
Hallo hallo! Hier spreekt het zojuist opgerichte
Comité voor de Rechtsstaat! Wij zijn een bonte verzameling voornamelijk onbekende hoogleraren, journalisten en voorzitters van enge subsidieclubjes (hoi René Danen) die alles op alles willen zetten de PVV op het laatste moment nog even te dwarsbomen. Let wel! Ons appèl is nadrukkelijk
niet van politieke aard. Wij maken ons slechts oprechte zorgen om het feit dat de PVV wellicht enkele grondwetswijzigingen door wil voeren. En als je grondwetswijzigingen door wil voeren ben je TEGEN de rechtstaat en dan verdien je een comité dat je gaat bestrijden. Wisten jullie trouwens al dat die Geert Wilders zowel de rechtsgelijkheid als de godsdienstvrijheid als de uitingsvrijheid af wil schaffen? Is echt zo hoor, want dat maken wij op uit zijn programma. Maar voor ons is dat verder totaal niet relevant want ons comité is
niet van politieke aard. Wat het dan wel is? Een lachwekkende, extreem slecht getimede stuiptrekking van fatsoenlijk links waar we er hopelijk nog heel veel van gaan krijgen de komende dagen. Gewoon, omdat het misschien wel de laatste keer is. Geheimpje verklappen? Wilders houdt precies drie keer niks over aan dit kabinet.
Reaguursels
Inloggen@Van8er_t_behang Ze zouden 'immigratie' beter 'infiltratie' kunnen noemen! Het is jammer, maar een etnische zuivering van Nederland is noodzakelijk. Dat Wilders dit als enige durft te denken maakt hem de Churchill van onze tijd. Die had Hitler ook als eerste door!
zoow die hebben wel een blik prof-fessionele geschiedverval... historici opengetrokken om die brief te ondertekenen, markant dat GEEN juridische bollebozen onder de ondertekenaars zijn, waarschijnlijk moet ik hieruit concluderen dat er onvoldoende steekhoudende juridische aanknoopingpunten zijn om deze zogenaamde aanval op onze rechtsstaat anders te zien dan een kaassoufdfle vol gebakken spruitjeslucht
@Man_meat
Inderdaad. En er hoeven niet eens nieuwe wetten verzonnen te worden.
Remigratie stimuleren. Geweld is niet nodig. Althans nog niet.
Nog een decennium wegkijken en fraaipraten en het echte geweld is onvermijdelijk.
@Van8er_t_behang Interessant leesvoer. Bij Wikipedia lees ik een citaat van Bruce Bawer over hoe we de islamisering kunnen stoppen: "European officials have a clear route out of this nightmare. They have armies. They have police. They have prisons. They're in a position to deport planeloads of people everyday. They could start rescuing Europe tomorrow." Een bekend geluid!
@Pistache Nootje | 04-08-10 | 21:56
Sow. Dus ze zitten op facebook. Fijn voor ze. Straks is Maarten van Rossum namens het Comité voor de RechtSStaat bij Knevel en Die Ander. Ook fijn voor deze opruiers, angstaanjagers en matennaaiers.
www.facebook.com/group.php?gid=1158861...
Aan de oproepschrijvers en ondertekenaars,
Hoewel uw strijdlustige toon in het oog springt, is het vooral de oppervlakkigheid waarmee u -als zovelen- niet verder komt dan uw afschuw van Wilders tentoon te spreiden, die uw betoog kenmerkt. Dat stemt droevig. Het lijkt door die oppervlakkigheid alsof uw doel helemaal niet verder reikt dan met die tentoonspreiding iets te willen zeggen. En verder niets. Een gevoel van onmetelijke leegheid overspoelt dan de lezer.
Wilders is agressief jegens islam en haar verdedigers en daarmee indirect ook jegens moslims, althans dat is hij in woorden. Uw woede daarover maakt het u kennelijk onmogelijk om objectief en rationeel te onderzoeken wat de oorzaken zijn van die inmiddels grootschalige weerstand in het westen tegen het islamitische gedachtengoed.
Ik zou u graag willen overreden om zich te verzetten tegen uw invaliderende woede en alsnog enige tijd te investeren in dat objectieve onderzoek. Twee vooraanstaande schrijvers en wetenschappers op het gebied van mensenrechten en de relaties tussen de joods-christelijke wereld en de islam, Sam Solomon en E. Al Maqdisi, brachten in 2009 een boek uit met de titel 'Al-Hijra', The Islamic Doctrine of Immigration. Dat boek is een uitstekend beginpunt voor uw onderzoek en ik beveel het dan ook van harte aan.
Als de handhaving van onze rechtsstaat u lief is, twijfel ik er niet aan dat u uw tijd en aandacht zult investeren.
tinyurl.com/3xve3my
Mocht u graag een keuze hebben, dan zijn ook deze boeken uw tijd waard.
tinyurl.com/36vwtcp
tinyurl.com/299zyv4
Wie niet de moeite neemt om te onderzoeken of, hoe en waarom het islamitische gedachtengoed de beginselen van onze rechtsstaat bedreigt, is niet in staat te oordelen over de beweegredenen om onderscheid te maken naar ideologie. Wie zonder inzicht in die beweegredenen op hoogdravende toon het morele gelijk claimt en tegelijkertijd een poging doet zijn vermeende tegenstanders op anti-democratische wijze de mond te snoeren, is ernstig misleid of ronduit te kwader trouw. Als het dan ook nog om een initiatief van iemand gaat die zichzelf historicus noemt en deze oproep als niet van partijpolitieke aard duidt, rest ons slechts een minzame glimlach.
Ik wens u veel inhoud om de leegte op te vullen.
___
Bovenstaande reactie werd tot drie maal toe geweigerd op joop.nl.
mocroflavour | 04-08-10 | 11:37
Je redenering klopt van geen kant, je bent zeker niet zo goed in wiskunde?
"So-long,suckers"
Nou, daar zit ik maar mooi mee dan.
/me kijkt naar de laatste zin
@minimá-armezusvan..
Volgens mij kunnen je meeste voorstellen worden aangenomen zonder de grondwet te wijzigen. Nog een voorstel grondwet wijziging:
- Kiesdrempel van 4 of 5% zodat de one-issue partijen gewieberd worden en het land weer regeerbaar wordt met coalities van 2 of 3 partijen.
@diededieben /Levine
-
Ik broed nooit. Ben geen kip.
-
The 2007 book, Blacklisted by History, the Untold Story of Senator Joe McCarthy by M. Stanton Evans, draws on many sources to demonstrate that Senator McCarthy's original accusations against the Truman Department of State were honest and accurate, as was well known by the Administration and especially by the F.B.I., which had accumulated years of evidence against Communists sympathizers, Party members, and Soviet spies at State. That the Democrats, and even President Truman, were willing to sacrifice the truth just to avoid political embarrassment, in the process creating an anti-anti-Communist mythology, is a disgrace. In the hands of the New Left, that mythology grew into a general political correctness according to which even open Communists (e.g. Angela Davis) could not be identified as Communists without committing the mortal sin of "Red Baiting" or "McCarthyism."
-
www.friesian.com/rand.htm#modern
Hoe kunnen echte vaderlanders GW niet snappen?!! Hij maakt de juiste analyse - de islam bedreigt onze way of life, totaal! Daar zit de grootste bedreiging, niet in de crisis, niet in het klimaat. En dan krijg je zo'n suf stelletje roeptoeterds! Hoe kun je zulke linksche schapen nou helpen, die op de slager(s) stemmen? Sukkels!
WACHT! Jan Dirk Snel die lid is van de EO ? En die het in zijn epistel heeft over het verbieden van het HEILIGE boek de Koran? Sinds wanneer noemt een Christen de Koran een heilig boek? Dat zou toch subiet de Bijbel voor hem moeten zijn?
Oh oh Jan Dirk Snel toch, je baas moest eens weten!
Beste mensen, iedereen heeft het hier maar over de grondwet. Is u niet bekend dat de Nederlandse Grondwet, waar in 1940-1945 nog hard voor gevochten is, op 1 december 2009 definitief ondergeschikt geworden is aan het Verdrag van Lissabon? De gewijzigde naam van de door de Nederlanders afgekeurde Europese Grondwet?
Er valt dus weinig te wijzigen, alles is onderworpen aan de EU. En voor de onwetenden, Wouter Bos van het PvDA heeft deze wijziging er netjes doorheen gedrukt.
Zo ziet hij eruit, de boze blanke man: www.eo.nl/db.images/11456949/Jan-Dirk-...
En hier kun je zijn stem horen: www.eo.nl/programma/ditisdedag/2009-20... (naar beneden PgDn'en).
diededieben | 04-08-10 | 17:03
Moet hij je niet verwennen op een jou meer toevertrouwde plek?
@Waaligator:
Klopt. Broeder Norbertus zal voor altijd een plekje in mijn hart hebben wat dat betreft.
diededieben | 04-08-10 | 17:01
Wat heb jij gesnoven, zeg!
De Russisch-Orthodoxe kerk is een corrumpering van de leer van onze Heiland. Terecht dat die Kameraden daar eens bovenop zijn gaan zitten. Niks geen theosis, gewoon luisteren naar de man in Rome, die zit er niks voor niks. Forza Catholica!
diededieben | 04-08-10 | 16:55
Enfin, zo'n genie als jij heeft dan toch nog iets geleerd.
diededieben | 04-08-10 | 16:53: " overigens hebben die sovjets wel laten zien dat de samenleving maakbaar is. Het vereist alleen veel tanks en strafkampen."
Weer mis. de Russisch-Orthodoxe Kerk had vrijwell geen aanhang meer in 1917. Ze werd bloedig vervolgd gedurende het hele Sovjetreime tot Gorbatsjov. Daarna zaten de kerken ineens vol. Maakbaarheid, hahahahahahahaha.
Nee masturberen heb ik pas echt geleerd via jouw "uit de Judeo-christelijke prediking van Christus voortgekomen Middeleeuwse Kerk". Prachtig wat die paters je als misdienaar kunnen bijbrengen op dat gebied
diededieben | 04-08-10 | 16:51
Knuffelen? Masturberen zal je bedoelen.
@Waaligator: overigens hebben die sovjets wel laten zien dat de samenleving maakbaar is. Het vereist alleen veel tanks en strafkampen
Subsidie zeker? Links schorem!
@Waaligator: die stoornis wordt veroorzaakt door teveel knuffelhormoon. JC van Nazareth had daar ook last van. Wij linksmensen zouden het liefst de hele dag knuffelen.
diededieben | 04-08-10 | 16:47 : "Ik denk dat @Caudillo nu op een machtig stukje repliek zit te broeden. HUAC!"
Hoef jij niet te proberen, genie. Lukt je nooit.
Levine | 04-08-10 | 15:52 : "Lenins beweging kreeg de steun van een groot deel van de bevolking, dat het autocratische tijdperk van de tsaren zat was."
Bij de enige VRIJE verkieizngen onder bolsjewistisch bewind in het begin van 1918 kregen de bolsjewiki een zware nederlaag te verteren. Het toen gekozen parlement heeft van hen nooit mogen zetelen (zie: Solszjenytsin. Goelag Archipel). Lenins "democratisch centralisme", weet je: partijdictatuur en binnen de partij de dictatuur van een bloedrode "elite", waaronder Stalin die dankzij zijn zuiveringen in zijn vaderland Georgië zijn adelbrief verdiende bij Lenin als goede, betrouwbare exremistische revolutionair. Soort zoekt soort, maffia zoekt maffia en moordenaars zoeken moordenaars als geprefereerd gezelschap.
"Je impliceert dus dat Mohammed B. en Samir A...."
Ik impliceer niets. Ik heb de Hofstadgroep niet genoemd in mijn reactie. Dit is weer eens zo'n typisch linkse verdraaiing. Wat een geperverteerde smeerlappen zijn jullie toch. Je moet werkelijk aan een fundamentele karakterstoornis lijden om links te zijn.
De rest van je reactie?
Onnozel.
Ik denk dat @Caudillo nu op een machtig stukje repliek zit te broeden. HUAC!
@koerbagh
Juist! Jantje Sobieski en zijn mannen! Hoe ironisch als wij poolse loodgieters in zouden zetten om die gekke moslims eronder te houden.
Poolse loodgieters trouwens niet verwarren met Italiaanse loodgieters (ook geen lieverdjes: notoire schildpaddenhaters en maar de hele dag paddestoelen kauwen)
@diededieben | 04-08-10 | 16:27
We zetten daar, net als in 1683, een stel Polen voor in.
Wie begint er alvast met de productie van trebuchets voor als de Moslims inderdaad de wereld overnemen dan? (Of is die technologie verouderd sinds hun laatste pogingen)
@caudillo: "Have you no sense of decency, sir, at long last? Have you left no sense of decency?"
