Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wie wordt de opvolger van Job Cohen?

cohensnieklaas.png Job Cohen mag in de PvdA-bode uitgebreid uithuilen over de nare spin van Rutte & Verhagen. Het is helemaal niet de schuld van de PvdA-leider dat een minderheidskabinet tussen VVD/CDA en PVV op het punt staat te slagen. Hoe komt iedereen daar toch bij? De PvdA was altijd een voorstander van een middenkabinet. Iedereen ziet het verkeerd, behalve Job Cohen. Vandaar natuurlijk dat mijnheer gisteravond niet in Nova durfde aan te schuiven. Zijn geklungel daar heeft hem al eens de verkiezingen gekost. Stug ontkennen lijkt de enige kwaliteit die de starre bondsbestuurder Cohen bezit. Welke PvdA-spindoctor heeft deze kansloze exitstrategie bedacht? Deijsselbloem? Samsom? Hier de quote die aan aan het sociaal-democratisch gejok een einde maakt. (Met het Oog op Morgen, 2 augustus, 23:10:45) Interviewer: "Dat nationale kabinet waarover wordt gesproken, noemt u duidelijk niet (..) Dat is dus geen optie?" Job Cohen: "(..) Inderdaad, dat is voor mij geen optie." Boehoe. Gegokt en verloren. Veel plezier in de oppositie Job. Echt een klusje voor jou. Al eens aan een opvolger gedacht?

Reaguursels

Inloggen

In de poll heb ik op Sharon Dijksma gestemd. Dit heeft enkel tot doel dat een overbodige partij het beste geleid kan worden door een trut die nog nooit iets goeds gedaan heeft voor ons land maar wel het tweede kamerlid is die het langste in deze tweede kamer zit. Recht na haar afgebroken studies de kamer in gekomen op haar 21e. Zij heeft werkelijk nog nooit gewerkt, hoe kan zij in hemelsnaam zo'n positie bij nota bene de partij van de ARBEID op de lijst staan.

Met haar aan het roer zal het probleem zich vanzelf op gaan lossen.

jvlaam | 04-08-10 | 11:39

@ Gimmy More

Ik durf de stelling wel aan dat heel veel PVDA'ers in het politieke spectrum eigenlijk verdwaald zijn. Ik ben bijvoorbeeld een linkse D66"er. En mijn standpunten zijn weer wat rechtser ten opzichte van de SP. Uit de kieswijzers kwam bij mij ook altijd PVDA. Ik denk dat je de PVDA met wat aanpassingen best een aardige partij kan maken.

Erger nog ik denk dat als je met heel veel rechtse mensen een lijstje invoert met wat ze willen in een kabinet( Geen KM heffing, HRA behouden, immigratiestop, niet te veel geld naar allerlei subsidies, strenger straffen) dat ze niet zoveel moeite hebben met een links kabinet.

Als je op de PVV stemt stem je op een SP achtig economisch programma. Heel veel rechtse mensen zijn veel linkser dan ze zelf willen toegeven. Als je puur naar de uitspraken van het CDA luistert( "we buigen niet naar links of naar rechts") dan zijn 55 zetels bezet door rechts( De PVV heeft ook nog een linkse sociale agenda). Alleen de VVD is echt volkomen rechts. Het is maar net waar je het CDA plaatst.

Verder is het punt wat je aanstipt het manco van het hele politieke spectrum. Het is logisch dat de PVDA niet veel aandurft. Met een te linkse agenda zet je jezelf buitenspel. Met een te centrum linkse agenda kom je wel aan de macht maar wordt je terecht aangevallen door de linkse oppositie van de SP en Groenlinks.

De VVD stopte in feite met de onderhandelingen met Gl,D66,PVDA omdat de achterban (terecht) dwars ging liggen. Ik verdenk Rutte ervan dat hij liever deze optie had gehad omdat hij volgens mij aan de sociale kant van de VVD zit. Als Rutte echt ballen had gehad dan had hij in Paars plus gestapt. Dat is echt impopulair en ingaan tegen wat je vindt.

De PVV is vooral een partij waar Wilders zijn hobby aan het ten toon spreiden is. De rest van het programma is puur populisme. Wilders moet trouwens uitkijken dat hij niet al te extreme standpunten in neemt. Heel veel potentieele PVV stemmers hebben daarom volgens mij voor PVV light gekozen en dat is de VVD. Op immigratie gebied dan.

Het CDA zit in de spagaat tussen links en rechts. De hele rechtervleugel van het CDA schoof op naar de VVD en de PVV. Geen specifieke ruk naar rechts dus, maar Limburg wat het niet meer zag zitten in het CDA.

Laat dit minderheidskabinet dan ook maar 8 jaar zitten of in ieder geval de komende vier jaar uitzitten. Dan heb je ten minste stabiliteit en het zou natuurlijk ook helpen als kiezers niet bij het minste vluchtje tegenwind weg gaan bij partijen.

Insure | 04-08-10 | 08:37

Opvolger? Ene Rob Geurtsen wellicht. De man schrijft open brieven aan Cohen, waarin hij Job vertelt hoe politiek-strategisch te handelen. Aan de hand van die aanwijzingen kon je nog geen sigarenwinkel runnen en gezien de taalvaardigheid zou je hem geen kassabon toevertrouwen. Dus zeker een geschikte kandidaat. Droomt overigens van een regering in ballingschap, mocht Limborechts er komen.

Adalgar | 04-08-10 | 01:37

Cohen is een vreselijk regent die in Amsterdam altijd hoog spel kon spelen en niet gewend is zijn zin niet door te kunnen drijven. Gelukkig weet nu ook heel Nederland wat een zak hooi dat is!

Jolly Jumper | 04-08-10 | 00:48

@Insure

Ik snap niet waarom je werkelijk met alle geweld op de PvdA wilt kunnen blijven stemmen. Als er totaal geen geschikte personen zitten (en de partij tot op het bod is verdeeld in splintergroepjes die alleen bezig zijn met het zoveel mogelijk subsidiëren van organisaties waar ze zelf of hun familie een strijkstok langs halen) stem je toch op een andere partij? En denk je echt dat Halsema in staat is tot samenwerken met andersdenkenden of het nemen van beslissingen waarmee ze de volgende verkiezingen weer verliezen? (Is dat niet het manco van de gehele linkervleugel; doodsbang voor de stemming van de achterban en altijd strategisch met de volgende verkiezingen in het achterhoofd? Hoe kun je dan ooit impopulaire maar ozo nodige besluiten nemen? En daar bedoel ik niet het verkwanselen van de Nutsvoorzieningen onder het mom van pragmatisme mee))

Gimmy Moore | 03-08-10 | 23:06

Die link naar dat interview met Job is volgens de web site 'nog niet beschikbaar'.

Wordt arme Job wéér door de publieke omroepen uit de wind gehouden?

Gimmy Moore | 03-08-10 | 23:01

Ik moet eigenlijk iedereen gelijk geven hier. Cohen is een drama voor de PVDA. In de campagne kwam hij niet uit zijn woorden. Het ging fout met de CPB cijfers. Het verkiezingsprogramma was onduidelijk. Het rommelt in de partij.

Job was te koppig tegenover het middenkabinet. Liet zich als een kleuter in de val van Rutte lokken toen Rutte met wel heel erge stringente eisen kwam. Verder misrekende hij zich met het CDA en de PVV.

Verder mist Cohen elk spoor van charisma. Ik ben links georienteerd en Pechtold, Halsema en Roemer zijn betere alternatieven dan Cohen. Dat gaat Cohen ook de kop kosten in de oppositie.

Cohen en in mindere mate de PVDA( want de PVDA in de laatste tijd nog meer in het negatieve veranderd, onder Bos was dit minder) leeft in de jaren 60. Toen werden kinderen ook opgevoed met het idee van: "als je het kind hun zin maar geeft dan houdt het vanzelf een keer op".

Cohen is echt iemand die beter burgermeester of misschien minsiter had kunnen worden. Op VROM of zoiets dergelijks. Dus hij is op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats. In een partij waar hij een rommeltje is en Cohen kan daar niet tegen. Hij kan moeilijk met tegenspraak om gaan.

Ik hoop dat Jacques Monasch het wordt. Dit onderstaandend artikel zegt al heel veel over de man. Hij is nr.29 op de lijst van de PVDA. extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...

Trap Hamer, Albayrak, Samson, Kleinsma ook maar meteen weg. En zet Tang er voor in de plaats. Dijsselbloem is ook een goede en ondanks het bericht van Timmermans vandaag vind ik ook hem een verstandige man.

Schuif wat naar rechts op met immigratie. En verlaag de belastingen voor de echte arbeiders. Stuur meer geld naar de zorg. Wat dat betreft moet de PVDA maar eens goed kijken naar andere punten van de PVV( en dan heb ik het niet over de islam) maar over zaken als zorg.

GL,D66,SP en een deel van het PVV electoraat zijn kiezers die van de PVDA kunnen zijn( als je puur kijkt naar het inkomensprofiel). Dus er valt voor de PVDA nog echt wat te halen. Het roer moet echt radicaal om. Dat is wel duidelijk.

Insure | 03-08-10 | 22:49

Zeg nou es eerlijk Job, was het nou wel zo'n goeie zet van de PvdA om het CDA dwars te zitten en JP naar huis te sturen ?
'n Beetje nadenken had geen kwaad gekund.
Maar in een ding heb je wel gelijk, op blaren zitten is nooit leuk.

Pierus | 03-08-10 | 22:48

Gejokt en verloren!

NewKid | 03-08-10 | 21:40


AUB niemand want die hele pvda is echt naadje. Wat zou het een ramp zijn als deze in de regering komt, net als Halsema gedoogbeleid Nederland verkwanselen daar zijn zij goed in.

bernhardes | 03-08-10 | 21:34

Job, gefeliciteerd. Kun je nu ook de opvolging van het koningshuis laten mislukken? Dan beloof ikje dat je absoluut en zeker voor drie uur mijn favoriete jankert bent!!!!

Byter | 03-08-10 | 20:26

@lion@night | 03-08-10 | 11:50
Idealist! Vroeger werd ook Jugoslavie wel aangehaald als een schoolvoorbeeld van multiculturalisme. Nu wordt die door de kansloze idealisten fijntjes achterwege gelaten. Onderhuids broedt er altijd wel iets. En eens klapt dat. Conclusie: het werkt NIET!

Tux1337 | 03-08-10 | 19:46

Cohen! Loser! Loser! In alle opzichten dus, reeds..

Tux1337 | 03-08-10 | 19:42

het staat er :)

vip33 | 03-08-10 | 19:27

op joop.nl zijn ze er nog niet uit... daar wil het er nog niet in dat Job de optie wel degelijk heeft uitgesloten. gisteren in het rtl4 journaal van 19:30 lieten ze dat mooi zien.
ik wilde dat vanmiddag op joop.nl posten, maar m'n wachtwoord wordt niet geaccepteerd. vraag nieuw wachtwoord aan, geen reactie. nieuwe registratie dan, email adres reeds bekend. ok nieuwe registratie op een ander email adres, ok. reactie gegeven, je reactie moet eerst worden goedgekeurd, daar wacht ik nog steeds op...

vip33 | 03-08-10 | 19:20

-weggejorist-

R0tterdam | 03-08-10 | 17:18

Van een beetje thee leuten naar het harde politieke schaakspel is een veel te grote overstap gebleken

borderlijntje | 03-08-10 | 17:14

@Hölzenbein | 03-08-10 | 14:40
Hmmmm, beetje goedkope cop-out. Stevige beweringen neerzetten maar "geen zin" om ze hard te maken. In de toekomst weet ik uw bijdragen in elk geval op hun waarde te schatten.

Magnum Force | 03-08-10 | 15:30

Job kan op zoek naar een nieuwe job

nicknaam1 | 03-08-10 | 15:09

glaaf | 03-08-10 | 13:26
tjeenk willink werd benoemd op advies van de vorige formateur, Uri Rosenthal. Een VVD'er. De VVD had namelijk geen zin de vingers aan de formatie te branden.

janeedantoch | 03-08-10 | 15:01

Alleen met Eddy Terstall als PvdA-alleenheerser voor 10 jaar vastgelegd zou het ooit nog iets kunnen worden met de Portemonnaie van de Ander ...

Behaard smaalkopje | 03-08-10 | 14:50

Eerst maar eens zien of dat rechtse kabinet er wel komt, dan lullen over een opvolger.

DeGriek | 03-08-10 | 14:49

En al die linkse fascisten horen zeggen dat de PVV geen goede ministers e.d. kan
leveren!!!!!!!!????????

Nee dan dit schorem:
Sharon
Jekkelien
gekke Ella
Hamer
De een is nog dommer dan de andere!!

baanaru | 03-08-10 | 14:46

Magnum Force | 03-08-10 | 09:52
Nee, geen zin in. Zoek ze zelf maar. Ze zijn eenvoudig te vinden via google.

Hölzenbein | 03-08-10 | 14:40

Als ideale opvolger(ster) van Cohen kan ik maar geen keus maken tussen
Sharon
Jekkelien
gekke Ella
Hamer

De La Puerco | 03-08-10 | 13:27

janeedantoch | 03-08-10 | 11:52
Hoe verklaart u de handelswijze t.a.v. Tjeenk c.s.? Lijkt verdacht veel op het te veel invloed uitoefenen op het democratisch proces en aan de reactie van jankend links kan deze invloed -voorzover het ze zelf uitkomt- niet ver genoeg gaan.

glaaf | 03-08-10 | 13:26

Op en stotteraar zitten wij niet te wachten.

denayer | 03-08-10 | 13:24

@emmenel | 03-08-10 | 10:35
Je moet wat minder Lidl vlees uit de diepvries eten. Beter voor je hersenen. En voor wat betreft "op de persoon": Job Cohen met mijn vader vergelijken is toch wel het summum van op de persoon spelen.

Sliptong | 03-08-10 | 13:20

@De La Puerco
+1

BangBang | 03-08-10 | 13:16

janeedantoch | 03-08-10 | 11:53
Het gaat al lang niet meer om een 'paar' raddraaiers die 'incidentjes' veroorzaken. Het gaat om een enorme groep allochtonen, die de rechtsstaat niet serieus nemen. Daar moet een antwoord op komen.

De La Puerco | 03-08-10 | 13:11

Maar men vergeet dat er uit die achterban ook nog ministers moeten komen voor dat rechtse kabinet. En die hebben eerst allemaal enorm zitten afgeven op die PVV. En als ze uit de huidige CDA-VVD fracties komen, worden die weer opgevolgd door eigenlijk eerst niet gekozen volksvertegenwoordigers. Wel wel wel, dat gaat een boeiend spektakel worden.

leverworst | 03-08-10 | 13:10

Zo te zien hebben de JeaupJankerds Geen Stijl eauk gevonden. Veel PvdA, GroenLinks en ongetwijfeld D66 huilers hier. De tolerantie druipt er van af. Goeie verliezers eauk. Ze schijten in hun broek van angst dat zij hun lucratieve baantjes in de zieligheidsindustrie kwijtraken, en dat een kabinet VVD//CDA met gedoogsteun van de PVV het weleens beter zal gaan doen dan alle kabinetten hiervoor, dat moge duidelijk zijn. Leve de democratie, die in hun ogen alleen maar bestaat als hun partij in de regering zit. En maar met het morele vingertje naar anderen wijzen. Heerlijk hoe zij zichzelf in de kaart laten kijken en dom. Dat ook natuurlijk!

reaudkeaukert | 03-08-10 | 12:45

Als Job van tevoren had geweten dat ie geen premier zou worden, maar in de oppositie zou eindigen, was ie lekker in Amsterdam gebleven. Jammer voor hem heeft de bekende PvdA hoogmoedswaanzin hem nu de kop gekost.
Het werd al gezegd.... Gegokt en verloren! En nou oprotten....

DikHoofd | 03-08-10 | 12:31

arrogante kleutsack, hij kwam opdraven als de nieuwe premier van nederland
en mag nu aanschuiven in de bankjes ergens achter in de klas en kan nu lekker verongelijkt doen en lopen dreinen en zieken, nee Job je bent nog lang geen grote knul maar een klein lulletje die nog heel wat heeft te leren

fcj | 03-08-10 | 12:26

Wie de ideale opvolger van Cohen moet worden? Doe maar de Coheninzijngroteorenfluisteraar en milieuhoaxer Diederik Samsom. Die was gisteravond te gast in het programma ' On Air' (ned 3). Iemand had Harm Edens ingefluisterd dat Diederik zich vanaf zijn vakantieadres flink had bemoeid met de informatie van Paars +. Diederik klapte vervolgens uit de school door mede te delen dat de PvdA de VVD tegemoet wilde komen door veel meer te bezuinigen dan in het verkiezingsprogramma stond. Maar dat bleek voor de VVD niet voldoende te zijn.
En zo zag de immer opgefokte Diederik de kans om minister te worden aan zijn neus voorbijgaan. Ennuh, natuurlijk had Cohennus nooit gezegd dat hij een middenkabinet niet zag zitten. En Diederik kan het weten, want hij is de persoonlijke adviseur van Cohennus. De PvdA strateeg *kuch*. En natuurlijk heeft hij Cohen geadviseerd om alle opties, dus ook een middenkabinet, open te laten.
Of toch niet? En natuurlijk deelde Diederik nog een paar sneren uit naar het CDA en de PVV. Wat een jankerds die PvdAers. Die hadden blijkbaar gewoon weer met het CDA in één kabinet gaan zitten, terwijl zij dat kabinet eerst hebben laten vallen.
En maar blerren dat Wilders een populist is. Nou dat is Diederik ook heur. Bij de PvdA zullen ze wel dol op hem zijn en hem, als de tijd daar is, als opvolger van Cohen naar voren schuiven. Laten ze dat maar doen. Met deze zeer enge, met zichzelf ingenomen zwetser zal de PvdA geminimaliseerd worden. Ik, (geen PVVstemmer) kan niet wachten tot deze heugelijke dag aanbreekt.

reaudkeaukert | 03-08-10 | 12:26

istawa | 03-08-10 | 12:18
Ik denk niet dat het een jaar duurt, maar u heeft gelijk het minderwaardigheidskabinet gaat falen. Gewoon even afwachten en koffie drinken (of thee, maar dat lust ik niet).

Hölzenbein | 03-08-10 | 12:25

Opa is nu een beetje moe. Kga een hollands bakkie doen en even chillen.

joopwil | 03-08-10 | 12:24

over een jaar is Job premier wat denk je daar van , dat minderwaardigheidskabinet faalt

istawa | 03-08-10 | 12:18

lion@night | 03-08-10 | 12:10
Die spanning is er nu in Nederland ja. Tot het moment van overheersing door de islam waarna anderen niets meer hebben in te brengen en men naar hun wetten moet leven. Dat is wat gaat gebeuren in europa. De islam veroverd momenteel geweldloos de wereld door immigratie en niemand die het wil zien. Na immigratie is het nog een zaak van voort planten. Ga maar eens Googlen. Een allogtoon maakt gemiddeld 3,6 babys. een autogtoon 1,3 babys. Reken maar door hoelang wij nog hebben te gaan. Dit zijn allemaal wetenschappelijke onderzoeken.

joopwil | 03-08-10 | 12:18

@janeedantoch 11.53
Maak je geen illusies, als we zo doorgaan gaat de rechtstaat er vanzelf wel aan,er zijn hierover theorieen met vermeende oplossingen, die ik hier maar niet zal aanhalen, die heel ver gaan en al eerder vertoond zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 12:12

@ joopwil | 03-08-10 | 12:03
Hoe je het ook wilt noemen, levenswijze, ideologie, religie, feit is dat elke stroming haar eigen god(en) heeft met de daarbij passende geloofsovertuiging en dito rituelen.

Maar je geeft het al terecht aan; met boedhisten en hidoeïsten kan iedereen mee samenleven.
Helaas zien we te vaak, dat zodra de Islam om de hoek komt kijken, de spanning in de samenleving toeneemt.

lion@night | 03-08-10 | 12:10

Wederom een voorbeeld van de eindeloze draaikonterij bij de PvdA... FAIL!

Roel Driesvink | 03-08-10 | 12:10

nachtschilder | 03-08-10 | 11:58
haha
ik had er over heen gelezen, wat een lutsers. maar goed, pvda is voor inperking van het koningshuis en kan niet spellen, VVD is voor het koningshuis en kan wel spellen.

janeedantoch | 03-08-10 | 12:08

lion@night | 03-08-10 | 11:50
Slecht voorbeeld wat je noemt, boedhisten, hindoeïsten daar kan iedereen mee samenleven. Als het boeddhisme wereldwijd op scholen 1 uur per week zou worden onderwezen, van af de kleuter school zou de wereld er ook veel beter uitzien. Boeddhisme is namelijk geen godsdienst maar een levenswijze. Heb er in mijn jeugd veel over gelezen en in mijn leven veel aan gehad. Helaas lukt het niet altijd om in de praktijk toe te passen.

joopwil | 03-08-10 | 12:03

Hahaha - die Job. SinterJob de liegende dinopoliticus die graag geeft - als het maar uit uw zak komt. Doei!

funkyd | 03-08-10 | 12:02

@ poppermotje | 03-08-10 | 11:53
klopt, striktere handhaving van de wet en het strafrecht is een (ik zeg niet dé) oplossing.
We hebben ons te houden aan regels en plichten, echter de handhaving daarvan is al jaren zoek.

lion@night | 03-08-10 | 12:01

@ janeedantoch | 03-08-10 | 11:52

' uit het PvdA programma:
De PvdA vindt dat de politieke verantwoordelijkheid van het staatshoofd en de andere leden van het Koninklijk Huis verminderd moet wordt. Het parlement moet de handelingen ..'
-
verminderd moet wordt ??
-
dat is typisch PvdA's allochtoons nederlands lijkt mij... of is dat jou vrije interpretatie ?

nachtschilder | 03-08-10 | 11:58

janeedantoch | 03-08-10 | 11:44
Wat u voorsteld wordt al tientallen jaren gedaan in Nederland. Ga naar buiten en zie dat het niet heeft gewerkt. Integendeel zelfs, het is veel erger geworden.
En dat het volk keihard rechts wordt is ook al tientallen jaren aan de gang in de grote steden. Maar men wacht tot er een leider opstaat die die dit in de regering duft te zeggen. Pim was de eerste en had MP geworden. Helaas is die nooit bewaakt geworden. Geert is nu de man die het lef heeft op te komen voor de Nederlanders die het genoeg vinden. Of je het nu wel of niet met hem eens bent, hij heeft al jaren bewaking en heeft zijn prive leven opgeoffert voor zijn overtuiging. Deze man verdient NU al een standbeeld en niet na zijn dood. Ik heb hier het allergrootste respect voor.

joopwil | 03-08-10 | 11:56

Tenslotte is het hier formeel helemaal niet toegestaan om blonde dochters voor hoer uit te maken. Er treedt alleen niemand tegen op.

@ poppermotje | 03-08-10 | 11:53: Dat is toch vrijheid van meningsuiting?

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 11:56

@lion@night | 03-08-10 | 11:50 als je bedoelt te zeggen dat het probleem ligt op het vlak van de handhaving, dan ben ik het geheel met je eens.

Tenslotte is het hier formeel helemaal niet toegestaan om blonde dochters voor hoer uit te maken. Er treedt alleen niemand tegen op.

poppermotje | 03-08-10 | 11:53

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 11:44
*excuus, ontbrekende verwijzing*
PS: die uitkeringstrekkers zijn mij helemaal niet geliefd, en hun wangedrag al helemaal niet. Ik verschil met u van mening hoe ze aan te pakken, en ik hamer er op dat we de rechtsstaat niet moeten opofferen omwille van een paar raddraaiers.
We zouden de rechtsstaat sowieso nooit mogen opofferen, voor niemand niet!

janeedantoch | 03-08-10 | 11:53

glaaf | 03-08-10 | 11:30
uit het PvdA programma:
De PvdA vindt dat de politieke verantwoordelijkheid van het staatshoofd en de andere leden van het Koninklijk Huis verminderd moet wordt. Het parlement moet de handelingen van het Koninklijk Huis kunnen controleren via de ministeriële verantwoordelijkheid van de premier.
De politieke macht moet bij de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging liggen. Daarom moet de rol van het staatshoofd bij de Kabinetsformatie worden teruggedrongen. De PvdA vindt dat de Tweede Kamer na verkiezingen in vergadering betrokken moet zijn bij het aanwijzen van de (in)formateurs.

uit het VVD programma:
De koningin maakt deel uit van de regering. Naar de mening van de VVD zijn er geen goede argumenten om de staatsrechtelijke positie van het staatshoofd te veranderen. Het lidmaatschap van de regering vindt plaats onder volledige ministeriële verantwoordelijkheid. De koning is onschendbaar, de ministers zijn verantwoordelijk. Daarbij komt dat de politieke besluitvorming plaats vindt in de ministerraad, waar de koningin geen deel van uit maakt. De monarchie in Nederland functioneert goed. Er is geen reden om het staatsbestel te veranderen. Het afschaffen van de monarchie zal niet bijdragen aan het beter functioneren van dat staatsbestel.

Het koningshuis is een rechtse hobby.

PS: die uitkeringstrekkers zijn mij helemaal niet geliefd, en hun wangedrag al helemaal niet. Ik verschil met u van mening hoe ze aan te pakken, en ik hamer er op dat we de rechtsstaat niet moeten opofferen omwille van een paar raddraaiers.
We zouden de rechtsstaat sowieso nooit mogen opofferen, voor niemand niet!

janeedantoch | 03-08-10 | 11:52

@ joopwil | 03-08-10 | 11:34
Ik begrijp je frustratie als ik je reaguursels lees, maar dat een multiculturele samenleving nergens ter wereld functioneert ben ik niet met je eens.
Die zijn er wel degelijk, bijvoorbeeld in de Verenigde Arabische Emeraten en Singapore. Daar leven boedhisten, hindoeïsten, christenen en moslims toch redelijk in vrede met elkaar.
Rode draad in beide voorbeelden is dat de strafwetten hard zijn waar nodig en onverbiddelijk.
Daar ligt mijns inziens vooral het probleem. Binnen Europa wordt veel te veel getolereerd en gebagatelliseerd en dan gaat het op een gegeven moment fout, aangezien die individuen steeds verder de grens gaan opzoeken omdat hen die mogelijkheid ook wordt geboden door de overheid.
En daarmee graaft de overheid haar eigen graf.

Dat bepaalde religiën niet goed samen gaan is evident (Islam-Joodse), echter als er geen duidelijke spelregels worden gehandhaafd in een samenleving door de overheid is de controle uiteindelijk zoek.
En daar ligt dus vooral het probleem.

lion@night | 03-08-10 | 11:50

Dat gedoe over God is maar een verhaal om het voetvolk op de been te houden.

poppermotje | 03-08-10 | 11:45

Het is tijd voor een grote pot oer-hollandse koffie (met cake). Thee schijnt niet te werken, daar komt alleen maar verstandsverbijstering uit voort.

bijtertje | 03-08-10 | 11:44

@joopwil | 03-08-10 | 11:42 ook die strijd ging heel gewoon om grondgebied.

poppermotje | 03-08-10 | 11:44

@janeedantoch 11.24
Rechten toekennen aan lieden die het Kalifaat nastreven en ons in een onmogelijke bezuinigingsspagaat gedrongen hebben daar zet ik een vraagteken bij.
Verder wat Joopwil stelt, mijn mooie blonde dochter kan met moeite over straat in Utrecht, de opmerking Hoer krijgt zij met regelmaat nageschreeuwd door de door jou geliefde uitkeringstrekkers van zekere komaf.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 11:44

joopwil | 03-08-10 | 11:34
dank voor je oprechte reactie. Ik hoop dat je bedreigers en bedriegers gestraft worden. En ik ben het met je eens dat er wat meer trots mag zijn op de nederlandse verworvenheden. Daar roep ik tot op.

Ik denk alleen niet dat het probleem ligt in minaretten en middeleeuwse meningen ligt. Door criminaliteit voortdurend geforceerd in verband te brengen met de islam schep je een klimaat waarin de islame alleen maar crimineel kan zijn.

Marokkaanse jongeren moeten zo snel mogelijk vatlopen in een opleiding, een baan, een lease-auto, een hypotheek en een gezin. (door hard te werken, natuurlijk). dan zal de extreme islam vanzelf doodbloeden.
Jij hebt je inzet getoond, en het heeft (nog) niet mogen helpen. Dat is kut. Ik zie het in mijn vaders bedrijf (niet in R'dam, dat wel) wel goed gaan. Ik denk niet dat het vanzelf goed zal gaan, maar ik denk dat dit wel de enige weg is. Vrijheid van meningsuiting, opleiding van allochtoene, en bestraffen van misdaden. Vrijheid van meningsuiting en welvaart is het beste wapen tegen elk geloof.

janeedantoch | 03-08-10 | 11:44

.. en weer had de kiezer gelijk. Weg met die man!

XHannibalX | 03-08-10 | 11:43

"Job fail" !!!
Het is allemaal de schuld van Wouter Bos !!!

kippevlees | 03-08-10 | 11:42

Pica +1

Blue Leader | 03-08-10 | 11:42

poppermotje | 03-08-10 | 11:39
Wat dacht je van de kruistochten? Christenen en islam vochten beide omdat alleen hun god de echte was.

joopwil | 03-08-10 | 11:42

Tjonge wat een negatieve reacties op de kopvoddentax. Volgens mij was het een grap met waarschuwing aan het adres van de moslims die zelf een tax hebben voor niet-moslims, de Jizya.
nl.wikipedia.org/wiki/Jizya

ecologiste | 03-08-10 | 11:40

@joopwil | 03-08-10 | 11:34 ik dacht dat oorlog altijd om hulpbronnen ging. Geloof is maar een dekmantel hoor.

poppermotje | 03-08-10 | 11:39

in 1936 droegen pvv ers bruine hemden

lao tse | 03-08-10 | 11:37

janeedantoch | 03-08-10 | 11:18
Vertrouwen in de Nederlandse cultuur heb ik niet meer nee. Dat komt door de linkse landgenoten die Nederland verkwanselen. Zelfs in de politiek verkondigen ze de Nederlander bestaat niet, Nederlandse cultuur bestaat niet. Multiculti werkt niet. Over de hele wereld niet. De bewijzen hoor je elke dag op het nieuws. U kunt de moslims wel aan? U woont waarschijnlijk niet in een Rotterdamse volksbuurt. Daar hadden Rotterdammers nog maar 1 mogelijkheid, vertrekken. Ik heb het allemaal zien gebeuren onder mijn ogen. Ik had vroeger OOK marokkaans personeel en marokkaanse vrienden. Ik ben bestolen, bedreigd en bijna vermoord. Is ook allemaal mijn schuld natuurlijk. Andere wang toesteken en het komt wel goed. Ik ben blij dat ik niet jong meer ben want de toekomst ziet er niet zo best uit voor Nederland. Haat? ja dat heb ik inderdaad. De oplossing voor de hele wereld voor vrede. Afschaffen en verbieden elk geloof.
Islam, christelijk, Joods, katoliek, maakt niet uit, dat is eeuwenlang al de oorzaak van haat en oorlog.

joopwil | 03-08-10 | 11:34

Wat laf dat opperdraaikont niet bij Nova durfde te komen.

OT Feli's naar Ashtrey zwaait.

Mindy | 03-08-10 | 11:31

@Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 11:19
wel één voordeel, krijgen we de bevestiging dat de linkse elite dus tóch onderdeel uitmaakt van het koningshuis, waardoor ik mijn opvattingen over de monarchie zal bijstellen. (gewoon Nederlands: opzouten met koninginnedag)

glaaf | 03-08-10 | 11:30

Jammer dat het weer niet zonder CDA kan, de pappen en nathouden partij, de zogenaamde "redelijke" partij die zorgt dat we niet hard door de kat of de hond gebeten worden, maar door allebei een beetje

Bamzaaiert | 03-08-10 | 11:25

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 11:14
want de termen fascisme, discriminatie, syndroom van down, berufsverbot en gedoogkabinet zijn in gelijke mate van toepassing op de Islam, als wel op de PVV?

Ik lees hier regelmatig dat de PVV principes als vrijheid van meningsuiting, gelijkheid en gelijke behandeling niet hoeft na te streven wanneer het gaat om moslims. Want dat doen zij ook niet, is het argument.
Nu vraag ik je, wat is gelijkheid en vrijheid van meningsuiting waard als je die rechten alleen toe kent aan mensen met wie je het eens bent?

janeedantoch | 03-08-10 | 11:24

@ joopwil | 03-08-10 | 10:21: "Dat uit elkaar jagen" is voor hem absoluut geen optie. Zeker niet na wat er met zijn grootouders is gebeurt. Daarbij hebben zijn ouders, na 5 jaar onderduiken, hem waarschijnlijk geleerd de dialoog open te houden. Een wijze les als je het mij vraagt, want iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil, en dat gaat zo moeilijk als iedereen al vertrokken is om hun messen te slijpen.
.
Ik vind wel dat de huidige situatie met "islamitische" Nederlanders niet zo kan blijven. Metropoliet geeft dan wel aan dat verteld dan wel dat Cohen het eerste homo huwelijk heeft ingezegend, maar niet dat als daar een grote groep moslim-jongeren bij was geweest, dat dan zowel het trouwende stel, ivm hun "homo zijn", als Cohen, ivm zijn "Jood zijn" daar niet ongeschonden vandaan had gekomen.
.
Met andere woorden, als je, zonder de mensen rechten te schenden, een oplossing voor hun gedrag zoekt, moet de Moslim zich naar de meerderheid schikken en flink inleveren als het gaat om het behouden van hun cultuur. Want het besef dat "godsdienst-vrijheid" ook voor niet Moslims kan gelden is er niet. Als ze dat niet kunnen, moeten we maar eens denken over een einde aan de "godsdienst-vrijheid" in dit land. Een gedachte die alleen maar word versterkt door gristenen die een vrouw ondergeschikt vinden.
.
Tenslotte zijn de vrije landen in de wereld nog steeds niet vernietigd door een regen van vuur, en word ik, nu zowel de Thora/Tenach, Bijbel en Koran steeds vaker niet correct blijkt, waarschijnlijk ook niet gewaarschuwd door 2 engelen dat dit gaat gebeuren.
.
Wat dat betreft is dus onze plicht om ze te beschermen tegen de saoedische prinsen die van de volledige Koran, hetgeen ik een mooiere boodschap heb gevonden dan de bijbel, een boek maakten, met enkel versjes, om hun macht "onaantastbaar" te maken.
.
Om een lang verhaal kort te maken. Lekker oprotten met religieuze arrogantie.
.
@ Mensenrechten: Komt er maar in!

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 11:24

Tja, die Job Cohen was altijd al het sukkeltje van de klas. Ondanks dat het niveau van dat jaar al bijzonder laag lag.

DondeRob | 03-08-10 | 11:22

@joopwil | 03-08-10 | 11:10 nu ben ik hier toevallig ook al 40 jaar, maar helaas is 'rechts' voor mijn kinderen en kleinkinderen niet zo leuk. De één zijn brood..

Evenwel, het staatshoofd heeft nog geen formateur benoemd is het wel?

poppermotje | 03-08-10 | 11:20

Die Cohen is een grote misplaatst verongelijkte slappe lul.

flinkescheet | 03-08-10 | 11:19

@Glaaf 10.56
Ik vrees dat je daar wel eens groot gelijk in kan gaan krijgen, maar even wachten met juichen dus, zoals eerder aangehaald door iemand hierboven; als we dan die lachende kop van jop te zien krijgen worden er wat meer lui hysterisch dan nu andersom het geval is.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 11:19

joopwil | 03-08-10 | 11:05

"Bent u werkelijk doof, blind en stom?"
was dit dan een medische diagnose? Laten we elkaar geen mietje noemen.

Overigens vind ik u, en ik op dat dit u op zijn minst beledigd want dat zou nog van een beetje hart getuigen, een aan landverraad grenzend gebrek van vertrouwen in de kracht van de nederlandse cultuur ten toon spreid.
Geen enkele hoeveelheid hoofddoekjes op straat zou mij ook maar op het idee doen komen dat mijn dochters er ook een moeten dragen. Maar u zou die drang wel gaan voelen?
Geen enkele hoeveelheid minaretten of moskeeen zou mij ooit tot een vrijdaggebed aan kunnen zetten. Maar u begint een onbedwingbare neiging uw kont naar het westen omhoog te steken opkomen?
En geen enkele haatmis, achterlijke uiteenzetting van middeleeuwse bijgeloven of niet-liberale opinie zou mij er toe verleiden de principes van vrijheid, vrijheid van meningsuiting en rechtsgelijkheid aan te tasten.

Die moslims kunnen we wel aan.
Het werkelijke gevaar voor onze open westerse samenleving zijn mensen als u. Uit angst voor de teloorgang van de nederlandse samenleving, bent u bereid de kern op te offeren.

janeedantoch | 03-08-10 | 11:18

Pincoffs | 03-08-10 | 11:08
Afgelopen jaren het nieuws niet gezien? Diverse marokkanen in het nieuws voor
op het matje komen bij de koning om informatie over Nederland uit te brengen.
Allemaal zijn ze nog marokkaans onderdaan met een dubbel paspoort.
Als Marokko in oorlog komt worden alle jongen marokkanen terug geroepen voor het leger. Welterusten.

joopwil | 03-08-10 | 11:17

@janeedantoch 10.30
Voor GW uiteraard, down syndroom en fascisme zijn meer van toepassing op de Islam dan op de GW aanhangers.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 11:14

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 10:23

It's all in the game en laat ik maar niet vertellen wat het betekent want anders is het spel snel voorbij en dat is ook de parallel met de politiek!

ecologiste | 03-08-10 | 11:12

LijstG | 03-08-10 | 11:04
In 1948 kon ik niet doorpakken want ik was nog net een sperma zaadje in een balzak. Bang ben ik niet, maar ik zie al vele jaren wat er gebeurt in Nederland.
Helaas kan ik niet anders dan een sterke leider kiezen. Na 40 jaar zie ik eindelijk dat Nedrland rechts aan het worden is. Dit geeft mij weer een beetje hoop voor mijn kinderen en kleinkinderen.

joopwil | 03-08-10 | 11:10

joopwil | 03-08-10 | 11:05

nou dan moet ik zeker nog even wennen aan uw vorm van beleefdheid

emmenel | 03-08-10 | 11:10

Überlol@pica!

Vogelbeest | 03-08-10 | 11:10

Geachte Job, je zei: "Ik heb nooit gezegd dat de PvdA een middenkabinet op voorhand zou blokkeren. Ik zei wel dat ik er niets in zag en ik vind het nog steeds een slechte oplossing". Als je het nou niets vind, en het is allemaal zo slecht, wat is dan je probleem als dat ook niet gaat gebeuren ? Als je ergens niets in ziet Job en je vind het heel slecht, dan moet je het toch juist wel blokkeren ?

Marcus Porcius Cato | 03-08-10 | 11:09

Wat zeggen wilders uitspraken "knettergek", "kopvoddentaks", "tuig", "schandelijk", "mafkees" (etc.) over de heer Wilders?
emmenel | 03-08-10 | 10:47

Wat wil je hiermee aantonen?
De enige lelijke is 'kopvoddentaks', de overige uitspraken zijn uitspraken over ernstige politieke dwalingen (van welke partij dan ook) en (vaak) ernstige gebeurtenissen in de hedendaagse maatschappij door een enorm softe aanpak van de overheid.

Even een voorbeeld;

Cohen zei eens in de camera "je blijft met je poten af van de hulpverleners" waarbij overduidelijk was dat de daders in deze van Marokkaanse afkomst waren.

Stel dat Wilders de exacte woorden als Cohen had gebruikt, welke publieke reactie was dan op gang gekomen denk je?
En is dat (dan wel) realistisch?

lion@night | 03-08-10 | 11:09

Joopwil, waar heb je dat gehoord, dat de burgemeester van Rotterdam verantwoording aflegt aan de Koning van Marokko? Plaats ff een linkje als je wil... Ben benieuwd.

Pincoffs | 03-08-10 | 11:08

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 10:51
Je vergat nog Agnes Jongerius en de mantra van de obligate rode lederen jekkers.

ecologiste | 03-08-10 | 11:07

emmenel | 03-08-10 | 11:01
Noemt u dit schelden?? Ik stel alleen een vraag.

joopwil | 03-08-10 | 11:05

En als uw kinderen besneden moeten worden en met een hoofddoek op lopen, wie neemt u dat dan kwalijk? Alleen uzelf omdat u vroeger bang was om de waarheid te zien.

joopwil | 03-08-10 | 10:49

Ben je nou echt zo bang? Nederlanders zijn het bangste volkje van Europa. Als ze een neger zien worden ze al bang. Altijd maar wijzen naar de overheid die er wat aan moet doen. Zelf tot oplossingen komen kan men niet, vandaar dat men hier dol is op een sterke leider.

De grondwet van 1848 is een van de grootste vergissingen aller tijden. Had als volk doorgepakt en je had geen Bea meer.

LijstG | 03-08-10 | 11:04

mocroflavour | 03-08-10 | 10:51
Bent u werkelijk doof, blind en stom?

joopwil | 03-08-10 | 10:59

woont u naast Wilders of zo? U wordt naar feiten gevraagd en kunt alleen maar schelden.

emmenel | 03-08-10 | 11:01

Tsja links heeft verloren bij de verkiezingen. Eigen schuld dikke bult zou ik zeggen.

LiebeMan | 03-08-10 | 11:00

Wat gaat Job Cohen voor ander werk doen? Of gaat ie uit de ruif eten?

Patrick Zweedsey | 03-08-10 | 10:59

mocroflavour | 03-08-10 | 10:51
Bent u werkelijk doof, blind en stom?

joopwil | 03-08-10 | 10:59

@minima-armezusvan..
Thanx for making my day...
Blijft u reaguren,aub.

R.B.Scott | 03-08-10 | 10:57

Ik dacht dat Wouter Bos de grootste draaikont van Nederland is , maar ik denk nu dat Job Cohen een nog grotere draaikont is.
.
In ieder geval kan Cohen daar nu 4 jaar over nadenken in het oppositie bankje, en zich afvragen of het wel waard was om een topbaan als burgemeester van Amsterdam voor het oppositie bankje in te ruilen.

pimpernel. | 03-08-10 | 10:56

Ruud krijgt klappen van Bea en de opdracht het CDA congres te bewegen dit af te keuren, krijg al nachtmerries van een grijnzende Cohen straks..

glaaf | 03-08-10 | 10:56

nou wouter de boskabouter, ik moet het je nageven: één ding heb je heel erg goed gedaan, niet te verbeteren zelfs: die bomgordel met de naam job die je in het bestuur gepropt hebt!
*naar totale collapse van pvda uitkijkend*

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 10:54

Cohen wordt met de dag ongeloofwaardiger.

Bataaf | 03-08-10 | 10:51

@joopwil
Kan je al die beweringen van jou bewijzen op feiten. Stelling 1: De islam heeft volgens de koran maar 1 opdracht, verover de wereld op de ongelovigen. Waar staat dat in de koran? Bewering 2:marrokaanse burgemeester die verantwoording moet afleggen aan de koning van marokko. Heb je daar bewijs van?
Het vespreiden van leugens is makkelijker dan het verdedigen van de waarheid.

mocroflavour | 03-08-10 | 10:51

opvolgster voor cohen wordt vast het dikste lelijkste wijf wat ze kunnen vinden binnen die rooie club van soepsidiesponzenknuffelaars. een soort kruising tussen ien dales, ella vogelaar, mariette hamer, sharon dijksma en hedy d'ancona. veel verf, ongewenst gezichtshaar en zweetplekken onder de oksels. lekker met een krasstem schreeuwen over het milieu, de armoede in de wereld en de inkomensongelijkheid in dit land (even vergetend dat al je rooie vriendjes op dikbetaalde posities bij overheids en quasi-overheidsinstellingen zitten). de vrijheid van onderwijs voor een stelletje islamitische zwarte kousen verdedigen. pleiten voor nog meer asielzoekers vanwege de verrijking van de samenleving. het aanzien van nederland in de wereld verdedigen bij de unctad, unicef en oxfam-novib. china blijven bekritiseren over de mensenrechten daar en natuurlijk op hoge toon eisen om ingrijpen in suriname. regelmatig op bezoek gaan naar de antillen en dan nederland voor koloniale macht uitmaken met een ere-schuld aan de antilliaanse bevolking. je lekker laten fêteren door de wapenindustrie, in de brussel de bloemetjes buiten zetten, je familieleden in dienst nemen met gemeenschapsgeld. kortom, als flop cohen weg is, komt er wel weer een nieuwe valse profeet die weer hééélemaal van voren opnieuw begint.

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 10:51

Het was echt de bedoeling dat Cohen de nieuwe premier werd, van het PvdA en van Bea zelf. Gelukkig liep het even lekker anders. Tot ziens links!

blist3r | 03-08-10 | 10:50

joopwil | 03-08-10 | 10:49
ik heb een ding met wilders gemeen: mij maakt u niet bang

emmenel | 03-08-10 | 10:49

emmenel | 03-08-10 | 10:42
En als uw kinderen besneden moeten worden en met een hoofddoek op lopen, wie neemt u dat dan kwalijk? Alleen uzelf omdat u vroeger bang was om de waarheid te zien.

joopwil | 03-08-10 | 10:49

Het valt mij op dat (waarschijnlijk linkse) althans anti Wilders reaguurders zich uitsloven in scheldpartijen maar weinig of geen inhoudelijk commentaar leveren.
Termen als Blonde Dolly- de Grote Leider etc. zeggen meer over de schrijver dan over de heer Wilders
Polletje Piekhaar | 03-08-10 | 10:39

Wat zeggen wilders uitspraken "knettergek", "kopvoddentaks", "tuig", "schandelijk", "mafkees" (etc.) over de heer Wilders?

emmenel | 03-08-10 | 10:47

Polletje Piekhaar | 03-08-10 | 10:39
Gelukkig snijdt het mes aan twee kanten. Zie:
joopwil | 03-08-10 | 10:42

metropoliet | 03-08-10 | 10:44

@Polletje Piekhaar 10:39
Hulde.

R.B.Scott | 03-08-10 | 10:43

Waarom geeft Job het rechtse kabinet geen kans? Als het zo slecht is als hij beweerd, dan klapt het toch wel snel. Kan hij weer stuntelen in de verkiezingsdebatten.

Wipkaboutert | 03-08-10 | 10:42

Waar ik vandaan kom?? Lang lang geleden uit Rotterdam. Ik heb de gastarbeiders zien komen en weer gaan, spanjolen en italianen. Ik heb de (gastarbeiders) moslims zien komen. Deze heb ik nooit meer zien gaan, in tegendeel. Het is overduidelijk wat er aan de hand is. De islam heeft volgens de koran maar 1 opdracht, verover de wereld op de ongelovigen. Kijk eens goed om je heen man.
Rotterdam is al 50% moslim metv een marrokaanse burgemeester die verantwoording moet afleggen aan de koning van marokko. En mijn spelling is dan jammer voor jou maar toen ik 14 jaar was werkte ik godverdomme al 18 uur per dag dus kon ik niet naar school. Maar ben wel in Rotterdam ondernemer geworden met 30 man in dienst. Om jouw onderwijs te betalen lul. Ben er mee gestopt en gevlucht naar het platte land omdat Rotterdam niet meer leefbaar was. Heb nog kennissen ndaar die na 18 uur de straat niet meer op kunnen door het tuig wat er rondloopt. De moslim gemeenschap in heel europa en zelfs de hele wereld is alleen maar aan het groeien. In Nederland zitten ze al in de gemeente, provincie en de regering. Er zijn al stemmen geweest dat de sharia en de Nederlandse wet opgenomen moet worden. Welterusten lul en let vooral op je spelling. Erg belangrijk voor je Nederlandse cultuur.

joopwil | 03-08-10 | 10:42

joopwil | 03-08-10 | 10:21
Het is door Wilders dat terroristen weten waar Nederland ligt. Hij maakt NL niet veiliger maar onveilig. Ik neem het hem namens mijn kinderen kwalijk dat hij met zijn grote bek ons land tot terroristisch doelwit maakt. Dat uitsluiten agressie oplevert, daar staan de geschiedenisboeken van vol. Het bedrijfsleven heeft dat allang begrepen en daarom kotsen zij Wilders uit.

emmenel | 03-08-10 | 10:42

Het valt mij op dat (waarschijnlijk linkse) althans anti Wilders reaguurders zich uitsloven in scheldpartijen maar weinig of geen inhoudelijk commentaar leveren.
Termen als Blonde Dolly- de Grote Leider etc. zeggen meer over de schrijver dan over de heer Wilders. En wat zijn standpunten betreft, veel van wat hem in de schoenen geschoven wordt heeft hij nooit gezegd, maar zijn uitlatingen van zijn tegenstanders. En dat de PVV niet wil regeren is faliekante kletskoek, het is het CDA dat hen er niet bij wil hebben.
En, geachte heer Pincoffs, niet alle gelovigen worden weggezet als tweede rangs burgers en gediscrimineerd, er wordt alleen bezwaar gemaakt tegen die Moslims die weigeren om onze regels te accepteren omdat zij uitgaan van de superioriteit van de Islam en de Sharia. Dat heeft niets te maken met van staatswege georganiseerde haat tegen moslims. Overigens zou ik u aanraden eens een reisje te maken door het midden oosten en met eigen ogen de zegeningen van de Islam te aanschouwen. Ik heb er zo'n twintig jaar gewerkt en ik ben er diep van onder de indruk. Wij zullen ons met hand en tand hier tegen te weer moeten stellen.
Leest u maar eens "De Eindstrijd" "Muslim Mafia" (of de Koran.)

Polletje Piekhaar | 03-08-10 | 10:39

Sliptong | 03-08-10 | 10:23
oepsie alweer zo emotioneel en op de persoon

emmenel | 03-08-10 | 10:35

Job is de aller,aller,aller GOEISTE !!!!!!! BEDANKT !!!!!

streknek | 03-08-10 | 10:35

@nachtschilder | 03-08-10 | 10:26
Was dat nou Ahmadinejad rechts onder in beeld? Vreemd. En ach, die Marcel van Dam toch. Hét boegbeeld van salonsocialisme in Nederland. Een nog veel grotere rat dan Maxime.

Sliptong | 03-08-10 | 10:32

@Pincoff 10:18
Je vergat nog "überstruisvogel" in je laatste alinea.
Gaarne een compleet beeld neerzetten,zélfs volk als jij.

R.B.Scott | 03-08-10 | 10:31

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 10:25
is dat een argument voor of tegen de PVV.

Overigens vind ik het wel verrassend dat Geert Wilders, na al die jaren strijd tegen de "achterkamertjes" en de "volksverlakkerij", en het "negeren van het gewone volk"
nu gedoogsteun gaat geven aan een MINDERHEIDSkabinet, en dat de deal wordt beklonken in afzondering van iedereen, inclusief de informateur.

Zolang het je eigen achterkamertjes zijn, en zolang het niet je eigen achterban is die uitgesloten wordt, is het natuurlijk nergens voor nodig om een beetje principieel te lopen doen.

janeedantoch | 03-08-10 | 10:30

Dat hysterische gejuich is ietwat voorbarig. Over honderd dagen is dit minderheidskabinetje geploft. En zijn het CDA en de VVD opgevreten door Wilders en de PvdA. En begint het gezeik van voren af aan. Tot die tijd; lachen met premier Flapdrol en vieze-premier Rat.

Mike Oxlong | 03-08-10 | 10:29

Sneu voor Cohen dat hij zijn baantje in 020 heeft opgegeven. Gaat hij nu als fractievoorzitter door of als gewoon pleps-kamerlid? Mariëtte doet vast graag een stapje terug. Leuk sfeertje zal er in de fractie hangen.

Hee Pincoffs, goed gezien in die spiegel van je! Blijven volhouden hé!
Maar rot lekker naar joop.nl met je idiologische sociogezwets.

Nodonut | 03-08-10 | 10:29

@Seraphin | 03-08-10 | 10:03
Vergeet niet dat dat de doodsteek van de VVD zou zijn geweest. Een vrij links blok vs de rechtse liberalen. Om nog maar te zwijgen over de milieubelastingen die nog eens extra geheven zouden moeten worden. Ik denk dat dit de beste optie is. Een ruk naar rechts voor een paar jaartjes om de boel weer in balans te brengen is helemaal niet zo slecht. En de gedoogsteun van de PVV kon wel eens heel goed uitpakken. Iedereen blij en over 4 jaar (VVD en CDA laten de boel echt niet klappen) is Nederland BV weer op orde en staan we er financieel beter voor. Dan is het wat mij betreft tijd voor een ander soort kabinet die Nederland een andere kant op kan sturen. Dit is m.i. nu geen optie vanwege het zware weer waar de wereld op dit moment in verkeerd.

Sliptong | 03-08-10 | 10:28

joopwil | 03-08-10 | 10:21
Een cursus spellen voor jou zou ook een verrijking van de Nederlandse cultuur zijn. Als we een politiestaat willen met risico van een burgeroorlog, prima, maar ga daar geen excuus voor zoeken bij Cohen. Aan hem heeft het echt niet gelegen. Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik zie hier veel verbeteringen. Nauwlijks daklozen te zien op straat en groepjes hangjongeren verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat zijn feiten.

metropoliet | 03-08-10 | 10:27

@Pincoff
Vervang PVV/ Wilders in je verhaal door Islam/Allah, krijg je een soortgelijk scenario.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 10:25

@ ecologiste | 03-08-10 | 10:13: Ik spreek geen woord Frans,maar als het "met dank aan alle valsspelende pokeraars en huichelende hofdienaren" is, zal het wel iets positiefs zijn!
.
Ik poker namelijk graag ;)

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 10:23

@emmenel | 03-08-10 | 10:02
Nee hij doet me denken aan newby. Iemand die praat zonder iets te zeggen. Iemand zoals jij, die typt zonder na te denken.

Sliptong | 03-08-10 | 10:23

Ten eerste is het al ontzettend kleinzerig om de informateur de schuld te geven door te zeggen: 'hij had het niet aan mij gevraagd, maar anders zou ik het wel doen.' Als je een leider bent dan weet je dat overal zelf om moet vragen en dat je bijna niets op een presenteerblaadje krijgt. Dat heet proactief handelen en is altijd vereist.

Ten tweede is het gewoon een grote leugen. Direct na de onderhandelingen met paars zei hij dat er niet over te onderhandelen viel. Toen trad Lubbers aan. Had Lubbers op dat moment nog een keer aan hem moeten vragen of hij toch niet over het middenkabinet wilde onderhandelen? Natuurlijk niet. Lubbers zei: 'iedereen zegt tegen me dat ik dit eerst moet onderzoeken.' Links kan Lubbers dus niks verwijten.

De PvdA dacht dat ze het mooi hadden geregeld door een regeerakkoord te gaan schrijven met Roemer en zo de CDA in tweeen te splitsen, maar het heeft gebackfired en nu moeten ze op de blaren zitten en niet zo kinderachtig zwarte pieten.

Ik heb gezegd.

character55 | 03-08-10 | 10:22

metropoliet | 03-08-10 | 10:11
Maar ik WIL helemaal niemand die mensen verbind. Uiteen drijven, stigmatiseeren,
en straten schoonvegen. Wilders is een held en als Nederlander ben ik hem dankbaar. Cohen zou na een week bedreigingen al geemigreerd zijn. Maar Geert staat nog steeds voor zijn overtuiging. Gaat Nederland niet naar rechts, dan lopen onze kinderen over 20 jaar verplicht met een hoofddoek rond. Volgens Cohen is dat een verreiking van de Nederlandse cultuur. Walchelijk.

joopwil | 03-08-10 | 10:21

Pincoffs | 03-08-10 | 10:18

Zoek even wat geestelijke bijstand knul, je komt namelijk nog al emotioneel over....

woefdrammer | 03-08-10 | 10:21

Het door Down aangetaste PVV-volk is nu wel blij dat ze straks misschien in de gedoogregering zitten, maar lang gaat dat feest niet duren. De PVV is een racistische, discriminerende partij die gelovigen wegzet als 'fascisten met een politieke ideologie' en ze vervolgens tot tweederangsburgers wil degraderen. Wilders wil bijvoorbeeld vrouwen met een hoofddoekje verbieden nog langer voor de overheid te werken. Die moeten ontslagen worden. Berufsverbot. Wilders zegt in de NRC alle anderhalf miljard moslims te willen bevrijden van hun geloof. Het is toch te lachwekkend voor woorden? Wat een megalomane idioot. Daar is het vooruitgangsgeloof van de socialisten niks bij. Dus als hij zo doorgaat, en dat gaat ie, dan klapt dat idiote gedoogkabinet binnen no-time en zijn we met z'n allen weer fijn terug bij af. VVD en CDA zullen veel maar niet alles over hun kant laten gaan wat er allemaal aan vuil uit 's mans mond ontsnapt. Vervolgens zal Wilders als een van langstzittende kamerleden het wel zo spinnen dat het allemaal de schuld van de 'oude politiek' is, waarna nog meer blinde sukkels op hem gaan stemmen. Gevolg: nog meer vanuit de staat georganiseerde haat tegen de moslims und so weiter. En voor jullie beginnen: ja, ja, ja ik ben een dhimmi, een allochtonenknuffelaar, een landverrader, slinkse subsidieslurper, ziende blind, werkschuw kraaktuig, publieke omroepkijker, vriend van Hans Laroes, grachtengordelelite; tis allemaal waar. Klopt. Goed gezien.

Pincoffs | 03-08-10 | 10:18

Onbegrijpelijk en tegelijkertijd zéér gunstig dat er de afgelopen tijd geen enkele PvdA-prominent (of vergelijkbare stumper) is opgestaan om Job Cohen uit z'n lijden te verlossen.
Ik ben er heilig van overtuigd dat met name dankzij deze clown mijn stem op de PVV extra gewicht heeft gekregen en nog steeds krijgt.
Tip voor Job:"Ga nou eindelijk eens doen waar je goed in bent en dat is lekker thuis mantelzorgen ZONDER nevenfuncties.
Het ga je goed."

R.B.Scott | 03-08-10 | 10:18

metropoliet | 03-08-10 | 10:11
+1

emmenel | 03-08-10 | 10:17

Wat een genoegen die linkse hap zo te zien kronkelen ;-)). eigen schuld dikke bult.
Job heeft zijn voordeel en zijn NADEEL. Een goed gat graven voor een ander alleen... wie ligt daar op de bodem?

Goedzo | 03-08-10 | 10:16

RTL nieuws, CDA torpedeert Job en midden.

HotPotato | 03-08-10 | 10:13

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 10:04

C'est vraiment foutu met dank aan alle valsspelende pokeraars en huichelende hofdienaren.

ecologiste | 03-08-10 | 10:13

Wat triest dat de eventuele aanstaande minderheidscoalitie niet uitgaat van eigen kracht maar Cohen gaat bashen. De beste man is misschien een slechte debater maar een uitstekend bestuurder. Niet hij heeft van Amsterdam een intolerante stad gemaakt. Hoe kun je dat zeggen van de man die het eerste homohuwelijk (ter wereld?) inzegende. Van een man die softdrugs wil legaliseren? In een europees intolerant klimaat heeft hij gedaan wat hij kon om Amsterdam zo sociaal en liberaal mogelijk te houden. Waar het in kleinere plaatsen als Culemborg falikant mis gaat tussen etnische groeperingen heeft hij "de boel bij elkaar" gehouden. Daar kun je smalend over doen. Je kunt ook kijken naar de banlieux, waar de politie zegt een rustige nacht te hebben gehad terwijl ze is beschoten. Of kijk naar etnisch geweld in Brussel. Dichtbij hè? PvdA is een fossiele partij, net iets minder dan het CDA. Ze zouden beide niet moeten regeren. Er zou een gekozen MP moeten zijn, zodat we konden kiezen voor iemand met uitstraling. Nu krijgen we de technocraat Rutte, na 3 termijnen de technocraat Balkenende. Fantastisch dat we leiders hebben met zoveel dossierkennis, maar regeren gaat over de toekomst en over mensen binden. Niet over feitjes en cijfers. De Noord-Zuidlijn is weliswaar een drama, maar daar is een gemeenteraad voor verantwoordelijk, niet de burgemeester. Hij mag dan "falen" bij Nova en dat kun je tot in den treure herhalen, maar dat maakt hem geen slechte bestuurder. Zoals hij nooit te betrappen is op een bestuurlijke blunder. Cohen is een held en als Amsterdammer ben ik hem dankbaar.

metropoliet | 03-08-10 | 10:11

Ho ho, we zijn er nog niet, eerst moet het dwarsliggende geriatrische CDA deel nog om.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-10 | 10:10

BangBang | 03-08-10 | 10:06
iets met baard en gaap

emmenel | 03-08-10 | 10:09

Jammer Job, maar je hebt het in elk geval geprobeerd. Bel anders PickWick eens. Misschien zoeken ze nog goede theeproevers. Ben ervan overtuigt dat je DAT wel kunt.

BangBang | 03-08-10 | 10:06

Interessanter is de vraag wie straks Minister van Financiën wordt.
Cohen kon niet akkoord gaan met de eisen van Rutte, Mark onderhandelde alsof hij 50 zetels had gehaald. Wie gaat straks de prijs betalen voor het balletje-balletje spel met de giftige hypotheken?

saugleistung | 03-08-10 | 10:05

@ ecologiste | 03-08-10 | 09:45: Iemand van "onbesproken" gedrag, heeft niets meer in de politiek te zoeken. Ze zoeken tegenwoordig Leugenaars, dieven en fraudeurs, anders eindigt je politieke cariere in een mislukking en pleeg je zelfmoord omdat je de desillusie van een beter nederland niet kan delen met de overwegend blinde kudde "naieve schapen" verder te noemen "de burger"

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 10:04

Jan Passant mk2 | 03-08-10 | 09:06

Ah, we gaan dus eindelijk een Wilders bashen?

hanz71 | 03-08-10 | 10:03

@ Plaklul
En om dan maar meteen zelf politiek kleur te bekennen;
- ik ben overtuigd VVD-er (geen verrassing hier neem ik aan)
- maar ik had zelf liever Paars+ gezien dan de huidige uitkomst
- omdat ik liever heb dat Rutte met D66 + GL nog iets constructiefs doet
- en ik de Partij van de Afgunst dan maar voor lief neem
- omdat dat nog beter is dan de instabiele bende van PVV en/of het rattengedrag van CDA

(en ik vind het afschaffen van de Hypotheekrenteaftrek geen énkel probleem.... maar dan wel in ruil voor een linear belastingstelsel a.u.b. --> dat is pas écht gelijkheid & evenredigheid)

Seraphin | 03-08-10 | 10:03

Sliptong | 03-08-10 | 10:01
woeh, dat zit hoog. wazzup? lijktie op je vader?

emmenel | 03-08-10 | 10:02

Het gejammer van Dhimmi-Job begint wel gênant te worden.
Alleen het idee dat zo'n huilebalk premier van Nederland zou worden is al een gotspe.
Laat Mi Lei Vos hem maar opvolgen.
Niet dat ze het beter zou doen maar ze ziet er veel leuker uit.

aquarius | 03-08-10 | 10:01

Zoals we hier al vele malen hebben aangetoond is die man tot vrijwel niets in staat. Het is een mislukkeling die Amsterdam aan de rand van de afgrond heeft gebracht om vervolgens de landelijke socialistische messias te worden maar hopeloos faalde wegens te onkundig. Die man moet gewoon, net zoals 99,99999% van z'n partijgenoten, lekker gaan schnabbelen als voorzitter van boehoeclubjes en als commissaris bij diverse ondernemingen want hij praat zo lekker. Misschien kan hij daar de vaderfiguur uithangen. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoe pissig Job nu is op z'n spindocters. Het kon toch niet fout gaan? We zouden toch de grootste worden? Ik zou toch MP worden om lekker achterover te kunnen leunen? Nu ben ik én geen burgemeester meer én geen MP én ik zit me de komende 4 jaar kapot te ergeren aan dit minderheidskabinet. Maar om heel eerlijk te zijn hoop ik toch een beetje dat je in de kamer blijft. De hilariteit als Job aan de interrumptiemicrofoon staat in de tweede kamer: ehhhm, nou ja, ehhh wat ik ehhhh wou vrage ehhhmm doe ehhh [voorzitter] Kunt u een beetje vaart maken meneer Cohen, er willen nog meer mensen wat zeggen en u staat al een half uur te mompelen. Schiet toch eens op man! [dat is als er een echte voorzitter zou zijn en niet die nono van een Gerdi].
Lachen om Job video's kan beginnen.

Sliptong | 03-08-10 | 10:01

Hamer deed het zo slecht nog niet,...

Jerolimo | 03-08-10 | 09:59

Zwak van NOVA dat ze niet even de balklemmen aandraaide bij Han Nooten waarom Flop Cohen er niet zat en hij wel.......

woefdrammer | 03-08-10 | 09:59

janeedantoch | 03-08-10 | 09:56
:-)

emmenel | 03-08-10 | 09:58

De Poll is duidelijk; Francisco van Jole wordt de nieuwe oppositieleidert!

fuckje | 03-08-10 | 09:58

Cohen, Rutte, Verhagen, WIlders ... dat is kennelijk het beste dat 0031 op politiek vlak te bieden heeft. Diep, diep triest.

James Lastig | 03-08-10 | 08:57
*Even zachtjes met James Lastig meehuilt*

Achterdocht | 03-08-10 | 09:57

Wat ik me afvraag is waarom zoveel PVV stemmers hier zo blij mee zijn.
Geert mag straks een paar kruimels van zijn progama presenteren aan jullie van dat heb ik toch maar mooi bereikt. Nee niet de WAO (breekpunt), en ook geen ethnische stempels, en eeh knieschoten en hoofddoekbelasting gaat even niet door. Maar we hebben iets bereikt , er word niet zo heel veel bezuinigt op de ouderen , wel wat , maar we hebben het kunnen beperken. Dank u Grote Blonde Leider.

gladstoned66 | 03-08-10 | 09:57

Ivoren Toren | 03-08-10 | 09:53
okee, begrijp ik. Verhagen komt op mij erg onbetrouwbaar over. Cohen hooguit klungelig.

emmenel | 03-08-10 | 09:56

emmenel | 03-08-10 | 09:49
precies. hij liep de volledige verkiezingsperiode met wilders te flirten, en vervolgens moet ie de PvdA verwijten dat ie met het lelijke zwijn in bed is beland.
Ik zou zeggen: zak over de kop, vlag in de hand en neuken voor het vaderland. Ik hoop op een voortijdige ejaculatie.

janeedantoch | 03-08-10 | 09:56

@ azijnseikerT | 03-08-10 | 09:53
lol!

lion@night | 03-08-10 | 09:55

plaklul | 03-08-10 | 09:49

Fair enough; daar heb je gewoon gelijk in. Wat dat betreft is het natuurlijk een beetje vilein om Cohen nu "de matchmaker van rechts" te noemen.

Neemt niet weg dat Cohen nu aantoonbaar een draai aan zijn eerdere verhaal probeert te geven / keihard staat te liegen (of in politiek jargon: zijn eerdere stellingen in een ander daglicht plaatst). Dát is waar ik me persoonlijk aan erger.

Seraphin | 03-08-10 | 09:55

plaklul | 03-08-10 | 09:43
Je moet niet alles op een goudschaaltje wegen wat op GS wordt geplempt.
Een flinke dosis humor is hier op z'n plaats.
En ja het is hier overwegend rechts, so what?

lanex | 03-08-10 | 09:55

azijnseikerT | 03-08-10 | 09:40
En wat ben jij eigenlijk voor een 'type'? Zeg eens. Niet dat ik nu weet wat ik voor een 'type' ben volgens jou, maar zou toch graag willen weten wat jij dan voor 'type' bent. Wel stoer dat je 'heur' zegt. Ook al twee weken op GS?

Hölzenbein | 03-08-10 | 09:54

ga=gaf

lion@night | 03-08-10 | 09:54

@ emmenel | 03-08-10 | 09:50
Een beetje gelijk heb je wel. Maar ik vind het wel best zo. Ik ben een voorstander van een CDA-VVD kabinet.

Ivoren Toren | 03-08-10 | 09:53

@Hölzenbein | 03-08-10 | 09:51

Oh, wat laat je je kennen. Nu heb je het over mijn nick.....ik begrijp absoluut niet waarom jij geen zwitsal achter je hebt want je verdient hem heur!

azijnseikerT | 03-08-10 | 09:53

@ plaklul | 03-08-10 | 09:43
Ik ga je slechts een reden aan waarom de PvdA hier vaak wordt bekritiseerd met een korte onderbouwing van die reden.
Rechts is ander rechts dan PVV-rechts zoals jij dat benoemt.
Het is duidelijk dat GS zich in het rechtse politieke spectrum bevindt, als je daar moeite mee hebt, sluit je dan aan bij Joop.

lion@night | 03-08-10 | 09:53

Geppie Conjo | 03-08-10 | 09:14
"waarom eigenlijk al die formatie gesprekken nog voeren?"
Gisteren, naar Diederik Vleespet luisterend (met al z'n opties over links) vroeg ik mij af: waar zijn verkiezingen voor nodig als jij het al zo precies weet?

JanRap | 03-08-10 | 09:53

@Hölzenbein | 03-08-10 | 09:32
"[...]En dan maar op links wijzen dat zij voor alles wat rechts kapot gemaakt heeft verantwoordelijk zijn.[...]"
Zoudt u wellicht enige concrete voorbeelden kunnen noemen van zaken die rechts heeft kapotgemaakt en waar links volgens u de schuld van krijgt? Misschien wordt het dan mogelijk uw gedachtengang te volgen. Slechts een verwijzing naar uw schoenmaat is daarvoor niet voldoende.

Magnum Force | 03-08-10 | 09:52

Maar goed, hoe dan ook: de PvdA heeft een groot probleem. Ik zie Cohen de komende jaren nou niet echt leiding geven aan een progressieve oppositie. Daar is hij veel te bestuurder en veel te weinig straatvechter voor.

plaklul | 03-08-10 | 09:52

Om maar eens een door multikul verloederd woord te gebruiken: Respect voor Mark Rutte. De mannetjesmakers op de achtergrond dachten dat jong wel even in te pakken en hun cohen naar voren te schuiven. Jammer dat Mark nu vast even niet welkom is op paleisfeestjes voor wereldburgers en ontkenners van De Nederlander.

Jan Passant mk2 | 03-08-10 | 09:51

Job mijn dank is groot aan jou, voor het tegenhouden van linkse regering dat is. :D

The Russian | 03-08-10 | 09:51

azijnseikerT | 03-08-10 | 09:40
Je nick zegt genoeg over je commentaar.
Ivoren Toren | 03-08-10 | 09:41
Als je mijn commentaar goed gelezen had zou je weten dat ik niet op Cohen stem.

Hölzenbein | 03-08-10 | 09:51

Ivoren Toren | 03-08-10 | 09:47
En zonder dat de PVV afstand heeft gedaan, gaat Verhagen toch akkoord en accepteert hij diezelfde standpunten van PVV

emmenel | 03-08-10 | 09:50

Seraphin | 03-08-10 | 09:42
Jouw 2e zin: my point exactly. Mijn punt is slechts dat deze uitkomst niet enkel en alleen het gevolg is van een keuze van Cohen.

plaklul | 03-08-10 | 09:49

Wel typerend voor Rutte (of zijn "woordvoerder") dat hij iemand de schuld moet geven om te verklaren dat hij met de PVV moet (huilie huilie) samenwerken.
De woordvoerder heeft de door Wilders uitgewoonde term 'linkse kerk' er vast maar voor gebruikt, vast als blijk van het eigen geluid van de VVD

emmenel | 03-08-10 | 09:49

Terpetijnzeikert | 03-08-10 | 09:12
"Zelden iemand gezien die zo vaak van mening/opvatting verandert als JobJokkebrok..."
Dat is toch een technische specificatie van de PvdA: windvaan met superkogellager in wervelwind?

JanRap | 03-08-10 | 09:49

is het niet vooral omdat VVD en PVV graag samen wilden, en de PVV geen verantwoordelijkheden aankan, dat er nu een MINDERHEIDSkabinet van VVD-CDA wordt voorbereid?
De PvdA was er vooral niet bij nodig.

janeedantoch | 03-08-10 | 09:49

nachtschilder | 03-08-10 | 09:36
Geweldig gevonden, mooi gemonteerd. Vooral de screenprints aan de linkerkant !!
Hulde.

De Literator | 03-08-10 | 09:47

@ emmenel | 03-08-10 | 09:42
Verhagen heeft nooit gezegd dat hij de PVV volledig uitsluit. Hij heeft alleen gezegd dat de PVV eerst afstand moest nemen van een aantal standpunten. Hij had een voorkeur voor een middenkabinet van VVD, PvdA en CDA uitgesproken. Die variant werd echter geblokkeerd door Cohen. nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.asp...

Ivoren Toren | 03-08-10 | 09:47

Jacques Tichelaar?
Wie is er nog van onbesproken gedrag bij de PvdA? Wie het weet mag het zeggen.
Han Noten een kuch 'echte socialist' die lid is van de Raad van Commissarissen van Smit Internationale, Univé Verzekeringen en Mn Services zeker?

ecologiste | 03-08-10 | 09:45

Schelden op Cohen: het zij zo. Maar Verhagen heeft zich nu toch wel duidelijk geprofileerd als een eersteklas landverrader!

*Denkt aan Aantjes en gaat over tot de orde van de dag*

Arend Jan B. | 03-08-10 | 09:45

De uitvinder van het woord "kutmarokkaan" is Rob Oudkerk,dus moet hij de opvolger worden (in de poll) van Job.

Pluto644 | 03-08-10 | 09:45

[JPB-mode] Laten we blij zijn met elkaar, Job stopt als Burgemeester van 020 en helpt daarna met zijn leugens en politieke onervarenheid de PVDA naar de klote..... TOCH ?

Mazzeltov | 03-08-10 | 09:44

@Big Bear Hunk | 03-08-10 | 09:41

Waarom ?

Tom de Graaf | 03-08-10 | 09:44

Dagelijkse Dosis | 03-08-10 | 09:37
Pure onzin die je uitslaat, maar is je vergeven. Dom rechts.
Gelukkig zijn er ook rechtse mensen die met redeneringen komen die hout snijden, daar hoor jij helaas niet bij.

gladstoned66 | 03-08-10 | 09:44

lion@night | 03-08-10 | 09:38
Mijn bijdrage ging niet over het pvda-beleid in de afgelopen jaren, slechts over het politieke spel in de afgelopen weken. En dat ik het jammer vind dat GS zo voorspelbaar PVV-rechts aan het worden is. Vind ik jammer, ik hoop toch echt dat ze zowel op links als op rechts blijven stoken, plagen en treiteren.

plaklul | 03-08-10 | 09:43

emmenel | 03-08-10 | 09:42
bedoelt: judas fotoshop

emmenel | 03-08-10 | 09:42

plaklul | 03-08-10 | 09:29

Onzin natuurlijk dat gezever over piketpaaltjes. Als Rutte bij partij A te weinig van zijn eigen programma kan realiseren, en met Partij B wél, dan weet je wat hij gaat doen.

Als de Partij van de Afgunst beter had onderhandeld waren ze er misschien wel / misschien niet uitgekomen; we zullen het nooit weten. Maar ga nu niet huilen dat Rutte zijn boodschappen bij een ander doet.

En Cohen had al vóór de onderhandelingen over Paars aangegeven dat hij het middenkabinet niet zag zitten.

Seraphin | 03-08-10 | 09:42

waar was de judad fotoshop van verhagen toen die eerst pertinent niet wilde met PVV vanwege uitsluiten van godsdiensten, en zich bescheiden *lacht als boer met kiespijn* zou opstellen gezien de verkiezingsuitslag, en nu zegt de standpunten van PVV over islam "te accepteren" ?

emmenel | 03-08-10 | 09:42

Job krijgt nu plenty tijd om thee te gaan drinken in Marokko ,op eigen kosten nu!

Pluto644 | 03-08-10 | 09:41

-weggejorist-

Big Bear Hunk | 03-08-10 | 09:41

Tja, als rechts er daadwerkelijk komt dan staat Cohen wel heel erg met lege handen.
Geen premier.
Geen burgemeester van Amsterdam.
Ongeschikt als oppositieleider.

Sydneylover | 03-08-10 | 09:41

@ Hölzenbein | 03-08-10 | 09:32
Oeioeioei wat ben jij zuur. Cohen gestemd zeker?

Ivoren Toren | 03-08-10 | 09:41

@Hölzenbein | 03-08-10 | 09:32

Bij types zoals jij komt nu de ware aard naar boven. Altijd vooraan als het vingertje geheven moet worden, maar als iemand niet dezelfde mening heeft als die van jou dan schoffeer je hem gewoon. Je kunt niet het plezier ervaren die ik nu voel dat dat nu een keer duidelijk wordt.

azijnseikerT | 03-08-10 | 09:40

Vandaag in de Volkskrant: "ik wilde best praten over een middenkabinet". WAT EEN DRAAIKONT! Volgens de beste PvdA-tradities natuurliijk.
Inderdaad, weg met Cohen. Of beter: laat maar zitten en dan de volgende verkiezingen gehaktdag voor de PvdA. Da's veel beter én democratischer. "Het volk spreekt. Weg met de PvdA."
Alleen is te vrezen dat nu écht alle allochtone kiezers daarop gaan stemmen, nu het CDA kleur bekent. Des te beter trouwens, wat doen moslims ook bij het CDA - let wel: 'C'-DA.

Serafijn Lampion | 03-08-10 | 09:40

Ik zie een mooie compromis. Als de PvdA zichzelf nou opdoekt dan zal de VVD in ruil daarvoor akkoord gaan met een mooi middenkabinet met een iets wat degelijkere linkse partij erbij (of 2 ivm meerderheid). Win - win toch?

gozahtje | 03-08-10 | 09:40

het is een grote draaikont, nog erger dan Wouter B.

macflipper | 03-08-10 | 09:39

Ik denk dat Cohen inmiddels grote spijt heeft van zijn rentree. Van burgemeester van Amsterdam tot de risee van de linkse politiek en veroordeeld tot een bankje in de kamer.
Genadeloos ontmaskerd.

UncleMeat | 03-08-10 | 09:38

@ plaklul | 03-08-10 | 09:29
Onzin,
meerdere partijen worden hier onderuit gehaald, en vooral die partijen die het één roepen, maar het tegenovergestelde doen.
Laat de PvdA daar nou een voorbeeld van zijn.
De PvdA en haar beleid hebben de afgelopen jaren niet voor consistentie gezorgd binnen die partij als richting de kiezer.
Als die partij dan blijft blaten hoe goed men wel niet is voor het land, maar ondertussen continue van koers veranderd, is het niet meer dan terecht dat je op een gegeven moment aan de schandpaal wordt genageld voor je eigen wanbeleid.

lion@night | 03-08-10 | 09:38

Tja.. liever Cohen dan die vervelende ultra-rechtserts.

Maak er maar een mooi midden-kabinet van, in het kader van het 'landsbelang dienen'.

Juxta | 03-08-10 | 09:38

Een middenkabinet was zowiezo geen optie. Als de PvdA en VVD het in paars+ niet eens kunnen worden over de bezuinigingen, dan lukt dat met het CDA erbij ook niet natuurlijk.

pinokkio | 03-08-10 | 09:37

Hahaa! Cohen in de oppositie... dat zal een succes worden! De man is een ramp van een debater. Dat krijg je als ex-excuus-burgemeester en regent in hart en nieren, je hebt er geen enkele vaardigheid voor nodig, behalve je afkomst. En daar barst het dan ook van binnen zijn partij; mensen die hun baantjes bemachtigen dankzij hun afkomst...

Dagelijkse Dosis | 03-08-10 | 09:37

Cohen heeft gelijk. De VVD wou niet inschikken bij paarsplus en zou dat ook niet doen met het CDA erbij. Uiteindelijk zal de PVDA hier garen bij spinnen. Minderheidkabinet is gedoemd om te struikelen over machtsbelangen en ego"s.
We respecteren elkaars verschillen totdat het ons uitkomt om eruit te stappen.
CDA gaat Widers in toom houden met een hand aan het snoer, een ruk en de stekker ligt eruit. Wilders kan zijn fafouriete dogma"s niet meer etaleren zonder toetsing bij de CDA leiding. Grappig hoe politiek mensen die denken dat ze eindelijk de regering krijgen die ze willen, uiteindelijk zich bekocht voelen. Of treist eigenlijk.

gladstoned66 | 03-08-10 | 09:35

tinkerbell5509 | 03-08-10 | 09:11
*gaapt*

random gast | 03-08-10 | 09:35

Wat een ontzettend trieste vertoning is die Cohen toch. Eerst alles stug tegenwerken en als puntje dan bij paaltje komt, en rechts ook daadwerkelijk door zet, dan schijt ie drie kleuren...

Man up zeg, je hebben het zelf zo ver laten komen met je starre, trieste, kinderachtige gedrag...

KabouterFresley | 03-08-10 | 09:33

@ random gast | 03-08-10 | 09:15
Je vertoont typisch neurotisch en dwangmatisch pvdachterlijken gedrag. Zeuren en zeiken.

tinkerbell5509 | 03-08-10 | 09:33

Brusselmans | 03-08-10 | 08:56
Geen Cohen-fan Brusselmans? Hoeft ook niet hoor, ben ik ook niet, maar wat hij zegt daar staat hij voor. Kan je van draaikont Wilders niet zeggen. Maar heb je nog iets anders leuks te melden over bijvoorbeeld rechts? Want dit land wordt al tientallen jaren geregeerd door het rechtse gespuis. En dan maar op links wijzen dat zij voor alles wat rechts kapot gemaakt heeft verantwoordelijk zijn. Maar goed ik wist dat het IQ van de gemiddelde geenstijler niet hoger is dan mijn schoenmaat. Dus eigenlijk kijk ik er niet zo van op.

Hölzenbein | 03-08-10 | 09:32

@plaklul | 03-08-10 | 09:29

Cohen had al eerder aangegeven dat hij een middenkabinet niet zag zitten. Je verhaal snijdt derhalve geen hout.

azijnseikerT | 03-08-10 | 09:32

Viezevoozert | 03-08-10 | 09:30
Rutte is kutte

emmenel | 03-08-10 | 09:31

+1 plaklul 03-08-10| 09:29

emmenel | 03-08-10 | 09:30

Job = flop

Viezevoozert | 03-08-10 | 09:30

Ha, Brusselmans neemt het stokje over van Bert? Lekker eenzijdig verhaal weer. In de onderhandelingen over Paars heeft Rutte piketpaaltjes geslagen (19milj bezuinigen, geen lastenverzwaring, geen discussie over de hypotheekrenteaftrek en kilometerheffing) waar niet over kon worden gesproken. Daar is links op afgehaakt (logisch, gezien hun programma's) en op grond daarvan heeft Cohen aangegeven ook een middenkabinet niet te zien zitten. En dus kwam rechts weer in beeld. Rutte heeft paars geen kans willen geven, Cohen de deur naar het middenkabinet wellicht te snel dichtgegooid.
Het wordt een beetje flauw en voorspelbaar, dat eenzijdig Cohen/PvdA bashen hier op GS.

plaklul | 03-08-10 | 09:29

Wouter Bos, de bekende islamknuffelaar en dubbele paspoorten-bevorderaar, had er genoeg van en wilde niet meer in de schijnwerpers staan als de rampzalige gevolgen van zijn politiek en beleid de komende jaren zichtbaar zullen worden. Dus liet hij het kabinet ploffen (Taliban zei "Bedankt!!"), en nam afscheid met een meesterzet:
- doen alsof je voor je gezin gaat en de credits daarvoor bij dom-policor Nederland opstrijken,
- en Job Cohen naar voren schuiven om premier te worden.

Dit loopt nu faliekant mis. Zoals alles wat Wouter beetpakt.

Fijnstoffer | 03-08-10 | 09:28

Ach, CDA zal dit kabinet echt niet in gaan. Nu wordt rechts helemaal verkend en als dat dan dus door CDA wordt opgeblazen is de tijd aangekomen voor de midden-optie.

Morax | 03-08-10 | 09:27

Het optreden van Cohen is uitermate zwak. Gokken, verliezen, en dan lopen jammeren en liegen. Vraag me wel af wat er is gebeurd dat Rutte er zo met gestrekt been ingaat. De verstandhoudingen onderling waren toch zo goed? Misschien wou Rutte eigenlijk het liefst Paars+, maar maakte een al te starre houding van de PvdA en het gemor van de achterban dat onmogelijk. En nu baalt Rutte van zijn instabiele kabinetje waarin hij ook nog eens gegijzeld wordt door die blonde, politieke hooligan. Rutte's aanval lijkt op die van een afgewezen geliefde. Het is politiek gezien ook niet zo handig. Je weet nooit wanneer je elkaar weer nodig hebt. Het is leuk voor de buhne, maar dit gaat zich nog wreken.

Flodder | 03-08-10 | 09:27

Eigenlijk zegt ie nu dus dat we hem niet serieus hoeven te nemen, hij bedoelt toch iets anders dan hij zegt.

peneukio | 03-08-10 | 09:26

Vanochtend de PVDA bode gekocht, omfg wat een zure ellende in die krant zeg.
Het gemiddelde geenstijl topic is inhoudelijker. ^.^

rightwingranter | 03-08-10 | 09:26

De stemmingmakerij zit er goed in:
bit.ly/9bYOrF
Dat gejank is toch te gek voor woorden.
Tijdens het debat na de verkiezingen, traden Halsema, Cohen, Roemer en Pechtold meedere malen voor de microfoon en werd Wilder telkens uitgedaagd op de uitnodiging van Rutten in te gaan. Nu gebeurt dat en zitten ze wat te krakelen, Lutsers!

Sjeng de helle | 03-08-10 | 09:26

We kunnen nu wel afgeven op Cohen, maar het zijn allemaal een stelletje incapabele imbecielen die hun persoonlijk belang boven het landsbelang stellen.
Buiten dat gaat Rutte momenteel harder voor schut dan Cohen.

editorxx | 03-08-10 | 09:25

Interessante vraag inderdaad, wie wordt de opvolger van Job Cohen.
Dit politiek lichtgewicht lijkt me niet in staat om goed, of beter gezegd überhaupt oppositie te kunnen voeren.

Verder zijn er niet echt goede leiders in de PvdA om het stokje over te nemen.
Ik denk dat de PvdA geen bestaansrecht meer heeft, als een partij voor werknemers. Op dit moment is deze windvaanpartij niks anders dan een ordinaire banenmachine voor PvdA-ers.

zhirek | 03-08-10 | 09:25

Doei... Flop Cohen...

MichieldeMuiter | 03-08-10 | 09:24

Job wil geen tweede Vogelaartje scoren, doet poep-in--de-broek voor Twan Huys.

dr Rechts | 03-08-10 | 09:24

"Inderdaad dat kabinet is voor mij geen optie."
Duidelijk zou je zeggen
/Job Cohen Mode aan/ Ik wil graag praten over zo'n middenkabinet/Job Cohen Mode off/
Wie snapt deze vriendelijke vriend nog?
*gevoel van medelijden krijgt*

D.Bader | 03-08-10 | 09:24

Nou, een stem op Wilders brengt wel rendement op zeg. In de politiek valt tegenwoordig meer te lachen dan bij 10 jaar Nieuwjaarsconferances.

Hansopje | 03-08-10 | 09:23

Zag die Samson gister huilen bij Kwal Edens in 'on air', dat programma op schiphol! Daar ook glashard ontkennen dat ze een middenkabinet uitgesloten hebben en vol gegokt hebben op het stuklopen van het rechtse kabinet.

gozahtje | 03-08-10 | 09:23

Het verhaal is nog niet uit. We hebben nog geen regering.
We gaan het zien wie de werkelijke winnaars of verliezers zijn. Voorlopig is de burger nog steeds de sjaak met een waardeloze tandeloze overheid.

emmenel | 03-08-10 | 09:22

Cohen zal dus alles doen (liegen, verzinnen, prutsen en belazeren) om zijn wil er door te drukken. Doe maar falen in de oppositie Job! Leer de politiek eerst maar eens kennen voordat je NL om zeep helpt.
(Zolang Jop niet in vak 'K' eindigt ben ik tevreden)

Stroopdoos | 03-08-10 | 09:22

PPV = PVV. ik wilde ff checken of je aan het opletten was!

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 09:21

Nu kan Diederik (wie noemt zijn kind nu zo?) de PvdA helemaal het ravijn in laten storten. Succes Samson!

azijnseikerT | 03-08-10 | 09:20

Wat een draaikont en leugenaar is die Cohen. Hij heeft elke geloofwaardigheid verloren. Nog nooit zo'n incapabele man als lijsttrekker gezien.

schweinefleisch | 03-08-10 | 09:20

Gedoog steun van de PPV.... hmmm? Met andere woorden, zodra Wilders "zand in zijn kudtje krijgt" hebben we weer verkiezingen!
.
Pooltje maken? Ik denk dat we in februari verkiezingen hebben. Dan zit Geert namelijk midden in zijn "Winterdepressie"!
.
Niet verstandig van oome geert btw. zodra zijn linkse kiezers, met nationale gevoelens, het in hun portemonnee gaan voelen, dan stemmen ze weer links. Tenslotte steelt een "nieuwe maar toch overwegend arabisch sprekende" Nederlander hooguit 1 a 2 keer per jaar, terwijl ze nu elke maand met hun loonstrook naar een advocaat moeten!
.
Maar ach, ik hoef me tot februari geen zorgen te maken over een, eventuele, verhoging van de vermogens belasting.

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 09:18

Cohen draait nog meer dan Bos. TV laat bij herhaling zien dat dit geen optie was en nu zegt hij als een klein kind dat Lubbers niet om een coalitie VVD,PVV en CDA gevraagd heeft. Hoe geloofwaardig kan je zijn? Leugenaar nog erger dan BOS.

Dr Lambiek | 03-08-10 | 09:17

@Terpetijnzeikert | 03-08-10 | 09:12

Jobjokkebrok. LOL die houd ik erin.

Oyibo | 03-08-10 | 09:16

Flob Cohen heeft zich met deze opmerking definitief als incapabel neergezet.

peneukio | 03-08-10 | 09:16

markm | 03-08-10 | 09:04
Ow, jij hebt me de ogen geopend! Ik stem PVV maar na jouw uiterst verhelderende opmerking ga ik toch maar PvdA stemmen. Idioot. Wat denk je zelf?

d_2k | 03-08-10 | 09:16

Job,
hop, 'Poker Psychologie: Bluffen'
nog eens doorlezen!

Frau Antje | 03-08-10 | 09:16

Tja niets nieuws, bij wilders was de AOW het breekpunt, het was geen optie om te regeren als de AOW verhoogd zou worden, dat is voor hem nu ook geen breekpunt. Ik zie het verschil niet, alsof de PvdA de enige jokkebrokken zijn, kijk eens naar Rutte, hij zou niet met het CDA in zee gaan, doet ie nu ook. Oeps dat mag ik natuurlijk niet zeggen...

Linke Soep | 03-08-10 | 09:15

tinkerbell5509 | 03-08-10 | 09:11
Vandaag voor het eerst geen zwitsal meer?

random gast | 03-08-10 | 09:15

Job heeft verkeerd ingezet in het machtspelletje. Hij nam maar even aan dat de VVD geen keus had behalve met de PvdA in zee te gaan.
Gewogen en te licht bevonden Job. Nu opgesodejorist!

lieverdeauddanreaud | 03-08-10 | 09:14

Cohen gaat de geschiedenis in als de vader-tegen-wil-en-dank van het eerste minderheidskabinet sinds 1900 of daaromtrent. Wees er trots op, man, in plaats van te gaan jammeren.
En wat een geluk voor Nederland dat dat middenkabinet (Grijs-plus) er niet komt! Bespaart ons twee jaar geruzie en dan een grote plof.

MAD1950 | 03-08-10 | 09:14

Johannes Marten (Joop) den Uyl lijkt me een fijne opvolger.

G-unite | 03-08-10 | 09:14

de gehele Tweede Kamer is al jaren één groot rariteiten kabinet, waarom eigenlijk al die formatie gesprekken nog voeren?

Geppie Conjo | 03-08-10 | 09:14

*keel schraapt en buiging naar publiek maakt*
"Vuile huichelaar, pak jij je koffer maar
En verdwijn voorgoed uit m'n leven"
Wat een kleine kinderen die Cohen, Pechtold en dat intrigantje Roemer (die gisteren publiekelijk als kleine jongen afging voor de camera's tijdens zijn poging slijmerig en onderdanig quasi populistische vriendjesmaak poging.)
Ik hoop echt dat Rutte, Verhagen en Wilders hun poot strak houden.

Oyibo | 03-08-10 | 09:14

Zelden iemand gezien die zo vaak van mening/opvatting verandert als JobJokkebrok. Iemand moet deze Crimson (uit Suske en Wiske) 2.0 toch helpen?

Terpetijnzeikert | 03-08-10 | 09:12

Cohen is duidelijk niet goed bij zijn hoofd, tussen de draai en de leugen moet minimaal 2 maanden zitten, niet 2 weken, dan weet iedereen nog wat er gezegd is. Maar niet getreurd, harige majesteit weet zonder twijfel nog wel een trucje of 2 om dit kabinet te voorkomen. Wie weet staan er dan eens wat mensen op het maliveld om haar van de troon te stoten.

Doeeiii Cohen, jammer he 4 jaar in de bankjes zitten en niet meer burgemeester zijn. Misschien is Shell iets voor zo'n echte socialist, zitten er wel meer namelijk.

GerMonster | 03-08-10 | 09:12

@ random gast | 03-08-10 | 09:10
Beetje jaloers of heb je last van een beetje zure Job trekjes?

tinkerbell5509 | 03-08-10 | 09:11

Niet dat ik het Cohen ook niet meermalen heb horen zeggen (alhoewel wel vaak met enige omzichtigheid), maar als je zo'n citaat leest vraag je je toch af welke tekst er op de plek van de (..) staat. Ja, dat kun je vast luisteren als je op de link klinkt, maar dat kan hier niet :).

DeSlapendeInktvis | 03-08-10 | 09:10

Waarom toch de hele tijd dat gehak op Job? We moeten hem dankbaar zijn! Kom op jongens, prijs die PvdA'er het graf in! Ik zeg: Leve Job Cohen!

Ivoren Toren | 03-08-10 | 09:10

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 03-08-10 | 09:10

tinkerbell5509 | 03-08-10 | 09:07
Vond jij je commentaar op Spitnieuws zo briljant dat je het hier ook moest posten?

random gast | 03-08-10 | 09:10

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 09:03 Thanks!

Ashtrey | 03-08-10 | 09:09

Links heeft zich volledig vergist in en verkeken op de laatste ontwikkelingen en weet nu niks beters te doen dan krokodillentears te plengen en op drs RFM Lubbers in de 2ek te gaan brommen.
Job laat zich voor de zoveelste keer weer eens outsmarten en dat zal zich wel blijven herhalen. De oppobanken in en daarna naar 20 zetels -.

Ribero | 03-08-10 | 09:09

Sinterklaas!

BasKoning | 03-08-10 | 09:08

Cohen mag van mij best in een kabinet. De Dikke van Dale geeft namelijk 1 van de volgende verklaringen van een kabinet;

ka·bi·net het; zaal voor kunstvoorwerpen enz.;

Hmm is een fossiel ook een kunstvoorwerp?

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 09:07

Wat een laag bij de grondse commentaren toch. Jullie zouden allemaal TROTS moeten zijn op deze capabele man.

Hij en hij alleen is in het zweet des aanschijns bezig om eigenhandig het pvda graf te graven. Schepje voor schepje en dieper en dieper.

Jullie zouden hem moeten toejuichen en stimuleren nog meer leugens te vertellen om het proces aanzienlijk te versnellen.

Kom op Joppie je kunt het. De echte doodgraver in je komt boven. Nog heel even doorgaan en de laatste pvda-adept past in het graf.

tinkerbell5509 | 03-08-10 | 09:07

Ik stel voor Jon Leerdam.

leverworst | 03-08-10 | 09:07

Als PvdA en/of D'66 iets in de melk te brokkelen willen hebben, dan moeten ze voorstellen om gedoogsteun aan CDA-VVD te geven. Dan hoeft het minderheidskabinet niet naar Geurts pijpen te dansen.

MadDieu | 03-08-10 | 09:07

Mooi, enorme ego's die zelfs internationale veren in hun reet krijgen voor wanprestaties, die moeten genadeloos gebasht worden in het belang van het land. Zeker als alle gevestigden den lummel nog verder omhoog willen stuwen.

Jan Passant mk2 | 03-08-10 | 09:06

Het wordt een spannende dag omdat Lubbers naar Bea gaat vandaag. Ik ben benieuwd wat voor truc ze nu weer gaan uithalen. Het was immers niet de opdracht die hij mee kreeg.

kleingrutter | 03-08-10 | 09:05

Cohen: Roze kleding is voor mij geen optie, maar als de informateur mij had gevraagd een GeenStijl t-shirt te dragen, dan had ik dat overwogen.
(Zelf dan zegt hij niet dat hij het zal passen.)

MadDieu | 03-08-10 | 09:05

ach ja, PvdA heeft ten minste een opvolger.. de PVV bestaat uit 1 narcistische leider en het humeur van Calimero, met daar achter louter onderontwikkeld klapvee

markm | 03-08-10 | 09:04

Het risico van bluffen.

Zeddegeizot | 03-08-10 | 09:04

Cohen is net een klein kind, hij doet niets uit zichzelf.

stomme kudt.

ibot touch | 03-08-10 | 09:04

Nu mag hij 4 jaar tegen Geert schreeuwen.
Ik verheug me er al op...

da wizard | 03-08-10 | 09:03

@ Ashtrey

Gefeliciteerd! :)

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 09:03

Inderdaad,
ik heb Job toch enkele malen horen zeggen dat hij niet bereid is tot een middenkabinet.
Zijn opstelling in deze is dan ook uitermate zwak te noemen.

lion@night | 03-08-10 | 09:02

@ Nee dus!

Nee dus, wachtgeld zal het wel worden, want aftreden doen ze pas na de openingsborrel natuurlijk.

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 09:02

Tja, hij had natuurlijk het voordeel van het vergrijsde en demente electoraat boven Wouter, opgeteld bij het zekerheidje aan knuffelallochtonen electoraat, werd deze bejaarde fossiel toch bijna door onze strot geduwd...
Maar een oude vos verliest zijn streken niet, dus eerst zeker weten dat hij in de oppositie zit alvorens ik de vlag uitsteek..

Wasknijper | 03-08-10 | 09:01

kleingrutter | 03-08-10 | 08:59 Thank you!

Ashtrey | 03-08-10 | 09:01

Dus nu gaat ons land geregeerd worden door Blonde Dolly, Gargamel en een student die net op eigen benen staat? PvdA is K.U.T. , maar hier word je ook niet vrolijk van.

Drs.. Gelul | 03-08-10 | 09:01

En anders verkoop je toch gewoon je huis, Job?

Nee dus! | 03-08-10 | 09:00

Dat worden lange jaren in de oppositiebanken.

Lobo | 03-08-10 | 09:00

Job Cohen, verprutst eerst A'dam, door het de meest intolerante stad van West-Europa te maken. Nou loopt ie ook nog te janken dat hem niet gevraagd is of hij wil meedoen in Paarsplus. Wat een jankert zeg, ik zeg Cohen het liefst weggejorist en opgerot !

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 09:00

OT/
Ashtrey | 03-08-10 | 08:57
Congrats.
OT/ No we cohent.

kleingrutter | 03-08-10 | 08:59

Wouter Bos, bedankt. U had ons geen groter plezier kunnen doen.

Stijlicoon | 03-08-10 | 08:58

Valt me een beetje tegen van de beste man. Hoewel hij de verwachtingen en de campagne natuurlijk al niet waarmaakte..

Koning Timo | 03-08-10 | 08:58

Cohen, Rutte, Verhagen, WIlders ... dat is kennelijk het beste dat 0031 op politiek vlak te bieden heeft. Diep, diep triest.

James Lastig | 03-08-10 | 08:57

Gargamel -1

Ashtrey | 03-08-10 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken