Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KNRM op de bon voor redden zonder vergunning

waterpolitie.jpgStoer hoor, dat je bij de waterpolitie zit. Met je boot. Maar de badmeesters in uniform van Harlingen hebben even compleet de plank misgeslagen. Charterschip Nil Desperandum dreigde op een zandbank te lopen door een motorstoring. Met twee reddingsboten van de KNRM werd de driemaster uit 1894 voor de ondergang behoed en naar de haven gesleept. Alwaar de tjappies van de waterpolitie klaar stonden voor een bekeuring van 1250 euro. Want een groot schip slepen zonder sleepdienst certificaat, DAT MAG DUS NIET HE! Hier de repo. De Friese wateren zijn weer een stukje veiliger. Duidelijk een boete in de categorie 'als ik mijn quotum niet haal, moet ik zelf m'n dek schrobben'. In plaats dat die waterfuhrers nou dronken tjappies op het Tjeukemeer bekeuren. Een boete voor redden zonder vergunning. WTF! Hey, Harlingen, doe die natte popo eens kielhalen!

Reaguursels

Inloggen

Boetes ophalen was nog onvoldoende. Bron? Wikileaks gok ik...

stijlloos reaguren | 27-07-10 | 02:29

Dit krijg je dus als je mavopikkies bonnen laat schrijven. Geen enkel ethisch besef en niet verder kunnen komen dan de stompzinnige gedachte 'regels zijn regels'. Wie hier verantwoordelijk voor is mag zich diep, diep schamen dat ze dit soort geestelijk gehandicapten bij de politie toelaten.

Crusher | 27-07-10 | 01:10

@yokiamy; In dat geval eerst even je zwemdiploma ophalen thuis a.u.b.

Fruitvliegje | 26-07-10 | 23:40

Verder: De KNRM werkt uitsluitend met vrijwilligers, vaart meer dan 2000 keer per jaar uit en helpt iedereen die om hulp vraagt bij de kustwacht. Tevens ligt er al jaren een duidelijk convenant tussen bergers en redders. Oneerlijke concurrentie? Nee, hoor. Geen sprake van. Ben blij dat de KNRM er is voor iedereen die hulp nodig heeft, ongeacht of het nu om een redding van een kind of het stranden van een jacht is. Nog zo'n leuk voorbeeldje: de bergers 'patrouilleren' op de Waddenzee. Ze zien een jacht richting een droogte varen, maar waarschuwen de schipper niet. Nee, ze wachten tot hij vast ligt en zeggen dan dat ze hem er wel aftrekken. Zodra de sleeptros overgebracht is, begint het gedonder: een dikke rekening van duizenden euro's....

ikbestawelhaha | 26-07-10 | 23:36

-weggejorist-

ikbestawelhaha | 26-07-10 | 23:28

@lijn5
in omstandigheden kan het veiliger zijn de mensen met boot te redden dan de mensen zonder. het maken van de overstap van de ene naar de andere boot is altijd een risico. zeker van zon grote boot naar een klein rubber bootje. ook kan een op een zandbank gelopen boot een gevaar opleveren voor anderen.
daarnaast zijn de meeste reddingsboten uitgerust met materiaal om te slepen. hierdoor kunnen ze het veilig en goed doen en is het dus hun plicht om het te doen als dat nodig is.
een beveiliger gaat de politie toch ook niet beschuldigen van broodroof omdat ze ook beveiligen? waarom zou een sleper dat recht dan wel hebben tegenover de reddingsdienst die ook sleept?

LordNobady | 26-07-10 | 19:52

R0tterdam | 26-07-10 | 19:09
Mooi gesproken :-)

Mike4fun | 26-07-10 | 19:11

-weggejorist-

R0tterdam | 26-07-10 | 19:09

Het zou leuk zijn als de namen van deze robots in uniform ook bekend werden zodat iedereen die hen kent kan waarderen in hoeverre mate ze hun verstand verloren hebben, en dat ze maar beter als de pest vermijden moeten worden.

JohnDee | 26-07-10 | 19:09

'U verkeert in nood en wilt gered worden? Laat mij eens kijken in mijn protocollenbijbel. Mwah, u heeft pech, meneer. Deze situatie voldoet niet aan de voorschriften, wat betekent dat ik u niet van dienst kan zijn. Misschien kunt u even Apeldoorn bellen. Nou, doei, hè!'
Om te huilen, dit.

De Gooise Matras | 26-07-10 | 18:52

Voor veiligheid m'n reet!

Henk Houthakker | 26-07-10 | 18:20

En dan vragen we ons af waarom er geen respect is meer voor de politie, wat een zielige vertoning weer. Echt dit zijn de meest sneue types van Nederland.

Eventhorizon | 26-07-10 | 18:13

iK zech
stuur er een trein op de zuurstok boot... Dan zinkt ie

Zal ze leren..
en ja welkom in Nederland!

waterpoort | 26-07-10 | 17:27

* ongeschikt * agent is een lulhannes.

Baron de laclou | 26-07-10 | 17:16

Misschien wil diender wel statement maken. Ik moet veel boetes schrijven, dan aan (semi-) overheidsinstanties zeker! Uiteindelijk komt zo'n boete voor rekening van de bedenker van de boetequota.

Stroman17 | 26-07-10 | 17:09

Toch wel erg ondoordacht artikel, en ondoordachte reacties hier.

Op het Ijsselmeer vaart heel veel grote binnenvaart, waaronder chemicalientankers met gevaarlijke lading, en passagiersschepen met nog veel meer mensen aan boord.
Als je zonder de goede training en zonder het goede materiaal een groot schip gaat slepen, creer je een risico op een nog veel groter ongeluk.

Terecht dus dat er regels zijn omtrend het slepen van schepen.
Terecht dus dat de KNRM zich ook aan die regels moet houden, dat je vrijwilliger bent betekend niet dat je boven de wet staat.
Terecht dus dat ze op de vingers getikt worden.

Mensen redden kun je ook door ze van boord te halen, daarvoor hoef je niet met je RIBje aan zo´n enorme schuit te gaan slepen.

binnengewoon | 26-07-10 | 17:02

Sympathieke actie weer van die piranha's van de commerciële sleepdiensten.

Anders nog? | 26-07-10 | 16:12

@ TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 14:29: KHV, nu aan wal maar nog steeds dicht bij zee.

Guido | 26-07-10 | 15:32

Pliesie: Ga es boeven vangeh!
KNRM: Ga es mensche redden!
Bergers: Ga es bergen/slepen!

PrimaDeLuxe | 26-07-10 | 14:54

Het is leuk dat de bureaucraten ook hun weg hebben weten te vinden in 'het helpen op het water'.
Als je het niet erg vindt hou ik het gewoon bij het oude, zoals ik het jarenlang gewend ben en waar ook een commerciële sleepdienst aanwezig is.
Wanneer wij een oproep kregen van een schip in problemen, dan was uiteraard ons eerste belang het redden van leven, daarna kwam de boot (en ja..... vaak bleef die gewoon achter).
Echter, ook bij ons bestond/bestaat een civiele reddingsorganisatie en bij jachten in de problemen varen zij gewoon uit en halen het schip naar binnen. Alleen wanneer het schip te groot is komt de professionele sleepdienst naar buiten om het schip op te halen.
Kleine bootjes in de problemen op het binnenwater of vlak onder de kust worden gewoon geholpen door het dichtstbijzijnde schip, wat dat ook voor boot mag wezen. Elkaar slepen is dan ook de gewoonste zaak ter wereld. Gebeurt het op zee dan wordt het gemeld aan het RCC, die dan de boel in de gaten houdt en controleert of alles goed afloopt.
Nimmer, maar dan ook nimmer hebben wij te maken gehad met klachten van broodroof. Ons motto is en blijft dat men elkaar op het water gewoon helpt en niet dat we eerst naar de commercie kijken.
.
In dit geval kon een probleem eenvoudig worden voorkomen en dan moet je het niet onnodig gaan compliceren door je te gaan beroepen op allerlei regeltjes.

mambo43 | 26-07-10 | 14:40

die boot had ook gewoon kunnen wachten tot het water hoger komt, voor onderhoud laten ze die dingen vaak expres op een zandbank lopen. Of als het te lang duurt een bergingsbedrijf inschakelen. Die zijn natuurlijk niet gecharmeerd van beunhazerij van de reddingsjongens. Ondertussen had er ergens een zwemmer kunnen verzuipen en dan zijn ze te druk bezig met iets waar ze helemaal niet voor zijn...

pips | 26-07-10 | 14:31

@Guido | 26-07-10 | 14:27
Laat me raden Gwiedeau, jij zit ook in "het wereldje".

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 14:29

Terecht PV. De reddingsmaatschappij houdt zich meer en meer bezig met slepen, tot genoegen van de witte piraten. De reddingsboot is gratis, voor een sleepboot moet je betalen. Het echte traditionele reddingswerk wordt beter en veiliger gedaan door helikopters. Het slepen wordt beter en veiliger gedaan door professionele slepers. Voor de KNRM blijft een beetje stoer showbinken over, als het weer niet te slecht is.

Guido | 26-07-10 | 14:27

@lijn5 | 26-07-10 | 13:47
Dus jij vindt echt oprecht dat een reddingsdienst, weliswaar niet officieel gecertificeerd maar wel capabel, de oproep van een schipper om te helpen te voorkomen dat zijn schip op een zandbak loopt moet negeren. Dit ten voordele van de omzet van commerciële bergingsdiensten, die anders omzet mislopen.

Dan houdt onze discussie hier op.

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 13:59

@lijn5 | 26-07-10 | 13:43
Ik snap de link met de fiets niet helemaal.

Liroy | 26-07-10 | 13:58

Tjappies??

pietklomp | 26-07-10 | 13:54

Hebben wij nog wel het recht iets over andere culturen te zeggen, wij sporen zelf voor geen moer!!

editorxx | 26-07-10 | 13:47

@TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 13:43 Zo is het inderdaad zo'n beetje. Maar het was stralend weer hoor, dus die bezwete koppies komen van het mooie weer. wueez | 26-07-10 | 13:36 legt de situatie trouwens heel goed uit. Dit gesnor loopt al jaren.

lijn5 | 26-07-10 | 13:47

@lijn5 | 26-07-10 | 13:38
Daarmee bevestig je nog even wat baba4oog @ | 26-07-10 | 13:14 al beweerde. Het gaat allemaal om de knikkers. Zolang de mensen het met knikkende knieën en een bezweet voorhoofd maar overleven mag het schip, een historisch zeilschip notabene, gerust een klapper maken. Wat nou preventief optreden, eerst crashen en dan dokken.

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 13:43

@Liroy | 26-07-10 | 13:41 Als iemand zijn fiets in het water valt, spring natuurlijk meteen er achter aan. Spring maar fijn!

lijn5 | 26-07-10 | 13:43

@wueez | 26-07-10 | 13:36 Volledig me eens. Op het filmpje zag ik twee rubberen bootjes, niet echt heel geschikt om een grote schuit, 20m, te trekken. Maar met goed weer lukt dat wel (': . De KNRM ging hier duidelijk hun boekje te buiten.

lijn5 | 26-07-10 | 13:41

Goh, ik dacht dat je mensen in nood moest helpen volgens de wet of als je kan voorkomen dat er iets behoorlijk mis *kan* gaan dat je ook moet helpen... Dat is net als in het water springen waar het verboden is om te zwemmen om iemand te redden die bijna verzuipt, om vervolgens een boete te krijgen. Ik herinner me ook nog dat een stel gasten op weg terug van een feest of voetbalwedstrijd een bewuseloze en gewonde man hielpen. Vervolgens kregen ze een boete omdat ze 2 lege bierflesjes bij zich hadden... Hulde voor de plisie.

Liroy | 26-07-10 | 13:41

@TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 13:33 Het schip wel, maar de mensen niet.

lijn5 | 26-07-10 | 13:38

@lijn5
Misschien nog maar eens toevoegen: Schip dreigt vast te lopen, is het dus nog niet. KNRM komt daar met 2 van hun speeltjes, dan kun je dat schip toch ook gewoon op de plaats houden tot er beroepsmensen aanwezig zijn (kan nooit erg lang duren en zoveel gevaar was er met het weer van gisteren niet). Dat doet Rijkswaterstaat trouwens ook hoor, op die manier kan ook hulp geboden worden (stabiliseren en af laten voeren door beroepsmensen).
Groot Vaarbewijs is inderdaad een theorie examen, maar mag je pas doen als je minimaal vastgestelde tijd aan boord van een schip vaart. Klein Vaarbewijs is bijna hetzelfde, alleen hoef je hier helaas totaal geen vaarervaring voor te hebben, dat mag iedere simpele ziel halen.
Het is een trend van de huidige tijd om bij calamiteiten als motorstoring (vaak ook een brandstof te kort, hoezo goed zeemanschap), vastvaren of rommel in de schroef de KNRM te bellen. Het valt me op dat ook de Visserij er erg aan mee doet (ik zie dat in Stellendam nogal eens gebeuren dat schippers van Eurokotters bij calamiteiten direct naar de schipper van de KNRM bellen). Overigens ben je volgens mij ook verzekerd voor dit soort dingen, dat zou dus geen belemmering moeten zijn, alleen de gevallen die wat frequenter schades moeten claimen en daardoor meer premie moeten gaan betalen zullen deze methode wat vaker toepassen (wederom goed zeemanschap??).
KNRM heeft overigens mooi snel interventie materieel, maar niet echt bijzonder geschikt om te slepen (ontwikkelt voor snelheid en niet zozeer voor kracht), ik heb het ook wel eens mis zien gaan met afbreken van sleepogen etc omdat het spul er feitelijk niet op gebouwd is voor sleepboot te spelen.

wueez | 26-07-10 | 13:36

@lijn5 | 26-07-10 | 13:13
Dus een schip dat door een motorstoring op een zandbank dreigt te lopen is niet in gevaar?! Oké, dan heb je gelijk, I rest my case. Ik zit tenslotte niet in het wereldje...

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 13:33

lijn5 | 26-07-10 | 13:27
Volgens de site steekt Nil Desperandum 1.20 meter. Niet erg veel inderdaad. Maar als je er de vaart in hebt kun je zo je bodem flink vernachelen, normaal gaat droogleggen met wat meer beleid dan tijdens motorproblemen. Ik kan me voorstellen dat sleepdiensten minder snel reageren dan de KNRM, en de kapitein zal weinig keuze hebben gehad om zijn brood veilig te stellen.

Maar goed, als de KNRM inderdaad onterecht reageert dan zullen ze die boete moeten betalen. Nu vraag ik me af of ze dat verhalen op de kapitein, en of die boete dan meer kost dan het wegslepen door een sleepdienst.

Canterwood | 26-07-10 | 13:31

@Canterwood | 26-07-10 | 13:19 Nee!, bij goed weer, zoals verondersteld, kunnen de mensen gewoon aan boord blijven of waarschijnlijk gewoon uitstappen als de boot vastloopt, schip steekt misschien 1.5m. Alleen bij gevaar voor levens komt de KNRM in actie. Het is allemaal zo duidelijk: de KNRM redt mensen, geen boten. De reddingsboot vaart zeker niet voor zoiets als losslepen. Tuurlijk, als ie in de buurt vaart, wat nooit gebeurt want vaart zelden uit, is het ook weer iets anders.

lijn5 | 26-07-10 | 13:27

Da's raar; overtreed je een regel, krijg je een proces-verbaal. Bizar.

datzegik69 | 26-07-10 | 13:21

lijn5 | 26-07-10 | 13:18
Dat hangt er maar vanaf hoe dat schip er aan toe is, hoe hard het dreigde de zandbank te raken en hoeveel mensen er aan boord waren.

Canterwood | 26-07-10 | 13:19

@baba4oog | 26-07-10 | 13:14 Zo gek is het niet misschien: Als het stralend weer is en een zeilboot loopt vast is het duidelijk geen zaak voor de KNRM. Dat kan een kind zien. Kunnen dan gerust achter de gebreide broek blijven liggen. Dus dat ze in dat geval een boete krijgen, maakt de pliesie niet populair, maar ja de wet is de wet.

lijn5 | 26-07-10 | 13:18

't Is ten principale dus niets meer dan een ordinaire geldkwestie, een discussie over (vermeende) broodroof tussen de commerciële slepers en de reddertjes. Als het een structureel probleem betreft (zoals 2emeRep suggereert) moeten de partijen eens als grote jongens, onder het genot van een (paar) Schippersbittertje(s), met elkaar om de tafel gaan zitten. En dienen de slepers niet als een stel lafbekken de wetterpliesie te Fryslân voor hun commerciële karretje te spannen. Trouwens knap treurig, dat die laatsten zich daar kennelijk nog voor laten gebruiken ook.

baba4oog | 26-07-10 | 13:14

@TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 13:04 Het hangt allemaal af van de omstandigheden. Bij slecht weer zal de KNRM volledig willen helpen, echter bij goed weer en geen gevaar hebben ze er helemaal niets te zoeken. Een politiewagen is ook geen taxi, echter in bijzondere omstandigheden zal de politie je zeker wel naar huis brengen (met toestemming van de meldkamer).

lijn5 | 26-07-10 | 13:13

De schatkist moet op de één of andere manier wel gevuld worden om de linkse hobbies uit te kunnen blijven voeren.

RonaldRW | 26-07-10 | 13:10

Schande! Als amateurs schepen gaan slepen.. wat blijft er dan voor een eerlijke zeebonk over.... 't Is je reinste broodroof!
De KNRM brengt wel vaker pechgevalletjes binnen, dat staat vol trots in hun nieuwsbrieven. Heel misschien doen ze het omdat de professionals (te lang) op het strand (blijven) liggen. Ik sluit niet uit dat ze daarmee af en toe een vrijwillige bijdrage beuren, in elk geval is het goed voor hun maatschappelijk draagvlak.
@2emeREP: get your fat lazy ass on board your vessel and save some ships.

bolknak | 26-07-10 | 13:05

Het is een ongeschreven wet op het water dat men elkaar helpt. Zodra iemand in de problemen zit dan ga je helpen en dus ook slepen.
Deze jokers van de politie snappen nog niet helemaal hoe het er aan toegaat op het water. Slepen is voor iedere reddingsmaatschappij en iedere watersporter een hele normale zaak.
Had lachen geweest wanneer de politie dit voor de rechter had uit moeten leggen.
Volgende keer dat er een oproep komt van een politieboot in de problemen laten we die ook maar even voor wat het is.............. bel Smit maar.

mambo43 | 26-07-10 | 13:04

Hihi, mien stadsje. KNRM zijn helden! Optiefen met die boete.

Canterwood | 26-07-10 | 13:04

@lijn5 | 26-07-10 | 12:42
Ach ja, u zit in het wereldje ja.
Nou, ik als leek zeg heel simpel "voorkomen is beter dan genezen".
Wat is dat voor een achterlijke redeneer trant. "Het schip is niet hun pakkie an".
Wat heeft de KNRM er voor belang bij, een non-profit organisatie zonder winstbejag? De eeuwige roem?

Of gewoon helpen waar hulp nodig is!

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 13:04

@LordNobady | 26-07-10 | 12:54 Wie zegt dat er mensen te redden viel. Het was goed weer, bijna geen wind. Wellicht was de schipper van het zeilschip gewoon vergeten olie te bunkeren, en dacht kom ik bel even de KNRM op om te slepen, want gratis. De bergers komen niet voor niets kooi uit. De KNRM moet zoiets gewoon niet doen, ze weten wel beter.

lijn5 | 26-07-10 | 13:00

"Een boete voor redden zonder vergunning. WTF! Hey, Harlingen, doe die natte popo eens kielhalen!"

H-A northcoast zit vlakbij... bel maar ff!

Support your locals!..

evilknievel | 26-07-10 | 12:57

@lijn5 | 26-07-10 | 12:42

in dit geval was het misschien het makkelijkst/ best om de mensen te redden door de boot weg te slepen. en broodroof valt wel mee. als de schepen op het strand liggen laad de KNRM ze daar. de KNRM sleept alleen maar als ze daarmee ongelukken kunnen voorkomen. en dat is een verplichting op het water. iedere schipper moet alles doen wat in zijn macht is om ongelukken te voorkomen.

LordNobady | 26-07-10 | 12:54

Wat een onzin deze bekeuring.

Het KNRM is opgezet om schepen en personen die op het water in nood verkeren. In dit soort gevallen is er meer schade en gevaar als ze hadden gewacht totdat de boot op de bank had gelegen. (en ja zelfs een zandbank kan bij weinig wind een boot slopen) dan door hem weg te slepen.
Daarnaast is de KNRM verplicht uit te varen bij elke nood oproep op het water. en het werkt ook niet als je op een oproep reageert en dan moet zeggen sorry maar ik mag jullie niet helpen jullie nood is niet hoog genoeg.
Wachten op een sleep dienst is vaak geen optie omdat die liever wachten totdat je op de bank licht. dan kunnen ze meer vragen.
ps. wanneer gaan ze dan de brandweer bekeuren. ik heb met een aantal mannen uit dat vak gepraat. en ze zeggen allemaal dat ze de arbo wet niet toepassen omdat dat ze hindert bij hun werk.

LordNobady | 26-07-10 | 12:49

@TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 12:26 De KNRM zegt het zelf zo: De KNRM redt MENSEN op zee en op het ruime binnenwater in Nederland. Snel, professioneel en kosteloos. De KNRM redt dus geen boten, daar zijn anderen voor. De takverdeling is heel duidelijk: als een boot vastloopt moeten ze indien nodig de mensen redden. Wat er met de boot gebeurt is niet hun zaak. Ook de KNRM moet zich aan de wet houden (zeker na een aantal waarschuwingen die ze al hadden gekregen).

lijn5 | 26-07-10 | 12:42

Als ik nog eens een politie-agent zie verzuipen laat ik 'm voor alle zekerheid maar liggen. Straks doe je iets fout. Zoals "het niet parkeren van den rijwiel in den daartoe aangewezen stallingen", of "het niet kunnende tonen van enen droog, niet doorgelopen identiteitsbewijsch"...

Dr. U.I. Loor | 26-07-10 | 12:30

@2emeREP | 26-07-10 | 12:09
Er lag nog geen schip op een zandbank. Maar dat had wel kunnen gebeuren en niemand weet wat de gevolgen hadden kunnen zijn omdat de reddingsbrigade dat voorkomen heeft.

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 12:26

[link]http://waldnet.nl/wn/nieuws/29790/Kids_met_hartklachten_varen_met_KNRM.html[/link] mannen zijn gewoon +1000 om in termen te blijven
\mannen doen altyd goed werk in dag en dauw... storm en wind en VRIJWILLIG!!

ik word hier een beetje erg beroerd van dit bij de grootste stormen varen die mannen/dames om onze kont van een boot te vissen en dan dit??

google maar eens scannernet harlingen met een storm dan hoor je hoe het gaat op zee... pliesie suckzz hard in dit geval redders bekeuren .... bah

evilknievel | 26-07-10 | 12:22

Alle twijfel foetsie... Ergens hebben we een verkeerde afslag genomen in ons evolueren. Of hebben deze gasten hun diploma ook doorgefaxt gekregen vie Hanze...

Tafelberg | 26-07-10 | 12:17

@TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 11:56
het gaat ook niet om mensenlevens.
er ligt een schip op een zandbank
daar zijn sleepboten voor.
de reddingsmaatschappij heeft hier werkelijk geen taak.

2emeREP | 26-07-10 | 12:09

Dat krijg je nou als de politie haar quotum aan bekeuringen niet haalt.
Trouwens, als ze niet hadden geholpen hadden ze die bekeuring ook gekregen vanwege het niet helpen van een schip in nood.

Pierus | 26-07-10 | 12:09

dit is geen incident.
en jullie piepen wel anders als er door zulk ondeskundig gesleep ongelukken gebeuren.
al jaren sleept de krm illegaal jachten en grote charters van t ijsselmeer af.
en op die manier is er valse concurrentie voor de slepers die (met alle certificaten, regels etc) hun brood verdienen met het vrij en veilig houden van slands vaarwegen.
als je de krm er op aan spreekt geven ze niet thuis: gelukkig heeft de rp wel naar ons geluisterd.
de krm is een boevenbende die denken dat ze boven de wet staan
niet dus

2emeREP | 26-07-10 | 12:07

Regels zijn er voor iedereen!
Ophoesten dus die 1200,-

timmothyvanessen | 26-07-10 | 12:01

@bar-en-boos | 26-07-10 | 11:47
Niet slepen dus. Schip vast laten lopen, angstige momenten, extra schade, mensen die overboord springen... Ow ja, en dan zijn er drenkelingen, dan mogen ze komen. Wordt wakker man!
Economisch delict? Als het niet om mensenlevens gaat misschien wel ja.

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 11:56

Water wouten hebben het verstand van een garnaal !

Pluto644 | 26-07-10 | 11:54

Politie: wat zijn ook al weer de functie eisen bij de politie: VMBO, Allochtoon etc. Je kunt niet verwachten dat dit een goed georganiseerde en doordachte club is......

Ik zag vorige week een verhoor op omroep brabant, ik heb mezelf een breuk gelachen. Brabants politiemokkel: "Zeg het maar gewoon, ik weet dat je het gedaan hebt" Ondersteuning besnorde collega: "Ja, zo komen we er niet he".
Crimineel: Nee, inderdaad. Ik weet van niks. Uitkomst: We moesten hem laten gaan wegens gebrek aan bewijs.......

Han Molenwijk | 26-07-10 | 11:53

Ik ben Durk en ik hou fan mien wurk...

Air van Boven Dorens | 26-07-10 | 11:49

@wueez | 26-07-10 | 10:32 je bent niet goed wijs man! Je wilt overheidsgeweld gebruiken om anderen hun brood te kunnen laten verdienen? Denk ff na joh...

synchronicity | 26-07-10 | 11:48

@ lijn5 | 26-07-10 | 10:29 en anderen:

Het is en blijft broodroof. De reddingsbrigade moet zich beperken tot het redden van drenkelingen en schipbreukelingen. Als zij zich met hun door donaties gefinancierde materieel gaan bemoeien met zaken die prima door commerciële partijen gedaan kunnen worden is dat in mijn ogen een economisch delict.
Niet slepen dus.

bar-en-boos | 26-07-10 | 11:47

En als ze niet hadden gesleept hadden ze wel een boete gehad voor het verlaten van een in nood verkerend schip.
Onderhand heeft Nederland zoveel betuttelende regeltjes en wil de overheid op echt ieder vlak van je persoonlijke leven wat te zeggen hebben.
Het wordt bijna onmogelijk om een dag door te komen zonder dat je wellicht een overtredinkje begaat....
DDR kom dr maar in !

Rest In Privacy | 26-07-10 | 11:41

Een tjappie, is dat hetzelfde als een koekwous? Net zo lelijk, dat zeker.

Detlev Tarnowitz | 26-07-10 | 11:35

@zeg maar jansen | 26-07-10 | 11:32
Duuuuhhhss, ze hadden ze maar moeten laten drijven? Helder...

An die ARBEIT | 26-07-10 | 11:34

Ordnung muss sein, zonder vergunning mag het gewoon niet. Klaar, helder.

zeg maar jansen | 26-07-10 | 11:32

@TSH | 26-07-10 | 10:28
U bent bij de politie?

Che_cuevara | 26-07-10 | 11:31

@Sliptong | 26-07-10 | 11:28
Een proestende regenjas in man, vertelde me dat eigenlijk alle stukje op GS geschreven worden door Adriaan van Dis...

An die ARBEIT | 26-07-10 | 11:29

@An die ARBEIT | 26-07-10 | 11:07
Is er ook maar iets op deze site Pulitzer waardig? Maar ik blijf er bij: Johnny doet het goed. Leukste grap de komende maanden: Johnny en van Koetsveld blijken allebei van Pruisen te zijn. Lol.

Sliptong | 26-07-10 | 11:28

WE stoppen DUS ook MET mensen REDDEN !!!!!!

NonaSuomy | 26-07-10 | 11:24

@wikiwijs | 26-07-10 | 10:52
Kater, frommes? :)

An die ARBEIT | 26-07-10 | 11:23

Ik zeg maar 1 ding:

Anker

ikhaatnicknames | 26-07-10 | 11:20

Wij organiseren vanuit een vereniging jaarlijks in een klein dorp de avondvierdaagse.
Moest op een gegeven moment een vergunning voor worden aangevraagd. Kosten waren iets van 30 euro terwijl we geen euro subsidie of andere steun krijgen. Wij een dik uur werk met dat papierwerk en de gemeente waarschijnlijk net zo lang. Die vergunning had zijn geld dus niet bepaald opgeleverd. Wat kregen we wel als we het op tijd aanvroegen? De assistentie van een politiewagen incl bemanning op een drukke straat voor een tien minuten af te zetten. Na een kort overleg met een van mijn collega's hoe veel mensen er nog om de hoek moesten komen, rijdt de bewuste collega aan met zijn auto. Wordt terug gefloten en wat denk je? Proces verbaal voor het niet dragen van de gordel. Naar mijn mening ideaal moment om gebruik te maken van een waarschuwing?
Iemand nog meer zo'n verhaal want ik heb vandaag vakantie en een zee van tijd om eens goed te lezen op GS ipv dat snelle gedoe.

miamitwice | 26-07-10 | 11:19

Beetje cru, maar als KNRM bezwaar maakt, hebben ze 100% kans om hun gelijk te halen, overmacht e.d.

Jaypelsteeltje | 26-07-10 | 11:11

@wueez | 26-07-10 | 10:32
Nou, nou ze hebben geen groot vaarbewijs? Is dat je probleem.
Een beetje theorie hoe je een bootje moet varen, terwijl je het toch moet leren door te doen.
Regelneukert.

voldemort | 26-07-10 | 11:09

Hatseflats, artikeltje 1.05:

Artikel 1.05. Afwijking van het reglement

De schipper moet in het belang van de veiligheid of de goede orde van de scheepvaart, voorzover dit door de bijzondere omstandigheden waarin het schip of het samenstel zich bevindt is geboden, volgens goede zeemanschap afwijken van de bepalingen van dit reglement.

Kunnen deze eenstrepertjes ter water als de sodebliksem weer terug naar de pliesieschool?

spuugschaap | 26-07-10 | 11:07

@Sliptong | 26-07-10 | 11:00
Mohguh meneer Tong, uit het verkeerde bed gestapt vandemorgen :)?
Noouw, ik vond het om eerlijk te zijn wel meevallen. Die kwats over de Wehkamp, of moet ik u herinneren aan:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/07/...
Pulizer prijs waardig, volgens u? Hmm?
Maar, I still have faith in Johnny, he has potential for greatness.. Zeg IK, de oeber-zeikstraal, pseudo-hoernalist ;)

An die ARBEIT | 26-07-10 | 11:07

Stelletje sûters!!

borderliner | 26-07-10 | 11:04

SantaX | 26-07-10 | 10:20
Inderdaad. Als zo'n roodblauwe motormuis met zwaailicht onder zijn motor ligt te kreperen ga ik ook alleen maar toekijken. Ik heb immers geen EHBO-diploma. Ik ga rustig zijn kornuiten bellen, in de kerrieblikken met zwaailicht. Dat dan weer wel.

OoO | 26-07-10 | 11:03

Kijk die bekeuring is natuurlijk volkomen terecht. Op de letter van de wet nauwkeurig uitgevoerd door Hollands finest. Ga je schamen KNRM! Zucht.

Sliptong | 26-07-10 | 11:02

Misschien kan Kay van der Linden zich aanmelden bij de KLPD om de imagoschade te beperken? Zomaar een spin.

Sliptong | 26-07-10 | 11:01

Waterpolitie: je mag al blij zijn als ze al droog op hun werk verschijnen.

Bataaf | 26-07-10 | 11:00

@An die ARBEIT | 26-07-10 | 10:53
Waar begon je aan te twijfelen? Volgens mij niets san goeds van Johny be Good de laatste tijd. Zeikstraal, pseudo-hoernalist! ;)

Sliptong | 26-07-10 | 11:00

En terecht. Als je zelfs dit soort waarborgen van de democratische rechtsstaat laat varen, waar gaat het dan heen?

HoogToontje | 26-07-10 | 11:00

pietertjeplak | 26-07-10 | 10:54
Tegenwoordig moet een sollicitant vooral een bijdrage leveren aan de samenstelling van de politie organisatie. Deze moet een afspiegeling zijn van de bevolking.

Feynman | 26-07-10 | 10:59

Bekeuring zal worden teruggedraaid wegens belangenverstrengeling; de burgemeester is voorzitter van de KNRM en baas van de agent in kwestie...

Air van Boven Dorens | 26-07-10 | 10:58

@wueez | 26-07-10 | 10:32 Ik denk dat we het aardig eens zijn. Ik ken dat wereldje erg goed.
lijn5 | 26-07-10 | 10:39

Ik als leek zou zeggen dat het belangrijkste op het water is dat als er mensen in (potentiële) nood zitten, deze zo vlug mogelijk geholpen worden. Ongeacht door wie, ongeacht welke commerciële belangen er zouden kunnen spelen. Maarja, ik ben dan ook maar een leek en niet thuis in dat wereldje...

Maar al zouden jullie echt gelijk hebben, dan nog lijkt het mij zeer verstandig dat er achteraf gewoon uitgezocht wordt wat de situatie was en of die reddingsdienst al dan niet foutief gehandeld heeft. Dat zo'n agent dan meteen zijn terminal trekt om eventjes €1250,- aan te tikken dat is in mijn ogen ronduit belachelijk.
Of stond die agent vanaf de eerste seconde bij deze situatie en had hij zo'n goed inschattingsvermogen dat hij exact wist dat het anders opgelost had moeten worden?
Of had hij een telefoontje gehad van een commerciële bergingsmaatschappij?

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 10:56

Ik vraag me echt af hoe je als Jan met de Pet zo ontzettend verknipt kan raken dat je voor dit soort dingen je bonnenboekje pakt. Vroeger moesten kandidaat agenten nog een redelijk pittige psychologische test afleggen voordat ze de opleiding mochten gaan volgen. Tegenwoordig hoef je volgens mij alleen nog maar bonnen te kunnen schrijven om drie streepjes op je schouder te mogen dragen. Zo gaan we met z'n alle naar de kloten. Respect voor de politie? Zeker, maar respect moet je ook wel een beetje verdienen!

pietertjeplak | 26-07-10 | 10:54

Yeah Johnny, dit lijkt er weer wat meer op! Begon al te twijfelen....
-
Don't be a hero? Is dat de boodschap die de vochtpliesie hier mee duidelijk wil maken? Ik let dus voortaan wel op voor ik 06-11 bel, dat ik niet net op de stoep fiets ofzo...

An die ARBEIT | 26-07-10 | 10:53

weer een heerlijke WTF om de dag mee te beginnen .. wat geen zon ? draai ik me nog even om.

nachtschilder | 26-07-10 | 10:53

Rustig aan met dat commentaar op de politie, die hebben het ook niet makkelijk.

Want wat gebeurt er vanavond als die thuis komen en de kinderen vragen hoe het vandaag was? Dan moeten ze er weer een beetje omheen draaien met: nou, wel goed.

Want je schaamt ja natuurlijk kapot en durft niet te zeggen dat jij die lul met vingers was die zo'n bon durfde uit te schrijven!

En die schaamte verandert in spijt als je je realiseert hoeveel vrienden je hebt gemaakt bij een collega-hulpdienst. Niet te vergeten de enorme versterking van het imago van het korps.

Dus niet te veel kritiek op onze politiemensen. Die slapen de komende weken toch al slecht.

wikiwijs | 26-07-10 | 10:52

Kansloze boete, die houdt nooit stand. Men is verplicht assistentie te lenen bij gevaar / problemen. Niet alleen de KNRM, elke schipper. Eenrstrepers op het water...

Carpa | 26-07-10 | 10:51

@lijn5
En dat zou trouwens elk schip doen dat de mogelijkheid had! Dat doe je voor elkaar op de zee. Zo werkt dat nu eenmaal en dankzij dat systeem blijven het bij een paar duizend doden wereldwijd per jaar op zee. Damn man. Aandeelhouder van een sleepdienst en nog nooit de zee gezien ofzo?

SantaX | 26-07-10 | 10:51

@lijn5
Ik ken het wereldje ook heel goed, ben zelfs bestuurslid van een reddingsbrigade. Heb overigens geen enkel probleem met de KNRM mits zij doen wat hun instelling ingeeft. En de bergers die nu moord en brand schreeuwen moeten ook eens na gaan denken waarom men hun niet de opdracht verleend. Los daarvan blijft het broodroof door een vrijwilligersorganisatie. Ik kan me niet voorstellen dat er geen profesionele hulp voor handen was, daarbij denk ik ook dat de noodzaak tot deze handeling ook ver gezocht kan worden (een schip dat dreigd omhoogd te lopen vanwege motorstoring).

wueez | 26-07-10 | 10:51

wueez | 26-07-10 | 10:32
De KNRM heeft meer dan voldoende kennis om een boot te redden, daar heb je geen berger voor nodig. Daarnaast doet de KNRM dit gratis, betaald door vrijwilligers, dus het kost zowel de geredde als de belastingbetaler geen cent. Bergers vragen een standaardpercentage van de waarde van het schip, en als het een klein scheepje is, nou laat dan maar, meende ik. Toch?

Daarnaast zijn bergers naar volk. Varen rond in boten die akelig veel op reddingsboten (dat zijn boten van de KNRM dus) lijken, en dragen vaak ook KNRM-truien om de illusie helemaal compleet te maken. En zodra iemand een lijn van een berger aanneemt, staat dat gelijk aan een redding, en mag je dus zodra je weer veilig bent meteen betalen.

KNRM: helden. Bergers: aasgieren. Rot op en ga een fatsoenlijke baan zoeken.

Nietvoordekat | 26-07-10 | 10:51

@lijn5 | 26-07-10 | 10:38
Het is duidelijk dat als die gasten een mayday hebben gegeven de KNRM dat wel moet doen. Die verantwoordelijkheid ligt bij de skipper. Niet bij de KNRM. Ik weet niet of hij een mayday heeft geplaatst of een emergency. Hoe dan ook, de KNRM heeft goed gehandeld door een schip in de problemen uit de problemen te helpen. Dat is haar taak.

SantaX | 26-07-10 | 10:49

Minister van justitie: INGRIJPEN AUB! Uw onderdanen maken zich schuldig aan machtsmisbruik!

De Stramme Kabouter | 26-07-10 | 10:48

En als die klipper was vastgelopen met alle gevolgen van dien had de rederij uiteraard een prent van nog vele duizenden euro's meer gehad wegens vervuiling etc, etc. dus deze prent was meer een foei naar de KNRM omdat ze de politie een veel hogere prent voor de neus hebben weggekaapt. Ach ja Holland op zijn smalst.
Overigens wel hulde voor de KNRM voor het redden van dit stukje historie.

Lev | 26-07-10 | 10:47

Easy money he...

Kris | 26-07-10 | 10:45

Politie heeft maar 1 doel en dat is cashen & laten zien dat ze "macht" hebben, veiligheid en orde zijn zo 1950...

PierDrie | 26-07-10 | 10:43

Dit is wel echt niet te geloven zeg

queker | 26-07-10 | 10:40

@wueez | 26-07-10 | 10:32 Ik denk dat we het aardig eens zijn. Ik ken dat wereldje erg goed.

lijn5 | 26-07-10 | 10:39

Dat de boot met waterpolitie maar lekker problemen krijgt bij windkracht 8 midden op zee. Dat hun doodstocht zwaar en lang mag zijn. Ik neem aan de KNRM dan nét te laat was om nog enige redding te bieden.

Mgr. Denwop | 26-07-10 | 10:38

@wueez | 26-07-10 | 10:32 : Zeau, jij kunt zo aan de slag als regelneef (m/v) bij de eerste de beste overheidsinstantie. Persoonlijk zou ik je inzetten als boegbeeld, een kleine 10cm onder de waterlijn.

beerpoes | 26-07-10 | 10:38

De ene keer zijn de politiemannen tjappies. Dan zijn de dronken tjeukermeerbevarers weer tjappies... tijd voor een ander stopwoordje, tjappie!

Trompy | 26-07-10 | 10:38

en weer gaat een stukje hoop in dit land genadeloos ten onder.

Tortasi | 26-07-10 | 10:38

@SantaX | 26-07-10 | 10:32 Het is duidelijk dat de KNRM niet moet uitvaren voor een wissewasje dat door commerciele trekkers kan worden gedaan. De baas van de KNRM-schipper moet hier zeker naar kijken. Ik weet ook heel goed dat de commerciele trekkers erg duur zijn, en dat de KNRM -ons kent ons- wel even wil 'matsen'. Of de sleepdiensten in de buurt waren doet niets ter zaken als er geen gevaar is voor boot of bemanning. Waren ze wel gestrand? Wat was er precies aan de hand? Hoe was het weer? Ik kan me niet herinneren dat we storm/harde wind hebben gehad de laatste tijd.

lijn5 | 26-07-10 | 10:38


Mijn theorie is dat dit verachtelijke agentje normaal gesproken een flitsboete Nazi is die in de zomer zijn foute mentalteit ook eens op het water wil inzetten.

Schout-bij-nacht | 26-07-10 | 10:36

@yokiamy | 26-07-10 | 10:30 : Nee, je moet hem helpen maar mag het niet. Altijd een boete dus, waarschijnlijk dat die agent hem zelf uitschrijft als z'n boekje droog is.

beerpoes | 26-07-10 | 10:33

Duidelijk signaal van de waterpolitie. De KNRM doet al jaren aan broodroof voor de bergers die er van moeten leven. Waar was de nood in dit verhaal? Boot liep op een zandbank, was er sprake van drenkelingen? Slim om de KNRM te waarschuwen, dat kost namelijk niks, die vragen alleen of je donateur wil worden. KNRM is goed getraind in snelle interventie's, maar bezitten over het algemeen geen Groot Vaarbewijs (de grootste boot van de vloot heeft exact de afmetingen dat die nog met Klein Vaarbewijs gevaren mag worden). Een wijs spreekwoord schoenmaker blijf bij je leest. KNRM van oudsher voor schipbreukelingen (ooit een samensmelting van KZHMRS en de NZHRM), dus het redden van mensen die op een schip in nood bevinden of overboord geslagen zijn (of ziek aan boord van een schip zijn tegenwoordig). Bergers hebben de kennis en materieel om schepen in nood of scheepswrakken te bergen.

wueez | 26-07-10 | 10:32

@lijn5 | 26-07-10 | 10:29
Enne, waren die sleepdiensten in de buurt? Of waren die pas aangekomen na de stranding? Serieus, dat soort twijfels stellen aan de KNRM is gewoon kortzichtigheid. Die mannen zijn experts. Laat het aan hun over om dat soort beslissingen te nemen. Er hoeft geen storm te zijn om op zee in grote problemen te komen.

SantaX | 26-07-10 | 10:32

Op het water of op de weg, het zijn allemaal hufters.

jopi | 26-07-10 | 10:31

@TSH | 26-07-10 | 10:28
Niet, opdat men leert waar de pliesie haar prioriteiten legt.

kapotte_stofzuiger | 26-07-10 | 10:31

Lekker hoor, gratis sleepje (wie betaalt dit eigenlijk?) als je met je klipper , die toch eenvoudig kan droogvallen, op een zandbank terecht dreigt te komen. Motorpech? Ze hebben een heel stel masten met zeilen, daar kom je meestal ook nog goed mee vooruit. Misschien niet zo slim om daar direkt een prent op te plakken maar als die lui daar met hun veredelde rubberboten kunnen komen voordat die schuit vastloopt had de sleper uit Harlingen er ook kunnen zijn als ze op de bank vast zaten.

j1953 | 26-07-10 | 10:31

@HotFrog goed idee voor de formateur straks, alle eenstrepers inlijven bij de belastingdienst, die hebben toch al ambtenaren over, dus gewoon een grote gecombineerde saneringsronde.

tismaareenmening | 26-07-10 | 10:30

Ow, dus als ik iemand (laten we in dit geval zeggen een politieagent, a.k.a. koekwous) in het water zie liggen die bijna verzuipt mag ik hem ook niet redden omdat ik daartoe niet bevoegd ben?

yokiamy | 26-07-10 | 10:30

@lijn5 | 26-07-10 | 10:29
Genieten met een hoofdletter 'G', toch proberen de actie van de politie een beetje goed proberen te praten.

kapotte_stofzuiger | 26-07-10 | 10:30

tjappies is het woord van de dag Quid?

Johannes de Sloper | 26-07-10 | 10:29

twee keer tjappies in 1 artikel... das wel wat veel van het goeie Johnny...

MDA | 26-07-10 | 10:29

Er was geen enkel gevaar, geen storm, dood, etc dus hoeft de reddingsbrigade helemaal niet uit te varen. Ze stoten hier wel het brood uit de mond van eerlijke sleepboten. Kijk voor een fles jenever vaart de KNRM wel even uit, maten onder elkaar, terwijl echte slepers natuurlijk iets meer willen. De KNRM moet niet concurreren met bestaande diensten. Maar een boete? Ik begrijp wel dat de schipper van de de reddingsboot op het matje bij zijn baas moet komen. Hij zal toch wel even moeten aantonen dat het echt nodig was om KNRM materieel in te zetten.

lijn5 | 26-07-10 | 10:29

Nieuwslezert zegt zelf al dat bekeuring wordt teruggedraaid na gesprekken tussen KNRM en waterpliesie. Pliesie geeft dus zelf toe dat de bekeuring flauw en overbodig was.

Om hier nu een nieuwsitem van te maken en een topic op GeenStijl is dus al helemaal overbodig!!!

TSH | 26-07-10 | 10:28

Sowieso belachelijk dat redden wordt bestraft.. only in Nederland!

Claude Jacque | 26-07-10 | 10:28

godverdomme...

jerr0 | 26-07-10 | 10:28

Nooit een hoge pet op gehad van de platte petten op het water. Weten soms echt niet waar ze mee bezig zijn. Ga lekker boeven vangen, of jetskiërs desnoods.

Kleine Man | 26-07-10 | 10:28

Regels zijn regels....
Toch heerlijk om in 0033 de politie kansenjongeren in elkaar te zien slaan en bij dubbelgeparkeerde auto's even vriendelijk knikken.

kapotte_stofzuiger | 26-07-10 | 10:28

@TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 10:26
Ik gok dat ze van InHolland afkomen...

SantaX | 26-07-10 | 10:27

Nederland

watsinneneem | 26-07-10 | 10:26

Ik snap niet wat er in het hoofd van zo'n dienders omgaat. Lucht? Water? Zaagsel?

TisNieZoMoeilijk | 26-07-10 | 10:26

Cooliyo | 26-07-10 | 10:14 Misschien is Hart van NL.nl -qua sensatie berichtgeving- iets veur u, jeweettog?

Ashtrey | 26-07-10 | 10:25

@Tijnewijn | 26-07-10 | 10:23
Reddingsboten zijn normaal geen sleepdiensten van 3-masters! Alleen is er ook nog zoiets als 'zeemansschap' waarin het vrij duidelijk is dat je zelfs je grootste vijand niet laat verdrinken en ze in nood in veiligheid brengt. Nu zouden ze vast niet verdronken zijn, maar ook het voorkomen van schade aan een schip of het voorkomen van een stranding op een zandbak vallen daar prima onder.

SantaX | 26-07-10 | 10:25

Je kunt je natuurlijk ook afvragen welke leidingevende persoon het niet nodig vond dat reddingsboten een sleepvergunning hebben...

Tijnewijn | 26-07-10 | 10:23

ach respect voor de politie is al 0,0, met dit soort zaken zal dat niet bepaald beter worden. Vallen die politie kneusjes inmiddels al on het ministerie van financiën?

HotFrog | 26-07-10 | 10:21

En als jullie dan toch gaan kielhalen, doe dit dan ook effe met alle PvdA ambtenaren!

gozahtje | 26-07-10 | 10:21

Dit is een verzonnen bericht en een grapje. Toch? Zeg me dat dat zo is... asjeblieft?
Werkelijk waar... als ik nog ooit eens meemaak dat ik een gevallen motorsnor moet reanimeren, vraag ik eerst een vergunning aan. Wat een achterlijke kutmongolen. Heb er echt geen andere bewoording voor.

SantaX | 26-07-10 | 10:20

-weggejorist-

Bokito ergo sum | 26-07-10 | 10:18

Nederland, het Noord-Korea aan de Noordzee!

Polizeistat der linken! Befehl ist Befehl!

Franky4Fingers | 26-07-10 | 10:16

Het wordt zo langzamerhand hier een boete natie, zat van de week te kijken naar "op de bon" daar kreeg iemand een boete omdat hij zijn hondje niet aangelijnd had, de agent had hem ook kunnen waarschuwen, maar nee gelijk een bon.
Een boete is een middel met als doel om te handhaven, maar hier in Nederland wordt het doel een middel om zo veel mogelijk geld binnen te halen.
walgelijk!

Karel Kruizenruiker | 26-07-10 | 10:15

-weggejorist-

MARK OH | 26-07-10 | 10:15

duidelijk geval van geüniformeerde macht
wat een dildo's die coppers
het lijkt mij toch dat je gaat helpen met afmeren van de zeilboot
i.p.v. een bon te tikken (schrijven kunnen ze al niet meer)

SatansNightmare | 26-07-10 | 10:15

-weggejorist-

Cooliyo | 26-07-10 | 10:14

Om zo iets kan ik wel janken. Ons land gaat naar de haaien.

ouwe STIJLtang | 26-07-10 | 10:13

Harlinger Hondekoppen Pliesie:
Afzinken,
ik zeg: Doen!

vliegende knorrepot | 26-07-10 | 10:13

@Hordo | 26-07-10 | 10:09
Daar moet je in Nederland zo onderhand al gewend aan zijn.
Dat is al jaren zo.

importschot | 26-07-10 | 10:12

Ja, meneertje, dat gaat zo maar niet..........
als we ALLEMAAL maar driemasters gaan lopen slepen....

vliegende knorrepot | 26-07-10 | 10:12

Nog effe en de brandweer staat illegaal mijn huis te blussen. Schande!

Klukkluk | 26-07-10 | 10:10

Ik zal er de volgende keer aan denken als ik een politie het water in zie flikkeren. Een politieboot zie ik hier, helaas, niet.

Jffreey | 26-07-10 | 10:10

Slepen zonder vergunning = 1250 euro boete, zelfs als je reddingsbrigade bent
Als bontkraagje voor de 65ste keer stelen in Amsterdam - zelfde dag vrij zonder bekeuring.

Boom omzagen in je eigen tuin zonder kapvergunning = 450 euro boete
Voor duizenden euro's schade aanrichten in dronken toestand = Werkstrafje van 60 uur.

Dit is Nederland, criminelen, uitvreters, uitkeringstrekkers en aso's worden beloond. De brave burger mag betalen en daar respect voor opbrengen. Mond houden en door lopen.

Hordo | 26-07-10 | 10:09

Weer wat geleerd: tjappies en sjappies. Bedankt Sjonnie.

brunswijk | 26-07-10 | 10:09

Sjappies en tjappies?

nicocabocica | 26-07-10 | 10:09

Dat die lui 's nachts nog kunnen slapen.

SODEP | 26-07-10 | 10:09

In het artikel staat: KNMR en in de titel: KNRM

timing | 26-07-10 | 10:09

Je gaat de politie toch niet beschuldigen van enige kennis van zaken?

importschot | 26-07-10 | 10:08

Tijdens de huldiging in Amsterdam, ook zo leuk.
Met een politiebootje of 10 even stoer doen in de grachten.
Begrijpelijk, normaal worden die hufters nooit toegejuicht.
Voor deze ene keer wel.
Wat genoten deze helden!

Rest In Privacy | 26-07-10 | 10:08

-weggejorist-

ouwe STIJLtang | 26-07-10 | 10:08

Ik stel voor dat we de Politieboot vast laten lopen, dan ernaar gaan zitten kijken tot de papieren rond zijn en we mogen slepen.

Vloberto | 26-07-10 | 10:07

@peppievankokkie | 26-07-10 | 10:04
Die boten zijn gemaakt om op een zandbank te kunnen liggen. Sterker nog, da's een ' feature'. Dus 'van de ondergang redden' is wat dramatisch. Los daarvan is het natuurlijk SCHANDE dat onze helden van de KNRM een boete krijgen omdat ze hun werk deden.

gratis is lekker | 26-07-10 | 10:06

Repo: ... er is al toegezegd dat de bekeuring wordt teruggedraaid ...
Gaat geenstijl iedere actie van een éénstreper breed uitmeten op de FP? Dan hebben we straks iedere minuut een post ipv ieder uur.

Feynman | 26-07-10 | 10:05

Henk van Dorp heeft een nieuwe baan?

Dirk Tang | 26-07-10 | 10:05

De grap is, dit haalt het nieuws, dus wordt het teruggedraaid. That's it. Nadenken over het beleid?? Ben je gek.. Als ze geld kunnen verdienen, dan doen ze het.

O2Consumer | 26-07-10 | 10:05

Nederland regelland.... stelletje loosers....

God Zelf | 26-07-10 | 10:05

De politie is toch maar je beste kameraad! Ze hadden die antieke schuit gewoon lekker moeten laten vastlopen. Ik ben trots dat ik in dit land woon. *hysterischhuilt*

peppievankokkie | 26-07-10 | 10:04

Makkelijk aan te vechten en dat zullen ze doen. Veiligheid waarborgen is regel nummer 1 in de scheepvaart. Met of zonder bedrukt papier.

Stroopdoos | 26-07-10 | 10:03

Wie schrijft die blijft...

NeetNormaal | 26-07-10 | 10:03

'waterfuhers'?
Maar inderdaad een onzinboete. Wanneer gaan we eens dat boetequota idee afschaffen?

lokado | 26-07-10 | 10:02

Tsjah prioriteiten juist stellen doen ze al 20 jaar niet meer.

godsammekrake | 26-07-10 | 10:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl