
De Grote Draai is gemaakt: Vlak voordat de Tweede kamer vanmiddag gaat debatteren over hoe nu verder wenst Geert Wilders de
formatieonderhandelingen plotseling te hervatten. Precies zoals Mark Rutte
gisteren al voorspelde. Wilders
leest ook De Pers. Kon natuurlijk ook niet anders. Wilders kan net zo weinig vertrouwen hebben in het CDA als hij verzinnen kan. De achterban wil gewoon dat rechtse kabinet zien. En dus stiefelt de immer onverwrikbare Greet weer terug naar zijn grote vrienden Verhagen & Rutte voordat een linkse kongsi
onder leiding van Emile Roemer (Cohen speelt weer verstoppertje) vorm kan aannemen. Majesteit kan weer lekker gaan theeleuten. Klink is abgeserveerd. De overige twee CDA-dissidenten terug in hun hok en dankzij de steun van de enggristelijke SGP-mannenbroeders niet meer relevant. Rechts Nederland kan zijn vingers blijven aflikken. Greet1 kompt er gewoon.
Reaguursels
InloggenIk ben zo blij, ik maak al twee weken jubeldansjes. Eindelijk resultaat na tien jaar strategisch stemmen: LPF-toestanden in het CDA. Eindelijk het wreken van de vermorzeling van mijn stem door het CDA op de avond na de begrafenis van Prins Claus. Ab Klink eruit en dan pas weer praten, wat goed van Geert. Ik ben van huis uit geboren en getogen CDA maar jubel nu om mijn stem op de PVV. Hoe moet ik anders het CDA duidelijk maken dat ik het met sommige dingen van het CDA helemaal niet eens ben? Zoals de oorlog in Afghanistan, kastje van Camiel in je auto, rookverbod café's, 80-km zones rond de steden, miljoenen zinloze bekeuringen voor auto's maar Desi Bouterse kunnen ze niet oppakken. Het CDA was groot vanwege de mensen die de kerk voor hun lieten denken en hun leven lang klakkeloos op het CDA stemden omdat hun ouders dat ook zo deden. Die generatie sterft nu uit in de bejaardensozen en de ik-bepaal-zelf-wat-goed-voor-me-is generatie krijgt het voor het zeggen. En die stemmen niet op het CDA.
tipo,
Wilders wilde het een en ander van de drie CDA dissidenten op schrift hebben, waar het CDA overigens niet aan toe wilde geven en daar heb je geen rekenmachientje voor nodig. En Wilders is na zijn actie vervolgens rot geschrokken dat een links kabinet wel eens het gevolg kon zijn.
Ik hoop dat je het snapt.
toch nog opnieuw verkiezingen met kerst na epic fail van geert I
Sorry. Bedanken voor regeren is bedanken voor regeren.
Tijd om de 2e partij te laten regeren.
Het draait wel f*cking snel in de politieke wereld tegenwoordig.
Ik ben zo duizelig dat ik de rots in de branding ook al kwijt ben...
poepinonderbroek | 07-09-10 | 18:35
Iemand die in zijn broek schijt en peop praat. Hoe bestaat ut!
Mooi zo! Hier met dat rechtse kabinet; ik vind het een verademing de laatste tijd zo weinig van peggold en gargamel te zien.
Goed zeauw! Steun van de SGP is ook prima, kijk maar eens naar de rechtse thema's van deze partij en verbaas je!
Leuk voor de P.O. en al die "kwaliteitskranten"... Moeten ze de net in zijn vrij staande haatcampagne weer opstarten! En dat blik "CDA prominenten" begint ook een keer op te raken lijkt me. LOL!
Klink is abgeserveerd = leuk +1
Ik laat mijn koffers voorlopig toch nog even ingepakt staan...
-weggejorist-
De Pers. Maar soms staan er artikeltjes over de formatie in Spits of Metro die de zaken net even anders bekijken en later soms gelijk blijken te hebben. De Pers is niet alleen zaligmakend.
Noord-Koreaanse toestanden. Nu Klink met het pistool op de slaap is vertrokken staat het regime niets meer in de weg om met ijzeren vuist te regeren en met eventueel andere vijanden korte metten te maken.
The Redeemer8128 | 07-09-10 | 17:46
Bij het lezen van uw onnavolgbare plemsel bekroop mij de gedachte dat bij u reeds een chip in uw reedt is ingebracht. Klopt dat?
-weggejorist en opgerot-
An die ARBEIT | 07-09-10 | 17:23
Vooruit dan maar x ;)
Verder: Eet smakelijk en een leuke avond!
@La Vie En Rose | 07-09-10 | 17:09
Nouoouwwww... Ik ben wel een beetje de valse neef geweest vandaag. Gelukkig zo alleen nog even wat schakelkasten in mekaar draaien en naar huis, lekker eten!
Vanavond weer gezelligheid, dus m'n humeur begint al om te slaan.
Kusje van jou om het compleet te maken :)?
An die ARBEIT | 07-09-10 | 16:45
Dat kompt omdat jij ook een soort van Liebe Man bent, maar dan anders ;)
Vinnut overigens wel meevallen met dat niet te genieten, maar heb niet alles gelezen.
@La Vie En Rose | 07-09-10 | 16:12
Gek hè? Ben ik de hele dag niet te genieten, voel ik ineens de intentie om lievvv te zijn voor Binjamin...
Ongelooflijk :)
@beerpoes | 07-09-10 | 16:24
Heel netjes verwoord!
Oh en overigens, ik gebruikte " Zwitsal " niet als argument, het was maar een opmerking ;)
@An die ARBEIT | 07-09-10 | 15:44 : Zwitsal-argumenten doen mij niets, daar heb ik bij de kassa in de winkel ook helemaal niets aan. Daarnaast ben ik hier niet om vrienden te maken maar om m'n gal te spuwen en schijt te hebben aan andermans gedachten. Neemt niet weg dat ik eigenlijk refereerde aan uw nick in mijn reactie en dat niet respectloos bedoelde.
Roemer moet lekker in een voetbalkantine aan de bar moppen vertellen. Geen beleid gehoord van die man, alleen maar: maar wilders waarom neem je geen verantwoordelijkheid. Kerel wat boeit dat? Wat schiet jij of je achterban of Nederland op met de vraag of het antwoord? Zonde van de tijd. Blij dat rechts weer een kans krijgt. Je moet er niet aandenken dat de dementerende Job met clown Roemer en vliegenafvanger/autoverkoper Pechtold aan het roer komen.
Zo! even een RECHTSE reactie geplaatst op trouw. Ik vond het al vreemd dat er uitsluitend linkse reacties stonden dus even kijken of de redacteuren/censuurders dit slikken.
An die ARBEIT | 07-09-10 | 15:44
Lekker heur, verandering van spijs doet eten of id.:)
@LiebeMan | 07-09-10 | 16:05
WTF not... Heb best honger en zal hier nog wel een uur of 2,5 zitten...
L'chaim is nu niet toepasselijk, of wel?
Oh ja, Mazzeltof!
@An die ARBEIT | 07-09-10 | 16:02
Nee geen matzes. Het is trouwens geloof ik vandaag joods nieuwjaar (rosh hashana). Dan eet men traditiegetrouw appeltjes met honing om het nieuwe jaar zoet in te luiden. Dus, appeltje erbij?
@LiebeMan | 07-09-10 | 15:50
Sommige altijd, sommige soms ;)
Nog lekker Matzes gegeten de laatste tijd?
@An die ARBEIT | 07-09-10 | 15:44
Gek word je ervan he, die zwitsals.
Rutte en Wilders delen al de bed samen lkkr mekaar in de hol boren... CDA erbij als toeschouwer... dus RECHTS komt er nu of over 6-8 weken het komt er..
@beerpoes | 07-09-10 | 15:12
Ik ben ooit voor mezelf begonnen, omdat ik het zat was naar anderen te moeten luisteren. En dan komt er een Zwitsal genaamd Beerpoes, die mij even de les wil lezen... #komedie
@La Vie En Rose | 07-09-10 | 15:08
Wordt een nachtje zonder kip, da's zeker. Misschien wel vanavond kip met kerriesaus, rijst, ananas en manderijn... Dat zie ik dan wel weer zitten :)
@Courage78 | 07-09-10 | 15:02
Ik heb normaal aan een paar uurtjes genoeg, maar vannacht was echt te laat.
* Oud wordt *
The Evil One | 07-09-10 | 11:41
Wat is dat toch met dat "treinen naar t Oosten?"
De Antillen liggen Westelijk van ons en Het Rif gebeuren in het Zuiden!
Of het met zijn dat we de Polen ,Roemenen, Hongaren, etc ook aan gaan pakken.....
Wilders brak af, Wilders gaat met dezelfde partijen verder, inclusief CDA. Tja, dat is zeker de nieuwe geloofwaardigheid.
@beerpoes
Accepted. ;)
@Courage78 | 07-09-10 | 14:47 : Excuus, dat haalde ik niet uit uw post en ben zo dom geweest om ze alle 450 reacties door te lezen. Ben wat geïrriteerd door het eindeloze politieke gelul wat tot nu toe nog helemaal niks heeft opgeleverd.
@An die ARBEIT | 07-09-10 | 15:01 : Dank, en nu weer aan het werk graag.
An die ARBEIT | 07-09-10 | 14:59
Vervelend. :) Ik neem aan dat u vanavond met de kippen op stok gaat.
Of zonder, dan ken ook.
;)
@An die ARBEIT
Eeeeesh..., da's niet fijn... :-/
Vroegah kon ik wel 's een nachtje doorhalen, maar dat hoef ik nu ook niet meer te proberen.
@beerpoes | 07-09-10 | 14:41
Goh, wat knap van je! * sarcastisch schouderklopje geven *
@La Vie En Rose | 07-09-10 | 14:33
Ik kwam er vannacht laat achter dat ik om 7 uur weer m'n nest uit moest :S
#slaapgebrek
Als we nou es afspreken dat niemand debiel is.
Ik vind zo raar dat iemand met een andere mening als debiel wordt aangezien.
Beetje narrow minded, beetje te fanatiek naar mijn smaak....
@Byter | 07-09-10 | 14:43
ik voel een Jrois aankomen. * Lucht wordt zwart, wolken pakken zich samen... *
@beerpoes:
Och gut, hoort het gerinkel maar weet de klepel niet te vinden.
Ik kwootte Biff Eagleburger's gezeur.
En haalde daar bij de beschrijving aan van GeenStijl zoals zij zichzelf adverteren.
Wel opletten he...
@ Byter | 07-09-10 | 14:43
zet je CAPS eens uit joh!
-weggejorist-
Net zo'n draaikont als wijlen W. Bos
@Courage78 | 07-09-10 | 14:15 : En omdat jij dat soort dingen niet graag leest moeten we er allemaal aan geloven? Vast goed bedoeld maar wat je voorstelt heeft een hoog EHB gehalte. Ik bepaal zelf wel wat ik denk.
leuke doch zinloze monoloog van Halsema op politiek 24
@ Art Vandelay Ultor | 07-09-10 | 13:54
Zie La Vie En Rose | 07-09-10 | 14:05.
An die ARBEIT | 07-09-10 | 14:00
Heb een goede bui vandaag en jij bent zo te zien ook weer in vorm.;)
Art Vandelay Ultor | 07-09-10 | 13:59
Peggolt heeft reeds het spits afgebeten, qua zuur en Femke doet een GWtje#leuk!
@poppers
REPUBLIEK !
REPUBLIEK !
REPUBLIEK !
Excuseer de hoofdletters, maar de vorm moet in acht worden genomen bij een dergelijk dramatische uiting. ;P
@Fonx | 07-09-10 | 12:37
Verhagen gebruikte dezelfde woorden voordat Klink opstapte...
La Vie En Rose | 07-09-10 | 14:23
Volledig mee eens, maar het gaat deministerpresident natuurlijk om de ongelijkheid, niet om de regeltjes..
@deministerpresident | 07-09-10 | 14:17
Helaas zit ons politieke stelsel zo in elkaar dat dit soort constructie's niet te vermijden zijn. Soms werkt dit voordelig door het matigen van bepaalde partij speerpunten, en soms werkt het nadelig door dat men coalities moet smeden met bv de een sgp. Vervelend, maar zo zit het eenmaal in elkaar.
deministerpresident | 07-09-10 | 13:59
De SGP vergelijken met de Taliban? Mag ik u zeggen dat u nuet geheel goed bij het hoofdT bent? Ja dat mag ik zeggen.
deministerpresident | 07-09-10 | 14:03
Zelfs het standpunt over de rol van de vrouw, wat ik als vrouw natuurlijk volstrekt afwijs, maakt nog niet dat u de SGP met de Taliban kunt vergelijken.
Vrouwen en meisjes mogen van de Taliban niet eens naar school en zijn verplicht om een boerka te dragen als zij naar buiten gaan. Ja zo'n boerka is natuurlijk hetzelfde als op zich op zondag 2x met een hoedje, rok en zwarte kousen (is ook al niet meer zo) ter kerke te begeven.
Ik zoude zeggen, moge de toorn des SGP Heeren op uw hoofd nederdalen.
deministerpresident | 07-09-10 | 14:20
Ik heb over de keuze om gedoogsteun van zo'n partij te accepteren, niet over de standpunten van de SGP. Die zijn ronduit debiel.
Art Vandelay Ultor | 07-09-10 | 14:18
Nee, gedoogsteun is dat je samenwerkt en dat je water bij de wijn gaat doen op sommige standpunten. En bij de standpunten van de SGP wil je geen water doen. Klaar. Niet gaan rechtpratebn wat krom is.!
Regeren is vooruitzien. Nu krijgen we dus een kabinet - Greet2 - dat steeds twee dagen vooruit kijkt. Past toch goed bij ons Nederlands klimaat.
Nu kan de PVV een weerman inhuren als minister en zo echt meedoen. Moet het CDA nu haar plan om het pokeren te verbieden niet inslikken om de PVV niet dwars te zitten? Dat scheelt ook denktijd.
Fraai zoals onze Geert de koningin afserveert. Dat is pas bezuinigen. Het parlement kan nu ook weg: die Bundeltjes Stemvee, dat kan ook per sms wel? De discussie voeren we voortaan hier, op recht en links schelden. heerlijk, dat wordt een echte open society.
Superior Bastard | 07-09-10 | 14:18
Ik vind die gedoogsteun juist wel fijn eigenlijk, ik heb meer vertrouwen in de VVD/CDA ministers dan de groentjes (in de politiek althans) van de PVV. Maar ik ben dan ook geen PVV stemmert.
@deministerpresident | 07-09-10 | 14:17
Wilders komt niet in de regering...
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 14:16
Blift lastig/vervelend? Het gaat gewoon om ethische vraagstukken. Daar sta je achter of niet. Het is niet "vervelend". Het zijn gewoon achterlijke denkbeelden. Daar wil je toch niet achter staan ten koste van alles?
@deministerpresident | 07-09-10 | 14:15
Gedoogd worden door is natuurlijk heel iets anders dan 'in de gelederen opnemen'. Zo moeilijk is het niet, heur.
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 14:16
Nee, niet op deze manier met die laffe gedoogsteun.
@Shadow112 | 07-09-10 | 14:14
Tsja... in hoeverre wil je je ziel aan de duivel verkopen. I rest my case. PVV'ers hebben een bord voor hun kop omdat ze zo graag Wilders in de regering willen hebben. Maar zoals mijn wijze moeder altijd zei. Wie zich brand moet op de blaren zitten.
Biff Eagleburger | 07-09-10 | 14:10
Volledig eens. Zie Superior Bastard | 07-09-10 | 12:38
Superior Bastard | 07-09-10 | 14:13
Blijft erg lastig/vervelend inderdaad. Maar heb jij een betere oplossing? Of wil je sowieso geen bruin/laars 1?
@All:
Om dit:"Opvallend dat zoveel reaguurders nog blijven denken in rechts/links/rechts/links etc. en heel veel moeite doen om 'de tegenpartij' af te serveren op allerlei onderbuikredenen en GS voor zichzelf proberen te claimen. Het komt de humor in ieder geval niet ten goede." in de toekomst te voorkomen, stel ik voor dat men in de toekomst voor het maken van een account op GS eerst de volgende statement moet accorderen:
U weet en gaat er mee akkoord dat GeenStijl tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend is.
Daarbij is uw gevoel voor humor niet bepalend voor het algemene gevoel voor humor ten aanzien van het onderwerp.
Art Vandelay Ultor | 07-09-10 | 14:06
De SGP wil dat gods woord de basis is van de politieke standpunten. Wat moet je daar mee? Hoe kun je nou een extremistische godsdienst bestrijden als je zelf christenextremisten in je gelederen opneemt. Dat kun je toch niet serieus nemen
@deministerpresident | 07-09-10 | 14:07
U praat of als er ook maar 1 van die standpunten een onderhandeling doorkomt. Tuurlijk niet, denk na. Echter deel ik wel uw mening dat zulke partijen ethisch een verwerpelijk program heeft. Maar welke partij heeft dat niet?
SGP: Vrouwen zijn achterlijk, homo's zijn achterlijk, andersgelovigen zijn achterlijk, kinderen mogen alleen maar naar één bepaalde schoolvorm.
Taliban: Vrouwen zijn achterlijk, homo's zijn achterlijk, andersgelovigen zijn achterlijk, jongens mogen alleen maar naar één bepaalde schoolvorm.
Het verschil zit 'm inderdaad in het geweld, ofwel de middelen om het doel, totale overheersing van het enige geloof, te bereiken. De denkbeelden komen schrikbarend overeen.
Opvallend dat zoveel reaguurders nog blijven denken in rechts/links/rechts/links etc. en heel veel moeite doen om 'de tegenpartij' af te serveren op allerlei onderbuikredenen en GS voor zichzelf proberen te claimen. Het komt de humor in ieder geval niet ten goede.
@Art Vandelay Ultor
Waarvan akte en agreed.
Laars 1, MARS! ]:)=)
@Courage78 | 07-09-10 | 14:06
Pritt heeft het geprobeerd met de benaming "coffeeshop kabinet". Maar dat is min of meer gefaald geloof ik.
tipo | 07-09-10 | 14:06
Bovendien zou het CDA het daar ook niet mee eens zijn.
@Courage78 | 07-09-10 | 14:06
Laars 1 dus. Dat bedoelde ik.
@open.deur.intrapper | 07-09-10 | 14:06
Wat interesseert mij dit. Bruin is een smerige kleur, we weten allemaal waar het op slaat en uitvindingen van De Joop zijn niet welkom.
Shadow112 | 07-09-10 | 14:05
Dus jij wil dat Wilders gaat samenwerken met een partij die vind dat homo's een ziekte hebben en dat vrouwen achter het aanrecht moeten staan. Vrijheid my ass, alle principes gaan bij de PVV-ers overboord om Geertje in de regering te krijgen. Achterlijk noem ik dat
@Courage78 | 07-09-10 | 14:03
Dank voor de correctie.
Een alleszins te accepteren eis van de SGP.
@deministerpresident | 07-09-10 | 14:03
U bezit geen verstand, dat is wel duidelijk. Het is een zeer onsmakelijk vergelijking.
@Art Vandelay Ultor
Mea Culpa, ik zal mijn onthouden van de term Laars 1 of Bruin 1.
Wat is dan de geuzennaam van deze variant ? ;)
Art Vandelay Ultor | 07-09-10 | 14:02
Wat krijg je als je blauw, groen en orangje mengt?
@deministerpresident 13:59
In tijden van nood is de vijand van je vijand per definitie een potentiele vriend. U is bekend met de standpunten van de SGP mbt. de (verdere) islamisering van 0031?
@deministerpresident | 07-09-10 | 13:59
U faalt harder dan Balkenende op een skateboard. Uw vergelijking met de taliban raakt kant nog wal. Figuren als u, die zulke vergelijkingen trekken zijn per def nog gevaarlijker dan Moslimextremisten.
Daar heb je gelijk in. Mijn laatste zin had moeten zijn, zie ik vooralsnog niet als eerste gaan gebeuren. Ik denk dat Trix eerst de andere mogelijkheden wil laten onderzoeken. Maar goed, dat zullen we snel genoeg horen.
Art Vandelay Ultor | 07-09-10 | 14:01
Gast, een partij die vrouwen structureel van alles wil uitsluiten kun je vergelijken met de taliban. Zelfs als ze geen bommen gooien. Het gaat om de achterlijke denkbeelden debiel
@tipo:
"SGP gedoogd onder voorwaarde van een moratorium op ethische zaken."
Correctie, het is "onder voorwaarde van een verdere moratorium op ethische zaken".
Daarbij willen ze niet zover gaan dat ze genomen besluiten willen gaan terugdraaien.
Wel willen ze een uitbreiding op de euthanasiewet voorkomen.
@Courage78 | 07-09-10 | 14:00
Popcorn, goed idee!
Verder is het natuurlijk Laars 1, Bruin 1 is voor zure Joopjes.
Ik zit klaar met m'n denkbeeldige kistje rotte tomaten:
Politiek24, kom er maar in!
@hanz71 13:46
De SGP bedoel je? Inderdaad. Toch hebben ze daar ook *kuch* enige reserves mbt. de exponentieel opkomende Islam in 0031. Best een punt van importantie bij die klub. Heb de flyers tbv. de GRV 2010 bewaard (oa. uit Rotterdam en omstreken) en daar prijkt als derde of zelfs tweede speerpunt heel helder: "Geen moskee er meer bij".
@deministerpresident | 07-09-10 | 13:59
De SGP vergelijken met de Taliban? Want de SGP gooit ook gifgas bij meisjesscholen naar binnen?
Idioot.
@La Vie En Rose | 07-09-10 | 13:49
Mooi gezegd, vooral de vijf en een halve zin over het kapsel ;)
@Art Vandelay Ultor
Het voelt momenteel alsof is men aan het kijken naar een hordeloop.
Paars en Paars+ zijn bij de eerste hordes al op hun plaat gekeild.
De Reauma variant heeft het startschot niet gehoord en staat verdwaasd bij de startblokken.
Bruin 1 struikelde even in het zicht van de finish, maar heeft zichzelf herpakt...
Oh oh oh... hoe zal deze wedstrijd aflopen ?
Of zal hare Orange Gleuf streakend en schuimbekkend het parcours komen opstormen, eisend dat de race opnieuw gelopen wordt ?
*karamel popcorn pakken doet*
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/plena...
Dit wordt dadelijk genieten van epische linksche zuurheid.
@Courage78 | 07-09-10 | 13:55
Great minds think alike... Soms :)
PVV'ers die staan te juichen dat het wellicht toch door gaat omdat de SGP straks misschien steun gaan geven?!?!? De wereld is gek geworden? Als de haat tegen links zo groot is dat je een partij verwelkomd die je kunt vergelijken met de Taliban, ben je gewoon niet wijs. Ook GW niet. Aan de ene kant roepen dat moslims achterlijk zijn en dan vervolgens met een partij samen willen werken die zo is. Ik begrijp er echt niks meer van. En al helemaal niet van jullie, achterlijke PVV achterban. DENK NA
@La Vie En Rose | 07-09-10 | 13:49
De kamerleden van CDA, VVD en PVV hebben al unaniem verklaard verder te onderhandelen. Dus wordt de wil van de kamermeerderheid gevolgd. SGP gedoogd onder voorwaarde van een moratorium op ethische zaken.
De koningin kan dat alleen weigeren als ze afstand doet van haar troon, mits CDA, VVD en PVV daar een wetsvoorstel voor indienen. Dat zie ik ze (behalve de SGP) nog wel doen.
DualDenz | 07-09-10 | 13:32
Dat mag, maar in deze heeft Geert gewoon gelijk gehad. En vooralsnog kan niemand Wouter Bos evenaren qua draaikonterij. Die heeft in 2006 zijn halve verkiezingsprogramma verkwanseld voor een plek op het pluche. Mensen vergeten snel...
@widtvoet ® | 07-09-10 | 13:49
Ben ik niet mee bekend, maar wel met het feit dat het niet alleen de PvdA betreft.
Het is één grote klik, een kluwen waarin de " prominenten " , oranjes en de echte machthebbers allen in vertegenwoordigd zijn.
U weet ook dat de economie niet wordt geleid door de politiek, maar andersom...
@An die ARBEIT
Ik neem het je niet kwalijk.
We weten beiden dat ook jij het heerlijk vindt om met een gestrekt been in te komen op z'n tijd.
En zo hoort het hier ook.
Geen blad voor de mond en vlammen maar.
@La Vie En Rose | 07-09-10 | 13:49
Mooi commentaar op het staatSSjounaal!
Rutte hoeft verder alleen voet bij stuk te houden en te weigeren om samen met Cohen een proeve te schrijven en tegen welke nieuwe informateur dan ook te zeggen dat hij geen ander kabinet wil dan over rechts. Verhagen idem dito voor dit laatste, maar dat spreekt voor zich want dit CDA gaat never nooit niet over links.
LVER 13:49
Doe maar 'vindT'
@hanz71
Draai ?
Het grote probleem, vorm gegeven in de vorm van Ab Klonk, heeft hooghartig de kuierlatten genomen, nadat, hij volgens zijn redenatie, zijn handen in de witte onschuld heeft gewassen.
Dat daarbij het grootste struikelblok voor het afronden van een rechtse coalitie is verdwenen is evident.
Dat de partijen, aangezien ze zo dicht bij de afronding waren, weer willen aanschuiven om het, ik verzin het niet, af te ronden, is natuurlijk niet vreemd te noemen.
@Charles Swietert | 07-09-10 | 13:49
2013? Je bent nogal optimistisch.
@Courage78 | 07-09-10 | 13:47
Aha, maar u bent reaguurder, geen redactielid. En van een reaguurder wordt toch in ieder geval enig intellect en onderbouwing verwacht....
Never mind, ik heb me even een slechte bui vandaag ;)
* Paffen gaat *
@Andie ARBEIT 13:44
Ze loopt op eieren. Met zachtfluwelen pantoffels wel maar toch. Het monsterverbond tussen de PvdA en de Oranjes is overigens meermaals mooi beschreven door oa. wijlen Pamela Hemelrijk. Werkelijk zonde dat dat rekalcitrante, non-konformistische wijf ons zo vroeg is ontvallen.
Parsons | 07-09-10 | 12:20
Het o zeau neutrale staatsjournaal vind dat ook. Het opende er om 12 uur mee. Vervolgens gaf hun politiek verslagggever te den Haag, Arjan Noorlander, zijn analyse.
(Mijn oog viel echter op het bijzondere kapsel van Arjan, dat qua gebruik van peroxide niet voor dat van Greet onderdoet. Qua model gaat elke vergelijking mank, daar deze Arjan een scheiding iets links van het midden draagt en een spuitbus haarlak heeft leeggespoten om zijn ponny speels aan beide zijden van zijn hoofd te kunnen plakken, waardoor wij toch nog een glimp van zijn edele voorhoofd te zien krijgen. Maar dit alles terzijde, want niemand kan het kapsel van Geert overtreffen.)
Vervolgens een kort *kuch* fragment van Emiel, die met een olijke blik vertelt dat Rutte zijn kans heeft gehad en er nu moet worden gekeken naar een midden-links kabinet en er 2 informateurs moeten worden aangesteld. Daarna wederom een 'kort' fragment van een zorgelijk kijkende Zwetske Falsema die haar licht op de zaeck liet schijnen en een dringend beroep op het CDA deed om vooral niet voor een onstabiel rechts kabinet te gaan.
Wat schetst mijn verbazing? In de daarop volgende journaals is Roemer eruit geknipt en het fragment van Falsema ingekort. Blijkbaar vond zelfs Hans Laroes dat dit journaal te rood was gekleurd. Het kan ook zijn dat het hoofdkwartier van de PvdA de opdracht heeft gegeven de beelden van Roemer eruit te halen. Allereerst wil Job de SP er niet bij, en daarnaast is Roemer een betere sprekerT dan Job.
Zeau dit waren mijn geheel objectieve beschouweningen van het nieuws.;)
Verder denk ik dat Trix het besluit neemt dat Rutte en Cohen samen een regeeraccoord moeten gaan schrijven of dat zij 1 à 2 informateurs aanstelt die gaan onderzoeken of een midden-links kabinet tot de mogelijkheden behoort.
Het opnieuw starten van onderhandelingen over een rechts kabinet met gedoogsteun van de PVV, zie ik vooralsnog niet gebeuren.
snap best dat die katholieke CDAers verder durven.
tien rozekransjes in 2013 en alles is weer vergeven.
Duizend maal liever gedoogsteun van de SGP,
als alweer die PvdA-regentenkliek.
@An die ARBEIT
Ik hou graag contact met mijn innerlijke kind.
Daarbij, GS is mijn uitlaatklep.
Eigenlijk zouden er bij mijn posts een disclaimer moeten komen te staan:
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend
Of pleeg ik dan plagiaat ? ;P
De SGP in de slipstream van de PVV. Nu breekt mijn kruis ... euh, klomp. Hoe meer draaikont en pluche-geil wil je het hebben?
nightwish | 07-09-10 | 13:44
Ga jij je huiswerk ff doen, wordt wel heel vermoeiend als alle plempsel voor niets zijn gekrabbeld.
@Courage78 | 07-09-10 | 13:43
Ik had ook weleens die momenten...
But then I grew up :)
Voor een ieder die wilders een draaikont noemt: de omstandigheden zijn zo veranderd dat het weer oppakken van de onderhandelingen is te rechtvaardigen.
En voor nog wat eikels: de sgp hoeft geen gedoogsteun te geven want de cda fractie wordt (is) gewoon weer aangevuld met nieuw figuur.
Kijk, Job pruttelt toch nog een beetje:
www.trouw.nl/nieuws/politiek/article31...
@lion@night 13:37
Als ze dat konijn maar in het volle daglicht aan z'n oren uit die hoed trekt. Des te intenser wordt de diskussie over de totaal misplaatste en feodale positie van het Staatshoofd (Waterhoofd) binnen ons bestel. Achterlijk gedoe.
@widtvoet ® | 07-09-10 | 13:34
Als het zo ver komt, maar ik twijfel er aan. Ik denk dat Bea nu nog wel in d'r nopjes is.
Job als premier, dat zou tegelijkertijd het meest trieste en het grappigste zijn wat ik me kan bedenken #paradox
@An die ARBEIT
Ik doe m'n best.
Ik kan het allemaal zo netjes opschrijven, met goede feitelijke onderbouwing en vele dure woorden.
Maar dat geeft niet deze voldoening... snap je ? ;)
Met één move krijgt hij weer alle schijnfatsoenlijke linksige glimlachjes van de smoelen af. Praaagtig!
@Courage78 | 07-09-10 | 13:41
Wat ben je toch grappig :)
Ab Klink (Klonk, heeft Geklonken) is -weggejorrist-.
PVV +1
Nu voor de eindlijn.
Sprinten Geert!
@Charles Swietert 13:35
Kruisigen? Dat worden Oudtestamentische toestanden! Vingers. Likken.
*eens kijken gaat of hij nog snel lid kan worden van die klub ter leering ende vermaeck*
@ widtvoet ® | 07-09-10 | 13:34
Judas Klink is weg,
benieuwd wat Bea nu uit de hoge hoed gaat toveren.
DualDenz | 07-09-10 | 13:32
Hehe, een verstandig linksmensch, wel grappig, als dit kabinet faalt (hoop het uiteraard niet) krijg je waarschijnlijk bij de volgende partijen een linkse meerderheid en een links kabinet, binnen 4 verkiezingen zitten we dan waarschijnlijk in een soort pseudo 2 partijen stelsel.
Krijg onderhand wel zin an dat CDA congres. Dat wordt aderlaten en kruisigen.
God wat zal Bea er de pee inhebben.
@ DualDenz
voor een linksmensch een prijzenswaardige houding, waren er maar meer zo realistisch. ben ook wel benieuwd.
mag ik nu als linksmensch ook roepen dat Wilders een draaikont is?
maar laat maar komen dat rechtse kabinet hoor, daar waar ik kan zal ik het negeren en daar waar het moet zal ik het accepteren, verder ga ik gewoon lekker kijken hoe ze het er vanaf brengen. Want al het gelul terzijde, een oordeel kan je pas vellen als ze daadwerkelijk aan de gang zijn geweest.
@Sliptong | 07-09-10 | 13:24
Als je er nog maar uit kunt.
Rechts Nederland gaat dan wel de vingers aflikken die Rutte in de kont van Wilders heeft gestoken.
@ sliptong
lijkt me niet handig voor een land dat leeft van doorvoer en dienstverlening.
@Shadow112 | 07-09-10 | 13:18
Ook Ned 1.
Wordt wel wat mosterd na de maaltijd gelul.
@Superior Bastard | 07-09-10 | 13:05
Kort en bondig mijn standpunt geformuleerd, dank u.
Sliptong | 07-09-10 | 13:24
Die voor de Oost-EU'ers kunnen niet dicht.. Verder zal de immigratie wel een stuk afnemen inderdaad.
gaan ze nu weer in hun achterkamertjes zitten konkelefoezen of krijgen we nu eens wat te horen over de gesprekken. tot nu toe hebben we nul info gekregen. geen idee wie waar water bij de wijn doet of welke concrete plannen of ideeen ons nieuwe rechtse kabinet heeft. zou wel eens geinformeerd willen worden. hebben kiezers zo onderhand wel eens recht op.
-weggejorist-
serieus... kompt???
An die ARBEIT | 07-09-10 | 13:22
Je kan het nooit overal mee eens zijn.. Ik ben zelf ook een rechts-liberaal, maar er moeten natuurlijk keuzes worden gemaakt.
Wanneer gaan de grenzen dicht?
@Superior Bastard | 07-09-10 | 13:14
Er goed verwoord....
Als ze er achter komen dat het met Geert ook niet beter wordt en bedolven worden onder de shit die die kabinet gaat uitstorten zullen ze hem afstraffen bij de volgende verkiezingen. Dan komt de volgende blaaskaak en hobbelen ze daar weer achteraan....
@ Parsons | 07-09-10 | 12:49
Een tsunami aan groene zwitsals doet zich voor als een rechts kabinet in aantocht is, zo leert de ervaring.
Dat dit voorval zich vanmiddag weer voor deed, verbaast mij dan niet.
Men (Linksch) heeft uiteraard een gezellig weekend achter de rug waarbij menig gesubsidieerde wijnkelder is aangebroken om de mislukking van de rechtse coalitieformatie tot in de laatste uurtjes te vieren.
Als je dan nog steeds met een zware kater achter het bureau zit en leest dat de coalitie er waarschijnlijk toch komt, dan rest blijkbaar niets anders dan je te ageren tegen de 'racisten op Geenstijl'
;)
@open.deur.intrapper | 07-09-10 | 12:59
Ik sta nergens meer van te kijken, overigens vind ik het NIET verder versoepelen van abortus en eutanasierecht vrij rare standpunten in 2010, maar daar kunnen we natuurlijk in mening over verschillen.
VVD en CDA: de partij die de economie ruineerde gaat samenwerken met de partij die de burgerlijke vrijheden inperkte. Dat gaat dus fout, maar ze hebben via de PVV al een zondebok klaar - de islam. Zo cynisch.
TheStef | 07-09-10 | 13:16
Volledig mee eens, maar het gaat om een meerderheid die samen wil werken.
Ach waarom probeer ik het ook telkens voor SGP en de PVV op te nemen? Het enige wat ik weet is dat ik voldoende vertrouwen in de VVD en het CDA heb om blij met dit bericht te zijn.
Hozee!
Vanavond na het werk een extra flesje bier open!
Ga eerst ff kijken wat er op joop.nl staat ;-)
Naja, dit had ik wel verwacht... Logisch ook wel een beetje...
@Mislich | 07-09-10 | 13:13
nos.nl/nieuws/live/politiek24/
@ BeunDeHaas | 07-09-10 | 12:51
Die immigratie wordt meer geregeld door Brussel dan door Den Haag. Door internationale verdragen, die zeker op korte termijn niet zijn op te zeggen , if at all, is het beleid nauwelijks te beïnvloeden. Alleen een eventueel aantreden van een kabinet met Wilders zal een effect op de komst van gelukszoekers hebben. De bevolkingstoename in Islanichterige landen en Afrikaanse landen zal de stroom kanslozen alleen maar doen toenemen. En de immigratie industrie in dit land is veel te machtig om er daadwerkelijk paal en perk aan te stellen. Traineren tot een nieuw links kabinet met bijbehorend Generaal pardon en dat soort fratsen.
Volgende week op het bordes. En Geert zal zich het kapsel van de Koningin aanmeten.
zodeknetters | 07-09-10 | 13:16
LOL! (en waarschijnlijk nog waar ook)
Mislich | 07-09-10 | 13:13
Dankje! (:
Volgende week op het bordes. En Geert zal zich het kapsel van de Koningin aanmeten.
Hoeveel dagen is het ook al weer geleden dat gezegd werd dat VVD-PVV-CDA er "voorlopig niet meer in zat"?
Zullen we dan maar weer verder gaan waar we gebleven waren?
@open.deur.intrapper
Dat zou betekenen dat deze coalitie (76 zetels) een meerderheid heeft in de kamer. Maar de Paars+ meerderheid is groter (81 zetels). Dus ook meerderheden in de Kamer zeggen niet veel, kortom het is een grote bende van partijen die zich teveel op de piquetpalen hebben vastgelegd.
TheStef | 07-09-10 | 13:12 : Liberale beginselen worden door Rutte op grote schaal verkwanseld, door zowel het gedoogakkoord met wilders maar helemaal met het gedoogakkoord met de SGP.
Het enige bginsel dat de vvd heeft al zo lang als ik leef en ws ook al eerder is hou het geld daar waar het zit en laat het daar waar het mogelijk is stromen van laag naar hoog. Dat beginsel gaat niet verkwanseld worden iig.
CDA is nu ook akkoord voor nieuwe onderhandelingen.
Eat that B!
mokum4all | 07-09-10 | 13:11
De SGP speelt mee omdat ze heel graag een rechts kabinet willen, zodat iig een groot gedeelte van hun standpunten kan worden doorgevoerd.
Maar even een andere vraag, heeft iemand enig idee of de PVV zijn anti-Europa gezeur nog wil doorvoeren of niet?
Waarom de PVV stemmer zo blij is met het gedogen van een rechts kabinet is mij een raadsel trouwens. Als de voorgenomen bezuinigingen worden doorgevoerd met steun van Geert kon het wel eens armoe troef worden voor de meesten van hen. En de werkelijke reden waarop men massaal op hem heeft gestemd stuit op morele bezwaren van de beide andere partijen.
Eigenlijk lose -lose dus.
Sigfried Ambrosius | 07-09-10 | 13:12 : Wanneer begint het debat?
14.05. Eerst wordt om 14.00 de cda-marionet geinstalleerd.
Abgeserveerd hehehehe
@Open.deur.intrapper
Hoe denk je dat ze anders aan SGP gedoogsteun kunnen komen? Liberale beginselen worden door Rutte op grote schaal verkwanseld, door zowel het gedoogakkoord met wilders maar helemaal met het gedoogakkoord met de SGP.
Wanneer begint het debat?
LOL @ zure linkse reacties op poltweet.nl/
TheStef | 07-09-10 | 13:09
Ik vind sowieso dat hele winst/verlies gezeik zo irrelevant, het gaat erom wat de meerderheid wil.
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 13:09
Jij bent echt heel naief. Waarom zou de SGP meepselen, denk je? Ga ook eens nadenken waarom Geert niet gewoon eist dat hij in het kabinet komt. Hij heeft niet alleen de sleutel in handen zoals Rutte zei, hij heeft de hele fucking deur. En toch doet hij het niet.
Parsons | 07-09-10 | 12:54
Als Bos dé verantwoordelijke alleen is, ja natuurlijk. Maar dan ook al die anderen op het matje roepen.
mokum4all | 07-09-10 | 13:07
Nee, maar denk je echt dat de VVD en de PVV aan de homo/vrouwenrechten laten rommelen?
@Blist3r
Een beetje een vreemde conclusie, CDA VVD PVV hebben er per saldo 4 zetels gewonnen
VVD D66 PVDA GL hebben er per saldo 16 zetels gewonnen.
Dus als ik uw argumentatie doortrek zou Paars plus de enige optie zijn die recht doet aan de verkiezingen.
BeunDeHaas | 07-09-10 | 13:06
Daarom is er ook nog geen akkoord. Als je logisch nadenkt kan zo'n coalitie met gedoogsteun toch ook helemaal niet.
't Was niks, 't is niks en 't zal ook nooit iets worden.
Fonx | 07-09-10 | 13:06
Ok, een vreemde term, maar je weet best wat ik bedoel, een land met een rechtse regering waarvan de rechtse wetsvoorstellen worden aangenomen. Was niet zo moeilijk toch?
[Borat] I like [/Borat]
BeunDeHaas | 07-09-10 | 13:06
Goeie analyse. Twee fundamentalistische partijen de een neo-conservatief en de ander funda-christelijk. Hoe stabiel wil je het hebben!
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 13:03
Laat ze lekker gedogen? Wat wil je met je rechtse kabinet, heel veel bezuinigen behalve op christelijke organisaties en in ruil daarvoor homo- en vrouwenrechten overboord, medische ethiek in de kast? Of dacht je dat de SGP gedoogsteun geeft in ruil voor niks?
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 13:05
Duidelijk. En 'zwitsal' neem ik op de koop toe ;)
Het CDA ligt momenteel geheel gevloerd op de grond, Wilders lacht zich helemaal een kriek als Verhagen nu toch weer voor hem neerknielt om de veters van zijn bruine laarzen te strikken.
@ Superior Bastard | 07-09-10 | 13:05
Datzelfde probleem speelt toch nu bij het CDA? Gedoogsteun krijgen van PVV?
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 13:03
Wat de neuk is een "Rechtser" Nederland. Een rechts standpunt kan ik me nog iets bij indenken, maar een heel land? Doe eens als Greet en zeg waar het op slaat.
Fonx | 07-09-10 | 13:05
Danku! :)
*
Maar waarom wordt de SGP dan steeds genoemd om mee te laten doen met de onderhandelingen?
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 12:59
Het gaat om het idee dat liberalen bereid zijn om gedoogsteun te krijgen van fundamentalisten.
Sigfried Ambrosius | 07-09-10 | 13:03
Neen, zwitsal, de zetel van Klink wordt door een betrouwbare CDA'er opgevuld, de andere twee dissidenten van het cda moeten worden gecompenseerd.
@Fonx | 07-09-10 | 12:57 : De verklaring zal zijn dat ze nog niet doorhebben wat ze boven 't hoofd hangt. Mochten ze in de media straks horen wat het regeerakkoord inhoudt zal een deel wakker worden. Een ander deel zal wakker worden als hun portemonnee leegloopt. Iig zal de pvv leeglopen, want een groot deel vd stemmers zal slachtoffer worden. Sommige (veel) mensen zijn gewoon goedgelovig en moeten eerst voelen.
@ Sigfried Ambrosius | 07-09-10 | 13:03
Nee, er komt gewoon een backbencher van het CDA bij en de rest schuift een plekje op...
"Onderhandelingen over een rechts kabinet moeten een nieuwe kans krijgen"
www.stand.nl/
Prof. D.A.H. Vintik | 07-09-10 | 13:02
Dan neem ik mijn tweede comment terug!
@Prof. D.A.H. Vintik | 07-09-10 | 13:02
Herstel: 12:55
mokum4all | 07-09-10 | 12:58
Zoals ik al 20 keer heb gezegd, laat ze lekker gedogen, als ze niet nodig waren geweest hadden ze alsnog voor 90% van de wetsvoorstellen positief gestemd want ze willen een rechtser Nederland.
@ Fonx | 07-09-10 | 12:57
Geert gaat in geen enkele behoefte voorzien. Alles is wisselgeld en marketing/verpakking rond zijn islamfobie. Geert heeft geen standpunten waar die voor staat programma (naast islam fobie), maar stemmentrekkende 'standpunten' copy en past 'programma'. ALLES zal voor Geert inwisselbaar zijn. ALLES, zolang de islam maar gebashed wordt. Narrow vision noem je dat. Single trick monkeyschap. Geert gaat de onvrede van de bevolking niet wegnemen. Hij gebruikt het gewoon. Henk en Ingrid worden door Geert uitgewoond.
Er is wel één probleem met de SGP: de VVD noemt zichzelf nog steeds een liberale partij (ahum, 15 jaar geleden ja) en stelt dat de vrijheid van homoseksuelen gewaarborgd moet worden. Greta (PVV) zegt dit ook. Dit zorgt naar mijn idee voor problemen als zij de SGP bij de onderhandelingen willen betrekken. Dit hoef ik volgens mij niet uit te leggen. Het kan dus nog flink lastig worden! Maar even om iets uit de wereld te helpen voor mij: omdat Ab Klink weg is moet er dus nog 1 zetel worden gezocht en wordt de SGP als kandidaat gezien?
mokum4all | 07-09-10 | 12:58
Precies! Principes zijn ver te zoeken. De rechten van moslimvrouwen zijn blijkbaar belangrijker dan de rechten van christenvrouwen. Staphorst ligt in Nederland, Teheran in Iran, toch?
Verhagen heeft tegen de SGP gezegd dat God hem in een openbaring heeft gezegd dat goede gristenen de proeve van Rutte ongelezen moeten tekenen. Dat is het ware geloof. Slim zeg.
Nou, op naar de volgende k(l)ink in de kabel dan maar.....
Klink heeft gelukkig nog spreek en stemrecht op het congres. Kunnen ze na de interne politieke zuiveringen tenminste over 40 of 45 jaar niet zeggen: "Das haben wir nicht gewüst".
BeunDeHaas | 07-09-10 | 12:56
Mee eens, maar ze zullen zelf ook vooral inzetten op de realistische doelen (rechtser beleid), Als SGP iets niet wil is het wel alsnog paars+
@Sigfried Ambrosius | 07-09-10 | 12:57
Trollen worden hier nu éénmaal vrij snel herkend.
Bakito | 07-09-10 | 12:56
Voor die tijd hebben ze zich zelf zo belachelijk gemaakt dat je er nooit meer iets van hoort.
An die ARBEIT | 07-09-10 | 12:55
Ik heb het over de RARE standpunten van de SGP, die zullen nooit doorkomen, hogere straffen, christelijke cultuur behouden en dergelijke waren er toch al gekomen door de andere rechtse partijen. Denk je dan een liberale partij als de VVD en een centrum rechtse als het CDA gekke dingen gaat doen? Neen.
Fonx | 07-09-10 | 12:57
The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.
'nuff said.
@Denkt Na | 07-09-10 | 12:56
LOL. Ik wist dat er zieke geesten aan de linkerkant van het spectrum rondhingen, maar jij spant de kroon. Veel plezier nog in dit draadje, ik ga uitkeringen verdienen. #out
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 12:55
zie comment Fonx | 07-09-10 | 12:55
Het argument dat altijd wordt ingezet om de SGP niet te bestrijden in hun fundamentalistische uitingen en actiess, is dat ze een marginale prietprutpartij zijn die nooit dichtbij bij de macht kan komen. Wel dus.
@Fonx | 07-09-10 | 12:55
Dat laatste ben ik het uiteraard volledig mee eens, en dat is mijn grootste probleem met de PVV, maar helaas is het in dit land zo dat je compromissen moet sluiten met (reli-)idioten.
@ SeriousBusiness | 07-09-10 | 12:55
You made me laugh! :)
Mislich | 07-09-10 | 12:54
Hoe verklaar je dan dat: Als hij stemmen heeft weggehaald bij de SP, door diens sociaal-economische standpunten over te nemen, en deze vervolgens direct te laten vallen tijdens de onderhandelingen, dat zijn partij nu in de peiling is gegroeid? Je zou zeggen dat die ex-SP stemmers dan direct weglopen, want in hun behoeften wordt niet meer voorzien.
@ Parsons | 07-09-10 | 12:54
Nee, eerst JP: die heeft zowel staatsrechtelijk als volkenrechtelijk misdaden begaan.
Gedoogsteun van twee partijen zou sowieso geen basis moeten zijn voor een regeerakkoord. Kwestie van verantwoordelijkheid nemen. Als PVV CDA SGP en VVD het zo goed met elkaar kunnen vinden, waarom dan geen regering van die vier partijen?
Op deze manier zal het nooit wat worden.
Wahahaha, nu zie ik het. Vorige week nog wordt Wilders hier door zijn schandknaapjes gefeliciteerd omdat de CDA op apegapen ligt. Joepi einde CDA etc. En nu wordt CDA-VVD-PVV weer toegejuicht? Al die jaren kleuterbestuur door JP en consorten zijn alweer vergeten?
Frederik Puntdroad | 07-09-10 | 12:55
Welkom
@ An die ARBEIT | 07-09-10 | 12:51
Het blijft een nest met 150 ratten.
Iedereen moet water bij de wijn doen, dus concessies.
En dat leidt/lijdt vaak tot een slap regeerakkoord waar Nederland bijzonder weinig aan gaat hebben.
@ open.deur.intrapper | 07-09-10 | 12:52
Zoals GS het stelt, gaan die ervanuit dat de twee overgebleven dissidenten niet akkoord gaan met een eventueel regeerakkoord. Daarom staat de SGP erbij. Echter, de SGP is niet zó achterlijk om blind gedoogsteun te geven. Ze willen er wel wat voor terug krijgen. Krijgt SGP zijn zin niet, dan is er ook geen gedoogsteun. En heb je dus 2 stemmen tekort.
Zo lees, en leg ik het uit.
Nog even en dan bereikt Nederland een nieuw dieptepunt: een fascistisch kabinet. We kunnen trots zijn op ons ooit zo tolerante natie.
gozahtje | 07-09-10 | 12:52
Zoiets als Jack de Vries? Hebben die ook massaal met miljarden in hedgefonds gegokt? Wist ik niet.
Nu zullen de mastodonten wel weer onder hun steen vandaan komen.
i56.tinypic.com/303l34m.jpg
@open.deur.intrapper | 07-09-10 | 12:52
Hoe weet je dat?! Wat zijn dat nou voor aannames? Heb jij het akkoord gelezen? Heb je Mark gesproken?
Neen, je maakt dus ongegronde assumpties. Dit spel is nog niet af en zullen geheid nog meer " huhWAT?" momenten komen.
mokum4all | 07-09-10 | 12:53
Neen, Geertje blijft alleen gedogen.
Je tweede vraag snap ik niet helemaal, geert wilde graag 2 zetels erbij, SGP is de enige rechtse partij die die kan leveren. Eerst waren ze niet nodig, nu wel.
Meneer Van Dale wacht tevergeefs op antwoord.
Parsons | 07-09-10 | 12:51
Gedoogsteun van de SGP is zoiets als gedoogsteun van fundamentalistische moslims. Waarom? Omdat de SGP een of ander krankzinnig gedeelte van Nederland vertegenwoordigd waarin men de man/vrouw rechten niet erkend en geloofd in zaken die ze niet kunnen bewijzen. Waarom trek ik die vergelijking? Om maar weer eens aan te tonen hoe selectief Greet omgaat met de vrijheid van religie.
@Fonx | 07-09-10 | 12:51
Nee, Wilders heeft gedaan alsof hij best wel sociaal is om proteststemmers weg te halen bij de SP wat dus prima gelukt is. Dat hij "zijn" punten dan zo makkelijk laat "vallen" is logisch, aangezien het niet zijn punten waren.
gozahtje | 07-09-10 | 12:52
IDD.
VD excelleert in het leveren van competente bankiers.
@Hölzenbein | 07-09-10 | 12:48
Je bedoelt of de staat eindelijk Wouter Bos gaat aanklagen? Laten we het hopen.
@Superior Bastard | 07-09-10 | 12:44
Wees blij, mij verbaast het niet eens meer....
* saai vindt *
@Fonx | 07-09-10 | 12:46
Om goed na te denken ja, wat is daar mis mee? Ze verlaten de wedstrijd geenszins.
2 vragen:
Gaat Geert nu wel meedoen ipv gedogen?
Is de SGP okay als Geert dat wil?
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 12:50
Voor mij part is het april 1970 maar het klopt wel.
En ook helemaal niet doorzichtig! Zelf Femke en Emiel speelden mee -proest-
En elke begroting (ook die van rechts) is te optimistisch:
noir.bloomberg.com/apps/news?pid=20601...
Europes Banks Stressed by Sovereign Debts Regulators Ducked
Er hoeft maar 1 land een debt restructuring te gaan doen
En banken gaan in receivership wegens default.
Plus geen staat kan meer 1 euro lenen (zoals in het 'griekse weekend').
Nieuwe realiteiten boys: rekeningen betalen.
Een situatie met 0,0 begrotingstekort mogelijkheid.
Maakt u borst maar nat. Na het zoet komt het zuur.
Superior Bastard | 07-09-10 | 12:50
Je bent veel te principieel, leer eens wat pragmatischer denken jongen. Die rare standpunten van de sgp hebben totaal geen invloed op de uitkomst van dit regeerakkoord.
Hölzenbein | 07-09-10 | 12:48
Criminele bankiers die uit de staatsruif vreten? Wat dacht je van de ambtenaren met hun wachtgeldregelingen, Blackbarry trainingen en dure afdelingsuitjes?
Ook CDA wil onderhandelingen met VVD en PVV hervatten zegt Verhagen
twitter.com/fritswester/status/2322708...
gozahtje | 07-09-10 | 12:46 : Als je met hun zijde vd balans de ambtenaren bedoelt dan kan ik je mededelen dat dat niet hun zijde is. Hun zijde is de welgestelde nederlander en die gaat helemaal niks inleveren (hypotheekrente anyone?).
@BeunDeHaas | 07-09-10 | 12:44
Correct, Geert is al net zo goed deel van de oude rakkers, maar speelt het spel tot nu toe nog erg goed.
Maar ook al speelt hij het spel goed, speelt hij nog steeds precies hetzelfde spel als de rest.
@ Willem VanDer Decken | 07-09-10 | 12:49
Over integratie heeft Geert zijn zin gekregen. Er wordt verscherpt gekeken naar immigranten.
Dat hij Koranverbrandingen wil organiseren, dat kon hij weten dat hij dát niet voor elkaar kreeg.
Over de zorg weet ik het niet. Dan zou ik de partijprogramma's uit de mottenballen moeten halen, wat er precies over is geschreven.
Wel weet ik, op grote lijn, dat Wilders meer handen aan het bed wil hebben, en de zorg niet nog verder wil uitkleden.
Goed idee van Emile. Herman en Jan zijn goeie types alleen ik zit een beetje met PvdA en CDA. Deze beide partijen zijn compleet onbetrouwbaar. Herman heeft de vorige keer wel goed werk gedaan alleen CDA en PvdA hebben er niets van gebakken. Duurzame samenleving is wel het devies, efficient omgaan met de ecologische, sociale en financiële bronnen zodat we over 50 jaar ook nog een beetje maatschappij over hebben.
Als Geert zijn zin krijgt en er komen nieuwe verkiezingen ben ik meer voor VVD-PVV-SP die op dit moment 76 zetels hebben in de peiling.
Maar goed wanneer Herman en Jan betrouwbare CDA-ers en PvdA-ers kunnen vinden (wat een gigantisch speurwerk) dan kan het misschien lukken. Zou in ieder geval een unicum zijn wanneer SP in de regering komt. PvdA en GL zullen dan wel bereid moeten zijn om iets wezenlijks aan de immigratie te doen anders krijgen ze de daarop volgende verkiezingen een pak slaag dat ze nog nooit hebben gehad.
@Superior Bastard | 07-09-10 | 12:44
Liever de SGP die medegedoogt dan de PvdA (of erger) in een regering.
Mislich | 07-09-10 | 12:48
Huh? Vergeten dat Greet 180gr is gedraaid wat betreft de economie? Ik noem de AOW, de zorg, enz. De PVV is wat dat betreft gewoon archaïsch links.
@Superior Bastard | 07-09-10 | 12:46
Onder de zware druk van zijn partij genoten. Daar heeft Wilders ook op gespeeld.
@Fonx | 07-09-10 | 12:46 | Reageer
Strategie werkt wel. Verder wil ik wel even mededelen dat ik mij ook stoor aan mensen die in hem een grote redder zien. Maar goed.
@Denkt Na | 07-09-10 | 12:45 | Reageer
Pvv is op veel punten meer links dan rechts.
2010 that is.
open.deur.intrapper | 07-09-10 | 12:46
Ja, dan liever een stel godsdienstwaanzinnigen, met denkbeelden uit het oude testament, die hun partijprogram op basis van regels uit een sprookjesboek hebben samengesteld.
Hölzenbein | 07-09-10 | 12:48
Deze comment is zooo mei/juni 2009.
@lion@night | 07-09-10 | 12:43
Trouwens, wat waren hier veel linkse trollen rond overdag. Is dat nieuw of hebben die allemaal niks te doen?
Erg benieuwd wat de koningin met dit gegeven doet want het is mogelijk dat ze nu toch anders besluit op basis van haar consultaties met de fractieleiders. Op dit soort momenten heeft ze eigenlijk erg veel macht vind ik.
@lion@night | 07-09-10 | 12:43
Hear hear!
Dat heeft Ab Klonk dan toch verkeerd ingeschat, lijkt me. Hij had nog even in de kamer moeten blijven zitten.
Ik moet het nog maar zien of die onderhandelingen uiteindelijk zich kristalliseren tot een kabinet. Er zullen nog wel heikele punten zijn zoals de zorg waar Wilders zich flink in de zak zal moeten laten schijten. En dan heb ik het niet eens over z'n stokpaardjes waar ie totaal niets kan beginnen.
Fonx | 07-09-10 | 12:43 : "dat Greet zo ongeveer al zijn financieel economische doelstellingen overboord heeft gegooid"
Zijn niet echt zijn doelstellingen uiteraard zeg ik ws ten overvloede. Zijn doelstellingen zijn gewoon nog de vvd-doelstellingen. Vandaar de soepele samenwerking met de vvd.
Gaat Wilders die achtien miljard terughalen van die criminele bankiers die alleen maar uit de staatsruif vreten? Neeeeeee. Natuurlijk niet.
gerrit5042 | 07-09-10 | 12:34
Ik denk dat dit de crux is van het Geert-denken.
De boel gaat kapot, laten we het dan liever zelf kapot maken.
@Denkt Na | 07-09-10 | 12:39
Klink was zo groots en had zo veel invloed dat hij eruit geflikkerd is. Wat een grote invloed had die man, eej.
En nu mogen alle rechts-liefhebbers eens uitleggen waarom een louter rechts kabinet (inclusief polarisatie) beter is dan het aanhangen van geen enkel partij - aangezien het allemaal boeven zijn.
@winterpeen | 07-09-10 | 12:45
Greetmeester?
Mislich | 07-09-10 | 12:44
Nee hoor, rechts is zeker niet heilig, maar ik krijg tenminste wel het gevoel dat er ook aan hun zijde van de balans bezuinigd gaat worden ipv enkel de broekriem bij de burger aangesnoeid moet worden.
winterpeen | 07-09-10 | 12:45
Ja, want grootmeesters lopen ook altijd van het schaakbord weg als het even niet gaat zoals ze willen. /fail
@d_2k | 07-09-10 | 12:38
Of tegen jezelf dat je alles downplayt. Ik ben neutraal in deze, trust me. Elke politicus is me even weinig waard.
Superior Bastard | 07-09-10 | 12:44
Waarom? Ik ben ook heel geen fan van Wilders, maar ja als die 2 partijen een CDA/VVD kabinet mogelijk maken, ben ik heel tevreden. Alles beter dan de PvdA erbij.
Shadow112 | 07-09-10 | 12:42
Bij mijn weten heeft Klink zelf de handdoek gegooid en is dit dus zeker niet de verdienste van Geert. Eerder van Verhagen die zijn blinde ambitie niet heeft weten te beteugelen.
@Denkt Na | 07-09-10 | 12:39 Interessant wordt het congres. En als de uitspraken van het middenkader maatgevend zijn, zijn de dagen van Lubbers, Hirsch Ballin c.s. geteld. Inclusief Klink, de carrière-CDA-er.
Verhagen is een consistent onbetrouwbare man die liegt uit gewoonte, maar de feitelijke beweging zit wellicht bij de leden - en dààr lijkt de Linkervleugel (sorry voor de term, bij gebrek aan beter) van degenen die vooral uit de gutmensch-organisaties ruif vreten, de geloofwaardigheid verloren te hebben.
Dat congres, daar ligt imo straks de sleutel.
Sgatjes, 2 CDA dissidenten heeft gelijke waarde/tijdelijkheid als het weerbericht.
Als de huidige groepsdwang weg is heeft het CDA wel een paar dissidenten meer hoor.
Rechtse meerderheid is denk ik met deze verkiezingsuitslag onmogelijk.
CDA is n.l. niet rechts, maar midden. Vergeet dat nooit.
Dat vergeten is even dom als bijv. debiteuren en crediteuren door elkaar halen.
Geert heeft het spelletje gewoon goed gespeeld. Die Klink was de luis in zijn pels. Het spelletje wat ik gisteren al beschreef is precies volgens zijn plan verlopen. Nu Klink is weggejorist schuift hij weer aan. Dit is geen draai. Hij heeft aangegeven geen vertrouwen te hebben in het cda mét Klink. Geen misselijke prestatie van hem om een tegenstander in een andere partij van het toneel te spelen.
Shadow112 | 07-09-10 | 12:42
In schaak termen zou Geert een Grootmeester zijn.
@ An die ARBEIT | 07-09-10 | 12:43
Ach, aan het einde van de rit peopen ze weer een draak van een regeerakkoord uit. Zo gaat de politiek.
Wilders zal alleen wat meer vuurwerk brengen in Den Haag. Dan wordt het nog eens leuk om te kijken.
Het blijven politici die liegen en bedriegen. Ook Geert 'volgenssommigeGod' Wilders.
gozahtje | 07-09-10 | 12:42
Nee, natuurlijk niet. Bij rechts wordt niets duurder en iedereen rijker. Das 't mooie van "rechts".
BeunDeHaas | 07-09-10 | 12:42
Da's ook de beste manier om met communisten om te gaam.
Dus de gemiddelde GS reaguurder gaat nu de SGP in de armen sluiten als de redding voor een kabinet waarin de PVV niets eens beleidsbepalend wordt, maar slechts gedoogt?
*Van stoel valt over zoveel opportunisme*
@Chicka | 07-09-10 | 12:37
De Eerste kamer kan, in het landbelang, niet teveel bezig zijn met partijpolitiek. Er wordt daar meer inhoudelijk gediscussieerd.
Als ze echt lastig worden, dan zul je zien dat de discusie over 'het nut van de 1e kamer' weer losbarst. Daar ben ik echt bang voor.
@ GrijpStuivert | 07-09-10 | 12:41
Misschien ben je vergeten dat Greet zo ongeveer al zijn financieel economische doelstellingen overboord heeft gegooid zodat hij zijn punt mocht doordrukken betreffende zijn anti-islam en anti-immigratie standpunten. In andere woorden Greet bepaald bij lange na niet wat er in dat koffertje terecht komt.
Vreemd artikel in De Pers.
Wilders trok terecht de stekker uit de coalitie onderhandelingen naar aanleiding van het hypocriete gedrag en opstelling van Klink.
Klink wist van tevoren exact met welke partijen hij om de tafel ging zitten. Om er dan 3 weken later middels een zorgvuldig strategische 'lekkende' brief op terug te komen en zijn zorgen uit te spreken was zonder meer een klein schandaal.
Had dan op voorhand aangekondigd dat je wegens principiéle bezwaren de coalitie niet zou steunen en was dan zeker niet aan de onderhandelingstafel gaan plaats nemen.
Klink is er vanwege die strategische misplaatste zet er terecht uitgeflikkerd bij het CDA, Klink plus zijn mede dissidenten zijn verantwoordelijk voor de situatie die is ontstaan.
Dat de spreekwoordelijke rotte appels nu uit de fruitmand zijn gehaald biedt nieuwe perspectieven. Dat Wilders aankondigt opnieuw te plaats willen nemen aan de onderhandelingstafel vind ik niet zozeer 'gedraai', maar een keuze op basis van een 'herstelde' situatie welke nieuwe aanknopingspunten biedt naar een nieuw akkoord.
@Heau even | 07-09-10 | 12:35
Eensch, kan me er in ieder geval in vinden ;)
Ik word onmiddelijk chagrijnig van dit soort berichten, sinds een half jaar alles wat met politiek te maken heeft.
De pompeuse houding, van sommigen, die al zeker weten dat Geert de boel gaat reddden hier in NL. Dat terwijl hij nog niks heeft gedaan.
Ik zeg niet dat hij het niet zou kunnen, alleen weet ik wel dat er niks zeker is. En toch wordt hij aanbeden als een Blonde God en alsof de klus al geklaard is.
Wat een lutsers in 0031, gelukkig zijn er uitzonderingen ;)
Geert heeft zich bedacht omdat hij bang is dat Trix geporteerd is van het plan van Roemer om Wijffels en Marijnissen te laten informeren.
Mislich | 07-09-10 | 12:39
Hmm, dan misschien toch maar liever een creatiefloze, belastingverhogende linkse coaltie.
Roemer is dus zojuist weer eens ondergepist door Rutte, Wilders en Catholicus Rathicus Maxime.
Volgens mij was hij vroeger al het jongetje dat als laatste werd gekozen bij voetbal... en ze negeerde hem dan, want hij kon er niks van. Nu negeren ze hem weer, maar dan in de politiek.
Geert heeft het spelletje gewoon goed gespeeld. Die Klink was de luis in zijn pels. Het spelletje wat ik gisteren al beschreef is precies volgens zijn plan verlopen. Nu Klink is weggejorist schuift hij weer aan. Dit is geen draai. Hij heeft aangegeven geen vertrouwen te hebben in het cda mét Klink. Geen misselijke prestatie van hem om een tegenstander in een andere partij van het toneel te spelen.
@Amstel | 07-09-10 | 12:30
Wel eens van de SGP gehoord? Staat overigens ook in het topic. Lezen is lastig.
Ik vind het wel zwak van Wilders dat hij puur en alleen door Ab Klink dan is gestopt, tenminste een andere conclusie kan ik hier niet uit trekken. Desalniettemin ben ik er zeer content mee als met prinsjesdag Greet 1 de vulling van het koffertje van Zalm mag bepalen.
Enige haast is dan wel geboden daar in Den Haag!
Denkt Na | 07-09-10 | 12:39
Ze halen niet voor niets de SGP erbij (-2 potentieele CDAdissidenten + 2 SGP = 76)
Amstel | 07-09-10 | 12:36
Vergeet niet: liberaal, conservatief, betuttelend (dag, Ab!), angstzaaiend, angstsurfend, haatoogstend etc.
Wilders wilt weer onderhandelen, betekend dit ook echt dat het gaat gebeuren?
Superior Bastard | 07-09-10 | 12:38
Eensch! +1
Wie denkt dat het CDA nu een unanieme groep is sinds Klink weg is heeft weinig mensenkennis. Het weggaan van Klink en inhoud van de brief van Klink (de congres alinea) heeft daar juist mega beroering gebracht. Verhagen regeert (zoals gewoonlijk) met macht, maar dat gaat steeds moeilijker. Klink was geen kwajongen, maar een grootheid binnen het CDA. Wens de moeder der gedachten inzake de zogenaamde nu ontstane rust bij het CDA voor veel reaguurders???
Voor oplossingen kijk ik al jaren niet meer naar de politiek, als we als volk beter willen zullen we het zelf moeten doen.
Politiek is Hollywood voor lelijke mensen, leuk voor entertainment maar verwacht er verder niks van.
hoppa :)
gozahtje | 07-09-10 | 12:37 : Ik ben benieuwd wanneer ik m'n vingers kan gaan aflikken.
Het zal eerder opeten zijn. Bon appetit.
Denkt Na | 07-09-10 | 12:34
Precies, mensen die hun mening laten beperken door de kaders van wat "links" of "rechts" gewenst is zijn zeer beperkt in hun mogelijkheden.
An die ARBEIT
Ik kan ook tegen jou zeggen dat je iedere mier aanhaalt om de PVV neer te sabelen.
@d_2k | 07-09-10 | 12:36
Hetzelfde als nu met Klink. Of ze stappen pas uit de partij als het kabinet eenmaal gevormd is, en zijn ze afhankelijk van de SGP. En Geertje maar draaikonten, 'CDA ies goed, CDA ies fout, CDA ies toch wel weer goed'...
Denkt Na | 07-09-10 | 12:34 : Is als kletsen over LP's terwijl iedereen aan YouTube zit.
Lp's klinken nog wel steeds het beste.
Ik ben benieuwd wanneer ik m'n vingers kan gaan aflikken.
En dan nu ook PVV-ministers, Geert! Hou toch eens op met die 1,5 miljoen PVV-stemmers te demoniseren door CDA en VVD gelijk te geven dat zij alleen op het bordes kunnen staan. En mocht je nou niet genoeg kandidaten hebben, vraag aan de SGP of zij een mannenbroeder hebben die ministeriabel is! Je kunt het!
rara | 07-09-10 | 12:34
Afgezien van het feit nog dat de Eerste Kamer totaal geen meerderheid heeft.
@Bibbel | 07-09-10 | 12:35
Je bedoelt dat Geert heeft besloten. Eenmansdemocratie, weet je nog?
+1 voor de politicus die Geert de legendarische "U draait en bent niet eerlijk" spin geeft.
@Prof. D.A.H. Vintik | 07-09-10 | 12:36
En toen zal 'ie er ook al niet bepaald blij mee zijn geweest, maar de enige andere optie die 'ie had was vrij rigoreus, niet? Kan je je voorstellen dat 'ie niet meteen er uit springt...
@Xinicus | 07-09-10 | 12:25
Buigen voor terreur dan maar?
@Denkt Na | 07-09-10 | 12:34
Daar ben ik het mee eens. links en rechts zijn verouderde standpunten. Beter kunnen we praten over 'sociaal', 'commercieel', 'gematigd', en 'extreem'.
@d_2k | 07-09-10 | 12:30
Daar kan je gelijk in hebben, las het gister in de dode boom... Excuses.
Maar het blijft een draaikont ;)
@Superior Bastard | 07-09-10 | 12:34
Dat ie die principes had wist ie toch ook al voordat ie aan die onderhandelingen begon.
Mislich | 07-09-10 | 12:32
Tja, kijken wat er van komt.
-weggejorist-
Al die mensen die commentaar hebben op Wilders. Laat die man het eens proberen. En kom dan na 100 dagen Rutte-Wilders I met commentaar. Bovendien: slechter kan het hier echt niet worden in NL...
Ik vraag me af wat die onderhandelingen alleen al wel niet kosten....
Amstel
Kunt u schaken? Klink weg = nieuwe situatie. Wat denkt u dat er met het CDA gebeurt als die 2 (lager op de lijst geplaatste leden) nu WEER gaan tegenwerken?
@Flippo 3.0 | 07-09-10 | 12:33 : Laat het dan alsjeblieft een andere club mensen zijn dan de mensen die ons land naar de kloten hebben geholpen.
Ongelooflijk. Als Wouter een windvaan was, wat is Geert dan?
Superior Bastard | 07-09-10 | 12:26
Een stormbal.
An die ARBEIT | 07-09-10 | 12:21
Maar juist voor de zaken die u noemt loopt Nederland zo ongeveer voorop in de wereld. Er zijn goede regels, soms wat streng maar niet onmogelijk om mee te werken. Dus abortus, stamcelonderzoek en euthanasie worden niet te grabbel gegooid, het enige wat de SGP wil is de regelingen niet verder versoepelen.
U heeft natuurlijk volkomen gelijk dat we nog niet weten of er nog meer compromissen gesloten moeten worden. Laten we maar afwachten. Ik krijg sowieso geen harde piemel van de politiek. Die verschrompelt eerder door de huidige totaal onwerkbare situatie waarin ons land zich verkeert.
-weggejorist-
Wilders meldt dat de fractie dit unaniem besloten heeft. Oei, als ik dat soort termen hoor, word ik achterdochtig.
Linksom of rechtsom, ik heb geen vertrouwen in een kabinet dat steunt op slechts 76 zetels. Da's nooit stabiel te houden. Er hoeft maar 1 klinkertje scheef te liggen, en het kabinet valt.
En toch vind ik bepaalde zaken erg grappig. Als je kijkt naar zijn program, is het eigenlijk behoorlijk links (voor 90%). De overgebleven 10% handelt over het immigratiebeleid, en is gewoon extreem.
.
Toch drukt iedereen Wilders in de rechter hoek, terwijl hij eigenlijk bij links thuis hoort, en een klein stukje bij extreem-rechts...
Dus als ik het goed begrijp is rechts altijd en per definitie goed?
Erg genuanceerd standpunt hoor.
Wat is rechts eigenlijk? Bestaat rechts eigenlijk nog wel?
Of is links/rechts gewoon een fossiel standpunt uit de vorige eeuw?
Links en Rechts gaan ons echt niet redden hoor.
De 21e eeuw vraagt om nieuwe dingen.
Maar ja: we zitten vast in karrensporen van links en rechts.
We hebben al 1 decennium verspeelt, laten we dat niet nog eens doen.
NIEUW beleid en weg met dat inhoudsloze links en rechts gezeik.
Is als kletsen over LP's terwijl iedereen aan YouTube zit.
@d_2k | 07-09-10 | 12:26
Bull! Een typisch voorbeeld van zien wat je wil zien.
Een draaikont is iemand die van mening verandert, wanneer dat het best uitkomt naar omstandigheden en dus niet op basis van zijn principes.
Precies wat Geert deed met de A.O.W, precies wat 'ie deed toen 'ie ineens aanmatigde over het hoofddoekenverbod en nu dit weer....
Méésterzet van Wilders om dikke Bea die Limburgse vlaai te voeren!
Prof. D.A.H. Vintik | 07-09-10 | 12:29
Hoe kun je nu een draaikont zijn als indachtig je principes opstapt?
Einde van domheid
Beter die 18 miljard bezuinigen.
Dan nederland kapot laten maken door de linkse geld verspillende hobby,s
Mevrouw Halsema vindt het maar helemaal niks; ze waarschuwt Nederland voor de laatste maal!
De heer Wilders is net zo'n draaikont als alle andere politici. Het CDA is volgens hem wel-niet-wel-niet-tochwel betrouwbaar... Politiek, het is onderhand zo'n beetje irrelevant geworden. Als er dan mensen moeten beslissen over de landelijke portemonee, laat het maar een zakenkabinet worden van wijze mannen en vrouwen.
@Denkt Na | 07-09-10 | 12:22
hij doet wat zijn kiezers willen en dat is logischerwijs heel slim.
ITEACHYOU | 07-09-10 | 12:26 : Waarom is Wilders destijds uit de VVD gestapt?
Misschien om even de kiezers van Fortuyn op te halen en das gelukt. Of het zo'n masterplan is weet ik niet, maar doet er ook niet toe ... het resultaat is hetzelfde. Nu gelukkig rechts all the way. Kijken hoeveel kiezers op die 4 partijen straks nog vrolijk kijken. Is wel goed zo'n zelfreinigend kabinet. Bij de staten alweer afgeserveerd en blijvend, want zie de kiezers nog maar eens zo gek te krijgen. Gaat heel veel tijd en geheugenverlies aan vooraf.
@Yitsan | 07-09-10 | 12:30
Klopt. Maar door aan te geven toch verder te willen, kan hij Bea natuurlijk we beïnvloeden.
Bruin 1, een kaartenhuiscoalitie van VVD met CDA backstabbers, gedoogd door labiele PVV met ingebouwde tijdbommen, alles aan elkaar gelijmd met de gezamelijke haat tegen de PVDA, Ja, jij bent goed bezig Mark... in het landsbelang...
Als Anja Meulenbelt het maar goed vindt...
Trouwens, het is nu toch aan de koningin om een nieuwe informateur aan te wijzen met een specifieke opdracht? Volgens mij praat Geert voor zijn beurt. Hij kan niet besluiten onderhandelingen te hervatten, zelfs niet als VVD en CDA het er van harte mee eens zijn.
@d_2k
Quote van Iskander op SN: "Het ging Gekke Geertje om 3 dissidenten. Momenteel is er maar 1 van die 3 vertrokken. Leg eens uit hoe 3 min 1 = 'geen probleem meer' wordt. Rekenkundig klopt er namelijk geen hout van, net zoals van het program van de PVV."
An die ARBEIT
Volgens mij zei Geert dat VOORDAT Klink uit de fractie stapte.
@d_2k | 07-09-10 | 12:26
Precies! De draaikont is juist verdwenen: Klink.
@ Amstel: Eensch, in dat geval is het kabinet afhankelijk geworden van de SGP.
Draaikonten, rechts en links, ik zie ze overal. Om tureluurs van te worden
* pilletje tegen duizeligheid neemt *
Aan al die dissidenten haters hier: verhuis naar China.
Ik hoorde Geert gister nog zeggen dat 'ie: "Het zo jammer vond, maar zich nu voorbereide op de positie van grootste partij in de oppositie."
Wat volgens mij ook gaat gebeuren, kan 'ie weer wat verder groeien en de volgende keer echt de grootste worden.
Maar dat terzijde, gister zei hij het één, vandaag weer het ander. Het lijkt wel een politicus als alle anderen...
Wacht eens!
Cohen heeft dubbele agenda. Draaiers hebben dat altijd zijn voorganger Bos had dat ook.
Aan alle draaikontroepers: Een draaikont ben je als je ZONDER goede reden van standpunt verandert. Volgens mij is hier door het vertrek van Klink een nieuwe situatie ontstaan en dus zijn er ook nieuwe inzichten. Als Klink eerder was opgestapt was het hele formatieproces ook nooit door de PVV gestopt. Het is gewoon een afweging die gemaakt is geworden en ze zijn als fractie unaniem (dus niet alleen Geert) tot de conclusie gekomen dat ze er vertrouwen in hebben. S.b.i.
Die andere politici laten zich gewoon klats klats klats alle kanten oprammen. Lijken wel de ballen in een flipperkast. Wat wil Rutte nu echt? Waarom is Wilders destijds uit de VVD gestapt? Juist toch omdat de VVD het in hun ogen te rechtse geluid van Wilders niet steunden? Of is het gewoon een zet geweest om Wilders de rechtse schreeuwerd te laten worden en de VVD steunt hem stiekum maar wast de handen in onschuld?
Dit wordt een zonnige dag (als valt er op dit moment geen zon te bekennen). Geert Ga Door! En Koppejan en Ferrier, pak net als Klink ook je verlies en verlaat vandaag nog de Kamer.
Ongelooflijk. Als Wouter een windvaan was, wat is Geert dan?
@Einde van de Domheid | 07-09-10 | 12:23
Die kans loop je wel ja. En dan krijgt het daaropvolgende linkse kabinet de schuld, vermoedelijk...
@TerroX | 07-09-10 | 12:19
Die laatste zin toont je complete onwetendheid. Hulde!
GW heeft maar 1 doel: ROMMEL
Hoe zeer ik ook van zijn pluche opschuddende houding hou.
En Henk en Ingrid hebben zeker weten iemand nodig die voor ze gaat.
Maar GW heeft NIETS geleerd van de onbestuurbaarheid van de Weimar Republiek.
Geert, Geert, Geert, please MAAK een land, BREEK het niet.
Trap tegen elite en Europa aan zoveel als je wilt. Iedereen klapt zeker weten.
Maar please, please, please, snap de concepten achter vrijheid en democratie.
Er komen straks lekker veel stakingen, blokkades en demonstraties... geweldig goed voor de zaakjes van rechtss Nederland. Grote man eet veel kleine man, maar uiteindelijk... Wi Sha Si!
In het kader van de goodwill ook meteen maar z.s.m. dat rookverbod in de horeca van tafel vegen, er is op dit moment werkelijk waar geen simpelere manier om in een klap een paar miljoen sympathisanten extra te verkrijgen.
Vrienden kweken is niet moeilijk!
@FustViking | 07-09-10 | 12:10
Til Gardeniers, Gerrit Braks en Willem Albeda zijn zo'n beetje de enigen die ik nog niet voorbij heb zien komen, al is de laatste geloof ik flink dementerend, maar goed, dat weerhield die andere CDA-fossielen ook niet.
Amstel | 07-09-10 |
Ze rammen er alle bezuinigingen in een paar weken doorheen en als dan het kabinet zou vallen dan is alles al beleid. Dat duurt jaaaren om dat weer te herstellen.
Lees: De economie gaat naar de filistijnen en de kapotte sfeer wordt (nationaal en internationaal) politiek beleid.
Zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Kun je nagaan wat voor stel kneuzen ons straks gaat regeren.
euthanasie, sorry haast...
Mark is HEEL dom bezig.
Gokt 100% op 1 richting.
@OoO | 07-09-10 | 12:00
@Heau even | 07-09-10 | 11:54
Zeker snap ik het, maar zie het blijkbaar anders.
Dat één puntje opgeven valt nog te bezien, het akkoord wordt as we speak geschreven, dat wat er nog aan water bij de wijn wordt gedaan moeten we nog afwachten. Ik denk niet dat Mark het risico wil lopen weer de boot in te gaan en nieuwe verkiezingen uit te lokken.
Maar kijk eens naar de verschillen tussen de twee, dan zie je dat ze alleen op economisch gebied overeenkomen.
En het zal wel aan mij liggen, maar zak als b.v euthenasie, abortus en stamcellenonderzoek doen er wat mij betreft zeker toe.
Natuurlijk, als je een ontzettend harde piemel krijgt van " eindelijk een rechts kabinet " doet dat je niet zoveel...
@OoO | 07-09-10
Jou snap ik niet nee...
Voor "normale" mensen een angstaanjagende linksche slangenkuil,voor Geert Wilders een strijdtoneel waar hij met veel durf en inhoudelijk subliem een volgende dichtgetimmerde stap heeft gezet om Nederland te redden.
Mijn dag kan niet meer stuk.Hulde.
Dus PVV stemmers zijn blij met de SGP.
Gekker moet het niet worden.
Vrouwenonderdrukking, homohaat, niets is deze partij vreemd.
Mensen die voor vrijheid zijn, zouden deze partij gewoon moeten negeren of bestrijden...
Kijk, dat is nog eens goed nieuws!
CDA Sleaupe +1
strategische Geert + honderdmiljoenmiljard!
Wilders 4 President.. :D
Besef wel, als er een VVD/CDA met gedoog PVV kabinet komt, hoeft er maar één (1) kamerlid te denken "Nee hier kan ik niet mee leven" en uit de partij te stappen, en de meerderheid is weg. Zulks een kabinet als dit KAN geen lang leven hebben...
Dit is onmogelijk. Wilders gaat binnen de kortste keren "buiten zijn boekje" met zijn uitspraken. Kan me niet voortsellen dat de CDA fractie dan stomzinnig gaat zitten afwachten.
Vanavond op Pownews: Rutger interviewt een stampvoetende/ Paarsaangelopen Femke.
*hup Ruktor!*
*dodenmars begint te spelen* RIP NL.
Wat een draaikont die greet. Helpt het land de vernieling in op deze manier. Intressert hem niet want het is niet zijn gelievde land Israel .
Ik ga er niet op zitten wachten, het wordt hoe dan ook een zwak kabinet waarbij de inhoud al lang geen rol meer speelt. Geert is verworden tot de persoon die hij eerder zo verafschuwde en wat mij betreft afgeschreven. Dat rechtse kabinet komt er niet of zal kort na de aftrap doodgesaboteerd worden door de vele mensen die hun handje ophouden in dit verrotte land.
Boer in 020 | 07-09-10 | 12:13
Geef toe, zijn tijdelijk succes heeft ie ook een beetje aan jou te danken.
Cohenfulmineerder!
Mooi gedaan Geert. Laat het CDA nu maar kleur bekennen. Tegelijkertijd wat concessies nuanceren die je gedaan hebt. Bovendien zit ik eerste rang bij het grote genieten van de treurzang in de linkse kerk!
En gaat nu ook die demonstratie op het Museumplein met voetbalhooligans en skinheads niet door?
www.nrc.nl/binnenland/article2613716.e...
Kut. Als Geert Wilders nog één keer fulmineert tegen 'de elite' word ik gek.Hij is echt geen haar beter. Draaien, slijmen, principes als wisselgeld, machtshonger. Wat een farce dat er zo veel mensen intrappen.....
-weggejorist-
Roemer heeft groot gelijk.
moet ik dit nog serieus nemen?? Draaikonterij? ik moet er nog eens even over nadenken.
Wat is dit geweldig nieuws!!!!
Jezus,wat ben ik blij.
Ik geloof er niets van dat er een rechts kabinet komt. Wilders lijkt er geen zin in te hebben (goed stuk in DePers) en met zo'n kleine meerderheid is 1 dissident genoeg om alles op te blazen.
Ben benieuwd waar de Politiek Correcte Kaste nu weer een blik vindt met 'bezorgde' mastodonten, die het volk klemmend waarschuwen tegen Het Grote Gevaar. Misschien zijn ze wel op.
Best kans dat we het moeten doen met de fractiemedewerker van het CDA Bovenkarspel die tot haar eigen verbazing in PenW ruim de tijd krijgt om haar morele bezwaren onder woorden te brengen.
Ik ben toch benieuwd hoe Geert zich gaat gedragen als dat kabinet er ooit komt. Voor je het weet wordt 'ie kwaad en loopt 'ie zomaar een keer weg uit de tweede kamer... ow wacht.
gerrit5042
18 miljard bezuinigen dude.
Ik denk dat jij gaat huilen.
@ gentle giant | 07-09-10 | 12:07
Mick the dick; met zon nick mag je dat zeggen. En toch een +je voor Anja, want ze laat het wel staan, terwijl ze de reputatie van een wegjorisser heeft.
Wat zullen de linkse rakkers huilen ,dachten aan de macht in den haag in handen te hebben .
Dus dat gaat hoop ik niet lukken.
Dag gohen /femke /roemer,!!!
Ha ha ha ha.....
iedereen riep dat Bos een draaikont was.
Wilders is kennelijk bij Bos op theevisite geweest. Greetje roept hard van alles en nog wat. Vlak na de verkiezingen gooit hij alles te grabbel die voor de verkiezingen niet aan te tornen viel.
Vervolgens trekt hij de stekker uit de onderhandelingen omdat hij het CDA niet vertrouwde. Om vervolgens als een mak hondje met de staart tussen zijn benen terug te keren naar de onderhandelingstafel.
Dit gaat hem kosten want het CDA heeft een man van formaat verloren. Dus voordat iedereen " hiep hiep hoera " roept, houdt de rekening mee dat Verhagen deze blonde grofbek het mes op de strot zal zetten. Wilders heeft te hard van stapel gelopen. En het verbaasd mij niets als de komende weken getemt als een schoothondje rond gaat lopen.
En NU wil ik die kop van Cohen zien.
Als Klungel Pechtold zich vanmiddag in de kamer van kiet af is gegaan zullen zijn medewerkers het wel weer moeten bezuren na afloop.
Niet te vroeg juichen maar op zich een goede ontwikkeling.
Voor al die linksdraaiende yoghurteters wil ik graag zeggen: Daar wordt je zuur van!
En we draaien vrolijk verder... Kunnen we geen draaimolen op het Binnenhof neerzetten?
@Fijnstoffer | 07-09-10 | 12:06, weinig subtiel, wel een zienert.
Nou mooi, zijn we in ieder geval verlost van de Linkse dreiging die paars+ heet. Alles beter dan dat.
Roemer (Römer?) is gek. Wil Mao als informateur en een kabinet zonder Rutte. Waarschijnlijk ook Cohen als MP. Gek zeg ik je, GEK!
Verrassend!
@gentle giant | 07-09-10 | 11:55
Leuke reactie op Anja:
"Smerig links wijf, we komen wel terug. Links houdt het nooit lang uit. Lang leve de PVV.
Lieve groetjes,
Mick
Reactie door Mick the dick vrijdag 3 september 2010 @ 21.55"
Wat een arrogante vent is die Roemer toch. SP heeft 10 zetels verloren, CDA 20, PvdA 3 en Groenlinks heeft maar 3 gewonnen. Waarom denkt hij toch dat deze coalitie gewenst is? Hulde aan het rechtse kabinet!
Zet 'm op, Geert!!
DRAAIKONT ALERT! Wat een kneus. Nog erger dan het PvdA.
O ja, Frits - ultieme reden om NRC-abo op te zeggen - Abrahams: eat your heart out.
even behoorlijk OFF topic maar ik vraag me toch iets af
waarom is er op heel Geenstijl nog niks te vinden is over de STAKING die er bij de Telegraaf aan zit te komen...
kom op jongens... als onderdeel van de Telegraaf lekker staken omdat jullie niet willen dat je bonus wordt afgepakt...
er is niets zo veranderlijk als wilders, als je mee wilt doen moet je in de regering gaan en niet vanaf de zijlijn zitten blaffen dat heeft hij al lang genoeg gedaan.
Superultratoppie!
Het blondje gaat zaterdag nog een speech houden in het New Yorkse, daarna zal ie wel weer wat vrienden kwijt zijn.
Lach of ik schiet show
Vogelbeest | 07-09-10 | 11:58
Geen geld meer naar Onrendabelen Vervoer.
Lijkt me geen goed idee. Straks komen al die onrendabelen met hun 8e hands rammelbakken de snelwegen onveilig maken.
Oh wat zal Femke en Alex flippen vandaag tijdens het debat *snacks halen gaat*
The Russian | 07-09-10 | 11:59
Als ze maar geen miskraam krijgt van de opwinding.
"Greet1" kompt er gewoon? Rutte-Verhagen 1 toch?
Waar doen die linkse CDA'ers toch zo moeilijk over? Geert geeft alleen maar een beetje gedoogsteun. En in ruil voor die situatie krijgen de CDA'ers veel onverdiend regeringspluche, en voorkomen ze een samenwerking met die linkse miljardenvretende hobbyclub PvdA. En ze mogen in het buitenland uitleggen dat die PVV helemaal niet zo kwaad is als ze al jaren lang rondroeptoeteren.
Nu moet er dus ook een gedoogakkoord gesloten worden met de SGP. En wat zal daar in komen te staan? Abortus en euthanasie verboten, verplicht ochtendgebed op openbare scholen en vrouwen die verplicht zwarte kousen moeten dragen op straffe van steniging?
The Grim Reaper is back.
*bier een nootjes pakt & er eens lekker voor gaat zitten*
Hahaha die bek van Femke toen ze net bij de koningin vandaan kwam en het hoorde... wat kan ze toch lelijk zijn.
An die ARBEIT | 07-09-10 | 11:49
Snap je het nou echt niet?
En van je hela hola houd er de moed maar in...
De poepel die staat koud ole oleeeee (2x)
De poepel die staat koud
De poepel die staat koud
De poepel die staat koud ole oleeeeeeee
Mijn excuses ik kon mijn enthousiasme niet verbergen.
Nou dit wordt weer 1000 comments geraaskal van rechtsch. Dus volgende topic...
Oh wat zal Femke en Alex flippen vandaag tijdens het debat *snacks halen gaat*
Dag verschrikkelijke eikel van een cohen, trut halsema, prins carnaval en botox eikeltje van d66.
Geert welkom terug, en nu doorgaan gvd!
Greet is de zus van Geert denk ik.
Het gaat gebeuren!
Geen geld meer naar Onrendabelen Vervoer.
Einde subsidie publieke omroep
Einde subsidie milieuterroristen
Einde subsidie multiculturele stichtingen
Alleen nog import van hoogopgeleiden voor knelpuntberoepen. Stop import kanslozen.
Verbreding snelwegen.
Uitbreiding Schiphol.
Stimulering technisch onderwijs en wetenschappelijk onderzoek.
*Nog even verder dromen gaat*
Mooi, nu zo snel mogelijk de grenzen dicht voor kansarme immigranten.
Ik denk dat Wilders wel kan ophouden, Ferry. #bigi
Dat hadden de spinners bij CDA vast niet verwacht.
Maar even serieus, een VVD-CDA kabinet met steun van de PVV doet toch helemaal geen recht aan de uitslag ? Waarom geen VVD-PVV met steun van het CDA ? Lijkt mij logischer en rechtvaardiger. En laat Geert idd maar eens zien hoe hij het dan gaat aanpakken.
Bigi Bana Boy | 07-09-10 | 11:54
*knipoogt*
YES!!
anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2010/09/03...
@Bigi Bana Boy | 07-09-10 | 11:54
verdraaid. Nah, vandaag is mijn dag in ieder geval goed.
kutbuitenlanders terug naar limboland
Greet ? Wie is dat nu weer?
Of Greet gaat door met het slopen van CDA... Nog één genadeklap en CDA valt uit elkaar...
Hieperdepiep! Hoera!!!
An die ARBEIT | 07-09-10 | 11:51
De VVD verkwanselt haar principes daar juist helemaal niet mee. Het is een zeer slimme ruil: Eén puntje opgeven, het verder versoepelen van regelingen, voor de steun van de meest stabiele partij in de Kamer. Een partij die niet eens iets hoeft te ondertekenen daarvoor, omdat zij zich nog aan hun woord houden en naast het Christelijke deel in hun programma volledig rechts geörienteerd zijn.
Dat kan ik met de beste wil van de wereld niet het verkwanselen van principes noemen.
repulse | 07-09-10 | 11:53
Precies. QED.
Drs_J | 07-09-10 | 11:51
Daar staat tegenover dat rechtsmensen de laatste 30 jaar al iedere dag een kudtdag hebben. Ze heten niet voor niets maatschappelijk teleurgestelden.
Bigi stelt zich keihard op, Twan. Wilders gaat het moeilijk krijgen!
Als Pechtold geen kamerdebat had aangevraagd, was Klink gisteren nog niet eens opgestapt. Dankjewel Pechtold!
Bigi Bana Boy | 07-09-10 | 11:52
Doe je toch ook al jaren?
Hulde aan Barbatruuk! | 07-09-10 | 11:47
Geert ! Wat heb je gedronken gisterenavond ? We moeten stemmen !
Wilders moet in de regering. De oppositieleider uithangen terwijl het kabinet keiharde onpopulaire maatregelen moet gaan nemen, is een té comfortabele positie voor hem. Daar voor hebben niet op Geert gestemd. Laat de PVV maar eens zien hoe ze de problemen gaan aanpakken. Lekker makkelijke dingen schreeuwen kan ik ook.
@The Evil One | 07-09-10 | 11:50
Het is nog te vroeg voor Ferry. Om erin te komen leest hij mee op GS.
@winterpeen | 07-09-10 | 11:49
We? En wat doe jij er aan dan?
Trouwens ook geen probleem er mee dat de VDD haar principes gaat verkwanselen om maar de steun van de SGP te krijgen?
Wat zullen die linkse figuren een kudt dag hebben. Eerst vanochtend door de regen naar de bushalte. Bus te laat vanwege de regen, en overvol. Stinkende SP-ers, GL-ers en PvdA-ers her-en-der in het gangpad. Trein gemist. Te laat op kantoor. En dan..
Het nieuws dat rechts een doorstart gaat maken.
Prettige wedstrijd prutsers...!
Greet is een draaikont en windvaan in 1 persoon.
Lewis Lewinsky | 07-09-10 | 11:49
Bij Cohen in zijn kantoor onder tafel bedoel je?
Het plaatje van Geert staat ondersteboven.
@Brusselmans: Geweldig geschgreven en lol@pica. Complimenten!
Nee. Ik zit op GS, Twan.
Greet 1, dus met de VVD, met steun van de SGP?
Weer een voorbeeld dat principes er niet toe doen in de politiek...
Ben je op je post, Ferry?
We gaan links Nederland helemaal gek maken.
Ehm? En nu zeker weer twee keer de onderhandelingen afbreken om de overige dissidenten, binnen het cda, te wippen?
.
Onderhandelingen waren op een haar na afgerond, alles beter dan weer een maand moeten wachten, dat dan weer wel.
De beuk er in.
@sambalbaj | 07-09-10 | 11:44
@herodus | 07-09-10 | 11:44
Wilders heeft een rekenmachine.
Met Klink in de Kamer en nog twee dissidenten was de verhouding rechts/links: 75/75.
.
Nu Klink weg is, is er weer een rechtse meerderheid.
.
Wilders onderhandelt alleen over Rechts als rechts een kamermeerderheid heeft. Dat kun je raar vinden, maar dan begrijp je het niet helemaal.
Zit te wachten totdat de Joop reaguurders weer in grote getale neerstrijken op GS en speciaal dit topic.
Ik kan begrijpen dat hij de onderhandelingen stopte door Klink. Best vervelend om iemand zo over je te zien schrijven als hij weken naast je heeft gezeten.
Ik kan ook begrijpen dat hij de onderhandelingen wil hervatten nu Klink uit beeld is.
Het is echter allemaal niet zo slim gespeeld. Dit neigt naar draaien, en links zal hem naar alle waarschijnlijkheid flink het vuur aan de schenen leggen. Als hij écht zo graag mee wilde regeren en beslissen, dan had hij de onderhandelingen door laten gaan. Nu lijkt de PVV de instabiele draaipartij. Dat is jammer.
En maar goed ook, ook Wilders kan natuurlijk die 1,4mln stemmerts niet negeren. Dikke vinger naar plofkop Roemer met zijn linksche ideeënbus.
Mooi hoe hij eerst Klink wipt, dat Bea aan het werk zet en van de regie weer volledig overneemt. Vent is echt geniaal (en dienovereenkomstig geflipt natuurlijk).
goed goed
Inderdaad geniale zet van Wilders. Het CDA heeft Klink opgeruimd, de weg ligt open.
Het blijft geen feest hè, ex-jarige job.
Handjes uit de mouwen nu!
Ja hoor daar gaat weer een maandje blah blah blah van start. Ben benieuwd hoe lang greet het nou weer volhoudt. Dit wordt weer genieten mwoehaahaa.
bevestigT
Wat een master move van Greet. Die glimlach op het gezicht van Halsema en Cohen zal nu wel weg zijn.
Lekker stabiel.
Laat het rechtse kabinet er alsjeblieft komen zodat de ogen van de meelopers van Geert eindelijk eens open gaan. Ook HIJ gaat het niet veranderen, wordt vervolgens hard afgestraft tot de volgende blaaskaak opstaat en de meute daar weer achteraan hobbelt....
Hell yeah! GW +1
Die Geert Wilders weet ook niet wat hij wil, die is zo labiel als een manderijntje uit Marrokko !!
kan iemand even Cohen in beeld brengen en vragen om een reactie
POWNED
Wilders lijkt wel een echte PVDA draaikont.
Volkskrant bevestigd het nu ook.
www.volkskrant.nl/binnenland/article14...
Tjonge jonge jonge jonge jonge, wat heb ik in tijden niet zeau gelachen tjonge jonge jonge jonge X 1000000....
"Greet"?
"onverwrikbaar"?
Enkele reis 10 voor taal.
Mooi bommetje van Geert zo vlak voor het debat, dat gaat lachen worden.
Kom op zeg he, Ik ben wel blij dat er nu alsnog mogelijk een rechtse coalitie komt en niet zo'n belastingverhogende linkse ruk coalitie, maar dit gaat echt nergens over. Niet, wel, niet en nu weer wel?
Draaikont.. Weer een paar dagen verpest om niets.. Naja, laat Bruin 1 er maar van komen, is toch zo geploft en zijn we van dr vanaf
abgeserveert +1
Geert wilde gewoon een dagje vrij hebben op zn verjaardag
Wil terug != is terug. Maar hopen mag natuurlijk...
Traantje weg pinkt......
zo , laat de champagne maar komen
Logisch toch, die irritante eigenwijze Flakkeënaar met z'n sprookjesboek is weg dus verder met Roomse Maxime dan maar.
Dat "three strikes and you're out" idee van Roemer is trouwens wel ok, zou ik overnemen, 3 keer veroordeeld voor hetzelfde vergrijp = 20 jaar cel, is beter te verkopen dan paspoort afpakken want daar krijgen mensen uit het na-oorlogse Godwin verzet altijd vee-wagons naar het oosten associaties bij, gratis Evil tip, you GO GEERT!!!
-weggejorist-
Gisteren zal Trix hem ook wel toe hebben gesproken (met de mond vol vlaai).
Nou die laatste 2 dissidenten nog uit de CDA fractie flikkeren en Geert 1 is een feit!
Laat hem dan ook gelijk wat ministerposten krijgen, dan ben ik als linkse hond helemaal voor. Dat lafbekkerige gedoe onder de noemer gedogen en dan gewoon lekker in het rond blijven roepen zitten alleen de dorpsgekken en zure kleinburgers op te wachten.
Ventje Pech wéér voor jan l*l naar Bea geweest en vanmiddag staan ze allemaal voor joker de debatteren, fijn!
Wilders is een TOP strateeg,dat je ut maar weet!
Hehe.. fuk joe Emile Roemer..
Mooi. Nu Klink weg is zal er weinig meer in de weg staan.
Dat draaien heeft hij in elk geval wel goed onder de knie.
JAAAAAAAA! Gelukkig komt die blonde clown bij zinnen. Geert had de sluetel in handen en opent kennelijk weer de deur. Mooi. Nederland heeft een rechts kabinet nodig. En nu netjes meepraten en niet meteen overal korans gaan verbranden, Geert. Eerst bezuinigen, dan geld verdienen en in the meantime criminele riffers hun Nederlandse paspoort trachten af te pakken. Dat is de volgorde.
Huh? Het vertrouwen was toch weg?
ha ha fantastisch dit verzin je niet, hoe laat is het debat?
Greetje?
Drie keer naar rechts draaien en je eindigt links...
Frederik Vijf | 07-09-10 | 11:36
LOL @poepschep.
En zo hoort het.
Zat er dik in. Ab is weg en Geert wil Maxime wel weer even onder den ballen kietelen om te zien of die andere 2 er nog uitgeschopt kunnen worden..
Ach gut, nu heeft Job Cohen wéér voor niets een mediapresentatie va formaat gegeven!
-weggejorist-
Okeeeeee dan. WTF. Lekker onduidelijk dit.
@Sanglier | 07-09-10 | 11:34 : Roemer moet maar weer terug naar zijn poepschep. Man valt gewoon in het niets bij alles.
Mooi mooi mooi, kom maar op met die kerncentrales, bredere en meer snelwegen en minder subsidies.
Ah de grote wisseltruc.
komt het toch nog goed....
Prima toch, eerste 2 dates had het CDA een vieze puist op het gezicht in de vorm van Klink. Die is nu uitgeknepen... en het is nu tijd om te zoenen.
volgende week op het bordes +1
Mooi zo, backstabber Klink opgerot. Nu die twee andere nog en we kunnen aan het werk. Zal tijd worden.
Balen voor Roemer en zijn linkste kornuiten
Wiehoe!
Klink weg, Geert trug
Dat kan niet want Roemer wil een linksch kabinet.
-weggejorist-
REAGEER OOK