Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Helft politiekorpsen over drie jaar bankroet

hondjewafwafwaf.jpg Hoezo, Nederland rolt sneller naar de afgrond dan een wiel op een helling met een hoek van 45 graden? Mochten we gisteren al vernemen dat de financiële reserves van justitie zo goed als uitgeput zijn (lees: ernstige misdaden die niet berecht kunnen worden), blijkt vandaag dat ook de politie totaal bankroet is. Een of ander onderzoeksbureau komt vandaag met de resultaten van een onderzoek naar resources van politiekorpsen de komende jaren. De resultaten spreken voor zich: de helft van de politiekorpsen komt over drie jaar in ernstige geldnood. Zo ernstig dat reorganiseren niet helpt en veel blauw van straat zal worden gehaald. Inderdaad, nog minder blauw op straat dus. En dat in een land waar de pakkans al subzero is. Niet dat het uitmaakt, want aangiftes blijven toch liggen en over drie jaar is er überhaupt geen geld meer voor rechters om verkrachters en mishandelaars te veroordelen, dus wat moet je dan nog met blauw op straat anyway? Ach mensen, u moet maar zo denken: onveiligheid is een gevoel. Mensen die zich over drie jaar toch onveilig voelen kunnen we altijd nog wegzetten als racistische tokkie of rechtse schreeuwer, zoiets. Wel zo makkelijk. Oogkleppen op? Dag burger!

Reaguursels

Inloggen

Als NIEMAND bij de overheid voor de veiligheid kan zorgen en het is echt onbetaalbaar, dan is het een moment om eens te denken hoe het zou zijn als je over zou gaan op de tweede keus: de burgers die GOED zijn ook weer eens de wapens teruggeven, zoals ze vroeger ook gewoon mochten. Dan krijgen die ook eindelijk eens een kans om zich adequaat te kunnen verdedigen. Omgaan met vuurwapens is best te leren. In het leger hebben ze toch ook gedacht dat ik wel met UZI, handgranaat, bazooka kon omgaan, en stukken geschut? Dat is prima gegaan en voordat ik werd opgeroepen was ik ook gewoon maar een burgertje dat ongewapend was. Dus die omslag is best te maken. Er zijn nog heel wat politiek correcte en milde landen waar criminelen zich kunnen huisvesten als Nederland hun te heet onder de voeten wordt. Dan zullen andere landen ook vast wel heel veel haast maken met het weerbaarder maken van hun eigen bevolking. Maar ja, ik denk dat een overheid dit toch pas in de laatste instantie zal toestaan want met een weerbaardere bevolking wals je ook moeilijker over vrijheden en rechten heen met alsmaar weer nieuwe regels erbij. Dus daarmee zou een overheid zijn eigen voortbestaan in de waagschaal stellen. Daarom doet een overheid dit toch maar liever niet en ziet die liever dat we hier een crimineel en decadent zooitje blijven waar alleen de criminelen het beste bewapend zijn.

Pteranodon | 17-09-10 | 00:31

Ach meer blauw op straat betekent in de praktijk flitsboetes uitdelen fietsertje bekeuren een stukje op de stoep fietst . Echte problemen tijdig signaleren zoals vernielingen diefstal straatterreur is er meestal niet bij. Ik ben blij met minder blauw op straat. Ze pakken alleen de makkelijke doelwitten zoals jij en ik. Van het geld dat ik overhou van bekeuringen kan ik mooi een nieuwe fiets kopen die gestolen is.

pappiricki | 16-09-10 | 19:40

We hebben het leger nog. En de mariniers. Echte mannen. Op naar Culemborg jongens!

snap_shootert | 16-09-10 | 16:23

En daarom gaan ze dus 30.000 agenten inzetten die gaan lopen controleren op gebruik van telefoons, navigatie , boterham in de auto!
Zo los je dat tekort op!(in combi met verhoging boetes)

lilluke halve hoan | 16-09-10 | 14:25

Alle agenten alleen de straat op sturen en je hebt dubbel zo veel blauw op straat .
Nu zitten ze een beetje met elkaar te ouwehoeren en zijn veel minder effectief.

elevator | 16-09-10 | 12:29

Razoorsharp | 16-09-10 | 08:06
Ik heb dat artikel gelezen, en juist aan de hand daarvan geschreven wat ik geschreven heb.
Je verwart relatieve cijfers met absolute cijfers. Ja er zal een markt ontstaan als minderheden niet bediend worden, maar nee, die markt blijft relatief klein (minderheid). Daarom is het dus ook minder winstgevend dan de grote markt, en dus al minder levensvatbaar, aldus jouw denkwijze. Vraag maar even aan Opa-flatbrander hoe dat zit met privaat en belangen.

"En is er veel verspilling, in een marktsysteem zal je dat niet aantreffen."
Dat eerste is zeker waar. Maar ik weet niet hoeveel ervaring jij met 'de markt' hebt, maar google anders oligopolies maar even. Voor sommige zaken zijn zulke enorme investeringen vereist, dat dit de concurrentie smoort. En de winst die daaruit gehaald wordt, wordt ook gewoon in eigen zak gestoken (verspilling). Dat is gewoon een variant op de overheid.

"Daarbij moet er altijd uitgegaan worden van de "non-agressie principes""
Het is een vrije markt, dus er moet helemaal niets. Anders is het geen vrije markt.

Bij het voorbeeld van Pakistan heb je volgens mij compleet de clue gemist. Het gaat om het feit dat in het leven het de mens niet alleen om geldwinst is te doen. Er speelt veel meer (lees maar terug). Waarom denk je dat C1000 de dungan's terughaalt? Omdat andere mensen meer zaken belangrijk vinden dan alleen geld. Het is naief om te denken dat het het individu enkel om geldwinst draait, want dan zouden alle mocro's allang aan het werk zijn. Kortom, 'Sharia Inc' komt er gewoon, en als die geen vrouwen zonder boerka's oppakken en handen afhakken, dan verliezen ze leden. Zo werkt de vrije markt. Dan kun je alleen maar hopen dat hun wapen-arsenaal kleiner is.

En 'Government is no saint' praatjes hang je maar op een spandoek in een demonstratie voor de G8, ik heb enkel aangegeven dat de overheid maakbaar is, en ook voordelen heeft.
Voor voorbeelden van deze 'vrije markt voor alles'-ideeen vind je in Amerika, in die geweldig geregelde pensioenen, gezondheidszorg, bijstand, niet-dekkende verzekeringen en kleine lettertjes. Als jij dat graag wil, het staat je vrij er naartoe te verhuizen. Maar ga niet met veel geschreeuw en uitroeptekens onzin verkopen dat dat een Utopia is.

O2Consumer | 16-09-10 | 10:17

geweaun weer CDA stemmen dan komt het allemaal wel goed

uitgeslapen | 16-09-10 | 08:44

ik had al zo weinig vertrouwen in de plisie, maar wat gaan we nu dan beleven?wahahahhaa
van god los in dit land.
een onveilig gevoel

skaik | 16-09-10 | 08:35

De politie is net als het onderwijs kapot georganiseerd door managers. Zij hebben het woord VANGEN een heel andere betekenis gegeven.
ecologiste | 15-09-10
Dit is helaas maar al te waar. En niet alleen de Politie en het onderwijs.

Therapietje | 16-09-10 | 08:28

-weggejorist-

Razoorsharp | 16-09-10 | 08:06

-weggejorist-

Razoorsharp | 16-09-10 | 08:06

VrijheidNu | 15-09-10 | 20:54
Je kunt de oorzaak zoeken bij de beperkingen die de 'sociale' overheid ons land oplegt, maar ik vraag me af of dat echt de oorzaak is.

Er wordt een leuk vrijheidsbeginsel geopperd mbt zelfbeschikking, sommige mensen (en daarmee dus OOK dienstverlenende organisaties) hebben daar helemaal geen boodschap aan.
Wie beschermt de minderheden? Net als in de vrije markt, kan een beveiligingsbedrijf de ander ook gewoon kapot-procederen. En wat krijg je dan als je belt? "Sorry meneer, maar TaliCorp is te groot voor ons, ons geld is op.", en word je op diplomatieke (of geweldadige) wijze de stront in geduwd.
Neem situatie Pakistan, 95% is lid van 'GrotSteen Inc'. Kom jij aan met je 'VrijheidBlijheidBroederschap' met 5% leden en BB-guns. Ik denk dat het ongeveer 2 minuutjes zal duren, en dat 95% (dan 100%) hun jurk aan flarden lacht, en verder gaat met vrouwen slaan. En wie gaat er dan ingrijpen? Een samenwerkingsverband cq de 'Europese Unie'? Nee, want dat kost geld. Tenzij er een 'ZwarteSokken Brigade' komt, die wel even huis gaat houden, en 20% van 'GrotSteen Inc' naar de eeuwige jachtvelden knalt. Hmm.. Oorlog?

Het principe is leuk, als je religie, cultuur en andere splijtzwammen uitvlakt. Het mooie van een democratie in NL is juist de bescherming van minderheden (diversiteit), maar wel de productiviteit van de vrije markt (wat Deipnosophist | 16-09-10 | 02:50 zegt in acht genomen).
En dat het nu een schop onder de kont kan hebben, ja. Maar door privatisering van de HELE overheid vraag je gewoon om problemen. Trias Politica werkt uit de kunst, als de politiek haar werk tenminste doet. De manier waarop wij de politiek hebben ingekleurd, werkt gewoon niet heel goed. Kijk naar het hele formatieproces, ruilhandel van standpunten, moddergooien, etc. Het hele coalitiegebeuren maakt van de gekleurde stemmingsuitslag, opnieuw weer een zwart-wit plaatje. Alsof niemand op GL, D66, SGP, PvdA heeft gestemd!
En dat misfunctioneren vertaald zich nu na 20 a 30 jaar logischerwijs naar het recht en de politie.
Dat er nog aan gewerkt moet worden is geen reden om niet verder te kijken, maar 'vrije markt beveiliging' gaat er bij mij nog niet in.

O2Consumer | 16-09-10 | 04:38

-weggejorist-

VrijheidNu | 16-09-10 | 04:31

Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat in het land met de hoogste belastingdruk ter wereld (ik heb uitgerekend dat ik meer dan 78% van mijn bruto inkomen uitgeef aan belasting, accijnzen, premies, heffingen, vergunningen, onzinboetes, leges, etc. en dan heb ik de erfbelasting nog niet eens meegerekend) werkelijk nergens geld voor is?
Waar gaat al dat geld in godsnaam heen?!

Ik ben best bereid om belasting te betalen (maar dit zou nooit meer dan de helft van je inkomen moeten zijn), maar dan wil ik daar ook wel wat voor terugzien en dus niet:

- dagelijks in de file staan
- zien hoe het onderwijs in NL afglijdt naar 3e Wereld niveau
- op een wachtrij staan in de gezondheidszorg
- aangifte kunnen doen en daadwerkelijk resultaat hiervan zien
- mijn oma van 85 met 6 mensen op 1 kamer in het revalidatiecentrum
- mijn vriendin moeten ophalen omdat ze in het donker niet alleen over straat durft te lopen

Ik krijg in NL steeds vaker het gevoel dat de werkende burgers er zijn om de staat te dienen in plaats van andersom en de weerstand om daaraan mee te werken wordt met de dag groter.

Deipnosophist | 16-09-10 | 02:50

Bhwoap ons land gaat eraan. Alles naar de klote. Alsof de politie nog iets nuttigs deed. Onveiligheid word je aangepraat bedoelde je?

Niekler | 16-09-10 | 00:56

Ja sorry hoor. Maar de stemmen waren nog niet geteld, of Geert draaide al als een tol in de rondte. Nu het quasi-pluche lonkt, weet de PVV van duizeligheid niet meer waar ze voor staat. Geen haar beter dan de gevestigde politiek.

correct | 16-09-10 | 00:46

zit een bepaalde toon aan je bericht.
maar so right you are

kankerneus | 16-09-10 | 00:39

Van onze vrienden van de PVV hoeven we ook niks meer te verwachten, ten faveure van het blauw, op straat. Hero Hakkelaar stond compleet voor penis in de kamer. Het zuigen van Mark R. begint al wrange vruchten af te werpen, nog voordat het wangedrocht van sneu rechts ter wereld is gebracht.

correct | 16-09-10 | 00:19

-weggejorist-

Razoorsharp | 15-09-10 | 22:59

-weggejorist-

Razoorsharp | 15-09-10 | 22:48

@Graaf van Egmont | 15-09-10 | 17:36

Tel even mee: alcoholcontrole: 850 euri EMAcursus: (ik net 1 glas te veel op om niet te hoeven) 676 euri. Dan heb ik zelfs nog 26 euri in mijn nadeel gelogen. Omdat die bijgoochems niks meer te doen hebben dan controles te houden. Mogen ze allemaal spontaan tot zelfverbranding overgaan.

helmpie | 15-09-10 | 22:28

Wie weet toch eens de salaris van het management aanpakken.

OpenDeur | 15-09-10 | 21:48

Ik zeg maximale salarissen invoeren...

En maximale vergoedingen opleggen...
en eens ophouden met het spekken van de lamme hoge pieten die alleen maar andere mensen aansturen en zelf geen flikker doen!

menotyou | 15-09-10 | 21:36

Nederland in de achtbaan, van de top naar de afgrond in een record tempo.

Neukgraag | 15-09-10 | 21:12

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 20:57

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 20:54

Allemaal dankzij de PVDa en wel in de vorm van Guusje Nadorst. BEdankt pvda..

msgambler | 15-09-10 | 20:53

Ik begin mij steeds meer af te vragen waar ik al die belasting nou eigenlijk voor betaal.

Jerry Nick | 15-09-10 | 20:38

sorry in foute draadje gepost

Denkt Na | 15-09-10 | 20:31

Ik wil niet lullig doen en het geloven bashende feestje al hier verstoren (noch deze in termen van homeland security denkende mevrouw supporten), maar ik vind atheïsten toch wel de tokkies (sbs6'ers) van de wetenschap.

Denkt Na | 15-09-10 | 20:30

och och och geenstijl, ga nou niet de zielepiet uithangen

kanaltijd | 15-09-10 | 20:25

gentle giant | 15-09-10 | 19:56
Mee eens; vooral die regentenkliek van de PvdA heeft zinloos met geld gesmeten.

SjiekDeFriemel | 15-09-10 | 20:02

Dan is het dus nog maar de vraag of in die sport-BH's (2 voor 16 euro bij de HEMA) voor Groningen nog wel geïnvesteerd kan worden.

Bedotje | 15-09-10 | 20:01

@SjiekDeFriemel | 15-09-10 | 19:26, blijft het feit dat de oude politiek de zaak verneukt heeft.

gentle giant | 15-09-10 | 19:56

Brinkman (PVV) doet nu ineens vaag inzake de eerdere dappere uitspraak dat er 10.000 agenten bij zullen komen... Tsja, regeren is wat anders dan schreeuwen aan de zijlijn.

SjiekDeFriemel | 15-09-10 | 19:26

ehm... waar betaal ik al die boetes dan voor? Bij mijn weten gaat er meer poen in justitie dan dat het kost. Of worden deze pesso's weer voor zielige negertjes in afrika gebruikt?

Abugreip | 15-09-10 | 19:23

Gek he, dat het OM geen geld heeft als ze allemaal van die onzin rechtszaken aanpakken, zoals die tegen Wilders, in plaats van echte criminelen aan te pakken.

wirbel010 | 15-09-10 | 19:17

Boeletproef | 15-09-10 | 19:05
Da's pech.

De SP trapte net af met de fascinerende mededeling dat zij samen met PVV en VVD tegen de bezuinigingen bij de plesie waren. De SP oefent zeker al haar gedoogsteun?

SjiekDeFriemel | 15-09-10 | 19:10

SjiekDeFriemel | 15-09-10 | 19:01
The document “reflector-5.kpnstreaming.nl.asf” could not be opened. The movie is not in a format that QuickTime Player understands.

GVD@APPLE!

Boeletproef | 15-09-10 | 19:05

De korpsen bestaan alleen om geld om te buigen naar leuke banen van zakkenvullers. Het sterft er van de commissarissen. Je hebt zelfs smerissen zonder baan maar met een dienstwagen en chauffeur. Al het geld voor meer blauw op straat, ging naar de kantoormaffia. Dat is de keuze van de politie zelf. Het ligt zeer voor de hand waarop bezuinigd kan worden. Gooi driekwart van die opvreters eruit. Dit land kan zoveel beter.

kriep | 15-09-10 | 19:03

Hoor net op Q-music dat korps Groningen ook nog eens een keer sportbeha's gaat uitdelen, ho, nee, verstrekken, aan de vrouwen in het korps. Iets met kogelvrijvesten die bij een kogelinslag verwondingen zouden veroorzaken als er harde onderwerpen onderzaten en behabeugels...

Morfanaion | 15-09-10 | 18:56

Ernstig bericht, dit.
*emigreren gaat*

De Gooise Matras | 15-09-10 | 18:51

In Italië heeft de politie voor ca. 1,5 miljard euro aan roerend en onroerend goed en bedrijven geconfisqueerd. Nu is dat natuurlijk ook het Walhalla voor de crimineel, maar ook in Nederland moet er onder op de bodem nog wel wat miljoenen te vinden zijn.

FrankVeer | 15-09-10 | 18:47

"Kosten voor Segway-steps voor obese agenten doet 1/3 van de korpsen de das om"

Boeletproef | 15-09-10 | 18:43

Onzin. De hoeveelheid blauw op straat kan niet negatief worden! Er gaan hoogstens wat van die papierambtenaren eruit en dat is louter gunstig.

Semper Pecunia | 15-09-10 | 18:41

In ieder geval geen taakstraf, dat zullen we eens zijn.

gentle giant | 15-09-10 | 18:40

@O2Consumer | 15-09-10 | 18:33:

Welnee. Je mot het niet spannender willen maken dan het is. Gewoon kapottrekken in de vier windrichtingen volstaat voor man, vrouw en alles daartussen.

Overmatige aandacht voor het geslachtelijke leidt af van de essentie van de zaak.

Reinaert | 15-09-10 | 18:37

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
einde oefening
land naar de haaien!

skaik | 15-09-10 | 18:35

Reinaert | 15-09-10 | 18:31
vijvendelen voor mannen...

O2Consumer | 15-09-10 | 18:33

@gentle giant | 15-09-10 | 18:29:

Vierendelen is passender. Of radbraken. Of gewoon verzuipen.

Niet omdat het elegant is maar omdat het geslachtstechnisch neutraal is.

Reinaert | 15-09-10 | 18:31

Alle excuus-Truuzen plus oto met chauffeur naar allerlei achterlijke binnenlanden afschaffen. Normale salarissen voor 'korps-chefs' gaat ook wel helpen. Deze hbo- minners mogen Euro 3800 best tevreden zijn. Royaal betaald voor zoveel zelf ingenomen domheid.

ik heet joran | 15-09-10 | 18:30

Daar moet een overheid zorg voor dragen, en niemand anders!

Reinaert | 15-09-10 | 18:27
Eensch, en als ze dat verprutsen moeten de verantwoordelijken aan hun ballen door de straten worden gesleept.
Vandaar dat ze vrouwen aan de top willen.

gentle giant | 15-09-10 | 18:29

@VrijheidNu | 15-09-10 | 18:22:

Een "vrije markt voor veiligheid" is wat mij betreft onbestaanbaar. Ik beaam dat een vrije markt een zeker veiligheidsgevoel voor sommigen zou kunnen opleveren zolang zij dat althans kunnen betalen. En dat lijkt me nou precies de verkeerde insteek.

Ik wil geen getto's, ik wil geen afgesloten woonwijken met beveiliging. Ik wil kunnen gaan en staan waar ik wil, wanneer ik dat wil en hoe ik dat wil. En dat is niet te koop.

Daar moet een overheid zorg voor dragen, en niemand anders!

Reinaert | 15-09-10 | 18:27

@SecretService | 15-09-10 | 18:10
Dat laatste kan sneller komen dan je denkt:

www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/articl...

Ook Defensie gaat bankroet. Gelukkig hebben we de NAVO nog en de euro en dollar drukpersen om het te financieren.

Devidas Frietman | 15-09-10 | 18:23

VrijheidNu | 15-09-10 | 17:58
Het gaat om meer dan alleen winstbelang in de wereld. Afgezien van het feit dat zelfs met enkel winst als oogmerk er scheeftrekken van de markt ontstaat (kijk naar monopolies van de huidige markt), speelt etniciteit, religie, geaardheid, cultuur, etc ook een ontzettend belangrijke rol. Jij zou raar opkijken als je vrouw ineens wordt opgepakt ivm openbaar rondlopen als hoer, door beveilingsbedrijf 'AllaHakbar Inc'.
.
Kijk naar het mafia-wezen dat op die manier werkt van 'beschermen tegen een prijs'. Uiteindelijk zullen de kleinere bedrijven gewoon kapot geconcureerd of afgebrand, zonder dat ze ook maar een poot aan de grond krijgen, als ze nog poten hebben daarna.. Zeker als er dergelijke grootschalige aanwezigheid van wapens is, is het vragen om problemen.
.
Overigens is het niet waar dat het huidige systeem geheel geen concurentie kent. Ten eerste is er sociale druk. Nog te weinig naar mijn mening, maar de publieke opinie begint nu langzamerhand weer zaken te doen.
Daarnaast kunnen we partijen wegstemmen zoals nu de PvdA (en hoor de ruifvreters kreunen onder die klap). Hiermee wil ik niet zeggen dat het allemaal goed gaat in NL, maar overdrijven is ook een vak. Of dit genoeg is? Als NL dat wil, dan kunnen we de politie ook gewoon afrekenen op niet opgeloste aangiftes, alleen doen we dat niet.
En in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Ik ga nu dat stukje even lezen..

O2Consumer | 15-09-10 | 18:22

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 18:22

@VrijheidNu | 15-09-10 | 18:14:

Veiligheid is IMHO geen "product" maar een beginsel waarop onze rechtsstaat gestoeld is. Daar moet je dus ook niet mee rommelen of marchanderen. Een overheid die geen veiligheid kan garanderen is in mijn ogen een falende overheid.

Of, omgekeerd, ik eis (!) gewoon mijn portie veiligheid van "mijn" overheid. Ik betaal, dus ik bepaal, al is het maar ééns in de zoveel jaar via een stembiljet.

Ik weet dat je met deze redenatie de doos van Pandora opentrekt, maar toch.

Reinaert | 15-09-10 | 18:19

@gentle giant | 15-09-10 | 18:11:

Ik schrijf dat dan ook niet helemaal per ongeluk op die manier hè?

Wat er in dit land - ook op ministerieel niveau - gebeurt staat me helemaal niet aan, toch geef ik de overheid nog steeds het voordeel van de twijfel en dat is omdat het alternatief (totale chaos) me een stuk minder aantrekkelijk lijkt.

Kiezen tussen twee kwaden kan soms best makkelijk zijn heur....... Zeker als één van die twee (de overheid) met een beetje moeite weer aan de leiband gelegd kan worden. En dat laatste is mijn - naïeve - veronderstelling.

Reinaert | 15-09-10 | 18:14

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 18:14

@Reinaert | 15-09-10 | 18:01, `een normaal functionerende democratie´, het bizarre is dat we daar aan zijn gaan twijfelen, en gezien alle gepruts misschien niet onterecht.

gentle giant | 15-09-10 | 18:11

Nou, dat wordt dus lid worden van een schietvereniging, pistolen, vlammenwerpers, V1's en bazooka's aanschaffen en een saferoom in huis installeren. Want als die een- twee- en driestrepers straks zijn vertrokken geldt alleen nog het recht van de sterkste. Maar anderzijds: er hoeft ook geen blauw meer te komen op straat, want de shariarechtbanken zullen dan welig tieren. En die hakken je handje eraf voor noppes. En verkrachten je vrouw en je geit voordat ze opgehangen, resp. geslacht worden. Ik zie de toekomst zonnig in.

SecretService | 15-09-10 | 18:10

Heersende Ballen zal wel met een voorstel komen waarbij zowel de pliesie als de rechterlijke macht totaal overbodig worden en alleen nog cipiers nodig zijn.
Hek om het land en iedereen gevangen.

Linke Joop | 15-09-10 | 18:10

Heb net weer 88 euries overgemaakt naar het Justitieel incasso bureau.
Als steunbetuiging zeg maar......

Schipperbitter | 15-09-10 | 18:05

@Napeauleon | 15-09-10 | 16:55

"Aangiftes die niet gedaan hoeven te worden hoeven ook niet behandeld, snapt u?"
Platlullen heet dat in vaktaal. Net zolang op je inpraten totdat je de aangifte toch maar achterwege laat. Ik heb er persoonlijk ervaring mee, trapte er ook nog in. De volgende keer neem ik het gesprek met de betreffende smeris op en gooien we het gezellig het internets op. Als ik dan nog leef he.

Devidas Frietman | 15-09-10 | 18:05

Dit bericht verbaasd mij niets. Zo inefficiënt hoe die lui daar werken. Laag geschoolde vergrote egootjes die denken dat zij aan een veiliger NL werken maar ondertussen geilen op een uniformpje. Agenten verdienen geen ene drol en moeten altijd alles compenseren met egootjes die erg vergroot zijn. Altijd leuk om de klachtenafdeling lastig te vallen en het voor te laten komen bij de Commissie voor de Politieklachten. Voor 1 klacht zet je gauw 30 medewerkers aan het werk. Ze zullen NOOIT een fout toegeven alles moet 'intern' worden onderzocht. Een geld dat het kost om die mensjes een handje boven het hoofd te bieden. NL heeft totaal geen respect meer voor de politie en vind je het gek. HONDEN zijn het... die ondergeschikt zijn aan hun meerdere met hun quota.

Rest In Privacy | 15-09-10 | 18:04

@gentle giant | 15-09-10 | 17:46:

Ja, klopt, waarheid / koe. Normaliter zou je mogen ontbinden, nu dus even niet.

Desalniettemin heb ik meer vertrouwen in een goed gereguleerde overheid dan in privaat initiatief. Veiligheid als "verdienmodel" past niet in mijn straatje i.i.g.

Naar dezerzijds mening behoren dit soort taken onlosmakelijk tot de overheid en niet elders te liggen. Het zuigt alleen grote tijd - en dat moet ik dus beamen - dat men ook bij die overheid "bedrijfsmodellen" hanteert. Als ware het een echt bedrijf ja, en dat is het niet, was het niet en zal het ook nooit worden.

Politiezorg is wel één van de laatste taken die je zou kunnen privatiseren. En wie daar serieus over nadenkt in een normaal functionerende democratie hoort wat mij betreft thuis op een gesloten afdeling.

Reinaert | 15-09-10 | 18:01

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 17:58

Polder statisme anno 2010: politie, justitie en leger kampen met ernstige tekorten, terwijl er bakken met geld uitgegeven wordt aan de welvaartsstaat, bailouts, staatsonderwijs, staatsgezondheidszorg en roofsubsidies aan criminele organisaties en meer onzin. De boodschap is duidelijk: socialisme/corporatisme > bescherming van eigendomsrechten/individuele rechten

Devidas Frietman | 15-09-10 | 17:58

Hoogste tijd voor een parlementair onderzoek of -enquette naar het binnenlands beleid en justitiebeleid. Nadorst kan heur borstjes natmaken. Aan de paal met die 'vrouw'.

Hanxie | 15-09-10 | 17:57

@VrijheidNu | 15-09-10 | 17:43:

Je hoeft met een fatsoenlijke overheid ook geen overeenkomst aan te gaan, als het goed is zorgt die overheid namelijk voor jou en word je op je wenken bediend.

Dat het anno tegenwoordig allemaal niet zo erg lekker loopt met die overheid is een probleem, dat klopt, maar dat neemt nog niet weg dat je het geweldsmonopolie uit handen van de overheid zou moeten willen nemen, da's het begin van het einde.

En voor je gaat zeuren: ja, de Nederlandsche overheid is op dit punt momenteel inderdaad onfatsoenlijk bezig. Met dan aan enkele al dan niet megalomane gekken die een ministersfunctie bezetten. Onder andere.

Reinaert | 15-09-10 | 17:56

Als ze nou slim zijn he, dan combineren ze handhaving aan cash.
Ga lekker controleren in 30km gebieden. Dat levert meer op dan op de snelweg en verbetert direct veiligheid.
Gemiddeld wordt in 30km gebieden een V snelheid van 45km gehaald. V snelheid geeft aan 85% rijdt 45 of minder. 1 op de 7 zit daar dus boven. Kassa voor de staat!

Dulf | 15-09-10 | 17:55

Korpchef: mag ik effe vangen?

ecologiste | 15-09-10 | 17:54

Hoe komt dat toch?
Het land is helemaal uitgevreten.
Aardgasbaten, import van nieuwe Nederlanders, graaiers , Hare majes Trix,
raamambtenaren, baantjesjagers, wachtgeld, belastingen die vervliegen enz enz.
Niemand wordt er ter verantwoording geroepen.
En we hadden het zo goed kunnen hebben met zijn allen.

Buddie | 15-09-10 | 17:54

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 17:52

Het begint er meer en meer op te lijken dat we het heft in eigen handen gaan moeten nemen.

Tricephalus | 15-09-10 | 17:50

VrijheidNu | 15-09-10 | 17:31
Krijg je Nina Brink affaires door het hele land bedoel je.
En wat dacht je wat voor praktijken je dan krijgt om die markt te 'prikkelen', zodat het wel lekker winstgevend blijft?
Denk je echt dat bedrijven een geweldadige confrontatie uit de weg gaan? Sommigen hebben daar een leuke bonus voor over om arrestatie te voorkomen, kortom, die beveiligers verzorgen hun eigen markt wel.
Het werkt precies hetzelfde als de huidige marktwerking, en monopolieposities kom je daar ook tegen.
Kortom, diegene met de grootste bek staat nog steeds vooraan.

Maar afgezien daarvan is het zeker het overdenken waard!

O2Consumer | 15-09-10 | 17:50

Leuk joh. Hebben we in de UK ook. Verwachting is dat er de komende 5 jaar ongeveer 60.000 full-timers uitgaan. Waarschuwingen dat je de criminaliteit in de kaart speelt met zulke draconische maatregelen worden gewoon in de wind geslagen. www.bbc.co.uk/news/uk-10691052

@ 00:00:01 | 15-09-10 | 17:49

Ach, als de leiding van die 26 korpsen en de direct daaronder geplaatsten hun meer dan vette salaris maar kunnen behouden.
Want daar gaat het tenslotte op de eerste plaats om, nietwaar?

Dostranamus | 15-09-10 | 17:47

@Reinaert | 15-09-10 | 17:40, de polisvoorwaarden worden alleen continue eenzijdig gewijzigd.

gentle giant | 15-09-10 | 17:46

VrijheidNu:
Hoe stel je je dat voor in de praktijk Einstein. "Pliesie brabant goeiemiddag?
Ja er wordt hier iemand op zunne dikke kop gestompt, kom snel langs!
Ja maar vraag eerst even aan het slachtoffer of ie de premie van de pliesiepolis heeft betaald. U weet ook dat we afrekenen we per uur tarief, exclusief kilometervergoeding?"

Michelos | 15-09-10 | 17:45

Hier in Tilburg: waar we voorheen 1 oud bureau in de stad hadden, waar je dag en nacht terecht kon, hebben we nu een stuk of 5-6 grote nieuwbouwcomplexen waar je alleen op afspraak terecht kunt en waar hordes "agenten" achter een bureau zitten. God weet wat ze daar doen op straat komen ho maar. Ik zeg: verpats die luxe panden maar weer. Diegenen die niet de straat op willen of kunnen ergens anders werk laten zoeken achter een bureau en die hele toko draait over 3 jaar weer megavette winsten. En de burger help je er ook nog eens mee. Soms zijn oplossingen zoooooooooo simpel.

Rest In Privacy | 15-09-10 | 17:44

**Gracht graaft en ophaalbrug bestelt**

Brakke Obama | 15-09-10 | 17:43

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 17:43

Lulverhaal uit het AD, dat men heur/zijn best doet om Henk en Ingrid bankroet te laten gaan, dat is dan weer een ander verhaal.

gentle giant | 15-09-10 | 17:42

@VrijheidNu | 15-09-10 | 17:31:

Geloel. Die polis hebben we allemaal al. Naar draagkracht zelfs! Gewoon keurig netjes belasting betalen en de overheid draagt zorg voor de openbare orde, recht, veiligheid en nog wat van die kleinigheden.

Dat diezelfde overheid vervolgens niet in staat is om e.e.a. op een aanvaardbare manier uit te voeren is een ander verhaal, en dáár wringt de schoen momenteel. Het simpele principe dat de overheid bepaalde taken op zich neemt is echter niet te vermijden en ook niet te vervangen (lees: privatiseren).

De politie behoort gewoon z'n "ding" te doen. Budget of geen budget, who cares?

Reinaert | 15-09-10 | 17:40

Einde van de Domheid | 15-09-10 | 17:35
Wil jij niet over mijn pensioen beginnen? Ik zit er net lekker van te genieten. En tegen de tijd dat het geld echt op is, ben ik al de pijp uit.

Graaf van Egmont | 15-09-10 | 17:38

Mooi.
Opdoeken die rotte bende en laat 't de burgers zelf uitzoeken.
En wel eerst even de vuurwapenwet aanpassen.

Bucket of Shit and P | 15-09-10 | 17:38

helmpie | 15-09-10 | 17:08
Me dunkt dat ze criminelen opsporen. € 2100 boete in één maand? Daar moet je een zwaar misdrijf voor gepleegd hebben. Anders had je wel een taakstraf gekregen :)

Graaf van Egmont | 15-09-10 | 17:36

Haha, straks is het hier op Curaçao nog veiliger dan in NL, al denk ik eigenlijk dat dat nu al zo is.

Brakke Obama | 15-09-10 | 17:35

Zoals daar is het pensioenstelsel....
Is er pensioen?
Ja, voor de babyboomers van CDA, PvdA, PVV, GL en de VVD.

Einde van de Domheid | 15-09-10 | 17:35

Het is fijn dat het ter rechterzijde begint door te dringen dat er belangrijkere en prangender zaken zijn dan een mogelijke sharia over 30 jaar.
Aan de late kant, maar toch......

Einde van de Domheid | 15-09-10 | 17:33

Nickname20 | 15-09-10 | 17:25
Kennis van zaken en stemmingmakerij gaan dan ook niet samen.

Bakito | 15-09-10 | 17:32

-weggejorist-

VrijheidNu | 15-09-10 | 17:31

Nou, dan zal er uit een andere pot bijgestort moeten worden. Net als bij een privaat bedrijf. Lijkt me allemaal niet zo heel moeilijk; overvolle potten genoeg in dit land.

Multiflauwekulti | 15-09-10 | 17:30

Het is fijn dat er ter rechterzijde langzamerhand het begint door te sijpelen dat er belangrijkere en prangender zaken zijn dan een mogelijk sharia over 30 jaar.
Aan de late kant, maar toch......

Einde van de Domheid | 15-09-10 | 17:29

Ziet er vrij onaangenaam uit. Belachelijk dat bij ongewapende demonstraties de politie er toch de behoefte aan heeft de hondjes in te zetten. Die wapenstokknurften hebben het ook iets teveel naar hun zin. Goed nieuws dat de korpsen straks hier geen geld meer voor hebben :)

Binnenbaan | 15-09-10 | 17:28

Ziet er vrij onaangenaam uit. Belachelijk dat bij ongewapende demonstraties de politie er toch de behoefte aan heeft de hondjes in te zetten. Die wapenstokknurften hebben het ook iets teveel naar hun zin.

Binnenbaan | 15-09-10 | 17:28

Michelos | 15-09-10 | 17:19

Hoho. Aldi cassières kunnen beter rekenen en harder werken. Klant is daar altijd koning, beste verhouding prijs-kwaliteit.
De politie is net als het onderwijs kapodt georganiseerd door managers. Zij hebben het woord VANGEN een heel andere betekenis gegeven.

ecologiste | 15-09-10 | 17:26

Geen zorgen geen zorgen.

Sinterklaas bestaat toch wel en die gaat de portemonnee trekken.
Den Uyl had dit al voorzien.

Gewoon doorgaan. Niks aan de hand.

tembacostyle | 15-09-10 | 17:25

Vanavond spoeddebat over de bezuinigingen bij de pliesie...........

SjiekDeFriemel | 15-09-10 | 17:25

Onzin. Politie is overheid en die gaan niet bankroet.

Nickname20 | 15-09-10 | 17:25

*wapens kopen gaat doen*

jvlaam | 15-09-10 | 17:24

Shadow112 | 15-09-10 | 17:19
Uitruimen, schoonmaken en opnieuw inrichten. Anders blijft het stinken.

Bakito | 15-09-10 | 17:22

@Bakito | 15-09-10 | 17:17
U bent een mens naar mijn hart.

Shadow112 | 15-09-10 | 17:19

Alles van de Staat is per definitie '"verliesgevend". Is dit een verkapte manier om slinks de boetes weer te verhogen? Sinds wanneer moet politie of brandweer winstgevend zijn, dat heeft geen prioriteit. Ga gewoon door met echte boeven vangen, en als jullie meer geld nodig hebben om blauwe prutsers te betalen, dan hou je in Den Haag je hand open, en flikker je gewoon de ene na de andere korpschef eruit die teveel vangt, en zet een Aldi kassiere neer op die plek. Scheelt een hoop kosten, en de competenties zijn hetzelfde.

Michelos | 15-09-10 | 17:19

Shadow112 | 15-09-10 | 17:16
Yep. En dan met de kennis van nu.

Bakito | 15-09-10 | 17:17

Misschien iets voor universiteiten om te onderzoeken wat het wezenlijke verschil is tussen Nederland en landen waarin burgeroorlogen wel voorkomen.

Replaceable | 15-09-10 | 17:16

@Bakito | 15-09-10 | 17:04
U staat voor een soort van maatschappelijke zelfregulering en zelfgericht. En dan na de chaos, anargie én eventuele (etnische) zuiveringen de boel weer van de grond af aan opbouwen?

Shadow112 | 15-09-10 | 17:16

Hahahaha, Nederland is HET theater van de traan. Het O.M. bijna failliet en nu bijna de helft van de politiekorpsen bankroet. Gelukkig zijn er nog politici die ons vertellen dat we het hier nog steeds errug goed hebben en dat het in Somalie pas slecht is... ja hoor... slaap lekker! Zullen we eerst ons eigen huis op orde gaan brengen alvorens wij weer "gasten"gaan ontvangen? Zie dit alles als bij jezelf thuis, gedragen je gasten zich niet? Dan gooi je ze er toch uit, of niet dan? En geef jij je gasten soebsidie, gratis geld e.d.? Nope.... Nog steeds gaan bakken geld de goot in en maar roepen dat het zo allemachtig prachtig is wat we doen... Daarbij nog de verbijstering van de uber-linsch mensch dat Wilders zo groot wordt.. Linksmensen houden van de Efteling, de realiteit kennen ze niet.

Dr. Headshot | 15-09-10 | 17:16

Als de politie er niet meer is om je op kosten te jagen met onzinboetes, wordt het besteedbaar inkomen weer hoger en dat is goed voor de economie.
Tenslotte worden de kosten van het justitieel apparaat ook door de burgers betaald en hoe minder hoe liever.
En vanwege het feit dat ze onze veiligheid toch niet meer kunnen garanderen en we dan ook niet krijgen wat ze ons beloofd hebben, kan je er maar beter vanaf zijn.

ADO-Le-Cent | 15-09-10 | 17:14

Dit komt natuurlijk geheel toevallig tijdens het formeren naar buiten.

Russ Meyer | 15-09-10 | 17:14

Wat dacht je van kansloze reconstructies eens afkappen???

Als iemand met zijn auto bewust dwars door de pui naar binnen is gereden en dit overleefd en toegeeft... waarom moet er dan een reconstrucie worden gebouwd en het nog eens op de proef nemen of het kan...?
Het is geen voorbeeld maar werkelijk gebeurd... kosten reconstructie was meer dan een ton, hoe dubbelop wil je het hebben???

Dit gebeurd dagelijks! voor hetzelfde geld heb je 4 surveillanten een jaar op straat.

alweervergeten | 15-09-10 | 17:13

Het wordt tijd dat niet iedere agent zich hoofd van de CSI voelt en die gasten normale CAOs door hun strot krijgen.
Alles is op orde daar, perfecte buros, zit u lekker meneer, merk-koffie (smaakt het?) het is belasting-geld dus who cares.
En ondertussen zodra ze in geldnood zitten kunnen ze altijd op het televaag-publiek rekenen die hen steunt in de volgende greep in de schatkist.

Get your act straight zou ik zeggen, en realiseer je dat je ook budget-verantwoordelijkheden hebt.

2emeREP | 15-09-10 | 17:13

Concealed carry cursus invoeren dan maar?

dikzak | 15-09-10 | 17:12

Triest, en ik heb mijn gestolen fietsen (jaja, meervoud) ook nog niet terug, eikels . . .

Byter | 15-09-10 | 17:12

En wat gebeurt er dan met die 2100,00 euri boete die ik vorige maand betaald heb? En de rest van de boetes? Want daar hebben ze wel tijd voor, de bloedhonden. Een beetje misdaad oplossen, ho maar.

helmpie | 15-09-10 | 17:08

Wat moet je dan nog met blauw op straat? Nou, waarschijnlijk geld halen bij de burgers. Even wat extra regels waar menselijke fouten worden gemaakt en uitdelen maar.

Henk Houthakker | 15-09-10 | 17:08

Hoe kan een korps nou failliet gaan. Ze zijn een uitvoerende dienst, geen bedrijf met winstoogmerk.

Als er meer geld nodig is voor de uitvoering zal het bestuur er meer geld in moeten pompen, of men zal wat efficiënter moeten gaan werken. Bijvoorbeeld geen incompetente chefs aanstellen puur omdat zij van vrouwelijk geslacht zijn. Reken mensen aan en af op hun competenties, zoals de grote mensen in het bedrijfsleven dat doen.

frickY | 15-09-10 | 17:08

@dirkies | 15-09-10 | 17:05
justiete... just tieten

Heerlijk Freudiaans.

Art Vandelay Ultor | 15-09-10 | 17:06

vermetel&consorten | 15-09-10 | 17:04
Mooie typering van het Hollandse volk. Chapeau!

Bakito | 15-09-10 | 17:06

Ik vind het wel meevallen met te weinig blauw op straat eerlijk gezegd. Als ik bijvoorbeeld in Groningen rondfiets wordt ik panisch van het gevoel dat er constant politie om me heen is. Die politie kan me misschien wel eens aanhouden voor: het niet bij me hebben van ID, het fietsen zonder licht, het fietsen met iemand achterop, het uitspugen van een kauwgommetje op straat, raar fietsen, te hard fietsen, te langzaam fietsen, roest op m'n fiets, te veel afval in mijn gang, een rommelige kamer en zo verder. Van mij mag de hoeveelheid politie in Groningen bijvoorbeeld gerust gedeeld door 10. De hoeveelheid onzinwetten overigens ook.

hobbit | 15-09-10 | 17:06

doskabouter | 15-09-10 | 17:02
Natuurlijk wordt je dan wel vervolgd. De inbreker niet. Waarbij ik er rekening mee houd dat je niet erg trefzeker bent.

Graaf van Egmont | 15-09-10 | 17:05

Sinds wanneer is dit nieuws? die klabakken moeten die achterlijke papier winkel die ze uitdragen eens drastisch verminderen! Teveel mensen in nederland en te weinig werk dus verzinnen ze er 'n paar duizend baantjes op justiete bij.. En dan krijg je deze ongein! Wie zijn weer de dupe? Juist, het normale volk!!
Ik zou in me vrije tijd wel bontkraag klootzakjes willen bashen hoor! Houden ze mooi een paar centen over en dan kan ik me een beetje afreageren. Iedereen blij!

dirkies | 15-09-10 | 17:05

Als Hollander die in zijn eigen huis woont en een eigen auto bezit en met vakantie kan, alsmede beschikt over achterlijke ideeën en onbeschofte omgangsvormen, tevens te scharen valt onder Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, en boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd is, en daarom te duiden valt als primitief , rancuneus, rechts en extreemrechts type zonder moraal, zonder principes, zonder idealen zou ik ten aanzien van de erudiete heer Ramdas gaarne een aanklacht wegens discriminatie willen indienen bij de politie. Helaas is het geld op, en kan mijn aangifte niet behandeld worden, als het al mogelijk zou zijn om een niet-Hollander te beschuldigen van racisme. Alleen witte mannen kunnen namelijk racistisch zijn volgens René Danen & co..

vermetel&consorten | 15-09-10 | 17:04

Om onze verziekte maatschappij te genezen zal het systeem tot op de grond moeten worden afgebroken. Afschaffing van politie en leger is in dit kader de eerste stap.

Bakito | 15-09-10 | 17:04

Vergat ik bijna de schuldvraag: Regeren is vooruit zien. Welke 'blinde' is hier dus voor verantwoordelijk?

lichtpunt | 15-09-10 | 17:03

Dus ik wordt niet vervolgd als ik een inbrekert neerknal? mooi!

doskabouter | 15-09-10 | 17:02

Subsidies kappen, WW VEEL strenger maken (ja voor jou klaploper), ontwikkelingshulp TOTAAL afschaffen en eens orde op zaken stellen in dit land.

Subliminal Truth | 15-09-10 | 17:02

Iedereen ambtenaar,zelfs in Cuba zijn ze er nu achter dat dit systeem niet werkt.Socialisme maakt meer kapot dan je lief is.

fleurtje | 15-09-10 | 17:02

@Biff Eagleburger | 15-09-10 | 16:52
"Tevens wil ik een vergoeding krijgen voor twitteren en het daarbijhorend risico op RSI en publieke verontwaardiging."

blinde kip | 15-09-10 | 17:00

Hen ook nooit gesnapt, waarom korpschefs ook altijd een hoger loon krijgen dan volgens de schaal bedoelt wordt. En waarom ze gewoon niet zelf in een leasebak naar hun vergaderingen en ministeries kunnen rijden, zoals iedereen. Ze worden op hun woonadres opgehaald en overal naar toegebracht. Status, zo noem ik het maar.

Graaf van Egmont | 15-09-10 | 17:00

Het gehele verbureacratiseerde politie en Justitie systeem moet worden afgeschaft en de beveiling van nederland moet uitbesteed worden aan particuliere beveiligingsbedrijven die verbaliserings en/of 24u aanhoudings bevoegdheid krijgen. Gewoon 24/7 paraat net als teams rijdende rechters die binnen 24u bij een aangehouden wetsovertreder rechtspreken.
Advokaten toewijzing alleen als de verdachte zelf minimaal de helft van de advokaat betaalt.

fris4ever | 15-09-10 | 16:59


'Die Hollanders die in die eigen huizen wonen en een eigen auto hebben en met vakantie kunnen, zijn voor een groot deel white trash. Het zijn tokkies, het zijn families Flodder, met achterlijke ideeën en onbeschofte omgangsvormen. Wat kun je anders zeggen van de meeste Telegraaflezers, SBS-6- en RTL-kijkers en PVV-stemmers, dan dat ze boers, onbehouwen, ruw, plat, vulgair, ordinair en ongemanierd zijn? Primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes, zonder idealen; kan het anders worden geformuleerd?'

Meneer Anil Ramdas zou het woord 'hollanders' eens moeten vervangen door 'allochtonen.' En 'whith trash' door 'kk-marokkanen.'
Dan lag hij nu dood in de goot. Over tokkies en familie Flodder's gesproken...

my anal pony | 15-09-10 | 16:59

*gaat nog 3 jaar genieten van de geboden veiligheid*

lichtpunt | 15-09-10 | 16:59

Zie het positief Bert. Dan hebben ze ook geen geld om jou te vervolgen.

kleingrutter | 15-09-10 | 16:58

Dat krijg je als je geld loskoppelt en er luchtbellen mee gaat blazen die je uiteindelijk zelf gaat geloven. Maar inderdaad wat maakt het uit, ze doen toch drie keer minder oplossen dan de Krauts (is bewezen, google maar) dus mogen ze ook drie keer minder te besteden hebben, ja toch? De relatie met de pica spreekt dan geheel voor zich. menschenskind das ist doch Kriminal, wah.

ecologiste | 15-09-10 | 16:58

Pakt maar droef de bestofte dvd the Godfather uit den kast, dit voor een snelcursusje; Part1 Hoe et allemaal kwam, Part 2 Neem recht in eigen hand, Part3 Hoe nu verder met opbouw eigen ordedienst.

william7055 | 15-09-10 | 16:57

Waarom niet privatiseren die hap?
Ze zijn toch al een organiatie met winstoogmerk geworden.

vagehond | 15-09-10 | 16:56

Zo'n agent zit de helft van de tijd te typen! Om zich te verantwoorden en te vrijwaren. Hoeft 'ie dat nou een tijdje niet dan gaat er misschien wel een keer eentje in de fout, maar laat ze nou lekker de straat opgaan en wat koters in elkaar trappen!
Dat willen ze graag. En dan mogen ze lekker 160 rijden, maakt mij niet uit, en worden ze meer ontspannen in hun kop, sturen ze jou geen rekening voor 3 km te hard maar dan lopen er ineens twee keer zoveel op straat.
Aangiftes die niet gedaan hoeven te worden hoeven ook niet behandeld, snapt u?

Napeauleon | 15-09-10 | 16:55

Het gemiddelde korpshoofd van de kit zegt eigenlijk dit: "Ik ga niet voor minder dan 3 ton per jaar een stelletje VMBO'ers leiden. Dus als men wil dat ik blijf, dient er 4 ton per jaar op tafel te komen en een lagere werkdruk en minder stress voor mij. Tevens voorzie ik de noodzaak om minimaal 16 weken op dienstreis, nee, streep dat maar door, op cultuurrelativerend onderzoek te zijn en wordt het leasecontract per direct omgezet naar een Mercedes E500."

Biff Eagleburger | 15-09-10 | 16:52

20 jaar lang wordt er al door alle regeringen geroepen: het moet allemaal efficienter, meer politie erbij is niet de oplossing! En ondertussen maar miljarden uitgeven aan militaire missies in het buitenland. Altijd om de veiliheid van Nederland te waarborgen (lees, we willen meedoen met de grote jongens in de wereld) Intussen is de veiligheid hier dus zo goed als nul komma nul.

Graaf van Egmont | 15-09-10 | 16:51

Kijk, een politiehond met stamboom!

Conan de Rabarber | 15-09-10 | 16:50

@mezelf
ztelten= stelten

ijsklont | 15-09-10 | 16:49

Krijgen we hier dan ook Guardian Angels?http://en.wikipedia.org/wiki/Guardian_Angels

Russ Meyer | 15-09-10 | 16:49

bezuinigen op vervoer helpt misschien:
Auto's : ooit gehoord van merk yugo?
Paarden: Waarom? als je groter wilt lijken, ztelten zijn in aanbieding bij Intertoys
Fietsen: Steppen kan ook heel hard gaan
Scooters: Zie fiets
Motoren: Zie scooters

ijsklont | 15-09-10 | 16:49

Rebellis | 15-09-10 | 16:45
Dit klopt volledig. Er is helemaal geen tekort bij al die overheidsinstellingen. Ik ken legio voorbeelden waarbij je de geldstromen al volgend ontdekt dat het leeuwendeel vakkundig wordt weggesluisd naar totaal overbodige 'externen', meestal ex-ambtenaren. Dus eigenlijk ook weer interne intimi. Dit is een vorm van legaal witwassen van belastinggeld.

Milton Friedman | 15-09-10 | 16:49

Net op tijd weggegaan uit de grote stad dus. Op Schouwen zorgen burgers en overhead gezamenlijk voor een leefbare samenleving.

*trots kijkt naar nieuw beveiligingssysteem, uiterst scherpe honden, fraai ingevet vuurwapen en poefpafvergunning*

widtvoet ® | 15-09-10 | 16:48

Rebellis | 15-09-10 | 16:45

En dan voor EURINE 300,00 per dagdeel of zeau... Dan weet je in ieder geval waar je zuurgestolen belastingcenten van Jan Kees de Jager heengaan!

Inspektor Gurkenfick | 15-09-10 | 16:47

Komt door de global warming,..
daardoor verdampt het geld als sneeuw voor de zon.

Principaute | 15-09-10 | 16:45

 
De oplossing is niet eens zo heel moeilijk, volg het geld want ze krijgen namelijk genoeg vanuit de staatsruif en onderzoek waar het geld blijft hangen. Echt diepgaand onderzoek is niet nodig want er gaat heel veel naar extern ingehuurd personeel en het vreemde is dat veel van deze baasjes allemaal eerst in dienst zijn geweest van de bureau's waar ze nu als externen werken.

Dit geldt ook voor andere overheidsclubjes zoals b.v. VWS en SZW ...
 

 

Rebellis | 15-09-10 | 16:45

Kan iemand mij vertellen wat er hier aan de hand is in dit land.
We betalen zo'n 53% belasting. We hebben miljarden in kas en
op bankrekeningen staan.
Dan is toch het beleid verkeert, want het geld is er wel.

strikdewepstroper01 | 15-09-10 | 16:44

gewoon lid worden van een schietclub

T-Bone | 15-09-10 | 16:44

Die pica. Dat is weer eens wat anders dan met een geyle geyt!!

Inspektor Gurkenfick | 15-09-10 | 16:44

Eigen schuld!

stijlloze harry | 15-09-10 | 16:44

Geen zorgen, heb net boetes overgemaakt, dus ze kunnen weer even door

ijsklont | 15-09-10 | 16:43

Zwagerman heeft die Ramdas helemaal gefileerd.

Arme linksmens, ik denk dat hij net was bijgekomen van het verbale pak slaag dat hij voor de verkiezingen van Rutte kreeg en nu dit...

Idioten verdienen echter niet beter.

Art Vandelay Ultor | 15-09-10 | 16:43

Bascii | 15-09-10 | 16:40
Ik ook, en over een tijdje kunnen we gewoon weer in het openbaar zuipen zonder last te hebben van zo'n zeiksnor.

Emsarrev | 15-09-10 | 16:42

Mooie foto

Talkpoeder | 15-09-10 | 16:41

Anarchie!

Zeeschuimer | 15-09-10 | 16:41

Ze kunnen het ook gewoon beter bij de belastingdienst onderbrengen, die werken nog efficiënter.

Ponypak | 15-09-10 | 16:41

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik krijg er ontzettend zin van in bier.

Bascii | 15-09-10 | 16:40

Kijk. Hier zat ik dus al de gehele middag op te wachten.

Pa Cartwright | 15-09-10 | 16:39

Ach de boetes kunnen nog wel wat hoger!

Sjores de Pores | 15-09-10 | 16:39

Al geen je de politie veel geld of niks... beter wordt het toch niet!

zeerspraakzaam | 15-09-10 | 16:37

Wat doe die vent? Neukt een duitse herder?

Oberschwaffelmeister | 15-09-10 | 16:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl