Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgertje uitlachen met Frans Timmermans

fransboek.jpgLachen hoor, de gewone man. Kijk ze eens timmeren. Kijk ze eens forenzen. Kijk ze eens zitten op kantoor. Kijk ze eens markten opbouwen. Hi-fucking-larisch. Zeker als ook nog hun volkse mening gaan geven. De onwetende tokkies. Dat is dijenkletsen. Tenminste, vindt PvdA-prominent en ex-staatssecretaris Frans Timmermans. Op zijn Facebook (spiegel) plaatste hij de anekdote: "Te leuk om niet te vertellen. Vanochtend vroeg in een stil Heerlen op weg naar het station. Bij de in opbouw zijnde markt, spreekt een zeer boze man mij aan: "Timmermans, wij moeten geen intellectuelen. Wij hebben liever Dion Graus". Ik moest vreselijk lachen, echt met tranen. Hij begreep er niets van." Nee, jij bent lekker aan het regeren, Frans. Treffende reacties uit de eigen achterban ook. Zie hier de rottende kies in de politiek die PvdA heet. Wat ooit de partij voor de gewone man was, kijkt nu op het plebs neer als wereldvreemde regent. Zeggen dat de gewone man het niet begrijpt, maar zelf wel collega's oproepen om het democratisch proces te negeren. Daar scoor je punten mee. Hoeveel zetels hadden jullie ook alweer Frans? Erg professioneel ook om de boodschapper in deze de schuld te geven. En wat staat het mediatechnisch goed dat je het facebookprofiel zojuist offline gehaald hebt. Quote du jour: "Het kernprobleem van de PvdA, uitgelegd in een facebookzin.."

Reaguursels

Inloggen

Het wachten is op Kamerlid en Timmermanscollega Jacques 'ik versta de burger wèl' Monasch - maar die is vast op vakantie?
Timmermans met zijn gepoch op zijn eenvoudige afkomst, maar wat zijn opa zaliger van het rijden in dikke ministerauto's vindt zullen we wel nooit te weten komen.

Riessjaar | 04-08-10 | 18:53

> Hij begreep er niets van.
Zo kan ik er meer die totaal van de bevolking af staan en verzuipen in hun eigen arrogantie.

Replaceable | 04-08-10 | 15:42

@necrosis | 03-08-10 | 13:12
LEES! mijn reactie eens en denk dan na en voorkom een domme vraag...
ÜberTOKKIE!

Deus Absurdia | 04-08-10 | 13:36

Ik heb geprobeerd iets zinnigs over deze rare PvdA actie te zeggen... Helaas ben ik niet in staat om mijn gevoelens jegens de PvdA (en in het bijzonder Frans Timmermans) anders te verwoorden dan: stelletje enorme lutsers!

Sommige PvdA-ers hebben wel begrepen waar het om gaat maar worden door hun eigen "volk" afgebekt en uitgemaakt voor "broekie" of "nobody".

Haha PvdA doe eens oprotten!

Martinus_van_Oranje | 04-08-10 | 12:36

Klaboesterbeer | 04-08-10 | 10:39

Inderdaad. Naast het tegenwoordig veel gebezigde 'Partij van de Allochtonen' zouden ze dus ook 'Partij van de Adel' genoemd kunnen worden. Het wordt tijd dat die PvdA eens uit de kast komt!

ecologiste | 04-08-10 | 12:09

Schoorsteenveger | 04-08-10 | 10:00

Inderdaad. Het is een drama voor gewone mensen die graag een gezellige samenleving willen en daaraan met volledige inzet aan willen bijdragen en waarin economie functioneert zoals het bedoeld is: duurzame welvaart door optimale cooperatie van allen. Nu is het slechts duurzaam voor de elite zelf en gezelligheid verdwijnt steeds meer in de isoleercellen van de privatisering. De nieuwe apartheid.

ecologiste | 04-08-10 | 12:06

Schoorsteenveger | 04-08-10 | 10:00

Inderdaad. Het is een drama voor gewone mensen die graag een gezellige samenleving willen en daaraan met volledige inzet aan willen bijdragen en waarin economie functioneert zoals het bedoeld is: duurzame welvaart door optimale cooperatie van allen. Nu is het slechts duurzaam voor de elite zelf en gezelligheid verdwijnt steeds meer in de isoleercellen van de privatisering. De nieuwe apartheid.

ecologiste | 04-08-10 | 12:05

Klaboesterbeer | 04-08-10 | 10:39
Bestuurlijke elite zal er altijd zijn, maar het heeft er alle schijn van dat de lat steeds lager komt te liggen als het om intrinsieke motivatie gaat. Politiek als roeping versus politiek als carrière.

Schoorsteenveger | 04-08-10 | 11:12

@ecologiste | 04-08-10 | 09:10

Nieuwe elite, oude elite.... bestuurlijke elite zal er altijd zijn, en neerbuigendheid zal daar altijd bij horen. Op zich hoeft dat nog niet eens een probleem te zijn. Bij clubs als de Pvda ontstaan regelmatig van dit soort tenenkrommende situaties omdat men pretendeert 'van het volk' te zijn, terwijl (zeker bij de pvda) de afstand tot het gewone klootjesvolk natuurlijk onmetelijk groot is.

De pvda is een uiterst intellectuele bestuurdersclub met zeer veel dedain voor alles wat volks is. Desondanks pretenderen ze wel op te komen voor datzelfde volk => een dergelijke spagaat is niet vol te houden en levert dit soort genante momenten.

Probeer je niet anders voor te doen dan je bent: de pvda is de partij voor ambtenaren, grachtengordeldieren en pijp-rokende VN-lezers. Laat ze zich daar dan ook op richten en laat het gewone volk over aan Wilders en de SP.

Klaboesterbeer | 04-08-10 | 10:39

De Eek | 03-08-10 | 12:53
Als dat zo zou zijn, had ie zijn facebook account niet offline gehaald. Onzin dus wat jij beweert.

Giaur[II] | 04-08-10 | 10:08

ecologiste | 04-08-10 | 09:10
Het wemelt inderdaad van laffe fransjes binnen de democratieën van nu. En ook aan de universiteiten zien we steeds meer laffe fransjes. En die gewone man kan dan wel minder begaafd zijn dan die laffe fransjes, hij heeft wél verdomd goed door dat die fransjes laf zijn. maar hij kan met dat inzicht, tenminste als hij braaf wil blijven, geen enkele kant uit dan eens in de vier jaar richting stemlokaal. Om vervolgens door diezelfde laffe fransjes in zijn gezicht te worden uitgelachen of tot de grond toe te worden afgebrand als hij die gelegenheid te baat durft te nemen om die laffe fransjes te vertellen dat hij met laffe fransjes niks heeft.
Ja, die laffe fransjes hebben veel op hun geweten, maar ze komen er -voorlopig- telkens mee weg.

Schoorsteenveger | 04-08-10 | 10:00

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:44

Die nieuwe elite zal er niet komen vrees ik want voor zover ik kan zien is het overgrote deel op macht belust en bereid alles of althans bijna alles op te geven voor die macht dus om veel heul veul brokken te maken. Eén van die brokken is de hoge staatsschuld en die gewone man die Mazzeltov beschrijft in zijn citaat.
De macht die ze hebben en die de gewone man niet heeft is te vergelijken met aan de ene zijde een koorddanser met en aan de andere zijde zonder net, of met een cowboy met zwaargeladen revolvers en geweren enerzijds en een indiaan met slechts pijl en boog anderzijds. Ik haat die laffe Fransjes. Ja ook ik vermocht een kogel te krijgen van zo'n Fransje (geholpen door een aantal andere Fransjes want alleen kunnen ze het nooit af wèl met hun politieke netwerken naturlijk) als dank voor mijn bovenmatige bijdragen aan het welzijn van NL.

ecologiste | 04-08-10 | 09:10

Mazzeltov | 03-08-10 | 15:36

Uw tegel mogen de ratten ook ingelijst in de Eerste én Tweede Kamer hangen.

ecologiste | 04-08-10 | 08:57

brulkikker | 03-08-10 | 16:22

Bravo. Uw tegel zou 100x vergroot en ingelijst in de Tweede kamer moeten hangen!!

ecologiste | 04-08-10 | 08:51

Dion Graus... tranen met tuiten... Ik heb weinig op met dhr. Timmermans, maar deze begrijp ik wel. Daar komt bij hem natuurlijk de gedachte op: "waar doe ik het voor...?" Elke dag met de trein naar Den Haag op en neer... het eindeloze gevergader... en dan van een kiezer horen hij liever Barend Servet als volksvertegenwoordiger heeft...
(vanessa sch. | 03-08-10 | 20:01, LOL!! Die was ráák! Sorry, IJf...)
Alle Geert-fans op GS: zit U goed in Uw stoel? Goed strak aantrekken die safety belts, we beginnen aan de Kranzinnige Achtbaan van Rutte I! Gedoogd door Geert (de man die Niets Gedogen Kan ;D). We gaan het zien!

Prlwytzkofsky | 04-08-10 | 08:31

Ijdeltuiterij leidt niet altijd tot grootsheid

Even inbreken | 04-08-10 | 07:36

Pluspunt is dat die vervelende linkschmenschen in ieder geval niet gaan regeren.

LiebeMan | 04-08-10 | 01:04

Ik had die pauper met een voorkeur voor Graus voor de zekerheid toch even gevraagd of hij zelf zijn vrouw ook slaat.

Anders nog? | 04-08-10 | 00:46

@ Vanessa sch. 20:01

Haha + 100.

----------------------

Het is een communicatieprobleem tussen de kiezers en de politiek. Je kan van de PVDA alles zeggen maar het is niet zo vreselijk populistische partij als de SP of de PVV. 1 voorbeeld. Wilders weet dat in de 2e belastingschijf zijn electoraat zit en verlaagt in die belastingschijf de belasting. Mensen die het echt heel moeilijk hebben die hebben niet zo veel aan Wilders. Die zullen ook vast wel Sp stemmen.

De kiezer is erg lui richting de politiek. Ik verdenk heel veel mensen er van dat ze zelden verkiezingsprogramma's door lezen. Heel veel mensen stemmen op een aantal dossiers op een partij( vaak immigratie, of milieu, zie GL en PVDD).

Maar ja als je al die spelletjes rond de formatie ziet dan is het soms ook heel moeilijk om het te snappen. Want een stem op Geert kon een stem op Job betekenen en een stem op Emile kon een stem op Mark betekenen. De politiek zit ingewikkeld in elkaar.

Insure | 03-08-10 | 22:30

Die vent op de Heerlense markt verdiende ZELF zijn kost. Daarom lachte Fraanske de PVDA-erT hem uit.

Waaligator | 03-08-10 | 20:05

gozahtje | 03-08-10 | 13:13
Ik hou van piratebay, btjunky etc maar stemmen op die partij doe ik niet want er is herrie in de tent.

Boomschade | 03-08-10 | 20:02

Aan Dion Graus, de Barend Servet van de Nederlandse politiek, is inderdaad geen zinnig woord te onttrekken. Zo'n man moet zijn rol kennen: de aangever voor de grote komiek. Maar blij dat deze man hem niet voor een intellectueel aanziet, want in rechtse kringen is iedereen die een zin met een onderwerp en een gezegde erin kan maken bij voorbaat verdacht.

vanessa sch. | 03-08-10 | 20:01

Hij deed een keer mee aan de BNN Nationale IQ kwis. Hij scoorde een schamele 118 punten. Ik deed zelf ook mee en zat op 141. Ik stem PVV. En nu, Frans? Moet je nog zo lachen?

Dr. U.I. Loor | 03-08-10 | 19:51

mark twain | 03-08-10 | 17:49
Dat alle politici rattenvangers zijn.
Uiteraard wil ik qua intellect Obama niet gelijkstellen aan Graus. Graus is een domme lul. Maar we hadden het helemaal niet over Graus.
Dat Obama de kunst van het verleiden verstaat en dus ook de kunst van het bakken van zoete koekjes, ja, daar ben ik wel van overtuigd. Het woord 'change' wilde iedereen graag horen en dat lag hem dan ook ook voor in de mond. Hij zal het waar moeten maken. Wordt hij een oligarch in de negatieve betekenis die Brulkikker eraan geeft, dan zal de kiezer met hem afrekenen en stemmen op een ander met een mooi en overtuigend verhaal.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 19:50

Stom paaps omhooggevallen kolenbikkertje.

hetkansnellerofniet | 03-08-10 | 19:32

@schoorsteenveger 17:18
Ja; wat wil je nu eigenlijk vertellen? Dat Obama net zo'n koekenbakker is als Dion?
Ofwel m.a.w dat het allemaal niks uitmaakt. Wat bizar.

mark twain | 03-08-10 | 17:49

Als je de lach van Timmermans niet begrijpt, moet je denk ik eerst even Dion Graus googelen. Sorry hoor, ik heb met plezier PVV gestemd, maar door de Graus was het wel kantje boord.

borderlijntje | 03-08-10 | 17:23

brulkikker | 03-08-10 | 16:22
We zijn het in grote lijnen met elkaar eens denk ik. Het verschil zit 'm in het oordeel over de goede en slechte kanten van een oligarchie. Mijn argument is dat binnen democratische stelsels een oligarchie die enkel de machthebbers zelf dient gedoemd is om onderuit te gaan, en wel omdat de kiezer dit doorziet en het uiteindelijk niet meer pikt. Dat die -onmachtige boze- kiezer in zo'n situatie de neiging heeft om naïef achter de eerste de beste koekenbakker aan te lopen die belooft hierin verandering te gaan aanbrengen is hem niet aan te rekenen.
Zo is men ook achter Jezus aangehuppeld, achter Mohammed, achter Lenin, Castro, noem maar op. Zo loopt men nu achter Chavez aan, de Dalai Lama, Obama.
Het dedain van Timmermans is opgepast.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 17:16

Deze man was nog zo duidelijk, maar het is zonneklaar dat dhr. Timmermans helemaal niets heeft begrepen van wat die man bedoelde. Dat is nog eens dubbellachen.

Gimmy Moore | 03-08-10 | 17:05

@lijn5 16:42

Mijn Grieks en Latijn zijn overigens knap beroerd. Als je vijf talen redelijk vloeiend beheerst is dat tamelijk knap. Een beteje schoolfrans is iets anders.

mark twain | 03-08-10 | 17:03

@lijn5 | 03-08-10 | 16:42
Er is een verschil tussen het beheersen van een taal en je kunnen redden op vakantie. Daarnaast kon je, vroeger, alles behalve Nederlands en Engels (en Grieks/Latijn igv gym.) uit je pakket flikkeren..

Wazzzah | 03-08-10 | 17:01

Dus omdat Graus een bewezen eikel is, is Timmermans bewezen ok?
Leuke logica.

Denkt Na | 03-08-10 | 16:43

@mark twain | 03-08-10 | 16:19 En weet Franciscus ook iets verstandigs te zeggen in die vijf talen? En jij vindt vijf talen veel? Een gymnasiast komt al aan zes talen. Een oude ULO-ist of HBSer spreekt vier talen. Door het spreken van vijf talen word je nog geen geleerde.

lijn5 | 03-08-10 | 16:42

@sjaakdeslinksesul 16:21

Leuk om te weten . Ik vind alleen zijn Nederlands niet zo geweldig.

mark twain | 03-08-10 | 16:34

@ Schoorsteenveger | 03-08-10 | 16:05
"Een oligarchie bestaat bij de gratie van de kwaliteit en betrouwbaarheid van de oligarchen."
Oh maar natuurlijk.
En dat verklaart dus waarom partijen als VVD, CDA en de PVDA decennialang deel uitmaken van de macht alhoewel ze zichzelf keer op keer op keer onbetrouwbaar en inefficient in het oplossen van problemen aantonen?
Een oligarchie bestaat helemaal niet bij de gratie van kwaliteit en betrouwbaarheid, want dan was een democratie meer dan genoeg geweest. Maar we/ik hebben het niet voor niets over oligarchie.
Die bestaat bij de gratie van macht, invloed, belangen, geld, intimidatie en verscheidene vormen van indoctrinatie (misinformatie, propaganda, leugens, openbaar onderwijs etc).
Nee, Timmermans begrijpt het dondersgoed maar de macht van de PVDA (en andere partijen), en hun tentakels in alle facetten van de samenleving is inmiddels dusdanig dat hij niet langer bang is om zijn arrogantie tentoon te spreiden. Hij toont aan hoe de gemiddelde politicus in werkelijkheid denkt over de gewone al dan niet "boze" man.
Wat de "boze man" zo dom maakt en Timmermans zo snerend en arrogant, is dat de boze man denkt dat als hij maar op een andere koekenbakker stemt (die uiteindelijk dezelfde eigenbelangen dient, of zal dienen) die dingen roept die hem laten geloven dat deze roeper een soort "uitzondering" is, dat het dan wel goed komt en dingen wel ten goede zullen veranderen.
Mensen zullen zich eens moeten gaan realiseren dat een stem - op WIE dan ook - tot niets dient behalve als legitimatie cq. GOEDKEURING van het zelfde vervloekte, corrupte systeem waar ze zo over foeteren.

brulkikker | 03-08-10 | 16:22

mark twain | 03-08-10 | 16:19
Wesley Sneijder spreekt inmiddels ook vijf talen.

sjaakdeslinksesul | 03-08-10 | 16:21

@Denkt na 16:13
Hij is redelijk erudiet en spreekt vijf talen. Dion kan slechts met zijn handen goed
overweg.

mark twain | 03-08-10 | 16:19

Hahah, het woord 'intellectueel' is onder de PvdA behoorlijk gedevalueerd.

Gimmy Moore | 03-08-10 | 16:15

Heb ik wat gemist? Sinds wanneer is Frans Timmermans een intellectueel?
Die europa lobby bestaat niet uit erg diep/wijd kunnen denkende personen hoor.
Veelal nazeggers, dus goede replicators, maar absoluut geen intellectuelen.

Denkt Na | 03-08-10 | 16:13

Mazzeltof 15:36
u verwoordt precies datgene waar het om gaat. De Nederlandse bevolking heeft de afgelopen dertig jaar min of meer geruisloos een miljoen immigranten opgenomen , de meederheid van niet-Westerse afkomst en recentelijk nog een kleine 25.000 Somaliérs. Hetgeen op zich een prestatie mag worden genoemd. Degenen die de immigratie hebben geínstigeerd , toegejuichd en de multiculturele samenleving hebben gepropageerd en nog steeds propageren hebben niet daadwerkelijk aan deze inspanning meegedaan. Deze politici, Vluchtelingenwerkers, opniemakers en asieladvocaten ev. wonen niet voor het merendeel in de vooroorlogse arbeiderswijken en portaalflats acht-hoog. Het zijn de laaggeschoolden, zoals de meneer die roomse Frans deed schaterlachen, die gestalte hebben ( moeten - ) gegeven aan de idealen van bovengenoemden en hebben een klankbord gevonden in eerst Fortuyn en nu Wilders.

Jan Boule | 03-08-10 | 16:09

@schoorsteenveger 15:59

Naturlijk en toen geloofden ze ook in Sinterklaas en nu weer , al heet ie nu anders. Sterker nu zal blijken dat Geert noodgedwongen zijn gehele zogenaamde
links economische agenda in de prullenbak kan gooien.

mark twain | 03-08-10 | 16:05

brulkikker | 03-08-10 | 15:54
Ik heb sterk de indruk dat jij hier een andere discussie probeert aan te zwengelen. Een oligarchie bestaat bij de gratie van de kwaliteit en betrouwbaarheid van de oligarchen. De boze man twijfelt -wellicht met recht- daaraan en dat deelt hij Timmermans mede. Timmermans begrijpt dit niet, want hij vindt dat hij die domme boze meneer niets verschuldigd is. Aldus laat hij in alle duidelijkheid zien waarom het populisme de laatste tijd zo gemakkelijk wortel heeft kunnen schieten.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 16:05

mark twain | 03-08-10 | 15:54
Die stemmers zijn besmet of zo? Op wie hebben die dan gestemd vóórdat die vermaledijde populisten het toneel betraden? En geloofden ze toen niet in Sinterklaas dan?

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 15:59

mark twain | 03-08-10 | 15:51
Mwoehaahaahaa, dat ik daar niet op gekomen ben zeg.

Hölzenbein | 03-08-10 | 15:55

@Schoorsteenveger 15:49

Maar zij was wel degene, die dezelfde stemmers trok als Geert nu. Dat zijn stemmers, die de meest wonderlijke dingen van de politiek verwachten.

mark twain | 03-08-10 | 15:54

@ Schoorsteenveger | 03-08-10 | 15:34
Daar heb je gelijk in, maar dat is een andere discussie.
Frans Timmermans gelooft er waarschijnlijk niet in dat welke nieuwe vertegenwoordiger van het populisme (en dat bedoel ik in enigszins goede zin, niet in de linkse "populisme = Nazisme" zin) dan ook uiteindelijk nooit de macht in handen zal krijgen, en ik denk dat hij daar gelijk in heeft.
Ik geloofde in Pim Fortuijn's integriteit maar die is vermoord door een "eenling" (zet de aluhoedjes maar op want ik geloof er geen barst van dat alleen Volkert daarachter zat)
Wilders moet, als hij in de macht wil, alles wat hem apart maakt overboord zetten.
Geen enkele "populist" zal meer dan 75 zetels in zijn eentje halen. Dus zolang er een oligarchie is (wat je ook kon zien bij de houding van de VVD t.o.v. Fortuijn), heeft een "populist" die oligarchie nodig. Bovendien wordt in de tussentijd de macht van de NOG grotere oligarchie - de EUSSR - groter en groter.
De discussie zou lang worden maar o.a. door deze redeneringen weet ik hoe nutteloos het stemmen is. Wilders zal NOOIT zijn plannen erdoor krijgen, zelfs als hij zelf echt in die plannen gelooft (waaraan ik ernstig twijfel), tenzij het toevallig plannen zijn waar de gevestigde orde het toch al mee eens was.

brulkikker | 03-08-10 | 15:54

BREKEND: over 6 minuten gaat Lubbers vertellen dat het minderheidskabinet niet mag van Queen B.

Hölzenbein | 03-08-10 | 15:54

@Hölzenbein 15:46

Rita is de moeder van Geert.

mark twain | 03-08-10 | 15:51

mark twain | 03-08-10 | 15:40
Rita heeft haar kansen gehad.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 15:49

mark twain | 03-08-10 | 15:40
Wie is Rita? Dat hysterische altijd vrolijk ogende rotwijf?

Hölzenbein | 03-08-10 | 15:46

Triest. Het tekent dit soort figuren. Meneer Timmermans laat zich kennen. Bah!

patat - generatie | 03-08-10 | 15:41

@Schoorsteenveger 15:34

Ziet come-back van Rita al in het verschiet.

mark twain | 03-08-10 | 15:40

"Ik moest vreselijk lachen, echt met tranen. Hij begreep er niets van."

De vraag is: waar begreep die man niets van? Begreep ie niet, in de optiek van
Timmermans, dat intellectuelen in de politiek te verkiezen zijn boven iemand als Graus?

Of snapte hij niet waarom Timmermans zo aanstellerig ging staan lachen? Als dat zo is had Timmermans beter geen 'er' kunnen schrijven, maar 'daar': "Ik moest vreselijk lachen, echt met tranen. Hij begreep daar niets van."

In dit laatste geval lachte Timmermans de man niet uit om politieke domheid, maar lachte om het voor hemzelf koddige beeld van het verkiezen van Graus boven intellectuelen.

Adalgar | 03-08-10 | 15:40

@Wazzzah | 03-08-10 | 15:38
"Alleen heeft de.." - daar moet PVV tussen, natuurlijk.

Wazzzah | 03-08-10 | 15:39

@der Haroldt | 03-08-10 | 15:16
Downplayen? Waar heb jij het nou weer over? Ik zeg dat elke partij idioten heeft. ALleen heeft de een idioten overschot in de Tweede Kamer. Dat is wel iets erger dan in de lokale politiek. Je voorbeeld is gewoon bar slecht, vriend. Volgende keer gewoon een PvdA-Kamerlid opzoeken die rare dingen heeft gedaan, dat maakt je punt sterker. Alhoewel.. je hebt geen punt om sterker te maken.

Wazzzah | 03-08-10 | 15:38

Voor Timmermans, als je meeleest :
---
Ter nagedachtenis aan de gewone man.
---
Ooit herkende je hem aan zijn beige Kadetje of aan zijn eeuwige sjekkie.
Tegenwoordig vermoed je hem achter de rolluiken van zijn vooroorlogse
arbeiderswoning, waar hij zijn kwijnende bestaan tracht te beschermen met de
veiligheid en de geborgenheid van het zelf-isolement. Misschien is hij net als
zijn vroegere buren al verhuisd naar een rijtjeshuis in Almére of Nieuwegein,
toen zijn woning in de stad werd afgebroken voor dure nieuwbouw.
----
Hij zit in zijn doorzonkamer naar zijn fletse KTV te kijken, in de roes van het
zoveelste Endemol-infuus zijn dagelijkse beslommeringen wegspoelend met een
kratje pils van de super.
Soms herken je hem ook achter een van de ramen van Huize Avondrood, voor zich
uit starend naar een vreemde wereld, mijmerend over een Nederland dat alleen nog
in zijn geheugen bestaat.
---
Hij is het multiculturele drama in levende lijve, of beter gezegd: in dode geest. Hij heeft de klappen van de geïmporteerde cultuurschok moeten incasseren, daarbij onbewogen gadegeslagen door de hoge heren vanuit hun chique salons of moderne kantoren, of zelfs dat niet eens.
Elke oprisping van verzet werd vakkundig en bekwaam de grond in
geboord door een overijverige lokale wethouder, die tenslotte het beste met hem
voorhad.
----
Hij heeft de fundamenten gelegd van zijn eigen samenleving, maar mocht zich niet
bemoeien met de vorm en de indeling van het bouwwerk dat de alwetende
architecten voor hem bedachten. Hij heeft het proces van de ongeneeslijk zieke
doorgemaakt; de angst, de ontkenning, het besef, de hoop, het verweer, de
verdringing en tenslotte de berusting. Gegeseld en gemuilkorfd door het dédain
van de hoge heren, verbaal en intellectueel overtroefd en vernederd door de
managers, accepteert hij zijn lot als een onvermijdelijk gegeven.
---
Hij representeert het afgedankte stemvee, gemolken en vervolgens zonder
scrupules op stal gezet. Alleen zo nu en dan wordt hij eventjes gepromoveerd tot
klapvee, als de Koks en de Bolkesteins hem verleiden met een gekunstelde
imitatie van zijn droevige situatie, zo zijn laatste restje hoop misbruikend
voor hun eigen machtsbelang.
---
Hij gaat waarschijnlijk nooit meer stemmen, omdat zijn wanhopige stem op de
malloot Janmaat hem een slechte naam of een slecht geweten heeft bezorgd en zijn vertrouwen in fatsoenlijke partijen nooit werd bewaarheid.
Hij is de paria van de multiculturele samenleving, gemangeld door de links-rechtse concensus, het uitschot van de salonsocialisten, de verheven confessionelen én de elitaire liberalen.
---
De multiculturele samenleving is nooit zijn keuze geweest, maar nu is hij wel het slachtoffer van het multiculturele drama. De schuldigen zullen wel weer de
dans ontspringen in het zwarte-pietten-spel van de zondebokken, maar zullen zich
niet kunnen verschuilen voor hun eigen geweten.
----
Gewone man, je bent niet meer gewoon, want de normgrenzen zijn verschoven. Je
was nooit het ideaalbeeld van de hoge heren, maar nu ben je een doorn in hun
politiek correcte oog.
---
Gewone man, je hebt ons trachten te behoeden voor de multiculturele ellende, maar je noodkreet werd niet gehoord, niet begrepen of verkeerd uitgelegd.
---
Gewone man, je falen is niet te wijten aan jouw stem, maar aan de oren van de luisteraars.
---
Gewone man, ooit zullen de hoge heren je te laat missen.
---
[wijlen]@ Huub Schrage jaar : 2000

Mazzeltov | 03-08-10 | 15:36

"Lubbers adviseert in eindverslag VVD-voorzitter Opstelten als volgende informateur". Wat verdien je als informateur? Wil ik ook wel doen hoor.

Hölzenbein | 03-08-10 | 15:36

Het is toch ongelooflijk grappig, die domme onwetende burgers. Ik geef Fransje groot gelijk. Er zijn zoveel debielen dat "ze in Den Haag allemaal hetzelfde zijn", terwijl ze geen idee hebben hoe politiek echt werkt. Misschien maar goed ook, anders zou t teveel hersencapaciteit van ze vergen...

Brinkster | 03-08-10 | 15:36

brulkikker | 03-08-10 | 15:22
Het punt is natuurlijk dat met het afserveren van de PVV het hier aangeroerde probleem niet uit de wereld is. Het hameren op het zogenaamde onfatsoen van de PVV en de veronderstelde dommigheid van de PVV-kiezer leidt alleen maar af van het onfatsoen van de rest der politiek en de dommigheid van de rest der kiezers.
Als de PVV onderuit gaat, dan zal die domme PVV-kiezer echt niet verdwijnen. Die gaat weer ergens anders op stemmen of helemaal niet stemmen. En als de politiek er wéér niks van heeft willen leren dan loopt-ie achter de volgende populist aan.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 15:34

Denken jullie nu echt dat lui zoals Cohen en onderknuppel Timmermans hun grotendeels analfabete, volstrekt debiele achterban niet uitlachen?

Aktivist | 03-08-10 | 15:32

Ik moet ook altijd heel hard lachen om Dion Graus, is dat zo vreemd?

vlietinho | 03-08-10 | 15:31

Ik zie het nu pas. Die Timmermans met zijn immer grote bek over fatsoen (extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...) gaat even lekker los op Arne Mosselman. Toen had hij natuurlijk nog niet door dat het een mede-PvdA'er betrof. Zielig geborneerd provinciaaltje die Frans Timmermans, zeker geen intellectueel.

sjaakdeslinksesul | 03-08-10 | 15:31

Voor een ieder die het niet vanzelfsprekend vindt om overheerst te worden, verdiep u eens in het libertarisme. Lees columns als deze (www.vrijspreker.nl/wp/2010/08/nederlan...) en ik weet zeker dat u met een andere blik naar de wereld zult kijken. Het is niet logisch om 40 uur per week te werken en daarvan 20 uur af te moeten staan aan een ander. Dat maakt u tot slaaf van een ieder die werkloos of ambtenaar is. Hij die meer consumeert dan dat hij produceert is een parasiet die leeft op de vruchten van andermans arbeid. Teveel parasieten leiden tot een te zware belasting op hen die produceren en uiteindelijk tot diepe economische crises.

DutchLibertarian | 03-08-10 | 15:30

Kijk aan, de onderbuik van Nederland is weer eens op de pik getrapt.
Kunnen het zeker niet hebben dat de PVV grotendeels draait op tokkies. Maar toch is het zo. En Frans lacht een eerlijke lach, en ik waardeer het dat hij zoiets deelt in plaats van het verzwijgt.

Had Mos, Graus of een andere 'gewone man' dit geflikt, dan had het WEL gemogen, onder het ontastbare mom van 'vrijheid van meningsuiting', maar nu het een PVDA'er betreft, hebben we 't ineens over een volksvertegenwoordiger die zijn boekje te buiten gaat.

jeroengewoonjeroen | 03-08-10 | 15:22

Parsons | 03-08-10 | 14:58
Mooi gezegd Parsons ;)

Hölzenbein | 03-08-10 | 15:22

@ Ivoren Toren | 03-08-10 | 14:57
Het probleem is, ten eerste, dat nieuwe partijen uiteindelijk gewoon oude partijen worden (Fortuijn bijvoorbeeld gaf al aan na 8 jaar uit de politiek te willen stappen omdat hij verwachtte tegen die tijd ingekapseld te zijn in het systeem).
Om die reden alleen al dus, zal er niets veranderen omdat tegen de tijd dat ze een positie dichtbij de macht hebben bereikt, de oligarchische tendentie al zijn invloed is gaan uitoefenen.
Voor wat Wilders betreft, ik heb over hem geen enkele illusies. Ik geloof voor geen millimeter dat de meeste van zijn standpunten voor hem zo belangrijk zijn als hij wil doen geloven, inclusief de Islam en de EUSSR. Ik heb genoeg dingen gezien en gelezen om te vermoeden dat hij gewoon een braller is die dingen roept die, al zijn ze waar, door hem geroepen worden omdat het zoveel mogelijk stemmen oplevert en niet omdat hij zelf gelooft dat ze nou echt zo belangrijk zijn. De dolk in de rug van Ayaan Hirsi Ali m.b.t. diens beveiliging is wat dat betreft al een duidelijk signaal geweest. En zo zijn er meer.
Maar dit alles is nog niet eens zo relevant. De PVV mag namelijk een nieuwe partij zijn. De alleenheerser daar is Wilders, en op hem is de IJzeren wet van de oligarchie gezien zijn politieke carrière uiterst makkelijk toepasbaar. Dan kan hij wel dingen roepen en beloven, maar ten eerste is dat de definitie van een politicus, en zijn AOW-"breekpunt" en zijn bereidheid oude oligarchie-partijen als VVD en CDA te gedogen zonder dat hij zelf zijn zogenaamde plannen ook maar op wat voor manier dan ook kan invoeren, zeggen genoeg.
En voor wat betreft de SP. Dat is natuurlijk geen nieuwe partij. Maar die partij heeft bovendien voor veel Nederlandse kiezers een PR-probleem. Maar valt het niet op hoe ze zelfs bij de "rechtse" VVD meer waardering en respect lijken te hebben voor de SP dan de PVV? Het is niet electoraal handig om de SP een plaatsje in de macht te geven vanwege hun (vooralsnog) radicale taal en hoe de gemiddelde kiezer daar tegenover staat, maar ons kent ons allang. De SP-lieden zijn "gewaardeerde en gerespecteerde collega's" en de ongelooflijke hoeveelheid belangen en geldstromen die binnen en via de overheid circuleren zouden door de SP niet in gevaar worden gebracht.

brulkikker | 03-08-10 | 15:22

@PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:43
PuistenZuiger.... Geïndoctrineerden als jij denken dat er naast democratie alleen maar dictatuur of beschavingsloze anarchie kan bestaan. Het is je niet aan te rekenen, aangezien je in dit land van jongs af aan wordt gehersenspoeld met dit soort democratie-verheerlijkende staatspropaganda. Ik zou zeggen, zoek eens goed op internet en open je ogen. Er is meer dan waar je tot nu toe ooit aan hebt mogen denken.

artbrut | 03-08-10 | 15:17

Wazzzah | 03-08-10 | 15:12

Bagatelliseer er maar een eind op los. Ik ben niet vóór de PVV, net zomin als ik voor de PvdA ben. Feit blijft dat beide partijen idioten binnen hun gelederen hebben. Hoezeer je het ook wil downplayen, dit blijft een feit.

der Haroldt | 03-08-10 | 15:16

@der Haroldt | 03-08-10 | 14:54
Iedere partij heeft zijn idioten, maar om nou een lokale politicus met een Kamerlid te vergelijken is wel erg mager.

Wazzzah | 03-08-10 | 15:12

@ Parsons

Spindocter PvdA is ook gearriveerd!

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 15:04

Iedereen is gek, behalve Timmermans en zijn linkse vrienden.

Parsons | 03-08-10 | 14:58

@ brulkikker | 03-08-10 | 14:44
Die wikipedia-link is wel interessant. Het verklaart de weerstand van de "elite" tegen nieuwe partijen als de PVV en de SP. PvdA gaat inderdaad liever in zee gaat met de VVD (onderdeel van de oligarchie) dan met de SP (buitenstaander).

Aan de andere kant: in tegenstelling tot de VS komen er hier ondanks alles toch af en toe nieuwe partijen op het toneel. De oligarchie is in Nederland dus toch niet helemaal almachtig. En hoe dan ook: politiek mag dan wel vies en vunzig zijn, het is het enige wat we hebben dus we moeten het er voorlopig maar mee doen.

Ivoren Toren | 03-08-10 | 14:57

@reaudkeaukert | 03-08-10 | 14:14
Die vallen allemaal in het niet vergeleken met dhr Graus. Maar je hebt gelijk, allemaal randdebielen met Dion G. als koning.

Wazzzah | 03-08-10 | 14:55

Wel leuk om te zien dat het gros van de pvda-stemperts vergeet dat ook de pvda soortgelijke mensen in hun gelederen heeft. Mag ik jullie herinneren aan het volgende geval:
www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...

der Haroldt | 03-08-10 | 14:54

@ Of je worst lust

"Te leuk om niet te vertellen" echte PvdA humor!

"Mariette, Mariette moet je horen",

Wat ik vandaag heb meegemaakt "Te leuk om niet te vertellen" Ik loop dus langs ,op , naast de markt. Zegt ineens een man tegen me "Hey Timmermans wij moeten geen intellectuelen!" "Wij hebben liever Dion Graus" , je snapt natuurlijk dat die man er helemaal niets maar dan ook helemaal niets van snapte! dus ik brak daar midden op die markt helemaal af moet je voorstellen! Een wild vreemde man die liever Dion Graus wil hahahaha

Mariette; dus..... waarom snapte die man er niets van?
Timmermans; Een wild vreemde man die liever Dion Graus wil hahahaha (LOL)
Mariette; dus.....
Timmermans; Te leuk om niet te vertellen toch....?!
Timmermans; oohhh euhm... iemand koffie?


Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 14:51

Ja Johnny en nou aufsalzen. Sjonge jonge wat een topic weer. Ik had het burgertje ook uitgelachen. Als zo'n sukkel een opmerking maakt m.b.t. vrouwenmepper Graus dan vraagt ie er toch om.

Hölzenbein | 03-08-10 | 14:50

PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:42
Wat-ie moet doen? Hij moet doen wat Melkert destijds had moeten doen maar nagelaten heeft. Bij zichzelf te rade gaan en zich afvragen hoe het zo ver is kunnen komen dat de gewone man een boze man is geworden. Dat er kennelijk iets ontbreekt aan de wijze waarop de bestuurderen het volk bejegenen. Respect en ontzag verdien je of dwing je af, en daaraan ontleen je je uiteindelijke macht. Machtsposities zijn niet als vanzelf ingebakken in een samenleving, zeker niet op basis van een onderverdeling in slim en dom.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:50

Die mirror is wel mooi.

Zie Timmermans schelden (!) op een man die slechts zegt dat dit het probleem van de PVDA in een notedop is.

Zie hem intellectueel gelijkstellen aan intellegentie, en zie hem liegen over zijn achtergrond (niet met een gouden lepel geboren)
www.politiek-cv.nl/index.php?option=co...

sitzkrieg | 03-08-10 | 14:48

Wel zo overzichtelijk dat praktisch alle politieke weggooiers uit één en dezelfde partij komen.
"+100 voor laf hoofd-pica die perfekt de rotte lading dekt."

R.B.Scott | 03-08-10 | 14:45

Leidse Haringvreter | 03-08-10 | 14:41
"de verachtelijken"

PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:45

@ Ivoren Toren | 03-08-10 | 14:37
Dat dacht ik zelf ook, toen ik zelf nog bereid was te stemmen.
Uiteindelijk moet je jezelf de vraag stellen: is er eigenlijk wel een partij die voor JOU aan het touw trekt? Trekken beide partijen niet gewoon in een richting waar jij helemaal niets van wil weten? Willen beide partijen niet juist liever touwtrekken dan winnen, omdat daarmee de illusie van "keuze" en democratie in leven wordt gehouden, terwijl uiteindelijk de touwtrekkers krijgen wat zij willen, maar de kiezer gewoon snoeihard in zijn reedt wordt genaaid?
Kijk alleen al eens naar de namaak-strijd tussen Republikeinen en Democraten in Amerika.
Misschien dat het volgende mijn visie over de algehele politiek een beetje samenvat:
nl.wikipedia.org/wiki/IJzeren_wet_van_...

brulkikker | 03-08-10 | 14:44

ecologiste | 03-08-10 | 14:36
Juistem.
Het pijnlijke is uiteraard dat we zomaar geen alternatief hebben, een nieuwe elite waar het volk wél op kan vertrouwen. Die boze man zegt eigenlijk "ik voel me niet slim genoeg om zélf het land te besturen, maar ik ben slim genoeg om te weten dat ik het ook niet aan jullie kan toevertrouwen'. Die boze man geeft de verantwoordelijkheid zó over als hij -opnieuw- het vertrouwen heeft dat deze in gioede handen heeft. Timmermans vindt, zoals zovelen, dat hij a priori récht heeft op dat vertrouwen en geen verantwoording hoeft af te leggen.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:44

Nick, ik vind dat je mijn zwitsal verplicht over moet nemen.

Vuvuzela | 03-08-10 | 14:44

Fransje weet hoe de wereld in elkaar zit. De burgert is dom. En Fransje zal dit de burgert wel even vertellen.
Tja, de PvdA-mensen nemen de burgert niet serieus.

schweinefleisch | 03-08-10 | 14:44

artbrut | 03-08-10 | 14:37
Jij denkt zeker dat de wetten er allemaal vanzelf zijn gekomen? Blijkbaar zijn er genoeg mensen geweest die hebben gestemd op de PvDA en daarom zit Frans Timmermans in de Tweede Kamer. Als jij niet van democratie houdt, moet je maar in Noord-Korea gaan wonen of in Somalië, daar is helemaal geen regering, maar anarchie.

PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:43

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:37
Wat moet Frans Timmermans dan doen met de opmerking van die man? In babytaal gaan praten en alles over één kam scheren? Dat iemand op de markt denkt dat mensen die gestudeerd hebben en een pak dragen allemaal "zakkenvullers", "linkse kerk", "elite" en weet ik al niet meer zijn, is wel triest.
Ik denk alleen niet dat het zou helpen als Frans Timmermans zich gaat kleden als Dion Graus en ook in babytaal gaat praten zonder nuance. Dan is het weer iemand die mee wil liften op het succes van populisten.

PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:42

@sliptong

bedankt voor de extra uitleg. Klare taal! Oh ja, zover ik weet is er geen meervoudsvorm voor verachtelijk.

Leidse Haringvreter | 03-08-10 | 14:41

Eén woord: politicus.

De politicus voelt zich per definitie boven 'het volk' staan. Hij/zij denkt dat 'het volk' op hem/haar zit te wachten. Dat hij/zij namens 'het volk' praat. Wie o wie heeft hem/haar dat ooit wijs gemaakt? Oprotten en wegwezen. Laat ons met rust. Zoek echt werk. We zorgen voor onszelf en elkaar zonder dat we worden gedwongen in onze keuzes. Zonder dat we worden uitgeknepen om jou, politicus, en je smerige hobby's te spekken.

artbrut | 03-08-10 | 14:37

@ brulkikker | 03-08-10 | 14:15
Het is met stemmen net als met touwtrekken: je schiet er geen meter mee op, doordat er een hele grote groep mensen heel hard bezig is de andere kant op te trekken. Maar als je stopt en het touw loslaat, dan gaat het pas écht mis.

Ivoren Toren | 03-08-10 | 14:37

PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:31
De 'onbedoelde sneer naar Dion Graus' ziet hij meteen, de bedoelde sneer naar hemzelf ziet hij in het geheel niet. Timmermans deelt de wereld in in slim en dom en vindt dat hij zelf slim is. De snerende man deelt de wereld in in goed en slecht en vindt dat Timmermans slecht is.
Het onvermogen van lieden als Timmermans om nog in morele termen te denken en dit onvermogen ook nog triomfantelijk te etaleren op Twitter is ronduit stuitend.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:37

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:27

En de rechtsregels zijn alleen gemaakt om naar willekeur bepaalde gelovigen al dan niet met behulp van gefingeerde bewijzen op de brandstapel te brengen of gewoon een paar jaartjes cel of gewoon te excommuniceren van hofhoudbaantjes met name dan die enkele vurig gelovigen die naar eer en geweten wel het 'geloof' (RK, protestant, sociaal-democraat etc.) daadwerkelijk willen belijden en die hun functie voor de maatschappij werkelijk serieus nemen en dus gevaarlijke ongeleide projectielen zijn die zich niet door Fransjes laten peopelen, die bijvoorbeeld in groten getale NEE tegen de EU in die vorm hebben gezegd.

ecologiste | 03-08-10 | 14:36

Weer zo,n linkse fascist die door de mand valt!

baanaru | 03-08-10 | 14:36

ook ik zou gaan lachen, Dion wordt gepownd door z'n eigen achterban. Hoezo mag Timmermans dan niet ff lachen. Volgens mij snapt Johnny Q. het zelf niet. (en das dan ook wel weer om te lachen....)

Of je worst lust | 03-08-10 | 14:36

Patrick Zweedsey | 03-08-10 | 14:33
Als jij Frans Timmermans een wrat noemt, is Dion Graus dan een tarrel?

PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:34

@ ecologiste | 03-08-10 | 14:20
Nee dus. Ten eerste omdat het zinloos is, ten tweede omdat er geen "keuze" is, en ten derde omdat ik in tegenstelling tot de gemiddelde domoor niet van plan ben me als een debiele ezel duizend keer met mijn kop aan dezelfde steen te stoten.
Ik heb, zo dom en naïef als ik eens was, twee keer in mijn leven gestemd.
Achteraf was dat twee keer te veel.

brulkikker | 03-08-10 | 14:34

Frans is een soort wrat binnen de PvdA, welke weer een wrat is in de politiek.

Patrick Zweedsey | 03-08-10 | 14:33

Hehe eindelijk weer eens een echte GS kraker. Erg komisch en ook erg des PvdA's.

Tabula Rasa | 03-08-10 | 14:32

ecologiste | 03-08-10 | 14:28
Je snapt volgens mij niet dat Frans Timmermans niet die marktkoopman uitlacht, maar Dion Graus, die wordt neergezet als iemand zonder intellect. Frans Timmermans zegt het zelf op zijn Facebook: "Ik verstond het als een onbedoelde sneer naar Dion Graus, daarom moest ik lachen."

PuistenZuiger | 03-08-10 | 14:31

Nick da Prick | 03-08-10 | 14:11

Van een VVD-er zou je het misschien kunnen verwachten (hoewel de VVD nu een andere is dan 40 jaar gelden) maar van een partij die zelfs in zijn naam zegt van de Arbeid te zijn mag je verwachten dat ze opkomen voor den arbeider en als ze dat niet doen mogen ze op het schavot rotte tomaten en eiren over zich heen krijgen dat is de vrijheid die iemand zich zeker mag permitteren. Ook de PvdA is een andere dan 40 jaar geleden maar dan in tegenstelling tot de VVD wel sterk in het negatieve veranderd.

ecologiste | 03-08-10 | 14:28

Partij van de Arrogantie????

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 14:28

Frans Timmermans, is dat niet die man die mordicus tegen de JSF was, tot hij zelf op het pluche mocht aanschuiven?

BroodenSpelen | 03-08-10 | 14:28

ecologiste | 03-08-10 | 14:22
Ze maken bijgevolg dezelfde fouten. Ze denken ook dat ze met een heilige missie bezig zijn, dat ze zelf geheiligd zijn en dat ze dus geen verantwoording aan de gelovigen hoeven af te leggen maar eerder die gelovigen naar eigen willekeur keer op keer ter verantwoording mogen roepen.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:27

Frans zou eens een baan moeten zoeken zonder dat hij daarbij standaard terugvalt op zijn lidmaatschap van de partij.
Want dat hebben vele boven ons gestelden toch slim bekeken; als je actief lid wordt van -vooral- CDA en PvdA zit je geramd voor de rest van je leven. Het gansche maatschappelijk middenkader wordt geregeerd door sociaal- en christendemocraten.
Een hogere ambtenaar in Amsterdam of Rotterdam die PVV stemt en daar voor uit durft te komen? Forget it.

LJBrinkhorst | 03-08-10 | 14:26

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:18

Ze hebben het succes van de kerkbestuurders gewoon goed bestudeerd en zijn daarom zo dicht bij het CDA gekomen, wat ik je brom.

ecologiste | 03-08-10 | 14:22

Nick da Prick | 03-08-10 | 14:11

En ik dacht dat ik een zwitsal was......

The Finchman | 03-08-10 | 14:20

brulkikker | 03-08-10 | 14:15
En hebt u onlangs nog een stembureau bezocht en kon u een keuze maken?

ecologiste | 03-08-10 | 14:20

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 14:07
Inderdaad, als er hier iemand beledigend bezig is geweest, dan is het Timmermans zelf. En wellicht heb je gelijk en is het willens en wetens en is het lachen van Timmermans eigenlijk een grimas of zelfs een gecamoufleerd huilen. De boze man is slimmer dan Timmermans toe wil geven, de boze man doorziet de intellectueel die tegenover hem staat, ontmaskert hem, om de Achterkant van het Gelijk te citeren, als een 'minderwaardig mens' en deelt hem dat op zijn wellicht minder intellectuele wijze mede. Je vraagt je weleens af hoe dik die borden voor al die koppen eigenlijk zijn. Die socialisten moeten diep in hun hart toch wéten dat ze niet deugen, dat ze zichzelf en de wereld verraden en dat ze het volk een rad voor ogen draaien. Maar ja, het is eenzelfde mind set als die van kerkbestuurders denk ik. Die hebben ook al die eeuwen en eeuwen geweten dat ze de kluit belazerden maar gingen ook stug door.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 14:18

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 14:14

Als iedereen dat nu had gedaan dan was het een stuk stiller geweest in dit hele topic. Misschien was het wel helemaal niet geschreven. Ik ben geen PvdA fan, maar het bashen hier geeft geen blijk van het het profiel van de gemiddelde reaguurder waar Geenstijl altijd zo trots op is.

Heronimus van Alphen | 03-08-10 | 14:16

De gewone man begrijpt er inderdaad weinig van, want de gewone man denkt nog steeds dat stemmen iets uitmaakt.
Frans Timmerman begrijpt het weer wel goed, maar dat is wat hem en de rest van de PVDA nu juist zo verachtelijk maakt.
Politici zijn in de regel nooit dom. Ze lijken slechts dom omdat ze praten en handelen alsof de gemiddelde Jan Boerelul toch niet doorheeft dat democratie in Nederland een grote farce is. En alhoewel de gemiddelde Jan Boerelul dat soms wel lijkt te begrijpen door te mekkeren over kiezersbedrog, toont het steeds weer opnieuw stemmen aan dat Timmermans en de rest gelijk hebben als de gewone man te dom is om voor de duvel te dansen.
Neem nu de VVD-stemmer die bijna PaarsPlus had gekregen. Neem de CDA-stemmer die een rechts kabinet wil met een partij vol lieden die nog liever samen met probleemontkenners van D66 regeren. Neem nu de PVV-stemmer die in zijn handen wrijft dat we nu weer een kabinet krijgen met de gebruikelijke pappen-en-nathouden clubjes VVD en CDA, die natuurlijk helemaal NIETS gaan doen met de plannen die van de PVV nu juist de PVV maken in plaats van gewoon een zouteloos soort VVD-light. Gedoogsteun geven aan een partij die voor honderden miljoenen VUISTDIEP in de subsidie/ontwikkelingsindustrie zit die de PVV juist onderuit zou willen halen.
Gedoogsteun geven aan een partij die de EUSSR met beide armen omarmt.
Als er iets aantoont hoe de gemiddelde PVV-stemmer aan persoonsverheerlijking doet en hoe dom het is, is het wel dat het gedogen van nog eens 4 jaar lang oude wijn in nieuwe zakken met gejuich wordt ontvangen.

brulkikker | 03-08-10 | 14:15

Wazzzah | 03-08-10 | 14:06
Bij de gebeurte, Franske eauk euverigens. En wat denkt u van Sharon Dijksma, Mariette Hamer en mevr. Vögelaer, en van E.H. Ballin? En wat denkt u van Pechtold? die heeft er zelfs een waterhoofd van overgehouden, en kleauteaugen, dat ook nog.

reaudkeaukert | 03-08-10 | 14:14

@ Nick da Prick

Misschien eerst nadenken en dan pas poepen!
Of ben je nieuw op Geenstijl!

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 14:14

Dit is zo extreem fucking treurig. GS plaatst een stukje over een wellicht wat elitair maar verder onschuldig citaat dat een PvdA-er op zijn facebook heeft gezet en er komen 200 agressieve anti PvdA reacties over regenten, carrierejagers, volksverlakkerij en hoe links de schuld van alles is.

Get a life morons!
Zo treurig kom je het op Joop, de Volkskrant of de Groene Amsterdammer niet tegen. Stel je voor dat er vanuit linkse hoek een negatief opiniestuk zou verschijnen over een VVD kamerlid dat een anekdote over hoe hij had moeten lachen om een arbeider op zijn facebook had geplaatst. Het gebeurt niet maar als het zou gebeuren zou er hier moord en brand worden geschreeuwd over het feit dat links zich over zoiets onbenulligs opwindt.
Echt stompzinnig verongelijkt rechts hier, altijd maar huilen over links, en dat is jammer want in het liberalisme zit zoveel moois.

Nick da Prick | 03-08-10 | 14:11

@ Schoorsteenveger

Volledig eens met je verhaal wat bijna foutloos is, je vergeet echter: Ik moest vreselijk lachen, echt met tranen. Hij begreep er niets van."

Het veronderstellen dat een man die hij nog nimmer heeft gezien, gesproken laat staan serieus genomen heeft, afdanken en vervolgens tegen heel Ikhebnikstedoendusdoehetmaarook-Book vertellen dat de man in kwestie er niets van snapt!. Bijzonder in deze, Timmermans zal erover nagedacht hebben en het zichzelf wel degelijk hebben aangetrokken anders zet je dit namelijk niet op facebook.

"Echt met tranen!" moet ik hieruit op maken dat de man zo onnozel reageerde dat Timmermans letterlijk afbrak en daar stond te schuddebuiken midden op de markt? Misschien mag Dr. Timmermans dit keer zichzelf afvragen of hij het zelf uberhaupt wel snapt. Het is geen namelijk geen mop die de man stond te verkondigen, maar gewoon de mening van een doorsnee man die hard moet werken voor zijn centen! Echt heel grappig Frans! succes ermee! We teksten!

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 14:07

'aan' naar boven gooit, tussen betalen en dit.

reaudkeaukert | 03-08-10 | 14:06

Zo die Timmermans laat zich ook lekker kennen zo. De originele post kon ik nog wel om lachen maar zijn reacties op een rustige & normale Arne gaat echt alle perken te buiten. Je gaat je afvragen wie de intellectueel en wie de simpele ziel daadwerkelijk is.

Ruben Koene | 03-08-10 | 14:06

Gelijk heeft die Timmermans. Dion Graus heeft tijdens zijn leven ergens een ernstig zuurstofgebrek opgelopen.

Wazzzah | 03-08-10 | 14:06

Frans Timmermans, dat is toch die Eurofiel? Die ons allemaal wilde overtuigen dat een grote EU zulke geweldige veurdelen heeft en het maar niet kan begrijpen dat het volk via een referendum heeft laten weten daar toch ietwat anders over te denken dan onze Franske, en mede EUdoordestrotvanhetvolkduwers van andere politieke couleur? Een PvdAer, sociaal democraat, die we toch niet geheurd hebben toen dat democratische referendum werd afgeschaft. Franske Timmermans die nog steeds denkt dat het kleautjesvolk niet in de gaten heeft hoeveel wij allen betalen dit geldverslindende bureaucratische molog, dus aan de hobby van Franske en eauverige zakkenvullende eauverheidsdienaren hier ten lande en in Europa. Die Franske toch, neuh, geen intellectueel, maar wel wereldvreemd. Zulke menschen bestaan ook. De PvdA zit er vol mee!;)

reaudkeaukert | 03-08-10 | 14:04

@klaaswitz 13.07
ik heb u reeds enige weken gevolgd in uw commentaar,en kom tot de conclusie dat u zelf hier op gs ook allen maar doet aan consolideren .
met andere worden , ook u vertoont geen ontwikkeling in voort scheidend inzicht

deraderendraaien | 03-08-10 | 14:04

@ecologiste | 03-08-10 | 13:38
Ik ben maar wat blij dat die band in een isoleercel zit.
Pfff, wat een herrie.
:-)

verraad van links | 03-08-10 | 14:02

Binnen de PVV staat Dion trouwens bekend als "de geleerde". Waar heeft die man het dus over?

mark twain | 03-08-10 | 14:01

Ehm, maar hij heeft toch gelijk? Domme mensen horen niet in de regering, daar moet je nou net de slimsten voor uitkiezen lijkt me.

JaNeetoch | 03-08-10 | 14:01

Franske is geen socialist, maar een carrierejager. En als carrierejager ben je het beste af bij de PVDA. Die stellen geen vragen namelijk.

JanJoker2.0 | 03-08-10 | 13:56

Maar het is toch ook om te lachen? Zo'n arbeider die z'n afkeer van 'de intellectuelen' etaleert en vervolgens Graus aanhaalt als ideale volksvertegenwoordiger? Een indirecte belediging (of eigenlijk toch niet) van de verstandelijke vermogens van muizenknuffelaar Dion, door notabene iemand van z'n eigen fanclub!

cultheld | 03-08-10 | 13:56

@pius | 03-08-10 | 13:05

Pfft, ik vroeg alleen of het weer een beetje gaat ;)

Tom de Graaf | 03-08-10 | 13:52

@Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:30
Mijn fout.

Haragha | 03-08-10 | 13:51

Wat een arrogante kwal. +1 Voor mosselman!

blist3r | 03-08-10 | 13:50

Muxje | 03-08-10 | 13:37

Om met Krishnamurti te spreken: "The word is never the thing".
Betekenissen verschuiven. Partij van de Arbeid, Partij van de... neem nou het woord allochtoon:
nl.wikipedia.org/wiki/Allochtoon_(pers...)

ecologiste | 03-08-10 | 13:48

Muxje | 03-08-10 | 13:37
En 'gezag'.
Eens. Degenen die denken dat Grauss de Kop van Jut is in dit verhaal, hebben het mis. Zij gaan net zo makkelijk mee in het denigreren van 'het volk' als Timmermans zelf.
Maar nu dit: stel je voor dat je morgen Franske tegenkomt, op straat. Wat doe je?
1. Niets, ik loop door (en vermeld het 's avonds op GS)
2. Ik schreeuw zijn naam vanaf de andere kant van de straat (evt. aangevuld met scheldwoorden)
3. Ik spreek hem aan in een neutraal gesprek
4. Ik hoek hem neer en steel zijn portemonnee. Héé zunne, das godgloeiende mijn belastinggeld, alaaf!

dosis | 03-08-10 | 13:45

@Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:39
One mind. Sliptong | 03-08-10 | 13:43

Sliptong | 03-08-10 | 13:44

@Leidse Haringvreter | 03-08-10 | 13:37
+n. Meervoud. En zo'n opmerking is op z'n zachts gezegd beledigend voor een substantieel deel van de PVV achterban. Verachtelijk: abject, verwerpelijk, gemeen, laag, laaghartig, min, onwaardig minachtend. Tsjonge jonge wat een ferme taal.

Sliptong | 03-08-10 | 13:43

Het is ook hautain om iemand uit te lachen, om iets wat hij niet bedoelt te zeggen. Zich verheven voelen boven een ander is een zeer kwalijke eigenschap.

azijnseikerT | 03-08-10 | 13:42

Ach, het was wellicht een zenuwtic van Frans.
Links heeft sowieso weinig te lachen:
Job: baan kwijt, mag verder hakkelen in de kamer
Alexander: stond sky-high middels PVV-bash, PVV gaat rulen, kereltje wil emigreren
Femke: jarenlang toneelm, wel verzuurd maar geen pluche, krijgt soon mes in rug van Jolande
Dierenpoes: gladvergeten ondanks lekker geile kop
Emile: denkt dat die het goed doet, ondanks -10 oid, geleuft dat PVDA hem serieus neemt
André: snapt er niets van, altijd netjes gebeden en zondag vooraan gezeten

stoomloc | 03-08-10 | 13:42

Muxje | 03-08-10 | 13:37
"daadkrachtig, samen, weldenkend, onafhankelijk, vrijdenkend"

harry pikkel | 03-08-10 | 13:41

Heronimus van Alphen | 03-08-10 | 12:48
Het is maar hoe je het bekijkt. De man zegt inderdaad "Timmermans, jij bent een intellectueel" en zegt ook "wij hebben liever Graus". maar de brug van het een naar het ander is hier allesbepalend: "wij moeten geen intellectuelen". Hij zegt duidelijk niet "wij houden van niet-intellectuelen, wij houden van dommeriken, wij houden van lieden die niet nadenken". Nee, hij heeft zijn neus vol van de intelligentsia, de zelfverklaarde elite, de bovenlaag, de geprivilegieerden, de arroganten, want hij vindt dat hij door die lieden uitgescheten wordt. "Dan nog liever Graus" is een wanhoopskreet van een kiezer die zich tot in het diepst van zijn wezen verraden voelt.
Timmermans kan het inderdaad in zijn eigen voordeel uitleggen en er dan hartelijk om lachen, maar als hier begrepen moet worden dat Graus te kakken wordt gezet, dan zal mutatis mutandis moeten worden begrepen dat Timmermans en de zijnen nóg meer te kakken worden gezet. De man zegt namelijk dat hij de 'intelligenten' in de politiek lager acht dan Graus, en dan heeft hij het over hun moraal, hun fatsoen, hun integriteit, hun solidariteit, dan heeft-ie het over de intelligenten als méns. Hij vindt dat de geprivilegieerden hun positie misbruiken, dat het begrip solidariteit volledig is uitgehold door de salonsocialisten.
Ik denk dat Timmermans zich, als hij geen salonsocialistisch bord voor z'n kop had, héél erg beledigd zou moeten voelen. Hij wordt als slechter mens dan Graus gekwalificeerd. Het is tekenend dat hij zich niet aangesproken voelt.

Schoorsteenveger | 03-08-10 | 13:40

@Leidse Haringvreter | 03-08-10 | 13:37
Ja en dan? Verachtelijke wat?

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:39

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:29
Pas op dat je je moedervlek niet open krabt. That's nasty.

Sliptong | 03-08-10 | 13:38

brunswijk | 03-08-10 | 13:33

PVV huichelachtig? Ik ben absoluut geen PVV stemmer, maar over het algemeen zijn ze wel vrij duidelijk waar ze voor staan. De PvdA doet alsof ze voor de arbeiders opkomen, maar denken stiekem 'wat een domme massa met domme meningen zeg'. Dat is huichelachtig.

huichelachtig
` hui - chel - ach - tig bijvoeglijk naamwoord en bijwoord geveinsd; onoprecht; schijnheilig

character55 | 03-08-10 | 13:38

De ondraaglijke gewoonheid van het bestaan.. Neemt trouwens niet weg dat Dion Graus ook echt een epische kontvrucht is. Misschien was een chique proestje meer op zijn plaats geweest.

de Javaan | 03-08-10 | 13:38

verraad van links | 03-08-10 | 13:24
Ik dacht dat de Zweedse band in de ban was gedaan?http://www.zorgvoorbeter.nl/onderwerpen/over/vrijheidsbeperkende-maatregelen/nieuwsberichten/zorg-doet-zweedse-band-succesvol-in-de-ban/
Of bedoelde je dat met deze band in een isoleercel zit?

www.youtube.com/watch?v=By7CTzoTOeg

ecologiste | 03-08-10 | 13:38

Triest stukje zout in de wonden. Ik kan in ieder geval de humor wel zien in de opmerking. Dion Graus! Kom op, zeg! Die man mag door iedereen worden uitgelachen. PVV -> Partij Voor Verachtelijke

Leidse Haringvreter | 03-08-10 | 13:37

@VictorvanZuydewijn 13:25: Het zegt vooral veel over Timmermans zelf. Hij en zijn vriendjes begrijpen het volk al lang niet meer; als zo'n man het over een "intellectueel" heeft bedoelt hij waarschijnlijk "arrogante kutregent". Geen wonder dat die vent het gelach van Timmermans niet begreep.
Dat het woord "intellectueel" in bepaalde kringen zo'n negatieve bijklank heeft gekregen heeft niets te maken met een anti-intellectuele houding; het is gewoon de invloed van linkse Newspeak. Past in het rijtje van woorden die hun betekenis al verloren hebben zoals "eerlijk", "solidair", "sociaal", en "respect".

Muxje | 03-08-10 | 13:37

Timmermans is een hele foute nicht.

ad melkert | 03-08-10 | 13:35

character55 | 03-08-10 | 13:24
Ik dacht dat je de PVV bedoelde.... minstens net zo huichelachtig.

brunswijk | 03-08-10 | 13:33

VictorvanZuydewijn | 03-08-10 | 13:25
Zoals het jou weer ontgaat dat je in herhaling valt met je comment. Om het in de woorden van een gewaardeerd reaguurder te zeggen: let op je pretenties.

harry pikkel | 03-08-10 | 13:32

'zomaar uitgelegd in een Facebookanekdote'. Bekt toch lekkerder dan 'uitgelegd in een facebookzin' vind je niet.

Rizz0 | 03-08-10 | 13:31

@Haragha | 03-08-10 | 13:27
Wel treurig dat je hier dan je tijd doorbrengt. Ontzettende lutser.

Symmachus | 03-08-10 | 13:31

@Heronimus van Alphen | 03-08-10 | 12:48
Goh, ik had er al zo'n moeite mee. Kun je voortaan bij iedereen alle grapjes uitleggen die zogenaamd niemand snapt?

LiebeMan | 03-08-10 | 13:30

@Haragha | 03-08-10 | 13:27
'de grootste deel' moet natuurlijk 'het grootste deel' zijn. Geen dank.

Let op je pretenties.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:30

Mazzeltov | 03-08-10 | 13:24

En bent u de beul dan, hardewoordenroepert, of heeft u een te zwakke maag. Een virtueel volksgerichtje ontketenen kan iedereen. Slapjanus.

pius | 03-08-10 | 13:30

vicecity | 03-08-10 | 13:26
D'r komt straks een zwart busje voorrijden. Als je meewerkt, ben je vanavond voor het eten weer thuis.

James St John Smythe | 03-08-10 | 13:30

Partij Van De Achterlijken, het is weer duidelijk.

Smokum | 03-08-10 | 13:29

@Sliptong | 03-08-10 | 13:27
Niet normaal hé... Op wat voor blog ben ik nu weer beland ?!
* Krabt verward aan kin *

An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:29

@verraad van links | 03-08-10 | 13:28
Foutje.
Sorry joris.

verraad van links | 03-08-10 | 13:29

Ik heb liever Dion Graus! Die man staat al jaren voor dierenwelzijn, zelfs nog voor zijn pvv tijd. Hij heeft meer ballen dan die hele timmermans ooit in zijn handen heeft gehad! Lees het interview van prof. Heertjes er eens op na, was vorige week bij de EO en trek je eigen conclusies.

zeefert | 03-08-10 | 13:29

@Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:27

verraad van links | 03-08-10 | 13:28

@mocroflavour | 03-08-10 | 13:26
Nee?

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:27

@VictorvanZuydewijn | 03-08-10 | 13:25
Iets anders verwacht van de grootste deel van de GS-Lezers. Begrijpend lezen was vroeger een vak op school en ik heb gehoord dat je dat niet kreeg op de LTS. Zie hier het resultaat.

Haragha | 03-08-10 | 13:27

De Eek | 03-08-10 | 13:22

Het is u van harte gegund. Al behoor ik niet tot de 'van die mensen'. Maar dat begreep u inmiddels.

pius | 03-08-10 | 13:27

@pius | 03-08-10 | 13:25
Als ik klaar ben met reaguren neem ik altijd al schreeuwend en krabbend een intens hete douche.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:27

@Haragha | 03-08-10 | 12:33
"Het PVV volk": wat een polariserende opmerking.

Sliptong | 03-08-10 | 13:27

Hey Johnny, is die arm al aan het oxideren van je? Zo diep in de endeldarm van de blonde voorganger zou toch zijn sporen achter moeten laten zou je denken.

O.J. Pimpson | 03-08-10 | 13:27

kut .. ik heb per ongeluk op zo'n uitroeptekentje geklikt . sorry

vicecity | 03-08-10 | 13:26

@Klaaswitz
Ik begrijp in tegenstelling tot anderen uw punt. Het verbaast me ook niet dat altijd dezelfde figuren reageren op dergelijke posts.

@Art Vandelay Ultor
Ga eens werken.

mocroflavour | 03-08-10 | 13:26

@Dolle Dries | 03-08-10 | 13:24
Het is zelfs zo'n goede grap dat de spindokters van de PvdA met haastige spoed Timmermans hebben gesommeerd zijn pagina offline te halen.

Kostelijk.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:26

@Sliptong | 03-08-10 | 13:25
Nu al?

verraad van links | 03-08-10 | 13:25

Ai! Wat slaat Johnny Quid de plank mis. Frans Timmermans moest natuurlijk lachen om het feit dat 'de boze man' Dion 'Wivebeater' Graus een domme rukker noemt. Maar goed, dat ontgaat hem, en het grootste deel van de GS-lezers, volkomen. Dit zegt veel over Johnny en het grootste deel van de GS-lezers.

VictorvanZuydewijn | 03-08-10 | 13:25

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:21

Je plemps zijn samsonized man. Wel je handen wassen na het schrijven hè:)

pius | 03-08-10 | 13:25

Nuff said. *plop*

Sliptong | 03-08-10 | 13:25

@harry pikkel | 03-08-10 | 13:22
Nee, met een Zweedse band in een isoleercel.

verraad van links | 03-08-10 | 13:24

@Klaaswitz | 03-08-10 | 13:21

Als je over iets echt interessants wil hebben. Beantwoord dan de vraag:
Wie trekt de stekker uit de PvdA?

azijnseikerT | 03-08-10 | 13:24

Een huichelachtige man in een huichelachtige partij met een huichelachtige leider.

Had niet anders verwacht.

PvdA self destruct in 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 and go!

character55 | 03-08-10 | 13:24

Het gaat straks nog druk worden bij het schavot op het Binnenhof, zodra bijltjesdag is aangebroken.
Timmermans mag zich als 1 van de vele landverraders bij de eerste 10 vervoegen.
Vuile EU gek.

Mazzeltov | 03-08-10 | 13:24

Totaal uit de context gerukt. Ik vind het ook een goede grap. De mensen die met diepe inhoudelijke analyses komen over de houding van PvdA en Timmermans, die moeten misschien even begrijpend lezen gaan leren.

En, alsjeblieft, ga me nou niet weer voor links lopen uitmaken of iets dergelijks, want ik heb nog nooit links van het midden gestemd.

Dolle Dries | 03-08-10 | 13:24

Maar het is wel een PvdA'ert. Dan ligt dat volledig anders he, is humor!
Klaaswitz | 03-08-10 | 13:15

Toch jammer; en dat terwijl er voldoende munitie voorhanden is om PvdA(-erts) volkomen verdiend af te zeiken. :P

Seraphin | 03-08-10 | 13:23

Wie the hell is Johnny Quid, is dat die gast van die band The Quidlickers?

Los Mongoles | 03-08-10 | 13:22

pius | 03-08-10 | 13:19
Ik dacht ik meld het even. Je hebt van die mensen. En nee, vakantie was fijn, dank u.

De Eek | 03-08-10 | 13:22

Hee Fransie, mooie droplul. Besef jij je wel wat er straks gebeurt als er een rechts kabinet komt? Dan mogen jij en jouw soort fijn op zoek naar een echte baan, en dat zonder relevante werkervaring.
En weet je wat nog grappiger is? Dankzij het debiele ontslagrecht dat met name jouw partij heeft opgezet kom je als babyboomer dus echt nergens meer aan de bak. En dat wachtgeld mag je ook inleveren.

Lachen, joh!

Symmachus | 03-08-10 | 13:22

verraad van links | 03-08-10 | 13:20
Geband neem ik aan?

harry pikkel | 03-08-10 | 13:22

Maar even over interessantere zaken. Gaat het CDA deze week de stekker nog uit dat gedrocht van een minderheidskabinet trekken of laten ze het gewoon nog even doorsudderen en rekken?

Klaaswitz | 03-08-10 | 13:21

baron von 8zilinder | 03-08-10 | 12:45

Rake analyse Baron. Sie sind ein richtiger Freiherr.

ecologiste | 03-08-10 | 13:21

@harry pikkel | 03-08-10 | 13:19
Gelukkig is ze zich daar zeer va bewust ;)

An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:21

@ harry pikkel | 03-08-10 | 13:19
Klopt. Maar die's dan weer van CDA huize.

Pa Cartwright | 03-08-10 | 13:20

quote du jour: inshallisme

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 13:20

@tobuiten | 03-08-10 | 13:19
PvdA-bachen is nooit treurig en is altijd gerechtvaardigd, terecht en prijzenswaardig.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:20

@somersault | 03-08-10 | 13:17
Ja, carnaval is al lang geen zuidelijke aangelegenheid meer ;)
Alaaf!

An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:20

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:17

Leg het vast voor de eeuwigheid. Irritatie kan zeer inspirationeel zijn.

pius | 03-08-10 | 13:20

Regenteske trekjes. Sjeu; dat lijkt wel de nieuwste mode daar in Den Haag.

Jerry Nick | 03-08-10 | 13:20

@harry pikkel | 03-08-10 | 13:19
En die zit nog vast ook.

verraad van links | 03-08-10 | 13:20

@De Eek | 03-08-10 | 13:16
Is die reaguurder níet de echte echte echte Thom de Graaf van D66? Niet?

Alweer een illusie armer... :(

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:19

Beetje flauw dit Geenstijl, het kan net zo goed betekenen dat die man niet begreep waarom Timmermans begon te lachen. Dat betekent niet meteen dat Timmermans het electoraat dom vindt. Beetje treurig PVDA-bash stukje weer.

tobuiten | 03-08-10 | 13:19

De Eek | 03-08-10 | 13:16

Niet zo serieus man. Kudtvakantie gehad?

pius | 03-08-10 | 13:19

Limburg telt maar 1 intellectueel, en dat is juriste.

harry pikkel | 03-08-10 | 13:19

@De Eek
Ik zie het ook niet zo snel gebeuren maar bijvoorbeeld zo'n Agema doet dat wel met enige regelmaat. Zo op haar tijd hele muren vol met onsamenhangende kletskoek zonder dat ze werkelijk communiceert met wie dan ook. Print ze aan het einde van de week uit en laat ze allemaal aan Geert zien. Mag ze weer bij hem in de buurt staan zodra hij weer ergens met camera's in de buurt moet komen opdraven.

Klaaswitz | 03-08-10 | 13:18

@pius | 03-08-10 | 13:14
Doe dat verbaal al genoeg, trust me.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:17

Tsja, dat is nou precies wat de 'gewone loozert' tegenstaat aan de PvdA... Andere lui zijn ook lui en laten we niet vergeten dat de gegoede mensch deze minder bedeelden nodig is om van te kunnen aasgieren...

Doc Damage | 03-08-10 | 13:17

Inderdaad Johnny, Dion Graus is gewoon een heerlijke man, van het soort dat je graag je land laat regeren. En ook zo lekker gewoon he, waren alle Nederlanders maar zo gewoon als hij! Gewoon lekker vrouwen mishandelen, mensen met de dood bedreigen, gewoon een stuk beter dan al dat Marokkaanse tuig. Alaaf!

somersault | 03-08-10 | 13:17

Yes, die tekst bij die foto, prachtig :)
Je ziet het vaker: Des te meer men zichzelf als "intellectueel" beschouwt, des te verder men van de realiteit en de rest van de samenleving verwijderd raakt. Goed idee om zo iemand als politicus te hebben :S

An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:17

Partij van de
e-e-e-e-e-e-eeeepic faiiiillll

Noiseja | 03-08-10 | 13:17

Timmermans schrok gewoon, en moest uit zenuwen lachen. Het is ook niet niks om werkende mensen met een mening tegen te komen. Hoe onzinnig die mening dan ook moge zijn.

brutus68 | 03-08-10 | 13:17

pius | 03-08-10 | 13:05
De 'De Graaf' die jij voor je hebt (die d66-politicus) heet Thom de Graaf, met een H.
En je denkt toch niet echt dat die hier zou gaan posten op geenstijl?

De Eek | 03-08-10 | 13:16

@Seraphin
Maar het is wel een PvdA'ert. Dan ligt dat volledig anders he, is humor!

Klaaswitz | 03-08-10 | 13:15

Sorry, maar ik kan Timmermans hier niets kwalijk nemen. Iemand roept iets, jij gaat lachen, kerel snapt niet waarom je lacht. Dat kan ik geen arrogantie noemen.

Seraphin | 03-08-10 | 13:14

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:09

Samsom hmm. Begrijpelijk. Gelijk doen. Dan ben je het kwijt.

pius | 03-08-10 | 13:14

Boomschade | 03-08-10 | 13:11
Stem je toch op de piraten partij. Geef je je stem niet weg aan rechts en doe je er wellicht toch nog wat goeds mee.

gozahtje | 03-08-10 | 13:13

@mezelf: het is dan wel een onzinnig stukje, maar deze keer niet van Brusselmans. Beter lezen!

niet voor de hond | 03-08-10 | 13:13

Laat Timmermans zich niks verbeelden. Het gros van de PvdA-nomenklatoera is net zo intellectueel als Dion Graus.

Whimpysinger | 03-08-10 | 13:13

Mensen, voetvolk, reaguurders, tokkies, u mening is buitengewoon minderwaardig!

azijnseikerT | 03-08-10 | 13:13

Ik snap de verontwaardiging van Brusselmans niet. Ik moest ook hard lachen. Heel hard.

niet voor de hond | 03-08-10 | 13:12

@Deus Absurdia 13:00
Vertel me eens wie er dan wél moet gaan regeren en vooral: waarom!

necrosis | 03-08-10 | 13:12

@Klaaswitz | 03-08-10 | 13:07
U heeft uw punt - telkens hetzelfde punt - nu al zo'n honderdmiljoenmiljard keer gemaakt. Mag ik vragen wat het precies is op dit vervallen weblogje dat u toch steeds laat terugkeren?

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:12

Dat is, sinds de jaren 70, al aan de gang binnen de PvdA.
Vandaar dat ik niets meer met die partij (en aanverwanten) te maken wil hebben.
De enige linksche partij is, in mijn ogen, nog de SP maar ja, die is communistisch.

Boomschade | 03-08-10 | 13:11

Dat is toch ook gewoon grappig? Dion Graus zeg, godverdomme!

F'Shizzle | 03-08-10 | 13:10

@Klaaswitz | 03-08-10 | 13:07 Jan Klaassen, rot op als je niets inhoudelijks te vertellen hebt. Het was drs Franciscus die zichzelf belachelijk maakte, daar was GS niet voor nodig.

lijn5 | 03-08-10 | 13:10

@pius | 03-08-10 | 13:00
Ik krijg bij het zien of lezen van Samsom ook altijd de neiging om dergelijke teksten te tikken.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:09

[email protected]
Ja! En zolang deze nog bestaat mag het iedere dag opnieuw.

d_2k | 03-08-10 | 13:09

Mooi man; Timmermans heten en dan nog nooit een echte baan hebben gehad. Maar wat wil je ook met een studie Franse Letterkunde.

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 13:09

@ Het waait wel over! | 03-08-10 | 12:51
Mijn comment was ook cynisch bedoeld!
Eens met inhoud van jouw comment.

Kut, Johnny, Kut!

Jan Aaldrik | 03-08-10 | 13:09

@De PvdA-stemmer: u ziet dat uw partij très chic is.... ik zeg doe de PvdA maar netjes de das om, deze partij is pas echt een hele enge gebleken om op te stemmen. Raar volk die PvdA-ertjes.

Rest In Privacy | 03-08-10 | 13:09

Kunnen we wel op Dion Graus zeiken, maar volgens mij lopen er bij andere partijen net zulke druiloren rond. Timmermans heeft gelijk dat het lachwekkend is, maar z'n hele houding getuigd niet van enige klasse en straalt enkel arrogantie uit.

gozahtje | 03-08-10 | 13:08

Zolang de PvdA een immorele *** als Rob Oudkerk als prominent Pvda-er houdt, is een discussie over Dion betekenisloos.

adriana65 | 03-08-10 | 13:08

@ Pius

Hear! Hear!

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 13:08

@LJBrinkhorst | 03-08-10 | 12:44
Ook van de hogere middenklasse, gezien het niveau van zijn reacties op Gesichts-buch

Symmachus | 03-08-10 | 13:07

Ik moet ook altijd enorm lachen bij welke associatie naar Dion Graus dan ook, ik zie het probleem niet zo. Geenstijl heeft zich in vrij korte tijd wel heel erg richting een 'reactionaire oh links dus schieten maar site' laten duwen. Nu was het altijd al behoorlijk infantiel maar enige creativiteit, originaliteit of echte iets dat lijkt op controverse is niet meer terug te vinden. Ik vraag me altijd af hoe Weezie terugkijkt op hetgeen dat jullie nu geworden zijn. Jammer maar niets is voor altijd. Vervallen tot één van die sites op het net en alleen maar bezig zijn met consolidatie in plaats van ontwikkeling. Voor verder advies rekenen we eerst af uiteraard.

Klaaswitz | 03-08-10 | 13:07

Men mag wel rekening houden met het gegeven dat de dubieuze uitspraken van één persoon weinig representatief zijn voor het gehele electoraat van een bepaalde partij.

Gezien de reacties hierboven hadden de Joopjes onder ons hun kladbok echter al open staan om hun zegjes te copy-pasten.

Zelf weten.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 13:07

@deministerpresident | 03-08-10 | 13:04 Frans heeft altijd nog zijn riante wachtgeld opgebracht door die, inderdaad, domme burgers die te dom waren of wier vader geen kanselier was, om Franse letterkunde te studeren in Nijmegen.

lijn5 | 03-08-10 | 13:06

Tom de Graaf | 03-08-10 | 13:02

Door types zoals u en Alexander kan ik niet eens meer op de partij van mijn voorkeur stemmen en sta ik tegenwoordig als VVD-stemmer te boek. Dus wat denkt u zelf?

pius | 03-08-10 | 13:05

Frans heeft gewoon gelijk

sahara | 03-08-10 | 13:05

Timmermans lacht gewoon een cynische lach omdat hij weet, net zoals velen, dat de laatste uurtjes hebben geslagen voor NL als serieus te nemen land. Nog een paar weken en we vallen terug tot niveautje van pakweg Suriname. Lachend ten onder, het beste dat je kunt doen.

deministerpresident | 03-08-10 | 13:04

"... Wij hebben liever Dion Graus"
Ik zou dat plebs ook midden in z'n bek hebben uitgelachen. Wat een achterlijk...

Datkanikvéélbeter! | 03-08-10 | 13:03

pius | 03-08-10 | 13:00
Lol!

Superior Bastard | 03-08-10 | 13:03

ALAAF!

Pa Cartwright | 03-08-10 | 13:03

@ ecologiste

LOL! HAHAHA

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 13:03

Wie is Dion Graus? * doet googelen "dion graus" *

Cynische Ambtenaar | 03-08-10 | 13:02

@pius | 03-08-10 | 13:00

Gaat het nu weer een beetje?

Tom de Graaf | 03-08-10 | 13:02

Drs Frans is vooral druk bezig geweest met de EU grondwet die 66% van de NLers niet wilde. Dus hij begrijpt uitstekend wat de gewone man in NL wil.

lijn5 | 03-08-10 | 13:02

Waarom staat die Frans Timmermans niet in de poll?

CoffeePatch | 03-08-10 | 13:01

@ the Russian

Respect! helemaal eens! P vd Aftocht zullen ze ooit wel gedacht hebben! Je mag alles zeggen over de PvdA alleen je moet ze toegeven dat ze NK-eigenruiteningooien zijn! Thnx Klusseman, Marktkoopman, Timmerman of doodnormale man! hahaha stem PvdA

Rechtsetterbakje | 03-08-10 | 13:01

Frans is gewoon een typisch policor regentesk PvdA-pleefiguur. Voelt aan wat lekker ligt en blaat dan met veel semi-intellectuele prietpraat wat de elite wil horen. Hij lult maar wat
www.hetvrijevolk.com/?pagina=7556
Zo bleek hij dus een klimaatonnozelaar. En iemand die denigrerend neerkijkt op anderdenkenden. Hij bevestigt nu gewoon wie en wat hij is: alles behalve iemand die hoort bij een partij die voorwendt op te komen voor arbeiders.

Fijnstoffer | 03-08-10 | 13:01

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 12:47
Heel mooi verwoord.

Superior Bastard | 03-08-10 | 13:00

Ben je die Dion Graus wel eens in het donker tegengekomen? ik heb nog nachtmerries aan die herinnering.

Linksstemmer | 03-08-10 | 13:00

Hij heeft gewoon gelijk.
Ik zou ook lachen en ik lach nog harder als zo'n vent over 3, of 2, of volgend jaar al de PVV vervloekt omdat ze een minderheidskabintet moeten steunen die diezelfde gewone man keihard laat opdraaien voor de economische tegenslagen van nu.... want harde taal tegen Marokkanen is veeeel belangrijker.

You aint seen nothing yet Tokkie!

Deus Absurdia | 03-08-10 | 13:00

Timmermans is een lul maar de uitspraak van deze man is van het niveau van niet gewassen wibraondergoed.
-
Het staat als een paal boven water dat Dion Graus een ééncellige lossehandjesproleet met een hypocriete dierentik een een akelig voorkomen is. Graus is een opperlul. Ik persoonlijk zou als varken een akelig leven in de bio-industrie verkiezen boven de steun van Graus. En varkens zijn intelligente dieren hé.
-
Graus is een hersenloze bietenkop. Daar verkies ik elke intellectueel boven zelfs als die van de PVDA afkomstig is. Voor alles is er een uitzondering zullen we maar zeggen.

pius | 03-08-10 | 13:00

BREAKING NEWS

CDA gaat fuseren met PvdA. Uit welingelichten vernamen wij het bericht dat Maxime met Frans in gesprek is om tot een sociaal-christelijk appel te komen. De naam van de nieuwe partij zal vermoedelijk SCA gaan luiden maar om moslims binnen te houden wordt ook de naam SCAM gefluisterd... Aangezien dat ook een vorm van oplichting is kwam als alternatief SCUM opborrelen.

ecologiste | 03-08-10 | 12:58

@Leverworst
-
1. De manier van 'overtuigen' is agressief.
2. Er wordt veelal met het vingertje gewezen.
3. De PvdA is een elitair kliekje. Niet de enigste, maar wel de ergste van zijn soort. Maar als je het nieuws over de afgelopen 10 jaar niet keihard hebt genegeerd, dan moet je weten dat de PvdA totaal géén link heeft met de bevolking. En inderdaad, deze onderlaag loopt massaal over de naar de PVV. Niet omdat deze mensen veelal dom zijn, maar omdat deze niet langer dom willen worden gehouden.

The Dominator | 03-08-10 | 12:57

Hij noemt mosselman eerst een humorloze zielepoot, maar haalt wel z'n pagina offline... Dus je bent het toch met mosselman eens?

gozahtje | 03-08-10 | 12:56

Die PVV-limburger begreep het echt niet. Frans Timmermans is geen intellectueel maar een nog grotere domoor als Dion Graus.

tipo | 03-08-10 | 12:56

De reactie van de heer Timmermans is begrijpelijk, maar tegelijkertijd ook mega dom. De beste man kwalificeert Timmermans als een intellectueel en zet Dion Graus weg als een man van het volk (dom?).

Niet bijster snugger geformuleerd van de beste marktkoopman.

Want volgens mij bedoelde hij: 'Wij willen geen arrogante bestuurders zoals jij, wij hebben liever mensen die wat voor het volk betekenen'.

Dus uiteindelijk zijn Timmermans en de marktkopman dom, maar Timmermans toch net een stuk dommer.

LijstG | 03-08-10 | 12:56

PVDA is eindelijk begonnen zich zelf aan het kapot maken.

The Russian | 03-08-10 | 12:54

De Intellectuele *kuch* elite *rochel* van de PvdA *kuch* gedraagt zich de laatste jaren als verheven boven het volk (zie Cohen, Vogelaar (Intellectueel hahahaha), Ter Dorst, Herfkens, etc. etc.). En heeft daarbij alle realiteitszin verloren. Je hoeft geen Einstein te zijn om uit te vogelen wat voor een effect dat heeft op het electoraal. Ik vind het nog knap die 30 zetels.
Prutsers!

der Wunderhund | 03-08-10 | 12:54

Wat een onzin! Frans zag die opmerking als een sneer naar Dion Graus! Dat was al uit het stukje op te maken en verduidelijkt Timmermans later in een van zijn reacties.
Die zogenaamde achterban, die @Mosselman, gooit enkel de kont tegen de krib voor wat extra aandacht. Hij weet immers niet hoe snel hij op de uitnodiging van Timmermans moet ingaan om met hem mee de straat op te gaan in Limburg om te zien hoe Timmermans met kiezers omgaat.
Timmermans kijkt NIET op zijn kiezers neer. timmermans is, bij uitstek, een goede PvdA'er.

De Eek | 03-08-10 | 12:53

Wat een sukkel. Toch wel leuk dat ie in paniek zijn Facebook account offline haalt. Komt de ware aard van de socialist weer naar boven drijven.

Giaur[II] | 03-08-10 | 12:53

@Het waait wel over! | 03-08-10 | 12:51 Precies, maat het erger is dat Frans het niet eens doorheeft of zelfs trots op is. Gewoon klassiek ambtenarengedrag.

lijn5 | 03-08-10 | 12:52

lijn5 | 03-08-10 | 12:50

Als je even door de comments heen was gegaan had je deze opmerking niet gemaakt. Of misschien toch. Maar dan was het weer een bevestiging van mijn gelijk geweest.

Heronimus van Alphen | 03-08-10 | 12:52

De marktkoopman gaf een 'compliment' aan Don Grauw. Wel grappig. Je moet wel erg nauw kijken als dat een arrogante houding naar de gewone man vanuit de PvdA moet voorstellen. Maar ja PvdA bashen is de ruggengraat van deze site. Wacht maar tot we een onderzoek krijgen naar die PVV fractieleden. Moeten we vast bij een andere site voor zijn straks. Dag GS!

leverworst | 03-08-10 | 12:51

[email protected] | 03-08-10 | 12:35
Dit stukje is toch niet zomaar PvdA bashen. Het toont aan dat de Arbeider, waarvoor de partij zegt te staan, zich niet herkent in de PvdA en tegelijk dat de PvdA'er de Arbeider niet meer herkent omdat ze zich erboven verheven voelen. Inderdaad de kern van het probleem van die partij.

Het waait wel over! | 03-08-10 | 12:51

@Heronimus van Alphen | 03-08-10 | 12:48 Ja, we zijn te dom om de crux te snappen, fijn dat je het nog even uitlegt.

lijn5 | 03-08-10 | 12:50

Ik ben blij dat ik geen interlektuweel ben.

fuckje | 03-08-10 | 12:50

@Burgelijke ongehoor
-
Chapeau, u slaat de spijker op de kop. Als Timmermans echt een 'intellectueel' was geweest, dan had hij zich in een eventuele discussie veel minder agressief en een stuk constructiever moeten opstellen.

The Dominator | 03-08-10 | 12:49

Hulde Frans! Schijt je eigen keizer maar lekker in z'n gezicht. Goed gedaan jong! Bye bye zetels, gaat lekker zo. Lang leve de aftakeling van de PvdA(-sociale regenten)

Viezevoozert | 03-08-10 | 12:48

Frans is zelf ook maar een drsje, waar komt die kak toch vandaan?

Ariel | 03-08-10 | 12:48

Hoe erg het ook is: Timmermans heeft gelijk, niemand snapt de pointe. Het gaat om de belediging aan Graus die de marktkoopman eigenlijk uitspreekt...

Eerder de reactie van die Jos Bielders, das een trieste "Wie of wat ben jij eigenlijk"???

Of moet die ook aan iedereen hier uitgelegd worden?

Heronimus van Alphen | 03-08-10 | 12:48

.. de varkens van George Orwell in hun eindfase. Van de mooie idealen uit hun jeugd staat er nog maar 1 op de stalmuur. Aangepast, dat spreekt vanzelf.

Jan Passant mk2 | 03-08-10 | 12:48

Was is er mis met intellectuelen?

doe nog eens | 03-08-10 | 12:45
.
Helemaal niets. Die zijn, doorgaans, slim genoeg om de discusie "intellectueel of niet" te vermijden!

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 12:47

Dion laat tenminste zijn handjes wapperen (hetzij destructief), dat kan je van Frans niet zeggen.

Egerius | 03-08-10 | 12:47

"Wij moeten geen intectuelen, wij hebben liever Dion Graus."
Opeens begrijp je het: vasteloavend/carnaval, schutterijen en toeterclubs, dat rare zingen tijdens het praten, het gecultiveerde minderwaardigheidscomplex, 'hajje', vieze rijstevlaai, ieder dorp zijn eigen dialect, Chriet Titulaer, het gaat allemaal nooit over... Limburg koestert zijn tekortkomingen.

niet voor de hond | 03-08-10 | 12:46

-weggejorist-

le penseur | 03-08-10 | 12:46

kleingrutter | 03-08-10 | 12:33
Prachtig en het klopt im grossen Ganzen. Foutje: SP hoort niet bij het establishment en is zelfs niet salonfähig..

ecologiste | 03-08-10 | 12:46

Was is er mis met intellectuelen?

doe nog eens | 03-08-10 | 12:45

Timmermans is nog nep-intellectueel ook. Hij heb geeneens een bril!

Lets Kuttekrap | 03-08-10 | 12:45

Is dat Frans 'Bilderberg' Timmerman?
O. Nou dan was dat toch te verwachten toch?
Bovengestelden zijn van higher grade toch?
Volk is koeien (of ratten?) en moeten geleid worden. Toch Frans?
Wanneer gaat de PvdA deze globalist eens verwijderen uit haar gelederen?
Hij past toch veel betere bij het CDA, onder 'vrinden'?

Denkt Na | 03-08-10 | 12:45

Ik begrijp Frans wel, want ik begrijp Dion niet.

Willem4246 | 03-08-10 | 12:45

"Quote frans: Op je knieen gaan zitten en je dommer voor doen dan je bent"
.
Moewahahaaa... denk je dat echt Frans? Denk je dat je het in je hebt om nog dommer over te kunnen komen?
.
Het zou me verbazen!

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 12:45

Beste Frans, het is inderdaad niet te geloven dat er burgers rond lopen in dit land die liever Dion hebben dan jouw, een regentske pvda'er. Misschien heb je dit aan jezelf te danken toen jouw partij besloot de gewone man hard te naaien ipv voor zijn idealen op te komen. Als je diep in jezelf kijkt zul je je eigen falen ooit ontdekken.
Ik hoop Frans, dat je ooit wakker word in de werkelijke wereld en kunt vechten voor de ooit zo geroemde arbeiders kaste die je nu hard in de armen van de PVV hebt gejaagd, U en de pvda worden bedankt door de PVV en dat is in en in triest.

baron von 8zilinder | 03-08-10 | 12:45

Onze drs. Frans (fijn katholiek) heeft de pretstudie Franse letterkunde gestudeerd en daarmee een geleerde ware het niet dat hij niet is gepromoveerd en heeft gestudeerd in Nijmegen. Net als zijn vader (zijn vader was kanselier bij Buitenlandse Zaken) altijd ambtenaar geweest. Of hij naast zijn boekenwijsheid nog wel eens iets heeft gezien van de ware wereld, staat ernstig te bezien.

lijn5 | 03-08-10 | 12:44

Dion Graus willen hebben is wel de meest illustratieve wens der zwakbegaafden uit het zuiden des lands. Timmermans is wellicht een flapdrol, maar Dion Graus is het levende bewijs dat slecht zaad toch kan overleven.
Drs.. Gelul | 03-08-10 | 12:39
+1

Haragha | 03-08-10 | 12:44

Frans Timmermans is een typische representant van de PvdA, een partij die mijlenver van de blanke midden- en onderklasse afstaat.

LJBrinkhorst | 03-08-10 | 12:44

@Frans.... ik begrijp je hoor, ja het was natuurlijk niet zo bedoelt hé, tsjonge het is me wat...... wat een ophef allemaal..... nou maar goed dat je jouw facebook account even offline hebt gezet. Dat virtuele wereldje dat roept maar wat en dat sloopt je waar je bij staat, wellicht is dit een oplossing alturl.com/fq6zx

*vooral je "verdedigende" reacties op je facebook account waren hilarisch......*

ox | 03-08-10 | 12:43

De wereld heeft geen reedt aan interlektuelen. Interlektuelen zeveren langs de zijlijn zonder dat er iets uit hun interlektuele klauwen komt. Een soort grensrechters maar dan erger.
Mannen van stavast motte we hebbe!

Lets Kuttekrap | 03-08-10 | 12:42

Dat was toch die vent die 7 talen vloeiend sprak?

James St John Smythe | 03-08-10 | 12:41

Heerlen? Was ie daar het nieuwe fietsenhok van z'n maatje Paul Depla aan het uitchecken die daar nu de burgerscepter zwaait?

sambalbaj | 03-08-10 | 12:41

timmermans, timmermans...................?
ik kan die naam niet plaatsen, waar was hij van ?

wouter het bos in | 03-08-10 | 12:41

Tja, zei ik het niet altijd.....

echt_links | 03-08-10 | 12:41

Het kasteel van deze Koning staat ook in Heerlen
Hier in mijn mooie land moet ik toezien hoe menschen als deze , mijn prachtige weiden laat verpauperen tot oorlogsgebieden.

Wij willen deze mensch niet in ons midden , maar mensen die de handjes laten wapperen.
Meneer moet een maandje in mijn buurtje komen wonen , dat begrijpt ie wel meer niet

PauperKoning | 03-08-10 | 12:40

Lekkere repliek, Arne! Zo zie ik ze graag: tik-tak-BAF!

alpha_mannetje | 03-08-10 | 12:39

Dion Graus willen hebben is wel de meest illustratieve wens der zwakbegaafden uit het zuiden des lands. Timmermans is wellicht een flapdrol, maar Dion Graus is het levende bewijs dat slecht zaad toch kan overleven.

Drs.. Gelul | 03-08-10 | 12:39

Heerlen is ook sneu, laten we wel wezen. Daar wemelt het van de tokkies en verslaafden en normale mensen kom je er niet tegen. Het is een vies dorp met vieze mensen. Als ik er af en toe moet zijn, kijk ik m'n ogen uit aan de corpulente vadsige opgedirkte whitetrash en de opgeschoten marokkaantjes en ander tuig dat meent in dat "getto" de baas te zijn.
Timmermans, ook jij kunt er niks meer aan doen maar het is wel sneu dat je er was. Sukkel.

ThijsDoetRaar | 03-08-10 | 12:39

Oh ja Frans Timmermans tok tok tok hamertje tik crapeaud de pluche moet natuurlijk de opvolger van Job worden hahaha.

ecologiste | 03-08-10 | 12:38

Die kop ook, ik moet nu ineens gaan schijten.

mustafaal | 03-08-10 | 12:37

Frans Timmermans is het voorbeeld van de incompetente baantjesjager die de pvda als habitat heeft gekozen omdat deze partij zichzelf van de oorspronkelijke achterban heeft vervreemd om in zijn eigen behoefte te kunnen blijven voorzien. Eentje die in zijn eigen mythe is gaan geloven.

Laat onverlet dat zijn anekdote wel goed weergeeft wat de gemiddelde pvv-stemmer heeft bewogen om voor die partij te kiezen. Holle retoriek die nooit staande kan worden gehouden in het huidige politieke systeem.

Superior Bastard | 03-08-10 | 12:37

De achterhaaldheid van de sociaal-democratie in een notendop.

noly | 03-08-10 | 12:37

Dat is toch altijd al zo geweest of niet?

mustafaal | 03-08-10 | 12:36

Links paaien - rechts graaien. Salonsocialist. Graag even de privileges van dhr Timmermans bijstellen. Hij zou ook de eer aan zichzelf kunnen houden en stoppen met de politiek. Zijn achternaam is een eerste hint voor wat voor een carriere er wellicht in het verschiet ligt.

Snorry! | 03-08-10 | 12:36

Jongens, Frans heeft gewoon helemaal gelijk. Hij is hartstikke gewoon gebleven, Net als iedere andere tokkie schiet hij direct in een kramp wanneer hij zich op internet moet verdedigen, en kan hij niet tegen kritiek, waarop hij reageert met reageerders bashen. Hij is niet burgertje aan het uitlachen, hij is inderdaad echt zelf zo'n lekker normaal gebleven burgermannetje!

DeSlapendeInktvis | 03-08-10 | 12:35

In de Sovjet-Unie (waar het sociaal-democratisme een afgezwakte vorm van is) woonden de partijbonzen ook in prachtige huizen, en hadden ze allerlei privileges.
De gewone man, die ze zgn. vertegenwoordigden, moest nog even een paar jaartjes, decenia wachten op zijn flatje, auto, vakantie etc.
Dus dit is heel gewoon in die kringen...

Bisschop Gijsen | 03-08-10 | 12:35

Heb die man een rokers-gebitje of geeft mijn scherm de kleur "wit" niet goed door?

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 12:35

Lekkere elitaire reacties op internet! En dat was dan een staatssecretaris en minister 'in het buitenland'. Wat een schande, maar tevens goed dat de echte gedachten van deze groep nu eens naar buiten komen.

The Dominator | 03-08-10 | 12:34

oh en noodzak hoort eigenlijk noodzaak te zijn. a-tje vergeten. sorry.

RockBock | 03-08-10 | 12:34

en dan heel snel, maar net te laat, je profieltje offline trekken...
ik voel hier de noodzak de volgende beladen termen te gebruiken.
Epic Fail! zow.

RockBock | 03-08-10 | 12:33

op zich durf ik de stelling ook wel aan dat 'de gewone man' het allemaal niet begrijpt. eigenlijk denk ik dat niemand het begrijpt. behalve ik natuurlijk

Beau ter Ham | 03-08-10 | 12:33

"... wij moeten geen intellectuelen..."

Dat zegt toch voldoende over het PVV volk! Ze hebben liever vrouwenmeppers dan mensen die hun hersenen gebruiken. Hoewel de PvDA een stel kneuzen zijn heeft dat natuurlijk niets te maken dat een limbabwenees weer eens roept dat hij/zij te dom is.

Haragha | 03-08-10 | 12:33

Ik lach ook om simpele zielen.

Randfiguur | 03-08-10 | 12:32

Frans heeft allang geen lachers meer op zijn hand gehad. Dan krijg je dat...

Ashtrey | 03-08-10 | 12:31

Frans is zo'n beetje de domste politieker die we rond hebben lopen. Totaal wereldvreemd en geheel blind voor de verderfelijke kant die het Vierde Rijk Europa heeft.

Bos Hout | 03-08-10 | 12:31

De meeste arbeid wordt niet door werkelozen gedaan.
En om de logica van de pvda plannen te ontdekken is ook wel wat verstand nodig.
Niet zo verwonderlijk dus die verandering in het aantal en soort leden.

Parkeerwachter | 03-08-10 | 12:31

-weggejorist-

homunculus | 03-08-10 | 12:30

Lang leve @mosselman

Dirk Zijn! | 03-08-10 | 12:30

Hij zal handhaven...

Arend Jan B. | 03-08-10 | 12:29

Mosselman is een baas.

AdmiraalHerman | 03-08-10 | 12:28

Wauw. De nieuwe lewis black?

LiebeMan | 03-08-10 | 12:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken