Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Auteursrechtenclub Sena sloopt zichzelf

lappenxxx.jpg Ah, auteursrechtenclubnieuws. Altijd leuk op de woensdagmiddag. Vandaag geen gedoe met BREIN of Buma/Stemra maar met Sena. Dat is een van die andere zeurclubs die bij ondernemers, voetbalkantineigenaren of webloggers geld komt wegtrekken voor "naburige rechten" whatever that may be. Wat nu dus blijkt: Sena is helemaal vergeten de door hun verstuurde facturen ook daadwerkelijk te innen. Zeggen en schrijven vijfendertig miljoen euro is deze muziekpolitie vergeten te cashen bij de door hen aangeschreven "naburige rechten"-misbruikers. Goh, rot voor Sena zeg. Nu kunnen ze geen poet dokken aan de eigenaars van die naburige rechten, producers enzo, en die hebben toch al zo weinig geld zoals u weet. De arme schapen. Nouja, mocht u als werkgever op uw werkvloer van meer dan 8,7m3 met tenminste 3,68 man personeel uw verzameling cassettebandjes met hits van Maywood en Kayak willen laten horen, vrees dan niet: die facturen van Sena kunt u gewoon negeren. De facturen van organisaties als Buma, Stemra, Brein, Leenrecht, Musicopy, Reprorecht, Pro, Thuisrecht, Lira, Leenrecht, Nieuwswaarde, Scrio, Pictorecht, Burafo, Cedar, Foto Anoniem, Irda, NORMA, Videam, De Visuelen en VEVAM/SEKAM moet u uiteraard wel gewoon betalen.

Reaguursels

Inloggen

Ik denk al; waar blijven mijn centen!

Jan-Willm | 06-08-10 | 16:13

Sena Schaamteloos Jatten..
het kan weer in Nerderland.

Maar kom Naar de Sneekweek Daar hebben we al Betaald voor deze boeven.

Zuipen en Muziek Aanwezig.

waterpoort | 05-08-10 | 10:00

wat is er nou weer mis met creative commons?? fix je plaatje, jongens.

de salonsocialist | 05-08-10 | 09:14

an iemand mij vertellen of het volgende kan om sena, brein e.d. de boel lastiger te maken.
Ik ben werknemer en neem mijn eigen radio/casette/cdspeler mee naar mijn werk, ik vertel mijn baas dat dat mijn apparaat is en hij er niks mee te maken heeft (uiteraard met zijn toestemming).
Als er een bedrijfsconrole komt en ze merken die radio op, dan hoeft de baas niet te betalen omdat ik als werknemer al kijk- en luistergeld betaal via mijn inkomstenbelasting, en op die manier heb ik recht op 24 uur per dag vrije toegang tot de radiosignalen in nederland.

Dezenaamhier | 04-08-10 | 19:24
-------------
Ja dat kan ik je vertellen : in één van de magazijnen had een werknemer van mij een radio gezet in de stelling waar hij liep voor het verzamelen van orders. BETALEN zei één van die dievenclubs. Want !!! let op .... ook zijn collega's konden dit horen. Dus hoeveel mensen liepen er in de magazijnen ? ( Hoe meer mensen hoe groter de rekening) . Heb toen maar een centraal luidspreker systeem laten aanleggen.

EvertsNL | 05-08-10 | 06:10

breakingnews | 05-08-10 | 01:19

Heffing betalen over muziek op de werkplek, bijvoorbeeld in je kroeg, muziek die je gewoon hebt gekocht, gaat nogal ver, vind je niet? Tenminste, ik schrok daar toch van en dacht: het moet niet veel gekker worden met de creativiteit om uit de normaalste zaken ter wereld munt te slaan.

Wat is het volgende? Een aanslag ontvangen omdat je bezorgde moeders elke woensdagavond voorleest uit 'Anarchistisch wandelen op de snelweg' van drs. H.G. Bartelman?

Adalgar | 05-08-10 | 02:34

Als reactie op het artikel en de circa 6 niet weggejoriste OT comments:

Het feit dat clubjes als de SENA, Brein of whatever vaak administratief niet zo heel lekker in elkaar zitten en er zat anders op aan te merken is, neemt niet weg dat de heersende gedachte om dan maar niets te betalen voor muziek/films ed en het naar hartelust een beetje overal gratis te downloaden freaking idioot is. Zo'n Southpark-dingetje, hartstikke leuk, maar slaat ook nergens op. Omdat er misschien mensen (heel) leuk geld verdienen met de verkoop van hun "product", zijn ze asociaal en moeten we maar niet meer langer geld betalen om dat product te kopen en jatten we het dus gewoon ergens, waar iemand het aanbiedt.

Waarom is dit gewoon de standaard geworden en denkt iedereen dat dit normaal is? Bill Gates en zijn microsoft hebben Windows en whatever meer ontwikkeld en doen dat nog. Hij is daar fucking idioot rijk van geworden, omdat hij iets heeft bedacht wat sommige mensen (schijnbaar) graag willen hebben/gebruiken. Waarom gaan we niet met z'n allen Windows ook jatten en tevens andere programma's van kleine software-ontwikkelaars die veel tijd en geld investeren om iets moois te maken en als die laatste moeilijk doen zeggen dat ze hun bek moeten houden en niks krijgen, want dat Bill Gates zoveel geld heeft dat het echt niet meer normaal is en dat we ze daarom maar niets betalen.

Wat ik maar wil zeggen, noem me naast het stupide "Ze hebben toch geld zat" een normaal argument om niet gewoon te betalen voor iets wat je wilt hebben en waar een ander tijd en moeite en geld in geïnvesteerd heeft om te maken?

breakingnews | 05-08-10 | 01:19

Betaal elk jaar onder protest mijn rekening aan deze parasieten. Vervolgens huren ze van mijn verplichte bijdrage een dure 'hospitality' ruimte op North Sea Jazz en als ik dan vervolgens aan de deur sta om mijn bitterbal op te eisen weigeren ze mij de toegang. Schande!

Barend Koetshuis | 04-08-10 | 23:31

Ja ja kreeg laatst een creditfactuur de reactie had 6 maanden op zich laten wachten. Ik wacht nu nog op mijn antwoord waar het bezoekadres is en wie deze niet door mij geautoriseerde factuur heeft verstuurd.

Andersom dag | 04-08-10 | 21:49

Dezenaamhier | 04-08-10 | 19:24
Dat kijk en luistergeld is oficieel afgeschaft door de landelijke politiek.
De gemeente heft nu weer "kijk en luistergeld" (in mijn gemeente 15 euro pm., dat is 180 euro per jaar.........) Echter zonder dat dat geld bij de omroepen terecht komt.
Tegelijkertijd word het publieke omroepbestel stelselmatig "teruggedrongen" ofwel afgeknepen door dezelfde landelijke politieke overheid.
Conclusie: Ze (de overheid) moeten geld hebben, zonder verdere verplichtingen of verantwoordingen tav. de burger, de kiezer, degene die hen (door henzelf afgeschafte) "democrataties" gekozen heeft.;
Als jij je eigen cd,s op je werk draait, moet je behalve voor de aanschaf van die cd's (die hier al veel duurder zijn dan elders in europa) ook nog eens betalen aan een of andere overheidsinstantie bestaande uit graaiers van de eerste orde zonder verstand. Degene die de muziek maken, of opnemen kunnen doodvallen.

kiezer | 04-08-10 | 21:37

Op zich is er niks mis met betalen voor waar je van geniet of gebruikt. Maar zo'n lijstje nepclubjes als dit www.bumastemra.nl/nl-NL/Auteursrecht/A... geeft duidelijk aan dat het oude systeem op z'n laatste benen loopt. Jammer voor de jongen en meisjes die daar allemaal hun salaris moeten verdienen dat hun bazen zo weinig inzicht hebben gehad de afgelopen 20 jaar. Bye, bye, zwaai, zwaai, joep, doei & de mazzel..!

Jerry Nick | 04-08-10 | 20:44

Muziek als koehandel door zakkenvullers. Zelf jaren in de "muziekbusiness" gewerkt; terugdenkend met een gevoel van walging.

Sendis | 04-08-10 | 19:37

Kan iemand mij vertellen of het volgende kan om sena, brein e.d. de boel lastiger te maken.
Ik ben werknemer en neem mijn eigen radio/casette/cdspeler mee naar mijn werk, ik vertel mijn baas dat dat mijn apparaat is en hij er niks mee te maken heeft (uiteraard met zijn toestemming).
Als er een bedrijfsconrole komt en ze merken die radio op, dan hoeft de baas niet te betalen omdat ik als werknemer al kijk- en luistergeld betaal via mijn inkomstenbelasting, en op die manier heb ik recht op 24 uur per dag vrije toegang tot de radiosignalen in nederland.

Dezenaamhier | 04-08-10 | 19:24

Ik negeer al dat soort facturen en 'verplichte enquetes' al jaren, je hoort er toch nooit meer iets van.

@laagvliegert | 04-08-10 | 18:00
Inderdaad, die vragenlijst waar altijd uit komt rollen 'u moet betalen', wat je ook zou invullen. Welke schoolverlater die onzin heeft verzonnen... Valt nog mee dat ze geen factuur bijsluiten voor het stencillen, plus een factuur voor 'administratiekosten'.

Stir Glenfarclas II | 04-08-10 | 19:23

als secretaris van een EHBO vereniging werden wij ook maandelijks gespammt met
dreigementen van deze club. Heeft ze een hoop porto gekost.
Geeft al aan dat er geen IQ zit daar.

EHBO verenigingen draaien over het algemeen muziek en zingen ook niet zo veel

jankaas | 04-08-10 | 19:03

LOL, vreten er alweer zoveel parasieten uit die ruif?
* nog maar eens verkwistend TOP-2000 downloaden doet.

Mask | 04-08-10 | 19:00

Als ondernemert ooit eens een paar rekeningen (inclusief dreigherinneringen) gehad van Sena .... Mijn haren stonden al overeind bij de eerste "factuur" vragenlijst. Nooit ingevuld en onder alle omstandigheden zou ik geweigerd hebben te betalen. Val de pleuris met dit soort clubjes.

laagvliegert | 04-08-10 | 18:00

Grappig, Els Watsqebuert!

Valentijn Schuinsmaa | 04-08-10 | 17:50

@ Leo

zit je nog te tellen ? LOL
min veertienhonderdeneen, min veertienhonderdentwee

Rebrabar | 04-08-10 | 17:41

LeenRecht?
Ik geloof er nix van dat Leen nu ook al met hunnie meedoet

Kid Stupid | 04-08-10 | 17:40

Die Sena bagger mik ik standaard altijd meteen weg.

MoonUnit1 | 04-08-10 | 17:36

- Edit: serieus, wie zijn jullie dat jullie topics denken te kunnen eisen? Please, make my day! -
Achterdocht | 04-08-10 | 16:55
Wie wij zijn? Reaguurders! De meest invloedrijke groep mensen op internet. Wij fukken polls en eisen topics op.
- Edit: zien wie dit het langste volhoudt? -
Handige Harrie | 04-08-10 | 16:58
En de reaguurders hebben overwonnen... Bevestigt wederom mijn opmerking! ;-)
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/08/...
Netjes afgehandeld, en nu zand erover.. (nee, niet over de kots)

Handige Harrie | 04-08-10 | 17:36

Zo, dit is wel erg dicht bij huis. Laat ik maar niet zeggen waarom..

Dsquared² | 04-08-10 | 17:35

Ben toch benieuwd hoeveel het dit soort clubjes oplevert met het factureren namens artiesten, producers, fotografen enz. die zich nooit bij hen hebben aangesloten en die dat geïnde geld dan ook nimmer zullen ontvangen.

Subsidies... en de parasieten.

basweetutwel | 04-08-10 | 17:29

G-unite | 04-08-10 | 17:14
Ietswat un-relaxed, oder.

Rammstein | 04-08-10 | 17:16

zovoklets | 04-08-10 | 17:03

Dat wel , je kunt ook als auteur de Buma/ Stemra links laten liggen en via
een licentie werken zodat het geld direct naar de rechthebbende gaat.

Eurotokkie | 04-08-10 | 17:15

Goed bezig Bert.

G-unite | 04-08-10 | 17:14

*drank en hapjes klaarzetten doet*

Leo* | 04-08-10 | 17:13

Eurotokkie | 04-08-10 | 17:05
De voetbalsterren van 20+ jaar geleden verdienden ook niet wat de knulletjes van tegenwoordig binnenharken.
'Te vroeg gepiekt' lijkt me eerder op zijn plaats.

Jackanders | 04-08-10 | 17:12

Leo* | 04-08-10 | 17:08

Je hoeft het niet te beamen. Ik zit vlakbij, haal het wel even op.

zovoklets | 04-08-10 | 17:11

@Rebrabar | 04-08-10 | 17:07

Telt af, 60..59..

Leo* | 04-08-10 | 17:10

@zovoklets | 04-08-10 | 17:03

*beamt LOI-cursus "Associeren, hoe leer ik dat?" naar filosoof*

Leo* | 04-08-10 | 17:08

BlogM heeft zun SAM 4 gestart, en gaat wat artiesten spekken

blogmaster | 04-08-10 | 17:08

@superappelflap | 04-08-10 | 16:53
Joris is al bij me langs geweest... begrijp alleen niet helemaal waarom, ben eigenlijk vooral gewoon nieuwsgierig. Commentaar over (meestal dreigende) rechtzaken is namelijk vaak hilarisch. Of waren de jorissen voor mij soortgelijke postings?

Tabula Rasa | 04-08-10 | 17:08

als je niet elke seconde van de dag op deze site zit is er geen discussie te volgen, vanwege de weggejoriste berichten
tijd dat er een site los van GS komt waar al die weggejoriste berichten op kunnen komen, het lijkt hier wel Noord-Korea

Rebrabar | 04-08-10 | 17:07

zovoklets | 04-08-10 | 17:03
Dan lopen er hier meer binnen.

ro8in | 04-08-10 | 16:59
Oh, en jouw "we" is de mijne niet, maar dat heb je ondertussen wel door. Hoop ik.

Rammstein | 04-08-10 | 17:06

Jackanders | 04-08-10 | 16:58

Zo goed dat hij er niet rijk van is geworden , in tegenstelling tot die gasten van tegenwoordig .

Eurotokkie | 04-08-10 | 17:05

Achterdocht en edit | 04-08-10 | 16:55

Eisen, dat mag alleen Fleauxe, toch?

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:58
Meh, als om een topic verzoeken over een aan GS gerelateerd onderwerp al eisen en editwaardig is... De tering. Hoe onverwacht is die hele aandacht nou?

Achterdocht | 04-08-10 | 17:04

Leo* | 04-08-10 | 17:01

Jij kunt een auteursrechten clubje beginnen voor mensen die tegen zichzelf lullen.

Haal 50 piek uit je kontzak en stop het in je borstzak.

zovoklets | 04-08-10 | 17:03

ro8in | 04-08-10 | 16:59
Tsja.

Ze moeten nog maar eens goed naar die Southpark-link kijken. Bel anders even met Melattica (sic), vraag eens hoe dat voor die band heeft uitgepakt.

Rammstein | 04-08-10 | 17:03

-weggejorist-

- Edit: serieus, wie zijn jullie dat jullie topics denken te kunnen eisen? Please, make my day! -

Achterdocht | 04-08-10 | 16:55
Jullie? Wie jullie? Wat eisen? Oprechte facepalm van mijn kant.

Achterdocht | 04-08-10 | 17:03

Jackanders | 04-08-10 | 16:58
Als je ziet wat hij ermee verdient heeft dan betaal je graag 0,06 ct per nummer.

kleingrutter | 04-08-10 | 17:02

......... en had bad dream. Vandaar...........

Leo* | 04-08-10 | 17:01

Jackanders | 04-08-10 | 16:58

En die gast van Stars on 45 dan? Was dat niet Jaap EggermondT of zeau...

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 17:00

serieus man wie denken we wel niet dat we zijn?

ro8in | 04-08-10 | 16:59

-weggejorist-

Quacka | 04-08-10 | 16:59

Hoe heeft Ben Liebrand zijn zaakjes eigenlijk geregeld?
Die vent heeft zo'n beetje alle muziek van eind '70 tot nu aan elkaar gemixed.

Jackanders | 04-08-10 | 16:58

Achterdocht en edit | 04-08-10 | 16:55

Eisen, dat mag alleen Fleauxe, toch?

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:58

- Edit: serieus, wie zijn jullie dat jullie topics denken te kunnen eisen? Please, make my day! -
Achterdocht | 04-08-10 | 16:55
Wie wij zijn? Reaguurders! De meest invloedrijke groep mensen op internet. Wij fukken polls en eisen topics op.

- Edit: zien wie dit het langste volhoudt? -

Handige Harrie | 04-08-10 | 16:58

Mensen ik ga multi tasken( 90ér jaren editie) laterzzzzzz

blogmaster | 04-08-10 | 16:58

sambalbaj | 04-08-10 | 16:55

GaaT eens wegwezen jij!!!

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:57

sambalbaj | 04-08-10 | 16:55
Het was leuk je gekend te hebben

Sapperflapp | 04-08-10 | 16:57

sambalbaj | 04-08-10 | 16:55
Sukkeltje. Lees eerst even de comments.

kleingrutter | 04-08-10 | 16:57

sambalbaj | 04-08-10 | 16:55

Je bent pas nummer 3 die de link noemt hoor, de vorige 2 zijn weggejorist.......

3 maal raden wat er met uw plempsel gaat gebeuren ?

Twansel75 | 04-08-10 | 16:57

-weggejorist-

ro8in | 04-08-10 | 16:56

Dat soort rekeningetjes betaal ik op dezelfde dag. Ik wil niet eens denken aan het soort ondermens dat zo zijn hypotheek bij elkaar scharrelt.
Stront moet je doorslikken, niet op kauwen.

*Veegt pluisje van schouder*

zovoklets | 04-08-10 | 16:55

-weggejorist-

- Edit: serieus, wie zijn jullie dat jullie topics denken te kunnen eisen? Please, make my day! -

Achterdocht | 04-08-10 | 16:55

Het jaarverslag van 2008(*pdf) is ook wel een lachertje , zonde van het papier en de uren werk.

blogmaster | 04-08-10 | 16:55

-weggejorist-

sambalbaj | 04-08-10 | 16:55

Waarom staat er in godsnaam een plaatje van het Creative Commons logo bij dit artikel? Dat zijn juist de artiesten die WEL normaal kunnen nadenken over kopieën en remixes.

Stevie-P | 04-08-10 | 16:54

....... en schoot wakker uit z'n middagdutje......

Leo* | 04-08-10 | 16:54

Tabula Rasa | 04-08-10 | 16:52
Ik heb uit voorzorg de link op mijn arm laten tatoeeren voor het nageslacht.

Sapperflapp | 04-08-10 | 16:54

Tabula Rasa | 04-08-10 | 16:52
Cassatie in die zaak lijkt mij zinloos. Hervorming van het auteursrecht en het portretrecht lijkt mij veel zinvoller.

LijstG | 04-08-10 | 16:54

Kreeg vorige week een brief van SENA, uiteraard voorzien van vragenlijst. Heerlijke vragen als: welke geluidsdragers heeft u binnen uw bedrijf? DVD-speler, radio, computer...
- Wel, een computer uiteraard...
- Aha!

Maar goed, ik kon aanvinken dat ik never nooit muziek luister tijdens het werk als zelfstandige, wat ook zo is, het leidt namelijk ontzettend af. Vreemd is het echter allemaal wel. Dus een organisatie vraagt geld voor muziek die wordt gehoord door medewerkers in een bedrijf en die daardoor wellicht een stapje harder gaan lopen en daar moet dan voor worden betaald? Wanneer een fabriekseigenaar kunst aanschaft en in 'zijn fabriek hangt, zal er geen instantie zijn die zegt: aaaah, maar deze schilderijen verhogen de productiviteit, dokken! Bovendien: worden kunstuitingen niet gemaakt om gehoord en gezien te worden?

En-el Hak | 04-08-10 | 16:54

@Tabula Rasa | 04-08-10 | 16:52

nee!
niet doen!
*zucht*

superappelflap | 04-08-10 | 16:53

Laten ze eerst eens die honderden rechthebbende uitbetalen .

Eurotokkie | 04-08-10 | 16:52

-weggejorist-

Tabula Rasa | 04-08-10 | 16:52

Thijs van Leer op elpee, is ook niet verkeerd.

Patrick Zweedsey | 04-08-10 | 16:52

@watkostietostie | 04-08-10 | 16:33

Je blijft nog aardig lang overeind, Joris zal wel even een ommetje aan het maken zijn...

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:51

-weggejorist-

ro8in | 04-08-10 | 16:51

-weggejorist-

Shadow112 | 04-08-10 | 16:49

Veritass | 04-08-10 | 16:45
Aan de vino gezeten?
o.t alle rekeningen in sniperaar gooit*

Shadow112 | 04-08-10 | 16:47

watkostietostie | 04-08-10 | 16:33

*klik*
*op schot wachten doet*

Shadow112 | 04-08-10 | 16:46

@ Haragha | 04-08-10 | 16:41

De ondertitel link waar Brakke Obama | 04-08-10 | 16:13 op doelde, is wel goed tot uitmuntend te noemen, zitten n.m.l. academicie te vertalen daaro.
Maar goed niet iedereen kent goed nederlands lezen

blogmaster | 04-08-10 | 16:46

-weggejorist-

Handige Harrie | 04-08-10 | 16:45

-weggejorist-

Veritass | 04-08-10 | 16:45

@LijstG | 04-08-10 | 16:43
Zucht.

Sliptong | 04-08-10 | 16:44

Joris is tot inkeer gekomen betreffende de door watkostietostie aangehaalde link? Of heeft hij koffiepauze?

Sapperflapp | 04-08-10 | 16:44

-weggejorist-

two ball cane | 04-08-10 | 16:43

Tsjezuz wat veel. Nou ja, na de formatie zijn we er van af. Dan gaat het grote snoeien beginnen. We kunnen niet wachten.

Sliptong | 04-08-10 | 16:41

Nee hoor dan wordt het een grote overheidsorganisatie die in staat is om u echt te beroven. Vrije media is tegenwoordig een links thema, moet je bij rechts niet mee aankomen.

LijstG | 04-08-10 | 16:43

@Leo* | 04-08-10 | 16:40
(zet ulu hoeje op)
Gezien, gelezen, neem het voor lief,fijne dag verder
(zet alu hoedje weer af)

blogmaster | 04-08-10 | 16:42

lieverdeauddanreaud | 04-08-10 | 16:34
Volgens mij moeten ze het daar van hebben. Hebben ze enige opsporingsbevoegdheid? Lijkt me niet.

kleingrutter | 04-08-10 | 16:42

@Brakke Obama | 04-08-10 | 16:13
Dus....
Subtitlesource?
opensubtitles
anders doe ff de google op subtitles.
Ik moet zeggen dan ik liever de normale release download met +10000 seeds dan die van DivXnl met +/-100 seeds. En natuurlijk met een Engelse ondertiteling want Nederlandse ondertiteling is ruk.

Haragha | 04-08-10 | 16:41

Tsjezuz wat veel. Nou ja, na de formatie zijn we er van af. Dan gaat het grote snoeien beginnen. We kunnen niet wachten.

Sliptong | 04-08-10 | 16:41

De waarheid. Jouw waarheid.

Leo* | 04-08-10 | 16:40

@watkostietostie | 04-08-10 | 16:33

*maar weer zwaait*
krijg kramp...

@Leo* | 04-08-10 | 16:36
dank, was bekend....

superappelflap | 04-08-10 | 16:39

@watkostietostie | 04-08-10 | 16:33

Vieze vuile troll!

Jij wil wel heel graag opgerot worden of niet?

overVecht | 04-08-10 | 16:38

@leo da's ouderwets wat jij typt
OFT= Off topic
OT= toch echt on topic

blogmaster | 04-08-10 | 16:38

@Parsons | 04-08-10 | 16:31 Da's in ieder geval wel lekker duidelijk! Ik had geen kwade bedoelingen en vond het (samen met vele anderen) wel nieuws.

Pietje Polm | 04-08-10 | 16:37

watkostietostie | 04-08-10 | 16:33
Iets met perma en ban

lieverdeauddanreaud | 04-08-10 | 16:37

-weggejorist-

Leo* | 04-08-10 | 16:36

Alsteblieft Geert... Zet ze een keer tegen de muur.....
Er is vast wel iemand die een keer de trekker wil overhalen onder het genot van de Sweet, Kayak. Status Quo of ACDC.. Deep Purple enz enz.

magic mike | 04-08-10 | 16:35

@ watkostietostie | 04-08-10 | 16:33

Ja. En DIT kan dus écht niet hè!

Pa Cartwright | 04-08-10 | 16:34

Hebben die auteursrechtenclubjes ook een NSB kliklijn? Ik wil graag een aantal mensen erbij naaien.

lieverdeauddanreaud | 04-08-10 | 16:34

[INFO}Als Inet radiololo station betaal je 0.006 euriecentiem per gedraaid nummer op je servert, en mag je vooral geen R.Shuurdoos draaien, want die wil niet gedraaid worden op Inet station, betaal je extra voor.
zelfde nummer van dezelfde artiest na 3 uur
dezelfde artiest na 2 uur
Nog iemand een verzoekje??

blogmaster | 04-08-10 | 16:34

watkostietostie | 04-08-10 | 16:33
Oh shit. Hit the deck!

Achterdocht | 04-08-10 | 16:33

-weggejorist en opgerot-

watkostietostie | 04-08-10 | 16:33

@Leo* | 04-08-10 | 16:29

tuurlijk, on topic
Vond het wat vreemd hier nu over te beginnen terwijl het vorige topic er over ging.
Verder ga je je gang maar hoor.

superappelflap | 04-08-10 | 16:31

@ superappelflap | 04-08-10 | 16:24

Inderdaad ik ben al weggejorist, omdat ik het over de verloren rechtszaak had. Beetje jammer.
Anyway, auteursrechtenclubjes zorgen er helemaal niet voor dat het geld bij de artiesten komt. Wat ik mij dan afvraag, waarom ageren de zogenaamde artiesten niet tegen dit soort clubjes. Zij worden door deze clubjes ook snoeihard genaaid.

LijstG | 04-08-10 | 16:31

@Pietje Polm | 04-08-10 | 16:23
Je bent gewoon strontvervelend. Dekt dat de lading een beetje?

Parsons | 04-08-10 | 16:31

Parsons | 04-08-10 | 16:27
Zit zelf niet in die kringen, maar lees wel eens wat en geloof u op den hemelsblauwe kijkersch. Voor iemand met enige scherpte en beetje ruggegraat hooguit een irritante zoemtoon die het echte werk wat verstoord, maar hoeveel mensen trappen daar in? Mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat het stinkt.

Achterdocht | 04-08-10 | 16:30

Al die clubjes zoals genoemd in het topic zijn uit frustratie.
Het voordeel is dat wanneer de oorlog uitbreekt, je gemakkelijk de NEO-NSB'ers kan traceren. Die werken namelijk bij zo'n bedrijf of zijn de eigenaar.
Er moet toch iets aan je mentaliteit mankeren als je aan zoiets mee wil doen.

kleingrutter | 04-08-10 | 16:29

@superappelflap | 04-08-10 | 16:27

Enig idee wat /OT betekent?

Leo* | 04-08-10 | 16:29

Parsons | 04-08-10 | 16:27

Het is wachten op de belangenvereniging van zonnestralen.

U heeft ramen op het kantoor ? Mooi ! Mogen wij even van u de zonverbuiksrechten innen ? U gebruikt immers de zon voor commerciële doeleinden en laat dat nou net niet de bedoel zijn.......!

Twansel75 | 04-08-10 | 16:29

Ik heb ook 3 keer zon Sena-factuur ontvangen. Eerste keer opgevat als een spooknota. Gewoon negeren. Ook de herinneringen. In de prullie ermee. In jaar twee ben ik eens gaan bellen. Of een zzp'er dit eigenlijk wel zou moeten betalen. Stond toen niet op hun website... en ze hadden zelf ook geen idee. Ik zou een fax gezonden hebben met een formulier waarin ik aangaf muziek te draaien voor mijn personeel. Toon me die fax. Konden ze niet. Rekening retour gezonden met een briefje erbij met 'val mij niet lastig'. Nooit meer iets van gehoord. Jaar 3 ben ik heel boos geworden aan de telefoon. Rekening weer retour gezonden met in hele grote rode letters een negatieve boodschap erop geprint. Nooit meer iets gehoord. Ben benieuwd naar jaar 4. Totale malloten bij Sena.

Gezellig! | 04-08-10 | 16:29

Ik heb hier nog een linkje maar ik denk dat ie al wel es gepost is..

www..

nee... laat ook maar...

overVecht | 04-08-10 | 16:28

Het gaat hier toch niet over die kansloos verloren rechtzaak, wel? Mooi.

Pa Cartwright | 04-08-10 | 16:28

Ach zolang wij A. Moszko hebben...... en er zijn ergere dingen in de wereld ... toch?

blogmaster | 04-08-10 | 16:27

@Leo* | 04-08-10 | 16:26

heel goed, alleen wel bij het verkeerde topic Leo...

superappelflap | 04-08-10 | 16:27

Pietje Polm | 04-08-10 | 16:25

*doet 'iets met goden verzoeken' mompelen *

Twansel75 | 04-08-10 | 16:27

@Achterdocht | 04-08-10 | 16:23
Je kunt je niet voorstellen hoeveel van dit soort dreigfacturen je als ondernemer in de bus krijgt. Laats ook weer iets onzinnigs over kopieerapparaatbelasting. Omdat je met een copyer ook zaken kunt kopiëren waar auteursrecht op van toepassing is. Het doet dus niet ter zake óf je daadwerkelijk deze zaken kopieert. Je verzint het niet. En nogmaals: ik betaal ze geen cent en wens ze ongezien de tiefus.

Parsons | 04-08-10 | 16:27

-weggejorist-

Leo* | 04-08-10 | 16:26

superappelflap | 04-08-10 | 16:24
Is dat niet juist een reden om er over te beginnen? staat ook wel leuk een hele rij weggejoriste plempsels.
-
-
RECHTZAAK! *duikt ook*

Sapperflapp | 04-08-10 | 16:26

Aaah, joris wil even laten zien wie hier de dienst uit maakt. Het is je gegund hoor!

Pietje Polm | 04-08-10 | 16:25

Is het nou echt zo vreemd dat mensen óp GS over een de uitkomst van een rechtszaak tégen GS gaan babbelen?

Achterdocht | 04-08-10 | 16:25

@ Brakke Obama probeer een .nl achter de search te zetten

blogmaster | 04-08-10 | 16:25

@vlietinho | 04-08-10 | 16:21

Joris is vandaag sneller dan het licht...
Wilde dus zeggen dat iedereen die er over begint weggejorist wordt...
Vraag me af of dit ook was gebeurd bij een gewonnen rechtzaak...

*wegduikt*

superappelflap | 04-08-10 | 16:24

Sena is echt zo'n overbodige club. Na eerste brief laten weten dat ik veelal bij klanten werk en dus geen muziek gebruik. Pas na dezelfde brief drie keer gehad te hebben en toen een boze brief stuurde, waren ze stil. Hopelijk nu voorgoed!

Chicka | 04-08-10 | 16:24

Ahum, geachte heer Brussen, volgens mij is de correcte uitdrukking "Zegge en schrijve..".

Superior Bastard | 04-08-10 | 16:24

En fopfakturen van Peter Vindtcent Schuld dan?

Conan de Rabarber | 04-08-10 | 16:24

Foto Anoniem: Gaan die soms rekeningen sturen voor het bekijken van pronsites?

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:24

@eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:22
En terecht, ik word schijtziek van die huiliehuilie linkjes naar oud nieuws.

- Edit: hear, hear! Anders ik wel! -

Parsons | 04-08-10 | 16:23

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:22

En dat dan bij zo'n tam onderwerp als Sena. Het moet niet gekker worden.......

Twansel75 | 04-08-10 | 16:23

@Parsons | 04-08-10 | 16:20. Was ik nummer 300 die deze link plempte?

Pietje Polm | 04-08-10 | 16:23

Parsons | 04-08-10 | 16:15
En terecht. Soort van beschermingsgeld vragen, omdat je 'anders wel eens tegen een recthszaak aan zou kunnen lopen' zeker? Wat een walgfiguren die zo aan een inkomen moeten komen.

Achterdocht | 04-08-10 | 16:23

Parsons | 04-08-10 | 16:20

Dat had je goed gezien, Joris is zo scherp als een mes vandaag!

- Edit: elk topic op z'n eigen tijd. Lui moeten niet zo janken. -

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:22

- Edit: moeilijk he ontopic blijven? -

vlietinho | 04-08-10 | 16:21

@Pietje Polm | 04-08-10 | 16:17
*uitzwaaien doet*

Parsons | 04-08-10 | 16:20

cc = COC

eerstneukendanpraten | 04-08-10 | 16:19

Ach, als ze het wel geint hadden was het toch aan de strijkstok blijven hangen. Arme artiesten..

Sapperflapp | 04-08-10 | 16:17

-weggejorist-

Pietje Polm | 04-08-10 | 16:17

Hoe kun je een hersenloze club Brein noemen trouwens?

overVecht | 04-08-10 | 16:17

-weggejorist-

Of je worst lust | 04-08-10 | 16:16

auteursrechtenclubnieuws fijn? Nou nee, kan me persoonlijk geen saaier item voorstellen.

lieverdeauddanreaud | 04-08-10 | 16:15

Ik krijgt regelmatig spookfacturen van de genoemde schimmige oplichtersclubjes en ik heb nog nooit één cent betaalt en zal dat ook nooit doen. En in het geval ze gaaf gaan doen vecht ik het uit tot aan de Europese Hof.

En nadat ik deze stelling telefonisch bij de finance afdelingen van de diverse instanties heb medegedeeld hoor je er nooit meer iets van.

Fuck 'm.

Parsons | 04-08-10 | 16:15

- Edit: dat bepalen we zelf wel. Netjes op je beurt wachten. -

LijstG | 04-08-10 | 16:15

Tsja, ook zij moeten eens op de centen gaan letten...

GVDrooper | 04-08-10 | 16:14

Ondertussen dwingt Brein mij films te downloaden zonder ondertitels:
www.divxnl-team.nl/

Brakke Obama | 04-08-10 | 16:13

Toch grijpt mij soms de angst om het hart: wat nu als deze organisaties er wel in slagen om individuen te bereiken. Wat gaat er dan gebeuren?

Ik herinner me nog dat in het Afghanistan van Mullah Omar muziek verboden was. Muziek zal bij ons niet verboden worden, maar de facto onbetaalbaar.

Enfin, mijn muziekcollectie wordt gebackupt met player en al. Daar waar compatibiliteits-issues opduiken, zal worden overgegaan op conversie naar de nieuwe standaard. Die streaming radio-stations en bijvoorbeeld Dumpert en Youtube zijn mij veel te onbetrouwbaar, aangezien deze op de radar van de auteursrechtenorganisaties staan.

Nee dus! | 04-08-10 | 16:12

er schiet me iets te binnen waar de regering op kan bezuiningen

Bierbauch | 04-08-10 | 16:10

-weggejorist-

atoombom | 04-08-10 | 16:08

Wat moet Foto Anoniem met Maywood en Kayak cassettebandjes? Behalve ritueel verbranden op iedere eerste vrijdag van de maand?

Maelstrom | 04-08-10 | 16:08

Ze deden al nix, ze innen nou nix en wij betalen mooi nix.... Vind er nix aan ook; opknoppen die handel, nog meer bloedzuigers, de kakkerlakken van de belastingindustrie. -veel

EtterBuil | 04-08-10 | 16:08

-weggejorist-

De_Sfinx | 04-08-10 | 16:08

Dat we die ook al hadden...

Nee dus! | 04-08-10 | 16:06

Die South Park-aflevering is geweldig.

atoombom | 04-08-10 | 16:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl