Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet Rutte I steeds beter gewaardeerd

numberone1111.jpg De Godwin-paniek op links vanwege de rechtse revolutie een heel misschien, eventueel, mogelijk rechts kabinet Rutte I heeft de laatste weken hilarische proporties aangenomen. Van een Burgercomité voor de rechtstaat, via de 14.648 Facebook-pagina's van Rene Danen, naar Joop/Vara/extreemlinks en natuurlijk Hans Hysterisch Hillen, allen weten ze het zeker: met de PVV als gedoogpartij is het einde van de rechtstaat een feit en dat is dan eigenlijk de schuld van het CDA en de VVD. Maar, is dat eigenlijk wel zo? Nee. Nope. Non. Nein. Njet. Zo maken Europese regelgeving en dichtgetimmerde internationale verdragen de gevreesde aanpassing van immigratiewetten die de PVV graag zou doorvoeren zo goed als onmogelijk. Lees dit heldere artikel in het FD maar (ok, die alinea waarin Tineke Strik lief doet voor Antillianen moet je met een korreltje zout nemen want Strik is Eerste Kamer-lid voor GroenLinks). En als we de opinies van gezaghebbende hoogleraren en ander academisch volk in NRC Handelsblad (hier en hier) en Volkskrant mogen geloven, is dat kabinet Rutte I helemaal zo slecht nog niet en wordt er met deze minderheidsregering eindelijk recht gedaan aan de democratie. Laat dus maar komen dat rechtse kabinet. De piketpaaltjes staan er, ze hebben er zin an.

Reaguursels

Inloggen

Maar uitgelichte uitlatingen zijn ook hilarisch;
Heleen Mees komt meteen met;
"Voor Maxime Verhagen is een kabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV zijn natuurlijke habitat: ultrarechts, pro-Israël en achterbaks. Van hem verbaast het me dus niet."
Wat gelijk al vragen oproept Heleen.
Als Nationaal socialisten in jullie fantasietjes al ultrarechts zijn en Wilders op zijn beurt is dan ook nog eens pro-Israël en dus voor een Joodse staat als al beschreven in den Bijbel maakt dat je Linkse Kerk dan anti-Israël en dus tegen een Joodse staat en dus meer in de richting van de Nationaal Socialisten die gezellie saampjes met "de oom" van Arafat, de Grootmoefti van Jeruzalem streefden naar een Endlösung von das Judenproblem ?
De "Handschar-eenheden" waren natuurlijk om omaatjes veilig de straat over te helpen natuurlijk.
Maar de link naar de huidige christen democraat ontgaat me een beetje.
Vragen, vragen. Lijkt me een beetje vastgeluld in diens eigen web van leugens en domme propaganda.
Dat "achterbaks" is te makkelijk scoren, dus dat laten we maar.
.
"Wilders: ik zeg in de VS wat ik wil"
Met als reactie van Wilders; "Hillen er maar vast aan moet wennen."
Net zo iets als het statement dat men maar moet wennen aan vreemde luchtjes in de gang volgens Pechtold.

said_fred | 08-08-10 | 14:42

1-0 voor jou maar ach dan hoe ik alleen man in vrouw te veranderen (trouwens wel zielig om als aka huppelkudtje te nemen)

meti | 08-08-10 | 13:10

@meti | 08-08-10 | 13:06

haha, jij bent de eerste
en ik ben toch echt een vrouw

huppelkudtje | 08-08-10 | 13:08

zou Rutten ook zijn hoofd stil kunnen houden als hij praat. Daar ril en bee ik nu al van dat ik dat elke dag moet zien.

p.s. huppelkudtje, is natuurlijk zo een geslaagde man en niets geen armzalig mannetje die alttijd denkt dat hij misdeeld wordt en nu denkt dat zijn tjd komt

meti | 08-08-10 | 13:06

@Denkt Na | 07-08-10 | 14:25
Maar met meer moslims wordt Nederland minder welvarend aangezien de meesten een laag betaalde baan hebben en veel van hen levenslang van een uitkering genieten. Er is geen progressie aangezien vrijwel alle moslims partners uit het buitenland halen zodat bijna alle moslims in Nederland van de eerste of tweede generatie zijn en dat zal zo blijven.

JoranVanderdood | 08-08-10 | 13:06

Heerlijk dat linkse gejammer hierboven:
ze beven en rillen nu al bij de gedachte dat wel eens afgelopen kan zijn met riant teren op komende generaties door te nixnutten en onzin subsidies.

(lacht zich nu al een breuk om onderstaande linkschcommentaren)

huppelkudtje | 08-08-10 | 13:00

en na 11 september als Wilders in NY gesproken heeft, kan niemand op vakantie meer stoer doen hoe leuk en liberaal Nederland is. Oostenrijk is Haider ook nog niet te boven (wie betaalt Wilders eigenlijk)

meti | 08-08-10 | 12:55

en na 11 september als Wilders in NY gesproken heeft, kan niemand op vakantie meer stoer doen hoe leuk en liberaal Nederland is. Oostenrijk is Haider ook nog niet te boven (wie betaalt Wilders eigenlijk)

meti | 08-08-10 | 12:51

Nogmaals een rechts feest zal het worden. Wat een feest, wat een feest. Eerder een begrafenis van de verwachtingen van alle rechtse stemmerTs hier. Kijk maar eens goed naar de partijprogramma's van deze drie gristen-liberale-xenophobe partijencoalitie, en dan maar hopen dat alleen maar linkse kiezers werkloos worden door die megabezuinigingen! Megabezuinigingen noodzakelijk geworden door de uitgaven voor de redding van de banken, ook al zo'n linkse hobby. Feest, feest, feest!

leverworst | 08-08-10 | 12:43

Ik kan niet wachten tot het rechtse kabinet er is en binnen een paar maanden al die pvv loosers huilen dat alles duurder is geworden en de rijken weer rijker. Lachen, lachen. Maar ja leren doen ze niet na Janmaat, Fortuyn, LPF, Rita blijven ze maar dom doen

meti | 08-08-10 | 12:14

-weggejorist-

sjonnie | 08-08-10 | 10:35

-weggejorist-

BeSure | 08-08-10 | 10:28

Linkse groentesoep wordt erin gestampt wellicht, een rechts biefstukje is nimmer te versmaden.

dellapuerto | 08-08-10 | 10:06

-weggejorist-

herodus | 08-08-10 | 08:45

-weggejorist-

herodus | 08-08-10 | 08:28

CDA is altijd een wapperend doekje, als de meerderheid links is, dan kappen ze bakken met geld naar linkse zaken, hebben zelf hun stokpaardje in de goededoelensfeer en de vrijwilligers bewegingen die ook allemaal geld uit willen laten geven in te warme landen. Keer op keer kan de VVD er wel in zitten, maar amper met een meerderheid aan rechts moeten die ook maar weer oogluikend de verkwanseling van centen aan linkse ongein toestaan, zodat er toch een aantal rechtse belangen wel overeind blijven.

Los van het feit dat ik dondersgoed snap dat er echt niet de storm komt die we willen of verwachten, is er nu toch voor het eerst in heel erg lange tijd kans dat er met de dwang van Wilders om toch vooral in het binnenland wat sociaal te blijven voor ouderen, zieken en werkschuwen, we de winst moeten halen uit de verkwistingen over de grens in landen waar toch nimmer iets goeds gedaan wordt met het geld wat er in wagonladingen heen wordt gebracht.

Dus ja, ik heb toch maar weer wat hoop op een daadwerkelijk rechtsbeleid, met een sociaal randje voor de nederlanders. En als er mensen zijn die dan toch ontwikkelingshulp wil geven, nou stap naar het reisburo en neem een ticket en ga je vakantiecentjes lekker in een armland verbrassen, heb ik geen probleem mee.

dellapuerto | 08-08-10 | 02:07

F#*^$ VVD, CDA & PVV powerrr to the piepels

sceptic tank | 07-08-10 | 23:34

Dit kabinet zal niet anders zijn dan welk ander kabinet. Het blijft politiek en dat draait om mannetjes maken en macht verkrijgen over de rug van de democratie. Dat er hier mensen zijn die geloven dat het nu allemaal anders wordt, hebben de hele tijd onder een steen geleefd. Wake up!

borderliner | 07-08-10 | 23:34

mark twain | 07-08-10 | 19:24
Doe geen moeite, zoiets begrijpt Parsons niet.

Hölzenbein | 07-08-10 | 23:12

de kater komt later. Ik geef dit kabinet 6 maanden. Als de tokkies die überrechts hebben gestemd er achter komen dat niet alleen veiligheid een speerpunt was, maar ook dat de dokter drie keer zoveel gaat kosten, er ineens geen afval opgehaald wordt wegens budget cutting bij de overheid, gmeente,provincie of rijk, en iedereen binnen een maand op straat kan komen te staan zonder compensatie (behalve het old-boys netwerk natuurlijk). De wal zal het schip keren. Beetje rechts is niet erg, maar we zijn door het stootblok geschoten.

zeiksmurf | 07-08-10 | 23:11

De tijd van Sniklaas is voorbij. Links zit in een stuiptrekkingsfase. 't is net een kip met een afgehakte kop die nog even door loopt.

Smalhout | 07-08-10 | 22:50

@G-unite 19:53

Hoe kan het eigenlijk dat Gans er toch tussendoor slipt?

mark twain | 07-08-10 | 21:28

(goeie naam voor dit minderheidskabinet trouwens)

diededieben | 07-08-10 | 21:19

Rutte is hartstikke clubje 1

diededieben | 07-08-10 | 21:18

Wetten en verdragen zijn er om te wijzigen dan wel te overtreden.

Adalgar | 07-08-10 | 21:00

@ vanhetgoor | 07-08-10 | 14:03
Volgens mij heb je je feiten verkeerd! vergelijk het beleid van snormans uit de jaren 40 maar eens met met dat van Wilders. zijn economisch beleid ligt het dichtst bij dat van de SP... oftewel Wilders is Nationaal Socialistisch.

Denk ff na voordat je peop uitkraamt!

Denk_ff_na_lutzer | 07-08-10 | 20:33

daarom eerst uit die klote E:U....

kan je erna mooi andere zooitje tuig eruit rollen

calimannld | 07-08-10 | 20:29

"Hillen vreest schade voor het bedrijfsleven als Wilders provocerende uitspraken doet"
Och kijk dat is nu een echte CDAer, eigenlijk alleen bezorgd om het geld...

Eventhorizon | 07-08-10 | 20:03

Heil me.

G-unite | 07-08-10 | 19:53

@Parsons 19:37
Hoeft niet. Alleen is 1966 relevanter dan 1945.

mark twain | 07-08-10 | 19:44

@mark twain | 07-08-10 | 19:24
Die discussie hebben we hier al vaker gevoerd, weinig zin om dat nog eens over te doen.

@eveline gans | 07-08-10 | 19:31
Uitzwaaien doet.

Parsons | 07-08-10 | 19:37

-weggejorist en opgerot-

eveline gans | 07-08-10 | 19:31

@Parsons 19:04
Misschien het wat zuiverder om te kijken hoe de kabinetten zijn samengesteld vanaf 1966. Toen pas kwamen namelijk de eerste vrienden uit Turkije en Marokko hier. Dan zien we dat sindsdien 11 kabinetten rechts waren en dat in 6 kabinetten de PvdA okk deelnam. Zo,n kabinet is dan nog direct links hoor.
Dus dat vreselijke geseur dat die buitenlanderproblematiek vooral de schuld van links is , is dus kletskoek.

mark twain | 07-08-10 | 19:24

Rutte > Balkie. Heel simpel

Niekler | 07-08-10 | 19:09

@Hölzenbein | 07-08-10 | 17:56
15 van de 27. Nagenoeg alle. Man man.

Parsons | 07-08-10 | 19:04

In belgie hebben ze ook problemen met het kabinet. kunnen we elkaar dan niet gedoogsteun geven? zij ons en wij hun. Dan zeggen rutte en verhagen: we hebben pvv helemaal niet nodig, we hebben al gedoogsteun van de belgen, zo!

overdrijfnietzo | 07-08-10 | 18:25

Wilders heeft VVD en CDA bij de strot, ongelooflijk dat ze dat laten gebeuren :S Fantasieloos kabinet I

doca | 07-08-10 | 18:24

Europese verdragen die NL beleid in de weg staan kunnen gewoon worden opgezegd. Zo simpel is het ( als je het vraagt ).

dubbert | 07-08-10 | 18:18

Jort Kelder heeft gelijk!

grote haas | 07-08-10 | 18:10

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:59
Prima dat u tevreden bent. Kwestie van eens goed in het lijstje kijken wie het meest aan de macht is geweest.

Hölzenbein | 07-08-10 | 18:06

@Marcel4899 | 07-08-10 | 14:02
Om iets moois te kunnen bouwen zul je inderdaad het lelijke, tochtige, geld verslindende, oude krot (a.k.a. Huis van Thorbecke) moeten afbreken.
Afval gaarne gescheiden inleveren.

Chiant | 07-08-10 | 18:03

Bedankt GeenStijl, goed artikel dit.

keppie1.0 | 07-08-10 | 17:59

@Hölzenbein | 07-08-10 | 17:56
Iets meer dan de helft = nagenoeg alle?

Nee, ik weet genoeg. Fijne dag nog,

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:59

Mank Paard | 07-08-10 | 17:54
De laatste jaren WAS rechts aan de macht. Onder welke steen heb jij gezeten al die tijd? De tekorten zijn net zo goed uit rechts ontstaan hoor theelichtje. Wel erg gemakkelijk om alles op links te schuiven.

Hölzenbein | 07-08-10 | 17:58

Gelukkig kunnen soevereine staten altijd nog (delen van) verdragen opzeggen. Dus doe nou niet of Nederland voor voldongen feiten staat, want dat is gewoon niet waar.

Chiant | 07-08-10 | 17:57

@leverworst
hear hear, alle politieke partijen in NL hebben mega boter op hun hoofd. wil je dat eea echt zal verbeteren, dan zul je iedereen die nu in den haag zit naar huis moeten bonjouren en vervangen door wel capabele mensen die zich puur door de materie laten leiden en niet door partij-belangetjes, vriendjes enz.
hoog tijd voor een grondige schoonmaak van corrupt, blatend den haag

paars+ | 07-08-10 | 17:57

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:46
Helemaal geen moeite met tellen. Meer dan de helft van alle kabinetten zaten de VVD in, dus voor mij nagenoeg alle. Bekijk dit lijstje eens en kijk dan wie puin ruimt voor wie. Meestal ruimen de rechtse partijen puin voor zich zelf als het om puin ruimen gaat. nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabi...

Hölzenbein | 07-08-10 | 17:56

@huppelkudtje | 07-08-10 | 17:54
Paars was natuurlijk een ramp, laten we eerlijk blijven. De VVD is daar verder ook zeer verantwoordelijk voor.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:55

Een rechts kabinet moet wat mij betreft een kans krijgen.
Die linkse kliek heeft al genoeg geprobeerd en weinig gepresteerd behalve veel onnodig geld uitgeven gezien de tekorten.
Nu proberen bepaald CDA-prominenten de boel op te ruien door te gaan mopperen over het feit dat Geert Wilders op 9/11 naar NY gaat. Mijn zegen heeft hij.
Ik zou de CDA-mannen wel eens willen horen als een Duits kerkgenootschap een kerk wilde gaan bouwen direct bij kamp Westerbork!

Mank Paard | 07-08-10 | 17:54

@leverworst | 07-08-10 | 17:49
de pvda was in paars de grootste partij.
Zalm heeft zoveel mogelijk de hand op de knip gehouden en is redelijk goed gelukt met een stelletje sinterklazen die wel raad wisten met idere meevaller.
Zelfs in periodes met een storm mee, zagen de pvda'ers niet het nut van in om de staatsschuld af te gaan lossen.

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:54

Als er 1 partij is die medeverantwoordelijk is voor de puinhopen van Paars is het de VVD die daar volop inzat en Zalm inzette als minister van financiën. Daarna kwamen de kabinetten Balkenende met als voornaamste deelnemenrs wederom de VVD en het CDA met D66 en PvdA in een kleinere bijrol. Het zijn dus die twee partijen die volop medeverantwoordelijk zijn voor de deplorabele toestand van onze democratie die samen de meerderheid krijgen in dit rechtse kabinet, aangevoerd door een linkse liberaal, en gedoogd door een volkstribuun. Klasse dat wordt een rechts feest?

leverworst | 07-08-10 | 17:49

@Hölzenbein | 07-08-10 | 17:42
"Vreemd dat bij nagenoeg alle kabinetten van na WO II de VVD zat."

U heeft blijkbaar moeite met tellen. Vaak is natuurlijk iets heel anders dan 'nagenoeg alle'.

Daar komt nog eens bij dat het niets afdoet aan mijn punt: dat wat rechtsere kabinetten zo goed als altijd genoodzaakt zijn puin te ruimen als zij een wat linksere voorganger opvolgen.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:46

@Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:43
juist, de berg puin was alleen nog groter geweest als links het weer voor het zeggen had gehad.
Vergeleken met een inktvis heeft links totaal geen toekomstvisie.

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:46

@mark twain | 07-08-10 | 17:40
Als je gaat puinruimen betekent dat niet dat je aan het einde van de rit zonder meer een acceptabel resultaat zult boeken. Dat is dus wel gebleken.

Dat doet verder echter niets af aan het feit dat centrum-rechtse kabinetten - succesvol of niet - wel bijna altijd genoodzaakt zijn puim te gaan ruimen als een wat linkser kabinet aan de macht is geweest.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:43

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:35
Vreemd dat bij nagenoeg alle kabinetten van na WO II de VVD zat. Over wiens puin hebben we het dan, het puin dat de VVD zelf steeds gemaakt heeft (en waarschijnlijk nu weer gaat maken)? Trek de portemonnee maar vast open, het wordt dokken mensen. Maar niet naderhand zeggen wir haben es nicht gewusst.

Hölzenbein | 07-08-10 | 17:42

@Jos Schmitz | 07-08-10 | 17:38
Het probleem is wel dat op de PVV en wellicht de SP na, geen enkele partij uit de EU wil stappen.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:41

@Art 17:35

Dan zijn we snel klaar. Feit is wel dat je eerder nog zeer wel wist te vertellen
dat centrum- rechts altijd puin ruimde en dat nu dat niet zo blijkt te zijn , je weer wat anders beweert. Dat is niet verboden hoor. Voortschrijdend inzicht kan ook per 10 minuten tot telkens wisselende opvattingen leiden.

mark twain | 07-08-10 | 17:40

Mevrouw Strik, 1e Kamerlid voor GroenLinks kletst er lekker op los. 'Het verhogen van de taaleisen voor immigranten, een plan dat alle drie de partijen steunen, verhoudt zich ook slecht met de gezinsherenigingsrichtlijn.''' In juridisch opzicht heeft een richtlijn geen enkele rechtsgeldigheid. Wie er vanaf wenst te wijken, wijkt er vanaf.

Nog meer gezwets in het door Bertje Brussen als 'helder' aangehaalde artikel in het FD:

Gezinshereniging

Zo is een van de ideeën om de minimale leeftijd om buitenlandse partners naar Nederland te halen, te verhogen van 21 naar 24 jaar, net als in Denemarken. Op die manier zou de stroom immigranten verder worden ingeperkt. Maar de Europese gezinsherenigingsrichtlijn verbiedt zo'n maatregel. Daarin is vastgelegd dat de minimale leeftijd 21 jaar is en Europees recht gaat boven nationaal recht.

In Denemarken geldt die leeftijdsgrens van 24 jaar al. En omdat er een richtlijn is, die geen rechtsgeldigheid heeft, in tegenstelling tot een wet kan geen gezinshereniger er wat aan doen. Dus kunnen we de minimumleeftijd voor gezinshereniging gewoon op 90 jaar stellen. En geen hond die ons wat kan maken.

Ja, europese wetgeving gaat boven nationale wetgeving. Maar alles is gebaseerd op het lidmaatschap van de EU. En dat lidmaatschap kun je net zo net zo makkelijk opzeggen als het lidmaatschap van je sportschool of de krant. Er zitten geen sancties aan vast. En als grootste netto-betaler kun je als Nederland heel eenvoudig zeggen: We zijn lid, maar met dat regeltje zijn we het niet eens. Daar houden we ons niet aan. Wat wil je? De grootste netto-betaler uit de EU flikkeren? Prima, dan worden we toch geassocieerd lid zoals Noorwegen en Zwitersland. Wel vrij verkeer van goederen, het enige voordeel van de EU en geen vrij verkeer van personen. Maken we zelf wel uit wie we hier toelaten of niet. En onder wat voor voorwaarden.

Jos Schmitz | 07-08-10 | 17:38

@mark twain | 07-08-10 | 17:37
en ik adviseer je om weer terug te komen als je kan rekenen

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:38

@huppelkudtje 17:35

Ik adviseer je om hier weer terug te komen als het over nagellak gaat of iets van dien orde.

mark twain | 07-08-10 | 17:37

@mark twain | 07-08-10 | 17:33
en we gaan weer terug naar mezelluf 07-08-10 | 17:19

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:35

@mark twain | 07-08-10 | 17:33
Ik heb er natuurlijk niet bij gezegd dat alle kabinetten even kundig waren in de kunst van puinruimen.

Ik ben van mening dat zo ongeveer alle kabinetten van na WOII faalkabinetten waren. Dat dien ik maar voor lief te nemen gezien onze manke partijendemocratie.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:35

@Art 17:32

Het was een centrum-rechts kabinet. Dus jouw verhaal dat dat soort kabinetten puinruimers zijn, sloeg weer eens als kut op dirk.

mark twain | 07-08-10 | 17:35

@huppelkudtje 17:30

Het begrotingstekort was bij aantreden van dat kabinet 3.5. % en aan het eind van de rit opgelopen tot een astronomische 11.5%. Zo'n Art noemt dat een voorbeeld van puinruimen. Jij zeker ook?

mark twain | 07-08-10 | 17:33

@mezelf 17:25
Schaam je. Conjectuur, wat is dat dan?

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:33

@mark twain | 07-08-10 | 17:24
Je vergeet alleen wel te vermelden dat alle toenmalige VVD-ministers de bezuinigingsplannen van Andriessen steunden en dat hij slechts ten onder is gegaan aan powerplay binnen zijn eigen labiele partij. Het CDA was toen vooral een verdeelde partij met meerdere bloedgroepen en machtswellustelingen die zonder scrupules hun gristenbroeders een dolk in de rug staken voor politiek gewin. Deze keer was het rat Albeda.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:32

@Parson
Niet helemaal. De allochtonen krijgen namelijk veel meer kinderen dan de autochtoon. Dat is in dat stuk niet meegenomen.
Zij krijgen 2+ kinderen (of eerder 10+) en wij blanken <2.
Ligt ook een beetje aan welke allochtonen.

iq180+ | 07-08-10 | 17:30

@mark twain | 07-08-10 | 17:24
bullshit
@Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:25
en dat is ook de reden dat ze eigenlijk niet met de vvd wilden regeren en hield cohen zijn poot stijf tijdens de voorrondes.
Die bezuinigingen vielen niet uit te leggen aan een grotendeels handje-ophoud achterban.

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:30

@iq180+ | 07-08-10 | 17:23
..en het licht gaat uit..en we worden de paria van de eu..en...
ongefundeerde bangmakerij, meer niet

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:26

@Parsons | 07-08-10 | 17:24
The fuck?

Gaat wel erg ver nu inderdaad.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:26

@huppelkudtje | 07-08-10 | 17:19
Het was inderdaad puinruimen. Dat is een gegeven in de Nederlandse parlementaire geschiedenis van na WOII. Centrum-rechtse kabinetten die de rotzooi van hun wat meer linkse voorgangers - die vaak ook nog eens de conjectuur meehebben (zie Paars) - moeten opruimen d.m.v. bezuinigingen.

Na vier jaar sorteert zoiets vaak nog geen merkbaar effect en bezuinigingen leiden altijd tot onvrede onder de bevolking. Linkse partijen buiten deze twee dingen uit en wijzen op staatsschulden e.d. - waarvoor zij eigenlijk zelf verantwoordelijk zijn - om hun gelijk aan te tonen (überqlootzak Samsom is hier een goed voorbeeld van). Het volk is vaak zo dom om hier in te trappen.

Rutte(?) I zal hier ook mee te maken gaan krijgen. Het is dan ook een begrijpelijke tactiek binnen een parlementaire partijdemocratie, maar dat maakt deze niet minder verwerpelijk.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:25

@paars+
Nog meer mensen in Nederland, nee daar word ik niet vrolijk van.

iq180+ | 07-08-10 | 17:24

@Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:19
Daar gaan we weer. #gmta

Parsons | 07-08-10 | 17:24

@huppelkudtje 17:19

Nou dat had toch echt totaal andere redenen. Van Agt en Wiegel hadden allerlei leuke dingen bedacht voor de mensen in het land.
Om je geheugen even op te frissen. De belachelijke geldsmijter-ij van de heren was reden voor de toenmalige minister van financiën om op te stappen. Die minister heette Andriessen.

mark twain | 07-08-10 | 17:24

Cda en vvd zorgen er nu wel voor dat de pvv bij de volgende verkiezingen helaas de grootste partij zal zijn. Stof de leren laarzen maar vast af.
Steek de korans in de hens en deporteer de moslims (oh nee, islam aanhangers) naar het land van herkomst (nederland?).

iq180+ | 07-08-10 | 17:23

@iq180-
dat is een drogreden. inmiddels is inzichtelijk dat immigratie per saldo juist heel veel kost en dat juist in die groep de werkloosheid, vraag naar gezondheidszorg, criminaliteit en wat al dies meer zij onevenredig hoog is. immigratie is geen oplossing voor vergrijzing. dat los je bijvoorbeeld op door gezinsuitbreiding te stimuleren

paars+ | 07-08-10 | 17:20

@mark twain | 07-08-10 | 17:16
...door wetgeving van de partij van de nepsinterklazen.
Wetgeving verander je ff niet als je een kabinet hebt gevormd, weet je

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:19

O ja meid is dat zo? En hoe lang denk je dat Rutte braun eins gaat regeren? 2 maanden, 3 maanden? Ik gok hoogstens drie maanden. Dan is het zwaai zwaai... en dan pakt Rutte, landverrader Wilders, en gristenhondje Verhagen weer in.

Hölzenbein | 07-08-10 | 17:17

@huppelkudtje 17:08

Ik wil wel eerst eens zien, wat er komt. Het kabinet vanAgt/Wiegel beloofde ook van alles en liet ons de grootste staatschuld aller tijden na. Vandaar.

mark twain | 07-08-10 | 17:16

@iq180+ | 07-08-10 | 17:13 60% van de marokkanen boven de 40 jaar leeft van een uitkering, en jij denkt dat dat nuttig is.

lijn5 | 07-08-10 | 17:16

@iq180+ | 07-08-10 | 17:13
dan moeten ze wel werken en dat gebeurt te weinig en is dus ook niet de oplossing

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:15

@paars + 17:07

Ik trek die conclusie helemaal niet. Alleen dat de marges uiterst klein zijn en in ieder geval zeker niet zodanig dat we kunnen denken , dat we hier zo'n beetje eenzijdig kunnen bepalen wie er al dan niet binnenkomt. Geen sprake van.
Of die toestand wenselijk is , is iets heel anders.

mark twain | 07-08-10 | 17:14

Ik ben niet zo'n voorstander van te veel immigratie in ons land, maar we moeten ook bedenken dat we ze wel nodig hebben om de vergrijzing tegen te gaan. Of je het leuk vind of niet, als je 80+ bent en je je luier vol schijt, moet er wel iemand voor je willen zorgen.

iq180+ | 07-08-10 | 17:13

Nederland gaat er kapot aan met die Rutte aan de macht. Hij word nu al kapot gemaakt in de 2e kamer

Morellow | 07-08-10 | 17:13

@:-) | 07-08-10 | 17:08
de US of A is nou niet bepaald een land met een grote bezuinigingsdrang...

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:10

@mark twain | 07-08-10 | 17:04
je hebt geen hogere rekenkunde nodig om te weten dat een partij die nu meer bezuinigt op nutteloze onkosten (''kwetsbaren'') lagere schulden zullen inhouden, of klinkt dat nou zo raar?

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:08

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:03
Of er gebeurd het zelfde als in Amerika. die economie is opgebouwd met een sterke middenklasse. deze middenklasse (standaard huisje boompje beestje gezin) verdwijnt en er komt een grotere onderklasse en veel belastingvoordelen (HRA, etc) voor de bovenlaag die uiteindelijk minder aan een middenklasse kan verkopen.

ps middenklasse is dus niet waar de PVDA voor opkomt, maar de gewone boerenHBOlul die hard werkt.

:-) | 07-08-10 | 17:08

@mark twain
een paar opzetjes zijn mislukt, dus..? u trekt daar de conclusie uit dat de EU-verdragen waterdicht zijn? dat zijn ze niet. mijn conclusie; opzetje mislukt, tijd een andere benadering te proberen. kwestie van niet opgeven, maar doorgaan. waterdichte contracten/afspraken bestaan niet

paars+ | 07-08-10 | 17:07

@huppelkudtje 17:03
Nog geen letter gezien, maar dat weet U nu al. Lijkt U op een inktvis?

mark twain | 07-08-10 | 17:04

@Parsons | 07-08-10 | 16:59
Nu afwachten of het CDA zijn vingers aan iets dergelijks durft te branden.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 17:04

@mokum4all | 07-08-10 | 16:54
gelukkig wordt de rekening voor de volgende generaties een stuk lager en dat is mij méér dan lievv.

huppelkudtje | 07-08-10 | 17:03

mokum4all | 07-08-10 | 16:54
Ik ben ook bang dat de VVD voor zijn achterban kiest. Wilders richt zich alleen op immigratie, dus dat wordt op het CDA hopen voor de middenklasse.

:-) | 07-08-10 | 17:02

@Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:35
Dat bedoel ik met buiten de doos denken.

Parsons | 07-08-10 | 16:59

Jullie hebben er zin an? Ik wil jullie over een paar jaar nog wel eens spreken, als alles wat je lief is een onbetaalbaar prijskaartje heeft gekregen en alleen de directievoorzitters, politici en topvoetballers er nog even warmpjes bij zitten als nu. Tot die tijd: droom lekker door, je hebt wat je dacht te willen.

mokum4all | 07-08-10 | 16:54

@Bigi Bana Boy 16:44

Maxime wil vooral in de allereerste plaats nog vier jaar minister zijn.

mark twain | 07-08-10 | 16:47

Nog even en de VVD is ook tegen het rekeningrijden , dan is de VVD binnen 6 maanden op eens een heel andere partij geworden , ghe

Eurotokkie | 07-08-10 | 16:45

@Denkt Na | 07-08-10 | 16:42
Toont slechts aan dat uw werkgever over nog minder nadenkvermogen dan uzelf beschikt.

En vlei uzelf niet zo. Ik ben in de verste verte niet door u geïrriteerd.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:44

Ja Heleen Mees wordt zoooo afgezaagd met haar morele superioriteitsgevoel vanuit haar NYse welvaartscocon..

Arnoldx | 07-08-10 | 16:44

Het is in ieder geval strategisch gezien onvoorstelbaar dom wat het CDA nu aan het doen is, even objektief gezien. De PVV wordt in een draagstoel richting een nog grotere overwinning bij de volgende TK verkeizingen gedragen en kan alleen maar winnen bij een minderheidskabinet. Dit wordt prijsschieten voor de PVV fraktie zoalng dit kabinet er zal zitten. Ik begrijp werkelijk niet wat Verhagen aan het doen is en had van een geslepen rat, waar ik hem altijd voor hield, uitgekookter gedrag verwacht.

Bigi Bana Boy | 07-08-10 | 16:44

@Art VanderLay Ultor 16:40

Rutte zegt zelf in dat intervieuw dat ie er de ballen verstand van heeft. Dus?
Maar dat daargelaten. Het is onbestaanbaar dat Nederland dat in zijn eentje zou kunnen besluiten.

mark twain | 07-08-10 | 16:44

@ Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:36
Leuk! Ik irriteer u. Dat doet me deugt.
Verdien met nadenken, dus dat nadenken zit wel goed.
Verschillen in smaak zegt niets over het productieproces.....

Denkt Na | 07-08-10 | 16:42

De PVDA is dan een draaikont maar de VVD draaien en liegen ,wat wil je liever.

Eurotokkie | 07-08-10 | 16:41

@Eurotokkie | 07-08-10 | 16:38
En nu lijkt de politiek leider van die partij toch een andere koers in te willen slaan.

Zo'n opt-out is dan ook geenszins onmogelijk.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:40

:-) | 07-08-10 | 15:50
Als tie dik en roekeloos is, wel.

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 16:39

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:35

idd de VVD heeft tegen een Opt out gestemd .

Eurotokkie | 07-08-10 | 16:38

@Mike Oxlong | 07-08-10 | 16:32
Voor iemand zoals u is het wellicht grappig om te vermelden dat VVD, CDA en PVV samen nog niet eens 50% van alle uitgrachte stemmen hebben, maar slechts 49,5%.

Kijk, dat vind ik nou humor.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:38

Het worden zorgelijke tijden voor een gewone arbeider met 2 liberale partijen .
En een CDA die voor afschaffen ontslag recht is , en ook nog eens langer wil laten werken na 65 jaar .

elevator | 07-08-10 | 16:38

@paars + 16:30

U bent wel zeldzaam hardleers. Ik heb nu al herhaaldelijk aangegeven dat het Hof
Nederland al herhaaldelijk heeft teruggefloten, zodra het om aanscherping van migratieregels ging. Vervolgens heb ik U proberen duidelijk te maken dat uittreden een optie is, maar het opzeggen van losse onderdelen niet.
Van dat uittreden komt echter geven de opstelling van het CDA en de VVD niets terecht Over andere partijen kan ik zwijgen, want , die zijn zo nodig nog meer pro Europa.
Wat hier niet aan te begrijpen is, is mij een raadsel.

mark twain | 07-08-10 | 16:37

@Denkt Na | 07-08-10 | 16:33
Uit al uw tegels komt overduidelijk naar voren dat u één ding structureel niet doet en dat is nadenken.

Dan vraag ik me af, waarom zo'n nick? Is het een soort ironisch statement ofzo?

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:36

je moet het CDA niet onderschatten als het om bedreigen van de rechtsstaat gaat, EHB breekt hem af waar je bij staat. Daar kan Wilders nog een puntje aan zuigen.

Blackbird73 | 07-08-10 | 16:35

Gezien de uitslag van de verkiezingen is de keuze voor dit kabinet gerechtvaardigd. Laat Rutte1 maar komen dus. De motivatie daarvoor in dit artikel is echter nogal gekunsteld.

Een partij die verankerde mensenrechten niet wil eerbiedigen, is geen gevaar voor de rechtsstaat omdat verdragen de beoogde veranderingen toch zullen tegenhouden? Is niet juist het feit dat de enige manier waarop de beoogde maatregelen kunnen worden ingevoerd het afschaffen van elementaire mensenrechten is, een indicatie dat je niet met zo'n partij in zee zou moeten gaan?

Er zou bijvoorbeeld ook niks gevaarlijk zijn aan een regeringspartij die bijvoorbeeld martelingen/folteringen zou willen toestaan? Die kan dat toch niet invoeren dankzij allerlei verdragen, dus laat maar aan de macht? Dat is eigenlijk de beredenering die hier wordt gemaakt, toch?

griek1 | 07-08-10 | 16:35

@Mike Oxlong | 07-08-10 | 16:32 Als 'alles' toch al door Europa wordt gedaan, waar maak je je dan zo druk over?

lijn5 | 07-08-10 | 16:35

@Eurotokkie | 07-08-10 | 16:30
Dat lijkt er vaak wel op inderdaad, maar dan lees ik dit fp.dagelijksestandaard.nl/2010/05/rutt... (interview met Rutte) en dan denk ik toch: 'hey, dat rijmt niet'.

Uit het interview:
'"Opt out

Internationale verdragen waren heilig in de Nederlandse politiek, ook bij de VVD. Dat lijkt nu te veranderen.

“Natuurlijk. Ze zitten soms in de weg. Daarom willen we ten aanzien van immigratie een opt out regeling treffen, of gebruik maken van de noodremprocedure in het Verdrag van Lissabon, over de immigratie met Europa. De Denen hebben dat allang. Met het verdrag van Lissabon zijn de mogelijkheden daartoe wel ruimer geworden, omdat er mogelijkheden zijn gekomen om met groepjes landen iets te doen. Ik ben geen Europees jurist, maar ik weet wel dat ik dit probleem ga oplossen. We kunnen niet doorgaan met elk jaar de stad Arnhem naar binnen slepen. 147.000 kwamen erbij vorig jaar! Dat gaat gewoon niet. Dan zijn we echt bezig de Gekke Henkie van Europa te worden.”

Dan komt weer die politieke vraag om de hoek kijken. Hoe zwaar gaat de VVD inzetten op een Opt Out regeling bij formatiebesprekingen?

“Die regeling moet er gewoon komen. Linksom of rechtsom. Dit raakt de kern van de zaak: de uitkeringsimmigratie stoppen. Henk Kamp en ik hebben er lange gesprekken over gevoerd. Hij vond het een hele stap. Ik ook. Maar we hebben gezegd: dit moet. Zo kwam het in zijn notitie van twee jaar geleden.”'

Verder staan er ook nog interessante dingen in die Rutte zegt over gedoogsteun van de PVV. Let wel, dit interview was van ruim vóór de verkiezigen.

Zeer de moeite waard.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:35

Is er hier iemand die kan uitleggen wat er met Nederland gaat gebeuren als wij eenzijdig uit de EU stappen. En dan denk ik aan handelsmaatregelen /leningen die wij hebben afgesloten bij het EMF / en het isolement waarin wij ons dan plaatsen?

de oude nar (5) | 07-08-10 | 16:34

Angst is een kudt cultuur.
Fuck Bush.
Fuck Wilders.
Fuck Bolk.

Denkt Na | 07-08-10 | 16:33

Recht doen aan de democratie klinkt natuurlijk leuk en verheven maar is natuurlijk evidente onzin. Het CDA is de grootste verliezer en gaat 50% van onze bewindslieden leveren.
Dit is hooguit een overwinning van het populisme. Eerst Fortuyn en nu Wilders, twee heren die snappen dat ook de stem van de onderbuik en angst worden geteld. Toch ben ik wel blij met dit ultra-rechtse experimentje. Al was het maar omdat Rucphen zal zien dat na Koekoek en Marijnissen ook Wilders ze gaat teleurstellen. Want radicaal roeptoeteren is nog wel wat anders dan een land besturen. Vind het alleen wel weer jammer dat Wilders geen verantwoordelijkheid hoeft af te leggen en alleen daarom al voorlopig een one-man-band zal blijven. Tenzij Hero het weer op z'n heupen krijgt. Interesting times, yay!

Mike Oxlong | 07-08-10 | 16:32

R0tterdam | 07-08-10 | 16:27
Schreeuwen, dat helpt.

Rammstein | 07-08-10 | 16:32

@Parsons 16:25

Dit heeft niets met mentaliteit te maken. Ik constateer slechts dat de VVD en het CDA niet bereid zijn om uit de EU te stappen. Geldt trouwens ook voor bijn alle andere partijen.
Dat simpele gegeven kan jij toch ook constateren. Wat zit je dus te mekkeren over iets als out of de box of op mijn hoofd gaan staan

mark twain | 07-08-10 | 16:30

@mark twain
griekenland is uitstekend voorbeeld van 'waterdichte' afspraken..
voor wat betreft op de blaren zitten; wij draaien op voor de gevolgen van frauduleus boekhouden daar, dus die blaren hebben wij ook met zijn allen.
NL is op elk front altijd het braafste jongetje vd euro-klas geweest. daar moet verandering in komen. elk land in west-europa kotst op de gevolgen van immigratie. lijkt me prima als NL trendsettet wordt op het gebied van de omgekeerde beweging, de rest zal snel volgen

paars+ | 07-08-10 | 16:30

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:21

Dat wel maar we hebben ook nog het immigratiebeleid , als het aan de VVD ligt krijgt
Nederland steeds minder te zeggen over hun eigen immigratiebeleid .

Eurotokkie | 07-08-10 | 16:30

-weggejorist-

R0tterdam | 07-08-10 | 16:29

-weggejorist-

R0tterdam | 07-08-10 | 16:27

@mark twain | 07-08-10 | 16:15
Dat is dus de mentaliteit die ik bedoel - uitleggen waarom het allemaal *niet* kan. Met dat uitgangspunt in het achterhoofd verandert er nooit wat. Denkt een buiten de doos zou ik zeggen.

Parsons | 07-08-10 | 16:25

.. brr, als de linkse gemeente "het einde van de rechtstaat" aankondigd is dat niet iets om luchtig over te doen. Dat deden ze wel eerder en voegden gelijk de misdaad bij het woord.
Ik hoop dat de linkse leiders hun kwalijke achterban in bedwang kunnen houden. Desnoods met thee.

Jan Passant mk2 | 07-08-10 | 16:22

Jammer dat NL geen opt-out bij de EU meer kan bedingen als het om immigratie gaat.

Graaf Kinterslaas | 07-08-10 | 16:22

@Parsons | 07-08-10 | 15:53
Fantastisch geschreven!

Dank dank.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:21

@Eurotokkie | 07-08-10 | 16:13
Dat zou ik niet te hard roepen. De VVD wordt - gelukkig - steeds strenger voor Turkije.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 16:21

@uberdude
als u de EU louter vanuit financieel perspectief wilt bekijken, heeft u volkomen gelijk. maar ik mag toch hopen dat ook voot u geldt dat kwaliteit van leven niet alleen door de inhoud van uw portemonnai wordt bepaald?
de EU is verworden tot gedrocht die overal een vinger in de pap wenst, ook daar waar het louter nationale aanhelegenheden betreft. de EU zal weer terug moeten naar zijn roots en niet blijven wat het is geworden; een machtsgeil dolgedraaid ambtwnarenapparaat aangestuurd door wereldvreemde ambtenaren.

paars+ | 07-08-10 | 16:21

mark twain | 07-08-10 | 16:16

Sorry , duidelijk.

Eurotokkie | 07-08-10 | 16:19

@Eurotokie 16:13
Je leest mijn eerder comment niet goed. Ik zei dat het helemaal niet zal gebeuren dat de VVD uit de EU wil.

mark twain | 07-08-10 | 16:16

@paars + 1^;11
Ik geef net aan dat de Nederland al herhaaldelijk door het Hof is teruggefloten. Klaarblijkelijk is het dus helemaal niet eenvoudig om bepaalde regels op te rekken of te omzeilen.
Griekenland heeft de boel geflest en haar eigen bevolking zit nu op blaren. EEn wel zeer slecht gekozen voorbeeld.

mark twain | 07-08-10 | 16:15

zal zeker het eerste en enige Ruttesminderwaardigheidskabinet zijn

istawa | 07-08-10 | 16:14

mark twain | 07-08-10 | 16:03

Het toetreden van Turkije is een Europese aangelegenheid, De VVD is niet tegen deze toetreding .

Eurotokkie | 07-08-10 | 16:13

@ Parsons | 07-08-10 | 16:09
Ja. De school van het leven.
Een van de lessen uit een ver verleden was:
Zit je nog op school vragen is een non argument.

Denkt Na | 07-08-10 | 16:12

@Denkt Na 16:05
Tijdens de twee paarse kabinetten heeft Frits niets, maar dan ook niets aan de
immigratieproblemen gedaan. Het is alleen bij wat verbaal "geweld"gebleven.
Zijn partij zat toen nota bene in de regering.
Bolkestein is de man van de gemiste kansen. Daarom vind ik alles wat ie nog over dit onderwerp schrijft getuigen van lafheid. Een mea culpa staat er namelijk nooit bij.

mark twain | 07-08-10 | 16:11

@mark twain

alles en iedereen is gefocust op 'dit zijn de regels, hoe te handelen om daaraan te voldoen'
verfrissende tip; neem wat afstand en kijk er vervolgens t.o. gesteld naar: hoe kunnen we hier NIET aan voldoen, hoe kunnen we hier omheen, waar zit de ruimte.
waterdichte contracten/ verdragen bestaan niet. al wat nodig is, is de wens er niet aan te willen voldoen en vervolgens crea zijn.
als u denkt; onzin, kijkt u dan eens naar hoofdpijndossier Griekenland. de euro, de afspraken, het was allemaal waterdicht... the rest is history

paars+ | 07-08-10 | 16:11

@Denkt Na | 07-08-10 | 16:02
Zit je nog op school?

Parsons | 07-08-10 | 16:09

Tja, het als een blad omslaan van kritikaster naar uithangbord van de regering, gaat jelui maar al te makkelijk af.

Niet voor Jan | 07-08-10 | 16:08

@pimpernel 15:57
U weet al wat dit kabinet ons zal gaan brengen? U weet al wat dat voor uw portommonaie gaat betekeken? Heeft U een glazen bol of het inzicht van een inktvis.
Ik zou zeggen ; eerst maar eens zien wat er uit de doos van pandorra komt.

mark twain | 07-08-10 | 16:07

@Rammstein | 07-08-10 | 16:04
Kansloze missie, die haken bij regel 3 af inderdaad.

Parsons | 07-08-10 | 16:07

@ Parsons | 07-08-10 | 15:55
Bolk kletst alleen Fortuyn na. Popie Jopie die Bolk.
Fortuyn had er meer over nagedacht dan Bolk.
Maar Bolk vond Fortuyn tot zijn dood een gevaar.
Bolk is een beetje laf.
En ja, Bolk heeft de import van kanslozen wel op de agenda gezet.
Weet ik ook wel.
Maar Bolk heeft een luchtje dat me niet bevalt.
Een vrinden luchtje. Te veel pluche op zijn pak steeds.

Denkt Na | 07-08-10 | 16:05

Parsons | 07-08-10 | 15:53
Laat zo'n meukroflavort dit maar eens lezen. Alhoewel, na drie zinnen moet hij overnieuw beginnen.

Rammstein | 07-08-10 | 16:04

@Eurotokkie 16:01
Maak daar maar helemaal niet van.

mark twain | 07-08-10 | 16:03

@Marcus Porcius Cato 15.58
desnoods eenzijdig.

deraderendraaien | 07-08-10 | 16:02

@ Parsons | 07-08-10 | 15:55
Sorry schat, maar ik geloof in de cultuur die hij beschrijft. Zie dat als mooie specs.
Ik ben alleen van mening dat deze cultuur sterk is en geen bescherming nodig heeft.
Volgens hem is het zwakte. Typische VVD man.
Gelooft nergens in, zelfs in de kracht van het goede.
Bolk moet es wat meer schrijven over corruptie binnen de VVD.
Dat durfde Gorbatsjov wel over zijn clubje. Bolk niet.
Frank Ankersmit wel. Daarom mag ik Ankersmit en vind ik Bolk een kakkert.

Denkt Na | 07-08-10 | 16:02

Marcus Porcius Cato | 07-08-10 | 15:58

Dat wel , maar de VVD is nu eenmaal Europees gezind dus dat zal niet snel gebeuren.

Eurotokkie | 07-08-10 | 16:01

Europese regelgeving en internationale verdragen zijn er om opgezegd te worden. Het belang van Nederland en de Nederlanders is veel belangrijker.

Marcus Porcius Cato | 07-08-10 | 15:58

Parsons | 07-08-10 | 15:53 Helder stuk, sterk verwoord.

Ashtrey | 07-08-10 | 15:58

Wilders zal er wel voor zorgen dat er geen rechtst regering komt met zijn toespraak
op 11 september.

Eurotokkie | 07-08-10 | 15:58

Ik ben niet links of rechts; maar vind zo'n minderheid kabinet met gedoogsteun van de PVV zeer goed voor het land en doet recht aan de verkiezingsuitslag.

pimpernel. | 07-08-10 | 15:57

@da wizard15.52
en alsjeblieft ook een beetje minder bemoei zucht en regelgeving vanuit Europa.
*zat een paar jaar geleden bijna met m'n kont in een kinderzitje achter in de auto*

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:56

Vooral het (ingezonden) stuk van de Volkskrant is erg goed. Het wordt tijd dat mensen in plaats van te spreken over 'het grote naderende onheil' eens hun gezonde vestand gebruiken. Dit stuk kan als een aardige aanzet daartoe worden gezien.

Tocqueville Esque | 07-08-10 | 15:56

@da Wizard 15:52

Het CDA en de met name de VVD willen snoeien in de zorg. Lees jij wel een iets?
Of denk jij dat de PVV op dit punt een milimeter haar zin krijgt?

mark twain | 07-08-10 | 15:55

Ik kan niet wachten totdat Wilders zo iets achterbaks zegt over een bepaalde bevolkingsgroep dat op dat moment de VVD en het CDA hem meteen laten vallen als een baksteen.
Dan heb je alle goede ingrediënten voor nieuwe verkiezingen en kan Wilders weer de gebeten hond spelen.
Maar als hij de problemen in de zorg aanpakt en al die verspilde subsidies dan heeft hij al meer bereikt dan wel kabinet dan ook...

da wizard | 07-08-10 | 15:52

@Denkt Na | 07-08-10 | 15:41
Ja dan kom ik dus op deze site. s een telg uit de omvangrijke Saoedi-Arabische miljonairsfamilie Bin Laden. Zijn persoonlijk vermogen wordt geschat op 25 à 30 miljoen dollar.

Volgens mij zit uw aluminium hoedje nét iets te strak.

Lampekop | 07-08-10 | 15:50

Zookrates | 07-08-10 | 15:46
U bent "recht-door-zee" ?

Rammstein | 07-08-10 | 15:50

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:28
Kan ik een excuus neger meenemen?

:-) | 07-08-10 | 15:50

@lidlbier 15:45

Met wie moet van Gaal worden vergeleken?

mark twain | 07-08-10 | 15:49

@Captain Mango 15:42
Welke dwaas gaat nou iets van Heleen lezen?

mark twain | 07-08-10 | 15:48

@paaers + 15:27
Zo heeft het Europees Hof recnt de Nerlandse staat weer eens een halt toegeroepen.
Het ging daarbij voor de zoveelste keer om een strengere eis voor importbruiden.
Zoveel ruimte is er niet. Nederland zou eventueel kunnen besluiten om uit de EU te treden. Losse draadjes doorknippen kan niet. Dat uittreden gaat niet gebeuren. Het CDA en de VVD willen dat niet.
Bovendien zijn er nog een paar verdragen , waar Nederland aan gecommiteerd is.

mark twain | 07-08-10 | 15:46

Ik ben niet links en ik ben niet rechts... maar een partij halveren en dan op je borst roffelen omdat ze toch nog mee doen in het kabinet is ronduit dwaas. Waarom stem je nog rechtsmens???

Zookrates | 07-08-10 | 15:46

van gaal wordt ook altijd afgezeken maar haalt wel resultaten... is dat vergelijk dan zo slecht?

lidlbier | 07-08-10 | 15:45

Geen paniek mensen, als linksmens zal ik extra warm zijn voor mijn medemens de komende tijd. Ik zal mijn inspanningen verdubbelen van twintig uur per week knuffelen naar veertig uur per week. Daar kan geen rechts kabinet tegenop tegen zoveel professioneel geknuffel.

diededieben | 07-08-10 | 15:44

Meneer Q 14:25
Zo is het. Degenen die de door de zich progressief noemende politici en inetellectuelen gestalte hebben moeten geven aan door hen zo gewenste multiculturele samenleving zijn nu juist niet bovengenoemde politici. Het zijn de door hen verfoeide "tokkies" ( lees PVV stemmers) , zijnde de vrachtwagenchauffeurs, bouwvakkers en anderen die met de handen hun geld verdienen in de naoorlogse wijken die dat ideaalbeeld hebben moeten verwezenlijken. Deze mensen laten zich niet langer een rad voor ogen draaien , ook zij hebben toegang tot nwe media en lezen de andere kant van het verhaal. Pechthold woont in Leiden niet acht hoog in de Merenwijk maar aan de "andere" kant van de scheidingsweg ervan. Wat beteft de richtlijnen cq EU-wetten daar weet Denemarken kennelijk wel raad mee. Zij hebben de asielinstroom weten te beperken tot 2500 mensen afgelopen jaar. Dit is deze week nb. in een reportage in Twee Vandaag gemeld.

Jan Boule | 07-08-10 | 15:44

"slecht voor het bedrijfsleven"zegt een CDA fossiel dat nog nooit in een bedrijf gewerkt heeft. Laten we Denemarken er maar weer bijhalen gemiddeld 20% hoger inkomen dan de rest van de EU. BNP wat ongeveer 40% van dat van Nederland is maar met 1/3 van het aantal inwoners en dat zonder aardgas baten. Ik zeg laat maar komen die kille rechtse winter!.

Hansi Hintenzeer | 07-08-10 | 15:43

links is duidelijk weer bezig een sprookje voor de achterban te verzinnen,in de trant van if you can't beat them,join them dus met andere woorden zeg maar dat het ook goed is voor links dan gaan ze(rechts) vast de andere kant wel op zooo.. doorzichtig

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:43

@uberdude | 07-08-10 | 15:38
Lang leve de EER/EFTA!

tipo | 07-08-10 | 15:42

Goed stuk van Bert, met name dat hemeltergende stuk van Heleen Mees is bijzonder slecht. Wat kan zij slecht schrijven en formuleren zeg, niet normaal.

Captain Mango | 07-08-10 | 15:42

nou nou nou, wat werden die gepowned zeg, tssssss
teeuwen met die halal grietjes dat was pownen.

john-m | 07-08-10 | 15:39

Broem, broem! en daar gaan we weer...

Rest In Privacy | 07-08-10 | 15:39

Aan alle EU boe-roepers: het helpt als u werkelijk weet wat de EU oplevert en kost. Ja, we betalen teveel, maar uitstappen is ongeveer hetzelfde als je woonwijk platbranden omdat je de kastanjes in de straat niet mooi vindt.

uberdude | 07-08-10 | 15:38

@Parsons | 07-08-10 | 15:31
Het zal wel mogen van Rutte en Verhagen, maar ik zou het niet hebben gedaan. Deze tweet dan, ik zou zeker wel naar NY gaan.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 15:38

Bakito | 07-08-10 | 15:31 That's the way the cookie crumbles...

Ashtrey | 07-08-10 | 15:37

Die link naar de Vk
www.geenstijl.nl/archives/images/hoiva...
is zeer toepasselijk. Dit zou voldoende moeten zijn om een eind te maken aan de links/gristelijke Godwin- en "this is the end of the world as we know it"-zeikcampagne.

Fijnstoffer | 07-08-10 | 15:36

@Denkt Na | 07-08-10 | 15:02
Osama bin laden geen fundamentalistische moslim? het moet niet gekker worden. Geef eens wat goede argumenten.

Lampekop | 07-08-10 | 15:36

Parsons | 07-08-10 | 15:31
Grappig.

Rammstein | 07-08-10 | 15:35

@Parson 15.31
mwaah! +100

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:35

@ Dolle Dries | 07-08-10 | 15:30
Deuk even in de 20eeuwse geschiedenis van Iran.
Dan ga je kotsen van UK en USA.

Denkt Na | 07-08-10 | 15:34

verraad van links | 07-08-10 | 15:32
Deal, ik ben dol op verrassingen.

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:33

@Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:27
Na de vakantie/het opdoen van praktijkervaring in het Zuiden gaan we vervolgens naar school in het Noorden.
en.wikipedia.org/wiki/Western_Hemisphe...

P.S. Neem je zwemspullen mee!

verraad van links | 07-08-10 | 15:32

Ashtrey | 07-08-10 | 15:28
De moeizame manier waarop dit kabinet in mekaar is geflanst doet meer aan Frankensteyn denken.

Bakito | 07-08-10 | 15:31

@Parson 15.27
Mark Twain is een verdrag voor u aan't opstellen
misschien ook voor mij, zullen we gelijk laten zien hoe je dat verbreekt?

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:30

Denkt Na | 07-08-10 | 14:58
IraN! Niet Irak!

Dolle Dries | 07-08-10 | 15:30

Van Jeauleau noemt het - hoe verwonderlijk - het Dracula-kabinet.
Man man, wat is het toch eauk een zielig menneke.

Ashtrey | 07-08-10 | 15:28

:-) | 07-08-10 | 15:26
Helaas, bij het zoeken naar de nieuwe leider doen we aan positieve discriminatie.

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:28

@mark twain
er hoeft helemaal niets te worden opgezegd, eu-verdragen zijn verrr van waterdicht. zodra de politieke wil er is om ongewenste neven-effecten van de immigratie aan te pakken, dan kan dat ook. het is of dat, of rassenrellen waarbij de rechtsstaat op zijn grondvesten zal schudden. ik ga ervan uit dat de lutsers un den haag eieren voor hun geld zullen kiezen en effectief een geisoleerd probleem zullen aanpakken voor hun baantje op de tocht zal komen te staan.

paars+ | 07-08-10 | 15:27

@mark twain
Je kan heel goed eenzijdig verdragen opzeggen. Kijk maar naar de VS, die doen niet anders. Alleen Nederland is een heel ander verhaal. Te klein, te braaf, te weinig invloed om enig rol van betekenis te zijn in de EU.

mocroflavour | 07-08-10 | 15:27

Paniek in LaLaland ?
At your service.

said_fred | 07-08-10 | 15:27

Bakito | 07-08-10 | 15:24
Zoiets maar dan anders.
verraad van links | 07-08-10 | 15:25
Lekker !
Ben dol op vliegen !

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:27

@mark twain | 07-08-10 | 15:18
Alles kan, als je maar wilt.

Parsons | 07-08-10 | 15:27

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:20
Nee blank, met een licht getint randje door de vakantie.

:-) | 07-08-10 | 15:26

@Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:22
Misschien kunnen we aan Maxima eens vragen hoe ze dat in haar vaderland ook alweer deden.

verraad van links | 07-08-10 | 15:25

Islamkritiek begint als paddenstoelen uit de grond te schieten in de meeste Europese landen. Engeland zit nog in één ontkennigsfase, maar daar is het wachten op een Geert Wilders die gaat opstaan.
Frankrijk komt nu ook terug op het ongeremde multiculturalisme. Zwitserland was slim en blijft gewoonlijk slim, alhoewel zijn ze straks misschien het nieuwe israel van Eurabie.
De beste geluiden komen uit het Oostblok, waar het volk makkelijker door de gladde praatjes van de politiek heen prikt. Geen linkschmenschen daar!

Het_leuke_zuiden | 07-08-10 | 15:24

@Bakito | 07-08-10 | 15:16
Haha leuke. Nog ééntje?

Lampekop | 07-08-10 | 15:24

@mark twain 15.20
nou kom op !grote meester leer mij eens wat bij dan

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:24

Capt. J.T. Spaulding | 07-08-10 | 15:19
Dat bedoel ik dus met poep praten. De VVD begrijpt heel erg goed dat de Euro en EU nodig zijn. Dat is ook de reden dat niet iedereen een minister van financien wordt. Enig inzicht in de materie heeft daar plotseling een voordeel.
Anderen mogen de wat simpeler posten nemen.

uberdude | 07-08-10 | 15:23

verraad van links | 07-08-10 | 15:17
Da's een goed idee.
Een zwarte Julius !
Top.

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:22

-weggejorist-

dondermuis | 07-08-10 | 15:22

mark twain | 07-08-10 | 15:18
Met de buurvrouw heb ik ooit afgesproken dat we ten alle tijden en onvoorwaardelijk onze betrekkingen kunnen beeindigen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Bakito | 07-08-10 | 15:20

@deraderendraaien 15:18

Jij begrijpt het inderdaad niet.

mark twain | 07-08-10 | 15:20

Fijnstoffer | 07-08-10 | 15:12
Ja.
Bakito | 07-08-10 | 15:14
Ik wil een zwarte, die zijn veel beter.

:-) | 07-08-10 | 15:17
Bent u donker gekleurd ?

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:20

Eindelijk een kabinet waarin de mannen met uitgesproken meningen kunnen laten zien of ze alleen maar poep praten. Persoonlijk denk ik dat het een drama wordt en we over 9 maanden weer in een hokje staan, maar het is absoluut de beste manier.

uberdude | 07-08-10 | 15:19

En nu is de NRC dus weer opeens helemaal Ok.

Niet voor Jan | 07-08-10 | 15:19

dus de europese regels aanpassen of uit de EU stappen, de bevolking heeft tenslotte tegen gestemt

ach shit, ik vergeet, dat telt niet in een democratie

Capt. J.T. Spaulding | 07-08-10 | 15:19

@ Art Vandelay Ultor
ok ,zal het ze in een korte zin voor kauwen.
verdragen die je aangaat kan je ook weer opzeggen!
*hopen doet dat ze het begrijpen*

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:18

@Parsons 15:14
Om de simpele reden dat het CDA en ook de VVD geen voorstanders zijn van het eenzijdig opzeggen van verdragen.
Overigens ; als jij met je buurman een overeenkomst over het een en ander hebt gesloten kan je die met de beste wil van de wereld ook niet eenzijdig opzeggen.
Zo simpel is het.

mark twain | 07-08-10 | 15:18

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:08
Een milde dictatuur is per definitie effectiever dan een democratie, alleen bestaat de kans dat deze afglijd richting een echte dictatuur. Ik stel me hierbij beschikbaar als supervisor.

:-) | 07-08-10 | 15:17

Meer vrijheid voor de kamer is altijd goed. Alleen weet ik zeker dat het CVVDA heel veel afspraken heeft gemaakt. Ik zie leiver paarsplus zonder de PvdA en met echte liberale partijen.

doe nog eens | 07-08-10 | 15:17

@Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:08
Ave!

verraad van links | 07-08-10 | 15:17

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:08
Het wordt inderdaad eens tijd dat er een diktator opstaat. Wanneer loopt het contract van Louis van Gaal eigenlijk af?

Bakito | 07-08-10 | 15:14

@Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 14:34
Precies, *alles* is mogelijk als je maar wilt. Doodmoe word je er van, al die laffe idioten die roepen waar om van alles en nogwat *niet* kan. Kom me eens uitleggen waarom het *wel* kan, dan praten we verder. Waarom het allemaal niet kan kunnen we zelf ook wel bedenken.

Weer zo'n typische mentaliteitskwestie die voortkomt uit een jarenlange linkse wind in dit schijtland.

Parsons | 07-08-10 | 15:14

@Teun van het Tuinpad
gaan we dan een cluppie oprichten?

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:13

@Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:08
Hallo, TvhT. Stijlloos met gestrekt been erin, in de geest van de linksche Godwin-paniek. U heeft er zin an?

Fijnstoffer | 07-08-10 | 15:12

@mocroflavour
ik wil uw ijdele hoop niet wegnemen, maar er zijn ALTIJD mogelijkheden en escapes denkbaar binnen de huidige eu-verdragen. als bepaalde groepen zich binnen deze samenleving wensen te misdragen en menen dat ze onaantastbaar zijn, komen ze van een koude kermis thuis uiteindelijk. eenvoudig democratisch principe: de meerderheid beslist. hoe die meerderheid over bepaalde groepen denkt moge wel duidelijk zijn en dat mogen die bepaalde groepen zich zelf aanrekenen. fuck de eu

paars+ | 07-08-10 | 15:12

@Bakito | 07-08-10 | 15:07
Ah. Doe er nog maar eentje.

Lampekop | 07-08-10 | 15:11

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:05
Als salonanarchist kan ik het gebruik van hamers alleen maar toejuichen. Onze maatschappij is te ver doorgefokt. De enige juiste uitweg is overnieuw beginnen, laten we zeggen vanaf half 1945.

Bakito | 07-08-10 | 15:10

@ GemLan | 07-08-10 | 15:07
"oude cda/vvd/pvda niet straks gewoon ineens weer een feit is"
Ik garandeer je dat dat er gewoon gaat komen.
Hillen is echt geen no no in het CDA.

Denkt Na | 07-08-10 | 15:10

Een stevige diktatort, dat hebben we nodig.
En minderheden zijn er om onderdrukt te worden.
Logisch.

Teun van het Tuinpad | 07-08-10 | 15:08

-weggejorist-

boxertje | 07-08-10 | 15:08

Heb geen probleem met een CDA/VVD kabinet. Vind het alleen vreemd dat het een minderheidskabinet moet zijn.

Nonbeliever | 07-08-10 | 15:08

Lampekop | 07-08-10 | 15:05
U heeft het over 'haast een pleonasme', dus ik dacht, ... ach laat maar....

Bakito | 07-08-10 | 15:07

-weggejorist-

GemLan | 07-08-10 | 15:07

@Prlwytzkofsky | 07-08-10 | 14:57
Lees eens even de reaguursels van
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/08/...
18 miljard is echt niet veel en vrij gemakkelijk zodanig te bezuinigen dat zwakken, zieken en noodruftigen er geen pijn aan beleven, en H&I maar een beetje. Kwestie van prio's stellen.

Fijnstoffer | 07-08-10 | 15:07

Ik vraag mij vooral af of Wilders zijn extreem linkse (SP=PVV verkiezingsprogramma) gedachtegoed durft los te laten. Verder moet hij zijn clowneske uitlatingen achterwege laten en dat kost hem stemmen. Maar in deze tijd moet je een rechtse of linkse regering hebben. Een middenoplossing kan geen keuzes te maken en doe mij dan maar rechts. Rechts liberaal bij voorkeur maar dat lukt niet met CDA en PVV.

:-) | 07-08-10 | 15:07

Bakito | 07-08-10 | 15:01
Doe mij dan maar wat muziek (liefst tonaal) en theater (bij voorkeur met goedlopende zinnen maar zonder al te betweterige 'cabarateske' boodschap à la j.j. van der wal), maar zeker geen 'muziektejater' want dat gaat mij boven de eenvoudige pet. Vorm wordt al te veel gegeven aan dat wat te weinig inhoud heeft.

Hetze Haatstra | 07-08-10 | 15:05

@Bakito | 07-08-10 | 15:02
Sorry, what's your point?

Lampekop | 07-08-10 | 15:05

@bakito14.55
ja, je hebt gelijk,eerst toch maar de sloop hamer in Europa zetten lijkt mij een goed begin om terug te komen naar onze soevereiniteit

deraderendraaien | 07-08-10 | 15:05

Wilders is een idioot en de Wilders bevechters zijn ook idioten.
Beide kampen geloven ze geen ruk in democratie en vrijheid van spreken en denken.

Denkt Na | 07-08-10 | 15:03

@ Lampekop | 07-08-10 | 14:57
Osama Bin Laden een vrome islamiet? Ha ha ha. Een eerzuchtige klote ventje bedoel je.
Nooit de interviews met de mensen die hem kenden gezien?
Osama BIn Laden was een gefrustreerde eikel die zijn deal met de USA opgezegd zag.
En ja, als iemand uit het zand stak dat zijn eer.
BTW: Zijn Playboy verzameling staat op E-Bay (niet echt, maar als metafoor).

Denkt Na | 07-08-10 | 15:02

Lampekop | 07-08-10 | 14:59
Gebroken witte sneeuw?

Bakito | 07-08-10 | 15:02

Hetze Haatstra | 07-08-10 | 14:58
Wat u blieft: muziek, theater of vormgeving.

Bakito | 07-08-10 | 15:01

Haha, schitterend artikel in het FD. GW kan op de punten waar hij mee mag praten helemaal niks bewerkstelligen. Immigratiewetgeving ligt al verankerd in EU regels. Lang leve de EU.

mocroflavour | 07-08-10 | 15:00

@Donkey Punch | 07-08-10 | 14:33
Thomas von der dunk en godwin is haast een pleonasme.

Lampekop | 07-08-10 | 14:59

@ Dolle Dries | 07-08-10 | 14:50
Nou nog mooier! Saddam Hussein een islamiet? Welke sprookjesboeken heb jij gelezen? De man was zo seculair als Joep van 't Hek. Maar: zoals alle machthebbers die willen repressen, sloot die een deal met de georganiseerde religie.

Denkt Na | 07-08-10 | 14:58

Zomaar eventjes een paar verdragen opzeggen? Daar zullen het CDA en de VVD vast warme voorstanders van zijn. Dat gelooft toch niemand.

mark twain | 07-08-10 | 14:58

Opgeklopte Godwin-paniek op links. Dat kan zomaar een Volkert 2.0 triggeren. Dat is misschien ook wel de bedoeling van die salonsocialisten. Hier nog zo èèn:
extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...
En alsof Godwinnen al niet erg genoeg is, ook nog een sneer richting het edele Reaguurdersvolk. Dus wat noly | 07-08-10 | 14:09 zegt. Niet te geloven dat een qualiteitscourant, wat de Volkskrant wil zijn, zo'n randdebiel kolommen laat vullen.

Fijnstoffer | 07-08-10 | 14:58

@Bakito | 07-08-10 | 14:42
Het doet me deugd dat A het antwoord is. Of ik nog iets nodig heb hangt natuurlijk af van de aard van het gebodene maar in z'n algemeenheid geldt dat we kunst hoe dan ook nodig hebben of zoals de TROS het ooit verwoordde: Kunst... omdat het moet.

Hetze Haatstra | 07-08-10 | 14:58

@Denkt Na | 07-08-10 | 14:25
Osama bin laden is een telg uit de omvangrijke Saoedi-Arabische miljonairsfamilie Bin Laden. Zijn persoonlijk vermogen wordt geschat op 25 à 30 miljoen dollar.
-
Welvaart ondermijnt religie?

Lampekop | 07-08-10 | 14:57

Hehehe... afwachten maar tot Henk en Ingrid het kostenplaatje zien... Typisch dat de JSF gaat sneuvelen - blijkbaar is het financiële bloedbad voor de hardwerkende burger te errug. "We hebben er zin an". Het zal BertBrussen niet zijn die zoiets zegt. Met 18 miljard doelstelling kom je er niet (zoals voorheen) de werklozen en bijstandstrekkers uit te knijpen. Ook in huize Brussen zal de financiële noodtoestand uitbreken vrees ik voor hem ;D.

Prlwytzkofsky | 07-08-10 | 14:57

@fleurtje 14.51
en subsidies af staan ,nog erger

deraderendraaien | 07-08-10 | 14:56

Freedom of Speech is ALLES.
Voor Wilders, voor de Islam, voor Maarten van Rossem, voor iedereen.

Wilders heeft gewoon weinig goedsprekende tegenstanders.
Te weinig gelovend in hun eigen mening.
Schuilend bij het etablissement, bij vermolmde structuren.
Te onzeker om te zeggen dat ze fouten hebben gemaakt.
(want dat betreft: soort zoekt soort: wilders kan dat ook niet)

Wilders is een afgrijselijke man met geen respect voor zijn eigen rechtsstaat.
Toch ben ik blij dat hij er is: Wilders ontpolderd Nederland. Gelukkig.
Dankzij Wilders gaan we na denken over de rechtsstaat.
Actie = Reactie. De rechtsstaat krijgt meer wortels door Wilders.

Voor de goede orde: Rechtsstaat is wat anders dan Justitie.

Denkt Na | 07-08-10 | 14:55

deraderendraaien | 07-08-10 | 14:53
"Hij die zonder fraude is, legge de eerste steen..."

Bakito | 07-08-10 | 14:55

Dat FD-artikel waarnaar verwezen wordt in het topic, toont aan dat we zsm. de EU uit moeten. Een gehele immigratie-stop is inderdaad in strijd met het VN-vluchtelingenverdrag. We moeten per jaar een handjevol vluchtelingen aannemen, op grond van enkele zeer strenge criteria. Maar dat zijn geen vliegtuigladingen vol! Dat hebben de EU en de PvdA er bij bedacht. Stoppen dus met die onzin.

lauwebal | 07-08-10 | 14:54

@Bakito 14.49
(lol)
kwam door de eerste bouw fraude onder links bestuur haha!

deraderendraaien | 07-08-10 | 14:53

He he, baai baai PvdA!

Ore et Labore | 07-08-10 | 14:51

Waar links van wakker ligt,is dat ze straks aan het werk worden gezet,en daar moet dat schorriemorrie niet aan denken

fleurtje | 07-08-10 | 14:51

Denkt Na | 07-08-10 | 14:25
Iran? Was toch redelijk welvarend. Vervolgens kwam de Islam aan de macht.

Dolle Dries | 07-08-10 | 14:50

@Brakke Obama 14.41
mee eens

deraderendraaien | 07-08-10 | 14:49

deraderendraaien | 07-08-10 | 14:47
Sterker: dat colosseum is nog steeds nie af!

Bakito | 07-08-10 | 14:49

Goh joepie, op zo' n kabinet zitten we te wachten. Rechtse blaaskaken samen met een partij (CDA) die al jaren niks goeds heeft gebracht en welke alle schuld keer op keer van zich afschuift. En dan wordt Wilders met zijn gedoog ook nog eens behoorlijk bepalend. Die kan met zijn gedoog toch nog lekker van de kant staan te schreeuwen en populistische zaken roepen zonder ook maar iets nuttigs toe te voegen.
Laatste kabinet was al een soort gedoog kabinet welke geen beslissing kon nemen, en ik vrees dat dit nog erger wordt. 1 grote soap wordt het, laten we de stembussen maar weer snel gereed houden. Hooguit 1 jaar.

MrJones71 | 07-08-10 | 14:48

@captainobvius 14.39
de tijd zal het leren , maar ik denk dat jij de loyaliteit binnen de PPV onderschat
ook de aanhang begrijpt dat Rome en Aken niet op een dag zijn gebouwd.

deraderendraaien | 07-08-10 | 14:47

Polletik is kudt maar Links is nog kudter!

Claude Jacque | 07-08-10 | 14:46

@Lampekop | 07-08-10 | 14:05
Ik deel hiervoor gewoon een +1 uit.

Fijnstoffer | 07-08-10 | 14:44

wandering_star | 07-08-10 | 14:15
Yup. Ditzelfde zeg ik ook al tijden. Een á twee kabinetten verder en het maakt niet meer uit op wie we hier stemmen. Nigel Farage legt het in het volgende (oude) filmpje even haarfijn uit: www.dumpert.nl/mediabase/117351/2993e4...
Helemaal leuk dat 'het volk' deze (niet door het volk gekozen) mensen niet kan verwijderen door op iemand anders te stemmen (net zo min als de President van de EU, en die vreselijke Baroness Ashton).

Leucopterus | 07-08-10 | 14:43

@ La Bailaora | 07-08-10 | 14:39
Geen europese geschiedenis gehad? Christendom (lees: georganiseerde hierarchische religie) heeft Europa ook goed vern**kt hoor. Het probleem is niet Islam. Het probleem is elite die religie misbruikt voor haar eigen doelstellingen.

Denkt Na | 07-08-10 | 14:42

Hetze Haatstra | 07-08-10 | 14:39
Antwoord A. Nog iets nodig?

Bakito | 07-08-10 | 14:42

Ik ben van mening, dat we gezinshereniging moeten stimuleren.
Maar dan wel een hereniging in het land van herkomst.

Brakke Obama | 07-08-10 | 14:41

Het grote probleem zal eerder zijn dat Wilders zijn clubje binnen een half jaar 1 of meerdere types gaat hebben die voor zichzelf beginnen, omdat ze vinden dat er teveel water bij de wijn zit.
Wat dus simpelweg betekent dat het "kabinet" nooit meer een meerderheid heeft in de kamer.
Onwerkbaar dus, en daarop gaan deze onderhandelingen dan ook mislukken, want met ongeleide projectielen als Grauss en Brinkman kan Geertje nooit beloven dat dit doemscenario geen werkelijkheid gaat worden. (nog los van de andere prutsers die hij meeneemt de kamer in)

captainobvious | 07-08-10 | 14:39

-weggejorist-

La Bailaora | 07-08-10 | 14:39

Bakito | 07-08-10 | 14:28
En bent u zo'n kunstenaar die wel eens een kunstje verkoopt of behoort u tot de overgrote meerderheid uwer vakbroeders die uit de staatsruif vreet?

Hetze Haatstra | 07-08-10 | 14:39

@ La Bailaora | 07-08-10 | 14:31
SA financiert moskeeën. So what? Ik leg er niet wakker van. Is SA echt een moslimstaat of gewoon door de USA gesteunde dictatuur met Islam als sausje? Lees de geschiedenis van SA.

Denkt Na | 07-08-10 | 14:38

Donkey Punch | 07-08-10 | 14:33
Inderdaad. Hij slaat de spijker op zijn kop.

Bakito | 07-08-10 | 14:37

@wandering_ star14.15
je hebt gelijk, tijd om er uit te stappen toch?

deraderendraaien | 07-08-10 | 14:37

Wat hier eigenlijk staat is dat het niet uitmaakt wie Nederland regeert, omdat ze toch niks kunnen veranderen. Nederland heeft al geen soevereiniteit meer en is niks meer dan een Europese provincie die moet doen wat de EU wil, ook als ze zelf iets anders wil.

reinaarden | 07-08-10 | 14:36

Links is dead...

funkyd | 07-08-10 | 14:34

Pechtold met zijn hooggevierde Europa is net zo'n slechte invloed voor Nederland als Wilders met zijn diepzittende (terechte) frustraties.

Iedereen die wel eens in voorheen arbeiderswijken komt, of in Kanaleneiland (de geboortegrond van Wilders zijn denken) komt, snap zijn gevoel.

Geert, het is een economisch probleem. Het gaat over te gemakkelijke uitkeringen. Canada heeft deze problemen niet. Gewoon door andere immigratie wetgeving. Daar werken immigranten vanaf dag 1.

Geert, laat je niet in de luren leggen door je Israël tijd. Israëliërs zien de boel niet zo helder meer. Iets met actie en reactie. Voorkom dat je ook in dat patroon valt (lees: kom uit dat patroon).

Denkt Na | 07-08-10 | 14:34

Onzin dat zo'n opt-out niet met terugwerkende kracht mogelijk. Dat bepaal je als soeverein land verdomme zelf wel of je dat alsnog wilt of niet.

Als je een verdrag tekent en dat blijkt een paar jaar later een verkeerde beslissing aangezien het een te nauw kader biedt voor het oplossen van interne problemen, dan hoeft dat geenszins te beteken dat je voor altijd vastzit aan dat te nauwe kader.

Dan maak je als overheid gewoon ruimte.

Art Vandelay Ultor | 07-08-10 | 14:34

Prima plan dit kabinet. Zorg dat Wilders en cosorten geen moties van wantrouwen tegen bewindslieden ondersteunen, en dan krijgen we eindelijk zinnige debatten in de kamer. Moet gewoon alles op basis van echte meerderheden, in plaats van voorstellen die ondanks steun van slechts een stuk of 45 kamerleden toch er doorheen komen door regeerakkoorden.

Dolle Dries | 07-08-10 | 14:32

" welvaart ondermijnt religie"
Denkt Na | 07-08-10 | 14:25
ik wist dat je zou reageren. En nog dom ook. Welvaart is het hoogst in Saoudi Arabie. Ook Abou Dhabi heeft een mega-welvaart, en daar floreert de islam als nooit te voren. De meeste moskeeen in de wereld worden gefinancieerd door het welvaart rijke SA.
En over statistieken: islam religie zit in Rotterdam vandaag de dag op 40+%, dat was 40 jaar geleden 0... Het duurt even, jij en ik maken de dag van 80% misschien niet meer mee, maar met de huidige trendt gaat dat fijntjes naar de 80 in nog eens 40 jaar. (vergelijk Kosovo en zie dezelfde trend). Dat jij niet aan je kinderen denkt zegt veel over je.

La Bailaora | 07-08-10 | 14:31

Geen benaming als "coffeeshop kabinet" in het topic +1 voor Bert.

CoffeePatch | 07-08-10 | 14:28

Ethisch gezien is dit kabinet natuurlijk een ramp. Egoistische, vervuilende liberalen met dikke koppen en achterbakse christenhonden die in de rug gedekt door xenofobe dorpsgekken het land verder naar de afgrond brengen. Geheel in stijl van de rest van de afkalvende westerse zogenaamde beschaving.
Als kunstenaar echter, verheug ik me op de esthetische kant van het verhaal. Een kruising tussen Orwell, Van Kooten/De Bie en Monty Python zullen mooie beelden en verhalen opleveren.

Bakito | 07-08-10 | 14:28

"dit helder artikel in het FD", kuch.
Noem je dan gewoon Lucas.

stoomloc | 07-08-10 | 14:26

Dit nieuwe cabinet kan beginnen met de Europese- en Internationale verdragen op het gebied van Immigratie op te zeggen.
Mocht dit niet lukken dan moet er een echt SPREIDINGS-beleid doorgevoerd worden d.w.z. dat ook politici zoals Pechtold en consorten
te maken krijgen met de nieuwe veelkleurige Medelanders; dus niet alleen Nederlanders in de huurkazernes.
Ik stel voor ook immigratie-barakken te gaan bouwen in de luxe vilawijken waar onze volksvertegenwoordigers huizen.

meneer Q | 07-08-10 | 14:25

@ La Bailaora | 07-08-10 | 14:22

Iedereen die Islam als gevaar voor Henk en Ingrid ziet

a) heeft geen statistiek gehad (want wist anders: statistisch onmogelijk)
b) heeft geen sociologie gehad (want wist anders: welvaart ondermijnt religie)

Denkt Na | 07-08-10 | 14:25

Van mij mag deze minderheidsregering 1 september 2010 aan de slag. Hoe eerder hoe beter!

camff | 07-08-10 | 14:25

Ja, Brussen, als we nu de bepaald niet ongekleurde mening van Entzinger gaan kwalificeren als 'helder artikel' dan komen we er nooit. Dan kunnen we beter gelijk met onze reedt in de lucht buigen voor allah en zijn knecht.

Hetze Haatstra | 07-08-10 | 14:24

Voor mij is het bepalend of de charismatische Hirsch Ballin terugkomt. De man die grote criminaliteit niet aanpakt. Rara.

Bos Hout | 07-08-10 | 14:22

Enge man die spindoctor Hans Hillen, de vroegere journalist (1975-1990) van NOS Den Haag Vandaag...

camff | 07-08-10 | 14:22

"... zijn moslim bashen komt me de keel uit"
"... kom op voor Henk en Ingrid"
"... Maar stop met je moslim kruistocht. "
Denkt Na | 07-08-10 | 14:06
islam is HET gevaar voor Henk en Ingrid... Denk na!

La Bailaora | 07-08-10 | 14:22

Deze regering zal vooraf gegaan worden door 100 dagen gejank uit het land.

Brakke Obama | 07-08-10 | 14:22

Hoe verder macht verwijderd is van de burger, hoe meer het een eigen leven gaat leiden.

Integriteit is omgekeerd evenredig met afstand. Dat was de reden dat Capital Globalization een flop was. Dat is de reden dat Europa een flop zal worden.

Afstand staat gelijk aan toename van de vervuiling van het systeem, aan toename van de misbruik van het systeem door ongrijpbare system abusers.

De huidige invulling/koers van Europa is een sprookje. Met een bad end.

Denkt Na | 07-08-10 | 14:20

Hans Hillen, de nieuwe Chamberlain...

La Bailaora | 07-08-10 | 14:19

Politiek is dead meat.

mijnleveniseenhel | 07-08-10 | 14:18

|Het kortst zittende kabinet.

nokori | 07-08-10 | 14:17

Laat Wilders eerst eens hier in Nederland aan het werk gaan.

Ojajohwatrotvoorje | 07-08-10 | 14:15

Dat het meeste wat uit Wilders koker komt onuitvoerbaar is, was al duidelijk toen hij begon met praten. Hier gelden de Europese wetten, Nederland is verkwanseld aan superstaat Europa en nog altijd is dat besef bij veruit de meeste voormalig Nederlanders niet bezonken. Ga nog eens nakijken wie ons de Europese provincie Nederland door de strot hebben geduwd? En we financieren het ook nog!

wandering_star | 07-08-10 | 14:15

kijk heel simpel naar het verleden, wat heeft het ons gebracht toen cda en vvd aan de macht waren?twitter.com/Grimbek | 07-08-10 | 14:09

Inderdaad, de VVD zegt er te zijn voor ondernemers en liberalisme, in werkelijkheid gaat het om multinationals en het controleren van het volk.
Deze losers hebben de staatsschuld net zo goed op laten lopen(ondanks ons gas in Groningen) steunden de banken ipv de bevolking, zijn dol op een grote overheid met subsidies(hyporente-aftrek) en maken van de Nederland de politiestaat binnen Europa...

Helaas is er geen alternatief

keizeradmiraal | 07-08-10 | 14:15

Het regent

ro8in | 07-08-10 | 14:14

Hillen is een belangrijke factor in het CDA......

Denkt Na | 07-08-10 | 14:13

Strik praat ook poep. Een opt out op de gezins- en migratierichtlijnen is wel degelijk mogelijk. Bovendien kan het met 'enhanced co-operation' winstgevend migratiebeleid geformuleerd worden, samen met 8 andere EU-landen, buiten de gezins- en migratierichtlijn om.

tipo | 07-08-10 | 14:12

Maar je zult eens zien, wanneer Wilders al zijn verkiezingsbeloften inslikt, rennen al die PVV kiezers hard weg. En dan natuurlijk naar PvdA, D66 en GL. En dan komt Paars Plus alsnog na een daverende verkiezings overwinning van ons aller Job, de Vader des Vaderlands. Dit, althans is de vaste overtuiging van het linkse kiezersvolk. En dan hoeft er niet bezuinigd te worden en er komen allerlei mooie dingen voor linkse mensen. Zoiets als "En dat Tweede kabinet Den Uijl dat komt er toch". Weten we het nog?
Maar helaas, de PVV stemmers zijn realistisch genoeg om te beseffen dat ook Wilders moet roeien met de riemen die hij heeft, en dat een Paars Plus kabinet evenmin ijzer met handen kan breken. De Sharia invoeren kan natuurlijk wel, dat moet zelfs om het Moslim kiezersvolk te plezieren, en och, de nederlandse wet geving stemt voor 95% overeen met de Sharia, dus wat maakt dat nou uit?
Inderdaad, geen reet. Mijn kinderen mag ik niet meer slaan, maar ter compensatie mag ik dan mijn vrouw aftuigen, dat is ook wat waard. Ja, toch?

Polletje Piekhaar | 07-08-10 | 14:11

Hillen is overigens de rechterflank van het CDA.

Maaier | 07-08-10 | 14:11

Ik ben niet voor dit kabinet maar respecteer het democratisch proces. Ik denk dat Nederland er met paars+ beter voor zou staan maar ik ben niet de enige die beslist (dat zijn met mij nog eens 16 miljoen mensen). dat ge-godwin van linkse partijen komt mij dan ook net zo hard de neus uit als het geneuzel van de blonde gedoger.
wat ik wel teleurstellend vind van mark is dat hij nu als populairste jongetje van de klas de rest laat uitvechten wie zijn vriendje mag zijn en het allemaal wel best lijkt te vinden. dat zijn vriendje (cda) niet zo'n goed vriendje is (en slechts aan eigenbelang denkt) lijkt hem nu niet uit te maken.

two ball cane | 07-08-10 | 14:10

Thomas von der Dunk krijst 't hardst.
Als dat maar goed afloopt.

noly | 07-08-10 | 14:09

kijk heel simpel naar het verleden, wat heeft het ons gebracht toen cda en vvd aan de macht waren?

of zijn de meeste nu echt zo kortzichtig?

kortom het kan niet anders dat dit 1 hele grote ramp voor nederland gaat worden, cda kan het werk gaan afmaken, nederland helemaal naar de klote helpen en de vvd wil hier graag bij helpen..

twitter.com/Grimbek | 07-08-10 | 14:09

Frank Ankersmit @ nrc +1

Tobi | 07-08-10 | 14:07

Vind Wilders zijn elite bashen zalig. Maar sorry hoor, zijn moslim bashen komt me de keel uit. Laat die eens normaal gaan doen. Geert, naai de elite, niet de rechststaat. Knok voor een stop op de import van kanslozen, kom op voor Henk en Ingrid. Maar stop met je moslim kruistocht. Ga niet naar NY, ga lekker een paar dagen naar Drenthe of zo. Gewoon uit je cadans komen. Wordt je scherper van.

Denkt Na | 07-08-10 | 14:06

vanhetgoor | 07-08-10 | 14:03
Ja dude, collectivisme all the way als je miljoenen mensen de dood in wilt jagen. Vrije-markt en nationalisme kunnen daar ècht niet tegenop.

magentaplacenta | 07-08-10 | 14:05

@Lampekop | 07-08-10 | 14:05
Hmm, kudtserverT

Lampekop | 07-08-10 | 14:05

Hillen praat poep. " Ik vrees schade voor het bedrijfsleven als hij provocerende uitspraken doet." . Het is niet waar dat het bedrijfsleven zich ook maar iets aantrekt van de regering in een land. Voorbeelden genoeg
-
De olympische spelen werden georganiseerd in nazi Duitsland ( ja een godwin, nu al), de hele wereld doet dolgraag zaken met communistisch en onderdrukkend China, alle auto's worden volgepompt met olie uit landen van dictatoriale oliesjeiks. ons gaskacheltje houdt het regime van Putin in stand en ga zo maar door.
-
Alsjeblieft hillen lees je eerst in voordat je zulke uitspraken doet

Lampekop | 07-08-10 | 14:05

Hillen praat poep. " Ik vrees schade voor het bedrijfsleven als hij provocerende uitspraken doet." . Het is niet waar dat het bedrijfsleven zich ook maar iets aantrekt van de regering in een land. Voorbeelden genoeg
-
De olympische spelen werden georganiseerd in nazi Duitsland ( ja een godwin, nu al), de hele wereld doet dolgraag zaken met communistisch en onderdrukkend China, alle auto's worden volgepompt met olie uit landen van dictatoriale oliesjeiks. ons gaskacheltje houdt het regime van Putin in stand en ga zo maar door.
-
Alsjeblieft hillen lees je eerst in voordat je zulke uitspraken doet

Lampekop | 07-08-10 | 14:05

-weggejorist en opgerot-

P. Pundit | 07-08-10 | 14:05

Over Godwin gesproken, ik zit net te denken die vent met die snor en de hangkuif, dat was toch een nationaal socialist? En socialisten zijn toch links, socialisten zijn toch voor knuffel-Marokkanen en zo. Maar die gaskamers dan? Dat si dus in werkelijkheid opgezet door de Duitse Socialisten destijds, waarom zeurt men dan over extreem rechts, dat is dan toch geen probleem. Ik zie extreem rechts geen gaskamers bouwen. De geschiedenis leert dat links dat dus wel doet.

vanhetgoor | 07-08-10 | 14:03

Lekker even Wilders naar Ground Zero laten gaan?

Arend Jan B. | 07-08-10 | 14:03

hulde, weg met linksch! Rutte the Boss!

Cookie_B_Monster | 07-08-10 | 14:02

hoop het, maar zal me niets verbazen als er over een paar weken toch in ene een ugly twist uit de heuage hoed komt en we alsnog dirty Job(s) en het verongelijkte kereltje Peggoldt door het strottenhoofdje geperst krijgen.

woefdrammer | 07-08-10 | 14:02

Lang leve de afbraak.

Marcel4899 | 07-08-10 | 14:02

Yeah, Rutte 4 president. Eindelijk...

Lampekop | 07-08-10 | 13:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl