Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trouw: GeenStijlachterban gaat mensen doodrijden

vrrrrroeeeeemmmm.jpg Voor het dagelijkse welk-gruwelijk-noodlot-zal-Nederland-treffen-bij-een-rechts-kabinet-artikel verwijzen wij u naar Trouw. Fotograaf Jörgen Caris Martin Kroon, oud-projectleider snelheid en rijgedrag bij het ministerie van VROM gaat volledig los op het voornemen van de VVD en PVV om de maximumsnelheid in Nederland te verhogen. Kroon waarschuwt voor met fijnstof zwartgeblakerde regenboogroutes. Losgeslagen PVV-stemmers die expres Toyota Priussen van de weg drukken. Bumperklevende werkmensen zonder uitkering. Parelkettingen en dixielandblazers die met hun SUV's vol gas onder ecoducten scheuren. Uiteraard is het volledige artikel gericht op Maxime Verhagen die blijkbaar zijn beleid op GS afstemt: "Het CDA moet 180 graden slippen om dit speeltje voor de Geenstijl-achterban mogelijk te maken." Het verhaal dient vooral als propaganda voor Koos Spee. Zo liegt Kroon dat de 80km-zones rond grote steden niet voor extra vertragingen zorgen. En het zijn natuurlijk alleen extreem-rechtse fascisten die zich kapot ergeren aan het toegestane 100 km/h op de fonkelnieuwe vijfbaans A2. Pissig omdat de politie de kosten van een nieuwe brug in een klap terugverdient met flitsen? U bent een slecht rechts mens. Volgens Kroon is Nederland dankzij het CJIB het schoonste, veiligste, prettigste en meest file-loze land van Europa. En toch zou er juist veel meer geflitst moeten worden! Tot zo ver de linkse logica van Martin Kroon. Wij zijn even donuts draaien op de A-10.

Reaguursels

Inloggen

Er leven zo'n 5 miljoen mensen te veel in dit land. We slippen dicht. Er kunnen er heel wat terug naar land van herkomst. Een bijdrage aan de economie hier d.m.v. (eerlijke) arbeid hebben de meesten toch nooit gegeven.

snap_shootert | 31-08-10 | 10:52

De meeste ongelukken komen door:

vermoeidheid, niet opletten, honger ( naar huis rijden om 17:30 - 19:00), niet voldoende afstand houden.

Als je harder rijdt let je beter op, tenminste als je mij met 100 km/h over een lege snelweg laat rijden dan gaat alles onoplettend op automatische piloot.

Als je harder rijd is het natuurlijk zo dat je meer kan hebt op letsel, alleen door hard rijden let je meer o en maak je wellicht geen ongeluk.

Beter dan met 100 km/u achter in een file rijden.

Ofwel hogere maximum snelheid , meer advies over de zaken die echt veel ongelukken veroorzaken..... Waarom doen ze dit niet? Door de lagere inkomsten en bijbehorende gat in de begroting. Niks met veiligheid te maken.

Quasistatistiek | 31-08-10 | 08:58

Aan dat soort stukjes van die heer Kroon kan ik me dus echt kapot ergeren net als aan die lui in Den Haag die de auto zien als de ultime mogelijkheid van belastingheffen na natuurlijk het huis zolang het maar bezit is.

Jolly Jumper | 31-08-10 | 00:40

Transformatorhuisje | 30-08-10 | 10:44

QFT.

Malakai | 30-08-10 | 21:17

Kom op, verhoog die snelheid nou maar. Ik vind die bosjes bloemen in de berm altijd zo mooi. En dan zo'n gezellig waxinelichtje erbij! Geniet er enorm van als ik op het fietspad langs rij en die prachtige kleurenpracht zie.

noorderling | 30-08-10 | 21:04

Ik duw alleen een Prius van de weg als F.van Jole cum suis erin zitten.

DrBowned | 30-08-10 | 21:02

Ach zolang er ook nog domme volg schapen zijn die klakeloos alles aannemen ,zoals bv de Maastunnel in Rotterdam ,hoeveel malloten net bij het begin van de tunnel al op hun rem gaan staan ,en de hele tunnel met net 45 doorsjokken ,op de linker baan

Om dat ze dit een keer op een verjaardag gehoord hebebn of weet ik veel ,en te beroerd zijn om even bv flitsservice er op na te plegen ,dit maar zwijgzaam opvolgen

Moet ik weer links rechts over de doorgetrokken streep in de tunnel die malloten inhalen

Voor de duidelijkheid er is daar GEEN trajectcontrole ,nooit geweest en zal er ook nooit komen (technisch nooit haalbaar )

Ook de videocamera`s,in de tunnel , mogen en kunnen wetttelijk niets bekeuren ,ALLEEN bij een incident of ongeval kan een bediende dan op het videoscherm wat zien en op een knop drukken zodat er bv een rood kruis boven het weg dek komt te staan

Ik werk op noord hier vlakbij in een ploegendienst rooster en wil om 0600H dan graag vlot naar huis en naar mijn nest ,en door deze malloten kan dit wel eens 10 minuten reistijd schelen

ps vroeger moest !!! je 70 km/h in exact dezelfde smalle tunnel

pietiserniet | 30-08-10 | 19:34

het artikel slaat nergens op, want het kijkt alleen naar Nederland
een paar duizend hier in NL die iets harder rijden op een stukje snelweg, heeft echt geen gevolgen voor de mondiale olie voorraad, laat staan de prijs
het kwartje van Kok was er om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen
nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok

vip33 | 30-08-10 | 19:12

een maximum snelheid is onzin. Het is de verantwoordelijk heid van de mensen zelf om te kiezen hoe hard men rijdt. Als men sneller rijdt dan 120 doet men niets onrechtmatig er is enkel een groter risico op een ongeval. In Nederland en vele andere landen is dit wel een overtreding van de wet. De wet kan alles zijn wat de overheid voorschrijft, terwijl het verschil recht en onrecht duidelijk is en wetenschappelijk te onderbouwen.
Het instellen van een maximum snelheid bereikt zeker niet zijn beoogde doel. namelijk het stoppen van snel rijden.

tuurtjess | 30-08-10 | 18:43

Wij vqn het geitenwollensokkenfront rijden slechts met bakfietsen.

Birgit Hogefeld | 30-08-10 | 18:40

CDhAhA

LinkerbaanBarry | 30-08-10 | 17:56

@Jörgen Caris, Trouw

"Lief" generaliserend sukkeltje. Ik ben ook iemand van de Geenstijl-achterban. Ik rij op de rijksweg extreem rechts en over het algemeen niet te hard. Als de snelheidslimiet van 120 naar 140 gaat, is dat nog steeds een vrije keus. Je mag ook nog gewoon rond de 100 rijden.

Rubbere Robbie | 30-08-10 | 16:39

Ik ben bang dat de Nederlandse situatie NIET te verglijken is met de Duitse. Dat merk je vooral als je een groot aantal kilometers met 180+ km/u op de duitse autobahn heb gereden en dan weer de nederlandse heimat binnen komt. Vooral het hufterige, egoistische rijgedrag van de Nederlanders valt op, maar ook dat de snelwegen hier veel en véél smaller zijn + aanmerkelijk véél meer auto's. Door de max. snelheid te verhogen vergroot je juist de lengte van de file's! (remweg is langer - dus je moet meer afstand houden tot je voorganger).
De oplossing is wel eenvoudig: snelheid omhoog? dan graag ook méér asfalt en vooral bredere wegen. Duitsland is inderdaad een goed voorbeeld hoe je betere wegen kan maken (dus niet alleen de snelheid omhoog).

duiny | 30-08-10 | 15:58

Al die "snelheid moet beboet worden en is goed" reacties zonder enig twijfel aan of het nou echt voor de veiligheid gaat of geldklopperij op de ANWB site zijn gewoon te zielig voor woorden. Ja helemaal oké dat er snelheid word gecontroleerd word, maar niet waar ze niet werken en er geen reden is voor de snelheid reductie.

Anarki | 30-08-10 | 15:48

Mijn cruise-control staat altijd op 140 (OK, niet bij traject-controles). Ik gebruik alleen het rempedaal.... :)

Retiarius | 30-08-10 | 15:46

Een mooi voorbeeld is bij schiphol waar je opeens van 70 naar 40 km/h gaat i.v.m. wegwerkzaamheden die er nu al een jaar bezig is, nog erger is dat het bord amper te zien is. Van mijn afdeling is al de helft op de bon gegaan.

mrazura | 30-08-10 | 15:46

@ number one

www.groenopweg.nl/weblogauteur/53/Mart...

Quote: Ik niet dus, want ik zal nooit meer een nieuwe auto kopen, tenzij er een high tech reïncarnatie van de 2CV opstaat – die van mij best 800 kg mag wegen, als ie maar niet meer dan 60 pk heeft. Met blue motion technieken haal ik dan 1 op 40. Vergeleken met de 600 kg/ 30 pk/ 1 op 19 van de Eend zou dat pas echt vooruitgang zijn.
End Quote
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tsja, je hebt een punt Martin.
Met 60 PK die vrachtwagen inhalen en dan 10,5 seconden doen om van 90 naar 100 te komen... Dat bevorderd het groene rijden en is TOTAAL geen gevaar voor onze medeweggebruikers.

Fritsio | 30-08-10 | 14:35

@gozahtje | 30-08-10 | 11:26
inderdaad, plotseling 30 en 50 borden waar 50 en 70 (voorheen 100) was toegestaan wegens 'slecht wegdek'. Slecht wegdek betekent nu ook 'dichtgeteerd scheurtje'

gruppenfuhrer | 30-08-10 | 14:20

"Het CDA moet 180 graden slippen om dit speeltje voor de Geenstijl-achterban mogelijk te maken.
Mooi zin, mooie trol.
Brusselmans trapt er zijn volle gewicht in en is met een ietsiepietsie kritiek meteen op zijn pikkie getrapt.

Zuitschuip | 30-08-10 | 14:20

Express flitsen, express lage maximum snelheden instellen, express geen info langs de weg aanbrengen....... alles om zoveel mogelijk boetegeld binnen te halen. Wat een a-sociale manieren in NL

Iwmac | 30-08-10 | 13:52

Ik hoef niet zoveel van het nieuwe kabinet: minder gelukszoekers, hogere maximumsnelheid en een kleinere overheid met lagere belastingen.

Flashheart | 30-08-10 | 13:35

Lekker makkelijk om alles maar op de "GeenStijlachterban" af te schuiven !
Is natuurlijk gewoon blinde paniek omdat al die kudt kranten (hoezo milieuvervuiling) beseffen dat ze aan het uitsterven zijn !

boerenvla | 30-08-10 | 13:11

@Ferrari-racer | 30-08-10 | 12:48
Melden bij de politie. Goed plan! *verrekijker afstoffen doet*
Maar zacht rijden in een Ferrari is natuurlijk ook niet te doen. Al die toeren bij een lage snelheid...

LiebeMan | 30-08-10 | 12:59

Geweldig leuk topic dit. Iedereen vertelt hoe het écht zit en zal het de rest even mededelen. En iedereen heeft ook gelijk. Net als die andere 17 miljoen voetbalcoaches op de bank. En die snelheid? Ik doe waar ik zin in heb. En wat er kan gezien de drukte op de weg. Wél goed naar de vangrail kijken of er flitsers staan. En viaducten, ook heel listig. En auto's die verdacht achter me komen rijden. Trajectcontroles zijn vermoeiend. Dan moet ik strak mijn snelheidsmeter in de gaten houden of ik niet per ongelijk een streepje te hoog zit. Geen cruisecontrol. Het verkeer zelf? Moet ik daar ook op letten? Kom op, daar heb ik toch geen tijd voor. Verder zoekt u het maar uit. Doe ik ook. Net als de rest van Nederland. Toch?

