Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EHB wil internet kill switch voor het OM

vrijheidvanmeningsuiting.jpgHirsch Ballin uit de bocht. Als hij niet druk bezig is met een totaal verbod op gewelddadige games, dan is hij wel met uw internet aan het rotzooien (mirror). Nu is er nog een rechter nodig om te bevelen tot het verwijderen van strafbare informatie. Cut the middleman, dacht Ernst. Als het aan EHB ligt, krijgt het OM een eigen kill switch om het internet te censureren. Wat allemaal onder strafbare informatie valt, mag het OM zelf bepalen. Bij twijfelgevallen is het de vinger nat maken en in de lucht steken. Hiep hiep hoera als het gaat om kinderporno, maar hoe zit het met een Kuikfetisjme als het auteursrecht? Gaat de GUnite van het OM ook willekeurige tweets, blogjes en filmpjes wegjorrissen als mensen het als beledigend ervaren? Gaan we artikelen met het woord 'varken' voortaan preventief ruimen "om strafbare feiten te voorkomen"? Kunnen politici belastende gegevens met een 'this is not okay'-knop door het OM tot strafbare informatie laten verklaren? Afijn, vragen, vragen, vragen. Die zult u ook wel hebben. Gewoon stellen. Yo Hirsch, blijf 's met je tengels van het internet af!

Reaguursels

Inloggen

Lekkere smeuige undercover reportages van o.a. P.R. d/v Vries. Enz... Hou ze dom, hoe ze dom zal Mvr. von Amsbergen hebben gesproken. Is geheel in lijn met haar menig over het gebruik van moderne middelen.

Jemaintiendrai | 30-07-10 | 00:55

*rustig verdersleutelt aan poppenkastkillswitch*

hallevvezool | 29-07-10 | 18:38

Gripzz | 28-07-10 | 20:25
Ga jij voor het record leestekens of zo?
Ik lees wel een boek als ik veel wil lezen en niet dat overgetypete stuk van uwes.....

lilluke halve hoan | 29-07-10 | 14:01

Triest!

stijlloos reaguren | 29-07-10 | 12:34

Echt weer iets voor die über Stasi Ballin. Deze man is rond uit een gevaar voor de democratie.

snap_shootert | 29-07-10 | 12:31

@Niederländer | 29-07-10 | 09:36
Plaatsbepaling op basis van GSM gebeurt al lang. Het was de manier waarop een verdachte werd opgepakt na de SE Fireworksramp in Enschede. Met de digitale bewaarplicht worden dit soort gegevens ook opgeslagen.

Stir Glenfarclas II | 29-07-10 | 12:05

@Fappo de clown | 28-07-10 | 21:54: ik snap het ook niet. De meeste reaguurders vinden het blijkbaar ook prima dat kinderporno net zo lang op internet beschikbaar blijft totdat er een eindeloze procedure over is uitgevochten.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 22:03

Je begrijpt het echt niet he? Niet alles draait om kinderporno. Soms is dat even wat minder relevant. Heb je het wetsvoorstel wel gelezen? Daar komt het, want ik ken het antwoord al:

Artikel 125p
De officier van justitie kan van een aanbieder van een communicatiedienst of van degene
die de beschikkingsmacht heeft over een geautomatiseerd werk, vorderen om onverwijld
alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd om
gegevens die worden opgeslagen of doorgegeven, ontoegankelijk te maken, voor zover dit
nodig is ter beëindiging van een strafbaar feit of ter voorkoming van nieuwe strafbare
feiten.

Het gaat hier over aanbieders van communicatie diensten. Dit wetsvoorstel is zo breed opgesteld, dat ook kranten, mobiele telefonie maatschappijen etc eronder vallen.
Wil jij graag in een land wonen, waar eerst je SMSje wordt gecontroleerd op vieze en beledigende woorden?
Het voorstel tast niet alleen de vrijheid van meningsuiting aan, maar mogelijk ook de persvrijheid. Aan de ene kant is lekken en/of het aannemen van informatie foudt (staat ook in het voorstel, stelen en heling). Aan de andere kant kan het OM toch ingrijpen, als er toch wordt gelekt.

En ook de onafhankelijkheid van de pers. Want joh, een journalist hoest wel even een dwangsommetje op (staat ook al in het voorstel).

decadent degeneraat | 29-07-10 | 11:32

Hopenlijk nu een regering zónder CDA, dan kan ernst naar huis, waar ie geen boze computer en kwade games meer hoeft te bevechten.

cabbit | 29-07-10 | 11:14

Als die regelgek van het CDA zich met het internet gaat bemoeien, dan is het 100% zeker vrijheidsbeperking en een slecht plan.

cabbit | 29-07-10 | 11:12

Men wilde hier toch zo graag een PVV-VVD-CDA regering? Kan EHB mooi blijven zitten...

pinokkio | 29-07-10 | 10:36

@ alle boeroepers die desondanks rechts blijven stemmen: partijen als D66 en GroenLinks hebben privacy en internetvrijheid wél hoog in 't vaandel. Met jullie favoriete CDAVVDPVV-gebroddel krijgen we ongetwijfeld een "als je niks te verbergen hebt maakt 't toch ook niet uit?"-mentaliteit.

Yoast92 | 29-07-10 | 10:34

Niederländer | 29-07-10 | 09:36

Ja, dat valt mij zeker op. Ik volg deze zaken al een tijdje en ik word absoluut niet vrolijk van wat ik zie. Zeer, zeer gevaarlijke ontwikkelingen dit.

Huflind | 29-07-10 | 10:32

Welkom in de Volksrepubliek Holland!

Viezevoozert | 29-07-10 | 10:29

Ik wil een killswitch waarmee ik de regering kan uitzetten. Ben alleen bang dat het schakelaartje binnen de kortste keren naar de klote is.

Syst3m Err0r | 29-07-10 | 10:20

Dit verbaast me allemaal niks. 0031 is al lang aan het afzakken naar een sociale dictatuur. We worden in steeds meer systemen geregistreerd. We hebben al een identificatieplicht. Het EPD komt er echt aan. Met het rekeningrijden kunnen we met minimale aanpassingen precies zien waar iedereen zich bevindt. Kan waarschijnlijk nu al via GSM en GPS, maar weten we nog niet. OV-chipkaart is al weer een mooi middel om het volk te traceren. Binnen een paar jaar krijgen we allemaal een ID-kaart met RFID-chip en niet veel later verzinnen ze wel een methode om iedereen te chippen, net als onze huisdieren. Allemaal onder de noemer van zekerheid, veiligheid e.d. Valt het niemand op dat al deze maatregelen langzaam en stapsgewijs worden ingevoerd zodat het niemand opvalt?

Niederländer | 29-07-10 | 09:36

Ernst, leave our kids alone!

Patrick Zweedsey | 29-07-10 | 09:06

"Verder wordt het verbod op afluisteren verruimd. Een gespreksdeelnemer die een conversatie opneemt zonder toestemming, is straks strafbaar. Tot dusver was het alleen strafbaar als iemand die geen gespreksdeelnemer is een conversatie opneemt."

EHB is de Berlusconi van de Lage Landen. Werkelijk ongelofelijk deze man (EHB).
www.google.nl/search?hl=&q=berlusc...
De wet telt voor iedereen behalve voor de macht.......
Onbegrijpelijk dat EHB niet met pek en veren Den Haag uitgejaagd wordt.

Zijn politici nou echt brain dead geworden? Wat voor land willen ze??
EHB zijn versie? LIjkt me sterk. Waarom pakken ze samen deze man niet aan.
Zijn denkbeelden passen niet in een parlementaire democratie.

Denkt Na | 29-07-10 | 08:57

In 1748 publiceerde hij zijn "Over de geest van de wetten" (De l'esprit des lois). Dit was een grote studie van republieken, monarchieën en despotieën.

Montesquieu keerde zich onder meer tegen de slavernij en zocht naar manieren om de vrijheid te vergroten en tirannie te voorkomen.

EHB is omgekeerd evenredig met Montesquieu.

Denkt Na | 29-07-10 | 08:02

Daarom nog liever een regering met groen-links, SP en desnoods SGP.
Iedere partij heeft respect voor mens en dier. Behalve het CDA.
Nog 10 keer liever Teeven van de VVD dan EHB.
Teeven is misschien hardvochtig en niet zo intellectueel, hij bedoelt het goed.
EHB is fout, denkt fout en kan alleen maar foute dingen doen.
EHB is voor Nederland wat Cheney is/was voor de USA.
Voor EHB zijn mensen niet meer dan een groep varkens die op elke manier in het gareel mag worden gehouden.
Als ik aan het woord "gluiperd" denk, zie ik EHB voor me.
Door mensen als EHB en Donner is er inmiddels geen christen meer die nog op het CDA stemt.
Alleen nog boeren, bejaarden en foute projectontwikkelaars stemmen CDA.

domheid regeert | 29-07-10 | 08:02

Wat is een rechtse regering toch mooi mensen. Straks mag je minder dan in Noord-Korea.
Ik condoleer Nederland met het CDA weer in de regering.

monaco | 29-07-10 | 07:35

www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010/07/28...
Met 'helen' kunnen dus ook MP3's en videos bedoeld worden, niet alleen privefoto's en wikileaksdocumenten.

ACTA wordt behoedzaam de Nederlandse wetgeving binnengeloodst. Wat is politiek toch mooi.

Stir Glenfarclas II | 29-07-10 | 02:23

@redactie

Hij wil ook een verbod op de mogelijkheid om gesprekken waar je zelf aan deelneemt op te nemen. Dat is misschien wel ernstiger dan dit. Ik heb het idee dat dit de afleiding is om dat andere verbod erdoor te krijgen. Dan krijg je dus een jaar cel als je het lef hebt een gesprek tussen jou en een ambtenaar op te nemen. Dan is het gedaan met verborgen camera's etc.... Schrijf daar ook eens wat over aub. Dat is namelijk heel belangrijk.

SantaX | 29-07-10 | 02:07

Is dit wel Trias Politica? Dacht dat de 3 machten gescheiden dienen te zijn in Nederland... Geen rechter en beul in één persoon?

DickieDick | 29-07-10 | 00:22

Ons aller Aboutaleb zou het prachtig vinden: bit.ly/93HQZh

Cappuccino | 28-07-10 | 23:48

On 16 March 2009, the Australian Communications and Media Authority added Wikileaks to their proposed blacklist of sites that will be blocked for all Australians if the mandatory internet filtering censorship scheme is implemented as planned.

Denkt Na | 28-07-10 | 23:46

Fetisjme? Mooi woord, maar wat is het?

Truttebol | 28-07-10 | 23:22

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 22:03
Ik denk dat de meeste reaguurders een probleem hebben met het feit dat EHB eerst wil gaan schieten en daarna pas vragen stellen. En ik zag volgens mij sommigen beweren dat je niet zomaar vervolgd wordt voor uitspraken op het internet. Die personen moeten misschien even het nieuws van vandaag nog even lezen waar een vent een boete van 350 euro kreeg voor het 'beledigen' van burgemeester Abutaleb op twitter (ughhhh tw$&##@).

Niemand kreeg overigens verder de kans om dit bericht te lezen want het werd per direct verwijderd. Vervolgens zegt de rechterlijke macht doodleuk dat het te erg is om te herhalen. Dit kan dus echt van alles geweest zijn maar we zullen er niet achter komen wat het was ben ik bang.

brx | 28-07-10 | 23:01

STASI

postduif874 | 28-07-10 | 22:59

Ik zei maanden geleden al dat de volgende stap meer internetcontrole zou zijn. Het lijkt uit te gaan komen

reinaarden | 28-07-10 | 22:55

Met dit soort regels is het straks zover dat we de oorlogshitsende kinderverkrachtende slavendrijvende oorlogshitser Mohammed (varkensvlees zij met hem) geen oorlogshitsende kinderverkrachtende slavendrijvende oorlogshitser meer mogen noemen van het OM.

anti020front | 28-07-10 | 22:50

@Fappo de clown | 28-07-10 | 21:54

GeenStijl mag bepalen wat er op de site van GeenStijl wel of niet gezegd kan worden. Als GeenStijl het leuk vindt om PvdA propaganda te bannen, dan kan dat. Of als DeJoop of hoe dat ook heet het leuk vindt om PVV propaganda te bannen, ook prima. Het is hun eigen site. Als je ergens niet gehoord (lees: gebanned) wordt, dan kun je het elders wel melden.

Maar: Als iemand van ALLE sites bepaalde info kan bannen, zitten we met oncontroleerbare censuur. En dan kunnen bepaalde meningen wel eens helemaal verdwijnen.

Denk aan allochtonen-discussies voor Fortuyn. Daar zou heel heel heel veel van gebanned zijn in die tijd, was er zo'n knop geweest.

Specy | 28-07-10 | 22:42

Kunnen we EHB niet van het internet bannen?

Specy | 28-07-10 | 22:39

Hoe bestaat het dat deze man nog minister van justitie is? Als ik me niet vergis bezoekt deze *kuch* alom gewaardeerde minister in zijn vrije tijd besloten vergaderingetjes als daar is de Bilderbergconferentie. Wat de fcuk heeft een minister die gaat over de vrijheid van mensen te zoeken op een geheime of gesloten bijeenkomst? Dat ie demissionair minister is weerhoudt hem er voorts niet van extra lekkere scanpoortjes te openen en in de favoriete digitale stad Rotterdam - reizen en parkeren mag niet meer contant - gezichtsherkenningssoftware erdoor te trappen. Tijd voor dit enge figuur om op te lazeren.... tezamen met zijn CDA-vriendjes

k-schaaf | 28-07-10 | 22:33

Ik had best een goede dunk van EHBV, maar nu kan hij maar beter met Bea en Wim naar Mozambique vertrekken, lijkt me een mooie (begraaf) plaats voor ze

Byter | 28-07-10 | 22:10

Wie gaat hem nou eens eindelijk inmetselen? Dan heeft hij in ieder geval het repetck dat hij verdiendtdt. Stomme kneus.

OoO | 28-07-10 | 22:07

@Fappo de clown | 28-07-10 | 21:54: ik snap het ook niet. De meeste reaguurders vinden het blijkbaar ook prima dat kinderporno net zo lang op internet beschikbaar blijft totdat er een eindeloze procedure over is uitgevochten.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 22:03

Leuk ben je demissionair ga je toch maar even de vrijheid om zeep helpen. Hoezo ik vertrek stilletjes via de achterdeur...

mantora | 28-07-10 | 21:59

'k snap de ophef niet... Als iemand iets op GS achterlaat dat niet OK is, wordt 'ie toch ook zonder enige vorm van proces verwijdort? Nou dan??
</sarcasm>

Fappo de clown | 28-07-10 | 21:54

@kleingrutter | 28-07-10 | 21:39: Uiteindelijk bepaalt de strafrechter wat mag en niet mag. Nergens staat dat EHB de vrijheid van meningsuiting wil inperken. Waar lees jij dat EHB publicaties als die van Gregorius Nekschot wil verbieden?

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 21:52

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 21:24
We waren het eens over Gregorius Neqschot maar dát is wat EHB dus wil verbieden. Dat was weliswaar beledigen én haatzaaien maar door een aangifte van één iemand werd hij wel bijna twee dagen opgesloten.
Het internet moet gewoon vrij zijn.
Als het aan EHB ligt, wil hij dat niet alles toegankelijk meer moet kunnen zijn en dát is wat mij tegen de borst stuit.
Het kan toch niet zo zijn dat hij wel bepaald wat goed voor een mens is en wat niet.
Kinderporno is per definitie verwerpelijk en moet dus vervolgd worden maar als er een onderwerp is waar hij vindt dat het niet gewenst is dan wil hij dat verbieden.

kleingrutter | 28-07-10 | 21:39

@ro8in | 28-07-10 | 21:14
Pssst Weet je wat ook een feit is, dat links georiënteerde media, politici en types zoals jij, iedereen die kritiek heeft op de Islam of op het gedrag van overlast gevende
kwajongens *kuch* van Marokkaanse afkomst direct in de racistische hoek plaatst of als PVVer weg zet.
Ennuh, nog een feitje voor je: rammstein stemt niet op de PVV en roept hier regelmatig mensen tot de orde die te ver gaan.

La Vie En Rose | 28-07-10 | 21:28

Geen idee wat Freenet is , maar voor het omleiden van internetverkeer bestaan een hoop progjes. Freegate is de meest bekende om de zelfcensuur van China te omzeilen. Probleem voor de Balrog is dat het internet geen grenzen kent. Kill je de website in Nederland, staat ie in de rest van de wereld nog gewoon online. Snap dus niet wat EHB hier mee wil bereiken? Meer CDA of CU stemmers misschien?
Trouwens echt een vreselijk conservatieve gristelijke hond, die EHB.

Moeder Gans | 28-07-10 | 21:27

@kleingrutter | 28-07-10 | 19:49: Belediging wordt nu al nauwelijks vervolgd, laat staan gestraft. Er is geen reden om te veronderstellen dat het OM dat dan wel ineens online gaat doen, tenzij ze zin hebben om lekker vaak door de rechter op de vingers getikt te worden.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 21:24

Ik schrik me wild zeg!

Ik dacht even dat je freenet schreef.. dat is toch het domein van de sicco's ofzo?

Even linkje checken gaat.. hier had ik nog niet eerder van gehoord!

Sidderpaal | 28-07-10 | 21:15

@Rammstein | 28-07-10 | 20:33
Ik roep alleen de feiten. En feit is dat als er iets negatiefs over buitenlanders of links te melden is bepaalde media er wel erg snel bij zijn, terwijl deze zelfde media vaak bij negatieve berichten over Nederlanders of rechts heel ver te zoeken zijn.

ro8in | 28-07-10 | 21:14

Helegaar geen probleem dit, gebruik wat de chinezen ook gebruiken: Freegate
www.dit-inc.us/freegate

Moeder Gans | 28-07-10 | 21:12

LOL @ die picca... hij is een Warlock!

Corruption, curse of Agony, Haunt, Unstable affliction, Immolate..:-)

Sidderpaal | 28-07-10 | 21:11


Die man is echt compleet geflipt! Kan iemand die kill switch voor Hitler Ballin even een zetje geven?!

Kelele Nyingi | 28-07-10 | 21:07

De voormalige Iraakse minister van Informatie, Mohammed al-Sahaf, maakt vrijdag zijn comeback op nederlandse televisie. Hij gaat de wekelijks de Minister President Balkenende gaat interviewen over de door hem gerealiseerde vooruitgang op economisch gebied. 'Al die pers is maar niets' zei de MP. We hebben dit innovatief opgelost in de vorm van de heer al-Sahaf. Betere media is een beter land.

"Het wordt altijd een prettige gesprek' zei de Minister President zojuist. Geen brutale vragen over wat dan ook. Gewoon een netjes normaal gesprek. In fijne verstandhouding. In respect voor elkaar zoals u van ons gewend bent. Vol met veel woorden normen en waarden.

Meneer al-Sahaf snapt gelukkig heel goed dat eerst het zuur komt en dan het zoet. Natuurlijk niet voor iedereen, maar das niet erg. Mensen kunnen ook gewoon meegenieten van ons succes. Dat heet tevredenheid. Een grote en helaas vergeten waarde.

Een mens moet zijn/haar positie kennen. Er zijn nu eenmaal mensen boven ons gesteld. Das belangrijk. Anders zouden we foute dingen gaan doen. Je moet niet te veel denken. Echt dat doen wij de hele dag al voor u. Gaat u snel weer werken, meneer Bos is wat te los met de portemonnee geweest en nu moeten we allemaal even hard werken. Samen. O wat wordt ik blij van dat woord. Samen!

Nou ik moet er weer vandoor. Ik heb het zo druk. Maar ben blij jullie te kunnen dienen. Echt, boosheid heb ik niet verdiend, ik word daar zo verdrietig van. Neem Afghanistan. We doen er zo goed werk. We hebben Uruzgan naar goed nederlands overzees beleid tot de corruptste provincie gemaakt! ik ben er elke avond dankbaar voor.

Vrijheid? Wat is vrijheid? Vrijheid is toch iets voor de regering? Dat de regering mag doen wat ze wil? Vrijheid is goed. Die vrijheid ten minste. Dat is goddelijke vrijheid. Nou ik moet gaan. welterusten beste kijkers. Volgende week ga ik met meneer al-Ashaf praten over onze toekomstplannen: Nederland moet namelijk een innovatie land worden. Ja ja innovatie. Daar houden wij van het CDA van. Terug naar vroeger. De beste innovatie heeft dat als centraal thema.

Denkt Na | 28-07-10 | 21:04


EHB heeft wel andere zorgen.
Hij moet woningen gaan vorderen.
En dat niet alleen voor deze 3 illegale asiel-kinderen maar voor alle illegale asiel-kinderen die hier rondzwerven.
.
www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen...
''Het gerechtshof in Den Haag heeft vandaag uitspraak gedaan in het hoger beroep van een uitgeprocedeerde asielzoekster en haar drie kinderen tegen de Staat.
Het hof oordeelt dat de Staat de kinderen niet op straat mag zetten zolang niet adequaat in de dagelijkse verzorging, opvoeding, huisvesting, medische zorg en scholing van de kinderen is voorzien.''

Ella | 28-07-10 | 21:03

@Gripzz | 28-07-10 | 20:24
De denkbeelden van Ernst zijn ook nog uit de tijd van Montesquieu.
L'état, c'est moi.

Nestorix | 28-07-10 | 20:58

lilluke halve hoan | 28-07-10 | 20:19
Daarom zijn die christenen ook zo ontzettend dol op de islam, de islam brengt alle goeds terug uit die goede oude tijd, dat christenmening nog wet was. Moslims en dan vooral de wat meer overtuigde exemplaren doen eigenlijk waar Ernst te laf voor is. Vandaar ook de opmerking van de opiniegestapo ten tijde van het Nekschot debacle: "Nu weten ook radicale moslims waar je huis woont", die laffe honden van politie en justitie hebben zelf het lef niet meer, de christenen ook niet meer, maar moslims... de laatste strohalm voor achterlijk Nederland zeg maar.
Enne, internet is een doorn in het oog van gelovend Nederland, want daar kan iedereen zomaar van alles neerzetten zonder dat het ook op papier en in de Bijbel / Koran staat. Buitenbijbelse vrijheid, hoogst irritant natuurlijk, zoveel is inmiddels duidelijk.

ZSU-23-4 | 28-07-10 | 20:48

Ik vraag me toch af hoe het zou lopen als mensen als hij vrij schot krijgen.
De grondwet mag dan niks voor ze betekenen, maar ik vrees dat het resultaat stukken minder spectaculair is dan je zou hopen.

Pax | 28-07-10 | 20:44

Gezocht: Hulp Jorissen.
Vereist: CDA lidmaatschap.

Denkt Na | 28-07-10 | 20:41

ZSU-23-4 | 28-07-10 | 20:35
Dat vat de boel wel een beetje samen ja. Kudo's voor Teun, EHB, lees je mee? Moeten we al op zwart?

Achterdocht | 28-07-10 | 20:37

@Canis Spurcus | 28-07-10 | 19:09
Reken er niet op, het is zo'n beetje hetzelfde verhaal als met de EU Grondwet die door zowat iedere politicus fan-tas-tisch werd gevonden.

De overheid is gebaat bij eenrichtings-transparantie en niet bij totale transparantie. Dat laatste kan namelijk schadelijk zijn, denk aan Wikileaks. Vervelend en lastig. Daarentegen wil men wèl graag weten wie Anonymous is en wat ie doet, als Anonymous om een of andere reden belangstelling opwekt. In de VS was een rel rondom een school die stiekum webcams aanzette bij leerlingen thuis om hen te controleren. Die Big Brother TV's in het echt, zeg maar. Een leerling werd geschorst omdat ie zich in zijn eigen slaapkamer niet netjes gedroeg. Het geeft aan dat dit soort praktijken door sommige mensen als doodnormaal worden gezien.

Tja, die EHB en zijn voorganger Donner met hun wilde plannen, en nou die ACTA die eraankomt, het lijkt een beetje het failliet van de politiek. Wat je ziet is dat allerlei zaken gecriminaliseerd worden. Kennelijk denkt men dat dat gedachten verandert.

Stir Glenfarclas II | 28-07-10 | 20:37

Ernst moet zich wat meer met zijn vrouw bezig houden.
Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:28
Hierbij sluit ik me aan.
Ernst neukt veel en veel te weinig, want als hij wel regelmatig zijn vrouw zou beklimmen zou hij anderen ook gewoon hun ding gunnen.

ZSU-23-4 | 28-07-10 | 20:35

ro8in | 28-07-10 | 20:30
Jij roept ook dat ik een PVV stemmer ben, dus wie is er precies aan het stoken ?

Rammstein | 28-07-10 | 20:33

Dus bijvoorbeeld zeggen dat dit bepaalde partijen wel erg goed uitkomt wordt verboden?

www.nrc.nl/buitenland/article2590073.e...
Explosie_op_olietanker_in_Straat_van_Hormuz

De beste verzekering die een goedwillende regering kan nemen op beleid is een vrije pers.

Prutsers en kwaadwillende daarentegen nemen als verzekering een inknotting van media/communicatie vrijheden.

Denkt Na | 28-07-10 | 20:31

Wanneer komt er weer een ultra rechts topic om iedereen op te stoken zoals we gewend zijn?

ro8in | 28-07-10 | 20:30

@G-unite
".... Oppermod over de Interwebs....." zou een verkiesbare functie moeten worden . . .
(zodat de mods hun reaguurders gaan behagen in plaats van ze te kwartaalbannen)
-edit Begin augustus geloof ik -

drs. G. Flater | 28-07-10 | 20:29

"Een ander voorbeeld is de minister van justitie, die moet zorgen dat misdaad wordt opgespoord. Hij heeft hiervoor ook ambtenaren, die wij kennen als politieagenten."
Gripzz | 28-07-10 | 20:24

Dat klopt niet. Politie valt onder Binnenlandse Zaken.

koerbagh ® | 28-07-10 | 20:29

Ongezien de tiefus voor EHB. Zo en nu is het tijd voor voetbal. *out

Parsons | 28-07-10 | 20:28

EHB mijn vrije meningsuiting is ; Val dood en laat de persvrijheid met rust !
Je bent demissionair en je opvolger zal de persvrijheid aan ons teruggeven !
Nogmaals ,de Euromast is hoog genoeg !

Pluto644 | 28-07-10 | 20:26

Joris, mijn excuses voor deze lap tekst.
Maar iedere reaguurder moet wel weten hoe de Trias Politica werkt.

Trias Politica - De scheiding der machten

De Franse ideeën van de verlichting die zij bij ons hebben achtergelaten, hielden ook in dat er drie taken waren in een land, die strikt gescheiden van elkaar moesten zijn.

* Er moeten wetten gemaakt worden.
* Die wetten moeten uitgevoerd worden.
* Er moet opgetreden worden tegen de mensen die zich niet aan de wet houden.

Deze drie taken worden toebedeeld aan de drie 'machten' zoals dat heet.

De wetgevende macht
Er is een wetgevende macht, die de wetten maakt en goedkeurt. Omdat alle wetten voor het volk gelden, moet het ook het volk zijn dat deze wetten maakt en goedkeurt. Omdat het niet te doen is om met iedereen te overleggen, wordt er een afvaardiging van het volk gekozen, een parlement dat deze taak op zich neemt. In Nederland zijn dit de Eerste Kamer en Tweede kamer.

Als een land een democratie is, dan wordt de wetgevende macht door het volk gekozen in verkiezingen, waarbij het grootste gedeelte van het volk vrij mag kiezen wie er in het parlement komt. Er zijn ook landen waar er wel een parlement is, maar de regering bepaalt wie er in dat parlement komen. Zo kent China wel een parlement, maar komen in de praktijk alleen mensen die het eens zijn met de regering, in het parlement.

Vaak zijn parlementen onderverdeeld in twee vergaderingen: een senaat en een lagerhuis. In een senaat zitten vaak 'wijze mannen', die niet direct door het volk gekozen zijn, zij vormen het 'geweten van de staat'. In Nederland wordt de Eerste Kamer ook wel de Senaat genoemd, in Engeland is dit het House of Lords (met alleen mensen van adel) en in de VS is de Senate een plek waar alle staten één vertegenwoordiger hebben.

Het andere gedeelte van het parlement wordt vaak het lagerhuis genoemd, omdat hier vroeger de lagere klasse van de bevolking mocht spreken. In Nederland is dit de Tweede Kamer, in Engeland de The House of Commons en in de VS het Congres.

De uitvoerende macht
De wetgevende macht 'geeft' wetten aan de uitvoerende macht met de opdracht deze uit te voeren. Hoe de uitvoerende macht dit moet gaan doen, staat vaak ook in de wet. De wetgevende macht controleert of de uitvoerende macht dit wel goed doet.

In Nederland zijn de ministers en staatssecretarissen (onderministers) de uitvoerende macht. Met de ambtenaren op hun ministeries moeten zij de wetten uitvoeren en zorgen dat de opdracht van de wetgevende macht ook uitgevoerd wordt. Zo staat er in de belastingwetten dat er belasting geheven moet worden. Dit moet dor de minister van financiën gedaan worden. De ambtenaren die hem hierbij helpen, werken voor hem bij de Belastingdienst. Een ander voorbeeld is de minister van justitie, die moet zorgen dat misdaad wordt opgespoord. Hij heeft hiervoor ook ambtenaren, die wij kennen als politieagenten.

Als de uitvoerende macht zijn werk niet doet, kan de wetgevende macht de uitvoerende macht naar huis sturen.

De rechterlijke macht
De uitvoerende macht moet de wetten handhaven, maar of dat eerlijk gebeurt, moet je natuurlijk aan een onafhankelijk iemand overlaten. Daarvoor is er de rechter, die niet tot de uitvoerende macht behoort, maar ook niet tot de wetgevende macht. Een rechter kijkt naar wat er is gebeurt, kijkt naar wat de wet zegt en zegt dan wie er gelijk heeft. Ook de overheid moet zich altijd aan een uitspraak van een rechter houden.

Er zijn in Nederland veel soorten rechters en voor elk verschil van mening tussen jou en de overheid, of tussen jou en een ander, kan je naar de rechter om een uitspraak te vragen. De overheid kan ook naar de rechter stappen, als zij vindt dat iemand de wet heeft overtreden en een straf verdient. De overheid stuurt dan een aanklager (Officier van Justitie) die eist dat de rechter een straf oplegt aan die persoon. Officieren van Justitie en advocaten behoren niet tot de rechterlijke macht.

Bij de rechterlijke macht is verder sprake van een scheiding tussen de staande rechterlijke macht (het Openbaar Ministerie) en de zittende rechterlijke macht (de rechter). Hoewel het Openbaar Ministerie in beginsel een onafhankelijk onderdeel van de rechterlijke macht is, heeft de minister van Justitie wel enkele beïnvloedingsmogelijkheden. Hij is dan ook politiek verantwoordelijk voor het handelen van het Openbaar Ministerie tegenover de Eerste en Tweede Kamer.

De minister houdt zich echter in de regel vooral bezig met het algemene opsporings- en vervolgingsbeleid. Slechts bij uitzondering bemoeit hij zich met op zichzelf staande strafzaken. De minister kan leden van het Openbaar Ministerie echter wel een aanwijzing geven over hoe ze moeten handelen. In dat geval vraagt de minister eerst het college van procureurs-generaal om advies en hij geeft de rechter daarover alle informatie.

Scheiding
De scheiding der machten wil zeggen dat niemand tegelijkertijd onderdeel mag zijn van meer dan één macht. Zo mag iemand die rechter is, niet in de regering zitten of kamerlid zijn. Als een rechter of ambtenaar kamerlid wil worden, zal hij eerst zijn functie moeten neerleggen en een kamerlid moet zijn plek opgeven, als hij burgemeester wordt.

Dit noemt men incompatibiliteiten (denk aan compatible onderdelen van een computer) en deze staan duidelijk in de wet beschreven.

Gripzz | 28-07-10 | 20:24

EHB moet snel weg. Die man is gevaarlijk. Van mensen die de familie Hirsch-Ballin goed kennen, hoor ik vaak dat ze onderling over Nederland spreken alsof het hun persoonlijke eigendom is.

Heden Stamppot | 28-07-10 | 20:23

Zucht... Wat ik wil zeggen is al verboden.

BravoBAT | 28-07-10 | 20:23

Snel, nu het nog kan...: Ernst, je bent een EIKEL, ROT OP!

hotmint | 28-07-10 | 20:23

Kan deze krrristelijk fascist niet een sslaapwandelen op tien hoog uit het raam? Please?

Hanxie | 28-07-10 | 20:22

lauwebal | 28-07-10 | 20:18
Precies! Alsof er zonder internet geen kinderporno zou bestaan.

kleingrutter | 28-07-10 | 20:20

En dan krijgen we de boekverbrandingen,heksenwaag,inquisitie......
Back to the dark ages
EHB>>>> doe eens vlug deaud gaan!

lilluke halve hoan | 28-07-10 | 20:19

Ook voor kinderporno is het niet ok. Dit omdat kinderporno enkel als excuus wordt gebruikt. Bovendien is het helemaal geen oplossing maar symptoombestrijding. Het misbruik heeft al plaatsgevonden. Het moet bij de bron aangepakt worden.

lauwebal | 28-07-10 | 20:18

Weet je waarom ik al een half uur loop te glimlachen?

We zijn naar Afghanistan gegaan om de Taliban te straffen.
We zijn namelijk tegen denk-polities en geloven in vrijheid.

BONK (val ik weer van mijn stoel van het lachen).

Denkt Na | 28-07-10 | 20:18

EHB ga terug naar waar je vandaan komt en laat de Nederlanders met rust !
Dat OM van jou is ook een stelletje KLOJO'S ,ze leren de corruptie van jou en je Oost-Blok-vriendjes en krijgen gratis wollensokken vanuit de Poesta's !Zorg nou
eens dat die Schöne Blaue Donau echt schoon is en bemoei je dan pas met onze RIJN !

Pluto644 | 28-07-10 | 20:17

2emeREP | 28-07-10 | 20:01
Niet zeiken ? Waarom niet ?

Rammstein | 28-07-10 | 20:15

2emeREP | 28-07-10 | 20:02
Ik vergat nog toe te voegen dat het internet geen kindje is van de regering.

kleingrutter | 28-07-10 | 20:13

Nou nou Brusselmans, EHB en G-unite op een lijn zetten
Waar heeft GU dat aan verdiend, fittie over het GS corveerooster?

Tobi | 28-07-10 | 20:12

Hierbij pleit ik erg voor het afschaffen van de Publieke Omroep.
Niemand is zo dom de hand te bijten die hem/haar voedt.
PO is schoothondje van de regering.
Een soort Telegraaf-Light. Of mag ik dat niet zeggen hier?

Denkt Na | 28-07-10 | 20:11

@paridae | 28-07-10 | 18:36
Zoiets is heel goed werkbaar, niemand hoeft zich namelijk aan regels te houden. Het is een beetje als de flitser die na z'n dienst keihard naar huis rijdt met de wetenschap dat ie niet gecontroleerd wordt. Kent u de 'bewaarplicht'? Kijk hier wat de overheid eigenlijk vindt van privacy:
www.bof.nl/2010/07/26/onacceptabele-v...

Stir Glenfarclas II | 28-07-10 | 20:09

Zit er geen kill switch op die verschrikkelijke christenhond Hirssssccch Balin? Of kan iemand die er opzetten? Wat een verschrikkelijke figuren. Balkenende, Ballin, Klink... welke idioten stemmen op zo'n klote partij? :-(

343 | 28-07-10 | 20:08

State Controlled DNS.
Een ; teken voor je domein en je domein is dood.
Google er maar op. Zo werkt Bind (de meest gebruikte DNS server).

En maar zeiken over China en hun state controlled DNS.

By the way: Wanneer gaat Google EHB google.nl leveren?
(met gefilterde zoekresultaten)
Goede business. Met alleen Adwords van CDA bedrijven.

Denkt Na | 28-07-10 | 20:07

2emeREP | 28-07-10 | 20:02
Geenstijl is iets waar je vrijwillig aan kan meedoen. Ze hebben wel een aantal huisregels en daaraan dien je je te conformeren. Doe je dat niet dan krijg je een (perma)ban. Zij hebeen het recht om eigen regels te maken want het is hun kindje.
Dat ze dat voorheen strak hebben gedaan is waarschijnlijk om een voorbeeld te stellen.

kleingrutter | 28-07-10 | 20:07

Dhr. Priet Praat | 28-07-10 | 19:50
Von Loghausen verbiedt geen van ons om op internet te zeggen wat we te zeggen hebben. Dat zou hij ook niet kunnen. Von Loghausen kan wél bepalen wat er op de GS web site wordt gepubliceerd en wat niet. Dat is heel wat anders.
Krijg je een ban van Joris, dan publiceer je toch gewoon elders, bijvoorbeeld op je eigen blog?
EHB wil het recht om jou mét je blog weg te saneren.

Schoorsteenveger | 28-07-10 | 20:06

meeloper

cyborg00101 | 28-07-10 | 20:06

Niets nieuws, Donner wilde al een notice-and-take-down systeem. Gelukkig voor EHB komt ACTA eraan.

Stir Glenfarclas II | 28-07-10 | 20:04

-edit jij kan binnenkort bezoek verwachten. De Chef -

miamitwice | 28-07-10 | 20:04

@ Frederik Vijf | 28-07-10 | 19:56
Hoe = Hou
Typte ff te snel.
Sorry. Was boos op Honecker Ballin.

Nog even een Donner joke in dit kader:
Er is geen rook en zeker geen vuur.

Orwell: Animal Farm: Sommige beesten zijn meer gelijk dan anderen.
Voor de liefhebbers van vrijheid en economie: lezen dat boek: erg erg actueel.

Denkt Na | 28-07-10 | 20:02

@kleingrutter | 28-07-10 | 20:00
jij weet duidelijk niet waar t over gaat....
de tijd datGS lustig als een hitsige weduwe met het perma-banknopje speelde ligt niet ver achter ons.

2emeREP | 28-07-10 | 20:02

niet zeiken,
wilders wil deze man in t zadel houden.

2emeREP | 28-07-10 | 20:01

Trouwens, blijft het beperkt tot internet? Of gaat een speciaal team met kill switch van het OM straks ook 24/7 alle TV- en Radio-zenders monitoren op mogelijk beledigende items?

SODEP | 28-07-10 | 20:00

Dhr. Priet Praat | 28-07-10 | 19:50
Praat geen peop! Als je bij Geenstijl een permaban krijgt, heb je hem ook echt verdient.

kleingrutter | 28-07-10 | 20:00

Als oefening en voorbereiding voor wat nog komen gaat aan censuur en kalifaatgebeuren: Lees het verzameld werk van Franz Kafka.

Hanxie | 28-07-10 | 19:57

Zat ome Ronald nu nog maar in het kabinet...

SODEP | 28-07-10 | 19:57

@Denkt Na | 28-07-10 | 19:53 : Bedoelde dat ik het met je eensch was vrind, maar ik hoe niet van regeltjes. Wat bedoel je daarmee?

Frederik Vijf | 28-07-10 | 19:56

Als ze nu gewoon even opschieten met dat nieuwe kabinet, dan gaat dit ook niet door.

d_2k | 28-07-10 | 19:53

@ Frederik Vijf | 28-07-10 | 19:50
Ik kan er niet van wakker liggen. Jij wel?
Hoe je van regeltjes? O. Ik niet. Vindt je erg?

Denkt Na | 28-07-10 | 19:53

www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010/07/28...
heling-van-computergegevens-wordt-strafbaar

Ja, want leakers horen in de bak, das beter voor een stabiele overheid. 't Is maar dat u het snapt.

Denkt Na | 28-07-10 | 19:51

@Denkt Na | 28-07-10 | 19:46 : Word, niggah!

Frederik Vijf | 28-07-10 | 19:50

Henk Houthakker | 28-07-10 | 19:44
je weet het verschil blijkbaar niet tussen de kamer en het kabinet.
Erger is nog dat je waarschijnlijk stemrecht hebt :/

flunkerT | 28-07-10 | 19:50

Ik wil niet heel moeilijk doen, maar dit soort machtswellustige meuk wordt ook geprakkiseerd door meneertje Von Loghausen. Als het meneertje niet aanstaat, is het over en exit. Nu is het verschil tussen GS en regering tamelijk groot, maar dit topic is wel een typisch gevalletje pot, ketel, zwart.

En nu maar wachten op een ban, want dat zal wel weer.
-edit Weer? Dus je had er al 1... dank voor de tip! En doei he.-

Dhr. Priet Praat | 28-07-10 | 19:50

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:43
Andere discussie? Het gaat erom of het internet gesencureerd moet worden door het OM. Die gaan dan zelf bepalen wat ze wel of niet geschikt achten. Later kan er eventueel getoetst worden. Dat heeft niets met criminaliteit te maken volgens mij tenzij je gaat "zoeken" op wellicht belediging en al dat soort futiliteiten.

kleingrutter | 28-07-10 | 19:49

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Denkt Na | 28-07-10 | 19:49

Lees Etzoni. Dan snap je het twisted karakter van het CDA.

En het is godgeklaagd (om maar eens in stijl te blijven) dat deze mensen vrijheid als iets gevaarlijks zien.

Privacy als stand-alone product is waardeloos voor ze. Maar waarom is het briefgeheim in de wet vastgelegd? Om privacy redenen? Nee. Om dat er teveel bijklussende postbodes waren. Het ontbreken van het briefgeheim verpeste de markt.

CDA is van Eurlings. Eurlings heeft de deal over de bankdata met de US gepushed. Reden: als return het schrappen van een overnames in de luchtvaart wetje tussen EU en US. Gaat die binnenkort verzilveren bij Air France / KLM. Gevolg: Elk bedrijf in de VS kan de leveranciers en de klanten van elk bedrijf in EU zien. O o o, wat worden we vol in het pak genaaid door deze baantjes in het buitenland jagers. Dag positie van EU bedrijfsleven, groeten van Camil uit Paris.

Waar ligt het breekpunt. Wanneer gaan we het niet meer pikken? Ik zal je vertellen: nergens. Dat was het beleid achter iedereen een eigen huis: niemand doet daarna niets meer aan publieke belangen, uit angst om huis te verliezen door tegengas te geven. Wil je geen oppositie hebben: geef ze een hypotheek. Bewezen concept. Uitgetest op journalisten.

Nou lang leve Verhagen, Klink, Eurlings, Balkenende en EHB en hun buitenlandse baantjes. De publieke zaak is er om genaaid te worden. Toch? Ieder voor zich en god voor ons allen. Das de kijk het CDA op christendom en democratie. E T E (egoistische totalitaire echo) ipv C D A (Christen Democratie Appel). CDA? Opheffen! O nee, niet nodig, want is al aan het doodbloeden.

Provinciale krachten in CDA zijn klaar met de globalistische Balk kliek. Compleet. De partij loopt leeg. En niemand in de top ziet het. Dat de basis (de provincialen) aan het weglopen zijn. Zonder basis implodeert het. 21 zetels was nog geen wakeup call voor de partijleiding. 11 zetels wel????

Dag EHB. Prutser. Maak eerst eens schoonschip op Justitie zou ik zeggen.

Denkt Na | 28-07-10 | 19:46

EHB moet met zijn lelijke muil uit de kamer gebonjourd worden.

Henk Houthakker | 28-07-10 | 19:44

@kleingrutter | 28-07-10 | 19:41: Nee, volgens mij niet. Maar dat is een heel andere discussie. Wat mij betreft was hij niet strafbaar, maar om hem aan te pakken heeft het OM deze wet niet nodig.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:43

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:37
Het gaat helemaal niet om criminaliteit maar meer om de betutteling van de rechtsstaat. Natuurlijk moet criminaliteit aangepakt worden maar is Gregorius Neqschot een crimineel volgens u?

kleingrutter | 28-07-10 | 19:41

@kleingrutter | 28-07-10 | 19:38: Dat klopt, net als in dit wetsvoorstel.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:40

Och, dan vindt Al Gore toch gewoon weer een nieuw internet uit?

SODEP | 28-07-10 | 19:39

gatkrabberinleer | 28-07-10 | 19:25
Dat krijg je met gristenen als Hirsch
current.com/1j6ji4c

Detlev Tarnowitz | 28-07-10 | 19:39

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:34
Ook als je het daar niet mee eens bent zal toch de rechter het laatste woord hebben. Correct me if i'm wrong.

kleingrutter | 28-07-10 | 19:38

Die switch is er al lang, maar zullen het totale internet niet doodleggen. Catastrofaal voor bedrijven. We zijn er afhankelijk van.

Kop Koffie | 28-07-10 | 19:38

"De affaire rondom presentatrice Manon Thomas uit 2007, waarbij compromitterende foto's van een pc waren gestolen en via internet werden verspreid, zou de aanleiding voor het aanscherpen van de regels zijn. De buurman die de foto's via een onbeveiligd wifi-netwerk had gestolen, werd bestraft, maar verspreiders van het materiaal konden wettelijk niet worden aangepakt. Hirsch Ballin wil verspreiding voortaan met maximaal een jaar gevangenis bestraffen." (tweakers)

Dit is een rechtstreekse aanval op Geenstijl, neem ik aan?

flunkerT | 28-07-10 | 19:37

Iedereen roept hier altijd om het hardst dat criminaliteit aangepakt moet worden, maar als het online gebeurt mag het ineens weer niet.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:37

Maar het is om ons burgers te beschermen, begrijpt u dat dan niet? Helaas gaat veiligheid waarschijnlijk een speerpunt worden van het komende kabinet.

Detlev Tarnowitz | 28-07-10 | 19:35

kan die lelijke bejaarde niet gewoon eens optiefen!?
Kabinet is demissionair, dus ze hebben niks te willen, en die rare autist is al helemaal niet.

flunkerT | 28-07-10 | 19:34

@kleingrutter | 28-07-10 | 19:33: Dat is een transactie, ik heb het over de bestuurlijke strafbeschikking.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:34

met een rechts kabinet gaat dit gewoon gebeuren
rechts houd niet van vrijheid
er gaan nog veel meer verboden komen
en rechts houd niet van tegenspraak
maarja nederland wil dit!

Redneck | 28-07-10 | 19:33

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:31
Volgens mij kan het OM schikken en als dat niet gaat komt de rechter ertussen.

kleingrutter | 28-07-10 | 19:33

Privacy was ooit een begrip en één der fundamentele rechten , nu aan alle kanten onderuit gehaald door de politiek en het OM met een stel overijverige ongekwalificeerde ambtenaren.
www.bof.nl/2010/07/26/onacceptabele-v...

zebikboss | 28-07-10 | 19:31

gatkrabberinleer | 28-07-10 | 19:22
Rechts is waar je duim links zit....

kleingrutter | 28-07-10 | 19:31

@koerbagh ® | 28-07-10 | 19:13: Ja, ik begrijp het waarschijnlijk beter dan jij. Ook het OM kan straffen opleggen. Welkom in 2010.

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:31

Nou niet dat vragenformulier van de overheid weer volplempen met 2 girls 1 cup hè..
.. daar bezorg je Ernst alleen maar een fijne avond mee.

Watler | 28-07-10 | 19:29

kleingrutter | 28-07-10 | 19:25
Op die fiets.
Graniet zuigt, letterlijk.
Dus wat Ernst betreft, blijf je in stijl.
Da's waar.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 19:26

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 19:21
Ik wil wel in stijl blijven...

kleingrutter | 28-07-10 | 19:25

40 - 45 boek verbranding?

gatkrabberinleer | 28-07-10 | 19:25

heb ook maar ff men beklag gedaan bij het voorstel. Hier wordt gewoon de rechterlijk macht weggehaald. Een van de machten waarop het rechtsysteem is gebaseerd.
Hoezo kan een minister die eigenlijk geen macht meer heeft dit nog door voeren. Daar gaat een nieuw kabinet over.

flipsyde | 28-07-10 | 19:24

sapjes | 28-07-10 | 19:18
Tijd om te verhuizen? Tijd om EHB te elimineren uit de regering en wel zo snel mogelijk.

kleingrutter | 28-07-10 | 19:24

gatkrabberinleer | 28-07-10 | 19:22
Dus ?
Krab nog maar een keer aan je gat en probeer het nog een keer.
Succes.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 19:23

@gatkrabberinleer | 28-07-10 | 19:22
Wat heeft staatscensuur met rechts te maken dan?

Parsons | 28-07-10 | 19:23

Maar julie waren toch allemaal zo rechts?

gatkrabberinleer | 28-07-10 | 19:22

kleingrutter | 28-07-10 | 19:19
Doe Basalt.
Da's harder.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 19:21

Het CDA begint op het NSDAP te lijken - Rejer | 28-07-10 | 19:06

Begint te lijken? De hele politiek met enkele uitzonderingen is al jaren bezig volgens mij om als een soort neo-NSB allerlei verboden door te voeren o.a. op basis van door internet TOTAAL ACHTERHAALDE copy right wetgeving.

En inderdaad, ook volgens mij kun je EHB makkelijk als NSB'er of zelfs nazi bestempelen zonder dat godwin van toepassing is want het gaat hier volgens mij om een relevante historische vergelijking.

NSB-achtige clubjes als BUMA en BREIN (wie daarvoor werkt is volgens mij gewoon een NSB'er, vertel het door!) proberen op basis van de achterhaalde copyright wetgeving een hele generatie te criminaliseren.

anti020front | 28-07-10 | 19:19

Ietwat OT/
Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 19:05
Heb je geen Kashmir White Madurai graniet voor een scherpe prijs? Ik geloof dat als ik ze zou kopen, ik ze één voor één naar EHB zou gooien..
Eén zou genoeg moeten zijn maar deze enge man heeft wel zo'n plaat voor zijn kop.
Die zijn toch wel hard genoeg?

kleingrutter | 28-07-10 | 19:19

We maken gewoon een nieuw internets.

doskabouter | 28-07-10 | 19:18

het gaat de goede kant op... straks worden we weer duitsland a la 1940-45. Of straks toch een Gristenfilter erop?

Tijd om te verhuizen...

sapjes | 28-07-10 | 19:18

Welkom in het Noord-Korea van de Lage Landen.

Gisteren in het NRC "Net gebeld? Daar komen ze wel achter". Elk van de 50.000 opsporingsambtenaren die ons land rijk is kan gewoon uw digitale doopcel lichten zonder enige vorm van overleg of toestemming. Er is geen enkele controle. En nu dit weer. Hirsch Balin, oprotten kleine nasi bal.

GSpot | 28-07-10 | 19:17

Mag dat allemaal zomaar dan ?

Rammstein | 28-07-10 | 19:16

Deze reactie is niet ok knop --------------------------------------------------------->>>>>

Steve1234 | 28-07-10 | 19:13

@Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:11 :
Dat bepaalt hooguit een rechter, niet het OM. Heb je het stuk wel gelezen en dat roze spul aangeklikt? Begrijp je überhaupt wel iets?

koerbagh ® | 28-07-10 | 19:13

Het zoet zal ooit eens komen wordt ons al 8 jaar voorgehouden, maar eerst was er het zuur, toen kwam het bitter, ranzig en nu? De smaak van amandelen, geurend uit het potje Zyklon B?

Ranja Drinker | 28-07-10 | 19:13

Jezus wat is die man toch ver van de maatschappij verwijderd. "Ten slotte wordt het strafbaar om stiekem een met een ander gevoerd gesprek op te nemen." (bron: www.internetconsultatie.nl/wetsvoorst...) Hoe heeft Ballin dat in gedachten dan? MSN neemt standaard ieder gesprek op dat ik voer. Iedereen weet het. Waar bemoeit die man zich mee?!

boonke | 28-07-10 | 19:12

Maar waarom zou op internet ineens wel mogen wat niet in real life mag?

Melchior C Balthasar | 28-07-10 | 19:11

- this is not okay -

Hobbykip | 28-07-10 | 19:10

Yeah, right

Stolichnaya™ | 28-07-10 | 19:10

Godts hulpklaas bij justitie is duidelijk aan het radicaliseren. Met het sprookjesboek onder de arm is hij dit vrijgevochten landje aan het knechten. De zwarte vleugels van een religieuze overheid werpen schaduwen die als maar groter worden. Wie niet buigt verdwijnt in de kerkers van EHB. Tenminste zo ziet EHB dat.

Maar gelukkig is daar de liberaal Mark Rutten. Die zal ons behoeden voor de relioten van het CDA? Toch? Mark?

Canis Spurcus | 28-07-10 | 19:09

ADO-Le-Cent | 28-07-10 | 19:03
Eng Idee.

gozahtje | 28-07-10 | 19:08

Geenstijl gewoon weer stencilen, uiteraard met rubriek ingezonden brieven.

100% Zeepvrij | 28-07-10 | 19:06

Het CDA begint op het NSDAP te lijken. Alleen dan zonder de Socialistische. NCNAP. Altijd maar dat censuur. Ik dacht dat we beter waren dan dit. In China mag je nog meer.

Rejer | 28-07-10 | 19:06

Ik ga vast een tank zoeken waar ik voor kan gaan staan.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 19:05

Die man is ziek in z'n hoofd, enkeltje richting Noord Korea schenken. Komt nog bij dat het niet gaat werken natuurlijk.

Parsons | 28-07-10 | 19:05


Aanvraag website bezoekersvergunning.

Te bezoeken site url;
Datum;

Met welk doel?
U bezoekt de site als privé persoon
O Student
O Belangstellende voor………….
O Pedofiel

U bezoekt de site beroepsmatig
O Beroep..........
O Docent
O Pedofiel
.

ADO-Le-Cent | 28-07-10 | 19:03

En dan Wilders de extremist noemen....

Frederik Vijf | 28-07-10 | 19:02

het communisme komt weer en we moeten leven volgens die cristenen, ik ga emigreren naar cuba dat is nog beter dan dit

jajaj | 28-07-10 | 19:02

Ik vind die gast ook zo een triest figuur... hij is echt blijven hangen in 1980 en kan niet eens normaal praten.

lowbudgetfilm | 28-07-10 | 19:01

Is die Ernst Jan niet lekker Demisionair? Ga effe lekker thuis zitten niets doen. Worden we inmiddels in Nederland helemaal beet genomen en gaan ze nog snel even 'in staatsbelang' beslissingen nemen over internet? CTRL+ALT+EHB.

Geinstijl | 28-07-10 | 19:01

Zowel op SN als hier zie ik veel opmerkingen in de trant van "rot toch op, demissionaire baggerkop". Men lijkt zich nog niet helemaal bewust van het feit dat deze meneer vrolijk slissend top de terugweg is naar het pluche. Bakkie doen met Fred ( www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/... ).

Watler | 28-07-10 | 19:01

Naar de kroeg gaat vóór het verboden wordt. Hasta luego.

DANNY3960 | 28-07-10 | 19:00

Hirsch Ballin heeft samen met Maxime Verhagen de kill switch van het CDA gevonden.
-
CDA mag aan zijn kiezers een wereld zonder internet en met onze geblondeerde gebronsde boy verkopen.

Feynman | 28-07-10 | 18:57

kleingrutter | 28-07-10 | 18:55
Ik kan hier wel veel woorden aan vuil maken maar ik ben het dus met je:
Eens.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:57

G-unite | 28-07-10 | 18:22


Wanneer ik z'n smoelwerk zo bekijk kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij die al eens is tegengekomen. Kan toch niet zijn dat hij zo geboren is.

DANNY3960 | 28-07-10 | 18:57

koerbagh ® | 28-07-10 | 18:52
Inderdaad, gewoon met gelijke munt terug betalen. Trouwens geniaal idee.

kleingrutter | 28-07-10 | 18:56

@mezelf 18:55

wikipedia moet wikileaks zijn.

breiz | 28-07-10 | 18:55

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:47
We moeten nu al uitkijken wat we plempen. Maar stel je nou toch eens voor dat Geenstijl een topic maakt over iets dat EHB tegen de borst stuit. Dan wil hij dus nog voordat er ook maar een rechter getoetst heeft dat Geenstijl op zwart gaat net zolang tot er een topic komt dat hem wel bevalt.
Daar word ik bang van want dat beknot me nog niet eens in mijn vrijheid van meningsuiting maar vooral in mijn vrijheid van vrije nieuwsgaring.
Dat is eng, heel eng.

kleingrutter | 28-07-10 | 18:55

Oh en GS vergeet nog het gedeelte waar het strafbaar wordt om informatie van bijvoorbeeld Wikipedia ("heling" van computergegevens) te bekijken/downloaden.

breiz | 28-07-10 | 18:55

TIp aan de reaguurders: Hou de VVD eens in de gaten wat betreft dit soort zaken. VVD is altijd een groot voorstander van veiligheid geweest, wie niet? VVD, samen met CDA/SGP en soms ook andere partijen, schuwen daarbij anti privacy maatregelen niet (Nationale vingerafdruk bank etc, heb nog steeds niet een nieuwe ID kaart omdat ik dan vinger afdrukken achter moet laten. Onzin.) Overigens ook DE reden om geen VVD te stemmen, liberaal op papier.

dzncknmbsttnt | 28-07-10 | 18:54

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:52
Daar doe ik het voor.
Deal!

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:53

En Ernst gaat dan af en toe op een mooie, rode knop drukken?

gozahtje | 28-07-10 | 18:53

Het plaatsen van naaqtfotos van BN'ers op GeenStijl (zoals die van Manon Thomas) levert een jaartje brommen op als Ernst HB zijn zin krijgt. Net als het publiceren van opgenomen (voicemail) gesprekken op de dumpert.

JoranVanderdood | 28-07-10 | 18:53

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:51
Een zesje, omdat Ajax vandaag speelt. Ik ben in een gulle bui.
;)

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:52

Tja het internet maakt mensen mondig en mensen raken geïnformeerd en dat is gevaarlijk voor het pluche. Langzaam wordt onze vrijheid afgeroomd. We staan er met z'n allen naar te kijken en kunnen bar weinig doen. Ik vraag me af waar het breekpunt ligt in Nederland.

breiz | 28-07-10 | 18:52

Kunnen we EHB niet preventief opsluiten in een gesticht? Kan er later altijd nog een rechter naar kijken of het terecht was.

koerbagh ® | 28-07-10 | 18:52

Eerst het cenzuur, dan het zoet.
*proest*

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:51

Probeert Hirsch Ballin de laatste 20 zetels van het CDA vandaag nog weg te werken?

Feynman | 28-07-10 | 18:49

E.H.B.O.
O voor onbenul.

Koningsluis | 28-07-10 | 18:47

kleingrutter | 28-07-10 | 18:44
Een schijnheilige drol dus.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:47

Vrijheid van denken/communiceren/spreken/emailen/zoeken is geen vage waarde.

Innovatie valt of staat daarbij.
Kijk naar de Brain Drain in Bruin Duitsland in de jaren 30.
Kijk naar het economisch 'succes' van de DDR.

Vrijheid = Innovatie = Welvaart

En nou niet zeggen: China doet het goed. Ja, China doet het goed (NA).

Arm, arm, arm Nederland met CDA aan de knoppen.
Innovatie my ass. Polderen geeft innovatie. Ha ha ha.

Nou ja, daar hebben we AgentschapNL toch voor? (valt van stoel van lachen).

Denkt Na | 28-07-10 | 18:47

Wat is het een nare, nare vent. Juist nu probeert hij demissionair nog van alles erdoor de pompen. En waar Wilders nog opstond als verdediger van het vrij woord in de Nekschot-affaire zal hij die keutel wel weer hard intrekken om te kunnen regeren. De algehele internetfilter staat voor de deur, EHB bepaalt wat je mag zien en stichting Brein bepaalt wat je mag downloaden. Wat wordt het toch een kudtland.

Bill_22 | 28-07-10 | 18:47

één woord: megalomaan en psychopatisch. D*mn, zijn het er toch twee geworden.

Tieneus | 28-07-10 | 18:46

Mogen we trouwens Godwins maken in deze draad? Het leent zich er wel voor.

Weet je wie ook alles censureerde? #godwin

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:45

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:39
Raar, als ik aan EHB denk, denk ik dat ie ipv een bewierookt man meer aan een omhooggevallen stuk stront.

kleingrutter | 28-07-10 | 18:44

Kan je wel zeggen "Hiep hiep hoera als het gaat om kinderporno", maar zelfs daar kan het mis gaan. Wat dacht je van de Brein-achtige organisatie die anderhalf jaar geleden half Wikipedia uitzette vanwege een 30 jaar oude platenhoes, onder het mom van kinderporno. Goed, de hoes smakeloos, maar het is een ietwat overtrokken reactie.
en.wikipedia.org/wiki/Internet_Watch_F...

kaasburger | 28-07-10 | 18:43

Laat die eerst het Ministerie van Justitie eens cleanen.
Zeker de Secretaris Generaal daar.
O o o, wat een omgekeerde wereld.

Denkt Na | 28-07-10 | 18:42

Zo langzamerhand gaan we richting het communisme.
Regering bepaalt wat we wel en niet mogen zien (voor de tv is dat nog steeds zo middels de programmaraden), het salaris wordt dusdanig belast dat je het vrijwel gelijk kan afdragen aan de overheid.
Oftewel, de overheid bepaalt wat je netto salaris is zodat je nog je broodkruimels kan kopen en 1x per week een fricandel speciaal.
En hoe dat geld allemaal besteed wordt mag U niet weten, en u mag er al helemaal niet over discussiëren.
Dus internet op slot dan maar.
Nederland = Kennisland!

Rest In Privacy | 28-07-10 | 18:41

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:39
Ik denk dat Ernst alleen Bami Pangang eet, zondags.
;)

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:41

Deze man in ENG.
Heel eng.

De staat gaat voortaan over de content.
Honecker 2.0

A free press eliminates corruption.

Denkt Na | 28-07-10 | 18:40

Kliksafe 2.0 denk ik.

Schoorsteenveger | 28-07-10 | 18:40

kleingrutter | 28-07-10 | 18:38
Ik vond wierook wat meer in de lijn van Ernst.
That's all.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:39

Ik jat maar 10 GB per week, dus maak me nog niet zo'n zorgen.

Brakke Obama | 28-07-10 | 18:39

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:38
Ik denk gewoon dat Ernst een enkeltje Pyongyang nodig heeft, knapt ie van op.

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:39

De tijd van het vrije internet is voorbij. De controlfreaks komen eraan.

Zeddegeizot | 28-07-10 | 18:38

herr ballin is een hele enge man
ik krijg echt godwin neigingen van hem

vidamax | 28-07-10 | 18:38

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:32
Da's te merken.
Arme Ernst.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:38

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:32
Waarom wierrook? Een emmer stront kan toch ook?

kleingrutter | 28-07-10 | 18:38

Vrijheid van meningsuiting is toch overschat, vooral waar het de mening van een ander betreft. Past prima bij de heersende trend in Nederland zou ik zeggen.

Parel van het Zuiden | 28-07-10 | 18:36

Gatver, Bits of Freedom heeft gelijk. Ook belediging is een strafbaar feit. Ik moest direct denken aan Neqschot. Godsdienstwaanzinnigen voelen zich snel beledigt.
Waar moet dit dan naar toe? Is toch niet werkbaar voor het OM? Zitten ze op werk te wachten of zo?

paridae | 28-07-10 | 18:36

Ach, niet treuren Brusselmans, GeenStijl was toch al op z'n retour

topcat | 28-07-10 | 18:35

Wat ik vooral ongelofelijk vindt is dat hij überhaupt nog met wetsvoorstellen komt. Die gast is toch zo demissionair als het maar kan!?

Dwarsstraat | 28-07-10 | 18:34

Het gaat natuurlijk vooral om sites die onthullingen blootleggen. Gelukkig is IJsland een safe heaven voor sites als wikileaks.

bookie | 28-07-10 | 18:34

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:28
Die wil al lang niet meer..

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:32

Wat nou vrijheid van meningsuiting in Nederland? zelfs een betrapte pedofiel is pas schuldig als hij veroordeeld is door een linkse rechter.
Dit zuigt dus.

gentle giant | 28-07-10 | 18:32

Soms gun je mensen 6 plankjes en wat wierook.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:32

EHB is een behoorlijke nazi aant <del>worden</del>! Naar ventje is het met zn zure verbod kop!

Doc Damage | 28-07-10 | 18:31

Nog 1 verkiezing en we hebben het CDA niet meer nodig.

Brakke Obama | 28-07-10 | 18:31

EHB is een zeer enge man. Wat is eigenlijk de reden van deze controlfreak? Als iets je je beledigt voelt kun je achteraf naar de rechter maar op voorhand verbieden lijkt op Noord-Koreaanse toestanden.
Zelfs in India hebben ze geen censuur en kun je allles op internet krijgen wat je wilt.
Het wordt wel heel erg in Nederland.

kleingrutter | 28-07-10 | 18:30

Waarom kunnen politici niet gewoon bezig zijn met de echt belangrijke zaken zoals misdaad , ipv de universele rechten van de mens telkens te schenden?

Frederik Vijf | 28-07-10 | 18:30

Dankzij politici als EHB gaan we weer beseffen hoe belangrijk het is om de vrijheid van meningsuiting en het recht op privacy te koesteren. Als het aan EHB ligt verandert Nederland in een dictatoriale geregeerde Big Brother-maatschapppij waar het CDA bepaalt wat wel en niet mogen zien en doen.

ymmv | 28-07-10 | 18:29

GAD-VER-DAMME, wat denkt die man wel niet. Idioot.

Maaier | 28-07-10 | 18:29

Ernst moet zich wat meer met zijn vrouw bezig houden.

Teun van het Tuinpad | 28-07-10 | 18:28

Dan = dat

An die ARBEIT | 28-07-10 | 18:27

@Brakke Obama | 28-07-10 | 18:26
Ooit is me verteld dan Joris geen kleren draagt, slecht een permanente bodypainting....

An die ARBEIT | 28-07-10 | 18:27

Joris poetst zijn schoenen,trekt zijn pak aan en gaat solliciteren?

Brakke Obama | 28-07-10 | 18:26

ik wil een koningshuis killswitch

patrick023 | 28-07-10 | 18:25

@Mastermattie | 28-07-10 | 18:24
Haha, MAG dat? :) Wat lievvvv....

An die ARBEIT | 28-07-10 | 18:25

Ik heb het gezegd, en zeg het weer; maak geen wetten zoals je ze nu kunt gebruiken, maar denk aan hoe ze over 30 jaar gebruikt kunnen worden.

Appleflap | 28-07-10 | 18:25

Dan krijgen we behalve de "kabinetsloos teller" ook een "aantal dagen tot GS op zwart teller", trouwens... mag een demissionair minister dit soort onzin eigenlijk nog wel doorvoeren?

Mastermattie | 28-07-10 | 18:24

Jeetje die gekke Hirsch Ballin zeg, die is toch totaal alle grip op de realiteit kwijt of niet?

Denk dat hij toch wel het allerslechtse deel van het voormalig [en wellicht toekomstig?] kabinet is, goeiedag wat kan die man domme dingen zeggen/doen.

De_Sfinx | 28-07-10 | 18:24

Welcome to Iran!

Appleflap | 28-07-10 | 18:23

Als ware het een elektrische stoel.... de soep wordt toch zeker niet zo heet gegeten als zij opgediend wordt?
Mmmmm lekkere tendens weer her... hulde tendentieusiteit.

hfakker | 28-07-10 | 18:23

Cut OUT the middleman, misschien?
Ernst moet gewoon niet zo moeilijk doen. hij kijkt op die foto wel lekker: May there force be with you hey...

An die ARBEIT | 28-07-10 | 18:22

We gaan het Amerikaanse systeem achterna, ThePirateBay en MegaUpload waren ook al bijna de lul. Veel sites zijn echter wel door de Amerikaanse site offline gehaald en ze kunnen niet altijd de dans ontspringen..

torrentfreak.com/pirate-bay-and-megaup...

Voor meer info lees dat artikel, best interessant.

SeriousBusiness | 28-07-10 | 18:22

EHB mag van mij best lijn 5 tegenkomen.

G-unite | 28-07-10 | 18:22

Echt waar, waar heeft die man last van?

Eerst gewelddadige games, en nu weer internet? Kunnen die christenen de techniek niet meer bijbenen en verbieden ze het daarom, of komt het omdat alle servers in de Hel staan en de Duivel zijn blatante leugens verspreidt over het www?

Steilloos ten Onder | 28-07-10 | 18:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl