Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kaalkopjes strijden tegen allochtoons zwerfafval

blike.pngHeet nieuws van de Adolf Hitler fanclub Voorpost! De kaalkopjes van het blanke legioen / broederverbond / de orde / garde / alliantie / vul-hier-uw-eigen-eng-klinkende-organisatievorm-maar-in zijn een heus charmeoffensief (offensief, mooi woord) gestart om de strijd met het zwerfafval in Twente aan te gaan. Het is namelijk al jaren een groot zooitje in Tukkerland en zo is het door de Echte Twentenaren natuurlijk nooit bedoeld: "Het zwerfafval staat volgens Voorpost, voor massacultuur en alles wat niet bij de oorspronkelijke Nederlandse cultuur past. Zo gaat het om bakjes en papiertjes van Mac Donalds en verpakkingen van uitheemse producten zoals tabak." Horen jullie dat GroenLinks? Jullie hebben gewoon een medestander op de rechterflank gevonden! Lekker samen met bomberjacks op naar een schoner Groot-Nederland. Tijd dus om over die ideologische verschillen heen te stappen en samen de Twentse leefomgeving weer schoon en proper te maken. Is natuurlijk ook vet handig tijdens het oprapen, zo'n stijve rechterarm. En daarna vegetarisch barbecueën want Adolf hield ook van dieren.

Reaguursels

Inloggen

En The Darkraver is dat ook een nazi dan?, heu en toch vraag ik me af of ze de witte plastic bekertjes wel op het parkeerterrein laten liggen

Bamzaaiert | 05-08-10 | 02:52

Leuk een kaalkopjes-topic!
De Dion Graus-Jugend in actie.

Van Snikkelenburg | 04-08-10 | 19:10

@watkijkikoptv
Tsja, het is dat je zo'n goed, belangrijk & erg relevant punt heb man, maar anders had ik je echt keihard uitgelachen.

chaincells | 04-08-10 | 17:19

@ chaincells | 04-08-10 | 01:27
Het heeft echter een weinig positieve uitwerking op het gebruik van het woord 'eens', je gaat spontaan het woord 'is' gebruiken.

watkijkikoptv | 04-08-10 | 14:20

@LiebeMan.

*Niet.. neus.. lang.. kijken, blabla etc.

Van de ruim 50 gasten met kale kop en bomberjack zijn er 2 nazi.
Kom zelf maar is van je roze wolkje af, gebruik is wat, meng je is met die mensen, ga is naar een lekker hardcore of goa feest. Geloof me, je verbaasd je.

chaincells | 04-08-10 | 01:27

@TooledForTrouble | 03-08-10 | 23:00
Ach blijft u maar nog even lekker op uw rozen wolk zitten. Veel plezier daar!

LiebeMan | 04-08-10 | 01:10

Die kaalkopjes mogen zich hier donderdagochtend in rotten van drie opstellen op het trottoir. Dwingend kledingvoorschrift: KOMO-vuilniszak.

Anders nog? | 04-08-10 | 00:49

@LiebeMan
Knul? Grappig.

Ik hoop toch dat je de hypocrisie in ziet van het oordelen op basis van iemands uiterlijk, omdat degene die wordt beoordeeld anderen op hun uiterlijk zou beoordelen.
Niet elke kerel met kale kop en bomberjack is een neo-nazi. Net als niet elke islamiet een terrorist is en niet elke homoseksueel in leren broek rond danst.

Als je niets weet van die organisatie of van die mensen, hou dan gewoon je mond.

Voorpost distantieert zichzelf van het nationaal socialisme. Ik ben het ook niet eens met (hun manier van) nationalistisch denken, maar neo-nazi's zijn het allerminst.

TooledForTrouble | 03-08-10 | 23:00

Ze hebben gelijk dat een McDonalds hier niet hoort.
Helaas zijn het neonazi's met minder frisse ideeën.

lauwebal | 03-08-10 | 22:03

@Marvin_S86 | 03-08-10 | 15:11
Hehe, eindelijk iemand die het zegt.

LiebeMan | 03-08-10 | 21:15

@TooledForTrouble | 03-08-10 | 13:31
Nee? Een kale kop, bomberjack en een legerbroek is niet van het sieg heilende variant. Word eens wakker knul!

LiebeMan | 03-08-10 | 21:13

@Marvin_S86 | 03-08-10 | 15:11
Beetje inside info hier openbaar aan het maken?

ro8in | 03-08-10 | 16:26

Beetje dezelfde onderwerpen daar als op geensijl.

iq180+ | 03-08-10 | 16:10

En daarna vegetarisch barbecueën met de vleesvervangers van AH.

lalalaroo | 03-08-10 | 16:03

aiaiai... dan moeten de joden voortaan uitkijken als ze rotzooi dumpen in twente
de KKK van twente komt eraan (al die nazi's kunnen voor mijn part aan het gas)

labbytec721 | 03-08-10 | 15:36

Dux Bellorum | 03-08-10 | 15:08

Ik ga geen discussie aan, u en ik weten beiden hoe het zit, het maakt weinig uit.Voorpost heeft meerdere oprichters.Mensen afrekenen op persoonlijke contacten doe ik inderdaad, zeker als het om een dergelijk persoon gaat.

SS'ers NVU en NNP meer heb ik niet nodig om een conclusie te trekken.

Marvin_S86 | 03-08-10 | 15:11
Dat klopt, maar een aantal zijn van mening dat Wilders een middel is dat het uiteindelijke doel heiligt.Wilders maakt gevoelens los, die voor hen bruikbaar kunnen zijn.Het zijn geen domme jongetjes hoor

truusch | 03-08-10 | 15:20

Dames en heren,

Nationaal socialisten zijn absoluut geen aanhangers van Wilders. Zij zien hem als Joden-vriendje vanwege zijn steun aan Israel in de kwestie met Palestina. Nationaal Socialisten gaan linken met de PVV heeft dus ook totaal geen zin.

Marvin_S86 | 03-08-10 | 15:11

1) Behalve dat dat de leiding van voorpost afkomstig is van de NVU en de NNP.

2) Ook zal het wel toeval zijn dat voorpost Nederland mede is opgericht door een oud/ex SS'er

3)en dat een der oud leiders goede contacten had met mevrouw Rost van Tonningen is ook verbazingwekkend toevallig.

truusch | 03-08-10 | 14:43

1) een paar komen van de nationalistische partij NNP. Leiding van Voorpost afkomstig van de NVU? Pertinent niet waar.

2) Niet waar. De oprichter is Frie Verbruggen. Geboortejaar 1945.

3) Oh je bedoeld de leider van 20 jaar geleden? Mensen afrekenen op persoonlijke contacten.. Tja. Dezelfde man waar jij het over hebt, heeft ook tijdens de middelbare schooltijd in bed gelegen met Femke Halsema.. Dus wat zegt dat dan nu?

Discussieeren: Graag.
Verzinsels om maar een organisatie zwart te maken: Nee dank je. Maar wel typisch..

Dux Bellorum | 03-08-10 | 15:08

Nazi's houden nu eenmaal van opruimen.

Xinicus | 03-08-10 | 14:44

TooledForTrouble | 03-08-10 | 13:55

Behalve dat dat de leiding van voorpost afkomstig is van de NVU en de NNP.

Ook zal het wel toeval zijn dat voorpost Nederland mede is opgericht door een oud/ex SS'er en dat een der oud leiders goede contacten had met mevrouw Rost van Tonningen is ook verbazingwekkend toevallig.

truusch | 03-08-10 | 14:43

Wedden dat als bovenstaande kaalkopjes vervangen was met biculturele jongeren dat het aantal reaguursels hier aanzienlijk hoger had gelegen. Ik mis ook vele bekende reaguurders opeens of lopen die toevallig allemaal mee in deze demonstratie?

ro8in | 03-08-10 | 14:39

"Ruim je rotzooi op" heette vroegah: "Laat niet als dank voor het aangenaam verpozen de eigenaar de schillen en de dozen". Rotzooi op straat gooien betekent inderdaad geen enkel gevoel van trots in je donder hebben en heb je behalve voeding, geen opvoeding genoten.

Sendis | 03-08-10 | 14:29

@magentaplacenta
Poeh, poeh. Stoere vent ben je, hoor. "Anders dan via je computertje?" Grappenmaker.

Ik ken Voorpost waarschijnlijk beter dan de rest van GS bij elkaar. Ik weet uit eerste hand, namelijk van (de leiding van) Voorposters zelf, dat ze niets van Hitler, het nationaal socialisme dan wel neo-nazi kaalkopjes moeten hebben.

Nu jij weer.

TooledForTrouble | 03-08-10 | 13:55

TooledForTrouble | 03-08-10 | 13:31
nee wijsneus ik ben een sympathisant, ben je zelf wel eens dichter bij dit soort organisaties geweest? Anders dan via je computertje? Je gaat mij niet vertellen dat het vlaams belang en sneuheidsgroepjes als voorpost legitieme organisaties zijn. Die kloppen van geen kant.
Dat je over de PVV begint vind ik jammer van je. Als je advocaat van de duivel wilt spelen met dit soort vergelijkingen, doe het dan wel goed.

magentaplacenta | 03-08-10 | 13:40

@LiebeMan
Mensen met een kaal hoofd heb je overal. Deze kaalkopjes zijn in ieder geval niet van het sieg heilende soort.
@magentaplacenta
Jij bent zeker ook van mening dat de PVV de nieuwe NSDAP is?

Begrijp me niet verkeerd: niets mis met kritiek op deze organisatie, maar de kritiek moet wel kloppen.

TooledForTrouble | 03-08-10 | 13:31

TooledForTrouble | 03-08-10 | 12:53
Ja hetzelfde gold voor Vlaams Blok.
Ahum ahum. Iets over tussen de regeltjes lezen.

magentaplacenta | 03-08-10 | 13:25

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:09
Vrienden worden met u? Die illusie was al in rook opgegaan na mijn eerste paar reaguursels. Nieuwsgierigheid, heeft u daar ooit van gehoord? Ik was slechts "verlangend te weten". Aldus de Van Dale.

LiebeMan | 03-08-10 | 13:24

@LiebeMan | 03-08-10 | 13:04
Wat boeit jou dat? Nogmaals, ga ergens anders vrienden zoeken.
@ojédiaré | 03-08-10 | 13:04
Dahag! Oh ja, en hier:
www.scribd.com/doc/31475268/Psychologi...
Verschaft misschien wat zelfkennis...

An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:09

@pius | 03-08-10 | 12:45
Zwitsals, they come, they go...

An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:04

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:00
Dus, vertel het maar. Wat is uw BMI? Of bent u hindoestaans of aziatisch? Dan gelden er andere grenswaarden.
@TooledForTrouble | 03-08-10 | 12:53
Toch zitten er nog een aantal kale kaalkopjes tusssen hoor. www.voorpost.org/fotos/20100521_Pinkst...

LiebeMan | 03-08-10 | 13:04

@An die Arbeid
Ik ben even tennissen. Ik wens je veel plezier met je reaguur-vakantie, je inflatable pleasuredoll en je spareribjes. Vergeet niet je handen te wassen!
*opnieuw wind breekt

ojédiaré | 03-08-10 | 13:04

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:55
Ik ben sinds een paar weken weer aan het trainen, dus had het je zo kunnen vertellen. Grote mensen, eten veel.. Jij begrijp?

An die ARBEIT | 03-08-10 | 13:00

@Mutsaerts
Je moet je wel even goed laten informeren: Voorpost distantieert zich van alles wat met Hitler en het nationaal socialisme te maken heeft.
Als je de foto's en filmpjes van ze bekijkt, kun je ook zien dat de meeste wel heel veel haar hebben voor kaalkopjes.

TooledForTrouble | 03-08-10 | 12:53

@ojédiaré | 03-08-10 | 12:51
Zo, die ging je pet niet te boven? Flinke knul, binnenkort de zijwieltjes er af!

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:53

@ojédiaré | 03-08-10 | 12:49
Ik eet flink eten inderdaad... Je eerste juiste deductie over mijn persoontje...

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:52

@An die Arbeit
Freud heeft er een HOOP over geschreven... LOLZ!

ojédiaré | 03-08-10 | 12:51

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:45
Ging je niet? Ik heb je vandaag al meer aandacht gegeven dan je waard bent.
* Schaamt zich daar een beetje voor *

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:50

Iemand die zegt dat hij graag de verschroeide borstkas van een lammetje stukscheurt en het vlees eraf kluift, en vervolgens roeptoeterT dat het hem niet uitmaakt of het dier geleden heeft omdat dit zijn schuld niet is,
is een:
A- flinke eter
B- Een beroeps-looser en jankerDt die An die Arbeit heet
C- Voorpost-adeptje met smetvrees

ojédiaré | 03-08-10 | 12:49

@ojédiaré | 03-08-10 | 12:42
Poepgrappen en poepgerelateerde nicks, zijn inderdaad infantiel. Overigens duidt deze anale fixatie ook op andere psychische problemen. Freud heeft er een hoop over geschreven...

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:48

-weggejorist-

Merino | 03-08-10 | 12:47

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:37

Touché. Al heeft hij het zo druk met privégegevens plempen van reaguurders dat hij dat waarschijnlijk niet halen zal.

pius | 03-08-10 | 12:45

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:43
Lees het eens nog en keer en let op het woord "als". Voorlopig bent u dus nog lang niet van me af. Verder is het slechts een pitstop. Een tijdelijke pauze voor snel onderhoud. Daarna doe ik dus weer mee in de race. Begrijpend lezen was zeker niet uw favoriete vak in groep 8.

LiebeMan | 03-08-10 | 12:45

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:41
Goed plan! Dahag!

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:43

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:30
Ik vind dat u die slachtofferrol uitstekend op uw schouders neemt!
U roept voortdurend de meest ergelijke en domme dingen en bent vervolgens oprecht verbaasd dat u daarover aangesproken wordt? Iedereen die het niet met An die Arbeid (dat is WEL een leuke nick?) eensch is, is opeens infantiel.
Triest figuur.
*traantje wegpinkt van het lachen

ojédiaré | 03-08-10 | 12:42

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:37
Gaat voorbij? Een doelstelling had ik nooit. Ik doe dit puur en alleen voor mijn plezier. Als ik u voorbij dreig te gaan las ik wel een pitstop in. dan wordt het tijd om mijn wandelschoenen weer uit de kast te trekken en een paar flinke wandelingen te maken. Die dorpjes langs de maas zijn altijd schitterend.

LiebeMan | 03-08-10 | 12:41

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:34
Dus je hebt je doelstelling opgegeven? Mocht je trouwens net zo lang blijven reaugeren, als ik heb gedaan onder deze nick, met de frequentie die je tot nu toe aanhoudt, gaat je me makkelijk voorbij...

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:37

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:25
Je hebt gelijk ik ga zo wel even het huis uit. Even de was buitenhangen etc. Ik wil echt niet in te top 20 meeste reaguursels komen. Dan heb je pas echt geen lev... Wat zeg je? An die Arbeit #15? Och laat ook maar.

LiebeMan | 03-08-10 | 12:34

@Levine | 03-08-10 | 12:27
These are the days of our lives :)
Ik respecteer uw standpunt, en zie de waarde er van in. Maar ik voel me er niet slecht bij om mee te draaien in "the way that it is ". Niet in dit soort gevallen in ieder geval.
De bio-industrie zorgt er ondertussen wel voor dat iedereen die vlees WIL eten, dat kan. U en ik hebben misschien nog de keus of wij wel of niet meer willen betalen, maar dat is een luxe die een groot deel van 0031 niet geniet. Daar moet u ook rekening mee houden.

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:34

Ach, lekker laten vegen die jongens. Het valt mij overigens wel vaak op dat allochtonen weinig op hebben met het schoonhouden van de omgeving. Rotzooi achterlaten in het park, rotzooi uit de auto pleuren, in supermarkten producten uit lamlendigheid niet netjes terug kunnen leggen, 5 meter lopen voor een prullenbak te ver vinden enz. Wat heeft een milieupartij als GroenLinks toch met deze mensen?

Von Flokkenstoffen | 03-08-10 | 12:31

ojédiaré | 03-08-10 | 12:23 |
LiebeMan | 03-08-10 | 12:25
Helaas raakt GS steeds meer overspoeld met lieden als jullie, die hier de boel als een tienerchatroom vervullen met onzinnige fitties en kinderlijke scheldpartijen. Gelukkig hoef ik me over Liebeman geen zorgen te maken. Die maakt het hier toch niet lang meer... Volk als ojédiaré snapt grappig genoeg niet dat wat je schrijft niemand boeit, behalve andere non valeurs als Liebeman...

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:30

ok, dus de Hema is ook ongewenst in hun visie? Lijkt me ook massacultuur
want al die winkels hebben hetzelfde spul.

Blackbird73 | 03-08-10 | 12:28

Dat zal vanuit de overheid moeten komen, omdat tot die tijd de mainstream, inderdaad, eerder voor zijn/haar knip zal kiezen, i.p.v de mishandelde beestjes die ergens ver weg in een stal staan.
An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:19

De overheid bestaat uit de grotere politieke partijen. En die willen gekozen worden, en zullen dus nooit in hun programma opnemen dat grootschalige dierenmishandeling moet stoppen.

Levine | 03-08-10 | 12:27

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:25
Pas maar op dan. Hij is van "Gruppe Ost", Voor je het weet komt ie bij jou in de straat de rommel opruimen.

ojédiaré | 03-08-10 | 12:27

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:22
Met vervelende leiden, die zich onuitgenodigd met een discussie bemoeien? Ja hoor, ook met trieste figuren, die maar wanhopig blijven proberen contact te leggen met mensen omdat niemand vrijwillig contact zoekt met hen. Dat krijg je als je een sociaal leven hebt....
Misschien moet je eens het huis uit.

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:25

@ojédiaré | 03-08-10 | 12:23
Ik wacht nog steeds tot hij omhoog krabbelt om deze fittie af te maken.

LiebeMan | 03-08-10 | 12:25

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:19
Beetje flauw om An die Arbeit geen 8 seconden te geven. Denk eauck even aan zijn handicap, oke?

ojédiaré | 03-08-10 | 12:23

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:20
U heeft ervaring?

LiebeMan | 03-08-10 | 12:22

Ik vind het niet erg als iemand hier iets "voor post"...

Ab_Use | 03-08-10 | 12:21

Ze hebben wel gelijk dat het in Twente een t*ringzooi aan het worden is, voor de rest zijn het een stelletje achterlijke mafkezen.

Jaegelsch | 03-08-10 | 12:21

olla. ik heb nooit gezegd dat vegetariërs fascisten zijn. ik ben tegen vleeshoaxen en reactionaire dierenknuffelaars die terug willen naar 19e eeuwse armoede.

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 12:21

@LiebeMan | 03-08-10 | 12:19
Ga nou eens ergens anders vrienden zoeken vervelio... TMFChat misschien?

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:20

Levine | 03-08-10 | 12:09
Ik ben het deels met je eens, velen vallen over het ritueel slachten.Terwijl niemand denkt aan die kippen... lees kuikens die wel geslacht moeten worden omdat ze een dag later dood neer vallen.Kippen die nog leven en ik een bad met kokend water belanden, omdat ze niet goed zijn geslacht.

Dieren die ziektes krijgen omdat ze nauwelijks leefruimte hebben en als je ziet hoeveel vlees er door de supermarkten wordt weggegooid, dan zouden we onszelf zo nu en dan af moeten vragen waar we mee bezig zijn.

Maar goed als je de ingredienten van een rundervink, een chipolataworst, of dergelijke vleesproducten leest moet je je ook af vragen of je het wel wil eten.

Ik eet overigens wel vlees.

truusch | 03-08-10 | 12:20

@Levine | 03-08-10 | 12:14
Oh nee hoor, vind ik in ieder geval niet. Ik heb respect voor degenen die op deze manier proberen om de situatie te veranderen. Ik denk alleen dat het niet veel verandering brengt. Dat zal vanuit de overheid moeten komen, omdat tot die tijd de mainstream, inderdaad, eerder voor zijn/haar knip zal kiezen, i.p.v de mishandelde beestjes die ergens ver weg in een stal staan.

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:19

@Levine | 03-08-10 | 12:14
En BAM! Daar kwam Levine met een flinke rechtse nog een keer keihard uit de hoek. An die ARBEIT ligt op de grond. One, Two,Three. Zal hij nog opstaan en terugvechten?

LiebeMan | 03-08-10 | 12:19

@truusch | 03-08-10 | 12:12
Je hebt helemaal gelijk truusch. Maar hier zitten toch nog vrij veel VoorPostBodes die hun eigen straatje uitsluitend schoon houden om te kunnen klagen over een ander. Hollandscher kan niet, toch?

ojédiaré | 03-08-10 | 12:17

Ik zal het eerlijk zeggen, en weet dat niet bepaald politiek correct is, maar nee, ik heb er ( weinig ) morele bezwaren tegen.
An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:09

Het is juist wel politiek correct. Je vertolkt de mainstream opvatting. De meeste mensen vinden zelfs de meest sadistische kwellingen van dieren geen probleem.

Het is juist niet politiek correct om te durven zeggen dat je het tegen dierenleed bent, en al helemaal niet om te durven toe te geven dat je geen vlees eet. Dan ben je meteen een vriendje van Volkert, etc.

Levine | 03-08-10 | 12:14

Nu gaat sliptong net doen alsof de echte Nederlander, schoon,milieuvriendelijk en hygienisch is vooral vergeleken met de gemiddelde allochtoon.
Het heeft wat mij betreft te maken met het individu.

*proest*

truusch | 03-08-10 | 12:12

@Sliptong | 03-08-10 | 12:05
Excuses? Ik zie geen fittie, ik zie een persoon met treurige nick die een fittie zoekt, en een ander persoon die niet mee gaat in die onzin.. Als er nu iets was om fittie over te hebben, had ik er geen probleem mee. Maar in dit geval is het gewoon triest gescheld, en daar verlaag ik me niet toe ;)

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:12

@ojédiaré | 03-08-10 | 11:58
Je verbaast me telkens weer met je niveau en scherpe opmerkingen. Zelfs je scheldpartijen zijn infantiel, zoals je nick al doet vermoeden voor je ook maar een woord geschreven hebt... Je bent niet verplicht om mijn plempsels te lezen, of op mij te reageren. Als je een fittie zoekt, moet je elders zijn. Ik heb vakantie,
@Levine | 03-08-10 | 11:55
Ik zal het eerlijk zeggen, en weet dat niet bepaald politiek correct is, maar nee, ik heb er ( weinig ) morele bezwaren tegen. Natuurlijk zou ik het liever zien dat er alleen maar humaan geslacht werd, maar dat is nu eenmaal niet zo. En we hebben het hier niet over enkele kwartjes, we hebben het over een toename van 30 tot 50% in de prijs van vlees. Als ik de link vind, zal ik hem u sturen... Ik ben me er heus van bewust dat bepaalde dieren lijden onder de manier waarop wij veeteelt voeren, maar daar smaakt mijn sucadelapje niet minder door.

An die ARBEIT | 03-08-10 | 12:09

Tot die tijd zijn we aan de markt en de willekeur van de consument overgeleverd.
Sliptong | 03-08-10 | 12:04

Hoezo? Het is strafrechtelijk verboden om je hond of je kinderboerderij pony aan te doen wat die intensieve veehouderij-beesten wordt aangedaan. De intensieve veehouderij wordt namelijk uitgezonderd van strafrechtelijke verboden op dierenmishandeling. Dat kan de overheid gewoon veranderen, als ze zou willen. Het is dus een kwestie van politieke wil.

Maar de meeste mensen vinden zelfs het meest onbeschrijflijke dierenleed niet erg, zoals je hier in de reaguursels ook kunt lezen. Dit geldt ook voor de meeste politieke partijen. Er is gewoon geen draagvlak om er iets aan te doen. De meeste mensen vinden het belangrijker dat ze voor een paar kwartjes minder hun vlees kunnen kopen. Zo is het nu eenmaal. Ongelooflijk maar waar.

Levine | 03-08-10 | 12:09

@Sliptong | 03-08-10 | 11:59
**je schijt in een gat naast de woning, midden op straat om vervolgens met je linkerhand je anjer schoon te moffelen**
Voor de duidelijkheid:
U heeft het meer op de Nederlander die met gestrekte benen in een erotische filmcabine met zijn rechterhand zijn champion probeert te ontkurken?

ojédiaré | 03-08-10 | 12:07

Expert Homo | 03-08-10 | 11:44
ach houd toch op die asociale mentaliteit zie je overal onder allerlei soorten bevolkingsgroepen en alle lagen van de bevolking.

Mac donalds,markt,festivals,collegezalen,campus, op de oude markt.
Dit is zeker geen gevalletje , ja maar zij doen het ook,vaker of meer.

Helaas gebeurt het gewoon veel, te veel.Ik vind het overigens erg knap dat je regelmatig antillianen tegen komt die hun hondvoer verpakkingen uit de auto gooien.Of was het eenmalig en is het sindiens; Antillianen gooien hun verpakking altijd uit auto's en ruimen de zooi nooit op! Nog mooier hoe weet je dat het antillianen zijn en geen Surinamers,Kenianen,Amerikanen,of what so ever.

Ik zie zelden antillianen hier, alleen groepen in en rondom het station!Nu daar jet het zegt, er zit natuurlijk een burgerking.Ik zal even kijken of er overal verpakkingen liggen of geldt het alleen voor de Mac

truusch | 03-08-10 | 12:06

@ojédiaré | 03-08-10 | 11:58
Ojé een fittie. LOL. Ik zeg: spijker - kop - raak.

Sliptong | 03-08-10 | 12:05

@Levine | 03-08-10 | 11:55
Als men nu eens begint om wat minder accijns op brandstof te heffen dan kan de bio-industrie wat meer doen aan de leefomstandigheden van de dieren. Dat moet je dan als overheid/ consument wel afdwingen want die industrie is geneigd om het voordeel in eigen zak te steken. We kunnen wel allemaal de moraalridder uithangen maar het gaat om geld. Doe als overheid wat aan de ridicule regels, de torenhoge belastingen en dwing af in ruil hiervoor dat de industrie zichzelf verbeterd ten gunste van het dier. Maar een overheid die in staat is zichzelf te reorganiseren, efficiënter te werken en derhalve minder belastinggeld opsoupeert is helaas nog een utopie. Tot die tijd zijn we aan de markt en de willekeur van de consument overgeleverd.

Sliptong | 03-08-10 | 12:04

@ecologiste | 03-08-10 | 11:47
Dat is ook gewoon zo. Nu heb ik me alleen wel voorgenomen wat meer nuance aan te brengen in hetgeen ik plemp (hangt wel helemaal van mijn gemoedstoestand af) dus laten we het houden op niet westerse allochtonen. Die oostblokkers zijn nu ook niet echt van het netjes en ordentelijk houden van de openbare omgeving. Maar ere wie ere toekomt: als je uit een land komt waar je schijt in een gat naast de woning, midden op straat om vervolgens met je linkerhand je anjer schoon te moffelen, kun je niet verwachten dat die mensen gescheiden gaan inzamelen laat staan begrijpen dat je afval in een afvalbak moet deponeren. Dat ze wat meer hun best mogen doen moge duidelijk zijn.

Sliptong | 03-08-10 | 11:59

@An die ARBEIT | 03-08-10 | 11:49
Jij bent hoogstwaarschijnlijk de grootste neukfout evah. Als de evolutie iets anders zou zijn verlopen was u nu voer voor mijn kippen geweest. Uw plempsels zijn de status van virtuele roadkill gepasseerd, wat blijft is die irritante, zichzelf herhalende, gedachte aan die doffe verrassende boink. In het onderbewustzijn dat is.

ojédiaré | 03-08-10 | 11:58

Zouden we voortaan lievvv zijn voor onze beestjes, zou ik ongeveer het dubbele moeten neertellen. En daar heb ik geen zin in... U wel?
An die ARBEIT | 03-08-10 | 11:49

Als je de massaliteit en de intensiteit van de mishandeling van die dieren moreel beschouwd niet relevant vindt, dan kan ik me voorstellen dat je niet graag een paar kwartjes meer betaalt om dat leed te verminderen. Ik denk er alleen anders over.

Levine | 03-08-10 | 11:55

@Levine | 03-08-10 | 11:44
Gewoon, al dat gepraat over zielige beestjes.... Daar krijg ik honger van.
Wat dat met de discussie te maken heeft: Ik kan me nu die spare-ribs aan gaan schaffen, in de supermarkt hier op de hoek, voor een schappelijke prijs. Zouden we voortaan lievvv zijn voor onze beestjes, zou ik ongeveer het dubbele moeten neertellen. En daar heb ik geen zin in... U wel?

An die ARBEIT | 03-08-10 | 11:49

Sliptong | 03-08-10 | 11:18
Dat moslims naar verhouding meer op straat gooien.

ecologiste | 03-08-10 | 11:47

Goede actie van Voorpost.

Nifelheim | 03-08-10 | 11:45

@Stir Glenfarclas II | 03-08-10 | 11:30
Mooi om te zien dat we elkaar begrijpen. Joris en enkele andere reaguurders echter niet. *zucht*

LiebeMan | 03-08-10 | 11:44

@truusch | 03-08-10 | 10:55

Ik ben het met geen enkele rommelmakerij eensch. Die duitserts, dat is dan weer gevalletje 'hullie tun es auch' en het is hier toch al een schweinenstal. Alleen dat McConalds© naar buiten pleuren, daar waar niet spoedig opgeruimd zal worden, steekt er nog wel met kop en schouders bovenuit.

Expert Homo | 03-08-10 | 11:44

Tömmchen | 03-08-10 | 11:15

Humor en stormfront gaan nu eenmaal niet samen. Carrel kan ik helaas niet nadoen. En afgevoerd is dat voorpost-Jargon? Orginele term man. Om je enigzins tegemoet te komen- Inhoudelijk gezien vind ik voorpostsympathisanten enorme Debielen. Zo, jij ook weer blij.

pius | 03-08-10 | 11:44

An die ARBEIT | 03-08-10 | 11:41

Ja en ik krijg zin in een dagje strand. Wat hebben dit soort opwellingen met de discussie te maken?

Levine | 03-08-10 | 11:44

@Levine | 03-08-10 | 11:26
* Krijgt zin in spareribs... *

An die ARBEIT | 03-08-10 | 11:41

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:34
Vegetarisme komt van links tot rechts in de politiek voor. Het vegetarisme als dieet is ouder dan het facisme en het nazisme. Mensen die praten over bruine wortels proberen het vegetarisme in een kwaad daglicht te stellen. Vegetarisme is echter alleen maar een dieet en geen politieke stroming, de drijfveren van de individuele vegetariër maken geen bal uit.

doe nog eens | 03-08-10 | 11:40

punt is dat jaren geleden al in de azijnbode een artikel stond genaamd: de bruine wortels van de groene beweging.
minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:34

Wat kan mij het nou schelen wat er in die linkse kutkrant stond? Ik vind het fout om miljoenen dieren per jaar levenslang zonder daglicht en bewegingsruimte op te sluiten, vol te spuiten met hormonen en antibiotica, en zonder verdoving hun ballen, staarten, snavels, etc. eraf te knippen. Ik heb geen bruine wortels, ik vind dat gewoon wreed en sadistisch. Als ik het bij je hondje of poesje zou doen, zou je moord en brand schreeuwen.

Levine | 03-08-10 | 11:38

Dan moeten ze minimaal eerst stoppen met het eten van o.a. aardappels en tomaten en voortaan gaan leven in turfstekershutjes.

Causa Sui | 03-08-10 | 11:34

hoe komt het toch dat er niet van alexandrie tot aan durban snijbonen worden verbouwd terwijl daar toch volop gelegenheid, ruimte en landbouwgrond voor is?

vlees eten onder protest en bewust van het leed. klinkt als neuken en denken dat je nog maagd bent omdat je jezelf wijsmaakt dat het niet lekker vindt.

doet niet terzake of adolf hitler nou wel of geen vlees at. punt is dat jaren geleden al in de azijnbode een artikel stond genaamd: de bruine wortels van de groene beweging.

in het politieke midden komen verstandiger opvattingen voor die meer aansluiten bij het inrichten van een samenleving voor iedereen.

waanideëen als voedselschaarste omdat we vlees eten zitten aan de uiterste zijden. is een hoax en mogelijk slechts een kern van waarheid omdat er grote stukken land niet bewerkt worden uit dommigheid, afgunst, corruptie etc. ondankse miljarden en miljarden aan geld dat naar die landen is toegestroomd. rozen en sperciebonen komen uit kenia niet doordat de club van pronk cum suis zich er mee hebben bemoeit, maar omdat de tuinders uit het westland er begonnen zijn. en ja die doen het voor winst, maar ze leveren wel blijvende banen en welvaart op. dat kan je van die geldsmijterij uit den haag niet zeggen.

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:34

@LiebeMan | 03-08-10 | 10:57
Interessant om te zien dat die politieke islam *exact* dezelfde wortels heeft als het westerse fascisme. Mystiek vermengd met totalitaire veroveringspolitiek. Het verklaart de haat jegens joden, homo's, vrijheid en de moderne samenleving. Het is geen toeval.

Het zou mooi zijn als het kwartje eens zou vallen bij wereldverbeteraars die onvoorwaardelijk in de bres springen voor die religie van vrede en critici betichten van nazi-symphatieen. Hoe zout kun je het hebben...

Nieuwe Pat Condell 'freedom is my religion' sluit hierop aan:
www.youtube.com/watch?v=mC35KHoI6_E&am...

Stir Glenfarclas II | 03-08-10 | 11:30

Hitler is wellicht een van de beroemdste vegetariers.
minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:17

Klopt niet, hij at heel graag worst, ham, lever, en kaviaar. Hij hield niet van rood vlees en at geen vis. Vegetarische verenigingen en boeken werden door Hitler verboden. Elke - academische - biografie over Hitler vermeldt dit.

Maar maak je niet ongerust. Dat Hitler gek was op vlees net als jij, betekent nog niet dat jij ook een nazi bent.

"Wreed zijn voor dieren is verwerpelijk"
minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:17

Klopt. Waarom doen we het dan in Nederland op een onvoorstelbare schaal? Tenzij je zonder verdoving testikels, staarten, snavels, etc. afknippen, nooit daglicht of beweegruimte geven, doorligwonden, genetisch zo manipuleren dat dieren door hun eigen poten zakken door hun kunstmatige (hormoon-versterkte) gewicht, bij het transport schoppen en slaan, etc., etc. geen wreedheid vindt.

Levine | 03-08-10 | 11:26

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:17
Hitler was geen vegetariër. Een vegetariër is iemand die geen vlees eet. Hitler at wel vlees, conclusie Hitler was geen vegetariër. Een stel onwetende biografen hebben van Nazi propaganda gebruik gemaakt en gesteld dat Hitler vegetariër was. Later bleek Hitler wel vlees te eten, echter "onder protest en zich bewust van het leed". Dan ben je nog steeds geen vegetariër.

Overigens, wanneer we stoppen met het eten van vlees, is er meer voedsel beschikbaar voor de mens, veevoergrond kan worden gebruikt voor producten voor menselijke consumptie.

doe nog eens | 03-08-10 | 11:25

Eigen afval eerst!

ojédiaré | 03-08-10 | 11:23

@arbanafal | 03-08-10 | 11:18

We kunnen ook een kek plaatje op hun kleding naaien en ze dan met Hollandsche veewagens naar het Oosten transporteren. Daar moeten ze de ironie toch van kunnen inzien, me dunkt.

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 11:22

LiebeMan | 03-08-10 | 10:57
*Mist - en opgerot- *

Superior Bastard | 03-08-10 | 11:21

@rara | 03-08-10 | 11:15
+1 voor nieuw rechtse strijddichting.

Sliptong | 03-08-10 | 11:19

Sliptong | 03-08-10 | 11:01

LOL@Sliptong

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 11:19

cool. Als ze dan ook thee, koffie, ploegen, suiker, peper, aluminium, alles van olie, zoals plastics, auto's, niet-philips electronica, niet-philips onderdelen in philips-electronica, en andere niet nederlandse producten en grondstoffen boycotten in naam van een raszuiver puur nederland dan zijn we misschien eindelijk van die kaalkopjes af op termijn.

arbanafal | 03-08-10 | 11:18

@ecologiste | 03-08-10 | 11:16
Wat?

Sliptong | 03-08-10 | 11:18

@levine

ROFL. Hitler is wellicht een van de beroemdste vegetariers. Leonardo da Vinci trouwens ook. En die is pas echt geweldig. Daar denk ik liever aan. En dat gekwezel over dierenmishandeling en industrie. Keer lekker terug naar wormen in je appels, 1x vlees in de week en Engelse ziekte wegens vitamine gebrek. Leuk hoor dat nostalgisch gelul, maar 98% van de bevolking heeft dan niet te eten en lijdt aan armoede. Wil je de arbeidersklasse in de woonkazernes terug. Een 19e eeuws onbespoten eldorado voor een kleine minderheid en een steeds verder wegzakkende hel voor de meerderheid. Wreed zijn voor dieren is verwerpelijk, maar een poes zijn hele leven opgesloten houden in een flat en alleen maar Shebe blikjes voeren lijkt me toch ook een vorm van wreedheid. Dieren zijn er om opgevreten te worden als ze lekker smaken, een goede vacht hebben of als je er leer van kan maken. Dacht dat het omgekeerd anders is? Dat een dier naar een mens anders kijkt als ie de gelegenheid krijgt. Dierenwelzijn is een vorm van beschaving van mensen.

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:17

Prachtig artikel, Mutsaerts. Ik heb er van genoten. 1+
"Bomberjacks en groenlinks"

JohanLiebert | 03-08-10 | 11:17

Sliptong | 03-08-10 | 11:07

Ik meen dat ook op te kunnen merken.

ecologiste | 03-08-10 | 11:16

Met zwabber en Dweil zwaaiende
Strijden zij, Sieg Heil kraaiende.
Voor volk en vaderland
maken zij de boel aan kant.

rara | 03-08-10 | 11:15

pius | 03-08-10 | 11:10
Sterke inhoudelijke reactie. Zelfs niet grappig. Afgevoerd ;)

Tömmchen | 03-08-10 | 11:15

De psychologie van A.H. draait allemaal om zijn niet ingedaalde teelbal.

azijnseikerT | 03-08-10 | 11:13

Nog even een kleine mindfuck voor de kaalkopjes: "De aardappel is vanuit Zuid-Amerika naar Europa gebracht door Spaanse ontdekkingsreizigers."

@LiebeMan | 03-08-10 | 10:57

Weer last van onderbuikloop? Ga eens deaudt, ouwe topic kapende zwitsal.

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 11:13

Leg er voor Adolf dan wel vlees op, want daar was ie namelijk gek op.

Overigens zijn die lui bij voorpost een soort puristen, ze willen elk facet in hun leven onder controle hebben, net zoals ze willen bij de maatschappij. De leiding van Voorpost is niet echt dom te noemen, hun ideeën zijn alleen wereldvreemd en gestoord.

De constante steken naar links en de pro-pvv topics doen mij beseffen dat de nieuwste GeenStijlschrijvers ook staan voor een nieuwe koers: vervelende rechtse propaganda.

doe nog eens | 03-08-10 | 11:12

@rara | 03-08-10 | 11:10
Die Endlosung in een ander daglicht.

Sliptong | 03-08-10 | 11:11

@Tömmchen | 03-08-10 | 11:07
Hoest, ouwe sturmbahnfuher.

Sliptong | 03-08-10 | 11:10

Wollen Sie den totalen Cleaning?

rara | 03-08-10 | 11:10

Tömmchen | 03-08-10 | 11:07

Voorpost - 40 zal je bedoelen. Heb voor het gemak je IQ maar genomen.

pius | 03-08-10 | 11:10

@pius | 03-08-10 | 11:06
LOL. Raszuivere goulash. Geen allochtone uien a.u.b.

Sliptong | 03-08-10 | 11:09

Arend Jan B. | 03-08-10 | 10:20
met een papje

Kid Stupid | 03-08-10 | 11:09

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 11:02

Grappig man

Levine | 03-08-10 | 11:08

politiek correcte praatjes op geenstijl: -1
voorpost: +1
propere volksbuurten: +1

Tömmchen | 03-08-10 | 11:07

@Haragha | 03-08-10 | 10:55
En met lezen (Sliptong | 03-08-10 | 11:02) bedoel ik "met name". Verhoudingsgewijs zijn bi-culturelen vele malen lakser in het netjes en opgeruimd houden van de omgeving. Maar dat is slechts een onderbuikgevoel en ik kan het niet onderbouwen met cijfers. Erg tendentieus en nodeloos kwetsend van me.

Sliptong | 03-08-10 | 11:07

'Houd Twente zelf schoon' Ah, ze gaan zichzelf preventief ruimen? De mesnheid zal zowiezo beter af zijn zonder deze eencelligen.

Typo-R | 03-08-10 | 11:06

Ze hebben wel interessante vormingsavonden over Hongaars-nationalisme. Het uitgangspunt daarvan is natuurlijk om de Goulash raszuiver te houden.
Wie lust er nou uitheemse kontontstopperij. Verbazingwekkend is dat de lieden van voorpost zichzelf kennelijk als onderdeel van de Nederlandse cultuur beschouwen. Daar zet ik dan weer vraagtekens bij. Vormingsavonden over Hongaars nationalisme indachtig.

pius | 03-08-10 | 11:06

Witte powerreus!

sjaakdeslinksesul | 03-08-10 | 11:04

@hoffrevisited | 03-08-10 | 10:58
Mensen bedreigen, bedrijven vandaliseren en vechtpartijen uitlokken. Ik zie echt het verschil niet tussen deze kneuzen en die kraker-kneuzen

Haragha | 03-08-10 | 11:04

@Levine | 03-08-10 | 10:57
yep. als je hamburgers eet ben je moordenaar, als je macdonalds bezoekt voor een slaatje ben je medeplichtig aan moord, als je tokkies-vuil met macdonalds opdruk opruimt ben je medeplichtig aan het laten verdwijnen van bewijsmateriaal.
At your service!
.
(yes, we cohent)

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 11:02

@ Boer in 020

Aha, je hebt me door. Inderdaad elke vegetariër is in beginsel een moordmachine, het kost enorm veel tijd, toewijding en geld om deze worst weigerende mensen te trainen tot beestachtige vleesonthoudende moordmachines. Uiteindelijk zijn zij na de rituele inwijding Veganist.

Ziehier de bekendste en meest gevreesde slachter van volkeren;

veganstreaker.nl/files/imagecache/1782...

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 11:02

@Haragha | 03-08-10 | 10:55
Lezen.

Sliptong | 03-08-10 | 11:02

LiebeMan | 03-08-10 | 10:57
Flikker toch eens op met die ouwe koeien-propaganda van je.

Superior Bastard | 03-08-10 | 11:01

Sieg dweil! Sieg dweil!

Sliptong | 03-08-10 | 11:01

@truusch | 03-08-10 | 10:55
Schande!!! Witte mensen doen altijd alles in de prullenbak gooien. Schande!!! Dat doen die andere altijd... je weet toch die niet-witte mensen, hunnie maken alles vuil. jij hebt verkeerd gekeken, liegebeest.

Haragha | 03-08-10 | 11:01

Comments RTV Oost: LOL @ Marco: "sentimiteiten" Intieme sentimenten?

Sliptong | 03-08-10 | 11:00

Dat doet de KKK in de VS ook.

MM0591 | 03-08-10 | 11:00

LOL @ uitheemse producten zoals tabak

thefonz | 03-08-10 | 10:59

scheidegger 254 aanslagen/minuut... lijkt afghanistan wel

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 10:59

Kunnen ze vast oefenen voor de taakstraffen die ze straks krijgen...

Koning Willem 4 | 03-08-10 | 10:58

@Patrick Zweedsey | 03-08-10 | 10:56
ppppfffffttttttt........ leuk dat GR oppakt waar gl aleen over kletst.....

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 10:58

och, allemaal een stuk symphatieker dan de zooi kraken, met stenen naar de pliesie gooien, je op de rails vastketenen, dieren bevrijden die in vrijheid geen schijn van kans hebben, brandbommen gooien, politici en kritische bloggers vermoorden, je achterlijke religieuze gebruiken bij anderen door de strot proberen te rammen en voortdurend last hebben van veel te lange tenen...

hoffrevisited | 03-08-10 | 10:58

Het allebei niet voor niets "extreem" dus samen optrekken is best een goed idee:-)

Vogelbeest | 03-08-10 | 10:57

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 10:51

Ja ja ja, als je dieren pijnigen niet tof vindt, ben je een moordenaar - die hadden we nog nooit gehoord. Heb je nog meer van die vondsten?

Levine | 03-08-10 | 10:57

groen rechts!
*wachtend totdat gl eens eens immigratietopic redhot maakt*
*ken ff duren*

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 10:57

-weggejorist-

LiebeMan | 03-08-10 | 10:57

@Boer in 020 | 03-08-10 | 10:54
vegetariërs niet maar voor die veganisten moet je écht wel oppassen.

Haragha | 03-08-10 | 10:56

GroenLinks, die zijn er toch niet voor het milieu? Dat zijn salon activisten. Nog nooit een hand vuil gemaakt.

Patrick Zweedsey | 03-08-10 | 10:56

Expert Homo | 03-08-10 | 10:20
Misschien moet je een keer op zaterdag of op dinsdag de stad Enschede in gaan.
Zo kun je zien hoe veel te dikke tukkers en Duitsers hun vette vis naar binnen werken of eventueel een dikke worst met wat patat en mayo. Rond een uurtje of vijf vind je het eind resultaat.Vorkjes,snackbakjes, blikjes,servetten etc etc.

Het is een grote bende en het stinkt gigantisch, of mag dat wel het is
natuurlijk een stukje cultuur? *proest*

Ja ja de markt van alle markten thuis.

truusch | 03-08-10 | 10:55

@Sliptong | 03-08-10 | 10:41
Hoe kom je er bij dan het alleen bi-culturele zijn? Wel eens in een volksbuurt gekeken waar het 100% wit is? Maar het is natuurlijk altijd makkelijk die andere buurt de schuld geven zodat de aandacht niet op je eigen buurt valt.
#Makkelijk

Haragha | 03-08-10 | 10:55

Ik word zó moe van die eeuwige vergelijking tussen vegetariërs en Adolf Hitler.... het is té flauw en kinderachtig en ik geloof dat er daadwerkelijk mensen zijn die vegetariërs als potentiële massamoordenaars zien....

Boer in 020 | 03-08-10 | 10:54

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 10:47
weet je wie er ook de achterbuurten regelmatig liet schoonvegen?

janeedantoch | 03-08-10 | 10:52

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 10:47
Je bedoelt toch niet toevallig die gemankeerde Oostenrijkse kunstschilder die het later nog tot democratisch gekozen dictator in een buurland zou schoppen?

Superior Bastard | 03-08-10 | 10:52

@Levine | 03-08-10 | 10:41
hé levien, wanneer komt je vrindje volkert vrij?

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 10:51

@Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 10:46
LOL.

Sliptong | 03-08-10 | 10:50

@ scorpion71

Hoezo, ze hebben ideen die niet per definitie stroken met de gemiddelde denkbeelden van de doorsnee nederlander, echter staat het hen vrij om in de context van vrije meningsuiting de politieke stroming van keuze aan te hangen. In vergelijking met de finnen, zie je dat de finnen hun denkbeelden ook daadwerkelijk integreren in de maatschappij, terwijl kerk en staat in nederland gescheiden zijn. Als voorbeeld de talloze filmpjes van homogeweld e.d. en als klap op de vuurpijl de verloedering van A'dam, welke voor een groot deel op hen conto te schrijven is.

Ik ben het met beide denkwijze niet eens, echter bevreemd het me dat de finnen dwangmatig anders denkenden afstraffen in het openbaar, in ons land, waar wij gezamelijk gekozen hebben voor een vrije wereld.

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 10:50

Was het gehele weekend in limbabwe en leefde op MacDonalds. Ik moet zeggen, dat in Venlo, Geleen, Heerlen en wat kudtdorpjes daar tussen behoorlijk veel afval op de terreinen en omgevingen lag. Een echte smeerboel, een Stad als Den Haag is 100x schoner.
Je zag daar allemaal van die blonde kneusjes met fietsen en scooters buiten vreten en alles op de grond gooien. Voorpost kan daar ook ff een razzia houden.

Enne waarom zijn de mensen achter de kassa van de Mac in limbabwe nog dommer dan de rest van Nederland?

Haragha | 03-08-10 | 10:49

Waren ze vroeger ook wel goed in...... dat opruimen!

The Finchman | 03-08-10 | 10:49

Dit is toch al heel lang bekend?

__dictatuur | 03-08-10 | 10:49

Ashtrey | 03-08-10 | 10:47
Excuses, mijn buitenlands is niet zo goed.

Insignificant_Cunt | 03-08-10 | 10:48

Weet je wie er ook nooit naar de Mac ging?

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 10:47

Ik heb een jaartje in A'dam gewoond, de Javastraat nabij station Muiderpoort. Bij mijn weten werd elke week de straat schoongemaakt, maar op de één of andere manier was het binnen een dag alweer een teringzooi. Dit is eerder regel dan uitzondering in een buurt waarin 90% niet-westerse allochtonen wonen.

wsc981 | 03-08-10 | 10:47

Insignificant_Cunt | 03-08-10 | 10:42 'Your' welcome? Tsss. :)

Ashtrey | 03-08-10 | 10:47

Tukkerland of Turke.. Ach laat ook maar.

LiebeMan | 03-08-10 | 10:46

1 volk, 1 land, 1 vuilnisbak.

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 10:46

"Hou Twente Zelf Schoon" .. als ze nu eens starten met het opruimen van zichzelf ? Een goed begin is het halve werk....

scorpion71 | 03-08-10 | 10:45

@Jan Passant mk2 | 03-08-10 | 10:40
LOL. Turken gooien afval op straat, kaalkopjes plaatsen autobom onder Mercedes uit '76.

Sliptong | 03-08-10 | 10:43

ro8in | 03-08-10 | 10:34
Hallo Robin,

Als jij door bovenstaand artikel wordt uitgelokt om racistische uitlatingen te doen en dat je meent dat er mensen in hokjes worden geplaatst, dan denk ik dat het beter is om je biezen te pakken.
Begrijp me niet verkeerd, ik houd je hier graag, maar wil je wel graag voor jezelf in bescherming nemen.

Your welcome!

Met vriendelijke groet,

Insif_Cunt

Insignificant_Cunt | 03-08-10 | 10:42

@ro8in | 03-08-10 | 10:34
Het is maar hoe je het opvat en hoe je er op reaguurt. Aan heimwee naar vergane glorie heeft niemand iets. Verander de tendens, begin bij jezelluf.

Sliptong | 03-08-10 | 10:42

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 10:31

Lul niet. Hitler at worst, ham, lever, caviaar, etc. Onder Hitler werden vegetarische verenigingen verboden en boeken over vegetarisme werden verboden door de Gestapo.

Verder, als dierenmishandeling tokkiementaliteit is, dan is de hele Nederlandse samenleving een tokkiesamenleving. De mishandeling die plaatsvindt in de fabrieksmatige vleesindustrie levert het kwadraat op van het lijden van bv het hondje dat van een brug af werd gegooid een tijd geleden, waar alle reaguurders zo woedend over werden.

Levine | 03-08-10 | 10:41

Attentie: willen alle flat bewoners en met name de bi-culturele flatbewoners hun vuilniszakken en andere rotzooi netjes in de daartoe bestemde vuilcontainers deponeren? U weet wel die zwarte bakken, half onder de grond waar een klep met een handvat aan zit. Een handvat is een stang waarmee u de klep kunt openen. Ook zitten er stickers op. Hier is iets op geschreven in Nederlands. Er staat vaak dat u daar uw afval kunt deponeren. Gelieve uw rommel niet van 10 hoog naar beneden te sodemieteren. Dank u.

Sliptong | 03-08-10 | 10:41

Mooi initiatief. Zolang ze zich bij eerlijk schoonmaakwerk houden en niet - net als die andere miljeupoetsers - dat begrip oprekken tot intimidatie en aanslagen op lieden die hun clubje niet pruimen.

Jan Passant mk2 | 03-08-10 | 10:40

ro8in | 03-08-10 | 10:34
Racisme uitlokken? Door racisten in hun hemd te zetten?
Die heeft een -edit-verklaring nodig vrees ik.

Koekje-dr-bij? | 03-08-10 | 10:39

In WO-II onderhield het nazi-regime uitstekende banden met de Ahmedinjehad van die tijd, moslims werden actief gerecruteerd en Himmler wilde imam-opleidingen starten in Duitsland. Het is waarschijnlijk best moeilijk om kaalkopje te zijn.

Stir Glenfarclas II | 03-08-10 | 10:38

@kapotte_stofzuiger | 03-08-10 | 10:03
Ik ben je even helemaal kwijt. Niet van je verwacht. Jammer.

Sliptong | 03-08-10 | 10:35

Ik vind dat Geenstijl wel erg bezig is met racisme uit te lokken en mensen in hokjes te plaatsen. Het word steeds minder leuk hier. Ik mis de oude garde!
edit die zitten bij deJoop, ga ze opzoeken zou ik zeggen -

ro8in | 03-08-10 | 10:34

Voorpost = autochtoon zwerfafval.
Afgezien daarvan is een vegend kaalkopje geen slaand kaalkopje.

Koekje-dr-bij? | 03-08-10 | 10:34

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 10:29

Ja, wellicht verdwijnt een enkele fin ook in de zak van sinte... ehhh... meneer kaalkopje. Collateral damage?

DeSlapendeInktvis | 03-08-10 | 10:33

Doet me denken aan wat ik een keer op Discovery zag. Een Amerikaanse neo-nazi groepering kondigde in een zwaar etnische wijk een 'grote schoonmaak' aan. Iedereen in paniek door de figuurlijke betekenis, maar uiteindelijk kwamen ze met vuilniszakken en bezems de speeltuin schoonmaken. Uiteraard als dreigementje bedoeld, toch ergens wel ludiek.

von Krankenhausen | 03-08-10 | 10:32

de groene beweging heeft zeer bruine wortels. het kreeftenkookverbod van de heer adolf h. als spectaculair voorbeeld. dierenwelzijn is belangrijk voor de uitersten aan de linker en aan de rechter zijde van het spectrum. heeft volgens mij te maken met anthromorphologische tendenzen bij mensen met extreme denkbeelden. partij voor de dieren en pvv hebben het dierenwelzijn gemeen. in het midden geldt dat allemaal wat minder. gewoon je troep opruimen en niet wreed zijn. dierenmishandeling, vervuiling, incest, verslavingen zijn allemaal tekenen van tokkie mentaliteit. die moet je bestrijden met een samenleving die ieder een perspectief en een kans biedt. d.w.z degenen die hier wonen, niet degenen die zo nodig hier naar toe willen komen om van die samenleving gebruik willen maken. als kaalkopjes de boel willen opruimen prima, maar doe ook wat aan de vervuilers. desnoods met de neus door de troep halen.

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 10:31

Alle McDonalds verpakkingen altijd MET VOLLEDIGE INHOUD (die bagger is echt niet te vreten) in een daarvoor bedoelde vuilnisbak deponeren. Dank u!

eerstneukendanpraten | 03-08-10 | 10:31

In Turkenbuurten ligt ook gewoon een hoop zwerfafval. Feit.

Bascii | 03-08-10 | 10:30

" lekker fris "

Ratzing. | 03-08-10 | 10:30

@ De SlapendeInktvis

Ik vraag me af wat zij allemaal onder zwerfafval verstaan ;)

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 10:29

Nou, prima toch? Ik heb niets met hun groepering, maar als zij zich willen inzetten tegen zwerfafval dan lijkt me dat alleen maar goed.

DeSlapendeInktvis | 03-08-10 | 10:28

kapotte_stofzuiger | 03-08-10 | 10:10

Hahaha vooroordelen zijn er om opgezogen te worden, maar opvegen kan net zo goed.

ecologiste | 03-08-10 | 10:27

test @ G-unite

Armageddon | 03-08-10 | 10:27

Bantopics stenen.

G-unite | 03-08-10 | 10:25

Hier in Twente kan ik me er toch wel aan storen. Antillianen leven hier in de auto lijkt het. Alles gaat om eigen gemak uiteraard. Eten wordt gehaald bij de McDonald (liefst drive-in). Wordt genuttigd in de auto op een willekeurige parkeerplaats. Deur open, rotzooi eruit en wegscheuren.

Expert Homo | 03-08-10 | 10:20

Valt volgens mij nog best mee, het station in enschede is meestal niet zo'n zooi.
Maar dat kan ook zijn omdat ik vlak na het opruimen kom..

ibot touch | 03-08-10 | 10:24

@MichieldeMuiter | 03-08-10 | 10:21
Dat hij van vlees houdt is zeker.

kapotte_stofzuiger | 03-08-10 | 10:24

Het wordt pas verdacht als een groep finnen met een plastic zak en papier prikker dit werk vrijwillig zouden gaan doen.

winterpeen | 03-08-10 | 10:24

Expert Homo | 03-08-10 | 10:20
Nadeel is dan wel weer, dat ze het doorgaans niet zo op gaylords hebben...

Insignificant_Cunt | 03-08-10 | 10:24

Nou ik ben trots op deze inheemse jongelui, voorvechters van de Nederlandse normen en waarden, bewaarders van het vaderlandse milieu, Boswachters van de twentse bossen, reanimeerders van de tukse heide. En je kunt zeggen wat je wil van onze kaalhoofdige medelanders, zij zetten zich tenminste wel in voor een hoger doel.

Ik denk als het inzetten voor een hoger doel opgenomen werd door onze biculturele medelanders er her en der een metro, tram of ander vervoersmiddel de lucht in zou gaan. Dus vraag ik mezelf af; Wat doen uw buitenlandse hangjongeren om een beter milieu te creeren?

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 10:23

Expert Homo | 03-08-10 | 10:20
Wat wil je nog meer? Aanmelden zou ik zeggen... Helemaal jouw ideologie.

Insignificant_Cunt | 03-08-10 | 10:22

Expert Homo | 03-08-10 | 10:20 Vraag me dan altijd af hoe het bij zulke figuren thuis eruit ziet? #zwijnenstal

Ashtrey | 03-08-10 | 10:22

Bruin gras op de pica.
Dus Twente.
Maar hoe moet dat dan hier in 020?

vliegende knorrepot | 03-08-10 | 10:22

Toch ben ik wel benieuwd op wie de kaalkopjes afgelopen keer hebben gestemd. Zal wel niet GroenLinks, Partij voor de Dieren of de PvdA zijn geweest.

Bergverzet | 03-08-10 | 10:22

Expert Homo | 03-08-10 | 10:20
Gebruiken ze jou ook zo op de parkeerplaats ?...

MichieldeMuiter | 03-08-10 | 10:21

Hier in Twente kan ik me er toch wel aan storen. Antillianen leven hier in de auto lijkt het. Alles gaat om eigen gemak uiteraard. Eten wordt gehaald bij de McDonald (liefst drive-in). Wordt genuttigd in de auto op een willekeurige parkeerplaats. Deur open, rotzooi eruit en wegscheuren.

Expert Homo | 03-08-10 | 10:20

@Kid Stupid | 03-08-10 | 10:14
De PVV is toch niet extreem rechts? Of toch wel?

Arend Jan B. | 03-08-10 | 10:20

Het waait wel over! | 03-08-10 | 10:11
lol

polt | 03-08-10 | 10:18

Ze tonen wel aan hoe ernstig retarded het is om te lullen over 'behoud van oorspronkelijke cultuur', 'echte Hollanders', 'bescherming van nationale identiteit', en meer van dat soort dwaasheid. Toch een verdienste.

Levine | 03-08-10 | 10:18

Wat een gekke :-D

stoneytony | 03-08-10 | 10:17

En als het straks niet werkt, dan rossen ze de veroorzakers van het buitenlands afval Twente uit?

Buutendieker | 03-08-10 | 10:17

Er zit wel iets van waarheid in natuurlijk. Als ik langs een KFC loop, is het er een zooitje. Maar dat ligt niet zo zeer aan het vuil zelf hoor...*hier verder iets over de gemiddelde KFC bezoeker, incl. opleidings niveau, opvoeding en de onbeschrijbare drang om wat van Nederland te maken, wilde plempen*
.
Ga gewoon eens kijken. Zal ik je, met je "provinciale bakkus", eens een keertje niet op de Metro naar het Kraaiennest zetten, als je me de weg vraagt in Amsterdam!
.
Nee echt, vertrouw me?

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 10:17

@Levine | 03-08-10 | 10:06

hij at ook tapijten!

Don Sputare | 03-08-10 | 10:17

Je hoeft niet extreem-rechts te zijn om zwerfafval afgrijselijk te vinden. Mooie actie. Jammer dat Voorpost het doet.

polt | 03-08-10 | 10:16

Reinheid is een groot goed...

MichieldeMuiter | 03-08-10 | 10:15

Arend Jan B. | 03-08-10 | 10:07
Zegt Dion Jean Gilbert Graus je nix?

Kid Stupid | 03-08-10 | 10:14

Zie het maar als een werkervaringsproject. De kaalkopjes zijn aan het oefenen voor een echt vak; dat van schoonmaker.

rara | 03-08-10 | 10:13

Aha, de milieuafdeling van de PVV laat van zich horen. Voorpost, leuke naam voor de verzamelplaats van die voorvochters.

nuckin*futs | 03-08-10 | 10:13

Behoud van de Nederlandse cultuur. Wilders is trots op ze. Zou dat trouwens ook in de gewenste assimilatiecontracten van de pvv staan: eet niet bij McDonald's, maar schil zelf piepers. Kan gs niet eens uitzoeken wat er in die contracten komt te staan?

Flodder | 03-08-10 | 10:12

@ jeroenmaartenhanenka | 03-08-10 | 10:08

Na zoveel voorbeelden vanuit links kan het soms wel even lastig zijn om hun niet na te gaan doen.

Anarki | 03-08-10 | 10:11

't Is gewoon om hun taakstraf in goed daglicht te stellen.

Het waait wel over! | 03-08-10 | 10:11

en 't is nog altijd: McDonald's ...

Quasibobo | 03-08-10 | 10:10

@ecologiste | 03-08-10 | 10:06
LOL, nu raakt (uw) stemwijzer helemaal in de war.

kapotte_stofzuiger | 03-08-10 | 10:10

LOL @ "een heus charmeoffensief (offensief, mooi woord)"

Maarrum; volgens voorpost zijn sigaretten dus viesbah omdat tabak een uitheems produkt is? *proest*. Dus: aardappelen, mais, rijst, Toyota's, allemaal "unerwünscht"? :p

Seraphin | 03-08-10 | 10:10

-weggejorist-

joopwil | 03-08-10 | 10:09

-weggejorist-

jeroenmaartenhanenka | 03-08-10 | 10:08

Weet je wie er ook opinieerende stukken schreef?

janeedantoch | 03-08-10 | 10:08

Hebben ze op extreem rechts het dierenbevrijdingsfront nog niet uitgevonden?

Arend Jan B. | 03-08-10 | 10:07

"En daarna vegetarisch barbecueën want Adolf hield ook van dieren."

Hoe komen mensen toch steeds weer bij dit fabeltje? Hitler was gek op worst en vrat het regelmatig. Het is waar dat hij niet alle soorten vlees bliefte.

Levine | 03-08-10 | 10:06

Paradigmas verschuiven is een hele klus voor de politiek totdat ze er hun EIGEN voordeel mee kunnen doen natuurlijk.

ecologiste | 03-08-10 | 10:06

"Is natuurlijk ook vet handig tijdens het oprapen, zo'n stijve rechterarm."
Oeh +1, die zit

Tortasi | 03-08-10 | 10:05

Nou ja, zolanh het blijft bij zwerfafval ruimen vind ik het goed.

thapriest | 03-08-10 | 10:05

Zag laatst op de recyclingwagen van McDonalds staan :
Met het zelfde gemak gooi je 't in de afvalbak.
en dat geldt natuurlijk voor al hun smakeloze voer

wouter het bos in | 03-08-10 | 10:05

vegetarisch barbecueën altijd -1

hippies-zijn-kudt | 03-08-10 | 10:04

Goed hoor, hoeft ik het zelf in ieder geval niet te doen!

ibot touch | 03-08-10 | 10:04

Kijk zo kan het eauk! Samenwerken, gewoon doen!

Ashtrey | 03-08-10 | 10:04

Laten ze de Grolsch blikjes dan wel liggen?

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 10:04

Die gasten stemmen ook op de SP, vraag maar aan Constant Kusters

Sr. Martinez | 03-08-10 | 10:04

Yeah, weer een PVV-topic

kapotte_stofzuiger | 03-08-10 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken