
Roma betekent vioolspel in de nacht. Voor heul goedkoop messen van scherp randje voorzien. Koko Petalo. Schnitzel knisperend op het vuur. Zigeunersaus.
Anafalbetisme Vertelcultuur. Huilend zigeunermeisje aan de muur. Met biggelende traan. Nonnie Rosenberg op zn contrabas.
Inteelt Sterke familiebanden. Een leven lang kamperen. Mamaloe. Huifkar maar toch ook Mercedes.
Zo crimineel als de neten Een andere interpretatie van
mijn en dijn. Weerloze slachtoffers van de gure rechtse wind die door Frankrijk waait. Enzovoorts. Enzovoorts. Maarrr geen nood, de Europese Commissie heeft ingegrepen: dat Frankrijk die pracht-Roma er uit wil knikkeren is een
SCHANDE! En laat die Europese lidstaten niet denken dat ze dat zelf wel bepalen. Zulke zaken worden nog altijd beslist in Brussel. De EU-landen zijn gewaarschuwd. Roma bashen is procedure aan de broeck van eurocommissaris Viviane Reding. Hier de hele boehoe-
verklaring op de EU-website (want transparant). Niet dat iemand dat vrouwke ooit gekozen heeft, die kregen we dr zo bij. Godwinnetje van Vivia de Zigeunerprinses:
'Ik dacht dat we dit soort situaties na de Tweede Wereldoorlog in Europa niet meer zouden meemaken'. Zo. En nu weer allemaal lief zijn tegen die nomaden met hun authentieke volkscultuur.
Reaguursels
InloggenToch apart dat ik het gevoel heb dat de reaguurders die nu moord en brand roepen over een beslissing die in Frankrijk wordt genomen, waarschijnlijk dezelfden zijn die vonden dat Wilders geen speech in NY mocht houden omdat dat een "interne" aangelegenheid zou betreffen.
De democratisch gekozen regering in Frankrijk neemt een besluit waar 95% van de Fransen achterstaat en dan zal een trut uit Luxemburg via het europarlemet even bepalen dat dat verkeerd is??
Ik mag in Frankrijk niet eens een nacht wildkamperen en dan zouden de roma hele tentenkampen in mogen richten?
Don't mention the war! Wat een onbeschofte smerigheid om de jodendeportatie er aan de haren bij te slepen.
Ik kan me in elk geval niet herinneren dat die arme Joden geld meekregen van de nazi's (op weg naar Madagaskar - red.).
blendedperfection | 14-09-10 | 16:36
Jij moet eerst een berg levenservaring opdoen, je schrijft in de stijl van een rigide ambtenaar.
Swedish Chef | 15-09-10 | 11:38
Waar ik op doelde was de groep die op dit moment met een Roemeens of Hongaars paspoort in illegale kampen verblijft in Frankrijk en geen werk heeft. Dat zal iedereen begrepen hebben op een paar huilies zoals jij na.
Als je serieus denkt dat Roma's die al lang een Frans paspoort hebben gevaar lopen door deze maatregelen dan is dat jouw probleem.
Als de kampen vol Nederlanders zonder werkvergunning hadden gezeten, waarbij aanhoudende criminaliteit de urgentie van dit soort maatregelen had aangestipt, dan was 't zelfde gebeurd. Maarja, dat is niet 't geval, en omdat 't Roma zijn komt de Europese Commissie nu met een gutmensch-relaas aanzetten van heb ik jou daar waar werkelijk niemand bij gebaat is, ook de Roma op den duur niet.
@jeanmondo | 14-09-10 | 23:13
Door je uitspraak "veel van de Roma" heb je zichtbaar niets begrepen van wat Tante Gerard | 14-09-10 | 22:17 zei ... moet ik het je nog een keer uitleggen of probeer je het nog eens te lezen?
De misdaad-statistieken liegen niet.
Uitzwaaien dus.
Lewis Lewinsky | 14-09-10 | 23:43
Het is nu maar wachten totdat diverse gemeentes in nederland weer z'n zogenaamde barmhartigheid vertoont, dus laat maar komen, Ed Nijpels zorgt wel voor onderkomen!
Overigens, een schandaal wat die mevrouw Reding roeptoetert.
'EU-commissaris overweegt vrouwenquotum
De Europese Commissie wil meer vrouwen aan de top van bedrijven in de Europese Unie (EU). Eurocommissaris Viviane Reding (Justitie, Mensenrechten) wil bekijken of vrouwenquota zoals in Spanje en Duitsland ook in de EU zouden kunnen gelden.
De Europese Commissie heeft bedrijven gewaarschuwd dat wanneer ze niets doen aan 'gendergelijkheid', de EU hen daartoe zal dwingen.
e.e.a. is geen toeval, natuurlijk.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...
uiteraard, daarom is dat ook een lastiger taak. Overigens gok ik zo dat wat de franse politici in hun ambtstermijn achteroverdrukken meer is dan al die zigeuners bij elkaar in hun leven bij elkaar jatten. Wat mij betreft mogen ze allemaal gedeporteerd worden naar een mooi Frans eiland zoals Moruroa.
@Andersom dag | 15-09-10 | 08:59
Dat kankergezwel heeft een Frans paspoort, dat bultje niet. Dat is het lastige eraan. Anders was het kankergezwel allang door het leger opgeruimd.
Sarkozy, +1
triest is het wel dat er nu een stel criminelen uitgezet worden die bij een bepaalde groep horen. Een paar jaar geleden stonden hele wijken in de fik in Frankrijk en was het land, zo leek het, op rand van burgeroorlog. Dat waren niet de zigeuners maar ander tuig wat er nog steeds woont.
Het is wel erg makkelijk score tegen een Pipo's in hun woonwagens. Je verwijdert een bultje terwijl het kankergezwel binnen de franse samenleving gewoon doorwoekert.
Criminele zigeuners? Klinkt als pleonasme.
Vanmorgen in de azijnbode uiteraard voorpagina-vet-breed over de Roma en in diezelfde bode op pag. 9 over ons Antilliaans knuffeltuig : " je bent iemand want je hebt een vuurwapen " en op pag 3 n.a.v. het Antillianen verhaal : " .... pas als iemand zich niet houdt aan deze voorwaarden ( in eigen levensonderhoud voorzien en gevaar vormen voor de openbare orde ) kan hij op individuele basis worden uitgewezen".
Je zou als gewoon sterveling zeggen : waar wachten we nog op ???
Mijn God ... hadden we hier maar een vleugje Sarkozy .
Ahem... niet zo lang geleden is hier een troep Roma zigeuners neergestreken.
Ongeveer 20 caravans. Ik lieg niet: nieuwe BMWs, twee (2) Ferraris, minstens 3 S-klasse Mercedes en dan de nieuwste Tabbert hoerenbak-Caravans.
Maar men werkt wel eerlijk -kuch-. Gelukkig heeft hier de lokale overheid gelijk ingegrepen: oprotten was de message. Enkele uren daarna is er een tank-gracht gegraven rond het veld en daarmee was het schluss. Tot zover ooggetuige verslag.
Is het U weleens opgevallen dat zigeuners met hun huifkar(zonder wielen,twee verdiepingen) een plaats krijgen waar vluchten heel simpel(bossages,snelwegen) is en invallen nooit een verrassing zijn; je kunt er maar van één kant in, de rest is afgeschermd!!!!
Ze hebben water,gas en electra alsmede een kabel aansluiting(dat laatste weet ik niet zeker) en dat voor mensen die niet kunnen wennen aan het leven in een woning. Zij genieten van de mooiste vrije plek van een stad, zonder buren en blijvend vrij uitzicht. Af en toe vliegt er nog wel eens een kipcaravan in de hens, vaak met dure kunst aan de muur en of de Sociale Dienst maar even wil betalen, minstens 30.000
De ellende begon met de heer J den U uit B(herinnert U zich dat nog?)van de Partij voor de Achtergestelden.
Laat me niet lachen met die zogenaamde nomaden. Het is grotendeels crimi.
Sarkozy doet wat vele burgers hopen dat er zou gebeuren. Roma is wel het slechtste voorbeeld, doch de rest kan er ook wat van.
Na Frankrijk, Nederland???
Let wel; voor de slechterikken........
Die Roma ken ik niet maar van de zigeuners moeten ze afblijven.
Donder die eurocommissaris eruit, svp! Met haar goedverdoemse eurogodwin. Het domme gansje moet zich even laten bijscholen over de tweede wereldoorlog en het nazisme. Het slechte van Hitler was niet, ik herhaal niet, dat hij generaliseerde, discrimineerde en deporteerde. Het slechte was het vermoorden van mensen dat Hitler op grote schaal liet doen. En dat doet Sarkozy niet. Dus de vergelijking met Hitler is totaal buiten de orde. Irrelevant. Niet van toepassing. Gesnopen, dom mens?
*Weg met Viviane Reding! En Nederland uit de EU*
Zet ze maar uit in de tuin van die EU-troela.
Tante Gerard | 14-09-10 | 22:17
Jij plukt de vruchten van je verblijf op een vast woonadres en je onderwijs... Je moet alleen beseffen dat veel van de Roma in Frankrijk in illegale kampen verblijven en hun kinderen niet naar school gaan. Biedt dit voor Frankrijk een hoopvol vooruitzicht en heeft het zin om ze simpelweg te laten blijven zonder concrete plannen over hun toekomst?
Als er een groep zwervende negers door Europa trekt met dezelfde levensstijl waarin kinderen niet naar school gaan en men in illegale kampen verblijft idem dito. Je probeert het in een racistisch perspectief te plaatsen maar dit is in mijn ogen niet aan de orde.
@ Specy | 14-09-10 | 21:32
Neeuh, dat was net ná de tweede wereldoorlog in een gebied dat ze "Israel en de bezette gebieden" zijn gaan noemen.
@iedereen
Hoi allemaal Ik ben toevallig Roma.. net als mijn opa oma, moeder, vader, ooms tantes, nichtjes etc. We wonen al generaties lang in nederland (gaat terug tot de 17e eeuw) in normale huizen en staan nergens geregistreerd als Roma (net als negers niet geregistreerd staan als negers ). Ik speel geen viool en heb geen ambulante baan maar zit gewoon op een kantoor. Heeft Seven's (seven | 14-09-10 | 21:21) statistiekje mij en de vele anonieme Roma met mij ook meegerekend? We krijgen al generaties lang mee van onze ouders om nooit te zeggen dat we Roma / Sinti zijn, om de simpele reden dat dit gevaarlijk kan zijn (zie de geschiedenis, en kom niet met het godwin cliche aan).
Vervang in het artikel en comments het woordje Roma door Neger en het meldpunt discriminatie staat meteen op de stoep. Maar ach in dit geval is het maar die sprookjesfiguur in een woonwagen met viool..
Vivian: Dit is vergelijkbaar met de tweede wereldoorlog omdat de joden ook bijna allemaal crimineel waren? En overlast veroorzaakten? Of hoe moet ik dit opvatten? Met een hoop troep een stuk grond bezetten waar ze niet voor betaald hebben en eisen dat ze daar mogen blijven?
Ik geloof dat ik toch nog eens opnieuw de 2e wereldoorlog moet gaan bestuderen, dit stuk ervan herinner ik me niet.
Frankrijk pakt het toch verstandig/slim/sluw aan, de Roma worden namelijk niet als groep uitgezet, maar overgehaald tot een bindende overeenkomst waar ze 300,- pp voor krijgen waar ze een contract met Fr aangaan en hun recht op vestiging daar opgeven, dit kan juridisch net aan. Daarbij in de eerste 5 jaar van vestiging mogen ook EU vestigers worden uitgezet als ze bv excessief gebruik maken van soc. voorzieningen cq en/of geen legaal zelfst. inkomen en woning hebben.
Zelfs Roemenië wil ze vaak niet terug Vrijheid van verkeer, maar igv Roma wel vaak eenrichtingsverkeer zo blijkt. Nu heeft in NL van de 18+ ers 75% van de Roma een strafblad en zijn de kids 12x zo crimineel. Bron ministerie Vrom (van der Laan, PvdA)
www.vrom.nl/docs/20090629-aanpak-voor-... pdf
Jip van Jannekke | 14-09-10 | 19:16: van de andere kant is dat ook wel mooi. Ga ik lekker die kant op en begin daar mijn eigen bedrijfje. Doe ik het lekker nog viezer dan de bedrijven hier. En niemand zeuren he want ik betaal 2ct meer als de buurman. En hier natuurlijk cashen he want dat geld van hier moet zo snel mogelijk richting mijn portemmonee. Nee ik heb het wel geleerd in de loop der tijd.
"Niet dat iemand dat vrouwke ooit gekozen heeft". Het Europees parlement heeft de kandidaatstelling van alle huidige Eurocommissarissen met een meerderheid geaccepteerd, en die lui zijn weer door ons gekozen.
Bovendien: als Frankrijk die lui zo maar uit mag zetten, dan komen ze straks allemaal hierheen. Dat moet je ook niet hebben.
@blendedperfection
U bent niet helemaal zonder punt met uw beroep op rechten hoor, maar soms moet je gewoon kiezen waar je je druk over maakt. Ik vind dat wetten vanzelf moeten ontstaan en maar heel summier aangepast moeten worden. Mensen moeten nu eenmaal vanzelf in die wetten groeien ipv andersom. De EU vindt wel dat van vandaag op morgen wetten mogen worden veranderd die de burger niet wil (het ligt anders bij wetten waar burgers om vragen) en dat alle burger van alle lidstaten zich maar aan moet passen. En dat is naief en ondemocratisch.
Laat Sarkozy maar een eigen invulling geven aan het recht om ongewenste gasten de deur te wijzen. Wie zijn wij om daar over mee te beslissen? Reding moet gewoon een boze reactie op dejoop plaatsen of een ingezonden brief naar de Volkskrant sturen en daarna de Fransen lekker hun gang laten gaan.
En die arme roma hebben toch een frans paspoort en het volste recht daar te verblijven? o... wacht. GEEN paspoort. Ze zijn inbrekers in een land. Ongenode gasten. Economisch onrendabele bottomfeeders.
Wij hebben ze hier gedwongen huizen te accepteren, ze voor straf uitkeringen gegeven, verplichten ze niet belasting te betalen, enzovoort. Dat zal ze leren.
Ik vind dat ze een keuze moeten krijgen... binnen een bepaalde tijd bewijzen dat je werkelijk iets te zoeken hebt daar en de kinderen naar school sturen of wegwezen.
Het probleem van de EU is dat vage plannen voor dit soort minderheden bot vangen. Nu er wat te janken valt over mensenrechten en er godwins gemaakt kunnen worden is er ineens wel ineens grote bezorgdheid, de hypocrisie...
Pas trouwens wel op met de Roma de schuld te geven, ik ken zelf al jaren een Roma-familie die wel in staat is geweest om de spiraal van slechte scholing en een crimineel bestaan te ontvluchten. Het is gewoon een moeilijk probleem dat helaas niet opgelost kan worden zonder een beetje dwang. Maarja, als het alternatief is dat we in Europa met een alsmaar groter wordende groep blijven zitten die geen onderwijs krijgt...
Goed man die EU, blij dat ze ons overgehaald hebben. Het kost bijna niks, je kan gewoon alles zelf regelen, kosten en baten worden gewoon eerlijk over de landen verdeeld, vrijheden blijven gewaarborgd, aanpassen aan eventuele regelgeving uit europa kost heus geen tientallen miljarden.
WIN-WIN mensen, echt.
Zouden het zo weer doen. EU! top man. Kijk die stakkers in Noorwegen en Zwitzerland, die bijten op een houtje terwijl wij de europeesche vruchten plukken! SUCKERS!
Het mag wel en het moet. Het zijn allemaal criminelen. OPROTTEN
Wat heb ik ooit gezegd ? De EU gaat te ver. De EU gaat vertellen hoe het moet in een land. Stop de onzin die Europa heet. STOPPEN DIE ONZIN !!!!
-weggejorist-
Ga zo door Viviane Reding, dan gaat de Eu nog sneller ten onder.Er hebben ook al 20 miljoen Turken de koffer gepakt om naar Europa te gaan.
Nog een jaar en 4 maanden dan is het 01-01-2012 en gaat het feest pas echt beginnen. Vanaf die datum mag iedere EU burger zich in Europa vrij vestigen waar hij of zij wil. In Roemenië en Bulgarije zwerven nu tussen de 5 en 7 miljoen Roma. Ze wonen voornamelijk in caravans en plaggehutten langs de kant van de weg. Ze zullen echt niet allemaal per 01-01-2012 hier heen komen, maar ze zullen op zeker ook niet allemaal daar blijven. Fijne avond verder, de EU waakt over u.
Onze vriend Mark Rutte was trouwens zeer voor openstelling grenzen, vergeet dat even niet mensen:
docs.minszw.nl/pdf/34/2004/34_2004_3_4...
@wazzah
Haha, ik kijk naar deze vertoning uit!
@ blondedperfection
excuus, zag uw laatste post niet. In uw antwoord aan Moonunit1 nuanceert u uw strijdvaardige en hoogdravende uitspraken al door gebruik van het woordje "mogelijk"'. Ik gun u uiteraard die waardige aftocht.
@blendedperfection | 14-09-10 | 18:22
"... het respect die eenieder zou moeten opbrengen voor deze constitutionele grondrechten..."
Als wij met zijn allen niet uitkijken, dan gaat dat respect ons nog danig de das om doen. Worden wij nog aardig onder de voeten gelopen door lieden die daar geen respect voor hebben behalve als het henzelf betreft.
Zo, lekker uit de onderbuik! Ik ga op de bank hangen, toedels. Zal morgen nog even 1 keer dit draadje bekijken om te zien of je me nog inzicht wil geven in het vraagstuk "naïef studentje of uitgebluste stratemaker".
Tja ....... daar kon je op wachten natuurlijk..... Ik hoop dat Frankrijk zijn poot stijf houd en dat wij hier in Nederland straks ook gaan doen. Wat denken ze wel niet daar in Brussel !!
@blendedperfection
Dus schenden zij op dit moment geen mensenrechten en is dit gehele gedoe een allergische reactie van de EU op een land dat niet meteen "mooi zitten doet" als Brussel daarom vraagt. Sommige dingen moet je ook in hun proporties kunnen zien, of leert men je dat niet bij, wat was het ook alweer, internationaal recht etc.
Vraag me trouwens af hoeveel Roma-kampen Luxemburg eigenlijk kent, of Duitsland, of Nederland of Oostenrijk om maar eens wat landen te noemen. Ik ben ze in ieder geval niet tegengekomen de laatste keren dat ik die landen een bezoekje bracht. Vraag me af waarom dat zo is.
@blendedperfection | 14-09-10 | 18:27
Ik zal mij voor de gelegenheid kleden zoals een Roma, compleet met woonwagen en accordeon, voor zo ver dit over een kam scheren geoorloofd is ;) Rode schoenen it is.
zie nou wel. en daarom kan de PVV zonder risico tegen de moslims tekeer gaan, de EU maakt het toch onmogelijk, maar je krijgt wel stemmen. Zo komt het PVVD-conglomeraat aan de macht
@MoonUnit1
U moet mij toch maar eens gaan uitleggen waarom ik een elitist ben. Het enige wat ik zeg is dat Frankrijk mogelijk mensenrechten schendt en dat dit in strijdt is met internationale verdragen.
anafalbetisme?
@mongoose
Het doet er niet toe hoe Frankrijk het verpakt dat zij deze mensen uitzetten. Wanneer Frankrijk hard kan maken dat het om individuen gaat en niet om een hele etnische groep, zijn ze gerechtigd om ze uit te zetten. Wanneer zij dit niet kunnen hard maken, schenden zij mensenrechten.
Zo jong en nu al een elitist ..
@wazzzah
Haha, wellicht! Hoe kan ik u herkennen? zullen we afspreken dat u rode schoenen draagt?
