Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zeilmeisje mag welnietwelniet TOCH op reis!

lauravree.jpg Eindelijk een einde aan de tragikomedie rondom zeilmeisje Laura? Het lijkt er op. Vandaag moest de rechter beslissen of Laura (14) nu wel of niet die coole recordpoging op volle zee mocht gaan ondernemen. Zojuist is vonnis gewezen. De uitkomst is: Laura mag gaan zeilen als het tenminste nog van haar ouders mag. Journalisten in de rechtszaal veroorzaakten verwarring door verkeerde informatie naar buiten te twitteren. Maar feit is dat de toezichtstelling is opgeheven. Hiermee is Laura dan eindelijk ontsnapt uit de klauwen van de Hollandse kinderoppasmaffia. Deze hele strijd was er eentje tussen de Kinderbescherming en Jeugdzorg. Zelfs tijdens deze zitting constateerde een deskundoloog nog 'emotionele scheefgroei' bij Laura, welke versterkt zou worden door de zeilreis. Tuurlijk. De enige psychische schade die Laura heeft opgelopen lijkt ons veroorzaakt door alle zielenknijpers die zich op de kwestie gestort hebben. Rest ons Laura een behouden vaart te wensen. Ahoy en neem een apie mee!

Reaguursels

Inloggen

Toen ik haar zag varen op het NOS journaal met die tweemaster van haar, had ik er geen goed gevoel bij. Klein kind achter te groot stuurwiel. Ik zeg: niet doen.

Cynische Ambtenaar | 29-07-10 | 13:49

dezeookalbezet | 28-07-10 | 15:28
Het is dus onmogelijk om tot je bezette pleehoofd door te dringen dat deze onderneming van totaal ander kaliber is dan een weekje extra, doch illegaal, vakantie pakken. De smoes die je voor je eigen kroost hebt bedacht kennen de leerplichtambtenaren ook niet. Waterpokken is gelukkig onzichtbaar en welnee, na de vakantie wacht jou geen boete. *proest*

Ergens bijna hilarisch om te menen dat Laura's ouders en de rechter geen goede beslissing voor haar genomen hebben, de wereldschool afdoen als grapje, en zelf een brevet van ongekende domheid afgeven.
Duidelijk geen enkel benul van de voorwaarden, het reis- en leerplan, en af te leggen verantwoordingen.
Nee, in alle armoede van geest vinden dat zij gewóón naar school moet, maar als het even kan je eigen kinderen daaraan onttrekken.

Sja. En zo kweek je dus kortzichtigheid, gebrek aan ambitie en niet in de laatste plaats afgunst jegens hen die wel het talent en karakter hebben om te excelleren in hun levensloop.

Kudtkip | 29-07-10 | 12:48

Ze heeft al tonnen en tonnen gekost aan procedures enz. Ik hoop dat ze echt voor goed weg blijft. Scheelt weer geld.

snap_shootert | 29-07-10 | 12:33

Dit zijn van die gebeurtenissen waarvan je simpelweg gewoon hoopt dat het mis gaat... Het zal wel aan mij liggen.

stijlloos reaguren | 29-07-10 | 11:38

Goede reis zeikmeisje. Alle reddingsmaatschappijen zijn gewaarschouwd.

echt niemand | 28-07-10 | 20:57

En nu maar hopen dat het waait,kan die achterlijke piet paulesma even een watersport cijfer geven?
Barbeknoei vanavond een 4

kees2790 | 28-07-10 | 16:21

mark twain | 27-07-10 | 19:35
Dat mag je helemaal zelf invullen. Zoals de Raad voor de Kinderbescherming nu ook vindt dat de ouders dat geheel vanuit hun eigen achjtergrond, hun eigen normen en waarden, hun eigen wensen en verlangens en hun eigen aspiraties van voor tot achter en van links tot rechts mogen invullen. De boot zal ongetwijfeld optimaal zijn geprepareerd, al het chroom zal glimmend zijn gepoetst, het dek zal tot in de kleinste hoekjes zijn geschobt en spiegelen in de zon. De witte broek van Laura zal nóg witter zijn dan hij al was als ze onder de trotse blikken van haar ouders het vaartuig betreedt om datgene uit te voeren waarvoor ze, zo weet ze ook zelf, in de wieg is gelegd. Dat komt dus allemaal wel goed. Ze krijgt wat ze verdient.

Schoorsteenveger | 28-07-10 | 15:47

@Kudtkip | 27-07-10 | 19:24 Mijn kinderen zitten in groep 3. daar valt dus nog weinig achterstand te behalen. en die Laura gaat helemaal geen school volgen bij een wereld school. daar is namelijk geen tijd voor als je de hele dag op zee zit. Domme soepkip.

En ja ik gun het dit kind en haar ouders dat ze verzuipt. De ouders kunnen schijnbaar geen goede beslissingen nemen voor haar. De rechter trouwens ook niet.

Oh en btw: kregen mijn kids toch ineens de waterpokken zeg de laatste week voor school. Heel vervelend allemaal maar gelukkig was het zomaar ineens over toen we op vakantie waren.

dezeookalbezet | 28-07-10 | 15:28

-weggejorist-

JohandeWitt | 28-07-10 | 14:06

De La Puerco | 28-07-10 | 03:48
Het gaat er niet om of ik en vele andere reaguurders hier iets mee te maken hebben, maar om de maatschappelijke normen en waarden en regels die overschreden worden. Dus de leerplichtwet die ze "omzeilen" en dat je een kind van 14 zo laat doordrammen door het gelijk te geven "even" een bootreisje te laten maken. En wat is de volgende stap? Uw kind van 14 die met uw buurman wilt gaan samenwonen? Omdat ze zo gek van elkaar zijn? En als de rechtert en u dat goed vinden, wat denkt u wat wij zullen zeggen?

Paardenworst | 28-07-10 | 13:02

Ik ben van plan kranten die met exclusieve verhalen komen te boycotten. Gewoon geen aandacht meer aan schenken.

de jong8419 | 28-07-10 | 11:31

Hoorde haar bij Pauw en Witteman zeggen dat ze al veel op het IJsselmeer had gezeild en zelfs op de Noordzee windkracht 7 had meegemaakt. Dan zijn de Oceanen toch kinderspel? Die boot is door haar ouders (vader) beschikbaar gesteld, zij zijn dus verantwoordelijk. Als ik mijn dochter van 15 mijn auto meegeef, ben ik dat.

de jong8419 | 28-07-10 | 11:28

@Derzug | 28-07-10 | 09:30
stap in je Opel, Renaultje of ander pauperding en zoek een boom op.

glaaf | 28-07-10 | 10:51

@joris De doodswensen aan het adres van Laura vliegen hier in het rond en u doet niks. Merkwaardig.

Sanglier | 28-07-10 | 10:32

Zo meneer Q. Kom is met argumentatie waarom ze niet rustig tot 18 zou moeten wachten, waarom zij niet aan de leerplicht hoeft te voldoen, waarom ouderlijke verantwoordelijkheid niet afgestraft zou mogen worden. Zeker een hippie hé? Verantwoordelijkheid, lange termijn bah...

nergensthuis | 28-07-10 | 10:32

Geweldig Laura... ik hoop op je voor een fijne reis. Trek je niks aan van die zeurpieten die niet verder komen dan op de Nederlandse wegen in een file te staan en na het gedane "werk" duf na de televisie lopen te kijken. Ben zelf op werkvacantie naar Australie geweest (jaren zestig) en heb met schepen dezelfde tocht gemaakt als jij die nu gaat maken Panama/Rode zee/Suez.

meneer Q | 28-07-10 | 10:13

Weer zo'n halfwas kind dat de aandacht moet trekken, met ouders die dat ook wel willen. Wanneer gaat de eerste kleuter wereld-solo-zeilen ?????

Iwmac | 28-07-10 | 09:30

@Tobus - helder en kort samengevat. Uitkomst = als de ouders het goedvinden. Dat hadden we 2 jaar geleden ook al wel kunnen concluderen tog? Meid gaat lekker zeilen (richting dood?). Next!

Derzug | 28-07-10 | 09:30

Voor allen die lopen te mauwen over mensen, die geen spannende dingen doen, gefrustreerd zijn of niet door ambities, dromen en andere wanen geteisterd worden. Dit argument is flauwekul. Dit trutje kan ook gewoon wachten tot ze 18 is. Zoals zovele mensen, die tot hun achtiende wachten om een oh zo spannende wereldreis te maken.
Verder is de vergelijking tussen ouders, die een kindje van 14 laten rondzeilen op de Stille Oceaan en dergelijke aan getijden onderhevige plassen, en ouders, die hun kind achter de televee zetten, volkomen onzinnig. Dit is vergelijkbaar met kanker en aids vergelijken ofwel kut of kutter.
Ik vind mensen, die dit soort argumentaties gebruiken, of nog erger dit gewoonweg toejuichen ergens anders blijk van geven dan van een vrije geest. Dat is gewoon pure onverschilligheid. Dat kan en dat mag, maar wees dan een grote jongen en geef het gewoon toe.

nergensthuis | 28-07-10 | 09:23

@Tobus | 28-07-10 | 08:07
Als je dan toch gaat resumeren, graag enige input over:
- Zeilervaring op oceanen (of het ontbreken hiervan)
- Wettelijk kader jeugdzorg/kinderbescherming
- Kostenaspect als iets fout gaat
- Precendentwerking die hiervan uitgaat

En afsluiten met het beantwoorden van de volgende vragen:
Mag iedere 14-jarige, die DENKT dat 'ie bijzonder is, ouders heeft met het nodige geld en een lif-laf plannetje kan laten opstellen, zich onttrekken aan de regeltjes waar iedere burger zich aan zou moeten houden?
Zo ja, gaan wij alle uitwassen als gemeenschap financieel ondersteunen (reddingen/opleiding/etc.)?

Humungousfungus | 28-07-10 | 09:10

Resumerend:

Laura
Laura is een verwend kind, maar heeft wel een droom en wil wat bereiken. Of dit van haar vader ingefluisterd komt of ze zélf wat wil boeit niet echt op het vlak Laura. Bottom line: ga lekker varen.

Ouders
Ma was eerst fel tegen en nu fel voor. Pa lijkt de grote drijfveer achter de wens van Laura. Pa heeft deze reis ook willen doen, maar is er om verschillende redenen niet van gekomen. Pa lijkt ook als zaakbehartiger een financieel slaatje uit deze reis te willen slaan. Dubieus.

Jeugdzorg en kinderbescherming
Zijn veel te ver doorgeschoten in hun "beschermingsdrang". Het zal wel aan de huidige politieke drang liggen om kinderen vooral kind te houden en te beschermen voor alles wat groot, boos en volwassen is. Het feit dat er 2 organisaties, allebei overheidsgefinancieerd, met verschillende deskundologen en psychologen schermen, die allemaal verschillende meningen hebben die alleen schitteren door het in het straatje van de aangehangen organisatie passen, is op zijn zachtst gezegd beschamend.

Rechtbank
Heeft haar oren veel te veel laten hangen naar de bovengenoemde organisaties en de heerstende politieke mores. Zelf nuchter nadenken is er kennelijk niet meer bij. In feite had (is is) het enige beletsel voor de reis de in NL geldende leerplicht. De rest is volledige verantwoordelijkheid van de ouders, waar een rechtbank/jeugdzorg/kinderbescherming geen fuck mee hebben te maken.

Totaal
Broodje peop dit verhaal. Laura moet lekker doen wat zij/haar ouders willen. Mijn enige bezwaar is de NL leerplicht en eventuele kwalificatieplicht (zie www.leerplicht.net). Nu kan men wel roepen dat ze doorleert tijdens haar reis, maar iets zegt mij dat dat gewoon niet zo geweldig gaat: in je eentje rollend door je kajuit en vaak onderbroken vs. hele dag lekker veilig in goede leeromgeving met medescholieren en leraren.

Tot slot
De hele mediahype hieromheen is zeaueaueau overtrokken. Uiteindelijk is pa Dekker de enige die hiervan profiteert. Ik zie binnen korte tijd real-life soaps, sponsoring en dat soort shit de revue passeren.

Tobus | 28-07-10 | 08:07

Dit is eindelijk goed nieuws.
Hopelijk zijn we nu voorgoed van haar af en iedereen kan zijn kind in het vervolg mee op vakantie nemen als hij wil. Aan de leerplicht hoeft niemand zich meer te houden. De rechter heeft het zelf bepaald. Een prachtige win-win situatie.
Of het ook goed is voor de kinderen zelf is dan wel weer de grote vraag.

Therapietje | 28-07-10 | 07:58

@ Somalische piraten: Blank vlees op komst!

@Laura: Veel plezier meid! Denk niet dat je het overleeft, maar heel je leven gefrustreerd thuis zitten is ook niet alles.
En je begint toch zeker aantrekkelijk te worden. Bel maar eens als je 18 bent.

Vogelbeest | 28-07-10 | 07:56

@ paultje pil: piet veerman ook.

dyzc | 28-07-10 | 07:51

Jan Smit heeft speciaal voor haar een liedje gemaakt.

paultje pil | 28-07-10 | 04:46

Paardenworst | 28-07-10 | 03:00
Dat meisje wil het, mag van haar ouder(s) kennelijk, mag nu ook van de rechter, mag het van u niet. Zo blijf je bezig.
-
Beseft u overigens wel, dat het u ook al geen ene reet aangaat. ?
-
Dat kind wil zeilen, mag van haar vader (en moeder ?), wie verder gaat dat dan wat aan ?.
-
Als ze een deathwish heeft/had, was ze allang net als uw kind voor de trein gesprongen. Het gaat u gewoon helemaal niets aan, u heeft daar geen hol over te zeggen of te vinden.

De La Puerco | 28-07-10 | 03:48

Niet zo slim om op mijn uitroeptekentje te drukken.
** zijn iphone tegen de muur wil gooien **

Paardenworst | 28-07-10 | 03:15

Die ouders van Laura sporen niet. Snap zowiezo niet waarom er zoveel media aandacht aan geschonken is. Mensen gaan deaud in gemene oorlogen en armoede landen in deze wereld. En dan gaan we ons druk maken over zo'n verwend kudt kindje dat wil gaan zeilen. Krijg lekker ongezien de tyfus, kudt Laura. En de ouders hoeven niet straks lekker zielig een Nationale herdenkingsdienst te houden of een stille tocht om stil te staan bij die stoute zee die hun kindje wat heeft aangedaan. Hadden jullie maar op tijd bij de psych moeten zitten. Stelletje kudt opvoederts. En zeker wel intussen geld geven aan warchild voor de zielige kindsoldaatjes? Maar je eigen kind aan de haaien geven. Tokkies

Paardenworst | 28-07-10 | 03:00

Hoe lang blijft een veertienjarige veertien tegenwoordig?

ex-prostituee | 28-07-10 | 02:08

Zo, goed nieuws. Eindelijk heeft de betuttelende "mag niet"-maffia eens een zeperd gehaald.

Sterkte en behouden vaart en zo. Ik ben stikjaloers.

vraagstaart | 28-07-10 | 01:44

heerlijk hoe dit topic de jan salie geest van de doorsnee reaguurder aan het licht brengt.. zeg eens, kalende ambtenaar, grijs pak tegen een grijze achtergrond, doet u zelf wel eens iets spannends in uw leven?

Wees eens blij voor iemand die wel wat van de grond krijgt, voordat een hersenscheet van iemand hogerop je enthousiasme om zeep helpt..

Goede vaart Laura! geef ons hoop dat er nog wat te maken valt van deze wereld!

LauweBruis | 28-07-10 | 01:37

Gerechtigheid, met een jaar vertraging en veel onnodig leed..
En de raad vd kinderbescherming / jeugdzorg ? Al lang onderweg naar hun volgende cash cow / victim.

seven | 28-07-10 | 01:35

Dat vervelende wicht moet klappen krijgen en opsluiten in een meisjeskostschool. Gewoon naar school en niet meer zeilen. Ik wordt gek van dat geleuter steeds in de media over die bakvis.

IndoFortuyn | 28-07-10 | 00:48

@ toetanchamon | 28-07-10 | 00:37: Als je die zoek opdracht aanpast naar 21 jarige, dan komt daar ook weinig positiefs uit. Alleen is idioot gedrag op die leeftijd, blijkbaar, geaccepteerd en vind je er minder van terug op youtube.
.
Maar als je op een zaterdag avond op het Leidseplein gaat staan, heb je genoeg bewijs.

Burgerlijke ongehoor | 28-07-10 | 00:48

Wel leuk overigens, al dat gezeik over eventuele reddingsoperaties, maar waarom hoor ik helemaal niets over het, nutteloos, verspillen van jullie belasting-centjes door de Kinderbescherming en Jeugdzorg?
.
Daar heeft Laura dan weer niet om gevraagd!

Burgerlijke ongehoor | 28-07-10 | 00:39

@varkensrollade 00:14
Ik beloof je dat ik mij niet meer tot degenen zal richten, die nergens iets , maar dan ook iets van begrijpen. Erewoord.

mark twain | 28-07-10 | 00:37

Voor iedereen met een 14 jarig ideaalkindsyndroon:
http://www.google.nl/search?q=14%20jarige&hl=nl&biw=1024&bih=410&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=nw
http://www.google.nl/images?q=14%20jarige&hl=nl&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1024&bih=410
Kijk ff rond hoe een 14 jarige er uit kan zien, wat het kan of toe in staat is.
Doe je oogkleppen af, sla je hoofd tegen de muur en zie je eigen bekrompen gedachten onder ogen. wat zegt 14 jaar?
Dit gebeurt ook als iemand van die leeftijd gaat nadenken:
http://www.youtube.com/watch?v=sdoQ3SYCHuE&feature=related
"Ja maar" hoor ik al, nee, een aantal van hen slagen, hebben het geluk, dit hebben ze alleen gekregen door het te doen.

toetanchamon | 28-07-10 | 00:37

Bye bye zeikmeisje! Blijf maar lekker lang weg.

Boyo | 28-07-10 | 00:29

mark twain | 28-07-10 | 00:10
ik heb liever dat jij niks zegt
ipv met niets_zeggende, kant nog wal rakende plemps te komen
maar dat is vermoedelijk wat teveel gevraagd?

varkensrollade | 28-07-10 | 00:14

t mag lijen dat ze thv de Golf van Jemen van de radar verdwijnt, in gijzeling blijkt genomen van Somalische Piraten, die vervolgens 2 miljard van de NL staat eisen, het liefst via de bankekening van Jeugdzorg.

slappe haan | 28-07-10 | 00:13

@varkensrollade 23:48

De vergelijking is ijzersterk. Maar jij bent natuurlijk zo'n lampelul. die niet in staat is om zijn eigen meer dan evidente ongelijk te bekennnen. Ik had ook Richter als voorbeeld kunnen nemen. Maar dat zal je wel niks zeggen.

mark twain | 28-07-10 | 00:10

eea moet gebeuren met een Gin Fizz. Dat is een Franse boot van polyester, die 30 jaar uit productie is met een lengte van 10.80 waar later een zg scoop aan is geplakt. En nog een 2-master ook. Met 2 palen kan er 2x zoveel misgaan.
Wat ga je doen als er boven wat vastloopt Laura? Je mist de kracht om dat te klaren en dat is nog maar een klein onderdeeltje van wat er fout kan gaan.
Met je vorige bootje had ik je een veel grotere kans gegeven. Wat je nu wilt is boven je kunnen. Enfin, mijn oude vader zei het reeds: Iedereen heeft recht op zijn eigen ongeluk.

Ribero | 28-07-10 | 00:09

@ mark twain | 27-07-10 | 23:45:" Mooi voorbeeld!
.
Nee serieus, niet zo zeer de boodschap, maar als Mozzart pas op zijn 18de actief met muziek was begonnen, dan was de wereld, cultureel gezien, een heel stuk armer geweest!

Burgerlijke ongehoor | 28-07-10 | 00:00

@woefdrammer | 27-07-10 | 23:36
'een EHBO-diploma helpt haar ook niet om zichzelf te reanimeren'
J.Koedam, Montfoort | 20:45 | 27.07.10"

Also .. nuff said.
Maar dit is echt een episch dilemma geworden met het zeilmeisje,want in principe moet je jezelf kunnen redden als het erop aankomt.Een ervaren zeeman *burp* die altijd afhankelijk is geweest van anderen,zijn crew.. hmm.

de grote Anti | 27-07-10 | 23:54

mark twain | 27-07-10 | 23:45

dat is zelfs voor jouw doen een te simplistische vergelijking
dus ik skip een inhoudelijk comment maar

varkensrollade | 27-07-10 | 23:48

@varkensrollade 23:32

Het is en blijft een kind
en al is het de beste componist ter wereld
dan nog is het een kind

Was getekend; Leopold Mozart

Jij weet dus echt niks.

mark twain | 27-07-10 | 23:45

@ rollade: Ik ben dapper genoeg om dat toe te geven, dus volmondig JA!

Burgerlijke ongehoor | 27-07-10 | 23:45

Burgerlijke ongehoor | 27-07-10 | 23:28
een typisch geval van projectie wellicht?

varkensrollade | 27-07-10 | 23:37

reaguursel van de telegraff site:

"Een meisje van veertien heeft geen ervaring op de wereldzeeen, een EHBO-diploma helpt haar ook niet om zichzelf te reanimeren. Zeil zelf al 45 jaar, ben machinist op de vaart. Ouders sporen ook niet om dit goed te keuren, maar zullen er zelf wel goed op verdienen anders laat je dit niet toe.
J.Koedam, Montfoort | 20:45 | 27.07.10"


nuff said.

woefdrammer | 27-07-10 | 23:36

de grote Anti | 27-07-10 | 23:20

het is en blijft een kind van 14jr
en al is ze de beste zeilster ter wereld
dan nog is het... een kind

varkensrollade | 27-07-10 | 23:32

@ Anti: Ik ben het met je eens. In Nederland houd je leven juist op als je 18 bent!

Burgerlijke ongehoor | 27-07-10 | 23:32

@ Zeiksnorren: Wat is er dames en heren ziltzure grijze muisen?
.
Zijn jullie soms jaloers omdat een 14 jarig meisje WEL het lef heeft om haar dromen na te jagen, terwijl jullie allemaal op kantoor achter je pc-tje zitten weg te kwijnen, wetende dat nog tot je 67ste door moet werken voor je uberhaupt weer de tijd heb om te kunnen dromen?
.
Wens dat meisje gewoon een behouden vaart en focus je, door je midlife-crises gecreerde, frustratie lekker af op je baas, partner of een ander persoon die verantwoordelijk is geweest voor je fantasieloze bestaan!

Burgerlijke ongehoor | 27-07-10 | 23:28

Kan mijn geen f.u.c.k schelen, succes op de oceaanbodem

Arnoudo | 27-07-10 | 23:24

@Burgerlijke ongehoor | 27-07-10 | 23:10
Heeft u de scooter wel terug gekregen?
Maar nogmaals,zonder dollen,ze is praktisch geboren in een boot/jacht/schip/whatever.. Dat is iets wat meer dan 15 miljoen nederlanders niet kunnen bevatten,dus doen we er lacherig over.'Of nogal pervers met een vleugje jaloezie.
Nee,conformeren aan de massa is wat we willen.Dan kunnen we beter met elkaar overweg.

de grote Anti | 27-07-10 | 23:20

Oprotten naar kind!

Dr. Knochenhausen | 27-07-10 | 23:14

@de grote Anti : Je mag natuurlijk dromen wat je wil, maar ik kan je met absolute zekerheid zeggen dat de marine geen vinger zal uitsteken om Laura te redden. Dat doen ze voor niemand, dus ook niet voor een verwende, eigenwijze, arrogante snotaap. Verder kun je beter even uitzoeken wat een epirb precies is, voordat je weer onzin uitkraamt.

Bella puella | 27-07-10 | 23:13

de grote Anti | 27-07-10 | 23:08

dat hoort u mij niet zeggen
wat ik zeg is dat de grillen van een puber van 14jr moeten worden genegeerd
de opvoedkundige taak eindigt niet bij 18jr
maar op die leeftijd geld je nu eenmaal als 'volwassen'
en mag je ervan uitgaan dat er iets meer verstand+ervaring in zit

mocht dat uw misselijkheid versterken
dan raad ik u aan om zeker de tijm achterwege te laten ;)

varkensrollade | 27-07-10 | 23:13

@ de grote Anti | 27-07-10 | 23:08: Een rechter doet al niet moeilijk meer als ze 17 is hoor!

Burgerlijke ongehoor | 27-07-10 | 23:12

Ach wat, de jeugd zoekt gewoon een uitdaging.
.
Ik heb op mijn 16de ook een gevaarlijke reis gemaakt. Gewoon... om de dood in zijn ogen staren... om het lot in zijn gezicht spugen... om magere hein een pak slaag te geven door op mijn nieuwe scooter door de Bijlmer te rijden.
.
Jeugdzorg wilde wel dat ik voor het donker thuis was.

Burgerlijke ongehoor | 27-07-10 | 23:10

*tijm en honing pakt*

@varkensrollade
En wanneer een dochter 18 is zit de 'taak' erop hmm.. Dan mag ze alles doen wat godt verboten heeft,want ze is niet meer je lieve kleine meid.
Beetje misselijk word ik daarvan.Maarja..'Nee,het leven begint met 18 hoor *kuch*.

de grote Anti | 27-07-10 | 23:08

de grote Anti | 27-07-10 | 22:48

dat kind is gvd 14jr oud
der ouders hadden moeten zeggen
'kind je bent 14jr, je wacht maar tot je 18jr bent'

wilt u radicaliseren, prima
dan zeg ik: ouders zijn volstrekt mislukt als ouder
de maatschappij idem voor het seri nemen van pubergrillen
en alle media die hier aandacht aan hebben besteed hebben gn bestaansrecht

*kom maar op met die bbq, waar mag ik gaan liggen?*

varkensrollade | 27-07-10 | 23:01

@Bella puella | 27-07-10 | 22:51
Jah jezus,waar was ik met mijn naief hoofd.. Helemaal gelijk heb je.
Dat 14 jarige meisje,waarvan heel focking nederland inmiddels vanaf weet en er dus ook een beetje druk komt in iets hogere kringen voor een veilige afloop,gaan we gewoon afhankelijk laten zijn van de 'epirb'.
Nou,het zou kunnen,dat vrachtschip van 4 biljoen is belangrijker toch?

de grote Anti | 27-07-10 | 22:59

@de grote Anti : Ik heb een uitstekend idee, maar jij duidelijk niet. Laat ik je daarom maar uit je droom helpen dat ze door de marine gevolgd wordt en uitleggen hoe het écht werkt : Als je midden op de oceaan zit en je komt in een noodsituatie kun je de epirb activeren en als je dan geluk hebt is er 24 uur later een ander schip bij je. Als je pech hebt kan dat ook vijf dagen duren.
.
@dapperebobo : Ze komt niet eens in het Guinness boek.

Bella puella | 27-07-10 | 22:51

ik hoop voor haar dat ze het overleefd maar ik ben bang van niet. Trouwens het interesseert me geen biet wie als jongste de wereld rondzeilt. Het Guinness Book is voor tokkies.

dapperebobo | 27-07-10 | 22:48

@varkensrollade | 27-07-10 | 22:42
Als U bedoelt dat ze gewoon dat bootje in had moeten springen,en heel focking nederland zich er niet op had gestort... dan moet ik u gelijk geven.

*voor de zekerheid bbq opwarmt*

de grote Anti | 27-07-10 | 22:48

ik hoop voor haar dat ze het overleefd.

dapperebobo | 27-07-10 | 22:45

een puber van veertien haalt iets in haar hoofd
en vervolgens staat heel NL op zijn kop
stort het complete mediacircus erop
zijn instanties, rechters, advocaten hier uren mee bezig
en waar praten we over?
een puber van veertien die iets in haar puberale koppie haalt
en een pappa en mamma die kennelijk niet met pubertrekjes om kunnen gaan

media van NL: schaam u diép
dat dit uberhaupt de media heeft bereikt
allemaal InHolland diploma zeker?

@redactie
en ja, óók GS
wtf bezielt jullie om aan dit soort idioterie mee te doen?
óók InHolland papiertje op zak soms?!

varkensrollade | 27-07-10 | 22:42

Beste Laura,

Goeie reis, en wel Kaap Hoorn ronden in de Antarctische winter met je grote bek anders is het geen reis rond de wereld. En doe de boat-skinnies de groeten.

Met vriendelijke groeten,

The Evil One.

P.S. Zie dat je bij Harm Edens zit op Schiphol, moet je niet gvd al lang op je nest liggen?

The Evil One | 27-07-10 | 22:37

@Hoppy | 27-07-10 | 22:24
Altijd al op,in of rond schepen geweest.. Ze had net als alle 'normale' meisjes gewoon met poppen kunnen spelen en op de middelbare school met een verfporum rondlopen.Denk echt niet dat vader haar dat verboten had.Ach jah,bijzonder geval dus.

@Bella puella | 27-07-10 | 22:24
Heeft u wel een flauw idee? misschien dat zeevaarders daarom altijd goede planning moeten doen om ergens op 'tijd' te zijn.Hence al die moderne apparatuur.

de grote Anti | 27-07-10 | 22:35

de beer van de meer | 27-07-10 | 21:50
zo simpel, maar zo goed!

tweebier | 27-07-10 | 22:35

uh, euthanasie dus, (mijn eigen hersens beginnen ook al een beetje af te sterven.

robterdam | 27-07-10 | 22:31

heheh, eindelijk worden ook leuke manieren van ehthanasie gedoogd.

robterdam | 27-07-10 | 22:30

@Bertje, ik ben helemaal niet voor CDA verboden. Maar regels zijn regels en die gelden voor iedereen dus ook voor ieder kind (met name de leerplicht). Laura hoeft hierop geen uitzondering te zijn. Waarom? Een durfal is het al helemaal niet, deze heel zeilsolo actie komt louter en alleen uit de koker van de vader van Laura. Was het maar een eigen idee van Laura, dan zou ik nog enig respect kunnen opbrengen voor haar. Nu niet.

Hoppy | 27-07-10 | 22:24

@de grote Anti : Kansloos. Niet alleen hoort het beschermen van eigenwijze snotapen niet tot de taken van de marine, maar je hebt bovendien geen flauw idee hoe groot de oceanen zijn.

Bella puella | 27-07-10 | 22:24

en dat ze maar snel mag vertrekken, en verdwalen

watsinneneem | 27-07-10 | 22:19

@Bella puella | 27-07-10 | 22:13
Dat zeg ik niet,maar je kunt er van uitgaan dat de coordinaten van de beoogde tocht ook ergens op een marinetafeltje liggen..

de grote Anti | 27-07-10 | 22:17

tot (hopelijk) nooit meer ziens.... of is dat te hard...

Wortelt | 27-07-10 | 22:14

@de grote Anti : Welja, we gaan maandenlang een marineschip achter dat verwende en eigenwijze wicht aansturen. Echt wel.

Bella puella | 27-07-10 | 22:13

@Bella puella
Dat ga ik niet eens uitleggen.. Enkel omdat je iets niet leest of hoort,hoeft niet te zeggen dat het niet gebeurt.

de grote Anti | 27-07-10 | 22:06

@de grote Anti : Hoe kom je in godsnaam op het belachelijke idee dat de marine een oogje in het zeil zal houden ?

Bella puella | 27-07-10 | 22:04

Gedurende de middag de algemene tendens geproeft omtrent dit nieuws.. En kolere zeg,hier zou je echt een batterij psychiaters op los kunnen laten.
Ik zie afgunst,ik zie haat,ik zie zieke fascinaties met somalische piraten,zelfmedelijden..

Je kan rustig concluderen dat veel mensen graag zouden zien dat Laura iets overkomt,zodat ze vanuit hun saaie beschermde leventjes,met hun infantiele kudtkoters halfnaakt achter de wepcam,kunnen zeggen : 'Zie je wel.. ik zei toch dat het gevaarlijk was ?!'

Laura,het ga je goed.. En neem maar van mij aan dat de marine een oogje in het zeil zal houden.En nee,dat is niet zonde van belastinggeld.

de grote Anti | 27-07-10 | 21:57

@de beer van de meer | 27-07-10 | 21:50
Gelukkig dan dat jouw kinderen tot hun 25ste strak gehouden worden door jou met behulp van de staat en de kerk.

Bertje v/d Tiggelaer | 27-07-10 | 21:52

moge je nooit meer terugkeren eigenwijs teringkind

de beer van de meer | 27-07-10 | 21:50

@mezelf de tweede 14de moest natuurlijk 18de zijn. Maar dat snapten jullie natuurlijk wel :)

Bertje v/d Tiggelaer | 27-07-10 | 21:44

@anti zeil front | 27-07-10 | 20:57
Mijn zoon van 14 is al net zo volwassen en wijs als ik op mijn 14de, tijden veranderen hoor.
.
@Hoppy | 27-07-10 | 20:51
Jij wilt liever dat alles ouderwetsch CDA verboten wordt, want kost geld? Een durfal zoals deze meid kan nog eens heel waardevol worden voor deze trieste tokkie gemeenschap (Nederland that is).
.
@discosmurf | 27-07-10 | 20:55
En als je al niet hoefde te werken dan zou jij dat geld besteden aan een nieuwe auto met bijbehorende caravan, ipv spannende en geestverruimende zaken ondernemen.

Bertje v/d Tiggelaer | 27-07-10 | 21:43

Dag dag. Weer een dom media item minder.

decadent degeneraat | 27-07-10 | 21:40

raar van de leerplicht. Mooi dat het over is, ook voor ons. En nou wegwezen!

Tobus | 27-07-10 | 21:32

tis komkommeren he nu die ene er niet is. doe eens iets met de wikileaks....

Manonvriendelijk | 27-07-10 | 21:23

Bye bye Laura,
En doe effe de groeten aan onze Somalische piraten vriendjes.
OPROTTEN en niet tot wederhoren.

Easy Solar | 27-07-10 | 21:17

Bertje, helemaal gelijk: maar niet als 14 jarige!

anti zeil front | 27-07-10 | 20:57

Bertje v/d Tiggelaer | 27-07-10 | 20:44

Ik kan niet 2 jaar gaan zeilen.
ik moet werken !!!!

discosmurf | 27-07-10 | 20:55

dat dat meisje een beetje naief is kan ik begrijpen maar dat haar ouders ook vrijwillig meewerken aan de dood van hun kind is wel heel debiel..

K. melenpenis | 27-07-10 | 20:53

@Bertje v/d Tiggelaer, jij gaat Laura natuurlijk graag (en gratis) helpen als ze straks ergens op de oceaan in nood verkeerd?

Hoppy | 27-07-10 | 20:51

@obviouslynotacaptain | 27-07-10 | 18:57

Denkt u ? Laura's solozeezeilervaring is beperkt tot een retourtje Engeland. Weet ze hoe ze een motor, een zeil, een giek of een gat in de boot moet repareren, of tien andere ernstige problemen kan oplossen ?

Ik heb voldoende zoutwater bevaren (Atlantic en Tasman) om te onderkennen dat dit noodzakelijke vaardigheden zijn, die Laura hoogstwaarschijnlijk niet bezit. De ongelukken van de twee (al oudere en meer ervaren) zeilmeisjes die Laura het afgelopen jaar zijn voorgegaan wekken ook weinig vertrouwen en de kans dat het Laura net zo (of erger) vergaat is zeer groot.

Ik kan nog voldoende andere redenen geven waarom haar plan niet verstandig is, maar meer tijd ga ik niet besteden aan een onplezierig sujet als u. Zoekt u maar iemand anders om te beledigen.

Withnail | 27-07-10 | 20:50

Moet dat kind niet naar school.
Als je tegenwoordig je kinderen een dag eerder van school haalt
om eerder met vakantie te kunnen, krijg je een flinke boete.
En dit wicht gaat met 14 zeilen.
Wat een zielig aandachtsziek kind is dit toch.

discosmurf | 27-07-10 | 20:50

Mooi, dus iedereen die dat wil mag zijn kind nu rond de wereld laten varen/vliegen/rijden/roeien/fietsen/noem-maar-op omdat het immers mag.

Niet alleen rond de wereld maar ook een rondreis door Europa, Benelux of Nederland behoort tot de mogelijkheden, waar ligt immers de grens?

Dit soort uitspraken kunnen natuurlijk niet omdat de leerplicht voor ieder kind (ja kind, het is geen volwassene) geldt. Je kind een dagje eerder op vakantie laten gaan mag niet, maar een paar maanden of jaar is geen probleem aldus de rechter.
Deze uitspraak zal dus nogal wat gevolgen hebben voor soortgelijke zaken. En over Laura zullen we het maar niet meer hebben, die heeft haar aandacht in de media al genoeg gehad.

Hoppy | 27-07-10 | 20:50

Innovatief, tegendraads, vernieuwend, durf en lef, ondernemend, doen-maar-dan-echt, de echte Nederlander bestaat gelukkig nog.
Er zouden meer mensen (lees Nederlanders) zoals jou moeten zijn.
Succes meid, mijn zegen heb je!

Bertje v/d Tiggelaer | 27-07-10 | 20:44

Goedzo Laura! Volg je droom. De rest zal je een zorg zijn. Let je op? Een groot schip heeft voorrang op een klein schip. AIS transponder mee?

henkojenko | 27-07-10 | 20:33

Hey Laura, verwijder nu eens geen negatieve berichten uit je gastenboek op je website. Kritiek hoort ook bij volwassen zijn. Wat een onrecht is deze uitspraak!!! Al twee jaar proberen wij een half jaar verlof voor onze kinderen te krijgen voor een rondreis door Amerika. Wij hebben daar zelfs een docent bereid gevonden die online onze kinderen wil bijstaan met lessen. Het wordt ons echter door alle instanties verboden om de kinderen van school te houden en dan dit........... schande !

Jan peterse | 27-07-10 | 20:30

@bakkie_pleur | 27-07-10 | 20:14
De Here Jezus -zijn naam zij geprezen, hallelujah!

Arend Jan B. | 27-07-10 | 20:19

Meisje van 14 mag wel/niet zeilen... *rtlboulevard op pauze aan het zetten om de hond uit te laten*

tweebier | 27-07-10 | 20:19

vindt = vind trouwens.

dyzc | 27-07-10 | 20:16

-weggejorist-

bakkie_pleur | 27-07-10 | 20:14

hahaha, kinderoppasmafia... Ik heb heel lang als gezinsvoogd gewerkt en vindt dit een mooie over de topdefinitie! Ik vind dat ze de ouders uit het gezag moeten halen, puur en alleen al omdat ze ruzie maakten over het hoofd van het kind via de media. En laat Laura dan zonder gezag van haar ouders lekker zeilen, omdat we ons in Nederland drukker moeten maken wat er achter de gemiddelde voordeur gebeurd in (laten we zeggen) beverwijk, almere, ijmuiden, gouda of purmerend...

dyzc | 27-07-10 | 20:11

Zwaai zwaai - bye bye en ik neem aan dat we je niet hoeven te helpen als het fout gaat...

AchMetDeBalzak | 27-07-10 | 20:06

Gered uit de greep van de kinderbescherming. Gered uit de magnietmentaliteit die onze overheid zo kenmerkt.

Laura moest vooral lekker op de bank blijven hangen, Goede Tijden Slechte Tijden kijken en liedjes van Lady Gaga draaien zoals al haar leeftijdsgenootjes. Want dat is normaal, de norm. En van de norm afwijken, ja dat is eng dus dat mag niet.
Nou ik gun het meisje haar droom van harte. Fijn dat de rechter het toestaat.

number one | 27-07-10 | 20:05

mark twain | 27-07-10 | 19:25
Mark twain is net zo'n aandachtshoer als pappie van Laura, ook net zo'n zielige stumperT btw.....


Wacht even, MT is pappie van dit verwende kudtkind !

woefdrammer | 27-07-10 | 20:02

@lanex | 27-07-10 | 19:58
En krijgen we dan een rechtertje dat de magische woorden "Dood door schuld" uitspreekt? Ook zo'n maffe trut?

Arend Jan B. | 27-07-10 | 20:01

@Symmachus

alleen jammer voor Laura dat aan de westkust dit probleem sinds enkele maanden ook de kop opsteekt.
En dan heb je indonesie nog en meerdere andere wateren waar het zelfde gevaar op de loer ligt.
Ach, het heeft zn voordelen als Laura ontvoerd wordt, losgeld betalen wij toch niet. Weer een probleem minder zeg ik dan maar.

Tukkerr | 27-07-10 | 20:00

mark twain | 27-07-10 | 19:39
Ik ben al eerder begonnen, maar hoe ouder, des te meer troep én meer andere voor hen zeer belangrijke bezigheden. En nee, ik ben geen sloof maar een werkende moeder, jong genoeg om hen te begrijpen en daarnaast autoritair genoeg om zo nu en dan alles waar ik over struikel in de tuin te werpen. O.a dàt vinden zij zo leuk dat zij terplekke op een zeilbootje zouden willen stappen om de wereld rond te gaan zeilen. Na een paar uurtjes is dat gevoel weer over.;)

La Vie En Rose | 27-07-10 | 20:00

Wie is er verantwoordelijk als Laura in een storm terecht komt en overboord valt en verdrinkt? Het kind is pas 14 je neemt nogal een risico als ouders om dit toe te staan, of is de roem toch belangrijker.

lanex | 27-07-10 | 19:58

Ik stel eigenlijk een weddenschap "Arrival Dead or Alive" voor!

Arend Jan B. | 27-07-10 | 19:58

Die mimiek spreekt boekdelen, wat een gedrocht is dat kind zeg.

JMG1 | 27-07-10 | 19:56

Arend Jan B. | 27-07-10 | 19:53
Nou ja daar nog maar over te zwijgen idd... Daar had ik op een onderzeeboot niet zo'n last van ;-)

Doc Damage | 27-07-10 | 19:56

En als Laura het zeilmeisje dan eindigt als haaienvoer omdat ze verzoop in een storm staat de papa van Laura uiteraard weer vooraan om alle instanties de schuld te geven omdat ze haar hebben laten gaan en haar hebben kapotgemaakt.

- teruggejorist - | 27-07-10 | 19:55

mark twain | 27-07-10 | 19:25
Moge Nemesis uw krocht binnen afzienbare tijd bezoeken.

Extravaganza | 27-07-10 | 19:53

@Doc Damage | 27-07-10 | 19:50
Of een stelletje pleuris-somaliers...

Arend Jan B. | 27-07-10 | 19:53

Oh en voordat er commentaar komt: ik heb de wereld zeeën bevaren.

Doc Damage | 27-07-10 | 19:51

Nou Laura rot alsjeblieft heeel snel op. Ik kan je verwende rot kop niet meer luchten! Succes met windje 8, 9 meter deining, tankers zonder bemande brug en vissers die schijt hebben aan ongemotoriseerde guppy's.

Doc Damage | 27-07-10 | 19:50

Laatste zin: Dus zelfs ik ben minder gekwalificeerd om hierover te oordelen, zelfs al heb ik meer ervaring dan 99.9% van de reaguurders.

Symmachus | 27-07-10 | 19:48

@mark twain | 27-07-10 | 19:43
En dan nog. Ik heb op mn 16e met 8Bft in de Golf van Biskaje gevaren met een Hobie, maar dat is nog steeds heel wat anders dan in de Pacific. Dus zelfs ik ben minder gekwalificeerd om hierover te oordelen dan 99.9% van de reaguurders.

Symmachus | 27-07-10 | 19:48

blub, ik ben een vis. Dag Zeemeermeisje.

zeiksmurf | 27-07-10 | 19:47

@mark twain | 27-07-10 | 19:43
Nee. Maar jij wel natuurlijk.

Arend Jan B. | 27-07-10 | 19:45

Ik schat zo in dat 99% van alle commenters nog nimmer een op zee gezeild heeft.

mark twain | 27-07-10 | 19:43

@La Vie en Rose 1935

Mijn dochters heb ik alreeds op 8 jarige leeftijd geleerd hun rommel op te ruimen. Vandaar Jan Steen. Daar was het namelijk ook altijd een troep.
Tenzij jij natuurlijk al die jaren als een sloof door het leven bent gegaan. Kan het me niet voorstellen.

mark twain | 27-07-10 | 19:39

@lanex | 27-07-10 | 19:33
Dat soort vragen mag u hier niet stellen, want dan kan het vermoeden plaatsvatten dat u een Alzheimerpatient bent...

Arend Jan B. | 27-07-10 | 19:37

@lanex 19:33

Nog nimmer op een bootje op zee gezeten?

mark twain | 27-07-10 | 19:36

mark twain | 27-07-10 | 19:19
Ik schreef dat ik hen reeds lang achter hun kont aan zit om hun kamer op te ruimen en niet nu pas. Ennuh, ze zijn pas 17 geworden, en nog helemaal niet bezig met het ouderlijk huis te verlaten maar met het leven te ontdekken. Het ouderlijk huis is de veilige haven waarnaar zij steeds terugkeren met verhalen over de avonturen die zij hebben beleefd.
Waarom doet jou dat aan het huishouden van Jan Steen denken?

La Vie En Rose | 27-07-10 | 19:35

@Schoorsteenveger 19:31

En mogen wij dan nog even weten wat dat is?

mark twain | 27-07-10 | 19:35

@mark twain | 27-07-10 | 19:25
Ik wens ze vooral een langdurige voortzetting van hun saaie, uitzichtloze en (gezien de comments) gekmakende bestaantje toe.

Symmachus | 27-07-10 | 19:33

Maar wat gebeurt er als Laura in een storm terchtkomt en een levensbedreigende sutuatie onstaat, wie is er dan verantwoordelijk?

lanex | 27-07-10 | 19:33

@Kudtkip 19:29

Jawel. Ik wens Laura een behouden thuiskomst. Dat is toch net even iets anders.
En ik heb het niet zo erg op zieke geesten, die het graag anders zien.
En van flauwe spitsvondigheden houd ik al helemaal niet.

mark twain | 27-07-10 | 19:33

Ik bedoel maar te zeggen: Dat kindt plascht toch niet meer in haar bedje?

Arend Jan B. | 27-07-10 | 19:32

mark twain | 27-07-10 | 19:25
Ik wens haar toe dat ze krijgt wat ze verdient. Zo goed?

Schoorsteenveger | 27-07-10 | 19:31

mark twain | 27-07-10 | 19:25
Waarmee je er duidelijk geen beter idee op nahoudt...

Kudtkip | 27-07-10 | 19:29

Nou meid, daar ga je...
of anders het meisje van dertien die jouw record gaat breken...

Analia von Solmsch | 27-07-10 | 19:25

Ik hoop eigenlijk dat alle reaguurders, die Laura de dood toewensen, binnenkort door een wel zeer pijnlijke en langdurige en vooral ongeneeslijke ziekte aan hun eind komen. Dat ruimt lekker op.

mark twain | 27-07-10 | 19:25

dezeookalbezet | 27-07-10 | 18:45 (en anderen om het even)

Duidelijk niet dit dossier kennen op het punt van leerplicht.
Laura volgt tijdens deze reis onderwijs via de wereldschool.
Jouw vliegertje van extra lang vakantie gaat dus niet op.

Ergo, dat jij als ouder uit durft te spreken hoe je hoopt dat dit gezin sterft, en wat je vervolgens wil aan filmrechten, maakt je rijp voor ontzegging van de ouderlijke macht. Kinderbescherming, hier is pas werk aan de winkel!

Kudtkip | 27-07-10 | 19:24

De geachte *kuch* reaguurders die roepen ' sterf Laura' en hopen dat Laura verdrinkt zijn natuurlijk net zo verachtelijker als de vader van Laura, zelf een zeilfanaat en er m.i. de oorzaak van dat Laura is geworden zoals ze nu is. Een eenzaam kind maar dan wel één die uitstekend kan zeilen. M.i. te jong om in haar uppie de wereld rond te gaan zeilen -maar met die volgers en communicatie-middelen zal zij, indien de nood aan het meisje komt, niet in haar uppie zijn. Zolang wij niet voor de kosten op hoeven te draaien heeft zij mijn zegen. Daarnaast: de ene 14 (bijna 15) jarige is de andere niet. Dat geldt ook voor de reaguurders. Gelukkig maar!

La Vie En Rose | 27-07-10 | 19:19

@La Vie en Rose 18:54

Ik wist niet dat het een tweeling was. Verder leert u hen hun kamer op te ruimen op het moment dat zij ongeveer de leeftijd hebben om het ouderlijk huis te verlaten. Het geheel doet me aan Jan Steen denken.

mark twain | 27-07-10 | 19:19

14 jaar, stront verwend, ik ga helemaal over mijn nek

anti zeil front | 27-07-10 | 19:11

adriana65 | 27-07-10 | 18:28
Kindertjes waar jij het over hebt, die zetten zich voor aap bij Idols en X-factor.
Reaguurders waar jij het over hebt, zijn supporters. Mensen die bijzonder talent herkennen en aanmoedigen.

Degene die dat vertaalt als falen in eigen leven, is er meestal zelf het voorbeeld van.
En dat blijkt ook uit je idiote opvatting dat Laura maar een vak moet leren.
Waar denk je dat ze al vanaf haar prilste jeugd mee bezig is? Maar bovenal, waarom krijgt ze een go van de rechter, na strikte eisen waar ze zich in bekwaamd moest hebben? Na eerder al gestelde voorwaarden van haar vader, zoals beheersing van navigatie op zee?

Afijn, met zo'n 65 achter je nick (leeftijd of er zijn nog 64 anderen) ligt het ideetje dat een ander zich aanstelt voor de hand. Exemplarisch voor de stoffige middenmoot.

Kudtkip | 27-07-10 | 19:08

@captainobvious, dromen mag. Maar dit soort acties doe je als je meerderjarig bent...... Die boot zal ze ook wel bij elkaar hebben verdiend met vakken vullen. En nee, ik ben niet strontjaloers. En ja, ik heb de halve wereld gezien!!!

anti zeil front | 27-07-10 | 19:07

captainobvious | 27-07-10 | 18:55
U bent verliefd op het zeilmeisje? Of had u graag als kind ook op een zeilbootje willen zitten? En dromen zijn prima hoor, maar graag als het binnen de leerplicht en andere wetten valt. Anders wil elk 14-jarig kind een jaartje Australie doen, de achtertuin verkennen, dropveterfabriekje spelen of World of Warcraften. Waar ligt voor u de grens?

uberdude | 27-07-10 | 19:05

@MAD1950 | 27-07-10 | 18:56
jij bent helemaal gek geloof ik, een kind van 10 rond de waereld laten zeilen!

Arend Jan B. | 27-07-10 | 19:04

Zo, en nu maar hopen dat ze in een windstilte terecht komt en het wereld record niet gaat verbeteren.

gierzwaluw33 | 27-07-10 | 19:03

Laura, neem je ouders en advocaat mee. Tip, doe t met een roeiboot. Dan duurt het wat langer en zijn we van die ellendige publiciteit af. Puber toch ns normaal verwend nest!

anti zeil front | 27-07-10 | 19:03

Leuk voor dat kind, aub morgen vertrekken en kom over een paar jaar terug ofzo......

Mocht ze onverhoopst verzuipen of verdwijnen dan geen stille toch met pluche beertjes en witte ballonnen gaan organiseren, deze familie van attentie-hoeren hebben daar namelijk zelf voor gekozen.

woefdrammer | 27-07-10 | 19:03

Xfuryion | 27-07-10 | 18:52
Nee dat is natuurlijk een beetje gek he natuurlijk? Ieder kind rond de wereld nee joh... Maar als mensen (ouders) een onverantwoordelijke beslissing nemen dan moeten ze toch lijden? Roken is toch ook onverantwoordelijk?

Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 19:01

@captainobvious | 27-07-10 | 18:55
familie van een maffe rechter?

Arend Jan B. | 27-07-10 | 18:59

@ Withnail | 27-07-10 | 17:57

Nee sukkel, misschien geen vermelding, maar wel al meer gepresteerd dan jij in je hele zielige leventje bij elkaar zal doen.

En nu stop ik met lezen, want ik zit me dom genoeg belachelijk op te winden over het soort mongolen dat overal op tegen is wat buiten hun trieste kadertje valt.
Dag hoor :-)

captainobvious | 27-07-10 | 18:57

Zo, gijzeling door CDA en GristenUnie opgeheven. Ze kan eindelijk weg.
Maar dat record is maar heel betrekkelijk, natuurlijk. Volgend jaar is er een meisje dat een half jaar jonger is, dat rond de wereld gaat zeilen. Over vijf jaar is het een kind van tien.

MAD1950 | 27-07-10 | 18:56

@ Xfuryion | 27-07-10 | 18:49

Rot op, en met jou alle andere kleinburgerlijke zielenpoten die roepen dat het niet kan en mag.
Godzijdank zijn er nog mensen die wel hun dromen durven leven, en zijn we nog niet allemaal van de ingeslapen grijze muizen.

Echt, het soort mensen dat er schande van roept, zou ik met genoegen op hun bek slaan, die types zijn het grootste probleem in Nederland.

captainobvious | 27-07-10 | 18:55

An die ARBEIT | 27-07-10 | 17:50
Ik begrijp uw reactie in deze, maar dit keer was het echt een typo!:)

mark twain | 27-07-10 | 17:51
Ik heb 2 dochters van 17 die ik reeds lang aan het voorbereiden ben om slechts 1 keer per dag hun kamer op te ruimen. Voor hen staat dat gelijk aan het beklimmen van de Mount Everest, omdat zij zich liever bezig houden met het spelen in hun bandje, met dansen, met muziek in het algemeen, met het onderhouden van contacten met een grote groep vrienden en vriendinnen, zeilen, (ook dat, maar dan wel met een groep) en andere leuke dingen.
Dit jaar zijn ze voor het eerst, zonder mijn toeziend oog naar Pink Pop geweest.
Om eerlijk te zijn zag ik daar als een BERG tegenop. Komt dit een beetje tegemoet aan die geruchten die gaan over mij en mijn roosjes, of ben je nu teleurgesteld?

La Vie En Rose | 27-07-10 | 18:54

Nou trossen los en behouden vaart zou ik zeggen.

Jaapioooo | 27-07-10 | 18:54

@ Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 18:48
Nee, natuurlijk niet. Ieder kind gaat ook op een zeilreis rond de wereld natuurlijk?

Xfuryion | 27-07-10 | 18:52

Behouden Vaart !
*fuck the autoritiezzzzz

Mongeaulie waarsguwt | 27-07-10 | 18:51

@Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 18:48
Ik hoop dat alle mafketels "Balk-in-je-oog" zullen heten!

Arend Jan B. | 27-07-10 | 18:51

Snap ook hoezo hier nog moeilijk gedaan over moet worden. Ze moeten gewoon zeggen nee = nee. Als ze haar laten gaan moeten ze de rest ook uitzonderen.

Wie stelt zich aan als kandidaat voor "Jongste wandelaar die de aarde rond is gelopen?".

Die ouders zijn gewoon op hun hoofd gevallen en weten niets van opvoeden. Zal wel komen omdat hun 2 vroeger niet hun zin kregen dat ze het haar nu wel geven.

Xfuryion | 27-07-10 | 18:49

@ Xfuryion | 27-07-10 | 18:40
Dus je hoopt dat Laura verdrinkt? Dus je hoopt ook dat alle rokers kanker krijgen?

Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 18:48

Dit soort rechters laat ook Saban Baran lopen...

Arend Jan B. | 27-07-10 | 18:48

belachelijk. als ik mijn kids een week eerder van school wil halen dan mag dat niet en dit kutkind mag gewoon van school omdat ze wil zeilen. Mag hopen dat ze verzuipt en dat haar ouders dan zelfmoord plegen. Ik wil de rechten van de film.

dezeookalbezet | 27-07-10 | 18:45

-weggejorist-

Xfuryion | 27-07-10 | 18:40

Mag haar Jolina Ballerina wel mee?

Extravaganza | 27-07-10 | 18:32

Al die kindertjes die zo nodig beroemd willen zijn en al die losers ( de helft van de reaguurders plus de vader en oma) die meedromen omdat ze niks van hun eigen leven kunnen maken... Triest. Meid, ga een vak leren en stel je niet zo aan.

adriana65 | 27-07-10 | 18:28

Go Laura go!
Supergoed nieuws, dit is al een triomf.
Geniet meid en volvaar je hele droom.

Bigi Bana Boy 17:31 (of om het even wie iets te piepen had over belastingcenten).
Kinderbescherming, Jeugdzorg, de rechtbank etc. Die hebben pas sponsoren?

Kudtkip | 27-07-10 | 18:22

@Dreamingman | 27-07-10 | 18:17
Nee, de debieleschool. Daar ken ik jou toch van!

Arend Jan B. | 27-07-10 | 18:21

@ Multiflauwekulti | 27-07-10 | 17:24
LOL "vooral in bevroren toestand". Ik ben het met u eens en vind dan ook dat de ouders eindverantwoordelijk zijn bij een minderjarig kind. Als het dan misgaat hebben de ouders uiteraard ook niet het recht om allerlei instanties hiervoor verantwoordelijk te houden. Onze "verzorgings"staat resulteert in steeds meer asociaal en onverantwoordelijk gedrag waarbij er verontwaardigd meer overheidsingrijpen wordt geëist. Dit terwijl de overheid juist onze eigen verantwoordelijkheden ontneemt en dit dus veroorzaakt! Dit is een neergaande spiraal waarbij wij zelf de vruchten mogen plukken totdat men inziet dat de ouders van 14 jarige zeilmeisjes hiervoor zelf verantwoordelijk zijn.

Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 18:17

@Arend Jan B sterf zelf effe lekker met zon mongool opmerking die jij doet. Zeker nooit verder gekomen dan de kleuter klas.

Dreamingman | 27-07-10 | 18:17

Laura +100
Meer ambitie hebben dan "op idols tv komen" mag niet in Nederland.
f**k those losers die zelf geen ballen hebben om dit te doen.
Het gaat je lukken.

Ik had een donatie willen doen op je website, tot dat ik zag dat sea sheppard profiteert van de donaties. Jammer. Er is nl niets mis met zeehonden jacht in vergelijking met de intensieve bio industrie in NL.

groetjes uit Vancouver.

mazarax | 27-07-10 | 18:15

Ik ben toch blij dat onze kinderen op die leeftijd stonden te sjansen bij Janse ipv als een contactgestoorde 2 jr te zeilen.

borderlijntje | 27-07-10 | 18:12

Zag net de trut in het zes-uur journaal die de uitspraak deed. Wat een mongool is dat zeg. Laat dat kindje lekker sterven op zee!

Arend Jan B. | 27-07-10 | 18:04

Wie niet horen wil, die moet maar voelen. Adieu Laura!

David D. Davidson | 27-07-10 | 18:04

Fijn voor haar en haar ouders die kunnen, als het fout gaat, de schuld aan iemand anders geven.

Luttekikker | 27-07-10 | 18:00

@tipo | 27-07-10 | 17:57
+1

Symmachus | 27-07-10 | 18:00

@Korreltje Zout | 27-07-10 | 17:01
Daarom schreef ik ook: "in dit geval".

Prof. van Leipum | 27-07-10 | 17:59

Pa Cartwright | 27-07-10 | 17:08
Ducati, +1.
Verder eens met al jouw comments onder dit topic. Mooi verwoord, stuk voor stuk.

Superior Bastard | 27-07-10 | 17:58

Nederland is een bang land. brrr.

tipo | 27-07-10 | 17:57

Leuk, nu kan dit wicht zich in navolging van Abby Sunderland en Jessica Watson ook de problemen inzeilen. En als (niet wanneer, maar als) ze terugkomt krijgt ze nog steeds geen vermelding in het Guinness Book of Records.

Withnail | 27-07-10 | 17:57

La Vie En Rose | 27-07-10 | 17:43
Dat zeg je heel mooi daar .... ZIJN droom.

Bigi Bana Boy | 27-07-10 | 17:53

Iemand nog een setje winterbanden kopen trouwens?

Symmachus | 27-07-10 | 17:52

@La Vie en Rose 17:44

Jij hebt toch ook twee dochters. Is het gerucht juist dat jij ze aan het voorbereiden bent om op een dag twee maal de Mount Everest te beklimmen?

mark twain | 27-07-10 | 17:51

@La Vie En Rose | 27-07-10 | 17:44
Typo, yeah right ;)

An die ARBEIT | 27-07-10 | 17:50

@Pa Cartwright 17:37

Tsja de wet. Daar hebben we dus in dit geval niets aan. Alle artikelen , die over deze materie gaan, komen niet veel veder dan "het belang" van het kind.
Daar kan je dus alle kanten mee op.

mark twain | 27-07-10 | 17:49

Ik kan niet wachten op één van negen of tien jaar die het record wil breken. Individuele ontplooiing, weet je. Tot in de bek van een haai.

Waaligator | 27-07-10 | 17:48

Haha, leuke typo, bedoelde zeilen, maar het zal wel zeiken worden.

La Vie En Rose | 27-07-10 | 17:44

Bigi Bana Boy | 27-07-10 | 17:31
Dat gaat niet gebeuren. Al deze publiciteit is bedacht door pappie die wil dat zijn dochter ZIJN droom waar gaat maken. Voor de gehele reis, de boot, volgers en communicatiemiddelen zijn allang sponsoren gevonden en RTL4/SBS hebben reeds een format klaarliggen voor het programma "Zeiken met (en over) Laura" oid.

La Vie En Rose | 27-07-10 | 17:43

@ mark twain | 27-07-10 | 17:20
True. Maar wie neemt de onbekwamen dan nog tegen de onbekwamen in bescherming? De Wet.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 17:37

Vlug zeilen maar niet huilie huilie doen als het verkeerd afloopt. Kosten direct verhalen op ouders mocht er een reddingsactie nodig zijn.

Steen Geil | 27-07-10 | 17:37

En het nu ook verder alleen uitzoeken ook he Laura ? Dus geen peperdure zoek, reddings- en/of bevrijdingsakies van welke marine dan ook, betaald met onze belastingcentjes he ?

Bigi Bana Boy | 27-07-10 | 17:31

" lekker puh! nananananaaaaaaaaaaa"
Henk&Ingrid | 27-07-10 | 17:13
Literair genie dat je bent.... Zeker het type opblaasboot?

An die ARBEIT | 27-07-10 | 17:29

la la la la la la laura

ITEACHYOU | 27-07-10 | 17:28

Er was eens een meid uit wijk bij duurstede, die had een zeilboot in haar schede, toen die daar in kwam riep zij naar haar mam, ik ben nu wel klaar met dat zeilen....

ITEACHYOU | 27-07-10 | 17:27

@Hen&Ingrid 17:20

Niet verdergekomen dan een kanotochtje?

mark twain | 27-07-10 | 17:25

@ Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 17:17
Daar maak je een punt. Alleen... ik ben 35 en de mogelijke gevaren van het wegkauwen van een diepvriespizza (vooral in bevroren toestand) zijn mij bekend. Toen ik 14 was, daarentegen...
Nogmaals... ik wens 'r succes en een behouden vaart en all that crap, maar ik wil geen kik horen en zéker niet van die debiele ouders als ze half bedorven van de zeebodem gehengeld moet worden.

Multiflauwekulti | 27-07-10 | 17:24

@Pa Cartwright | 27-07-10 | 17:17

Nieuwe omleidingen gehad ? je bent weer lekker op dreef !

Henk&Ingrid | 27-07-10 | 17:20

@Korreltje Zout | 27-07-10 | 17:09
Of freak whales, ook levensgevaarlijk!
www.msnbc.msn.com/id/38339576/ns/world...

@Pa Cartwright | 27-07-10 | 17:15
Ze hadden misschien wat beter met elkaar kunnen afstemmen ja, maar dat gaat denk ik wat lastiger als je gescheiden bent.

Symmachus | 27-07-10 | 17:20

Ik wens haar veel succes en laat je niet kapen door de piraten, anders eerst je gordeltje omdoen...

dutniks | 27-07-10 | 17:20

@Pa Cartwriht 17:15

Je zou het ook anders kunnen formuleren. Het feit dat de Jeugdzorg en de
de Raad volledige incompetente organisaties zijn zegt niets over de totale gekte van de ouders van Laura.

mark twain | 27-07-10 | 17:20

Wat kan mij het godverdomme schelen? Pleurt op met je Laura en die hele kutboot erbij. Het zal me aan me reet roesten. De pers in NL zit echt te springen om nieuws pffffffffffffffffff. "haat komkommertijd......"

ITEACHYOU | 27-07-10 | 17:19

@ Multiflauwekulti | 27-07-10 | 16:54
In dit geval komt het wellicht goed uit. Toegegeven zo goed ken ik Laura en haar ouders nou ook weer niet. (Sterker nog ik ken ze alleen uit de media.) Toch is het primair een zaak van ouder en kind om zelf in alle vrijheid een beslissing te mogen nemen en daar dan ook (in alle vrijheid) de gevolgen van te ondervinden. U wilt toch ook niet dat de overheid u verbiedt om die ongezonde diepvriespizza te eten?

Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 17:17

@ Henk&Ingrid | 27-07-10 | 17:13
Ja ja ja, terug naar je shagzak jij.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 17:17

@Eduardo1735 | 27-07-10 | 16:55
A sailing fuck, Ed.. A sailing fuck...

An die ARBEIT | 27-07-10 | 17:16

@ tipo | 27-07-10 | 17:11
Dat krijg je nu: kopieer- en meeloopgedrag onder de zeiljeugd. Nog even en je hoort er niet bij als je niet solo de wereld bent rondgevaren.

Korreltje Zout | 27-07-10 | 17:16

@ Symmachus | 27-07-10 | 16:51
Als je als ouder onder – niet onbelangrijk – ontkoombare druk van de media een kinderwens zó laat uitlopen tot een internationale klucht waarin jijzelf op een zeker moment nog een hoofdrol speelt, ben je mijns inziens volkomen ongeschikt als ouder.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 17:15

En zo hoord het! Veel plezier meid, laat maar zien wat jij kunt.

Voor de non-supporters, lekker puh! nananananaaaaaaaaaaa

Henk&Ingrid | 27-07-10 | 17:13

nergensthuis 17:05
Weet je wel wat decadent is? Een 14-jarige op de bank thuis laten zitten, terwijl ze gewoon de wereld kan rondzeilen.

tipo | 27-07-10 | 17:11

14 is best jong, voor zo'n onderneming.
Maar als ik nu moet kiezen tussen de loveparade of een zeiltocht, ga ik toch zeilen.
het idee om tussen 1,3 miljoen mensen te moeten staan, die slikken/snuiven/spuiten in combi met drank, nee bedankt. Daar zie ik veel meer risico's dan op zee.

toetanchamon | 27-07-10 | 17:11

Ik hoop dat ze op dag 1 derzelf al de tyfus in zeilt.

dodehoekspiegel | 27-07-10 | 17:09

@ Tafelberg | 27-07-10 | 16:52
1. In beginsel die Laura zélf vanzelfsprekend. Sedert dit verhaal speelt, heb ik menig ervaren zeezeiler voorbij horen komen op Radio1 en BNR; hun verhaal was steevast hetzelfde: Misschien maar niet doen.
2. De ouders. Daar is inmiddels genoeg over geschreven en gesproken. "Dit is de wens van mijn kind". Jah, mijn neefje zit ook wel eens om mijn Ducati, ik geef 'm de sleutels ook niet.
3. De Wet. Deze had, gezien het klaarblijkelijk labiele karakter van beider ouders, dat kind veel eerder uit hun zeggenschap moeten onttrekken.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 17:08

Ik vind dat kinderen ook mogen stemmen. Als je volwassen genoeg bent om te zeezeilen rond de aardkloot en niet naar school te gaan, dan kan dat ook lijkt me. Ik vind ook dat kinderarbeid weer moet worden toegestaan. Ze worden toch steeds jonger volwassen? Nou dan!

Maar even serieus. Zo'n rechtspraak gaat dus over in hoeverre de rechter het eens is met de instanties? Zeker weer zo'n politiekcorrecte babyboomer/hippie/PvdA-rechter (al dan niet met AIDS).

Wat een land is dit... Wat een land. Deze uitspraak toont niets anders aan dat we al een eind heen zijn met de decadentie. Trouwens: de dood van Laura zou een zege zijn voor het zuiveringsproces van deze moreel verrotte maatschappij. Dat is niet aardig om te zeggen, maar ik denk wel dat dit de waarheid is.

nergensthuis | 27-07-10 | 17:05

Weer wat bijgeleerd;emotionele scheefgroei. Ik zou bij god niet weten wat dat betekent.

mark twain | 27-07-10 | 17:04

Korreltje Zout | 27-07-10 | 17:01
Die is dan wel pijnlijk raak zeg.

Achterdocht | 27-07-10 | 17:04

@ Prof. van Leipum | 27-07-10 | 16:56
Diezelfde rechters vinden van moordenaars, verkrachters en pedofielen vaak ook dat die wel voldoende in staat zijn om zich te redden, zonder rekening te houden met de gevaren.

Korreltje Zout | 27-07-10 | 17:01

Prof. van Leipum | 27-07-10 | 16:56
Klinkt niet verkeerd, maar aan de andere kant, in feite blijkbaar helemaal niet zo vreemd dat jeugdzorg en kinderbescherming in 1e instantie aan de rem hebben gehangen? Of overige bezwaren nou uiteindelijk meer bijzaak zijn of niet.

Achterdocht | 27-07-10 | 17:01

@Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:56
Zie hierboven, alleen als de Golf van Aden veilig wordt bevonden, wat hij dus allerminst is.

Bron: www.lauradekker.nl/lauradekker/downloa...

(Wordt opgeslagen als .pdf.htm, ".htm" even weghalen)

Symmachus | 27-07-10 | 17:00

Eindelijk! Veel plezier Lau! Nu nog hopen dat de verantwoordelijken voor dit drama de nek wordt omgedraaid.

Pfft | 27-07-10 | 17:00

De rechter heeft in dit geval verstandig opgetreden vind ik. Bij de eerste zitting kreeg de rechter snel boven water dat Laura eigenlijk helemaal niet veel relevante ervaring had met zeilen en leven op zee en dat het zeilplan rammelde. Daar moest Laura aan gaan werken en vandaag heeft de rechter geconstateerd dat Laura nu voldoende voorbereid is. Het gezeur van jeugdzorg en kinderbescherming is voor de rechter maar bijzaak geweest is mijn indruk.

Prof. van Leipum | 27-07-10 | 16:56

nog steeds onverantwoord, ze gaat kapot

SwiftCrack | 27-07-10 | 16:56

Who gives a flying fuck?

Eduardo1735 | 27-07-10 | 16:55

Trouwens, @ alle crypto-pedofielen die aan het fantaseren zijn geslagen over groepsverkrachtingen door piraten, van de site:

Optie 2: Route om Zuid Afrika
Deze route wordt gevaren als blijkt dat de Golf van Aden nog steeds risicovol is. Deze optie is op dit moment de meest realistische route.

Symmachus | 27-07-10 | 16:54

@ Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 16:49
Zo, dat is nogal niet wat. En wat denk jij... hoe oordeelkundig is een kind uit 1996? En hoeveel mentale kracht heeft zo'n meisje. Het gaat er niet over of ze wel of niet kan zeilen... dat zal allemaal prima in orde zijn. In dit geval vind ik het (eindelijk ook 's...) terecht dat de boel van hogerhand op slot is gegooid... heb je die ouders wel 's goed beluisterd? Die zijn niet helemaal 100, hoor.

Multiflauwekulti | 27-07-10 | 16:54

@vandezijlijn | 27-07-10 | 16:38
Euhm, ik heb wel tot m'n 16e op boten en havens geleefd... En het gaat niet zo zeer om het dood gaan, als het missen van opleiding, en sociale ontwikkeling...
That's my point anyway...

An die ARBEIT | 27-07-10 | 16:53

@Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:20
Maw?

Stel Laura gaat deaud en het is door haar toedoen wie is dan de schuldige?
*hoep hoep Laura* \\o \o/ o//

Tafelberg | 27-07-10 | 16:52

@Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:37
Vind ik een beetje een kip-of-ei-verhaal... hoe zouden wij ons gedragen onder dergelijke media-aandacht?

Symmachus | 27-07-10 | 16:51

Nou Laura, ik wens je twee ouders toe met veel wijsheid.

Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:51

Nou, de echte psychische schade zal veroorzaakt worden door de groepsverkrachting voor de kust van Somalië.

Ariel | 27-07-10 | 16:51


Eens kijken of je het nog zo leuk vind als je met 30 meter hoge golven ligt te klooien, piraten je van boord halen en rare dingen doen etc.
Veel plezier meis, blijf lekker weg, ik zal je in elk geval NIET missen.

Tukkerr | 27-07-10 | 16:50

@vandezijlijn | 27-07-10 | 16:38

Ik heb genoeg plekken op de wereld gezien waar een kind van 14 niet alleen moet gaan ronddolen. Waar ik ook niet alleen moet gaan ronddolen. FFS het is een kind, alleen op een zeilboot. Heb je überhaupt enig idee waar zij aan wordt blootgesteld?

Biff Eagleburger | 27-07-10 | 16:50

We hebben hier al een poll aan besteed. Is dat gvd niet genoeg??

waazug | 27-07-10 | 16:49

De vraag is volgens mij of de staat kinderbescherming etc.) of de ouders en Laura zelf eindverantwoordelijk zijn indien niet kan worden aangetoond dat hier Laura geweld wordt aangedaan. De staat neemt ongevraagd steeds meer verantwoordelijkheden tot zich ten koste van onze eigen verantwoordelijkheden. Dit is asociaal en moreel verweperlijk. Een voorbeeld van steeds meer onverantwoord en asociaal gedrag zijn de verwensingen die Laura en haar ouders naar hun hoofd krijgen geslingerd van mensen die zelf een superieure moraliteit denken te hebben.

Balk-in-je-oog | 27-07-10 | 16:49

@ DickieDick | 27-07-10 | 16:40
Gaat zeker gebeuren: kinderen die de K2 en de Eiger willen beklimmen; kinderen die een freediving diepterecord willen vestigen; kinderen die solo door Afrika willen trekken; kinderen die K1 willen vechten tegen volwassenen. Omdat pappie hen die dromen heeft aangepraat.

Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:48

Nou Laura, ik wens je een behouden vaart.

joemiejas | 27-07-10 | 16:47

Ergens snap ik die Jeugdzorg anders wel. Kind is veertien, vind ik het niet gek dat een kinderbescherming in principe met 'ja, hó even' reageert als ze beweert de wereld over te willen zeilen in d'r uppie. Jammer dat het zo'n klucht heeft moeten worden. Nou maar hopen dat die ouders niet wéér alle publiciteit op zoeken als er straks een oceaanbodem gedregd moet worden op zoek naar een kinderlijk. Dat hoop ik van harte niet.

Achterdocht | 27-07-10 | 16:47

Ik had onlangs op een terras een verrassend goed gesprek met een eloquente vrouw van 15 jaar. Haar moeder zat ernaast.

Brakke Obama | 27-07-10 | 16:47

Gewoon flyeren voor de SP (van VistaPrint© off course) kan zo een meisje natuurlijk ook vrij weinig kwaad doen.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:46

Zeilmeisje zal vast niet in Laos (Nigeria) gaan winkelen voor nieuwe proviand of in bv. Congo, er zijn zoveel landen waar geen enkele europeaan ooit komt .. eigenlijk kan ze nergens veilig afmeren in Afrika, behalve misschien In Zuid-Afrika.

Terpen-tijn | 27-07-10 | 16:46

@Balsaq
LOL. Precies, dus wat is hier solo-zeilen aan? Dit is een publiciteitsgeilende vader die in het nieuws wil. En dan nog vind ik dat kinderen van die leeftijd gewoon naar school moeten gaan, met leeftijdgenoten moeten omgaan etc. HIer wordt een adolescent aan moedwillig aan allerlei gevaren omwille van een recordpoging blootgesteld. Hoe zouden we het vinden als Laura 10 kilo siliconen in haar tieten kreeg gespoten om in het Guiness Book of Records te komen als de tiener met de grootste bos hout voor de deur?

minimá-armezusvan.. | 27-07-10 | 16:43

Ja hèhè... eindelijk. In NL vinden ze het gewoon dat je een kind krijgt als tiener; honderden subsidiepotjes zijn er om de onverstandige mutsjes op weg te helpen. En dan zou zo'n Laura de wereld niet rond mogen?! Het is al van de zotte dat zij onder toezicht werd gesteld? Dat zouden ze moeten doen met die domme tienermoeders!!!

singelding | 27-07-10 | 16:40


Mijn zoontje van 6 wil graag autorijden, hij kan nu nog niet bij de pedalen, maar dan maar even wachten tot ie er wel bij kan op zijn 10e of zo.

Buurmeisje wilde graag op haar 13e een baby, moet dan ook maar kunnen toch?

Rot toch op. Rechterlijke apparaat zet zichzelf lekker voor schut. Kan me nu al verheugen op nieuwe zaken met dit als jurisprudentie.

DickieDick | 27-07-10 | 16:40

Behoorlijk VerBaasdt | 27-07-10 | 16:27
Dank. Ik had zelf nog geen moeite gedaan, weer wat te lezen.

hotnot | 27-07-10 | 16:39

brunswijk | 27-07-10 | 16:35
Nee dat staan ze hier niet toe.

sjaakdeslinksesul | 27-07-10 | 16:38

@ Biff Eagleburger | 27-07-10 | 16:27
Hoezo, heb jij daar ervaring mee dan ? ben je ook op een schip geboren en je leven lang gevaren ?

vandezijlijn | 27-07-10 | 16:38

@ Biff Eagleburger | 27-07-10 | 16:27
Persies! Deze hele kwestie draait om gezond verstand. En dat is ver te zoeken bij pappie, die zijn eigen dromen projecteert op dat kind, en al die kantoorslaven, die in haar een symbool van vrijheid zien, omdat ze hun eigen dromen (if any) niet hebben kunnen waarmaken. Veel gedroom dus, en weinig gezond verstand.

Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:38

Gefeliciteerd. Beat the system. Onder het juk van de bemoeizuchtige en incompetente ambtenaren vandaan. Geniet van je vrijheid en zorg dat je het overleeft!

ZDEV | 27-07-10 | 16:37

Ja hoor, let maar op als haar straks iets overkomt... dan is de wereld te klein.
Normaal gesproken wens je je ergste vijand nog niet toe dat ze hun kind verliezen, zo ook nu niet, maar ik zal er ook niet rouwig om zijn.
Had nooit gedacht dit ooit te zeggen. Maar goed zulke achterlijke ouders zouden geen kind moeten hebben...

DickieDick | 27-07-10 | 16:37

@ Symmachus | 27-07-10 | 16:27
Die doodwenserij is per definitie debiel – altijd al geweest.

Maar dat Laura verhaal, het is toch wel een welhaast weerzinwekkende klucht. Beide ouders zijn zo ongeveer éven theatraal als het kind zelf – al kan je het haar, louter om leeftijd, nog wel vergeven.

De scheiding, de omgang, de regeling, name it. Die mensen leggen hun halve zieleleven bloot. En hun dochter zou daar dan baat bij hebben. Manman.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:37

Ah, dus nu kan Jeugdzorg zich eindelijk weer bezig gaan houden met kindertjes die door hun ouders uitgehongerd, afgeranseld en verkracht worden.

Daar ligt hun taak. Niet bij het dwarsbomen van ouders die misschien iets anders hun kinderen opvoeden dan gemiddeld, maar die van hun kind houden en er het beste voor willen. Sommige kinderen zijn namelijk niet gemiddeld.

Jeugdzorg is echt haar boekje te buiten gegaan met dit kind. Dat schaap heeft meer last gehad van het gebemoei van die betweters dan dat ze er wat aan gehad heeft.

Laat ze zich eens bezig gaan houden met de falende pleegzorg. Als kind heb je veel meer kans op mishandelig door pleegouders dan door biologische ouders. Met dank aan Jeugdzorg!

Lepanto | 27-07-10 | 16:37

en dan moet ze ook nog verplicht een nederlandse vlag op haar zeilboot voeren

het arme kind

Capt. J.T. Spaulding | 27-07-10 | 16:37

Is er al bekend welke zender de uitzendrechten van de af- en uitvaart heeft?

Multiflauwekulti | 27-07-10 | 16:36

sjaakdeslinksesul | 27-07-10 | 16:33
ROFL! U heeft een webcam?

brunswijk | 27-07-10 | 16:35

Ga toch gewoon cammen met vieze oude mannen net als alle normale 14-jarige meisjes doen.

sjaakdeslinksesul | 27-07-10 | 16:33

Mijn buurjongen van 13 wil volgend jaar het huis uit en op kamers gaan wonen. Hij vindt zich zelf daar volwassen genoeg voor. En dan mag het kijk maar naar Laura, die is volwassen genoeg om alleen de wereld over te zeilen. Dat is volgens hem veel gevaarlijker dan alleen in een huis wonen.

spruit 11 | 27-07-10 | 16:31

Die verziekt zo de mooiste tijd van haar leven..
Maar buiten dat wens ik haar natuurlijk veel geluk (not),
dan heb ik ook weer mijn pleziertje als ik de teevee aanzet

peertaart | 27-07-10 | 16:30

Biff Eagleburger | 27-07-10 | 16:27
Onvoorstelbaar dat sommige mensen dat niet willen zien of zelfs willens en wetens goedkeuren.

Superior Bastard | 27-07-10 | 16:29

@ jannes1705 | 27-07-10 | 16:25
Verder nog iets, zeikjong?

En nou je vader helpen met de Alpenkreuzer denondeju!

Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:28

@vandezijlijn | 27-07-10 | 16:09

Het heeft niets met niet gunnen te maken maar meer met realisme. Het is een kind van 14 dat alleen over de wereld gaat zeilen. Dat is een gegarandeerd recept voor haar dood.

Biff Eagleburger | 27-07-10 | 16:27

Fryske Pugilist | 27-07-10 | 16:20
Als die verzuipt, dan lopen we nog kans op een integrale live uitzending van de begrafenis, inclusief een roerende toespraak van de minister-president. En als het een beetje meezit, dan komt de koningin ook nog opdraven om haar postuum te ridderen.

Schoorsteenveger | 27-07-10 | 16:27

@kantoornerds & gestoorde gekken die uit jaloezie een jong meisje doodwensen:

Het mooie is dat jullie allang dood zijn, maar het nog niet doorhebben.

Symmachus | 27-07-10 | 16:27

Ik begrijp uit deze uitspraak dat mijn kinderen later geen school hoeven te volgen?

kw_nl | 27-07-10 | 16:26

gozahtje | 27-07-10 | 16:22
Waarschijnlijk omdat ze nog een kind met zeer labiele ouders is.

Superior Bastard | 27-07-10 | 16:26

ik heb gehoord dat daar bij de GolfF van aden een neger op je wacht met een enorme tampeloeres. Die dol is op solo zeilstertjes.
Ook hij wil een record vestigen en al zij stamgenoten ook!
Have fun!!

jannes1705 | 27-07-10 | 16:25

@ azoturie | 27-07-10 | 16:12
"ik heb begrepen dat Laura op grote delen van het traject een volgboot mee krijgt"
Dan is het dus niet echt solo. Of net zo solo als twee klimmers die samen de Everest beklimmen. Ben benieuwd hoe het Guinness boek hierover denkt.

Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:25

Ging ze nou trouwens door die Golf van Aden?
Die piraten doen nu al nomnomnom...........

lilluke halve hoan | 27-07-10 | 16:25

Pffffff... mosterd na de maaltijd. Je bent te laat zeilmeisje... twee andere zeilpeuters gingen je inmiddels voor. Lang leve de NL bureaucratie!

Viezevoozert | 27-07-10 | 16:24

doe eens even langs Somalie varen Laura !

yokiamy | 27-07-10 | 16:23

DAAAAG Laura!
Fijn je broertje achterna en pas ook op als je net de haven uit bent dat je niet weer overvaren wordt net als toen.
Waarschijnlijk tot nooit meer ziens, kan je lachen met de reacties van jeugdzorg en die " ouders " !

lilluke halve hoan | 27-07-10 | 16:23

Waarom bemoeien mensen zich hier eigenlijk mee? Als de ouders vinden dat het kind er klaar voor is dan moeten ze dat toch zelf weten! Alsof zij het enige meisje in de wereld is die dit heeft willen doen/heeft gedaan...

gozahtje | 27-07-10 | 16:22

vaar weg en laat nooit meer wat van je horen ajb

Semmo | 27-07-10 | 16:21

Mooi laten varen maar als het kind verzuipt niet gaan liggen emmeren.

Fryske Pugilist | 27-07-10 | 16:20

@ Tafelberg | 27-07-10 | 16:16
Ik ga vrijwel nooit met de Wet in discussie. Eenvoudigweg omdat de kans dat ik gelijk krijg vrij klein is. En dat verdraag ik maar matig.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:20

@ azoturie | 27-07-10 | 16:12
Een kind de dood in sponsoren is niet de beste PR voor je bedrijf. Die verzekeringsmaatschappij kan inpakken als little missy bij het eerste het beste stormpje blub blub doet en overlijdt.

Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:20

@ Superior Bastard | 27-07-10 | 16:17
Of erger nog... die gefrusteerde ouders stellen de hele flikkerse boel aansprakelijk als ze roemloos verzuipt, ergens op een of andere godsgruwelijk enge oceaan.

Multiflauwekulti | 27-07-10 | 16:19

Mooi, kunnen we de rechterlijke macht aansprakelijk stellen en met terugwerkende kracht de ouders weer uit de ouderlijke macht zetten als ze gekielhaald wordt door piraten.
Zo werkt het hier nu eenmaal in Nederland.

Superior Bastard | 27-07-10 | 16:17

@Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:11

Omdat dit staat geschreven?, Is dit je mening? of is dit je mening omdat het geschreven staat?

Tafelberg | 27-07-10 | 16:16

@minimá-armezusvan.. | 27-07-10 | 16:14:

"... meisje van 14 gaat geheel alleen op de fiets van Valkenburg naar Winschoten. Dat zou niemand goed vinden."

Pardon?. Natuurlijk wel als ze met een groepje vriendinnen gaat; ook Laura gaat met een klein flotilla varen.

Balsaq | 27-07-10 | 16:15

Betekent dit dan ook dat we niet meer verveeld worden met dit kind?

De Psycholoog | 27-07-10 | 16:15

Die zien we nooit meer....terug.

KevinBeun | 27-07-10 | 16:15

@ Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:12
Pervert!! Ze is 14!!
Oh wacht... zo bedoel je... dat is een goeie vraag. Volgens mij was het de bedoeling om geen begeleiding at all mee te nemen. Whatever... de ouders vinden het goed.

Multiflauwekulti | 27-07-10 | 16:15

Wat een hoop kinnesinne hierboven, zo zijn reaguurders gewoonlijk niet.
Ze noemen het wel een solotocht, maar als er voortdurend zo'n 10 andere bootjes in de buurt zijn lijkt het eigenlijk net een buurthuis.
Ze schijnt een weblogje te hebben, zou je een linkje naar verwachten, maar ik zie nergens wat, weet iemand iets ?

hotnot | 27-07-10 | 16:14

Vergelijk het hier mee: meisje van 14 gaat geheel alleen op de fiets van Valkenburg naar Winschoten. Dat zou niemand goed vinden. Maar hier gaat het om een gefrustreerd publiciteitsgeile vader die zelf mislukt is en daarom zijn dochter gebruikt om in de belangstelling komen te staan. Meisjes van 14 zijn kinderen!! En wat de kosten betreft: de boot veilen en het geld naar de kinderbescherming.

minimá-armezusvan.. | 27-07-10 | 16:14

De Calvinisten zijn weer wakker. Van die figuren die vinden dat alles volgens de regeltjes moet gaan en waar geen plaats is voor avonturiers.

Laat dat meisje lekker de wereld over zeilen. Indien de reis de dood ten gevolge heeft is dat zeer jammer. Aan mij zijn de ouders in ieder geval geen verantwoording schuldig. Wat mij betreft aan de overheid ook niet. Natuurlijk heeft de overheid de taak om mensen tegen zichzelf te beschermen, maar moet dat betekenen dat de overheid je remt in je avonturierschap. Hier komt ook het idiote gelijkheidsdenken wat Nederland beheerst bij kijken. Iedereen moet maar gelijk zijn. Het is in dit land VERBOTEN om talent te hebben. Want dan wijk je af van de 'norm'. In de casus Laura komt dat dus echt perfect naar voren.

Ik zeg: veel plezier Laura

LijstG | 27-07-10 | 16:13

@ Tafelberg | 27-07-10 | 16:07
Ja, dat heeft ze. Door pontificaal op de voorpagina van een landelijke dooie boom te gaan staan. Om aldus een commercieel slaatje uit de recordreis te kunnen slaan. Wellicht meer de keuze van haar omgeving, dan van haarzelf, maar toch.

baba4oog | 27-07-10 | 16:13

Weten we dan ook weer. En niet gaan zeiken als het kind op tragische wijze om het leven komt hoor.

Multiflauwekulti | 27-07-10 | 16:13

Hoe solo moet het eigenlijk zijn? Mogen er andere boten meevaren (links, rechts, voor en achter)?

Korreltje Zout | 27-07-10 | 16:12

Ze redt het wel. Of ze de snelste zal zijn? Geen idee.

Met de hedendaagse materialen, weerroutering etc. zal ze zeer waarschijnlijk behouden thuiskomen. En dan weer braaf naar schooltje toe.

Geitenbeuker | 27-07-10 | 16:12

@Van Kamsteren | 27-07-10 | 15:55
-
Dat risico is voor een jongedame van veertien niet heel veel groter of kleiner dan voor een ervaren zeilrot van 57, waarvan ik u n i e t hoor roepen dat wij vooral niet voor de kosten moeten opdraaien wanneer die laatste met zijn 62 voets Hallberg Rassy zeiljacht een grondzee tegen komt bij Terschelling.... er bestaat zoiets als verzekeringen - en als Laura slim is, dan laat ze zich vooral sponsoren door een verzekeringsmaatschappij...
-
Overigens: ik heb begrepen dat Laura op grote delen van het traject een volgboot mee krijgt en dat zij 24/7 draadloos begeleid wordt door een oude-rotten team. Zal allemaal dus bést wel meevallen.
-
Voorlopig lijkt mij het risico dat er iets fout gaat met tere kinderzielen in 'instellingen voor jeugdzorg' nog altijd groter dan het risico dat het fout gaat met de waarschijnlijk iets minder tere kinderziel van Laura op een bootje.
-
Laten wij ons gelukkig prijzen dat wij leven in een land met zestien miljoen opvoeders...

azoturie | 27-07-10 | 16:12

Nou Laura, meissie -behouden vaart / jammer pech gehad, verdomde jeugdzorg & idem rechters ook altijd / recht zo die gaat! / ach wie weet volgend jaar misschien / hé wie had nu verwacht, hou je taai en tot in de pruimentijd- dan maar

Tobi | 27-07-10 | 16:12

@ Tafelberg | 27-07-10 | 16:07
Artikel 1:234 BW wellicht.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:11

@ Norm 16:02
Kijk eens naar die foto, het is toch ook een irritant kind?

* nieuwe bureaustoel bestellen gaat *

Roskoning | 27-07-10 | 16:11

Mooi, afduwen die boot en niet meer naar omkijken. We horen wel weer wanneer ze terug is.

FrankVeer | 27-07-10 | 16:11

Vaarwel! En dat we de eerstkomende 20 jaar nix meer van dat zeilwicht te horen krijgen!

Zure Sigaar | 27-07-10 | 16:10

Ongelooflijk al die negativiteit hierboven, Ik ga er vanuit dat die mensen gewoon stikjaloers zijn op een meisje dat haar droom najaagt en boven de middelmaat durft uit te komen terwijl ze zelf al in paniek raken als de supermarkt hun favoriete merk bier niet meer in huis heeft of de camping vol is op de Veluwe.
Laat dat kind lekker gaan en ongetwijfeld wordt ze fantastisch begeleid.
Ik begin weer een beetje vertrouwen in ons rechtssysteem te krijgen.

vandezijlijn | 27-07-10 | 16:09

Ik vind dit hele niewsonderwep een beetje jammerlijk

ilse | 27-07-10 | 16:09

@tipo | 27-07-10 | 15:57
Haha, wat gaat ze doen, Zuid-Afrika of Indonesië herkoloniseren? Dat wordt een politieke rel!
Ik zie een kabinetscrisis aan de horizon.. Dan gaan we met z'n allen " de boot in "...

An die ARBEIT | 27-07-10 | 16:08

Mooi, kan dat kind genieten van nog meer media geilheid.
@Liroy | 27-07-10 | 15:47

Alsof zij daarvoor gekozen heeft. *denkt iets ergs*

Waarom een meid met een droom weerhouden van haar droom? Eigen keus.
Kan iemand mij een goede (lees: => goede) reden geven waarom je hier op tegen bent?

Tafelberg | 27-07-10 | 16:07

En dan nu oprotten en nooit meer terug komen.

Wim-Lex | 27-07-10 | 16:07

Zeilmeisje tssss

PauperKoning | 27-07-10 | 16:06

Alle succes Laura! Schijf maar snel je eigen solo boek

Dr.Phlox | 27-07-10 | 16:05

Ik zou haar doen.

Roskoning | 27-07-10 | 16:05

Dan hoop ik dat de hele bemanning van de Bereboot meegaat, want dit kind mocht zich eens vervelen.

patat - generatie | 27-07-10 | 16:05

Ik wil een kroegentocht langs alle kroegen van Nederland. Maar dan ook echt alle kroegen. En dat binnen een maand. Verplicht in elke kroeg 1 bier en een snack, leverworst, aldi-jonge kaas of bitterbal. Voor een schaal bitterballen moeten er 6 zijn en we moeten een Bob hebben. Wie heeft er zin?

Rocketscientist | 27-07-10 | 16:04

Op de ski de Alpen rond. Mijn kind van 12 wil de heeeeeeele god gansche winter de Alpen verkennen . Aaahhhhhh, mag dat ? Is ze maar 4 pietluttige maandjes niet op school. Oh nee ! 1 week mocht al niet afgelopen winter......

Nyx | 27-07-10 | 16:03

@Pepp1 | 27-07-10 | 15:59
Jij denkt dat Laura zonder Berretta gaat zeilen?
Wat lief!!!

tipo | 27-07-10 | 16:03

@Sanglier | 27-07-10 | 15:58
Inderdaad. Doet me neigen om kernwapens in te zetten tegen alle tokkie- en Vinexwijken. Of gaat dat misschien ook wat ver?

Symmachus | 27-07-10 | 16:02

Wat je zegt ben je zelf! En daarmee bedoel ik het zieke deel van de reaguurders die haar hier affikken.... Blij dat die subsidieslurpende, veelvuldig buiten de deur vretende, elke dag nieuwe bureaustoelen bestellende en stipt om 5 uur naar huis vertrekkende kutkindermafia de strop om haar hals hebben moeten verwijderen...

Sail on!

Norm | 27-07-10 | 16:02

en dan slaat ze 1km van de kust over de kop (kapseizen ofzo)

Sjores de Pores | 27-07-10 | 16:01

Het is aan de ene kant te krom dat de overheid zich hier mee heeft bemoeid, aan de andere kant is het belachelijk dat die ouders dat kind laten gaan..
2 Sides to every story....

An die ARBEIT | 27-07-10 | 16:00

Zo begon ik zo rond m'n 14e een alleszins niet misse Ranch. Hoor je tegenwoordig ook niemand meer over. Waait wel over laura, waait wel over.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 16:00

Rietje met een Ranja | 27-07-10 | 15:45
Maar zo'n aandachtshoer als Laura, die vráágt toch gewoon om een fapje op z'n tijd. Het meest kwalijke is natuurlijk haar papa de pooier. Van mij mag ze best zeilen, maar ga dan gewoon, als je toch zo avontuurlijk bent. De grootste avonturiers liepen gewoon van school weg.

Detlev Tarnowitz | 27-07-10 | 16:00

Zeilmeisje ---> Zeikmeisje ----> Zerkmeisje

spuit_twaalf | 27-07-10 | 15:59

Laura en de Somalische piraten deel 1 (NSFW) zal niet in elk land goed ontvangen worden.

Pepp1 | 27-07-10 | 15:59

@ tipo | 27-07-10 | 15:57
Precies. En die reaguurt hier nog immer als een jonge God!

Pa Cartwright | 27-07-10 | 15:59

Mooi.
Ik heb altijd al gezegd. Geen dat kind nou toch gewoon een boot.
Behouden vaart dan maar en kijk uit voor piraten en ander onguur volk.

josski | 27-07-10 | 15:58

Merkwaardig, al die reaguurders die haar geen goede reis wensen....

Sanglier | 27-07-10 | 15:58

Wat SchoorsteenvegerT @ 15:55 zegt.

baba4oog | 27-07-10 | 15:58

-weggejorist-

OudRotjeknorrer | 27-07-10 | 15:58

Succes, ik stel voor dat je op volle zee kapseist en verzuipt, zou lullig zijn voor 't meisje natuurlijk, maar dan wordt 'r eens beseft dat sommige dingen belachelijk zijn!

NcowNteR | 27-07-10 | 15:58

@ pippi kanglous | 27-07-10 | 15:55
Zolang zij gewoon lekker blijft doorleren, zie ik an sich geen enkel probleem.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 15:57

Typisch gevalletje van.
Ik ben bijzonder omdat ze zeggen dat ik bijzonder ben en daarom ben ik bijzonder, wil ik iets bijzonders en daarom mag ik iets bijzonders en dat ik de jongste ben maakt het zo bijzonder, maar dat kan omdat ik immers bijzonder ben, want dan kom ik misschien wel in het Guiness book of records, totdat er een ander kind bijzonder is, snik....

wouter het bos in | 27-07-10 | 15:57

Heerlijk die VOC-mentaliteit in de panelen.
Michiel de Ruyter begon ook op zijn elfde de wereldzee-en te bevaren.
Maar oeioeioei als je nu zo een waagstuk begint.

tipo | 27-07-10 | 15:57

ze is al een jaar of drie 14 schat ik zo in

Don Sputare | 27-07-10 | 15:57

Fijn zo. En dat we nooit meer wat van dat wicht mogen horen.
Nu deze heldin, deze Jeanne d'Arc van het nederlandse zeilen, deze VOC-maagd, deze koene dappere dame, dit geweldig ambitieus kind haar gang mag gaan, onder oorverdoven applaus van de ganse GS-redactie, kunnen we gewoon weer lekker door gaan zeiken over handhaving der wet, gelijke monniken gelijke kappen en zo. Items te over.

Schoorsteenveger | 27-07-10 | 15:55

Wegvaren d'rmee. Leuk webcammetje op die schuit, voor als ze omkiept. En graag een beetje lollig of dramatisch verzuipen graag, en op joetoeb snel.

Daarna ouders wegens schuldgevoel collectieve zelfdinges. Ook op cam, plse.

Nick Sanders | 27-07-10 | 15:55

@Rietje met een Ranja | 27-07-10 | 15:43
Als zo'n contract ook wordt getekend voor iedere idioot die wil gaan parachutespringen, bergbeklimmen, bungeejumpen, wildwatervaren, skieen, rodelen, parasailen etc.. wel ja.

De ene sport is risicovoller als de ander. Ik pleit niet voor het opdraaien van alle kosten bij risicovolle zaken. Ik gun iedereen zijn lol. Maar een meisje van 14 solo rond de wereld laten zeilen is niet iets wat algemeen geaccepteerd is. Zij en haar ouders gaat bewust een zeer groot risico aan. Iets waarvan je van tevoren op je vingers kunt uittellen dat het misgaat. Is het dan normaal dat we dan ook maar met z’n allen maar moeten opdraaien voor de kosten?

Van Kamsteren | 27-07-10 | 15:55

fijn voor Laura...
Mijn buurmeisje van 10 wil een baby, dat zal dan ook wel geen probleem meer zijn.
Grenzen zijn tegenwoordig niet meer om bij te stoppen, maar om te overschrijden

pippi kanglous | 27-07-10 | 15:55

blijft dom gedoe dat zeilen van minderjarige meisies in hun eentje over de hele wereld,...
dom van die ouders ook dat ze het idee (ooit)voedden dat zoiets gewoon ok is...
... mijn dochter mag als ze dadelijk 14 is niet eens alleen over straat als het donker is, logisch lijkt me. vaag volk die zeilers, kouwekak!

cyborg00101 | 27-07-10 | 15:55

lang leve de vrijheid... go laura go!!!

somersault | 27-07-10 | 15:55

Enfin, moge Erasmus van Formiae met haar voeren.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 15:55

Ah, de ouders krijgen het finale woord. Zo hoort het eigenlijk ook. Zij zijn straks immers eindverantwoordelijk als Laura het avontuur niet (zonder kleerscheuren) overleeft. Daar moeten zij dan mee leren leven. Eigenlijk eerder een les voor de ouders dus. Jammer dat dit over de rug van een onschuldig kind moet gebeuren.

Hopelijk zien haar ouders alsnog het licht en stoppen deze façade. En anders wens ik Laura oprecht een behouden vaart als het toch zover komt.

BangBang | 27-07-10 | 15:54

@ Symmachus | 27-07-10 | 15:52

Dat lijkt mij ook niet, ik hoop het in ieder geval niet voor haar.

Demonigeert | 27-07-10 | 15:54


Supernieuws! Laura, meid, ik drink een biertje op deze overwinning.

ik hoop dat je snel aan je reis gaat beginnen en wens je een behouden vaart.

Willianus Wortelus | 27-07-10 | 15:53

Ga maar meisje, het is goed. Succes en een behouden vaart!

Ashtrey | 27-07-10 | 15:53

Dat overleeft ze niet. Kinderen van 14 zijn te onervaren om de wereld alleen te ontdekken. Ga eerst maar eens je diploma halen en meerderjarig worden en dan mag je doen wat je wilt.

Biff Eagleburger | 27-07-10 | 15:53

En terecht, succes...

reds | 27-07-10 | 15:53

@alle negatievelingen hier:
Get a life, zelf nooit iets bereikt zeker? ipv waardering hier lopen miepen vanwege een eigen intriest saai bestaan.

glaaf | 27-07-10 | 15:53

@ Brusselmans
Gek, ik ben het bijna altijd met Geenstijl eens, behalve als ze weer over het koninklijk huis lopen te huilen. Maar nu is er dus toch een tweede onderwerp. Brusselmans, ik verheug me nu al op de krokodillentranen van Geenstijl als we direct met een dood kind zitten ergens midden op de Indische Oceaan.

Marcus Porcius Cato | 27-07-10 | 15:52

Ik-word-zo-moe-van-het-zeil-meis-je-en-haar-at-ten-tie-hoe-ren-fa-mi-lie.

ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz

LJBrinkhorst | 27-07-10 | 15:52

Ik denk dat het meisje er goed aan doet alleen te gaan zeilen, maar ze is in elk geval ontsnapt aan bevoogding, en dat is groots.

Arrabinekoeterine | 27-07-10 | 15:52

@Demonigeert | 27-07-10 | 15:39
Lijkt me dan ook niet dat ze door de Golf van Aden gaat zeilen...

Symmachus | 27-07-10 | 15:52

@Liroy | 27-07-10 | 15:47
Iets met Nederland... Maaiveld... Kop.....

TisNieZoMoeilijk | 27-07-10 | 15:52

Goed zo! Ga ervoor!

Kleine Man | 27-07-10 | 15:52

Behouden vaart en blijf weg, kost minder belastingcentjes.

sjef van oeckel | 27-07-10 | 15:52

En Joran zit vast, dat scheelt ook weer kwa veiligheid.

Rietje met een Ranja | 27-07-10 | 15:51

Dat kind is amper in de pubertijd en wil even de hele wereld overvaren. Want pappie heeft haar wijsgemaakt dat ze dat wel aankan en heus niet doodgaat. Nu is het wachten op een 13 jarige die solo de K2 wil beklimmen, zonder zuurstof. Moet kunnen toch?

Korreltje Zout | 27-07-10 | 15:51

Nooit kwam Berend Botje om. Die zien we dus nooit meer terug. En terecht, dom wijf.

Roskoning | 27-07-10 | 15:51

Behouden vaart!

TisNieZoMoeilijk | 27-07-10 | 15:50

Als ze inderdaad gaat varen wordt dat op zeker haar dood.

Parsons | 27-07-10 | 15:50

@Pa Cartwright

Als het goede chablis was, is het je vergeven.

Michael | 27-07-10 | 15:49

@ChillBill | 27-07-10 | 15:42
Parler! I call Parler!
@Steilloos ten Onder | 27-07-10 | 15:43
Dat zou bijna net zo belachelijk zijn als het gene wat ik wilde zeggen :) Het is dan misschien wel waar ( net als mijn uitspraak ), maar beter " sterft ze terwijl ze doet waar ze van hield " als ze de 50 gepasseerd is....

An die ARBEIT | 27-07-10 | 15:47

Mooi, kan dat kind genieten van nog meer media geilheid.

Liroy | 27-07-10 | 15:47

@Bos Hout | 15:44
Amen. Amen.

Cruz Azul | 27-07-10 | 15:46

@ Michael | 27-07-10 | 15:43
Owh ok, nah lees je zinnetje dan nog eens terug. Ik heb zojuist een chablis lunch achter de rug, kan evenwel aan mij liggen aldus.

Pa Cartwright | 27-07-10 | 15:46

@Detlev Tarnowitz | 27-07-10 | 15:40

Zolang de foto's van meerderjarigen zijn hoef jij niet bang te zijn voor rechtzaken hoor en fap je maar een eind weg.

Rietje met een Ranja | 27-07-10 | 15:45

Niet mee eens want zo schep je een precedent. Desondanks een behouden vaart gewenst.
Vaarwel....

kleingrutter | 27-07-10 | 15:45

Goh, toch nog een verstandige beslissing. Niet verwacht...

mrfreeze | 27-07-10 | 15:45

Die komedie ook weer voorbij. Laat het meisje lekker avonturieren. Word je groot van.

Bos Hout | 27-07-10 | 15:44

maar die kinderoppas mafia heb ook gewonnen, want die hebben hiermee miljoenen aan subsidie naar binnen geharkt.

ro8in | 27-07-10 | 15:44

Hopelijk blijft ze weg, irritant kind.

Interflow | 27-07-10 | 15:44

Wat zullen alle moraalridders trots voor Hart van NL zitten als ze terugkomt.

Brakke Obama | 27-07-10 | 15:44

Zo, die mag zich nu dus rechtstreeks de deaud in varen van de rechterT. Mooi man!

Parsons | 27-07-10 | 15:44

Dus als ik het goed begrijp zijn Jeugdzorg en de Kinderbescherming nu de boot in gegaan....?

von Schwaffelhofen | 27-07-10 | 15:44

@Pa Cartwright | 27-07-10 | 15:39
Ik heb het toch ook over haar vaart ?

Michael | 27-07-10 | 15:43

Dan hoop ik dat één van die ouders wel verstand in hun kop hebben.

Vliegenvanger | 27-07-10 | 15:43

@Van Kamsteren | 27-07-10 | 15:39

Als zo'n contract ook wordt getekend voor iedere idioot die wil gaan parachutespringen, bergbeklimmen, bungeejumpen, wildwatervaren, skieen, rodelen, parasailen etc.. wel ja.

Rietje met een Ranja | 27-07-10 | 15:43

Dat ze maar over boord mag gaan op de oceaan...

Koops | 27-07-10 | 15:41

Want? Is deze wereld een betere plaats zonder zeilmeisjes?

Demonigeert | 27-07-10 | 15:43

An die ARBEIT | 27-07-10 | 15:41
Nee, denk dat je geen gepaster moment dan dat kan vinden.
Wedden dat de ouders dan gaan zeggen:

"Ze is gestorven terwijl ze deed waar ze van hield"

Steilloos ten Onder | 27-07-10 | 15:43

Heeft ze palaver aangevraagd tijdens de zitting?

ChillBill | 27-07-10 | 15:42

kudtkind eindelijk haar zin

alltexx | 27-07-10 | 15:42

Waar zijn de Spitsnieuws feeds eigenlijk gebleven?

glebber | 27-07-10 | 15:41

Dat ze maar over boord mag gaan op de oceaan...

Koops | 27-07-10 | 15:41

Is het nou verkeerd, dat ALS dat meissie op zee, weet ik het, wordt verslonden door één of ander zeewezen of tyfoon, dan heel hard te roepen:
HA! Told you so!?

An die ARBEIT | 27-07-10 | 15:41

Die @koenderegt stelde na de persconferentie van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over de Turkish Airlines crash vragen waar van Vollenhoven juist daarvoor al antwoord had gegeven. Toen dacht ik al, wie is die amateur.

De StoorZenDer | 27-07-10 | 15:41

Leuk hoor, de wereld rondzeilen. Veel plezier en wees voorzichtig.

Sanglier | 27-07-10 | 15:41

Laura, als je langs Willemstad passeert, drinken we een biertje! Oh, dat mag natuurlijk nog altijd niet onder de 16. Zeilreizen wel, logisch.

Brakke Obama | 27-07-10 | 15:41

Haar ouders zijn toch ook verdeeld. Schiet niet op zo. Lauraatje kan maar het beste een eind wegzeilen en nooit meer terugkomen, dit geintje heeft al meer dan genoeg geld gekost. Ik heb ook zo mijn hobby's, maar die ga ik niet uitoefenen ten koste van talloze rechtszaken (die ook zeker zou verliezen).

Detlev Tarnowitz | 27-07-10 | 15:40

In de tussentijd 100 kinderen mishandels, misbruikt of zelf vermoord, maar daar had jeugdzorg even geen tijd voor. Men moest belangrijk werk doen bij een 14-jarige die een boottochtje wilde gaan maken. Tja je kunt ook niet overal tegelijk zijn he.

Rietje met een Ranja | 27-07-10 | 15:40

@ Symmachus | 27-07-10 | 15:36
Waarschijnlijk reizen er inderdaad mensen achteraan via land of zee, maar als ik het me goed herinner deinzen die piraten er niet voor terug om een tanker aan te vallen en de volwassen bemanning te martelen en/of te doden. Mits er een lading mariniers mee gaat, zal een beetje piraat niet onder de indruk raken van wat volgbootjes.

Ik heb overigens respect voor het lef van deze jonge zeilster, of is het naïviteit die hier een grote rol speelt ipv lef?

Demonigeert | 27-07-10 | 15:39

Leuk voor haar. Wordt er dan gelijk een contract met de overheid getekend waarin haar ouders opdraaien voor ALLE kosten die worden gemaakt bij reddingsacties? Leuk voor de poging. Geinig dat ze het durft. Ik prijs haar moed. Reken er echter maar op dat ze geheid in de shit komt. De belastingbetaler hoeft niet op te draaien als het meisje in de problemen komt…

Van Kamsteren | 27-07-10 | 15:39

Hopelijk zijn we nu ook van de berichtgeving af. Graag nog wel even tekenen dat de belastingbetaler niet hoeft op te draaien voor nazorg, redding, et cetera als het allemaal toch misloopt.

Jellinek | 27-07-10 | 15:39

Jeugdzorg en de kinderbescherming zijn verantwoordelijk voor vele kapot gemaakte (een)oudergezinnen.
Twee misselijk makende instanties die helaas hun macht misbruiken door hun infantiele methodes als enige juiste te beschouwen.
Gelijk hebben ze en gelijk zullen ze altijd krijgen omdat deze twee machtige organisaties zich boven elke wet verheven voelen.

Terpen-tijn | 27-07-10 | 15:39

@ Michael | 27-07-10 | 15:37
Vaart = enkelvoud

Pa Cartwright | 27-07-10 | 15:39

@Symmachus | 27-07-10 | 15:36
Een regeling, die had ik ook wel gewild.

Als ik nu rond de 14 jaar oud was zou ik het wel weten. Dikke fuck you voor mijn school, ik leer thuis wel.

Kortom, onzin dit.

Art Vandelay Ultor | 27-07-10 | 15:39

Wat een gezeur over die leerplicht. Leren doe je voor een goede toekomst, niet voor de gezelligheid. En ik denk niet dat die meid op deze manier de 15 haalt... Toedeledoki!

lutseklutser | 27-07-10 | 15:38

@Symmachus | 27-07-10 | 15:36
Gaan er de hele vaart boten mee?

Michael | 27-07-10 | 15:37

Bullshit natuurlijk. Dan had ik mijn scholing ook gewoon zelf kunnen regelen, maar dat kon natuurlijk niet.

Art Vandelay Ultor | 27-07-10 | 15:37

Pas je op voor alle piraten op oorlogspad die al maanden geen vrouw hebben gezien?

Michael | 27-07-10 | 15:36

Wind in de zeilen! En nu niet langs Somalië varen hè.

Ceulemans | 27-07-10 | 15:36

Goed zo, en -1 voor de ondertoezichts-maffia.

@alle zeikstraaltjes hierboven: voor wat betreft de leerplicht wordt een regeling getroffen, en er gaat een heel flottielje aan volgboten mee dus met die piraten zal eht wel loslopen...

Symmachus | 27-07-10 | 15:36

Totzienshedaaaag...

j010 | 27-07-10 | 15:36

Houdt het dan nooit op?!

Pa Cartwright | 27-07-10 | 15:36

Gaat heen, en strand aan in een ander land.

patriotten | 27-07-10 | 15:34

Vaarwel.

tipo | 27-07-10 | 15:34

Irritant zei(l)kkind, ga alsjeblieft en blijf weg!

j00st | 27-07-10 | 15:34

Ik snap dit echt niet, een kind is toch gewoon leerplichtig op haar leeftijd? Waarom is dit sowieso een issue?

drumdude | 27-07-10 | 15:33

Nou en...

George Costanza | 27-07-10 | 15:33

Zeilse meissie, kijk uit voor de piraatjes en als je hulp nodig hebt roep je gewoon Peter Pan, die weet wel raad met piraten.

Rofl @ "De enige psychische schade die Laura echt heeft opgelopen lijkt ons veroorzaakt door alle zielenknijpers ..."

Demonigeert | 27-07-10 | 15:33

En blijf weg!

Darkness177 | 27-07-10 | 15:32

Zo de SPH trutjes zijn weer naar hun hok verwezen.

LijstG | 27-07-10 | 15:32

Leuk voor haar, maar die komt niet verder dan Somalië, alwaar ze gegangraped wordt door een neger met een ooglapje en een houten been.

Steilloos ten Onder | 27-07-10 | 15:32

succes meid, hou je taai

poenraad | 27-07-10 | 15:32

Fijn.

Moi2 | 27-07-10 | 15:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken