
Laat die allesvernietigende crisis maar komen. Onze grote nationaalbanken hebben de stresstest succesvol weten af te ronden. Slechts
7 van de 91 banken faalden. Er kan qua geld de komende jaren absoluut niks meer mis gaan. Aldus de banken zelf. Dus dan is het waar. Ook wereldwijd staat de financiële instellingen er fantastisch voor. De wereld is niet failliet. Geef al uw spaargeld maar uit. Morgen groeit het weer gratis aan de bomen. Er is niks aan de hand - wij herhalen - er is NIETS aan de hand!
Reaguursels
InloggenWellicht nog even posten over hoe de stress test is uitgevoerd... methoden dus.
Zelftoetsing? Verschillende toetsingskaders? Stress test doorstaan? Me anus...
[link:http://viewswire.eiu.com/index.asp?layout=ib3Article&article_id=287297213&country_id=&pubtypeid=1132462498&rf=0]Artekkel Economist[/link]
Het meisje op de foto is waarschijnlijk het zusje van media.picfor.me/001AB99/Evil-Girl-on-F... ?
Mask | 24-07-10 | 02:18
Uit de link van SniperEye | 23-07-10 | 22:42 met het zeer interessante essay van Karel Beckman blijkt een soortgelijke slotconclusie: WO III.
Wel degelijk ben ik daar bang voor en geen enkele oorlog is me natuurlijk lief.
Wat me nog minder lief is, is dat geld een product (of fenomeen) op zich heeft kunnen worden door toedoen van staten en banken, en van zo'n aard dat het ongekend hard tegen haar primaire doel ingaat.
In het essay staan heldere scenario's en alternatieven, ook niet zonder voelbare ingrepen, maar wel van een gezond karakter waar het gewone volk zo voor zou tekenen.
Edoch: die krabbel is nog minder waard dan het zaad van een gecastreerd konijn.
Waar ik tot slot op doelde, was dus burgeropstand. Tegen de bestuurders die hun alledaagse bestaan ondermijnen met de gevolgen van totaal onverantwoord beleid. Niet per se de wereldoorlog waar Beckman (of jij wellicht) naar verwijst. Die zou, vrij vertaald, bliksemafleider zijn van wat er in de kern mis is met het huidige mondiale financiële stelsel.
Mooie is dat bij de stresstest niet is meegenomen hoe de 91 banken belangrijkste banken van Europa zich gedragen als 7 van hun broeders in eendergelijke crisis omvallen.
Maar het downplayen is begonnen. De 7 behoren nu plots niet 'echt' tot de belangrijksten...
Export neemt toe, economie herstelt zich, consumentenbestedingen blijven achter, spaarloon gedeblokkeerd en dan dit...
coole foto met de afbeeldingnaam erbij
Uitkomst reeds vooraf voorspelt
@ Birgit Hogefeld | 24-07-10 | 08:55
Volgens mij ben jij iemand die, had de overheid niet gesteund, waren de banken failliet gegaan, waren mensen hun geld kwijtgeraakt, ook had gezeurd over propagandistische volksverlakkerij en falend overheidsbeleid.
now = no (sorry)
www.youtube.com/watch?v=xJSey8HRUhU
"There is absolutely now cause for alarm!, the wings are not on fire!"
-1 voor onafhankelijke stress test, +1 voor ruud lubbers topic
De banken die overeind gehouden zijn met burgergeld, volksgeld dus, hebben ook de stresstest doorstaan. Maar dat geld, die tientallen miljarden, is nog niet terug bij de eigenaren/burgers. Hoe waar is de uitslag van deze test dan?
Wederom propagandistische volksverlakkerij en leugen dat de fascistische overheid van Nederland over zijn burgers heenbraakt.
Geef mij 30.000.000.000 euro en ik doorsta ook iedere stresstest.
Kudtkip | 23-07-10 | 20:23
Wees maar niet bang, die komt ook, meer dan je lief is.
Maar ik denk niet dat Lubbers 'm doorstaat.
Ik heb het volste vertrouwen in de LeasePlan Bank.
stress-test.c-ebs.org/firstresults.htm... (summery is al 55p)
@seven
Een vraag is ook of bij de tests ook rekening is gehouden met afschrijvingen agv kantorenmarkt en ander onroerend goed? Dus niet alleen economische doemscenario's, maar ook al onroerende zaken die ze al bezitten en vaak zwaar op de maag liggen. Hieronder een bericht van RTLZ commentator Hans de Geus enkele dagen geleden.
"Alles wijst erop dat de stresstest vooral zal gaan over leningen door banken aan zuidelijke EMU lidstaten. Dat levert én geen nieuws op, én het raakt niet de kern van de problemen waar de banken wérkelijk voor staan"
"Een stresstest heeft wél zin als we er wat nieuws van leren, als het iets opheldert waarover we nu nog in het ongewisse zijn. Bijvóórbeeld de blootstelling van banken aan de markt voor kantoren en winkels.
- De prijsvorming daarin is ondoorzichtig
- Welke afboekingen hebben banken al gedaan
- Wat betekent het voor die markt als de economische groei weer zou terugvallen
- Wat betekent het voor banken als ze de directe beleggingen in zakelijk vastgoed met zeg 30% af moeten boeken
- En wat betekent dat voor de léningen die ze hebben uitstaan aan vastgoedbeleggers - en ontwikkelaars."
Er is getest met 2jaar -3% groei vd economie en -20% koersverlies. Dit is lang niet het zwartste scenario 2009 bv was eu bbp al -4% en -40% koersdaling
"Twijfels over geloofwaardigheid stresstest 23 juli 2010, 22:07 | ANP DEN HAAG (AFN) - Economen vragen zich af of de uitgevoerde stresstesten onder de 91 Europese banken wel streng genoeg zijn geweest" www.bnr.nl/artikel/18110086/twijfels-g...
Dirk Tang | 23-07-10 | 18:34
Inderdaad. De test is gebaseerd op lucht. Geen enkel écht doemscenario is getest. Het lijkt een beetje een test op HBO niveau: omdat meer dan 50% het niet zou halen, geven ze maar een certificaatje meer waarop staat dat ze het goed doen..
SniperEye | 23-07-10 | 22:42
De harde realiteit?.... een visie waarop weinig tegen in te brengen is... pessimistisch,maar waarschijnlijk realistisch... bedankt voor de link.
Nina Brink op je bank. Das pas een stress test
Huichelarij is dit! Een rookgordijn, zo dicht dat je je fiets er tegenaan kan zetten. De kredietcrisis, maar dan echt: tinyurl.com/39zdq2b
Alle banken van DSB-kwaliteit dus. Roestbestending,rotsvast en compleet geleverd met museum en voetbalclub. U betaalt!
ewwww @ pica
@Doe ter Nietoe | 23-07-10 | 19:32
De katholieke kerk laat door de katholieke kerk onderzoeken dat er geen pedofilie binnen de katholieke kerk bestaat.
De banken doen ook zoiets.
Ahh gossie wat liev, Nina Stormram-Brink's dochtertje.
Wat een grap. Wacht maar af, stress zullen ze zeker nog krijgen... Al zullen de overheden totg het uiterste te gaan om de banken te redden, totdat ze zelf ook echt failliet gaan. ( zo hier Willem ---> biflatie.nl/videos/685-willem-middelko... )
We leven in een schijneconomie.
ietsje veiliger dan Russisch roulette.....
@Bakito | 23-07-10 | 20:23
Geldcreatie heeft dit veroorzaakt, ruilmiddelen zijn er altijd geweest.
Geldcreatie is direct in het belang van de staat. Door schijnzekerheden te verschaffen als centrale banken zijn staten in staat gesteld om hun tekorten te laten financieren.
Dit soort topic pica's trekt een hoop aanhangers van de stichting martijn en met een linkje naar spits trek je geen volle zalen met economen, behalve dan die met een nickname die bij mij op het etiket van een fles Wiskey staat. Zie 20:20, ik noem geen namen. Dus, next.
Bos Hout | 23-07-10 | 19:23
True.
Hansi Hintenzeer | 23-07-10 | 20:00
Untrue.
In Amerika is het luchtgeld ontstaan, in de vorm van hypotheken aan mensen die nooit af konden lossen. Ergo, aan dergelijke types werden wel vijf hypotheken verstrekt, om het ene gat met het andere te vullen. Vervolgens handelden internationale banken met deze luchtbellen, rente scheppend over geld wat feitelijk niet bestond.
Die rekening rolt over aarde, slopender dan welke tsunami ook.
OT. Uiteraard scoort deze stresstest voor het merendeel van de Europese banken goed. Nog slechtere vooruitzichten zouden burgeropstand creëren.
Wat mij betreft komt die. Ook wereldwijd.
John_Galt | 23-07-10 | 20:20
De cruciale rol die geld speelt in de wereld heeft alles met kapitalisme te maken, uw poging er een academisch woordenspel van te maken ten spijt.
@Bakito | 23-07-10 | 20:16
Helaas heeft dit niks met kapitalisme van doen. Dit is Keynesianisme en dat schurkt tegen het communisme aan.
Plaatje is geniaal.
Het luchtkasteel van het kapitalisme houdt zich met kunst en vliegwerk op de been. Met een explosief groeiende wereldbevolking hetzelfde of zelfs hoger welvaartspeil nastreven riekt naar waanzin.
Goed nieuws dus. De banken doorstaan de stresstest en zijn gezond, de crisis is voorbij, de staatsschulden zijn insignificant en Cohen mag straks als minister-president AA met een miljardenwinst verkopen, zoals door zijn pvda-voorganger beloofd is.
Kan het nog mooier?
Deze hele test stinkt en iedereen weet dat
Zodra bv een goedgekeurde bank toch steun moet aanvragen valt de EU door de mand en staan ze met hun mond vol tanden
Willianus Wortelus | 23-07-10 | 19:33 Kijkt U uit met het melden hiervan, aangezien het mijne (incl. bronvermelding) ook weggejorist werd? Hopelijk was dat alleen omdat het in de topique van Elsa stond...
-weggejorist-
j0shua | 23-07-10 | 16:25
Bisschop Gijsen | 23-07-10 | 19:36
De veroorzaker van de crisis ben je net zo goed zelf als die bankiers van je, denk daar maar eens over na. Maar het is natuurlijk makkelijker om die slechte Amerikanen overal de schuld van te geven.
+1000.000 voor de foto !
lol @ picture, serieus die kop is geweldig :D
Plunge Protection draait op dit moment overuren, goud stort in, equities stijgen, euro wint t.o.v. USD en GBP.
Maandag zal de echte reactie komen.
Als die 7 banken falen en ten onder gaan zullen die andere 80 banken ook plots niet meer zo goed ervoor staan aangezien ze allemaal schulden bij elkaar hebben...
Banken zouden hun actuele tier-1 kapitaal percentage verplicht boven de ingang van hun filialen moeten hangen. Kan je mooi uitrekenen hoe hard de bank geraakt wordt als je je centjes van de bank haalt. Dat reageert zo lekker af na een matig weekje op kantoor.
@ Bisschop Gijsen | 23-07-10 | 19:36
Linkse huilebalk. Wees een kerel, ga geld verdienen of zoek een gezellige hobby en niet de calimero uithangen.
Het is ongelofelijk brutaal en ongehoord van de regering van de US en ook Nederland om de veroorzakers van deze wereldwijde crisis te belonen met nog meer speelgeld.
Laat ze creperen gewoon.
Wie helpt de tot wanhoop gedreven middenstander met alleen maar schulden of Jan met de pet die zijn hypotheek, waar hij nog voor jaren aan vast zit niet meer kan betalen?
Hoeveel mensen zijn er niet geestelijk en daarna lichamelijk onderdoor gegaan doorr schulden?
Terwijl de banken d.m.v. de beurs alleen maar spelen met het geld.
Een gokverslaafde die speelt met het geld van zijn kinderen, en als het misgaat weer geld komt lenen om alles weer terug te winnen en goed te maken.
Een grote schande is het, net als het met leugens beginnen van de oorlog tegen het terrorisme in verre zandbaklanden.
Allemaal voor het gewin van de multinationals, en de happy few.
De banksters zijn het echte evil in deze wereld.
"geen teen -1" is er zeker over?
@ Redactie: doe es ff heul snel Lubbers-Topic.
tuut-tuut-tuut wil namelijk VVD-CDA-PVV...
Dus: de katholieke kerk laat katholieke pedofilie onderzoeken, de politie laat politiegedrag bij de Millie-moord onderzoeken, en de bankenclub laat banken onderzoeken. Alleen het Eurovisie-songfestival is nog eerlijk.
proost
@ Externible | 23-07-10 | 18:30
ROFLOL!
ToZ -> trots op zwembad
vimeo.com/12269879
Wat Willem zegt. In zaaltjes dan, niet op de televee.
ik kan hier een paar A-viertjes vol kalken
maar dat ga ik niet doen
voor mij is het ook (bijna) weekend
bovendien moet ik erg hard lachen
net als Brusselmans
over deze oh zo onverwachte uitkomsten
vd 'spijkerharde' stress test
laat ik mijn mond houden
niets aan de hand mensen
gewoon doorlopen
de Europese banken hebben helemaal géén leverage van 25-100x
maar keurig volgens het boekje 8-12x
mwuhahahaha
John_Galt | 23-07-10 | 19:17 Zo snel denk je? Wellicht sleept dit nog vele jaren voort, nu en dan weer de kop op stekende.
Niet zo cool als kleine Churchill www.guzer.com/pictures/altered_pool.jp...
Voor zover ik begrijp ligt alle rotte shit nog steeds bij de banken op de planken, maar tijdelijk niet op de balansen. Gezichtsbedrog dus.
Wat ik in ieder geval begrijp is dat de 700 mrd dolares die de banken in de US onderling mochten verdelen, zonder enige kwitantie, je reinste diefstal is. Hier gebeurt het dan nog als deelneming of lening, waar we volgens Wouter Bos zogenaamd wijzer van zouden worden. Feit is dat er enkel veel cash richting zichzelf blijvend bonus uitkerende en falende bankiers gaat en niet andersom.
Je genaaid voelen heeft niets met welke politieke overtuiging dan ook te maken. Het is gewoon rekenen, nadenken en concluderen.
En daar houdt het dan op, want de Kamer doet niets. Ze buigen en bibberen voor Bea & The Banks.
@ Mask | 23-07-10 | 19:15
Ik zeg twee jaar en vierenhalve maand. Geen dag later.
@Mask | 23-07-10 | 19:15
Dit jaar nog, voorspel ik.
Binnen nu en 3 jaar ligt het hele systeem compleet op z'n gat, mark the words.
Mijn bank had wel stress, weer geen geld op de bank.
WIl ik alles eraf halen heeft een ander dit al gedaan.
@John_Galt | 23-07-10 | 19:06
Oh, dan is er niks aan de hand. Consumenten kun je alles wijs maken.
@beerpoes | 23-07-10 | 19:08
Natte.
Externible | 23-07-10 | 18:30
Lol, inderdaad!
@John_Galt | 23-07-10 | 19:02 : Brandende lucifers?
@ Steilloos ten Onder | 23-07-10 | 19:00
T-mobile ligt plat door oma Manders.
Passend in dit topic; stap over naar Rabobank mobiel.
@uberdude | 23-07-10 | 19:01
Deze crisis heeft te maken met schulden maken om schulden af te lossen. Het vertrouwen dat gevraagd wordt door overheden, zit hem in het feit of consumenten geloven dat het laten oplopen van de staatsschuld en begrotingstekorten ertoe bijdraagt om de schuld te verminderen.
@ John_Galt | 23-07-10 | 19:02
Gvd, je was me net voor.
De truc die is toegepast is erg doorzichtig:
Banken hoeven souvereign debt niet mee te nemen als risico kapitaal, als ze het niet voor 'handel' in de boeken zetten.
Dexia heeft bijvoorbeeld voor 5,4 mrd aan Spaanse en Griekse obligaties op de plank liggen en heeft daarvan slechts 34 mln opgeven als 'handel', de rest zouden ze aanhouden tot einddatum. Ook heeft de ECB bepaald, dat europese landen, incl de PIIGS, niet kunnen defaulten.
Deze stresstest is het equivalent van lucifers tegen een rotte boom gooien en stellen dat die boom een orkaan kan doorstaan.
Geenstijl hecht er enorme waarde aan in ieder geval.. zie ook de verkiezing uit 2007.
-
www.youtube.com/watch?v=LHprXV6zIsE&am...
De hele crisis draait alleen maar om vertrouwen, dus wat dat betreft is hij behoorlijk ongrijpbaar. Maar daardoor ook bestuurbaar voor instanties met voldoende invloed. Positief en negatief.
lion@night | 23-07-10 | 18:59
Helaas wel.
@ Steilloos ten Onder | 23-07-10 | 18:52
(ex) klant?
Hoor ik daar Lama's schijten?
Toch een wonderlijk tv-spotje geweest he...
-
www.youtube.com/watch?v=MzakqMAaHME
een van de echt veilige dingen is toch goud of vastgoed. OK kan ook enorm dalen, maar wat moet je anders met een paar ton, na verkoop van je bedrijf oid?
Externible | 23-07-10 | 18:30
Ze is het ook, maar ik vind het wel een leuke foto want toen was ze nog leuk, toen kon ze nog niet lullen.
Wij van WC-eend....
achterlijke banken.
*telt kralen en spiegels*
En toch haal ik maandag m'n rekening leeg, gewoon omdat het kan. En omdat dezelfde lutsers die er een potje van hebben gemaakt nu rapportjes schrijven dat alles in orde is. Gewoon ordinaire pr georganiseerd door de ECB. Een paar kleintjes slachtofferen om vervolgens op oude voet verder te gaan.
Is de WC-eend Bank ook onderzocht door WC-eend-group?
lion@night | 23-07-10 | 18:51
Nee. T-mobile moet echt kapot gemaakt worden.
Boembox | 23-07-10 | 18:49
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. Ik weet niet veel van banken en al dat gebeuren eromheen af, maar als ze zelf met het resultaat op de proppen komen zou ik ook zeggen dat we de test doorstaan hebben. Lijkt me niet dat je gaat zeggen dat je inadequaat bent om een volgende crisis te doorstaan, staat meteen je bank weer leeg met mensen die al hun geld weer willen weghalen.
Gadver, alwéér een zegetocht door de grachten?!
Als de spread voor griekenland, portugal en spanje stijgt en ze defaulten niet...
staat gelijk aan:
Als je een konijntje in een cluster hongerige wolven gooit en ze eten het niet op...
Wat doet die foto in godesnaam bij dit stukje?
Is T-mobile ook geslaagd voor de stresstest?
Geen stress, geld hoeft niet aan de boom te groeien, gewoon nieuwe getallen erbij tikken in de centrale bank als het nodig is.
Steilloos ten Onder | 23-07-10 | 18:47
Een blik van sarcasme lijkt me niet meer dan op zijn plaats bij dit topic.
Goede zet van de mannen die hier belang bij hadden, aangezien de economie voor 99% in ons hoofd wordt gemaakt, is het ook hier waar je je voordeel moet halen. Met zo'n testje zullen velen zich weer veilig voelen in lenen.
Overigens vertrouw ik die stress-test net zoveel als de weersverwachting van Piet Paulusma.
Als er echt stront aan de knikker is kan het overgrote deel der mensheid fluiten naar zijn (spaar)rekening.
Alleen een paar vroege geluksvogels die de bui zagen hangen maken dan nog kans om hun euries op te nemen.
Wat de fuck heeft die pica met dit topic te maken?
Raar verhaal, ze worden getest en de banken maken dat zelf bekend? wc-eend.
Dat kind irriteert me enorm. Hadden ze die niet even onder water kunnen gooien voordat de foto werd gemaakt?
Konden Icesave en DSB een beetje meekomen?
Wij van wc-eend??
BTW 'Stresstest' LOL leuker kunnen we het niet maken wel grappiger.
Geen stress totdat je weet wat de test nou precies was. btw: slechts 7 van de 91 die faalden? 8% haalde het dus niet. Voor het gemak vergeten we ook maar even dat alle Europese DSBtjes NIET hebben meegedaan aan deze test. Fijn weekend allemaal en slaap gerust lekker.
De banken doen het goed, de pensioenfondsen doen het slecht.
Rara hoe kan dat?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Voor dit product is een financiële bijsluiter beschikbaar. Deze vermeldt dat het risico van dit product zeer hoog is!
Ik ben zojuist gezakt voor de test.
Was inderdaad een redelijk stressy dagje op de bank, maar nu met een voldaan gevoel aan het weekend begonnen.
*glaasje wit inschenkt*
kom maar op met die rente stijging !!
Ik zit iedere maand toch in de stress als de bank weer debet aangeeft :(
't gaat goed, maar het kon nog slechter. Aldus de banken zelf.
Let op - Geld lenen kost geld.
Ik zou graag zien dat ze in de stress test het scenario van het faillissement van Griekenland, Spanje of Portugal hadden meegenomen... maar nee, dat hebben ze niet gedaan.
Deze test is helemaal NIETS waard.
bartjeb1989 | 23-07-10 | 18:32
Mensen die spellen als u krijgen nooit loonsverhoging. Rot maar waar!
De Rabobank zit momenteel in/aan de Bordeaux.
niets aan de hand, loop maar door inderdaad.
Helaas is de stresstest gebaseerd op verwachten. Wie kon ooit verwachten dat er banken failliet zouden gaan, dat Fortis om zou vallen, dat ABN in de handen van de staat zou vallen, dat Griekenland aan het infuus zou komen, dat Wouter Bos de zgn reddende engel zou worden. Helemaal niemand.
Jammer om te constateren dat ze niet met ergere scenario's hebben gerekend. Nu weten we dus nog steeds niets. En ja, die kleine bankjes (oa Friesland Bank) die hoeven helemaal geen stresstest te doen. Dus wie daar het spaargeld heeft, kan maar beter maken dat ie het snel in een sok stopt.
@mezelf
Ah, 't is reeds verholpen. Snel gedaan, complimenten!
@two ball cane | 23-07-10 | 18:31
Over 17 jaar zou ik haar doen.
Goede suggestie. Als je uitgeeft staat het in ieder geval niet meer op je bankrekening.
Wat doet dat chagrijnige dochtertje van Wouter B. op die pica?
''Morgen groiet het weer gratis aan de bomen.''
Goedzeau.
rofl@foto
Betekend dit ook dat mijn loon hoger word? Als onze banken toch zo stabiel zijn.
¿ zou jij je geld naar een bank brengen waar 7 van de 91 klanten hun geld niet terugkrijgen?
Are you talking to me?
Gek dat de banken dat zelf bekend maken.
Nu Nederland zelf nog...
dat is het vrolijke nichtje van von Loghausen!
Dat kind doet me sterk denken aan rita verdonk in haar jongere jaren..
Yeah!
REAGEER OOK