@Levine | 04-08-10 | 15:59:
americaspeaksink.com/2009/01/muslim-bi...
www.eutimes.net/2010/05/germany-emigra...
@Levine | 04-08-10 | 16:06
Jij verzint dingen. Of liever: je gelooft de geschiedenis zoals die door de communisten is herschreven. Met feiten heeft dat niks te maken.
1. McCarthy had destijds ook gelijk.
caudillo | 04-08-10 | 16:22
HAHAHA! sorry hierna gestopt met lezen. hou vol hè.
O en bij ziekte van Benedictus mag Hugo Chavez zijn plaats vervangen. Dus als hij Aruba wil hebben van ons, kunnen we maar beter naar hem luisteren
@ Levine
1. McCarthy had destijds ook gelijk. Vandaar dat Ronald Reagan en Ayn Rand WEL wilden getuigen. (Heel Hollywood was in de greep van antikapitalistische types, van die saloncommunisten die wel veel willen verdienen, maar voortdurend links lullen.) Het is de linkse lobby van weleer geheel gelukt om McCarthy te demoniseren (hetgeen niet zo moeilijk was omdat McCarthy zelf een beetje dom was, en ook nog corrupt).
De Russen zijn hier nooit gekomen (vooral door de Amerikaanse atoombommen), maar veel van de waarden van onze cultuur zijn gesloopt door de linkse intelligentsia van de afgelopen halve eeuw met zijn miserabilistische geschiedenis-opvatting.(Lees Dalrymple, nu ook in vertaling!)
2. Het gaat niet om de joviale bakker van Turkse origine. Natúúúrlijk zit die niet de broeden op jihadistische plannen (Dat is een pechtoldiaanse karikatuur.)
Er waren ook nette communisten (de vader van de jongens Van het Reve, Henriette Roland Holst), er waren ook vele fatsoenlijke Duitsers. Maar het communisme als ideologie, het nazisme als ideologie (die allebei pretendeerden alleenzaligmakend te zijn) waren wel degelijk zeer gevaarlijk. Vooral omdat er landen waren waar hun aanhangers het voor het zeggen hadden. En zo is het Mohammedanisme dat ook. En al die aardige, gematigde moslims doen daar niets aan af. En bij een oorlog zullen zij niet strijden tegen hun geloofsgenoten.
(Fait divers: Ahmedinejad heeft net geweigerd om die te stenigen vrouw naar Brazilë te laten gaan, waar Lula haar asyl had geboden.)
3. Maar ik vrees dat ge gecharmeerd zijt van wat Fortuyn zo treffend de "Linkse Kerk" noemde. Dan zijt ge doof voor argumenten en feiten die niet stroken met Uw Weltanschauung.
egalitair-liberale wortels, Judeo-Christelijke wortels, mohammedaans wortels; Nederland is wel een feestboom met zoveel soorten wortels. Maar laten we niet vergeten: uiteindelijk kan er maar een vertegenwoordiger van God op aarde zijn, en dat is Benedictus XI. Zolang we nog geen Katholieke Volksstaat zijn, winnen we nooit een WK, laten we onszelf niet voor de gek houden. Is het soms toeval dat Zuid-Amerika zo katholiek is? Dacht het niet vriendjes
Aha. Mijn vraag van 10:58 is door niemand beantwoord, zie ik.
Het is ook een moeilijke vraag. Voor de liefhebberts: Wat is er *heilig* aan dat kudtboek dat koran heet?
Doe je best, Jan Dirk Mohammed Snel, en kom met het antwoord op de proppen!
*allah is klein, klein, klein neuriet*
Muhahaha! De Azijnbode denkt dat Jan Dirk Snel en de zijnen *prominenten* zijn. In werkelijkheid is het een stelletje onrendabele, momomane en politiek corrupte subsidievreters. En dom zijn ze ook nog, trouwens, schiet me opeens te binnen, ter elfde ure maar nog net op tijd om dat hier neer te plempselen.
*http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1406270.ece/Prominenten_doen_oproep_om_afstand_van_PVV_te_nemen*. Muhahaha!
www.volkskrant.nl/binnenland/article14...
koerbagh ® | 04-08-10 | 15:57
Sorry maar je verzint zelf dingen. Dat vertraagt en vertroebelt de discussie.
De provisionele regering aan wie de Tsaar inderdaad zijn macht had overgegeven, had alleen de steun van de midden- en upper klasse (in die tijd een klein deel van de gehele bevolking). De massa vond dat de provisionele regering geen reet deed aan de oorlogsproblemen en aan de dramatische economie. Lenin en zijn Bolsjewieken beloofden die problemen op te lossen en kregen gigantische steun van de massa. Daarom kon de uiteindelijke socialistische revolutie slagen in een huge land als Rusland.
Maar we dwalen nogal af.
@caudillo
Verlichting is geen herijking oude moraal. Het is het uit het raam flikkeren van de sprookjesboeken en gaan nadenken over je zelf en je omgeving op een intelligente en onbevangen manier.
koerbagh ® | 04-08-10 | 15:52
Die alarmistische sommetjes zijn allaaang en herhaaldelijk door echte demografen gedebunked. Tamelijk gênant dat je daar nog mee aankomt. Nederland zal zelfs over 100 jaar nog niet in de buurt komen van 50% moslims. Ik ga het niet voor je opzoeken, dat doe je maar lekker zelf.
@Levine | 04-08-10 | 15:52
Weet je überhaupt wel wat bolshewiki betekent? Het is het tegendeel van menshewiki. Menshewiki betekent meerderheid. Wat is dus bolshewiki? Juist.
Lenin had helemaal geen steun van de meerderheid van de bevolking maar pleegde met een stelletje tuig en dronken maraniers een staatsgreep tegen de eerste democratische regering van Kerenski. De rol van de Tsaar was al uitgespeeld en hij had zijn formele macht al overgegeven aan de Doema. Dat was Lenin niet radicaal genoeg.
@Levine | 04-08-10 | 14:54
Het is de demografie. Simpel zat. Een land met 50% moslims is een islamitisch land. Hoe lang zal dat duren denk je als islamieten een geboortencijfer 2,8 hebben en autochtone Nederlanders 1,6? Zelfs zonder immigratie hebben we het dan over 3 a 4 generaties. Een meerderheid van de moslims is voor de Sharia, die toevallig geldt voor gelovigen en ongelovigen. Nou, maak je borst maar nat.
Het maakt dan geen reet uit of ze wat in de melk te brokkelen hebben (en dat hebben ze wel, een groot deel van het electoraat van de PvdA bestaat uit aanhangers van de maansekte).
Waaligator | 04-08-10 | 15:45
Lenins beweging kreeg de steun van een groot deel van de bevolking, dat het autocratische tijdperk van de tsaren zat was.
Je impliceert dus dat Mohammed B. en Samir A. een groot deel van de Nederlandse bevolking achter zich kunnen krijgen om de liberale instituties omver te werpen (die twee bengels lachen zich overigens nu ziek in de gevangenis, omdat Wilders de klus voor ze wil opknappen). Ik zie het niet zo snel gebeuren. Maar ik ben dan ook geen bangerik die denkt dat de joviale Turkse bakker om de hoek 's nachts stiekem op jihadplannetjes zit te broeden.
@BSE rundfunk | 04-08-10 | 15:31
Er is geen wet in Nederland die zegt dat je de grondwet moet heiligen en moet vinden dat het een perfect document is dat niet veranderd zou mogen worden. Je mag in dit land vinden dat de grondwet veranderd moet worden en daar een politieke beweging voor oprichten om dat te bewerkstelligen.
Levine | 04-08-10 | 14:54
Je hele betoog over de onsamenhangendheid enzovoort van de islam heb ik al eens gelezen in een geschiedenisboek - helaas herinner ik mij niet meer hetwelke - maar daar ging het over de opvattingen die heersten in de tsaristische kring onder Nicolaas II over de onsamenhangendheid enzovoort van alle soorten socialisten die Rusland rijk was. Tenslotte haalde Lenin het met zijn boljsewiki, toch? Een kleine groep van beroepsrevolutionairen, goed gedisciplineerd, goed georganiseerd en met een keiharde doctrine die terreur aanprees als boodzakelijk voor het bereiken van het gestelde doel.
Kijk liever in islamitische kring of er dergelijke groeperingen actief zijn, of groepen die een dergelijke potentie in zich dragen,.
www.xs4all.nl/~afa/comite/boek2/hfstuk...
www.microconflict.eu/publications/PWP6...
Al-Jama'a al-Islamia, of de Egyptische Islamitische Jihad,
Arabisch-Europese Liga
Groupe Islamique Armé (GIA
Hizb al-Tahrir
Milli Görüs
Teblig movement (Islami Cemiyet ve Cemaatlar Birligi)
@BSE rundfunk | 04-08-10 | 15:31
De Partij voor de Dieren en de SGP hebben ook ongrondwettelijke ideeën. Nou en?
Als er een 2/3e meerderheid voor is, dan wordt de grondwet gewoon veranderd, het is geen heilig onveranderlijk evangelie zoals de koran.
Hoezo voor de rechtstaat?
Rene Damen is van nederland Bekend kleur waar leden van de internationale socialisten in zitten.
Dat zijn de lui die de moord op Fortuyn min of meer toejuichte in hun reactie op televisie.
Dit zijn scrupuloze lui die als ze uiteindelijk hun zin niet krijgen voor niemand en niet terug deinzen.
Hoezo voor de rechtstaat?
Ja GS, het is nooit leuk om te horen dat de grillmeister met de witte kuif ongrondwettelijke ideeën heeft.
Inderdaad, de rechtsstaat zou in gevaar komen als deze ideeën gedoogsteun zouden krijgen. Immers, waar houdt het gedogen van ongrondwettelijkheid dan op?
Nou, nergens omdat elke verandering in politiek optreden, en daaraan gekoppeld het invoeren van wetswijzigingen, als bratwursten een voor een op de barbecue gelegd kunnen worden.
Klaarstomen en gaarstomen, klaar.
Maar we begrijpen het wel: rechts Nederland kan alleen zijn zin krijgen als de grondwet gewijzigd wordt.
En dat de rechtsstaat en daarmee ook heel NL hierdoor in elkaar ploft, tsja dat moet dan maar; ideologie über Alles zullen we maar zeggen.
Saillant detail daarbij is dat er vanuit deze hoek nogal veel gesproken wordt over landverraad, maar vanwege de vanzelfsprekende juistheid van deze rechtse kerk vergeet men even waar men zelf mee bezig is.
Alsof de huidige grondwet een onveranderlijk evangelie is. Dat is het niet, met 2/3e meerderheid in de kamer kan het gewoon worden veranderd en elke partij mag vinden dat de grondwet op wat voor manier dan ook veranderd moet worden.
Zal dit comité de Partij voor de Dieren ook keihard aanpakken? Die club wil de grondwet namelijk ook veranderen.
"Die Bijbelvereerders met hun oudtestamentische verboden en geboden hangen een verouderde versie van onze moraal aan. De meesten van ons doen dat niet."
caudillo | 04-08-10 | 14:35
Het nieuwe testament is inderdaad iets minder walgelijk en agressief dan het oude. Maar het NT heeft het OT niet nietig verklaard. Dat 'geldt' gewoon nog steeds als christelijk gedachtegoed. Verder is ook het NT vergeleken met liberale waarden intolerant en onderdrukkend. Het wordt dan ook niet aangehangen door wie liberale vrijheid en gelijkheid serieus nemen.
"Maar iedere socialist die beweert dat "de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen", draagt ook de Judaeo-Christelijke moraal uit (in zijn huidige, gemoderniseerde versie)."
Het is inderdaad verdedigbaar dat de moderne egalitair-liberale waarden van herverdeling en solidariteit vallen te traceren tot de bijbelse 'naastenliefde'. Maar die overlap tussen egalitair-liberalisme en bijbelse moraal is maar zeer beperkt en zéker niet één op één. Opzouten dus met die "Judeo-Christelijke" "cultuur".
Het is en blijft onbegrijpelijk en onverdedigbaar dat een partij die zegt de individuele vrijheid zegt te willen bevorderen, van staatswege een religieuze "cultuur" aan de burgers wil opleggen. Dat is krom, krommer, kromst, en valt niet recht te lullen.
"Het zou best kunnen zijn dat een Christelijke theocratie nu heel erg repressief zou uitpakken, maar die heerst nergens en dreigt ook niet te gaan heersen. Helaas is dat met het Mohammedanisme wel anders."
Drogreden. Omdat Mohammedanisme erger is, moeten we van staatswege opdringen van de christelijke "cultuur" (wat de PVV wil) dus niet erg vinden.
Bovendien: Dat Mohammedanisme 'dreigt' te gaan heersen is volstrekt ongeloofwaardig. Die hele angst voor zogenaamde 'islamisering' is een paranoïde waan van bange burgermannetjes. Alsof een bevolkingsgroep met nul economische, sociale, culturele of politieke macht, nul eenheid, nul samenwerkingsvermogen, afgezien van marginale idioten nul intentie om 'sharia' in te voeren, alsof die ook maar iets in de melk van deze samenleving hebben te brokkelen. Als je dat gelooft, ben je geen haar beter dan de sukkels die zich in de jaren '50 door McCarthy lieten opjutten met z'n paranoia-propaganda over het 'rode gevaar'.
caudillo | 04-08-10 | 14:35
Bravo. Ook voor je vorige postings.
@Levine | 04-08-10 | 13:14
De Verlichting is een soort vernieuwing van de moraal van daarvoor. Zoals het Christelijke Nieuwe Testament een soort vernieuwing was van het Joodse Oude Testament.
-
Die Bijbelvereerders met hun oudtestamentische verboden en geboden hangen een verouderde versie van onze moraal aan. De meesten van ons doen dat niet.
U niet en ik ook niet. Maar iedere socialist die beweert dat "de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen", draagt ook de Judaeo-Christelijke moraal uit (in zijn huidige, gemoderniseerde versie). Een oude Griek, Pers of Romein, zou deze uitspraak volslagen gelul hebben gevonden.
-
Probleem met de Islam (trouwens ook geïnspireerd door de Boeken der Joden en Christenen) is, dat die zo'n modernisering niet heeft doorgemaakt.
Natuurlijk zijn er wel gematigde moslims, maar er is geen gematigde Islam.
Zo zijn er heel veel katholieken die het met condoom doen, hoewel de officiële Kerk dat nog steeds verbiedt. Evenzo zijn er Marokkanen die bier drinken.
-
Maar hoe verouderd sommige opvattingen van de Paus en de SGP ook mogen zijn, het valt in het niet bij de verouderdheid van de Mohammedaanse ideologie. (Het zou best kunnen zijn dat een Christelijke theocratie nu heel erg repressief zou uitpakken, maar die heerst nergens en dreigt ook niet te gaan heersen. Helaas is dat met het Mohammedanisme wel anders.)
diededieben | 04-08-10 | 13:51 Sorry, mijn geschiedenis onderwijs is beperkt gebleven tot het lezen van 'Van nul tot Nu'
Je vergist je. De titel was: "Van nul tot nul."
Speciaal geschreven voor analfabete Tokkies die men destijds "proletariërs" noemde.
Copyright bij Karl Marx.
Dit zijn de moderne Dorpsgekken van Amsterdam !
Sorry, mijn geschiedenis onderwijs is beperkt gebleven tot het lezen van 'Van nul tot Nu', delen I, II, III en IV.
Verder is het serieus het onderzoeken waard of er een markt is in Nederland voor moslim-knuffels. Ik zou best 39,95 betalen voor een Knopf-im-Ohr, met hoofddoek, limited edition
Sliptong | 04-08-10 | 10:47
Je zegt dat de islam de tijd als bondgenoot heeft wanneer zij algehele overheersing willen. Hierover heeft Mark Steyn een boek geschreven "America alone". Hierin beschrijft hij de opkomst van de islam vanuit een demografisch oogpunt. (ik zal sommige reaguurders even een google-actie besparen, demografie is de wetenschap die de omvang, struktuur en spreiding van de bevolking bestudeert). Hij beschrijft hierin dat in een aantal decennia de moslimbevolking in Europa een meerderheid zal gaan krijgen, en onderbouwt dit met cijfers. Hij concludeert ook dat deze ontwikkeling zoals die nu is ontstaan bijna niet meer te stoppen is. Op dit moment krijgen westerse gezinnen te weinig kinderen om de bevolking op peil te houden, bij de hier wonende moslims worden veel meer kinderen geboren, zodat in de westerse landen de verhouding tussen niet-moslims en moslims binnen een paar generaties sterk zal zijn veranderd in het voordeel van de moslims.
Ook besteedt hij aandacht aan het feit dat Saoudi-Arabie vele miljarden verdient aan de verkoop van olie, waarvan nauwelijks iets wordt geinvesteerd in dat land zelf. Wel wordt vanuit Saoudi-Arabie miljarden geinvesteerd in de bouw van moskeen, subsidies aan radicale groeperingen enzovoorts die de islam in diverse westerse landen verspreiden. Dat houdt dus in dat wij allemaal iedere keer als we onze auto voltanken mee betalen aan allerlei projecten die bedoeld zijn om de islamitische overheersing te bewerkstelligen. Dit hele verhaal wordt behoorlijk goed beargumenteerd, dus als je dat gelezen hebt word je toch wel een beetje zenuwachtig...
Levine | 04-08-10 | 13:34
Algemene Geschiedenis der Nederlanden, (Haarlem, 1982, 13 dln,) delen I, II, III.
Gegroet.
diededieben | 04-08-10 | 13:27
Niet wegduiken, shariavriendje. Je moslimsknuffels in Afghanistan weten maar al te goed wat hun plicht is volgens de Allah die wij moeten respecteren volgens de voor hen "nuttige idioten" van jouw slag.
@Kerrie Kasparov, Er worden in afrikaanse landen evangelische tours gehouden met hakbijlen en bijbles in de hand. Is dat cultuur of religie?
Zonder de uit de Judeo-christelijke prediking van Christus voortgekomen Middeleeuwse Kerk had jij nu niet eens kunnen schrijven.
Waaligator | 04-08-10 | 13:24
De Middeleeuwse katholieke kerk heeft eeuwenlang bewust tegengehouden dat het gepeupel werd gealfabetiseerd, a-historisch type dat je d'r bent.
Dat de Bijbel, en dan vooral het judeo-christelijke Oude Testament een handleiding genocide, homofobie, slavernijlegitering, seksisme en incest is, is een feit.
@Polletje Piekhaar | 04-08-10 | 13:03
Helemaal mee eens Pol.
Had het zelf niet beter kunnen zeggen.
@Waaligator
Ik mag de dag graag beginnen met het afsnijden van een neus of een oor. Liefst bij pandabeertjes. Daar heb ik geen Sharia voor nodig. Lijkt me trouwens ook reuze duur, zo'n hele Sharia invoeren.
diededieben | 04-08-10 | 13:19
Zonder de uit de Judeo-christelijke prediking van Christus voortgekomen Middeleeuwse Kerk had jij nu niet eens kunnen schrijven.
Lezen kun je hoegenaamd niet. Dat blijkt wel uit je anti-historische onzin.
Is ook niet nodig voor een linkse subsidiespons of uitkeringsslurper.
@caudillo
Hoewel ik je wel moet nageven dat Madonna aan Kabbala doet. 'Like a Virgin' + Zohar = 100% judeo-christelijk lijkt me
@caudillo
O ja? Die Bijbelse joden van jou waren anders professionele potenrammers hoor. Betwijfel of alle reaguurders de 'handleiding Doodmaken' die Exodus/Leviticus feitelijk is zo onderschrijven. Daar is nog een mooie West Wing monoloog van Bartlett aan gewijd.
Of kwets ik nu de reaguurders die hun dochter graag als slavin willen verkopen? (Ik bedoel, dan wil ik best een beginselmanifest schrijven dat oproept tot onderzoek van mogelijke legaliseren van dochters verkopen, danwel het gedogen daarvan onder bijzondere omstandigheden blablabla)
Tijd voor al die Judeo-fundamentalisten om eens de Bijbel te lezen. Ora et Labora!
diededieben | 04-08-10 | 13:11
Die "morele verontwaardiging" van je stinkt als een rottende ui. Ventileer die maar als er een of andere sharia-maniak oren en neus afsnijdt van zijn weggelopen echtgenote.
Overigens is heel Links een rottende ui. Hoezeer je hem ook afpelt, hij blijft rottend stinken naar dhimmitude.
... was even naar de Blokker.... nog iets gemist?
De Judeao-Christelijke moraal is in principe die van de Bijbel. En ook de a- en antitheïsten van nu (reaguurders en zo) delen die moraal, al beseffen ze het niet altijd.
caudillo | 04-08-10 | 13:05
Spreek aub voor jezelf. Verbod op seks buiten het huwelijk, verbod op homoseksualiteit, monogamie, het vooruitzicht van de eeuwige verdoemenis voor niet-christenen, verplichte zondagsrust, censuur (Gij zult de naam des Heres niet ijdel gebruiken), etc., etc. -- het is een moraal die ik volstrekt niet deel. En dat besef ik zeer.
De staat heeft zich er niet mee te bemoeien welke "cultuur" wij burgers al dan willen delen. Jammer dat de partij van de VRIJHEID daar zo tegen is.
mocroflavour | 04-08-10 | 11:43: "Overigens is de sharia de oplossing voor de PVV op het gebied van criminaliteit. Saudi Arabie heeft de laagste criminaliteitscijfers."
Lees ik hier dat je een afkeer hebt van onze misdaadcijfers? Waarom vertrek je dan niet meteen naar je shariaparadijs, Saoudi-Arabië met zijn aperte Apartheid: ontoegankelijkheid van Mekka en Medina voor niet-moslims?
Ik roep alle linksmensen op om onze Morele Verontwaardiging te bundelen in één regenboogkleurige straal en die via onnavolgbaar systeem van Kritische Beschouwingen direct op PVV-fractie te richten, klokslag drie uur vanmiddag.
Resultaat: alle fractieleden naar Gene Zijde gestraald danwel gemorphed in 24 onweerstaanbaar schattige baby zeehondjes.
Links is fascisme
@diededieben | 04-08-10 | 12:35
Joods-Christelijk slaat helemaal niet op de Joden van nu en gisteren. Slaat op de Joden van lang geleden (die van het Oude Testament, waar ook de Tien Geboden in staan); Christenen komen uit Joden voort. De Judeao-Christelijke moraal is in principe die van de Bijbel. En ook de a- en antitheïsten van nu (reaguurders en zo) delen die moraal, al beseffen ze het niet altijd.
-
Ik betwijfel of die knettergekke minister waar Wilders over viel omdat ze zei dat we straks een Joods-christelijk-islamitische moraal zouden gaan hebben, dat eigenlijk wel wist. Omdat het geschiedenisonderwijs zo'n beetje is opgeheven, denken steeds meer mensen dat met Joods-Christelijk bedoeld wordt: van de Joden en de Christenen in de Nederlandsche geschiedenis. Niet waar.
-
Nederland was moeras in de tijd van Koning Salomo.
Maar owee als je een anti-Islam comite opricht...
"hoogleraren, journalisten en voorzitters van enge subsidieclubjes"
Dus lui die ver van enige vorm van multikul vandaan wonen. Als je toch elke dag de 'vruchten' van deze multikul moet plukken, dan ben je snel genezen. Maar ja, die lui plukken het geld van de soebsidieboom dus dat is de echte reden dat ze tegen Wilders zijn en daarvoor tegen Fortuyn. Als morgen of de sharia werd ingevoerd of dit land een communistische dicatuur werd en daarmee onze grondwet volledig door de plee werd gespoeld, dan zouden deze bozos geen woord erover reppen zolang ze maar hun leuke baantjes houden.
Dit zijn de mensen die de krokodil voeren hopende dat deze hen als laatste zal eten.
Copywriter 04-08-10 12:22
Ik heb dit comment gelezen. Als dit de Rene Danen is die o.a. achter het proces tegen de heer Wilders zit, dan lijkt mij een actie van Justitie wegens Haatzaaien en Doodsbedreiging op zijn plaats.
Dit lijkt op de Endloesung. De kleur die Danen bekent is niet bruin maar zwart. Het zwart van de SS, van Maidanek en Sobibor.
Ok, en stel het lukt om de grondwet te wijzigen, met 2x een 2/3 meerderheid in beide parlementen met verkiezingen daartussen, wat is dan het probleem? Zoiets heet democratie! Linkse mensen houden daar niet zo van lijkt het...
Deze bezorgde intellectuelen zijn eigenlijk een soort neo-fascisten die vinden dat hun eigen gedachtegoed boven alles staat, droevig.
Gezien de vergrijzing eis ik een Comité voor de Recht Staat, een Viagracomité dus. Wij eisen respect voor de recht staander. Geen slap gelul meer dus, geen links of religieus geknakte hangertjes meer, geen obligate Gelijkheid in maatschappelijke en andere impotenties. Nee, echte, vaderlandse VOC-rechtop staandertjes. Recht door zee klievend door de baren van het vrouwelijke orgasme.
Of - als men daar trek in heeft - door de nauwe zeegaten van de bruinwerkers.
Viagristen aller landen, verenigt u!
Mossad.il | 04-08-10 | 12:22
Ja raar heh?
klaat=klaar .. :)
het grote uithuilen gaat zo beginnen .. beetje vroeg voor een drankje maar ik zit er klaat veur..
Bokito ergo sum | 04-08-10 | 12:51
Waarna minstens 1 van de ondertekenaars met de volgende woorden reageert: "Het is niet goed te praten wat er is gebeurd, maar ......"
Kon het niet laten, dus net ook even een reactie achtergelaten op dat prachtblog.
Begonnen met het steken van wat lovende veren in de linkse poepert betreffende hun fantastische initiatief.
Tot slot gratis en voor niets een (welgemeende) suggestie om nog veel meer steunbetuigingen te generen door het epistel te vertalen in het Arabisch.
En dat te mailen naar de machthebbers in Iran en Saoedi-Arabië, de Taliban in Pakistan en Afghanistan, de Janjaweed in Sudan, Hezbollah en Hamas.
Want je kunt per slot van rekening nooit genoeg sympathisanten hebben voor dit nobele streven.
Mijn reactie werd geplaatst. En was na 10 minuten al weer verdwenen.
Het gejank van in deaudsneaud verkerende Jeauleaus, azijnbeaudelezerTs, Diederik Samsom, D66er Pechvögel, de zakkenvüllerTs van de PO, garisten als Doekle en fosiel Aantjes incl. klappergebit, het addergebroed René Danen, en nu weer van dat nietsbetekende wereldvreemde cluppie dat zich verenigd heeft in het Commité voor de Rechtstaat, is zeau beschamend dat het op de lachspieren begint te werken.
Als slagroom op de taert volgt nog een debat tussen die partijen die zo arrogant waren om te denken dat een kabinet over rechts nooit tot stand zou kunnen komen.
De Reinaerts de vossen van de VVD, PVV en het CDA zullen daarbij niet aanwezig zijn, en zullen vanaf hunne crapeaus glimlachend het schouwspel "Het Waere Gezicht Der VerliezerTs" gaedeslaen.
Ik gaat kijken!
Hölzenbein | 04-08-10 | 12:40 jaja en nu in je mand braaf keffertje.
En-el Hak | 04-08-10 | 11:50 Ja, het blijft nu nog bij krijsen en krabben, maar zodra het echt begint door te dringen dat hun behaaglijke Idylle niet meer vanzelfsprekend denk ik dat ze tot heel wat in staat zijn.
@ Maen | 04-08-10 | 12:43
-
sterke pakkende slogan in dat artikel :
-
' De Statenverkiezingen moeten gemaakt worden tot het referendum, dat nooit gehouden werd. Voor de PVV, tegen de EU. '
Inderdaad een laatste stuiptrekking, achterhoedegevecht uit de categorie "de honden blaffen, de karavaan trekt verder".
Het mooie van Lubbers z'n voorstel was om alle onderwerpen rond immigratie en integratie in drieën te delen: (1) waarover partijen het eens zijn, die zich dus lenen voor in het regeerakkoord; (2) die niet stroken met grondwet, verdragen of rechtsbeginselen en dus niet in het regeerakkoord; (3) vrije kwesties, waar het kabinet tzt maar een oplossing en meerderheid voor moet gaan zoeken.
Het clubje voor de rechtsstaat heeft dus slecht gelezen, zie het onder (2) gestelde waarmee die hele rechtsstaatkwestie wordt kaltgestellt. Veel van wat Wilders zegt, valt onder de noemer "when in Rome, do as the Romans do" - een oeroud gezegde waar helemaal geen moraal of populisme uit blijkt, maar gewoon een praktisch gedragsvoorschrift om je verblijf in een ander land succesvol te maken. En waar de islam niet alleen het (infantiele) geloof in een fantasiefiguurtje behelst, maar ook uitspraken doet en opvattingen heeft over de betrekkingen tussen mensen, groepen en de inrichting vd samenleving, is het dus óók een ideologie én een cultuur. En die cultuur kan makkelijk resulteren in achterstelling van vrouwen, straatcriminaliteit (www.binnenlandsbestuur.nl/%E2%80%98isl... ), onderwijsachterstanden (extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho... ), uitkeringsafhankelijkheid (www.nieuwreligieuspeil.net/node/3860 ) et cetera. Wat Wilders onsterfelijk maakt, is dus dat hij het taboe van de godsdienstkritiek heeft doorbroken en een met die godsdienst verbonden cultus kritiseert, die op allerlei terreinen de integratie belemmert. Het effect van het pleidooi van zijn tegenstanders is dus het handhaven van segregatie en achterstelling. Maar misschien is het teveel van ze gevraagd om dat te snappen, en hun linkse borrelpraat eens kritisch tegen het licht te houden. Want onder je academische babyboomervriendjes kom je natuurlijk makkelijker weg met wat obligaat geklets over de rechtsstaat en dat je Turkse poetsvrouw "zo'n mooie cultuur" heeft.
Mooi dat we nou eens van die lui afkomen.
@Ivoren Toren | 04-08-10 | 12:28
Zet de peper en zout maar vast klaar!!!
jandirksnel.web-log.nl/jandirksnel/201... (4 aug. 10:35)
Leer me dit soort types kennen. Slechts in 1 ding geinteresseerd: het morele gelijk aan hun kant hebben zodat ze 's avonds met goed gemoed aan de borreltafel kunnen aanschuiven om samen met gelijkgestemden hun eeuwige selectieve verontwaardiging en WOII- syndroom te delen.
De grap is dat deze zelfbenoemde elite nog steeds niet doorheeft dat iedereen met een beetje boerenverstand dwars door ze heen kijkt en ze in hun gezicht uitlacht. Lege hulzen, praatjesmakers, meer zijn het niet.
mijn eerdere vraag werd grondig weggejorist (zou EHB meewerken aan die site?) dus nu een tweede geplaatst kijken hoelang die blijft staan:
Oke ik probeer het nog een keer, wat vind dit naar MIJN mening links gekleurde clubje hoogleraren dan van de voorgestelde grondwetswijzigingen?
www.artikel7.nu/?p=24791
Ja ook links heeft gevaarlijke plannetjes met onze grondwet!
Ik maak me trouwens net als andere reaguurders hier me meer druk dat er zoveel hoogleraren te lui zijn om ergens over na te denken voordat ze hun handtekening bij die van Rene Danen voegen, en dat moet de jeugd opleiden god of allah behoede ons.
Een artikel dat veel spijkers op heel veel koppen slaat. Ook gemaakt door ene Snel.
( ik denk niet dezelfde!)
"Van gastarbeiders tot het multiculturele drama: integratie als hardnekkig beleidsprobleem".
www.peterscholten.eu/Van%20gastarbeide...
René Daanen staat er ook weer tussen met zijn kleurpotlodenbrigade!
Bokito ergo sum | 04-08-10 | 12:38
Gaat niet persee om WW2 maar komt er wel in voor dat moet ik toegeven. Nootjes lust ik niet, jij een banaantje?
@ diededieben | 04-08-10 | 12:35
Voor de Tweede Wereldoorlog waren we een christelijke samenleving. Na 1945 werd het plotseling politiek correct om te spreken van een "Joods-christelijke samenleving". Dit om de schijn van anti-semitisme te vermijden. Daar heeft Wilders verder niks mee te maken. Maar je hebt wel gelijk dat het jodendom natuurlijk helemaal niet echt in onze cultuur zit. Hooguit mischien in het bankweze. Verder is het er met de haren bijgesleept.
Hölzenbein | 04-08-10 | 12:06 Kijk anders even wat je schrijft, of gaat het een beetje vanzelf gelijk een reflex 'Maar Aantjes (CDA), de SS en de PVV schijnt prima bij elkaar te passen vandaag de dag. Dat dan weer wel'. nootje erbij.
Het Jodendom en Christendom zijn verweven in onze samenleving
gozahtje | 04-08-10 | 11:07
@gozahtje: Kan iemand me dan toch eens uitleggen hoe het Jodendom in onze cultuur verweven zit? Wel eens bij een bar mitzvah geweest? Chanoeka gevierd?
Of blijkt die verweving uit het feit dat Jack van Gelder chef voetbalcommentaar is?
Als de Islam een fascistische ideologie is, maakt het toch niet uit of nederland wel of niet joods/christelijk/heaumeauxsexueel is? Dan moet die ideologie toch sowieso bestreden worden, al waren we zelf Rastafari aanhangers?
Nee, dat hele gezeik over onze joodse wortels heeft veel meer te maken met Wilders' verliefdheid op Israel. En het kan de beste overkomen hoor, verliefd worden op Israel. Als Israel een vrouw was, was ze jong, strak en had ze, niet te vergeten, zeer fraaie bezette gebieden. #kudtgrapjes
@ copywriter | 04-08-10 | 12:22
Als dat echt van René Danen is dan eet ik mijn snor op.
Het begint een beetje walgelijk te worden. Wat iedereen ervoor doet om die Weird Guilders tegen te werken.
Wel grappig hoe Rene Damen op dat blogje het volgende durft te roepen:
" Daarom willen wij alle PVV stemmers uitsluiten, het zijn nazi's en facisten en eigenlijk zouden wij, als fatsoenlijke linksen, al die rechtse nazi's moeten doodmaken en afslachten ".
Zou Damen soms sluik haar hebben en een dun snorretje?
Grappig maar tegelijkertijd ook griezelig.
Dat zoveel hoog opgeleide mensen er dit soort kleffe denkbeelden op na houden en durven te ondertekenen zegt toch wel iets over het nivo van ons hoger onderwijs.
@Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
Ik ben onder de indruk van uw bijdrage. Chapeau!
Niettemin zou ik graag een kleine nuancering aanbrengen, namelijk waar het gaat om de godsdienstvrijheid. Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet het belangrijkste probleem. Hindoe, Gristen, Moslim, Boeddhist, whatever, geniet van je bijgeloof en besteed er je tijd aan. De overheid heeft daar in principe geen rol in, totdat een bijgeloof als argument wordt gebruikt om de normale omgangsvormen of zelfs de rechtsorde te torpederen. Dus vrouwen achterstellen, gemaskerd over straat gaan etcetera.
Eigenlijk is sprake van een botsing van culturen, en omdat bijgeloof vaak een groot deel is van een cultuur, worden die twee nogal eens door elkaar gehaald. Het kernprobleem is, dat allerlei politiek-correcte lieden maar blijven roepen dat alle immigranten in staat moeten worden gesteld aan hun eigen cultuur en tradities vast te houden. Dit is helaas een fundamentele denkfout.
Als je emigreert geef je impliciet aan, door je eigen land met de daar geldende tradities en normen achter te laten, dat je je openstelt voor de tradities en normen die gelden in het land waar je naartoe gaat. Je gaat daar niet je eigen tradities, normen en waarden opdringen. Dit is het essentiele verschil tussen een immigrant en een indringer.
Stel, ik ben een kannibaal/koppensneller, en besluit naar Nederland te emigreren. Moet ik dan door Nederland in staat worden gesteld mijn normen, waarden en gewoonten onverkort te handhaven?
Wilders of wie ook hoeft niet in het geweer te komen tegen godsdienstvrijheid. Hij hoeft slechts immigranten aan te spreken op hun rol in de Nederlandse samenleving. En als daar niets vruchtbaars uitkomt, bijvoorbeeld omdat ze zich beroepen op hun bijgeloof, lijkt het mij de normaalste zaak van de wereld dergelijke sujetten acuut het land uit te zetten. Niet om hun godsdienst, maar omdat ze weigeren deel uit te maken van de Nederlandse samenleving.
@truusch | 04-08-10 | 10:06
Linkse snol.
Bokito ergo sum | 04-08-10 | 11:38
Heb geen verwijzing gemaakt naar WW2 apie. Wel goed lezen voordat je onzin uitbraakt.
@ mocroflavour | 04-08-10 | 11:37
Ten eerste, jammer voor jou ben ik geen PVV-er.
Ten tweede, we hebben "parlementaire democratie" wat inhoudt dat we vele verschillende partijen hebben. Nogal wiedes dat een merendeel op andere partijen stemt. De vraag zou zijn: als we slechts twee partijen hadden gehad, welke zou er dan groter zijn. Die van de moslimknuffelaars of die van de critici?
Als je het nieuws volgt vindt volgens polls een meerderheid van mensen in Nederland de Islam een probleem. Mensen die niet stemmen op de PVV doen dit dus eerder om andere redenen (bijvoorbeeld klimaat of een socialistische visie op economie), of simpel omdat hun oplossingen niet worden gewaardeerd. Maar denk maar niet dat de meesten het niet met Wilders eens zijn in zijn analyse over de Islam.
Ten derde, je sharia-standpunt toont helder aan dat denken voor types als jou helemaal niet zo vreemd is. Moslims zijn namelijk voorspelbaar. Je bent moslim of je bent het niet, en de sharia is nou eenmaal HET geliefde rechtssysteem van de Islam.
Net zo voorspelbaar als een moslim die homo's niet moet en op zijn minst weinig sympathie heeft voor joden.
De enige reden dat de sharia vooralsnog niet is ingevoerd is simpel omdat moslims nog steeds een minderheid zijn.
En moet iemand geloven dat die sharia de "oplossing" zou zijn voor criminaliteit? Wie neem je in de maling? Die is er voornamelijk voor misdaden van moslims tegen ANDERE moslims, en niet tegen de ongelovige. Niet voor niets moet de kuffaar een jizya belasting betalen omdat hij minderwaardig is.
Wilders is mijn man niet. Er is niemand in de politiek die mijn man is. Maar als er een punt is, waarop zijn analyse klopt als een bus, is het wel de Islam. Stomme uitspraken of slechte oplossingen doen niets af aan zijn uitstekende analyse van het probleem.
Moos Lambiek | 04-08-10 | 11:46
Klopt. Het is een godwin, maar toch geen Schwalbe: www.youtube.com/watch?v=xV-H4288yNk
@Bokito ergo sum | 04-08-10 | 11:35
Precies, ik vind huidige toon uit het linkse kamp bedreigend. Niet deze brief, opgesteld onder aanvoering van een Vollidiot - ondertekend door clowns, maar het continue waarschuwen voor stampende laarzen, de beschuldigingen van vals spel, het drammen en zuigen. Wacht maar af, er zal binnenkort een linksmens opstaan dat een gewelddadige actie onderneemt. Extreem-links heeft er een handje van, dat kan dus niet uitblijven.
@ mocroflavour | 04-08-10 | 11:43
Ah, daar komt de aap uit de mouw! Mag ik uit jouw laatste zin concluderen dat jij invoering van de sharia eigenlijk stiekem wel ziet zitten? En is dat inclusief of exclusief descriminatie van niet-moslims en vrouwen?
@mocroflavour | 04-08-10 | 11:43
Ook in Engeland is er geen partij die de sharia wil. Toch zijn daar al shariarechtbanken. www.hetvrijevolk.com/?pagina=6957
Hier een godwin over de voetbaloorlog van 1974. Hölzenbein maakt een Schwalbe.
@mocroflavour | 04-08-10 | 11:43
Stenigen, handen afhakken en ophangen zijn niet meer zo in trek in de beschaafde westerse wereld.
@Stoicist | 04-08-10 | 11:34
Vriend, de complottheorieën bevinden zich ter linkerzijde. Bewijs? Laat de schreeuwerige kop, lead en reacties van linksmensen op je inwerken: www.joop.nl/politiek/detail/artikel/ru...
Werkelijk, sneu-links doet er alles aan om een democratisch proces te blokkeren. Zal ze niet lukken, maar de pogingen zijn er. Nu al weken krijgen we 'prominenten' voorgeschoteld die Nederland vooral waarschuwen voor de PVV. En dan gisteren kereltje Konttol weer bij Nova. 'De PVV zal voor ernstige polarisatie zorgen'. Wat een gelul, de politieke partijen polariseren, niet de samenleving. Bewijs? Lees maar door: www.kennislink.nl/publicaties/nederlan...
Polarisatie is woord dat voornamelijk wordt gebruikt door argumentloze vogeltjes als Peggold.
azijnseikerT | 04-08-10 | 11:43
Mooie woordspeling seikert.
Zou de PvdA nu weer de revolutie uit gaan roepen om te proberen de regering buiten spel te zetten? Dat heeft partijleider Troelstra in 1918 per slot van rekening ook al eens gedaan. Over bedreiging van de democratie gesproken...
@Bakito | 04-08-10 | 11:38
pafferige liberalen, christenhonden en xenofobe dorpsgekken +1
Met zn allen op de thee bij Jan Dirk in de Oosterparkstraat!
Stoicist | 04-08-10 | 11:34
Knul kijk eens naar al de linksche complottheorieën op joop.nl, het elitaire podium van linksch nederland. Boter op je hoofd is je niet vreemd he!
Geef eens reactie op Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18.
@ Ivoren Toren
Er is geen partij die de sharia wilt invoeren dus waar haal je het vandaan dat GW Nederland hiervoor beschermt.
Overigens is de sharia de oplossing voor de PVV op het gebied van criminaliteit. Saudi Arabie heeft de laagste criminaliteitscijfers.
@Bokito ergo sum | 04-08-10 | 11:26
Links laten liggen is het best.
@Sliptong | 04-08-10 | 10:50
Grote Geert zal hoe dan ook zijn soundbites willen ventileren om te voorkomen dat ie over 4 jaar electoraal klappen krijgt; Ik voorspel u binnen 3 maanden de eerste ruzie waarin hij en Rattus Catholicus Maximus rollebollend over straat gaan. En het zou mij niet verbazen als dat gaat over het intergratievraagstuk in al zijn facetten
@mocroflavour | 04-08-10 | 11:10
Waar niets op tegen is als je een partij aan het opbouwen bent. Leden toelaten kan altijd nog maar is nu, in de opbouwfase van de PVV, niet verstandig.
Bokito ergo sum | 04-08-10 | 11:35 bedoel natuurlijk 'net als' heb al hele week mijn dag niet
Dit kabinet, met pafferige liberalen, christenhonden en xenofobe dorpsgekken, gaat zich zo belachelijk maken dat we daarna nog tientallen jaren een linkse regering zullen hebben. Soms moet je 100 stappen terug, om daarna weer vooruitgang te boeken.
Hölzenbein | 04-08-10 | 11:32 Ach ja, de zoveelste die denkt dat het heel erg slim is om verwijzingen te maken naar de WW2. Zoals ik al zei, volkomen normaal.
@ brulkikker
Typisch PVV gepraat. Jullie denken altijd voor anderen. Ik zal je erop wijzen dat de PVV maar 24 zetels heeft behaald 16 procent van het totaal. Dus ruim 84 procent is het niet eens met de PVV. Spreek dus lekker voor jezelf en voor je PVV vriendjes.
En-el Hak | 04-08-10 | 11:29 De paniek op links is behalve amusant inderdaad ook behoorlijk angstaanjagend. Gaat natuurlijk om miljarden dat gaan ze echt niet zonder slag of stoot opgeven. Maar ik denk niet dat Trix nog gaat piepen, ze heeft niet als Jobbekrok haar hand overspeeld.
En-el Hak | 04-08-10 | 11:29
Jongen, ga eens gewoon lekker naar buiten en laat de wind door je haren waaien. Misschien dat dat een helpt tegen al die complottheorietjes waar het rechtes klapvee zich schijnbaar altijd aan moet vastklampen om de eigen werkelijkheid te verklaren. Dat van die bruinhemden klopt overigens wel, maar dat is de nieuwe regering die jij zo graag wil hebben, dus niet klagen.
@gozahtje | 04-08-10 | 11:07
Wat je zegt is voor mij gesneden koek vrind. En daar bovenop ben ik het als PVV stemmer het daar ook volledig mee eens. Wat ik bedoelde was het probleem van het verbieden/ inperken van de enen religie en de anderen ontzien. Dat kan dus Grondwettelijk helemaal niet. Da's een probleem dat moet worden opgelost.
Bokito ergo sum | 04-08-10 | 11:26
Heb genoeg te melden apie, lees mijn comments maar. En als je vindt dat ik verschrikkelijk normaal ben dan moet ik daar inderdaad iets aan gaan doen. Heb je tips om abnormaal te worden, of is dat niet het tegengestelde?
Geacht Kamerlid,
Vrijdag 30 juli 2010 is de dag waarop uw fractie een principiële grens heeft overschreden.
jandirksnel.web-log.nl/jandirksnel/201...
...
Wat een tomeloze arrogantie zeg. Wie zijn zij om dat te bepalen?
Inmiddels heeft het linkse kamp de hoop gevestigd op, en ik verzin dit niet: de monarchie (Bix kan Lubbers' voorstel afwijzen), een proces tegen de vrijheid van meningsuiting (vonnis kan Wilders' politieke carrière kosten, zo meent men) en 'prominenten' die een democratisch proces het liefst eigenhandig de nek omdraaien. Ik huiver. Ik ga een Godwin plaatsen. Ik hoor bruinhemden marcheren.
@ mocroflavour | 04-08-10 | 11:10
Een partij hoeft niet 'intern' democratisch te zijn. Een partij moet 'extern' democratisch zijn (m.a.w. de democratisch uitslag van de verkiezingen respecteren). En op dat vlak is er geen enkele partij in Nederland die democratische beginselen heeft, aangezien niemand in de politiek ooit bereid is te accepteren wanneer een tegenstander de verkiezingen wint zonder te janken en zeiken over van alles en nog wat.
Het zal mij een zorg zijn welke Pipo de clown op welke positie BINNEN een partij staat. Het enige dat telt is wat de partijstandpunten zijn zodat je weet waar je op stemt. Uiteraard zouden Mocroflavours niets liever willen dan dat mollen de PVV kunnen infiltreren en op langere termijn van binnenuit ten faveure van de Islam omvormen. Want als er iets is dat Mocroflavours niet zint, is het wel dat de democratische EXTERNE uitslag (de enige die telt) aantoont dat steeds meer mensen schijtgenoeg hebben van al het islam-gezeik.
Hölzenbein | 04-08-10 | 11:19 Zeker net zwitsal af, zijn net als net gestopte rokers het irritantste. Heb een ban op oude nick maar draai al tijdje mee. Heb jij nog wat zinvols te melden behalve zo verschrikkelijk duidelijk te maken dat je verschrikkelijk normaal bent.
@ mocroflavour | 04-08-10 | 11:10
Maar de PVV heeft bij uitstek democratische beginselen. De PVV vindt dat de wetten in Nederland tot stand moeten komen in het parlement. Dit in tegenstelling tot de islam, waar wetgeving in de sharia is vastgelegd, en waar geen volksvertegenwoordiger aan te pas is gekomen. Het is de ondemocratische, anti-democratische sharia waar Wilders Nederland tegen wil beschermen. Capiche?
Whahaha, links blijft zich onsterfelijk belachelijk maken.
Een jammerlijk kinderlijk betoog dat wel juridische oordelen velt maar dit zonder enige steun te vinden in het recht. Deze tendentieuze slag in de lucht is verklaarbaar uit het feit dat hoegenaamd niet een jurist tot de steunbetuigers behoort. Leuke amateur-mening derhalve. Over tot de orde van de dag.
Mutsaers: "Wilders houdt precies drie keer niks over aan dit kabinet."
Exact. Nou ja, wat hij eraan overhoudt is dat de PVDA *niet* in het kabinet zit.
Het is maar waar je als partij voor staat. Voor je eigen ideeën en standpunten, of *tegen* die van anderen. Voor Wilders maakt het niet uit, zolang hij maar ofwel op het pluche zit, of tegen de macht kan aanschurken die al meerdere malen hebben laten weten hem niet zo leuk en aardig te vinden. Partij nummer 2 die partij nummer 4 gedoogt. Wat zielig. Met een beetje zelfrespect had hij Verhagen verteld ongezien de typhus te krijgen omdat hij een loser is, en desnoods vanuit de oppositie de knoeiers in het kabinet afschieten, want daar zou hij gelegenheid genoeg voor hebben gekregen.
Schattig? Eerder zielig en schijtirritant.
@Polletje Piekhaar | 04-08-10 | 11:17
Waarom gaat u dan ook naar Saoedi-Arabië. U had het kunnen zien aankomen.
Bokito ergo sum | 04-08-10 | 11:16
Heb je nog wat zinvols te melden vandaag zwitsaltje (gaaaaaap).
Steeds maar weer dat schermen met de rechtstaat: de PVV wil helemaal niet dat de rechtstaat zou worden opgeheven - wat inderdaad een ramp zou zijn - maar dat de rechtstaat wordt gehandhaafd. Het is juist de zich "Links" noemende, de zgn. moreel verontwaardigde types die de rechtstaat in groot gevaar hebben gebracht door de handhaving van de orde te verwaarlozen. Een rechtstaat waarin winkeliers om de dag worden overvallen en waarin je 's avonds niet meer over straat kan, is geen rechtstraat maar is een ghetto met een grote broek aan.
Nu we het toch over godsdienst vrijheid hebben, tijdens mijn laatste verblijf in Saoedi Arabie werd in Ryadh een Pakistani onthoofd. Zijn misdaad was, dat hij zich had bekeerd tot het christendom. En daar werd op de lokale tv uitgebreid aandacht aan besteed. Ze waren er gvd nog apetrots op ook. Maar aan dit soort akkefietjes wordt door onze media geen aandacht besteed.
Levine | 04-08-10 | 11:12
Ik ben ook Atheist, maar je kan toch niet ontkennen dat veel dingen in onze samenleving nog steeds een gevolg zijn van of beinvloed zijn door deze twee geloven. Ik noem bijvoorbeeld even pasen, vreet ik me ook vol met chocolade eieren ed.
Ik ben uberhaupt niet voor menging van geloof met de politiek, maar als we een moslim partij krijgen met veel macht dan zijn we verder van huis dan wanneer het CDA en de CU weer gaan regeren...
Hölzenbein | 04-08-10 | 11:12 Gaaaaaaap lorre lorre koppiekrauw
Sliptong | 04-08-10 | 10:31
LOL! Iets van een maand geleden heb ik getwitterd: Cohen moet niet te hard onderhandelen, anders zit hij in oppositie en dat wordt stotteren bij de interruptiemicrofoon.
Het Jodendom en Christendom zijn verweven in onze samenleving
gozahtje | 04-08-10 | 11:07
Ja en "we" hebben heel wat moeite moeten doen om die Christelijke breidel eruit te rammen. Dat is waar Verlichting, 1789, Liberalisme, scheiding kerk/staat etc. over gingen. De verderfelijke, inegalitaire, vrouw- en homo-onvriendelijke christelijke domineesmoraal, daar zijn we pas net dertig jaar vanaf! En nu moeten we het zwaar bevochten gelijkheidsbeginsel weer gaan vervangen door één of andere nonartikel dat zegt de "joods-christelijke" "cultuur" (whatever that may be) de baas hier is?
Wat een quatsch. Ik ben atheist, ik wil helemaal niet dat de staat mij een godsdienstige "cultuur" gaat opleggen. Vrijheid weetjewel, als in Partij van de...
Polletje Piekhaar | 04-08-10 | 10:56
Maar Aantjes (CDA), de SS en de PVV schijnt prima bij elkaar te passen vandaag de dag. Dat dan weer wel.
De flapdrol wordt al vakkundig afgemaakt via posts op zijn eigen oproep.
@Sliptong
Als een partij democratisch gekozen wordt, wilt dat nog niet zeggen dat de partij democratische beginselen heeft.
GW is alleenheerser waardoor er geen kritiek kan komen op zijn ideeën. Hij hoeft zich niet te verantwoorden en kan ook elk ander idee overrulen. GW is de PVV en zonder hem is de PVV een lege huls.
@ Iedereen: FAIL!
.
"Ik hoop met deze tekst aan te tonen dat we dus absoluut, en ik wil het woord "ABSOLUUT" nog even benadrukken, geen heftig declarerende massa "subsidie zuipers" voor nodig." moet dus zijn "Ik hoop met deze tekst aan te tonen dat we [daar] dus absoluut, en ik wil het woord "ABSOLUUT" nog even benadrukken, geen heftig declarerende massa "subsidie zuipers" voor nodig [hebben]."
.
Even bij de les blijven aub!
Fijnstoffer | 04-08-10 | 10:32
Die Snel heeft héél veel stront in de ogen.
Bijna niet doorheen te komen, maar desondanks:
jandirksnel.web-log.nl/jandirksnel/201...
Sliptong | 04-08-10 | 10:54
Het Jodendom en Christendom zijn verweven in onze samenleving, de Islam niet. De Islam vindt daarbij z'n oorsprong in het midden-oosten waar ze nog veel minder geciviliseerd zijn als in het westen. Hierdoor kan je stellen dat de Islam te afwijkend is van onze Nederlandse normen en waarden en vorm van omgang met elkaar. Het is toch niet verkeerd om op die basis te zeggen dat je wilt voorkomen dat een religie de Nederlandse samenleving dermate beinvloed en veranderd?
@MoonUnit1 | 04-08-10 | 11:01
Ik heb er ook uitermate goede hoop op!
Even uit mijn hoofd, moet je dan een voorstel voor de wetswijziging indienen.
.
Vervolgens met een maand of 6 nieuwe verkiezingen houden.
.
En dan, met een nieuw kabinet, de wet met minimaal 2 derde van de kamer goedkeuren.
.
Ik hoop met deze tekst aan te tonen dat we dus absoluut, en ik wil het woord "ABSOLUUT" nog even benadrukken, geen heftig declarerende massa "subsidie zuipers" voor nodig.
@ Sliptong | 04-08-10 | 10:54
Daarom verzet links er zich ook tegen dat de islam ook als ideologie aangemerkt wordt. De oplossing van elk probleem begint met een goede probleemdefinitie. Dat weet links ook, en daarom hebben ze dat altijd tegengewerkt. Zoals ze ook onderzoek naar de kosten van de massaimmigratie tegengewerkt hebben. Maar ik heb hoop dat met dit kabinet er eindelijk een begin gemaakt kan worden met het terugbrengen van het gezonde boerenverstand.
@The Evil One | 04-08-10 | 10:54
Je noemt inderdaad, geheel terecht, niet de besten. Echter wat ik bedoelde was dat dit kabinet snel knopen zal doorhakken omdat ze het grotendeels met elkaar eens zijn. Dat bevordert de snelheid. Terzijde: ik ben ook erg benieuwd naar de opstelling van de Eerste Kamer. Als die heel ordinair wetsvoorstellen tegenhouden puur en alleen op basis van het feit dat de PVV gedoogsteun geeft, kon het wel eens een interessante discussie opwerpen over de nut en noodzaak van de die Kamer.
Links heeft verloren en ze wisten nog niet hoe dat voelde. Nu weten ze het en staan ze te dreinen als kleine kinderen. Aan top van de huilebalken staat Pechtold met zijn mislukte Paul McCartney- kop. Een "goede" 2de is Halsema met haar ongeschoren oksels. Op 3 Had Agnes Kant kunnen zijn maar die is tijdig opgerot dus aan Roemer de eer om mee te janken met de rest van (s)links
Ik vermaak me prima de laatste tijd. Was het voor mij eerst even schrikken met Femke en Alexander in beeld, nu echter blijkt dat het toch rechts wordt met steun van de PVV. Het gehuil van Linksch klinkt mij als muziek in de oren.
Ik hoorde laatst op BNR dat Eelco brinkman voor samenwerking met de PVV was. In feite is deze Brinkman de enige persoon in Nederland die je nodig hebt als je wat wil veranderen op bestuurlijk niveau: www.volkskrant.nl/binnenland/article31...
Deze samenwerking kon wel eens erg vruchtbaar gaan worden, een soort rechtse "reset" van alle linkse verworvenheden. Het is te hopen dat er goed doorgepakt wordt en dat er een paar stevige staatssecretarissen worden neergezet om de controle te herwinnen over het ambtenarenbestand. Pas daarna kunnen er essentiele zaken worden aangepakt als : immigratie, de rechterlijke macht en het onderwijs.
@mocroflavour | 04-08-10 | 10:52 "Het CDA heeft als 1 van zijn beginselen verankerd dat men nooit een samenwerking aangaat met een niet democratische partij". Maar het CDA heeft met de CU samengewerkt terwijl deze homo's en vrouwen discrimineert. Heb ik SSer Aantjes toen nooit over gehoord.
@mocroflavour | 04-08-10 | 10:52
Wat is er niet democratisch aan de PVV? Het is een verkozen, legale partij. En als je begint over leden snap je het Staatsrecht niet.Dit is een wijdverspreid misverstand dat een partij leden zou moeten hebben die stemmen over van alles en nog wat. Goed van GW dat hij, voor nu!, de lijnen uitzet. Bovendien zijn er nog altijd de kamerleden die wel degelijk invloed hebben. En we willen toch geen linkse infiltranten en dombo's die het beleid om zeep helpen? Jij wel, maar velen niet.
Sohee! Een *kuch* heilig boek verbieden mag niet van Mohammed Snel! Maar, Mohammed, wat is er eigenlijk heilig aan dat kudtboek?
*allah is klein mompelen doet*
mocroflavour | 04-08-10 | 10:52 Het is gedoogsteun dus geen actieve samenwerking. En Aantjes kan maar beter zijn mond houden, of moeten we hem echt herinneren aan de eed aan de Furhrer die hij heeft moeten afleggen toen hij bij de SS ging.
mocroflavour | 04-08-10 | 10:52
Ik heb het ook gezien. Ik neem een oud-SS'er niet echt serieus. Afgezien van de non-argumenten die hij ter berde bracht.
Mocroflavour 10:25
Willem Aantjes citeren is nou niet direct een positief punt, knul. Een ex-lid van de Germaanse SS zie ik niet direct als een pleitbezorger van de democratie
Sliptong | 04-08-10 | 10:50
Het cda doorpakkers? Van het kaliber Doekle Terpstra, Maria van der Hoeven, Ank bijleveld, Balkenende zelf (ok fair 's fair hij niet meer) zulke doorpakkers?
Die meneer Snel is eigenlijk een erg zielig mannetje. Schrijft ellenlange stukjes waarin hij zeurt, zeurt en nog eens zeurt over wat hij allemaal om zich heen ziet gebeuren. Hoe langer des te diepzinniger lijkt hij ooit te hebben besloten. Als de man ooit voor de klas heeft gestaan dan heb ik met terugwerkende kracht medelijden met alle leerlingen die zijn oeverloos gezwam hebben moeten aanhoren.
En het treurigste van alles is de angst die overal in doorklinkt, angst voor het nieuwe, angst voor het onbekende, angst voor moreel verval en bandeloosheid, angst voor een wereld zonder God en gebod. Dat Comité is in essentie exact datgene wat men de PVV verwijt, een katalysator van angstgevoelens.
Zelfs Sartre wordt door meneer Snel voor het Karretje van de Angst gespannen:
jandirksnel.web-log.nl/jandirksnel/201...
"Als zelfs Sartre bang was voor een goddeloze wereld", zo lijkt hij te zeggen, "dan mogen wij het óók zijn." Ben zelden zo'n scheve kijk op het existentialisme tegengekomen.
@Ivoren Toren | 04-08-10 | 10:49
Wordt toch lastig om de ene godsdienst in te perken om het Jodendom en het Christendom ongemoeid te laten. Desalniettemin een goed streven om de islam aan banden te leggen.
mocroflavour | 04-08-10 | 10:52
Kijk je toch eens op www.thereligionofpeace.com
Zat argumenten.
Kerrie Kasparov 04-08-10 10:18
Hear, hear. Helemaal mee eens.
Op Hoeiboei dd heden een aardig stukje over Moslim terreur op een openbare school. Dit is wat ons te wachten staat, tenzij er meer Wildersen komen in Europa.
Maar ik vrees dat een inter-europese burgeroorlog niet lang meer op zich laat wachten. Dank zij de oogkleppen en het verraad van links. Lees Karel Brendel er nog maar eens op na.
En het fascisme komt van links, Luister maar naar Rene Danen c.s.
Vind je het gek als termen als knieschot en kopvoddentax deel uit maken van een partijprogramma?
azijnseikerT | 04-08-10 | 10:05
Jij spoort ook niet meer met je sharia. Flikker toch eens op met dat domme gezwam. Je bent net zo geloofwaardig als de PVV, niet dus.
@Wilders houdt precies drie keer niks over aan dit kabinet.
Wilders heeft hoe dan ook bereikt dat de PVV als serieuze gesprekspartner wordt gezien. Het enorm politiek incorrecte is er nu wel van af, je kunt nu rustig zeggen dat je PVV stemt. Bovendien wordt hiermee voorkomen dat er een links kabinet komt dat hem continue als haatzaaiende gevaarlijke idioot wegzet. Ik denk dat dat hem meer waard is dan een paar punten uit zijn programma en ik geef hem geen ongelijk. Hiervandaan kan hij dan verder bouwen.
Het zijn mensen die beargumenteren waarom Geert Wilders en de PVV een gevaar voor de rechtstaat zijn. Gisteren Wim Aantjes bij Knevel en van den Brink gezien die helder uitleg gaf wat zijn bezwaren tegen de PVV zijn. Het CDA heeft als 1 van zijn beginselen verankerd dat men nooit een samenwerking aangaat met een niet democratische partij.
Nog geen enkele inhoudelijke reactie gelezen.
@doesitblend? | 04-08-10 | 10:33
Ik denk het niet. Ik denk dat dit kabinet zeer vruchtbaar zal gaan samenwerken en dat ze de 4 jaar vol maken. Je moet niet vergeten dat men weet dat als de boel klapt, links garen hierbij spint en het CDA nog kleiner wordt. Bovendien zijn het geen ouwehoeren maar doorpakkers. Over 4 jaar is iedereen boos vanwege de bezuinigingen en stemt men massaal links die de dan zorgvuldig gevulde spaarpot weer kapot kan slaan voor leuke linkse projectjes.
p.s. Zou je zo vriendelijk willen zijn tegels te voorzien van datum en tijd.
O/T Stijlloze tip: Installeer anders even de geenstijl app van firefox of chrome. Hoef je alleen nog maar op de reageerknop te drukken
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
Goed verhaal! Zal paar printjes uitdraaien en aan mijn politiek correcte vriendjes geven als ze weer beginnen te mekkeren over haatzaaier Wilders
En Geenstijl geeft er aandacht aan. Moet je maar doen.
Toen de Twin-towers ineens stortten was alle ophef maar onzin, aldus Maarten van Rossem bij P&W.
Nu Wilders gedoogt vergaat de wereld wel ineens...
"Wilders houdt precies drie keer niks over aan dit kabinet."
Geheimpje verklappen? Wilders en Verhagen zijn twee handen op één buik. Dit kabinet gaat spijkers met koppen slaan op het gebied van de islamisering. Lees dit interview www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/18... uit 2005 maar eens.
'Een partij die de sharia (het strenge islamitische recht) wil invoeren, moet worden verboden. Ik wil dat nieuwe partijen hun doelstellingen verplicht laten toetsen, voordat zij meedoen aan verkiezingen.'
'Er zijn tekenen dat radicale moslims achterstandswijken en deelgemeenten langs democratische weg willen veroveren. Ik wil dat kunnen voorkomen.'
'In ieder geval zeggen duizenden moslims dat ze expliciet de sharia nastreven. Een grote meerderheid voelt zich hier wel thuis, maar we moeten voorkomen dat zij zich door sociale controle in een gesloten bevolkingsgroep - gedwongen voelen om zich straks aan zon tribunaal te onderwerpen.'
Rene Danen is onfatsoenlijk links. De Grondwet is overigens wel vaker gewijzigd, juist ten faveure van linksmensen, en niet altijd in de goede richting.
lol, ondertekend:
Peter Koop, office-manager, Bloemendaal
oftewel een nicht-sekretaris met verbloemde titel
@Fijnstoffer | 04-08-10 | 10:32
Ik heb hier al eerder betoogd dat het wachten is op een kalief die de moslims verenigt en totale overheersing zal willen nastreven. En moslims hebben een hele goede vrind: tijd. De niet moslim bevolking slinkt terwijl de moslimbevolking alleen maar groeit. Kwestie dus van tijd. Waarschijnlijk rond 2030 nadat de vergrijzing over de piek heen raakt.
@Levine | 04-08-10 | 10:43 Misschien. De PO opruimen zal toch niet zo lang gaan duren?
lol, ik kan me niet eens meer registreren om ook met mijn titels (ir dr drs) en bedrijfsnaam wapperend deze salonsocialisten van repliek te dienen!
nou ja sowieso kan ik mijn tijd beter besteden dat kunnen de rest van de reaguurders ook kijk bijvoorbeeld voor grondwetswijzigingen even hier waar moraal ridders van links onze rechtstaat even willen aanpassen :
www.artikel7.nu/?p=24791
Zo zo dus Wilders is niet de eenige waar we beducht voor moeten zijn met het wijzigen van onze grondwet nietwaar meneer Jole?
OT De poll zou ook nog de keuze moeten geven: 'Hij moet lekker blijven'
Het is natuurlijk de slechtse debater die er is en dat als fractievoorzitter, dat moet zetels gaan kosten!
Een comite wat pro-Hamas is en voor de rechtsstaat... muhahahahaha!!!!
Het blijft een vreemd verschijnsel dat diegenen die zeggen dat ze de arbeidersklasse vertegenwoordigen het meest tolerant ten opzichte van allochtonen zijn. Terwijl juist deze klasse het meest last van deze allochtonen heeft. Ik zelf stem VVD, maar hé, de dichtstbij wonende gastarbeider is voor mij twee straten verderop. En die is hartchirurg.
@Boy Cot | 04-08-10 | 10:43 Tuurlijk, weg ermee, maar als je een meerderheid hebt zou je wel gek zijn om het weg te willen doen. We zullen zien.
minimá-armezusvan.. | 04-08-10 | 10:33
Ik zie wel wat in enkele van uw voorstellen. En inderdaad, de hetze draait vooral om behoudt van baan, wachtgeldregelingen en soepsidies.
Hihi, die Marlies Ter Borg staat 2x in de lijst. Zo kom je wel aan je ondertekenaars :)
Er staat een nieuwe reactie op die site,hij zou van Rene Danen zijn, als die echt is... nou nou
Ach ja laat ze maar janken. En Jobbiekrok bedankt
"Wilders houdt precies drie keer niks over aan dit kabinet."
Exact Mutsaerts. Dat reaguurde ik gister ook. Gek dat weinig mensen het daar over hebben. Er gaat niet één belangrijk PVV-standpunt gerealiseerd worden.
En de feauteau bij de vorige topic laat zien wat de PVV daar van denkt!
Mijn aversie tegen de partij van de armoe wordt niet minder zo.
Dat huilie-huilie van de vreselijke regent Job Cohen is werkelijk weerzinwekkend!
Eerst alles blokkeren om je zin door te drijven en dan verbaasd zijn dat een beoogd partner niet met je samen wil werken en nu weer dit slechte verliesers gedrag van de pvda. Duidelijk geen partij voor sportieve mensen maar een partij van luie uitvreters.
lijn5 | 04-08-10 | 10:40
Een volstrekt overbodige ouwenlullen club. Het controleren van wetgeving kan uiteraard ook door deskundige gedaan worden, is een dure eerste kamer niet voor nodig.
idd een lachwekkende, extreem slecht getimede stuiptrekking van een clubje fascistische non democraten.
@azijnseikerT | 04-08-10 | 10:32
Dat "wij weten wat goed voor u is" gaat nog eens groot worden in 0031. Inderdaad, de selectiviteit van dit soort initiatieven is schrijnend. Wanneer leren die mensen eens om te accepteren dat heel veel mensen niet zoals hen denken en geen elitaire zelfbenoemde intellectuelen zijn. Waarschijnlijk nooit, daar is de plaat voor hun kop te dik voor.
Ach gut... ook weer die Maarten van Rossem... wat een zielig zooitje eigenlijk
Waarom zou Geert de Eerste Kamer willen afschaffen als hij zoals verwacht daar volgende jaar een absolute meerderheid heeft?
Daar zit een hoop links elitair tuig bij, tsjonge.
janken is het nieuwe links-zeuren
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
*Pinkt traantje weg en applaudiseert luidt* Mooi gesproken. Hulde.
minimá-armezusvan.. | 04-08-10 | 10:33
Mooi lijstje, kan wat mij betreft niet snel genoeg worden ingevoerd.
Goh, heeft de SGP niet al sinds 1918 in haar program afschaffing van het gelijkheidsbeginsel (vrouwen)? En heeft er niet een partij (Christenunie) geregeerd de afgelopen jaren, welke homosexualiteit afkeurt?
Waarom heeft dit comité niet eerder de rechtstaat verdedigt?
Vreemd genoeg duiken dit soort clubjes niet op als andere totalitaire ideologieen wat tegengas dreigen te krijgen. 30 jaar geleden stond 'links' vooraan om te vechten voor scheiding van kerk en staat en werd er hartelijk gelachen om geloofsfanaten. Die tijden lijken voorbij.
@ G-unite | 04-08-10 | 10:22
Eensch
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:31
Onze? Wie is Ons?
De blanke boerenkool vretende gristelijke Hollander, of mogen andere kleurtjes en smaakjes ook meedoen.
Wij hebben volgens mij het strafrecht om onwettige problemen aan te pakken, het dwingen van mensen om hun persoonlijke overtuigingen en denkbeelden aan te passen of om te denken voor mensen of voor te moeten schrijven hoe en wat te denken klinkt wel heel erg als een monster mix tussen CU/CDA meets maakbare samenleving PVDA vind je niet.
Wil ik godverdomme een fraaie Godwin scoren, schiet me niets te binnen. Scheiße!
Het laatste wat Wilders wil is een grondwetswijziging. De wet schrijft namelijk voor dat:
1: Een grondwetswijziging door 2/3 meerderheid aangenomen moet worden (en die heeft ie niet dus dat zou een nederlaag betekenen.
2: Dat als de grondwet wordt gewijzigd het kabinet moet aftreden en er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven ( en dat wil Geertje helemáál niet).
Equus africanus asin | 04-08-10 | 10:24
Dus jij zegt, Geert wilders is bang voor verkiezingen? Whoehahahahahaha...
raster | 04-08-10 | 10:32
Dank je, ik moest het even kwijt.
God DAMN.......... Links denkt maar altijd alles te kunnen zeggen (en dat is dan ook zo!) an me reed, dit hebben ze zelf gekweekt. En NEE ik wil straks niet een meerderheid van moslims in Nederland, en NEE ik wil geen last meer hebben van al die dronken Polen die de boel verzieken. En Ja Zwarte Piet blijft gewoon Zwarte Piet en geen Gekleurde Piet (6) En een Nergezoen blijft voor mij een Negerzoen!
Zo linkse ballen, jullie hebben het er zelf naar gemaakt!
Hahaha geweldig! De eerste ondertekenaar is er een van de Groene Amsterdammer. Die hebben ze vast bovenaan gezet zodat je weet dat je de rest van de lijst niet eens hoeft te bekijken. Zijn waarschijnlijk toch de moeite niet waard.
voorstel grondwetswijziging:
- ceremonieel koningschap
- afschaffing eerste kamer
- afschaffing waterschappen
- gekozen burgemeester
- parlementsleden zitten voor een partij niet voor zichzelf
overige wijzigingen:
- afschaffing gemeentelijke deelraden
- universeel toezicht op kwaliteit onderwijs alle scholen
- overheid is seculier in haar verschijning
- iedereen krijgt 5 dagen per jaar vrij te besteden aan zijn feestdagen
- opheffing publieke omroep
- elke gemeente bepaalt zelf winkelsluitingstijden.
zijn allemaal behoorlijk ingrijpende maatregelen die de leefbaarheid en de efficientie van de samenleving ten goede komen, maar die door het zittend pluche plakkende establishment zijn tegen gehouden. die hele hetze tegen wilders gaat over het behoud van baantjes in het soepsidie circus. onder het mom van godsdienstvrijheid wordt door een stelletje niet-gelovigen een stampij gemaakt over grondrechten terwijl het om een ordinaire geld en zeggenschapskwestie gaat. mijn advies aan Blond-1: draai de geldkraan dicht en sloop hem van de muur af zodat deze onzin nooit meer terug kan komen.
@Sliptong
en weer 3 maanden later gaan we weer met zijn allen naar de stembus
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
Mijn compliment!
Weer twee ongelofelijke debielen (Jan Dirk Snel en Rob Hartmans) die niet door hebben dat juist de islamknuffelpartijen de grote bedreiging voor de rechtsstaat zijn. Islamietjes willen de sharia, en die vloekt met praktisch alle beginselen die ten grondslag liggen aan de huidige rechtsstaat. Moslims zijn bezig met de jihad, de strijd voor definitieve overheersing van de islam; anders zouden het geen moslims zijn. Vraag het maar aan de imam wanneer hij niet in de takiyyah-modus staat.
En jaja, nu valt het nog wel mee. Het is maar een kleine minderheid. Maar zo begon het in veel meer landen. Islam brengt mensen in een soort geesteszieke slaafse staat van onderwerping waarbij alleen de koran als waarheid wordt beschouwd, lees: de imams hebben de touwtjes in handen.
Dus haal die policorre kakstront uit je ogen, Jan Dirk en Rob. Jullie zijn stomme sukkels; nuttige idioten, en als zodanig "gedoemd tot kwetsbaarheid". Jullie soort faciliteert de islam, en vestigt daarmee de basis voor invoering van de sharia op termijn.
@Sliptong | 04-08-10 | 10:29
Precies, maar alleen wel onder hun eigen condities. Sharia wel, Wilders nee. De selectiviteit, ook nog langs volstrekt onbegrijpelijke voorwaarden. Deze mensen neem je toch niet meer serieus als hoogleraar. (incl Donner)
@Tocqueville Esque | 04-08-10 | 10:10
De vinger van beroeps anarchist Danen prikt in ons aller ogen. Wanneer verdwijnt die man toch eens? #zielepoot.
CumGranoSalis | 04-08-10 | 10:25
Als die haaks staat op onze verworven vrijheden en in de praktijk tot problemen leidt, waarom niet?
@character55 | 04-08-10 | 10:07
Ik denk binnen 3 maanden. Job zit niet te wachten op een stoel in de kamer om te gaan lopen stotteren aan de interumptiemicrofoon.
Grappig dat de meeste ondertekenaars in dienst zijn of waren van de overheid. Als er nou nog wat belangrijke mensen tussen stonden die ook echt wat aan de samenleving bij zouden dragen zoals b.v. de directeur van Shell of ASML dan had het misschien nog enige impact gehad. Nu is het gewoon zoals altijd weer een amateuristische poging om... ja waarom eigenlijk?
Zo, het eerste wat het nieuwe kabinet kan doen is kontroleren of deze met naam en toenaam genoemde klagers in enige vorm van subsidie slurpend clubje zitten en direct maar stoppen.
@azijnseikerT | 04-08-10 | 10:05
Donner zei het ooit al eens: het is een democratisch recht om de democratie op te heffen. Spekkies naar de bekkies van deze gekkies. Anarchisten. Ga je huis onder smeren met peop.
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
Het verraad van links inderdaad! Jammer dat linksche mensen hierop nooit reageren.
Voor een wijziging van de grondwet heb je een 2/3 meerderheid nodig. Door de versplintering van politieke partijen gaat dat natuurlijk nooit lukken. Ze kunnen zich beter druk maken over het 'preventief arresteren' wat gisteren op TV was.
grappig, geen enkele jurist tussen het comité van de rechtsstaat...
OK is duidelijk weer een doembeeld van links. Kunnen beter naar de geschiedenis kijken en niet tegen 'rechts' gaan lopen zeiken.
Verbieden van een geloof is fout demoniseren van een geloof is fout maar kunnen we dan in hemelsnaam gewoon uitleggen dat 'de nieuwe' het een beetje low profile moeten houden. Dus wat ome Geert eigenlijk meld, niet verbieden maar maak het gewoon wat lastiger om alles wat hier in Nederland cultuur heet gewoon omver te shoppen.
Dus Moskee Ja, maar Minaret nee. Wel kunnen bidden maar niet de hele buurt frustreren met de oproep. Doe dat dan maar gewoon web 2.0 stijl met een SMS'je.
Verder gooi er een verplichte text tegenaan op ieder geloofs gebouw waarin de gemmenschap bedankt wordt dat dit hier mogelijk is en dat dit niet overal in de wereld vanzelf sprekend is.
Dit wordt n.l. nogal eens vergeten door links.
Insignificant_Cunt | 04-08-10 | 10:24
Afspeigeling? Kom es op joh...
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
U gaat wel even beslissen hoe bepaalde mensen en groepen hun eigen verlichting inrichten en ten uitvoer brengen?
Wilders is tenslotte het gevaar, niet die politieke ideologie.
*zucht*
Het laatste wat Wilders wil is een grondwetswijziging. De wet schrijft namelijk voor dat:
1: Een grondwetswijziging door 2/3 meerderheid aangenomen moet worden (en die heeft ie niet dus dat zou een nederlaag betekenen.
2: Dat als de grondwet wordt gewijzigd het kabinet moet aftreden en er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven ( en dat wil Geertje helemáál niet).
gozahtje | 04-08-10 | 10:21
Ben niet zo thuis in de biologie, geen idee.
Ze hebben wel hun uiterste best gedaan om een goede afspeigeling van de Nederlandse maatschappij op hun lijstje te krijgen. F. Willems, huisvrouw, Feinsum... Dat doet 't em! Rutger er op af!
Waar zit die blonde nicht trouwens?
weet je waar ik van moet lachen? Al deze subsidietrekkers ten spijt bleek uit alle grafiekjes na de verkiezingen dat geen partij (en zéker geen linkse PVV hatende partij) er in geslaagd was om ook maar een % van voormalig PVV stemmers aan zich te binden. Uber huilie-huilie faal
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
Perfect verwoord! Altijd al gezegd: waarom kan links wel christenen bashen maar de 10x ergere moslims niet.
Bij Anja Meulenbelt is iedere kritiek op de islam verboden.
Er is iets serieus mis bij links. Daarom zijn veel mensen overgegaan van links naar Wilders en daarom ook heeft Geert een tamelijk links programma, om deze mensen te accommoderen.
salonsocialist | 04-08-10 | 10:09
Toch een mooie reactie op een stukje welke verschillende historici en Professoren maangodaanbidkunde hebben ondertekend.
U heeft meer dan 50 jaar gespendeerd aan verschillende theologische en geschiedkundige studies begrijp ik?
De tegenstander ligt al op de grond en GS blijft maar doortrappen, helden.
-weggejorist-
Alles waar René Danen onder staat neem ik per definitie niet serieus.
@ joopwil | 04-08-10 | 10:19
Nou allemaal ? Ze hebben er zelfs een dode tussen staan: Anton van Hooff.
Kerrie Kasparov | 04-08-10 | 10:18
Duidelijk verhaal, alleen sinds wanneer steken adders?
@ kapotte_stofzuiger | 04-08-10 | 10:16
Natuurlijk willen we dat niet, alles is nu *hoestbui* veel beter geregeld
Rene Danen die anderen verwijt dat ze tegen de uitingsvrijheid zijn, dat is nogal cynisch.
Tsja ondertekenaars maken aalemaal gebruik van subsidie of uitkering. Die moeten straks gewoon echt gaan werken. Zou ik ook gaan protesteren.
Hey daar hebben we godwinner Jan Dirk Snel weer. Wat een flapdrol!
In de jaren 70 bestond een van de grootste linkse genoegens uit het bespotten van de kerk en de gelovigen. Je werd als cabaretier niet serieus genomen als je de Christus en zijn volgelingen niet uitgebreid te kakken zette. En niet ten onrechte, de macht van de kerk verdiende afbrokkeling en het heeft mede geleid tot een vrijere samenleving.
In deze tijden worden we geconfronteerd met een aanzienlijke groep strenge gelovigen met praktisch middeleeuwse opvattingen over vrouwen, homos en heidenen. Daarbij mag rustig gesteld worden dat uit naam van dat geloof wereldwijd dagelijks beestachtigheden begaan worden. Eerwraak, stenigingen, onthoofdingen, bomaanslagen, er gaat geen dag voorbij of Allah wordt op een of andere manier bloeddorstig geëerd.
Dichter bij huis wordt een filmregisseur, met een gezond kritische houding tegenover dit geloof letterlijk afgeslacht en is het treiteren van homos en keppeldragers schering en inslag geworden. En er blijkt plots geen enkele cabaretier meer te zijn met enig gevoel voor humor waar het Allah betreft. Je zou derhalve verwachten dat progressief en vrijdenkend Nederland zielsgelukkig is met een politicus die met gevaar voor eigen leven strijdt voor behoud van de vrijheid in dit land en misstanden luidruchtig aan de orde stelt en niet, zoals de afgelopen decennia gebruikelijk was, bagatelliseert en onder het tapijt schuift.
Niets blijkt echter minder waar. Als door een adder gestoken moet de vrijheidstrijder het ontgelden en worden dagelijks alle linkse pijlen op hem gericht. De vrijheid van Godsdienst staat plotseling bovenaan de linkse agenda. Hoe durft hij daaraan te tornen! Merkwaardig, je zou toch eerder verwachten dat men zich bezig houdt met de vraag of een godsdienst, die zelf in woord en gedragingen in veel opzichte intolerant is, dezelfde rechten verdient als onze makke Christenen. Maar nee, de godganse linkse kerk ziet in de boodschapper het enige probleem.
Dagelijks worden de talkshows bevolkt door fijnbesnaarde zielen, uitsluitend opgeroepen om Wilders nog eens flink te demoniseren, maar die verder zelden de indruk wekken dat ze ooit verder gekeken hebben dan hun neus lang is. En ze willen het ook niet echt niet, vrees ik, zo heerlijk dobberen ze nog rond in hun warme superioriteitsbadje. Waarom zouden ze in godsnaam zelf nadenken en de eigen droom verstoren?
Dom initiatief, voor een grondwetswijziging heb je 101 van de 150 zetels nodig, en die krijgen ze nooit.
Deja-vu...
Wat? Gaat Wilders zeehondjes doodknuppelen? Als ik dat geweten had, had mijn tante niet op hem mogen stemmen.
Kansloze lui die boomknuffelaars, anti wilders people. Snap nou eens dat dat koren op zijn molen is. Trouwens wat is er nou zo erg aan hem? Enige wat ik kansloos vind is dat hij geld van Joodse organisaties in VS ontvangt.
@Tobi | 04-08-10 | 10:12
'We willen geen jaren 30!' Stel je voor; rijkskanselier Wilders, dan rijden de treinen wel op tijd.
We hebben een clubske opgericht voor mensen met een lelijk gezicht, gij bent erbij...
Van dat gekerm wordt de PVV alleen maar groter. Iets met eigen graf graven.
ah gelukkig het dagelijkse links - rechts topic... ik werd al wat onrustig
Als "F. Willems, huisvrouw, Feinsum" het zegt dan moet het wel zo zijn.
Ook in Afghanistan laat men zich niet onbetuigd: www.speld.nl
Opvallend veel historici op die *kuch* a-politieke faallijst
Je gaat je bijna schamen voor je vakgenoten
Grappig, ze weten blijkbaar niet dat 66% van de stemmen in de 1ste en 2de kamer nodig hebt om een grondwetswijziging door te voeren. PVV zetels tellen, eh nee lukt nog net niet.
Drie keer niks is inderdaad heel weinig. Laten we maar even afwachten hoe dit lopen gaat.
Jan Dirk Snel, histericus.
fuckje | 04-08-10 | 10:08
droomt u gerust verder
Commentaar van ene Mark.
Hierbij een tweede advies. Wil me nergens mee bemoeien of zo, maar uw 'stats counter' op uw website staat wijd open voor anderen. Oftewel: Iedereen kan op dit moment kijken hoeveel hits uw site krijgt per dag, uur etc. Ik heb het even gekopieeerd hieronder:
Measuring since 24 May 2005
Total number of page views up till now 71,365
Busiest day so far 2 August 2010
Page views 6,049
Page views yesterday 1,183
Page views today 115
Category History
als ik u was, zou ik dat even 'op slot' doen. Want dat uw website in vijf jaar ongeveer 70 duizend hits heeft gekregen (ongeveer 50 per dag) is nogal weinig. GeenStijl en/of anderen zullen hier zeker over gaan zeiken in een poging uw initiatief belachelijk te maken...
groet
Ik snap deze mensen niet, kunnen ze niet gewoon verdwijnen met hun quasi-intellectuele geouwehoer?
Euhm... GroenLinks (Hoi Femke, bedankt!) heeft de grondwet al bijna gewijzigd, daar hoor je ook niets over.
www.nrc.nl/binnenland/article2080854.e...
ach , laat die mensen toch blaten. Waarschijnlijk hebben zij nog nooit de koran geleen en zich zeker nog nooit in de geschiedenis van MO en zijn islamstrijders verdiept. Blaten zonder de feiten te kennen, dat kunnen ze.
Jan-Dirk natuurlijk. Rene Danen zal er eens weer niet bij zitten. De vlees geworden linksch mens bij uitstek.
Een graties weblogje van Weblog.nl ja daar maak je indruk mee.
Ziezo! Over een paar weken raken al die ondertekenaars hun soepsidie kwijt!
Als er toch een meerderheid is voor iets dan gebeurd het toch ook. We leven toch in een democratie? Kwestie van stemmen in de eerste en tweede kamer. Paniekvoetbal over linksch.
1ste Oosterparkstraat. Zegt al genoeg. Tokkie-linkschmenschwijk pur sang.
Zielig comité.
Ben meer benieuwd naar het volgende bericht over Cohen, gister draaide hij alweer. Ik word een beetje duizelig van de draaimolen die Cohen heet en vraag me af wanneer hij is uitgespind en defintief uit de bocht vliegt.
Hihi, Maarten van Rossum tussen een groep bezorgde huisvrouwen en (oud-)parasieten. Staat je goed, Maarten!
Allemaal ondertekend door mensen die vanuit een ivoren torentje leven. Jan-Kees, dit ís de rechtsstaat.
Ongelooflijk, je creëert door "eigen" beleid van tientallen jaren een voedingsbodem voor de heer Wilders en nu hele grote huilie doen , we dit niet hebben gewild(erd)
Extreem links is tegenwoordig a-politiek?
Interessante ontwikkeling.
Pff... Als we pech hebben houdt Nederland dadelijk drie keer niks over aan dit kabinet!
ach boehoeh wat erg allemaal die vrijheid van meningsuiting, of niet soms GS ?
guttegut wat een gejank!
Want het cda zit erin, dus verandert er........ niets........
Wedden dat je niks van het clubje hoort als de sharia wordt ingevoerd. Want dan is dat wel wat het volk wil.
Zielig 2.zoveel.
REAGEER OOK