Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geert I nu al dood! CDA trekt zich terug

geertidoei.pngBrekend nieuws van de Belgische kwaliteitskrant De Standaard! Terwijl wij gisteren met z'n allen naar een dichte deur zaten te staren tekende de altijd alerte Vloamingen gewoon de ontknoping van het politieke drama van 2010 op: het CDA heeft zich teruggetrokken uit de onderhandelingen (mirror) en maakt daarmee 'een einde aan de droom van Wilders'. Frits Wester weet het nog niet maar voor De Standaard is het heel duidelijk. Ab Klink was gewoon tè geïrriteerd geraakt door enkele 'stekelige opmerkingen' van Geert dat hij het niet meer zag zitten. Het urenlange overleg van gisterenavond zou de boel eigenlijk moeten sussen maar dit is, helaas helaas, niet gelukt: "Uiteindelijk heeft de interne verdeeldheid bij het CDA de christen-democraten laten beslissen dat het beter was om de boeken te sluiten. Verhagen verhuist nu voor een tijdje naar de koelkast. Hij heeft zich zover gewaagd en zoveel CDAers tegen de haren gestreken, dat hij beter even uit de belangstelling blijft. Twaalf weken na de parlementsverkiezingen, moeten de onderhandelaars van nul af aan beginnen." Politiek24, kom er maar in!

Reaguursels

Inloggen

CDA maakt een einde aan de droom en de start van Wilders

Er was eens | 02-09-10 | 00:20

PDFalert!
De brief van klink aan verhagen.
content3q.omroep.nl/87fa2d5504733e920c...

lees pagina 3 even... het congres van t cda zou volgens plan een wassen neus worden. ....
Gelukkig maar dat klink niet meer meedoet. 76 - 6 minimaal op t moment.

en @ prof. essers.
thomas ross nablaten is natuurijk wel heel erg leuk als aluhoedjesmens maar verde niet serieus te nemen.

2emeREP | 01-09-10 | 21:39

waarom is Lubbers als blad aan de boom omgedraaid? Bea zit hierachter,
zij is duidelijke geen fan van de PVV en omgekeerd heeft de PVV
niet veel op met Oranje.In het Nederlandse systeem van elitocratie
staat Bea aan de top van de baantjespyramide, als je haar tegen je hebt
kan je de benoeming voor leuke matsbaantjes wel vergeten, en daarmee
heeft ze al dit soort politici in de zak. Lang leve de Republiek !

prof.essers | 01-09-10 | 20:36

La Vie, Anglais muts!

La Vie En Rose | 01-09-10 | 19:07

[email protected] | 01-09-10 | 18:13
Merci beaucoup et Santé!

ecologiste | 01-09-10 | 18:36
Mais bien sûr j'aime lion, mais vous aussi vous le savez. Et Merci à la belle chanson anglais. ;)
(pff, hoop dat mijn Frans er mee door kan)

La Vie En Rose | 01-09-10 | 18:59

... redactrice.....

*ahum*

Leo* | 01-09-10 | 18:53

de directeur | 01-09-10 | 16:57
Nee, niet tussen katholieken en protestanten, maar tussen fatsoenlijken en onfatsoenlijken, dwars door de facties heen. katholieke en protestante conservatieven vinden elkaar blindelings als het om het verdedigen van macht en privileges gaat.

Schoorsteenveger | 01-09-10 | 18:42

@ La Vie En Rose | 01-09-10 | 17:55
Rosie,
het aantal van 5 zetels vind ik nou net een aantal waarvan je zegt; "wegjorissen of niet"
Ze vertegenwoordigen wel een bepaalde bevolkingsgroep, dat vind ik heel wat anders dan de PvdD of en TON bijvoorbeeld.
Maar het is voor mij een twijfelgevalletje heur!

Leuk! We bevinden ons dezelfde lijn ;)
*wijntje aanbiedt om te proosten*

Maar waarom uberhaupt op partijen stemmen? Als we bij de verkiezingen nu gewoon eens een referendumlijst met partijpunten voorgeschoteld zouden krijgen?
Dat zijn er in verkiezingstijd hoogstens een stuk of tien.
Gewoon i.pv. 1 hokje rood te kleuren bij tien punten voor / tegen of onthouding stemmen en de partijen die de uitkomst waar willen maken laten regeren.
Eventuele tussentijds opduikende problemen kun je altijd via een referendum weer aan het volk ter beoordeling voorleggen.
Democratie ten top.

shindai | 01-09-10 | 18:07

@[email protected] | 01-09-10 | 15:45
Waarom twijfel je over de CU, die hebben toch ook maar 5? zetels?
Verder ben ik het met je eens!

@La Vie En Rose | 01-09-10 | 16:43
- te

@bartjeb1989 | 01-09-10 | 16:57
dom antwoord.;)

[email protected] | 01-09-10 | 16:58
We zijn het weer eens!;)

La Vie En Rose | 01-09-10 | 17:55

die herverkiezingen komen wel hoor, nog even wachten...

Modder Neetjer | 01-09-10 | 17:54

Op de voorpagina van het NRC vandaag, over Klink: ''Als directeur van het Wetenschappelijk Instituut van het CDA was hij bepalend voor het hervormingsbeleid van premier Balkenende en de huidige rechtse koers van de partij. Als minister liet hij ook zien dat hij meer een denker dan een machtspoliticus is, een man is van de vergezichten, de analytische verbanden. Niet altijd strategisch. „Ik zou hem nooit als fractievoorzitter kiezen”, zegt iemand die met hem heeft gewerkt. „Hij is te inhoudelijk. Als fractievoorzitter moet je ook zonder al te veel verstand van zaken meningen verkondigen in de Tweede Kamer.” ''

Te inhoudelijk? Zijn we gek geworden met z'n allen?

WeesFatsoenlijk | 01-09-10 | 17:17

Eén reële meerderheid van 4 partijen is nog niet onderzocht: PvdA, CDA, SP en GL. De Roemer-variant. Voordat er nieuwe verkiezingen komen, moet eerst deze onderzocht worden. Het is helemaal niet zo dat de grootste partij altijd in de regering komt, de PvdA kwam ook als grootste partij in de oppositie tijdens het kabinet van Agt. Rechts heeft bovendien helemaal geen meerderheid in het parlement.

lauwebal | 01-09-10 | 17:14

en euh, geloof en politiek gaat niet samen, nieuw verkiezingspunt voor alle partijen, het verbannen van geloofs partijen..

OomAgentFactcheck. | 01-09-10 | 17:10

@ bartjeb1989 | 01-09-10 | 16:57
er wordt gevraagd aan je om je eerder geposte reaguursel te beantwoorden of uit te leggen.
Is dat zo'n moeilijke vraag?

@ La Vie En Rose | 01-09-10 | 16:43
'Peggolt'
lol!
Die persoon is inderdaad ook maar een roeptoeter met twijfelachtige democratische inhoud.

waarom vragen we het niet even aan die octopus...(wat was zijn naam ook alweer).... ow ja... Paul.. die weet vast wel wat er gaat gebeuren

debje | 01-09-10 | 16:58

La Vie En Rose | 01-09-10 | 16:43
Waarom dat dom is? Waar gaat deze hele topic over?

bartjeb1989 | 01-09-10 | 16:57

Een bitch fight tussen de protestanten en katholieken binnen het CDA, dat is het probleem. Kwestie van twee stromingen en twee meningen over hoe het nu verder moet met de partij. De protestante Klink tegen de roomse Verhagen die beiden een compleet verschillende achterban vertegenwoordigen met als storende factoren een aantal fossiele "orakels" die deze breuk teniet willen doen maar het tegenovergestelde gaan bereiken op deze wijze.

de directeur | 01-09-10 | 16:57

alle CDA prominenten verbannen naar rottumerplaat aub.
stelletje amateurs en carriere politici word er gif groen van.

OomAgentFactcheck. | 01-09-10 | 16:55

TM | 01-09-10 | 16:20
Sommige mensen zijn er erg trots op dat ze op een democratische splinterpartij als
D66 te hebben gestemd, wiens voorman Peggolt een democratisch gekozen partij buitensluit. En dat niet alleen, maar die voorman maakt zich aan hetzelfde populisme schuldig als hij Wilders verwijt en ook wb haatzaaien doet hij niet voor Wilders onder. Zo lekker het voortdurend herhalen van die uit de context gehaalde oneliners. En de mensen die op de PVV hebben gestemd zijn allemaal moslimhaters, mensen die niet tegen vreemde geuren in hun portiek kunnen, maar alleen van spruitjeslucht houden.

Laat ik nu denken dat dàt er de oorzaak van is, dat D66 daardoor veel zetels heeft verloren en dus een splinterpartij is en zal blijven met hun niet aansprekende programma en kereltje Peggolt.

bartjeb1989 | 01-09-10 | 16:14
Waarom?

La Vie En Rose | 01-09-10 | 16:43

TM | 01-09-10 | 16:20
Je suggereert dat er een duidelijk onderscheid te maken is tussen zaken waar de politiek wel wat over te zeggen heeft en zaken waar de politiek niets over te zeggen heeft. Dat is nog maar te bezien. Voorts zijn zaken die 'duidelijk en helder' zijn meestal ingebed in een wereldbeeld en in een mensbeeld en zijn ze plots niet meer zo duidelijk en helder als dat wereldbeeld of mensbeeld wijzigt. Zorg voor ouderen en pensioenrechten stoelen bijvoorbeeld op een vooral socialistische ethiek.

Schoorsteenveger | 01-09-10 | 16:32

@ TM | 01-09-10 | 16:20
dat probleem van double en triple postings lijkt me echt een probleem aan jouw zijde, ik zie het hier vrijwel nooit (wel op spitsnieuws).

Als we nou het vlaamse deel van België nu eens bij NL trekken en t Waalse deel naar Frankrijk sturen dan kunnen we het verkiezingsprobleem in beide landen oplossen!
En dat CDA? Kan dat niet bij wet worden verboden of zo?

lilluke halve hoan | 01-09-10 | 16:26

@[email protected] | 01-09-10 | 16:07 : Lees een van mijn laatste postings maar na; dit probleem heb ik vaak op deze site. Automagische dubbel en zelfs triple postings terwijl alle andere sites prima werken.

Heb het een aantal malen gemeld aan de heren van GS maar die hebben het blijkbaar te druk met geld verdienen en hobby-projectjes opzetten om naar het probleem te kijken.

@Schoorsteenveger | 01-09-10 | 16:05 : Maar over welke zaken zegt men dat, DAT vind ik veel interessanter. Kijk; als men zegt 'wij willen meer geld voor bejaarden en de pensioen leeftijd blijft 65' zoals Wilders/PVV dan vind ik dat duidelijk en helder, en het is inderdaad een zaak die we collectief - dus via de Staat - moeten regelen. Zodra - bijvoorbeeld - Wilders/PVV gaat lopen te mekkeren dat er een verbod op coffeeshops moet komen bemoeit hij zich met zaken waar hij geen ruk mee te maken heeft. Zo'n beslissing is hoogstens een zaak van de lokale politiek, de gemeenteraad beslist daar zelf wel over, daar heeft men geen sukkels uit Den Haag voor nodig.

Als zo'n zij-hemd van het CDA deze ondergetekende atheist probeert te vertellen dat abortus een zonde is en tegen de wil van de Heer, dan dondert zo'n politicus dus Kerk en Staat op 1 hoop en dan wordt ik pislink.

Je hebt dus gelijk in je observatie, maar ik kijk heel erg naar *waarover* de politiek iets te zeggen wil hebben en probeer daar een duidelijke scheiding in aan te brengen.

En onder andere daarom stem ik op die democratische splinter partij... :)

TM | 01-09-10 | 16:20

iatocaun | 01-09-10 | 16:18
LOL!
dat zou dan weer een voordeel zijn.
;)

Als het nu een bananenrepubliek wordt, krijgen we dan ook beter weer ?

iatocaun | 01-09-10 | 16:18

LocalMuppet | 01-09-10 | 16:10
Dom dom dom!

bartjeb1989 | 01-09-10 | 16:14

@ Wim-Lex | 01-09-10 | 13:25
Correct, maar ik heb het gevoel dat de PVV mijn stem beter kan gebruiken. Daarnaast twijfelde ik vorige keer al tussen VVD en PVV. Dus vandaar.

LocalMuppet | 01-09-10 | 16:10

@ TM | 01-09-10 | 16:04

blijft je 'post' knop hangen?
of wil je je standpunt graag herhalen?
;)

TM | 01-09-10 | 16:00
Elke politieke partij zegt "De wereld is zus, maar zou volgens ons eigenlijk zo moeten zijn. Bent u dat met ons eens, stem dan op ons."

Schoorsteenveger | 01-09-10 | 16:05

@bartjeb1989 | 01-09-10 | 15:57 : Ja! En volgens mij maakt de partij waar ik op heb gestemd(D66) dus gewoon die keuze: NIET met Wilders in zee. Daar kun jij het niet mee eens zijn maar het is wel kristal-helder lijkt mij.

@[email protected] | 01-09-10 | 15:57 : Als je wat verder kijkt(D66 bestaat uiteraard al sinds 1966) dan kun je wel degelijk een lijst met zaken opnoemen waar D66 de absolute voortrekkersrol in heeft gespeeld; Recht op abortus, de Pil van Drion(a.k.a. vrijwillige euthanasie), het zijn maar een paar zaken die zonder D66 niet waren gerealiseerd.

Maar goed; het lijkt me te ver gaan om hier 'Den Geschiedenis Der Democraten 66' te gaan neerzetten. :)

TM | 01-09-10 | 16:04

@bartjeb1989 | 01-09-10 | 15:57 : Ja! En volgens mij maakt de partij waar ik op heb gestemd(D66) dus gewoon die keuze: NIET met Wilders in zee. Daar kun jij het niet mee eens zijn maar het is wel kristal-helder lijkt mij.

@[email protected] | 01-09-10 | 15:57 : Als je wat verder kijkt(D66 bestaat uiteraard al sinds 1966) dan kun je wel degelijk een lijst met zaken opnoemen waar D66 de absolute voortrekkersrol in heeft gespeeld; Recht op abortus, de Pil van Drion(a.k.a. vrijwillige euthanasie), het zijn maar een paar zaken die zonder D66 niet waren gerealiseerd.

Maar goed; het lijkt me te ver gaan om hier 'Den Geschiedenis Der Democraten 66' te gaan neerzetten. :)

TM | 01-09-10 | 16:04

@bartjeb1989 | 01-09-10 | 15:57 : Ja! En volgens mij maakt de partij waar ik op heb gestemd(D66) dus gewoon die keuze: NIET met Wilders in zee. Daar kun jij het niet mee eens zijn maar het is wel kristal-helder lijkt mij.

@[email protected] | 01-09-10 | 15:57 : Als je wat verder kijkt(D66 bestaat uiteraard al sinds 1966) dan kun je wel degelijk een lijst met zaken opnoemen waar D66 de absolute voortrekkersrol in heeft gespeeld; Recht op abortus, de Pil van Drion(a.k.a. vrijwillige euthanasie), het zijn maar een paar zaken die zonder D66 niet waren gerealiseerd.

Maar goed; het lijkt me te ver gaan om hier 'Den Geschiedenis Der Democraten 66' te gaan neerzetten. :)

TM | 01-09-10 | 16:03

@ TM | 01-09-10 | 15:56
Wellicht zouden het 8 zetels moeten zijn, pin me niet vast op die ene uitspraak.

Mijn punt is dat splinterpartijen niets bijdragen aan de Tweede Kamer, deze splinterpartijen zorgen eerder voor onrust en een instabieler klimaat in de Tweede Kamer. Daarnaast huisvest de Tweede Kamer een volksvertegenwoordiging, dus wat de Partij van de Dieren daar te zoeken heeft is mij sowieso al een raadsel.
Deze ontwikkeling is niet goed, om er maar eens een old skool gezegde tegen aan te gooien; 'schoenmaker, blijf bij je leest'

@Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:55 : Zoals ik al zei; ik wil Ethiek niet eens binnen een straatlengte afstand van de politiek zien. Behalve politieke ethiek en die is nergens anders op toepasbaar dus die is buiten Den Haag ongevaarlijk.

Politieke ethiek : Een politicus mag geen geld of diensten aannemen van andere partijen omdat hij of zij zich daardoor kwetsbaar en beinvloedbaar maakt. Prima verder, geen probleem mee.

Ethiek : Is abortus ethisch verantwoord? Please stay away Mr. Wilders, Mr. Verhangen, Mr. Pechtold, want daar zijn jullie niet voor aangesteld.

TM | 01-09-10 | 16:00

@Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:55 : Zoals ik al zei; ik wil Ethiek niet eens binnen een straatlengte afstand van de politiek zien. Behalve politieke ethiek en die is nergens anders op toepasbaar dus die is buiten Den Haag ongevaarlijk.

Politieke ethiek : Een politicus mag geen geld of diensten aannemen van andere partijen omdat hij of zij zich daardoor kwetsbaar en beinvloedbaar maakt. Prima verder, geen probleem mee.

Ethiek : Is abortus ethisch verantwoord? Please stay away Mr. Wilders, Mr. Verhangen, Mr. Pechtold, want daar zijn jullie niet voor aangesteld.

TM | 01-09-10 | 16:00

@Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:55 : Zoals ik al zei; ik wil Ethiek niet eens binnen een straatlengte afstand van de politiek zien. Behalve politieke ethiek en die is nergens anders op toepasbaar dus die is buiten Den Haag ongevaarlijk.

Politieke ethiek : Een politicus mag geen geld of diensten aannemen van andere partijen omdat hij of zij zich daardoor kwetsbaar en beinvloedbaar maakt. Prima verder, geen probleem mee.

Ethiek : Is abortus ethisch verantwoord? Please stay away Mr. Wilders, Mr. Verhangen, Mr. Pechtold, want daar zijn jullie niet voor aangesteld.

TM | 01-09-10 | 16:00

@ TM | 01-09-10 | 15:45

1) ja, je vroeg er om, dus je krijgt 'm.
Maar laten we eerlijk zijn, wat voor een goeds heeft D'66 ons de laatste jaren gebracht? Het project gekozen burgemeester vond ik een goed initiatief, maar faalde hopeloos. Met als einde dat Tom de Graaff de burgemeester's post in Nijmegen pakte.

2) tot nu toe is er geen enkele coalitie gevormd, dat geeft al direct aan dat de verwachting tot haalbaarheid zoals jij aangeeft niet vanzelfsprekend is.
Het lijkt soms net wel een schoolplein als men teams moet vormen voor een trefbalwedstrijd. 'Nee, ik wil niet met jou, ik wel met haar'
En die gehele poppenkast vind ik werkelijk beschamend.

En je kaart het al aan; religie. Als er geen religie zou zijn, zou het leven een stuk aangenamer zijn voor iedereen en zou iedereen ook gelijkwaardig zijn, i.p.v. zich blind laten leiden door een gedachtengoed van een fictief schepsel.

Overigens, dat een partij eens druk gaat leggen bij de vaste elitekliek werd tijd. Keuzes maken is wat Nederland nu nodig heeft. De praktijk is echter geweest 'pappen& nathouden en gedogen (met als resultaat een onveiligere en hardere maatschappij), en laat dat nou exact de reden zijn waarom zich de huidige toestanden voordoen bij de vorming van een coalitie.

TM | 01-09-10 | 15:45
"Dat gehuil over 'niet met de PVV regeren' komt omdat de PVV de andere partijen dwingt(!) tot het maken van enkele keuzes."
De PVV is precies hetzelfde als LPF.
Alleen deed Pim Fortuijn het met een wat vriendelijkere manier proberen duidelijk te maken. Wilders doet het op de harde manier.

bartjeb1989 | 01-09-10 | 15:57

@[email protected] | 01-09-10 | 15:45 : "mijn insteek zal in ieder geval zijn dat een nieuwe partij minstens over 10 zetels dient te beschikken voordat het kan toetreden tot 2e kamer. Dan ben je af van die luizen in de pels."

Sorry maar dat is een halve dictatuur die je daar schets. 10 zetels van de 150 = 6,2 % van de stemmers. Als die stemmers ook nog een afspiegeling zijn van de gehele bevolking dan komen 10 zetels uit op meer dan 1 miljoen mensen.

Jouw 'voorstel' zou dus betekenen dat als er pak em beet 800.000 mensen zijn die achter een partij staan, die partij alsnog niet mag meedoen in de Kamer. Je zet lijkt mij niet zomaar 800.000 mensen buiten spel.

TM | 01-09-10 | 15:56

@[email protected] | 01-09-10 | 15:45 : "mijn insteek zal in ieder geval zijn dat een nieuwe partij minstens over 10 zetels dient te beschikken voordat het kan toetreden tot 2e kamer. Dan ben je af van die luizen in de pels."

Sorry maar dat is een halve dictatuur die je daar schets. 10 zetels van de 150 = 6,2 % van de stemmers. Als die stemmers ook nog een afspiegeling zijn van de gehele bevolking dan komen 10 zetels uit op meer dan 1 miljoen mensen.

Jouw 'voorstel' zou dus betekenen dat als er pak em beet 800.000 mensen zijn die achter een partij staan, die partij alsnog niet mag meedoen in de Kamer. Je zet lijkt mij niet zomaar 800.000 mensen buiten spel.

TM | 01-09-10 | 15:56

@[email protected] | 01-09-10 | 15:45 : "mijn insteek zal in ieder geval zijn dat een nieuwe partij minstens over 10 zetels dient te beschikken voordat het kan toetreden tot 2e kamer. Dan ben je af van die luizen in de pels."

Sorry maar dat is een halve dictatuur die je daar schets. 10 zetels van de 150 = 6,2 % van de stemmers. Als die stemmers ook nog een afspiegeling zijn van de gehele bevolking dan komen 10 zetels uit op meer dan 1 miljoen mensen.

Jouw 'voorstel' zou dus betekenen dat als er pak em beet 800.000 mensen zijn die achter een partij staan, die partij alsnog niet mag meedoen in de Kamer. Je zet lijkt mij niet zomaar 800.000 mensen buiten spel.

TM | 01-09-10 | 15:56

TM | 01-09-10 | 15:48
De politiek heeft zijn macht gebouwd op ethiek. Stemmen op een partij is stemmen op een mensbeeld, een wereldbeeld, een godsbeeld. Dat politieke partijen en politici op alle mogelijke manieren valsspelen en in veel gevallen slechts principes veinzen, daarin geef ik je meteen gelijk. Dat ze onderliggende motieven vaak maskeren met prachtig opgepoetst ethisch gelul, dat ben ik ook met je eens.
Aan ons, kiezers, aan ons, burgers, aan ons, media, aan ons allen om hier de vinger op te houden en te ontmaskeren waar te ontmaskeren valt.
De ethische principes die nu door die 'mastodonten' naar voren worden geschoven vallen slechts voor een klein deel samen met de werkelijke motieven.

Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:55

GODVERDOMME! Gaat het de hele dag goed, komen er weer TriplE Postings te voorschijn. KUT-SITE!

Sorry mensen, kan het ook niet helpen. Zit hier gewoon met de nieuwste versie van FireFox te werken.

TM | 01-09-10 | 15:53

@[email protected] | 01-09-10 | 15:21 : Sorry, lees je opmerking net pas. Die over dat twee partijen stelsel. For the record : de grote reden dat de VS steeds minder bestuurbaar wordt is het feit dat er maar twee grote jongens zijn en er geen enkele kans is dat er meer stromingen politieke invloed krijgen. Dit zelfs ondanks dat gedoe rond de Tea Party Movement en zo. Kijk eens hoe het er in Engeland aan toe ging tot de laatste verkiezingen!

Alsjeblieft geen twee stromen land want dan krijgen wij als burgers helemaal alles door de strot geduwd, en na vier jaar wordt alles weer terug-/om-gedraaid.

TM | 01-09-10 | 15:52

@[email protected] | 01-09-10 | 15:21 : Sorry, lees je opmerking net pas. Die over dat twee partijen stelsel. For the record : de grote reden dat de VS steeds minder bestuurbaar wordt is het feit dat er maar twee grote jongens zijn en er geen enkele kans is dat er meer stromingen politieke invloed krijgen. Dit zelfs ondanks dat gedoe rond de Tea Party Movement en zo. Kijk eens hoe het er in Engeland aan toe ging tot de laatste verkiezingen!

Alsjeblieft geen twee stromen land want dan krijgen wij als burgers helemaal alles door de strot geduwd, en na vier jaar wordt alles weer terug-/om-gedraaid.

TM | 01-09-10 | 15:52

@[email protected] | 01-09-10 | 15:21 : Sorry, lees je opmerking net pas. Die over dat twee partijen stelsel. For the record : de grote reden dat de VS steeds minder bestuurbaar wordt is het feit dat er maar twee grote jongens zijn en er geen enkele kans is dat er meer stromingen politieke invloed krijgen. Dit zelfs ondanks dat gedoe rond de Tea Party Movement en zo. Kijk eens hoe het er in Engeland aan toe ging tot de laatste verkiezingen!

Alsjeblieft geen twee stromen land want dan krijgen wij als burgers helemaal alles door de strot geduwd, en na vier jaar wordt alles weer terug-/om-gedraaid.

TM | 01-09-10 | 15:52

@Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:27 : Als er 1 kant van Nederland is die ik NIET aan politici wil overlaten dan ik dat wel de ethische kant!

TM | 01-09-10 | 15:48

@Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:27 : Als er 1 kant van Nederland is die ik NIET aan politici wil overlaten dan ik dat wel de ethische kant!

TM | 01-09-10 | 15:48

@ La Vie En Rose | 01-09-10 | 15:32
Je hebt gelijk, dat geldt ook voor de SGP.
CU vind ik een twijfelgeval,
mijn insteek zal in ieder geval zijn dat een nieuwe partij minstens over 10 zetels dient te beschikken voordat het kan toetreden tot 2e kamer.
Dan ben je af van die luizen in de pels.

@[email protected] | 01-09-10 | 15:24 : Daar zat ik al op te wachten, op zo'n reaktie. Geeft niet, dat hoort er blijkbaar bij als het om D66 gaat.

@[email protected] | 01-09-10 | 15:30 : Yes, maar ik ga er toch echt nog steeds van uit dat iemand die 24x7 in de politiek bezig is meer weet(hoort te weten) over de haalbaarheid van partij-combinaties dan ik. Zodra ik dat gevoel niet meer heb stem ik niet meer op die partij, simpel zat.

Dat gehuil over 'niet met de PVV regeren' komt omdat de PVV de andere partijen dwingt(!) tot het maken van enkele keuzes. Als het CDA toegeeft dan laat men het gelijkheids beginsel los, niet alle religies zijn dan meer gelijk. En dat *kan* in theorie betekenen dat de Katholieke Kerk op termijn ook als minder(waardig) wordt beschouwd. En dat zou betekenen dat het CDA zijn eigen complete achterban heeft verkocht.

TM | 01-09-10 | 15:45

Betweetert | 01-09-10 | 14:02
Mee eens.
brulkikker | 01-09-10 | 15:18
Daar zit wat in maar wat een vreselijk vooruitzicht.

lanex | 01-09-10 | 15:45

@ Urf | 01-09-10 | 15:31
niet om het een of ander, maar met die uitspraak stuur je vrijwel ook alle moslims het land uit. Die discrimineren Joden, homo's en ongelovigen.
Heb je daar over nagedacht voordat je je reaguursel plempte?

Creatief journaliseren; *alu hoedje op* Net als CNN dat bericht gaf dat de twin towers waren ingestort, nog voor er sprake van was. Later snel weggejorist door CNN. BBC idem.

kitspuit | 01-09-10 | 15:42

@Urf15.31

u gaat vertrekken?... en neemt u dan ook gelijk al die crimineeltjes mee
laat ons nog even weten hoe het bevalt in de cultuur van Mohammet?
doeiii vooringenomen lutser met je weg met ons mentaliteit

deraderendraaien | 01-09-10 | 15:40

Dit is echt zo belachelijk , kunnen we niet gewoon eens een regering krijgen zonder gezeur en gezanik?
Altijd weer hetzelfde gezeur door partijen , die niet open willen staan voor meningen van andere politici en partijen. En dan hard op durven zeggen , dat we in een land wonen met vrijheid van meningsuiting.
Eindelijk een politici en een partij, die nog niet is doodgeschoten en durft te zeggen waar het op staat. En waar een enorme hoeveelheid van de Nederlandse bevolking achter staat. Maar helaas zijn de overige partijen al zo bang geworden voor de samenleving van tegenwoordig , dat zodra er iemand komt die eerlijk durft te zijn , de kop in het zand gestoken word.
Een dikke -1 voor dit land.

bartjeb1989 | 01-09-10 | 15:36

-weggejorist-

poepinonderbroek | 01-09-10 | 15:35

[email protected] | 01-09-10 | 15:21
Hetzelfde geldt overigens ook voor de CU en SGP.
Maar je hebt gelijk w.b. het realiseren van zo'n omslag. Dat wat jij voorstelt is idd minder lastig.

La Vie En Rose | 01-09-10 | 15:32

Wilders heeft zijn hand overspeelt,als hij een paar weken zijn grote mond had gehouden dan was de tegenstand binnen het CDA krachteloos. Nu is het tijd om uit een ander vaatje te tappen, Loesje zei het al "Nederland is vol, alle racisten het land uit".

Urf | 01-09-10 | 15:31

@ TM | 01-09-10 | 15:23
"Ik vind de standpunten en principes van de partij zelfs belangrijker"

Dat is exact mijn punt.
Nooit zal de partij waarop je stemt haar standpunten 100% kunnen doorvoeren om de simpele reden dat geen enkele partij in het Nederlandse partijenstelsel ooit de meerderheid zal gaan halen.
Er zal altijd een coalitie gevormd moeten worden, dan moet je nog maar afwachten of je daar als kiezer blij mee moet zijn. Waarom dan niet kiezen voor coalitie waar je mee kan instemmen?

Je stemt op een partij maar je KRIJGT een coalitie waarop de standpunten van elke partij zijn afgezwakt (meestal) om tot een regeerakkoord te komen.

Daarom snap ik oo niet helemaal de complete hysterie richting de PVV, alsof we een kopvoddentax geïntroduceerd krijgen hier. De PVV zal nooit 100% haar standpunten kunnen doorvoeren, en daarom blijft de PVV een roepende in de woestijn.
Maar goed, de hysterie van die fossielen richting de PVV is een ander verhaal.

@doskabouter | 01-09-10 | 15:23
Een republiek kan zowel democratisch als aristocratisch zijn..

DeChinees | 01-09-10 | 15:27

TM | 01-09-10 | 15:23
Je hebt mogen en mogen. Wat juridisch mag is ethisch gezien soms laakbaar. Je mag niet jokken, maar de wetgeving laat heel veel vormen van liegen toe. Het lijkt me duidelijk wat ik hier bedoel. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als men vindt dat er morele grensen zijn aan wat men mag zeggen, dan kan dat niet enkel gelden voor vrijheid van meningsuiting, dan moet het mutatis mutandis ook gelden voor vrijheid van godsdienst. Iets wat moreel laakbaar is is moreel laakbaar, ook als het door de een of andere God wordt opgehoest.

Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:27

@ Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:12
Bedankt, dat is een visie die het overdenken waard is!

ach-het-zal-wel | 01-09-10 | 15:27

@ TM | 01-09-10 | 15:15
D'66,
de partij van hoog en laag water.
Tsja... daar worden we ook wijzer van.

Democratische verkiezingen zijn zooo anno 1975 Republiek kom er maar in.

doskabouter | 01-09-10 | 15:23

@[email protected] | 01-09-10 | 14:27 : Dat systeem wordt lokaal EN europees al jaren gebruikt. Dat noemen ze naar ik meen 'lijstverbindingen' o.i.d. Zie je opeens de SP samen met GL de lokale verkiezingen in gaan.

Ik denk alleen niet dat ik op een andere partij zou stemmen alleen maar vanwege met wie ze wel en niet willen samenwerken. Ik vind de standpunten en principes van de partij zelfs belangrijker.

@Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:12 : Vrijheid van meningsuiting betekent juist WEL dat je alles mag zeggen. Jij bedoelt denk ik "Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles ook maar MOET zeggen."?

TM | 01-09-10 | 15:23

Désolé, cette page n'est pas disponible actuellement. S'il vous plaît essayer à nouveau plus tard?
(Google vertaling)

menschmeier | 01-09-10 | 15:22

@ La Vie En Rose | 01-09-10 | 15:12
Volledig mee eens.
Een PvdD voegt helemaal niets toe aan het partijenstelsel, en een partij met 2 zetels kun je überhaupt geen partij noemen.

De optie met 2 stromingen vind ik ook een goede optie, maar dat lijkt mij nog lastiger te realiseren binnen Nederland dan bijvoorbeeld het idee wat ik hierboven plempte en/of kiesdrempel verhogen.
Dat vraagt toch om een complete verandering binnen het partijenstelsel.

Al dat gezeur over nieuwe verkiezingen en Wilders die dan groter wordt.
Wilders is slechts een symptoom van een probleem waarvan hij zelf ook onderdeel uitmaakt. Hij gaat geen sodemieter oplossen want het systeem zal weigeren mee te werken. Er zal worden gestoeid met statistieken, cijfers en resultaten. Er zal werkweigering zijn, stakingen, regionaal bestuur dat lak zal hebben en ga zo maar door. Politiek is een business en belanghebbenden zullen iemand als Wilders nooit hun (bron van) inkomen laten afpakken.
Ik zeg: geef Nederland een zo links mogelijk kabinet. Het kan niet links genoeg zijn.
Domme mensen moeten het hardst leren. En niets is meer vergelijkbaar met een keiharde klap voor je kanis terwijl je heerlijk snurkt, dan een zo links mogelijk kabinet die alle bestaande problemen negeert en allerlei nieuwe creëert. Laat bedrijven vluchten naar het buitenland, de werkloosheidscijfers torenhoog worden, aanvragen voor uitkeringen idem, die vervolgens de kosten zo opjagen dat de sterkste schouders nog meer lasten moeten dragen, waardoor nog meer bedrijven het land verlaten etc etc etc. Laat mensen emigreren door de overlast en islamisering zodat alles nog meer verpaupert. Vergeet het Nederland van je illusie. Je kunt nu wel stellen dat je "aan de kant van Nederland" staat, maar Nederland = democratische meerderheid, en de democratische meerderheid heeft Nederland gemaakt wat het nu is.

brulkikker | 01-09-10 | 15:18

@seven | 01-09-10 | 15:02

Ja jôh, zat je maar een beetje op te naaien. SpellingSSnazi vind ik ook wel heerlijk dubbelgodwinnerig.

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 15:17

@ seven | 01-09-10 | 15:08
bij mij (nu even IE) is ie fixed.

Jongens en meisjes kom nou toch! Die combinatie VVD/CDA/'PVV' had 76(!) zetels gehad. Een persoon die om welke reden dan ook dwars gaat liggen en er is helemaal geen kabinet meer.
Wil er hier ook maar IEMAND dat het land op die manier wordt bestuurd? Door een peroxyde hoofd dat de verantwoordelijkheid niet wil dragen, een over-the-hill CDA-er die net zijn partij heeft laten verliezen in de verkiezingen, en een VVD die op dit moment nog aan het bijkomen is van een stuurloze periode(Wilders, Verdonk, noem maar op)?

Volgens mij heerst er hier een beetje een masochistisch sfeertje!

Ik heb natuurlijk makkelijk lullen; D66 is die partij die heeft gezegd dat ze niet met de PVV in zee willen gaan en dat hebben ze tot nog toe - verdomd zeg! - nog volgehouden ook.

TM | 01-09-10 | 15:15

[email protected] | 01-09-10 | 14:27
Dat het kiesstelsel drastisch gewijzigd moet worden ben ik helemaal met je eens.
Laten ze eerst maar eens beginnen met een kiesdrempel in te stellen zodat we van die kleine kudtpartijen af zijn.
Die sluiten zich maar aan bij partijen die het dichtst bij hun idealen staan.

Verder zou je ook nog kunnen denken aan één grote progressieve- en één grote conservatieve partij.
Nu zijn deze 2 stromingen in alle grotere partijen vertegenwoordigd, (hebben allemaal een linkse en rechtse vleugel) waardoor het heel lastig is om een partij links of rechts te noemen. Nu zie je b.v. hoe de linkervleugel van het CDA zich afzet tegen de samenwerking met de PVV.

Ook de PVV kun je niet een rechtse partij noemen als je kijkt naar de sociale standpunten, die toch grote raakvlakken met die van de SP vertonen.

Maar goed, een beetje gefilosofeer, want het zal hier wel nooit gaan veranderen.

La Vie En Rose | 01-09-10 | 15:12

gentle giant | 01-09-10 | 14:11
Het draait allemaal om de vrijheid van godsdienst. De tweespalt in het CDA maakt zichtbaar dat dit artikel weliswaar in onze grondwet is opgenomen, alsof voor iedereen volstrekt duidelijk is wat met die vrijheid wordt bedoeld, maar dat bij nadere beschouwing die vrijheid een uiterst problematische is. Vrijheid van godsdienst is een eufemisme voor de gewapende vrede die in het verleden is getekend tussen de Absolute Waarheid en de Relatieve Waarheid. Een pluriforme samenleving zoals de onze die verschillende religies naast elkaar herbergt moet noodzakelijkerwijs een relativistische houding aannemen ten overstaan van die religies en kan dus geen van de door die religies gekoesterde waarheden als absoluut nemen dan wel als belangrijker of onbelangrijker zien dan die van andere religies. Omgekeerd dienen die religies zich in hun gedrag te onderschikken aan de regels en wetten van de Staat die die pluriforme samenleving overeind houdt.
Dat is eigenlijk een heel rare constructie die wezenlijk instabiel is. De Staat zegt namelijk tegen elke religie afzonderlijk: u kunt wel dénken dat uw geloof u de absolute waarheid brengt, maar u zult deze waarheid niet a priori als bepalend kunnen doen gelden; als uw waarheid botst met onze wetten, dan zult u zich naar die wetten, ook als zijn ze werelds en niet door God gegeven, moeten schikken.
Zo'n constructie gaat goed zolang als beide partijen elkaar een beetje blijven begrijpen, weten te geven en te nemen en ook de kunst verstaan om om de hete brei heen te draaien. Het zijn onafgewerkte zaken, het is eigenlijk een gewapende vrede, het is nooit goed uitgepraat. De Staat zegt eigenlijk geen boodschap aan God's wetten te hebben, terwijl de religie zegt dat God geen boodschap heeft aan wereldlijke wetten.
Met de komst van de Islam wordt deze constructie beproefd als nooit tevoren en wordt de tegenstelling tussen Absolute Waarheid en Relatieve Waarheid verscherpt. Vrijheid van Godsienst heeft, zoals gezegd, nooit betekend dat een godsdienst alle vrijheid heeft om zijn Absolute Waarheid als zodanig uit te gieten over een samenleving en van die samenleving te eisen dat die waarheid ook als zodanig wordt geaccepteerd en gevoeld. Integendeel, de geschiedenis leert dat de religies ondanks die vrijheid van godsdienst hebben moeten leren om in te binden en de ander de vrijheid te gunnen zich andere waarheden of helemáál geen waarheden te permitteren. Aldus hebben de hemelse wetten en de wereldse wetten elkaar in evenwicht kunnen houden. Kwestie van geven en nemen, hier en daar recht lullen wat krom is, privileges in ruil voor inbinden, enzovoorts. Onafgewerkte zaken.
De tweespalt binnen het CDA is het gevecht tussen degenen die beseffen dat vrijheid van godsdienst hard aan een herdefinitie toe is en degenen die ten koste van alles willen voorkomen dat een herdefinitie plaatsvindt. Herdefinitie betekent noodzakelijkerwijs het ter discussie stellen van alle privileges die religies in onze moderne samenleving nog steeds hebben, vrijheden die men niet prijs wil geven.
Als men geen herdefinitie wil, dan moet men ruim afstand tot de PVV bewaren. Dat geeft de PVV alle gelegenheid om die ruimte in te nemen, want de kiezer vindt het ook hoog tijd dat er een herdefinietie plaatsvindt. Vrijheid van meningsuiting, zo wordt ons verteld, betekent niet dat je alles maar mag zeggen. Vrijheid van godsdienst zou dan ook niet mogen betekenen dat je alles maar mag zeggen. Of je al dan niet uit naam van een Allerhoogste een mening uit mag geen verschil meer maken.

Schoorsteenveger | 01-09-10 | 15:12

Het blijft wishful thinking dat het CDA valt en ik word steeds blij gemaakt met een dooie mus als ik de kopjes zie. Ik denk dat ik nog maar even het hek ga verven voordat ik opnieuw kijk of we al bevrijd zijn van die christenhonden.

beerpoes | 01-09-10 | 15:11

Jammer als dat waar is. Had de polarisatie alleen maar groter gemaakt en wat het tenminste weer een beetje spannend geworden in Den Haag. Nu krijgen we weer PVDA en CDA en VVD in de regering. Die lui hebben samen al de laatste 50 jaar geregeerd en kijk waar ze ons gebracht hebben, een soort van bananenrepubliek van zakkenvullers in publieke functies en het uitknijpen van de werkende bevolking.

drenkeling69 | 01-09-10 | 15:09

[email protected] | 01-09-10 | 15:00
Zeg er even bij dat hij eventueel enkele keren moet F5-en, zitten meerdere random flashheaders in, en voor je de juiste treft..

seven | 01-09-10 | 15:08

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:18
Het is ook spellingcontrole ipv spellingscontrole..
*Groene boekje weer in open haard gooit*
Pa Cartwright | 01-09-10 | 14:24
Ja

seven | 01-09-10 | 15:02

Tante Japke | 01-09-10 | 14:44
Als je dat echt denkt dan ben je dom.

Topperke | 01-09-10 | 15:00

Iemand nog iets van clowntje geert en consorten gehoord?

Hölzenbein | 01-09-10 | 14:54

@ hondsdolle baas | 01-09-10 | 14:31
De partijen zelf.
Laat hen maar op voorhand bepalen of men gemeenschap met elkaar wil hebben ja of te neen.
Op deze wijze worden de partijen op voorhand gedwongen tot een (mogelijke) samenwerking.
Daarmee zijn praktijken zoals nu gebeurt dan ook gelijk onmogelijk

CDA maakt zichzelf helemaal kapot.
Dat wordt maximaal 10 zetels voor alle gristen partijen bij elkaar, kunnen ze mooi in een ver hoekje weggepropt worden.

The Russian | 01-09-10 | 14:48

Worden nieuwe verkiezingen; Geert nu 50 zetels .... dan maar dit

Een Soort Iets | 01-09-10 | 14:47

@ De La Puerco | 01-09-10 | 14:30
het zou wel een democratisch besluit zijn aangezien Beatrix dan ook direct buitenspel staat, zoals het ook moet zijn.

Wat zijn jullie toch onaardig tegen elkaar (en tegen mij)!

Zijn jullie allemaal CDA stemmers of zo?

rechtsedenker | 01-09-10 | 14:45

@An die ARBEIT | 01-09-10 | 14:41
Akelig inderdaad die term. Akelig ook dat u uw fouten niet durft toe te geven.

LiebeMan | 01-09-10 | 14:44

Zou goed voor het land zijn dat GW en z'n aanhang ophoepelden, krijgen we weer rust in de tent, laat hij in Australië maar met z'n fans uit die niederlande verder gaan met zijn sekte, om na een paar maanden collectief zelfmoord te plegen.
Doet ie nu ook al maar niet snel genoeg.

Tante Japke | 01-09-10 | 14:44

DeChinees | 01-09-10 | 14:37

Het OT gehalte (deels mea culpa) wordt me te hoog, bye bye

De La Puerco | 01-09-10 | 14:44

@LiebeMan | 01-09-10 | 14:39
Gooi je echt iedereen op de tool? Heb je dan echt niks beters te doen....
Matse?

An die ARBEIT | 01-09-10 | 14:43

@De La Puerco | 01-09-10 | 14:41
Goed punt.

DeChinees | 01-09-10 | 14:41

@De La Puerco | 01-09-10 | 14:35

U verwart mij met iemand die het wel interesseert wat u te melden heeft.

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:41

DeChinees | 01-09-10 | 14:37

En Biffs lijden kan verlicht worden door kroepoek op zijn aambeien te leggen ?

De La Puerco | 01-09-10 | 14:41

@LiebeMan | 01-09-10 | 14:29
MeubUlair ja, problemen mee? * Schudt met hoofd *
Een Joodse spellingsnazi, wat akelig... :S

An die ARBEIT | 01-09-10 | 14:41

@Jeroen10.000 | 01-09-10 | 14:37
Jeroen. Goed onderzoekswerk voor je eerste plempsel!

LiebeMan | 01-09-10 | 14:39

DeChinees | 01-09-10 | 14:18

Excuses aanvaard.
Nogmaals: weet wie je vrienden en wie je vijanden zijn vriend!

rechtsedenker | 01-09-10 | 14:38

@De La Puerco | 01-09-10 | 14:35
Ik hoopte dat 'ie refereerde naar vuurpoep, szechuan doet rare dingen met je anus de dag erna.

DeChinees | 01-09-10 | 14:37

@kleingrutter | 01-09-10 | 14:34
Hehe. Ach best mooi toch? Dat zwitsalleven?

LiebeMan | 01-09-10 | 14:37

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:30
Het ging over kroepoek op je tong, u verwart uw aambeien met tong (zit in je hoofd ter duidelijkheid).

De La Puerco | 01-09-10 | 14:35

LiebeMan | 01-09-10 | 14:32
Ervaar het Zwitsallevengevoel ;-)

kleingrutter | 01-09-10 | 14:34

@Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:30
Kijk, dat is de Chuck Norris houding die we vaker willen zien.

DeChinees | 01-09-10 | 14:33

@DeChinees | 01-09-10 | 14:30
Haha zwitsal smeren. Goeie!

LiebeMan | 01-09-10 | 14:32

Ik stel mijn reaguursel m.b.t dit onderwerp uit, en spreek het meubilair en de rest weer in het volgende politieke cda topic.
-out-

Shadow112 | 01-09-10 | 14:32

[email protected] | 01-09-10 | 14:27
En wie gaat die coalities dan bepalen?

hondsdolle baas | 01-09-10 | 14:31

kleingrutter | 01-09-10 | 14:21
Treurig maar waar..

Rafapaz | 01-09-10 | 14:31

[email protected] | 01-09-10 | 14:27
Waarom zou je daar als pluche plakker voor zijn, kortom kansloos.

De La Puerco | 01-09-10 | 14:30

@DeChinees | 01-09-10 | 14:27

En 's ochtends een pak kroepoek in m'n anus stampen? Nee, dank u feestelijk. Ik zit het gewoon uit, zoals echte mannen, met een strak gezicht, een rooie kop vol zweet en 10 liter bier.

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:30

@LiebeMan | 01-09-10 | 14:29
Jezus, wie heeft dit blik aan spellingnazi's opengetrokken? Ga zwitsal smeren ofzo..

DeChinees | 01-09-10 | 14:30

@An die ARBEIT | 01-09-10 | 14:21
Meubulair ja?

LiebeMan | 01-09-10 | 14:29

DeChinees | 01-09-10 | 14:15
Labels plakken is een poging de politiek te verduidelijken, dat kan best productief zijn. Het is ons niet allemaal gegeven echt alle informatie tot ons te nemen en zo zelf een afgewogen oordeel over alles te maken.

Als een partij niet tegenspreekt links te zijn, vereenzelvig ik dat met men is voor subsidie, -nivellering, -bureaucratie etc. en daar heb ik dan toevallig een broertje dood aan en dan kan ik direct die lappen tekst van hen overslaan.

De La Puerco | 01-09-10 | 14:27

Ik heb het al eens eerder hier neer geplempt, het kiesstelstel dient drastisch gewijzigd te worden.

Oplossing;
Uitgangspunt hierbij is dat er altijd een coalitie gevorm moet worden, dus waarom niet stemmen op een coalitie ipv een partij?
De partijen leggen de kiezers op voorhand een aantal (max 3) coalities voor met daarin hun belangrijkste standpunten.
Zeg maar een ;
- linkse coalitie
- midden coalitie
- rechtse coalitie


Vervolgens stemt een ieder op een coalitie en daarbij een voorkeurspartij.
Indien geen enkele coalitie de meerderheid behaalt, valt de coalitie met de minste stemmen af en volgt een 2e verkiezingsronde.
De coalitie die dan wint is;
- democratisch gekozen
- heeft de meerderheid
- en last but not least; kan direct aan de slag als nieuw kabinet

'Out of the box thinking*

@Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:25
Tip: leg kroepoek op je tong, helpt.

DeChinees | 01-09-10 | 14:27

necrosis | 01-09-10 | 14:18
U bedoelt welke behandeling vergoed wordt ? Afin, Ik krijg geregeld een maagzweer van mijn zorgverzekeraar dus het kan best ;). O.t Ik kan eigenlijk geen spin bedenken waarmee ze dit weer recht kunnen lullen zonder gezichtsverlies.

Shadow112 | 01-09-10 | 14:25

@DeChinees | 01-09-10 | 14:19

Nee man, szechuan is al godsteringheet.

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:25

Laten we hopen dat die belgenmoppen waar zijn en dat dit bericht gewoon onzin is *kruist vingers*

Teuderik | 01-09-10 | 14:25

@ seven | 01-09-10 | 14:10
Zit CoffeePatch gevangen dan?

Pa Cartwright | 01-09-10 | 14:24

@ rechtsedenker | 01-09-10 | 14:15
Ik vermoed een Linksch Complot.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 14:23

Claude Jacque | 01-09-10 | 13:59
Nope.

Watikjebrom | 01-09-10 | 14:22

Rafapaz | 01-09-10 | 14:18
Dat je het niet eens bent met de uitslag ok, maar het is toch echt de uitslag anno 2010 hoor.

kleingrutter | 01-09-10 | 14:21

@rechtsedenker | 01-09-10 | 14:15
"Pfff, lees nou toch eens eerst goed voor je je bek opentrekt!"
Wat er ook voor deze zin stond, komt meteen te vervallen...
Zwitsals met grote mond tegen meubulair-reaguurders, -1....

An die ARBEIT | 01-09-10 | 14:21

Hee maar even serieus hej. De Carnavalsprins van Venlo heet toch niet Geert I
De eerste prins heet Pipo de 1e van de cv Erenstenger-veldmuus.

Hölzenbein | 01-09-10 | 14:21

@rechtsedenker | 01-09-10 | 14:15 is een links bolwerk!!!!11!!!!11!1!!

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:20

rechtsedenker | 01-09-10 | 14:17
Onmetelijk boeiend en lekker belangrijk........

De La Puerco | 01-09-10 | 14:20

@Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:18
Sambal bij?

DeChinees | 01-09-10 | 14:19

@seven | 01-09-10 | 14:01

SpellingSnazi.
/knuppel+hok

@DeChinees | 01-09-10 | 14:04

1x eend met szechuan saus.

@Wilders

Ga eens deau.... euh dinges!

Biff Eagleburger | 01-09-10 | 14:18

Dus 1 man kan bepalen of we wel of geen rechts kabinet krijgen? heerlijk toch die democratie

nance | 01-09-10 | 14:18

kleingrutter | 01-09-10 | 14:04
Nee, maar eventueel letsel was gemakkelijk verklaarbaar geweest na zo'n pre-WOII verkiezingsuitslag. Ja gegen die blonde Uberpopulistische Volksmenner

Rafapaz | 01-09-10 | 14:18

One has got to go.....
@Shadow 13:57
Lastig kiezen tussen aambeien of een maagzweer!
*bij verzekering checked welke aandoening 100% vergoed wordt*

necrosis | 01-09-10 | 14:18

@rechtsedenker | 01-09-10 | 14:15
Ah, bij deze dan mijn excuses, het kwam niet zo op me over.

DeChinees | 01-09-10 | 14:18

Hebben die politieke verslaggevers allemaal een scheve bek als ze praten.

winterpeen | 01-09-10 | 14:18

Dus ook voor meneer DeChinees himself: leest eerst even zodat je je vrienden van je vijanden kunt onderscheiden.

rechtsedenker | 01-09-10 | 14:17

Dus alles blijft zoals het was? Waarvoor moesten we dan naar de stembus? Om een demissionaire kabinet te handhaven?
Waarom stemmen, als dit geen verandereningen brengt? Is dit soms democratie?

Dus, alles gaat gewoon zijn gangetje, alweer?

farm | 01-09-10 | 14:16

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:57 en alle andere niet goed lezende zeikerds!

Ik nam het juist op voor DeChinees en ik denk dat mijn mailing jullie niveau ontsteeg op dat moment.

Laat me nog een keer vertellen wat ik bedoelde:

Ik complimenteerde DeChinees met zijn goede taalgbruik, hiermee reagerend op de opmerking van iemand anders die kritiek op DeChinees had omdat hij 'zijn land' schreef.

Als dit heerschap dus echt een Chinees was geweest had hij zeer goed Nederlands geschreven.

Pfff, lees nou toch eens eerst goed voor je je bek opentrekt!

rechtsedenker | 01-09-10 | 14:15

@De La Puerco | 01-09-10 | 14:10
Heb ik ook maar ergens in mijn comments staan dat ik twijfel aan welke 'kant' de PVV staat? Nee. Ik zeg zelfs niet eens dat ik het politieke spectrum zelf nog indeel in links en rechts. Ik zeg enkel dat een groot deel van het volk dat nog wel doet en dat ik dit contraproductief vind voor ons land.

DeChinees | 01-09-10 | 14:15

@Theetokkie 14:01
Dat was Klink niet, dat was Hans Hoogervorst, zijn voorganger op gezondheidzorg.
Klink heeft slechts de boel wat duurder/ soberder gemaakt.
Klink blijft echter een lul met vingers.

necrosis | 01-09-10 | 14:14

DeChinees | 01-09-10 | 14:11
Het beste nieuws van de dag komt nog. Uit het CDA welteverstaan.

kleingrutter | 01-09-10 | 14:13

84 dagen zonder kabinet - Heerlijk toch!
Scholier electrocuteert tepels, wil geld. - WTF?

Hölzenbein | 01-09-10 | 14:13

Comment op Trouw, hulde!
www.trouw.nl/opinie/columnisten/articl...

Twee á drie jaren geleden zei CDA prominent Donner dat wat hem betreft de (islamitische) sharia in Nederland mag worden ingevoerd als er daartoe een besluit democratisch zou worden genomen.
Ik kan mij niet herinneren dat er toen binnen het CDA een storm opstak tegen deze uitverkoop van christelijke en democratische grondrechten en van de rechtsstaat.
Van enige uiting van een algemene crisis was evenmin sprake, ook niet op de Trouw redactie. Alleen de PVV tekende protest aan.
Nietwaar, mijnheer Oomkes.

g.hanness, ter aar op 01-09-2010, 13:53

gentle giant | 01-09-10 | 14:11

@[email protected] | 01-09-10 | 14:10
Beste nieuws van de dag!

DeChinees | 01-09-10 | 14:11

DeChinees | 01-09-10 | 14:04
Fijn constante gezeur over de vorm, hoogstaand, kudoos.

Ben je er al uit, of de PVV voor het land staat ?

De La Puerco | 01-09-10 | 14:10

* Free CoffeePatch *

seven | 01-09-10 | 14:10

Ah

OT/
Uefa gaat de vuvuzela verbieden.
Eindelijk.

Ik stel voor dat de Belgen de Nederlandse regering formeren en andersom. En daarna niet meer zeuren en gewoon 4 jaar regeren.

AlfredvonSchlieffen | 01-09-10 | 14:09

De koningin zal nu Volkert benoemen tot informateur.

Charles Swietert | 01-09-10 | 13:16
hahah, nadat hij een lintje heeft gekregen.

rsd87-- | 01-09-10 | 14:09

De 2 partijen die dit jaar voor het meeste tumult hebben gezorgd op het politieke slagveld bezitten allebei de letter 'A' in de partijnaam.

En die 'A' is hier al veelvuldig vertaald naar 'Afbraak'
CDA/PvdA hebben dan 1 gemeenschappelijk punt; afbraak.
En men wisselt dit aardig af.

Welke rest van zijn programma....................?

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:52

Lees eens af en toe een krant of zo. Verhagen kan zich heus wel vinden in bepaalde visies van de PVV, anders was de deur al lang opengegaan of dichtgesmeten, net wat je insteek is. Het zijn de rijkgerekende CDA-aanhangers die de boel op slot willen gooien. Dat het slagzwaard van Geert een financieel boek openrijdt over het pvda/cda rijkrekenarij- / gedoogbeleid maakt hem het enfant-terrible.

Kreeg net weer een brief in de bus met het getal 2 op iets wat ooit een postzegel leek, want de kop van Bea staat er op. Hoorde net op het nieuws dat dat een nieuw systeem was van TNT of wat dan ook. Maar jij of ik weten niet of die 1 of die 2 nou 44 cq 88 cent is, of misschien wel 60 cq 200. En zo wordt men dom gehouden en heb je maar te slikken wat krokettenslurpende grijzepakkenmeneren hebben bedacht.

OoO | 01-09-10 | 14:07

@ Theetokkie | 01-09-10 | 14:01
Nog meer holle frasen?

Oja, de wijziging van de Zorgverzekeringswet is op 1 januari 2006 ingevoerd, onder Hoogervorst. Maar dat kon jij ook niet weten.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 14:06

Maar het bericht is toch verwijderd? Niets aan de hand dus.

d_2k | 01-09-10 | 14:05

Rafapaz | 01-09-10 | 14:02
Want je hebt nu een nekband vanwege letsel?

kleingrutter | 01-09-10 | 14:04

@seven | 01-09-10 | 14:01
Inderdaad. Maar rechtsedenker, het maakt niet uit jongetje, we maken allemaal wel dat soort fouten voordat we een universitaire opleiding gaan doen. Kun je nu a.u.b. weer gaan reageren?

DeChinees | 01-09-10 | 14:04

mhmm excuses, dacht dat de 1e niet werd geplaatst..

Rafapaz | 01-09-10 | 14:04

[email protected] | 01-09-10 | 13:53
LOL
Toch moet je oppassen met dergelijke uitspraken in deze tijd met zo'n hysterische EHB nog steeds als demissionair minister.

kleingrutter | 01-09-10 | 14:02

Hoera, ik kan hier (i.e. in het buitenladn) voorlopig weer met opgeheven hoofd over straat!

Rafapaz | 01-09-10 | 14:02

Superior Bastard | 01-09-10 | 14:00
Mij ontgaat het verband......

De La Puerco | 01-09-10 | 14:02

Eenzelfde probleem zou Pim destijds ook gehad hebben. De waarheden liggen per partij verschillend en niemand geeft zijn ongelijk toe.

Het probleem is wel dat wanneer Geert hetzelfde lot zou overkomen als Pim destijds, de problemen bij veel partijen in een klap worden opgelost. Best wel beangstigend, die gedachte. Dan eindigt iets wat nog niet begonnen was, of wat uberhaubt een kans gekregen heeft. Het lijkt er sterk op dat de elite dit laatste het liefst ziet. Zich niet realiserend dat men na Pim geen lering heeft getrokken uit de ontwikkeling die toen al ontstaan is; hervormingen van de staat, hervormingen in de gehele ambtenarij en hervorming in de politiek zoals we die kennen. Al deze veranderingen ziet men niet zitten omdat dit een aantasting is van dezelfde elite. Ontkennen, traineren, en achterkamertjespolitiek dragen bij aan het dwarsbomen van dit proces. Maar de burger ziet steeds meer in dat dat gekonkel zijn belangen niet langer behartigt, maar slechts die van de elite.

Kwestie van tijd dus dat me dat wel gaat inzien. De rek is er een keer uit.

Betweetert | 01-09-10 | 14:02

DeChinees | 01-09-10 | 13:54
LOL.
@rechtsedenker
Tip: Altijd zelf zeer goed op je spelling letten alvorens je de spellingnazi gaat uithangen.

seven | 01-09-10 | 14:01

Weet wel dat dit land,net als belgië het helemaal kwijt is.
En dat door klink,je weet wel die beste man die ons zon mooie zorgverzekering heeft opgelegd... Maar ach tot nu toe glas plas was.. we wachten af...

Theetokkie | 01-09-10 | 14:01

Watikjebrom | 01-09-10 | 13:55
Ja, geweldig plan, dan laten we de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen en zo.

(Sorry Pa, copy/paste foutje)

De La Puerco | 01-09-10 | 14:01

De La Puerco | 01-09-10 | 13:57
Over toepasselijke nicks gesproken...

Superior Bastard | 01-09-10 | 14:00

@Watikjebrom | 01-09-10 | 13:55 zeker D66 gestemd? Als we het toch over domoren hebben..

Claude Jacque | 01-09-10 | 13:59

@ An die ARBEIT | 01-09-10 | 13:56
lol!
Ik had je dienst even overgenomen.
Ik heb ook al zo'n probleem;
'fatal error op zijvrij netwerk'

Dank u god, ik kan nu in ieder geval tijdelijk zonder schaamtegevoel naar het buitenland..

Rafapaz | 01-09-10 | 13:59

@rechtsedenker | 01-09-10 | 13:51
Samme, ben je er weer?
* Hoopt op tijdelijke verbinding papier-maché netwerk *

An die ARBEIT | 01-09-10 | 13:58

@ De La Puerco | 01-09-10 | 13:55
Nice.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:58

lekker slim wel. dit zou wederom een halvering betekenen voor het cda..

Demonische Eend | 01-09-10 | 13:58

Nieuwe verkiezingen, daar ga je wel aan denken, maar het zal helaas weinig of niets oplossen.

jimbrowski | 01-09-10 | 13:57

gentle giant | 01-09-10 | 13:51
Dan mogen ze wel opschieten. Ik vermoed dat ze snel met de uitslag gaan komen. Op zich is dit allemaal best een intressante ontwikkeling. Wie heeft het meeste invloed, Abje of Maxime. One has got to go.

Shadow112 | 01-09-10 | 13:57

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:52
Ja, geweldig plan, dan laten we de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen en zo.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:57

@ rechtsedenker | 01-09-10 | 13:54
Wat zit je nou te zaniken kereltje. Over een spelfoutje van DeChinees?
Manmanman, pathetisch ventje.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:57

@[email protected] | 01-09-10 | 13:52
You raaaaang?
Volgens mij kunnen de servers al die extra Jorisknoppen niet aan, krijg al 2 dagen de melding:
" Er kan geen verbinding gemaakt worden met het papier-maché netwerk "

An die ARBEIT | 01-09-10 | 13:56

@rechtsedenker | 01-09-10 | 13:51
Het zou overigens 'de Nederlandse taal' moeten zijn in je commentaar, dus ga alstublieft eerst zelf op zijn minst een MBO-opleiding volgen.

DeChinees | 01-09-10 | 13:56

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:52
Nee, is mijn vriendin. En ?

De La Puerco | 01-09-10 | 13:55

@De La Puerco | 01-09-10 | 13:44
U doet in voortekens?

Tante Kaatje | 01-09-10 | 13:55

Nieuwe verkiezingen, laat me niet lachen, wat gaat dat nou oplossen: 150 zetels, 30 voor de PVV ('t is te hopen dat er niet meer domoren in NL zijn), 30 voor de VVD, 15 voor het CDA en dan? Als men nou eens zou afkoelen in het algemeen, al die overdreven opwinding, opgestookt door GW, daar zal hij vast trots op zijn, is nergens goed voor. Ms. dat het midden dan weer tot een normale ongepolariseerde samenwerking kan komen waardoor het grootste deel der kiezers bediend kan worden. Dat hele gepolariseer komt mij zo langzamerhand mijn strot uit.

Watikjebrom | 01-09-10 | 13:55

Zonet Rutger gesignaleerd in de Tweede Kamer.

Predateur | 01-09-10 | 13:54

DeChinees | 01-09-10 | 13:54

Juist ja.

rechtsedenker | 01-09-10 | 13:54

De La Puerco | 01-09-10 | 13:39
Zoals?
De La Puerco | 01-09-10 | 13:40
U heeft mij duidelijk niet begrepen. Er is geen enkel weldenkend mens die dat wenst wat u me vraagt.

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:54

Hoelang duurt het voor je in deze situatie met een minderheids rompkabinet (cda) met aanhanger (cu) mag spreken van een eenpartij dictatuur? Er is geen democratisch mandaat meer.
De begroting zou eigenlijk automatisch moeten aflopen als er geen missionaire regering cq meerderheid voor is. Hoe kan je nu zonder meerderheid mandaatloos schulden maken en belasting heffen namens het land/volk?

seven | 01-09-10 | 13:54

@rechtsedenker | 01-09-10 | 13:51
Ja. Net als nu.

DeChinees | 01-09-10 | 13:54

@ kleingrutter | 01-09-10 | 13:51
een harde 'dobber'
je weet tenslotte nooit wat er aan hangt.
;)

Alle grote partijen haten elkaar en willen niet met elkaar regeren. Nog een keer stemmen leidt tot hetzelfde resultaat. Help!

Zn | 01-09-10 | 13:53

Amai, de Belzen zullen er niet ver naast zitten.

Barbatruuk! | 01-09-10 | 13:52

OoO | 01-09-10 | 13:50
Welke rest van zijn programma....................?

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:52

@ Zeeschuimer | 01-09-10 | 13:50
Ja,
reaguurder An die Arbeit kon het zwitsalterreur niet meer bijbenen met zijn papier-maché knoppen.
Ik heb nu dienst en gelijk degelijk materiaal aangeschaft
;)

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:47
LOL

De La Puerco | 01-09-10 | 13:52

DeChinees | 01-09-10 | 13:50

En zou je Nederlandse taal bijzonder goed machtig zijn.

rechtsedenker | 01-09-10 | 13:51

Chaos compleet.
www.telegraaf.nl/binnenland/7529197/__...
De CDA-afdeling Limburg lanceert het plan om te voorkomen dat de ’Haagse partij-elite’ vroegtijdig de stekker uit de formatiebesprekingen trekt.

gentle giant | 01-09-10 | 13:51

De La Puerco | 01-09-10 | 13:44
EHB krijgt een harse plasser van dit soort uitlatingen dus ik vrees het ergste.

kleingrutter | 01-09-10 | 13:51

Shadow112 | 01-09-10 | 13:49
Ik denk dat geen een reaguurder geschikt zal zijn, te recalcitrant

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:51

Volgens Frits Wester heeft Lubbers zich opgedrongen bij trix en heeft de fractie hem nooit voorgedragen.

Karel Kruizenruiker | 01-09-10 | 13:51

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:36
Grappig is dat de kiezer die termen als Links en Rechts nog steeds gebruikt. Het politiek programma en de kleur van de samenleving is dusdanig veranderd dat die terminologie helemaal niet meer opgaat. Mensen die Wilders "rechts" noemen kijken alleen naar de buitenkant, inplaats van de rest van zijn programma.
Eén ding is volgens mij zeker, dat de politiek zeven kleuren stront schijt op het moment dat de PVV haar beloftes nakomt, en het hele multiculti-sprookje tegen het daglicht houdt en kan aantonen waar de onderhandse geldstromen verdwijnen.

Ik ben geen Wilders-fan, maar voor mij mag na 40 jaar deze frisse wind wel eens door de nederlandse politiek heen. Inplaats van kroketten hadden het ook komkommerschijfjes en tomatenpartjes kunnen zijn. En als je écht honger hebt, een banaan. Het is toch al een apenheul...

OoO | 01-09-10 | 13:50

[email protected] | 01-09-10 | 13:49
U heeft zo'n knop? Mazzelpik!
*jaloers is*

Zeeschuimer | 01-09-10 | 13:50

@De La Puerco | 01-09-10 | 13:48
Ik werkte bij een Chinees restaurant + referentie naar de Chileen, dus houd alsjeblieft je labels voor je, ontzettende xenofoob/lutser. En al was ik Chinees, dan zou ik hier nog steeds wonen en zou dit nog steeds mijn land zijn.

DeChinees | 01-09-10 | 13:50

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:46
Ongeschikt [x]
Geschikt [ ]
Wat een zelfkennis hé ;)

Shadow112 | 01-09-10 | 13:49

@ WackoX | 01-09-10 | 13:42

PATS!
Op de - weggejorist en opgerot- knop drukt.

@Shadow112 | 01-09-10 | 13:44
Yep. As usual.

LiebeMan | 01-09-10 | 13:49

Ik sta aan de kant van ons land, basta.

DeChinees | 01-09-10 | 13:41

Toepasselijke nickname lutser.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:48

@ kleingrutter | 01-09-10 | 13:32
als die lieden een persoonlijke ideologie willen volgen, prima, maar zoek het lekker zelf uit.
Niet over mijn rug, en zeker niet van mijn centen.

Het Linksche gajes heeft een groot probleem met zelfreflectie en realisme.
Naast het feit dat men bepaalt (wil bepalen) wat wij dienen te 'slikken'.
Ook dat bepaal ik zelf.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:44
Pas je op......

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:47

Wel goed dat de Standaard terecht opmerkt dat het besluit in Brussel genomen wordt.
Quote: "BRUSSEL-De christen-democraten..."
:-)

Fred Janssen | 01-09-10 | 13:47

Shadow112 | 01-09-10 | 13:41

 geschikt
 ongeschikt

Je zal voor een hokje moeten kiezen helaas....

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:46

Geert heeft veel maatschappelijk organisaties tegen zich in het harnas gejaagd en een onervaren ploeg. Nu willen we allemaal wel een topbaan na 4 jaar (wellicht) hard werken maar gemiddeld duurt het 10 jaar voordat iemand echt heel goed in is.

Einde van de Domheid | 01-09-10 | 13:46

Individueel met Sabine, ok!

gentle giant | 01-09-10 | 13:45

@mezelf
die lote K weigert dienst, ennelij teveel gebruikt.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:45

TheHairdresser | 01-09-10 | 13:43

Viva la republica hollandia!

rechtsedenker | 01-09-10 | 13:45

FAIL

Sorry, deze pagina is momenteel niet bereikbaar. Probeert u het straks opnieuw?

Symmachus | 01-09-10 | 13:44

Schroef die deur dicht met al die "fantastische" CDA-ers erachter... Geert let een beetje op je woorden(formuleer 't anders) en op naar de volgende verkiezingen!

Val_Deaud | 01-09-10 | 13:44

LiebeMan | 01-09-10 | 13:43
Die kutfransen dus weer ;)

Shadow112 | 01-09-10 | 13:44

WackoX | 01-09-10 | 13:42
Er omen geen nieuwe verkiezingen, todat Geert overhoop geschoten is.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:44

@TheHairdresser | 01-09-10 | 13:43
Ik geef de schuld aan Chuck Norris. Hij zou deze situatie met enkel zijn linker pink kunnen oplossen en doet het vervolgens niet.

DeChinees | 01-09-10 | 13:44

-weggejorist-

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:44

Volgens mij zei de huis-jezuit van het CDA net dat ze er samen uit zijn gekomen en dat in kleine groepjes nabespreken. Gaap.

mokum4all | 01-09-10 | 13:43

WackoX | 01-09-10 | 13:42
Uw caps blijft hangen?

Shadow112 | 01-09-10 | 13:43

-weggejorist-

TheHairdresser | 01-09-10 | 13:43

-weggejorist-

WackoX | 01-09-10 | 13:42

Bijzonder dat De Standaard dit meldt. NOS en RTL melden hier niets over. Lijkt me sterk dat De Standaard betere bronnen binnen de CDA-fractie heeft dan NOS en RTL.

De taalpuriSt | 01-09-10 | 13:42

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:36
Al ben ik het uiteraard roerend met u eens. Ik snap ook niet hoe dat wereldje van links en rechts ontstaan is. Laten we eens stoppen met die hokjes.

Shadow112 | 01-09-10 | 13:41

@Superior Bastard | 01-09-10 | 13:36

Mooi. Pragmatisch de opties overwegen zonder bias van links of rechts is wat we nodig hebben. Op GeenStijl is het helaas zeldzaam en niet populair om dat te verkondigen. Mensen stellen je hier al veel te snel de vraag 'aan welke kant' ik dan sta. Ik sta aan de kant van ons land, basta.

DeChinees | 01-09-10 | 13:41

Nou, naar binnen voeren:
12 schalen bitterballen
80 broodjes kroket
18 kannen thee en twee kannen koffie
1 gebakje.

Slot op de deur. Na 2 weken openmaken. Hebben ze toch een mooi einde gehad.

OoO | 01-09-10 | 13:41

Ja die Belgenezen hebben toch maar mooi de primeur

Klukkluk | 01-09-10 | 13:40

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:39
Geef nu eens 1 zelf gevormd argument, waarom je extra criminelen zou importeren ?

De La Puerco | 01-09-10 | 13:40

Maxime! Snel even naar het ministerie en roep de belgische ambassadeur tot de orde wegens ongewenste inmenging in binnenlandse aangelegenheden :)

Bellenblaas | 01-09-10 | 13:40

twee partijen stelsel iemand?

poli | 01-09-10 | 13:40

Zo lang ze maar doorbetaald de hele dag aan die piemel kunnen sjorren FFS!
Exclusief recess alweer 84 dagen en ze kunnen wéér opnieuw beginnen. Maakt niet uit hoor ik werk wel door en betaal die belastingen, klootzakken.
Pauze voorbij ook dus ik ga weer wat echt werk verrichten. Met handen enzo waar je meteen resultaat ziet en dan pas geld wanneer de klant tevreden is. :@
Sinds wanneer is 't Nederlandse volk zo waardeloos dat de regering die 't krijgt GEEN regering is?!? grmmbzzllz

Noiseja | 01-09-10 | 13:40

Ik zeg het wel vaker:
Deze wereld gaat KAPODT!1! We gaan allemaal DOOD!!!

Zeau.

Heau even | 01-09-10 | 13:40

Het duurt gewoon zo lang, omdat ze niet eens een keer goed kunnen vloeken. Altijd maar praten en praten. "Godverdomme NU is het gedaan, Appie Kutklink!"

Brakke Obama | 01-09-10 | 13:39

necrosis | 01-09-10 | 13:39

LOL

rechtsedenker | 01-09-10 | 13:39

laagvliegert | 01-09-10 | 13:37

Ik ga het bijna hopen. Dan zijn de moslims de nazi's en wij de verzetstrijders.

rechtsedenker | 01-09-10 | 13:39

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:36
U zit in het centrum?

Shadow112 | 01-09-10 | 13:39

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:36
Op die mening die u ZELF vormt, valt nogal wat af te dingen.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:39

@rechtsedenker 13:35
Was D'66 geen voorstander van referenda?
Wilt u paars plus?
[ ] ja
[X] nee

necrosis | 01-09-10 | 13:39

De La Puerco | 01-09-10 | 13:35
Nee, dat is inderdaad de schuld van die criminelen zelf. "Allo" of "Auto".

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:39

@rechtsedenker | 01-09-10 | 13:35
Met die aan het roer komt een burgeroorlog met rasse schreden dichterbij.

laagvliegert | 01-09-10 | 13:37

Ik denk trouwens wel dat het best eens de tactische lompigheid van G.Wilders kan zijn die z'n eigen feestje verziekt.
Alleen al die Tweets zou voor mij reden zijn te zeggen, jochie zoek jij het lekker uit.

rooiebosduivel | 01-09-10 | 13:37

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:34
PVDA er bij en je hebt gelij een dream-team.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:37

Parel van het Zuiden | 01-09-10 | 13:28
Bij geen enkele, ik ben in staat tot het vormen van een eigen mening op basis van argumenten. Soms links, soms rechts, soms Wilders. Ik vind mensen die de wereld in links en rechts verdelen en hun mening krampachtig binnen de kaders van die twee vaagheden willen houden een beetje eng.

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:36

Off Topic:

Jean Nelissen R.I.P.

Tyler-Durden | 01-09-10 | 13:36

Het lullige is dat waarschijnlijk iedereen, op de drie fractievoorzitters van VVD, CDA en PVV na, het landsbelang reeds lang geleden uit het oog is verloren.


Maar dat is nu juist wel wat er in deze op het spel staat. In deze tijd (al helemaal) is een rechts kabinet wat een land als het onze broodnodig heeft.

Nee dus! | 01-09-10 | 13:36

@Karel Kruizenruiker 13:33
*wolvenklemmen plaatsen doet*

necrosis | 01-09-10 | 13:36

Het CDA is één grote Belgenmop. What else is new?

Kapitein Stijlvol | 01-09-10 | 13:36

Pfff, jezus, straks krijgen we Pechthold, Cohen en Halsema aan het roer!

Hiermee wordt Geertje alleen maar groter hahaha

rechtsedenker | 01-09-10 | 13:35

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:32
Niet kwaad worden, is niet mijn schuld, dat de allo's zo onstellend meer crimineel zijn als auto's.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:35

Die deur van gisteren avond, waar we de hele tijd maar 1 kant van gezien hebben, zou die te koop zijn?
Anders moet het wel een soort van Nationaal Monument worden: *de deur die alles zag*


* Iets met hete soep. Verwacht toch nog glas, plas, was...*

paost712 | 01-09-10 | 13:35

Maar weer naar de stembus dan. VVD-CDA-PvdA lijkt mij geen optie om een regering te vormen met 2 partijen die het vorige kabinet hebben opgeblazen.

Schaamharing | 01-09-10 | 13:35

@ De La Puerco | 01-09-10 | 13:32
Ik vermoed van wel ja.
Mooi man, dat groepsgevoel. Die verbondenheid, zo puur.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:34

VVD-CDA-PvdA,
voor Volk & Vaderland.

vander F | 01-09-10 | 13:30
Zal zonder gedoogsteun van Wilders in de 1e kamer volgend jaar ook niet gaan.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:33

Heeft iemand nog een linkje over het "eeuwige Belgische dilemma" : Brussel-Halle-Vilvoorde.
Volgens mij hebben de Belgen namelijk al jaren geen regering meer gehad die langer dan een paar maanden stand hield...

necrosis | 01-09-10 | 13:33

Hongerige wolfen zoals Halsema, Pechthold en Cohen sluipen steeds nader.

Karel Kruizenruiker | 01-09-10 | 13:33

TYpisch een Belgische AD- B-journalist die alvast een stukje schrijft en op de verkeerde knop : Publish Now , drukt.

070 | 01-09-10 | 13:33

De La Puerco | 01-09-10 | 13:28
Dus criminaliteit is oké, zolang het maar niet door allochtonen wordt gedaan?
Als Wilders zich nu eens ging richten op criminaliteit in het algemeen zonder elke keer daarbij het woordje allochtoon, moslim of islam te laten vallen zou hij nog veel meer stemmen krijgen.

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:32

[email protected] | 01-09-10 | 13:29
Precies. Geen links meer. Hun zogenaamde vooruitstrevende ideologie komt me mijn strot uit.

kleingrutter | 01-09-10 | 13:32

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:27
Wordt nog veel vermoeiender gezanik met straks 2.5 miljoen van 'zijn kiezers'.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:32

Jean Nelissen (De Neel) overleden op 74 jarige leeftijd.. Veul erger!

Zaldiar | 01-09-10 | 13:31

@ superior. Ik doelde op Klink. Die probeert WIlders weg te zieken door stelselmatig dwars te liggen, bijna alsof er een andere politieke agenda klaar ligt. Zou me overigens niets verbazen.

Betweetert | 01-09-10 | 13:31

Afijn,
kunnen ze eindelijk gaan zitten voor het midden-kabinet.
Er zat toch niks anders op,
VVD-CDA-PvdA,
voor Volk & Vaderland.

vander F | 01-09-10 | 13:30

@ fapz0r | 01-09-10 | 13:20
vind je?
Ten eerste is het politieke bestel in NL dusdanig ingericht dat geen enkele partij ooit de meerderheid zal halen.
Er zal aldus altijd gepolderd moet worden en derhalve zal geen enkele partij ooit haar standpunten 100% kunnen doorvoeren.
Alleen daarom al kun je vraagtekens plaatsen bij de verkiezingen. Partijen doen beloften die men vrijwel nooit - conform het partijprogramma - kan nakomen.

Als Links het voor zeggen gaat krijgen, dan ben ik ervan overtuigd dat NL doomed is. Links is erg goed in het verkwisten van geld en zeer barmhartig met zielige mensen, nationaal en internationaal. Als het huishoudboekje van Links tekorten toont, komt Links met de sublieme oplossing meer belasting te heffen op alles wat mogelijk is (en dat is veul volgens Links). Kortom; dan worden we allemaal kaal geplukt. Dan gaat de economie stroever lopen, nemen de inkomsten af, maar daar staat een gigantisch uitgavepatroon van Links tegenover.

Het Griekenland van het noorden is dan een feit.

@ Pjotertje | 01-09-10 | 13:27
Doe het zelf, dom pauperjong.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:29

Toch wel grappig: LPF-toestanden binnen het CDA.
Straks gaat werkelijk nog mijn droom uitkomen: CDA naar 0 zetels.

uitgeslapen | 01-09-10 | 13:29

Heej!
Ik zag de dikke kop van Ruktor met een faggy roze microfoon in zijn vingertjes op het nos journaal.

Shadow112 | 01-09-10 | 13:29

@ Superior Bastard | 01-09-10 | 13:20

"Takes one to know one!" Rest de vraag bij welke kudde jezelf hoort?

Parel van het Zuiden | 01-09-10 | 13:28

CDA mag nu die deur permanent achter zich gaan dichttrekken.

Stroopdoos | 01-09-10 | 13:28

Wat goed dat de Belgen dit al weten!
Dan verklappen wij vast de uitkomst van hun onderhandelingen: in oktober wordt de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde bij de Voerstreek gevoegd. In november is het slaande ruzie tussen de SPA en de NVA; aan het eind van het jaar wordt het lijk van de heer Di Rupo in de Schelde aangetroffen.

Dr. Mabuse | 01-09-10 | 13:28

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:22
Die Nederlandse criminelen kun je niet meer importeren, die zijn er al. Die mocriminelen een tandje lager zetten, dat kan wel. Beetje realistisch blijven aub.

De La Puerco | 01-09-10 | 13:28

@ Superior Bastard | 01-09-10 | 13:20
"Wilders heeft wel van alles gezegd, maar niets gedaan", las ik recentelijk.

Overigens, zo zal het inderdaad wel weer lopen. Vermoeiend gezanik over "mijn 1,5 miljoen kiezers" en wat dies meer zij.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:27

En nu neemt de Nederlandse journalistiek het bericht over en wordt het vanzelf waarheid..

Zeeschuimer | 01-09-10 | 13:27

Iedereen gewoon weer op PVV stemmen.

Pjotertje | 01-09-10 | 13:27

Alez, gij zijt iets te voorbarig ee...... gij moet dat stúk maar verwijderen ee...
Hebbe gij dat nie geverifieerd dan ee, das zeker en vast.

Overigens is het slechts een kwestie van tijd...................................... De laatste stuiptrekkingen........ het is weer voorbij die mooie zomer, waarin de PVV het toch niet werd.......

ITEACHYOU | 01-09-10 | 13:27

Of was het tóch optie 2 bit.ly/dgWYZi Artikel weg.

Stroopdoos | 01-09-10 | 13:26

Dom dom dom... hiermee blaast het CDA zich op en verliest het haar bestaansrecht.

rechtsedenker | 01-09-10 | 13:26

LiebeMan | 01-09-10 | 13:20
Hou jij het nou maar bij je Zwitsallevengevoel ;-)
Voor de rest is het bericht uit de standaard uiteraard volledig uit de lucht gegrepen.
Wishful thinking heet zoiets.

kleingrutter | 01-09-10 | 13:26

De Belgische politiek-journalisten hebben gewoon veel meer ervaring hiermee.

Brakke Obama | 01-09-10 | 13:26

Dan stem ik vanaf nu NOOIT meer op het CDA en stem ik dus ook op de PVV bij de volgende verkiezingen!

NonaSuomy | 01-09-10 | 13:25

@ LocalMuppet | 01-09-10 | 13:14
Waarom zal je anders stemmen? De partij heeft toch niet binnen 3 maanden opeens nieuwe/geheel andere standpunten?

Wim-Lex | 01-09-10 | 13:25

hebben die belgen ergens een octopus rondzwemmen?

hetluis | 01-09-10 | 13:24

@Superior Bastard | 01-09-10 | 13:22
Ik zie het verschil, uw hersenpan is nog niet aangetast door peroxide.

DeChinees | 01-09-10 | 13:24

@ Betweetert | 01-09-10 | 13:21
Kun je iets specifieker zijn?

Anders blijven het zo van die wilderiaanse holle frasen hè.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:24

Betweetert | 01-09-10 | 13:21
Zonder namen is het lastig te bepalen op wie je doelt.

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:23

Geenstijl, je laat me schrikken.

deja | 01-09-10 | 13:23

belgen kan je nooit vertrouwen.

Bellenblaas | 01-09-10 | 13:23

Kunnen die Belgen hun commentaar op ONS politieke proces even voor zich houden?! Wat zullen we nou krijgen?

Nee dus! | 01-09-10 | 13:23

LiebeMan | 01-09-10 | 13:20
En een Nederland zonder criminelen, dat is nu mijn Zwitserleven-gevoel.
Zie je het verschil?

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:22

Pagina niet beschikbaar. Da's vlot.

Ca$hi$ | 01-09-10 | 13:22

Ik word zo scheitziek van die arrogante houding van enkelen. En ze krijgen het nog voor elkaar ook om iemand gewoon weg te zieken, kost wat kost. Als ze nu zelf eens baan maken voor verfrissing en zich terugtrekken, dan kan iedereen verder.

Betweetert | 01-09-10 | 13:21

Sinds we geen regering hebben klimt Nederland langzaam aan uit de crisis.. laat die gasten anders gewoon lekker naar huis gaan ipv op mijn kosten te lunchen en koffie slurpen..

Claude Jacque | 01-09-10 | 13:21

Nieuwe verkiezingen .. PVV wint. Nederland naar de kleaute

fapz0r | 01-09-10 | 13:20

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:17
Minimaal, vrees ik. Hij zal wel weer een overwinning claimen die alleen in zijn hoofd bestaat en zijn kritiekloze kudde zal hem slaafs volgen.
Een wijs spreekwoord zegt echter:
"Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront"

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:20

De droom van wilders? Dat is echt niet een rechts kabinet. "Een Nederland zonder criminele allochtonen. Dat is nou mijn Zwitserleven-gevoel.". bron:http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1188

LiebeMan | 01-09-10 | 13:20

Verhagen was een machtsgeile bestuurder.
Op zoek naar opnieuw het State Department te leiden.
Op zoek naar een mooie baan in de grote wereld buiten NL.
Verhagen heeft niet zo veel met NL.
Verhagen weigert het VN recht op water accoord te ondertekenen.
Op verzoek van zijn amerikaanse vrinden.
Waar legt de loyaliteit van Verhagen?
Waarom zijn wij zijn wisselgeld?
Verhagen was as bad as Balkenende.
Verhagen moet niet in de ijskast.
Verhagen heeft het CDA beschadigd met zijn walserij.
Verhagen moet opstappen.
In belang van CDA en NL.

Denkt Na | 01-09-10 | 13:20

Lekker laat GS, hoorde ik al op het radio1 journaal van half 8

mokum4all | 01-09-10 | 13:19

Belgen zijn heel nare mensen als het om Nederlanders gaat.

En-el Hak | 01-09-10 | 13:19

Belgische journalisten hebben gewoon een voorspellende gave. Nice! Ik ben in ieder geval blij met deze Nostradamus-openbaring.

DeChinees | 01-09-10 | 13:19

Dat had je beter niet kunnen doen Ab Klonk.
Volksopstand, kom er maar in.

Loeki Knol | 01-09-10 | 13:19

De Belgen weten het van insiders binnen het CDA óf ze weten niuks en vergalopperen zich hier een zwikje. Ik gok optie 1.

Stroopdoos | 01-09-10 | 13:19

kabinet Uitslag 1 in de aantoch

Winterbandje | 01-09-10 | 13:19

Ik geloof er nog niets van. Zag net op de nos die bleeker met droge oogjes verklaren dat ze er niet uit waren.

Shadow112 | 01-09-10 | 13:18

Jammer....... Heeft iemand Job al gebeld?

MinasGerais | 01-09-10 | 13:18

-weggejorist-

ivo1986 | 01-09-10 | 13:18

Wat een prutsers, nou nieuwe verkiezingen dan maar.

Ariel | 01-09-10 | 13:18

"CDA-fractie verdiedt politiek 24 vandaag livebeeld van de deur" jammer, was net zo spannend gister.

mayor_pickwick | 01-09-10 | 13:18

Belgen zijn ook veel slimmer dan Nederlanders. Bovendien hebben ze veel meer ervaring met dit soort politieke strubbelingen.

kapotte_stofzuiger | 01-09-10 | 13:18

Ik geloof het meteen, die Belgen hebben vaker met dit bijltje gehakt.

très cool | 01-09-10 | 13:18

En als De Standaard het brengt is het waar?

*Gewoon verder afwacht*

Superior Bastard | 01-09-10 | 13:18

Belgische toestanden! -

fapowitz | 01-09-10 | 13:17

Weer drie dagen lang pathetisch gezanik van die wilders dus. Swell.

Pa Cartwright | 01-09-10 | 13:17

Tja voor een meerderheid heb je toch minimaal 76 voorstanders nodig. Als er maar één tegen is kan je het proces maar beter stoppen.

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Politiek is de laatste maanden weer een beetje interessant geworden.

Jammer dat alles zo in achterkamertjes gebeurt. Ook de onderhandelingen, geen woord. En dat had ik van Wilders toch niet verwacht

zuichkragt | 01-09-10 | 13:17

Herverkiezingen. PVV zeteltje of 30?

Eduardo1735 | 01-09-10 | 13:17

De koningin zal nu Volkert benoemen tot informateur.

Charles Swietert | 01-09-10 | 13:16

gatverpielekes!

peppievankokkie | 01-09-10 | 13:14

Opnieuw naar de stembus weer gok ik? Ben bang dat ik deze keer toch anders dan de VVD ga stemmen..

LocalMuppet | 01-09-10 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken