Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hier volgt een politiebericht

wijgaanweernaarsgool.jpgHallo mensen. Hier spreekt meester Bernhard, van de politie. Wij zijn momenteel even te druk met twitteren, flitsen en het bekeuren van stoepfietsers, vandaar dat u maar even zelf de criminaliteit moet bestrijden. Gaarne even noteren. Alle dames in Nederland raden wij aan een Rape Cursus te volgen. Kleuters dienen zich te melden bij Juf Ans van de Pedo Klas. Autobezitters in 020-Soweto raden wij aan zich bij de LOI-opleiding Carbecue in te schrijven. Keppeldragers in Amsterdam-Zuid mogen zich melden in de gymzaal voor de spoedcursus Hard Wegrennen. Omaatjes mogen zich aanmelden voor de lessen Hou Mijn Tassie Even Vast, en alle leuke gays van de Amsterdamse binnenstad dienen zich te vervoegen naar zaal B4 voor een seminar in Hoe Loop Ik Hetero Over Straat. Tot slot de winkeliers van de hoofdstad. Jullie mogen op "Overvallers-Les". Klassen beginnen om 09:00 uur. Jassen graag aan de kapstok, voorzien van een luizenzak. Gelieve aan te melden bij moeder Carolien indien u gebruik wilt maken van de overblijf. Schoolmelk alsook schoolfruit om 10:30 uur. Einde politiebericht.

Reaguursels

Inloggen

Geniaal +2

Ghbeetje | 25-08-10 | 00:07

Wanneer politie
Zich vertoond op straat
Verdwijnt het goed
En komt het kwaad

De-P(s)aus | 24-08-10 | 21:41

Zijn er ook mannelijke vrijwilligers nodig voor die 'Rape Cursus'?

H4x TBH. | 24-08-10 | 19:04

Voor keppeldragend nederland hebben we toch de lokjoden. (prima initiatief overigens lokjoden, de naam laat echter wel wat te wensen over)

LiebeMan | 24-08-10 | 18:47

Rectificatie:
De gays gaan naar de workshop 'hou mijn tassie ff vast' en de oma's lopen breedgeschouderd over straat na de workshop 'hoe loop ik als een stoere hetero'.
En de burgemeester is net terug van de cursus 'hoe loop ik als een aandachtsgeil weekdier door de stad'. Nee, hij gaat nog op een vervolgcursus bij de politiek-correcte maffia, om een erbij te kunnen lopen als een zwarte homoseksuele joodse vrouw. Die cursus had Job ook gedaan, en zoals we weten met succes.

Serafijn Lampion | 24-08-10 | 15:22

CleaudeSacke | 24-08-10 | 13:03
LOL

De La Puerco | 24-08-10 | 13:42

@snap_shootert | 24-08-10 | 13:24
Linkse D66? Aha, en met sch ook nog! Bonuspunten!

An die ARBEIT | 24-08-10 | 13:26

Eigen haard, huis en lijf verdedigen mag niet van de linksche D66 rechters hier. Je in elkaar laten tremmen wel. Meer blauw op straat helpt zeker maar dan wel overal en ook na kantoortijd heren.

snap_shootert | 24-08-10 | 13:24

@BeunDeHaas | 24-08-10 | 12:32
vuurwapens leiden te snel tot erge ongelukken. Ben daar niet zo'n voorstander van. En nee, een crimineel met een gaatje in zijn lijf is idd geen slachtoffer. Hij is gewoon opgehouden met werken.
En messen zijn ook met knuppels en wapenstokken tegen te houden. Mijn strekking van het bovenstaande is dat niemand dat nu durft, omdat ze dan aangeklaagd worden voor zware mishandeling.
Verdediging van eigen en andermans goed en lijf moet mijns inziens in de wet altijd zwaarder wegen dan welk crimineeltje dan ook.

Niederländer | 24-08-10 | 13:07

Mooi geschreven dit stukje.

Graaf Kinterslaas | 24-08-10 | 13:00

Wat maakt dit nou weer uit? Is toch alleen maar goed als winkeliers zich beter tegen overvallers kunnen weren.

LaFalange | 24-08-10 | 12:58

Ws is de moraal van het verhaal of je ff alleen digitaal aangifte wilt doen, anders wordt het maar zo druk aan de balie he?

crankshaft | 24-08-10 | 12:43

@ Niederländer | 24-08-10 | 12:30
Als zo'n crimineel met een mes binnenkomt en het geld eist, en jij trekt een shotgun onder je toonbank vandaan, dan willen ze wel rennen heur.
En dan is het geen onschuldig slachtoffer, tenzij je hem of haar voor zn porem schiet. Dan heb je inderdaad een glazenwasser nodig, en stoffer en blik.

BeunDeHaas | 24-08-10 | 12:32

Wat is er mis met een 12 gauge shotgun onder de toonbank?
BeunDeHaas | 24-08-10 | 12:17
-------
te grote kans op onschuldige slachtoffers. En wie moet het weer opruimen?

Niederländer | 24-08-10 | 12:30

Politie, zo handig en nuttig. Er was laatst kermis hier in Venray, werd ik op een gegeven moment aangesproken door een negerT die me coke wou verkopen. Ik reageerde eerst nog enkele malen met: "Nee, maar een Fanta zou er wel in gaan". Blijkbaar kon deze mijn gevatte poging tot humor niet waarderen en begon een enigszins agressieve houding aan te nemen.
Normaal heb ik daar niet zo'n probleem mee, alleen zag ik dat er 2 pliesies ondertussen ons in de kijker hadden.
Toen kwam de briljante notie in mij op:" Ho eens, ik betaal voor de pliesie, dus kan ik ook weleens gebruik maken van de pliesie en tegelijkertijd mezelf wat entertainment verschaffen..."
Ik loop naar eerder genoemde " dienders " en zeg: "Die donkere jongeman daar probeerde mij zojuist harddrugs te verkopen, het zit in z'n binnenzak"
Het antwoord van de diender was:
" Daar zijn wij hier niet voor, wij zijn hier slechts om de orde te handhaven. En wilt u alstublieft de andere kant op lopen? Dit om problemen te voorkomen " :S
-
Fact is sometimes stranger then fiction indeed...

An die ARBEIT | 24-08-10 | 12:30

Wat is er mis met een 12 gauge shotgun onder de toonbank?

BeunDeHaas | 24-08-10 | 12:17

LOL @Sliptong | 24-08-10 | 12:10
u bent waarlijk een goed mensch. nu maar hopen dat de overgebleven deeltijd-tnt'ers de briefkaart niet bij de buren in de bus hebben gedaan.

Niederländer | 24-08-10 | 12:15

@Niederländer | 24-08-10 | 12:03
In deze trend: ik fietste laatst langs het kanaal. Zie ik een kraker in het water; half verzuipend. Ik heb gelijk de pliesie ingeschakeld. Ik hoop dat ze mijn ansichtkaart op tijd gehad hebben.

Sliptong | 24-08-10 | 12:10

tergend | 24-08-10 | 10:17
Nee, geen politiestaat aub. Meer politie betekent meer laserguns en meer beboeten van onzin.

Winkeliers moeten zelf maar voor hun veiligheid zorgen, maar dat moet je hen dan ook wel mogelijk maken. Iedere kut-crimineel loopt bewapend rond, laat winkeliers ook toe zich te bewapenen (beperkt tot eigen premissen uiteraard) en laat ze toe mensen de toegang te weigeren.

De La Puerco | 24-08-10 | 12:06

o ja, en motto van politie is "waakzaam en dienstbaar". zie www.politie.nl
waakzaam: achter een boom gaan staan om argloze fietsers zonder licht een dikke prent te geven en notoire hardrijders die graag 5km harder rijfen dan toegestaan het leven zuur te maken
dienstbaar: ze zorgen dat je de bekeuring zo snel mogelijk in huis hebt.
Politieagent heette vroeger "diender". Maar van dat dienen is weinig over gebleven. Maar dat is dan ook niet raar, als ze van de politiek alleen nog maar als taak hebben gekregen zoveel mogelijk sluikbealsting te innen.

Niederländer | 24-08-10 | 12:03

Wat een ge-eikel weer van die softe pvda lui in 020-gaza. Waarom moetne hardwerkende mensen zich verdiepen in de crimineel? Laat de politie en de politiek zich eens verdiepen in de slachtoffers van zo'n crimineel.
Ik vind dat winkeliers zich te allen tijden mogen verdedigen tegen gespuis in hun winkel. En een neergeslagen crimineel is geen slachtoffer. Een crimineel heeft door zijn daden enkele grondrechten verspeeld en mag derhalve neergeknuppeld worden. Niet doden hoor. Hij moet namelijk nog heel lang doorbetalen om zijn schade aan de maatschappij te vergoeden.
Verder subsidies geven op plaatsen beveiligingscamera's in winkels. Als er dan zo'n crimineel hard wordt gestopt in zijn 'werk' kan je als winkelier altijd aantonen dat je je eingen bezit verdedigt en moet de winkelier vrij uit gaan. Elke poging van crimineel en zijn advocaat om winkelier aan te klagen levert dan automatisch strafvermeerdering op.
We moeten echt eens ophouden met het vertroetelen van ongewenst gedrag. Harder straffen werkt niet, want de pakkans is te klein. Nee, de kans dat je een door je slachtoffer enigszins beschadigd kan worden en je er niks tegen kan doen werkt veel effectiever. Nu hebben de meeste criminelen vrij spel omdat ze weten dat iedereen aangepraat wordt om vooral maar mee te werken. Misdaad loont in 0031.

Niederländer | 24-08-10 | 11:56

lion@night | 24-08-10 | 11:42
En dan, even kort door de bocht, schrikt een winkelier met een blaffer misschien wel af.
Ik ga eens even kijken in de dagelijkse gang van zaken in de maatschappij.
Have fun !
*aus*

Rammstein | 24-08-10 | 11:45

@Toontje Lager: Goed idee laten wij de Randstad afzinken...? Gast... einde discussie voor mij. Hoop dat je paspoort wel geldig is in die omliggende provincies waar men zelfs een eigen ABN erop nahoudt.

@JustaFox: Beste, of een winkelier niet in staat is om 'verdacht' gedrag op te merken? Wat 'mag' de winkelier nu feitelijk doen als hij wordt beroofd van zijn waar? Juist.... de politie bellen en als hij ook maar 'iets' van geweld toepast kan de beste winkelier worden vervolgd. De winkelier in kwestie zal worden geadviseerd om 25 sloten op de deur te gooien, een €200k kostend alarmsysteem aan te schaffen en... thats it? Het gaat hierom... men claimt dat de criminaliteit in cijfers afneemt, terwijl de realiteit anders is welke nu de politie ook lijkt in te zien.

Rest In Privacy | 24-08-10 | 11:42

@ Rammstein | 24-08-10 | 11:32

Daar heb je een punt, edoch, ik geloof wel dat de zwaarte van een straf een afschrikkend effect kan hebben.
Als we een stap terug doen naar de Middeleeuwen, je bedenkt je wel 2x bij het plegen van een overval wetende dat één van je handen afgehakt wordt indien arrestatie volgt.
Heden ten dage maakt men in NL een kans om de straf te ontlopen, of een minimale straf, op plaatsing in een TBS waar men elke dag een ommetje mag maken.
Dat schrikt inderdaad niet af, is incalculeren van een risico.
Maar men weet in ieder geval dat men binnen niet al te lange tijd weer op straat staat, dus het is de gok waard.
En dan is het eind zoek.

lion@night | 24-08-10 | 11:42

Hoe overval ik een overvaller, als ik overvallen word?

fritsspits | 24-08-10 | 11:36

lion@night | 24-08-10 | 11:31
You're an enigma, 'kay ?

Rammstein | 24-08-10 | 11:33

lion@night | 24-08-10 | 11:28
Dat is wellicht een kek idee voor de Leute die daadwerkelijk opgepakt worden.
Maar een overvaller, moordenaar denkt voor zijn daad echt niet aan gevangenis of erger. Het schrikt niet af.

Rammstein | 24-08-10 | 11:32

@ Rammstein | 24-08-10 | 11:22
hèhè...
dan is het goed.
Als je me altijd zou begrijpen is het verrassingseffect weg, een bepaalde mate van mystiek blijf ik dan ook handhaven.
;)

lion@night | 24-08-10 | 11:31

Bigi Bana Boy | 24-08-10 | 11:24
Dat bedoelde ik eerder al, als ze weten dat je gewapend bent, komen ze natuurlijk bij wijze van spreken al schietend binnen.
Maar ik bedenk ook, dat als alle "slechte" mensen be/gewapend zijn, je als "goed" mens eigenlijk voor iedereen een s(h)itting duck wordt.

Rammstein | 24-08-10 | 11:30

@ Rammstein | 24-08-10 | 11:18
Daar maak ik me ook zorgen om.
Echter, de oplossing is m.i. simpelweg het strafrecht aanzienlijk verhogen, opsporingsbevoegdheden uitbreiden, privacy-recht verdachten minimaliseren (het is onvoorstelbaar dat in sommige gevallen overduidelijke daders zich kunnen beroepen op hun privacy).
Minimum straffen verhogen bijvoorbeeld. Minimale straf overval; 10 jaar. Indien dodelijk slachtoffer; 20 jaar etc.
Opsluiten in sobere gevangenissen waar men wel in staat wordt gesteld een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij door te werken of iets dergelijks.
In ieder geval niet opbergen in een huis van bewaring met een rijke collectie aan pr0n, glasvezelkabel en playstation.

lion@night | 24-08-10 | 11:28

Ben wel benieuwd wie de overvaller zal gaan spelen.

très cool | 24-08-10 | 11:27

Als je als overvaller weet wanneer die ondernemers op cursus zijn, kun je mooi je slag slaan. Duurt wel even voor er iemand is.

borderliner | 24-08-10 | 11:25

Rammstein | 24-08-10 | 11:18
Ik herken je manier van denken maar weet wel dat er in de States door overvallers en inbrekers dus ook veel eerder geschoten wordt. Dat is de keerzijde van wapenbezit. Deel van het probleem is volgens mij dat het speciale landelijke kennisteam van de recherche dat zich exclusief bezig hield met wapenhandel enige jaren geleden opgeheven is en dat, wellicht ten gevolge daar van, er veel te veel wapens te makkelijk beschikbaar zijn in dit land. Daar komt dan bovendien nog een keer bij dat er te veel criminele jonge (tweede generatie)migranten rondlopen, maar dat is inmiddels wel door rechts en links erkend.

Bigi Bana Boy | 24-08-10 | 11:24

de grote Anti | 24-08-10 | 11:21
Zie de borden langs de turnpike: "Shooting Range exit 23b. Fun for the Whole Family" !! Serieus waar.

Rammstein | 24-08-10 | 11:24

lion@night | 24-08-10 | 11:13
Ik snap je (soms) wel. En je hebt gelijk met betrekking tot verdediging.

Rammstein | 24-08-10 | 11:22

@Rammstein
'True.. maar de gemiddelde nederlandse burger is op dat gebied een waterval achter de oortjes,inderdaad.

de grote Anti | 24-08-10 | 11:21

de grote Anti | 24-08-10 | 11:13
In Nederland heeft geen wapentraditie zoals de Steets, waar je als kleuter op schietles gaat, in plaats van *vul maar in*, dus dat wordt een zootje.
Maar gezien de manier van overvallen, en ook het aantal overvallen in woonhuizen begin ik telkens meer te neigen naar een Amerikaanse aanpak.
En dat was enkele jaren terug voor mij nog ondenkbaar.

Rammstein | 24-08-10 | 11:18

Ik had al zo'n beetje verwacht dat iedereen schande en poep zou gaan zeggen, maar.... het is wezenlijk dat je leert in zo'n situatie juist te handelen: meewerken met de overvaller, geen held spelen met een pistool in je neus. Het is het gewoon niet waard. Volgens mij is dit geen actie die winkeliers in de steek laat, maar een handreiking hoe je zo'n kutsituatie overleeft. Het pijnlijke is natuurlijk dat er vermeld wordt dat een 'theatergroep' meewerkt. Iedereen denkt dan blijkbaar aan clownspakken en emotioneel kijkende B-actrices. Rollenspel als training is echter al zo oud als de wereld, niets nieuws aan.
Probleem is natuurlijk dat je als winkelier nog altijd weerloos bent, want de politie doet inderdaad geen zak. Sla maar eens een overvaller op zijn bek, dan komt de rest van je leven zijn familie wraak nemen.
Desalniettemin: cursus + 1

Boer in 020 | 24-08-10 | 11:18

Hoera ! Geslaagt !

Bigi Bana Boy | 24-08-10 | 11:16

'Wellicht is het mogelijk 2 valluiken te plaatsen, 1 voor de kassa, 1 bij de uitgang.
Met een druk op de knop gaan de vallluiken open, en het crimineeltje verdwijnt in een ondergrondse kliko, totdat de pliesie hem er uit kan vissen'
@lion@night | 24-08-10 | 11:07

Kijk,dat is nou een idee..

de grote Anti | 24-08-10 | 11:15

@ Rammstein | 24-08-10 | 11:05
Ik mag graag een uitspraak in een tegel op de spits drijven, ook om de zaken eens vanuit een andere invalshoek (soms onlogische, geef ik toe) te bekijken. Het zeg maar 'out of the box' denken.
Uiteraard kan het niet binnen de bestaande wetgeving hetgeen wat ik hierboven plemp.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat een winkelier het recht heeft om zichzelf te verdedigen, er zijn al te veel dodelijke slachtoffers gevallen onder winkeliers omdat de pliesie incapabel is qua enerzijds mankracht, anderzijds qua wettelijke bevoegdheden.

lion@night | 24-08-10 | 11:13

@Rammstein | 24-08-10 | 11:05
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat alle winkeliers zeer listig zouden moeten zijn,maar dat gaat niet gebeuren.. Nooit.
Ik hoor wel vaker wapenbezit voor winkeliers,maar niet iedereen kan daar mee omgaan.'Maar het klinkt wel leuk.

de grote Anti | 24-08-10 | 11:13

@de grote Anti | 24-08-10 | 10:58
beetje a la Amerika; inbrekers afknallen
lijkt mij niet slecht om in te voeren
nu zijn we alleen maar een gemakkelijke prooi voor onze vrindjes uit het oosten van Europa.. (lang leve de open grenzen)

theos | 24-08-10 | 11:11

Wat een onzin om hier zo cynisch en sarcastisch op te reageren Pritt Stift. Ja, ik weet het, het is de stijl van GeenStijl. Maar volgens mij is het ook niet de bedoeling om dom over te komen, of wel? Er kan ook iets worden doorgedacht over bepaalde motieven voordat er een stukje word uitgekotst.

Naar mijn weten kan de politie niet van te voren weten waar overvallers hun buit willen slaan en komen ze vaak pas achteraf in actie. Het is dan toch ook alleen maar goed dat winkeliers voorbereid zijn op wat er kan gebeuren? Vooral nu de laatste tijd winkelovervallen alleen maar toenemen?

Raptor | 24-08-10 | 11:09

@Napeauleon | 24-08-10 | 10:31
en de idee van de maand award gaat naar..

theos | 24-08-10 | 11:08

.... maar een cursus met theatergroep is ook heel traumatiserend.

Rammstein | 24-08-10 | 11:08

@ de grote Anti | 24-08-10 | 11:01
In de meeste gevallen staat de overvaller tegenover de winkelier voor de kassa.
Wellicht is het mogelijk 2 valluiken te plaatsen, 1 voor de kassa, 1 bij de uitgang.
Met een druk op de knop gaan de vallluiken open, en het crimineeltje verdwijnt in een ondergrondse kliko, totdat de pliesie hem er uit kan vissen.

lion@night | 24-08-10 | 11:07

lion@night | 24-08-10 | 10:55
Heel lief bedacht, maar dan zou je dus de hele dag met je blaffer in de aanslag moeten staan. Zou het mogen, en zou de overvallerT dat weten, komt hij voortaan schietend binnen ? En wat als ze een van je klanten een blaffer tegen het hoofd zetten, die grapjassen heb je ook nog, wat doe je dan ?
Wat een uitzichtloos gedoe, eigenlijk.

Rammstein | 24-08-10 | 11:05

@Ferrari-racer

Nee jij bent niet zo slim en hij zo dom... Dat deze cursussen gegeven worden betekent niet dat het probleem vervolgens niet meer bestreden wordt. Integendeel, het eerder signaleren van verdachte gedragingen zal naar mijn mening leiden tot meer aanhoudingen. De burger helpt de politie in plaats van alleen maar klagen en huilen en dan niet weten wat voor kleding de overvaller aan had en welke kant hij weg vluchtte.

JustaFox | 24-08-10 | 11:02

@ Ferrari-racer | 24-08-10 | 10:52
Doe eens niet zo dramatisch. De enige locatie waar het probleem de pan uit rijst is in de Randstad en dat is al tientallen jaren een poel des verderfs. Af laten zakken in zee en probleem is opgelost.
Kun je mij eens vertellen wat er precies mis is met een stukje preventie? Of verwacht jij soms dat de pliesie bij elke overval binnen 10 seconden ter plaatse kan zijn? Als je dus een overval kunt voorkomen lijkt me dat mooi meegenomen. Ik zie ook niet helemaal in hoe de hermandad verantwoordelijk gehouden kan worden voor de overvallen die gepleegd worden door onze rifaapse/antilliaanse medemensch. Die verantwoordelijkheid ligt toch echt gewoon bij die cultuurverrijkers zelf. Dat de pliesie de taak heeft om de daders te pakken te krijgen is natuurlijk waar, maar dat staat volledig los van deze overvallers-les.

Toontje Larger | 24-08-10 | 11:02

@lion@night | 24-08-10 | 10:55
En de overige klanten krijgen ook lood in het lichaam,niet alle winkeliers zijn snugger,sommigen hebben wellicht achteraf traumahulp nodig als ze een hoofd naast een romp zien liggen.. Enzovoort.
Het blijft lastig.

de grote Anti | 24-08-10 | 11:01

Na de cursus cum laude te hebben doorlopen, vraagt deze deelnemer zich af: wat als ik een overvaller met een knuppel heb neergemaaid, wie is dan het slachtoffer?

Frank Grasmaaier | 24-08-10 | 11:00

@cleaner | 24-08-10 | 10:54
Helaas is het niet zo simpel.. Mannetjes van 54 met een pepperspraybusje kunnen soms beter niet een stampende gewapende overvaller tarten.Maar die keuze is aan hun,hmm?

de grote Anti | 24-08-10 | 10:58

Overvallersles?
Wederom een zoveelste pappen & nathouden sessie.

Simpele oplossing;
geef alle winkeliers een wapenvergunning en een license to kill.
Gewapende overvaller in de zaak?
Pliesie heeft geen tijd.
Bam!
Overvaller opgeruimd, winkelier veilig, de stad is weer een stuk veiliger en we zijn voorgoed verlost van een crimineel.

lion@night | 24-08-10 | 10:55

geef de winkeliers het recht zich en zijn eigendom zelf te verdedigen en je bent van een heleboel gezeik af, denk bv aan een wapenstok, knuppel, pepperspray.

cleaner | 24-08-10 | 10:54

Hehehe...+10 denkbeeldige kudo's voor Pritt.

de grote Anti | 24-08-10 | 10:52

@madakantognie: bent u nou zo dom en ik zo slim? Waarom sturen wij alle NL-ers niet op een zelfverdedigingscursusje...? Hoeven wij ook nooit meer de politie te bellen want de problemen lossen zichzelf dan op..... U ziet iets klopt hier niet!
De politie geeft te kennen dat het PROBLEEM.... de PAN UIT RIJST en denken nu een oplossing te bieden die te maf voor woorden is. Daarom, inleidend stukje.... ironisch en grappig met een cynische ondertoon geschreven.

Snapt u hem nu? Want hoe wilt u een cursus zelfverdediging volgens als het bovenstaande niet helder op u overkomt?

Rest In Privacy | 24-08-10 | 10:52

Je zou, bij de politie, ook de afdeling preventie weer in het leven kunnen roepen. Deze specialisten kunnen de winkeliers adviseren. Tevens weer wat blauw op straat.

Boomschade | 24-08-10 | 10:50

Ja und? Goed initiatief lijkt me. Stukje zelfbescherming voor de winkeliers lijkt me wel nuttig. Politie is ook niet helderziend en kan niet binnen 10 secondjes bij iedere overval aanwezig zijn. Als er een melding binnenkomt doen ze echt wel hun best om snel ter plaatse te zijn. Zij liever dan ik.

madakantognie?! | 24-08-10 | 10:48

De incompetentie van de politie ten TOP!

Wij pakken het probleem niet aan en lossen het op... nee wij draaien de zaken om. Winkeldiefstal is er nu eenmaal... dus deal with it. Als je als winkelier iets te hardhandig je waren beschermd eindig jij nog in de cel ook. Meneer Welten.... u begint te piepen en te kraken, blunder na blunder stapelen zich op. Uw geloofwaardigheid en intellect lijkt mij kwijt en verloren. Ik zeg ROT EENS OP!

Rest In Privacy | 24-08-10 | 10:46

ecologiste | 24-08-10 | 10:42
Ecologiste, hol schon mal den Wagen.

Rammstein | 24-08-10 | 10:46

ecologiste | 24-08-10 | 10:42

Als we nu eens een quotum instelden door bijv. het oplossingspercentage te koppelen aan het % budget indez anno 2010?

ecologiste | 24-08-10 | 10:45

Kortom, weer eens ouderwets voor jezelf opkomen en matten indien nodig. Dat zouden meer mensen moeten doen! Iemand vervelend in lijn 9? Met z'n allen d'r bovenop!

Mark van Leeuwen | 24-08-10 | 10:43

JustaFox | 24-08-10 | 10:40
klopt, klopt óók.

We zullen zien.

Napeauleon | 24-08-10 | 10:43

Niet prediken, niet lesgeven, maar boeven vangen.
Sukkels bij de NL politie aber richtige taort Fahnder vind je bij de buren. Want daar is het oplossingspercentage van misdrijven ca. 2 x zo hoog.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenl...
maar bij de Vk proberen ze dat weer te downplayen (google maar). Bah PvdA en Politie: vaak 2 handen op 1 buik.
Eigenlijk zijn het ook boeven, graaiers uit onze portemonnee en verzuimen van beschermingsplicht..

ecologiste | 24-08-10 | 10:42

Wat flauw allemaal. De kans op een ongeluk bij een school is bij aanvang van het schooljaar groter dan in de rest van het jaar. Komt door onachtzaamheid ouders en onoplettendheid/enthousiasme kinderen. Niet verkeerd dat er geprobeerd wordt om ongelukken te voorkomen. Je kunt dat betuttelend noemen, maar het zal je kind maar gebeuren.

Max Brauws | 24-08-10 | 10:42

Arme AzijnseikerT, geband op GS en dan daar huilie huilie doen LOL

Haagse-Geertje | 24-08-10 | 10:41

Mag slager Jan, uit oud Zuid zijn messen en bijlen setje meenemen?

kneuterzak | 24-08-10 | 10:41

jou = jouw

JustaFox | 24-08-10 | 10:41

@Napeauleon

Dat zijn aannames van jou kant..

Assumption is the mother of all fuckups

JustaFox | 24-08-10 | 10:40

Geen tegenstand bieden,zelf gaan liggen en gelijk erbij zeggen,naai d`r maar voor 25 euro uit. Zo goed Welten?

Dropke | 24-08-10 | 10:38

@ watsinneneem | 24-08-10 | 10:11
Wat nou aanpassen? Heeft iemand hier uberhaupt wel gelezen waar de overvallers-les over gaat? Nou dan doe ik het wel voor jullie:

"Onder begeleiding van een theatergroep zal de winkeliers worden geleerd zich te verplaatsen in overvallers. Op die manier hoopt de politie dat ondernemers verdachte signalen sneller oppikken en zwakke plekken in de beveiliging van hun zaak eerder zien."

Wat is hier precies mis mee? Klinkt als een goed initiatief. Het gaat immers over het voorkomen van overvallen, niet het tegemoet komen van overvallers zoals Pritt Stift op niet al te subtiele wijze suggereert.

Als jullie reagurende blaatgeiten nou eens een keer de moeite namen om je eerst in te lezen voordat jullie klakkeloos de op geheel niets gebaseerde mening van de heer Pritt Stift overnemen. Maar nee, er wordt iets geroepen en meteen is 90% het er weer volledig mee eens zonder dat ze een flauw idee hebben hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit.

Toontje Larger | 24-08-10 | 10:37

Amsterdam is dankzij de PvdA verloren.

funkyd | 24-08-10 | 10:37

*schuift Police Academy 1 nog maar eens in de speler*

Jan Ligthart | 24-08-10 | 10:37

Theatergoep "Kansloos"

Rammstein | 24-08-10 | 10:37

klinkt wel redelijk om winkeliers te laten zien waar een overvaller zijn kansen ziet en daarmee aan het werk gaat. ken uw vijand is toch een soort motto in deze.

uit het stukje van at5, komt niet naar voren dat de politie niets meer doet maar het is gewoon preventie niet meer en niet minder. Dat het quasi ludike ebracht door een theater groep met de nodige subsidiegelden is wel weer apart. Maar ja dat is de tendens van deze tijd. De boodschap ludiek verkopen.

Een agent met een powerpoint presentatie kan dezelfde informatie overdragen maar is wat saaier. En een communicatie project wat niet een theatrale uitstraling heeft dan kan niet meer. Alles moet gewoon leuk zijn en dat maakt dit tot een triest bericht.

dolffie | 24-08-10 | 10:36

Burger, bewapen jezelf! Neem vooral het recht in eigen handen. Bescherm je huis, familie en bezittingen desnoods met geweld.
De politie is slecht een boetegeldgenerator geworden om de toch al zo lege schatkist te vullen en zijn daar erg goed in (gedwongen door de politiek). Door de beperkte bevoegdheden kan de politie ook niet veel beginnen tegen criminaiteit(al zouden ze zelf anders willen).

baron von 8zilinder | 24-08-10 | 10:36

Straks gaat Albert Heijn Dirk van der Broek nog overvallen.

Superior Bastard | 24-08-10 | 10:36

Overvallers-Les mmv een toneelgroep
*zucht*

Tobi | 24-08-10 | 10:36

En de moslim kinderen hebben al deze uren vrij.

Randy McRanderson | 24-08-10 | 10:36

"Onder begeleiding van een theatergroep zal de winkeliers worden geleerd zich te verplaatsen in overvallers. Op die manier hoopt de politie dat ondernemers verdachte signalen sneller oppikken en zwakke plekken in de beveiliging van hun zaak eerder zien."
.
Wanneer je niet begrijpt dat dit effectief is heb je werkelijk de intelligentie van een fruitvlieg.

Inguz | 24-08-10 | 10:35

JustaFox | 24-08-10 | 10:25
Aanvullende trainingen ja, maar niet in plaats van-

Nu al wordt gezegd:"We doen er toch alles aan?". Straatje schoon heet dat.
Heb je 'm?

Napeauleon | 24-08-10 | 10:34

@Justafox

Kudt! Vergeten...

Roskoning | 24-08-10 | 10:33

"onder begeleiding van een theatergroep". Toen wist ik het al, een slimme subsidiesnoepert denk snel nog even de pot op te willen maken voordat er gekort gaat worden.

Les 1, koop een hond,
Les 2, koop een "sier zwaard"
Les 3, leer dat te gebruiken.

jvlaam | 24-08-10 | 10:33

Als je de tientallen politieboten tijdens SAIL zag drijven (en o, o, o wat hadden ze het druk met al dat tuig in die sloepen) is er nog capaciteit genoeg hoor.

très cool | 24-08-10 | 10:33

Ik veronderstel dat dit hoofdzakelijk betrekking heeft op de republiek Amsterdam

jonneke | 24-08-10 | 10:32

Verhip | 24-08-10 | 10:23
... opdat ze u succesvol leren te verkrachten?
Goed denkwerk!

Napeauleon | 24-08-10 | 10:31

Hoe komt het toch dat er in 020 toch altijd van die infantiele mensen en ideeën rondlopen?

Bergamo | 24-08-10 | 10:31

Mooi stuk proza Pritt.

Vote/View | 24-08-10 | 10:30

"Onder begeleiding van een theatergroep..." blah blah.
-jeuk krijgen doet-

Masturwasbeer | 24-08-10 | 10:30

Citaat: Op die manier hoopt de politie dat ondernemers ... zwakke plekken in de beveiliging van hun zaak eerder zien.
-
Dat zorgt ervoor dat de overval een deur opzij wordt verplaatst. Wij als samenleving als geheel hebben aan deze minimale verplaatsing van het probleem helemaal niets. Het zorgt alleen voor extra kosten van een verdere wapenwedloop met criminelen en de buren. De cellen staan leeg omdat de politie te weinig mensen oppakt.

Feynman | 24-08-10 | 10:30

Man man man, wat doen we weer allemaal negatief. Er wordt les gegeven in het herkennen van verdachte signalen en voorkomen van inbraken door je te verplaatsen in de dader... Dat is toch prima zo! Te dom voor woorden om al die vergelijkingen te trekken Pritt.. Je laat je fiets toch ook niet zonder slot in Amsterdam staan.

JustaFox | 24-08-10 | 10:25

Gelukkig heeft de politie de afgelopen festivals ruim de tijd genomen om recreatief drugsgebruik met harde hand de kop in te drukken om ons van de teloorgang van de samenleving te behoeden. Een opsporingspercentage van 14% is best netjes of zielig. Liever hele volksstammen die de gegoede burgerij extra belasten, dan een klein beetje eigenrichting. Immers mag je diefstal niet aftrekken in box 1, dus er is voor de fiscus niets aan de hand. Doorlopen alsjeblieft.

Feynman | 24-08-10 | 10:25


Ook hoofdcommissaris Bernard Welten en de burgemeester van Amstelveen zullen op de bijeenkomst aanwezig zijn

Als de Clowns Bassie en Adriaan

Ted de TikkerT | 24-08-10 | 10:25

niet voor de hond | 24-08-10 | 10:20 idd Off topic, ga ff verder kluiven.

reageerbuis | 24-08-10 | 10:24

Die rape cursus is toch alleen voor extreem lekkere wijven mag ik hopen?

Verhip | 24-08-10 | 10:23

Pritt... Ik had Google nodig om erachter te komen dat een luizenzak geen ziekte is.

Heerlijk stukkie.
Ik mis één cursus.
*Workshop "hoe te reageren op -hé psssst.... psssst.... Hóerrrrr!!" ontwikkelen gaat".

Napeauleon | 24-08-10 | 10:23

Hoe dan ook ga in het onderwijs en vooral de cursussector want daar zitten de miljarden euros en als het aan de meeste partijen ligt komt daar nog veul meer bij.
Hey teacher leave those kids alone. We don't need that kind of education.

ecologiste | 24-08-10 | 10:22

@ John McClane | 24-08-10 | 10:17

De klassen beginnen met de lessen. Mag dat ook?

w0kkel | 24-08-10 | 10:22

Ah,dus de politie gaat de winkeliers leren zich te wapenen tegen overvallers.
Zal ongetwijfeld iets zijn in de trand van: benader de overvaller vriendelijk, geef hem de kas en vraag of u verder nog iets voor hem kunt doen.

de honden blaffen... | 24-08-10 | 10:22

En dan mogen hieronder alle niet Amsterdammers weer losgaan op onze stad.... Ga lekker in je eigen dorp je bemoeien met van alles en nog wat!

VictorvanZuydewijn | 24-08-10 | 10:20

Politie in misdaad en allochtonen mekka Amsterdam is al net zo volslagen wereldvreemd en gestoord als de PvdA aldaar. Wanneer grijpt de landelijke politiek eens hard in? Ow wacht, criminaliteit interesseert hen ook eigenlijk niet, dus daar kunnen we lang op wachten.....

Avant | 24-08-10 | 10:18

Klassen beginnen niet, lessen beginnen!

John McClane | 24-08-10 | 10:17

Dit is geen aanpassen, maar gewoon preventie. Kost miljoenen minder dan repressie en is ook effectiever.
Is hetzelfde als uitleggen aan automobilisten dat ze geen laptop op de achterbank van hun geparkeerde auto moeten laten liggen. Dat snapt ook iedereen.

niet voor de hond | 24-08-10 | 10:17

Ach het komt wat kneuterig over, maar in de basis is het een goed idee. Er kan niet bij elke winkel een agent staan, tenzij je in een politiestaat wil wonen (ik niet) en als je ziet hoe laks sommige winkeliers met hun eigen veiligheid omgaan af en toe. Voorkomen is beter dan genezen, het maakt mij niet uit HOE de misdaad wordt teruggedraaid... als ie maar wordt teruggedraaid, da's toch het belangrijkste lijkt me.

tergend | 24-08-10 | 10:17

De scholen zijn weer begonnen. En dan? Ik let normaal al goed op. Moet ik meer opletten omdat kinderen naar school gaan? Mag ik minder opletten ómdat ze op school zitten en niet op straat? Is zo'n actie toevallig complete onzin en een belediging voor iedereen die gewoon z'n rijbewijs heeft behaald?

keeskwal | 24-08-10 | 10:17

Helaas zal ik dit mooie initiatief van indrukwekkend dóórpakker E.van der Laan aan me voorbij moeten laten gaan,want de kans dat mijn huis tijdens mijn afwezigheid wordt afgepakt lijkt me 100%.

R.B.Scott | 24-08-10 | 10:16

En wat moet ik mij dan voorstellen bij een overvalles?
Wordt mij dan duidelijk gemaakt dat ik de overvallers met een licht tot donker getinte huidskleur, beter hun gang kan laten gaan en ze vooral het verdiende geld persoonlijk kan overhandigen? strik erom? met de complimenten van ons bedrijf?
@fuckje 10.09, heb je geen Uzi's ???

Karel Kruizenruiker | 24-08-10 | 10:16

Is goed toch? dingen uit een andere invalshoek bekijken? ... nee? ... niet..?

Deel Drie | 24-08-10 | 10:15

beste heren dit moest ik toch even delen met u allen, zorg dat u niet in uw broek plast van het lachen he!.

Onder begeleiding van een theatergroep zal de winkeliers worden geleerd zich te verplaatsen in overvallers. Op die manier hoopt de politie dat ondernemers verdachte signalen sneller oppikken en zwakke plekken in de beveiliging van hun zaak eerder zien.

Ook hoofdcommissaris Bernard Welten en de burgemeester van Amstelveen zullen op de bijeenkomst aanwezig zijn.

dejim | 24-08-10 | 10:15

Gewoon kappen met dat bonnenquotum. Dat is allemaal eigenbelang van de politie. Terwijl ze er voor ons zijn. Ván ons zijn. Als er een overval is, dan is er binnen drie minuten een agent. Klaar. Een echte, niet zo een die snel z'n lasergun moet wegstoppen omdat 'ie in de bebouwde kom oplettende mensen flitst die toevallig 35 km/u gaan.

keeskwal | 24-08-10 | 10:14

Geweldig geschreven. +1

Blue Leader | 24-08-10 | 10:14

Ik wacht al met spanning op het bericht;
"Winkels leeggeroofd tijdens informatie avond politie"

Weeraanmelden | 24-08-10 | 10:12

Je krijgt het advies tijdens die cursus om de overvaller niet tegen te werken, geen verdachte bewegingen te maken, alles voorzichtig in een tasje te doen en te letten op details als armbanden, littekens enzo. Dit laatste voor het politierapport dat in een la verdwijnt. Dat eerste om ook vooral klantvriendelijk op te treden naar inbrekers. Ja, die krijgen zelfs een gratis tassie.

robterdam | 24-08-10 | 10:11

aanpassen maar weer,
ik snap niet dat hier niemand over valt

watsinneneem | 24-08-10 | 10:11

Gisteren naar Busgijzeling-les op het journaal gekeken, veel van geleerd. #nietmetbusreizeninverrelanden

ChillBill | 24-08-10 | 10:10

Iedereen een Benelli onder de toonbank. Klaar.

Biff Eagleburger | 24-08-10 | 10:09

* begint grootscheepse handel in honkbalknuppels en slagersmessen *

fuckje | 24-08-10 | 10:09

Je overvalt ons wel met dit stukje Pritt!!

reageerbuis | 24-08-10 | 10:08

Leuk oftewel een cursus effectief overvallen voor de minder begaafde overvallers onder ons...

d3lph | 24-08-10 | 10:08

staat die politie alleen maar met een lasergun in hun poten, wanneer word er daadwerkelijk opgetreden tegen criminaliteit.......!!!!... overval cursus me reet... de politie gaat hier maar eens wat aan doen

peetd2 | 24-08-10 | 10:08

Dat lijkt me nu een prima onderwerp voor participerende onderzoeksjournalistiek.

Petrus de Rewa | 24-08-10 | 10:08

Infiltreren en je voordeel mee doen!

Sheik Yerbouti | 24-08-10 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken