
Terwijl een meerderheid +1 in de meeste democratische landen voldoende is voor het vlot formeren van een regering laat het staatshoofd hier doodleuk een bevriende PvdA'er het volledige proces een halve week vertragen. De CEO-loze BV Nederland verliest 100K per dag, maar in plaats van linten door te knippen schoof Bea Herman Tjeenk Willink naar voren om
te formalisering tijd te winnen. De onderkoning van 0031 heeft het hele weekend redenen lopen verzinnen waarom Mark Rutte geen premier mag worden. Maar desondanks zal hij straks
LIVE vertellen dat Ivo Opstelten weer verder mag met formeren. Er is gewoon geen dirt te vinden. Hooguit ligt de Eerste Kamer nog dwars. Stiekem had Tjeenk Willink natuurlijk gehoopt dat Wilders in New York had opgeroepen tot genocide op alle moslims. Maar helaas hield Greet een obligaat praatje over de lelijke pastelkleuren van moskeeën in het algemeen. Geen enkele uitspraak bracht de gedoogregering in gevaar. En dus moet de ondemocratische tandem Bea/Tjeenk links helaas teleurstellen. Eindverslag
HIERRR. Het wachten is nu op een docu over het prostitueebezoek van Mark Rutte...
Reaguursels
Inloggenrepulse | 13-09-10 | 21:18
Mooi! Bedankt, kende ik niet.
Wilde natuur is de metafoor van vrijheid.
De titel van jouw muziekale cadeatje deed me denken aan Eric Burdon & War, misschien ken je die niet:
www.youtube.com/watch?v=LiP0z0GQViU&am...
Je kunt alles controleren maar uiteindelijk niet alles dus kom je toch terug naar Mother Earth. Je kunt manipuleren met de banken met de politiek; je kunt de aarde zo manipuleren dat je de productie tientallen malen verhoogd zodat er miljarden mensen meer kunnen leven en onderworpen worden, maar je komt uiteindelijk moeder aarde weer tegen, yeah man that's the blues.
Kun je beter later op de avond draaien dan op de nuchtere maag.
Deze is voor de ochtend, wat mij betreft een prachtige natuur ballad:
www.youtube.com/watch?v=UQUT6mS0eY8&am...
An die ARBEIT | 13-09-10 | 13:30
Ik heb angst dat je helemaal gelijk hebt. Zodoende ook geen waardeoordeel naar betrokken partijen ;)
repulse | 13-09-10 | 15:29
Hè, wat jammer dat ik dat nu pas zie. Wat lievvv en zeau romantisch ook.
Helaas ik heb mijn beurt voorbij laten gaan. Zucht. ;)
www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw
Kusje
@ repulse | 13-09-10 | 20:55
OK in the rebound:
www.youtube.com/watch?v=u1_tV5DcK90
ecologiste | 13-09-10 | 20:43
Hier voor jouw ook eentje..
www.youtube.com/watch?v=WUAvTn3uz5w
repulse | 13-09-10 | 19:59
OK dat hoop k ok.
Hier vooruit:
www.youtube.com/watch?v=MDVhB0jGP7I
Als het 100K per dag was, wilde ik het nog wel even bijpassen. Het is echter 100.000K per dag, ofwel honderd miljoen. Afgerond dan, he!
... een docu over het prostitueebezoek van Mark Rutte...
En dan gechanteerd worden omdat ze een tape hebben waarop blijkt dat hij linksdragend is.
ecologiste | 13-09-10 | 19:56 Maak je niet te druk, het zal eventjes minder gezellig zijn als de optimisten willen, maar gezelliger als de pessimisten verwachten.
En nu maar straks wachten als ze plannen door de kamer willen loodsen hoeveel tegenstand er is, dus van de gamaakte plannen komt niks terecht want heel links ligt dwars en is op oorlogspad.
Nederland is een bange en hypocriete maatschappij geworden.
repulse | 13-09-10 | 19:35
Die 9 miljard heb ik in mijn hoofd via een publicatie maar weet niet meer van wie. Mag ook een miljardje meer zijn of wanneer de technologie (prima) het toelaat nog meer.
Utopia lijkt verder weg dan ooit.
Ik ben tamelijk pessimistisch over het voortbestaan van de gezelligheid maar er zullen wel mensen of beter managers overleven dat wel.
Hier een hart onder de riem voor hen die ooit PvdA vertrouwden of er athans wel enig heil in zagen vanaf begin jaren 70 zeg maar.
www.youtube.com/watch?v=SOR6p1o2hPI
ecologiste | 13-09-10 | 19:20
ik ben niet van mening dat het spel draait om meer macht, maar om het voortbestaan van de mensheid. Kleine stapjes op weg naar een bewustzijn van wat onze rol, plaats en waarde is op dit stukje samen geklonterd ruimtevuil en misschien ook daarbuiten.
Sorry voor de wikilink
en.wikipedia.org/wiki/Men_Like_Gods
Nu is een utopia een onrealistische mogelijkheid, al is het maar omdat goed niet kan bestaan zonder slecht. Maar het streven die kant op, zie ik niet als een slecht idee.
Die 9 miljard die jij benoemt was volgens mij een cijfer van who en dat was gebaseerd op de verwachte groei, niet het maximum aantal mensen wat de aarde kan voorzien.( als ik het fout heb graag een link, niet omdat ik je niet vertrouw maar omdat dat dus blijkbaar info is die ik mis.)
repulse | 13-09-10 | 18:48
Hoe meer mensen hoe meer macht voor de elite.
Echter ook daar ligt een grens. Men denkt dat we nog zullen kunnen groeien tot 9 miljard dacht ik. Technologisch mogelijk, maar politiek wat doet die er mee? Het zijn niet de technologen maar de politici en de machten die hen aansturen die beslissen, al dan niet met echte wijsheid.
En wanneer er dan moet worden ingekrompen omdat de elite dat wil.... want eerlijk delen is er nooit bij geweest, misschien soms overwogen door velen maar belet door enkelingen (franse revolutie? hahaha)
Mooi nu alles snel in elkaar knutselen en gaan.
ecologiste | 13-09-10 | 18:25
De vraag is eerder of het in duitsland ook zo erg uit de hand is gelopen als dat wordt gezegd. die discussie is bij wet al verboden verklaard(iets wat al een duidelijke aanwijzing zou moeten zijn) Ik zal die kant dus ook niet op gaan.
.
Ik durf niet te zeggen hoeveel bewoners de aarde duurzaam zou kunnen herbergen. Het zouden er 1 miljard of 10 miljard kunnen zijn, dus de kans dat het meer doden zal opleveren als we een grote krimp moeten maken is redelijk aanwezig.
Je zal dus over de afweging moeten gaan nadenken, hoeveel mensen passen er in de reddingsboot en wat doe je als er teveel zijn, waar maak je de scheidslijn, wie mag instappen en wie verzuipt.
.
Trouwens, ik zou het volkomen eens zijn met het boven beschreven scenario, wanneer dit daadwerkelijk klopt.
Wat een rapport, daar is toch niet doorheen te komen! Serdertdien, gaarne, thans, jezus wat heeft die homoseksuele opa dringend een schrijfcursus nodig!
repulse | 13-09-10 | 18:05
Waarschijnlijk is er weer een andere organisatievorm en zijn de conferenties zoals ze nu zijn meer om de hofhouding het gevoel te geven dat ze meetellen. Misschien dat Bea (en zelfs Benno) ook alleen nog maar voor spek en bonen meedoet... en misschien dat Benno ook niet meer was dan een loopjongen. In Duitsland is de zaak wel erg uit de hand gelopen en zoiets moet niet meer kunnen. Dat is zeker. Ik geloof niet dat de huidige macht bewust zoveel mensenlevens zo zal verwoesten.
Ik vermoed dat de beslissers in de USA zitten.
De vraag is of je alles kunt organiseren, alles naar je hand kunt zetten en wat je dan wilt of dat het Toeval toch sterker blijkt te zijn. Maar de macht - en daar vertrouw ik op- zal er alles aan doen om het niet uit de hand te laten lopen als gedurende WOII.
Mat Herben is een mannetje dat ik nooit vertrouwd heb. Pim dit en Pim dat. Maar Pim wilde geen JSF en toen hij dood was ineens wel volgens Mat.
Nu hoor of zie je hem ineens niet meer. Verdacht.
Changes changes.
ecologiste | 13-09-10 | 17:59
Bilderberg van nu heeft een totaal andere betekenis en functie als in de tijd dat benno en co er mee begonnen. Nu is het alleen nog maar een onderdeel van het fascilitatieproces.
Denk je dat b.v. een mat herben er had mogen komen als er zaken werden beslist?
repulse | 13-09-10 | 17:29
Het zou zomaar kunnen. Dat van de Rothschilds enzo zit ook wat in. Zionisten stimuleren die uit geloofsovertuiging naar Israel wilden. Aanvankelijk slechts een klein clubje. Olie werd belangrijk tweede helft 19e eeuw en het kwam goed uit om veel westerlingen aldaar te hebben. How to handle large amounts of people. De vraag is wat er gebeurd zou zijn wanneer er geen olie daar in de bodem was gevonden. Nu zou het natuurlijk een toeristische trekpleister zijn maar toen was de situatie totaal anders. En enkele duizenden jaren daarvoor was er een beschaving die stukken hoger stond dan die van in onze contreien.
Maar misschien zit het mechaniek ook anders in elkaar want ik claim niet de waarheid in pacht te hebben. Een beetje filosoferen kan geen kwaad.
Ik hoop nog altijd op een uitnodiging voor een Bilderbergjessymposium...
Ik denk dat de voornaamste reden waarom er geen discussie is over het maximum mensen wat de aarde kan onderhouden juist religie is en de noodzaak om mensen eerst een fout te laten maken voordat zij er van zal leren.
.
Laten we er eens voor de lol vanuit gaan dat er een groep mensen is die genoeg geld heeft om de informatie voorziening bij te sturen op thema's die voor hun goed uitkomen. Stel je voor dat deze groep het probleem van overbevolking en religie jaren terug al heeft ingezien.
.
Optie 1 Ze zien de problemen in, bedenken dus regelgeving die 1 mensen ontzegt om kinderen te krijgen en 2 religies verbied. De situatie die dit zou creeeren is een compleet oncontroleerbare bende, revoluties, burgeroorlogen allen zouden at random gewoon kunnen ontstaan.
.
optie 2 Ze zien de problemen in zien de noodzaak om de mensen via het maken van fouten de juiste keuzes aan te leren. Ze zouden kunnen besluiten om b.v. julliana halverwege de jaren 50 een oproep te laten doen 'nederland is vol, ten dele overvol" hiervan uit komt er een massa emigratie op gang van voornamelijk jongeren die richting canada en nieuw zeeland en australie gaan.
.
Hierdoor zou er een gat op de arbeidsmarkt kunnen ontstaan, een gat wat je kan opvullen door gastarbeiders, gast arbeiders met een religie die voor de normale burgers totaal onbekend zou blijven. De immigranten geef je bescherming zodat ze niet hoeven te assimileren. Hierdoor maak je twee verschillende samenlevingen in 1 land, de 1 parasiterend op de ander(devide at empira). De samenlevingen zullen gaan botsen en des te langer die botsingen gezien worden als rascistisch geiniteerd door de oorspronkelijke bevolking des te meer zal de geimporteerd groep zich gediscrimineerd voelen. Uiteindelijk kan je dat soort spanningen tot uitbarsting laten komen op het moment dat het je uitkomt.
.
Vlak voordat het b.v. tijd is om bepaalde grondstoffen veilig te stellen die nodig zullen zijn in de toekomst, hierdoor sneller en makkelijker de ruimte krijgend om bepaalde landen binnen te vallen. Maar het uiteindelijke doel blijft tweeledig 1 mensen moeten gaan begrijpen dat de leefbaarheid van een omgeving niet gebaat is bij veel mensen op kleine gebieden( de reductie van de overpopulatie) 2 dat religie een negatieve factoor is in de ontwikkeling van het bewustzijn van de mens.
.
Dit soort lijnen kun je door de geschiedenis veel maken, een mooie vind ik het ontstaan van israel. nadat in 1888 de rothschilds al opriepen om terug te keren naar het beloofde land, waar te weining op werd gereageerd door joden. Daarna kwam de eerste wereldoorlog en balflour maar ook het verdrag van versailes. De negatieve stemming richting joden werd steeds groter, de emigrattie richting palestina begon steeds meer vorm aan te nemen.
.
Crissisen worden gemaakt en het is zonde om een goede crisis verloren te laten gaan. Dit soort punten zijn makelijk te realiseren wanneer je de financien bezit om de informatie voorzieningen te sturen.
En als de koningin Opstelten gelijk had aangesteld hadden we hier een artikel gelezen over dat de koningin haar boekje te buiten gegaan is.
Ze is er niet om kamerdebatten te interpreteren, ze doet wat de informateurs en fractieleiders zeggen. En die zeiden maandag heel wat anders dan dinsdag. Terechte tussenstap dus.
repulse | 13-09-10 | 14:01
"We zitten in een achtbaan die meer als honderd jaar geleden al van start is gegaan en halverwege uitstappen is niet mogelijk".
U bedoelt waarschijnlijk de achtbaan van de explosieve, welhaast exponentiële groei die mogelijk werd gemaakt door technologie?
Zou een beetje afremmen met kindertjes krijgen niet een beetje helpen of zijn de machtigen zo verslaafd aan groei dat we uiteindelijk deaudgroeien? Komt natuurlijk ook nog de groei van China en India en de arabische landen bij...
Als de imam en de paus nu eens het voortouw namen en de gelovigen meedeelden te stoppen met baren? Ja ik weet het gebeurt toch niet. De hele discussie over de overbevolking is sinds begin jaren 70 nagenoeg verstomd en dat is zeer jammer. Dames en heren economen, prelaten en andere godsdienstmanagers u wordt bedankt.
@Moeder Gans | 13-09-10 | 15:56
Van mij krijgen ze er 12, schiet wat meer op
ik geef ze een klein jaar.
Bijzonder dat Tjeenk als datum toch nog 13 september heeft gebruikt. Hij had toch al op 10 september zijn conclusies getrokken (om zo niet de schijn te wekken dat hij zijn pet naar Geert zou laten hangen)? Kennelijk moest Tjeenk dus toch nog zaterdagavond rond 22u in de pen kruipen om zijn 100% voorspelbare conclusies te trekken..?
kom kom, rechts had aan zichzelf genoeg om de boel te verstieren. Wakker geschud door die actie van Bea gaan ze misschien nu wel serieus aan de slag.
Het vingertje kan ook wel eens naar rechts zelf wijzen. misschien dat het dan ooit nog eens wat wordt.
*op hurken zittend met uitgestoken armen*
Kom maar... nog een klein stukje... jullie kunnen het... ik ben zóóó trots op jullie...
La Vie En Rose | 13-09-10 | 15:23
Als je nou even de tafel dekt inplaats van met de borden te spelen, zal ik lekker koken voor je, wijntje en kaarsje er bij....
repulse | 13-09-10 | 15:18
*bord voor kop zet en positief invult* ;)
Einde van de Domheid | 13-09-10 | 15:08
U vertoont dezelfde verschijnselen als al die personen die ik dagelijks via beelden van de Staatsteevee en Vara op de treurbuis te zien krijg. Zure en slechte verliezerTs. U heeft dat vast niet door, net zoals al die figuren van de PvdA, GL, D66 en wat vergane glorie van het CDA. Dus ik dacht, ik zeg het maar even...
La Vie En Rose | 13-09-10 | 15:13
daar zorg je regelmatig voor sgatje of dat positief of negatief is mag je zelf invullen...
repulse | 13-09-10 | 15:08
De eer gaat naar een reaguurder op de draad van gisteravond/nacht. Ik dacht Drs Nee, oid.
Het doet mij echter deugd jou een gniffel te hebben ontlokt. Dat dan weer wel.;)
Voor de goede orde; de politieke partijen kunnen zelf de formatie regelen grondwettelijk gezien, maar passen daar ook al jaren voor. Dus nou niet zeuren over Bea, dat is de keuze van de politiek en niet Bea.
La Vie En Rose | 13-09-10 | 15:03
*Gniffelt* dank veur die link!
Strotgrondel | 13-09-10 | 13:50 'Een 'minderwaardige mens'..
zozo.... dus ze bestaan wel.
sjongejonge123 | 13-09-10 | 13:51
Hij deed die uitspraak voor (wat is het) 50.00 kijkers, niet in NY.
Wil de Erf- en Vrijvrouwe van Ameland na de zoveelste poging tot frustratie dan nu opzouten en bejaarde PVDA'erts in hun hok houden?
LOL die pica evenals dit snedige stukkie@Brusselmans ;)
Maar goed, Geert heeft een keurige speech gehouden, 'Geert de movie' zat weer vol met insinuaties die vooral iets over de filmerT zeggen, dus de onderhandelingen voor een kabinet over rechts kunnen doorgaan.
Maarrrr de race is pas gelopen als alle fracties het onderhandelingsaccoord goedkeuren en ik heb nog steeds mijn twijfels over het CDA in deze.
Het is wel te hopen dat de heren een beetje haast achter de onderhandelingen zetten zodat wij snel verlost zullen zijn van al die deskundigen, mastadonten, prominenten en jankerTs van de PvdA, het CDA, GL en D66 die dagelijks op de treurbuis verschijnen om het volk mede te delen dat een rechts kabinet met de gedoogsteun van de blonde satan de ondergang van Nederland inluidt.
Nog even wat over die insinuaties: Als ik Peggolt was zou ik maar even inbinden:
www.artikel7.nu/?p=32737
;)
Fijn zeg, maar dit was toch eigenlijk al best wel zeker?
Heel fijn om straks geen rijksbegrotingstekort meer te hebben,maar mag ik toch even -zijdelings en geheel los van het begrotingstekort- vragen of een terminale vriendin van me godverredomme nog zorg krijgt nu het peegeebee-potje leeg is en de AWBZ druk bezig is de wachtlijsten uit te breiden..?
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 14:42
Ook poppenkast kan een nuttige functie hebben, al is dat in het huidige nihilistische klimaat natuurlijk geen populaire stelling.
Art Vandelay Ultor | 13-09-10 | 14:27
Daar is zuiver theoretisch inderdaad geen democratisch bezwaar tegen, maar diverse mechanismen in het bolwerk van de parlementaire democratie (zoals daar zijn de ministeriële verantwoordelijkheid en de noodzakelijke steun in het parlement na beëdiging van het kabinet) waarborgen (!) dat een dergelijke aanstelling bij voorbaat kansloos is.
U moet beseffen dat het staatsrecht niet geheel toevallig deels gebaseerd is op gewoonterecht. Dat gewoonterecht biedt enerzijds een kader waaraan de betrokkenen zich dienen te houden, maar biedt tegeljk ook de gelegenheid tot originelere oplossingen te komen om een regering te vormen die de steun van de meerderheid in het parlement geniet.
Oftewel: als we in de wet vastleggen dat de grootste partij per definitie de premier levert of dat de TK die kiest, is dat allerminst een garantie dat kabinetten stabieler of democratischer zullen zijn dan in de huidige, veel flexibeler constructie.
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:15
"De koningin zal nimmer negeren..." Wat betekent dat? Betekent dat "De koniging zal altijd rekening houden met.."? En wat betekent dat dan? Als u zegt "De koningin zal altijd gestand doen aan..", dan zegt u impliciet dat de rol van de koningin een volstrekt redundante is. Welnu, ook in dat geval, opdoeken die poppenkast.
@Schoorsteenveger | 13-09-10 | 14:39
Precies mijn punt. Dankje.
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:25
"Men dicht haar macht toe die er gewoonweg niet is."
Als u het zegt, dan moet het natuurlijk zo zijn. Nou, laten we dan om alle schijn van machtsmisbruik te vermijden de koningin en haar nageslacht tot lintenknippers promoveren.
@18konijn | 13-09-10 | 14:25
U ziet niet in wat het democratisch bezwaar is tegen het aanstellen van een informateur van een partij met twee zetels in deze fase van de formatie?
18konijn | 13-09-10 | 13:38
Jij snapt hopelijk toch ook wel dat het CDA veel meer macht heeft zolang er geen definitieve coalitie gevormd is? Het CDA kan lonken naar potentiële coalitiepartners, en de eigen bereidwilligheid om in de volgende regering te stappen afhankelijk maken van de bereidwilligheid van de andere potentiële coalitie-partijen om in te stemmen met hun wetsvoorstellen. Als Rutte niet instemt kan Verhagen nog wel eens dreigen om met een tweede Klink op de proppen komen, Koppejan&Ferrier zijn nog steeds niet opgestapt. En zover ik weet zit er geen VVD'er in de regering, dus ook niet in op de ministeries, dus het zijn toch echt CDA'ers&CU'ers die de begroting op stellen. De VVD mag dan wel over de schouder mee kijken, maar wederom, zolang er geen einde aan de coalitie-onderhandelingen is gekomen, en de VVD het CDA nodig heeft om haar meerderheid te krijgen, zal het CDA en de CU de lakens uit kunnen delen.
@ Bakito
Vele reaguurders voor mij begonnen over de koningin. Men dicht haar macht toe die er gewoonweg niet is. Zolang echter in de Grondwet staat dat de koningin het hoofd van de regering is, behoort het formatieproces te verlopen zoals het nu gaat. Ik kan mij, als creatief staatsrechtelijk denker, andere modellen voorstellen, maar daar is dan een grondwetswijziging voor nodig en daarvoor bestaat in de staten-generaal vooralsnog geen meerderheid.
Art Vandelay Ultor | 13-09-10 | 14:20
Welk bezwaar zou er in democratisch perspectief kunnen bestaan als de heer Koffeman een kabinet weet te vormen dat de meerderheid in het parlement achter zich heeft? Welke meetlat hanteert u?
Oftewel: waarom is dat een onverstandige keuze, onverstandiger dan een kabinet met gedoogsteun van de PVV bijvoorbeeld?
@Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:15
En wat als ze het formatieproces begint met een vreemde move die later tegen de zin van de meerderheid van de Kamer blijkt te zijn?
Dan blijft ze toch zeker binnen het gewoonterecht wat dicteert dat ze *kan* (let nu eens op dit woord!) doen wat ze wil.
Ons staatshoofd heeft in potentie zeker wel een hele hoop invloed en daar ben ik fel op tegen. Dat deze invloed (gelukkig) vaak wordt beteugeld door de Kamer en bijna altijd door haar adviseurs doet verder weinig aan deze theoretische constatering af.
@18konijn | 13-09-10 | 14:16
Euhm, de situatie gaat er dus vanuit dat Koffeman een kabinet weet te vormen dat berust op een meerderheid in het parlement. Zoveel leek me nogal logisch, dat is immers de normale gang van zaken. Ik had gehoopt dat reaguurders dat simpele idee wel zouden begrijpen. Helaas (of niet en dan bent u de uitzondering op de regel).
Het gaat er mij dus om dat de ondemocratische figuur Bea de macht heeft om onverstandige keuzes - zoals een PvdD-informateur - te maken, mocht zij dat willen. Dat is een onwenselijke situatie en ik pleit ervoor dat het parlement het formatieproces naar zich toetrekt. Dat lijkt me wel wenselijk.
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:12
U begon zelf over Beatrix.
Luca11 | 13-09-10 | 12:49
Verdraaing van de feiten. Wilders kon niet anders als stoppen vanwege het gelazer binnen het CDA. Blijven zoeken zou ik zeggen.
Art Vandelay Ultor | 13-09-10 | 14:00
En dan maakt Koffeman een kabinetje en dat wordt direct na binnenkomst in vak K door het parlement naar huis gestuurd. Waarom zou de koningin deze zelfdestructie bevorderen?
Een kabinet moet de (gedoog)steun hebben van de meerderheid in het parlement en de koningin kan dus niet anders dan de vorming van zo'n kabinet bevorderen. En als zij al een voorkeur voor links zou hebben, dan heeft zij tot nu toe buitengewoon weinig succes geboekt met het doordrukken van haar voorkeur, nietwaar?
@ Art Vandelay Ultor
U zegt het duidelijker dan ik vermocht: de koningin zal nimmer negeren wat de meerderheid (= desnoods de helft +1) van de 2e Kamer wil. Dat is nu de democratische legitimatie van het formatieproces! Ik heb gezegd!
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:07
Het is binnen de grenzen, uiteraard is het binnen de grenzen, maar of het uiterst correct is, daarover kan men van mening verschillen.
Toch vreemd dat u stelt dat een eventuele zwaai naar links zou hebben moeten betekenen dat de interventie van Bea incorrect was geweest. Ik zie niet in waarom de loop der gebeurtenissen zou bewijzen dat Bea correct heeft gehandeld. Formeel gezien, en u wilt hier alles formeel zien, zou het een -correct handelen van Bea- niet uit het ander -de gevolgen van dat correct handelen- moeten kunnen worden afgeleid.
sjongejonge123 | 13-09-10 | 14:03
Kortbij gezien, kijk naar het systeem waarbij er zoveel mogelijk bacterien uitgebannen worden( zag net in de c1000 een zuil waarbij je je handen kon wassen ivm met mexicaanse griep..) Dat is een negatieve vorm van evolutie, gericht om uiteindelijk de overbevolking tegen te gaan. Door de eeuwen heen heeft evolutie er altijd voor gezorgd dat alleen de sterkste van een soort zullen overleven. De omgeving aanpassen zodat ook de zwakkere zullen overleven is dus een negatief systeem waarbij de mens steeds zwakker zal worden. Maar ook zonnebrillen, zijn in mijn ogen funest, je leert je ogen onvoldoende aan te passen aan zonlicht( mijn ogen waren volgens de laatste keuringsarts 25% beter als het gemiddelde) Zonnebrand nog nooit gebruikt en ik kan uren zonder problemen in de brandende zon aan het werk zijn. Tandpasta nope, wel 2 keer per dag alleen met de borstel, 36 jaar oud nog nooit een gaatje gehad en witte tanden. De was lijst kan nog een aardig stukje doorgaan.
Als bea en Tjeenk voor een rechts kabinet zorgen, valt dat ondemocratische wel mee.
@Bakito
De problematiek van de vaginale zuurgraad bespreek ik graag indien het topic daar aanleiding toe geeft.
@Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:07
En ik zeg je dat het staatshoofd binnen dit gewoonterecht kan doen wat ze wil, aangezien tot op heden niemand haar ooit op 'der plek heeft gezet.
De enige reden voor het feit dat er nu een vervolg aan de rechtse formatie wordt gegeven, is dat de koningin niet geheel achterlijk is. Als een meerderheid van de Kamer aangeeft dat ze die richting op wil, dan is het niet bijster slim om dat te negeren.
Dat betekent echter nog niet dat ze dat niet *kan*.
@ Schoorsteenveger
Het inzetten van mijn kennis kost mij inderdaad niks. Dat is het voordeel van het feit dat ik altijd erg goed heb opgelet.
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:08
Er bestaan ook wijven met een zure kut. Wat is u punt?
sjongejonge123 | 13-09-10 | 14:03
U bent het heersende GS-jargon lekker aan het herkauwen. Als u van die zwitsalstatus af bent, verwacht ik echter meer van u.
@ Bakito
Gelukig zijn we het over een ding eens: er bestaan domme mensen!
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:01
Wat zouden wij, domme burgers, zonder elitairen als u moeten in deze wereld! Hoe geweldig dat u zich de moeite getroost geheel af te dalen naar dit open riool waarin het plebs blind en onwetend rondwaadt en de zoete geuren van het diepe inzicht te verspreiden alsof het u niks kost. Hulde!
wat is er gebeurd!! komen de bruin hemden aan de macht?nou ff een bakje koffie pakken
@ Art Vandelay Ultor
Wat er tijdens een formatie gebeurt is nergens in wet- of regelgeving vastgelegd. Niet in de Grondwet, noch in enige andere wet. Er is dus sprake van gewoonterecht (voor de werking waarvan de zittende Minster-President de ministeriele verantwoordelijkheid draagt). De jure kan de koningin alleen maar doen wat binnen de grenzen van het inmiddels gegroeide gewoonterecht valt. En dat doet ze ook, uiterst correct. Als het tegendeel waar zou zijn zou er nu niet een vervolg aan de formatiepoging over rechts worden gegeven, denkt u ook niet?
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 14:01
Als u een deuk in een pakje boter wilt slaan in pedagogisch opzicht, moet u zich niet als een verhevene opstellen. Nooit wijzen naar domme mensen is een cruciale etiquette.
PreventiefRuimen | 13-09-10 | 14:02
je neemt je nick wel erg serieus; van te voren al indekken mocht Bruin 1 mislukken?
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 13:56
U bent in dienst van Hare Majesteit?
repulse | 13-09-10 | 14:01
Hoe speel je daar op in? Doe mij ook zo'n glazen bol.
necrosis | 13-09-10 | 13:57
U associeert bevolkingsgroei met Afrika, ontwikkelingshulp en vervolgens met u eigen portemonnee. Hiermee zet u uzelf wel erg voor joker.
Het blik demente CDA prominenten is inmiddels leeg maar misschien heeft de VK nog een leuke hoax in petto (ala het martel verhaal). De PO en QualiteitsCouranten zullen de haatcampagne uiteraard tot de laatste snik volhouden (waarschijnlijk in de vorm van een queeste naar `dissidenten´ die hun 15 minuten wel willen beleven tijdens het congres). Daarna is het wachten op de sabotage acties van de PvdA die oppositie voeren verwarren met georganiseerde criminaliteit. Kan leuk worden!
sjongejonge123 | 13-09-10 | 13:55
Wat ik doe is inspelen op de veranderingen die ik verwacht. Verder is er weinig wat je er aan kan doen. We zitten in een achtbaan die meer als honderd jaar geleden al van start is gegaan en halverwege uitstappen is niet mogelijk.
@ Bakito
Gelet op de droevige zieleroerselen die de gemiddelde reaguurder hier deponeert, acht ik het op zijn plaats wat gratis rechtsbijstand te verlenen. Mijn sociale ader.... weet u wel...!
@Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 13:56
Lekker hooghartig weer. U beseft zich hopelijk wel dat de koningin zich slechts de facto aan de adviezen houdt, omdat ze anders haar positie te veel op het spel zet? Staatsrechtelijk gezien - de jure dus - kan ze echter doen wat ze wil en dus kan ze zeker wel invloed hebben.
Zo zou ze zelfs Eerste Kamerlid Nico Koffeman van de PvdD als informateur kunnen aanstellen en hem de opdracht geven om welk kabinet dan ook maar te onderzoeken, zo lang zijn partij er maar in zit.
Mr. E. Baron Topping | 13-09-10 | 13:56
U bent een jurist die gratis tekst en uitleg komt geven. Kan niet veel soeps zijn.
@Bakito 13:42
Natuurlijk is hetgeen je schetst een ramp maar dat lost de natuur wel op.
Het merendeel van de bevolkingsaanwas komt voor rekening van derde wereldlanden, als ze nu al nauwelijks te eten hebben zal dat zeker niet beter geregeld zijn over 20 jaar.
De bevolking zal toenemen, het voedseltekort ook, vervolgens krijgen we nog meer giro555 initiatieven waar steeds minder mensen voor te porren zijn.
Als voorbeeld: Ethiopië, dankzij Bob Geldoff kwamen er miljarden binnen nav de zielige beelden op televee.
Wat is er zoveel jaar na dato veranderd in dat land?
Helemaal niets, de bevolking heeft nog steeds amper te vreten terwijl het Ethiopische leger beschikt over flink wat tanks, vuurwapens en munitie.
Hetzelfde geldt al een tijdje voor Zimbabwe, de hyperinflatie en de starre houding van Robert Mugabe helpen het land naar de klote, juist vanwege dat soort toestanden weiger ik nog langer een cent te doneren aan bodemloze-putten-landen met enorme corruptie.
Zo, gelukkig schiet het kabinet lekker op. Als Rutte niet rap wordt kan ie douchen voordat ie uberhaupt gespeeld heeft. #publiekswissel
Sommige mensen haten de heer Wilders meer dan terroristen die zonder uitzondering islamitisch zijn en moslims die de vrijheid en democratie op alle mogelijke manieren overal ter wereld proberen te ondermijnen. Tja, wat zou dat nou zeggen over Wildershaters?
Potverdorie, hoe slecht is het gesteld met de staatsrechtelijke kennis van de gemiddelde reaguurder. De koningin krijgt het hier regelmatig voor haar kiezen omdat men denkt dat zij invloed heeft. Laat ik u allen even bijlichten: de koningin doet niets anders dan de adviezen overnemen die haar worden aangereikt door de fractievooorzitters, de voorzitters van de 1e en 2e Kamer en de informateur.
Laatstgenoemde, Mr. H.D. Tjeenk Willink - die alleen maar "de onderkoning" wordt genoemd omdat hij de jure vice-voorrzitter is van de Raad van State, maar de facto voorzitter is van dit belangrijke adviserende en rechtsprekende college, geeft uiteindelijk in zijn duidelijke advies de stand van zaken weer. De koningin neemt dit advies ongewijzigd over. Wie zich beklaagt over deze correcte gang van zaken kent het staatsrecht niet.
repulse | 13-09-10 | 13:51
Liever een marionet met de "illusie van vrijheid van meningsuiting" etc. hier in het vreselijke westen dan in een land dat onder een totalitair bewind gebukt gaat.
Wat gaan we eraan doen? Protesteren?
Derde poging over rechts: 3 keer rechts is ook links.
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 13:50
Wat je niet mag weten zal je ook niet te weten komen. Problemen worden gecreëerd omdat de mens het beste kan leren van zijn fouten.
Wat zal die Tjeenk Willink zich hebben lopen verbijten.
Zou Bea nog gezegd hebben: "kan me niks schelen, ik benoem Cohen als formateur" waarop Willink zei: "eeeh, dat lijkt me niet verstandig majesteit en wie weet krijgen we Wilders nog veroordeeld. Of zal ik es informeren of Volkert nog vrienden heeft die een centje willen bijverdienen?"
Wie denkt in Nederland in een democratie te leven is kortzichtig. Een feodale staat, niets anders
Detlev Tarnowitz | 13-09-10 | 13:37
De man had ongetwijfeld meer in zijn mars dan het vervaardigen van aquarellen.
hoezo halve week vertraging, geert zat toch in de usa? en hij is het enige lid van de pvv. zijn afwezigheid is goed ingevuld
sjongejonge123 | 13-09-10 | 13:48
Heeft weinig met aluhoedjes te maken, meer met logica.
Stel je voor, je bent stinkstervend rijk, je hebt al het geld wat je maar kan bedenken en al de macht die nodig is. Dan zal je automatisch invloed gaan uitoefenen om de mens als soort en de aarde als geheel te laten functioneren op een manier die jij wenselijk acht.
Einde van de Domheid | 13-09-10 | 13:41
Wat?! Noemde hij Ahmahinejad een crimineel? Ahmahinejad, die van het "losgeld" eisen voor US rugzaktoeristen, steniging van "overspelige" vrouwen, die?
Een crimineel? Het moet niet gekker worden. Hoe onbeschoft.
@Einde van de Domheid | 13-09-10 | 13:41
Wait and see. Volgens mij begint Geert zich steeds meer in een situatie te positioneren, waar hij straks geen kant meer op kan.
Hij kan niet eeuwig blijven surfen op deze golf van blind vertrouwen, zonder resultaten te leveren, waar hij nu van geniet. Hij zal ooit z'n money bij z'n mouth moeten voegen en mee moeten gaan spelen, niet alleen schreeuwen vanaf de zijlijn.
En misschien is hij dan wel ver genoeg om daadwerkelijk iets klaar te gaan spelen, who knows? Laten we het met z'n allen hopen. Mij maakt het niet zoveel uit of het nu links of rechts wordt, als er maar eens iets verandert. Want dat is nodig...
Einde van de Domheid | 13-09-10 | 13:41
Het is wel duidelijk dat Wilders tanden heeft en kan bijten ook. En uiteraard is Ahmedinejad een crimineel, een minderwaardig mens zelfs, die jou het licht in je ogen niet gunt.
Voor de rest; leer toch eens spellen. Mensen die de d/t -regel niet eens begrijpen kun je niet serieus nemen.
Laat het kabinet Rutte I maar komen; kunnen we iedere dag lachen om het stupide gedrag van die marionetten in het pluche.
Daarvoor komen nog de keiharde saneringsvoorstellen. Dan heeft 90% van de PVV-stemmers spijt dat ze op Geert gestemd hebben.
repulse | 13-09-10 | 13:46
Okee okee, geld en macht. maar er is oud geld en nieuw geld, er zijn oude netwerken en nieuwe netwerken. Onderling strijden dergelijke netwerken om de macht, zoals mafia's elkaar bestrijden, drugscartels enzovoorts. Eén lijn, die via Oranje, lijkt minder machtig te zijn geworden.
Het begin van het einde van Nederland is gestart
Ha Ha Ha, met denk aan Job Cohen die zichzelf in het pak heeft genaaid omdat hij perse een triootje wilde met Femke en Alexandra. Smeerlap. Je neukt al buiten de deur en nu ook nog triootjes? Luister je teveel naar je linkse vrienden Felix R. en Mathijs van N. die ook buiten de pot piesen?? Is gewoon een jackie doen niet meer voldoende!! What next Job. Wurgsex?
*aluhoedje op*
Einde van de Domheid | 13-09-10 | 13:43
Ik geloof dat u erg bitter bent op dit moment. U had er, zoals zovelen, kennelijk ook op gerekend dat Wilders dommer en impulsiever zou zijn en dat de strategie van Bea's kontenlikker succesvol zou hebben uitgewerkt. Oranjebitter is inderdaad smerig. Teveel suiker.
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 13:37 Bea is een uitvoerende partij, maar globaal is zij zeker niet de regisseur
Door middel van geld kan je alles controleren en besturen in de richting die jij wil. Denk maar na over hoe dnb is ontstaan wie zeggenschap heeft, kijk daarna naar de bis bank, maar ook de fed in de vs en de Aziatische ontwikkelings bank. Wie is de eigenaar van reuters? Wie bepaalt de algoritmen van google, youtube denk maar goed na. Wanneer de bewustwording van het probleem religie niet gewenst zou zijn, zou de informatie niet verspreid worden.
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 13:39
Dat je bitter bent moet je zelf weten maar op zoveel smerig taalgebruik heb ik geen zin in repliek.
repulse | 13-09-10 | 13:39
Jij hebt stiekem Hegel gelezen he? Foei.
necrosis | 13-09-10 | 13:34
De wereldbevolking zal binnen 20 jaar verdubbeld zijn. Allemaal nieuwe mensen die een auto en airco willen. Ik noem dat een ecologische ramp, Femkema een crisis. Welke term geeft u aan deze ontwikkeling?
@mokumforall 13:29
Hoezo nou weer Bruin I, is dat een verwijzing naar een totaal andere ideologie?
Mag ik je even herinneren aan het feit dat je bruin krijgt door het mengen van groen en rood.
Wilders en Rutte zijn het één, noch het het ander.
Groen/ rood vind je doorgaans bij links...
Alle toespraken van Geert zijn van een ongelooflijk adrenalie-pompende hufterigheid geweest. Nog een paar dagen geleden noemde hij Ahmedinejad bij Pownews een 'crimineel'. Deze speech is niet door hem geschreven en heeft hem bevordert tot tandenloze windvaan!
Dat wordt dus een alles geldverslindend wereldkampioenschap voetbal wat nederland alleen maar geld gaat kosten, en de enigste die hier aan gaat verdienen is Sepp Blatlul. Hier zal Opstelten en vriend Gullit wel voor zorgen.
Fijn vooruitzicht zo,n VVD zooitje ongeregeld.
Hij geeft ze helemaal niets, die HTW.
En terecht.
Detlev Tarnowitz | 13-09-10 | 13:37
geschiedenis boeken, gecombineerd met een goed geheugen, die informatie verwerken via logische processen.
@hetluis | 13-09-10 | 13:32
Natuurlijk!
Schreeuwen om een wervelwind, om vervolgens zelf een beetje te gaan zitten blazen en het te beoordelen als " genoeg luchtverplaatsing ".
Politiek 101, lijkt me duidelijk.
Einde van de Domheid | 13-09-10 | 13:36
Ook leuke speeches:
"Als individu mag je geloven wat je wilt, maar de gelovige gemeenschap heeft geen recht van bestaan. Eerst zijn we een moderne burger en dan pas mogen we onze godsdienst in vrijheid uitoefenen. De godsdienst is dus ondergeschikt gemaakt aan de moderne ideologie. Dat dit voor de meeste grote godsdiensten geen probleem is, dat zegt iets over hen. Maar voor dé godsdienst is dat natuurlijk niet mogelijk. Wij zullen nooit iets anders op de eerste plaats stellen dan Allah, de Verhevene. Zo zijn wij en niet anders. Take it or leave it."
Hoera! Hoera! Hoera!
vermetel&consorten | 13-09-10 | 13:31
Men drukt er wetswijzingen door en men dicteert de begroting? Is daarvoor dan niet de meerderheid in de nieuwgekozen Tweede Kamer nodig, waarin VVD, CDA en PVV zo'n beetje de meerderheid hebben? Hoe doet die Balkenende dat allemaal, joh?
repulse | 13-09-10 | 13:32
Door wie gefaciliteerd? is er een echelon poppenspelers bóven de club waarin Bea's aars gelikt wordt? Lieden die het Oranjebitter niet hoeven te nuttigen?
repulse | 13-09-10 | 13:27
Om zo'n manier over de mensheid en haar ontwikkeling spreken riekt naar... religie. Uit welke bijbel heb je dat vandaan?
Bakito | 13-09-10 | 13:28
Een definitieve fysiologische theorie van de politiek moet nog uitgedokterd worden. Alhoewel Hitler aardig in de buurt kwam.
We zijn allemaal reuze trots op de prachtige speech van Geert, geschreven door schoonschrijver.......
@TheStef 13:19
Alsof Paars+ wel de rit van 4 jaar zou kunnen uitzitten.
Nog los van het feit dat ik Femke en Job hoe dan ook NIET in de regering wil!
Zondag zat Femke nog te roeptoeteren bij Buitenhof over de "milieucrisis"....
Van haar uitspraken krijg ik gewoon maagzuur.
Even, even mensen: WIE regelt het geluid bij deze persconferenties en WAAROM gaat dit anno 2010 nog steeds zo waanzinnig krakkemikkig? Dit is namelijk geen ad-hocje, maar een vaste plek voor persco's. De helft van de vragen van journalisten is niet te verstaan. Ergerlijk.
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 13:25
Wanneer bea absoluut niet had gewild dat geert een podium zou krijgen, had hij het ook nooit gehad. Had hij nooit zo groot kunnen worden. Ook wilders zijn mening is gefaciliteerd, omdat het tijd was.
An die ARBEIT | 13-09-10 | 13:30
tenzij de bijl wordt gezet in het ambtenarenapparaat, maar dat zal een bot aardappelschilmesje zijn
Over een week en 12 uren is het weer Prinsjesdag. En nog steeds hebben we geen kabinet. Wel hebben we een demissionair confessioneel kliekje dat kan buigen op 21+5 zetels, en in de peilingen slechts 15+6.... En die minderheid, welke slechts twee zetel groter is dan de PVV heeft de begroting van dit jaar gedicteerd.
De kleinste partij in ons aankomend kabinet bepaald de loop van het komende jaar.
Kan iemand dit goed praten?
Lieden als Klink en Herr Hirsh "Reichsführer" Ballin beknotten onze vrijheid nu al 96 dagen zonder enige serieuze vorm van weerstand. Ook al is men demissionair, men drukt er wetswijzigingen doorheen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ongetwijfeld heeft dit demissionaire kabinet inmiddels al ingestemd met het uitzenden van Walrus-klasse onderzeeërs om in de Staat van Hormuz het Iraans radar&radio-verkeer in kaart te brengen (voorbereidende handeling welke Nederland ook in aanloop van de Golfoorlog en de conflicten in de Balkan heeft gevoerd, een van onze specialismen, spionage.)
En dit is niet eens de eerste keer dat Balkenende demissionair de lakens uitdeelt alsof hij een meerderheid in het parlement heeft. Het systeem moet op de schop,. dit soort verlammende coalitievorming, in combinatie met het steeds minder vaak uitten van de 4-jarige rit, maakt dit land tot een farce waar zelfs de Italianen nog besmuikt over kunnen doen.
Laat dat laffe zooitje in Den Haag de coalitievorming voortaan maar vóór de verkiezingen doen, dan weten we ook meteen welke partijen slechts voor de bühne verklaren te willen samenwerken (Cohen t.a.v. de SP) dan wel partijen uitsluiten (CDA t.a.v. PVV). Al dat gedraai na de verkiezingen leidt er alleen maar toe dat mensen afkerig raken van de politiek, en in het vervolg de extremen kiezen, dan wel helemaal niet meer gaan stemmen.
@TheStef | 13-09-10 | 13:19
De wens is de vader van jouw gedachte.
Je kunt daar in de hoek plaatsnemen, samen met al die bleke, oude en zure gezichtjes.
@ braba | 13-09-10 | 13:12
Als dit zo doorgaat zal mijn internet ongetwijfeld afgesloten worden, dus u hoeft zich geen zorgen te maken.
@d_2k | 13-09-10 | 13:26
Ik ben ook geen grote fan, maar die idiote journalisten denken zeker dat ze een kleuter voor zich hebben? Het journaille heeft zo'n beschamend niveau in ons land, om te huilen.
@Psyco_ | 13-09-10 | 13:26
Linkom of rechtsom, er verandert toch niks... Markt mai Weurds!
GS gaat straks o- de site een wedje plaatsen voor hoe lang Bruin1 gaat zitten. Kapitalistisch opportunisme, het kan, het moet!
ecologiste | 13-09-10 | 13:23
Misschien dat 'de club' dan niet meer bestaat. En of men zich reeds heeft gehergroepeerd in een nieuwe club valt te bezien. Allerlei verbanden die als vanzelfsprekend golden lijken niet meet te bestaan of niet meer zo hecht te zijn.
Nederland gaat te onder aan een gebrek aan daadkracht.
Tjeen Willink is daar het voorbeeld van.
Detlev Tarnowitz | 13-09-10 | 13:21
Goed punt. Allerlei irrelevante bijzaken spelen een rol in het stemgedrag. Zo lijkt de PVV in naam op MVV, VVV en zelfs PSV. Hoe zou het vervolgens toch komen dat Wilders in het zuiden des lands zo populair is?
Hoeveel zetels loopt Groenlinks mis door de nasale stem van Femkema?
Detlev Tarnowitz | 13-09-10 | 13:21
Nope, je moet het zien als met kleine kinderen, zodra ze een sprongetje gaan maken in hun ontwikkeling, zijn ze wat rustelozer, huileriger, sneller geïrriteerd. Dit systeem werkt ook voor de mensheid als geheel, langzamerhand gaan we ons weer klaar maken voor de volgende stap in het bewustzijn. Dat levert wat probleempjes op, maar het is nodig om de idioterie van religie en de gevolgen van ongebreidelde bevolkingsaanwas(mondiaal en regionaal) te begrijpen en daar in de toekomst op een betere manier mee om te gaan.
Jay! Nederland gaat alsnog onderuit!
@lion@night | 13-09-10 | 13:11
Ik zie hem al zitten, met zo'n gemodificeerde hark om meer Jorisknoppen met één beweging te kunnen bedienen :)
Vies autoritair mannetje die Tjeenk. "Voor de minder oplettende lezertjes en schrijvertjes". Wie denkt hij wel niet dat hij is.
En de hoernalistjes worden weer eens vervelend. Wat een achterlijk volk is het toch.
@Vleesegel | 13-09-10 | 12:50
Carnaval is een half jaar ----> die kant op.
repulse | 13-09-10 | 13:19
Ik constateer desondanks dat een ouderwetse gore Oranje-streek, mogelijk gemaakt door Het Geheim van Noordeinde, door ondemocratische en oncontroleerbare macht, niet de gewenste uitwerking heeft gehad. Dat is winst in mijn optiek.
-weggejorist en opgerot-
Laat al die sukkels een opschieten, de teller staat bijna op 100!
@Multiflauwekulti | 13-09-10 | 13:04
Shit, kip, je hebt me.. Of iets dergelijks.
Wat ook zeker is, is dat ik vandaag me lekker vroeg naar huis stuur, omdat me zin heeft in niks vandaag. Ik ben met mijn vertrouwen in de mensheid volledig kwijt na het lezen van de reacties onder het gabbertopic op de Nieuwe/oude/... Revue.
* Het moeilijk heeft *
Mochten ze met Geert de hele rit uitzitten dan weet ik zeker dat Geert uiteindelijk ook tot de club behoort. Enfin we zullen zien waar het heen gaat. Waar we heen gaan Rutte zal wel zien, Rutte zal wel zien?
@TheStef | 13-09-10 | 13:19
Het gaat in ieder geval niet afgekeurd worden door het CDA-congres.
TheStef | 13-09-10 | 13:19
En we betalen er allemaal voor dit rampscenario graag aan mee (*alu-hoedje op* zie
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/09/... *alu-hoedje over de vis in oven heen*)
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 13:12
Het is beperkt om in links-rechts termen te denken, hoor je wel eens. Maar het is beter om nog veel beperkter te denken: veel van de politieke veranderingen zijn slechts een kwestie van generatieconflict.
Eigenlijk had ik verwacht dat er obstakels zouden zijn. Dan zullen ze nog wel komen. Of vóór formatie of tijdens de zitting van kabinet. Hoe dan ook met Geert willen ze niet. Maar goed Geert gedoogd en zit niet echt bij de club. Misschien dat ze hem dan toch zo proberen erbuiten te houden want dat ze hem willen en vervolgens gaan uitsluiten gaat ongetwijfeld gebeuren, zo zeker als 1+1 = 2.
Superior Bastard | 13-09-10 | 13:18
pvv doet níet mee
Als eerste kont schoppen die incapabele riool ratten van brandpunt flauwekul tv van de kro.
Dat kabinet komt er niet, dat wordt of afgeserveerd door het CDA congres, of valt binnen 6 maand uit elkaar doordat Wilders zijn grote bek niet kon houden.
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 13:12
Dat de ouderwetse marionetten speler niet meer bestaat betekend niet dat er niet meer aan de touwtjes word getrokken. De touwtjes zijn alleen wat meer verborgen tegenwoordig.
Rariteitenkabinet kom maar op.
BTW het zal mij allemaal aan mijn GIGATOGUS oxideren...
Schoorsteenveger | 13-09-10 | 13:12
mooi.
Het wachten is nu op een docu over het prostitueebezoek van Mark Rutte...
-
kun jij lang wachten aangezien mark rutte homo is..
is er iets mis met homo's? nee
is er iets mis met mark rutte? ja, maar dat gaan we allemaal nog wel te zien krijgen..
Hoezo kost elke dag zonder regering 100.000 per dag?
Volgens mij ben je goedkoper uit zonder regering.
Bovendien zullen bij de eerste VVD/Wilders maatregelen Henk en Ingrid zich de pleuris schrikken.
Ik persoonlijk sta ook niet te wachten op een giga huurverhoging, extra blauw op straat (voor flutovertredinkjes op de giga-bon worden geslingerd) en extra privacyschendingen d.m.v. camera's.
Daarentegen ben ik wel voor: UIT de EU, afschaffing koningshuis, en stop hulp aan banken.
@lion@night | 13-09-10 | 13:10
Monarchie? Democratie? Allebij kutd, try constitutionele republiek.
Ach links of rechts, de een naait je van achteren en de ander schopt je van voren in je ballen.
Hoe moeilijk te verkroppen moet dit zijn voor hare majesteit. Hoe hard moet dit aankomen. Mocht zij nog enige illusie gehad hebben als een gladde oranje aal door de mazen van het net te kunnen zwemmen en alle aas aan te kunnen vreten dat aangevreten moest worden om de gewenste orde te handhaven, het is haar deze keer niet gelukt. Deze mislukking moet haar pijn doen, want met alreeds de wetenschap een mislukkeling en brokkenpiloot als troonopvolger in de wereld te hebben gezet kan zij enkel nog vertrouwen op de robuustheid van de netwerken rond haar paleis, op de trouw der aarslikkers die alles wat oranje uitscheidt en afscheidt met smaak verorberen en geoefend als zij zijn met gemak verteren. Maar zelfs die netwerken kunnen niet meer zoals voorheen op commando forceren, verbuigen, ontwrichten, verkrachten of ontheiligen wat de oranjes in de weg staat, ontstemt of simpelweg niet welgevallig is. Want ze worden bestierd door vriendjes en vriendinnetjes die óók oud en grijs geworden zijn en óók niet op tijd voor opvolgers hebben kunnen zorgen die competent zijn en opgewassen tegen de zware taak de mazen van het net te vinden en ten eigen nutte te gebruiken, kortom die zo glad als een aal willen zijn en dag en nacht bereid om de aars van het staatshoofd op commando te likken.
Het bouwwerk stort in, samen met de oude politiek. Eerst Ruud, nu Beatrix. Ook Beatrix is tot mastodont geworden.
ijsklont | 13-09-10 | 12:52
volgens mij zijn onrendabelen hier niet welkom, tot ziens
zolang de SGP er buiten blijft
@An die ARBEIT | 13-09-10 | 13:03
alle ban SWAT teams versjammuluh!
@ deboerenlul | 13-09-10
En? een samenleving die volgens sociale normen en waarden wil functioneren heeft alleen kans van slagen als IEDEREEN er aan meewerkt. Gezien het feit dat een behoorlijk deel van de mensheid inziet dat er steeds meer *uitvreters, *gelukszoekers, en *handophouders in de NL samenleving NIET meewerken aan die sociale normen en waarden is links aan het afglijden en probeert men al spartelend het hoofd boven water te houden. Idealisme is mooi, realisme werkt!
*geen verschil maken doet tussen terroriserende kutmarokkanen en autochtone subsidie slurpende grachtengordel schrijvers
Als dit rechtse kabinet ook mislukt, niks voor elkaar krijgt, dan wordt het toch echt duidelijk dat we voortaan moeten gaan mikken op een libertarisch model.
Shoot for the moon and if you miss you will still be among the stars
Afschaffen dat Koningshuis!
We leven in een democratie, niet een monarchie, ook al doet het anders vermoeden.
Bea, tot ziens!
¿Ya tu Sabes? | 13-09-10 | 13:04
Helaas verdienen veel CDA'ers (en ook VVD'ers) hun dik belegde boterham met zinloze stichtingen. Dat de Telegraaf en GS zich ingevreten hebben in de publieke omroep zegt al genoeg.
LOL @ "dat wisten we een week gelden ook al. Is nu het enige wat bereikt is dat u het netjes hebt opgeschreven?"
Ik ga alvast wat harder rijden.
Ik begrijp dat je wilt provoceren Brusselmans, en dat we je schrijfsel niet moeten verwarren met een onderbouwde mening. Je kunt daarbij een grens van onzinnigheid overschrijden. De vorige formatiepoging mislukte omdat Wilders de de stekker er uit trok, niet omdat Beatrix dat zo graag wilde. Als dan plotseling de jongens verder willen, dan is het maar goed dat niet iedereen de waan van de dag volgt en een moment nadenkt.
Masturwasbeer | 13-09-10 | 13:03
Greet Hofmans bedoelt u?
Wat een enorme non-kracht straalt meneer TW uit zeg.
Kwark Mutte
@ De kantonnier | 13-09-10 | 13:04
*vraag doorstuurt naar Teun v.h. T.*
Moeha, afserveren die media.
Niks zo walgelijk als die perverse medialogica culminerend in een steeds dominanter wordende mediacratie. Een grotere bedreiging voor een inhoudelijke analyse van het parlementaire spel is er tegenwoordig bijna niet.
Gek hè, dat iedereen maar op de vorm blijft kankeren.
+ s
"Niets" dus.
Heeft er al iemand 'Mooi' gezegd?
@ An die ARBEIT | 13-09-10 | 13:01
Niet is zeker?? Nou... met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik stellen dat morgen de zon gewoon weer opkomt en dat Bea vandaag tenminste één maal moet urineren. Al dat gezeik ook om haar heen...
@SuperTed | 13-09-10 | 13:02 : Je gaat een probleem krijgen met de 1e kamer.... daar zit je dus wel weer met allemaal rare gedeputeerden.
Detlev Tarnowitz | 13-09-10 | 12:58
Helemaal gelijk. Ik hoor al 15 jaar dat 'we nu toch echt minder ambtenaren moeten krijgen. Ondertussen groeit het aantal ambtenaren gestaag door.
Ook RechtsBlond1 zal daar niets aan kunnen veranderen. Sterker nog: het aantal ambtenaren zal alleen maar uitgebreid worden.
Ik hoop wel dat er op zinloze stichtingen bezuinigd gaat worden. Ik kan uit eerste hand verhalen vertellen waar je nekharen van overeind gaan staan...
Multiflauwekulti | 13-09-10 | 13:02
Een gesprek kan kansen nooit uitsluiten maar de vraag is wederzijds (iets met wegmarkeringen).
En toch is de vraag rond de stabiliteit wat mij betreft nog niet voldoende beantwoord.
Psst... Niet verder vertellen hoor, maar Geertje stond zaterdag namens de koningin te gillen: "No mosque at Ground Zero!"
Waarom zou Rutte geen prostituee mogen bezoeken, die dames werken voor hun geld, dit in tegenstelling tot veel politici en Bix natuurlijk.
En waarom bemoeid ons linkse koningin zich hiermee? Flikker op met de monarchie, die poppenkast van corrupte, liegende hypocrieten. Voor het oog van de camera de politiek correcte Volvo. Zelf rijden wel natuurlijk Duits. Het stelen uit de lasting kas. Het is deze oneerlijkheid, deze liegerigheid, de Mabels, de Margarita's, Bernhard, die maffe Juliana, Greet, prins Pils, wat een niksnutten.
Handjeklap Ferry en Tjeenk
Iedereen blij weer een regering met het CDA erbij.
Jezus, een flinke golf aan Zwitsals vandaag.
* Wenst G-unites triggerfinger succes en wijsheid toe *
Ze vinden dit niet leuk op Joop.nl.
Waar Opiniemakers uw hoofd vullen met het juiste gedachtengoed.
@Balsaq | 13-09-10 | 12:59
Is precies wat ik m'n leven lang al doe.
Met groot succes mag ik zeggen.
Rechts kabinet gaat dan wel doorrr,
die dikke Trix blijft..........
derhalve:
Ben ik van mening dat Nederland weer een republiek moet worden.
Het mooie van zo'n kabinet is dat alles wat niet van te voren werd besproken ook echt een werkelijke meerheid in de tweede kamer moet krijgen wil het wat worden. Ofwel niet ouderwets alles er doorheen jassen ook al is de rest tegen.
Het belangrijkste is dat er snel een kabinet komt zodat organisaties weten hoeveel geld ze minder gaan krijgen en zich kunnen aanpassen en mensen weer een huis durven te kopen.
@ De kantonnier | 13-09-10 | 12:57
Nee. Dat heb ik vanmorgen gedaan. En ik vond het op mijn bureau, in een dossierkast, nóg een dossierkast en in een la.
Goed lopend bedrijf kopen?
Er zijn ook zat meerderheden +1, 2, of 8 te bedenken om tot een andere coalitie te komen. Dit domme blindstaren op krap rechts met beperkte denkvermogens op de lange termijn gaat dit land kapotmaken.
Gelukkig over 3,5jaar weer verkiezingen, hopelijk met een paar fatsoenlijke lange termijn denkers die een aansprekend verhaal kunnen houden. Ik wil graag over 30 jaar nog steeds een land dat in vrede leeft in plaats van door oorlog verscheurd.
Maar: natuurlijk past vergaande islamisering (of andere verkerkelijking) daar niet bij, de westerse normen van individuele vrijheid gelden hier. Daar moet je je echt bij neerleggen als je hier woont. Gristen of moslim, Jood of atheist. Ja er zijn veel lelijke mensen die op een naaktstrand zitten. Ja er zijn hier gelegaliseerde prostituees en ja er zijn hier *regels* voor abortus. En nee, je mag niet stukjes van je kind afsnijden omdat het traditie is.
Alle vormen van op religie gebaseerd onderwijs afschaffen. Dat hoort thuis in de 20e eeuw, toen onderwijs uberhaupt in opkomst was. Nu is het tijd om religie daar te plaatsen waar het hoort: kerk, synagoge, moskee en achter de voordeur.
Als dit typische PVV / VVD standpunten zijn, dan mogen GroenLinks, D'66 en de PvdA daar toch echt even naar leren luisteren. Van het CDA hoef je natuurlijk niets te verwachten. En voor PvdA is er ook weinig hoop.
Eigenlijk voor de hele politiek niet. Einde rant.
@deboerenlul | 13-09-10
Wat moet ik me voorstellen bij Braziliaanse toestanden? Geschoren kruisjes?
Ik lach me krom, die reacties hier, alsof het akoord al klaar is.
Er is nog niks zeker! Ook niet OF ook maar iets van de beloofde zaken, zoals het schrappen van bepaalde subsidies enz. er door is gekomen.
Geert gaat alleen gedogen!!! Iets met een beer en z'n huid...
Nou Tjeenk,je kunt weer terug naar je''chambre de reflexion'',bedankt voor je inzet en niet tot wederziens.
Het zijn dit soort PvdA fossielen die ervoor zorgen dat Nederland een economische groei heeft van 2% i.p.v. 8%
Kan Rutte zijn zwaailicht weer aanzetten.
Fail.
@verfsmijter | 13-09-10 | 12:57:
Kijk, optimisme is een groot goed:
Met ketchup kun je op een McD hamburgerT ook best een kunstzinnige schildering maken (in 2 seconden). Veel meer kun je als kunstenaar dan ook niet...
@JohnnyBGood | 13-09-10 | 12:49
Scherp!
Meer armoede=meer geweld. Nederland naar Amerikaanse toestanden in 5 jaar. Over 10 jaar Braziliaanse toestanden. En over 15 jaar Mexicaanse toestanden. Ja, rechts wordt een vooruitgang. Versoepeling van het ontslagrecht=meer ontslagen=meer werkloosheid. Verhoging eigen risico=arme AOW-ers die niet naar de huisarts durven omdat ze bang zijn dat ze de rekening niet kunnen betalen. Dus hun kanker wordt niet op tijd ontdekt en sterven ze binnen 3 maanden.
Rechts privatiseert de huur woningmarkt. Het verleden heeft al vaak genoeg aangetoond dat privatisering gelijk staat aan verdubbelen van de kosten en halvering van de kwaliteit.
Enige voordeel aan rechts is dat er wellicht wat gebeurt met de criminele allochtonen.
Balsaq | 13-09-10 | 12:46
Denk je werkelijk dat aan deze zaken een einde komt? Uiteraard zal ook dit keer de politiek er niet in slagen in haar eigen vlees te snijden.
Multiflauwekulti | 13-09-10 | 12:56
Mijn man.... zoek je nog werk?
@mijzelf: 'onwaardig'.
Wenst zijn subsidievretende, leuterende "kunst"vrienden een voorspoedig hard werkleven.
In de uitgelekte oppositiestrategie stond iets anders dan de belofte die Mariëtte Hamer aan Tjeenk Willink heeft gedaan. Politici die liegen, waar gaat dit land naartoe...
@Multiflauwekulti | 13-09-10 | 12:56
lol & je hebt nog gelijk ook.
Hmmmgrrruuuuf lijkt me ook redelijk logisch.
OT: Overigens die anti-Geert docu was lekker aan elkaar geknipt/geplakt, vol met rare beweringen en andere scheve beeldvorming. VPRO-onwaardig imho.
Jezus. 5 kantjes.
Het had korter gekund: "Geachte majesteit, Ondanks grondig graaf- en speurwerk heb ik niks kunnen vinden. U kunt Ivo bellen. Mvg, [etc.]"
Is dat nou zo moelluk??
Sjing Hoelang voor president. Hoelang houdt het kabinet stand|?
Yes yes yes yes yes.
Mooi!
""Op grond van het voorgaande en alles overziende adviseer ik U mr. I.W. Opstelten te
verzoeken met inachtneming van het bovenstaande zijn onderzoek naar de spoedige
totstandkoming van een stabiel kabinet van VVD en CDA dat met de steun van de PVV kan rekenen op een vruchtbare samenwerking met de Staten-Generaal voort te zetten..... Keurig en nou rap aan de slag voor deze constructie.
Met excuses voor de matige zinsopbouw.
Bij Rutte is het dan nog de vraag of het prostitué of prostituée bezoek betreft.
Lees ik nou goed dat Femke en consorten alleen voor stemmen op elk voorstel indien ze daar wat voor terugkrijgen op een ander punt? Klinkt verdacht veel als een gedoogakkoord........
Vrijzinnig die protestantse raadio omroep. Hoeren genoeg, nu nog even 'hard' maken.
@seven | 13-09-10 | 12:51
GMTA.
Moet ik nu werk gaan zoeken?
100k? Maak daar maar 100 meloenen van.
100K ? Eerder 100M , 100 Miljoen per dag, ofwel ruim 35mrd per jaar begrotingstekort.
gelukkig maar.
Hey, das geht ab! Wir feiern die ganse nacht!
Daar gaat mijn subsidie van 20.000 euro per maand voor mijn kat met psychologische problemen
Alaaf
Brusselmans, het is 'helft + 1' en niet 'meerderheid +1'. Meerderheid is al voldoende namelijk.
Verder goed nieuws natuurlijk, helemaal eens met Balsaq | 13-09-10 | 12:46
Het is 100M per dag, oftewel 4,17M per uur.
-weggejorist-
Hoera, hoara, hoera!
dat is goed nieuws voor mijn portemonnee
Cool! Kakkers,Tuig en Gelovigen zijn ideale de heersers van dit land!
... en dan nog maar kijken hoelang het stand houdt
Dag subsidies...
Dag uitkeringen...
Dag overdadige ontwikkelingshulp...
Dag enorm hoge belastingen...
We zullen jullie missen.
Als kiespijn, Muhahahaha!
Het giet oan
REAGEER OOK