Puttiron | 30-08-10 | 12:54

@Fijnstoffer | 30-08-10 | 12:23
zo verdwijnen politici die hun bek niet kunnen houden ook langzaam uit de populatie, niet fijnstoffer?

janeedantoch | 30-08-10 | 12:51

@Fijnstoffer | 30-08-10 | 12:23
zo verdwijnen politici die hun bek niet kunnen houden ook langzaam uit de populatie, niet fijnstoffer?

janeedantoch | 30-08-10 | 12:51

@LiebeMan: u rijdt in een kudtauto en hebt de Skodarijder gevolgd? De versgekochte X5 kan u natuurlijk ook melden bij de heren van Justitie. U wilt niet weten hoe vaak ik aan de kant word gezet... zonder enige boete. Ik vind het echt een sport om dan rustig te blijven en gedwee met die heren mee te praten. Ze sterkte te wensen met nog een fijne rit voor de boeg. "Zeg heren, rijdt uw auto net zo fijn als de mijne?'' ;-) ja heren... is hard voor gewerkt... misschien lukt het u ook ooit?

Rest In Privacy | 30-08-10 | 12:48

@Parsons: Het laatste filmpje van mij is deze www.youtube.com/watch?v=2vjhCCy5zFE

Daarin is te zien dat de malloten van de politie met bijna 200km/u over de vluchtstrook rijden. Je zal er maar hebben gestaan met je bandje in je hand.... Als deze heren zo goed kunnen inschatten hadden zij niet hoeven te 'piepen' tegenover de Vito bestuurder. Deze keek namelijk wel in zijn spiegel... gaf netjes richting aan... en ging aan de kant toen de politie in zijn bumper zat en hij netjes weer kon uitvoegen. Zoals de politie zelf vaak zegt... men is er niet op bedacht dat je met 200km/u op komt rijden. Dat bestelbusje zag de politie ook niet want die waren druk op de vluchtstrook en rechterbaan ten tijde van de inhaalactie. Maar boos dat dit maal de agentjes waren.... kansloos volk echt kansloos die politieagenten met hun egootjes. Alleen al het taalgebruik incluis accent van oom agent... dat neem je toch niet serieus.

Rest In Privacy | 30-08-10 | 12:44

Gedverdemme, straks scheuren al die rifratten van net 20 jaar oud me voorbij in hun versgekochte BMW X5. Ik vraag me toch altijd af hoe ze dat verdiend hebben. Jong ondernemerschap hou ik mezelf dan maar voor.

LiebeMan | 30-08-10 | 12:43

In het heerlijk linkse bolwerk Nijmegen maken ze het nog mooier, een weg die tot een paar jaar terug 120km was hebben ze nu tegen filevorming en wat voor smoezen meer terug naar 50 gedaan, doe is even normaal. autorijden hoort leuk te zijn. Niet op een snelweg 55 rijden en dan een paar weken later post uit Leeuwarden krijgen. wordt tijd voor rechts!

Felixx | 30-08-10 | 12:40

I believe I can fly
I believe I can touch the sky
I think about it every night and day
Spread my wings and fly away

klokkeluider | 30-08-10 | 12:40

Wauw, ahum. Ik ben voor het maximum van 50 binnen de bebouwde kom, 30 binnen woonerven. Ik ben voor 80 op proviciale wegen en 100 tot 120 op snelwegen zonder bumperkleven en op de rechter rijstrook. Ik ben voor het betalen van parkeergelden en tegen bumperkleven en hoef het kwartje van Kok echt niet meer terug. Ik pas zelfs het nieuwe rijden toe en heb mijn richtingaanwijzerlampje onlangs moeten vervangen omdat ik hem daadwerkelijk gebruik (slijtage). Ik geef toe: ik stop zelfs voor mensen die op het zebrapad (voetgangersoversteekplaats) aangeven te willen oversteken (..!!). Beste trouw, mag ik dan alsjeblieft toch GeenStijl-achterban zijn? Misschien gewoon onder geuze titel "ordinaire Law & Order fascist", is die handrijking acceptabel voor de Trouw redactie?

Fred Janssen | 30-08-10 | 12:37

@Fijnstoffer | 30-08-10 | 12:23
En wij happen natuurlijk ook onmiddelijk.. Over wie zegt dat nou iets, en wat zegt het?

An die ARBEIT | 30-08-10 | 12:27

@ An die ARBEIT | 30-08-10 | 12:06
Jij hebt ‘t begrepen.
En zo zal harder rijden ook de mensen wegselecteren die dat niet kunnen.
Maar de voordelen daarvan begrijpt Trouw-mens Jörgen Caris niet.
Overigens denk ik dat hij gewoon eens wat meer hits wilde voor zijn flutstukkie, dus dacht hij “laat ik de Geenstijl-reaguurders eens schofferen”.

Fijnstoffer | 30-08-10 | 12:23

Wat en eikel met z'n "Geenstijl achterban".
Ziet niet dat links en rechts op hun kloten krijgen als er iets ms is.
Hij moet maar snel op Joop inloggen. Daar sterft het van de zuurpruimen.

Boomschade | 30-08-10 | 12:23

@Art Vandelay Ultor | 30-08-10 | 12:05
Weet je waarom? Het slaat helemaal nergens op en daar erger ik me kapot aan. *in auto stapt en naar klanten toegaat* #out

Parsons | 30-08-10 | 12:13

janeedantoch | 30-08-10 | 11:33
Het gaat mij om de hypocriete houding van de overheid. het meerendeel is een minimale overschrijding terwijl echte, grote maatschappelijke problemen, zoals het verdwenen respect voor elkaar op straat, genegeerd wordt onder het nuttigen van een kopje thee. Alles in het leven draait om prioriteiten en die liggen bij de overheid toch echt verkeerd. Alles voor meer poen, niets meer, niets minder!

gozahtje | 30-08-10 | 12:13

@Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:56
Dat laatste filmpje geeft precies aan wat het grootste probleem op de weg is: mensen kijken niet in hun spiegels!1!!

Parsons | 30-08-10 | 12:12

@number one | 30-08-10 | 11:46

Mijne is geplaatst. Weet niet hoe lang het daar duurt voor je gejorist wordt dus hier is hij:

28-06-2010 08:00Martin Kroon • 1 reactie
Lezersreacties (1)

door V. Ogelbeest 30-08-10 | 11:57

Je kunt natuurlijk ook stellen dat drank sterker als 4% verboden moet worden, immers van 4% kun je ook dronken worden.
Of dat muurverf overbodig is. De functie van een muur is om het klimaat binnen behaaglijk te houden, de kleur is niet relevant.

Sommige mensen hebben nu eenmaal een andere voorkeur dan andere mensen. Het leuke aan onze min-of-meer democratie is dat ook niet-socialisten mogen doen wat ze leuk vinden.

www.groenopweg.nl/weblog/2112/De-mijne...

Vogelbeest | 30-08-10 | 12:06

@Fijnstoffer | 30-08-10 | 12:04
Precies, de evolutie zorgt vanzelf ervoor dat wij fijnsstoffilters in de longen krijgen.
Zo werkt dat toch :)?
Waar is Darwin als je 'em nodig hebt...

An die ARBEIT | 30-08-10 | 12:06

@Parsons | 30-08-10 | 11:59
Dat begrijp ik dan echt niet.

Zoiets kleins, zoiets marginaals. Wat maakt het nu uit of je ergens 100 of 120 rijdt? Daar ga je je toch niet druk om maken, joh.

Geen wonder dat stress zoveel voorkomt in onze maatschappij.

Art Vandelay Ultor | 30-08-10 | 12:05

@An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:52
Sorry. Ik moest langdurig rendabel zijn.

Maar on topic: wat is er mis met fijnstof, meneer Kroon?? Volgens de principes van natuurlijke selectie komt alles geweaun goed. Survival of the fittest enzo.

Fijnstoffer | 30-08-10 | 12:04

Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:56
Geen geintje, echt waar. Ik kan er helaas niet over uitwijden, maar ik kan wel zeggen dat ze werkelijk in een grot leven.
Als je eens wist voor wat voor dingen wij belasting betalen, dan word je misselijk.
Anderzijds denk ik dan ook weer dat het een geldrondpompmachine is, maar of die nu zo efficiënt is, ik weet het niet

Ulle Ruttelflut | 30-08-10 | 12:04

Heeft iemand het telefoonnummer van die gast KROON?

Karen Baslonge | 30-08-10 | 12:03

@Art Vandelay Ultor | 30-08-10 | 11:43
Ik. Heel erg.

Parsons | 30-08-10 | 11:59

@Ulle Ruttelflut: Een aantal..? U hebt de diploma ook gezien of de VROMMER zou graag willen deze in bezit te hebben... Je maakt mij echt niet wijs dat je met een universitair papiertje op zak je besluit VROM-medewerker te worden. Gaat er bij mij en denk menig reaguurder niet in. Je universitair intellect opgeven om in een undercoverauto of op je motor te zitten en de medemens te wijzen op de enorme fouten die zij maken.

Ooit weleens deze (wellicht universitaire Vrommers) gezien?
www.youtube.com/watch?v=sZ4irL7Nps4 (even afkijken... je zal er maar hebben gereden)

Of deze.... met bijna 200 over de vluchtstrook...
www.youtube.com/watch?v=2vjhCCy5zFE (leuk ook dat 1 reaguurder melding maakt van het gecensureerde stuk ertussen) zal wel een enorm intelligente opmerking zijn geweest van oom agent.

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:56

Gewoon één snelheid op alle snelwegen: ADVIESSNELHEID 130, und fahren!

Peatsmoke | 30-08-10 | 11:56

Wat zijn sommige mensen toch enorm trots op hun burgerlijke ongehoorzaamheid, het lijkt de jaren '70 wel. U rijdt te hard, nou wat bent u een held. Ongehoord, dat u dat durft. Mijn oneindige respect voor uw lef, durf en moedigheid om in uw autootje de magische 120 km/u grens te doorbreken en dan ook nog eens te benadrukken dat dat eigenlijk maar een sukkeldrafje is.

Rijdt u ook hard door ná het ongeluk?

SuperTed | 30-08-10 | 11:06
+1

Timooooo | 30-08-10 | 11:55

net als milieu, de multiculti-utopie e.d. is ook de maxsnelheid steeds meer het terrein van religieus-fanatieke-fundamentalisten. 80, 100 of 120 zijn absolute en ethische grenzen geworden en daar kan niet meer emotieloos en met de rede als uitgangspunt over gepraat worden.
'
ik stel voor dat we met zn allen voor de "ik-vertrek-optie" gaan, dan kunnen Femke, Emiel, van Agt, Spee etc de hele week op handen en knieen over de A2 kruipen.
'
Geluk d'r mee.

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:54

Waar is Fijnstoffer als je 'em nodig hebt...?

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:52

gruppenfuhrer 30-08-2010 10.15

Te laat geboren met zo een nickname, VMBO ook niet afgemaakt zeker, kinderen zou ik ook niet nemen want van het milieu blijft weinig over.
Het is nog niet te laat voor je vertrek naar deutschland.

lao tse | 30-08-10 | 11:52

@Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:33
Ik wil je weleens zien, met je Droomrari door de bebouwde kom. Terwijl ik heerlijk confortabel over de drempels heenzoef ( bekertje stabiel en binnen handbereik ) moet jij elke keer met je voet op de rem, terwijl je drankje koud wordt omdat je er niet bij kan...
:P Neem de zaken eens niet te serieus. Leuke auto's ( nieuwere ) Ferrari's, niet voor dagelijks gebruik....

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:52

Als fijnstof of desnoods CO2 het issue is moet je daarop beperken en niet op snelheid. Dat slaat als kut op dirk. Alsof een Dodge Charger die 100 rijdt ineens minder uitstoot dan een Prius die 150 rijdt (halen ze dat trouwens?) Ik heb daarom sterk de indruk dat het links kinnesinne is. Maximum snelheden is zo'n makkelijk instrument om het levensgeluk van de wat meer gefortuneerden te verminderen en waarmee links/groen nederland kan laten zien wie er de stekrste is.

En oh ja, waar mag je tegenwoordig nog wel aan dood gaan? Is het iemand opgevallen dat de wereldbevolking de afgelopen 45 jaar zo'n beetje is verdubbeld en we in NL van 10M naar bijna 17M zijn gegaan. Dat is niet echt heel erg lang houdbaar nog... (Fuck dat klimaatgedoe. Die groei is het echte probleem)

synchronicity | 30-08-10 | 11:48

Die Koos Spee moet helemaal zijn mond houden, dieptrieste man

Sarrel | 30-08-10 | 11:47

Vogelbeest | 30-08-10 | 11:20

Daar kwam ik ook pas achter na mijn comment. Jammer. Want o o o wat een naargeestige man die Kroon.

number one | 30-08-10 | 11:46

@Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:33
Ha! Ik ben nog niet eens begonnen over de achterruitverwarming!

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:46

Laten we eerst eens beginnen met linksrijders zwaar te beboeten, dat volk dat met +/- 100 km die 'rij vrachtwagens' (met een onderlinge afstand van 500 meter) kilomerters lang inhaalt.
Vaak is het op de linker rijstrook drukker (en rijdt men langzamer) dan op de rechter rijstrook. Vervolgens maximum snelheid verhogen, prima plan! Wel linksrijders ZWAAR BLIJVEN BEBOETEN!

Republikein4ever | 30-08-10 | 11:45

Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:40
Toevallig heb ik veel contact met VROM. Een aantal hebben een universitaire opleiding.
Na 20 jaar verbaas ik me iedere keer weer over wat ik daar meemaak.

Ulle Ruttelflut | 30-08-10 | 11:44

Mensen die gefrustreerd raken omdat ze geen 120 mogen rijden op een stukje asfalt moeten eens bij zichzelf te rade gaan of er niet ergens in hun hoofd een steekje los zit.

Wie maakt zich daar nu druk over?

Art Vandelay Ultor | 30-08-10 | 11:43

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:23
Wellicht, maar het brandstofverbruik van een vrachtwagen welke 120km rijdt is buitenproportioneel; 1 op 1 is dan zelfs nog gunstig. Die zullen alleen maar om in te halen wat harder gaan rijden.
Maar OK, dronken chauffeur is niet voor rede vatbaar, ook niet als hij 80 rijdt.

Ulle Ruttelflut | 30-08-10 | 11:40

@Ulle Ruttelflut: Ooit een kenmerk omschrijving van een VROM-medewerker gezien? Opgeklopt egootje terwijl de VROMMER te dom was om een opleiding te volgen op HBO niveau (weet waarschijnlijk niet wat het HBO überhaupt is.... laat staan hij ooit een universiteit heeft gezien) Op de 1 of andere manier denkt de VROMMER altijd net iets beter te leven dan de burger? Maar ondertussen is hij zo blij als een kind in zijn undercover auto. Dan heb je het gemaakt.... echt!

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:40

Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:35
Ja! Komt door de zonnenreflectie.

Hölzenbein | 30-08-10 | 11:39

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:33
Simpel, daar is de middelste baan voor.

Fred667 | 30-08-10 | 11:37

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:46
Ben ik wel met je eens, maar ook als je met een hele grote wagen met 200 tegen een file of een muur rijdt dan zie je er niet echt fris meer uit.

Hölzenbein | 30-08-10 | 11:35

Mooie zilveren spiegelkappen... gaat hierdoor eigenlijk je auto sneller? ;-)

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:35

janeedantoch | 30-08-10 | 11:26

Humor:
Opgefokte leasebakrijder = volgens VROM een voertuigbestuurder met sterke prestatiedrang, ontleent zijn gewichtigheid door bovenmatig veel te rijden.

Meeste dramatische auto ongelukken gebeuren op tweebaans autowegen met een maximum snelheid van 80 km. Autosnelwegen zijn het veiligst.

Voorstel

Ulle Ruttelflut | 30-08-10 | 11:34

@An die Arbeit: Ik ben zo snel over de weg dat bekerhouders overbodig zijn.... Voordat ik dorst krijg... ben ik er al! Met je Audi.... en bekerhouderts

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:33

@Fred667 | 30-08-10 | 11:30
Dan mogen mensen die D66, niet of blanco hebben gestemd dus hun rijbewijs inleveren? En mensen die PVV hebben gestemd, die moetne soms links, soms rechts rijden? En Cda'ers? Die zouden eigenlijk rechts moeten rijden, maar zullen dat dus voornamelijk links doen...
* Confuus is *
Ik zie niet hoe dit de situatie overzichtelijker maakt...

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:33

@gozahtje | 30-08-10 | 11:28
ik stel niet vast dat u coureur bent, ik stel vast dat u coureur-ambities hebt. U verlangt niet slechts in overeenstemming met het verkeersregelement uw bestemming te bereiken, u wil dat graag met een hogere snelheid doen. Aangezien een hogere snelheid uw reistijd nauwelijks zal bekorten, ben ik er van uitgegaan dat het u om de sport te doen is. Het kan natuurlijk ook een totaal gebrek aan respect zijn voor het leven van uw medewegbegruikers, maar ik ben er vooralsnog niet vanuit gegaan dat dat uw intentie was. Wel wil ik er graag op wijzen dat dat het effect is van handelen.

janeedantoch | 30-08-10 | 11:33

@necrosis | 30-08-10 | 11:31
En ik had het over levens redden, niet over foutparkeren.
Misschien eerst even lezen...

Buggert | 30-08-10 | 11:33

@Buggert 11:24
Ik had het over foutparkeren, misschien eerst even lezen en dan pas reaguren.
En verder valt het me op dat mensen in een kroostrijke wijk graag een 30 Km zone willen voor hun kinderen, terwijl ze zelf, door haast gedreven met een noodgang door andere wijken jakkeren om hun kroost naar school te brengen.
Ik kan er over meepraten, er staan 2 scholen achter mijn woning!

necrosis | 30-08-10 | 11:31

Als de linksmenschen nu allemaal op de rechterbaan 100 gaan rijden en de rechtsen op de linkerbaan 180, dan zijn we er toch?

Fred667 | 30-08-10 | 11:30

@gozahtje | 30-08-10 | 11:26
Ik zou zeggen, stel een patriottische daad van verzet en hou je voortaan aan de maximum snelheid. Dat zal ze leren, die pluche-klevers!

janeedantoch | 30-08-10 | 11:29

janeedantoch | 30-08-10 | 11:26
Waaruit blijkt dat ik een coureur ben? beetje sneu om die conclusie te trekken alleen omdat ik het niet eens ben met het beleid. U kunt zo de politiek in.

gozahtje | 30-08-10 | 11:28

@gozahtje | 30-08-10 | 11:16
nee hoor. de stelling dat jij rustig door moet kunnen gaan met "10-20" km/h te hard rijden, omdat jij vind dat dat wel acceptabel is, is typische makkelijkdenkerij.
Nederland scoort goed qua verkeersveiligheid. Per miljoen inwoners en per miljard kilometer heeft nederland erg weinig verkeersslachtoffers (en minder dan het autowalhalla Duitsland). Het zal me aan mijn reet roesten of jij het beleid bij je coureurs-ambities vindt passen, het beleid werkt.

En overigens maakt het voor de slachtoffers niet uit hoor, overhoop geknald door een fin of geplet door een opgefokte leasebak rijder. Dood is dood.

janeedantoch | 30-08-10 | 11:26

janeedantoch | 30-08-10 | 11:11
De Nederlandse overheid wil helemaal niet dat de automobilist zich aan de regels houdt, hoe moeten ze anders hun begroting rond krijgen?

gozahtje | 30-08-10 | 11:26

Dit is toch alleen maar goed nieuws? Het betekent dat een deel van de media ons niet meer als vervelende, puberale puistenpuberts ziet ^^
Dat lijkt mij al een dikke win voor het, bij linkse fossielen, nogal slechte imago van GeenStijl.

Semper Pecunia | 30-08-10 | 11:25

@necrosis | 30-08-10 | 11:22
En een stuk comfortabeler, die bekerhouders in de Ferrari zitten zo lastig opgesteld....

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:25

Meneer Kroon is niet goed bij zijn hoofd. Het is hetzelfde als "We gaan een hogesnelheidslijn bouwen, maar de trein mag niet harder dan 50 ............." Rot toch op. Schaf dan de snelweg af en zet er stoplichten neer, waarom geen rotonde? 80 is toch een verschrikking op dat stuk na de coentunnel bijvoorbeeld.
9 van de tien keer kan je daar door de files toch niet harder dan 50, en dan is het een keer rustig, mag je niet harder dan 80. Dit is toch een fucking lachertje.
Donder toch op, stelletje kloteklappers. Ik kan hier zo slechtttttttttttttttttttttt tegen.

ITEACHYOU | 30-08-10 | 11:24

@necrosis | 30-08-10 | 10:58
Prioriteiten he?
Ga dat hele rare verhaal van je maar eens uitleggen aan de ouders van een kind dat is doodgereden.
Eens kijken of die ook opgewonden raken van die 10% administratiekosten waar jij je zo kwaad over maakt...

Buggert | 30-08-10 | 11:24

@Ulle Ruttelflut | 30-08-10 | 11:21
Snelheidsbegrenzers van vrachtwagens halen + Poolse Wodka-motivated chauffeurs = Reden tot zorgen....

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:23

@Ferrari-racer 11:06
Ik heb in vliegtuigen gezeten die sneller gingen dan welke sportauto dan ook, ik leef ook nog steeds.
Verder lach ik je vierkant uit in de bebouwde kom (drempels) en tijdens het boodschappen doen (bagageruimte).
Enne.... een Bugatti Veyron gaat véél sneller dan welke Ferrari dan ook.

necrosis | 30-08-10 | 11:22

Snelheidsverhoging helpt niet, rechts inhalen helpt wel en net zoals in de VS dan ook maar op drukke ringwegen het vrachtverkeer boven 7,5ton verbieden tussen 07.00 en 19.00 uur.
O ja, snelheidsbegrenzers op vrachtwagens ook afschaffen.

Ulle Ruttelflut | 30-08-10 | 11:21

@number one | 30-08-10 | 11:07
Wil best doen, maar die registratie e-mail duurt knap lang heb ik zo de indruk.

Vogelbeest | 30-08-10 | 11:20

@Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:15
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een Ferrari-racer, als nick " Ferrari-racer " zou kiezen... Ik zie dan eerder iemand voor me die het graag zou worden.
Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn.
Ik meen een keer bij Jambers ( of dergelijk programma ) een vuilnisman gezien te hebben, die van z'n spaarcenten een Ferrari had gekocht. Had verder dan ook niks, alleen een pauperdrive-in-woning en een Ferrari... Leuk...

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:20

janeedantoch | 30-08-10 | 11:11
120 rond stedelijke gebieden is nog altijd beter dan 70,80,100 hier.

ZDEV | 30-08-10 | 11:20

Over VROM: nergens anders vind je zo'n inefficiente ambtelijke organisatie. Loop eens een VROM kantoor binnen en let op hoe snel die mensen zich door de gangen bewegen. Of beter gezegd: hoe langzaam. 2kmh en niet sneller. En hoe lang ze lunchen. Twee uur. Met de nodige koffiepauzes van een half uur tussendoor en om half vier naar huis. Op vrijdag vrij en zes weken vakantie per jaar. Deze slakken hebben dan functies als "projectleider snelheid en rijgedrag". Om te huilen...

ZDEV | 30-08-10 | 11:18

@necrosis | 30-08-10 | 11:14
Schaamharing ( Zwitsal ), comment en waarde.. Drie woorden die zelden in een zin gecombineerd worden, zonder dat er " loos " achter " waarde " staat....

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:16

janeedantoch | 30-08-10 | 11:03
De boetes die uitgedeeld worden zijn veelal voor minimale verkeersovertredingen. Deze hebben mijns inziens veel minder belang dan de beroofde omaatjes, de mishandelde buschauffeurs en dergelijke delicten! Het is dus onzin dat je stelt dat we maar minder hard moeten rijden en zo de politie niet van hun werk moeten houden, wat een lariekoek van de bovenste plank!

gozahtje | 30-08-10 | 11:16

Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:15
Heeft u zelf wel door dat u zichzelf redelijk voor gek zet?

Superior Bastard | 30-08-10 | 11:16

@An die ARBEIT: komt u beiden eens gezellig op de koffie, doe ik daarna met uw beiden een demonstratie wat 'snel' is...?

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:15

De maximumsnelheid hoeft niet eens omhoog, maar het aantal (grotendeels zinloze) snelheidsbeperkingen moet wel omlaag!

Handige Harrie | 30-08-10 | 11:15

@Schaamharing 10:59
En de waarde van je comment is....?
*met duim naar beneden op [!] drukt*

necrosis | 30-08-10 | 11:14

janeedantoch | 30-08-10 | 11:03 neenoudanmaartoch

Tantalus2009 | 30-08-10 | 11:14

@Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:11
Jij hebt iets te vaak Need for Speed gespeeld geloof ik. Laatst in een V-TEC van een vriend van me gereden, met net iets minder dan 200 PK. Ik kan u zeggen, geen kattenpis, en ik rij normaal een RS4...

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:13

@Raster: krantenartikel ingelijst achter mijn bureau... altijd leuk als er klanten/collega's langskomen. Ik hoef u niet uit te leggen dat veel mannen een grote en snelle auto wensen... is net zoiets als een lekker wijf. Wie wilt het niet...? Zielige types waarschijnlijk.

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:13

Laten we gewoon met z'n allen (de belastingbetalers althans) in Duitsland gaan wonen! Zij blij, wij blij.
Hier zijn de wegen meteen opgeschoond; dat wil zeggen, dan rijden er alleen nog 1 miljoen overjarige stinkende Mercedii rond.

dosis | 30-08-10 | 11:13

@ZDEV | 30-08-10 | 11:06
in duitsland houdt men zich aan de regels omdat men na 3 serieuze overtredingen het rijbewijs kwijt is. De stukken zonder snelhiedslimiet liggen in welhaast duitserloze stukken duitsland. In stukken met een bevolkingsdichtheid als in de randstad geldt over het algemeen 120 als maximum.

janeedantoch | 30-08-10 | 11:11

@janeedantoch | 30-08-10 | 11:09
Ach, het is GS, waarschijnlijk rijdt Gozahtje nooit harder dan 25kmpu op z'n Solex, weten wij veel..
* Trapt Kreidler aan *

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:11

Een auto met minder dan 200pk is geen auto maar een trieste gezinsauto welke dus niet hard gaat.

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:11

Demonisering van de fotograaf door rechts! ;)

Nyg | 30-08-10 | 11:11

Ferrari-racer | 30-08-10 | 11:06
Daar kunt u trots op zijn.

raster | 30-08-10 | 11:10

zeg maar jansen | 30-08-10 | 11:03
Is een kwestie van oefenen.

Transformatorhuisje | 30-08-10 | 11:10

Overigens, die Vmax van 80, 100 en 120 is niet bedacht uit het oogpunt van verkeersveiligheid of milieu. De meeste auto's rijdens zuiniger/schoner op hogere snelheden dan pakweg 10, 15 jaar geleden. Dat wil milieudefensie en de andere boe-roepers niet horen want waar blijven ze dan nog met hun boe-geroep. Kijk voor de aardigheid eens op het kaartje op flitspaal.nl Die hebben een leuk kaartje met daarop de snelweg en alle snelheidsbeperkingen.

Het land wordt steeds voller met mensen en mensen willen zich verplaatsen. Dat zal dus voor een deel over de weg gaan. Dus als we de doorstroming op het beschikbare asfalt vergroten in plaats van inperken dienen we het milie en economie en daarmee dus het leefklimaat in Nederland.

Dat besef begint nu eindelijk ook door te dringen in Den-Haag, jippie!

IgNOraNcE | 30-08-10 | 11:10

@An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:52
hou het op ironie met een vleugje oprechte opwinding over de hypocrisie die men hier ten opzichte van de regels hanteert.

janeedantoch | 30-08-10 | 11:09

@Watikjebrom | 30-08-10 | 11:02
Ach so, been there, done that..
Geniet van je jeugd, hij vliegt zo voorbij! Zwitsal :P

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:09

Hier het blog van auto- en automobilistenhater Martin Kroon:
www.groenopweg.nl/weblogauteur/53/Mart...

Check vooral ook hoe hij schrijft over hoe erg het is dat een auto 200+ pk heeft. Misschien leuk om wat reacties achter te laten?

number one | 30-08-10 | 11:07

Die Martin Kroon is een engerd.

glebber | 30-08-10 | 11:06

gruppenfuhrer | 30-08-10 | 10:55
Precies, in Duitsland houdt men zich meer aan de regels omdat de regels er fair zijn. Mensen kunnen heel goed inschatten wat veilig is en wat niet. Het maakt burgers tot betere automobilisten, het filtert de angstige bestuurders eruit en de echte roekelozen worden keihard aangepakt. Er gebeuren minder ongelukken op de Duitse wegen, behalve als het komt door vrachtverkeer. En dat er in Duitsland minder afslagen en de wegen minder druk zijn is onzin, pak hier de A6 maar eens.

ZDEV | 30-08-10 | 11:06

Dat ze eerst even lekker zorgen dat ze die onderhandelingen goed afronden i.p.v. over iets triest als snelheid te ouwehoeren. Misschien is stukje snelweg tussen A'dam en Utrecht 30KM. Nou wat zijn we lekker extra snel thuis als we 20KM harder mogen. Kan de frietpan 3 minuten later pas aan... Weeee.
Al die kleine afstanden in Nederland, lekker boeien. In Duitsland is het normaal dat je een flinke afstand naar of voor je werk aflegt, dan is het niet zo gek dat je wat sneller mag, maar daar heb je ook niet om die paar kilometer invoegend verkeer. Krijg je straks op de A2 stukje 120, dan weer 100, dan weer 120, dan weer 100... Als er iets irritant is.

SuperTed | 30-08-10 | 11:06

Dit bewijst maar eens dat trouwe lezers dus toch meestal links rijden en waarschijnlijk rechts stemmen. Desalnieteplus zullen de de mensen die normaal rechts rijden, links stemmen. Nederland is toch nog een beetje in evenwicht.

wideband | 30-08-10 | 11:06

@Necrosis.... ik leef niet in de 'wat als' ik leef NU!

Hebt u weleens 325km/u gereden... ik wel en leef nog steeds. Heeft u eens in de Telegraaf gestaan vanwege uw gereden snelheid? Ik wel! Ik leef nog steeds... en zonder bekeuringen!

Rest In Privacy | 30-08-10 | 11:06

janeedantoch | 30-08-10 | 11:03
Ja, dat vind ik nou ook, met een paar borrels op rijd ik prima, niemand last van heeft, en iedereen die iets anders vind is een linksche facist.

Watikjebrom | 30-08-10 | 11:06

Echt gevaarlijk zijn linkse mensenschapen op de snelweg.. daardoor moet ik 120 rijden omdat hun zo onzeker zijn.

PierDrie | 30-08-10 | 11:04

.. het wordt ook vreeselyck in Nederland als maar de helft van de vooroordelen uitkomen waar de links beterwetende mensch mee rondloopt. Die arme stakkers krijgen al nachtmerries over goederenwagons zodra het vollek klaagt over criminelen die zich nergens iets van aantrekken.

Jan Passant mk2 | 30-08-10 | 11:03

@gozahtje | 30-08-10 | 10:53
Het verbod op naaktlopen is ook pure geldklopperij. Ik vind dat ik er niemand last van heeft, en iedereen die iets anders vind is een linksche facist.
Het verbod op wildkamperen is ook pure geldklopperij. Ik vind dat er niemand last van heeft, en iedereen die iets anders vind is een linksche facist.
etc. etc.

De situaties waarin harder rijden veiliger is worden veroorzaakt doordat iedereen te hard rijdt, en juist in die situaties onstaan files. dan zou men beter 80 kunnen rijden (vergroot de capaciteit van de weg)

Het wijzen naar andere criminelen is geen argument. Dan zou de politie maximaal moeten inzetten op moorden, en alle wildplassers met rust moeten laten. Je kunt het ook omdraaien: hou je aan de maximale snelheid, zodat de politie meer tijd overhoudt voor andere zaken.

janeedantoch | 30-08-10 | 11:03

illuvatar | 30-08-10 | 10:50
Bwehehe. Ik rijd geen auto meer, omdat ik dat kreng zo weinig nodig had. En als ik 's morgens vanuit Arnhem naar Heerhugowaard of Zwijndrecht moet, neem ik liever de trein. Verkeerseiligheidsvoorlichtert was ik. Bijna een uitkering. Maar wel een met een doel.
En over de maximumsnelheid in Nederland: rustig waar het moet; hard waar het kan. Milieu? Niets te maken met die paar autotjes.

dosis | 30-08-10 | 11:03

Transformatorhuisje | 30-08-10 | 11:00 Met 200 rijden op een lege snelweg is onverantwoord vanwege de bestuurder. De meesten kunnen het niet. Hun auto wel, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 30-08-10 | 11:03

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:59
Zwitsal? *Watikjebrom bromt iets over 60cx en ban* Tsja..

Watikjebrom | 30-08-10 | 11:02

@yokiamy | 30-08-10 | 10:58
Ach, als je te hard hebt gereden, is het klaar toch?
Niet mauwen, gewoon dokken. Spekken die kas! We're entering another recession God damn it!

An die ARBEIT | 30-08-10 | 11:02

En verder zijn diesels natuurlijk saai. Diesel stinkt als je erachter rijdt. Niets lekkerders dan een pittige benzinemotor en dan het liefst een dikke grommende, huilende en rochelende V8, nog liever dan een jankende V12 zelfs.

ZDEV | 30-08-10 | 11:01

Watikjebrom | 30-08-10 | 10:50
Dan zit jij op de verkeerde momenten in Duitsland. Snelheidsbeperkingen zijn er vooral bij grote steden, op 3/4 van de Autobahnen kun je gewoon doorknallen.
aardt | 30-08-10 | 10:53
a) Vrachtwagens rijden nooit 110 en b) ik heb het over personen die een vrachtwagen met een zeer marginaal snelheidsverschil gaan inhalen en daar dus veel tijd voor nodig hebben. Met 130 ben jij er zo weer voorbij.
raster | 30-08-10 | 10:54
Onverantwoord? Wat is er onverantwoord aan 200 rijden op een vrijwel lege snelweg dan?

Transformatorhuisje | 30-08-10 | 11:00

-weggejorist-

Schaamharing | 30-08-10 | 10:59

@Watikjebrom | 30-08-10 | 10:55
Gister werd ik nog " hyperintelligent " genoemd door Zwitsal Ben Nuchter, nu weer slimmerik door Zwitsal Watikjebrom. Zijn jullie echt een fanclub op aan het richten? The Zwitsals love Andie-club.... * Hoeft niet *
En om de rest uit te rekenen ( mocht ik daar zin in hebben ), heb ik iets meer info nodig, slimmerik ;)
* Gaat zo even met 140 peuken halen *

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:59

@An die Arbeit,
dat is inderdaad de reden dat ik de laatste maar meteen betaald heb.

yokiamy | 30-08-10 | 10:58

@Buggert 10:50
Koos Spee heeft met "zijn werk" waarschijnlijk ook meer geld bijelkaar gegraaid met onzinboetes en dan met name de hoogte ervan dan ik ooit zal kunnen opmaken.
Hoeveel mensenlevens heeft Koos gered doordat de foutparkeerboete van 50 naar €60 ging en er vervolgens 10% administratiekosten bovenop kwamen?

necrosis | 30-08-10 | 10:58

Ik rij inderdaad een turbodiesel en stem rechts...........

Zou op zich wel mooi zijn als we een wet gaan hanteren waarin alle linksmenschen de Rechterbaan krijgen en alle RechtsMenschen de Linker baan.

Probleem opgelost, rijden we elkaar kapot en die Linksmenschen ook.

Ik denk alleen dat er meer doden onder de rechtsrijders zullen zijn.

Fleggel | 30-08-10 | 10:57

In de ogen van linksch Nederland zijn alle rechtse mensen criminelen. Om van PVV-ers maar niet te spreken. Die berokkenen ons land grote schade...
.

FreshClash | 30-08-10 | 10:57

De Belgische methode: officieel een limiet, weinig controle en snelheidsovertredingen nog in het strafrecht, maar op plekken waar zachter gereden dient te worden, onderhouden we het asfalt niet.

kapotte_stofzuiger | 30-08-10 | 10:56

@yokiamy | 30-08-10 | 10:53
Dat zullen ze dus wel in hebben gevoerd vanwege mensen als Randy McR. Als het tien Euries kost, is de helft al wat minder fel op " principekwesties "...

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:55

@ZDEV | 30-08-10 | 10:31
zo waar. Twee colega's in colonne over de autobahn. De eerste ziet de kast te laat en vliegt er voorbij. De tweede lette beter op en ging in de ankers. Hij kreeg een fikse boete, de eerste een waarschuwing dat dit gedrag niet getolereerd wordt en dat bij de eerst volgende overtreding doe toegang tot het duitse wegennet voor een jaar ontzegd word. Dat helpt.

gruppenfuhrer | 30-08-10 | 10:55

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:47
Mijn viercillinder brommert zonder roetfilter doet 44KW volgens de pampieren, dus... de rest mag jij uitrekenen slimmerik.

Watikjebrom | 30-08-10 | 10:55

iter | 30-08-10 | 10:23
"elke keer als in Duitsland ben en 200km kan rijden dan doe ik dat met plezier, ik leef nog steeds".
Ja, u leeft nog steeds.
Het zijn meestal de anderen die de dupe worden van zo'n onverantwoord rijgedrag.

raster | 30-08-10 | 10:54

@Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:51
Rare logica, wat heb jij daar dan aan? En maar neulen over belastingsgeld dat verspild wordt...

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:54

@Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:11

Probleem is dat veel mensen die verantwoordelijkheid niet kunnen nemen en levens van andere in gevaar brengen.....

idealist | 30-08-10 | 10:53

@Superior Bastard | 30-08-10 | 10:49:

Welnee. Vrachtwagens links laten rijden, personenauto's rechts. Eén week en je bent definitief van het hele probleem af. En nee, ik heb geen aandelen in de sloopbranche.

Reinaert | 30-08-10 | 10:53

@ Transformatorhuisje | 30-08-10 | 10:44
Dus als ik 2 vrachtwagens inhaal die 110 rijden, ik rij 130 en jij komt aanzijlen met 150 moet ik me tussen die vrachtwagens proppen?
Juist zo creeer je files.

aardt | 30-08-10 | 10:53

@Randy, ja tegenwoordig moet je 10 euro betalen voor het opvragen van een foto of het maken van bezwaar, das dan wel weer jammer.

yokiamy | 30-08-10 | 10:53

janeedantoch | 30-08-10 | 10:50
Ja te hard is te hard. Maar de limiet is niet heilig, flapdrol. Er zijn zat verkeersituaties waarbij de gestelde limiet geen drol met veiligheid te maken heeft! Het gaat, net zoals op de A2, vaak gewoon om geld innen! Zijn ze ook zo gedreven met het arresteren/oppakken van criminelen? NEE!

gozahtje | 30-08-10 | 10:53

Misschien kan er ook iets gedaan worden aan de 70 en 90 borden die overal opduiken als er ook maar ergens een bochtje opduikt dat er niet is als er niet aan de weg gewerkt wordt. Echt: ik kan die limieten gewoon niet meer serieus nemen.

Verder maximum snelheid verhogen naar 140. We leven niet meer in een tijd waarin auto's gemiddeld 80 pk hadden, ABS nog niet bestond en de wegligging van zelfs de meest sportieve auto's aanzienlijk minder is dan de wegligging van een nieuwe Golf.

number one | 30-08-10 | 10:52

@janeedantoch | 30-08-10 | 10:50
En dan reageer je zo? Zware maandagochtend tot nu? Ja? Nee? Dan toch?

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:52

Ik rij met met 2.3 benzine auto (automaat, lekker) altijd 130 op 100 km stukken en 160 op 120km wegen. Tenzij er file is natuurlijk.
Ik vindt het wel goed van Trouw dat er naast een website (Joop) ook een krant is voor een oud-fascistisch links geluid.

funkyd | 30-08-10 | 10:52

Als je een bekeuring krijgt altijd bezwaar maken. Laat die gasten maar werken voor hun centen.

Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:51

Zo wordt wat vroeger een file was, tegenwoordig 'langzaamrijdend verkeer' genoemd. Dat is inderdaad ook een manier om het fileprobleem (taaltechnisch) op te lossen. Gewoon de snelheid op de randwegen verlagen naar 15 km/u.

OoO | 30-08-10 | 10:51

@gozahtje | 30-08-10 | 10:46
te hard is te hard, lul. regels zijn regels, en dat jij ze niet snapt wil niet zeggen dat je je er niet aan hoeft te houden.

janeedantoch | 30-08-10 | 10:50

Linkse drol beweert dat er honderden levens zijn gered, en de planeet een stuk groener is, door de lage limiet.
Nu de werkelijkheid:
1. Op snelwegen kan de limiet naar 130 zonder extra doden. Die vallen namelijk op secondaire wegen.
2. De lagere limiet doet niets aan fijnstof of geluid. De Noordzee en de industrie veroorzaken fijnstof en auto's dragen nagenoeg niets bij. Auto's worden al steeds stiller.
Conclusie: Sterk staaltje links moreel superieur liegjanken.

Zeddegeizot | 30-08-10 | 10:50

Transformatorhuisje | 30-08-10 | 10:44
Het gelul dat in Duitsland alles veel beter geregeld is, is ook zo'n poepverhaal van een stelletje fantasten. Of je nou de links-Rheinische autobahn neem of de rechts-Rheinische autobahn neemt, overal stikt het van de werkzaamheden en snelheidsbeperkingen, dat begint overigens al vlak over de Nederlandse grens, en als die er niet zijn is het wel een lange sliert vrachtverkeer die boel constanct ophouden, dus kom daar nou niet meer aan, dat is echt zo'n flauwekul.

Watikjebrom | 30-08-10 | 10:50

@Ferrari-racer 10:39
Als jij met 85 tegen een boom of een betonnen vangrail knalt, hoevel levens heb jij dan nog over?

necrosis | 30-08-10 | 10:50

@dosis | 30-08-10 | 10:47
Nu door uw bijdrage het economisch verkeer op de A2 weer eens verder kan is ook in uw eiegen voordeel. Uw uitkering kan hierdoor weer een tijdje worden opgehoest door de A2-ers.

illuvatar | 30-08-10 | 10:50

Herstel: Jörgen Caris is de fotograaf, Martin Kroon, oud-projectleider snelheid en rijgedrag bij het ministerie van VROM is de auteur.

kitspuit | 30-08-10 | 10:50

Nog even over die Koos Spee.
Die man heeft met zijn werk waarschijnlijk meer levens gered dan alle jankerds die graag 200 km willen rijden bij elkaar!

Buggert | 30-08-10 | 10:50

@gozahtje | 30-08-10 | 10:46
te hard is te hard, lul. regels zijn regels, en dat jij ze niet snapt wil niet zeggen dat je je er niet aan hoeft te houden.

janeedantoch | 30-08-10 | 10:50

Overigens is er maar één echte oplossing van het fileprobleem. Geen vrachtwagens op de weg tussen 08.00 en 18.00.

Superior Bastard | 30-08-10 | 10:49

iedereen weet toch dat het allemaal maar om 1 ding draait?
GELD!
desalniettemin, ik doe mee met donuts draaien, i love the smell of burning rubber!
[ineens aan Balkenende moet denken]

yokiamy | 30-08-10 | 10:49

Hölzenbein | 30-08-10 | 10:26
verstandiger is het daarom in duitsland gewoon duits te rijden ipv de boodschappenchauffeurs aus Deutschland-am-Meer gewend zijn. Gele kentekens hebben daar niet voor niets een reputatie opgebouwd.
Dus gewoon mee 140/150 met de stroom en rechts blijven zitten en bij inhalen SPIEGELEN!! Ik ken wat mensen die 'uit principe' (lees: schrik, vrekkigheid) niet harder dan 100 rijden in duitsland en dan van mening zijn dat ze een vrachtwagen mogen/moeten inhalen. Dat is vragen om ongelukken want je gooit plots 1000kg staal op een baan waar mensen met 100+/u (vershil) aankomen rijden.

gruppenfuhrer | 30-08-10 | 10:49

@Multiflauwekulti Mijn wijkje is een rechts wijkje. Echt VVD/CDA -publiek.
En ik heb een snelle turbodiesel. Zonder roetfilter. waarmee ik een paar keer per week over de A2 rijd. (Een Matiz, ga je mond spoelen).
Overigens denk ik dat voor mijn woonsituatie 120 niet uitmaakt, het is nu al enorm verbeterd qua herrie. Maar nog steeds, waarom worden mensen toch zo woedend als je aan die maximumsnelheid komt. Niks belangrijkers in het leven? Is dat je enige lolletje?

Lex Trumbauer | 30-08-10 | 10:49

Overigens keek ik dankzij Trouwlezers deze week tweemaal de dood in de ogen.

Casus numero uno: bejaard vrouwtje in Hyundai rijdt voor mij de oprit van een snelweg op. Bovenaan gekomen zit ze op 65kmh en gooit ze de auto direct naar links. Vrachtwagen op de snelweg in de ankers. Achteropkomend verkeer in de ankers. Ik gebruik wel de hele invoegstrook en voeg voor haar in. Gaat ze nog boos seinen ook.

Casus numero dos: ik rijd een oprit van een snelweg op, begin vaart te maken om bovenaan op 120 te zitten, zie ik bovenaan een opa in een Opel keren omdat hij de snelweg niet op durft. Hij rijdt zo de oprit weer af en merkte mij pas op toen ik uitweek en toeterde.

En waar is dan de Koos Spee brigade? Juistem, in de bosjes om een paar onschuldige kmh's te hard te registreren. Trouw: roep God-Ver-Dom-Me je met legale ouderdoms-medicijnen en anti-depressiva gedrogeerde lezers op om massaal de bus te nemen om levens te sparen. We hoesten niet voor niets zoveel op voor dat mislukte OV.

ZDEV | 30-08-10 | 10:48

@iter | 30-08-10 | 10:23
en dat is natuurlijk niet waar! Nederland is van de snelwegforens. Nederland is niet meer dan dat irritant stuk weiland tussen je slaapstad en je werk.

Maximum snelheidsovertredingen zijn de meest gedoogde overtredingen, en de meest goedgeprate overtredingen. Want milieu en veiligheid, ach dat zijn toch maar linkse hobbies. Als ik 30 seconden van mijn reistijd af kan schaven door slechts de levens van mijn onbeduidende landgenoten in de waagschaal kan stellen, dan is de keus makkelijk gemaakt, niet dan?
Ik ben voor een three-strikes regeling. 3 keer de maximum snelheid overtreden? Rijbewijs inleveren. Jammer dan.

janeedantoch | 30-08-10 | 10:48

Pfff, deze GS-reaguurder heeft niet eens een auto. En ondertussen wel fijn meebetaald aan die kut-A2. Scheuren jongens, scheuren zo hard als jelui kunt!

dosis | 30-08-10 | 10:47

@An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:46
Ligt ER natuurlijk OOK AAN IN wat voor auto je zit.....
Zo hey, da's erg!
* Meer koffie giet *

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:47

Wat zou ik dit lompe ventje graag om z'n oren willen slaan met de accu uit z'n kut prius! Wat een onzin verhaal! Streng bestraffen van het in gevaar brengen van de openbare veiligheid houdt mijnsinziens in dat je die hordes straatrovertjes met de knuppel te lijf gaat en niet dat je burgers voor 10 - 20 km/uur te hard aan de lopende band bekeurt!

gozahtje | 30-08-10 | 10:46

@Hölzenbein | 30-08-10 | 10:44
Ligt natuurlijk ook wat voor auto je zit...
@Watikjebrom | 30-08-10 | 10:42
Zo hard gaat jouw brommer toch niet? Wel?

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:46

Ik vraag me altijd af of de mensen die 'GeenStijl' achteloos in de mond nemen, zoas dhr. Caris, eigenlijk wel eens de moeite hebben genomen om een tijdje rond te kijken op deze site. Natuurlijk, net als iedereen hebben de redacteuren hier stokpaardjes (Bertje mag graag spuwen op de Gevestigde Media en de Ambtenaar, iedereen spuwt wel over het Capuchonnetje annex Scooterkloodtzakje en de Gristen, etc.), maar wie heeft die niet? Trouw heeft ook stokpaardjes (Alleen Christenen Zijn Goed), evenals Indymedia (Anarchism Rulez), Volkskrant (Zetkrant Van Rood), NRC (U Durft *Moi* Te Lezen?) en alle anderen.

Dus ik snap werkelijk niet hoe een Gevestigd Journalist de link legt tussen 'de maximum snelheid omhoog' en 'GeenStijl-achterban'. Misschien moet ik automatisch de link gaan leggen tussen 'Gevestigd Journalist' en 'Domme Oetlul' / 'Te Beroerd Om Na Te Denken' / 'Tief Een Eind Op'.

daniel37 | 30-08-10 | 10:45

Vogelbeest | 30-08-10 | 10:41
Ow... rijdt een R4 in deze tijd dan harder dan 115 km/u?

Hölzenbein | 30-08-10 | 10:45

en meest file-loze land ???

dat staat er dus echt?.... geloof me eigen ogen niet

peetd2 | 30-08-10 | 10:45

koerbagh ® | 30-08-10 | 10:42
Maandagochtend, zullen we het maar op houden.

Watikjebrom | 30-08-10 | 10:44

Ai.. rijd op een motor zonder katalysator of wat dan ook rond. Ben benieuwd in wat voor hokje ik dan geplaatst dien te worden..
En met 150km/h loopt ie het lekkerst, dus als het even kan..

Zoals hierboven reeds gemeld is: in Duitsland is alles veel beter geregeld. Hier wordt je als een debiel behandeld, met borden als '2 uur rijden, kwartiertje rust' en dergelijke flauwekul. Om nog maar te zwijgen over verdrijvingsvlakken en hemeltergende busbanen.

Ik ben zwaar voor het verhogen van de maximumsnelheid, maar dan moet er ook wel iets gebeuren met het gedrag van automobilisten. Dus niet inhalen met 105 maar gewoon fatsoenlijk gas geven. Niet links blijven hangen omdat er 500 meter verder nog een vrachtwagen rijdt maar gewoon meteen naar rechts oprotten als er een snellere medeweggebruiker aankomt.. van die dingen.

Transformatorhuisje | 30-08-10 | 10:44

iter | 30-08-10 | 10:31
Die twintig kilometer tussen 120 en 140 maakt misschien niets of nauwelijks iets uit. Bij verschil tussen 120 en 200 daar kan ik je wel garanderen wanneer je dood bent na een ongeluk. Heb ook 200 gereden in Duitsland (soms nog meer), maar je moet toch toegeven dat je bij die snelheid niet meer relaxt rijdt. Althans ik voel mij daar niet meer echt veilig bij.

Hölzenbein | 30-08-10 | 10:44

dus, linkse politici houden zich altijd aan de snelheid??
LOL

theos | 30-08-10 | 10:43

Nu weet ik hoe Greet WilderTs zich moet voelen...

An die ARBEIT | 30-08-10 | 10:43

Alsof het wat uitmaakt met al die files...

Gay Niaal | 30-08-10 | 10:43

En verder vind ik het wel prima, 90, 100, 120, whatever.

Watikjebrom | 30-08-10 | 10:42

Was getekend: Martin Kroon, oud-projectleider snelheid en rijgedrag bij het ministerie van VROM. Deze meneer dus:
media.groenopweg.nl/m/m1fygutb10h0_154...

Jörgen Caris heeft alleen het fotootje gemaakt dat als illustratie dient bij het schoolkrant-verhaaltje van Martin Kroon. Beter lezen Brusselmans, dit soort slordigheden ben ik niet van je gewend.

koerbagh ® | 30-08-10 | 10:42

@Ferrari-racer | 30-08-10 | 10:39 Geheel mee eens! 100 is nog uit de tijd dat de topsnelheid van een renault 4 115 km/u was.

Vogelbeest | 30-08-10 | 10:41

Wat een slap gel*l over snelheid, het is niet de snelheid die gevaarlijk is, maar het verschil in snelheid!
Mensen die ruim 180 op de linkerbaan willen rijden in NL sporen volgens mij niet helemaal maar hoevaak ik me niet de tiefus ben geschrokken van mensen die met plm 70 willen invoegen waar de rest 100 rijdt.....(Daihatsu Cuore/ Volvo 340)
Ongelukken bijna gegandeerd.
Verder is "milieu" een slecht argument, zo zal een auto die sneller gaat dan andere auto's waarschijnlijk meer troep uitstoten maar deze troep wordt in dezelfde tijd verspreid over een langer traject.
En de discussie over de Prius: misschien zuiniger tijdens ingebruikname, véél vervuilender tijdens de sloop (accu's)!

necrosis | 30-08-10 | 10:41

@ pete68 | 30-08-10 | 10:37

Van dichtbij? Van veraf doen ze al pijn aan de ogen!
Maar waar die 'haat' vandaan komt, is het valse gevoel van 'kijk ons de wereld eens redden' wat Toyota aan dat ding hangt. Een beetje het Bono-syndroom. Wat dan ook nog eens versterkt werd door allerhande Hollywood celebs die helemaal hip in dat ding rond begonnen te karren voor rode loper-momenten, maar op de andere momenten gewoon in hun Tahoe, of nog beter, een Ford F650 (google maar even) rondrijden.

Nlz® | 30-08-10 | 10:41

RobbieG | 30-08-10 | 10:35
Hoe kom je aan dat nieuws? Zou idd wel heel jammer zijn.

Watikjebrom | 30-08-10 | 10:40

Ik rijd te hard op de 'snel' weg en mijn auto is niet gemaakt om 100 te rijden. Bij 85 schakel ik naar zijn 2.... en heb er dan nog 4 over.

Rest In Privacy | 30-08-10 | 10:39

Ach, neuzelen over maximumsnelheden is irrelevant zolang je toch het meest van de tijd gefileerd staat. Ik sukkel liever met 80km/u door dan om de haverklap stil te moeten staan.

In het holst van de nacht op een lege weg 80 rijden is natuurlijk onzin. Dat mag wel een onsje meer zijn. Maar daar hebben we toch op de meeste wegen al prachtige trajectdingesborden en dergelijke veur? De techniek is er, nu de politiek nog.........

Reinaert | 30-08-10 | 10:39

Ondanks dat ik gisteren weer met 150 op de motor in de regen over de snelweg scheurde vind ik het verhogen van de max. snelheid eigenlijk helemaal niet slim. Meer herrie, meer brandstofverbruik dus meer benzineimport van van de pot gerukte regimes in saharalanden, meer opstopping (optimale snelheid voor doorstroom ligt ergens rond de 100 trouwens, maar 120 is wel prima).

Wat ik liever zie is dat er wat gedaan wordt aan die plekken waar je echt onnodig traag rijdt, 80 op autowegen, 30/50 op brede wegen, dat soort spul. Verder zouden drempels op doorgaande wegen echt verboden moeten worden en inhaalverboden op hoofdwegen, tsja daar heb ik echt geen woorden voor.

KommisarisRex | 30-08-10 | 10:39

@ Nlz® | 30-08-10 | 10:28

Stimmt. Ik zie dit patroon ook bij mijn broertje, doet ook niet beter dan 1 op 18 in zn Civic Hybrid.

Rudolfinski | 30-08-10 | 10:38

Dus alleen extreem linksrijders mogen hard rijden, rechtsrijders moeten langzamer?
Het lijkt wel opzet met de politiek en de kant van de weg waar we rijden in dit land.

Dezenaamhier | 30-08-10 | 10:38

@Nlz® | 30-08-10 | 10:28
Klopt. Alles valt of staat met je rijstijl.
Een betere oplossing is om van minimaal de helft het rijbewijs in te nemen omdat ze niet durven (oei, 120 op de snelweg) of omdat ze helemaal niet kunen rijden.
Hebben wij de ruimte en staan we dus ook niet het milieu te verpesten als we in de file staan.
En, ach een Prius is niet het mooiste wat er is gemaakt op auto gebied. Maar niet iedereen kan een Aston Martin betalen.
En hoeveel kia's of andere gedrochten zijn er niet op de weg? Dus die haat tegen Prius snap ik niet helemaal en het is een beetje zielig zolang er dus nog andere gedrochten op de weg rondrijden. Weleens een Ssang yong of een Multipla van dichtbij bekeken? Brrr...

pete68 | 30-08-10 | 10:37

Claude Jacque | 30-08-10 | 10:35 Ook goed, het blijft echter een zuiplap met die vracht aan accu's die mee te zeulen is. De eerdere Priussen hadden 1,5 ltr motorinhoud.

zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:36

@ zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:30
Daarna is het gewoon een onzuinige 1.8. Een ouderwets ding. Zo'n Honda Civic Hybrid is nog erger, dat is een 1.3. Ik kan je melden dat ik eens zo'n apparaat meekreeg van een Franse verhuurder. Vond ik wel 's grappig voor die paar dagen. Dat rijdt met mij aan het wiel dus 1:13 door de bergen. Ik snap 'm dus niet. Je moet veel te hard trappen om een beetje vaart te houden/krijgen. Aan de auto zelf mankeert vrij weinig, maar dat motor-principe... nee dank u.

Multiflauwekulti | 30-08-10 | 10:36

Gun de man zijn foto momentje.

dubbert | 30-08-10 | 10:35

Vogelbeest | 30-08-10 | 10:34
Hèhè en een dag allemaal niet tanken. Zo komen we het snelst van de overhead af.

ZDEV | 30-08-10 | 10:35

Quote: De maximumsnelheid is namelijk al verhoogd, in 1988. Toen is de algemene limiet (nog van de oliecrisis) van 100 op 120 kilometer gebracht, omdat bijna iedereen dat in de praktijk al reed.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oooh, kijk dat verandert de zaak. de max.snelheid is al verhoogd! en dan kan het natuurlijk niet nog een keertje.
Ook als is het 22 jaar terug en was je toen met je golf gti met 100PK echt vreselijk stoer.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben wel blij verrast dat de regelgeving aangepast kan worden als in de praktijk blijkt dat men zich er toch al niet aanhoudt.

RockBock | 30-08-10 | 10:35

Ik vind het eerlijk gezegd veel vervelender dat ze die taxbreak voor nieuwe, kleine schone diesels als de Polo en de Ibiza weer af gaan schaffen. Eindelijk eens een normale, marktconforme prijs betalen voor een auto, net als in die Heimat.

RobbieG | 30-08-10 | 10:35

zeg Trouw. Ik woon naast de A10 West, afrit S107. Iedere middag slippen de op en afritten vast door 75 km/h sukkelende Trouwlezers op de rechterbaan. Als je dan even met 86 km/h een paar van deze pruters inhaalt om zo nog netjes te kunnen uitvoegen krijg je natuurlijk een prent van de 100% controle van Speetje. Plus €6 administratiekosten. Ik haat de A10 west. Het werkt gewoon niet.

Drs_J | 30-08-10 | 10:35

@zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:30, een Prius rijdt tot 73 km/u elektrisch en dat kleine motortje is 1.8 liter groot.

Claude Jacque | 30-08-10 | 10:35

Bij Trouw loopt griezelig volk mee.

bosbaan | 30-08-10 | 10:34

@ Vogelbeest | 30-08-10 | 10:34

Ja dag! Op de fiets ben ik er in de helft van de tijd!

Nlz® | 30-08-10 | 10:34

Van de overheid moeten we toch allemaal met het openbaar vervoer?

Moeten we eens doen. Morgen allemaal met het OV naar de zaak. Kun je lachen.

Vogelbeest | 30-08-10 | 10:34

'Sneller erop, sneller eraf.'
Johan Cruyff

Einde van de Domheid | 30-08-10 | 10:34

Mijn Turbodiesel gaat ZO snel, die bomen merken het niet eens dat ik langs kom.
[® Joep v/h Hek]

Mazzeltov | 30-08-10 | 10:33

In dit soort topics denk ik altijd maar, iemand die over zijn auto of salaris lult liegt meestal.

Superior Bastard | 30-08-10 | 10:32

Tip voor Camiel: verkoop onze snelwegen aan Duitsland en lease ze terug. Hogere snelheden, minder files (dus beter voor milieu) en beter voor de economie. En boetes waar ze horen: mensen die de veiligheid in gevaar brengen. Als de Duitse agenten namelijk ergens een hekel aan hebben dan zijn het mensen die onder de adviessnelheid rijden, die links blijven plakken en vooral Nederlanders met sleurhut: uw gemiddelde Trouw-lezer zeg maar. Allemaal hard op de bon! In Duitsland neemt de overheid de bestuurder wel serieus en andersom is er ook respect. In Nederland wordt de autorijder door gereformeerd/calvinistisch/socialistisch als een paria behandeld en uitgezogen.

ZDEV | 30-08-10 | 10:31

Hölzenbein | 30-08-10 | 10:26
ik weet het daarom let ik ook zeer goed op ;)

het is alleen niet bewezen dat het rijden met 140km meer slachtoffers oplevert. en daar gaat het hele stuk ook om, enkele aannames van iets wat nog nooit in nederland is voorgekomen, namelijk 140km max op een 5 baans weg.

iter | 30-08-10 | 10:31


Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:11
"Ze moeten mensen zelf die verantwoordelijkheid geven. We zijn volwassen mensen, geen kleuters die je tegen zichzelf in bescherming moet nemen".
Dus u wilt van de snelweg een groot kerkhof maken.

raster | 30-08-10 | 10:31

Een Toyota Auris is zo mogelijk nog fletser, burgerlijker en treuriger. Het is toch niet om aan te gluren in welke auto's de gemiddelde Nederlander rijd. Maar ja ik wil niet weten hoeveel wegenbelasting je betaald met een Ford F-150.

Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:31

Multiflauwekulti | 30-08-10 | 10:25 Precies, een Pius rijdt to 45 km/u electrisch of gedeeltelijk electrisch, daarboven gaat dat te kleine motortje heel hard moeten werken om die zware accu's voort te trekken. En omdat het maar zo'n klein motortje is verbruikt ie dan méér dan een grotere motor die netjes zo'n 1400 rpm doet bij dezelfde snelheid.

zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:30

Gister Amsterdam - Utrecht A2 gereden en inderdaad, krankzinnig! Een grote plak asfalt, tien auto's en tenenkrommend 100 rijden. Schoon milieu? Ja. Stilte en rust? Ja. Minder verkeersslachtoffers? Ja. Maar tegen welke prijs. Moet wel in balans zijn. Doe maar 130 graag.

SammyJankis | 30-08-10 | 10:29

@ pete68 | 30-08-10 | 10:24

En daar gaat het dan ook mis. Voor het voordeel op de bijtelling kon je er van uit gaan dat een Priusrijder zijn best deed om dat verbruik laag te houden. Echter, sinds die korting op de bijtelling is ingevoerd rijden ook veel van de leaseboys die nog altijd denken gemakkelijk drie afspraken door het hele land op één dag te kunnen plannen in zo'n ding. En rijden vervolgens gewoon eenzelfde verbruik als ze in een reguliere auto zouden doen.
En daarbij, die accu's he... blijven ook ondingen om weg te werken als ze 'op' zijn.

Nlz® | 30-08-10 | 10:28

iter | 30-08-10 | 10:23
Een auto die links met 120 inhaalt heeft evenveel recht tot inhalen als die met 200. De 80 kilometer verschil kan leven en dood uitmaken. Vandaar misschien toch verstandiger om geen 200 te rijden, ook al mag het in Duitsland.

Hölzenbein | 30-08-10 | 10:26

Troelstra2.0 | 30-08-10 | 10:24 Stukje van Brusselmans, die heeft altijd van dit soort omissies.

zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:25

@ pete68 | 30-08-10 | 10:15
De Prius is een fantastische uitvinding. Ware het niet dat die auto in de meeste gevallen verkeerd wordt gebruikt omdat de verkeerde motieven worden gebruikt bij de aanschaf. Dan zie je ineens zo'n apparaat voorbij zeilen met 150 met een vertegenwoordiger in stofzuigerzakken aan het stuur. Ik kan je melden dat mijn beierse 3.0 turbodiesel vanaf pak 'm beet 120 een stuk zuiniger en schoner is dan dat "milieuwonder". En dan heb ik het nog niet eens over de kostbare productie en afbraak van het Prius-ding.

Multiflauwekulti | 30-08-10 | 10:25

Die Priussen zijn zeker niet de mooiste auto's en ook zeker niet de zuinigste, maar ze hebben een fantastisch koppel en slechts 14% bijtelling :-)

Claude Jacque | 30-08-10 | 10:24

Even wakker worden GS: de fotograaf is onschuldig. Auteur is Martin Kroon, oud-Vrom

Troelstra2.0 | 30-08-10 | 10:24

@Nlz® | 30-08-10 | 10:18
Klopt. Maar ondanks dat is een Prius nog zuiniger dan andere benzine modellen.
1 op 19 met een vlotte rijstijl is makkelijk haalbaar. Is voor een diesel niet echt spannend maar wel voor een benzine auto.
Als je een beetje moeite doet dan rij je 1 op 23. Dat is zelfs voor een diesel al moeilijk haalbaar.
Alles valt en staat met je rijstijl en of je een beetje kan anticiperen.
Dat lukt de meeste mensen niet die zijn namelijk met van alles bezig behalve met het verkeer.
Kortom, het is een begin om minder te gaan verbruiken. En schijt aan het milieu maar de olie is wel een keertje op. En het is al helemaal belangrijk om minder, zo niet helemaal niet meer afhankelijk zijn van die haatbaarden uit de woestijn.

pete68 | 30-08-10 | 10:24

Oscar11 | 30-08-10 | 10:22 Ik. Mercedes M-klasse.

zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:23

elke keer als in Duitsland ben en 200km kan rijden dan doe ik dat met plezier, ik leef nog steeds. De enigsten die een gevaar vormen voor de snelheidsverhoging zijn de linkse rakkers, die denken dat alles nog van hun is ...

iter | 30-08-10 | 10:23

@jandoppie | 30-08-10 | 10:06
Toch vond ik die Pruissen beeldender, zeker gezien het topic.

illuvatar | 30-08-10 | 10:22

Ze lachen zich kapot op die krantenredacties. Ze hoeven in een artikeltje maar één keer GeenStijl te noemen en ze zijn verzekerd van een item op GS. Goedkopere reclame bestaat niet.

bintang | 30-08-10 | 10:22

@ Lex Trumbauer | 30-08-10 | 10:11
Neemt niet weg, dat op sommige plekken de maximum snelheid best naar 120 mag. Misschien op de A2 niet, maar er zijn plekken waarvan ik denk: 'ja, 100, eigenlijk mag het wel iets meer zijn... weiland, geen woonwijken of grote bedrijven.'

BeunDeHaas | 30-08-10 | 10:22

O ja en in een Prius rijden is om je helemaal kapodt te schamen. Dat het voor de zekerheid nog maar eens gezegd mag worden.

beenthere | 30-08-10 | 10:22

zal ik vandaag de Range Rover of de Maserati pakken om trage, starre, zwalkende, spookrijdende Trouw-lezers in hun Aziatische koekblikjes van de weg te drukken? Wie gaat er mee?

ZDEV | 30-08-10 | 10:22

OK, biecht maar op... wie heeft er hier een Turbo-Diesel? Nou nou nou...

Oscar11 | 30-08-10 | 10:22

kitspuit | 30-08-10 | 10:18 Lol, ik kén er zo een.

zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:22

Ik kom hier allerlei achterbannen tegen, die van het CDA slechts sporadisch, spoort deze meneer wel lekker. Het is hier de TufTufclub niet.

Tantalus2009 | 30-08-10 | 10:22

"speeltje van de Geenstijl-achterban". Ik vind hem grappig!
*tankt zijn snelste speeltje nog even vol*

jimbrowski | 30-08-10 | 10:21

@Tim | 30-08-10 | 10:18, ok, ok.. ik rij ook wel eens een Volvo als ik wat motorgeluid wil horen. Maar ik rij inderdaad altijd te hard.. dat dan weer wel..

Claude Jacque | 30-08-10 | 10:21

Beetje raar om harder rijden in een categorie links of rechts te stoppen.
Het is namelijk vrij simpel. Als we harder mogen rijden vallen er meer doden en gewonden. Dit komt door:
1. de grotere impact van een aanrijding;
2. de grotere verschillen tussen voertuigen onderling.
Als we de snelheid willen verhogen laten we dan ook met zijn allen zeggen dat we geen probleem hebben met meer doden in het verkeer.

beenthere | 30-08-10 | 10:21

Lex Trumbauer | 30-08-10 | 10:11
Zoals ik je eerder al zei: ik word kotsziek van mannetjes zoals jij, met je zielige huilvingertje. Van 120 op de A2 ga je echt geen slechter burgermans leventje krijgen hoor, huilebalk!

Super Vaagstra | 30-08-10 | 10:20

Het is niet geschreven door Jörgen Caris maar door Martin Kroon: oud-projectleider snelheid en rijgedrag bij het ministerie van VROM

Onderdegroenezoden | 30-08-10 | 10:20

Dikke vette LOL @ Trouw zeikert! Al deel ik op sommige punten wel zijn mening.
Zelf vind ik 130/140 onzinnig. Er rijden ontzettend veel debielen rond die dat gewoon niet kunnen. Gevolg: vele ledematen in de vangrail en propjes verwrongen staal met stukjes vleesch. Autorijden kan zoveel beter.

Stroopdoos | 30-08-10 | 10:20

In mijn nabije omgeving zijn alleen rechte 30 en 60 km wegen en als 5 % van de automobilisten zich daar aan houdt is het veel, 100 is eerder gangbaar alhier, ook op de 30 km wegen.
Maar dat mag dan ineens wel, al die zgn groene, sociale medemensen in hun Prius jakkeren je hier zonder pardon van de berm de sloot in.
Voordeel is dus wel als je 140 mag, dan hoef je je 'verloren' tijd niet meer in te halen door 100 te rijden op de 30 km weg.

Causa Sui | 30-08-10 | 10:20

@Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:15
Precies! Die klote finnen in die ouwe Benzen... Laat Geert dat maar oplossen... Anders bel ik de redactie van "ik vertrek"

doesitblend? | 30-08-10 | 10:20

Ik rij altijd langzaam, ik ben namelijk een gevaar op de weg, rij haast nooit. Als ik dan rij, dan doe ik dat rechts, en met 2 seconden afstand.

helemaalnicks | 30-08-10 | 10:20

Alle problemen op de weg komen door te langzaam rijden. (lees: Volkskrant snoek-rijders) iedereen die 80-200K op z'n stand hebt staan kan hierover meepraten.

kitspuit | 30-08-10 | 10:18

@ pete68 | 30-08-10 | 10:15

Waarom? Het ding is lang niet zo zuinig als beloofd. Sterker nog, er zijn genoeg auto's zonder hybride-technologie, die veel beter scoren voor wat betreft zuinig verbruik.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het verbruik in de praktijk is bij een Prius groter dan bij vele andere merken.
En dat zijn gewoon de feiten zoals die een jaar of wat terug door de TÜV zijn genoteerd uit onderzoek.

Nlz® | 30-08-10 | 10:18

Claude Jacque | 30-08-10 | 10:17
Liegebeest!

Tim | 30-08-10 | 10:18

Benieuwd hoe lang het duurt tot Jörgen Caris in de GS-mail vraagt of zijn naar ff weg kan uit dit stukje omdat hij enkel de broodfotograaf is van dat stockfototje bij het Trouw-artikel. De auteur staat BOVEN de titel van het artikel (tussen de twee pixellijntjes).

Gezellig! | 30-08-10 | 10:18

Uit het stukje in de Trouw: "Bestaande limieten mogen al straffeloos met zeven kilometer overschreden worden; vrachtauto’s rijden massaal tien kilometer te hard. Er wordt dus al te veel gedoogd."

Nou, dat gedogen valt reuze mee, elke maand weer mag ik van de drie chauffeurs in loondienst wel een bonnetje van €60,- plus €6,- administratiekosten van hun loon inhouden. Zijn ze weer eens geflitst terwijl ze gebruik maken van de wettelijke snelheidsbegrenzer.

zeg maar jansen | 30-08-10 | 10:18

Zonde de inkomsten van de wagens (BPM, belasting op benzine, bekeuringen etc.) zouden de linkse-geld-verspillers veel minder kunnen verbrassen.

NoMILFtoday | 30-08-10 | 10:17

@ Lex Trumbauer | 30-08-10 | 10:11
"de te verwachten overlast"... treurwilg dat je er bent. De A2 is de oudste snelweg van Nederland. Die is altijd druk geweest. Wat dacht je toen je (zelf!!) besloot om omwonende te worden... dat het rustiger zou worden op die weg? Dan heb ik nieuws voor je; het zal de komende 10-20 jaar nóg drukker worden daar.
En hoe harder men rijdt... des te sneller zijn ze die ongetwijfeld treurige, verzuurde wijk van je voorbij.

Multiflauwekulti | 30-08-10 | 10:17

Fijn die vrijheid van meningsuiting maar het gaat een grens over als vrijheid van meningsuiting verkondigd wordt als "de waarheid". Van die "waarheden' bestaan al clubs: katholieken, protestanten, moslims enz..

Kortom, verkondig je mening als een MENING mijnheer Caris en blijf als fotograaf gewoon bij wat je beter kan dat verhaaltjes maken: plaatjes schieten.

Mafkees!
(en dat is mijn mening)

IgNOraNcE | 30-08-10 | 10:17

Gewoon geen limiet op de snelweg en wie het dan te snel gaat, gaat maar met de trekschuit!.
Wel meer controleren in woonwijken en bij scholen en op 80Km wegen.
Daar gebeuren namelijk de meeste ongelukken.

pete68 | 30-08-10 | 10:17

Vogelbeest | 30-08-10 | 10:13
Maar vooral zijn we dan een groot aantal zeurpieten kwijt.

Hölzenbein | 30-08-10 | 10:17

Ik ben rechts, lees geenstijl en rijd een Prius..

Claude Jacque | 30-08-10 | 10:17

Worden wij nu ook al gedemoniseerd?
*Mompelt iets over kern van waarheid in zitten?*

Shadow112 | 30-08-10 | 10:15

Het is allemaal de schuld van de massa-immigratie.

Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:15

@Nlz® | 30-08-10 | 10:13

Zielig.

pete68 | 30-08-10 | 10:15

Mag ik even zeggen dat Jörgen Caris een onplezierig mensch is....?, ja dat mag ik.

woefdrammer | 30-08-10 | 10:15

@Lex Trumbauer | 30-08-10 | 10:11
Je praat wel anders als je dag in dag uit van diezelfde autoweg gebruik wil maken voor je werk en 's avonds ook nog je kleine wilt zien voor het slapen gaan.
Maar inderdaad, verder is 100/uur snel genoeg voor een daewoo matiz.

gruppenfuhrer | 30-08-10 | 10:15

@Lex Trumbauer | 30-08-10 | 10:11
Zo kreeg ik laatst een flinke prent op een kaarsrechte weg dwars door de polder, dus ook geen bebouwing, huizen of niks. Mocht je vroeger altijd gewoon 80, en nu opeens niet meer. Waarom niet? Leg me daar de zin nou eens van uit.

God Zelf | 30-08-10 | 10:14

'Bijtjesdag' is natuurlijk 'bijltjesdag'. Stop de tijd.

Nee dus! | 30-08-10 | 10:14

De maximumsnelheid van 100 km/u is ingesteld na de oliecrisis van 1973.

Als we alles vast gaan stellen op 1973 wordt het telefoonnet weer van de PTT en krijgen we allemaal een grijze T65 met draaischijf in huis, kun je in de winkel kiezen uit heineken of amstel, komen kiwi's het land niet, mag er niemand een taco eten en gaan we allemaal geloven dat gastarbeiders ook echt naar huis gaan.

Vogelbeest | 30-08-10 | 10:13

Het is toch altijd de schuld van rechts?

@ pete68 | 30-08-10 | 10:13
Dat hij bestaat.

Nlz® | 30-08-10 | 10:13

Heerlijk, dat morele gelijk van links.

Uiteindelijk roep je bijtjesdag over jezelf af. Met je pijp. En baard.

Nee dus! | 30-08-10 | 10:13

Wat is er mis met een Prius?

pete68 | 30-08-10 | 10:13

Niet om het een of ander maar ik denk dat die Jorgen Caris er weinig mee te maken heeft: PODIUM 30 AUGUSTUS 2010 <b>Martin Kroon</b>, oud-projectleider snelheid en rijgedrag bij het ministerie van VROM

Hordo | 30-08-10 | 10:13

jandoppie | 30-08-10 | 10:06
Prius-Prii heb ik altijd geleerd bij Latijn.

On-topic:
Heerlijk jankverhaal van raamstaarders die hun baan straks ineens veel minder leuk zien worden. Ja, blikschade en verkeersdoden. In plaats van in de bebouwde kom gaan flitsen, of op woonerven (ha! u rijdt harder dan stapvoets!) waar het gevaar van spelende kinderen die plots tussen auto's doorschieten écht op de loer ligt wordt er een milieukaart getrokken die al 10 jaar niet meer valide is, nog afgezien van de (afgunstige?) ad-homines (mv.) aan het adres van iedereen die niet hetzelfde denkt als de schrijver.

Tim | 30-08-10 | 10:12

Caris moet eens aan zijn gewei voelen voordat zulke onzin uitbraakt

gruppenfuhrer | 30-08-10 | 10:12

Jorgen is een omhoog gevallen fotojournalist. Schoenmaker....

tafkaFM | 30-08-10 | 10:12

Ik word doodziek van die maximum snelheids discussie. Er word zo hysterisch gedaan over snelheden boven de 120 alsof je dan met je leven zou spelen. In de gemiddelde auto stelt 160 km/h niet veel voor. Dit begint zo'n faggy land te worden waarin niks mag want oh oh stel je voor dat er een ongeluk gebeurt. Ze moeten mensen zelf die verantwoordelijkheid geven. We zijn volwassen mensen, geen kleuters die je tegen zichzelf in bescherming moet nemen.

Randy McRanderson | 30-08-10 | 10:11

100 is zat op die A2. Milieu een linkse hobby?? Volgens mij is hardrijden een infantiele rechtse hobby. Is het niet een beetje kinderlijk om boos te worden als je geen 120 mag? En die limiet is ingesteld om de talloze omwonenden in Maarssen, Breukelen en waar niet al te vrijwaren van de te verwachten forse overlast van het verkeer op deze weg. En ja, ik ben zo'n omwonende (en automobilist), en de buurgemeenten hebben indertijd meegewerkt aan de snelle uitvoering van de verbreding met de belofte dat de overlast niet groter wordt. En tel je zegeningen, de weg is enorm verbeterd. Tip: zoek de cruise-control eens op in het instructieboekje van je pedaalemmer.

Lex Trumbauer | 30-08-10 | 10:11

Bolussen draaien op de A10, veel leuker!

God Zelf | 30-08-10 | 10:11

Fijn als je met een snelheidsbeperking van 140 kmh in de file staat.

Hölzenbein | 30-08-10 | 10:11

-weggejorist-

weesgegroet | 30-08-10 | 10:09

Overigens geeft mijn turbodiesel bij 150 op de klok een lager verbruik aan op het verbruiks-dingetje dan wanneer ik 120 rijd. Ik doe iedereen, niet alleen mijzelf, dus een groot plezier door een beetje door te karren.

Multiflauwekulti | 30-08-10 | 10:09

ok, dank u

très cool | 30-08-10 | 10:07

Maar verkeerswoordvoerder de Rouwe die doet toch straks niet mee?

godsammekrake | 30-08-10 | 10:07

-weggejorist-

très cool | 30-08-10 | 10:07

Pffft... Wat een onzin. Ik rijd nooit harder dan mijn auto kan. Echt niet.

Multiflauwekulti | 30-08-10 | 10:06

Mag het Priussen zijn?

jandoppie | 30-08-10 | 10:06

-edit: done merci -

illuvatar | 30-08-10 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken