, wij zijn er ook nog!

Reaguursels

Inloggen

Wij Wouillen subsidie jonge. Ok enkele reis man en nooit meer terug komen.

niettegeleuven | 28-09-10 | 16:18

LOL @Amstel | 27-09-10 | 10:29

Prof. D.A.H. Vintik | 27-09-10 | 16:16

Wat mij betreft krijgen surinamers het recht op 1 gratis enkeltje naar Suriname. Of Marocco, Turkije of welk ander land dan ook. En dat geldt ook voor de rest van alle Nederlanders! (Ongeacht afkomst, huidskleur, seksuele voorkeur of wat dan ook. Het is gewoon te vol hier!)

Lisa Westveld | 27-09-10 | 14:08

Hoe komen jullie aan 3000 euro?
Volgens skyscanner ben je al voor 758 euro van 020 naar Parimaribo.
Lijkt mij toch geen onredelijk bedrag voor zo'n afstand.
Bovendien was dat wel een videootje uit een hele oude doos...

Peatsmoke | 27-09-10 | 13:33

Ik wil ook wel weer een keer op vakantie naar een tropisch eiland. En ik werk! (Keihard! Nou ja, dat vindt ik zelf...) Dus overheid: IK WIL GELD ZIEN!!!
Zo, zou het gewerkt hebben.
(*houd afrekeningen in de gaten*)

Lekker zelf nadenken | 27-09-10 | 12:47

-weggejorist en opgerot-

Roaldt | 27-09-10 | 12:46

Tsja, de KLM en Surinam Airways hebben een volledige monopolie positie op deze route en buiten dat al jaren riant uit. En echte alternatieven zijn er niet. Het zal wel één van de vele zegeningen van marktwerking zijn maar feit is dat we met die tickets gewoon keihard een poot uitgedraaid worden. Helaas is de markt blijkbaar te klein voor andere maatschappijen om interessant te zijn. Ik zou zeggen fight fire with fire en laat die teringlijers maar eens een paar maanden met lege vliegtuigen heen en weer vliegen, gewoon conform de dogma's van de vrije markt kerk, misschien dat ze dan luisteren. Dan maar een tijdje niet op familiebezoek.

Bigi Bana Boy | 27-09-10 | 11:10

Ach, ach. Een bevriend Surinaams stel is vorig jaar voor het éérst (in 24 jaar) terug naar Suriname geweest. Dus houd toch eens op met het over één kam scheren van complete bevolkingsgroepen op basis van uitspraken/gedrag van enkelen... Sukkels.

Amstel | 27-09-10 | 10:29

@Eerstaanw. ingenieur | 26-09-10 | 23:29:

Interessant. Geldt dat ook voor mensen die een tijdje expat zijn geweest?

* Geld van rabobank naar .ch overmaakt *

* Goud bij de ZKB in kluis legt *

Balsaq | 27-09-10 | 10:23

Laat ze zich maar zorgen maken over hun nieuwe president.

weesgegroet | 27-09-10 | 09:00

Ze willen nooit aandacht, nu krijgen ze een keer geen aandacht, gaan ze lopen mieren dat ze worden overschaduwd.

Duderoo | 27-09-10 | 08:48

Je geeft ze 1 keer een gratis boottochtje en gelijk willen ze dat ze elke keer gratis mogen reizen.

Gavrilo | 26-09-10 | 23:39

En anders verkopen ze toch hun stukkie land/grondbrief.

43 | 26-09-10 | 23:32

Nederlanders, gaat u een huis kopen in Suriname met geld dat u meebrengt uit Nederland? Suriname zal u dankbaar zijn, het zal u niet ontbreken aan echt swingend Surinaams woongenot. Alle moesjes en omoe sneesies zullen de lekkerste gerechten voor u maken zolang u daar woont. U zult van het leven genieten als nooit tevoren. Alleen de muskieten beten zullen proberen u te waarschuwen wat u te wachten staat.
.
Er komt namelijk toch een dag dat u ermee wilt stoppen. Dan wilt u uw huis in Suriname verkopen en uw centjes weer mee terugnemen naar Nederland. U wilt naar een verzorgingstehuis en uw centjes verdelen onder uw kinderen en kleinkinderen. Of uw erfgenamen willen dat doen. En daar zit hem nou net de clue. Uw centjes kunnen het land niet uit, de deviezen commissie neemt het niet in behandeling, u bent dan niet-ingezetene, uw geld komt op een 09-niet- ingezetene-rekening. U mag per maand maximaal 300 euro ter plaatse opnemen voor uw levensonderhoud. Woont u in Nederland, dan mag u niks opnemen. En als de inflatie hoog is zal uw geld snel devalueren tot krantenpapier.
.
Velen zijn u reeds voorgegaan en hebben hun hele vermogen verloren, al hun spaarcentjes inclusief hun pensioen. Hoe anders kunnen die mensen u waarschuwen? Sla hun wijze raad maar in de wind en ontdek het dan zelf maar. Suriname exporteert behalve bauxiet nog steeds niet meer dan de helft van wat het in 1970 exporteerde. Ondanks alle ontwikkelingshulp en een ontelbare reeks vijf- en tienjarenplannen. Waar de Surinamer nu van leeft is bouwkavels en huizen verkopen aan pensionades uit Nederland. Dat is booming business. Kijk met Google maps naar al die bouwrijpe arealen ten noorden van Paramaribo, wel volop straten maar geen huizen. Paramaribo is twee keer zo groot geworden in 25 jaar tijd, terwijl de helft van de Surinamers in Nederland zit. Waarom loopt Suriname zo achter op New York waar het ooit mee geruild is. Er is gewoon iets loos in dat land, het leeft van de ene valstrik na de andere voor al die goed bedoelende Nederlanders die daar wat van het land te maken.

Eerstaanw. ingenieur | 26-09-10 | 23:29

Enkele reis naar Paramaribo gratis, en retourtje 8000 euro, lijkt mij redelijk als je echt graag iets wil.

herodus | 26-09-10 | 23:07

Chow | 26-09-10 | 21:08
De opmerking dat het feit, dat je in een land geboren bent, je het recht geeft om datzelfde land uit te buiten, vind ik iets te ver gaan. Als ik ineens roep dat tickets naar Australie veel te duur zijn omdat mijn familie daar woont, dan lacht ieder fatsoenlijk mens mij toch ook uit? Ik maak ook de keuze OF ik bij mijn familie ga wonen, OF niet. Ookal ben ik hier geboren, of niet.
Dat je de VOC-mentaliteit niet trekt, ok. Dat je niet in de vrije markt gelooft, kan ik begrijpen. Dat je protesteert, ok, maar waarvoor? Alleen billenwassend nederland die korting, en niet de klusjesman met familie in polen?

Allemaal gelul. Ze zien gewoon iets waar geld te krijgen is, want als je optijd boekt, ben je veel goedkoper uit. Wat doe je de FUCK in nederland, met KINDEREN in suriname. NIET om geld te verdienen voor je kinderen, want als je geeneens tickets kunt betalen, dan zeker niks sturen naar je kinderen.. Nou inderdaad, het zijn nederlanders; mbt 'voor een dubbeltje op de eerste rij' dan. Chinezen komen hier met een paar schoenen wat kleding en een geraamte aan, en trappen hele restaurants uit de grond, en zij kunnen ineens helemaal niks, terwijl ze van jongs af aan een kans hebben gehad?

Als ze nou met alternatieven kwamen voor beleidsvorming of staatshervorming voor het groter Goed, ok, maar janken doe je maar in dat land waar je zogenaamd je hart verloren hebt, maar toch niet wonen gaat omdat je er geen bijstand hebt. Leer maar een keer wat 'keuzes' echt inhouden, ipv dat oeverloze 'ik heb recht op alles'.

O2Consumer | 26-09-10 | 22:03

Ja, hou eens op over die moslims, wij zijn ook prima dopedealers.

Adalgar | 26-09-10 | 21:56

Hadden ze maar niet 'onafhankelijk' moeten worden.

Teuderik | 26-09-10 | 21:52

vincent S. | 26-09-10 | 21:29
Nog daarbuiten het grootste gedeelte van het geld wordt niet gebruikt om de waarde van het land te verhogen, maar alleen om de zakken van veel corrupte machthebbers te vullen.

repulse | 26-09-10 | 21:32

Hee, wacht ns effetjes... Die meneer Abrahams die de betoging leidt, da's familie van Minister Abrahams van de nieuwe NDP-regering in Su. Dit is gewoon de NDP aanhang Adam Zuidoost die gemobiliseerd is door Bouta helemaal vanuit P'bo!
De Intifada van Bouta gaat beginnen, mensen... dis pas t begin, let op. Ze gaan de straat op, nemen Surinaamse organisaties over en gaan voor onrust zorgen, ai, baja!
En proberen zich populair te maken met dit soort onderwerpen, want welke Suri wil er nou niet goedkoper naar de West (en weer terug)...

naldinho | 26-09-10 | 21:31

@Devidas Frietman | 26-09-10 | 20:23

Dit heet niets te maken met inegratie. Heb ik ook niets over gezegd. Het gaat om de mondiale economische strategie die China er tegenwoordig op na houdt. Al geruime tijd is China over de hele wereld aan het landje hoppen, om meer dan een miljard mondjes te voeden. Ik snap best dat je zegt, dat het geld die kant op gaat niet erg is, maar de echte ellende is dat er steeds minder surinamers in dienst zijn van deze bedrijven. Steeds meer werknemers komen uit China. In Suriname beter bekend als de 'nieuwe' chinezen. Dit betekent dat er geen inkomen voor de surinamer uit voortkomt. Een instabiele arbeidsmarkt als die in Suriname is daar erg gevoelig voor. Dit zal je niet nu voelen, maar binnen tien jaar zal er weldegelijk een negatief effect hiervan merkbaar zijn op de arbeidsmarkt. Maar zoals gebruikelijk is in relatief jonge en zwakke landen, wordt er naar de korte termijn gekeken. Zonde, want het land heeft zeker potentie.

vincent S. | 26-09-10 | 21:29

Voor we in Nederland de Surinamers ooit nog serieus nemen en gratis geld gaan geven, moeten ze echt even meer gaan rellen en crimineel gedrag gaan vertonen. Voor de tickets goedkoper worden moeten ze zich weer een keer gaan gedragen als een echte minderheid zoals mokkaranen of anti-lanen.

Boeletproef | 26-09-10 | 21:23

@O2Consumer | 26-09-10 | 21:00

En op naar een fijn Nederland met alleen maar witte mensen. Gezellig glaasje Heineken drinken.. Eens in de 2 jaar een Oranje muts op bij het WK en elkaar uitleggen hoe fijn het wel niet is.
Uiteraard moeten alle mensen met een tintje maar wel een Nederlands paspoort er eerst even uit. Dat ze hier geboren zijn en veelal gewoon werken maakt niks uit.. Ze storen namelijk nogal in het straatbeeld.
Voor de verandering zou je een keer moeten gaan kijken in de verpleeghuizen wie daar de billen van oma's staan te wassen ongelofelijke lutser dat je er bent..

Chow | 26-09-10 | 21:08

Belachelijk die prijzen!! Smerige monopolisten, die prijzen kunnen makkelijk gehalveerd worden als die mensen gewoon hun familie willen zien. Subsidie!!

Overigens, maak er wel een enkeltje van, en koppel er meteen een huisvestingsverbod binnen NL aan vast. Wie wil er tenslotte nog in dit dure NL leven.. toch? Of hebben ze geen uitkering in suriname?

O2Consumer | 26-09-10 | 21:00

@MalteseKnight | 26-09-10 | 20:45

Volgens mij is daar weinig mis mee.. Tenzij ik verkeerd ben geinformeerd..

Chow | 26-09-10 | 20:57

ja, vergeet de Surinaamse bijdrage aan de multi-culture samenleving niet, hehe..

MalteseKnight | 26-09-10 | 20:45

@Devidas Frietman | 26-09-10 | 20:23

Ik heb liever dat Suriname hun tropisch regenwoud in stand houd. En daar mag de rest van de wereldbevolking best wel aan meebetalen..

Chow | 26-09-10 | 20:28

Vereniging oprichten, allemaal een tientje lappen, zelf een jumbo kopen (of huren van de klem) en heen-en-weer vliegen maar. Mag ook meer heen dan weer.

Guido | 26-09-10 | 20:23

@vincent S. | 26-09-10 | 19:49
Slap gelul. Chinezen (Chinezen uit China dus) zijn een zegen voor de Surinaamse economie. Dat ze niet integreren met de lokale bevolking (incluis niet met de Surinaamse Chinezen) klopt, maar dat doen ze hier ook niet. Dat ze het geld voor een deel terug naar China sturen klopt ook, maar het is hun geld dus daar heb je verder niks over te zeggen.
Nu dan, wat betreft de grondstoffen van Su zal ik een controversieel standpunt innemen waar geen enkele Surinamer die ik ken het mee eens zal zijn: toestaan dat alles gedelft wordt. Zo werkt de vrije markt, als je het niet zelf kan ontginnen, maar een ander wel dan heb je geen recht diegene ervan te stoppen. Wel natuurlijk de gronden via een eerlijke staatsveiling verkopen, en niet onderhands een deal maken met 1, ik noem maar wat, goudslurper uit Canada. Verkopen, maar niet in de uitverkoop!

Devidas Frietman | 26-09-10 | 20:23

Fireblade1971versie2 | 26-09-10 | 20:04
wellicht moet gij beter ondernemen, zodat ook voor u een dure stoel toegankelijk is.

Is geschreven op: | 26-09-10 | 20:13

@Fireblade1971versie2 | 26-09-10 | 20:04

Dus bij binnenkomst in het toestel loop je even iedereen af om hun jaaropgaves te controleren?
Kan ook zijn dat ze gewoon beter ondernemen en dus meer verdienen :/

Chow | 26-09-10 | 20:06

Wat mij altijd opvalt op de vluchten naar Suriname, dat in de business class figuren (soms gezinnen) zitten die hun jaaropgaaf van het UWV krijgen. Ja dat is duur (zal wel richting de 1500 eurie per ticket zijn). Ik, zelfstandige ondernemer, zit dan in een kleine kudt stoel opgepropt in de economy, die al schandalig duur is. Als je er vroeg bij bent lukt het nog voor 650 euro p.p.. Voor dat geld zit je zowat in Singapore.

Fireblade1971versie2 | 26-09-10 | 20:04

een grap die ik wel eens maak als mensen die ik ken over slavernij mekkeren, zonder die slavernij hadden jij, je ouders, grootouders en diens ouders ook nooit bestaan.
grap of niet tis wel waar (weggejorist?)

Is geschreven op: | 26-09-10 | 19:57

@Is geschreven op: | 26-09-10 | 19:54

Daal is geen woold flans bij lol

vincent S. | 26-09-10 | 19:57

@repulsive:
inderdaad, meestal 'verzet' ik me graag tegen de extreme racisten hier hoor, dus ook als ze van niet standaard nederlandse origine zijn. wat dat betreft sta ik waar ik voor sta. ik ben redelijk direct en ben wel eens beticht van racisme.. (omdat ik blank ben(?) als een donker iemand die uitspraak had gedaan wast wel oke geweest) kip/ei verhaal zegmaar,.
@vincent s. palamalibeau?

Is geschreven op: | 26-09-10 | 19:54

Shadow112 | 26-09-10 | 18:54

Ik denk niet dat de slaven het zo goed hadden. Check de achtergrond van de Zwartenhovenbrugstraat. Genoemd naar een gerechtshof voor zwarte slaven.. Wordt je gelijk erg trots op onze VOC mentaliteit..

BTW, ik had gelukkig wel genoeg geld voor een ticket dus zit deze discussie met veel plezier vanuit een heerlijk warm Paramaribo te volgen (als echte hollandse kaaskop).

Chow | 26-09-10 | 19:53

@Chow | 26-09-10 | 18:23 Ghmm,dan ben ik het ook met de Surinamers eens!

Beëlzebul | 26-09-10 | 19:53

Ze hoeven toch niet met de KLM? Ga dan lekker met de SLM of vlieg via Frans Guyana. En Bouterse kan toch van de coke opbrengsten een nieuwe vliegtuigmaatschappij oprichten?

denoorman | 26-09-10 | 19:52

@repulse | 26-09-10 | 19:39
Als u mijn plemps leest kun u toch ook niet anders concluderen dat deze schreeuwlelijk eigenlijk geen aandacht meer mocht hebben. Daar ik hem, én hij zichzelf al onderuit had gehaald. Ik liet mij enkel verleiden door een paar andere vaste reaguurders. Maar goed, u heeft een best woordje gedaan.

Shadow112 | 26-09-10 | 19:49

Als ik Surinamer was zou ik me toch drukker maken over die invasie van de chinezen in dat land. Over tien jaar is dat land leeggetrokken aan grondstoffen (net als Soedan) en hebben ze helemaal niets meer... Voor een land dat roept nooit meer gekoloniseerd te willen worden, trappen ze er toch aardig in. Wat is het chinees voor Paramaribo????

vincent S. | 26-09-10 | 19:49

Is geschreven op: | 26-09-10 | 19:44
Is standaard retoriek, wel alle kaaskoppen over 1 kam scheren, maar wee je gebeente als je de bal terug kaatst. Dan zijn ALLE blanken racisten, dat die stelling per saldo ook racistisch is zien ze niet.

repulse | 26-09-10 | 19:48

Dat hele Suriname drama; met dank aan Joop Den Uyl.
Wat een geld dat wel niet gekost heeft!

Prins_Bernhard | 26-09-10 | 19:48

Is geschreven op: | 26-09-10 | 19:44

Sorry, het was groter dan mij. Ik heb me uit de tent laten lokken. Gebeurt niet meer. En weet je soms kan ik best een liedje meezingen met Blöf;-)

Ik zeg peace.

coolnation | 26-09-10 | 19:47

Beetje stemmingmakerij, dit artikel.
Die mensen stellen gewoon een monopoliepositie aan de kaak en eisen helemaal geen geld. Ze willen enkel een redelijk tarief.

Bytemaster | 26-09-10 | 19:45

coolnation | 26-09-10 | 19:26
toch jammer, dag sympathie voor jou.
ik voel me nu best n sukkel omdat ik me gemengd heb eerder in de discussie.
je bent toch zelf ook hollander? stomme hollander!!

Is geschreven op: | 26-09-10 | 19:44

coolnation | 26-09-10 | 19:36
Zie Shadow112 | 26-09-10 | 19:04
@Shadow112
Gezien?

repulse | 26-09-10 | 19:39

repulse | 26-09-10 | 19:32

Ik lach me kapot met jou ventje. Je blijft maar wauwelen in stereotypen. En eerlijk gezegd, tegen zoveel domheid kan ik gewoon niet op.

Later pik..

coolnation | 26-09-10 | 19:36

coolnation | 26-09-10 | 19:26

Ik begrijp dat uw thuisbasis Suriname is en dat uw plemps daar nu vandaan komen?

neemjemoederindemali | 26-09-10 | 19:35

@ coolnation | 26-09-10 | 19:26
Je post is grappig maar intussen misdraag jij je net zo erg als degenen met wie je in een fittie verzeild bent geraakt.
Stelletje chauvinisten.
En nu bier!

De Gooise Matras | 26-09-10 | 19:35

@k.Run | 26-09-10 | 17:04 In een ding heb je gelijk: Ik had een onderscheid moeten maken tussen hindoestaanse en creoolse surinamers. Op de hindoestanen valt inderdaad weinig aan te merken. Maar ik moet wel zeggen dat Shadow112 | 26-09-10 | 18:35 toch zeker ook punten scoort.

Vogelbeest | 26-09-10 | 19:33

coolnation | 26-09-10 | 19:26
jaja je kan alles behalve een intelligent weerwoord geven... Je weet geen drol van de geschiedenis van suriname. Het enige wat jij kan doen is boos en mistroostig naar die boze blanken kijken omdat ze je betbetovergrootouders wel niet zouden hebben behandeld.
Steek eens je hand in eigen boezem, kom van je luie reet, laat het bijvrouwtje eens met rust en ga er voor zorgen dat dat mooie suriname van je eens in staat is zijn eigen broek op te houden.
Vanaf de begin jaren 50 is er al een grote mate van zelfbestuur, dat is goddomme 60 jaar en nog zijn ze niet in staat om een tweede landingsbaan aan te leggen om even snel een voorbeeld te geven.

repulse | 26-09-10 | 19:32

@coolnation | 26-09-10 | 19:26
Desi, ben jij dat?

Shadow112 | 26-09-10 | 19:31

@repulse | 26-09-10 | 19:27
Neuj, ik had hen al onder de knop als @coolnation. Toen zag ik jou reactie.

Shadow112 | 26-09-10 | 19:30

Waarom zijn die Surinamers eigenlijk hier in dat koude kikkerlandje, Suriname is een veel fijner land enzeau. Onder Bouterse kan het alleen maar allemaal veel mooier worden. Ik ga bierdrinken hierboven, cu all.

neemjemoederindemali | 26-09-10 | 19:27

Shadow112 | 26-09-10 | 19:25
das laf en minderwaardig wat je nu doet. Niet eerst je keutel in trekken en dan als je denkt dat je steun hebt weer beginnen te schijten.

repulse | 26-09-10 | 19:27

repulse | 26-09-10 | 19:22

Haha. Het relaas van de domme Hollander. Ik ben niet het stereotiep dat jij in je hoofd hebt sufferd. Ik heb alles wat jij zou willen hebben en ben wat jij zou willen zijn. Snap je dat dan niet. Ik ben de grootste nachtmerrie van de racistische Hollander. Ik kan alles wat jij kan beter. En dat als volbloed Surinamer... haha The horror!

coolnation | 26-09-10 | 19:26

@repulse | 26-09-10 | 19:22
Geeft nog een schop tegen coolnation en vraagt hem waardoor hij nu zo'n breed "ontwikkeld" wereldbeeld heeft, alsmede kan lezen en schrijven.

Shadow112 | 26-09-10 | 19:25

Shadow112 | 26-09-10 | 19:09
(let op..)
coolnation | 26-09-10 | 18:58
Om te beginnen ben jij degene die het verleden er bij haalt door weer terug te verwijzen naar de zogenaamde geroofde schatten. Nederland rijk geworden van suriname? pff laat me niet lachen, de enige reden dat we in suriname zaten was omdat we een oorlogje met de engelsen hadden en de engelsen weigerde om jullie terug te nemen.
"Ons mooie suriname"Lol en de reden dat je in dit mistroostig kikkerlandje zit is? uitkering? of kon je toch niet tegen de corruptie in suriname?
Zeg het eens, vertele wat zou iemand met een duidelijk veel hogere beschaving als wij de racistische blanke in dit achterlijke bananenland genoemd nederland moeten..
Ik wil het je ook wel uitleggen heur, dat mooie suriname is verrot tot aan de kern, de grootste fout voor suriname was juist de onafhankelijkheid, onder nederlands bestuur was er nog sprake van een rechtstaat, democratie en een opbouwende economie.
Slaap lekker!

repulse | 26-09-10 | 19:22

Nee liever niet. Bij de vorige thee sessie zijn we 3 x weggejorist bleek achteraf ;)

Shadow112 | 26-09-10 | 19:16

@Shadow112 | 26-09-10 | 19:12
Naaw, laten we hierboven bier gaan drinken.

Parsons | 26-09-10 | 19:16

@ Shadow112 | 26-09-10 | 19:12
Kopje thee erbij, dan?

De Gooise Matras | 26-09-10 | 19:14

@Parsons | 26-09-10 | 19:10
Voor een goed publiek wil ik wel even doorgaan hoor ;).

Shadow112 | 26-09-10 | 19:12

@Shadow112 | 26-09-10 | 19:04
Kap het nou niet af, het begon net leuk te worden.

Parsons | 26-09-10 | 19:12

@repulse | 26-09-10 | 19:08
Ja ik zie 't. Jammer.

Parsons | 26-09-10 | 19:10

@neemjemoederindemali | 26-09-10 | 19:04
Zonder de Surinamers was de Bijlmer nooit opgeknapt. Is ook wat waard, toch?

Parsons | 26-09-10 | 19:10

@repulse | 26-09-10 | 19:06
Ach het zijn net van die fundamentalisten. Helemaal kapot geluld door de mening van de ouders. Geindoctrineert en niet voor hun zelf kunnen denken, cq feiten checken. Gelijke een vervelend trolletje. ;)

Shadow112 | 26-09-10 | 19:09

Parsons | 26-09-10 | 19:07
"zat" hij trekt de keutel weer in...

repulse | 26-09-10 | 19:08

@repulse | 26-09-10 | 19:03
Ik zit hier ook te genieten. #lurk

Parsons | 26-09-10 | 19:07

Shadow112 | 26-09-10 | 19:04
pfff
*teleurgesteld pinda's weer terug in de zak flikkert.*

repulse | 26-09-10 | 19:06

k.Run | 26-09-10 | 17:04

Je hebt gelijk, Bouterse heeft ons wel aan goedkope coke geholpen, verder kan ik zo even niks verzinnen maar u kunt me vast nog wel een paar goede dingen noemen die Surinamers hebben gedaan voor 0031

neemjemoederindemali | 26-09-10 | 19:04

@coolnation | 26-09-10 | 18:58
Mooi.

Shadow112 | 26-09-10 | 19:04

*gniffelt*
*leuk, pinda's en biertje er bij haalt*
Eindelijk weer eens een fittie die ik niet zelf hoefde te beginnen.

repulse | 26-09-10 | 19:03

Shadow112 | 26-09-10 | 18:50

Wie huilt? Mag ik even lachen zeg? Jij haalt het verleden erbij. Laat me even duidelijk stellen dat ik jou en je koloniale verleden zie als een grote smet. Als dat een graadmeter zou moeten zijn voor de beschaving die is gebracht naar ons mooie Suriname zou ik het niet graag over doen en mag je al je "beschaving" lekker thuislaten. Dat jij dat bagataliseert geeft slechts aan wie jij bent. Neem nou maar van mij aan dat geschiedenis een grotere rol speelt dan je het nu toebedeelt. Het mooie is dat ik niemand iets verwijt of verbitterd ben. Ik doe wat ik doe en dat doe ik goed. En als ik verneem hoe jij communiceert met je medemens dan kan ik van mezelf zeggen dat ik het beter doe dan jij.

coolnation | 26-09-10 | 18:58

@coolnation | 26-09-10 | 18:44
En dan over de slaven in Suriname, de meesten waren hun eigenaar trouw. Weet u waarom? omdat een leven als slaaf op een farm zo gek nog niet was. Goede huisvesting, gewoon kunnen trouwen en kinderen krijgen, een vast salaris, eten e.t.c. Zelfs toen al beter dan terug het moeras in.

Shadow112 | 26-09-10 | 18:54

@-Straatverlichting- | 26-09-10 | 18:40
Bedankt voor de (straat)verlichting, zien we die lange donkere tenen iets beter.

Prof. D.A.H. Vintik | 26-09-10 | 18:51

Vliegveld zandarije(heeft tegenwoordig een andere naam geloof ik) had maar 1 landingsbaan. Zoals gebruikelijk als de vraag hoog is en het aanbod laag betaal je de jackpot. Paar jaar geleden was er ook een relletje over suriname airways die weer geld kreeg van klm om te mogen landen of iets dergelijks.
martinair heeft het een tijdje geprobeerd maar kon niet rendabel genoeg vliegen.
Dus als surinamers goedkoper willen vliegen moeten ze zelf even een landingsbaantje aanleggen en de corruptie eens aan pakken.
het gros van de surinamers zijn liev, lui maar erg liev...

repulse | 26-09-10 | 18:51

@coolnation | 26-09-10 | 18:44
Dat was inderdaad rijkdom voor een westerling. Rijkdom voor de jungle bewoners bestond uit eten, gezondheid, en westerse voorwerpen. (lees oorlogstuig, medicijnen) Houdt toch eens op met dat gehuil. Zonder de westerse wereld werden de kolonialen nu nog steeds niet ouder dan 30 en zouden ze geen enkel zicht hebben op welvaart.

Shadow112 | 26-09-10 | 18:50

@coolnation | 26-09-10 | 18:45
Als je van Bier en braadworst houdt mag je gerust eens langskomen. Maar kan ook prima rijst met smurrie maken hoor.:-)

calculator | 26-09-10 | 18:48

3000+ moest dat zijn natuurlijk!111*

Henk Houthakker | 26-09-10 | 18:47

calculator | 26-09-10 | 18:44

Ha, volgens mij zouden jij en ik vrienden kunnen zijn;-)

Peace brada;-)))

coolnation | 26-09-10 | 18:45

@ Russ Meyer | 26-09-10 | 18:38
Inderdaad heel vreemd, ja.
Het zal wel tegengewerkt worden door vliegmaatschappijen en / of regeringen die baat hebben bij de huidige vliegtarieven en lijnen.
Maar, een stukje omvliegen (is wel internetzoekbehendigheid voor gewenst) zou vast wat kunnen schelen in de kosten.

De Gooise Matras | 26-09-10 | 18:44

Shadow112 | 26-09-10 | 18:35

En zo heeft iedereen weet van slechts een klein stukje geschiedenis. Weet je toevallig ook het stuk waar Nederlanders de mensen van Suriname tot slaven degradeerde en dat men er vandoor ging met de rijkdommen uit die jungle, zoals goud bijvoorbeeld? Ook in die tijd was goud heel veel waard. Je zou kunnen stellen dat zonder die rijkdommen, Nederland nooit had kunnen uitgroeien tot een welvarend land.

Know your history fool.

coolnation | 26-09-10 | 18:44

@coolnation | 26-09-10 | 18:28
ik draag volgens Surinamers een Surinaams horloge, want ben vaak te laat. De grap mag vind ik als je elkaar respecteert begrijpt en accepteert gewoon zoals iemand is. Net als iedere Hollander bestaat niet (gelukkig). Wat voor mij integratie is: In harmonie kunnen samenleven met je omgeving (mensen, regels, gewoontes, natuur). Als je dat bent ben je wat mij betreft geïntegreerd. Integratie geldt niet alleen voor buitenlanders er zijn ook Nederlanders die niet integreren. Ik woon in het buitenland en ben zelf geïntegreerd al daar. Ook volgens mijn buren trouwens.

calculator | 26-09-10 | 18:44

@Russ Meyer | 26-09-10 | 18:38

Volgens mij houden de luchthavens de slots qua prijs heel hoog.. Dus kan een andere luchtvaartmaatschappij niet goedkoper vliegen op deze route..

Chow | 26-09-10 | 18:41

Gezeik om nix. Suris zijn net zo verkaast en Nederlandsch als u en ik. (LOL @ eigen stereotiep aangaande GS-guurders...) Ik durf zelfs te stellen dat als er een groep is die is geïntegreerd dat Suris zijn.

Bovendien is het filmpje 15 jaar oud en verbaasd het mij zeer dat er hier nog sjappies zijn die serieus reageren.

Dit was een stukkie voor de lach waarde co-lezers..

-Straatverlichting- | 26-09-10 | 18:40

-weggejorist-

ikkebenhet | 26-09-10 | 18:40

@odizuis | 26-09-10 | 18:37

Mmmm, meeste mensen vinden me anders best wel ok. Volgens mij ben jij de eikel..

Chow | 26-09-10 | 18:40

Vreemd dat als er schijnbaar markt voor is, er nog geen budgetmaatschappij is die zich op deze route richt.

Russ Meyer | 26-09-10 | 18:38

@Chow | 26-09-10 | 18:29

Ja ik lees slecht en heb kennelijk een bril nodig,

Ik heb geen enkel idee hoe het in Suriname er aan toe gaat maar ben er dan ook zeker niet van plan er ooit van mijn leven naartoe te gaan.

Het is meestal zo dat als je niet aan kan geven wanneer je terug gaat je een Visum op je buik kan schrijven. Kan me voorstellen dat die Suris ook in Suriname niet gewenst zijn, ze zijn meestal niet zo proactief om het maar zo te noemen.....

Volgens mij ben jij een eikel.

odizuis | 26-09-10 | 18:37

@De Gooise Matras | 26-09-10 | 18:32
Daar lijkt het de laatste tijd verdacht veel op...
Ik ga m'n heil maar even elders zoeken. Fijne zondag verder!

An die ARBEIT | 26-09-10 | 18:37

sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:18
LOL !! Ze happen lekker vandaag.

Ashtrey | 26-09-10 | 18:36

@k.Run | 26-09-10 | 17:04
En zonder ons leefde uw volk nog in de jungle, ohw, nee wie heeft uw volk gered van de brute onderdrukking der Engelsen, juist ja. Ik geloof dat er zelfs een standbeeld van een Nederlander in Suriname staat. Nederland heeft jullie uit het moeras van de jungle gehaald en scholing, en ontwikkeling gebracht. En daarna nog een tientallen jaren, tot op de dag van vandaag financiele injecties gegeven. Maar ach, klagen is een eigenschap toegekend aan de Nederlanders. En dat hebben jullie wel mooi overgenomen. Chapeau.

Shadow112 | 26-09-10 | 18:35

sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:18

Natuurlijk is racisme fout, maar een gezond wantrouwen jegens alles wat met de islam (wat geen ras is, voor zover ik weet) te maken heeft, is niks mis.

kriebeltjes | 26-09-10 | 18:34

@ An die ARBEIT | 26-09-10 | 18:29
Het is toch elke dag Godwin-dag?

De Gooise Matras | 26-09-10 | 18:32

@odizuis | 26-09-10 | 18:26

Je leest slecht zeker.. Brilletje nodig? Voordat je nu wat gaat roepen kun je beter zorgen dat je de feiten kent.. De NMA doet onderzoek naar prijsafspraken op deze route. Dat komt omdat de tarieven niet marktconform zijn. Verder is een enkeltje iets goedkoper maar kom je Suriname alleen in als je een retour hebt.. Is andersom trouwens ook zo..

Chow | 26-09-10 | 18:29

GVD is het alweer Godwin-zondag? De tijd vliegt...

An die ARBEIT | 26-09-10 | 18:29

@k.Run | 26-09-10 | 17:04
De aardappel komt volgens mij uit Zuid Amerika. Toen Europa nog geen contact had met Zuid Amerika ad men hier met name granen. Rijst komt volgens mij oorspronkelijk uit Azië. De Nederlandse keuken is door het koloniale verleden zeker flink uitgebreid.

calculator | 26-09-10 | 18:28

calculator | 26-09-10 | 17:45

Ok, ook ik maak me soms schuldig aan vooringenomenheid en ga er dus soms vanuit dat men het niet goed bedoelt. Excuus. Goed je vraag...

Volgens mij kan een Surinamer met een NL paspoort en het moslim geloof prima geintegreerd zijn, maar andersom kan ook vreemd genoeg.

Als wedervraag, wat versta je onder "integratie". Als integratie betekent dat je net als de Hollander moet zijn, nee dank u. Ik maak niet graag grappen met een nasmaak over allochtonen. Dit doen mijn Hollandse collega's wel. Wanneer ik eens een keertje te laat kom is de welbekende opmerking "Zeker Surinaamse tijd". Daar kots ik op en dat zie ik dus als typisch Hollands. Of de zogenaamde Nepneger sticker opgeplakt krijgen omdat je, wederom, niet aan het stereotype voldoet waar deze en gene mee geindoctrineerd zijn. En ja ik vertel mijn kinderen dat Sinterklaas niet bestaat en dat alleen een domme Hollander zwarte piet gaat spelen met een Surinaams accent (op z'n Hollands dan).

Als ik naar mezelf kijk...

Integratie is niet van toepassing op mij, ik ben hier geboren en getogen. Ik hoef dus helemaal niet te integreren;-). Als je verstaat onder integratie dat ik nu opeens André Hazes en Blöf goed moet vinden, dan is de integratie hopeloos mislukt (LOL).

coolnation | 26-09-10 | 18:28

Het feit dat een 'nederlands' politicus betrokken is bij het Surinaams Inspraak Orgaan, is al bewijs genoeg dat bij een dubbele nationaliteit de loyaliteit in het gedrang kan komen.

@sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:18
'met zijn allen' ??? da's nou zo'n typisch linkse uitdrukking die niks zegt.
Ik weet niet wat jij geleerd hebt van de 2e wereldoorlog, maar ik heb geleerd dat Oranje niet te vertrouwen is, Duits leren gunstig is en je op een boerderij geen honger lijdt.
Had ik nog iets anders moeten leren? Naar een ander land vluchten, asiel aanvragen op mijn krent gaan zitten en mijn hand ophouden soms?

nance | 26-09-10 | 18:27

Ik zeg opleiding, werken voor je centen, beetje zuinig leven en je kunt zonder op andermans zak te teren lekker met je reet in het oh zo mooie Paramaribo zitten. en oh ja, een enkeltje is iets goedkoper

odizuis | 26-09-10 | 18:26

@pomperules | 26-09-10 | 17:35
Wat slecht :S

An die ARBEIT | 26-09-10 | 18:26

@Beëlzebul | 26-09-10 | 18:22

Je kunt alleen een retour boeken..

Chow | 26-09-10 | 18:23

@k.Run | 26-09-10 | 17:04
"PS: Zonder ons waren jullie nog steeds Aardappel etende boerenlullen.. "
Euhm, eten we geen aardappels meer dan? Lekker heur, vooral krieltjes hmmmmm.
-
" Ik kan dat niet betalen van mijn uitkering " en " Ik heb zoveel kinderen, daar kan ik geen tickets voor betalen ".
Het probleem legt zichzelf uit.

An die ARBEIT | 26-09-10 | 18:22

Lekker belangrijk,als je zo graag telkens terug wil naar je eigen land BLIJF daar dan ook!
Enkele reis scheelt je nog eens de helft aan kosten bovendien!

Beëlzebul | 26-09-10 | 18:22

kriebeltjes | 26-09-10 | 18:16
Wat... die islamofoob kudo's geven? Racisme is fout jongen, ongeacht wie het doet. Hebben we met zijn allen dan niks geleerd van de tweede wereldoorlog....

sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:18

+1 @ k.Run.

kriebeltjes | 26-09-10 | 18:16

fatwabuster 17:39
Maak je geen zorgen, Wouter Bos heeft jarenlang het PVDA riedeltje "de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen" gebezigd. Hij zal ongetwijfeld een substantieël gedeelte van zijn riante inkomen , eerst wachtgeld nu salaris , terugstorten in de staatsskas ten behoeve van de behoeftigen.

Jan Boule | 26-09-10 | 18:15

Naast de islam gezet, met straatmarokkanen als kansrijkste ambassadeurs, zien surinamers er aantrekkelijk en ingeburgerd uit.

Jan Passant mk2 | 26-09-10 | 18:14

@De Gooise Matras 17:46: Leuk gevonden, maar zelfs dat zou wel eens niet waar kunnen zijn. Er zijn bijvoorbeeld veel Antillianen die langere tijd in Nederland blijven en Nederlanders die lang op de Antillen zitten en die hebben dus niets aan een retourtje dat maximaal 3 maanden geldig is. Dus koop een enkeltje, zou je zeggen. maar aangezien ook op die route de KLM lange tijd een monopoliepositie had, vroegen ze voor een enkeltje net zoveel als voor een retourtje.

Muxje | 26-09-10 | 18:14

flunkerT | 26-09-10 | 18:09
Wat marokkanen en antillianen dan weer extra irritant maakt, alles jatten wat los en vast zit, behalve onze banen.

sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:13

flunkerT | 26-09-10 | 18:09
Dat zeg jij, ik ben stadswacht.

sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:11

@k.Run | 26-09-10 | 17:04
Kijk, dat hebben de kindertjes hier nodig, een flinke oorwassing. Wel jammer van dat kind en het badwater...

cohenfen | 26-09-10 | 18:10

sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:01
Maak je niet druk; je hoeft echt niet bang te zijn dat surinamers onze banen gaan inpikken hoor ;)

flunkerT | 26-09-10 | 18:09

Ach ja, de staat, de grote melkkoe. Dit stukje is net zo hilarisch als die stakkers die eisen dat de staat er voor zorgt dat zij met hun leasebak net op tijd van huis kunnen vertrekken samen met nog 50.000 anderen en dan toch op tijd op hun werk kunnen komen. Of de mensen die een achtergestelde hypotheek nemen of hun spaarrekenig in Verweggistan openen, en dan bij problemen verwachten dat die staat hun onnozele gedrag vergoedt! En weet je? Soms doet die staat dat ook nog!

m@rkus | 26-09-10 | 18:08

@coolnation | 26-09-10 | 17:53
Je, antwoord is duidelijk maar je hebt m'n vraag verkeerd begrepen. Ik plaats jullie zeker niet in een hokje zie 1e comment. Ik ben behoorlijk bekend met de Surinaamse gemeenschap en zeer over te spreken. Vraag was slechts of er verschil is tussen het geloof of de opleiding m.b.t. de integratie.
P.s. heb als kind les gehad van Surinaamse lerares. Zei is mede debet in mijn leven tot een "open mind" naar ieder mens en iedere cultuur. Wat ik niet ken eet ik wel!

calculator | 26-09-10 | 18:06

Heeft één of andere Israëlische luchtvaartmaatschappij trouwens niet eens geprobeerd dat machtsmonopolie te doorbreken?

Prof. D.A.H. Vintik | 26-09-10 | 18:04

Aha. Dus GeenStijl is voor prijsafspraken tussen vliegmaatschappijen zodat die hun winsten kunnen spekken. Dacht dat dat meer iets was voor onvrije markten zoals Cuba ofzo.

cohenfen | 26-09-10 | 18:04

@Chow | 26-09-10 | 17:50
Begrijp me niet verkeerd, er zijn een hoop zaken waarover je kunt kankeren betreffende NL Surinamers (divers groepje overigens: creolen, javanen, chinezen, hindoestanen, joden, boeroes/blanken) zoals alle vreters uit de staatsruif en gasten die zich bezig houden met criminele zaken. Als de focus van dit stukkie lag op die groep had ik het toegejuicht. Staatsmonopolies op vluchtroutes verhemelen schiet mij als libertarier echter in het verkeerde keelgat.

Devidas Frietman | 26-09-10 | 18:03

Och god ja. Die bestaan natuurlijk ook nog.... Boehoe surinamers, hup wegwezen hier! Ons land, onze vrouwen en onze banen.

sjaakdeslinksesul | 26-09-10 | 18:01

coolnation | 26-09-10 | 17:53
+veul (zoals 'ze' dat hier zeggen)
er gaat helaas niets boven stereotypering! helaas. of gewoon bang zijn voor wat 'ze' niet kennen.

Is geschreven op: | 26-09-10 | 18:00

calculator | 26-09-10 | 17:45

Helaas, je stelling is incorrect. Als ik kijk naar mijn eigen familie zie ik dat een gedeelte is opgeleid in Suriname en prima is terecht gekomen (Infiniti etc;-), dat een ander gedeelte heeft gestudeerd in NL en weer is teruggegaan naar Su en prima is terecht gekomen (Politieke functies, doktoren etc.) en dat een gedeelte in NL is gebleven na de studie (Professoren, ICT en onderwijs). Religie heeft hierbij helemaal geen rol gespeeld en speelt dat tot nu toe nog niet. Waarom probeer je "ons" in een hokje te plaatsen? Het is niet mijn probleem wanneer men niet past in het stereotype beeld dat jij in je hoofd hebt. Ik vind het sneu voor je dat je gezichtsveld zo beperkt is. Zoek hulp...

coolnation | 26-09-10 | 17:53

Devidas Frietman | 26-09-10 | 17:47

Rectificatie kun je wel schudden.. Ik betrap GS namelijk wel vaker op onjuiste berichtgeving t.o.v. Suriname.. Wel makkelijk scoren overigens..

Chow | 26-09-10 | 17:50

Mutsaerts faalt hier hard en slaat de plank volledig mis. De hoge prijzen van vluchten naar Suriname hebben te maken met de monopolie positie (afgedwongen door de staat) die KLM lange tijd gehad heeft (en in grote mate nog steeds heeft) op deze route. Dit noem je socialisme (inmenging van de staat in de economie). Ik kan het weten, een neef van me vader was onderdirecteur van de SLM. Rectificatie van dit flutstuk graag. Doei!

Devidas Frietman | 26-09-10 | 17:47

Een enkele vlucht is de helft goedkoper.
Iedereen blij.
Uit welke eeuw is dit filmpje, trouwens?

De Gooise Matras | 26-09-10 | 17:46

@coolnation | 26-09-10 | 17:19
Volgens mij hebben ten tijden van de Surinaamse onafhankelijkheid relatief veel hoog opgeleiden Surinamers gekozen voor het Nederlandse paspoort. Ik denk dat daar het verschil word gemaakt en de integratie beter verloopt. Misschien weet jij of "het moslim zijn" van sommige Surinamers de integratie in de weg staat of een lagere opleiding.

calculator | 26-09-10 | 17:45

Denk dat het grote probleem is dat veel Surinamers met de feestdagen en in de vakantie periodes naar Suriname willen. Dan zijn de kisten zwaar overboekt en kan er gevraagd worden wat men maar wil. Buiten deze periodes zijn de prijzen stukken lager.

de oude nar (5) | 26-09-10 | 17:45

2 van mn beste vrienden zijn suris met gouden tandje tattoo op hand en in de nek. meesten hier zullen hem poepen en vv achter hun pc zich durven uitspreken (priceless) maare naast een ketting en tandje ook een hart van goud qua principes en gedrag.. sry ff pre-hatecommentbashen. ik ben een blanke nederlander werkend in een zgn veldhockeywinkel met zgn kakkers enzo heurr

Is geschreven op: | 26-09-10 | 17:44

* zich afvraagt of het goedkope alternatief dat Gerard Reve ooit voorstelde met goed fatsoen ter sprake kan worden gebracht *

Kapitein Sjaak Mus | 26-09-10 | 17:40

Offtopic: Ik lees net dat ene W Bos (wie kent hem niet) een leuk baantje voor 4 dagen in de week bij KPMG krijgt.... met uiteraard een salaris boven de Balkendenorm... tenslotte gelden dit soort normen voor de 'zelfbenoemde boven ons gestelden' onder ons niet.....
Het verheven vingertje richting de 'grootverdieners' was natuurlijk één groot theater.... maar ja, een beetje weldenkend mens wist dat allang

Fatwabuster | 26-09-10 | 17:39

coolnation | 26-09-10 | 17:37

Het lijkt stemmingmakerij inderdaad. Of het is gewoon dommigheid..

Chow | 26-09-10 | 17:39

"Het SIO (Surinaams Inspraak Orgaan) uitte zijn bezorgdheid over de toenemende polarisatie in Nederland: ,,Het debat over de multiculturele samenleving wordt gedomineerd door de islam."

Verongelijktheid anno 2010: Kathleen Ferrier vindt dus dat de PVV teveel de moslims en te weinig de negerts basht?

Filterzakje | 26-09-10 | 17:38

Chow | 26-09-10 | 17:28

Ik verdenk Mutsaerts van stemmingmakerij. Dit is koren op de molen van de onverdraagzamen in op deze site.

coolnation | 26-09-10 | 17:37

jeanmondo | 26-09-10 | 17:28

Het gaat niet om het basisrecht om op vakantie te gaan. Het gaat erom dat je voor familiebezoek gewoon normale tarieven wilt betalen. En niet wilt worden uitgeknepen omdat er geen sprake is van echte concurrentie.

Chow | 26-09-10 | 17:35

Ik begrijp dit artikel niet. Aangezien er geen concurrentie was op de lijn naar Suriname betaalde je blauw in vergelijking met andere verre bestemmingen. Protest tegen monopolie is toch niet erg?

iq180+ | 26-09-10 | 17:33

Hadden ze Martinair maar moeten opkopen.

prikkel123 | 26-09-10 | 17:32

@coolnation 17:12: Klopt, de KLM is niet wars van prijsafspraken op routes waar weinig concurrentie is. Zelfde verhaal voor vluchten naar Minsk en St. Petersburg waar alleen KLM en Aeroflot destijds directe vluchten op hadden. Ticketprijs? Op de kop(ek) af evenveel bij beide maatschappijen, en uiteraard twee maal zoveel als je voor een vlucht van die afstand zou mogen verwachten.

Muxje | 26-09-10 | 17:29

coolnation | 26-09-10 | 17:12

Je hebt gelijk en Mutsaerts is slecht geinformeerd. Jammer weer zo'n opruiend stukje. Zeker als je de feiten niet kent of wellicht niet wilt kennen..

Chow | 26-09-10 | 17:28

coolnation | 26-09-10 | 17:12
Hèhè, eindelijk iemand die door heeft hoe de vork in de steel zit. Je kunt voor minder dan de helft van de prijs naar de andere kant van de wereld dus er is wel degelijk iets aan de hand met de vluchten naar Suriname. Dit is nog steeds aan de orde van de dag.
nos.nl/artikel/180229-toch-onderzoek-v...
Voor de rest is het natuurlijk wel van een ongekende verwendheid dat zelfs de ergste paupers het een basisrecht achten dat je altijd maar ff met je hele familie naar die oorden kan toevliegen.

jeanmondo | 26-09-10 | 17:28

Nou, op het Bijlmerplein in Amsterdam is het elke dag vakantie....
-edit vandaag braderie. Lekker eten..-

msgambler | 26-09-10 | 17:25

"Ander tijden" ? Het einde der tijden.

Creaguurder | 26-09-10 | 17:23

respectvoorelkaar | 26-09-10 | 17:10

Voor dat geld heb je overal een kudtverkansie.

Manmanman, een weekend centre park kost meer. (Denk ik ;-)

zovoklets | 26-09-10 | 17:22

hero_of_heaven | 26-09-10 | 17:19

Je begrijpt het verkeerd. De verhoudingen zijn scheef omdat de SLM tientallen jarenlang het monopolie heeft gehad op deze vlucht. Nu na vrijgeving is gebleken dat er geen concurrentie is. Zou men misschien prijsafspraken maken?

coolnation | 26-09-10 | 17:21

@respectvoorelkaar | 26-09-10 | 17:10

Ben ook voor 3 weken gegaan in Januari met een groep familie van 11. Ik heb de tijd van m'n leven gehad. Daarnaast heeft m'n dochter van 16 eindelijk ervaren dat Suriname een prachtig land is met schitterende mensen, en niet zoals de Hollander vaak doet lijken, dat het een primitief zootje ongeregeld is. En ja, ik had liever wat minder betaald. Dus wanneer daar een mogelijkheid toe is zal ik die kans zeker aangrijpen. Ik heb dan wel weer het geluk dat mijn familie onderwezen is en zeer welgesteld. Het contrast tussen rijk en arm is groot daar. Dat is jammer.

coolnation | 26-09-10 | 17:19

Wat een onzin. Maw iedereen die niet meer in zijn eigen land woont zou korting moeten krijgen om daar heen te kunnen? Alhoewel het wel aantrekkelijk klinkt maar dan moeten er wat andere voorwaarden aan vast moeten zitten. Laten we in elk geval met een proef beginnen van 6 mannden en dan de heenreis met reductie en de terugreis belasten met allemaal onzin toeslagen .

hero_of_heaven | 26-09-10 | 17:19

@respectvoorelkaar | 26-09-10 | 17:10

Vertel, vertel!

Kapitein Sjaak Mus | 26-09-10 | 17:14

@k.Run | 26-09-10 | 17:04
Cherso(nissos) is in Griekenland en caps lock day is op 22 oktober.

Prof. D.A.H. Vintik | 26-09-10 | 17:14

Mutsaerst ... wat ben je toch slecht geinformeerd en derhalve informeer je de onbenullige doorsnee reaguurder dus ook verkeerd. Doordat de SLM het monopolie had op deze lijn kon men deze belachelijke prijzen stellen. Nadat de monopolie positie van de SLM is opgeheven is echter gebleken dat dit geen dalingen in prijs tot gevolg heeft gehad. Vergelijk het bijvoorbeeld met de liberalisering van de NS, men betaalt nog steeds de hoofdprijs voor een treinkaartje. Dat zeikerige toontje, zelfs een beetje agressieve toontje van jou, staat me helemaal niet aan en maakt dat ik je weleens een flinke draai om je oren je wil geven. Je relaas in dit artikeltje is ronduit ongepast ende ook onjuist.

coolnation | 26-09-10 | 17:12

bennietboosmaar verd | 26-09-10 | 16:55

En nu hetzelfde ticket zoeken rond de feestdagen of tijdens de schoolvakanties..

Chow | 26-09-10 | 17:12

NY 500 EU
Paramaribo 1100 EU
Really?
Protest mah niet want vrije markt (opmerkingen) zijn verboten?
Het moet niet gakker worden!

Einde van de Domheid | 26-09-10 | 17:11

Ik ben pas in Suriname op vakantie geweest met mijn gezin (in Mei)
Heeft me 3600 Euro gekost (2 volwassenen en 2 kids)
Het waren me de slechtste 3 weken van mijn leven.

respectvoorelkaar | 26-09-10 | 17:10

Waarom gaan ze niet met de boot? Iets met VOC-mentaliteit...

Of wordt ik nu weggejorist?

Dhr. Klapsigaar | 26-09-10 | 17:09

,,Het debat over de multiculturele samenleving wordt gedomineerd door de islam. Hierdoor wordt de bijdrage die de Surinamers jarenlang hebben geleverd aan de Nederlandse samenleving overschaduwd.''
Ach ja, wat vervelend. Op die Surinamers wordt tegenwoordig helemaal niet meer gezeken. Kunnen ze dus ook geen discriminasie roepen en in de slachtofferrol kruipen. Vervelend hoor

Koekje-dr-bij? | 26-09-10 | 17:08

Als het zo duur is, neem dan een enkeltje Suriname...

GJG5189 | 26-09-10 | 17:05

@ Alles hierboven!
Ik durf te wedden dat IK als SURINAAMSE/HINDOESTAANSE nederlander meer nederlander ben en harder werk dan 75% dan al die (suit supply uitverkoop)pakkelikkers met fileveroorzakende leasebakken reaguurders..
En @ mr. Vogelbeest . BEEP fout Roti is INDIAAS.. En Bapao (of hoe je die chinese rotzooi ook schrijft) is chinees! Know your facts asswipe..

EN tot slot @ de rest. Blijf maar lekker een goedkoop busreisje naar spanje boeken..

Freakkin' Oh Oh Cherso Volk..

PS: Zonder ons waren jullie nog steeds Aardappel etende boerenlullen..
(vergeet de surinaamse bijdrage aan WK's en EK's maar hé..)
Helaas wonen er ook moslims in Suriname.. Daarvoor bied ik wel m'n excuus aan..

k.Run | 26-09-10 | 17:04

Ja hoor, nu ook nog suri's die de geldpotten even willen komen leeggraaien vòòr BraunEinz.
Resten ons nog de:
zwaarbehaarde lesbo's
soepsiediehongerige linxe homo's
ondergewaardeerde publiciteitsgeyle pedo's
volledig onbegrepen uitheemse kunstenaars
onbegrijpelijk zingende folkloristische zangers
mercedesrijdende roma's
dames met religieus verminckte kudten die in NL graties kunnen gerepareerd
door NL marine brodeloos geworden somalische kudtpiraten
enz. enz.

pennestront | 26-09-10 | 17:01

Over welke Surinamers hebben we het? De Creolen, Hindoestanen, Javanen, Bosnegers, enz?

Niet voor niets zijn er velen gevlucht uit die multi-culti samenleving.

zovoklets | 26-09-10 | 16:59

LOL@Mevrouw met rode haar & peuk in hand: "Met een uitkering kun je geen 2300,- betalen!"
Tja...

Ashtrey | 26-09-10 | 16:55

Gratis tip van drs Marcel van Dam jr: koop dan een enkeltje Amsterdam-Paramaribo, dat scheelt een stuk.

drs Marcel van Dam j | 26-09-10 | 16:55

even gekeken ohttps://lijnvluchten.cheaptickets.nl/transport/BookXpress_Hitchhiker/flights.cfml?parameter=fbexls91557d3e62a.N.1.&nr_adults=2&Roundtrip=1&nr_children=0&Studenten=0&Senioren=0&DEP_APCODE=AMS&DEP_APNAME=Amsterdam&useCalendar=0&ecobusfir=eco&DES_APCODE=PBM&DES_APNAME=Paramaribo&nr_infants=0&filter_allowAirlines=%2A&DEP_DATE=2011%2D01%2D20&DEP2_APCODE=PBM&DEP2_APNAME=Paramaribo&DES2_APCODE=AMS&DES2_APNAME=Amsterdam&RET_DATE=2011%2D02%2D20p
Van 20 jan tot 20 feb retour: 583 euro met KLM.
Hoezo duur.
Is een dag of twee minder coke gebruiken.

bennietboosmaar verd | 26-09-10 | 16:55

Als ze net als de Turken en Marokkanen met de auto gaan, is het toch een stuk goedkoper.

plastic zakje | 26-09-10 | 16:54

Tsja, die full body scans moeten toch ergens van betaald worden.

Bull Trap | 26-09-10 | 16:54

Bel anders mijnheer Bouterse even, die helpt u vast verder.
Tel: 08 12 1982 ..

Jackanders | 26-09-10 | 16:54

-weggejorist en opgerot-

meerendonk | 26-09-10 | 16:53

Frederik Vijf | 26-09-10 | 16:47
LOL, held

Pasta-saus | 26-09-10 | 16:51

In de Televaag van afgelopen zaterdag stond een interview met een Surinaamse vrouw, die een retour ticket had voor 630,- euro.

Ze ging wel 5 per jaar naar mooi Suriname. 5 keer 630,- is dan inderdaad wel 3000+ ....

Je kunt het hier lezen:
www.telegraaf.nl/reiskrant/7734560/__S...

Sitra07 | 26-09-10 | 16:50

In plaats van te protesteren hadden ze ook gewoon kunnen gaan werken. Hadden ze het reisje sneller bijeen gespaard

Dhr. Klapsigaar | 26-09-10 | 16:50

Misschien zouden ze hun Slogan ook een beetje kunnen aanpassen? "Wij rotten permanent op naar Suriname, als jullie voor ons betalen!"

Frederik Vijf | 26-09-10 | 16:47

Vogelbeest | 26-09-10 | 16:45
Zeau, nog vragen surinamers van nederland?

Pasta-saus | 26-09-10 | 16:46

"Hierdoor wordt de bijdrage die de Surinamers jarenlang hebben geleverd aan de Nederlandse samenleving overschaduwd.''

Bijdrage?

Baopao, roti, en verder?

Subsidie opgebruiken, eisen stellen, misdrijven plegen en doen alsof je zielig bent kan ik niet als een bijdrage zien.

Vogelbeest | 26-09-10 | 16:45

,,Het debat over de multiculturele samenleving wordt gedomineerd door de islam. Hierdoor wordt de bijdrage die de Surinamers jarenlang hebben geleverd aan de Nederlandse samenleving overschaduwd.''
... ahem. Volgens mij begrijpen ze het niet helemaal.

patrizio | 26-09-10 | 16:45

@SIO van de instant update
Hou toch eensch op uzelf apart te zetten. U is inmiddels gewoon NL-er. U doet gewoon mee en dat wordt heus gewaardeerd! Ow ja, thanx dat u uw religie niet opdringt...

Pastor Sippenhaft | 26-09-10 | 16:44

Volgens mij zijn de meeste Surinamers behoorlijk geïntegreerd. Of worden de problemen idd overschaduwd door nog grotere problemen en dreigen ze integratiesubsidie te gaan verliezen.

calculator | 26-09-10 | 16:44

Ze hadden groot gelijk. 2300 gulden naar Paramaribo en voor 900 naar Californië. Zo was het ongeveer toen. KLM buitte zijn monopolie volledig en schandadlig uit.
En dat "vacantie" gedoe.... 80 duizend meer redenen om opeens naar familie in Suriname te moeten! en dat moest je dan 2 maanden uitkering kosten!

Treurig varken | 26-09-10 | 16:43

mooi dat ze om hun eigen initiatief konden lachen :)

Abugreip | 26-09-10 | 16:43

check 1:19! Tsjah... misschien kun je gaan werken, want deze dame doet alspf het normaal is om een uitkering te trekken!

DexieBoy | 26-09-10 | 16:41

200.000surinamers die relatief weinig problemen geven en zeker niet proberen het land over te nemen tegen 1,4 miljoen moslims.....

Ik weet wel waar de prioriteiten liggen.

Vogelbeest | 26-09-10 | 16:41

Misschien kunnen we er een combinatie van entertainment en besparing van maken? Een grote kuil met subsidieklanten.... samen vechten om een grote koffer met geld. Last one standing gets the price...

Frederik Vijf | 26-09-10 | 16:40

Maareeeee, hoe zijn ze deze kant op gevlogen dan? Of zijn ze komen zwemmen?

Nlz® | 26-09-10 | 16:40

http://www.youtube.com/watch?v=HSH1IWVOnrY

Wij willen naar Suriname maar kunnen het niet betalen", +1 voor de sloganverzinner, het moet gezegd (worden)?

Pasta-saus | 26-09-10 | 16:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl