
Ja, het gaat er dan misschien toch van komen. Een tv-inzamelingsactie voor de watersnoodramp in Pakistan. Giro 555 staat inmiddels al weer
een tijdje open, kwestie van tijd voor er ook een Grote Collecte Show komt. Zou je zeggen. Voor een dergelijke ramp dient uiteraard zo snel mogelijk centjes beschikbaar te komen, maar in het geval van Pakistan duurt het toch allemaal net wat langer dan normaal. Want dat de cholera en de tyfus er uitbreken is allemaal leuk en aardig, maar als er
geen beelden van zijn grijpt de Nederlander niet naar zijn portemonnee. Marketingtechnisch namelijk belangrijk dat we huilende moeders, kapotte kinderen en weggeslagen weeshuizen zien.
Moslims Lettertjes doen ons nu eenmaal een stuk minder. Dus gelijk een tip voor het volgende ontwikkelingsland waar moeder natuur een bitchslap uitdeelt: zorg dat het gebied een beetje bereikbaar is voor het westerse journaille en er een aantal viersterren hotels overeind blijven staan. Anders kun je fluiten naar je steun. Je zou er bijna cynisch van worden. Hallo SHO en NPO, u wilt beelden?
Hier en
hier heeft u beelden. Hoe meer aandacht, hoe meer geld, hoe meer hulp (toch,
Farah Karimi?). Trommel even een kudde prominente kijkcijferbehoeftigen op en bouw er een show van. En snel een beetje! Voordat ook de pleuris uitbreekt.
Reaguursels
InloggenIk roep op om niet te doneren. Deze mensen geloven in het lot wat allah (god hebbe zijn ziel en zijn ongepoetst gebit) hun geeft. Ga zelf lekker uit eten of zet je geld op een spaarrekening want in de toekomst moeten er in ons koude kikkerlandje nog heel wat rekeningen betaald worden.
G-unite | 17-08-10 | 17:51
Denk dat je wat te voorbarig was met het bannen van aga. Oke, een hoop gelul in de ruimte (die gekromd is, zoals wij vermoeden, hier in 020), maar aga is wel iemand die zijn gedachten goed onder woorden kan brengen. Ik vond het wel boeiend.
Too bad. Ook al zou hij knetter zijn - beter zo iemand dan al die halvegare meelopers die je hier ziet rondzwerven en om god weet wat voor reden NOOIT een ban krijgen. Komt bij dat ik niet geloof dat iemand na een halve avond al een vervelio of herhalio is. Komt bij dat ik niet geloof etc.
*Unban pleiten doet voor aga*
Synecdoche | 17-08-10 | 16:18
Enne 2x de verkeerde M intikken getuigde ook van inteligentie....
Drs_J | 17-08-10 | 16:03
Je was de eerste en t zijn mooie beelden!
Knip trekken ?
Dacht het niet !
Als de Moslimwereld er al niets om geeft moeten wij als verachtte Westerse Wereld dat dan maar doen?
Neu dus....
Dat is de US, Israel, India en Rusland ook achterlijk in jullie optiek want deze landen hebben ook kernwapens. Een arm land is niet achterlijk dat is gewoon verwaanheid van de rijke landen want de realiteit is dat buitenlandse studenten ook Pakistanen hogere resultaten behalen dan verwende Nederlandse studenten die liever de hele dag zuipen, sexen en blowen. Niks mis mee moet iedereen zelf weten maar noem Pakistanis aub niet achterlijk.
Hulp zou trouwens niet eens van de gewone mensen moeten komen, maar als de rijke overheden hun welvaart eerlijker verdelen en handelsbarrieres afschaft voor 3e wereldlanden is het armoede probleem in een keer opgelost. En geen corrupte regimes steunen wat vaak wordt gedaan door westerse landen om hun economische belangen te beschermen. Kijk maar in de geschiedenis, de US heeft altijd Pakistaanse dictators gesteund bv Zia ul Haq.
Een Pakistaan die in het westen studeert en woont ziet waarschijnlijk zijn thuisland door een roze bril, wel begrijpelijk.
Het blijft een achterlijk land dat eerst aan kernwapens werkt en dan pas aan mensen denkt. Hoe dan ook triest voor de armen, ze zullen zelf in opstand moeten komen om een beter leven te krijgen, alle hulp vanuit het Westen gaat niets helpen.
@Dutch_Paki | 18-08-10 | 12:27
Dat moge zo zijn, maar het laat niet onverlet dat Pakistan in eerste instantie zelf de middelen maar moet vrijmaken om hulp te verlenen (wel een bom en geen dijken?)
Komt ook nog es bij dat geld wat je geeft niet of nauwelijks op de plek van bestemming komt.
Weet dan ook dat het geld dat voor de aardbeving aan pakistan gegeven is hoofdzakelijk is aangewend voor andere projecten en dat is dan nog het geld dat in pakistan zelf terechtkwam.
Het moge allemaal heel zielig zijn voor de arme in principe goedwillende pakistaan die alleen maar zijn familie te eten wil geven, maar ja, klaag bij je eigen regering.
Ik heb ook niet echt veel medeleven uit pakistan gezien in 1953.
Denk je nou echt dat Nederlanders op een ochtend zijn wakker geworden met het idee van: "laat ik vanaf vandaag es hardvochtig worden tegen pakistan"? Nee, daar is een proces aan vorafgegaan waarin de Nederlander 9en mensen in veel andere landen) meer en meer doorkrijgen dat ze gewoon bij de neus genomen worden en het lulletje van de wereld zijn.
Desondanks heeft het nederlands publiek in luttele dagen 1 miljoen euro ggestort. Dat is nog altijd veel meer dan de hele opec bij elkaar die 300.000 dollar bij elkaar schraapten voor hun moslimbroeders. O ja, Saoedi Arbië gaf ook nog es 100.000 dollar.
Klot: Pakistani die het slachtoffer zijn van terrorisme zijn dat nog altijd het meest van Moslimterrorisme. Dat geldt trouwens voor de meeste slachtoffers van terrorisme, wereldwijd.
Zoals ik al zei: wellicht jammer voor de individuele goedwillende pakistaan, maar weet je wat... het kan me geen lor meer schelen, Afrika idem dito. Kutlanden!
Ik wordt mijn hele leven al doodgegooid met zielige beelden van zielige kindertjes en tuurlijk, op individueel niveau doet je dat wel wat, maar het is pure exploitatie door de hulpverleningsindustrie en dan komt het weinige geld dat niet aan de strijkstok blijft jangen ook nog es bij lokale dictators terecht.
We helpen allerlei landen al decennia lang en het wordt alleen maar erger. Vanwege onze hulpverlening aan Afrika gaat de oorlog alleen maar door.
Als Pakistan morgen helemaal i zee wegspoelt zal ik er geen nacht om wakker liggen. En met die hardvochtigheid ben ik NIET geboren.
Misschien kunnen ze tijdens die geldinzameling ook gelijk vermelden dat Christelijke slachtoffers in Pakistan gewoon overgeslagen worden door de autoriteiten. Zij krijgen niks behalve een trap na!
@Parsons
Rechtse propaganda vertellen nooit het hele verhaal altijd maar een deel.
vraag me af of mevr ludeman zelf ooit een euro heeft gedoneerd? www.irna.ir/En/View/FullStory/?NewsId=... www.onlinenews.com.pk/details.php?id=1... www.khaleejtimes.com/DisplayArticle.as... nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws...
@En nu is het genoeg! | 17-08-10 | 20:17
De grootste slachtoffers van terorisme zijn nog altijd de Pakistani zelf en de meederderheid heeft er ook genoeg van. Alleen de media laat altijd een klein groepje demonstrerende mensen. Je gaat me toch niet vertellen dat een demonstratie van de NVU representatief voor het Nederlandse volk is??
Als er een slagvaardige regering zat die keuzes durft te maken, dan is Pakistan erzo bovenop en als Amerika de zg war on terror stopt dan verdwijnt de terreur dreiging vanzelf. En Bin Laden is allang dood, het Amerikaanse leger is toch zo superieur?? ze hadden hem allang kunnen pakken. Maar ze zeggen expres niks om deze wan vertoning vanwege machtsredenen door te zetten. Als Amerika weggaat uit Azie en het midden oosten dan wordt China de grootste economie en dat willen ze natuurlijk niet in de VS.
een land dat kernwapens kan ontwikkelen heeft geen hulp nodig. En dat zielige volk stemt al jaren op regeringen dat al het geld in méér wapentuig wil steken, ten koste van zowat al het andere.
Ik geloof dat er nog 90 miljoen van NL zoek is wat voor Haiti bedoeld was. Doe is ff zoeken
Geen cent krijgen ze. En al helemaal niet nu gebleken is dat christelijke slachtoffers gescheiden worden van moslim slachtoffers wegens onreinheid. Ik geef mijn geld altijd aan giro 666.
open.spotify.com/track/7cfsUb2jJhGcDoa...
open.spotify.com/track/7cfsUb2jJhGcDoa...
treur mee
Laat ze Osama Bin Laden uitleveren, die is 25 miljoen Dollar waard.
Zolang de overheid (landelijk als lokaal) niet gaat uitgeven zal het mij aan mijn reed roesten wat NL geven. Van mij geen cent in ieder geval. Laat ze maar massaal hun geweren verkopen, dan zal het er wat beter gaan.
@SirHC | 17-08-10 | 20:35
Hear hear!
De Golfstaten en Saoedi-Arabië zijn bij uitstek in staat hun geloofsgenoten in nood te steunen.
Maar daar hoor je niks van hè! Hoe KAN dat nou toch...
Nou, als ze teveel geld uitgeven dalen hun koersen op Wall Street en in de Londense City - en da's eigenlijk het énige dat ze interesseert - daar nóg meer geld maken! Dus de zakat van hun broeders kunnen de Paki's op hun buik schrijven.
Ook hier zit de elite van de Arabische wereld al met vele gouden ketenen aan de Westerse Satan vast.
Ik voorspel vele, zeer vele bomgordels in de toekomst op onverwachte plekken.
Pakistani zijn ook moslims. Geen cent dus.
Onlangs heb ik op de radio een ingenieur horen verzuchten dat een dergelijke rampspoed zo'n beetje onvermijdelijk is in Pakistan. Deze man was enkele keren naar Pakistan uitgezonden om bij boomplantprojecten te assisteren, klaarblijkelijk de enige manier om de voortdurende bodemerosie als gevolg van het kappen van bomen voor hout in de haard. De boomplantprojecten werden door gebrek aan financiën door de overheid gestaakt, met als gevolg een immer voortschrijdende bodemerosie. Hierdoor is de bodem niet in staat om de overvloedige regenval op te vangen, waardoor er water- en modderstromen ontstaan die de gammele huisjes, die overigens bij voorkeur pal aan het water, of liever nog in de rivier worden gebouwd, wegvagen. Deze atoomstaat heeft daarnaast een nauwelijks functionerend belastingstelsel en de hun meest productieve regio, de Punjab, ligt eveneens onder water . Je zou denken dat men ten minste die regio toch wel met de nodige zorg zouden beheren! Tel daarbij op de ongebreidelde bevolkingsaanwas die de capaciteit van het land veruit overstijgt en de ramp is compleet. Hoe gaat het gezegde ook al weer? Je oogst wat je zaait!? Pakistan is, evenals andere gebieden in die regio, de komende decennia domweg niet in de benen te krijgen om orde in eigen huis te stellen. Giro 555 zal daar niets aan veranderen.
Hoeveel procent gaat er eigenlijk van aankomen? www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland...
Ze hebben het verpest die mohammedanen; niet alleen bij ons, maar kennelijk ook bij Allah. Triest maar waar. En de regering in het land heeft het goed voor elkaar.
@Dutch_Paki | 17-08-10 | 20:07
www.depers.nl/buitenland/502032/Gecond...
Giro 555 heeft nog steeds een batig saldo van 100.000.000,- niet uitgekeerd van de vorige actie omdat dat anders niet goed aankomt bij de burgers van Haïti. Nu is de boevenbende in Pakistan erger dan die in Haïti, dus dat geld komt er nooit.
En dat wat staat er op giro 555 in Saoedi-Arabië, Syrië, Iran, China om er maar een paar te noemen.
Pakistan heeft een BNP van om en nabij de $400.000.000.000,-, zelfs als je daar hoofdzakelijk kernbommen mee ontwikkeld moet je met 10% daarvan het land in één jaar toch weer op orde kunnen hebben.
Laten we wel wezen: wel kernbommen, maar geen stevige dijken aanleggen en onderhouden en vervolgens buitenlandse portemonnees leegjanken. Hulp is - kortom niet nodig en ongewenst.
@Dutch_Paki | 17-08-10 | 19:58
"De Taliban zelf zijn het product van Amerika en Saudi Arabie en niet van de Pakistani en Afghanen zelf. Als de regering effectiever was hadden we deze problemen niet gehad."
Onzinverhaal. Iedereen kan zelf kiezen. De Pakistanen hebben zelf de keuze gemaakt om elke dag haatverhaaltjes te lezen en tot een haat-god te bidden. Ze hadden ook Christen kunnen worden of Atheist. Dat hebben ze niet gedaan.
En vanuit deze strenge moslim-achtergrond is de keuze voor nog extremere moslims makkelijk gemaakt.
Iedereen is zelf verantwoordelijk.
Ze hebben zelf de keuze gemaakt om Wilders te bedreigen, om bermbommen te plaatsen, om Westerse vlaggen in brand te steken, en om zichzelf helemaal woedend te schreeuwen als iemand iets zei over een pedofiel die al honderden jaren dood is. En om homo's te vervolgen en vrouwen te stenigen en met zuur te overgieten. Om de eer he? Allemaal de eigen keus hoor.
Ze hadden, en ook jij hebt nog altijd de mogelijkheid om voor God te kiezen, en de naaste lief te hebben. Dan was het daar een heel wat beter en fijner land om te wonen. Maar ik ben bang dat de haat zo diep zit, dat zulke goede keuzes niet snel gemaakt zullen worden.
omg, wat is dit het zoveelste linksche mensen topic? Doe die linkse hoer er eens uitgooien.
Dutch_Paki | 17-08-10 | 19:44
Voor een letterlijke tsunami over onze Hollandse dijken moet die ergens ontstaan in het midden van de Atlantische Oceaan. Ergens rond de Mid-Atlantic Ridge dus.
Dan spoelt het water echter eerst over onze buren in Groot-Brittannië. En dan hebben jullie weer pech want daar wonen volgens mij meer Pakistani dan in Pakistan.
Parsons | 17-08-10 | 20:01
Ik hoef helemaal niet te huilen, maar de reden die sommige mensen aangeven zijn onwaar en die bestrijd ik. Of iemand wel of geen geld geeft is zijn zaak. Mij redenering is dat het gewone volk slachtoffer is van politieke spelletjes. Ikzelf zal ieder mens helpen of het nu een Jood Christen of Atheist is.
Toevoeging extremistische partijen hebben nooit een meederheid tijdens verkiezingen in Pakistan gehaald. Nu zitten ze ook niet in de regering en hebben alleen grote steun in het noordwesten bij de afghaanse grens, terwijl hun invloed in Punjab de grootse provincie en in Sindh de zuidelijke provincie met Karachi als hoofdstad miniem is.
@Dutch_Paki | 17-08-10 | 19:58
Vandaar dat de sharia in het overstroomde gebied is ingevoerd. De Talibanwarlords staan al klaar, oh nee wacht die willen het geld niet. www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3160...
Ga lekker uithuilen bij de ambassades van Iran en SA.
@En nu is het genoeg! | 17-08-10 | 19:47
Een klein deel van de bevolking en zeker niet de grote meederheid. Het succes van deze zg Taliban is omdat hun de enige zijn die eten en onderdak bieden en daarom volgen gewone bevolking hun terwijl eigenlijk de regering voor dat soort dingen moeten zorgen ipv zichzelf verrijken en reisjes naar het VK maken.
De Taliban zelf zijn het product van Amerika en Saudi Arabie en niet van de Pakistani en Afghanen zelf. Als de regering effectiever was hadden we deze problemen niet gehad.
Toen moesten we nog puinruimen na 200 kolonianisme en bestond het land pas 8 jaar. Zonder Pakistaanse studenten in Nederland zouden veel universiteiten en hogescholen minder geld en kennis in huis hebben. Nu jij weer.
@En nu is het genoeg! | 17-08-10 | 19:47
Precies.
@Dutch_Paki | 17-08-10 | 19:30
Kom me niet aan met het verhaal dat de bevolking niets kan doen aan die haat-mensen. Onzin.
Vele Pakistani bedreigen en vermoorden lokale Christenen. Ze sturen hun kindertjes naar haat-scholen, doen mee aan demonstraties tegen Wilders, lopen over onze vlag, bedreigen cartoonisten en sturen hun oudste zonen naar de Taliban.
Daar gaat dus GEEN GELD heen.
@Dutch_Paki | 17-08-10 | 19:44
Waar was Pakistan toen Zeeland onder water stond? Weet jij dat toevallig?
harob | 17-08-10 | 19:42
Taliban bestaat dankzij de USA
@Parsons
Je bent zeker een sociaal darwinist?? Maar goed verdiep je eens waar haat vandaan komt. Dan hoeft Israel ook geen Nederlandse steun meer te ontvangen, die besteden hun geld ook aan wapens en atoombommen. Vergeet niet dat Nederland hetzelfde kan overkomen en dat jij noodgedwongen naar Pakistan moet verhuizen omdat de gehele randstad onder water ligt, wat heel realistisch is omdat met het huidige klimaat onze dijken niet bestand zijn tegen grote overstromingen. Dan krijgen we een letterlijke tsunami ipv een figuurlijke
je kan het geld net zo goed in de fik steken het wordt daar nooit wat
taliban en zo weet je
En hier cappuccinoschrijft.wordpress.com/2010/... ben ik het dan ook volledig mee eens.
@Dutch_Paki | 17-08-10 | 19:30
Ik wens ze ongezien de tiefus, als je wel geld hebt om een atoombom te ontwikkelen kun je de apenbevolking ook uitleggen dat ze hun huizen niet in een rivierbedding moeten neerzetten. Wat mij betreft gaat er geen cent naar die haatput.
Waarom grijpt de reclame code commissie niet in naar aanleiding van de Giro 555 TV-reclame ... daarin wordt gezegd dat AL HET GELD naar drinkwater, voedsel en tenten gaat ... er blijft dus niets aan de strijkstok hangen zoals bij Haiti ???
RCC kom er maar in ...
@NoMILFtoday | 17-08-10 | 16:46
Omdat de Taliban garen spint bij deze ramp ... de Taliban de mensen dus de schuld geeft en dat Allah daarom de ramp op hun heeft afgestuurd (was zojuist op te zien op het belgische nieuws)
Absoluut niet, van mij wordt er geen geld overgemaakt naar dit soort rampenlanden zo lang de dames en heren bestuurders tonnen opstrijken van het gedoneerde geld. Laten ze dat eerst maar aanpakken en laat Verhagen de Pakistaanse ambassadeur op het matje roepen waarom het land zelf niet genoeg hulp biedt.
Weer een misselijk makend avondje BNers kijken, god wat een hypocrisie allemaal.
Tja de regering is corrupt, niet de schuld van de gewone bevolking, die het meeste lijdt onder het terrorisme de menig westers land, bv hier in NL 0 aanslagen in PK bijna elke dag. Dat de meeste Pakistani westerlingen haten klopt voor geen meter de meeste mensen zijn bezig met overleven en weten niet eens waar de US of Nederland ligt. Terrorisme en extremisme werd geintroduceerd tijdens het communisme in Pakistan toen de US en Saudi Arabie zonodig moest opleiden en van wapens voorzien om tegen de russen te vechten. Helaas voor de US heeft dit tegen hun gekeerd.
Het enige wat je kunt doen om terrorisme te stoppen is om je auto te laten staan en om je pensioenfonds op te zeggen. Dat zie ik geen een PVV,er doen. Kijk verder dat je neus lang is. Dus lekker met de trein en fiets naar je werk en je geld sparen in een oude sok en de wereld is verlost van oorlog en terreur dreiging.
@De Literator | 17-08-10 | 18:09:
LOL!
Zolang dat foutmensch Karimi niet het land is uitgezet wegens misbruik van hulpgelden, geen euro meer van mij. Geen vrijwillige bijdrage dan tenminste, want het rijk, de gemeente en de provincies, de waterschappen, het hele spul dokt wel van mijn belastinggeld.
Voordat ik 1 cent naar een islamitisch land over maak. Ik weet het niet, ik betaal al genoeg aan de islam.
Maarruh, ze motten dat geld helemaal niet. www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3160...
Verrek Kapitein Roodbaard is ook erbij...
inapcache.boston.com/universal/site_gr...
N.O. Brains | 17-08-10 | 17:14
aaah ja verrek.. :)
Pakistan heeft kernwapens. Hadden ze dat geld maar anders moeten gebruiken. Van mij geen cent !
Deze foto levert op afstand het meeste op:
Titel: Dubbele pech. Staat het water je al tot de lippen, dan doet je vliegende tapijt het potverdorie ook al niet....
inapcache.boston.com/universal/site_gr...
Ik ben meer van de banredenering.
-weggejorist en opgerot-
Allah helpt ze er weer bovenop, want die is almachtig...
seven | 17-08-10 | 17:17
Ook leuk om eens te kijken wat je bij Unicef kunt verdienen.
www.un.org/Depts/OHRM/salaries_allowan...
Moet je downloaden, geen directe doorklik. 150K netto. Not that bad. Nu is Unicef ook wel berucht om de geldsmijterij en het opzetten van nutteloze projecten. Iemand die aan Unicef geeft zouden ze gelijk onder curatele moeten stellen.
Bakito | 17-08-10 | 17:18
Denk ook dat de 'vrede' na WO-I vrij dom georganiseerd was. Na WO-II werd dat heel wat beter gedaan.
Bon. Ook weer wat van geleerd. Neemt natuurlijk niet weg dat ik nooit iets aan nazi-Duitsland zou hebben gegeven, al hadden ze er 50 overstromingen per jaar.
@seven | 17-08-10 | 17:17
Ga dan eens helpen...
www.artsenzondergrenzen.nl/work-for-us...
Haiti is gewoon `n door journalisten ernstig opgeklopte ramp geweest, waardoor iedereen dacht te moeten geven. Blijkbaar is Pakistan niet zo media geniek............
Heads or Tails | 17-08-10 | 17:09
Als er geld was overgemaakt naar Duitsland ruim voor WOII, was er waarschijnlijk nooit een WOII geweest.
Geef liever aan Artsen zonder Grenzen, gaan aantoonbaar beter met giften om. (niet meer dan 6% overhead, cbf-keur, transparantprijs, draait vooral op (medische) vrijwilligers, full time directeur pakt 87k fors minder dan chari-collega's
www.artsenzondergrenzen.nl/ (AZG doet niet mee met SHO oa ivm verspilling daar)
Dan zit ik vier dagen in 0031, de enorme regenval doet de vijver bij het ouderlijk huis overstromen en mij depressief maken, maar komt Farah Karimi hier langs met een zak geld?
Ongezien de typhus voor die uitzending, ik ga lekker geyle films kiek'n en een lekker potje fappen (misschien wel 3 potjes)....................
*tissue's klaarlegt*
Ja die aga heeft me aan het denken gezet (voor zover mogelijk). Nu weet ik ook waarom er boven de poolcirkels geen moslims wonen. Niet omdat cirkels niet bestaan maar omdat als daar de ramadan in de zomer valt dan gaat de zon de hele dag niet onder en dan mogen ze dus een hele maand niet eten of drinken (en geen seks).
henk janssen3714 | 17-08-10 | 17:02
Als men daar niet van de fokkerij was en een normale geboortepolitiek had gevolgd zou het land die problemen helemaal niet hebben. Uitgerekend dat heeft alles te maken met de fascistische ideologie die men in dat land aanhangt, aka mohammedanisme.
Ik zou ook geen geld overmaken naar nazi-Duitsland als men daar een overstroming had en er vrijwel uitsluitend nazi's zouden wonen. Ha, Godwin!
@ overVecht | 17-08-10 | 17:02
Gewoon gaan en wat je wint op en bevalt niet op Marktplaats zetten. Dat kun je dan weer doneren. Bid voor de bingo wel even tot Allah want die wil je vast wel helpen zijn kudde te redden.
Succes!
Duikduivel | 17-08-10 | 17:06
De agacountant gaat er nu achteraan.
U helpt via de belastingen, via de EU en via de VN.
En via de Wereldbank. Pakistan krijgt een renteloze lening van 700 miljoen . Start afbetaling pas over 10 jaar.
nos.nl/artikel/178885-wereldbank-helpt...
De corruptocratie en de defensie-begroting zijn gered.
Farah Karimi 115k per jaar, (SHO, Oxfam/novib. Wat een opoffering om voor dat hongerloon aan ontwikkelingshulp vanuit het hoofdkantoor in NL te doen. Moet wel een uitgerangeerd oud kamerlid van groenlinks zijn, zoveel zelfopoffering vind je anders nergens.
dat rondje geven vond ik dan wel weer leuk
henk janssen3714 | 17-08-10 | 17:02
Wij wel zeker..??
Het zal me aan me reet roesten wat daar in het Pakistan allemaal afspeeld.
Laat die barmhartige mede moslims maar betalen!!
@Bakito | 17-08-10 | 17:02
Heeft zij dan wel het lidmaatschapsgeld afgedragen, of staat ze bij Kouwes onder curatele?
henk janssen3714 | 17-08-10 | 17:02
Asociaal tuig? Ach, valt wel mee hoor. Hooguit wat cynisch en sarcastisch. Met een voorkeur voor foute grappen.
Duikduivel | 17-08-10 | 17:01
Gewoon een nieuw lid van de sekte. Beetje aanwas voorkomt incest.
@aga | 17-08-10 | 16:59
Visueel is er ook niets aan.
@tembacostyle | 17-08-10 | 16:58
Ja... goed hart heb ik! Zit er ook aan te denken om vanavond mijn wekelijkse Bingo af te zeggen en het geld wat ik daaraan over houd over te maken... maar dat weet ik nog niet zeker... het is wel DE Bingo! vanaaf zelfs een senseo apparaat te winnen!
Wat een asociaal tuig hier zeg, wat doet de godsdients, politieke situatie, kernkoppen etc etc er nou toe, daar kunnen die arme mensen ook niets aan doen.
Wie is die Aga. Het infantiele nichtje van Kouwes?
-weggejorist-
seven | 17-08-10 | 16:58
Bovendien hebben ze voorlopig genoeg materiaal voor een waterstofbom.
-weggejorist-
De ergste overstromingen sinds 60 jaar.... zielig hoor...
Dan hebben ze toch 60 jaar de tijd gehad om fatsoenlijke dijken te bouwen?
Zeeland hebben we destijds ook met een emmer en een schop weer droog gekregen.
Dus zo moeilijk is het niet!
overVecht | 17-08-10 | 16:56
Applaus voor U!
Even wat vrolijks in de mix.... this immers 5 uur.
theuglydance.com/?v=rdrghuirla
Pakistan geeft jaarlijks 5,3 miljard (5300 miljoen) dollar uit aan dijken = not, maar wel aan defensie, ieder jaar weer hè. De groeten aan 555
Wel apart, een land met 172 milj inwoners en een kernbom zou geen regenval aankunnen? (Overstromingen komen daar bijna elke 3 jaar voor, dan leven en slapen ze gewoonlijk even op het dak.)
de euro en de dollar was toch tot vies geld verklaard?
aga | 17-08-10 | 16:53
Wij zitten nooit in besloten kring. We zitten altijd her en der.
kleingrutter 16:53
aga doet heel filosofisch maar het is prietpraat.
Leuk.. laat hem.
Als je iets geeft moet je dat anoniem doen... dit alvast als tip voor de bedrijven die het anders als mooi gratis reclame zien.
Ik ga ook niet zeggen dat ik gister 134,65 heb overgemaakt naar 555 namens Buurthuis "De Opkikker" en daarnaast nog 4,98 (kosten six-pack Hertog Jan) niet heb opgezopen maar heb gestort naar dezelfde rekening.
Tevens heb ik vandaag zwart gereden ipv de auto gepakt dus daar houdt ik ook nog es 5 euro aan over! ... maar dat zou ik allemaaln nooit én public gaan melden ofzo.
@Aga, jij lijkt een beetje op mijn broertje.. die praat ook zo raar
Over Noach gesproken. Vrolijkheid!
www.youtube.com/watch?v=T8YCSJpF4g4
@aga | 17-08-10 | 16:49
LuisterT maar niet naar al die zuurbekjes. U is een grappige zwitsal en een leuke toevoeging aan al dit serieuze geneuzel hier.
Ho ho ho, wie zegt dat moslims ons niks doen? Remember de tsunami. Allejezus veel geld opgehaald in NL, en ook de Amerikanen, jeweetwel de grote SATAN, staken de handen uit de mouw.
Kan me herinneren dat het uit het Midden-Oosten toentertijd angstaanjagend stil bleef. Van je moslimbro's moet je het maar hebben.
Nee hoor, het verdorven Westen trekt de poeplap wel weer. En hoe heet die gast van de PvdA? Die zet vast de verdubbelaar in zodat we allemaal 2 keer hebben gedoneerd.
Daar zit je dan met je God/Geloof 3.0
Gezien het vorige topic, kan ik de punten goed gebruiken.
Wegens de walgelijke arrogantie die Pakistanen in hun nachtwinkels tegenover blanke westerse honden/varkens/ezels/apen tentoonspreiden, van mij geen cent.
-weggejorist-
aga | 17-08-10 | 16:49
De tafel van 4, ken je die uit je hoofd?
Jezus, jij moet een rocketscientist zijn. Fijn dat je dat allemaal met ons wilt delen. Ik ga nog maar eens een cirkel tekenen, en daarna een blok - je weet wel, dat blok beton dat jij voor je harses hebt.
aga | 17-08-10 | 16:49
Ik durf er wel een rondje om te verwedden dat jij geen lang leven beschoren hebt op Geenstijl.
Ik geef niets.. ze gaan er maar voor werken of zo
@Bakito | 17-08-10 | 16:48
+1, het duurde even voordat ik ´em doorhad.
Bakito | 17-08-10 | 16:46
Nee man, veel te veel gezeik van al die mensen aan je harses. Laat mij maar gewoon een dier zijn, heb ik het al druk genoeg mee.
Van mij geen cent. Mag niet van Allah. Was de wil van die gup dat daar alles onderloopt.
Bakito | 17-08-10 | 16:49
;)
illuvatar | 17-08-10 | 16:46
In de bijbel heeft ze geen naam noach zien wief is haar benaming . Joden noemen haar Namah geloof ik.
@aga | 17-08-10 | 16:49
Ga eens vierkant deaud ontzettende druiloor.
illuvatar | 17-08-10 | 16:46
Noach liet zich door z'n dochters neuken. Vandaar de verwording van de monotheïstische godsdiensten. Ik vermoed dat Noach ooit begonnen is met het anaal penetreren van geiten en Mohammed dat ergens wel vermoed moet hebben. In de Koran staat dan ook heel duidelijk: Neuk uw geit!
Waar precies, dat ben ik even kwijt. Nou ja, de boerenjongens in NL deden in de 19e eeuw hetzelfde met de schapen en koeien. Religie roept altijd het beste op in mensen, dat zie je keer op keer.
moeders met kindertjes? Over t algemeen weten ze in die landen de vrouwen zelfs onzichtbaar op te bergen als er geen huis of schuur or zelfs muurtje meer overeind staat.
pius | 17-08-10 | 16:47
Lieslaars1 zou het overigens goed doen in Pakistan.;)
-weggejorist-
illuvatar | 17-08-10 | 16:46
Jeanne?
vind het meer een cirkelredenering
@Ariel | 17-08-10 | 16:45
Verdient?????? Mijn hemel. Over ontwikkelingshulp gesproken.
illuvatar | 17-08-10 | 16:43
Tsja. Des heres wegen moeten wel ondoorgrondelijk zijn. Anders zou je bijna denken dat het grote onzin is, de heiligschennis..
Op de site van de VN staan ook leuke reacties:
Maybe if their government were to focus a little less on nuclear weapons, they might be able to afford their own suppies for the homeless and poor. It seems whenever a "developing country" needs help, they look to Canadian tax payers. At what point do we say, "sorry, but we have to look after our own"?
Heads or Tails | 17-08-10 | 16:42
So you wanna be a opperwezen?
@Heads or Tails | 17-08-10 | 16:45
Of wat de naam was van de vrouw van Noach?
en hoeveel miljoen hebben de andere moslim landen al gegeven ... inderdaad dat kan je op een hand tellen ...
illuvatar | 17-08-10 | 16:42
Precies en hij heet heet geen rondzaag. Waar je een rond mee zaagt. Haalde dus zijn stelling onderuit.
LOL ... hebben ze eindelijk te eten gekeregen, is het Ramadan, kunnen ze nog steeds zuur kijken.
illuvatar | 17-08-10 | 16:43
Om nog maar te zwijgen over de incest die vervolgens alle dieren door God gedwongen werden te plegen.
Nee, daarover hoor je nooit iemand. Hoe wonderlijk eigenlijk!
Ze zullen het wel verdient hebben.
Maargoed de CEO's achter 555 moeten hun bonus nog bij elkaar bedelen dit kwartaal.
Drs_J | 17-08-10 | 16:03
Opvallend. Op de pica's zie je voor het merendeel alleen mannen.
seven | 17-08-10 | 16:39
Aan de andere kant komt er ook hulp op de juiste plaats terecht.
www.nots.nl/
aga | 17-08-10 | 16:37
Dus dat soort onderwijs krijg je op een gristen-school?
Nuttig!
@Heads or Tails | 17-08-10 | 16:37
haha, u was me voor.
@pius | 17-08-10 | 16:34
En wat ze aten die dagen op zee, hoeveel diersoorten zijn er daardoor uitgestorven?
Het " next to nothing" percentage van opgehaald geld dat daadwerkelijk deze sloebers bereikt is pervers.
"Vooral blijven doorgaan met je huilie-huilie plaatjes,Farah Karimi...
Míj fop je niet meer."
fuck pakistan - als die moslim zo idealistisch zijn ..... waarom helpen zij elkaar dan niet? Waarom komt er geen steun uit de islamitische wereld? Waar zijn de acties van marokko? Turkeije? 't Halve midden oosten???? OW wacht die gasten interesseert 't geen fuck in de mede mens. Waarom moeten wij dan de handjes uti de mouwen doen??? Is ramadan, laat ze beetje sociaal wezen.
Buiten de directeuren van de stichtingen, hebben ook de Taliban en de Pakistaanse regering er voordeel aan. En die gasten moeten niet janken dat er geen hulp komt, want dat krijg je als je de wegen blokkeerd die nog niet overspoeld zijn. Beetje dom hé !! Maar goed hier is geen water bij mijn in me straatje, maar het water staat wel aan mijn lippen, dus kom maar op met die euro tjes.
Bakito | 17-08-10 | 16:39
Is daar al eens een GS-polletje over geweest? Wie is je favoriete Opperwezen?
Hoogste tijd!
ben nuchter | 17-08-10 | 16:35
Dat geven aan de armen in die landen is alleen maar patserigheid. Het gebeurt b.v. 1 keer per jaar. Dan kunnen ze een brief schrijven aan de sjeik met je motivatie waarom je het geld nodig hebt. Wordt je uitgenodigd dan moet je in de rij staan totdat je de sjeik tegenkomt die jouw dan persoonlijk een zakje met geld geeft. Wel diep buigen en voeten kussen.
@tembacostyle | 17-08-10 | 16:40
Een zaag waarmee je cirkels zaagt?
@aga | 17-08-10 | 16:37
Hoe weet u nou wat God al dan niet precies heeft gezegd? Wie was erbij en wie heeft het vervolgens opgeschreven?
Verder is uw reaguursel een aanfluiting van een redenatie.
Dit is geen munststuk. Ceci n'est pas une pipe.
Pakistan heeft een infra-structuur uit de middeleeuwen maar moessons zijn zo oud als de mensheid, dus zou je kunnen denken aan stuwdammen/meren, veel energie uit waterkrachtcentrales, verbetering van waterafvoer enz.
Helaas hebben ze al hun centen gestoken in kernwapens/energie en nou zitten ze met de gebakken peren.
Stort!
aga | 17-08-10 | 16:37
Nee, je kunt ook niet zeggen 'Geef mij eens een woord'.
Trouwens, dat kun je wel zeggen. Je kunt dus ook zeggen 'Geef mij eens een cirkel'.
Je zit er naast, Aga. Al die dingen kun je prima zeggen. Zelfs typen.
@ aga | 17-08-10 | 16:37
En uw mening over een cirkelzaag is?
aga | 17-08-10 | 16:37
Nieuw! De religietroll.
"'Hulpgeld aardbeving ging naar planners aanslagen'
LONDEN - Miljoenen Britse ponden die vorig jaar in Groot-Bittannië werden opgehaald om de slachtoffers van de verwoestende aardbeving in Pakistan te helpen, werden uiteindelijk gebruikt om de vorige week verijdelde aanslagen op vliegtuigen voor te bereiden. "http://www.nu.nl/algemeen/802763/hulpgeld-aardbeving-ging-naar-planners-aanslagen.html (via BroodenSpelen @ www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/08/... )
Lastig.
ps het was wel een Britse islamitische hulporganisatie, gelukkig is SHO seculier, toch? Toch SHO en Oxfam directrice en islamiet Farah Karimi .
Heads or Tails | 17-08-10 | 16:34
Opperwezens die overstromingen veroorzaken zijn dan ook een pot nat.
-weggejorist-
pius | 17-08-10 | 16:34
En wat ze aten. Kan me toch niet zo goed voorstellen dat leeuwen en tijgers al die tijd hooi hebben gegeten.
Eerst beginnen met het haatzaaien tegen het Westen te stoppen. Dan beginnen met de 4,5 miljard dollar van de Amerikanen te gebruiken voor het aanleggen van dijken in plaats van (atoom)wapens. Dan kunnen we nog eens zien of jullie in aanmerking kunnen komen voor steun van het Westen. Op China, Rusland en de steenrijke islamitische olieboeren hoeven jullie niet te rekenen.
Per definitie geen geld aan moslimlanden probeert te geven ...
hoorde vandaag op de radio dat haiti van saoedi arabie een condoleance telegram, maar verder geen cent, kreeg. ook nu met pakistan zijn het voornamelijk westerse landen die geld doneren. dat terwijl het geven van aalmoezen aan hen die het nodig hebben, plicht is binnen de islam. die sloebers die tot hun nek in het water staan kunnen er niks aan doen, dus ik geef zeker wat. binnen de islam moet men zich schamen voor de geringe bijdragen van de kant van landen die zich islamitisch noemen.
Bakito | 17-08-10 | 16:30
Nou ja, hij liet iedereen verzuipen behalve Noach (met een paar familieleden + alle dieren, inclusief de Braziliaanse treuzelmier die er maar liefst 8 eeuwen over gedaan heeft om bij die ark te komen - een prestatie van formaat, dit terzijde).
De enige reden voor mij om geld richting islamitische landen te sturen zou zijn om die landen van de islam af te helpen. De rest is weggegooid geld.
illuvatar | 17-08-10 | 16:32
Je vraagt je toch af hoe ze van alle dieren twee stuks op dit scheepje hebben gekregen. Een legbatterij is er niets bij.
Qua geld steun ik alleen Nederlanders/bekenden waarvan ik zeker weet dat ze zelf ergens gaan helpen. En ik vraag of ze me op de hoogte houden van wat ze ermee doen. Geldt voor ontwikkelingsprojecten en rampen.
Daarbuiten steun ik overigens iedereen met goede bedoelingen volledig, moreel.
misschien is die hele ramp wel een HOAX en proberen ze puur ons geld uit de zakken te kloppen. *heeft net the truman show gezien*
@Bakito | 17-08-10 | 16:30
In Dordrecht staat er eentje die al bijna klaar is.
www.arkvannoach.com/nl/en/ark-op-ware-...
Heads or Tails | 17-08-10 | 16:23
Onze eigen god stelt tenminste nog reddingsarken ter beschikking. Kwestie van baas boven baas.
Hé Pakistan, wie de schoen past gooie hem naar het eigen hoofd:
www.spitsnieuws.nl/archives/video/2010...
@sjaakdeslinksesul | 17-08-10 | 16:25
Dit is fitna; een beproeving.
Omdat zij dat kafir met nog meer passie gaan bevechten.
In twaalf jaar is de populatie aldaar gestegen van 132 miljoen naar 170 miljoen mensen. Dat zijn er dus veel teveel. Tel daarbij op dat het gros van die mensen in hutjes van klei en steen woont.
1+1=2
Kan er ook weinig aan doen dat de waarheid hard is. Oprecht kudt voor die mensen, maar zolang hun overheid liever geld uitgeeft aan wapenprogramma's en niet aan fatsoenlijke huisvesting en voorlichting over de nadelen van ongeremde voorplanting zullen deze dingen onvermijdelijk blijven.
Ik las net dat Afghanistan een miljoen hulp gegeven heeft. Waar zouden die Afghanen een miljoen vandaan halen? Toch niet uit Den Haag???
stanvanhoucke.blogspot.com/2009/11/far...
aga | 17-08-10 | 16:24
De rondjes waarin jij draait, zijn die cirkelvormig?
De vinkentering voor de meeste hulpinstanties en voor de SHO's met hun potverterende directiesalarissen in het bijzonder.
Er zijn vast genoeg links-mensen en boomknuffelaars die gul willen geven, een deel zelfs van wat ooit mijn (belasting)geld was, de overheid heeft mijn bijdrage reeds voldaan en verdubbelt waarschijnlijk ook nog eens de 'opbrengst' van 555.
aga | 17-08-10 | 16:24
Net als de inhoud van uw rondvormige hoofd, denk ik.
Waar is jullie God nou?
-weggejorist-
Triest voor de gewone bevolking maar van het geld dat ik geef komt (bijna) niks aan hen ten goede.
Kortom, het maakt voor hen niet uit.
Het was mij overigens niet opgevallen dat mevrouw Karimi om geld bedelde. Ik versta haar niet. (Karimi is een oud Zeeuws geslacht.)
We hebben het hier natuurlijk over de straf van Allah voor de Pakistani die zo nodig moesten samenwerken met die baarlijke duivels uit de USA.
Wie zijn wij om de juistheid van Allah's straffen in twijfel te trekken? Hij zal het heus niet voor de kadt z'n kudt doen. Het laatste woord hierover is nog niet gezegd - is er al een mullah of andere gek gespot die dit vertelt?
Zou me verbazen als dat niet zo was.
fuckje | 17-08-10 | 16:21
Tuurlijk wel! En dan resoluut niet opnemen!
Na de aardbeving in Afghanistan kwamen er beelden van een vader die met de oudste zoon hun huis ging opbouwen. Helft van het gezin was omgekomen door het ingestort huis en de leed de rest kou en honger. Wat deed pa? Die stuurde moeder met dochters weg om zelf met zoonlief het huis te herbouwen zoals hij eerder had gedaan. Van poep en ronde stenen welteverstaan. Deze mensen waren al kansloos vanaf het begin.
Er moet daarom betere plakpoep voor deze arme mensen worden uitgevonden. Misschien meer vezels eten? Of toch maar eens varkensvlees proberen om de feaces-structuur te verbeteren? Misschien eens pindakaas proberen?
Aan dergelijk onderzoek wil ik wel wat geld spenderen. Hilversum, letten jullie op?
de OPEC heeft al drie ton gestort .. een pied-a-terre in Amsterdam zeg maar.
Gaat Geert weer bij de telefoon zitten?
Ik dacht het niet!
Gebrek aan footage heeft er geen donder mee te maken. Goededoelen-moeheid, nagenoeg zeker weten dat het geld nooit bij de juiste mensen terecht komt, het overall imago van Pakistan, de aanwezigheid van Al Quaida en de Taliban, etc.. etc..
Pakistan is een schurkenstaat, en dat weet iedereen. Dat is voor de 14 miljoen getroffen mensen niet relaxed, maar zo simpel ligt het gewoon.
@Frederik Vijf | 17-08-10 | 16:11
Dan moet je een waterstofbom gebruiken hè?
Detlev Tarnowitz | 17-08-10 | 16:11
Al Qaida zaadcel?
Mag ik het helemaal eens zijn met de voorgaande negatieve reacties? Pakistan is niet arm, het doet niet anders dan protesteren tegen het westen, het geeft zijn geld liever uit aan atoombonnen dan aan behoorlijke infrastructuur. En dan moeten we geld geven aan organisaties waar driekwart van de inkomsten blijft hangen in "overhead"?
En van ironie, 16:16, of course, waar het gaat om 'arbeidsethos'.
Geef al die mensen daar lokaal de man 100 euro ( een jaarsalaris ), en je ontwikkelt weer een lokale economie en handel onder elkaar daar.
De mensen zijn niet helemaal achterlijk daar, maar hun land is onder water gelopen.
O nee, dan blijft er niets over voor de hulporganisaties en hun directies, en de lokale corrupte overheid.
Zolang die Farah 100K verdiend en zo'n uitzending blijkbaar 1.000.000 miljoen moet kosten geef ik geen ene drol.
Op IMAX formaat kunnen ze wat mij betreft verrekken.
.. doe maar wat standaard archiefbeelden van overstromingen. Zo uniek kan dit zaakje er echt niet uitzien.
Laat die mevrouw Karimi van de SHO eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands leren voordat ze weer komt bedelen.
Ik vind het verderfelijk als we islamitische landen zouden ondersteunen. Mijn donatie is nihil en blijft nihil. Dat men maar lekker bij SA de hand gaat ophouden of alle mohammedanen in NL naar Pakistan stuurt om daar permanent te gaan wonen. Met hun hier opgedane arbeidsethos is Pakistan in no time weer boven Jan.
Kwestie van win-win etc.
@ Frederik Vijf | 17-08-10 | 16:13
De directeuren van de SHO's nemen het zelfs aan als ik het een dag in wat diaree laat weken.
Laat de tyfus daar maar lekker uitbreken, ruimt lekker op.
Ik ben niet van plan nog 1 cent anders dan mijn betaalde belastingcenten te doneren aan dit soort rampen en al helemaal niet als dit een land uit het midden-oosten is. Ik ben een ongelovige hond dus waarschijnlijk willen ze het toch niet.
van mij krijgen ze helemaal niks.
Ik geef nooit aan goede doelen. Ik heb mijn geefklieren operatief laten verwijderen. Het was een zware operatie, want ze hebben lang moeten zoeken.
't Is zo makkelijk, he Johnny?
@Wim-Lex | 17-08-10 | 16:11 : Elk biljet onder een karbonaatje leggen... kijken hoe graag ze het willen hebben?!
Willen die moslim gasten eigenlijk wel geld ontvangen van westerse onreine varkens? Verder krijgen de SHO geen cent van mij... ze doen in Pakistan maar wat minder geld uitgeven aan bv het atoomprogramma.
Ze hebben 1 miljoen opgehaald. Daar kun je alle salarissen van die hulporganisaties natuurlijk niet mee dekken.
Ohwja, kom net zo lekker terecht als Haiti en Tsunami zeker!
Hebbes. This will do.
www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...
Uitzending kost 1 miljoen, die hadden ze gisteren al binnen.
Zolang ze problemen met water hebben zullen ze niet meer terrorisme bezig zijn.
Laat het probleem dus intact.
@John McClane | 17-08-10 | 16:08 : Met een kernbom verdamp je wel heel veel water....*kuche*
Jullie willen hulp ? ..... Ruilen tegen Bin Laden?
Ik sla weer over.
Waaarom zou ik mensen steunen die het "Westen" verachten? Als allah het wil was er helemaal geen ramp.
@Art Vandelay Ultor | 17-08-10 | 16:09 : Beetje flauw en slecht gemaakt.
voor zover ik heb vernomen komt er alleen hulp uit het westen maar geen stuiver uit het oosten, zodra ik zie dat de islamitische landen (bv de rijke oliesjeiks) een evenredig bedrag als het westen overmaken geloof ik er pas in, tot en na die tijd geen CENT
Zolang die lui daar protesteren in plaats van aan de slag te gaan, desnoods met blote handen, doneer ik niet.
zolang die Farah Karimi daar zit krijgen ze van mij geen euro meer.
Mag ik even onredelijk rechts-rabiaat zijn? Ja, dat mag ik.
thewestistheverybest.punt.nl/upload/ko...
Dat zal tijd worden .... Daar worden weer een hoop mensen erg veel rijker van.
Een land dat kernbommen heeft kan nooit hulpbehoevend zijn.
het eerste miljoen is voor de directeuren van de samenwerkende hulporganisaties, wat overblijft gaat naar de rest van de organisatie, het restant daarvan gaat richting het land in kwestie waar de grote strijkstokstoelendans en plotselinge belastingconstructies, omkoping van krijgsheren soms toestaan in hun naam de lokale bevolking te helpen.
" zorg dat het gebied een beetje bereikbaar is voor het westerse journaille en er een aantal viersterren hotels overeind blijven staan. Anders kun je fluiten naar je steun";
misschien moet men ervoor zorgen dat het er een beetje veiliger wordt voor een westerling, krijgen ze ook meer
Ik geef nooit geld uit aan goede doelen. Uit principe niet. Wat er ook gebeurd. De EU moet gewoon geld spenderen aan dit soort dingen.
@Drs_J | 17-08-10 | 16:03 : Ik trek liever mijn knip voor een lekker etentje en een wip.
Ik ben een beetje hulpactiemoe
Ik doneer via de belastingen.
kijk hier maar eens naar en trek uw knip
www.boston.com/bigpicture/2010/08/seve...
REAGEER OOK