
Kijkersvraag: waarvoor is de wachtgeldregeling bedacht? Voor het vullen van babyboomerszakken is natuurlijk een goed antwoord, maar het enige juiste antwoord is: om het inkomen van bestuurders NA hun functie TIJDELIJK aan te vullen. De woorden NA en TIJDELIJK staan hier niet voor niets in hoofdletters gedrukt. Want wat doet een groot aantal gemeenten tegenwoordig met wachtgeld? Juistem, de
zakken van bestuurders vullen. Bijvoorbeeld door parttime wethouders aan te stellen en hun parttime beloning naar fulltime aan te vullen met wachtgeld. Want je moet er toch niet aan denken dat bijvoorbeeld
Jan Wieten (PvdA, maar dat is natuurlijk toeval) voor de 30 uur die hij per week werkt ook maar 30 uur krijgt uitbetaald? Daar is hij geen
PvdA'er wethouder voor geworden. Dit heet dus creatief boekhouden. De zakkenvullende wethouders zelf noemen het "gebruik maken van een bestaande regeling dus niets illegaals" en burgemeester
Koelewijn (Christenunie, maar dat is natuurlijk toeval) van wachtgeldfraudestad Kampen doet het heel regentesk af als "een typische komkommer". Logisch. Dat wachtgeld wordt tenslotte opgehoest door burgers. U weet wel. Dat hard werkende vullis. Tfoe burger! Politiek in Kampen. Dat is een
dolle boel!
Reaguursels
InloggenPvdA. Luidienikskunnenendaaromhunzakkenvullenopkostenvandegemeenschap.
Tyfussss... ik word toch echt moe van dit soort berichten over O.P.V.R.E.T.E.R.S. Zogenaamde bestuurders met een verantwoordelijkheidsgevoel van een 'nat vloetje'. Ik heb niet op Geert gestemd maar krijg er steeds meer spijt van. Oprotten met dat T.U.I.G.
De VNG is echt de weg kwijt! Dat argment over financiële verplichtingen slaat nergens op. Als ik morgen besluit om 8 uren minder te werken, krijg ik dat ook niet gecompenseerd.
Die 18 Miljard is dus makkelijk hier te halen; Nu moet Geert zijn coalitiegenoten nog zien te overtuigen.
ow.. link hier --> www.nrc.nl/binnenland/article2598274.e...
Prachtig commentaar van VNG "in realiteit werken de wethouders veelal toch full-time".... dusss... ze krijgen in werkelijkheid full-time betaald (inclusief wachtgeld), en werken eigenlijk ook full-time, maar hebben een part-time contract (vanwege bezuinigingen...). Lijkt mij dat de extra administratie van deze broekzak vestzak constructie eerder meer geld kost dan minder. Bezuinigen is koppensnellen.
Je mag je ook afvragen wat voor een k*tgemeente het is, die een wethouder wel de pleuris laat werken en hem niet betaalt. Zielige krentenwegers. Zo kan ik ook bezuinigen. Kom dr maar in, Doekie Terpstra, het is groot onrecht!
Links en jatter/verkwisten/smijten is gelijk. Sociaal zijn daar is afpakken van werkende mensen en het geven aan mensen die er niet voor hoeven doen. Wim Kok, Paul Rosenmuller, Marcel van Dam, Eveline Herfkens, Marcel van Dam, stuk voor stuk graaiende fatsoensrakkers.
Bij een werkgever word je ontslagen bij gebrek aan werkzaamheden en ga je gewoon FF de WW in, maarja ambtenaren zeg je immers de wacht niet aan maar... zoek je naar creatieve oplossingen zeker nu er ook al te veel raamambtenaren zijn! waarom is men in een bepaalde hoek altijd zo creatief en kost het de belastingbetaler zoveel geld! Gelukkig heeft een gerenomeerde BANK (met goede vooruitzichten) Wouter Bos een hele goede baan aangeboden als zijnde.... Directeur en Supervisor van de VOEDSELBANKEN! of kiest deze toch voor de wachtgeldregeling.
JC ! Ik was nog zo naief om te denken dat het hier om een incident ging, maar na de volgende Google search : www.google.com/search?hl=en&source... zie ik de harde werkelijkheid. En ik mij maar afvragen waarom die gemeentelasten elk jaar hoger worden. Die lui doen al niks in diensttijd, maar nu mogen ze ook nog betaald worden voor de tijd die ze niet werken. Alsof je een Roemeense straatmuzikant betaalt om even geen herrie te maken !
Tremor | 10-08-10 | 14:46
Dit soort lieden krijgt altijd weer een andere baan van de pEEVDaA maFFIA.
Cosa nostra, zo doet CDA het ook. Alleen de 'verraders' (lees zij die iets willen doen voor de burger dus de goeien!) krijgen geen baantjes want daar waar beslist wordt wie wordt aangenomen zitten de sleutelfiguren van CDA en PvdA snappie?
"Het staat GESCHREVEN, dus het mag!"
Ja. Vast. Lekker makkelijk he?!
Daar komt (kwam?) Gelovend NL misschien met 1 topic (boek/excuus-levensstijl) mee weg, maar dit is dus ff iets gewoon 'Werelds' ..... Wachtgeld nu al innen om loon aan te vullen .... Ik had het eigenlijk niet eens zelf durven verzinnen!
Hoever sta je wel niet van de maatschappij af, om dit toch te kunnen rechtvaardigen als: 'moet kunnen, we doen niets verkeerd?!' Tijd voor nieuwe verkiezingen lijkt mij in Kampen (maar of het werkelijk zal veranderen door die ... indoctrine in dat dorp....?)
Even een kleine correctie op ten aanzien van de afbeelding; de afgebeelde graaier rookt sigaren, geen shag.
Ik dacht altijd dat de overheidsdienaren er waren voor de burgers.
Maar als ik het nou goed begrijp, gaan de burgers zelf bijbetalen aan deze wachtgeldregeling.
Deze ambtenaren zijn ongehoord asociaal bezig in zowel hun denken als spreken.
"Het zijn nou eenmaal de regels" is hun zielig excuus voor deze diefstal.
Maw. ze kunnen er (helaas !) niets aan doen, het wordt ze opgedrongen !
Hoelang accepteren we dat dit soort mensen in overheidsdienst zgn. 'voor ons burgers' werkzaam is ?
Hier nog een paar van die parasieten : www.bndestem.nl/regio/oosterhout/71024...
Check die pica eens van ambtenaar Ad van Beek: die lacht ons gewoon uit ..
Schaf dat wachtgeld gewoon af.
Laat die lui maar lekker gaan solliciteren net als de rest van het land.
Bespottelijk!
Ik zeg: TK doe er wat aan!
In een volgend leven wordt ik PVDA bestuurder. La Dolce far niente. Zakken vullen en geld uitdelen van anderen. Ontslagbescherming en wachtgeld van hier tot Tokio.
Altijd maar zeggen dat het volgens de regels is. Het gebrek aan common sense van deze bestuurders is ongehoord.
@ Synecdoche | 10-08-10 | 13:23
Ben ik helemaal met je eens. Maar volgens de regeling MAG het wel wat de wethouders in Westvoorne doen. Is het dan de fout van de wethouders? NEE, het is onsportief maar ze zijn niet in overtreding. En ik weet zeker dat niemand van ons, als je in de schoenen van deze wethouders zou staan, het geld zou weigeren. De regeling moet aangepast worden.
In amsterdam heb je een Wethouder van Diversiteit???!?!?!?!? Wat die in godsnaam nou doet, joost mag het weten.
Hoogezand-Sappemeer, zelfde verhaal, zelfde partij.....
www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=...
www.nrc.nl/binnenland/article2598274.e...
Waarom is het noodzakelijk zoiets te melden? Het is geen geheim, de wachtgeldregeling is algemeen bekend. Wat ik al zei, de regeling an sich is incorrect in mijn ogen, maar dat wethouders er van profiteren is hun goedrecht.. zo is het bij wet geregeld. Als jij werkeloos bent vraag je toch ook een uitkering aan? Als student reis je toch ook gratis met het OV? Zo is het geregeld en als je er recht op hebt ga je het niet weigeren.
Sokje | 10-08-10 | 10:57
De kwestie is dat deze wethouders niet ontslagen zijn of door bezuiniging gedwongen worden geld in te leveren. In Westvoorne en andere gemeenten vond de politiek dat er een wethouder bij moest komen om de zetelverdeling kloppend te krijgen. Dat betekende minder werk voor de andere wethouders en bovendien moest het budgettair neutraal, d.w.z. er mocht geen geld bij. De wethouders leverden dus geheel vrijwillig een deel van hun salaris in om er een collega bij te kunnen krijgen. In dat geval is het regelrechte flessentrekkerij om dan via een wachtgeldregeling toch aan je volle salaris te komen, ten laste van de kiezers die helemaal niet om een groter college gevraagd hebben. Wachtgeld is voor politici die hun baan verliezen, niet wanneer ze vrijwillig loon inleveren.
Volgens Joritsma op radio 1 moeten we niet zeuren en zijn nieuwe regels niet nodig.
We moeten vertrouwen op de lieve bestuurders van dit land...
Voor de eerste p!svlek die zich daartoe uitgenodigd voelt: HAHAHA er staat inderdaad "goede order". Wat een major FAIL! Hup twitter het de wereld in!
Voor de goede order: daar heeft de burgervader van Kampen wel een punt. We gaan zitten ouwehoeren over een minimaal percentage wachtgeld. Tuurlijk wordt dat niet terecht uitgekeerd, maar laten we ajb de pijlen richten op de wachtgeldregeling an sich. Die regeling in zijn geheel is natuurlijk volstrekt absurd.
Kijk! dit zijn de scoops waar ik op zit te wachten. Hulde! Aanpakken die aso's!
Ps. De stukjes van BertBrussen benaderen het niveau van Pritt Stift, wat uitzonderlijk is.
Kom als je hard wil werken word je ondernemer en verdien je bakken met geld. Als je bakken met geld wilt verdienen en geen reet doen ga je de politiek in. Graties reisje hier, steekpenninkje daar, wachtgeld zus. Enige kwaliteit is niet vereist alleen geen ruzie maken met je ander uitvretervriendjes wat schijten in je eigen ruif dat mag niet.
@ Big Bear Hunk | 10-08-10 | 12:15
Ik zou mijn baan idd niet opgeven voor de dorpspolitiek.
Wordt dat uitgekeerde wachtgeld eigenlijk afgeschreven van het totaal dat NA de functie zou worden uitgekeerd? Als in: heb je een jaar aanvulling op je inkomen gehad, krijg je na functie ook een jaar minder recht op wachtgeld?
Zondag gaat het collectebusje weer rond en is het wachtgeld weer opgehoest door de refo-bende uit Kampen.
Wat kan mij het schelen wat ze in Kampen doen met hun poen?!!
Als beide heren even willen bukken dan heb ik ook een "typische komkommer" voor ze. Niks aan de hand, even op de rug van de hand blazen. Ik begrijp nu waarom de bestaande politieke partijen zo tegen de PVV zijn, die willen daar een einde aan maken - daar zou ik ook de tweede wereld oorlog bijhalen.
Ons land is zo corrupt als het maar zijn kan. Het enige wat die politici de hele dag doen is regeltjes en wetten verzinnen voor hun eigen financiele gewin. Aan de ene kant vertikken ze het om een gehandicapte of oudere fatsoenlijke zorg te geven, aan de andere kan vullen ze hun eigen zakken.
De wachtgeldregeling deugt niet, het doet geen deugt in de ogen van de belasting betalende burger. Het verschil tussen WW en wachtgeld is te groot. Gelijke monniken gelijke kappen. Een WW regeling voor iedereen.
Kunnen we gelijk weer eens zien dat die gemeenteraadsleden er tegenwoordig ook allemaal voor PIET SNOT bijzitten. Die worden rijkelijk betaald om JA-TE-KNIKKEN. Bovendien, als het niet via een wachtgeld regeling kan, dan verzinnen ze er wel iets anders op. Want declarerende wethouders moeten elkaar controleren in onze gemeentelijke democratie. Dus dat mag geen enkel probleem opleveren. Dat worden weer een hoop WOB-aanvragen van serieuze persvertegenwoordigers de komende maanden. Want van gemeenteraadsleden hoef je geen kritische vragen te verwachten.
Oculus Malus | 10-08-10 | 11:34
Ok die schenk ik je. Blijft het punt dat het alleen voor oude wethouders geldt. Zou jij je baan opgeven om wethouder te worden? Niks erger dan dorpspolitiek.
Snikkeldrift | 10-08-10 | 11:36
"Het is allemaal ballast en je bereikt er niets mee."
"Het is niet dat ze bewust dit soort shit gedogen, maar de meesten zijn murw geslagen en leggen zich neer bij dit soort diep bedroevende situaties."
En dat is voor de politiek genoeg reden om ons nog verder uit te kleden,
want we doen er toch niks aan. We zijn dus gedoomed om de rest van ons leven als overheidsslaaf te dienen totdat er eindelijk weer eens een frisse oorlog uitbreekt waarbij we schoon schip maken met dat zooitje dieven, alleen ben ik bang dat ik dat in mijn leven niet meer mee ga maken.
rechtsedenker
Ik raap de zakdoek graag op:
Eea is gepresenteerd als bezuiniging. Als dan achteraf blijkt dat ze dus minder beschikbaar zijn voor hetzelfde salaris valt een verontwaardigde reactie te verwachten want in plaats dat er nu minder loonkosten zijn de loonkosten nu juist relatief gestegen!
Gevalletje PvdA bashen lijkt me (nee ik stem geen PvdA), de VVD/CDA/D66 in Westvoorne doen er net zo hard aan mee www.westvoorne.nl/index.php?simaction=...
@Snikkeldrift | 10-08-10 | 12:05: blijf ik ook NIET full time verdienen, dimwit
@rechtsedenker | 10-08-10 | 11:54: oh, dat ze zelf geen aanpasing van hun contract hebben aangevraagd geloof ik meteen. Maar als mijn contract van 1 naar 0,75 FTE wordt omgezet blijf ik ook full time verdienen. Laten ze de overuren, indien van toepassing, boven die contractuele 30 uur maar gewoon uitbetalen en dan net zo belasten als bij het plebs. Dus dat je er eigenlijk geen reet mee opschiet. Wachtgeld is een demonische contraptie, zeker wanneer we het hebben over jaren.
Geachte CU;
'
dit is LOUP-ZUI-VE-RE diefstal. Ik kan me nog herinneren wat de bijbel daarover zegt. U ook?
'
van PvdA-ers kan je niet anders verwachten; die zijn opgegroeid met de idee dat belastinggeld iets is dat ter eigener beschikking staat, nooit op raakt en eenvoudigweg door (onzin-)belastingen in te voeren, aangevuld kan worden.
PvdA-ers zijn dan ook proleten van duistere afkomst
Graag even wat oog voor de nuance beste GS lezers:
In eerste instantie werd ik ook woedend door dit bericht, maar enige nuance blijkt op zijn plaats. Het is niet op verzoek van betrokken wethouders dat ze minder zijn gaan werken (op papier), dus is het inderdaad volledig terecht dat men een deel wachtgeld opstrijkt. Dit geldt maar voor 4 jaar dus na die periode (meestal zijn ze dan geen wethouder meer omdat er verkiezingen zijn geweest) vervalt het wachtgeld.
Kom maar op...
Het is toch duidelijk dat de vos het kippenhok bewaakt? De politiek beslist hier over de eigen vergoeding.
Bij Jan Wieten voelde je dat hier al aankomen: www.dumpert.nl/mediabase/822251/26aa35...
Wachtgeld is een ruimer begrip.
Het is de WW regeling voor amptenaren die duurt tot aan hun dood en ook nog veel royaler is dan de WW voor een niet-amptenaar die minder krijgt en maar voor een of twee jaar.
Overigens niet beperkt tot PvdAllah of Christenen Dienen Allah, want VVD godin, de super-integere Jorritsma, verdedigde dat geval van bezuinigende Wethouders bij Radio-1 gisteren nog gloedvol.
Ik ga dus in tegen het populaire standpunt van GS en SN plus de meeste reaguurders dat het alleen maar en vooral de PvdArmoe politici zouden zijn die zo genieten van wat ze niet-amptenaren afpersen.
Ze hebben een 'loop-hole' in de wet gevonden... wat is er dan fout? Juist, de wet.
Rippahrerah die meuk.
@John Toroflex | 10-08-10 | 11:23
Volgens mij wordt er per saldo geen geld verdient aan de publieke sector. Of dacht jij dat de overheid het belastinggeld goed weet te beleggen zodat wij er allemaal beter van worden? (d.m.v. investeringen in ABN AMRO, Fortis, ING of andere failliete ondernemingen).
Met andere woorden: denk je dat de overheid effectiever is dan de vrije markt en onze bestuurders deze royale vergoeding verdienen?
@von sokkenstopfen | 10-08-10 | 11:15. True. Maar leg dit soort zaken eens voor aan "de gemiddelde nederlander". Hoe democratie werkt, hoe we economisch stelselmatig gegijzeld en geplunderd worden door de grote banken, de criminele mythe die "geldcreatie" heet, de fraude en corruptie binnen de overheid... Het gros weet het niet, en als ze het zouden weten haalt 99% zijn schouders op. Uit berusting en een gevoel van nietigheid. Mijn ouders vinden het onvoorstelbaar dat ik me er zo over op kan winden. "Het is allemaal ballast en je bereikt er niets mee, en kijk maar uit waar je overal je mening neerschrijft". Nee, in mijn eentje niet nee, daarom verspreid ik het woord ook. Het is niet dat ze bewust dit soort shit gedogen, maar de meesten zijn murw geslagen en leggen zich neer bij dit soort diep bedroevende situaties. Een oud cliche, maar oh zo waar: de overheid dient de bevolking te vrezen, niet andersom.
Nog even trouwens en EHB kan met de ingebouwde killswitch in zijn bureau GS lamleggen vanwege uw "opruiende en staatsgevaarlijke" plempsel waarna tevens pitbull Demmink (reu zoekt reu) wordt losgelaten op uw IP-adres. Want kritische burgers, je moet er toch niet aan denken.
De politiek is iets wat ik de rug toe wilde keren. Niet gedaan natuurlijk,want voor je 't weet wordt je dubbel genaaid. Op veilige afstand neem ik fraude,onkunde en andere strapatsen in de politiek waar. Je zou er met gemak een heel weblog mee kunnen vullen...
Wachtgeld is een ruimer begrip.
Het is de WW regeling voor amptenaren die duurt tot aan hun dood en ook nog veel royaler is dan de WW voor een niet-amptenaar die minder krijgt en maar voor een of twee jaar.
Overigens niet beperkt tot PvdAllah of Christenen Dienen Allah, want VVD godin, de super-integere Jorritsma, verdedigde dat geval van bezuinigende Wethouders bij Radio-1 gisteren nog gloedvol.
Ik ga dus in tegen het populaire standpunt van GS en SN plus de meeste reaguurders dat het alleen maar en vooral de PvdArmoe politici zouden zijn die zo genieten van wat ze niet-amptenaren afpersen.
Maar dat gebeurt toch overal in Nederland. Als een zogenaamd zieke na jaren weer aan de slag gaat voor minder uren, krijgt hij de rest toch ook aangevuld (aanvullende WAO-uitkering)? Ons land zit vol met bespottelijke regelingen. Ik zeg in dit geval: gelukkig doen deze wachtgelders nog iets voor hun geld, er zijn er ook die de volle mep opstrijken en de hele dag op hun kont zitten.
@ Big Bear Hunk | 10-08-10 | 11:25
De reden waarom sommige wethouders minder gaan werken is niet om te bezuinigen. Ze doen dat om ruimte te maken voor een extra wethouder die er moet komen omdat er meer partijen deelnemen aan B&W (door politieke versplintering). Er wordt dus in totaal niet minder wethoudersuren betaald maar er gaat wel extra wachtgeld betaald worden.
Op Vlieland heb je een gevalletje burgemeester. Die verdient ook geen klote. Krijgt wachtgeld als ex-wethouder van Schiedam...
nah zal ik dan maar?
Geert! doe er wat aan
KingLear | 10-08-10 | 11:15 Snap de strekking van het wetsartikel niet, zoals hij zelf zegt: filmpjes van Bin Laden met bedreigingen uitgezonden door het nieuws zijn dan net zeau goed strafbaar. He's right.
Jesus Bert, de vis die verpakt was in de krant waaruit jij dit `nieuws' hebt, heb ik inmiddels uitgescheten.
Afgezien daarvan; wat is nou het probleem. Men besluit wethouders in deeltijd te laten werken zodat in de toekomst bezuinigd wordt. De eerste paar jaar kost dat vrijwel net zo veel omdat er wachtgeld betaald moet worden aan zittende wethouders. Nieuwe wethouders krijgen dat wachtgeld natuurlijk niet.
Als we straks onder rechts 10% van de ambtenaren er uit flikkeren kost dat in eerste instantie ook geld maar daarom is het nog geen slecht idee.
@DANNY3960: Heb vakantie jongeman. Er dwarrelt nog wat alcohol door mijn gezichtsveld. Maar bedankt dat JIJ tenminste wakker bent! *wodkaatje aanbiedt*
Tja. PvdA hè. Die weten wel met geld om te gaan.
Vraag me af of Joop ook zo'n artikel met naam en toenaam durft te plaatsen.
@ZDEV | 10-08-10 | 10:51
Ooit er wel eens bij stil gestaan dat het bedrijfsleven geld kan verdienen DANKZIJ de publieke sector? Of dacht jij dat wegen en andere infrastructuur aanleggen en onderhouden niks kost?
Jannes van der Wal | 10-08-10 | 11:15
Wakker worden Jannes!!!!
DANNY3960 | 10-08-10 | 10:47
@ Ferrari racer
klopt, het had de wethouders gesierd als ze de regeling zelf ter discussie zouden stellen. Maar zodra het om geld gaat gaat er bij ieder mens een knop om. Ik vind het daarom ook goed dat het nu in de landelijke kranten naar voren wordt gebracht en ik hoop dat er gauw op lokaal maar vooral landelijk niveau iets gaat veranderen mbt de wachtgeldregeling.
In Oosterhout het zelfde laken een pak hoor: www.bndestem.nl/regio/oosterhout/71024...
OT
Veel wijze woorden van ene Brussen op BNR, tandenborstel is al ingepakt
30 jaar geleden zag je geregeld beelden van de zoveelste demonstratie
tegen de regering, en daarbij vielen geregeld flinke klappen en ging het een
en ander de fik in, want toen pikten we dit soort en overige criminele wanpraktijken niet. Maar tegenwoordig vinden we het wel best dat we genaaid worden, want he tenige wat we nog ondernemen is een potje klagen op sites als
deze, en daar blijft het dan bij, dus geen chaos in den haag, geen demonstranten,
geen vechtpartijen met de ME en geen ministers bekogelen met alles en nog wat,
dus denken de zakkenvullers van, hee, we komen tegenwoordig overal mee weg,
dus kunnen we ongestoord de meest belachelijke regelingen en wetten verzinnen die in ons voordeel spelen. En zolang we lekker thuisblijven, en niet
in het openbaar moord en brand schreeuwen, gaan de politici en amtenaren gewoon door met de boel flessen, want er is niemand, maar dan ook niemand die ze een strobreed in de weg ligt, en zolang we thuis op ons gat blijven zitten,
blijven zij graaien en de boel belazeren, dus is het gewoon onze eigen schuld
dat we het zover laten komen.
Alleen met hooivorken, fakkels en afgebrande auto's hielden we toen der tijd
de politiek nog een beetje in het gereel, maar die tijd is voorbij en hebben
we het licht op groen gezet voor het boeventuig dat politici en amtenaren heet.
Ik vindt dan ook dat er een staatsgreep gepleegd moet worden, en heel die regelingen voor polititci en amtenaren bij het oud vuil moeten, en ze gewoon als elke andere werkende burger behandeld moeten worden, en dat is geen wachtgeld en geen gouden handdrukken, maar gewoon net als eenieder braaf solliciteren, en in de tijd dat ze geen werk hebben, een gewone ww uitkering.
We klagen dat alles 2 tot 3 x zo duur is geworden, en dat ligt maar aan eén ding en dat is dat de politiek zoveel wetjes en regeltjes hebben bedacht die
ons allen alleen maar geld kosten en niks opleveren, behalve de staatskas, die weer op zijn beurt geplundert wordt door het graaiersclubje dat dit land naar de afgrond bestuurt. Ook in het bedrijfsleven gebeurt dit, en al die gouden handdrukken en bonussen die daar uitgedeeld worden, moeten allemaal in het product dat ze verkopen terugverdiend worden, en dat is echt de enige reden waarom alles zo duur is geworden.
Ik heb het al vaker gezegd, en ik zeg het nog maar een keer, en dat is dat we
deze waanzin en het openlijke gegraai, gejat en besomemieterij een halt kunnen toeroepen door een burgeroorlog te beginnen en de politiek af te zetten en heel
de wet op de schop te gooien, en elke huidige amtenaar en politicus noooooit meer een overheidsbaan mogen vervullen, en de nieuwe lichting elk contact
met de ouwe garde verboden moet worden op straffe van een geldboete van minimaal 2 jaarsalarissen. Alleen dan zie ik nog hoop dat het gejat en besodemieterij over gaat, en de politiek weer gaat doen waarvoor ze gekozen zijn, en dat is het volk vertegenwoordigen, dus doen wat WIJ zeggen, en niet
ons uitmelken voor hun eigen gewin.
Nu zijn we gewoon een stelletje moderne slaven die bij het leven dmv de ene belasting en heffing na de andere uitgemolken worden, en na onze dood
onze bezittingen nog eens een keer belast worden, zodat je eigenlijk
heel je leven voor ruim 90% voor de roverheid hebt staan te werken.
Daarom moet er een eind gemaakt worden aan heel de politiek en hun gegraai,
want hun geldhonger gaat echt niet vanzelf over als we op onze luie reet blijven zitten. Ik hoop dan ook dat die crisis eens eindelijk flink door gaat zetten en we allemaal aan de geeuwhonger raken, want dat is schijnbaar de enige manier
om het volk op de been te krijgen om de huidige verotte democratie omver te werpen en met een schone lei te beginnen.
Inderdaad een dolle boel in Kampen. De Gooische Matras is er niets bij. Met name de twitterende zus van Famke.
Ik geloof in God en ben zeer sociaal. Wachtgeld kan worden overgemaakt!! Jullie vieze stinkende arbeiders moeten dat toch wel even gaan betalen. Want anders haal ik nog meer mensen uit het buitenland en voer ik de sharia in.
Ze hebben maar een belang en dat is eigenbelang.
-Straatverlichting- | 10-08-10 | 11:05 Thx. * Luisteren doet *
Tocqueville Esque | 10-08-10 | 10:22
Dus wat je zegt is dat dit heerschap het presteert om 60/70 uur te doen over werk dat een normaal mens in 30 uur klaart? Dat klinkt inderdaad als DE definitie voor ambtenaar.
OT
Brussen @ Bnr
Het wordt tijd dat ALLE wachtgeldregelingen tegen het licht worden gehouden. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen vet moet inleveren: hogere huren, stijgende ozb's en inflaties, en dat deze heren en dames er met een vette buit vandoor gaan.
zathras
ik heb het verhaal ook gehoord en ik vond het ook een kromme argumentatie. Voor de vorm gaan ze dus 30 uur werken op paier in werkelijkheid werken ze net zoveel dus dat is het argument. om het wacht geld te betalen.
ik denk dat er veel mensen in het bedrifjsleven ook niet op de 40 uur zitten maar makkelijk de 60 uur in de week en deze mensen klagen ook niet. Ik denk dat wethouders een voorbeeld moeten geven zij zijn een bestuurlijke laag
Laten zij vooral duidelijk zijn en niet met kromme argumenten komen. Ik stel voor dat iedereen vanaf nu gewoon 40 uur gaat werken en dan kijken hoeveel btw er minder binnenkomt en hoevel prdoukten wij minder exporteren. Alleen doen waar je voor bent aangenomen.
Economisch gezien behoren ambetenaren tot de niet-actieven
Ik vind je gelijkenis met een Student die met zijn OV-kaart reist overigens tang varkenverhaal. Of dit een maatschappelijke discussie op kan en wilt leveren. Zodra iedere ouder/student zelf verantwoordelijk wordt gesteld voor zijn OV-kosten gaan er aardig wat mensen de straat op.
@Sokje: iets zegt mij dat... als je wethouder bent. Je normen en waarden hebt meegekregen en hier iets mee doet (zeker gezien hun politieke partijvoorkeur). Het feit dat er een artikel ontstaat omtrent deze idiote regel zegt mij dat als je deel gaat uitmaken van een maatschappelijke discussie, het je juist siert als je zegt: 'Deze regel/wet is toch iets krankzinnigs.. ik als wethouder stel dit ter discussie' in plaats van achteloos een formulier invullen waarin je aangeeft van deze regeling gebruik wenst te maken. Met als gevolg dat je nu met naam en toenaam op GeenStijl staat.
Dit soort ambtenaren vormen het zichzelf faciliterende onderdeel van onze publiek sector. Een beetje te vergelijken met een kankergezwel. Aangezien onze rechtsstaat dir soort zaken toesstaat zou misschien een ouderwets volksgericht zo af en toe mogelijkerwijs dit soort excessen voorkomen.
Die "typische komkommer" heb ik nog ff gegoogled, maar ook google heeft er nog nooit van gehoord. Wat zou hij er in vredesnaam mee bedoelen?
Überbottehork | 10-08-10 | 10:57
Zo zie je maar. Je kan het beter zelf regelen.
aga | 10-08-10 | 10:33 He wachtgelder, word je een beetje bunzig?
Eagle_Eye | 10-08-10 | 10:49 en
gozahtje | 10-08-10 | 10:49
Wethouders, niet ambtenaren, zouden weleens minder bereid zijn hun publieke taak uit te voeren of de kwaliteiten van de personen zijn minder.
*speculatie mode off*
Van 4000,- bruto p/m naar 3000,- p/m voor 1/3 minder werkuren (feit)
Jan Wieten heeft dan eauk een zeer dikke "portefeuille": Volkshuisvesting, Bouwen en Wonen, Monumenten, Cultuur, Archief, Archeologie & last but not least: Geld-ownen-waar-ik-eigenlijk-geen-recht-op-heb.
Bah Jan bah!
@Überbottehork | 10-08-10 | 10:30
loon naar werken inderdaad, en iets nemen waar je geen recht op hebt is diefstal toch?
maar ja, natuurlijk gaan de wetgevers wel weer wetjes schrijven om zichzelf rijk te maken/houden..
NL bananenmonarchie
over 10 jaar krijgen wij ontwikkelingshulp..
@ Schout-bij-nacht | 10-08-10 | 10:51
De wachtgeld regeling is er gewoon omdat het kan. Als je zelf de regels maakt dan stel je ze zo op dat ze voor je eigenbloedgroep het beste zijn.
Zoals George Orwell al zei. 'Some pigs are more equal than others'.
De belastingbetalers moeten het doen met een steeds verder uitgeklede WW regeling en ambtenaren ontspringen de dans. Ik zeg weg met het wachtgeld en gewoon onder de WW laten vallen zoals iedereen.
@ Ferrari-racer | 10-08-10 | 10:26
Waarom is het noodzakelijk zoiets te melden? Het is geen geheim, de wachtgeldregeling is algemeen bekend. Wat ik al zei, de regeling an sich is incorrect in mijn ogen, maar dat wethouders er van profiteren is hun goedrecht.. zo is het bij wet geregeld. Als jij werkeloos bent vraag je toch ook een uitkering aan? Als student reis je toch ook gratis met het OV? Zo is het geregeld en als je er recht op hebt ga je het niet weigeren.
@zovoklets | 10-08-10 | 10:52
Ik heb juist, zeer recente, tegenovergestelde ervaringen. Waar ik niet over uit ga wijden.
Hee maar we kunnen even met zijn allen bij Jan op de kovvie gaan? Gezellig. Koekje er bij. Even bijpraten over arbeidsmoraal en ethiek in de politiek.
JorisWorstNightmare | 10-08-10 | 10:20
Ik hoorde haar gisteren ook en daar voegde ze nog een tranentrekker aan toe door te suggereren dat veel wethouders uit het onderwijs komen en 'die ene dag weer hun best doen om in het onderwijs aan het werk te komen'.
Het eerste dat ik dacht was: Annemarie Jorritsma, je bent een regenteske klootzak. Denk je nou echt dat de gemiddelde Nederlander dit gelooft? Dat een wethouder zijn wachtgeld inlevert om voor minder weer voor de klas te gaan staan? In plaats van met belastinggeld er met de camper op vrijdag op uit te trekken?
Het is dit soort typetjes net zoals Koelewijn (volgens mij maakt de politieke kleur dus niet zoveel uit) die er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat de burger geen enkel vertrouwen in de politiek bestuurlijke kliek heeft. In tijden van bezuinigingen het liefst gelijk mensen van dit kaliber mee-wegbezuinigen.
Volgens de directrice van de VNG (gister op BNR) werken ALLE wethouders minstens 60 uur per week dus er is niets aan de hand. Bwahahahaha.
De regeling is er ook alleen voor de blijvers, de nieuwe wethouders mogen niet meedoen met dit lucratieve spelletje
Wat hebben wij toch een schitterend bestuur.
Überbottehork | 10-08-10 | 10:46
Ligt eraan. Als het teveel kost beginnen ze er niet aan. Of dacht jij werkelijk dat iedereen op elke leeftijd alle behandelingen krijgen? Ze snijden je open kijken wat erin zit en als het te gek is/moeijlijk maken ze je dicht, steken een vinger in de lucht en geven je een paar weken/maanden. Kun je alsnog zelf een dure behandeling in het buitenland laten doen. (Een kennis van me ligt in die situatie en hij heeft altijd heel, heeeel veel belasting betaald)
Die wachtgeldregeling bevat een conceptuele blunder.
Wat is er mis met weggestuurd worden en heet dat opeens 'risicovol' ? Dat is toch gewoon omdat iemand zijn werk niet goed heeft gedaan? Waarom moet daar een regeling bij????
Een dergelijke wachtgeldregeling hebben mensen die in een bedrijf op staande voet ontslagen worden door fouten ook niet. En voor wethoudersfuncties die in principe maar 4 jaar zijn is er toch geen serieus verschil met mensen die een tijdelijk contract bij een bedrijf hebben van 4 jaar? Alweer krijgt dan ook niemand wachtgeld.
Kan iemand mij uitleggen waarom politici veel betere regelingen voor zichzelf oprichten dan dat ze bijvoorbeeld bedrijven zouden verplichten bij anderen?
Verder is het merkwaardig dat degenen uit een beroepsgroep waar incompetentie zo veelvuldig voorkomt, toch zo verbaasd zijn als ze niet opnieuw ingehuurd worden....
Weg met de wachtgeldregeling!
Je leest steeds vaker dat (pvda) ambtenaren (maar dat is toeval) corrupt zijn. Het lijkt erop dat steeds verder afglijden richting bananen republiek. Ooit, maar dat was lang geleden was Nederland onkreukbaar en stonden we als 6e land genoteerd, in een lijst van minst corrupte landen van de wereld.
Oculus Malus | 10-08-10 | 10:42
Precies, je hebt mensen aan de verdienende kant van de samenleving, en je hebt mensen aan de kostende kant van de samenleving. Zo zwart-wit is het.
Dat zegt niet dat een ambtenaar geen nuttig werk doet, maar ze moeten niet gaan doen voorkomen alsof ze werkelijk financieel bijdragen. Elke euro die een ambtenaar aan belasting inlevert is al betaald door iemand die werkelijk zelf zijn eigen centen verdiende.
Eenieder die meer geld ontvangt dan dat hij bijdraagt is domweg een kostenpost. Dat ze belasting betalen is alleen maar het rondpompen van geld, met als doel om het economisch verkeer in de publieke sector en de overheid diffuser te maken. Zodat er weer wat aan de strijkstok kan blijven hangen.
@drastic | 10-08-10 | 10:41
Ga anders even solliciteren... Een taalwonder als u zal vast welkom zijn op de redactie!
* Stelt positie van taal-nazi voor *
Geeft niks hoor, wij werken wel tot ons 80ste...
@R.B.Scott | 10-08-10 | 10:48
Was dat niet die man die op de verkeerde knop drukte en per ongelijk toch op ´ja, okee, doe maar wel´ stemde tijdens de stemming in het Europees Parlement?
@HonderdEnEen | 10-08-10 | 10:47<br />
Alsof ambtenaren werken...
HonderdEnEen | 10-08-10 | 10:47
Ja maar hij kan er toch niets aan doen dat hij minder kan werken? Dat is nu helaas het gevolg van de gemeenteraadverkiezingen.
* Ambtenaren modus uit*
Gelukkig zit PVV'er Madlener aan de onderhandelingstafel.
Hij was wél degene die een voorgestelde salarisverhoging voor alle plucheplakkers in Brussel van de hand wees,waarvoor hulde.
Niet dat de graaiende PvdA-griezels dit ter harte zullen nemen,maar het helpt wél lekker om in deze fase van de formatie over dit soort zaken scherp te blijven.
De parallelle parasitaire samenleving 'de ambtenarij' genaamd. Een volledige gemeenschap die leeft over de rug van de belastingbetalende burger, met maar één doel: Het uitzuigen en laten creperen van zij die wél voor geld moeten werken!
De logica is,dat is wel duidelijk, niet aanwezig. Minder werken, maar net zoveel verdienen.
Ze graaien allemaal mee.........
Quote:
"Hijzelf was in de vorige periode wethouder in de gemeente Nuenen, en krijgt van die gemeente wachtgeld. En voor onze SP-collega maakt het helemaal niets uit, voegt Van Beek toe. Hij moet een groot deel van zijn inkomen toch aan de partij afdragen. "
www.bndestem.nl/regio/oosterhout/71024...
@zovoklets | 10-08-10 | 10:42
Dat ook. Iedereen betaalt zodat iedereen behandeld kan worden mocht hem/haar dit overkomen (of iets anders). Ik heb er zelf nog geen gebruik van hoeven maken, gelukkig. Voorlopig betaal ik dus ook "voor niks". En toch zit ik daar niet mee. Als ik straks door een hond in m'n kuit gebeten wordt, platzak of niet, kan ik me gewoon laten behandelen.
@An die Arbeit.... Gast even kappen nou met je taalkundige opvoedingen.
Zie zelf je eigen comments....
Jouw groene boekje: Ik/Je wou, Jij wout.. Wij wouwen?
... over groene boekjes gesproken An die Arbeit.... ALTIJD SCHERP BLIJVEN als je je boekje openslaat. ;-)
An die ARBEIT | 09-08-10 | 17:11
@Ferrari-racer | 09-08-10 | 17:09
Je wou vast "reageerdE" typen? Neh? Toch? Niet?
aga | 10-08-10 | 10:33
Dit is typische ambtenaren retoriek. Belasting betalen op wachtgeld dat uit belastinggeld wordt betaald.
Ten eerste betreft het altijd ambtenaren die al uit belastinggeld worden betaald. Dat ze belasting betalen betekent dat ze de belastingbetaler bruto meer kosten.
Ten tweede, dat ambtenaren belasting betalen is vestzak broekzak en alleen bedoeld om ambtenaren van belastingvoordelen te laten genieten.
De wachtgeld regeling wordt gewoon betaald door de mensen die 'echt' belasting betalen en niet door ambtenaren die belastinggeld rondpompen.
-weggejorist-
Commandini | 10-08-10 | 10:39
Zeer toepasselijk. Gelegaliseerde diefstal. Ik hoop dat deze mensen ongelukkig worden.
Heer Bert, uw fijne nare artikeltjes blijven ontluisterd worden door uw VMBO-taalfouten:
"Want wat doen een groot aantal gemeenten tegenwoordig met wachtgeld?"
- Edit: nope. Een groot aantal doet. -
Maannn | 10-08-10 | 10:25
+1.
@zovoklets | 10-08-10 | 10:35
Als u kanker hebt praten we verder. (*Laat die maar staan Joris* Nee, ik wens het u niet toe, ik hoop dat het u bespaard blijft zelfs.) Erg, erg kortzichtig en egocentrisch.
Waar is ome Job om hoog van de toren te blazen over "eerlijk delen"? Dit kan hij toch niet bedoeld hebben!
*duwt de schandpaal richting gemeentehuis*
Wie neemt er pek mee?
Vergeet de veren niet!
Hoogezand-Sappemeer, van 't zelfde laken een pak...(ook pvda) En 'de gewone burger' met klem oproepen zo veel en zo vaak mogelijk vrijwilligerswerk te doen. Stumperds.
Hier bestaat een mooi woord voor: kleptocratie.
nl.wikipedia.org/wiki/Kleptocratie
Dat had ik niet gezocht achter Jan Wieten. Het lijkt me zo'n leuke begrijpende man...
Wat een boefjes zijn het toch.
Lokaal Centraal is ooit begonnen om tegenwicht te bieden aan het nodeloze verkwisten in de gemeente.
Duidelijk dat ze inmiddels hebben geleerd van hun voormalige opponenten.
"Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely"
(Lord Acton)
@drekzooi | 10-08-10 | 10:35
Wat zijn linksomensaanvullingen?
Ik snap dat wel van die Koelewijn. Hij redeneert gewoon geld is geld en pakken wat je pakken kan.
Bovendien heeft hij het voordeel dat hij van de Christenunie is. Dus hoeft hij geen rekening te houden met principes want die bestaan daar niet.
Überbottehork | 10-08-10 | 10:32
Kom ik niet. Of iets gaat vanzelf over of je gaat er dood an.
Noem het maar (l)ink(s)omensaanvullingen.
Wethouders zouden een risicovol bestaan hebben omdat ze zomaar kunnen worden weggestemd door afvaardigingen van het Vullis (de gemeenteraad dus). Wachtgeld is dus geheel terecht en ook om je inkomen aan te vullen als je wat minder gaat werken. Om met een D66 er te spreken: We hebben er recht op !
Stond gisteren allemaal op de voorpagina van het AD trouwens. GS is een dag te laat.
-weggejorist-
@zovoklets | 10-08-10 | 10:28
En uw eigen ziekenhuisrekeningen zelf betalen graag.
@Melchior C Balthasar | 10-08-10 | 10:28
Sorry, niks. Ik bedoelde de wethouders.
www.kampen.nl/default/collegevanbenw/c...
volgens het lijstje zijn ze allemaal loco in Kampen. dat klopt dan weer wel.
@aga | 10-08-10 | 10:25
"daar hebben ze hard voor gewerkt." Errrr, come again?
@aga | 10-08-10 | 10:25
"Er zijn nou eenmaal mensen die krijgen dat ja. Daar hebben ze hard voor gewerkt."
Laat me niet lachen! Ik werk ook hard (ook fysiek!), en daar krijg ik salaris voor. Een hele normale situatie, me dunkt. Bonus? Wachtgeldregeling? NEE. En die hoef ik ook niet. Ik heb aan het begin van mijn loopbaan "jawohl" gezegd tegen de vergoeding die tegenover de werkzaamheden staat. De enige bonus is een winstuitkering, indien er winst is gemaakt. Loon naar presteren heet dat. Bovendien lijkt u te vergeten dat WIJ, de belastingbetalers, dit financieren. Het komt niet uit gemaakte winst ofzo.
Ja als je zelf de regels maakt dan is het natuurlijk altijd legaal. Dat zegt nix over of het moreel aanvaardbaar is. In Zimbabwe is alles wat Robert Mugabe doet ook legaal maar daar hebben onze bestuurders denk ik een heel andere mening over.
En de linkse kerk maar mauwen over bonussen in het bedrijfsleven. Zakkenvullen op kosten van de belasting betaler lijkt mij veel verwerpelijker dan op kosten van de aandeelhouder. Dat is de ware aard van de linkse kerk, een ander de maat nemen maar voor zichzelf een andere maatstaf hanteren.
Maannn | 10-08-10 | 10:25
Waarom? Is het beter in Nigeria, anders in Amerikkka of Rusland?
@Ferrari-racer | 10-08-10 | 10:18, HonderdEnEen | 10-08-10 | 10:21: Wat hebben ambtenaren er nou weer mee te maken?
Het leuke is natuurlijk dat mensen stemmen op die types en daarmee hun goedkeuring aan het system geven.
De typhus. Alles contant en zoveel mogelijk zwart. Is de enige manier om die lui kort te houden.
-e voor alle taalkundige zeikerds hier...
Sokje | 10-08-10 | 10:23
niemand van "ons" wordt wethouder omdat hij/zij die wethoudert wil worden nooit hier zit te reaguren (past niet in carriereplaatje en staat op zwarte lijst BVD).
@Sokje: als iets discutabel is meld je dit. Dat is nu iets wat op je CV gezet kan worden als 'INTEGERITEIT'. Iets wat een hoop mensen van zichzelf vinden... maar de werkelijkheid is anders. Het is een schande dat je uitkomt voor een PvdA of een CU die tegen alles en iedereen SCHANDE staan te roepen en zelf broodnodig aan de schandpaal mogen worden genageld.
-weggejorist-
Ik schaam me voor mijn land.
Ik weet dat indertijd mijn vader deeltijdwethouder was, hij een mooi baantje elders vond, waar slechts enkele uren per week hij zijn 40 uur kon aanvullen. Blijkbaar is men te lui om uit goed fatsoen iets te gaan zoeken. Wachtgeld wordt te makkelijk uitgegeven, er mogen naar mijn mening fors strengere criteria aan verbonden worden. Desnoods met een sollicitaitieverplichting.
Tocqueville Esque | 10-08-10 | 10:22
HAHAAHAHAH oh you funny man
die wieten lijkt heel erg op emiel uit familie doorzon. net zo een uitvreter
@Ulk: waar zou de Volkskrant toch zijn zonder haar typerende achterban.... lopen fijn die Birkenstocks?
toch vind ik niet dat je de wethouders erop kunt aanspreken.. ieder van ons zou het wachtgeld aannemen als je wethouder zou zijn, zeg nou eerlijk.
Dat het bij wet zo geregeld is, dat is discutabel, wat mij betreft wordt de wachtgeldregeling ontzettend aangescherpt of afgeschaft.
Dit bericht klopt niet, de wethouders die hier worden aangehaald werken gewoon 60/70 uur per week maar staan voor 75 (of 80) FTe op papier. Geen enkele reden voor verontwaardiging.
V.g.m. deze ambtenaren lijkt FOX news ineens wel "fair and balanced".
Krijgt Wilders wachtgeld van de gemeente Den Haag? Heb je daar serieuze informatie over of probeer je hem weer eens zwart te maken?
Deze pic is minder confronterend maar geeft wel de situatie weer:
www.cartoonstock.com/newscartoons/cart...
Jan Wieten : Wethouder Volkshuisvesting en Pvda -er, mwoehahaha wat een type , nou begrijp ik waarom de nieuwbouw in elkaar gelazerd is.
Gisterenmiddag regentes Annemarie Jorritsma op radio 1: "Mevrouw Jorritsma, vindt U het normaal dat het parttime werken van wethouders wordt aangevuld met wachtgeld??" Zij: "Natuurlijk. Volkomen binnen de wettelijke regels".
OF dat wijf is al vroeg aan de Alzheimer, OF er deugt iets structureel niet aan de wetgeving in Nederland. Toen ik een keer na een dispuut met mijn baas op straat geflikkerd werd met inhouding van mijn salaris "als voorschot op een schadevergoeding", zei het toenmalige GAK: "Als het conflict Uw schuld is, betalen wij niet. En als het niet Uw schuld is, moet Uw baas gewoon betalen en betalen wij dus ook niet. Goedenmiddag"... En zo'n belastingcentenvreter zit dus in zijn vrije tijd onze premies te consumeren om gezellig bij zijn familie te kunnen zijn. Exporteren naar een werkkamp in Siberie, dat zooitje.
Monumenten, Cultuur, Archief, Archeologie. Dat past wel bij zo'n hoofd en een naam als Jan Wieten. Lekker zakkenvullen met belastinggeld waar een ander voor gewerkt heeft, en ondertussen lekker het land naar de afgrond brengen met PvdA beleid.
-weggejorist-
-weggejorist-
waar zou GS toch zijn zonder de Volkskrant
Dat op een ochtend ALLE dieven van het NL volk op een ochtend wakker mogen worden in hun pompeuze bedden en villa's en zien dat het symbool van hun aanbeden carrierevehikel niet meer is vanwege dezelfde krachten die zij in werking stelden tegen ons: (LET OP: plaatje niet voor gevoelige dierliefhebberts):
www.scene-stealers.com/wp-content/uplo...
Dit was vorige week al geen nieuws meer..
Hoe zit het met het wachtgeld van Grote Geert van de gemeente Den Haag? Een paar maandjes net doen of je in de raad zit en dan elke keer de gemeente voor 10.000 euro met beveiligingkosten opzadelen en dan toch er achter komen dat het niet valt te combineren? Het zoveelste voorbeeld van kiezersbedrog van de PVV zeggen dat je in de raad gaat en er later weer tussen uitglippen net als meer transparantie bij het maken van een regering en dan gewoon je bek houden en na 24 uur een breekpunt laten vallen maar gelukkig hebben de PVV stemmers er alle vertrouwen in.............
We kijken hier niet eens meer van op.
T's wat Überbottehork (10:08) zegt; overal is er wat mis. Waarom verdienen directeuren van zgn Goede Doelen bakken met geld, waarom verdienen topmannen in de "zorg" 3 maal het salaris van de balkenendenorm, waarom moet de directie van de Sarquin bloedbank tonnen verdienen (met het verkopen van gratis! verkregen bloed)... enz enz. Het is allemaal ziek.
Al is natuurlijk de vraag: zal ik mijzelf "verrijken" als ik de kans kreeg... (ja?).
Belachelijk, maar goed.
Zijn we iets anders gewend van dit grapje dat men Nederland noemt?
Wel handig zo in de peaulitique werken. Je kunt de regeltjes zodanig aanpassen dat je je eigen salaris kan spekken. *zucht*
de fik erin
Geen komkommer. Een schandaal. Aanpakken dat links-vullende tuigh.
Jawel maar vergeet niet dat Jan ook de monumenten en cultuur van Kampen in zijn portefeuille heeft zitten en dat is natuurlijk een niet te onderschatten job. Je denkt daar te makkelijk over Bart.
Hoorde ik nou iets over bezuinigen en crisis..?
Opeens weet je het:
Je wordt politicus!
Er moet nog wat meer geld bij Wietjes zodat er ook kappersbezoek van af kan
Bij alles wat er mis is in politiek, bedrijfsleven, publieke sector etc. kunt u zich afvragen:
- Wie zijn schuld is dat?
- Wie gaat dat betalen?
In alle gevallen zult u dezelfde antwoorden krijgen.
Ik wacht ook al jaren op mijn geld.
"een typische komkommer" Wat een canard!
REAGEER OOK