@ WasHetMaarMakkelijk | 14-09-10 | 18:08
Hear!,hear!
en dank voor de Campert-kwoot. Blondedperfection heeft wel iets van dat naïve Liesje.
@washetmaarmakkelijk
Kan wel lachen om het beeld dat u van mij hebt. Ik kan u geen garanties geven, want wij kennen elkaar niet, nietwaar? Voor hetzelfde geld ben ik een man van 70 die 40 jaar lang straten heeft gelegd.
Het feit dat ik zo hamer op fundamentele vrijheden en het respect die eenieder zou moeten opbrengen voor deze constitutionele grondrechten is omdat daar onze volledige beschaving op gebouwd is. Deze vrijheden zijn het verschil tussen het verlichte Westen en bijvoorbeeld een theocratie. Het zijn deze rechten waardoor u en ikzelf vrij zijn en kunnen denken en doen wat wij willen binnen het kader van de wet. Als u dat naïviteit vindt, dan is dat uw goed recht.
@ blondedperfection
Ik zeg het ook nog een keer; de enigen die gedwongen uitgezet worden zijn de criminele Roma en daar is niets ethnisch bij.. De rest gaat op vrijwillige basis. Frankrijk belet hen op geen enkele wijze om 100 van die 300 Euri te gebruiken om een enkeltje met de bus van Boekarest naar Parijs te kopen en dan ook nog te betalen voor een neef en een zeer jong aangetrouwde nicht. Die krijgen elk ook weer 300 Euri de eerste keer dat ze vrijwillig terug gaan etc. etc.
WasHetMaarMakkelijk | 14-09-10 | 18:08
Mooi tegeltje. Hulde.
@mongoose
Ik zeg het nog een keer, wij zijn gebonden aan verdragen die het verbieden om etnische minderheden uit te zetten. Het mag alleen bij individuen waarvan bewezen is dat zij strafbare feiten hebben gepleegd.
@blendedperfection | 14-09-10 | 17:53
Ik hoop voor je dat je daar terecht komt waar je terecht wenst te komen. Zal ik een gokje wagen:
Rechtenstudent, gespecialiseerd in internationaal recht, mensenrechten en EU recht. Carriere kansen genoeg aan die zijde van het maatschappelijke spectrum waar hard gewerkt wordt aan het instand houden en vergroten van de verschillen tussen arm en rijk. Over de ruggen van de belastingbetaler opkomen voor tal van rechten voor tal van minderheden. Aanschuiven bij politieke opinie TV-programma's als "deskundige".
Een adviesrolletje bij een EU commissie hier, een eigen BV-tje daar (je weet tenslotte waar de subsidie te halen is).
Ondertussen onder het mom van "recht" links lullen en extreem rechts vullen.
Ja nu nog niet ventje, nu ben je nog een studentje. Toen ik nog student was dacht ik net zoals jij. Wie doet je wat? De ouders dragen wat bij, bijbaantje, wat stufi en alles dat we tekort komen lenen we wel. Het leven is vurrukkulluk!
In zo'n situatie is het lastig die naiëve roze bril af te zetten, waarschijnlijk zelfs onmogelijk. Het heeft bij mij ook wat jaartjes gekost.
Voordat je het weet ben je midden 50, zijn al je principes en idealen allang verdampt maar is je bankrekening ondertussen fiks gegroeid. Als je het ook maar een beetje in hebt dan heb je de ideale studie gekozen om in de toekomst daadwerkelijk weinig bij te dragen aan de maatschappij maar ondertussen toch heel goed te boeren.
Hopelijk zwaai je niet naar mijn kinderen door het raam van je villa in je ommuurde en bewaakte diplomatenwijk over 30 jaar.
Let wel, een beetje gechargeerd he. Ik ken je niet, dus misschien ben je alleen maar een naïeve student en komt het toch nog allemaal goed met je.
@blendedperfection | 14-09-10 | 17:53
Ok. Dan bent u misschien mijn toekomstig advocaat, mocht de huidige hopeloos falen ;)
@ blendedperfection | 14-09-10 | 16:08
Ja, ook hallodag.
Frankrijk kent een andere grondwet dan die van Nederland en is natuurlijk gebonden aan de Europese regels. Maar onder die grondwet én de EU-regels is he gewoon toegestaan om mensen op vrijwillige basis (met de eerste keer 300 euri per persoon en 180 euri voor een kind op zak) terug te sturen. Hetzelfde geldt voor criminele EU-burgers, die mag je gewoon terugsturen.
En kom me nou niet aanzeuren met arme mensen etc. etc. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van Roemenië en Bulgarije om het armoedeprobleem van hun burgers, dus ínclusief de Roma, op te lossen eventueel mbv de EU. Zo werkt dat ook nog eens een keer binnen diezelfde EU.
Door het Franse beleid wordt het probleem van beide landen weer eens pijnlijk duidelijk op de kaart gezet, vandaar dat gekakel momenteel in Brussel.
lijkt me ook wel leuk leven in een caravan, mijn dochter verkopen of de straat op sturen om geld weg te plukken van pinnende oma's en zelf beetje gitaar priegelen de hele dag. En niemand die je een strobreed in de weg legt. Weg belastingen, weg nutteloze dagbesteding die men 'werk' noemt. Ja mij heb je. Ik ga een caravan uitzoeken en zet hem ergens bij een passantenhaventje neer. Wie doet me wat? Ze zullen me tenslotte moeten verhuizen naar een betere plek met voorzieningen. Jezus wat ben ik blind geweest al die tijd.
@wazzzah
Hahaha, leuke beschrijving, ik heb een idee wat u bedoelt te zeggen, maar ik moet toch bekennen dat ik geen flauw idee heb wat u zojuist hebt gezegd ;).... Ben maar een rechten student die vooral zijn tijd besteed aan internationaal recht; mensenrechten en EU recht in het bijzonder ;).
-weggejorist-
@blendedperfection
Even een zijsprong. Bestudeert u deze schriften soms buiten NL, binnen Europa maar niet binnen de EU? Is uw eigen schrift nog steeds zo fors geschapen en kent u de gevaren van witte strepen op het wegdek?
Is het antwoord op deze vragen 'ja', dan zie ik u vast binnenkort weer in de havenstad bij onze advocaat ;)
Is het antwoord: waar de fuck heb je het over? Dan heb ik het bovenstaande niet geschreven.
@ WasHetMaarMakkelijk | 14-09-10 | 16:50
Nee, dat EU-gekraai maakt hier geen enkele indruk. Wat je natuurlijk wel weer krijgt is dat die hele linkse oppositiebende er nu weer mee aan de haal gaat. Worden de E-papers weer wekenlang vervuild door die semi-verontwaardigde kop van Aubry. Overtuigd linkschmens, voorzitter van de socialisten, burgemeesteres van Lille en iemand die zelf ook zeer recent nog een Roma-kamp in haar stad heeft willen laten ontmantelen.
Dit terugstuurbeleid is niet iets van deze maand. Vorig jaar zijn er al 15.000 roma naar land van herkomst gestuurd. Het betrof mensen zonder enige vorm inkomen die ook geen onderwijs oid volgden. Dat is hier een reden om teruggejorist te worden naar je land van herkomst of Romas die in het criminele circuit verkeerden.
Natuurlijk moest die arrognte klootzak van een Hotefeux weer expliciet de Romas in een beleidsnotitie vermelden en die incontinente PMS figuur Reding op tilt zetten.
Ze moeten blijven waar ze vandaan komen. In Roemenië anders India. Niet hier.
MoonUnit1 | 14-09-10 | 17:21
Heb eigenlijk nog niets gevonden waar blendedperfection iets schrijft wat niet klopt en ik kom toch echt vaak buiten.
blendedperfection | 14-09-10 | 16:36
kom ff 1 maand wonen met je Vrouw en je tiener dochterm in 030 Kanibalen eiland of Overvecht zuid....
kijken of je nog zo lult over "Rechten"...
@blendedperfection | 14-09-10 | 16:36
Wat een hautaine, naieve en onthutsend arrogante wereldvisie hou jij erop na?
Hoe oud ben jij en kom je nog wel eens buiten, moraalfacist ?
@da costa | 14-09-10 | 17:17
Dat u het niet begrepen heeft, blijkt.
ik ben ook van mening dat Nederlanse regering alleen maar ja knikt tegen lui in Brussel .... dus over paar maanden lopen die Roma's hier massaal rond ..... en ik heb nooit begrepen waarom EU wetgeving boven die van NL gaat... potverdomme is ons land.. onze belasting Euro's.... laat ze lkkr de t########## krijgen daar in Brussel stelletje mon######....!!!!!
@ De narrige kabouter:
Het is niet alleen uithuwlijken, de ouders van die jonge puber dochters krijgen echt geld voor het weg geven van hun dochter. Sterker nog, laats zag ik een korte documantaire waar de Roma ouders klaagden dat ze tegenwoording nog maar zo'n 500 Euro voor hun dochter krijgen, vroeger was het veel meer (klaagde de vader). Te ziek voor woorden dus. Deporteren die hap en grenzen dicht voor iedereen behalve als je hier komt om te werken en bereid bent om actief te integreren. Taal leren, en belasting betalen punt. Die Polen in ons land verdienen tenminste eerlijk hun geld en dragen belasting af kan je van Roma's niet zeggen.
www.youtube.com/watch?v=PmoiXnwLGYA
Rutger !!!!
FRONT AND CENTER!
Bent je aan het slapen vriend ?
D'r op af, subiet!
@Ironisch Naakthuisje | 14-09-10 | 17:0
Die theorie neemt jouw werkelijkheid al een behoorlijke tijd in bescherming.
Dus met vrienden caravan kopen, leuk stukkie grond in het zuiden van Frankrijk uitzoeken, hek eromheen en subsidie aanvragen.
We leven toch in een land zonder regering, dus ik kan mezelf toch ook politiek vluchteling noemen?
@ blendedperfection | 14-09-10 | 16:36
Mooie theorie, maar ik leef in de werkelijkheid.
Jippie | 14-09-10 | 17:02
Een land als Roemenië zorgt niet alleen voor een overlast van Roma's door heel Europa maar het is ook de achterdeur voor de rest van die puinhoop die daar achter ligt. www.presseurop.eu/nl/content/article/2...
blendedperfection | 14-09-10 | 15:38
Die Roma's worden beschermt door de zelfde verdragen als jij. Jij bent als individu niet beter dan zij en iedereen dient gelijk behandelt te worden. Dit is de basis van elke constitutie.
Echt? Die Roma mag, mits hij hier werk vindt *proest* zijn vrouw en kinderen zonder pardon naar Nederland halen. Ik mag als Nederlands staatsburger en belastingbetaler een eventuele buitenlandse vrouw en kind niet naar Nederland halen zonder dat zij eerst kan aantonen dat zij hier werk kan vinden, haar inburgeringsbrevet gehaald heeft en aan nog een aantal aanvullende voorwaarden voldaan heeft. Vind je dat ook eng?
@da costa | 14-09-10 | 17:00
Je beseft dat Sarkozy wat meer ' bontkraagjes' heeft dan wij? En dat zij gewoon Frans staatsburger zijn? En geen Roma?
Uitzetting door Frankrijk betekent wel 37.8% kans dat die smerige dievenbende in ons land neerstrijkt.
Het is wat dat betreft wel dramatisch met dat Europese Unie. Dat een land als Roemenië er onderdeel van uitmaakt is ronduit absurd. Niemand heeft er om gevraagd maar ze zitten er nu bij. En precies om die reden mogen criminele Roemenen (idd veelal Roma zigeuners) Frankrijk (of welk ander land in de EU dan ook) niet meer uitgezet worden. Het lijkt wel of ze de EU bedacht hebben om het welvaarts niveau in West Europa omlaag te brengen. En ja, Roma's helpen er graag een handje aan mee.
Gewoon uitzetten die lui Mr Sarkozy... laat ze lkkr slap lullen daar in Brussel...
konden die lui maar in Den Haag ook als Sarkozy die bontkraagjes uit zetten....
@De narrige kabouter | 14-09-10 | 16:53
Dat is allemaal niet belangrijk, het gaat hier om de universele rechten van de mens. /ironie
Ik snap die Fransen niet. Ze hebben hele voorsteden vol met Algerijnen en andere 'nieuwe fransen' en die doen de hele dag niks. Roma doen wél wat, gaan nog eens lekker shoppen, vinden daarbij toevallig een paar portemonnee's (in tasjes) en doen zo wat goeds voor de economie (btw inkomsten, omzet!).
Wat is dus de oplossing, dames en heren zigeuners: stop NU met werken, je krijgt een leuke uitkering, men wordt niet eens boos als je de halve voorstad in de fik steekt, en je mag lekker blijven. In de banlieue tenminste.
Geen nood! Frankrijk weet zich niet gehouden aan het politiek correcte spelletje dat momenteel gespeeld wordt. Dat zigeuners in Roemenië niet gewenst zijn, laat men daar eens uitgebreid over kraaien. De Roemeens ambassadeur die laatst in Frankrijk nog amok maakte door te stellen dat het een grof schandaal was en een pure vorm van discriminaasie om (stelende) Roemeense zigeuners terug te zenden naar hun thuisland, had dus een enorm pakhuis aan boter op zijn kop. Wordt dat door de Europese Commissie gesignaleerd? Wordt het opgemerkt dat geld dat aan Roemenië specifiek geschonken is om Roma te laten integreren, naar corrupte politici wordt gesluisd? En wordt erkend dat als er al geld op de juiste plaats terecht komt en zigeuners allerlei faciliteiten ter beschikking worden gesteld om iets van hun leven te maken middels onderwijs e.d., zij daar 'dank u' tegen zeggen om vervolgens weer op het roverspad te gaan en dochters als vanouds op prepuberale leeftijd uit te huwelijken?
@blendedperfection | 14-09-10 | 16:36
De spijker op z'n kop. Merci en +1.
@blendedperfection | 14-09-10 | 16:36
Tja, niet alles wat op papier staat blijkt in de praktijk goed te werken. Ik wil niet zeggen dat je geen fundament van gelijk hebt, maar in de praktijk zijn er veel situaties waarin een goed bedoelde papieren wereld teveel hiaten herbergt waarvan minder goed bedoelenden handig ge/misbruik van maken.
Verder maken deze lieden volgens mij geen deel uit van de Franse bevolking. Wel van de EU bevolking maar niet van de Franse bevolking. Dus ik denk niet dat Frankrijk een complete etnische bevolking uitzet. Zij herlokeren hooguit EU inwoners naar waar zij thuis horen. Zie het maar als een paar gips vluchten...
Marcus Porcius Cato | 14-09-10 | 16:36
Wilders werd niet uitgezet, maar was op dat ogenblik niet gewenst. Overigens daarna was hij wel gewenst en werd zelfs uitgenodigd. Uitzetten is iets anders. Nogal een verschil.
Frankrijk is toch van de Fransen?
De nieuwe afleidingsmethodes nog niet helemaal effectief uitgewerkt, maar het begin is er:
www.vkmag.com/magazine/oma_het_is_nooi...
@tjemix, lijn5, ironisch naaktkruisje
Ik leef niet in een Utopia Ik bestudeer en interpreteer de verdragen die Nederland en Frankrijk geratificeerd hebben. Verdragen afkomstig van zowel de VN als de EU als de raad van Europa. Staten hebben zich hieraan te houden en dienen volgens sociale grondrechten deze klassieke rechten te bevorderen en te beschermen. Het feit dat jij het normaal acht dat een land complete etnische bevolkingen wilt deporteren zegt meer over u dan over de inhoud van uw portemonnee. U bent de rechten die u zijn toegedicht niet waard.
Ik zie niet in waarom Frankrijk geen zigeuners mag uitzetten. Welke nationaliteit hebben die lieden precies ? Zijn het fransen ? Ik bedoel dus, hebben zij een frans paspoort ? Ik kan me nog herinneren dat iemand uit Nederland, ene G.W. uit Venlo ooit persona non garta was in het verenigd koninkrijk, die mocht daar toen niet naar toe. Heb ik de E.U. destijds niet over gehoord trouwens. Als het V.K. mensen uit de E.U (ZONDER strafblad) mag weren, waarom zou Frankrijk dan geen zigeuners mogen uitzetten ?
-weggejorist-
@Thickhead | 14-09-10 | 16:25
Afgelopen vakantie in Frankrijk een paar keer een kleine colonne ingehaald. Heb me met mijn vriendin nog even afgevraagd waar die zigeuners zoveel Mercedes Vitos, BMWs, Mercedessen en joekelige Tabbert caravans van kunnen betalen. De lokale oudijzerboer en kermisondernemers zouden er jaloers op zijn.
We kwamen tot de conclusie dat we het liever niet wilden weten. Van het geld dat dat spul kost koop je in Roemenië een leuk huis. Maarja, dan zit je wel werkloos in een door en door corrupt land. Beter rondtoeren en gebruik maken van de mogelijkheden.
De universele rechten van de mens, laat me niet lachen...
Dit onderwerp is weer een 'gefundenes fressen' voor een nest van slangen.
Het is inderdaad een schande, nu krijgen al die andere landen al die roma's op hun dak.
@blendedperfection | 14-09-10 | 15:24
Het verschil tussen uw utopia en de realiteit van elke dag is de inhoud van mijn portemonnaie, denk daar maar eens goed over na.
En nog toegevoegd dat de straatkrant/magazine verboden zou moeten worden omdat ze actief Roma's faciliteren en werven om die kut krant te verkopen, terwijl ze subsidie van de overheid krijen (alweer belasting geld).. %0 tot 70 procent van alle straatkrant verkopers in Nederland zijn Roma sigeuners terwijl de opzet van die krant was om de lokale daklozen en verslaafeden te helpen.
XaleX | 14-09-10 | 16:21
Toch goed zakendoen in de supermarkt, bij ons worden ze elke dag gebracht en gehaald in een vette bak, bij voorkeur Mercedes of BMW.
Roemenie had gewoon nooit onderdeel van de Europeese Unie mogen worden, maar die pakken in Brussel vonden dat wel een goed plan (werd voor ons besloten). Resultaat is dat de Roma's met 100 duizenden nu door Europa trekken om te paraciteren op de westerse samenleving. En daar aan toegevoegd dat er ook nog eens 13 miljard per jaar word uigegeven (belasting geld) om te "investeren" in de Roma gemeenschap in Roemenie en Bulgarije.
Ik kan niet eens meer normaal boodschappen doen zonder een straatkrant voor mijn neus gedouwd te krijgen door een Roma gepaart met die iritante accordion muziek. Al bijna 3 jaar lang ztaan die zelfde Roma's voor de supermarkt deur hun handjes op te houden, bedelen als beroep. Na 3 jaar spreken ze ook nog steeds geen woord nederlands, betalen geen belasting, de kinderen hangen er ook rond terwijl kinderen op school horen te zitten etc...
Ook niet te vergeten dat het traditie is binnen de Roma gemeenschap om hun dochters van 13 a 14 te verkopen (uithwelijking) aan de hoogste bieder.... en dat behoort dan tot de Europeese Unie... het is te belchelijk voor woorden. En dan doen ze wel moeilijk om Turkije toe te laten tot de Unie, ik snap het echt niet meer.
Ik ben geen rechtse rakker ofzo, maar ik ben dat half bakken linkse gedoe in Europa en NL zo zat pfff.
Heads or Tails | 14-09-10 | 16:00
Nounou, nou sta ik met m'n bek vol tanden. Zoveel intenetjargon in zo weinig tekst, en nog zonder inhoud ook! Zo heb ik er ook nog wel één: zakkenvullers (naar believen toe te passen op Eurocommissarissen, Roma of mensen die schijt hebben aan hun rechten (en die van anderen) (voor verklaring zie :
blendedperfection | 14-09-10 | 16:08)
@blendedperfection | 14-09-10 | 16:08 Peggold gaan we weer op de racismetoer? De Roma zijn daar door een foutje in de EU wetgeving, dat met een klein pennestreekje kan worden hersteld. Net als Denemarken kan ook Frankrijk verlangen om de grenzen zelf te bewaken, en zelf uit te maken wie er binnen mag komen en blijven. Als Frankrijk wijs is zal men dit gaan heronderhandelen met de EU.
@ blendedperfection | 14-09-10 | 15:50
Ja, tijdens het opstellen van die fundamentele rechten is men eraan voorbijgegaan dat er groepen in de samenleving zijn (toen het geschreven werd "kwamen") die willens en wetens misbruik van deze fundamentele rechten maken.
Dat soort mensen (die willens en wetens de fundamentele rechten misbruiken (ik wil namelijk geen ban)) zie ik als inferieur genetisch afval dat wat mij betreft zo op de stoep van het destructiebedrijf gezet kan worden.
Dat klinkt niet vriendelijk en dat hoeft ook niet. Wanneer dit soort afval zich wel aan de regels houdt en wel wil integreren (en het dan ook doet) naar onze normen en waarden, maar ook een actieve bijdrage aan de opbouw van onze samenleving brengt, mogen ze van mij blijven.
Heel zielig hoor voor die Roma's, maar ze hebben het toch echt aan zichzelf te danken en verder aan niemand anders.
www.youtube.com/watch?v=M6QmH-7fu68
Ik zie het probleem niet.
Ze blijven toch gewoon in Europa.
*fundamentele vrijheden.
www.documentariestv.net/social/gypsy-c...
Documentaire over deze cultuurverrijkers. Verachtelijk volkje is het. Geen respect voor de gastlanden en zelfs geen respect voor elkaar. Ze komen hier alleen om ons te beroven. Smerige ratten.
Gewoon weg met die gasten.
Hallodag
Wat mij opvalt is dat de reaguurders geen enkel respect hebben voor onze eigen grondwet, maar ook niet voor de fundamentele vrijheden waar zoveel mensen voor zijn gestorven. Deze vrijheden en rechten zijn niet zonder slag of stoot tot stand gekomen. Etnische minderheden deporteren? Geen probleem!!! Slechte ervaringen met die lui, oprotten! eigen land! Allemaal dieven en schorem, moeten we hier niet willen. Ik gebruik het woord racist zelden en ik ga al helemaal niet godwinnen, maar dit is in principe wel wat hier wordt verkondigd. Wel grappig overigens, zich wel beroepen op de vrijheid van meningsuiting (fundamenteel recht), maar andere fundamentele rechten worden weggewuifd onder de illusie van iedereen is crimineel.
Heb overigens het idee dat niemand daadwerkelijk iets van mensenrechten wat af weet. Raadt deze mensen aan de Textbook on international human rights van Rhona k.m. smith eens te bestuderen, is wel een goede inleiding.
Ik weet nog een mooie plek om te wonen voor de zigeuners, in het EU parlement. Wel eens in de maand naar Strasbourg maar dat wordt vergoed dus geen zorgen.
Het is.. MMMM... van MORA...!
Het is.. OOOO.. van ROMA..!!
Het aroma komt je tegemoet.. zondra je je landje opendoet!!
@blendedperfection | 14-09-10 | 15:50
Nee, dat heb ik niet. Maar ik vind wel dat sommige zaken in die rechtstaat/beschaving hun doel ver voorbij geschoten zijn. Waaronder de huidige structuur en machtspositie van de EU. Ik vind dat er geen enkele grond is om landen als Roemenië en Bulgarije in hun huidige staat binnen de EU te hebben. Ook vind ik dat de invloed van de EU beperkt moet zijn tot een economische en monetaire grootmacht.
In zulks geval zouden deze Roma HELEMAAL niets te zoeken hebben in Frankrijk en zouden we ons dus ook niet druk hoeven te maken over het uitzetten van de eerste tot de laatste.
Maar aangezien dat helaas niet het geval is, waar ik niet voor gekozen heb ook al zullen velen van menig zijn dat ik daar wel voor gekozen heb, is het nu ineens een groot thema.
Mijn mening blijft echter gelijk, ongeacht de politieke situatie waarin Europa verkeerd. Die mensen hebben NIETS te zoeken in Frankrijk en dus vind ik het moreel acceptabel dat Frankrijk ze uitzet.
@Bos Hout | 14-09-10 | 15:46
Zit ook iets in. Ik ben meer van napalm, carpet ende clusterbombing. Gewoon met een schone lei beginnen noem ik dat.
@Heads or Tails | 14-09-10 | 15:59
De tijd van nuance is voorbij. De linkse nuance heeft ons 30 jaar lang niets, maar dan ook helemaal niets dan ellende en rampspoed gebracht. Nu je er toch over begint, tezamen met dit stelend kudtvolk ben ik ook voor hardhandige uitzetting van PvdA stemmerTs.
Tot zover de nuance.
Hallodag | 14-09-10 | 15:58
Net geen godwin.
Toch knap voor een lutser.
Parsons | 14-09-10 | 15:57
Hoe laat komt de nuance?
Gehgeh, nee, ik weet ook wel dat hier verder weinig aan te nuanceren is. Optiefen met dat schorem!
-weggejorist-
Huilebalken over de macht van de EU, wat een gezeur. Onze eigen regering wordt ook niet gekozen (dit slechts ter info voor die onnozelaars die denken dat ze dat wel doen), alleen de volksvertegenwoordiging wordt gekozen. Dat is in de EU hetzelfde. Dat Sarkozy terug in zijn hok wordt geschopt zou iedereen tot blijdschap moeten stemmen. En onder anführung van van Koetsveld maar lekker zeuren dat ethnische discriminatie toch heel gewoon is, en dat dat allemaal toch gewoon moet mogen. Daar hebben we immers zulke fijne ervaringen mee in Europa! Misschien een idee om de Roma niet naar Roemenië maar naar wat overgebleven installaties in Polen te sturen, van Koetsveld en volgers? Vraag maar of jullie Geert het in het programma-akkoord opneemt!
LOL, alsof de Fransen zich daar ook maar ene moer van aantrekken. Vorig jaar al tegen de 10.000 het land uit gedonderd, nu nog maar weer eens een zooitje.
Volkomen terecht.
*Overigens van mening is dat NL de EU uit moet*
Het gaat hier toch om ILLEGAAL verblijvende mensen?
ILLEGAAL .............?
case closed denk ik dan.
-weggejorist-
Er heeft nog nooit een rechtse wind gewaaid.
Baas in eigen bed,
Baas in eigen buik,
Baas in eigen huis,
Baas in eigen land.
Niet gekozen EU parlementariërs bek houden en oprotten.
Woont die Vienne er zelf tussen? Heeft ze ervaring met dat tuig?
@Washetmaarmakkelijk
Jij hebt dus maling aan fundamentele rechten die iedereen in onze mooie Westerse beschaving geniet? De fundamenten die een rechtstaat een rechtstaat maken.
Als men in Turkije Christenen zouden uitzetten (al dan niet omdat er veel criminele Christenen zijn daar ofzo) dan beginnen we allemaal te blaten van "en dat wil bij de EU?!"
Het is gewoon rassendiscriminatie en nog op grove wijze ook.
authentieke JAT-cultuur ja. Ik wist niet dat wij hier dieven en ander gespuis gingen ondersteunen.
@blendedperfection | 14-09-10 | 15:39
Verders is crimineel zijn een stuk makkelijker dan bewijzen dat iemand crimineel is. Dus criminelen hebben meestal een kleine voorsprong en worden te vaak niet ingehaald als je begrijpt wat ik bedoel.
Voorkomen is beter dan genezen stond vroeger op een sticker die ik van mij oom de brandweerman kreeg. TisNieZoMoeilijk.
Achtung Zeuropa!
Biff Eagleburger | 14-09-10 | 15:29
Zijn vorm is wat direct, dat klopt. Maar zolang hij de enige is die een beetje publiek bereikt met deze - wat mij betreft - broodnodige boodschap, moeten we het daar mee doen.
@blendedperfection | 14-09-10 | 15:35
Joh, dat weet ik allemaal ook wel. En ondanks die kennis, vind ik het erg dat Frankrijk deze groep van groepen overlast veroorzakers een 2000km verder van de Nederlandse grens brengt? Nee!
Je moet een collega van mij maar eens vragen of het een pretje was toen 4 van die figuren 's nachts even bij hem op bezoek gingen. Hij is tenslotte zelfstandig vrachtwagenchauffeur, dus in zo'n trailer valt misschien wel wat te halen, niet dan...
En uitzetting op basis van criminaliteit? Oh nee, dat mag ook niet. NL mag alcoholverslaafde, criminele kansloze Peaulen ook niet zomaar op de trein terug zetten. En hebben we ook een oplossing Vvienne? Nee? Zullen we de kosten van de overlast maar van je onkostenvergoeding afhalen? Blijft vast nog genoeg over. Trut.
Die zullen gaan verkassen. Illegaal in Nederland verblijven is niet strafbaar.
Ik ben helaas ook opgelicht door deze zigeunersoort.
Hardwerkende mensen klakkeloos oplichten.
Schooiers zijn het.
@ la France
Voor kennisgeving aannemen en verdergaan met uitzetten.
Wat verlang ik toch terug naar de tijd dat die hele klote-EU er niet was. Laat landen toch zelf bepalen of ze ongewenste vreemdelingen wel of niet het land uit sodemieteren.
Dat Wilders geen immigratie uit islamitische landen wil vinden de reaguurders hier prima en geen discriminatie want ook christenen en homo's uit die landen komen er niet in als het aan de PVV ligt. Dat Frankrijk willekeurig Roma uitzet, alleen omdat het Roma zijn, vinden de reaguurders ook prima want dat zijn nou eenmaal zigeuners en die vallen niet onder discriminatie, of zo...
Overigens heeft Roemenië zakken met EU-geld gekregen om aan een begin van een oplossing van het enorme Roma-probleem daar te gaan werken, maar dat geld is allemaal zoekgeraakt. Dat dan weer wel.
@Parsons
Ik zeg toch, dat wanneer er bewezen kan worden dat individuen crimineel zijn het te rechtvaardigen is dat zij uitgezet worden. Wat begrijp je hier niet aan?
Hoe kan rein zeug nou een anagram van zigeuner zijn?
iets zegt me dat frankrijk andere problemen kent dan luxemburg, dat dan weer wordt overspoeld door nederlandse nicotineverslaafde autorijderts, óók geen prettig volk
@sjaakdelinsesul
Die Roma's worden beschermt door de zelfde verdragen als jij. Jij bent als individu niet beter dan zij en iedereen dient gelijk behandelt te worden. Dit is de basis van elke constitutie. Behoorlijk eng dat jij wel even beslist wie er wel en wie er niet door de constitutie wordt beschermd.
@blendedperfection | 14-09-10 | 15:35
veel kijkplezier! www.documentariestv.net/social/gypsy-c...
@lichtpunt | 14-09-10 | 15:35
En wie was ook al weer de hoofdsponsor van die EU?
Frankrijk kan de kosten van het niet uitzetten van illegalen/criminelen -en alle gevolgen daaruit voortvloeiend- claimen bij #EU-Brussel,toch?
@washetmaarmakkelijk
Ja daar ga je dus de fout in, je mag geen gehele bevolkingsgroep die overigens bestaan uit Europese burgers uitzetten omdat er criminelen tussen zitten. Je mag volgens verdragen en wetboeken alleen individuen uitzetten die strafbare feiten plegen. En dit is ook logisch. Je mag geen complete etnische bevolkingen deporteren omdat er een paar rotte appels tussen zitten, alleen de individuen waarvan het bewezen kan worden dat zij strafbare feiten plegen mogen uitgezet worden.
@blendedperfection | 14-09-10 | 15:24
Niet criminele roma's bestaan niet.
Cuntent: ik heb de gebroeders Petalo nog wel eens aan de deur gehad met de vraag of we nog scharen hadden slijpen. Geen fijne mannetjes.
"Let me be very clear: Discrimination on the basis of ethnic origin or race has no place in Europe" zegt de vrouw die haar aanstelling alleen te danken heeft aan het feit dat er afgesproken was dat er iemand uit Luxemburg op die plek moest zitten.
Maar natuurlijk. Stelend kudtvolk uit je eigen land trappen ies haram!
illuvatar | 14-09-10 | 15:29
"DE "Russen zijn slimmer dan wij. Wij zijn "toleranter".
@hetluis | 14-09-10 | 15:30
Toch fijn dat Danen die wijsheid in pacht heeft.
@Dirkmans | 14-09-10 | 15:24
Ah, hear, de "mens als individu" kaart.
Beste Dirkmans, het gaat hier om een groep mensen, die als groep mensen geen vaste verblijfplaats heeft en illegaal in een land aanwezig is. Indien diezelfde mensen hun best deden om in Frankrijk 1. te werken 2. een vast huis te verkrijgen en 3. zich niet zouden inlaten met crimineel gedrag, dan hadden deze mensen niets te duchten.
Of denk je werkelijk dat deze mensen met hun caravans naar Frankrijk komen omdat het daar zo lekker camperen is?
illuvatar | 14-09-10 | 15:26
loos alarm, volgens danen is dé pvv-stemmert een inwoner uit het zuidnederlands grensgebied met slechts problemen met vergrijzing en niet islam (?)
Viviane Reding ziet er uit als een zigeunerin op haar zondags.
@ecologiste | 14-09-10 | 15:17
Al die euro-parlementariers zijn weredlvreemde NIMBY´s. Laat hen de rekening betalen van Europees beleid om criminelen te onderhouden!
Viviane Reding is een ongekozen dictator. Die kan de gekozen president Sarkozy toch niet overrulen? Ik dacht dat we anti-democratische beleidsstructuren al hadden afgeschaft na de Tweede Wereldoorlog.
@Bos Hout | 14-09-10
Nee. Ik wil parlementsleden, die zelf de standaarden aanhouden, die ze anderen trachten op te leggen. Over het algemeen ben ik het wel met Farage's standpunten eens, maar ik kan 's mans gedrag niet rijmen met zijn uitspraken, op en top een limey bastard.
@Waaligator | 14-09-10 | 15:28
De russen vinden dat een goede oplossing.
Smijt ze samen met de Commissie tot achter de Oeral.
Dus ze hoeven niet meer massaal in Friesland opgevangen te worden? Mooi!
@illuvatar | 14-09-10 | 15:25
Ik vrees dat u gelijk hebt "huilend zijn aanslag inkomstenbelasting nakijkt".
@bello | 14-09-10 | 15:24
Bedelen, met de klemtoon op -de- is dat dus.
Rosenbergs zijn Sinti en geen Roma. Probleem in o.a. Frankrijk is de massale migratie van straatarme Roma uit het voormalige oostblok.
en.wikipedia.org/wiki/File:Romanis-his...
Neemt reding toch wat zigeuners in huis, plek zat.
@hetluis | 14-09-10 | 15:23
Mooi, ik hoor het wel op den Dumpert.
Je wordt er echt niet vrolijk van als dat spul de grens over komt zetten. Bar en boos. Vooral daar blijven.
@lijn5 | 14-09-10 | 15:14: Neen!
@dandaan | 14-09-10 | 15:21
U maakt voor het eerst kennis met de eisen, moraliteit en gewoontes van geldzuigende potverteerders? Het is een cultuur.
@Boris Poepnagel | 14-09-10 | 15:19
Dus, als je een spannend en avontuurlijk leven wil......
Trouwens, als je naar Romanië vlucht komen ze je niet achterna.
Ik heb deze lieverdjes in Warschau aan het werk gezien: busjes vol 'zielige' kinderen werden s'ochtends in het centrum afgezet om te bedelen in de tram,metro, etc. Naar school : nee hoor. Bedelen zal je!
Je mag geen mensen uitzetten op basis van discriminatie en dat is wat er op dit moment gebeurd en dit is ook iets wat we nooit zouden moeten willen. Wanneer Frankrijk weet te bewijzen dat zij alleen de mensen uitzetten die zich crimineel gedragen is het te rechtvaardigen, in het geval van massa deportatie niet. Dit is ook logisch, wanneer Frankrijk met de insteek van massa deportatie deze mensen uitzet schendt het fundamentele mensenrechten, ondertekent zowel in de universele verklaring van de rechten van de mensen, als het EVRM. Er is veel mensenrechten bescherming die genoopt is minderheden te beschermen en dat is dus het geval bij deze Roma's. Wel grappig overigens, dat de reaguurders op hun achterste poten staan wanneer Irak de mensenrechten schendt, maar wanneer het in Frankrijk gebeurd vinden we het allemaal prima, want oprotten maar. Morele kompas van een baksteen dus en zo hypocriet als de donder.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen er voor zijn om een groep, op basis van hun etniciteit uit te zetten. Individuen aanpakken kan en moet ook kunnen maar een groep op basis van etniciteit behandelen. Dat laat geen ruimte om geen godwinnetje te doen en godwin heeft nog gelijk ook!
ot: as we speak wordt rene danen om de oren gekletst op radio 1 omdat hij wilders voor racist uitmaakt
@illuvatar | 14-09-10 | 15:22
... -.-'
@Courage78 | 14-09-10 | 15:21
Dan zet ik de radio uit en het geluid van de mediaplayer aan.
Lopen die lui nou te zeiken??? Krijgen potverdorie nog geld mee ook.
ecologiste | 14-09-10 | 15:17
Vergeten de link erbij te doen zodat je kunt zien welke landen veel Roma's hebben en welke niet:
en.wikipedia.org/wiki/Romani_people_by...
@illuvatar | 14-09-10 | 15:19
Uit nieuwsgierigheid, hoe gaat u om met Nederlandse filmpjes waar geen ondertiteling onder staat ?
Ho Ho! Nonnie Rosenberg is een Sinti heur, geen Roma, Das heel wat anders.
@illuvatar | 14-09-10 | 15:19
Tuurlijk.
Eén keer per ongeluk met een zigeunermeisje neuken en je kunt naar de verste uithoek van de Wereld vluchten. Je familie incluis.
Nee, leuke mensen die Roma, alleen een béééétje edgy...
Welkom in het Reich.
Eruit flikkeren en niks aantrekken van die EU crap in deze situaties. Het is een bewezen feit dat de meesten criminelen zijn, en dus zeker niet vergelijkbaar met eerdere "deportaties" circa 1940/1945. Dit is een smakeloze vergelijking die deplank volledig mis slaat.
Wat is het toch voor een onzin dat je mensen zonder geldige verblijfspapieren niet uit mag zetten? Ze horen daar helemaal niet te zijn!
@Courage78 | 14-09-10 | 15:18
Heb ik daar geen recht op als auditief gehandicapt burger van de EU?
Laat ze zich eens drukmaken over het gegeven dat roma vaders hun dochters vanaf hun twaalfde wegdoen aan de hoogste bieder. (Hooguit een paar duizend euro voor een goede zakkenrolster) Of is dat cultuur en moet je dat in de waarde laten?
@illuvatar | 14-09-10 | 15:17
Nee, sorry. :-/
Mevrouw de vice-president Viviane Reding komt uit Luxemburg. Dan ontvang ze daar maar, hebben toch centen genoeg.
Ze hebben maar 100-150 Roma's in L dus ze kunnen er makkelijk duizenden ontvangen en dan hebben ze nog niet zoveel Roma's als bijv. NL of B. Eens kijken of ze daar in haar dorpje Esch-sur-Alzette tot andere gedachten kunnen brengen.
@Courage78 | 14-09-10 | 15:15
ik word toch wel nieuwsgierig, ik heb even geen geluid ter beschikking, is er een ondertiteling beschikbaar?
Ik heb 1,5 jaar in Hongarije gewoon waar de roma problematiek bijbelse proporties neemt...
We hebben nu nog de kans om te zorgen dat dit niet in west europa gebeurt .... maarja .. 4 jaar PVDA in de komende tien jaar.. zal betekenen dat de Nederlanders maar beter de huifkar kunnen pakken
@ lijn5 | 14-09-10 | 15:14
Terechte opmerking. Verdacht baasje, die Andre.
Biff Eagleburger | 14-09-10 | 14:53
Jij wil parlementsleden die knielen voor een ongekozen leider. Zou ik toch mee oppassen.
@Bos Hout | 14-09-10 | 14:44
Heel erg goede post !!! +1
Deze zal ik op heel wat plekken reposten.
Dank u!
@Andre Rieu | 14-09-10 | 15:13 Ben jij ook een roma met viool?
Uitzetten naar Finland. Dat land is inmiddels leeggestroomd richting 0031...
Alsof Sarkozy zich ook maar iets aantrekt van mening van een of ander trut dat niet eens democratisch gekozen is.
Die Godwin doet het ´m. Het product van een merkwaardige wijze van redeneren.
Wanneer een groep aanwijsbaar wordt in de statistiek, dan is een gerichte aanpak de schuld van alles en iedereen. Behalve van die specifieke groep.
-
We kunnen onze borst nog natmaken wat betreft een hardere aanpak van criminelen, in het bezit van twee paspoorten.
@WasHetMaarMakkelijk | 14-09-10 | 15:05 De juffer gaat nu een procedure starten (kan wel even duren), en daarna, als er geen bevredigende verklaring komt, kan Frankrijk aangeklaagd worden bij het Ho (Kan ook nog wel een paar jaar overheen gaan). En dan wat? Een boete van 100 miljoen of een miljard die de Fransen zo uit hun poeplap halen (of helemaal niet, want er is geen EU deurwaarder, die je spullen komt ophalen of beslag leggen). Of moet Frankrijk in de hoek staan?
Het enige waar het hierom gaat is dat Frankrijk wel mensen mag uitzetten die geen werk of woonplek hebben in Frankrijk, maar niet zomaar mogen roepen: we zetten de Roma uit. Zou hetzelfde zijn als ze zouden zeggen we zetten Negers uit, of we zetten Joden uit om wat voor reden dan ook. Roma (oorspronkelijk volk uit india) leven al sinds 1200 in Europa. De zichtbare groep leeft inderdaad in woonwagens. De onzichtbare groep woont gewoon bij jou en mij in de straat net als hun vaders, opa's overgrootvader's over-overgrootvaders etc etc en houden hun bek dicht over het feit dat ze Roma zijn.
@ Juul Tankuul | 14-09-10 | 14:59
Dat ziet u verkeerd. Voor iedere fransman/-vrouw, hoe goed u ze ook kent, hoe lief ze ook voor u zijn, geldt dat u een buitenlander/-staander bent en blijft. Ik snap dat u graag wat anders wilt geloven, maar voor hen bent en blijft u "cet Hollandais".
@Bos Hout | 14-09-10 | 14:44
Wat zegt hij dat toch ongelooflijk goed.
*applaus*
Ik begin die Amerikanen die zo tegen hun federale regering zijn heel aardig te begrijpen.
Ze kwamen toch gezellig naar friesland om de genenpool te verrijken?
@illuvatar | 14-09-10 | 15:02
ahem ik ook
Vanuit een regenachtig 010 wens ik mijn prachtig Frankrijk een gladde rug toe.
Ik verbaas mij al sinds mijn jongste jaren over al die "campings" die her, maar vooral der, stonden. Op de gekste plekken. Terwijl ze er eerst niet waren. Allemaal figuren die he-le-maal niets met de maatschappij van doen wilden en willen hebben. Maar 'm wel met ruim 75% van de "familie" leegroven, om 'm even kort door de bocht te nemen. Dát is pas een schande. Volkomen terecht dat Boer Sarko die gasten van zijn land af dondert.
@cliffhanger | 14-09-10 | 15:01
U hebt de kans gekregen om ja te zeggen, u hebt geweigerd de juiste mening te ventileren, dus zal de politiek u uw stem gaan ontnemen. Tja, eiegen schuld, als u niet weet hoe ermee om te gaan......
@lijn5 | 14-09-10 | 14:59
In een keer raak. Als je echt niet wil wat Brussel wil, dan is Brussel machteloos om het af te dwingen. In Nederland is de Europese wetgeving echter sterk doorgedringen in de binnenlandse. Dan wordt het wat lastiger.
Wij zijn zo braaf in NL dat onze eigen wetgeving voor een heel groot deel bepaald dat wij ons aan de Europese wetgeving moeten houden. De Fransen hebben dat denkelijk iets beter geregeld, die gaan het mooiste land van de wereld echt niet verkwanselen. Die banlieus rondom Parijs en wat andere grote steden zijn al erg genoeg.
R.B.Scott | 14-09-10 | 15:00
Doe dan maar dat pannekoekenhuis in Zuid-Oost. Is meer ruimte, die dan ook nuttig besteed wordt.
Als ze in ruil voor dat vertrek geld aannemen is het een overeenkomst, en dus vrijwillig.
Basta.
@Brakke Obama | 14-09-10 | 15:00
Ah, was u die andere. Vriend!
@funkyd | 14-09-10 | 14:59
Bea is de Roma-queen, die heeft een gouden woonwagen (waarschijnlijk met glimmende porseleinen beeldjes op de verborgen vensterbankjes).
nee is nee.
for the record:
Ik heb NEE gestemd in het EU-referendum, net als de meerderheid van NL.
Kan de Feijenoord kuip niet beschikbaar worden gesteld voor dat dievenvolk?
Die bouwval is nog keurig af te grendelen en al jaren valt daar door een blind paard geen schade aan te richten.
@fapowitz | 14-09-10 | 14:55
Foto's maken van genocide.
Misschien dat Maxima en WinLex daarom die boerderijen laten slopen - het is een nieuwe Roma kampeerplek! Of zijn ze niet zo extreem links als mama Bea?
Overlast veroorzakende Roma raak je dus nooit kwijt.
Mooi. En wat gaat eurocommissaris Viviane Reding nu doen als Frankrijk zegt dat ze de pot op kan, of nog beter niets zegt en gewoon doorgaat. Gaat ze dan de mariniers of de Nato sturen of raketten afvuren? Ik denk dat ze een paperklipje gooit. EU, een organisatie waar ze niet eens kunnen besluiten waar ze willen vergaderen.
@spuugschaap | 14-09-10 | 14:55
U bedoelt deze quotes als een onderbouwing van het gelijk dat niet aan ROMA-zijde is?
Graag gedaan.. ;-)
Ik woon zelf in FR en ben dus, als zijnde immigrant, een ervaringsdeskundige. Men is hier in ht geheel niet intolerant in mijn beleving. Ik heb naast een flink aantal franse kennisen ook veel andere nederlandse, duitse, engelse, algerijnse etc. vrienden en kennisen en in mijn beleving is frankrijk één van de meest tolerante landen die ik ken. Voorwaarde daarvoor is wel dat je de taal goed spreekt, je werk hebt en "gewoon" meedraait in de franse samenleving en je aanpast aan hun manier van leven en doen. Terecht! Hier is men vrij streng in en ook sociaal kom je niet ver als je je niet aanpast. Maar doe je dit dus wel is frankrijk zeer gastvrij, tolerant en is iedereen welkom. De Roma, en ook hier spreek ik uit ervaring van een grote stad, knallen hun kampen werkelijk op ieder willekeurig grasveldje neer en gaan vervolgens bruggen en kruispunten blokkeren om bij het gemeentehuis gratis electra- en watervoorzieningen af te dwingen. Dit krijgt men en vervolgens trekkt men dan stelend en bedelend de stad. Echt gek word je van die gasten. Gek hè dat men wil dat ze hier optyfen. Het is zo simpel, gedraag je en wees welkom. Wie zit er nu op zo'n groep tuig te wachten?
Laat mevrouw haar tuin/huis even openstellen voor al die 'benadeelde' Roma tomaatjes. Echt een vieslapje die zelf in haar ivoren toren foei roept tegen compleet leeggeroofde dorpen en steden.
Gelukkig komen onze soosjaal-demokraten met échte oplossingen:
"Amsterdam heeft een succesvol beleid gevoerd omtrent de Roma-zigeuners."
Het volgende hobbeljte zal dan ook snel worden genomen:
"Een kwart van alle Roma-jongeren heeft een strafblad, van de volwassenen maar liefst driekwart."
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
@spuugschaap | 14-09-10 | 14:55
Ach ja joh, ik was ook ooit naïef. Geeft niks, gaat vanzelf wel over.
@Widukinn
Doe dit 4 jaar en 75% van de criminaliteit is verdwenen als sneeuw voor de zon!
Doe dit 4 jaar en 75% van de criminaliteit is verdwenen als sneeuw NAAR de zon!
LOL..
Wacht even, dit is dezelfde EU die tijdens de ethnische zuiveringen in Bosnie.. ja.. uh.. Ja wat deden ze toen ook alweer?
-weggejorist-
allemaal werkeloos tuig dat de hele dag rooft en steelt naast de gratis uitkering
die wij als werkende mensen bij elkaar verdienen.
wist je trouwens dat elk stel tweeverdieners meer dan een halve uitkering afdraagt
aan dit soort parasieten ?
dit land kan zoooo veel beter
voorbeeld nemen aan frankrijk? ik zeg doen.
@VanKoetsveld
Leuk stukje proza/leedvermaak met dichterlijke doorhalingen, ga zo door!
Semi-OT
Bij deze is het stomste zangeresje uit de poll 'Sieneke'
/Semi-OT
Gaaf! Oudhollandsch Generaliseren!
*popcorn erbij pakt*
Ach, na 1 januari 2012 gaat een EU regel in werking die de vrije vestiging regelt.
Het staat dan elke EU inwoner vrij om zich in het land te vestigen dat hij wil.
Omdat we hier uitkeringen hebben om van te smullen zullen er misschien wel honderdduizenden, wellicht miljoenen roemenen of bulgaren zich hier willen vestigen. En als ze slim zijn doen ze dat.
Omdat ze naar alle waarschijnlijkheid niet direct een baan zullen hebben zullen de gemeenten waar ze neerstrijken voor een uitkering dienen te zorgen.
Ook de kinderbijslag voor hun kinderrijke gezinnen mag hun niet onthouden worden en zal er met voorrang voor huisvesting gezorgd dienen te worden.
Wij weten nog niet half wat ons boven het hoofd hangt maar we zullen er wel achter komen als het te laat is.
Gemeentes, bereid U maar vast voor.
@Bos Hout | 14-09-10 | 14:44
Ah, Farage, altijd iedereen betichten van wangedrag, behalve als het op meneer Farage zelf betrekking heeft. +10 mille per maand opstrijken en dan gaan zeiken over je baas. Epic fail.
Voortaan in NL bij elk misdrijf checken of de dader een dubbel paspoort bezit, zo ja, dan direct naar het uitzetcentrum op Schiphol. Doe dit 4 jaar en 75% van de criminaliteit is verdwenen als sneeuw voor de zon!
Which key opens every door? A pikey.
Wacht maar tot er weer Europese verkiezingen zijn. We willen ons recht terug wat we overgeheveld hebben naar Europa.
@illuvatar | 14-09-10 | 14:42
Daar hebben wij nog gewoon een NL-tokkie met begin jaren-90 5-serie BMW en aanhanger voor. Wel zo vertrouwd.
Culturele tip: Latcho drom
Jackanders | 14-09-10 | 14:43
Ik doe me best. ;)
Zou de wereld dan echt een keer ten onder gaan aan regelrechte anarchie? Het recht van de sterkste? OP deze manier is toch het hek volledig van de dam? Of ben ik nu een proviniaaltje?
Prins_Bernhard | 14-09-10 | 14:29
Volkomen mee eens!
Wordt zo ziek van dat discriminatie gezeik.......
Je mag in eigen land dus niet bepalen wat je doet, omdat een trien, waar niemand amper van gehoord heeft, ergens in Brussel bepaalt wat wel en niet goed is.
Pleurt lekker ff op met je EU.
Willy Vandersteen heeft zich regelmatig discriminerend, stereotyperend, denigrerend, generaliserend, karikaturiseerd, stigmatiserend en zeer bevooroordeeld uitgelaten over de Roma's in zijn stripboeken. Daar hoor ik nu niets over.
suskeenwiske.ophetwww.net/albums/pics/...
UIt betrouwbare bron weet ik dat veel Europarlemenariers tegenwoordig in Antwerpen vergaderen omdat het zo veilig is in Brussel.
Die Roma zijn allang Frankrijk uit voordat het Europese gerechtshof een uitspaak heeft gedaan. De Fransen kennende geven ze mevrouw Redding een dikke middelvinger.
@Zuydersee | 14-09-10 | 14:44
Okee, bij jou in de achtertuin dan, mits dat in Verweggistan is.
Slechte zaak dat EU hier tussen kan komen... Die mensen dragen NIKS POSITIEFS bij aan geen enkele samenleving.... 3 jaar geleden op vakantie in frankrijk: 3 roma families in de buurt, plaatselijke hermandad (gendarmerie/police municipale) kreeg MEER DAN 170 meldingen van inbraak extra binnen t.o.v. zelfde periode jaar ervoor...
CASE SOLVED /afreisen/
Binnen halen gaat heel gemakkelijk, maar retouren wil nie echt lukken. Zouden ze het bonnetje kwijt zijn ?
Net als in geval van duivenoverlast gewoon stiekem annti-conceptie in hun eten doen.
De EU accepteert zichzelf niet eens. En terecht, want daar hebben wij ooit over gestemd.
Of, zoals Nigel Farage vorige week weer prachtig verwoordde: www.youtube.com/watch?v=PK5BlbLDnyg
Mogen best blijven. Zolang ze met hun jatten van spullen en mensen afblijven zijn ze welkom. Vaak hartstikke aardige mensen en muzikaal bovendien!
Ashtrey | 14-09-10 | 14:41
lol
U leest ècht alles he?
In Canada(en vast nog veel meer andere beschaafde landen) moet je als buitenlander(zonder onderscheid) het land verlaten, zodra je geen werk meer hebt. Met je hele boerenfamilie erbij. Hoor je nooit iemand over. Hier schreeuwt men gelijk: Diescriemienaasie!!
Zucht....
Blaffende honden bijten niet..
Allemaal eventjes goed opletten, Frankrijk zetten romanen uit naar Romanie en de EU pruttelt een beetje.
Daar kan dus de conclusie aan verbonden worden dat als wij marokkanen naar marokko, turken naar turkie of antillianen naar curacoa uitzetten er nog minder zal gebeuren. Die landen horen niet eens bij de EU.
Bevestigt wat iedereen eigenlijk wel weet; we kunnen best van al die potverteerders uit. Gewoon doen...
Ja en waar moet ik nu met mijn oude verwarmingselementen en overige metalen rommel heen?
Als je last hebt van mensen moet u uw mond houden en verhuizen .Tis de omgekeerde wereld maar zo zien ze het graag. U wordt wel geacht melding van uw overlast te maken want er moet wel geld verdiend worden door subsidies .
60 jaar geleden zaten deze lui achter prikkeldraad...... Settela Steinbach is de bekendste. Oei, is dit ook een Godwin? Maar dan wel een met een knipoog, en een traan !
Klupje Roma strijkt neer op een willekeurig gekozen plaats (vlakbij woonwijk)
Gevolg: een hoop inbraken, oplichtingen en verdwenen kledingstukken welke aan de waslijn hingen.....
Gewoon op laten zouten naar Roemenie naar de rest van de Oostblok criminelen!
heeft mw reding haar ongetwijfeld grote achtertuin al aangeboden voor de winterstalling
Laten ze in Brussel eerst de identiteitspapieren voor de Roma regelen. Dan kunnen de Romakinderen hun studie afmaken en een baan zoeken.
Jackanders | 14-09-10 | 14:40
Ah, u gaat een eigen dyslexieland- bandje starten? ;)
En tòch zouden een paar gitaarlessen van een van de Rosenbergjes mij niet slecht doen.
@Bigi Bana Boy | 14-09-10 | 14:35
En dat van ons belastinggeld!
Oke, geen Roma uitzetten! Als tegenprestatie dan maar wat moslims uitzetten....?!
Ja wat een deugdelijk stuk over het verlies van de democratie in Europa. Je moet lijden omdat het lievv is.
Denkend aan Holland
zie ik nepgoud
traag in oneindige
holtes gaan.
www.opgelicht.nl/index.php?id=nieuwsbe...
Ach, gelukkig valt het Caribische deel van het Koninkrijk NIET onder Europa (en NAVO). Al komt er natuurlijk wel Europees geld deze kant op ;-) / ;-( .
Laat die zigeuners maar bij Viviane Reding in de tuin gaan bivakeren.
Links Europa is weer erg aan het overdrijven.
Roma zijn best welkom in Frankrijk. Indien zij gewoon bereid zijn een camping of een hotel te betalen. En natuurlijk niet stelen. Overigens schijnt Paul Rosenmöller een tweede huis in Zuid-Frankrijk te hebben waar hij alleen in het weekend verblijft.
daar kunnen de Roma's ook heen. Toch!
Dat die Roma maar allemaal lekker op de EU compounds in Brussel gaan logeren. Eens kijken hoe superieur ze dan nog zijn. Daarnaast is Frankrijk niet het eerste land dat dit doet.
Laten we gewoon lekker ophouden met die vreselijke EU. Waarom pikken we dit nog? Je betaalt je als land helemaal blauw aan de EU om te horen dat je niks zelf mag bepalen. Wij als klein land hebben al helemaal niks te zeggen, maar we moeten wel het meest betalen.
De Roma mogen dan wel geen land hebben, hun officiële volkslied "Jelem Jelem" betekent zoiets als "Jaja, ik ga al".
Het wordt tijd voor een rechste wind in dat socialistische bolwerk dat Europese Commissie heet.
-weggejorist-
Rotte appels verwijder je. Punt.
Bruxelles is dan natuurlijk wel hét voorbeeld van geslaagde immigratie/integratie.
In deze van oorsprong Vlaamse stad, spreekt men frans of moslimtalen. De enige blanken tref je aan tijdens kantooruren.
Ik begin steeds meer naar het anti-EU kamp te neigen.
kijk naar een leeg blik tropische wervelstorm.
/kozakov mode aan
waar is dat toch aan op gegaan
/kozakov mode uit
20 jaar geleden zaten deze volkeren nog achter een ijzeren gordijn. Lekker rustig.
Oh daarom plaatsen de zigeuners containers onder de grond.
Ze gaan ondergronds .
Roma staat doorgaans voor overlast, verdwenen spullen, niet afgerekende restaurant rekeningen etc etc. Hier geld: waar rook is is vuur. Maar zeg het vooral niet hardop!
Je komt dus ook nooit meer af van wildkamperende illegaal geïmmigreerde die-hard criminelen. Hij's fijn...
Inderdaad, mensen die we niet gekozen hebben gaan voor ons bepalen wat het beste is. "Waar is hier de nooduitgang" zingt.
Tis inderdaad een schande!
Dat ze nog een oprotpremie krijgen ook.
Ik denk dat het tijd is voor onze rechtse regering in spé, om voor Nederland een uitzonderingspositie te regelen binnen de EU. En dan op het gebied van immigratie/integratie, en financiën. Die uitzonderingspositie zal dan inhouden dat Nederland totaal onafhankelijk blijft van Brussel op de eerdergenoemde onderwerpen.
Sinti vity alom voor deze (((overwegend))) criminelen.
Spul dat schadelijk is voor de omgeving moet gewoon afgevoerd kunnen worden. Klaar.
De discussie of het mag of niet, is niet zo relevant. Ze komen namelijk toch per omgaande terug.
Zo zie je maar weer dat Europa al veel meer te vertellen heeft dan je als land moet willen.
Positieve disciminatie (in kwadraat !)
Mooi zo. Kunnen ze ook niet hierheen komen.
Die Roma hoeven Europa toch niet uit?
Wij wel zo langzamerhand.
REAGEER OOK